بیماری های نشیمنگاه

با بیماری های نشیمنگاه یا همان بیماری های مقعدی انواع گوناگونی دارند. یک متخصص جراحی عمومی می تواند انواع مختلف این بیماری ها را با معاینه یا تجویز آزمایش تشخیص بدهد. بیماری های شایع ناحیه مقعد شامل: هموروئید یا بواسیر، شقاق یا فیشر مقعد، آبسه انورکتال و فیستول مقعدی می باشد. از آنجایی که ناحیه نشیمنگاه و مقعد فعال و آلوده است هرگونه علائم مشکوک را توسط متخصص پی گیری کنید تا دچار عوارض بیماری های نشیمنگاه نشوید.

تصویر تومور بدخیم ناحیه مقعد که شبیه به هموروئید می باشد

توجه کنید هرگونه زخم و برآمدگی در ناحیه مقعد را پی گیری کنید و از خود درمانی و مصرف دارو بدون مشورت پزشک خودداری فرمایید.

درد سوزش و خارش مقعد

سوزش و خارش مقعد می تواند علل مختلفی داشته باشد که در مراحل اولیه ممکن است به دلیل یبوست، پوشیدن لباسهای تنگ یا پلاستیکی، موی زیر پوستی، بیماری های گوارشی و کرمک، و یا انواع قارچ باشد که نسبت به درمان در همان مراحل اولیه اقدام کنید در صورت توجه نکردن به این علایم، بیماری پیشرفت می کند و به انواع پیشرفته تر تبدیل خواهد شد

آبسه مقعدی

آبسه مقعدی از عفونت یا مسدود شدن غدد مقعد ایجاد می گردد. آبسه انورکتال به دلیل بیماری های جنسی و یا اختلال دردستگاه گوارش مانند بیماری کرون و یا دیورتیکولیت ایجاد می گردد. همچنین اگر زخم شقاق درمان نشود می تواند عفونی شود و در نهایت منجر به عارضه آبسه مقعدی شود. در صورتی که آبسه مقعدی درمان نشود بسیار خطرناک است. علایم آبسه مقعدی می تواند شامل درد مقعد یبوست و تب باشد. روش استاندارد درمان آبسه مقعدی جراحی است که بهترین نوع جراحی آبسه مقعدی با لیزر است.

تصویر انواع مختلف آبسه مقعدی

فیستول مقعدی

فیستول مقعد یا فیستول آنورکتال یک تونل آلوده و چرکی بین پوست و مقعد است. معمولا فیستول مقعد در نتیجه یک عفونت مزمن در غده مقعد که به پوست گسترش می یابد ایجاد می شود. علایم فیستول مقعد شامل درد، التهاب و ترشح چرک و خون است. معمولا برای درمان فیستول جراحی مورد نیاز است جراحی با لیزر بهترین روش درمان فیستول مقعدی است که بیمار دچار عارضه بی اختیاری مقعد نمی شود. هرچند که موفقیت این روش درمانی بسیار به مهارت و تجربه جراح لیزر بستگی دارد.

آناتومی فیستول مقعدی

آناتومی فیستول مقعدی با شناسایی رکتوم، اسفنکتر داخلی و خارجی و خط دندانه ای و دهانه مقعد از جمله بیماری های پیشرفته نشیمنگاه می باشد.

کیست مویی پایین کمر یا سینوس پیلونیدال

کیست مویی پایین کمر یک بیماری شایع در ناحیه نشیمنگاه و انتهای ساکروم است. اغلب بیماران کیست مویی دارای موهای ضخیم و انبوه در ناحیه نشیمنگاه می باشند. سینوس پیلونیدال یا کیست مویی پایین کمر را مردم به نام موی برگشتی نیز می شناسند. زیرا این کیست بر اثر برگشت مو به سمت پوست بروز می کند. کیست مویی پایین کمر در مراحل اولیه علامتی به جز برجستگی ندارد. کم کم که کیست مویی عفونی می شود علائمی مثل درد، تورم و قرمزی را بروز می دهد. در مراحل پیشرفته تر بیماری وجود سوراخ های ریز و ترشح چرکی خبر از وجود قطعی کیست مویی می دهد. بهترین روش درمان این بیماری لیزر کیست مویی به روش بسته و با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر است. کیست مویی درمان قطعی دارویی ندارد و حتما باید با جراحی یا لیزر تخریب، تخلیه و درناژ شود. در غیر این صورت دائم عود می کند و عفونی می شود. در صورتی که کیست مویی درمان نشود بر اثر عفونت های مکرر کیست مویی فیستوله می شود. به این ترتیب تخریب و آسیب به ناحیه وسیعتر و بیشتر می شود.

آناتومی کیست مویی پایین کمر در ناحیه دنبالچه

آناتومی کیست مویی پایین کمر در ناحیه دنبالچه

انواع زگیل مقعدی

زگیل ها معمولا بر اثر یک ویروس ایجاد می شوند. شایع ترین زگیل در ناحیه مقعد و تناسلی بر اثر ویروسی به نام HPV ایجاد می شود. این ویروس عامل ایجاد زگیل تناسلی و پیش درآمد 2 درصد از انواع سرطان است. برخی سوش های خطرناک این بیماری منجر به بروز سرطان دهانه رحم، آلت تناسلی مردان و حنجره می گردد. این بیماری به شدت واگیردار است و اغلب در روابط جنسی پرخطر به بیماران منتقل می شود. افرادی که شریک های جنسی متعدد دارند و رابطه های جنسی غیرمتعارف دارند اغلب دچار زگیل تناسلی می شوند. بیماران زگیل تناسلی و زگیل مقعدی می توانند از روش پماد، کرایو، یا لیزر پرتوان جهت برداشتن تگ های پوستی زگیل سود ببرند. اما با برداشتن تگ های زگیل بیماری به طور کامل درمان نمی شود و بیمار همواره ناقل ویروس خواهد بود.

بیماری های نشیمنگاه و مقعدی هموروئید آبسه شقاق فیستول

بیماری های نشیمنگاه و مقعدی هموروئید آبسه شقاق فیستول

هموروئید یا بواسیر

هموروئید یا بواسیر بالشتک های طبیعی هستند که به عمل دفع کمک می کنند. بر اثر فشار یا تغذیه نامناسب ممکن است این بالشتک ها برجسته و دردناک شود و از حالت طبیعی خارج شوند. این همروئید ها می توانند در انواع مختلفی بروز کنند انواع هموروئید داخلی در داحل مقعد هستند و تا زمانی که پرولاپس نشوند و از مقعد بیرون نزنند ممکن است علامت ظاهری مشخصی نداشته باشند اما هموروئید خارجی که بیرون خط دندانه ای مقعد بروز می کند از لحاظ ظاهری برجسته و معمولا به صورت هموروئید ترومبوزه بروز می کند

آناتومی و تصویر واقعی شقاق مقعد

آناتومی و تصویر واقعی شقاق مقعد

شقاق یا فیشر

فیشر یا شقاق مقعدی چیست؟ پارگی در ناحیه انتهای مقعد را فیشر یا شقاق مقعد می گویند. فیشر مقعد یا همان انال فیشر ممکن است بر اثر عبور مدفوع سفت یا یبوست بروز کند. از علایم فیشر می توان گفت در هنگام اجابت مزاج درد و خونریزی و سوزش در ناحیه مقعد احساس می شود و به طور کل علامت به خصوصی ندارد. برای درمان فیشر یا شقاق مقعد در نظر داشته باشید این بیماری معمولا بین 4 تا 6 هفته با رعایت بهداشت و رژیم غذایی پر فیبر بهبود می یابد. البته استفاده از ملین و پماد آنتی فیشر نیز کمک کننده است.

158 دیدگاه برای “بیماری های نشیمنگاه

  1. Avatar photoالهام نصر گفت:

    سلام وقت بخیر دخترخانم ۳۱ ساله ایی هستم که سه سال پیش به دلیل یبوست شدید دچار بیماری همورپید ترومپوزه و شقاق شدم
    که دکتر رفتم گفتن چون دختری حیفه عمل کنی دارو‌ دادن بهم پماد دادن تا حدودی خوب شدم
    الان نزدیک شیش ماه هست برجستگی کنار هموروییدم هست که اول شکل جوش بود کم کم برجسته شد و چرکی که هرزگاهی چرکش خارج میشه نمیدونم چی هست ایا خطرناکه چون درد ندارم فقط چرک میکنه گاهی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر بیماری های مقعد و همورویید را به حال خود بگذارید دچار فیستول مقعدی و یا آبسه مقعدی و یا دیگر بیماری های مقعدی خواهید شد. با جراحی هموروئید با لیزر هیچ گونه اسکار و یا زخمی بر روی ناحیه باقی نخواهد ماند. اما در جراحی های وسیع تر مثل فیستول مقعدی پیشرفته ممکن است تا مدتی متحمل تحمل زخم و اسکار شوید. بنابراین سریعا برای جراحی با لیزر و تخلیه عفونت به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید.

  2. Avatar photoژاله فرد گفت:

    سلام خانم دکتر میخواستم لطف کنید هزینه لیزری کیست مویی که قبلا عمل باز شده و دوباره عود کرده چقدر هست و ضمنا نوبت عمل‌چگونه هست مریض در کرج می‌باشد . ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بابت اطلاع از حداقل و حداکثر هزینه لیزر کیست مویی با مطب تماس بگیرید. برای اطلاع از هزینه دقیق باید بیمار معاینه شود.

  3. Avatar photoسیما گفت:

    سلام من 37 هفته باردارم و دو سه روز هست که خونریزی مقعدی دارم. قبلا یه زخم روی خروجی مقعدم داشتم که خیلی کوچیک بود اما در بارداری یکم بزرگتر شد و موقع یبوست اذیتم میکرد، درد داشت و یذره خون میومد (فکر کنم به اصطلاح شما همون فیشر مقعدی باشه). اما الان بدون درد هست و وقتی میرم دسشویی میینم قطره قطره خون قرمز رنگ شفاف از مقعدم چکه میکنه.وقتی بلند میشم دیگه چیزی نیست و روی لباسم هم نمیزنه. درضمن از وقتی باردار شدم فکر میکنم که شکل مقعدم عوض شده و کمی بیرون زده (کنار ناحیه پرینه برجسته شده اما مشکلی ندارم) این طبیعی هست؟ باید چکار کنم؟ برای خونریزی پیش چه دکتری برم؟ پزشک زنان خودم یا گوارش؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به شقاق مبتلا شده اید. معمولا زخم شقاقی که در داخل مقعد ایجاد می شود درد زیادی ندارد. شما باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. از بروز یبوست به شدت جلوگیری کنید و فعالیت جسمانی منظم و کافی داشته باشید. در صورتی که بعد از بارداری مشکل شما حل نشد مجدد باید به متخصص جراحی مراجعه کنید.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        سلام وقتخیرمن معذرت میخوام بابت سوالی ک میپرسم ممنون میشم جواب بدید،یک روزقبل ازبرقراری رابطه آنال دل‌پیچه و نفق داشتم و دائم زیر دلم صدا میداد، ویکی دو ساعت قبل رابطه این مشکلم برطرف شده بود ومن تاحالادخول نداشتم کامل، ولی اینبارهمون اول که انگشتش روفروکردچندمین بعدبوی بدی اومد ولی ن من متوجه شدم از منه ن طرف مقابلم و گذشت بعدازکمی دخول خیلی کم، رفتم ودیدم که مدفوع آبکی روی پاهام رنگ قهوه‌ای نارنجی ریخته دلیلش چیه کلی کثافت کاری شد و نمیدونم که احتمال بیماری برای طرف مقابل هست یانه من خیلی استرس داشتم و نمیدونم اصلا خودم متوجه نشدم که ازم مدفوع خارج شد از بوی بدی ک داشت متوجه شدم و خیلی شرمنده آبکی بود 🤦🏻‍♀️

        1. اولا رابطه مقعدی برقرار نکنید که دچار عوارض رابطه مقعدی نشوید. دوم این که احتمالا به دلیل یک مشکل گوارشی دچار نفخ و اسهال می باشید. توصیه می کنم به متخصص گوارش مراجعه کنید.

  4. Avatar photoبینا گفت:

    سلام حدود دو هفته کمتر یک برامدگی جوش مانند کنار مقعد رو احساس میکردم و اصلا اعتنایی نداشتم تا که یه بار برامدگی رو فشار دادم و انگار ترکید و برامدگی از بین رفت،چک کردم شبیه نواسیر بود ب گمانم،بعدش چک‌کردم حدود شیش هف ساعت بعد یه مقداری از اطرف همون برامدگی کبود شده و موندم چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. در هر صورت باید توسط یک متخصص جراحی عمومی معاینه شوید. برای هماهنگی ویزیت غیر حضوری و ارسال عکس نیز می توانید با مطب من تماس بگیرید.

  5. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من بیست روزه عمل آبسه مقعد داشتم حالا مقعدم بشدت درد می‌کنه نمی دونم هموریید. هست یا از خود عمل لطفاً پاسخ بدید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر بعد از 20 روز بعد از عمل جراحی آبسه مقعدی درد شما تشدید شده وضعیت شما عادی نیست. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بعد از ویزیت و تشخیص هموروئید روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. در برخی موارد که آبسه مقعدی به روش سنتی جراحی می شود احتمال عود آبسه بالا است. اگر دوباره نیاز به جراحی آبسه داشتید حتما جراحی را با لیزر آبسه مقعدی انجام دهید.

  6. Avatar photoرحمان گفت:

    سلام ۳۳ ساله هستم پدرم مشکل گوارشی داره .من هم مبتلا هستم . شاید کرون یا کولیت یا یبوست نمیدونم. لبه مقعد یه چیزی عین نخود با درد شدید ظاهر شده پیشنهادتون چیه ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. مشکل یبوست را با تغییر سبک زندگی و تغذیه کنترل کنید.

      1. Avatar photoرحمان گفت:

        پیش شما بیام

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          بله از مطب من هم می توانید وقت بگیرید.

  7. Avatar photoحسین گفت:

    سلام .یه مدتی است از ناحیه مقعد درد دارم بیش تر با رانندگی .بعد تو کولونوسکوپی که قبلا انجام دادم گفتن بواسیر کوچک داری…خونریزی ندارم و مدفوع هم روان است..آیا مدتی دوچرخه سواری کردم فشار زیادی به خودم آوردم علت درد مال دوچرخه سواری نبوده ..لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای درمان هموروئید اقدام کنید. اعمال فشار مثل دوچرخه سواری طولانی مدت منجر به عود هموروئید می شود. در هر صورت به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را به درستی بررسی کنند.

  8. Avatar photoZizo گفت:

    سلام خانم دکتر
    هنگام دفع مزاج در مقعدم احساس سوزش کردم که تا درو روز ادامه داشت وقتی بررسی کردم لبه مقعدم یک برآمدگی بوجود آمده ، بعلت شرایط کاری مجبورم برای چند ساعت روی صندلی بشینم که باعث میشه میزان سوزش زیاد بشه و امروز احساس میکنم تا حدودی از داخل خارش هم داره لطفاً منو راهنمایی کنید از شرش خلاص بشم ، متأسفانه در جایی زندگی میکنم که به پزشک دسترسی ندارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای نشستن از یک بالش نرم یا رینگ هموروئید نشیمنگاه استفاده کنید. با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما دارو تجویز شود. در این فصل خشک و سرما آب زیاد بنوشید و سبزی و میوه هم زیاد میل کنید. حتما داروی مناسب از متخصص جراحی دریافت کنید تا بیماری شما مزمن نشود. احتمالا دچار هموروئید و شقاق شده اید که بعد از ویزیت تشخیص داده می شود.

  9. Avatar photoسارا گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت شما
    من آلمان زندگی میکنم و دو سال هست که به شدت خارشِ مقعد اذیتم میکنه دو بار دکتر زنان رفتم و گفتن چیزی نیست و حدس زدن شاید قارچ باشه ،که نبود
    ۴ تا پماد استفاده کردم و همچنین آنتی بیوتیک
    بعدش رفتم دکتر عمومی و ایشون پیشنهاد دادن برم پیش متخصص هموروئید،رفتم پیش متخصص هموروئید و معاینه کردند و گفتن هموروئید نیست
    آزمایش ۳ نوبته مدفوع نوشتن ،گفتن حتما انگلِ
    آزمایش دادم ،دکتر گفت حتی یک باکتری هم داخل آزمایش نبود و ما متوجه نمیشیم دلیل خارش چیه
    خلاصه بعد از اینکه پیش چندین دکتر رفتن،من همچنان با این مشکل دست و پنجه نرم میکنم
    و واقعا زندگیمو مختطل کرده ،دارم دیوانه میشم
    تورو خدا شما یه راهنمایی کنید
    لطفا ،لطفا جوابمو بدید
    خواهش میکنم
    ممنون

    1. یک آزمایش برای سنجش حساسیت و آلژی انجام دهید. اگر هیچ کدام از این موارد که فرمودید نباشد احتمالا به یک مواد غذایی یا نوعی از جنس لباس زیر یا مواد شوینده حساسیت دارید.

  10. Avatar photoامین گفت:

    سلام خانم دکتر بنده ۳۹ سال دارم موقع مدفوع کردن اندازه یه نخود ازمقعدبیرون میزنه بعدشستشو که بلند میشم میره داخل نه جوشه نه عفونت است نه خون میاد دردهم موقع مدفوع کردن کمی درد داره به بعد عادیه این مشکل لطفا توضیح بدید که خونه درمان کنم

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه سه شده اید و درمان خانگی به تنهایی برای شما کافی نیست. اگر به موقع به پزشک متخصص مراجعه کنید می توانید با مراقبت های خانگی و مصرف داروی مناسب و قوی به درمان دست یابید در غیر این صورت در آینده نیاز به جراحی و لیزر خواهید داشت. یبوست را حتما کنترل کنید و روزی 3 بار به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      1. Avatar photoفائزه گفت:

        سلام وقتتون بخیر.
        خانم دکتر خواهرمن ۳۰ساله هستن و چندسال هست درگیر بیماری کرون هست و روده درد و خونریزی ازمقعد دارن ۱سال پیش درد شدید در پشت داشت و برآمدگی که درد غیرقابل تحمل شد و بردیم بیمارستان و سریع عمل کردن وچرکها که خیلی زیاد بود را خارج کردن بعد باردار شدن الان ۲ هفته است زایمان کردن روز بعداززایمان دوباره عود کرده بود و باز جراحی کردن و چرکهارو خارج کردن بعداز یک هفته مجدد دوباره چرک‌و درد شدید و باز جراحی برای خارج کردن چرک وواینبار لوله گذاشتن الان نمیدونیم چکار کنیم باتوجه به اینکه نوزاد کوچک هم دارن و تازه زایمان کردن اصفهان هستیم سپاس

        1. احتمالا بر اثر آبسه های مکرر دچار فیستول مقعدی شده اند که جراحی شده است. طبق دستور پزشک معالج عمل کنند و تا بهبودی کامل تحت نظر ایشان باشند. نشستن در لگن آب گرم با مقدار کمی بتادین به ایشان توصیه می شود.

  11. Avatar photoمهرسا گفت:

    سلام خانم دکتر درد شبانه مقعد دارم که باهاش از خواب بیدار میشم و شکممم هم یبوست دارم و معمولا سفت و با کمک انگشت کار میکنه و فکر میکنم تنگی مقعد ی دارم ولی هموروید و سوزش حس نکردم شکمم خوب و تمام کار نمیکنه؟ و احساس دفع دارم ولی اول مدفوع به حدی سفت و سخت هست که رگهای سرم و کبد م موقعه فشار و زور زدن میگیره چیکار کنم

    1. سلام ممکن است دچار شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای درمان سریع یبوست هم از شربت ملین استفاده کنید.

  12. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر وقت تون بخیر،
    حدود ۳ سانت بالاتر از مقعد ، ی زخم خیلی کوچیک در حد ۲ یا ۳ میلی متر (بیشتر حالت خراش) ایجاد شده ک تماس انگشت با اون ناحیه منجر ب سوزش میشه و وقتی دستمال روی اون نقطه گذاشتم، روی دستمال ترشح مایعات زرد رنگ دیدم با ی بوی خاصی، جای نگرانی داره ? متاسفانه تحرک کم و زمان نشستن ب نسبت زیادی در طول روز دارم، برای تشخیص نوع دقیق این عارضه، جراح عمومی گزینه مناسبیه ?

    1. سلام احتمالا دچار آبسه مقعدی شده اید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. موهای زائد این ناحیه را با احتیاط و با دقت شیو کنید.

  13. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام
    من ۳۷ ساله هستم چند ماهی دفعم با مشکل روبرو بود و در ناحیه مقعد درد داشتم از بیزاکودیل برای دفع استفاده میکردم چند مورد خونریزی مقعدی هم مشاهده کردم و حس میکردم علت درد و سوزش مقعدی بواسیر باشه
    یکی دو روزه ک متوجه چند تا توده بیرون و داخل در اطراف حفره مقعد ایجاد شده که داخلی ها تیره هستن علت چیه و چ باید کرد

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید ترومبوزه و زخم شقاق شده باشید. متاسفانه خود درمانی هایی که انجام داده اید منجر به بدتر شدن اوضاع شده است.

  14. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام من مردی 50ساله هستم از کنار مجرای مقعد یک منفذ ایجاد شده که ترشح خارج میشود و همچنین یک جوش چرکی هست که هر چند عود میکنه و چرکی میشود که با فشار تخلیه میکنم و همچنین زائدی از مقعد موقع دفع خارج میشود برای این مشکلات چه کار باید بکنم و اسم این این موارد چی هست ممنون

    1. سلام احتمالا دچار آبسه مقعدی بوده اید و باتخلیه غیر اصولی و درمان نکردن تخصصی آبسه دچار عارضه فیستول مقعدی شده اید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد اما احتمال آبسه و فیستول بسیار بالاست و نیاز به رسیدگی تخصصی دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  15. Avatar photoآزیتا گفت:

    باسلام
    مادرم بیمارقلبی هستن وسیستم ایمنی بدنشون ضعیف هست
    دوماهه که درقسمت نشیمنگاهش دچارقرمزی وخارش وکمی درد شده پیش دو دکتر بردم که اولی متخصص بودن وتشخیص قارچ دادن دارو ترکیبی تجویزکردن افاقه نکرد بلکه بدترهم شد دومی فوق تخصص بودن وهمچنان قارچ تشخیص دادن دوعدد پماد تریامسینولون ان ان-تربینافین وقرص فلوکونازول دادن به همراه صابون گوگرد
    متاسفانه بعد۴هفته هیچ تغییری نکرده
    الان یک برآمدگی که سفیدرنگ هم هست بهش اضافه شده
    لطفا لطفا راهنمایی بفرمائید مادرم دائما ازنگرانی گریه میکنن دیگه نمیدونم چکارکنم

    1. سلام لازم است که از ناحیه نمونه برداری شود که نوع قارچ ایجاد شده مشخص شود تا مجبور نباشند داروهای گوناگون را تست کنند. ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید و مجدد به متخصص مراجعه کنید.

  16. Avatar photoفرزاد گفت:

    سلام خانم دکتر. ببخشید چند ماه که اصلا نمیتونم بشینم موقع دفع هم یه زائده از مقعدم بیرون میزنه و وقتی کارم که تموم شد چند دقیقه بعدش دوباره داخل میره. خود زائده هیچ دردی نداره فعلا ولی اصلا نمیتونم بشینم و موقع نشستن به اطراف باسنم فشار میاد و اذیتم میکنه. خیلی دارو استفاده کردم ولی فایده ای نداشت. این مشکل چجوری برطرف میشه؟ آیا این هموروئید هست یا یه چیز دیگه؟

    1. سلام احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی و روش درمان مناسب به شما اعلام می شود.

  17. Avatar photoM گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من دختری ۱۶ ساله هستم یه مدت دچار یبوست شدم و الان کل باسنم وقتی عرق میکنم یا لباسای تنگ میپوشم یه مقداری سوزش میگیره و قسمت بالای مقعدم وقتی خیلی عرق کنه یا خیلی رو باسنم بشینم و لباس تنگ بپوشم خیلی کم خون میاد خونش اصن بیرون نمیریزه داخلشه به نظر شما مشکل چیه و باید چیکار کنم لطفا جواب بدین خیلی استرس دارم

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی پایین کمر و هموروئید شده باشید. بدون معاینه نمی توان نظر داد. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  18. Avatar photoارمین گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من ۲۲ سالمه .یک هفته پیش بود که در ناحیه مقعد احساس خارش داشتم بعد گذشت چند روز متوجه شدم اطراف مقعد یه سری لکه قرمز یا همون خشکی زده
    واز طریق ویزیت اینترنتی با یک دکتر ایشون برام پماد آنتی فیشر برای یک هفته به مدت ۲ بار در روز تجویز کردن .الان بعد گذشت ۱ هفته هنوز یکم خارش دارم و لکه های قرمز هست
    که ایشون گفتن برای رفع قرمزی حالا از بتامتازون استفاده کن
    میخواستم بدونم الان من باید چکار کنم چون هنوز یه مقدار احساس خشکی تو اون ناحیه را دارم

    1. تا زمان بهبودی کامل با پزشک معالج خود در ارتباط باشید. توصیه می کنم هر روز 10 دقیقه بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید تا سریعتر بهبود یابید.

  19. Avatar photoایرج گفت:

    سلام من چند وقه که کارم زمان نشستن روی صندلی زیاد داره برای همین الان در نشیمنگاهم احساس درد خیلی ریزی دارم مثل حالت سوزن سوزن شدن کمی هم قرمز شده میشه بفرمایید باید چیکار کنم؟ کمی که با اب گرم و صابون شستشو میدم سوزشش کمتر میشه اثری از زخم هم نیست تشکر

    1. سلام ممکن است دچار التهاب مقعد، شقاق مقعد یا حتی هموروئید داخلی شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  20. Avatar photoبهراد مومنی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید من راننده هستم زمانی که مدت بیشتری روی صندلی مینشینم روی باسنم تا پشت رانم درد میگیره طوری که حتما باید نیم ساعت قدم بزنم دردش مثل عرق سوختی هست و وقتی به اون نواحی دست میزنم درد میگیره بهداشتم رعایت میکنم بعضی وقتا که ۲روز سر کار نمیرم دردش خیلی کم میشه در نواحی درد پوستش کمی قرمزی هست دردش در نواحی ۵ سانتی مقعد بیشتره در ضمن چند وقت پیش متوجه شدم که بالا ۲ سانتی مقعد پوست شبیه به مقعد حالت چروک و پیچیده پیدا کرده و رنگش هم صورتی شده ولی درد نداره و ترشحات هم نداره این قسمت جوری شده که اگه دقت نداشته باشی فکر میکنی که اون قسمت مقعده لطفا راهنمایی کنید خیلی ممنون

    1. سلام ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. علاوه بر این که برای تشخیص دقیق بیماری لازم است وقت ویزیت بگیرید توصیه می کنم برای نشستن روی صندلی حتما از یک بالش نرم استفاده کنید و اگر اضافه وزن دارید وزن خود را نیز کاهش دهید. گاها کیست مویی کاملا بدون درد و علامت و فقط احساس برجستگی در ناحیه پایین کمر احساس می شود.

  21. Avatar photoفائزه گفت:

    فراموش کردم بگم که بخاطر بیماریشون اکثرا اسهال داره و کنترل خیلی سخت دارن بیشترمواقع

    1. برای کنترل اسهال غذای پرفیبر مصرف کنند و از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنند. اسهال و یبوست بروز بیماری های مقعدی را تشدید می کند.

  22. Avatar photoعلی گفت:

    سلام. من دانش اموز کنکوریم و الان شیش ماه تا کنکور مونده. تا به اینجارو خیلی خوب خوندم ولی مدتیه که نمیتونم بشینم. بیشتر حس میکنم استخوان دنبالیچم(اگ اشتباه نکنم) درد میکنه و باعث شده به نشیمنگاهمم فشار بیاد
    خیلی اذیت میشم و نگران ادامه راهمم لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام برای نشستن از رینگ استفاده کنید. این رینگ ها یا بالش های دونات شکل را می توانید از داروخانه تهیه کنید. اگر مبتلا به کیست مویی باشید بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که دوره نقاهت کوتاهی دارد. اما اگر به استخوان دنبالچه فشار وارد شده است بهتر است یک ارتوپد شما را ببینند. برخی بیماری های مقعد مثل هموروئید و شقاق نیز بر اثر فشار بر ناحیه مقعد و یا یبوست مزمن بروز می کنند که آنها هم می توانند منجر به بروز درد در ناحیه نشیمنگاه شوند. هموروئید و شقاق در مراحل اولیه با دارو و مراقبت های خانگی و برداشتن فشار از ناحیه درمان می شوند.

  23. Avatar photoعطا گفت:

    سلام خانوم دکتر. ببخشید من حدود هفت ماه پیش هنگامی که مقعدمو با صابون میشستم، کف صابون به داخل مقعدم رفته بود و دچار خونریزی و ایجاد یک زائده گوشتی در اطراف مقعد شده بودم و علاوه بر آن تو این هفت ماه حتی یک ساعت نتونستم بشینم چون وقتی مینشستم، بعد از هفت یا هشت دقیقه به عضلات لگن و اطراف مقعدم فشار میومد و اذیتم میکرد و نمیتونستم بشینم. هر جور و به هر نوعی که میشینم یا دراز میکشم اون ناحیه اذیتم میکنه و باید بلند بشم. و اینکه خیلی سریع سرمارو به خودش میکشید.پیش دکتر رفتم گفت فیشر حاد داری باید عمل بشی و من عمل کردم فیشر رو اما بعد عمل هم زائده گوشتی هنوز هست و هم اینکه نمیتونم بیشتر از هفت یا هشت دقیقه بشینم و اینکه سرمارو خیلی زود بخودش جذب میکنه. دکترم بهم گفت که اون زائده گوشتی بواسیر نیست و skin tag هست. میخواستم ازتون بپرسم که دلیل اینکه نمیتونم بشینم چیه؟ آیا آزمایشی برای رفع این مشکل هست؟ تورو بخدا راهنمایی و کمکم کنین.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد. برای کاهش عوارض بعد از جراحی توصیه می شود این جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام شود.

      1. Avatar photoعطا گفت:

        خانوم دکتر من تهران نیستم ساکن اردبیل هستم راهم دوره و تازه عمل کردم نمیخوام دوباره عمل کنم و میترسم. میخواستم اگه میشه با یه آزمایشی یا تستی علتشو بفهمم و با دارو حلش کنم. تورو بخدا تشخیصتونو بهم بگین. آیا باید کولونوسکپی بشه؟ تورو بخدا راهنمایی کنید

        1. Avatar photoعطا گفت:

          خانوم دکتر کولونوسکپی کمک میکنه؟ خواهش میکنم جواب بدید

  24. Avatar photoشیرین گفت:

    سلام خانم دکتر. روزتون بخیر.
    من خانمی ۳۲ ساله هستم.چند ماهی هست که گاه گاهی احساس خارش در یک سمت مقعد دارم. به تازگی دقیق نگاه کردم یک دانه اندازه ماش کوچک قرمز رنگ کنار مقعد هست که به زحمت هم پیدا شد. دقیقا مرکز خارش اون بود.
    نظر شما چی هست؟ آیا نیاز به مراجعه به پزشک دارم؟ من خارج از کشور زندگی میکنم و ترجیح میدم ایران دکتر برم. اگه تا چند ماه دیگه صبر کنم اشکالی داره؟
    با سپاس بیکران

    1. سلام رژیم غذایی مناسب داشته باشید. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید. اگر طی 3 روز بهبودی حاصل نشد از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  25. Avatar photoسعید زارع گفت:

    سلام خسته نباشید .
    دیواره مقعد بنده از داخل سفت شده انگار جوشه و وقتی سرما بهش میخوره خارش پیدا میکنه .
    ظاهری دیده نمیشه ولی وقتی دست میزنم سفت به اندازه یه نخود در دیواره مقعدم هستش .
    اگه میشه بگین چه مشکلی دارم و کی میتونم بیام برای درمان .
    ممنون از وقتس که گذاشتین

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق مقعدی شده باشید. لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت هماهنگ کنید. برای تشخیص قطعی لازم است معاینه شوید.

  26. Avatar photoاحمد گفت:

    خانم دکتر سلام
    من ۳۰ سالمه
    ۱۰ سال پیش کیست مویی یا همون سینوس داشتم که با جراحی برطرف شد و بعد از اون سعی کردم نظافت شخصی رعایت کنم
    الان چند روزیه که نمیتونم بشینم…. وقتی میشینم ، نشیمنگاهم درد میکنه و التهاب داره و قرمزه و ترشح بد بویی هم داره ….. اینم بگم به خاطر کارم زیاد میشینیم و اخیرا سعی کردم بالشتک زیرم بزارم هرچند به نظر دیر میاد
    یعنی منم فیستول مقعد یا ابسه گرفتم ؟ 😢😢

    1. فیستول و آبسه مقعدی در دهانه مقعد ایجاد می شود و آبسه و فیستول ناشی از کیست مویی در انتهای ستون مهره ها و انتهای دنبالچه در نقاطی که مو می روید بروز می کند.

  27. Avatar photoنسترن گفت:

    سلام خانم دکتر ممنونم بخاطر اطلاعاتی ک گداشتین.
    سه سال پیش بعد اتفاقی اطراف مقعدم پوستای سفیدی اطراف مقعدمو گرفت وبعد مدتی شستشو کمتر شد ولی یک سال خارشش بیشتر شده وروی دمبالچمو زخم سفیدی پودری روشو می گیره و قتی پوسته رو می کنم خونی میشه خانم دکتر .راهنماییم بفرمایید

    1. مبتلا به یک بیماری پوستی شده اید و لازم است به متخصص پوست مراجعه کنید.

  28. Avatar photoحبیب ایاقت گفت:

    سلام وقت بخیر. من مدتیه انتهای ستون فقرات پایین دنبالچه بالای مقعد متورم شده لز داخل اتگار ی چیزی مثل توپ اندازه گردو کوچک سفت شده و درد میکنه. مدتی کوچیک شد و درد نداشت اما الان باز درد میکنه و متورم شده. برای اجابت مزاج مشکلی ندارم. ازمقعد فاصله داره تقریبا از اونجایی ک خط باسن شروع میشه یخورده پایینتر بالای مقعد هستش. ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام به احتمال زیاد به کیست مویی مبتلا شده اید. توصیه می کنم برای تخلیه این کیست به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید و آن را با لیزر پرتوان و به روش بسته تخلیه کنید. این روش نسبت به عمل جراحی کیست مویی به روش باز بسیار راحت تر است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد.

  29. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستید بخشید تازگیا پایین مقعدم یه فرورفتگی به وجود امده وداخل کشیده شده وحالت قرمزی رنگه اما نه سوزش داره نه درد. راه درمانش چیه. ایا به مروز زمان خوب میشه مشکلی ندارما فقط فرو رفتگی ایجاد شده.

  30. Avatar photoزینب گفت:

    سلام. من دو روزه متوجه شدم ناحیه مقعدم موقع لمس سوزش داره. امروز متوجه شدم هفت هشت تا دونه نواحی مقعدم ایجاد شده که خیلی سوزش داره. نه چرکی داره نه خون ترشح میشه. به نظرتون به چه بیماری مبتلا شدم؟

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

    2. Avatar photoعلی گفت:

      سلام وقت بخیر، تازگیا حدود۶ ماهی میشه که کنار پایین مقعدم فرو رفتگی ایجاد شده حالت قرمزی رنگه نه درد داره نه سوزش فقط داخل کشیده شده.علتش چی میتونه باشه، ممنون میشم راهنمایی کنید.

  31. Avatar photoمریم گفت:

    سلام‌یه‌سوال داشتم من چند ماهی هست حدود ۴ ماه موقع نشستن به شدت اذیت بودم و سمت چپ نشیمنگاه‌دردناک‌بود مداوم مسکن مصرف می‌کنم جدیدا متوجه شدم محل درد بصورت یک غده سفت و دردناک در اومده
    تقریبا نزدیک مقعد ولی فقط سنت چپ
    آیا میتونه خطرناک باشه و چه تخصصی کمک میکنه دز تشخیص

    1. ممکن است به آبسه مقعدی یا حتی فیستول مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر عفونت به طور اصولی تخلیه و خشک نشود می تواند در آینده خطرناک باشد.

  32. Avatar photoممد گفت:

    سلام
    بنده یه چیزی شبیه جوش زیر پوستی بالاتر معقد در آمده زیر کمر و نمی دونم چیه و هنگامی که دست می زنی سفته

    1. ممکن است به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع تخلیه اصولی شود نیازی به جراحی وسیع نخواهد داشت.

  33. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانوم دکتر ی چند مدتی هست خارش از مقعد اذیتم میکنم هنوز نرفتم دکتر جایی میشه راهنمایم کنی با داروی خانگی برطرفش کنم ممنون

    1. خارش مقعد می تواند نشانه هموروئید داخلی باشد. توصیه می کنم که حتما به متخصص مراجعه کنید و برای درمان خانگی اولین قدم داشتن رژیم غذایی سالم و مصرف آب فراوان می باشد. اگر درمان اصولی انجام شود در آینده نیازی به جراحی و لیزر نخواهید داشت.

  34. Avatar photoرضا گفت:

    سلام قربان
    من یکماهی هست ابتدای ورودی مقعد سمت آلت احساس درد دارم خودم معاینه کردم یک حالت برجستگی سفت هست البته درد آنچنانی نداره ولی حس بدی دارم وقتی طولانی مدت بشیم اذیت میکنه .. ترشح و خونریزی هم نیست اصلا …تشخیص ابتدایی حضرتعالی چیه خانم دکتر عزیز

    1. ممکن است توده چربی باشد و اگر دردناک باشد آبسه و حتی کیست مویی باشد. در هر صورت لازم است پی گیری و درمان شود تا عارضه دار نشود.

    2. Avatar photoHamid.3or گفت:

      سلام خانم دکتر ، روز به خیر
      40 ساله ، مرد
      از یکسال پیش با مشکلات جدی گوارشی روبرو شدم * شکم درد ، ورم کردن شکم ، نفخ زیاد و هنگام نشتن در دستشویی احساس گرفتگی و بسته بودن مسیر روده در شکم (بالا و سمت چپ شکم “روده بزرگ”) میکنم طوری که بعضی روزها علیرغم نشستن چند ساعته در دستشویی موفق به دفع نمیشم * پیش پزشکان مختلفی رفتم (چه جراح عمومی چه متخصص گوارش) ، دو بار کلونوسکپی شدم ، دو بار سونوگرافی ، یک بار آندوسکپی ، یک بار سی تی اسکن ، یک بار هم MRI و همچنین تیروئید و کبدم بررسی شد که هیچ مشکلی تشخیص داده نشد !!!!!!
      در گذشته دو بار جراحی هموروئید انجام دادم و طی این مدتی که گرفتار این مشکل هستم برای بار سوم ، حدود چهار ماه پیش مجدداً جراحی شدم (هموروئید) ، امّا هیچ تاُثیری نداشت و کمکی به بهتر شدنم نکرد !
      هنگام نشستن در دستشویی شاهد بیرون آمدن ضایعه گوشتی هستم که با توجه به احساس بسته بودن روده و دردهای شکمی ، نظر بنده به بیماری “پرولاپس رکتوم” هست ولی با توجه به اینکه مدارک پزشکی چیزی رو نشون نمیده ، پزشکان هم هیچ گونه اقدامی نمیکنن !
      از این وضعیت به شدت رنج میبرم و زندگیم کاملاً مختل شده !
      خانم دکتر ممنون میشم راهنماییم کنید …

      1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان داشته باشد بعد از ویزیت برای شما وقت لیزر هموروئید تعیین می شود که بیماری شما بدون عود و بازگشت خواهد بود.

  35. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ببخشید فرورفتگی پایین کنار مقعد چیه؟؟

    1. اگر درد ندارید ممکن است مربوط به بیماری های داخل مقعد باشد و بدون معاینه بیمار نمی توان در این مورد نظر داد.

  36. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده ابتدای ورودی روده دو برآمدگی دارم که دکتر معینه کرد .. کلونوسکپی و اندوسونوگرافی EUS و آزمایش خون و سونوگرافی شکم چیزی نشون ندادند در حالی که در معاینه دستی دو توده با قوام بالا قابل لمس است ….البته اگه روی باسن نصورت مستقیم نشینم اصلا دردی نداره ولی پشت ماشین و روی صندلی احساس بدی بهم دست میده … نظر شما چیست … با تشکر فراوان از وقت ارزشمندی که صرف بیماران میکنید

    1. سلام برای نشستن از رینگ های طبی استفاده کنید. اگر یبوست یا اسهال دارید حتما این موارد را کنترل کنید. اگر بهبودی حاصل نشد از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است بر اثر فشار بر ناحیه مقعد دچار هموروئید خفیف شده باشید که در هنگام انجام آزمایش ها وجود نداشته یا ناچیز بوده است. احتمال بروز توده چربی و لیپوم در این ناحیه بسیار نادر است. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  37. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دكتر روي پوست باسن من نزديك مقعد دو روزه يك برآمدگي مانندي هست كه قرمز و زرد هست و كمي هم دون دون ابتدا درد شديدي داشت و الان هم درد داره ولي كمتر شده ممنون ميشم راهنماييم كنيد.

    1. ممکن است به آبسه یا نوعی بیماری پوستی در این ناحیه مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت حضوری بگیرید. اگر امکان مراجعه حضوری ندارید وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. پس از ارسال عکس از ناحیه تشخیص و درمان صحیح اعلام می شود.

  38. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر استخوان دنبالچه من در اقر ضربه اسیب دیده احساس میکنم به مقعدم اسیبی وازدشده کبود شده از درد دنبالجچه به مقعد ربطی داره ؟؟

    1. خیر درد دنبالچه ارتباطی با مقعد ندارد مگر این که ضربه شدید بوده و به مقعد نیز ضربه وارد شده باشد.

  39. Avatar photoماه گفت:

    سلام من با آنوس بسته بدنیا آمدم و الان در سن ۳۸سالگی دچار بی اختیاری مدفوع شدم ، آیا جراحی برای درمان د ایران انجام میشه؟

    1. سلام بله این جراحی برای برخی بیماران انجام می شود.

  40. Avatar photoمهسام گفت:

    سلام و خسته نباشید
    خانم دکتر من حدود دوساله ک خارش مقعد دارم و چند تا دکتر رفتم اما هیچکدوم سر در نیاوردن و چن تا پماد دادن و خوب نشدالانم خارشم خیلی شدیده ب حدی ک تاول میزنه
    نمیدونم چیکار کنم از یه طرفم شهرستان هستیم و دکتر های مناسبی پیدا نمیکنم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. ممکن است نوعی حساسیت باشد و یا ممکن است برای تشخیص علت دقیق بیماری برای شما آزمایش تجویز شود.

  41. Avatar photoبیمار مذکر گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید.
    من بالا تر از مقعدم حدود دو سانتی متر پایین تر از محلی که خط باسن شروع میشه یه پارگی یا بهتره بگم درز ایجاد شده که حدودا یک سانتی متر هست و موندم که دقیقا چیه؟
    این رو هم باید عرض کنم که وزنم ۱۱۰ کیلو هست و چاق هستم و به خاطر شغلی که دارم همش باید رو صندلی بشینم و وقتی رو صندلی میشینم طرز نشستنم طوری هست که بیشتر فشار رو محدوه دنبالچه ام هست.

    1. احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای نشستن نیز از یک رینگ طبی استفاده کنید که در حد امکان به دنبالچه فشار وارد نشود.

      1. Avatar photoبیمار مذکر گفت:

        بله ممنون از شما برای روز دوشنبه وقت گرفتم. فقط میخواستم بدونم تا روز دوشنبه برای بدتر نشدن کیست چه کار هایی باید انجام بدم ؟ ممنون

        1. می توانید از کیسه آب گرم استفاده کنید. به ناحیه فشار نیاورید و ناحیه را تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید.

          1. Avatar photoبیمار مذکر گفت:

            ببخشید خانم دکتر یه سوال دیگه هم داشتم اگر برای از بین بردن مو های اون ناحیه از پودر موبر استفاده کنم برای کیست ضرر داره ؟

  42. Avatar photoصدف گفت:

    وقتتون بخیر
    به تازگی زایمان سزارین کردم، هفته های آخر بارداری موقع شستشو متوجه شدم حدود ۲ سانت داخل مقعدم جیزی شبیه یه دونه ارزن وجود داره اما نه درد دارم نه خونریزی، الان حدود ۲ ماه که بدون تغییر وجود داره، باید چیکار کنم
    باتوجه به داخل مقعد بودن در حالت عادی متوجهش نمیشم فقط اگر داخل بشورم زیر انگشت احساس میکنم

    1. اگر در این مرحله به متخصص مراجعه کنید برای شما دارو و پماد تجویز می کنند و مشکل شما رفع خواهد شد. رژیم غذایی سالم و پرفیبر نیز داشته باشید و آب زیاد بنوشید. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید.

  43. Avatar photoمریم گفت:

    سلام فیستول مقعد دارم باید عمل میکردم بخاطر شرایطی نشد الان بیش از حد درد دارم و راحت نمیتونم بشینم راهی هست ک فعلا خوب بشم تا برم سراغ عمل

    1. بله به یک متخصص یا کلینیک مراجعه کنید که آبسه و عفونت آن را به طور سرپایی و موقت تخلیه کنند. درد شما به طور موقت فروکش می کند.

  44. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام من ۲۷ سال سن دارم، من سابقه پیسی دارم قبلن لکه سفید از ناحیه تناسلی به وجود اومد بعد اتگشت های دستم و خاموش شد لکه دستمم برطرف شد،،، الان چند وقته یه لکه سفید زیر الت تناسلی که خارش هم زیاد میکنه و رو مقعد یه زائده گوشتی احساس کردم که اویزون هس و کوچیک بدون درد اولش بدون علائم بود بعد چند روز خارش حس کردم در اطراف مقعد ، و لکه بزرگ سفید از اطراف مقعد تا چند سانت اطرافش و شبا خارش میکنه میخواستم بدونم این چیه،، من قبلنم خارش داشتم ولی لکه سفید بزرگ و اون زائده جدید هست راهنمای کنین

    1. شما باید معاینه شوید ممکن است بروز لکه سفید همزمان با بروز بیماری هموروئید اتفاق افتاده باشد. معمولا هموروئید داخلی بیرون زده با علامت توده و گوشت اضافه و خارش و بدون درد شناخته می شود. برای درمان هموروئید می توانید به مطب من مراجعه کنید. برای درمان لک سفید نیز به متخصص پوست مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  45. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر بنده 25 سالمه و از سه سال پیش یه دانه ای با فاصله کمی از مقعدم بیرون زده و متاسفانه چون اوایل بهش اعتنا نکردم و الان سه سال فکر میکنم گذشته و خیلی دیگه داره اذیتم میکنه فقط و فقط درد و سوزش و خارش داره تو این سه سال فقط همین علائم رو داشتم و پارسال رفتم یک دکتر عمومی نمیدونم که گفت چه بیماریه هست اما گفت اگه زود میومدی با دارو رفع میشد و به من دارو داد و گفت اگع رفع نشد باید عمل کنی الانم خوب نشده و تازگیا دردش زیاد شده و خیلی اذیتم میکنه وقتی جایی بنشینم لطفا راهنمایی کنید با توجه به علائمی ک گفتم در ضمن توی این سه سال شاید سه بارهم حس کردم ک چرک ازش اومده ولی خیلی کم

    1. ممکن است به هموروئید یا آبسه مقعدی مبتلا شده باشید. تا بهبودی کامل پیگیر درمان باشید و اگر نیاز به جراحی داشتید حتما از یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مشورت بگیرید.

  46. Avatar photoعلی گفت:

    بنده دچار یبوست هم هستم و یه سوال دیگه دارم من از وقتی این عارضه برام رخ داده از75 کیلو به 60 کیلو رسیدم و خیلی لاغر شدم آیا از همین عارضه هستش؟

    1. با توجه به مشکلی که در ناحیه مقعد دارید بروز یبوست طبیعی است و لازم است با نشستن در لگن آب گرم و داشتن رژیم غذایی پرفیبر آن را کنترل کنید. معمولا کاهش وزن ارتباطی با این بیماری ندارد مگر در بیمارانی که دچار عفونت مزمن و خونریزی مزمن می باشند.

  47. Avatar photoAmir گفت:

    سلام خانم دکتر بنده دچار یک لکه سیاه بالا تر از مقعدم سه سانتی متر پایین تر از محلی که خط باسن شروع میشه شده ام .سوزشی ندارم و برجسته هم نیست نظر شما چیست ؟

    1. ممکن است دچار کیست مویی شده باشید. یا یک مشکل پوستی باشد. برای تشخیص قطعی می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  48. Avatar photoEbi گفت:

    سلام و وقت بخیر
    چند وقت هست که چند سانت بالاتر از مقعد من خونریزی‌ میبینم و این موضوع رو تست کردم که ربطی به مقعد و اطرافش‌نداره.
    توی ناحیه سینوس پیلونیدال هم نیست یعنی بالای باسن هم نیست.
    دقیقا وسط باسن هست که خونریزی دارم اونم نه زیاد . به این صورت که فقط لباس زیرم کثیف میشه .
    نه درد دارم نه سوزش . اگه کیست باشه ، قبلش باید چیزی حس کنم درسته؟!
    درضمن من بیشتر از هفت سال پیش عمل کیست داشتم که ناحیه بالای باسن بود.بعد از اون من لیزر رفتم و کاملا از تمیزی‌اون ناحیه مطمئنم .
    ولی این چند مدت حسابی درگیر شدم.چون با معاینه ی خودم برامدگی یا جوش‌ندیدم.
    تشخیص شما چیه ؟!
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. ممکن است نیاز باشد سونوگرافی یا ام آر آی از ناحیه تجویز شود تا منشا آن شناسایی و درمان شود.

  49. Avatar photoرحیم زاده گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من یه دختر ۱۰ ماهه دارم که چند وقته در خط باسن یعنی بین دو باسنش بالاتر از مقعد یه شکاف ایجاد شده و باز مونده و خیلی اذیتش میکنه.پماد ترک و زخم سینه داشتم ناچارا چند باری زدم ولی بهتر نشده چیکار باید بکنم؟

    1. به متخصص اطفال مراجعه کنید. ممکن است دچار یک بیماری پوستی شده باشند.

  50. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده ۴۸ سالم هست چند روز پیش در ناحیه مقعد برامدگی احساس کردم که داخلش یک چیز سفت گرد مانند هست وقتی دست میزنم مثل اینکه تراشه میره دست آدم و لمس میکنید اذیت میکنه احساس درد میکنم سر چرکی نداره مپل جوش زیر پوستی هست. ممنون بابت راهنمایی

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر دچار آبسه مقعدی شده باشید لازم است فورا تخلیه و درناژ شود.

  51. Avatar photoعلی گفت:

    سلام برای بیماری های مقعدی به کدام پزشک مراجعه کنم من پایین مقعدم فرو رفتگی شدید به وجود امده و پوستش نازک شده، متخصص جراح عمومی مراجعه کنم ؟؟؟

  52. Avatar photoسینا گفت:

    با سلام اقایی هستم ۳۳ ساله پارسال ابسه مقعدی داشتم و با عمل سنتی در بیمارستان بهبود پیدا کردم اما متاسفانه بعد بهبودی به فیستول دچار شدم و از جای تیغ و کاتری که دکتر عفونت ابسه رو خارج کرد الان فیستول شده و همیشه عفونت خارج میشه . حالا در کل میخوام اینبار با لیزر فیستولم رو عمل کنم و سوال من این هستش که ضمانت و گارانتی بابت عود نکردن دوباره وجود داره یا نه ؟؟؟

    1. من اول ام آر آی فیستول تجویز می کنم. اگر امکان لیزر فیستول مقعدی شما وجود داشته باشد این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. لازم است قبل از اقدام به عمل جراحی حتما مسیرهای فیستول کاملا مشخص شود.

  53. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من ۲۱ سالمه دوسه روز پیش پایین کمرم فکر کنم قسمت دنبالچه هم میگن یه برآمدگی دردناک داره ولی اثری از چرک و عفونت نیست و فقط برامدگی داره چند وقت پیشم رفتم دکتر گفتن عفونت روده داری و یبوست داشتم قرص دادن رفع شد ولی الان اینطوری شدم کمک کنید لطفا

    1. احتمالا به کیست مویی پایین کمر مبتلا شده اید و ارتباطی با عفونت روده شما ندارد. برای تشخیص دقیق لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید وقت ویزیت آنلاین هم می توانید با مطب هماهنگ کنید.

  54. Avatar photoهانیه گفت:

    سلام من چند روزی هست که از پوست مقعد تا دنبالچه ام پر از جوش شده و انقدر خارش داره که پوستش هم رفته و حالت چرکی پیدا کرده امروز هم توی نافم خیلی احساس خارش کردم نگاه کردم دیدم داخل نافم هم حالت اگزما پیدا کرده مشکل چیه به چه دکتری باید مراجعه کنم ؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتما رژیم غذایی سالم و بدون ادویه و مواد نگهدارنده مصرف کنید.

  55. Avatar photoاکبر گفت:

    سلام دکتر خداقوت
    بنده پایین تراز کمرم نرسیده به معقده بین باسنم خارش و زخم شده. نمیدونم از چی.
    لطفاً راهنمایم کنید. تشکر

    1. احتمالا مبتلا به کیست مویی شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  56. Avatar photoمج گفت:

    سلام خانم دکتر. من در مقعدم احساس یک زائده می کنم عکس هم ازش گرفتم. راهی هست براتون بفرستم ببینید

    1. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. در غیر این صورت وقت ویزیت حضوری بگیرید.

  57. Avatar photoامید گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر سعادتی عزیز
    ۳۶ ساله هستم همروئید خارجی دارم،(زیر پوست) همروئید که بیرون زده یه توده بسیار ریز وجود داره که نه در داره و نه ترشح فقط میخاره،بسیار ریز هست و زیر پوست اون سیاهرگی هست که بیرون زده،شهرستان هستم و فعلا نمیتونم حضوری مراجعه کنم خدمتتون،لطفا راهنماییم کنید.ممنونم

    1. این امکان برای بیماران راه دور فراهم شده است که ویزیت آنلاین با واتساپ داشته باشند. شما می توانید با مطب ویزیت آنلاین را هماهنگ کنید و بعد از ارسال عکس و شرح کوتاهی از بیماری ویزیت شوید. بعد از ویزیت یا برای شما داروی قوی تجویز می شود یا وقت لیزر هماهنگ می شود.

      1. Avatar photoFatima گفت:

        سلام خانم دکتر من امسال کنکوریم مدت زیادی حدودا روز۱۳ ساعت روی صندلی نشستم و طرز نشستنم هم خیلی صحیح نبود از چند روز پیش مدفوعم خونی شده و اینکه استخوان های یکم پایین تر از کمر م دنبالچه و اطرافش خیلی درد میکنه و ران راستم هم همینطور خیلی استرس دارم که رو روند درس خوندنم اثر بزاره و خیلی هم درد دارم به نظر شما میتونه بواسیر باشه یا اینکه آسیب استخوانی؟

        1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای نشستن هم از یک رینگ یا بالش طبی استفاده کنید.

  58. Avatar photo... گفت:

    سلام ۱۶ سالمه تقریبا یک ماه پیش متوجه شدم که خط باسنم خون آبه پس میده و مامانم گفت پوستش ترکیده، درد داره ولی نه خیلی شدید، یه مدت پیگیری کرد مامانم ولی چنبار بهش گفتم کلهم فراموش کرد منم هم خسته شدم هم میترسم درمان خونگی براش هست؟

    1. با توجه به این که سن شما کم است و شرابط مراجعه حضوری ندارید با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین هماهنگ کنید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص و روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. اگر به کیست مویی مبتلا شده باشید درمان خانگی ندارد و حتما باید جراحی یا لیزر شود.

  59. Avatar photoمیثم گفت:

    سلام پسری 17 سالم، چند روزی هست دور ورودی سوراخ مقعدم احساس برامدگی و یه گوشت اضافه کوچک میکردم بعدا که چک کردم دیدم یه جوش متوسط با رنگ سیاه به وجود امده علایم هم درد کم در بعضی مواقع در همان منطقه جوش مانند

    1. سلام احتمالا به هموروئید ترومبوزه مبتلا شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. نشستن در لگن آب گرم نیز به تسکین درد شما کمک می کند.

  60. Avatar photoسمین گفت:

    سلام.خانم دکتر من ۳۱ سالمه حدود ۱۰سال پیش رابطه مقعدی داشتم مدتی ولی الان ۱۰سال گذشته که هیچ ارتباطی نداشتم ضمن اینکه هیچگونه بی اختیاری ای ندارم اما احساس گشاد شدن میکنم.خیلی فکرم درگیره نمیدونم چیکار باید بکنم؟مدام نگرانم که دچار بی اختیاری نشم به مرور.لطفا راهنماییم کنید خیلی نگرانم

    1. تمرین کگل را انجام دهید و با یک فیزیوتراپ کف لگن نیز مشورت کنید. برای بررسی وضعیت سلامت مقعد نیز می توانید از مطب من وقت بگیرید.

  61. Avatar photoفاطمه زهرا راژ گفت:

    سلام خانم دکتر من چند روزه بالای خط باسنم سوزش و خارش داشتم الانم زخم‌شده عین عرق سوز اما خیلی بده و میسوزه و زیاد شد چیکارکنم چی استفاده کنم

    1. لباس زیر نخی بپوشید ناحیه را تمیز نگهدارید اما مراقب باشید پوست شما خشک و آسیب پذیر نشود. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید که در صورت نیاز نمونه برداری یا تصویربرداری از ناحیه تجویز شود. بروز کیست مویی در این ناحیه شایع می باشد.

  62. Avatar photoرها گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.من ۴۰ سالمه و دوماهه که خط باسنم. بالاتر مقعد ی مرتبه پاره شد و ب علت پارگی سوزش دارم. تا الان خوب نشده. و احساس میکنم که مثل بدنی که کثیف هست چرک میکنه دست میکشم می‌شورم تمیزش میکنم و باز همون طور میشه و ی دفعه از هم باز میشه و پاره میشه. لطفا راهنمایی کنید علت ایجادش چیه و درمانش چی هست؟ متشکرم

    1. ممکن است کیست مویی یا حتی یک نوع بیماری پوستی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  63. Avatar photoشیما صالحی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۶سالمه رو قسمت بالاتر از ناحیه مقعدم دقیقا کنار و روی استخون پشتم (نشیمنگاهم)قرمز شده وسفت شده بقدری درد میکنه که نه میتونم بخوابم نه بشینم نه راه برم تب و لرزم داشتم نمیدونم چی شده بخاطر حرکت دوچرخه داخل باشگاه جوش چیه

    1. به احتمال زیاد کیست مویی پایین کمر است که بر اثر فشار بر ناحیه عفونی و آبسه شده است. تب و لرز شما به دلیل عفونت شدید این ناحیه می باشد. برای درناژ اولیه می توانید به اورژانس مراجعه کنید. اما توصیه می کنم برای درمان از لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک سود ببرید.

  64. Avatar photoمیلا گفت:

    سلام وقت بخیر، خانم دکتر از داروی پدوفیلین استفاده کردم و چون بعد از گذشت چند ساعت محل رو شستشو نداده بودم ظاهرا دارو به سمت شیار مقعد رفته و الان مقعدم دچار التهاب و یه حالت گوشت اضافه شده، آیا میشه این اسکار برجسته رو با لیزر جراحی کرد؟ اگر بله، چقدر نقاهت داره، و آیا درمان غیرتهاجمی مانند کرم و ترمیم کننده و… نداره؟

    1. باید معاینه شوید. احتمالا امکان جراحی با لیزر وجود دارد. معمولا اسکارهای این ناحیه با دارو درمان نمی شود.

  65. Avatar photoرضا مقدم گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من بعد از دسشویی کردن احساس کردم خروجی مقعد به درد اومده و بعد یک روز دیدم دردش شدید شده و قسمتی از ان هم سیاه شده و انگار جوش در اورده اما دیده نمیشه فقط دست که زدم باد کرده بود و سیاه شده بود به نظر شما چیکار کنم

    1. ممکن است به آبسه مقعدی یا حتی هموروئید ترومبوزه مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoحسین گفت:

        سلام دکتر وقت بخیر من حدود یه هفته هست که متوجه یه برآمدگی گرد اندازه یک عدس کوچیک روی دور سوراخ مقعد شده ام ولی اصلا دردی نداره هیچ اذیتی هم نداره بنظرتون

        1. به هر حال این مورد را پی گیری کنید و قبل از دردناک شدن ناحیه نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

  66. Avatar photoحامد گفت:

    سلام
    ۳ روزه که دردی شبیه عرق سوز شدن باسن دارم اما دیشب با لمس ناحیه ای که درد دارم ، چیزی شبیه میخچه حس کردم که البته چون نشستن زیاد دارم درد هم دارم
    خواستم بفرمایید چه کنم

    1. ممکن است به شقاق مقعدی مبتلا شده باشید. برای نشستن از بالش طبی یا دونات استفاده کنید. روزی 3 بار در لگن آب گرم بنشینید. حتما مدفوع نرم داشته باشید. حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و پمادهای مختلف را بر روی ناحیه مقعد تست نکنید.

  67. Avatar photoنسترن گفت:

    سلام
    یه سوال داشتم از خدمتتون
    ناحیه اطراف مقعدم خیلی خارش میکرد و من مدام میخاروندم
    بعد دیدم اطرافش زخم شده یکم پماد استفاده کردم خوب شد
    ولی هنوزم میخاره ولی جای زخم ها انگار برجسته است و مستعد دوباره فعال شدن هستن و خارش امانم رو برید و نمیدونم پیش چه دکتری باید برم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید و پمادی را بدون نسخه پزشک در این ناحیه تست نکنید. ممکن است دچار شقاق و آبسه مقعدی شوید.

  68. Avatar photoAmirReza گفت:

    درود .خسته نباشید دکتر من ۲۱ سالمه مدتی بود که بعد ارضا شدن هنگام نشستن در مقعد دچار درد و گرفتگی میشدم اما سریع خوب میشد ‌بعد مدتی خیلی اتفاقی متوجه یه توده سفت که کمی حرکت میکنه در دور مقعد منتهی از بیرون و زیر پوست شدم که هنگام باز و بسته شدن مقعد از زیر پوست انگار به ماهیچه دور مقعد متصل بود .درد خیلی کمی هنگام دست زدن داره گاهی اصلا درد نداره رنگ پوست تغییر نکرده خونریزی و خارش هم ندارم .این توده به چربی نمیخوره حس میکنم ممکنه یه توده بدخیم باشه؟

    1. باید معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  69. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید…
    من وقتی در طول روز برای اجابت مزاج یبار مراجعه میکنم مشکلی نیس ولی بعضی وقتا ک روزی ب چن دفه میرسه دچار خونریزی میشم همراه با دفع ،خون اومدنشم زیاده و اینک شقاقم دارم
    و اینک من رانندم زیاد در حالت نشستنم جدیدا استخوان دنبالیچم هم ورم میکنه و درد میکنه بعضی وقتام یکم ک فشار میدم محل ورمو ی مایعی مث آب یکمم خون داخلشه خارج میشه…
    ممنون میشم راهنماییم کنین تا بدونم مشکلاتمو و راحل درمانشو.

    1. احتمالا علاوه بر شقاق به کیست مویی نیز مبتلا شده اید. حتما یک بالش طبی یا دونات شکل برای نشستن روی صندلی تهیه کنید. حتما از مطب من یا یک جراح وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  70. Avatar photoکیمیازهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من ویزیت غیرحضوری میخام ببخشیداز کجا میتونم عکس بفرستم ببینید.چون من تهران نیستم ممنونم

    1. لطفا در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید که هماهنگی های لازم جهت ارسال عکس به واتساپ ویزیت آنلاین انجام شود.

  71. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خانم دکتر شش ساله خونریزی مقعدی داشتم با فاصله زمانی دو سه ماه یکبار اما نزدیک ب یکساله خیلی شدید شده و سه روز در هفته خونریزی دارم با درد زیاد و وقتی چن دقیقه میشینم یا رو کمر میخابم درد زیادی از ناحیه نشین منگاه دارم تا بحال ب پزشک هم مراجعه نکردم خیلی میترسم لطفا راهنمایی کنید😔😔

    1. لازم است برای شما کولونوسکوپی تجویز شود. ممکن است مبتلا به هموروئید، پولیپ یا حتی تومور باشید. خونریزی را جدی بگیرید و به موقع مراجعه کنید. احتمالا تا کنون دچار کم خونی و سرگیجه هم شده اید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *