کیست مویی

عکس کیست مویی

عکس کیست مویی

برخی بیماران مبتلا به کیست مویی مطمئن نیستند که سوراخ های ریز یا برجستگی که روی بدن آنها ایجاد شده است چیست. عکس کیست مویی که در اینجا مشاهدهمی کنید می تواند برای تصمیم گیری و مراجعه به متخصص جراحی کمک کننده باشد. کیست مویی که در انتهایی ستون فقرات و در ناحیه ساکروم ایجاد می شود سینوس پیلونیدال یاکیست پیلونیدال (sinus pilonidal – cyst pilonidal) خوانده می شود. ممکن است کیست مویی بعد از گذشت مدت زمانی چند ماهه دچار عارضه شود و با آبسه یا فیستول همراه باشد. در عکس زیر کیست مویی درمان نشده ای را می بینید که بعد از یک دوره عفونت و آبسه دچار فیستول شده است.

کیست مویی

در تصویر بالا عکس کیست مویی با سوراخ های متعدد را می بینید که بر اثر رشد موهای زائد و از بین نبردن موهای زائد بروز کرده است. بنابراین اگر در ناحیه پایین کمر دارای موهای زیادی می باشید و موهای زائد را از بین نمی برید مستعد بروز بیماری کیست مویی می باشید. توصیه می شود موهای زائد این ناحیه را با لیزر موهای زائد از بین ببرید تا از عود کیست مویی و یا بروز کیست مویی جلوگیری کنید.

علائم کیست مویی

معمولا کیست مویی در مراحل اولیه نشانه خاصی جز برجستگی ندارد. حتی ممکن است درد نیز نداشته باشد. پس از مدتی که کیست مویی پیشرفته می شود ممکن است سوراخ ریزی مانند عکس کیست مویی بالا مشاهده کنید. در مراحل بعدی عفونی و دردناک می شود.

کیست مویی و فیستول

بعد از این که کیست مویی عفونی و دردناک شد بیمار دچار آبسه کیست مویی می شود. اگر آبسه کیست مویی تخلیه نشود و کنترل نشود موجب فیستوله شدن کیست مویی می شود. در تصویر بالا کیست مویی که دچار عارضه فیستول شده است را مشاهده می کنید.

قبل و بعد درمان فیستول

قبل و بعد درمان کیست مویی با عارضه فیستول به روش بسته با لیزر و بدون عود و بازگشت

نمونه قبل و بعد درمان کیست مویی با لیزر به روش بسته

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر انواع کیست مویی را با لیزر و به روش بسته بدون اسکار و بدون دوره نقاهت طولانی درمان می کنند. ایشان هزاران جراحی موفق با لیزر را طی دهه های گذشته انجام داده اند که عود و بازگشتی نداشته است. این روش درمان کیست مویی با لیزر به روش جراحی زیبایی پلاستیک انجام می شود.

انواع جراحی کیست مویی

سه روش برای جراحی کیست مویی وجود دارد که بهترین آن جراحی بسته پلاستیک با لیزر است که بدون اسکار است.

نمونه عکس انواع جراحی کیست مویی

در تصویر بالا سه نمونه از جراحی کیست مویی را مشاهده می کنید. اولین عکس از سمت راست جراحی کیست مویی به روش بسته و فلپ است. در این روش قدیمی هرچند که زخم باز کیست مویی بسته می شود اما اسکار بد شکلی بر روی بدن باقی می گذارد. در عکس وسط هم جراحی کیست مویی به روش باز را مشاهده می کنید که جراح پس از تخلسه کیست مویی زخم را باز می گذارد تا با پانسمان فشاری پر شود. این روش قدیمی نیز دوره نقاهت طولانی دارد و اگر زخم باز کیست مویی عفونت کند و یا به خوبی پر نشود احتمال عود و اسکار بسیار بالاست.

بهترین روش جراحی کیست مویی که توسط دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر انجام می شود جراحی پلاستیک کیست مویی به روش بسته و با لیزر است. لیزر کیست مویی با این روش نیازمند مهارت و تجربه بالای جراح است. در عکس کیست مویی سمت چپ مشاهده می کنید که بیمار بعد از یک ماه اسکار جراحی را ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاه و راحتی را پشت سر گذاشته است.

کیست مویی بعد از جراحی بسته

مقایسه جراحی پلاستیک کیست مویی توسط دکتر زهرا سعادتی و دیگر روش های جراحی کیست مویی

در تصویر بالا مشاهده می کنید که جراحی بسته کیست مویی با لیزر و به روش بسته و پلاستیک اسکار ندارد و پس از گذشت چند سال کوچکترین آثاری از محل جراحی کیست مویی باقی نخواهد ماند. این جراحی توسط دکتر زهرا سعادتی انجام شده است

جراحی بسته کیست مویی

در تصویر بالا هر دو کیست مویی به روش بسته جراحی شده است. اما تصویر سمت راست بدون لیزر و با تیغ جراحی و به روش فلپ جراحی شده است.اسکار این نوع جراحی بسیار عمیق است و همواره بر روی بدن بیمار باقی خواهد ماند. اما در عکس کیست مویی سمت چپ مشاهده می کنید که اثری از زخم و اسکار جراحی نیست. زیرا این جراحی به روش جراحی پلاستیک کیست مویی و با لیزر پرتوان توسط دکتر زهرا سعادتی انجام شده است.

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

کیست مویی وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

25 دیدگاه برای “عکس کیست مویی

  1. Avatar photoحمید گفت:

    سلام وقت بخیر حداقل و حداکثر هزینه جراحی لیزر برای کیست مشخص هست؟سال ۹۹ ممنون میسم راهنمایی کنید ت

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا برای اطلاع از حدود هزینه لیزر کیست مویی با مطب تماس بگیرید.

  2. Avatar photoحمید گفت:

    سلام.خانم دکتر فقط خانم هارو ویزیت میکنن یا اینکه آقایون همدمیتونن برای جراحی لیزری مراجعه کنن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای پزشکان جنسیت یا نژاد بیماران تفاوتی ندارد. خانم ها و آقایان می توانند برای ویزیت و لیزر کیست مویی مراجعه کنند.

  3. Avatar photoستاره گفت:

    سلام من ۱۷روزه عمل کیست مویی با لیزر کردم ولی زخمم بازه میشه لطفا بگید چقدرطول میکشه بسته بشه لطفا ?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من جراحی کیست مویی را با لیزر و به روش بسته انجام می دهم و از اول زخم بسته است. در این مورد باید با جراح معالج خود مشورت کنید. و یا تشریف بیارید مطب تا ویزیت شوید. اگر جراحی به روش باز انجام شده باشد حداقل یک ماه زمان می برد که زخم باز کیست مویی بسته شود.

  4. Avatar photoآزاده گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،خانم دکتر من به مدت یک هفته است که درکنار ناحیه مقعد به اندازه یک نخود کمی بزرگتر احساس برجستگی توام با درد دارم که اصلا نمیدونم چی هست چون زیر پوست هم هست ، لطف کنید راهنمایی بفرمایید ،سپاسگزارم

    1. سلام ممکن است دچار آبسه شده باشید. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. روزانه سه بار و به مدت 10 دقیقه در لگن آب ولرم هم بنشینید.

      1. Avatar photonima گفت:

        خانم دکتر سلام وقته شما بخیر گفتم من ی مدتیه کع کیست مو دارم الان شروع به آبسه کرده بعدش خیلی درد میکنه من یکی دو روزه از درد شدید خوابم نمیبره .
        بعد میخواستم بگم من خونمون شهرستانه نمیتونم هی بیام و برم چجوری میتونیم وقت بگیریم؟

  5. Avatar photoآزاده گفت:

    البته تصحیح میکنم کنار ناحیه مقعد

  6. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده در نزدیکی مقعدم یه چیزی شبیه ب جوش زدم ک نوکشم سیاه و اینکه اذیتم نمیکنه ولی دست ک میزنم ی خورده احساس سوزش میکنم یا خارش دارم
    امکانش هست ک مو برگشتی باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  7. Avatar photoمهران گفت:

    سلام دکتر ببخشید من رفتم دکتر و تشخیص دادن ک کیست مویی دارم و الان بعد هشت ماه دوباره ابسه کرده ک رفتم دکتر … میخوام بیینم اگر خدایی نکرده فیستول بشه باز هم میشه لیزرش کرد با روش بسته و بدون بیهوشی یا باید عمل باز و سنتی انجام داد

    1. سلام من معمولا انواع کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک با لیزر پرتوان جراحی می کنم. مگر در مواقع خاص که بافت ناحیه آسیب جدی دیده باشد.

  8. Avatar photoمهران گفت:

    خب بنظرتون توی هشت ماه دیگ بافت اسیب میبینه!؟ من فعلا دوبار بیشتر ابسه نکرده اونم ب فاصله هشت ماه…

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  9. Avatar photoداوود گفت:

    سلام خانوم دکتر من متوجه شدم ک کیست مویی دارم و بعد از چند مدت ک سینوس کناریش ابسه کرد و ترکید اون مویی ک توی سینوس اصلی بود اومد بیرون و خون اومد و الان سینوس بسته شده …مشکلی پیش نمیاد برام تا زمانی ک بیام پیشتون لیزر کنم!؟

    1. سلام ممکن است مجدد عفونت و عود کند. ناحیه را عاری از مو و تمیز و خشک نگهدارید تا زمان عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان.

  10. Avatar photoعلی گفت:

    سلام بنده یک تورم کوچک در ناحیه پشتی دارم و احساس خارش دارم میتونید راهنماییم کنید که چی هست باتشکر

    1. سلام ممکن است کیست مویی باشد. لازم است معاینه شوید تا بتوان تشخیص داد.

  11. Avatar photoK گفت:

    سلام من یه برامدگی کوچیک که زیر پوستمه در همین ناحیه ای که بالا توضیح دادید دارم و جدیدا درد گرفته و فقط وقتی دست میکشم روش مشخصه میشه بگید چی هست؟ هیچ علائم دیگه ای هم به جز درد های ریز ندارم و خیلی وقته هستش ولی کوچیک بود و دردی نداشتم و الان یک روزی هست که شروع کرده به درد گرفتن وقتی میشینم

    1. سلام بروز کیست مویی وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر موهای زائد دارید توصیه می کنم لیزر موهای زائد این ناحیه را شروع کنید. واینکه رنگ خاصی هم نداره و هم رنگ پوستمه و فقط با دست کشیدن معلومه

  12. Avatar photoآرش گفت:

    سلام.آیا داروی بیهوشی هنگام عمل کیست مویی با تی اچ سی و نیکوتین تداخل ایجاد میکند؟
    بیمار مصرف کننده منظم است

    1. سلام بله لازم است این مورد به متخصص بیهوشی اعلام شود تا ملاحضات لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *