بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

بهترین میوه برای درمان بواسیر

بهترین میوه برای درمان بواسیر

هنگامی که نام درمان بواسیر به میان می آید، روش های زیادی وجود دارد که بیمار می تواند انجام دهد تا با این وضعیت مقابله نماید. یکی از این موارد رعایت نوع رژیم غذایی است. در رژیم غذایی علاوه بر غذاها بیمار از میوه ها نیز استفاده می کند. انتخاب بهترین میوه برای درمان بواسیر سبب می شود تا وی بتواند سریع تر وضعیت بهبودی را بدست آورد. بواسیر یا همورویید به طور معمول با افزایش میوه و فیبر بالا بهبود می یابد.

بهترین میوه ها برای بواسیر میوه های حاوی دانه های قرمز که آنتی اکسیدان دارند

ریز میوه های قرمز، بهترین میوه برای درمان بواسیر هستند

گیلاس، تمشک، زغال اخته و انواع توت به عنوان بهترین میوه برای درمان بواسیر شناخته شده اند. این میوه ها چون ویتامین C بالایی دارند لذا بر روی عملکرد بدن نیز تأثیر زیادی خواهند گذاشت. در واقع دلیل اصلی این که چرا شما می خواهید این میوه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید، در وجود اسید چرب “اسید گاما لینولئیک” یا “GLA” نهفته است. چرا که ترکیبی است که در بدن سبب تولید هورمون معروفی به نام پروستاگلاندین خواهد شد و این موضوع به از بین بردن درد در بدن کمک فوق العاده ای می کند. علاوه بر این موجب می شود تا سیستم بدن شما تا حدی پاکسازی شود و سلامت ناحیه مقعد افزایش پیدا کند.

مزایای انتخاب بهترین میوه برای درمان بواسیر چیست؟

فراموش نکنید که انتخاب بهترین میوه برای درمان بواسیر کمک خواهد کرد تا تورم توده های بواسیر کاهش یابد. این امر باعث می شود که درد به مرور ریشه کن شود. در حقیقت میوه های ریز قرمز واقعا در از بین بردن هموروئید (بواسیر) بسیار عالی می باشند.

از طرفی انواع توت ها حاوی “آنتوسیانین” و “پروانتوسیانیدین” هستند که موجب کاهش درد بواسیر و تورم بالشتک های عروقی آن می شود. مصرف روزانه یک لیوان از این مخلوط درد را به مراتب کاهش می دهد و شما را از تحمل آن راحت خواهد کرد. پس سعی کنید فیبر را به آرامی به رژیم خود اضافه کنید.

میوه های بواسیر خوراکی های مناسب برای درمان بهتر بواسیر

یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که سبب انتخاب بهترین میوه برای درمان بواسیر می شود میزان بالای فیبر موجود در آن می باشد. در حالی که از بواسیر رنج می برید و درد و سوزش زیادی را تحمل می کنید می توانید از ریز میوه های قرمز مانند انواع توت ها بخصوص توت های سیاه استفاده کنید.

فیبر درون این میوه ها موجب می شود تا اجابت مزاج در فرد بسیار راحت تر اتفاق بیفتد. درد و فشاری که در هنگام یک دفع سخت و آزار دهنده به ناحیه مقعد وارد می شود سبب خواهد شد تا بواسیر شدت بیشتری پیدا کند. مصرف این میوه های لذیذ و خوش طعم به یک دفع آسان کمک شایانی خواهد کرد.

آیا از تأثیرات فوق العاده فیبر در بهترین میوه برای درمان بواسیر باخبرید؟

بواسیر یک بیماری شایع است که تا سن 50 سالگی حداقل نیمی از بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. تغییرات غذایی مانند افزایش مصرف فیبر از طریق مصرف میوه ممکن است به کاهش خطر ابتلا به بواسیر کمک کند. قبل از شروع یک رژیم غذایی با فیبر بالا برای درمان بواسیر ابتدا حتما با پزشک خود مشورت کنید.

داشتن رژیم غذایی با فیبر بالا که از میوه ها و سبزیجات تهیه می شود، چیزی است که شما باید برای از بین بردن و جلوگیری از یبوست بخورید. هنگامی که یبوست نداشته باشید بدون شک اثری از بواسیر هم نخواهد بود. مقدار فیبر باید حدود 25 تا 35 گرم در روز باشد. اکثر مردم فقط 8 تا 12 گرم در روز فیبر مصرف می کنند.

بهترین رژیم برای بواسیر مصرف میوه های قرمز حاوی آنتی اکسیدان

طبق گزارشی میوه هایی که حداقل 5 گرم فیبر دارند و تقریبا 20 درصد ارزش روزانه آن ها در هر وعده وجود دارد، دارای برچسب “فیبر بالا” هستند. این موارد به عنوان بهترین میوه برای درمان بواسیر باید در طول روز مصرف شوند تا اثر خود را بر روی تسریع روند درمان نشان دهند.

در حالی که خوردن میوه می تواند به نیاز های فیبری شما کمک کند، نباید تنها به فیبر درون میوه ها اکتفا کنید. دیگر غذا های غنی از فیبر، مانند لوبیا، غلات کامل، سبزیجات و آجیل، سایر اجزای یک رژیم غذایی سالم هستند که نقش مهمی در تأمین نیاز و حفظ سلامت بدن شما دارند.

به این نکته مهم توجه داشته باشید که حتما مصرف غذا های غنی از فیبر و میوه را به تدریج افزایش دهید. اگر مصرف فیبر روزانه خود را بیش از حد سریع، افزایش دهید، ممکن است علائم گوارشی مانند گاز، اسهال، التهاب و گرفتگی شکمی را ایجاد کند.

برای درمان بواسیر رژیم مصرف 12 عدد میوه در روز کمک کننده است

خوردن 12 عدد میوه برای جلوگیری از بواسیر

همانطور که می دانید بروز یبوست یکی از پیش درآمدهای بروز بواسیر یا همان هموروئید و دیگر بیماری های مقعد است. خوردن 12 عدد میوه در روز به شما کمک خواهد کرد که یبوست نگیرید. اما نکته طلایی این موضوع زمان مصرف این میوه هاست. 4 عدد از این میوه ها را در وعده صبحانه میل کنید و 8 عدد باقی مانده را در طی روز مصرف کنید. دقت کنید اگر اضافه وزن دارید میوه های کم کالری مثل خیار را انتخاب کنید تا دچار اضافه وزن نشوید. اضافه وزن یکی دیگر از علل بروز هموروئید یا بواسیر است.

سوالات متداول بهترین میوه برای درمان بواسیر یا هموروئید

1-بهترین سبزی برای درمان بواسیر یا هموروئید چیست؟

بهترین سبزی برای درمان این بیماری می تواند اسفناج باشد. زیرا دارای مقادیر زیادی فیبر است. در حقیقت این سبزی برای کل دستگاه گوارش و پروسه هضم غذا مناسب است. این سبزی روده را به خوبی تمیز می کند. دارای مقادیر بالای منیزیم است که برای حرکات دودی روده مهم و ضروری است. همچنین اسفناج دارای خاصیت ضد التهابی است که به طور مستقیم بر درمان هموروئید یا بواسیر تاثیرگذار است. تربچه نیز از دیگر سبزیجات مفید برای درمان بواسیر یا هموروئید است. به خصوص محلوط تربچه با عسل خواص درمانی مفیدی برای درمان هموروئید دارد.

2-چه خوراکی هایی برای بواسیر مضر است؟

اکثر میوه ها برای بواسیر ضرری ندارند زیرا حاوی فیبر می باشند. مصرف غذاهای فست فود و پرادویه منجر به تحریک کانال مقعد شده و منجر به التهاب و یبوست می شوند. مصرف مقادیر بالای فلفل نیز منجر به تحریک ناحیه مقعد شده و احتمال بروز هموروئید و شقاق را افزایش می دهد.

3-آیا مصرف شیر و لبنیات برای مبتلایان بواسیر یا هموروئید مضر است؟

مصرف مقادیر بالای شیر ممکن است منجر به عمل دفع نامطلوب شود. بنابراین مصرف شیر را کنترل کنید. بهتر است به جای ماست معمولی از ماست های پروبیوتیک که برای سلامت روده ها مفید است استفاده کنید. به طور معمول مصرف لبنیات منجر به تولید مقدار زیادی گاز می شود که برای بیماران مبتلا به هموروئید بسیار آزاردهنده است.

4-غذاهای مقوی برای بیماران مبتلا به بواسیر یا هموورئید چیست؟

بیماران مبتلا به هموروئید یا بواسیر گاها به دلیل خونریزی دچار کم خونی می شوند. به همین دلیل مصرف گوشت گاو و جگر گاو که حاوی آهن و ویتامین B می باشند در جبران این کم خونی کمک کننده است. همچنین مصرف اسفناج، تن ماهی، ماهی سالمون، دانه چیا و کلم بروکلی نیز نه تنها به عمل دفع بهتر کمک می کنند. بلکه غذاهایی سالم و مقوی برای بیماران مبتلا به هموروئید یا بواسیر محسوب می شوند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

54 دیدگاه برای “بهترین میوه برای درمان بواسیر

  1. Avatar photoسحر س گفت:

    سلام من در نزدیکی انتهای روده و مقعد یک توده ی خیلی بزرگ ک کاملا مسدود کننده هست دارم حدود یک ماه. ک اکثر مانع دفع میشود. و دکتر داخلی پماد آنتی هموروئید و شربت کانسی لاک تجویز کردن برای یک هفته الی ده روز. حالا بعد 4 روز هیچ تاثیری نداشته و استرس از عمل جراحی و لیزر دارم. نمی دونم هیچ درمان دیگری هست؟ و بعد چند وقت و در چه حالتی دیگه ممکنه مجبور ب لیزر بشم؟ و لیزر بدون بی حسی ممکنه؟ خیلی ممنون از لطفتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه داروی قوی برای شما تجویز خواهد شد. لیزر هموروئید تحت بی حسی نخاعی انجام می شود.

  2. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من دو هفته هست که درد مقعدی دارم رفتم دکتر گفت فیشر هست موقع دفع مدفوع که اولا نمیتونم به راحتی مدفوع کنم به سختی با فشار هست ثانیا بعد مدفوع سوزش شدید پماد و دارو هم داده اما بی تاثیر هست چیکار کنیم؟

    1. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید و رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. اگر یبوست ندارید و داروهای تجویز شده تاثیری در روند بهبودی شما نداشته اند با پزشک معالج خود تماس بگیرید تا داروهای شما را تعویض کنند.

  3. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام من بیرونزدگی ندارم حدودا ۶ماه هست که هنگام مدفوع درد شدیدی دارم ی مدت یبوست داشتم و خوب شد ولی احساس میکنم داخل مقعدم ی چیزی پاره شده چون هنگام دفع خون روی مدفوع وجود داره و درد هنگام دفعمم زیاده ۶ماه هست ک دارم از پماد انتی هموزوئید استفاده میکنم ولی جوابی نگرفتم چیکار کنم

    1. سلام قبل از هر کاری مصرف پماد آنتی هموروئید را قطع کنید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. احتمالا دچار هموروئید داخلی یا شقاق مقعدی یا هر دو بیماری شده اید. متخصص بعد از معاینه روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد خواهند داد.

  4. Avatar photoامیر فرامرزی گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل لیزر شقاق انجام دادم میخاستم ببینم تا چه مدتی درد دارم.و باید به وان ابگرم بروم ممنون.

    1. سلام این مورد را باید با جراح معالج خود در میان بگذارید. معمولا زخم جراحی بعد از لیزر شقاق بین 3 تا نهایت 10 روز بهبود می یابد. تا یک هفته روزی 3 بار و بعد از آن بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید.

  5. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خسته نباشید ، بنده دوهفته است عمل هموروئيد کردم چرا که قبلش موقع رفع حاجت با درد ‌خونریزی شدید همراه بود طوری که بعد از انجام کار لباس های زیرم خونی می شدن ، الان موقع انجام کار یه ذره بعضی روزها خونریزی دارم می خواستم بدونم این خونریزی بعد عمل تا کی ادامه داره؟

    1. سلام اگر یبوست ندارید و این خونریزی در حد یک قطره است تا دو ماه بعد از عمل هموروئید این وضعیت طبیعی است. اگر خونریزی به دلیل یبوست و سختی مدفوع هست حتما از شربت ملین استفاده کنید که هموروئید عود نکند.

  6. Avatar photoسعید گفت:

    سلام . من دچار بیرون زدگی نیستم
    دوماهی هست که موقع مدفوع سفت هست دچار درد مقعد میشم که این درد تا بیضه و کمرم هم میزنه ولی موقع که اسهال هستم درد نیست جز ی مقدار خیلی کم سوزش خالی مقعد. اوایل خون می اومد ولی الان خون نمیاد . دکتر مراجعه کردم گفتن نیاز به عمل نداری .
    مخواستم ببینم این درد تا کی ادامه داره؟؟؟؟
    و آیا موقع که یبوست دارم .درد مقعد و بیضه و کمر طبیعی هست یا خیر؟؟؟؟
    اینم بگم البته پماد انتی همروئید و باریج شقاق و فیشر خیلی اذیتم میکنه وقتی ک زدم و دیگه نمزنم فقط پماد دلتیژل میزنم…
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام شما باید یک رژیم غذایی مناسب داشته باشید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. داروهایی که برای شما تجویز می شود را نباید بدون هماهنگی پزشک معالج تکرار کنید. اگر مشکل اجابت مزاج را رفع نکنید ممکن است نیاز به جراحی یا لیزر داشته باشید. احتمالا دچار شقاق شده اید و خونریزی و درد به دلیل زخم شقاق می باشد. در نظر داشته باشید که بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد و حتما باید به یک متخصص جراحی عمومی باتجربه مراجعه کنید.

  7. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    اگر عمل لیزر برای هموروید انجام بدم, تا چند روز درد رو باید تحمل کنم
    و اینکه باید برای برگشت به شهرستان (بلافاصله بعد از عمل)حدودا ۸ ساعت رانندگی کنم, آیا مشکلی ایجاد میشه و امکان نشستن چندین ساعته رو دارم
    ممنون

    1. سلام بعد از لیزر هموروئید در این کلینیک شما باید یک شب در منزل استراحت کنید و اجازه رانندگی 8 ساعته برای یک هفته ندارید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید یک شب در کلینیک بمانید. روز بعد می توانید عقب ماشین دراز بکشید و به شهرستان خود بازگردید. بعد از لیزر هموروئید به توصیه های ارائه شده عمل کنید و از مسکن های تجویز شده استفاده کنید دردی نخواهید داشت یا بسیار جزئی خواهد بود.

  8. Avatar photoمحمدی گفت:

    سلام. من دو ماه از زایمانم گذشته و بعد از زایمان تا الان حدودا هر 3 ـ4 روز اجابت مزاج انجام میشد بعداز 2ماه هنوز یبوستم خوب نشده چند روزه ک همراه مدفوع چند قطره خون هم خارج میشه، خیلی از خوراکی های ملین هم خوردم اما فرقی نکرده باید چ چیز هایی مصرف کنم؟ ایا مشکلم خطرناکه؟؟

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق شده باشید و به همین دلیل دفع مدفوع برای شما سخت است. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. اگر به موقع اقدام کنید با دارو درمان می شوید.

  9. Avatar photoحمید گفت:

    با سلام چند وقته پیش شاهد خون ریزی از مقعد شدم البته خون ریزی کمی زیاد بهش توجه نکردم اما از ریز شاهد خون زیادی شدم ولی درد نداره خارش هم نداره ممنون پیش راهکار بدین چکار کنم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشید. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و یبوست را هم کنترل کنید. بعد از هر اجابت مزاج هم به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  10. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر چند روزی هست موقع مدفوع شاهد خون ریزی شدم ولی الان خون ریزی نمیبینم ولی باد معده دارم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشید. اگر خون به رنگ روشن است از یک متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید. اما اگر خون تیره مشاهده می کنید از یک متخصص گوارش وقت ویزیت بگیرید.

  11. Avatar photoمریم گفت:

    با سلام من تب خیلی شدید یک شب داشتم فرداش هم تبخال زدم روز لبم هم اطراف مقعدم متورم شد مثل همورویید خیلی درد داره میسوزه نمیدونم چیکار کنم ۔آیا از بین میره یا همینطوری دور مقعدم میمونه ؟

    1. سلام علت بروز تب و تبخال باید مشخص شود و برای درمان آن اقدام نمایید.

  12. Avatar photoعبدالرضا گفت:

    مطالب بسیار آموزنده است خسته نباشید

    1. از قدردانی شما بسیار سپاسگزارم.

  13. Avatar photoعبدالرضا گفت:

    سلام.
    یک سالی است که زائده گوشتی کنار مقعد دارم اولین باری که متوجه شدم یه ذره خون دیدم قبل از این بعضی مواقع احساس سوزش وخارش داشتم بعد ایده کوچکی بیرون زد وبه مرور زمان بزرگتر میشد الان توی این یکسال مدام کوچک وبزرگ میشه چه کار کنم که کلا ازبین بره مدتی بودکه درد نداشتم تا دیروز که ترشی خوردم دوباره التهاب پیدا کرده خواستم راهنمایی کنید که چکار کنم با تشکر

    1. سلام علاوه بر این که باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشید توصیه می کنم این زائده را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و با لیزر پرتوان بردارید. معمولا این زائده های گوشتی منجر به بروز عوارضی مثل عفونت و شقاق می شود.

  14. Avatar photoNazi گفت:

    سلام خانوم دکتر من عمل هموریید انجام دادم 8سال پیش ولی الان دو برابر برگشته میخواستم بدونم آیا اگر ایندفعه عمل لیزر کنم بازم برگشت داره اینم بگم که سر زایمان دومم بدتر شد الان میسوزه و درد دارم باید چه کنم راهنماییم کنین؟؟؟؟

    1. سلام معمولا لیزر هموروئید برای انواع هموروئید را انجام می دهم و اگر بیمار یبوست مزمن و دائم نداشته باشد دیگر عود نخواهد کرد. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد.

      1. Avatar photoواحدبخش کریمزایی گفت:

        سلام چند ماهی هست که درد رکتوم دارم یبوست مزمن داشتم قبلا ولی درد نداشتم ااان 4ماهه این درد قبل احابتم وبعد اجابتم آزارم میده تا کل روز درد دارم ملین هم استفاده میکنم اجابتم نرمه باز هم درد شدید هست و مثل یک زخم میسوزه اگه یک شب داروی ملین استفاده نکنم یبوست دفع سخت دارم لطفا راهنمایی کنید ممنونم.

        1. سلام به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید تا برای شما رژیم غذایی مناسب تجویز کنند.

  15. Avatar photoامیرح گفت:

    سلام ببخشید
    من از یکسال بیشتره ک ی توده کوچک در لبه کناری مقعد ایجاد شده اما بهش توجه نکردم
    و وقتی ب فصل سرما نزدیک میشیم این سوزش شروع میشه و در فصل گرم اصلا چیز خاصی ایجاد نمیشه مگر اینکه اب سرد ب مدت طولانی برخورد داشته باشه
    ایا این بواسیر میتونه باشه؟ و اگه هست میتونم بدون مراجعه ب پزشک از پماد ام جی استفاده کنم؟

    1. سلام به هیچ عنوان خود درمانی نکنید و حتما به متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارض نشوید.

  16. Avatar photoحسن گفت:

    با سلام بنده هر از چند گاهی مشکل دفع مزاج دارم با دوبار مصرف پماد هموروئید قطع میشه همزمان با مصرف پماد در آب گرم میشینم چند قطره ای هم بتادین تو آب میریزم چند وقتی درمان میشه. بعد چند ماه دوباره درد دارم. چکار کنم لطفا راهنمایی فرمایید. با تشکر

    1. برای دریافت داروی مناسب و روش درمان قطعی به یک متخصص مراجعه کنید. رژیم غذایی و سبک زندگی نیز در درمان هموروئید بسیار موثر است. همواره مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید و نسبت به درمان قطعی بیماری اقدام نمایید.

  17. Avatar photoمیر فخرالدین موسوی- شهر رشت گفت:

    با درود ، از راهنمایی های ارزنده خانم دکتر زهرا سعادتی بسیار سپاسگزارم

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  18. Avatar photoمهراب گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من نزدیک به‌۱‌ماه‌ هست کنار مقعدم یه بیرون‌زدگی‌ هست.اوایل درد میکرد با نشستن در تشت اب گرم بهتر شد. بعد از انتی هموروئید استفاده کردم.کوچیک شد .الان دوباره ۲ روزه یه مقدار درد میکنه.ممنون‌میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام علاوه بر انجام مراقبت های خانگی هموروئید لازم است از مصرف داروی بدون تجویز پزشک خودداری کنید و توسط یک متخصص ویزیت شوید. داشتن رژیم غذایی پر فیبر و مصرف آب کافی نیز بسیار مهم است.

  19. Avatar photoافروزی گفت:

    با سلام برای شستشو مقعد که بواسیر داره از آب سرد استفاده کنیم یا آب گرم ممنون میشم پاسخ بدهید.

      1. Avatar photoمینا باقری گفت:

        سلام خانم دکتر من چند سال پیش همرویید و بیرون زدگی داشتم ک با تجویز پماد انتی همرویید برطرف شد الان حدود دو ماهی هست ک عود کرده ک دوباره بخاطریبوست شدید هست ک دکتر گفتن زخم داخلی داری ک قرص و شربت ملین و دوتا پماد همرکس و دیلتیژل و هم مصرف میوهای فیبر دار یه مدت خوب شدم ولی یه هفته اس دوباره یبوست و درد…دارم احساس میکنم یه زخم مثل یه جوش یا دمل انتهای مقعدم در داخل دارم ک با دست حسش میکنم…اذیتم میکنه به نظرتون اون چیه ک خوب نمیشه..و اینکه راهی بجز عمل داره ؟؟

        1. اگر مشکل یبوست را حل نکنید بیماری شما مجدد عود خواهد کرد. حتی اگر بهترین جراحی را انجام دهید. از یک متخصص تغذیه برای اصلاح رژیم غذایی خود کمک بگیرید.

        2. Avatar photo‌امیر گفت:

          سلام من نزدیک دو ساله بیرون زدگی دارم اما روم‌ نمیشه دکتر برم بعضی وقت سوزش دارم هنگام دفع بعضی وقت ها خون ریزی دارم ولی نمیتونم قبول کنم دکتر برم…..راهی هست بدون جراحی درمان کنم مشکلمو خیلی استرس دارم نمیدنم چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید…مرسی….

          1. بیماری هموروئید بسیار شایع است و ترس و خجالت شما از مراجعه به متخصص بی مورد است. اگر به موقع به پزشک مراجعه نکنید ممکن است درمان هموروئید با دارو نیز برای شما امکانپذیر نباشد. هرچند که در حال حاضر نیز مستعد بروز برخی عوارض هموروئید مثل آبسه و عفونت ناحیه می باشید.

  20. Avatar photo‌امیر گفت:

    خانوم دکتر باید چیکار کنم ک عمل نکنم خیلی درد دارم بیرون زدگی دارم تو ای دوسال خیلی روزها درد کشیدم اما روم نمیشه دکتر برم شما دارو یا چیزی سراغ ندارین بدون عمل درمان کنم ممنونم میشم راهنمایی کنید

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر از ابتدا به متخصص مراجعه کنید و علت بیماری به طور ریشه ای درمان شود نیازی به جراحی نیست.

  21. Avatar photoیحیی گفت:

    سلام خانم دکتر چند روزه از ناحیه مقعد احساس درد میکنم، خونریزی تو مدفوع ندارم، موقع دفع هم درد زیادی ندارم، بعضی موقع شدتش کم وزیاد میشه، علتش چیه وچه دارویی مصرف کنم

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است این درد ناشی از آبسه مقعدی یا هموروئید و شقاق باشد.

  22. Avatar photoجابر گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود یه هفته است بیرون زدگی دارم کمی خارش دارم خون ریزی ندارم آیا نیاز به عمل یا لیزر دارم یا اینکه با رعایت دستور العمل و دارو رفع میشه؟

    1. معمولا بیرون زدگی و گوشت اضافه با دارو درمان نمی شود و لازم است عمل جراحی یا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان انجام شود.

  23. Avatar photoشراره گفت:

    دوهفته دردفع مدفوع اذیت میشم دردشدیدوسوزش دارم. خون هم ازمدفوع میادبدازدفع ساعتی درددارم اطراف مقعدم دوتا بیروززدگی دارم. روزدوباریاسه باردفع مدفوع دارم بخاطره اینکه ازداخل خیلی دردداره ومیسوزه دفع مدفوع برام عذاب آوره پومادهمزیاداستفاده کردم. راهنماییم کنید

    1. پمادهای مختلف را در ناحیه مقعد تست نکنید و حتما از یک متخصص داروی مناسب با دز مصرف صحیح دریافت کنید. بعد از هر دفع مدفوع نیز از لگن آب گرم برای تسکین درد و التهاب استفاده کنید. رژیم غذایی پرفیبر و مصرف 8 لیولن آب در روز نیز فراموش نشود.

  24. Avatar photoZahra گفت:

    سلام خانم دکترخسته نباشید ممنون میشم جوابمو بدین خیلی نیاز دارم‌اینکه من یک‌تیکه گوشتی نزدیک مقعد ام بود که من فکر میکردم چیزی خواستی و چندسالی میشه شاید بالای ۵ سال بعد ۳.۲ سالی هست ورم معده دارم که
    حالا ورم معده همراه باز گاز و نفخ بادگلو هست و یبار درد گرفت معده ام که پشتم درد گرفت ولی خوب شد
    و من یکسال خورده ای پیش با مدفوع ام خون دیدم که گفتم شاید برای سفتی مدفوع هست که اینطور شده ولی دیشب من مدفوع کردم باهاش خون اومد و خونش روشن بود وکم بود با هم مدفوع و معقعد خونی بود و ۲ بار دیگه هم مدفوع کردم خونی نیومدوباهاش و بعضی اوقات که مدفوع سفت میکنم میسوزه مقعدم و حتی ورم معده دارم حس سیری دارم و گرسنم نیست و اگه بخورم حس حالت تهوع دارم ولی استفراغ هیچ وقت نکردم میشه بفرمایین خانم دکتر بی‌زحمت مشکل چیه؟ دکتر هم رفتن گفتن بواسیر هست ولی میترسم من چیز دیگه ای بدتر باشه؟ ممنون میشم شماهم تجربیاتتون و مشاوره بدین بهم

    1. به دلیل وجود توده دفع کامل و طبیعی نداشتید و حالا دچار عوارض یبوست از جمله هموروئید پیشرفته و شقاق شده اید. برای بررسی بیشتر از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *