بیماری های مقعد

خونریزی مقعدی

خونریزی مقعدی

خونریزی مقعدی یکی از علائم بیماری های مقعدی محسوب می شود. اما باید مطمئن شوید که این خونریزی مربوط به ناحیه مقعد است و ارتباطی با روده کوچک و دیگر نواحی دستگاه گوارش ندارد. در صورتی که بیمار دارای سابقه بیماری های گوارشی است این احتمال می رود که خونزی مقعدی مربوط به نواحی بالاتر دستگاه گوارش باشد. علامت خونریزی مقعدی به تنهایی به خصوص وجود خون قرمز روشن بر روی دستمال توالت معمولا نشانه همورئید و یا شقاق است. معمولا تنها علامت هموروئید داخلی خونریزی در هنگام اجابت مزاج است. همچنین خونریزی مقعدی با احساس سوزش در هنگام اجابت مزاج نشانه شقاق یا فیشر مقعدی است. وجود دیگر علائم همراه با خونریزی مقعدی می تواند خطرناک باشد و مراجعه اورژانسی به پزشک متخصص جراحی توصیه می شود.

خون قرمز روشن روی دستمال توالت

خون قرمز روشن بر روی دستمال توالت می تواند نشانه شقاق باشد

تشخیص علت خونریزی مقعدی

تشخیص و درمان خونریزی مقعد امری بسیار مهم است و فرد با مراجعه به متخصص جراحی عمومی می تواند برای درمان خونریزی مقعدی اقدام کند. پزشک با پرس و جو در مورد نشانه های مشاهده شده توسط بیمار و گرفتن شرح حال وی و انجام معاینات لازم ابتدا منشأ خونریزی را مشخص خواهد کرد. همچنین سوابق بیماری های مقعدی و گوارشی بیمار و نزدیکان بیمار از ایشان پرسجو می شود.

  • رنگ خون، میزان ترشح خون و نوع خونریزی همگی در تشخیص صحیح بیماری تعیین کننده اند و متخصص جراحی را در تشخیص صحیح یاری می نمایند. معمولا اگر خونریزی از ناحیه مقعد و نواحی پایینی راست روده باشد رنگ آن قرمز روشن است که هم می تواند همراه مدفوع خارج شود و هم ممکن است بعد از اجابت مزاج و مانند رگه هایی از خون از ناحیه مقعد خارج شوند. تمامی این ها علائم نشانه وجود شقاق مقعدی و یا هموروئید داخلی می باشند.
  • اگر خونریزی به روده بزرگ ارتباط پیدا کند اغلب با مدفوع خارج می شود و کمی رنگ تیره تر دارد. خونریزی های مربوط به کولیت، دیورتیکولی و تومور های روده دارای این ویژگی می باشند.
  • خونریزی هایی که کاملا تیره رنگ می باشند و چون با مدفوع مخلوط شده، رنگ آن ها تغییر کرده است، علامتی از زخم اثنی عشر می باشد. این ویژگی ها به علت فاصله ای است که معده و روده کوچک از مقعد دارند.
  • خونریزی شدید همراه با تغییر رنگ مدفوع و دردهای مشکوک شکمی می تواند نشانه ای از سرطان روده باشد
  • پزشک با دقت بالا مرحله به مرحله علت خونریزی و میزان آن را بررسی می کند. ماهیت خونریزی نیز بسیار مهم است. سایر علائم مانند داشتن تب، درد در ناحیه شکم یا معده، سفت یا شل بودن مدفوع، وزن بیمار و سابقه بیماری هایی که دارد و دارو هایی که مصرف می کند، جراحی های انجام شده در اندام های داخلی و … همگی در تشخیص نقشی اساسی دارند.
  • انجام معاینات فیزیکی یا معاینه با پروکتوسکوپ در صورت نیاز اجرایی می شود تا بتوان به طور دقیق علل خونریزی مقعد را دریافت. در افراد بالای چهل سال به دلیل اینکه احتمال ابتلا به سرطان دستگاه گوارش شایع تر است آزمایشات تشخیصی انجام خواهد شد.
  • فیستول مقعدی و آبسه مقعدی از جمله بیماری های مقعد است که منجر به بروز خونریزی مقعدی می شود. وجود عفونت همراه با خونریزی مقعدی می تواند نشانه ای از وجود فیستول مقعدی باشد.

درمان خونریزی مقعدی

به محض تشخیص خونریزی مقعدی اقدامات درمانی و پیشگیرانه آغاز می شود. در بیمارانی که دچار هموروئید و شقاق می باشند در همان روزهای اولیه مشاهده علائم خونریزی می توان از درمان دارویی هموروئید و شقاق سود برد. دقت کنید که مراجعه به موقع به پزشک باعث می شود نیازی به جراحی هموروئید و شقاق نداشته باشید. بنابراین به محض مشاهده علامت خونریزی مقعدی به متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید.

در مواقع پیشرفته تر ممکن است عمل جراحی توسط متخصص پیشنهاد شود. با توجه به این که ناحیه مقعدی بافتی حساس و آسیب پذیر دارد پیشنهاد می شود جراحی بیماری های ناحیه مقعدی با لیزر انجام شود. برای آگاهی از مزیت لیزر نسبت به جراحی سنتی و باز کلیک کنید.

پیشگیری از خونریزی مقعدی

برای پیشگیری از خونریزی مقعدی مهمترین اقدامی که باید انجام دهید جلوگیری از بروز یبوست است. یبوست و حتی اسهال شدید و مزمن به جدار داخلی مقعد و رکتوم آسیب وارد می کند. همچنین مصرف غذاهای پر ادویه و حساسیت زا مثل فلفل محرک جدار روده و مقعد و دستگاه گوارش است. بنابراین از خوردن غذاهای پر ادویه و فست فود اجتناب کنید و یا مصرف آنها را به حداقل برسانید.

به اندازه کافی آب، آبمیوه و سبزیجات و غذاهای پرفیبر میل کنید. داشتن یک برنامه منظم برای فعالیت های روزانه و ورزش برای حفظ سلامتی بدن بسیار کمک کننده است. تمامی موارد ذکر شده به داشتن یک سبک زندگی سالم و جلوگیری از انواع بیماری ها و به خصوص خونریزی مقعد کمک می کند.

سوالات متداول خونریزی مقعدی

1-برای خونریزی مقعدی به چه دکتری مراجعه کنیم؟

اگر خون ریزی مقعدی شما به رنگ روشن است ممکن است دچار هموروئید و شقاق باشید و باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. بهتر است یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر انتخاب کنید. اگر خون قرمز تیره است این خونریزی می تواند مربوط به دستگاه گوارش فوقانی باشد و مربوط به مقعد نباشد. در این مواقع بهتر است به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

2-علت خونریزی مقعدی بدون دفع مدفوع چیست؟

این مورد بستگی به رنگ خونی که مشاهده می کنید دارد. معمولا خون قرمز روشن مربوط به وجود زخم، شقاق یا هموروئید ترومبوزه می باشد. زمانی که هموروئید ترومبوزه خود به خود تخلیه می شود ناگهان خونریزی شدیدی بدون دفع مدفوع مشاهده می کنید. خون قرمز تیره یا قهوه ای رنگ نیز می تواند نشان دهنده خونریزی گوارشی و یا حتی سرطان باشد.

3-خونریزی مقعدی بدون درد نشانه چیست؟

معمولا هموروئید داخلی خونریزی و بدون درد همراه است. بیمار مبتلا به هموروئید یا بواسیر داخلی به جز خونریزی های گاه به گاه و یا احساس توده در ناحیه مقعد نشانه ی دیگری ندارد. در مراحل پیشرفته نیز هموروئید داخلی به بیرون مقعد افتاده می شود و مانند یک گوشت اضافه از مقعد بیرون می زند. این وضعیت در شرایط هموروئید داخلی درجه 3 و 4 بروز می کند.

4-علت خونریزی مقعدی بعد از دخول چیست؟

مسلما فیزیولوژی ناحیه مقعد برای دخول مناسب نیست و کارکرد ناحیه مقعد برای یک دفع مدفوع نرم و بدون یبوست و اسهال مناسب است. بنابراین با بروز یبوست و یا دخول به مقعد یا ورود هرگونه جسم سخت به داخل مقعد بیمار دچار آسیب بافت مقعد و حتی خونریزی می شود. در ابتدا بیمار دچار شقاق و بروز زخم می شود. اگر این زخم و یا پارگی جدار مقعد درمان نشود و بیمار مراقبت های لازم را انجام ندهد دچار عوارض دیگری مثل آبسه مقعدی، هموروئید و حتی فیستول مقعدی می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

162 دیدگاه برای “خونریزی مقعدی

  1. Avatar photoسورن استور گفت:

    سلام.وبسایت جالبی دارید.خیلی خیلی ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متشکرم

      1. Avatar photoجواد گفت:

        سلام من با خانمم سکس از پست دارم ولی همش بین سکس مدفوع می‌کنه دلیلش چیه

        1. ایشان دچار یکی یا چندتا از عوارض رابطه مقعدی شده اند. به هیچ عنوان این عمل را تکرار نکنید و به متخصص مراجعه کنید. احتمال شقاق، هموروئید و بی اختیاری مقعد وجود دارد.

    2. Avatar photoالهام گفت:

      سلام خواهرم پریشب.غذای تندی خورد به شدت تند بود دیروز هم کاچی خورد عصرش رفتن دسشویی مدفوع یکم اولش بسختی ولی بعد براحتی بوده ولی عصرش سوزش شدید داشتن دوش گرفتن بعد ازحمام ادرار کردن مدفوع نکردن ولی از مقعد بشدت خون روشن میومد امروز صبح هم مدفوع براحتی کردن ولی بعد باز خونریزی داشتن و ی تیکه خون لخته خیلی نگرانن دلیلش چیه میشه راهنمایی کنیین .

    3. Avatar photoآرش گفت:

      سلام خانم دکتر من ۱۸ سالم هست پسر هم هستم امروز مت خون ریزی داشتم به رنگ قرمزبه اندازه نصف کف دست خون اومد ومدفوع سیاه داشتم و درحال مدفوع کردن سوزش داشتم باد معد قبل از خون ریزی داشتم ببخشید خیلی نگران شدم میترسم سرطان باشه بعد الاعم سرطان روده چی هست

      1. ممکن است خونریزی مربوط به معده و دستگاه گوارش فوقانی باشد. به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

  2. Avatar photoا گفت:

    با سلام من دوبار کلونوسکوپی انجام اولی که چند سال پیش بود تشخیص بیماری کرون داده شد دومی که چند ماه پیش بود تشخیص همورویید در هردو بار مصرف سولفاسالیزین آزرام و اسید فولیک تجویز شد البته چند ماه یکبار دچار خونریزی شدم این بار مجدد دچار خونریزی بسیار شدید شدم که با توجه به بیماری کرونا جرات مراجعه به مطب دکتر که اکثرا بسیار شلوغ هستند ندارم بنظر شما در کوتاه مدت برای توقف خونریزی چکار کنم و ایا این مشکل با لیزر برطرف خواهد شد؟؟؟؟ ممنون از راهنمایی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بدون ویزیت نمی توان دارو و یا روش درمان هموروئید را تجویز کرد. شرایط ویزیت آنلاین را در اینجا بخوانید.

  3. Avatar photoوزیری گفت:

    سلام.ممنون .خیلی خوب بود.از دست اندرکاران وبسایت به این خوبی سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما سپاسگزارم

  4. Avatar photoمحسن گفت:

    خسته نباشید ممنون به خاطر این مطلب مفید

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم

  5. Avatar photoX گفت:

    با سلام دختری هستم۱۹ساله حدود یک هفته است که مدام در مدفوعم خون میبینم اوایل به صورت کم و قطره ای اما به رنگ روشن بود اما امروز خونریزی به حدی شدید بود که کل چاله توالت پر از خون شد اما خون روشن خیلی نگرانم میشه لطف بفرمایید راهنمایی کنید.

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی یا هموروئید ترومبوزه داخلی شده اید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اقدامات درمانی لازم برای شما انجام شود. اگر نیاز به عمل جراحی هموروئید داشتید توصیه می کنم لیزر هموروئید نزد یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه انجام دهید.

  6. Avatar photoفردین بیرنگ گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید،من دو روزه متوجه شدم که دچار کیست مویی شدم و شدید درد داشتم تا دیشب که موقع نشستن خود بخود تخلیه شد و عفونت و خون ابه بیرون زد الان دردش رفته و متورم و قرمز شده و یه سوراخ خیلی ریز مشاهده میشه میخواستم در مورد عمل با لیزر مشاوره بگیرم من ساکن تبریز هستم میخوام ببینم اگه عمل لیزر نیازه وقت بدید بیام

    1. سلام با توجه به این که عفونت تخلیه شده است موقتا درد کیست مویی شما تسکین یافته است اما ترکیدن کیست مویی به معنای درمان خود به خود آن نیست. از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. بعد از ویزیت با واتساپ هماهنگی های لازم جهت لیزر کیست مویی انجام خواهد شد.

  7. Avatar photo‌‌ گفت:

    سلام من پروید بودم و خون زیادی ازم نمیرفت و بعد از سه روز خوب شدم الان یک ساله پروید میشم امروز خون تیره رنگی بعد از ادراد از بدنم اومد خیلی میترسم میشه لطفا کمکم کنید

    1. سلام سوال شما واضح نیست آیا منظور شما خونریزی مقعدی است؟ اگر منظور شما خونریزی مقعدی است که باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. در غیر این صورت به یک متخصص غدد مراجعه کنید.

  8. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام خانم دکتر تورو خدا کمکم کنید من ۱۳ سال پیش شب اول یه کم کمردرد بعد دل درد شدید که انگار نیخواد جیزی تخلیه بشه ولی مقعدهام به شدت به هم فشرده بود و باز نمیشد با فشار زیاد و با کمک دست باز کردم خون زیادی دفع کردم بعد کاملا ارام شدم بعد از اون دچار یبوست میشم بیشتر موقعه احساس دفع ندارم میشه خواهش کنم راهنمایم کنید خواهش میکنم‌ کمکم کنید

    1. سلام احتمالا شما دچار هموروئید ترومبوزه داخلی شده اید. بعد از ترکیدن این نوع هموروئید درد شدید بیمار فروکش می کند. اما به این معنی نیست که درمان شده اید و لازم است حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد.

  9. Avatar photoمحمدی گفت:

    سلام. مادرم چند روزی هست ک دچار خونریزی مقعدی شده ک به رنگ روشنه و با مدفوع قاطی نشده نشانه چیه؟ و به چه پزشکی باید مراجعه کنیم. ممنون

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشند. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  10. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید میشه لطفاً راهنمایی کنید. من چند وقت پیش از مدفوع خودم که همراه با مدفوع بود خون روشن دیدم و به پزشک مراجعه کردم و گفتن که بواسیر داری بعد دارو دادن من پس از چند مدت که از دارو استفاده کردم خوب نشدم و روز به روز بدتر میشدم یبوست ندارم و فقط کمی مدفوعم شل هست تند تند به دستشویی میرم و دل درد خیلی شدیدی میگیرم و تب میکنم و هنگام دستشویی خون خیلی زیادی ازم می‌ره که همراه با مدفوع نیست یعنی قبل از مدفوع خونریزی میکنم بعد مدفوع میاد و این خونریزی کمی تیره هست و همراه لخته های خون میشه خواهشاً بگید مشکل چیه؟

    1. سلام اسهال مزمن هم به اندازه یبوست مزمن منجر به آسیب رسیدن به بافت مقعد می شود. علت این اسهال مزمن را باید توسط یک متخصص گوارش مشخص شود. تب می تواند نشانه عفونت و آبسه مقعدی باشد که بر اثر مشکلات گوارشی اخیر شما بروز نموده است.

  11. Avatar photoآریا گفت:

    سلام من چند‌روز‌پیش‌مدفوع‌سفتی‌کردم‌واز‌اون‌به‌ بعد‌مدفوع‌خونی‌دارم‌بدون‌درد

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق مقعدی یا همان فیشر شده اید. یبوست را کنترل کنید و حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  12. Avatar photoحکیمی گفت:

    با سلام دختری ۱۹ ساله هستم نامزدم اما رابطه نداشتم فقط یکبار یک شئی حین شوخی درون مقعدم رفت بعد اون گهگاه خون میدیدم اما به تازگی هر روز خونریزی میکنم کمی هم درد دارم مشکلم دقیقا چیه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام ممکن است بر اثر فشار وارد شده بر مقعد دچار زخم شقاق و حتی هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  13. Avatar photo. گفت:

    سلام ببخشید علت خونریزی مقعد چیه
    با مدفوع همراه نیست
    و رنگ خون روشنه

    1. سلام این نوع خونریزی معمولا نشانه شقاق و یا هموروئید ترومبوزه یا دیگر انواع هموروئید یا همان بواسیر می باشد. لازم است توسط یک متخصص معاینه شوید.

  14. Avatar photoNoha گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من ۲۱ سالمه امروز داخل مدفوعم خون تیره دیدم.۱۰ سال پیش زخم معده داشتم ولی چندسالی هست خوب شدم. الان نگران اینم نکنه این خون تیره سرطان روده باشه؟

    1. سلام مشاهده خون قرمز تیره می تواند نشانه خونریزی از دستگاه گوارش فوقانی باشد. به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است برای شما کولونوسکپی تجویز کنند.

    2. Avatar photoیگانه گفت:

      سلام خانوم دکتر من دختری 18 ساله هستم یک بار روی مدفوعم یکم خون رنگ روشن دیدم و دیروز هم خیلی توجه کردم و رگه های روشن خون رو روی مدفوعم دیدم هیچ دردی هم ندارم و دفع معمولی دارم نه اسهال نه یبوست خیلی نگران شدم که نکنه سرطان اینا باشه لطفا راهنماییم کنید😔

      1. خون قرمز روشن نشانه بروز زخم یا هموروئید در ناحیه مقعد و رکتوم می باشد. اگر به موقع مراجعه کنید می توانید با دریافت داروی مناسب بهبود یابید.

  15. Avatar photoفرشته گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من ۴۳ سال دارم دو فرزند دارم چند روزی هست که مدفوعم خیلی خشک و تیره هست والان۳ روزه که بعد از مدفوع خون رنگ روشن میریزه و بعد قطع میشه
    و خیلی وقته که باد شکم زیاد دارم و شکمم نفخ میکنه و احساس میکنم که بزرگی شکمم از نفخ هست چون من لاغر اندام هستم فقط شکمم بزرگ شده و زمانی که غذا نمیخورم کوچیکتر میشه بعد از غذا سفت و بزرگ
    من حدود ۱۹ سالم بود شقاق داشتم عمل کردم خوب شدم ولی الان این باد شکم زیاد و این دو روزه خون بعد از مدفوع فکرمو مشغول کرده
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام احتمالا به دلیل خشکی مزاج و زایمان مجدد دچار عود شقاق شده اید. رژیم غذایی پرفیبر و متعادلی داشته باشید و از یک متخصص نیز برای دریافت دارو وقت بگیرید.

  16. Avatar photoساره گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستین وقت بخیر خانم دکتر من ۱۳ سالمه خانم دکتر من الان دوروزه از مقعدم خون روشن میاد ببخشی خیلی معذرت میخوام قبلش یبوست داشتم احتمالش هست به‌خاطر این باشه یا خیر ؟وقتی خودمو با دستمال خشک کردم فهمیدم خونریزی مقعدی دارم . ولی نمیدونم دلیلش چیه نمیدونم چطوری درمانش کنم ؟آیا نیاز داره دکتر برم یا خیر ؟اگه میشه پاسخ بدید با تشکر.

    1. سلام ممکن است بر اثر یبوست و اجابت مزاج خشک دچار زخم شقاق مقعدی یا هموروئید یا همان بواسیر شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت کنید. به علاوه هر روز 10 لیوان آب بنوشید و رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. بعد از هر دفع مدفوع نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      1. Avatar photoساره گفت:

        مرسی خانم دکتر خونریزیم قطع شده الان یک هفته واقعا ممنونم

  17. Avatar photoحمید گفت:

    سلام من قبل از زور زدن شروع به خون ریزی شدید میکنه علت چیست

    1. ممکن است دچار هموروئید ترومبوزه یا شقاق شده باشید. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  18. Avatar photoستایش گفت:

    سلام
    من ۱۷سالمه و یک هفته هست که اجابت مزاج همراه خون داشتم دو روز پیش به متخصص داخلی مراجعه کردم و قرص مترونیدازول تجویز کردند الان دو روزه که این دارو رو مصرف کردم الان که روز سومه مصرفه خونریزی داشتم بدون اجابت مزاج و من قرص های اسپیرونوکلاتون سیپروترون کامپاند و فینوپروست رو مصرف کردم می خواستم لطفا بگید که ممکنه از عوارض این داروها باشه یانه و اینکه آیا دچار هموروئید شدم؟ و سوال آخر باید کولونوسکوپی انجام بدم؟
    خیلی ممنون میشم اگه جوابم رو بدید چون خیلی ترسیدم🙏

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. خون قرمز روشن می تواند نشانه بروز شقاق و هموروئید باشد.

    2. Avatar photoحسین گفت:

      سلام من نزدیک به یک ماهه هر روز خون ریزی دارم از ناحیه مقعد انتهای مدفوع خونی میشه خونه روشن هم میاد حال خستگی دارم بیحالم دردی ندارم فقط خون میاد از ناحیه مقعد نشانه چیست؟ لطفا کمکم کنید

      1. سلام احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و بدون تشخیص و تجویز پزشک دارو مصرف نکنید. اگر یبوست و اسهال دارید حتما غذای پرفیبر و کنترل مزاج را فراموش نکنید.

  19. Avatar photoعباس رنجبر گفت:

    سلام
    از اینکه این اطلاعات مفید را با مردمتان به اشتراک می‌گذارید سپاسگزاریم. این نشانه بزرگی وانسانیت شماست، موید و سالم باشید.

    1. از قدردانی شما بسیار سپاسگزارم.

  20. Avatar photoعامری گفت:

    سلام وقتتون بخیر همسرم یه چندباری از مقعد خونریزی داشت ( قرمز روشن ) بعد خوب شد یه چند باری به همین صورت بود،تا امروز که بعد وقفه طولانی خونریزی به صورت لخته لخته بود،ممنون میشم راهنماییم کنید چی میتونه باشه؟

    1. سلام ممکن است دچار شقاق یا حتی بواسیر یا همان هموروئید شده باشند. خونریزی شدید و یکباره به رنگ روشن نیز می تواند نشانه هموروئید ترومبوزه باشد.

      1. Avatar photoمهین گفت:

        سلام. من اکثر مواقع به صورت اسهال و روان هستم. گاهی اوقات هم سوزش مقعدی دارم. امروز برای اولین بار خون از مقعد داشتم و حتی بعد از دفع مقعدم درد میکرد. دلیلش چیه خانم دکتر؟

        1. سلام یبوست مزمن و اسهال مزمن هر دو منجر به بروز شقاق و هموروئید می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید و وضعیت اجابت مزاج را هم کنترل کنید.

  21. Avatar photoملیکا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من این چندروز هی خونا روشن مشکی میاد هی هی خارشم داره این چه نوع بیماریه چطوری درمان میشه

    1. اگر خون قرمز روشن باشد می تواند بر اثر شقاق و بیماری های ناحیه مقعد باشد اما اگر خون تیره و مشکی است ممکن است خونریزی از بالای دستگاه گوارش و معده و روده باشد. برای تشخیص دقیق به یک متخصص مراجعه کنید.

  22. Avatar photoیلدا گفت:

    با سلام بعد از دفع خونریزی مقعدی هست و هیچ دردی ندارم علت چی هست

    1. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی می باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و این خونریزی را پی گیری و درمان نمایید.

  23. Avatar photoط گفت:

    سلام وقت بخیر
    سن مادرم ۴۳ هست و خونریزی مقعدی بدون مدفوع با رنگ خون روشن به اندازه یک کاسه مشاهده کردند و الان پاهاشون درد میکنه و شکمشون هم سرد هست ، و روی مقعد هم چیزی دیده نشد ، نشانه ی چی هست ؟

    1. سلام خونریزی به رنگ روشن مربوط به مشکلات ناحیه مقعد می شود و مربوط به نقاط فوقانی دستگاه گوارش نمی شود. خونریزی شقاق زیاد نیست و باتوجه به خونریزی شدیدی که ایشان دارند می تواند نشانه هموروئید ترومبوزه یا دیگر بیماری ها و آسیب های مقعد باشد. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  24. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    سه روزه که قبل از مدفوع خون ریزی دارم که رنگ روشن هست.هیچ درد یا سوزشی ندارم و خون به صورت قطره قطره و مداوم تا زمانی که روی دستشویی هستم ادامه پیدا میکنه به دکتر مراجعه کردم و اثر زخم دور مقعدم هست. ایا این مورد مربوط به شقاق هستش یا امکان چیز های دیگه ای هم داره

    1. سلام احتمالا دچار شقاق و هموروئید داخلی می باشید. حتما برای درمان اقدام نمایید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. تا بهبودی کامل درمان را پی گیری بفرمایید تا نیاز به جراحی نداشته باشید.

  25. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام خسته نباشید مامانم بعداز جراحی هیموروئید دو ماه بعد دچار خونریزی مقعدی شده بنظرتون مشکل از چیه؟

    1. سلام خونریزی در حد یک یا دو قطره طبیعی است مگر این که یبوست مزمن داشته باشند و به بافت مقعد آسیب جدید رسیده باشد.

  26. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر چند وقت میشه دردهای خفیفی در ناحیه شکم دارم البته سونوگرافی دادم دکتر گفت کیست تخمدان داری ،منتها از ناحیه مقعد گهگداری خارش و کمی درد داشتم امروز که رفتم دستشویی دیدم دستمال کمی خونی شد البته رنگ خون روشن بود چون چهار مهره آخر کمرم دیسک داره فکر کردم این درد باید از دیسک و کیست تخمدان باشه تا امروز که دیدم از ناحیه مقعد دستمال خونی شد الان باید چیکار کنم توروخدا راهنماییم کنین

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید و شقاق نیز می باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید.

  27. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام.بنده یه مدته که در هنگام دفع مدفوع درد بسیار شدیدی رو حس میکنم و به همراه خونریزی.یه مدت رفع شد ولی دیشب دوباره که رفتم دستشویی این مشکل ایجاد شد و دردش نگذاشت شب رو به راحتی بخوابم. درد هم در ناحیه مقعدی. خواستم بدونم علتش چیه؟

    1. ممکن است دچار هموروئید یا حتی آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  28. Avatar photoعادل گفت:

    سلام من یک ماهه خونریزی شدید دارم کولونوسکوپی کردم گفتن بیماری کرون و زخم روده داری و دارو تجویز کردن… یه هفته است دارو مصرف میکنم ولی اصلا خونریزیم قطع نمیشه! لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. سلام مجدد به متخصص معالج خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز داروهای شما را تغییر بدهند.

  29. Avatar photoالهام گفت:

    سلام خانوم.دکتر غذای تند روی خونریزی از مقعد تاثیر داره

  30. Avatar photoالهام گفت:

    سلام ببخشید بادمعده شدید روی خونریزی از مقعد تاثیر داره ؟

    1. بله تاثیرگذار است و می تواند نشانه تغذیه نامناسب و به دنبال آن بروز بیماری های مقعد مثل هموروئید و شقاق باشد.

  31. Avatar photoپویان گفت:

    سلام. خسته نباشید
    مدتی هست هنگام اجابت مزاج ، خون ترکیب شده با مدفوع مشاهده میکنم
    اوایل خون قرمز روشن هم جدا و هم ترکیب شده با مدفوع بود ولی اخیراً خون کاملا بصورت ترکیبی با مدفوع و به رنگ قرمز تیرست !
    همچنین شکمم سفت شده
    واقعا نگرانم که نکنه علایم سرطان روده داشته باشم
    لطفاً راهنمایی کنید

    1. سلام منتظر سرطان نباشید و به یک متخصص مراجعه کنید. با ارسال کامنت و نظر بیماری شما درمان نمی شود.

      1. Avatar photoامین گفت:

        سلام خانم دکتر
        من بعد مدفوع سفت خونریزی رنگ روشن داشتم
        تا یک روز بعدش حالت بیهوشی و ضعف داشتم ،اولش شدید بعد خفیف،تا پانزده روز خوب بودم، باز دوباره همون حالت بیهوشی و غش وضف بهم دست داد ولی مدفوع خونی دیگه نداشتم.
        سپاس گزارم اگه راهنمایی کنید

        1. خون قرمز روشن نشانه هموروئید و شقاق است و حالت ضعف شما ممکن است بر اثر بروز خونریزی باشد.

  32. Avatar photoReza گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر سعادتی خدمت شما عرض کنم که اگر همورید وشقاق)(مزمن) هردو در یک بیمار باشد. و مقدار زیادی چه در داخل و بیرون معقد وجود داشته باشد؟ایا با جراحی لیزر انجام میشود؟یانه
    بیمار ‌‌چه مدت بستری میشود ؟

    1. بله معمولا انجام می شود. لازم است بیمار معاینه شود. من جراحی هموروئید و شقاق با لیزر را سرپایی و در یک جلسه انجام می دهم و بستری ندارد.

  33. Avatar photoسجاد گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما و همکارانتون‌
    من قبلا بواسیر داشتم ک با جراحی اوکی شد.حالا بعد از چندین سال صبح بدون مشکل قبلی و بدون درد از مقعدم خون اومد .قرمز روشن .بعد از این مسئله احساس میکنم تو تو دستگاه گوارشیم چیزی هست .از گلو تا پایین حس میکنم.میخاستم نظرتون رو بدونم.ممنون میشم جواب بدین

    1. معمولا خون قرمز روشن مربوط به ناحیه مقعد و رکتوم می باشد و می تواند نشانه عود هموروئید و شقاق باشد.

  34. Avatar photoاباذر گفت:

    با سلام و وقت بخیر مدت ۱۵ سال هست همورویید بیرون زدگی گوشتی دارم مدتی دو سالی است که در هنگام تمییز کردن مقعد بعد از اجابت مزاج متوجه خون میشوم که که هر از گاهی اتفاق می افتاد و به تازگی مدت سه ماه هست که در هنگام دفع مدفوع خون بصورت چکه چکه می آید ۴۲ ساله هستم. لطفا راهنمایی بفرمایید به کدام پزشکان جهت بررسی مراجعه کنم.

    1. از مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر وقت ویزیت بگیرید.

  35. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام.من حدود ۶ سال هست که روی مقعدم دوتا برجستگی جوش مانند دارم .ک درد ندارن .الان سه روز هست بعد از مدفوع خون روشن میریزه از مقعد .دکترجراح داخلی هم رفتم تشخیص دادن ک بواسیر هست .ولی گفتن اول باید یبوست درمان شه .از خونریزی ک دارم خیلی میترسم درسته خیلی زیاد نیس ولی نگرانم .راهی هست که این خونریزی متوقف شه ؟

    1. بهتر است درمان یبوست و درمان بواسیر همزمان با هم انجام شود. زیرا همین بیماری می تواند منجر به تشدید بواسیر یا همان هموروئید شود. اگر با یک دوره مصرف داروی قوی بهبودی حاصل نشد توصیه می کنم از لیزر هموروئید برای درمان سود ببرید.

  36. Avatar photoشهرزاد سلیمی گفت:

    سلام
    من تا حالا خونریزی از معقد نداشتم همین الان خونریزی قرمز روشن پیدا کردم چند روزه که یبوست شدید هستم راستش خیلی ترسیدم ممنون می شم کمک کنید

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق بر اثر یبوست مزمن شده اید. علاوه بر این که لازم است از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید توصیه می کنم هر روز 15 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  37. Avatar photoM گفت:

    سلام من ۱۸ سال دارم گاهی که یبوست میگیرم همراه مدفوع ازم خون روشن خارج میشه در حد چند قطره و مقعدم درد میگیره ولی همیشه خونریزی ندارم فقط وقتی که یبوست میگیرم آیا مشکل دارم یا خودش خوب میشه؟خیلی استرس گرفتم میشه لطفا پاسخ بدید ممنون میشم

    1. سلام احتمالا مبتلا به شقاق و حتی هموروئید می باشید. هموروئید و شقاق خود به خود درمان نمی شود و نیاز به مصرف دارو، رعایت نکات بهداشتی و داشتن رژیم غذایی مناسب دارد. توصیه می کنم به یک متخصص مراجعه بفرمایید تا درمان و داروی اصولی را دریافت کنید.

  38. Avatar photoریحا گفت:

    سلام
    مدفوعم تیرس تا اینکه امروز بعد دفع، مدفوع تیره خونی بود یعنی حدس میزنم بخاطر خون تیره شده .و بعد خونریزی کرد خون تیره ریخت کف کاسه توالت اما بعد دیگه خون روشن میومد هیچ سوزش و خارشیم ندارم الان شقاق نیست داخلیه درسته؟من خیلی نگرانم

    1. تیره بودن رنگ مدفوع معمولا به دلیل خشکی مدفوع و یا نوع غذایی است که مصرف کرده اید. اما خون روشن می تواند بر اثر همین مدفوع خشک به دلیل وجود زخم و شقاق باشد. خون قرمز روشن به مقدار زیاد نیز می تواند نشانه هموروئید ترومبوزه باشد. به هر حال لازم است توسط متخصص ویزیت شوید و روش درمان مناسب را انجام دهید. حتی اگر دیگر علامت خاصی نداشته باشید.

  39. Avatar photo. گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من امشب بعد مدفوع چند قطره خون از مقعدم مشاهده کردم.باید چیکار کنم

    1. به متخصص مراجعه کنید. اجابت مزاج نرم و عادی داشته باشید. رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید.

  40. Avatar photoLinda hamy گفت:

    سلام دکترجان من لیندا هستم ببخشید ی سوال داشتم خواهر من ۱۰ سالشه و حدود ۲،۳ روزی میشه خونریزی مقعد میکنه و درد و سوزشی نداره خون زیادی هم میاد
    چ اتفاقی افتاده‌؟اولین باره اینطوری میشه

    1. ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشند. حتما به یک متخصص مراجعه کنند. نشستن در لگن آب گرم و رعایت رژیم غذایی نیز برای بهبود وضعیت ایشان کمک کننده است.

  41. Avatar photoمانیا گفت:

    سلام خانم دکتر. من یه مدت درد سوزش مانند و شدیدی تو قسمت معده داشتم وقتی به دکتر مراجعه کردم ایشون تشخیصشون این بودش که من هلیکوباکتر دارم. ولی الان من وقتی به دستشویی میرم از مقعد خون روشن میادش و اون قسمت سوزش داره میخواستم بدونم مربوط میشه به هلیکوباکتر یه نه! ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. احتمالا به دلیل مشکلات گوارشی که دارید دچار زخم شقاق مقعدی شده اید. علاوه بر درمان بیماری های گوارشی برای درمان شقاق نیز به متخصص مراجعه کنید.

  42. Avatar photoمحمود گفت:

    سلام من مدت زیادی خونریزی مقعد داشتم ریزش موهات تازه شدید شده آیا خون ریزه مقعد باعث ریزش مو میشه دکتر رفتم تازگی گفت شقایق الان دارم خوب میشم دلیل ریزش موهام میشه از خونریزی باشه؟!

    1. سلام ریزش مو می تواند به دلیل کم خونی یا کمبود آهن، کمبود ویتامین ها و مینرال ها باشد. احتمالا مبتلا به بیماری شقاق می باشید و لازم است بیماری شما پی گیری و درمان شود.

  43. Avatar photoایهان گفت:

    با سلام و احترام
    من از بهار 1400 دچاراسهال و سوزش مقعدی بودم، و چند بار هم موکوس خونی روی مدفوع دیده بودم. آخر مهر کولونوسکوپی شدم دکتر گفت ریتم مخاطی خفیف و چند زخم افتی شکل کوچک در ناحیه رکتوم دارید.
    قرص و شیاف مزولازین دادن. بعد از دو ماه به پزشک دیگه مراجعه کردم، اونم آندوسکوپی و کولونوسکوپی کرد، نمونه برداشت که گفت مشکلی نیست.
    توصیه به مصرف فیبر و سبزیجات کرد، ولی من با خوردن میوه و سبزی جات سریع دچار اسهال میشم، و وقتی نمی‌خورم دچار مدفوع تکه تکه میشم. هر موقع دچار مدفوع سفت و تکه تکه میشم انتهای دفع خون قرمز روشن در سطح مدفوع میبینم که بصورت رگه خون موکوسی است، در این مدت چند بار متناوب خون موکوسی روی سطح مدفوع دیدم. در عرض چهار ماه دوبار کولونوسکوپی شدم، سنم 38 سال تمام است.
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام، توصیه می کنم از متخصص تغذیه مطب من یا هر متخصص تغذیه ماهر در زمینه بیماری های گوارشی یک رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. داروی جدید نیز لازم است مصرف کنید که بعد از ویزیت و بررسی آزمایش های شما تجویز می شود.

  44. Avatar photoMina گفت:

    سلام خانم دکتر من چند وقته زیر شکمم مدام در میکرد مخصوصا موقع مدفوع کردن دیروزدیدم بعد اینکه مدفوع کردم خون شفاف قرمز ازم خارج شد مثل شیر آب گفتم شاید زخم باشه ولی بازامروز رفتم دستشویی به همین منوال شد ممنون میشم سریع تر منو راهنمایی کنید من عمل فیبروآدنوم سینه هم انجام دادم ۸روزه

    1. ممکن است خونریزی ناشی از هموروئید ترومبوزه باشد. به متخصص مراجعه کنید.

  45. سلام خانم دکتر چندساله دستشویی رفتنم خیلی سخته شده
    الان چندروزه بزورمیتونم مدفوع کنم خیلی درد دارم خونریزی هم دارم چکارکنم خیلی اذیت میشم

    1. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید. فیبر غذایی و مصرف آب را افزایش دهید. بعد از هر اجابت مزاج ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  46. Avatar photoرضا گفت:

    سلام وقتی خودم می‌شورم از مقعد خون روشن میاد چه مشکلی می‌تونه باشه؟

  47. Avatar photoرامین گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من دچار یبوست شدم و هنگام مدفوع خیلی خشک و سفت خارج میشد و بعد از مدفوع دچار درد در ناحیه مقعد و مدفوع خونی شدم ، آیا خونریزی به دلیل فشار دفع مدفوع هست یا دلیل دیگری دارد ؟

    1. احتمالا به دلیل مدفوع خشک دچار زخم شقاق و حتی هموروئید شده اید.

  48. Avatar photoسید حسین گفت:

    سلام وقت بخییر دکتر تورا خدا کمکم بکنید ..هر ماهی یک بار بشدت درد مقعد میگیرم جوری که نمیتونم راه بروم کولونوسکوپی انجام دادم گفت هیچ مشکلی نداری ..لازمه یه ذره غذام تند باشه سریع درد مقعدم شروع میشه تورا خدا یه راحلی نشون بدهید ممنونم

    1. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. برخی از دردهای مقعد مربوط به اعصاب و استرس نیز می باشد و با کوچکترین تحریکی علائم آن تشدید می یابد. اگر به جز درد علائم دیگری نیز دارید ممکن است نیاز باشد وضعیت سلامت مقعد مجدد بررسی شود.

  49. Avatar photoثریا گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر،همسرم چند سالی هست که بیماری IBSروده دارن به دکتر مراجعه کردن ولی بهتر نشدن،صداهای دل‌پیچه همراه با درد واسهال خیلی آزارشون میده،چند دفعه موقع دفع مدفوع خون مشاهده کردن که همزمان با اون آب دهانش مخلوط به خون کمرنگی میشه،خیلی نگران هستم لطفاً راهنمایی کنید ممنونم

    1. به فوق تخصص گوارش مراجعه بفرمایید.

  50. Avatar photoشهین گفت:

    سلام وقتتون بخیر دیروز با درد بسیار زیاد یک لخته به انداره نخود کوجک از مقعد دفع شد والان به شدت درد داره علت چیست؟

    1. احتمالا دچار یکی از بیماری های مقعد مثل شقاق و حتی آبسه مقعدی شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

    2. Avatar photoساناز گفت:

      سلام خسته نباشین من یک سوالی دارم.من نزدیک یک ماه قرار بود پریود بشم هی هر هفته قطره قطره میومدش. پی روز ام اومد یه قطره ولی بعدش قطع. شد صبح که رفتم دسشویی.احساس کردم همراه با مدفوع یه ذره خون اومد.نه درد داشتم نه سوزش نه یوبوست هیچی. ولی از اون ورم حس میکنم که. از واژنم خارج شده واسه پریودیی.
      حالا سوالم اینکه میشه اشتباه دیده باشم واسه پریودی باشه ؟؟

      1. برای بررسی وضعیت سلامت مقعد می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. برای تنظیم دوره قاعدگی نیز توصیه می کنم به یک متخصص غدد مراجعه کنید. درضمن توصیه می کنم روزانه 8 تا 10 لیوان آب میل کنید.

  51. Avatar photoEhsan گفت:

    سلام خانم دکتر
    چند روز هسته که خونریزی از مقعدم دارم باید چکار کنم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در لگن آب گرم بنشینید.

  52. Avatar photoارشیا گفت:

    سلام بر شما. من یک مرد 22 ساله هستم و از حدود 5 سال پیش برای اولین بار حین اجابت مزاج از مقعد خون خیلی کم (در حد یک قطره) خارج شد و بدون درد بود. این اتفاق هر 2 ماه یا هر 3 ماه یک بار آشکار میشد. الان حجم خون بیشتر و در حد چند قطره(حدود 10 الی 15 قطره) و فاصله زمانی کوتاه (هر هفته یک الی دو بار) از مقعد حین اجابت مزاج خون دفع می گردد و خون روشن هست و در انتهای مقعد احساس درد نزدیک به سوزش(مثل دردی که در اثر شیاف کردن عارض می شود) دارم. همچنین وقتی غذای تند یا فست فود یا غذاهای باد دار مثل لوبیا می خورم این اتفاق شدیدتر حادث می شود. با توجه به مواردی که گفتم می خواهم راهنمایی کنید. با تشکر و قدردانی

    1. احتمالا همزمان به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. با اقدام به موقع و رعایت رژیم غذایی مناسب درمان هموروئید و شقاق با دارو امکانپذیر است.

  53. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام .خانم دکتر درود بر شما . آیا بیماری فتق هم با عمل لیزیک درمان پذیر است؟ آیا نیاز به بستری در بیمارستان دارد ؟؟؟

    1. من جراحی فتق را با لیزر انجام نمی دهم.

  54. Avatar photoا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چند ساله دفع مدفوع برام سخت شده و کم کم خون روشن هم علاوه بر درد هنگام دفع ایجاد شد الان یه مدته بعد از مدفوع دچار خارش و درد داخلی میشم و بعد از چند ساعت ضعف شدید و سردرد میگیرم و به شدت حالم بد میشه جوری که نمیتونم از جام تکون بخورم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا مبتلا به شقاق و هموروئید پیشرفته شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  55. Avatar photoالهام گفت:

    سلام من دوماه پیش عمل همورئید کردم و بعد از دوره نقاهت حالم بهتر بود تا اینکه چند روز روزه گرفتم و افتادم به خونریزی خیلی شدید طوری که انگار از یه رگ کوچک خون میپاشه و گاهی به صورت قطره های زیاد و پشت سر هم شدم دکتر رفتم و گفتند که نباید روزه میگرفتم و دارو برام نوشتم و پماد ولی بعد از یک هفته هنوز خوب نشدم و خونریزی هامم شدیدتر شده میشه لطفا راهنمایی کنید که این خون از کجاست و چرا انقدر زیاده؟؟؟
    ممنون از لطفتون

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بدون معاینه نمی توان نظر داد.

  56. Avatar photoفرجامی گفت:

    با سلام
    من حدود یک ساله ، خون ریزی مقعدی دارم
    هنگام اجابت مزاج بعضی وقتا قبل دفع و بعضی وقتا بعد دفع خون قرمز روشن و گاهی هم کمی تیره که به صورت لخته است مشاهده میکنم
    تو این یک سال اصلا دردی در ناحیه شکم و مقعد نداشتم ، ولی چند روزه صبح ها بعداز خواب یه دل درد کوچکی دارم که باید حتما برم توالت
    و اکثرا هم باد شکمی ازم خارج میشه و گاهی وقتا نفخ شکم هم دارم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است علاوه بر هموروئید و شقاق دچار بیماری های دیگر نیز شده باشید. با مشاهده اولین خونریزی باید به متخصص مراجعه کنید و منتظر درد و عوارض ناگوارتر نباشید.

  57. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر بنده تقریبا یک ماهه پیش عمل سنتی فیشر و همورویید داخلی کردم و در این مدت هنگام اجابت مزاج خون بسیار کم همراه مدفوع دفع میشد اما امروز به یک باره پس از اجابت مزاج حجم قابل توجهی خون از مقعدم هنگام و بعد از اجابت مزاج دفع کردم که حتی قبل از عمل هم همچین حجم خونریزی نداشتم خواستم ببینم نظر شما چیه اگه ممکنه راهنماییم کنید ممنون .

    1. خونریزی شدید طبیعی نیست و حتما به طور اورژانسی به جراح معالج خود یا کلینیک تخصصی مراجعه کنید.

  58. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من مادرم حدودا یک ماه پیش بیرون روی و اسهال شدید گرفتن بعد از اون موقع مدفوع کردن قبل مدفوع خیلی کم خون تیره ازشون خارج میشه البته نه همیشه بعضی وقتها بدون درد هم هست علتش چی می‌تونه باشه

    1. ممکن است اسهال و رنگ تیره خون مربوط به اختلالی در دستگاه گوارش فوقانی و روده بزرگ باشد. از یک متخصص گوارش وقت ویزیت بگیرید.

  59. Avatar photoتابان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دختر۳۳ساله هستم چندساله یه زائده گوشتی از معقدم دراومده
    ولی ازار دهنده نبوده
    اما دریک سال اخیر ۶_ ۷ بار موقع اجابت مزاج خون شفاف درحدچندقطره محدود میومد و البته زمانی که یبوست داشت این اتفاق میافتاد و بفدش تا چتدروز کمی سوزش و خارش داشت

    دیشب باز موقع اجابت مزاج، دیدم بیشتر ازچندقطره خون اومد و اینکه لخته خون شفاف و ریز هم بود ولی نه زیاد، بعد شستن بند اومد.
    دلیلش چی هست؟
    ممنون

    1. اگر این توده برداشته نشود به دلیل زخم شقاق و مشکلاتی که در دفع دارید دچار آبسه مقعدی خواهید شد. توصیه می کنم برای برداشتن توده با لیزر پرتوان اقدام نمایید. برای درمان یبوست نیز یک رژیم غذایی پرفیبر و سالم داشته باشید و آب زیاد بنوشید.

  60. Avatar photoقادری گفت:

    سلام. مادربزرگم 90 سالشه و نسبتا سرحاله و چند روزه دچار خون ریزی شدید مقعد شده و اصلا هم درد نداره و بیمارستان بستری هست ولی دکترها متوجه نشدن هنوز مشکل چیه.یک هفته هست بهش غذا ندادن و سه بار هم کلونوسکوپی شده بیچاره از پا افتاده و امروز به ما گفتن هیچی نتونستیم تشخیص بدیم ببریدش خونه و همچنان خونریزی مقعد داره.اگه میشه یه راهنمایی کنید.ممنون.انشاالله همه بیماران شفا پیدا کنن.

    1. لازم است مشخص شود که خونریزی در چه حد است و خون قرمز روشن است یا تیره؟ اگر مقدار خونریزی در حد چند قطره و روشن است می تواند مربوط به ناحیه مقعد باشد. هرچه خونریزی شدیدتر است و تیره تر است مربوط به قسمت های بالاتر دستگاه گوارش می باشد.

  61. Avatar photoساحل گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    امروز که خوابیده بودم ترشحاتی رو در ناحیه مقعد احساس کردم بعد رفتم و کنترل کردم دیدم خون روشنی هس به اندازه یه سکه
    دختر ۱۹ ساله هستم چند هفته اخیر مدفوع معمولی داشتم و هیچ علائمی هم ندارم فقط ناگهانی همین رو امروز بدون دفع مدفوع دیدم میشه لطفا راهنمایی کنین

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  62. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام روز بخیر من الان نزدیک 3ساله خونریزی دارم بیشتر موقع مدفوع کردن هس وبعضی وقتا هم موقع کار از باسن خون میاد یکی دوبار هم به دکتر مراجعه کردم دارو دادن خوب نشد

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید اگر با دارو و رژیم غذایی بیماری شما رفع نشود جراحی با لیزر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  63. Avatar photoNt گفت:

    سلام.
    یه سوال داشتم، من دچار سندروم روده ی تحریک‌پذیر هستم، یک‌سالیه بین یبوست و اسهال در گردشه احوال دستگاه گوارشم.
    چند روز پیش دفع سخت داشتم(نه خیلی سخت ولی فشار به دیواره های مقعدم وارد شد) فرداش یه حالت خلط مانندی دفع کردم که توش یه مقداری خون روشن بود، در حد چند تا رگه ی باریک. دلیلش چه چیزی می‌تونه باشه؟
    آیا مربوط به بیماریای خطرناکه؟ چون واقعا ترسیدم که به سرطان و این حرفا مربوط باشه…

    1. احتمالا بر اثر یبوست و اسهال مزمن به شقاق و هموروئید مبتلا شده اید. حتما رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و برای درمان بیماری های مقعد نیز به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه بفرمایید.

  64. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام و خسته نباشید، من یک سال و نیم قبل عمل هموروئید داشتم از موقعی که عمل کردم هر دو الی سه هفته خونریزی مقعد دارم همرا با سوزش تا چند روز باز دوسه هفته خونریزی ندارم دوباره شروع میشه به همون منوال تکرار میشه 48 سال دارم میخواستم ببینم دلیلش چه میتونه باشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا مبتلا به زخم شقاق می باشید و اگر درمان نشود مجدد هموروئید و دیگر بیماری های مقعد نیز عود خواهد کرد.

  65. Avatar photoاحمد گفت:

    نیامین
    Awaiting for approval
    سلام‌‌دکتر من سه هفته پیش جراحی شقاق داشتم بعد تو این سه هفته رو ب بهبودی بودم خوردم ب اسباب کشی یه مقدار وسایل سنگین بلند کردم حالا دو روزه میرم دسشویی خونریزی دارم ولی درد انچنانی ندارم و خیلی خفیفه و با نشستن در اب لگن رفع میشه خواستم بدونم ممکن هست زخمم باز شده باشه ؟

    1. معمولا تا دو ماه بعد از عمل جراحی شقاق احتمال دیدن چند قطره خون وجود دارد. بهتر است از جراح خود داروی مناسب بگیرید.

  66. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام من نامزد هستم ۳۷ سالمه رابطه مقعد داشتم بعد خونریزی ازمقعد پیدا کردم توسین دسشویی خیلی خون اومد خون قرمز تیره ی کمی دل درد داشتم .ولی درد مقعد نداشتم اما تا شب همراه با مدفوع خون هم میومد اونم زیاد علتش چی میتونه باشه

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید ممکن است نیاز باشد برای شما کولونوسکپی تجویز شود.

  67. Avatar photoحامد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من مادرم نزدیک چهل سال عمر دارن امروز دم اذان صبح دردی گرفتن که نمیتونستن خودشون رو تحمل کنن و بعد از رفتن به دستشویی ادرار همراه با کف و خون داشتن و الان هم دلشون درد میکنه،این علائم نشونه چی میتونه باشه ؟ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. علاوه بر مشکلات گوارشی احتمالا دچار آبسه مقعدی نیز شده اند. فورا به متخصص مراجعه کنند.

  68. Avatar photoاتوسا گفت:

    سلام من دختر ۱۸ ساله هستم من جایی بودم و دستشویی دردسترس نداشتم بعد ۱ روز کامل ب دسشویی رفتم و چند لکه خون روشن در مدفوع مشاهده کردم یکبار طبیعیه یا ب پزشک مراجعه کنم؟

    1. بهتر است از یک پزشک پماد مناسب دریافت کنید که زخم ایجاد شده بر اثر یبوست سریع ترمیم شود و مبتلا به شقاق مزمن نشوید.

  69. Avatar photoافرا گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید، خواهرم ۱۸ سالشه، موقع مدفوع به صورت قطره قطره از مقعدش خون میاد بعد از یکی دو روز بدون اینکه مدفوع کنه از مقعدش خون تیره میاد به صورت روان و حتی به صورت لخته هم خون میاد، وقتی گاز معده هم دفع میکنه هم از مقعدش خون میاد میشه راهنمایی بفرماید، ممنون میشم.

    1. ممکن است این خونریزی مربوط به معده و دستگاه گوارش فوقانی باشد به یک متخصص مراجعه کنید.

  70. Avatar photoخیال گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من یک هفته پیش عمل فیشر با لیزر انجام دادم و مشکلی نداشتم استراحت کردم غذای فیبر دار همراه با مایعات زیاد خوردم دکترم هم معاینه کرد گفت هیچ مشکلی نداری فقط یکم درد مثل سوزن سوزن شدن یا ی درر کوچیک ک گفتم عادیه پیش خودم عمل کردم دیگه و ترشح خون آبه که زیاد هم نبود خونش ولی امروز صبح از خواب پا شدم خیلی ازم خون میومد وحشت کردم در حدی که دستمال قشنگ خونی شد قرمز روشن رفتم با آب گرم خودم و شستم قشنگ خون میومد الان هم لکه های خون داره امکانش هست که فیشر برگشته باشه ؟

    1. خیر بیماری شما عود نکرده است. دفع نرم داشته باشید و از شربت ملین استفاده کنید. از جراح معالج خود نیز یک کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید.

  71. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من 20سالمه حدود 5ماه قبلش ب دکتر رفتن گفتن ب علت فیشر خونریزی کردم و بعد استفاده داروها خوب شده بودم ولی الان نزدیک 1هفته هستش با مدفوعم خون روشنی میاد همراه با درد و سوزش میشه راهنماییم کنین.

    1. احتمالا بیماری شما دوباره عود کرده است. علاوه بر رعایت رژیم غذایی و داشتن مدفوع نرم حتما از یک متخصص داروی جدید دریافت کنید و از تکرار داروهای قبلی خودداری کنید.

  72. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام
    من یک ماه پیش بعد از دفع مدفوع مقداری خون دیدم بع از اون دیگه ندیدم ولی برای اینکه خیام راحت شه به دکتر متخصص گوارش مراجعه کردم وکولونسکوپی تجویز کرد وانجام دادم ولی بعداز کولونوسکوپی همیشه بعد از مدفوع خون میبینم هنگام کولونوسکوپی اولش یه دردی احساس کردم نمیدونم اونجا زخمی شده یانه ضمنا تشخیص دکتر هم شقاق بود واین حال باید چکارکنم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. طبق تشخیص پزشک علت خونریزی شما شقاق مقعد می باشد. لازم است از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. اصلاح رژیم غذایی، مصرف فیبر و آب فراوان برای داشتن دفع مدفوع نرم فراموش نشود. شما نباید اصلا یبوست و اسهال داشته باشید تا زخم شقاق ترمیم شود و خونریزی قطع شود. بعد از قطع خونریزی هم حتما مجدد به پزشک مراجعه کنید که بهبودی کامل را تایید کنند. اگر شقاق مزمن شود علاوه بر ایجاد عوارض مختلف نیاز به جراحی یا لیزر خواهد داشت و با دارو درمان نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *