بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

عکس هموروئید یا بواسیر

images of hemorrhoid or piles

شاید دیدن تصاویر هموروئید یا بواسیر زیر به شما کمک کند تا با انواع این بیماری بیشتر آشنا شوید. شکل هموروئید در زنان مردان و کودکان تقریبا به یک شکل است. علت بروز هموروئید در زنان معمولا وابسته به عوامل گوناگون تر و متنوع تری است و به همین دلیل بیشتر در معرض خطر بروز هموروئید می باشند. تشخیص نوع. این موضوع بسیار خوب است که شما برای شناخت و تشخیص بیماری خود کنجکاو هستید. همین امر موجب می شود با آگاهی بیشتری به دستورات پزشک خود عمل کرده و درخواست پزشکتان را بهتر درک کنید. و زمانی که پزشک شما درباره مراحل مختلف بیماری شما صحبت می کند و یا درباره روند درمان صحبت می کند بهتر درک خواهید کرد که منظور پزشک شما چیست. در ادامه تصویر انواع هموروئید را مشاهده می فرمایید.

قبل و بعد درمان هموروئید با لیزر

برای بسیاری از بیماران بسیار مهم است که بعد از عمل جراحی هموروئید علاوه بر به دست آوردن سلامتی خود زیبایی ناحیه نیز حفظ شود. یکی از مزیت های جراحی و درمان هموروئید با لیزر این است که بسیار ظریف انجام می شود و در نهایت خبری از اسکار جراحی هموروئید نخواهد بود. عمل جراحی هموروئید یا بواسیر با لیزر درد و خونریزی ندارد و بیمار سریعا به محیط کار و زندگی عادی خود باز می گردد. همین مزیت لیزر که منجر به کوتاه کردن دوره نقاهت بعد از جراحی و لیزر می شود احتمال عود هموروئید را بسیار کاهش می دهد و نزدیک به صفر می کند.

قبل و بعد جراحی لیزر هموروئید عکس بواسیر زناندر تصویر بالا بیمار مبتلا به هموروئید داخلی و خارجی را مشاهده می کنید. بلافاصله بعد از لیزر اثری از خونریزی و برش نیست. التهاب بعد از جراحی هموروئید با لیزر بسیار کمتر از جراحی سنتی هموروئید است. به همین دلیل بیمار درد و نقاهت بسیار کمتری را بعد از جراحی تجربه خواهد کرد.

قبل و بعد لیزر هموروئید

در تصویر بالا هموروئید ترومبوزه را مشاهده می کنید که با تابش نور لیزر کوچک شده است. مکانیسم عمل این نوع لیزر کم توان به این شکل است که منجر به جذب سریع گلبول های قرمز می شود. با تابش لیزر کم توان یا همان آی آر سی لختگی و ترومبوز هموورئید با سرعت بالاتر از حد معمول جذب می شود.
قبل و بعد لیزر هموروئیددر این عکس هموروئید یا بواسیر کاربرد لیزر کم توان در درمان هموروئید ترومبوزه خارجی را مشاهده می کنید. بلافاصله بعد از تابش نور لیزر کم توان یا همان مادون قرمز لخته خون و ترومبوز به سرعت جذب می شود. یک هفته پس از لیزر نیز اثری از هموروئید خارجی نخواهد بود.

قبل و بعد لیزر هموروئید خارجی

برجستی کبود رنگی که در عکس هموروئید سمت چپ مشاهده می کنید بر اثر لخته خون و ترومبوز هموروئید خارجی می باشد. بیمار بعد از تحت درمان قرار گرفتن با لیزر هموروئید کم توان سلامتی خود را به طور کامل به دست آورده است. اثری از اسکار و جراحی نیز نیست.

عکس هموروئید خارجی یا بواسیر خارجی

هموروئید خارجی

هموروئید خارجی-بواسیر خارجی

هموروئید خارجی ترومبوزه عکس بواسیر زنان

هموروئید خارجی ترومبوزه

هموروئید خارجی ترومبوز

هموروئید خارجی ترومبوزه

در تصاویر بالا هموروئید خارجی را می بینید که بعد از خط دندانه ای مقعد تشکیل می شود. این هموروئید که کبود رنگ و متورم و دردی شبیه به تیر کشیدن دارد به دلیل گیر افتادن لخته خون در ناحیه اصطلاحا ترومبوز شده و به عنوان هموروئید ترومبوزه خارجی خوانده می شود.

هموروئیدهای داخلی زیر خط دندانه ای مقعد به وجود می آید و گاها افتاده می شود و پرولاپس می شود. هموروئید داخلی یا بواسیر داخلی پرولاپس ظاهری شبیه به تصاویر زیر را دارد که از مقعد بیرون زده است. همچنین در اطراف آن تعدادی هموروئید خارجی نیز دیده می شود.

در تصاویر بالا هم هموروئید خارجی و هم هموروئید داخلی بیمار را گرفتار کرده و با ادقام دو روش لیزر کم توان و پرتوان بیمار درمان شده بعد از لیزر دستورات لازم برای جلوگیری و احتمال بروز همورویید در نواحی دیگر به بیمار اطلاع داده می شود. همانطور که در عکس بالا می بینید لیزر هموروئید خونریزی ندارد

هموروئید خارجی زنان

هموروئید خارجی یا بواسیر خارجی که نیازمند برداشتن گوشت اضافه به وجود آمده با لیزر پرتوان می باشد.

بواسیر خارجی زنان

بواسیر خارجی یا هموروئید خارجی که نیازمند جراحی با لیزر پرتوان می باشد.

هموروئید خارجی زنان

هموروئید یا بواسیر خارجی که با لیزر هموروئید و بدون عود و بازگشت قابل درمان است.

بواسیر خارجی بیرون زده

بواسیر خارجی با بیرون زدگی شدید و گوشت اضافه مقعدی را می بینید که با لیزر پرتوان و بدون اسکار قابل درمان است.

عکس هموروئید داخلی و خارجی

هموروئید بواسیر

چندین هموروئید داخلی بیرون زده از مقعد

کولونوسکوپی هموروئید

هموروئید داخلی بیرون زده از مقعد بیرون زدگی بواسیر

تصویر هموروئید یا بواسیر داخلی را می بینید که از خط دندانه ای مقعد بیرون زده

هموروئید داخلی پرولابه بیرون زدگی بواسیر

در عکس بالا بیرون زدگی بواسیر داخلی را می بینید. به این وضعیت پرولاپس هموروئید داخلی نیز گفته می شود. این نوع هموروئید از نوع داخلی درجه 4 است که با فشار دست نیز به داخل نمی رود. این هموروئید را لیزر پرتوان و بدون عود و اسکار جراحی و درمان شد.

بواسیر داخلی بیرون زدگی بواسیر

بواسیر بیرون زده از داخل را مشاهده می کنید. هموروئید داخلی که بیرون میزند را هموروئید داخلی درجه چهار یا هموروئید پرولابه می گوییم.

عکس های دیگر بواسیر یا همورویید

هموروئید یا تومور

این هموروئید جراحی شد و بعد از پاتولوژی نمونه برداشته شده تومور تشخیص داده شد

انواع هموروئید

در تصویر بالا انواع مختلف هموروئید را مشاهده می کنید

هموروئید و فیستول

عوارض تاخیر در جراحی هموروئید

هموروئید سوخته با آجر داغ

در تصویر بالا بیمار مبتلا به هموروئید اقدام به سوزاندن خود با آجر داغ کرده است. ایشان پس از مراجعه تحت جراحی با لیزر قرار گرفتند و درمان شدند اما محل سوختگی همچنان باقی مانده است. از خوددرمانی و اقدامات سنتی و غیر منطقی برای درمان هموروئید خودداری کنید.

سوالات متداول عکس هموروئید

1-شکل و عکس هموروئید چگونه است؟

شکل ظاهری هموروئید ترومبوزه به راحتی قابل تشخیص است. زیرا به شکل یک لامپ داغ و متورم ظاهر می شود. اگر هموروئید ترومبوز نشده باشد می تواند به شکل یک تکه لاستیکی یا گوشت اضافه ظاهر شود.

2-آیا هموروئید داخلی را می توان با عکس تشخیص داد؟

زمانی که به متخصص جراحی عمومی مراجعه می کنید سوالاتی درباره سابقه بیماری شما می پرسد. اگر بیمار درد نداشته باشد می تواند معاینه داخلی را انجام دهد. اما اگر بیمار زخم و درد داشته باشد و امکان تشخیص دقیق هموروئید داخلی وجود نداشته باشد برای بیمار عکس ام آر آی تجویز می شود. برای بیمارانی که بالای 40 سال هستند و خونریزی هم دارند معمولا کولونوسکپی تجویز می شود.

3-عکس قبل و بعد جراحی هموروئید به چه شکل است؟

اگر جراحی با لیزر انجام شده باشد شکل ظاهری ناحیه لیزر شده بعد از جراحی تفاوت چندانی با یک مقعد سالم نخواهد داشت. پس از یک هفته الی دو ماه اثری از اسکار و یا زخم بعد از جراحی هموروئید با لیزر نخواهد بود. در لیزر درمانی هموروئید پس از یک هفته اثری از هموروئید یا زخم نخواهد بود. در جراحی های سنتی هموروئید با تیغ و کوتر بیش از 2 ماه ناحیه عمل زخم خواهد بود و حتی ممکن است اسکار جراحی برای همیشه باقی بماند.

4-عکس هموروئید در زنان به چه صورت است؟

شکل ظاهری هموروئید در زنان تفاوتی با مردان و کودکان ندارد. اما آنچه که درباره زنان مورد اهمیت است ریسک بالای ابتلا به هموروئید است. به خصوص در زنان باردار که بر اثر بارداری فشار زیادی بر ناحیه مقعد وارد می شود. همچنین تغییرات هورمونی در دوران بارداری زنان ریسک ابتلا به هموروئید را در این گروه بالا می برد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

87 دیدگاه برای “عکس هموروئید یا بواسیر

  1. Avatar photoمينا گفت:

    سلام از طريق ارسال عكس هموروئيد ميتونيد نوع هموروئيد را تشخيص بدين و بگيد هزينه ليزر چقدر ميشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در اکثر مواقع این امکان وجود دارد اگر تهران نیستید و برای تشخیص بیماری هموروئید امکان مراجعه به تهران را ندارید می توانید با مطب تماس بگیرید تا ویزیت آنلاین برای شما هماهنگ شود

    2. Avatar photoسهیل گفت:

      سلام وقت بخیر
      چند بار شماره تماس مطب تماس گرفتم پاسخگو نبودن
      در قسمت نوبت دهی اینترنتی فقط ساعت ۱۲ نوشته شده تغییر ساعت به چه صورت میباشد لطفا راهنمایی بفرمایید

      1. سلام لطفا در ساعات اداری تماس بگیرید. نوبت دهی آنلاین فعلا در ساعت 12 امکانپذیر است.

        1. Avatar photoتوحید گفت:

          سلام وقت بخیر خانم دکتر بنده روی مقعد ودر انتهای ستون فرات یه توده سفت دارم که جدیدا هم ازش عفونت خارج می‌شود وقتی بادست لمس میکنم درد داره وانگار یک لوله استوانه سفت تر از بافت مقعد هست که هنگام دفع هم درد دارد هنکام نشسن روی سطوح سفت هم در د میگیره لطفا راهنمایی بفرمایید

          1. احتمالا به کیست مویی مبتلا شده اید که بهتر است با لیزر کیست مویی و به روش بسته و پلاستیک تخلیه و درمان شود. برای تشخیص قطعی و درمان از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید. احتمال بروز فیستول هم وجود دارد.

  2. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتربنده مدت زیادی هست دچار همین عارضه هستم.خیلی برام عذاب آورههیچوقت مدفوع بنده خود به خود بیرون نمیاد چه سفت باشه وچه آبکی بایدباانگشت کمک کنم تا مدفوع بیرون بیاد.همیشه هم همراه مدفوع مایه سفیدرنگ مثل غلط و چرک بیرون میاد.گاهی هم باخون همراه هست.ودربعضی مواقع زیرشکم طرف معده و روده ها درشدیدی میگیره که غیرقابل تحمل هست.لطفا بنده را راهنمایی بفرمایید.
    باتشکر/

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید یه یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما دارو و عکس تجویز کنند. اگر مراجعه به پزشک برای شما سخت است با مطب تماس بگیرید تا برای شما ویزیت غیر حضوری هماهنگ کنند. در صورت نیاز به جراحی سعی کنید تحت جراحی با لیزر قرار بگیرید. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال.

      1. Avatar photoقاسم سعادتی گفت:

        سلام.بنده تازه متوجه شدم که مبتلا به همورئید هستم.
        الان حدود دو ماه هست که با عرض معذرت مشکل دفع مدفوع داشتم.تا امروز که به حمام رفته و متوجه اویزان بودن گوشتی از داخل باسن خودم شدم.
        بنده الان ۳ سال هست که پروستات ام رو عمل کردم و
        سریعا پیگیر مشکل ام شدم چون بخاطر زود عمل نکردن پروستات خیلی اذیت شدم.
        میخواستم بپرسم چگونه باید مطمئن به داشتن بیماری هستم.با تشکر از شما

        1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا بعد از ویزیت وقت لیزر هموروئید برای شما تعیین خواهد شد.

  3. Avatar photomhd گفت:

    سلام وقت بخير ببخشيد دكتر من در ناحيه مقعدم دچار سوزش و خارش شدم و روده تحريك پذير دارم و چون الان استرسم زياده دچار يبوست شدم. تقريبا يك ماه و نيمه متوجه سدم hpv گرفتم و استرسم ب همين خاطره، حالا رفتم دكتر گفتن هموروييد دارم ولي من نگرانم كه نكنه زگيل مقعدي باشه ميشه راهنمايي كنين

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای تشحیص زگیل تناسلی باید آزمایش بدهید تا از این بابت مطمئن شوید. برای تشخیص افتراقی هموروئید و زگیل مقعدی انجام آزمایش و یا نمونه برداری بسیار مهم است. برای هماهنگی ویزیت غیر حضوری با مطب تماس بگیرید. در نظر داشته باشید درمان هموروئید و درمان زگیل کاملا با هم متفاوت است و تشخیص دقیق بیماری بسیار مهم است.

  4. Avatar photoعزیزی گفت:

    سلام خانم داکتر من در ناحیه مقعد ام فکر کنم هموروید یا همان بواسیر هستش فکر کنم ولی نمیدانم چی کار کنم چون اولین بار هست که چنین چیزی در زنده گی برایم رخ میدهد خیلی هم ترسیدم و نگرانم لطفا یک حرف خوب بگید برام ?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جای نگرانی نیست با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس برای شما دارو تجویز می کنم. اگر سریع اقدام کنید با دارو طی یک هفته درمان می شوید. مراقب باشید یبوست نگیرید. میوه آبمیوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید. هموروئید بیماری خطرناکی نیست اما نباید نسبت به درمان به موقع بی تفاوت باشید. از مصرف خودسرانه دارو هم پرهیز کنید. حتما یک جراح باید شما را ویزیت کنند و بعد دارو بگیرید.

  5. Avatar photoزکیه.د گفت:

    سلام خانم دکتر
    چند روزه در ناحیه مقعد سوزش داشتم
    امروز موقع اجابت مزاج خونریزی هم داشتم
    نمیدونم بواسیر هست یانه ولی در ناحیه زیر شکم درد داشتم دری شبیه دردهای پریود
    میشه راهنمایی بکنید لطفا خیلی نگرانم
    شماره مطب رو هر چی میگیرم کسی جوابگو نیست لطفا راهنمایی کنید
    بینهایت سپاسگذارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تلفن های مطب از شنبه تا چهارشنبه 9 صبح تا 7 عصر پاسخگو می باشند. شما می توانید از طریق اینستاگرام که در پایین صفحه آمده است و یا تلفن های مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. تا زمان تعیین وقت مراقب باشید که یبوست نگیرید. آب زیاد بنوشید. بعداز هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام خواهد شد. سلامت باشید.

      1. Avatar photoعابد گفت:

        سلام‌خانم‌دکتر
        وقت بخیر
        من چند وقت یبار دچار انگل گوارشی همراه خارش و کرمهای گوارشی میشدم
        تا اینکه دیشب این خارش شدید شد
        و یهو متوجه شدم که یه توده زیر پوستی ملموس و سفت ولی بدون التهاب و سوزش در کنار مقعدم به وجود اومده
        نمیتونم بشینم درد زیادی داره پماد و قرص همورویید گرفتم مصرف میکنم
        لطفا راهنمایی کنید خیلی ترسیدم و سر کار نمیرم?

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. و یا در صورت امکان وقت حضوری بگیرید.

    2. Avatar photoسمیه فلاح پرویزی گفت:

      سلام من شقاق مقعددارم ودوساله دارم دردمیکشم وباشیاف هیمورویید دردم رواروم میکنم حالا میخواستم سوال بپرسم که ایا کلینیک شما بابیمه های تکمیلی اسیا قراردادداره یا خیر؟؟ممنون میشم راهنماییم کنید

      1. سلام از خوددرمانی و استفاده دارو بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید تا دچار عوارض دیگر نشوید. متاسفانه ما با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم.

  6. Avatar photoم.امیدی گفت:

    سلام خانم دکتر, خون ریزی شدید دارم از معقد , یه سال قبل هم هموروئید داشتم ولی به این مقدار شدید نبود, جواب نمونه التهاب بود , آیا احتمال داره که همون باشه یا نیاز به کلونوسکوپی مجدد هست, درضمن ناراحتی کلیوی هم دارم . ممکنه به کلیه ام ربط داشته باشه ,به صورت لخته ۴تا۵ سانتیمتر خون دفع میکنم . حتی وقتی که ادرار میکنم هم از معقد خون خارج میشه .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شرایط ویزیت آنلاین را مطالعه بفرمایید بعد از ارسال عکس و جواب آزمایش ها تشخیص نهایی به شما اعلام خواهد شد. خونریزی از مقعد ارتباطی با کلیه ندارد.

  7. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من چند سالی هست که مشکل روده تحریک پذیر دارم..بنابراین در طی این سالها دچار یبوست هم شدم گاهی و مشکلاتی داشتم و یه چیزای منگوله ای در ناحیه رکتوم دارم .گاهی که دچار سوزش میشدم از پماد دلتیازم استفاده میکردم و خوب میشد…
    اما چند روزی هست که یک چیز قلمبه و سفتی برام ایجاد شده که نمی دونم همورویید هست یا چیز دیگه ای …درد ندارم اما یه مقدار احساس سوزش دارم…مدتی هست که برای اجابت مزاج مجبور به فشار زیادی میشم…
    ممنون میشم که راهنماییم کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. در عدم بهبودی پس از 10 روز نیاز به جراحی و یا لیزر خواهید داشت.

  8. Avatar photoسو گفت:

    سلام وقت بخیر من با دیدن عکسها متوجه شدم چند سالیه که شکل مقعدم با مقعدهای سالم متفاوته و شبیه هموروئید هست هیچگونه اذیتی هم نداره آیا لازمه به پزشک متخصص مراجعه کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله هر نوع وضعیت غیر طبیعی در ناحیه مقعد را پی گیری کنید و به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید. معمولا هموروئید داخلی به جز توده و برجستگی علامت خاص دیگری ندارد.

  9. Avatar photonazanin گفت:

    سلام من در قسمت خارجی مقعدم یه برجستگی دارم ولی نمی دونم هموروئید هس یا نه ولی درد نداره باید معاینه بشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله هرگونه وضعیت غیر طبیعی در این ناحیه را توسط متخصص جراحی و لیزر پی گیری و درمان کنید و اجازه ندهید مزمن شود. زیرا در طولانی مدت عوارض گوناگونی ایجاد می کند.

  10. Avatar photoReza گفت:

    باسلام چن سال بود ک یک گوشت اضافه نزدیک مقعد بیرون زده بود واجابت مزاج بعضی وقت ها یبوست بعضی وقت ها اسهال الان دوتا شبیه تاول بیرون زده سده تازگی ک درد دارم وقت دستشویی ایا میتونم لیزر کنم پماد مقعدی هم‌استفاده میکنم انتی هموریید هیچ فایده ای نداره فقط هزینه اش ممنون لطف کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله در چنین موارد پیشرفته ای توصیه بر استفاده از لیزر است. زیرا با لیزر در یک جلسه می توان به درمان دست یافت اما بیماری های پیشرفته ناحیه مقعد را با تیغ جراحی نمی توان در یک جلسه درمان کرد. هزینه لیزر هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی بعد از معاینه مشخص می شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید قبل از مراجعه ویزیت آنلاین با مطب هماهنگ کنید.

  11. Avatar photoستوده گفت:

    سلام خانم دکتر من دوسال پیش جراحی شقاق معقد انجام دادم اما جایه بخیه یش خیلی بده و زده بیرون الان ظاهر خیلی بدی داره و بعضی وقتا احساس میکنم شقاق داخلیم دارم از نظر ظاهر میشه دوباره ترمیم کرد با لیزر وتقربا مثل اول بشه

    1. سلام باید معاینه شوید. معمولا می توان تمام زائده های ایجاد شده را با لیزر پرتوان و بدون اسکار برداشت.

  12. Avatar photoM.A گفت:

    سلام خانم دکتر من هموروئید داخلی دارم بیشتر از یه ربع بشینم درد میکنه احساس دفع ناقص میکنم ۳سال قبل فیستولوکتومی شدم خونریزی و بیرون زدگی ندارم بعد دفع هم درد میکنه…چه کاری باید انجام بدم

    1. سلام با توجه به سابقه فیستول مقعدی لازم است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را مجدد بررسی کنند و برای هموروئید داخلی نیز داروی مناسب تجویز کنند. اگر یبوست دارید شربت ملین میل کنید که فورا مشکل یبوست حل شود. بعد از هر بار اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  13. Avatar photoپروین گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۲۳سالمه قبل از بارداری بواسیر خیلی کوچکی داشتم ک‌بیرون زده بود و همیشه در ناحیه مقعد بود و هنوزم هست اما بعد از زایمان یکی دیگ هم در اومد ک‌بزرگتره الان۱۰ماهه میگذره و من همچنان در دفع مشکل دارم و درد و سوزش و خارش و خیلی باید تورژیم‌ غذاییم‌مواظب باشم…آیا چیه لیزر کرد یا باید جراحی بشه چون دوتا بیرون زدگیه و اینکه با بیمه تکمیلی لیزر چند میشه؟؟

    1. سلام بهتر است لیزر هموروئید با لیزر پرتوان انجام شود. بیمه تکمیلی هزینه لیزر را تقبل نمی کند. هزینه لیزر هموروئید بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه لیزر هموروئید با مطب تماس بگیرید.

  14. Avatar photoمحمدشاکر گفت:

    سلام خانم دکتر.
    من تقریبا دور ور هشت سال هست که بواسیر دارم وتو این مدت خیلی عذاب کشیده ام و بیش از حد تو دستشویی میشینم خیلی سخت هم بیرون میاد.بواسیر من خارجی وپنج شش تا چسبیده بهم هستند.لطفا راهنمایی کنید که چکار کنم از شر این خلاص شوم.ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما وقت لیزر هموروئید گذاشته می شود. بعد از لیزر هم باید مراقب باشید که یبوست نگیرید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. با این روش برای همیشه از بواسیر خلاص می شوید.

  15. Avatar photoهستی گفت:

    سلام خسته نباشید. من دچار زگیل تناسلی شده بودم و با محلول خوب شدم.. ولی الان متوجه شدم که میگن این ویروس در بدن میمونه و….. باید چیکار کنم؟!
    همچنین اگر سکس مقعدی داشته باشیم و بعد چندسال دیگر این اتفاق نیوفته علائم آن از بین میره؟!
    چیکار کنیم که مشخص نباشه سکس مقعد داشتیم؟! ممنونتون میشم اگر کمک کنید

    1. سلام بله متاسفانه زگیل تناسلی در بدن بیمار باقی می ماند. برای جلوگیری از عود بیماری از انجام نزدیکی های پر خطر و رابطه مقعدی خودداری کنید و با تغذیه مناسب و پرهیز از الکل و کافئین سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید. درباره مشخص شدن علائم رابطه مقعدی بدون معاینه بیمار مورد نظر نمی توان نظر قطعی داد. مسلما پزشکی قانونی هرگونه تغییر در این ناحیه را می تواند تشخیص دهد اما تشخیص آن توسط متخصصین دیگر ممکن است قطعی نباشد.

  16. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام وقت بخیر
    یکی از اشناهامون چندین ساله یبوست و بواسیر داره ولی میگه بواسیرش داخلی هست و رعایت کنه خوب میشه ولی بیرون مقعدش میگه سیاه و کبود شده و پوست مقعد کلفت شده ظاهرش طبیعی نیست
    این فرد نگرانه که نکنه بعداً برای ازدواجش مشکل پیش بیاد و بگن که رابطه داشته برای گواهی عروس
    ممنون راهنمایی کنید.

    1. سلام از ایشان بخواهید که از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرند. بعد از ارسال عکس از ناحیه مقعد می توان نظر داد. اگر با رعایت رژیم غذایی و درمان هموروئید مشکل ایشان حل شود دیگر جای نگرانی بابت گواهی و غیره نیست. بیماران باید قبل از هر چیز سلامتی خود را در نظر بگیرند.

  17. Avatar photoرویا گفت:

    سلام وقتتون بخیر خواهش میکنم ازتون جوابمو بدین خیلی برام مهمه من هیچگونه خونریزی و درد و اینجور چیزا ندارم اما ظاهر مقعد کمی شبیه به عکسای هموروئید شده اما خفیف تر امکان دکتر رفتن ندارم فقط بگین آیا با پماد یادارو میشه ظاهرش رو مثل قبل کنم درضمن بخاطر رابطه این مشکل پیش اومده و الان 3سال هست ک رابطه ای نداشتم اما درست نشد خواااهش میکنم راهنماییم کنین خداخیرتون بده

    1. سلام معمولا هموروئید داخلی درد ندارد و الزاما خونریزی نمی کند. اگر امکان مراجعه ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص و درمان نهایی اعلام خواهد شد.

  18. Avatar photoجوان گفت:

    سلام خانم دکتر،من چند وقت بعد از زایمان موقع اجابت مزاج از مقعدم خون اومد چند بار این مشکل برام پیش اومد رفتم پماد آنتی فیشر گرفتم و استفاده کردم خیلی بهتر شدم،یه زائده خیلی کوچیک درآورده که بعضی وقتا موقع مدفوع کردن در صورتی که سفت باشه ازش خون میاد و درد میگیره،من اصلا یبوست هم ندارم،باید چیکار کنم؟!

    1. سلام برای درمان مشکلات مقعدی بدون نسخه پزشک از هیچ پماد یا داروی استفاده نکنید. زیرا استفاده نادرست و نابه جا از پمادها می تواند مشکلات بیمار را شدیدتر کند. شما باید معاینه شوید و ممکن است مبتلا به هموروئید، آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی باشید.

  19. Avatar photoخانم گفت:

    سلام
    مجردم و دقیقا نمیدونم چند ساله که در ناحیه مقعد یه برجستگی کوچک اندازه یه عدس دارم که همرنگ پوسته و درد و خارش و خونریزی نداره. وقتی به حالت اجابت مزاج بشینم با دست می‌تونم حسش کنم یا اگه پاهامو توی شکمم جمع کنم
    از مراجعه حضوری و ویزیت هم معذورم
    از وقتی یادم میاد هم یبوست داشتم و شکمم هر روز کار نمی‌کرد. البته حدود یکی دو ساله که با اصلاح تغذیه این وضع یبوست خیلی بهتر شده و هر روز شکمم کار می‌کنه
    این رو هم بگم که اندازه‌ی اون برجستگی تغییری نکرده
    این علائم رو به دکتر گیاه درمانی گفتم گفت بواسیره و یه پماد دستساز گیاهی بهم داد ولی هنوز خوب نشده
    هر جا سرچ می‌کنم نوشته بواسیر خونریزی و درد و اینا داره و من شک کردم که این بواسیره یا نه
    اگه میشه کمکم کنید این علائم بواسیره؟
    میتونم پماد تهیه کنم برای رفع برجستگیش؟

    1. سلام هموروئید گاها درد و خونریزی ندارد. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. استفاده نا به جا از داروها حتی داروهای گیاهی می تواند منجر به بروز عوارض بدتری شود.

  20. Avatar photoصادق گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشین میشه از ارسال عکس نوع هموروئید رو تشخیص داد و اینکه به عمل لیزر نیاز هست یا با داروی خاصی برطرف میشه؟

    1. سلام بله این امکان وجود دارد. مگر در مواقع خاص که پزشک کولونسکوپی و یا ام آر آی هم تجویز می کنند. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از ویزیت آنلاین ما با ارسال عکس بر روی واتساپ استفاده کنید.

  21. Avatar photoلیلی گفت:

    سلام خانوم دکتر من سه روزه ک همورئیدمو عمل کردم اما متوجه بیرون زدگی شدم بنظر شما این طبیعیه و برطرف میشه ؟؟

    1. سلام من از پرونده پزشکی شما اطلاع ندارم اما دو هفته بعد از عمل ورم و التهاب طبیعی است و بعد از دو هفته باید التهاب عمل جراحی هموورئید رو به کاهش باشد. اگر علائم شما بهبود نیافت و پیش رونده بود احتمال عفونت زخم جراحی وجود دارد.

  22. Avatar photoمهدی گفت:

    دومین باره جراحی کردم.ولی ایندفعه رکتوم ویاد بیروم و خیلی ورم کرده و دردناک شده.چیکار کنم.ما زاهدان هستیم و امکان نداره تا تهران بتونیم بیاییم واره ما چیست.

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید که در صورت نیاز برای شما کولونوسکپی تجویز کنند. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب نیز دریافت کنید.

    2. Avatar photoسمیه گفت:

      باسلام من خانمی ۳۳ساله هستم که نزدیک یه ماه میشه که کنارمقعدم گوشت اضافه وکمی بالاتر از آن یک زخمی چرکی ایجاد شده به متخصص زنان دوبار مراجعه کردم گفتن همورئید دارید دارو شیاف آنتی همورئید با رکتول و زایلوژل تتراسایکلین دادن ولی اصلا فرق نکرده دردناکم هست لطفا راهنماییم میکنید که چیکار کنم؟ممنون میشم جواب بدید

      1. سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  23. Avatar photoZahra گفت:

    سلام‌‌من‌‌دختری۱۹‌ساله‌هستم‌‌یک‌ساله‌که‌
    یبوست‌شدید‌دارم‌به‌طوریکه‌در‌مقعدم‌
    بر‌آمدگی‌وزخم‌بوجود‌اومده‌قبل‌از‌دفع‌دل
    درد بدی‌‌میاد‌سراغم‌وبعد‌از‌دفع‌باید‌درد
    وفشار‌زیادی‌رو‌از‌ناحیه‌مقعد‌تحمل‌کنم
    لطفا‌راهنمایی‌کنید‌‌باید‌چیکار‌کنم

    1. سلام علاوه بر این که برای درمان هموروئید و شقاق لازم است به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. توصیه می کنم از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی مناسب جهت رفع یبوست دریافت کنید.

  24. Avatar photoF گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود سه هفته است که دردو و سوزشش شدید داشتم روزای اول همراه با مدفوع دوسه بار خونریزی داشتم . بعد تبدیل به زخم کنار دیواره مقعد شد شبیه شقاق ‌ . الان حس میکنم زخم خوبه شده ولی یه شکلی مثل بواسیر داره ‌ . درد هم دارم به سختی مدفوع میکنم . زینک هم چند باراستفاده کردم

    1. سلام از خوددرمانی پرهیز کنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع اقدام کنید با مصرف داروی مناسب درمان می شوید. اگر زخم شقاق تبدیل به اسکین تگ و یا گوشت اضافه شود لازم است جراحی و برداشته شود.

  25. Avatar photoتانیا گفت:

    با سلام و وقت بخیر خدمت جنابعالی .خانم دکتر حدود 7 سال پیش جراحی هموروئید و فیشر را همزمان انجام دادم و تا سه ماه پیش مشکلی نداشتم .این یکساله ی اخیر مرتب دچار یبوست شدم تا اینکه سه ماه پیش متوجه یک زائده گوشتی کوچیک در ناحیه مقعد شدم که خودش داخل رفت و خوب شد .الان حدود یک هفته هست که در انتهای روده و ناحیه ی مقعد و همان قسمتی که جراحی شده بود احساس زخم و التهاب و درد مختصر تیر کشنده دارم .گاهی حس میکنم انگار خورده شیشه به ناحیه ی انتهایی روده کشیده میشه.بعد از اجابت مزاج هم حس تنگ شدگی در مقعد دارم و با سرفه کردن هم درد میگیره .با مشورت پزشک داروساز داروی پماد انتی هموروئید گرفتم ولی فقط یک مرتبه ازش استفاده کردم .بعد از اون یک مرتبه احساس میکنم زائده بزرگتر شده البته این زائده زمان اجابت مزاج احساس میشه و اندازه ی یک نخود هم هست و بدون درد و خونریزی و یک حس داغ شدن و مورمور و گز گز شدن در ناحیه مقعد دارم .تمام این اتفاقات در عرض همین 10 روز افتاده .واقعا درمانده شدم و از طرفی هم از عمل مجدد جراحی چون سابقش و تجربش را دارم واقعا میترسم .لطفا راهنماییم بفرمائید .32 ساله هستم وساکن شهرستان .با سپاس فراوان .

    1. سلام احتمالا به دلیل بروز یبوست مزمن دچار زخم شقاق مقعدی شده اید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. یبوست و اسهال را نیز به شدت کنترل کنید. هر روز در لگن آب گرم بنشینید. از خوددرمانی و مصرف داروی بدون تجویز پزشک به شدت خودداری کنید.

  26. Avatar photoجواد گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل همرویید کردم حالا یکیش مونده مثل یه لخته خونه و گوشت

    1. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. در صورت نیاز به جراحی مجدد توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن را انجام دهید.

  27. Avatar photoیک شهروند زیر خط فقر گفت:

    سلام خانم دکتر من همورویید دارم ولی امروز در ناحیه شکم حدودا بیست سی سانت از مقعد بالاتر هنگام دفع دچار درد میشدم مثل اینک دفع با باد معده فشار داده میشد همچین دردی داشت آیا امکان دارد در روده در اون ناحیه همورویید وجود داشته باشد ی دختر دارم ک اونم مثل خودم مشکل یبوست داره مشکل یبوست میتونه ارثی باشه؟

    1. سلام از یک متخصص گوارش وقت ویزیت بگیرید. دردهای ناحیه شکمی لازم است توسط ایشان بررسی شود. اگر زیر خط فقر هستید می توانید به متخصصین بیمارستان های دولتی مراجعه کنید. مشکل یبوست قبل از این که وراثتی باشد مربوط به سبک زندگی و نوع تغذیه بیمار باشد.

  28. Avatar photoشجاعی فر گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چن روزی هست فکر میکنم دچار مشکل شدم و مقعدم درد میکنه و باردار هم هستم

    1. سلام با توجه به این که باردار می باشید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. نشستن در لگن آب گرم و مصرف میوه و سبزی نیز به شما پیشنهاد می شود.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام ، دکتر بواسیر ترومبوزه داشتم با استفاده روزانه از است آبگرم و ژل آلوئه ورا و شیاف آنتی همروئید + مصرف روزانه ۳۷ لیوان مایعات و ملین های مثلی لاکسی ژن و مکانی میلک و پماد موضعی venoplant به بواسیر داخلی تغییر یافته گهگداری بعد از اجابت مزاج بالشتک های مستطیلی به ابعاد ۴× ۴ که قبل از درمان بود و اکنون تبدیل شده به یک بالشتک به اندازه ۳ سانتی متر که با دست به داخل برمیگرده برای درمان قطعی باید چه کنم؟

      1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. معمولا هموروئید داخلی درجه 3 و 4 با دارو به طور کامل درمان نمی شود و لیزر هموروئید با لیزر پرتوان توصیه می شود. به خصوص که پاکه های هموروئید شما بسیار بزرگ نیز می باشد.

  29. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خسته نباشید.حدود یک سال نیم هست که خارش مقعد دارم که خیلی جزئی بود ولی الان ۳ ماهه که بیشتر شده و همچنین دفع ناقص و نفخ هم در این ۳ ماه دارم.گاهی یک یا دو روز علائمی ندارم و مجدد یک روز اذیتم میکنه.درد و خونریزی هم ندارم.یک بارم ترشح داشتم.جراح عمومی هم معاینه کرد و گفت هموروئید نیست و کلونوسکوپی نوشت.خواستم نظر شما رو بدونم.ممنون

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. علائم شما به هموروئید و شقاق نزدیک است. اما اگر هر کدام از این بیماری ها رد شود می تواند نشانه ای از یک حساسیت و التهاب پوستی باشد.

  30. Avatar photoفريدون)نوری( گفت:

    آیا جراحی بواسیر عوارضی هم به همراه دارد؟؟؟؟

    1. بله عمل جراحی بواسیر می تواند با عوارض درد و خونریزی و حتی تنگی مقعد همراه باشد. اما اگر این جراحی توسط جراح ماهر و با لیزر پرتوان انجام شود بروز عوارض تا 70 درصد کاهش می یابد و احتمال تنگی مقعد نزدیک به صفر خواهد بود.

  31. Avatar photoن گفت:

    سلام من هرچند وقت یکبار یک زائده نزدیک مقعدم ایجاد میشه که خیلی بزرگ‌نیست و ببخشید دفعمو کمی دچار مشکل و همراه با درد میکنه وگاها همراه بادفع مایعی شبیه عفونت قبل از مدفوع خارج میشه .این زائده هر چند وقت یکبار هست و بعد ی مدت تمام میشه گاهی کوچکه گاهی کمی بزرگتره .آیا من بواسیر دارم ؟لطفا راه درمان خانگی رو هم بگید ❤

    1. ممکن است به آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی مبتلا شده باشید و درمان خانگی ندارد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید زیرا آبسه و فیستول خود به خود درمان نمی شود و حتی خطرناک و عارضه دار نیز می شود.

  32. Avatar photoMar گفت:

    سلام وقت بخیر یه چند روزی هست که مادر من احساس سوزش شدید و اخیرا درد در مقعد خود دارند حتی در حالت عادی و هنگام دفع مزاج خیلی اذیت میشن و نگرانن . چیز خطرناکیه ؟

    1. ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشند. اگر هموروئید و شقاق درمان نشود منجر به بروز عوارض و مشکلات متعدد از جمله آبسه و عفونت مقعدی می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  33. Avatar photoدینو گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ، آیا هموروئید سبب ایجاد درد در ناحیه ساق پا تا کف پاها میشه؟ با تشکر از جواب شما

    1. سلام خیر درد پا ارتباطی با هموروئید ندارد.

  34. Avatar photoka گفت:

    سلام.
    حدود 10 سال هست که مشکل خونریزی از مقعد دارم و سالی 2 بار عود میکنه به دلیل پرهیز نکردن غذا.
    به تازگی احساس میکنم شدت بیماری زیاد شده و در این 10 سال هیچ دارویی یا پمادی استفاده نکردم.
    شدت دردش بیش از حد زیاد شده قابل توصیف نیست.
    با لیزر این مشکل حل میشه؟ یا با دارو قابل درمان است؟

    1. احتمالا دچار هموروئید و شقاق شده بودید و به دلیل درمان نکردن بیماری دچار عفونت و حتی آبسه مقعدی شده اید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. هرچه درمان بیماری های مقعدی به خصوص آبسه مقعدی به تاخیر بیافتد احتمال عارضه دار شدن و فیستوله شدن آن نیز بیشتر می شود.

      1. Avatar photoka گفت:

        از پماد دیلتیژل استفاده کنم؟
        آیا مقدار درد را کمتر میکنه؟

  35. Avatar photoسامان مردانی گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید چطوری باید بفهمم این توده که نزدیک مقعد زده بیرون شقاق هست یا هموروئید میشه عکسش بفرستم

    1. اگر امکان مراجعه حضوری ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  36. Avatar photogairl گفت:

    سلام خانم دکتر من متاسفانه اولین بار این اتفاق برام افتاده
    در انتهای مقعد یک چیز دایره ای کوچیک اندازه مثلایک چهارم یک لوبیا کوچیک دایره‌ای شکل آخر مقعد که به کمر و بالا میرسیم سوزش درد شدید و خونریزی هنگام درد مدفوع و یوبست و درد هنگام نشستن دارم وقتی لمس کردم فهمیدم اون چیز دایره ای که سر سوزن در آخرین جای مقعد و دیگه به بالا تنه میرسم او درد می‌کنه
    نمیدونم طبیعی هست چون شکل دستگاه در بدن نمی دونن یا مشکلی دارم میشه لطفا بگید ممنون

    1. سلام لطفا ناحیه را دستکاری نکنید و به یک متخصص مراجعه کنید. به ناحیه فشار نیاورید و آب زیاد بنوشید و برای تسکین درد در لگن آب گرم بنشینید یا دوش آب گرم بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *