آبسه

علائم آبسه مقعدی

علائم آبسه مقعدی

آبسه مقعد یکی از بیماری های دردناک می باشد که از جمله علائم آبسه مقعدی چرک و عفونت بسیاری می باشد که در اطراف ناحیه مقعد گسترش پیدا می کند. بسیاری از کسانی که بیمار هستند از طریق علائم آبسه مقعدی متوجه بیماری خود می شوند و جهت درمان بیماری خود نزد متخصص جراحی مراجعه می کنند.

معمولا آبسه مقعدی یک بیماری ثانویه است که بر اثر یک بیماری اولیه مثل هموروئید و شقاق بروز می کند. بهترین روش درمان آبسه مقعدی تخلیه و خشک کردن آن با کمک لیزر است. بدین ترتیب از بروز عوارض بعدی آبسه مثل فیستول مقعدی و حتی عود مجدد آبسه مقدی می توان جلوگیری کرد. لیزر آبسه مقعدی فواید و مزایایی دارد که از عود و بازگشت این بیماری و نقاهت طولانی بعد از جراحی آبسه مقعدی جلوگیری می کند. 10 مزیت لیزر را در اینجا مطالعه کنید.

فیستول هموروئید داخلی آبسه

بر اثر هموروئید داخلی آبسه مقعدی بروز کرده است و به دنبال آبسه عارضه فیستول مقعدی. خروج چرک از علائم آبسه مقعدی را مشاهده می کنید.

معرفی برخی از علائم آبسه مقعدی

  1. همانطوری که بیان کردیم هر بیماری دارای علائمی می باشد که شما را از وجود آن بیماری مطمئن می کند. علائم آبسه مقعدی هم نشان دهنده این بیماری می باشد که باید بعد از مشاهده علائم آن به فکر درمان سریع خود باشید. در ادامه برخی از علائم آبسه مقعدی را بیان می کنیم تا آشنایی بیشتری با این بیماری و علائم آن داشته باشید.
  2. زمانی که شما می خواهید بنشینید در قسمت مقعد خود احساس درد می کنید. این درد به صورت ضربان و یا ثابت می باشد.
  3. اگر درد شما ضربان دار باشد میزان پیشرفت آبسه مقعد شما در حال رشد می باشد، ولی اگر درد ثابت باشد یعنی آبسه به قدر کافی پیشرفت کرده است و هرچه سریعتر باید آن را درمان کنید.
  4. اگر در نزدیکی مقعد خود، چرک های زیادی را مشاهده نمودید که خارج می شوند به معنی این می باشد که آبسه در حال گسترش پیدا کردن است.
  5. یکی دیگر از علائم آبسه مقعدی که بسیار مشهود می باشد، توده بزرگی است که در ناحیه مقعد به وجود می آید.
  6. هنگامی که اجابت مزاج دارید، درد زیادی در ناحیه مقعد خود احساس می کنید، چرا که توده به وجود آمده در مقعد شما مانع خروج مدفوع شما می شود.
  7. پوست اطراف مقعد التهاب پیدا می کند و اگر آبسه پیشرفت داشته باشد باسن شما بسیار متورم می شود. همچنین یکی دیگر از علائم التهاب آن قرمز شدن می باشد و اینکه شما به هیچ عنوان نمی توانید آن را لمس کنید چرا که بسیار دردناک می باشد.
  8. یبوست یکی دیگر از علائم آبسه مقعدی می باشد. التهاب و تورم اگر در قسمت مقعد گسترش پیدا کند دیگر به راحتی نمی توانید اجابت مزاج داشته بشید و به همین دلیل دچار یبوست می شوید.

در شرایطی که آبسه مقعدی بسیار پیشرفت کند و در ناحیه مقعد گسترش زیادی داشته باشد شما دچار دردهای دیگری می شوید که ,علائم آن شامل :

  1. تب که این تب را پزشک می تواند تشخیص دهد به دلیل آبسه مقعدی می باشد.
  2. لرز هم یکی دیگر از علائمی می باشد که گاهی با تب همراه می شود و شما را آزار می دهد.
  3. شما بیش از اندازه احساس خستگی می کنید، و از آنجایی که نشستن شما را آزار می دهد مایل به خوابیدن هستید.
  4. علاوه بر دردی که در ناحیه مقعد دارید امکان دارد که در ناحیه زیر شکم هم درد زیادی داشته باشید که این درد نشانه عفونت بیش از اندازه در قسمت مقعد می باشد.
  5. شب هایی که در خواب هستید تعریق بیش از اندازه ای دارید که بدون شک این یکی دیگر از علائم آبسه مقعدی و وجود عفونت در بدن می باشد.
  6. بی قراری یکی دیگر از علائم این بیماری است که با خستگی همراه می شود.

شما در صورت مشاهده این علائم بدون شک باید به پزشک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا هرچه زودتر جهت تخلیه و درناژ آبسه اقدام کنند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *