بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

درمان هموروئید با فوتوکواگولیشن photocoagulation

درمان هموروئید با فوتوکواگولیشن

برای درمان هموروئید خارجی از روش فوتوکواگولیشن می توان استفاده کرد به شرطی که از بی حسی موضعی استفاده شود هر چند که در ایران از این لیزر بیشتر در درمان و جراحی مشکلات مربوط به چشم استفاده می شود اما در دنیا از این نوع لیزر در انواع جراحی نیز سود می برند.

یک مطالعه بر روی ۲۶۸ بیمار توسط Ambrose و همکاران با موضوع مقایسه فوتوکواگولیشن و استفاده رابربند نشان داد. درمان همورویید با رابربند شیوع خونریزی بالاتری را به دنبال دارد. در ضمن فوتوکواگولیشن برای هموروییدهای پرولابه استفاده می شود.
در درمان موضعی همورویید از فوتوکواگولیشن برای هموروئید خارجی هم به شرط بی حسی موضعی می توان استفاده کرد.

لیزر درمانی فوتوکواگولیشن همورویید

شرايط اورژانس در درمان هموروئيد با فوتوکواگولیشن

گاهی بيمار با هموروئيدهای خيلی دردناك مراجعه می كند كه ممكن است اين درد زياد به علت ترومبوز ، بيرون زدگی كه جا نمی رود، و احتقان شديد هموروئيد باشد طبق اخرين كتاب های مرجع توصيه شده اگر بيمار در اين مرحله مراجعه كند بهتر است در همان ٢٤ ساعت اول تحت عمل قرار بگيرد زيرا درمانهای ديگر سبب طولانی شدن مرحله ی درمان می شود. بنابراین برای بیماران اورژانسی استفاده از لیزر پرتوان توصیه می شود و فوتوکواگولیشن برای این گروه از بیماران توصیه نمی شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “درمان هموروئید با فوتوکواگولیشن photocoagulation

  1. Avatar photoعبدالله کشاورزی گفت:

    سلام.این حقیر دچار همورویید هستم علامات ذکر شده در سایت را ندارم فقط هر از گاهی دچار خون ریزی میشوم(بطور موردی)در ثانی دهانه مقعدم دو بیرون زدگی در حد نخود وجود دارد از عمل جراحی سنتی متنفرم و مایل هستم راهنمایی بفرمایید .ضمنا قبلا هم به چند دکتر با تجربه مراجعه داشتم فقط یکی از آن عزیزان گفت اگر مراعات نکنی لازم است جراحی بشی(با کوت بسوزانیم….)لطفا امعان نظر بفرمایید.با احترام

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر تهران تشریف دارید یک وقت معاینه حضوری از مطب بگیرید. اگر هم خارج از تهران هستید می توانید از ویزیت آنلاین استفاده کنید. در صورتی که با مطب تماس بگیرید شما را راهنمایی خواهند کرد. اگر بیماری های مقعد را طی مدت زمان کوتاهی درمان نکنید دچار عوارض و بیماری های گوناگونی خواهید شد. با توجه به این که اینجانب از سال 86 با انواع لیزر برای درمان بیماری همورویید و دیگر بیماری های مقعد کار کرده ام بهترین روش درمان با کمترین تهاجم را به شما پیشنهاد خواهم داد.

  2. Avatar photoسمیرا دلکش گفت:

    باعرض سلام و خسته نباشید مادرم حدود یک سالی از درد مقعد رنج میبرن چندین دکتر هم مراجعه و در نهایت با نظر ابسه لیزر شدن بعد از لیزر هم چندین ماه چرک خشک مصرف کردن ولی همچنان درد دارن یبوست هم نیستن .به چه دکتر ی مراجعه بکنن؟ تشکر

    1. سلام مجدد به جراح معالج خودشان مراجعه کنند. احتمالا آبسه مجدد عود کرده است.

  3. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر ۰دیروز عمل بواسیر کردم ۰ با لیزر ۰ الان درد شدید دارم ۰ و احساس میکنم هنوز هست بواسیر انگارباد کرده۰ میشه همچین چیری؟؟ایا؟؟
    بعددوره تفاهتش چقدره۰ و مدفوع ام سیاه است از چبست۰ و جطوری بخوابم رو شکم

    1. سلام با جراح معالج خود تماس بگیرید. لازم است که معاینه شوید. اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین در حد کافی استفاده کنید. مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *