بیماری های مقعد

بهترین شیاف برای درمان هموروئید

بهترین شیاف برای درمان هموروئید

شیاف برای درمان هموروئید یکی از راهکارهای بسیار ساده و کاربردی است که نتایج باورنکردنی را به همراه دارد. همانطور که می ‌دانید روش‌ های بسیار زیادی برای درمان این بیماری وجود دارند. در بین روش ‌های درمانی مختلف، یکی از کاربردی‌ ترین، موفق‌ ترین و ساده ‌ترین روش ‌های درمانی، استفاده از شیاف می ‌باشد.

استفاده از شیاف برای درمان هموروئید مزایا و فواید قابل توجهی را در بر دارد. استفاده از شیاف در کنار مزایای ایده ‌آل، می تواند عوارضی را نیز برای برخی از بیماران به همراه داشته باشد. از این رو بهتر است قبل از استفاده از شیاف، حتما از مشاوره ‌های تخصصی پزشکان استفاده کنید.

گاها استفاده از شیاف هایی که برای درمان هموروئید هستند به صورت خودسر توسط افراد انجام می‌ پذیرد. این موضوع در برخی از موارد می ‌تواند نتایج مخربی را به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به برخی از نکات مهم و کلیدی در این زمینه دست یابید.

منظور از شیاف برای درمان هموروئید چیست؟

شیاف‌ ها از انواع مختلفی برخوردار هستند که برخی از آنها به عنوان شیاف برای درمان هموروئید شناخته شده ‌اند. شیاف گلیسیرین لاکساتور و شیاف آنتی هموروئید از جمله داروهایی هستند که برای درمان بواسیر مورد استفاده قرار می ‌گیرند. ترکیبات موجود در این داروها حرکات پریستالتیک روده را تحریک نموده و با جذب آب در روده، سبب حجیم شدن محتویات روده خواهند شد.

روش گذاشتن شیاف هموروئید

روش استفاده از شیاف هموروئید

برخی از این شیاف‌ ها به سبب برخورداری از ترکیباتی مانند لیدوکائین، می‌ توانند علائم آزاردهنده ی هموروئید (مانند خارش، درد، سوزش و غیره) را از بین برده و به سبب برخورداری از خواص ضد التهابی، از التهاب و عفونت نیز جلوگیری نمایند. به این ترتیب بسیاری از افراد که به عارضه هموروئید مبتلا هستند از این شیاف برای تسکین درد هموروئید، استفاده می‌ کنند.

لازم به ذکر است که استفاده از این روش درمانی باید بر اساس نظر پزشک متخصص انجام پذیرد. چرا که میزان مصرف شیاف و همچنین نحوه مصرف آن، می ‌تواند تاثیر بسزایی بر روی درمان هموروئید داشته باشد.

عوارض مصرف شیاف هموروئید

قبل از اینکه از شیاف برای درمان هموروئید استفاده کنید، بهتر است عوارض معمول آن را بشناسید. همانطور که می ‌دانید تمامی داروهای شیمیایی از عوارض ‌های مختلفی برخوردار هستند. برخی از این عوارض بسیار محدود و برخی دیگر جدی و قابل توجه خواهند بود. از جمله عوارضی که این نوع از شیاف ها در بر دارند عبارتند از:

  • تغییر رنگ مدفوع
  • افزایش میزان ترشح مخاط روده
  • عفونت و خونریزی در برخی از موارد خاص و نادر
  • احساس سنگینی در ناحیه استفاده شده
  • احساس داغ شدگی در ناحیه مورد استفاده
  • افزایش میزان سوزش خارش و غیره در محل استفاده
  • احتمال آسیب به بافت ناحیه

لازم به ذکر است که با مشاهده افزایش میزان عوارض ذکر شده، بهتر است حتما از مشاوره‌ های پزشکی کمک بگیرید. استفاده از این شیاف با توجه به تجویز پزشک انجام می ‌پذیرد. بسته به نوع هموروئید که بیمار به آن مبتلا است، پزشک شیاف مناسب را تجویز می‌ کند. توجه داشته باشید که میزان و مدت استفاده از شیاف باید بر اساس نظر پزشک انجام پذیرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *