بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

۵ روش اصلی درمان هموروئید یا بواسیر

انواع درمان هموروئید

درمان هموروئید روش های مختلفی دارد که هر کدام از این روش ها بر اساس نوع همورویید و شرایط کلینیکی بیمار متفاوت است. دشمن بواسیر یا هموروئید داشتن رژیم غذایی سالم و پرفیبر است. دقت کنید که تمام درمان های خانگی هموروئید همیشه کارساز نیست و در اینجا به چند نمونه از بهترین و بدترین روش های درمان خانگی هموروئید نیز اشاره می کنیم. اولین اصول درمان هموروئید مراقبت های خانگی است که حتی پس از دوره جراحی و لیزر همورویید نیز کاربرد دارد. درمان های خانگی و مراقبت های خانگی اولین قدم برای درمان هموروئید است.

بر اساس کتاب The ASCRS text book of colon and rectal surgery اگر بیمار دچار خونریزی شدید، ترومبوز و اختناق شدید نباشد بین 6 تا 8 هفته امکان درمان دارویی هموروئید وجود دارد. بنابراین برای درمان زمان را از دست ندهید و منتظر علائم شدیدتر نباشید.

در مراحل بعدی دارو درمانی هموروئید و در مراحل بعدی و انواع شدیدتر بیماری لیزر و جراحی هموروئید توصیه می شود. برای درمان هموروئید به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید تا بهترین و سریعترین روش درمان را به شما پیشنهاد کند. با مراجعه به یک متخصص جراحی حاذق که با علم روز آشنایی کافی دارد می توانید از درمان سرپایی انواع همورویید بهره ببرید.

تصویر هموروئید بیرون زده که با لیزر پرتوان بدون درد و خونریزی و بدون عود و بازگشت لیزر و درمان شد

تصویر هموروئید بیرون زده که با لیزر پرتوان بدون درد و خونریزی و بدون عود و بازگشت لیزر و درمان شد

درمان خانگی هموروئید

اولین قدم در درمان خانگی هموروئید کنترل یبوست است. کنترل یبوست با تغییر در سبک عادات غذایی و رفتاری بیمار ممکن می شود. اگر شما از انواع ملین ها و داروها برای کنترل یبوست استفاده کنید اثر بخشی دائمی نخواهد داشت و راهی جز افزایش فیبر غذایی و انجام یک فعالیت ورزشی منظم ندارید. افرادی که دچار یبوست می شوند اکثرا دچار کم آبی و چاقی هستند.

مصرف روزانه 25 الی 50 گرم فیبرو پسیلیوم معادل 12 عدد میوه به اندازه متوسط، به کنترل یبوست کمک شایانی می کند.

  • افزایش میزان آب و آبمیوه مصرفی به 8 الی 10 لیوان در روز
  • انجام یک یک فعالیت ورزشی مثل یوگا یا پیاده روی روزانه

معجزه درمان هموروئید با آلوئه ورا در منزل

شما می توانید از ژل آلوئه ورا خالص در درمان خانگی هموروئید استفاده کنید. استفاده از این روش به عنوان معجزه درمان هموروئید با آلوئه ورا در منزل معروف شده است. برخی از افراد به آلوئه ورا آلرژی دارند، به خصوص کسانی که به سیر یا پیاز آلرژی دارند. یک واکنش آلرژیک را با مالیدن یک مقدار کم از ژل آلوئه ورا بر روی ساعد دستتان بررسی کنید. صبر کنید 24 تا 48 ساعت بگذرد. اگر هیچ واکنش آلرژیکی رخ نداد، می توانید از آن استفاده کنید. یک روش ساده برای درست کردن ژل آلوئه ورا را در ویدئو زیر مشاهده می کنید.

بهترین روش های درمان خانگی هموروئید:

  • نشستن در لگن آب گرم جهت سریع خونرسانی و التیام و تمیز نگهداشتن ناحیه مقعدی.
  • استفاده از ژل های ترمیم کننده مثل ژل آلوئه ورا.
  • به محض احساس دفع باید اقدام به اجابت مزاج نمود تا از بروز یبوست جلوگیری شود
  • هر روز یک زمان خاص را مثلا بعد از غذا خوردن تنظیم کنید و روی توالت بنشینید. این روش به تحریک حرکت روده کمک می کند.
  • از خشک کردن ناحیه با دستمال زبر و خشن پرهیز کنید تا به پوست ناحیه آسیب نرسانید.
  • گاهی می توان از یک آیس پک کوچک برای کاهش ورم استفاده کرد
  • از نشستن بر روی سطوح سخت خودداری کنید و از یک بالش نرم برای نشستن استفاده کنید.
  • بدترین روش های درمان خانگی هموروئید

    یکی از بدترین روش های درمان خانگی هموروئید استفاده مکرر از شیاف ها و پمادها بدون تجویز پزشک است. برخی از مواد شیمیایی و حتی طبیعی باعث می شوند که پوست ناحیه مقعد نارک و حساس شود. به مرور پوست آسیب دیده زخم می شود و خونریزی و زخم در ناحیه مقعد تشدید می شود. یکی از مواد طبیعی که می تواند در درمان خانگی منجر به بروز این عارضه شود سرکه می باشد که خاصیت اسیدی دارد. همچنین استفاده مکرر از بتادین پوست ناحیه را خشک و حساس کرده و مقاومت و ایمنی را به شدت کاهش می دهد.

    داروها و کپسول های درمان هموروئید

    درمان دارویی هموروئید

    درمان دارویی هموروئید ممکن است با کمک قرص ها و یا پماد های مخصوص درمان هموروئید انجام شود. این نوع از درمان برای هموروئید داخلی درجه 1 و گاها درجه 2 و برخی از هموروئید های خفیف خارجی کاربرد دارد. همچنین در برخی موارد پزشک تشخیص می دهد که بیمار یک دوره داروی هموروئید را برای انواع دیگر این بیماری مصرف کند و سپس برای روش های جراحی و درمان اقدام کند. پمادهای هموروئید نباید بیشتر از 7 روز استفاده شوند زیرا منجر به درماتیت و نازک شدن پوست می شود.

    پمادهای هموروئید 3 دسته است

  • پمادها و یا قرص ها و یا شیاف های مسکن جهت تخفیف التهاب و درد
  • پمادهای ترمیم کننده و تسریع کننده بهبودی پوست و پاکه هموروئید
  • پمادهای بی حسی جهت تسکین و یا تخفیف موقت اسپاسم و درد ناحیه
  • این داروها می توانند شامل لیدوکائین، کرم زینک جهت محافظت از پوست، و یکی از انواع پمادها و شیاف آنتی هموروئید باشد. به طور کل می توان گفت داروهای ضد التهابی داروهایی استروئیدی هستند که در صورت استفاده نادرست عوارض گوناگونی از جمله آتروفی و نازک شدن پوست را بر جای خواهد گذاشت. اگر متخصص جراحی مصرف پماد درمان هموروئید را برای 1 الی 2 هفته برای شما تجویز کرده است از تکرار دارو و مصرف مضاعف این دارو به شدت پرهیز کنید. در صورت عدم بهبودی هموروئید طی 1 الی 2 هفته متخصص روش های دیگر درمان هموروئید را به شما پیشنهاد خواهد داد. همچنین برخی از داروها نباید بیشتر از 7 روز مصرف شوند. زیرا منجر به درماتیت و تاثیر معکوس در درمان می شوند.

    کودک مبتلا به هموروئید که بر روی توالت فرنگی نشسته است

    درمان های خانگی هموروئید در بچه ها

    کرم های مناسب برای درمان بواسیر بچه ها در داروخانه ها وجود ندارد. برای کنترل درد ایبوبروفن توصیه می شود. بچه باید روزی چند بار به مدت ۳۰-۲۰ دقیقه در لگن آب گرم بنشیند. اگر پودر جودوسر به آب گرم اضافه شود تسکین دهنده است. پاشیدن نشاسته ی ذرت در ناحیه مقعد خارش را کنترل می کند. درد این ناحیه را می توان با گذاشتن کیسه ی یخ که با حوله پوشیده شده به مدت ۵ دقیقه تسکین داد.

    ۲- درمان هموروئید با لیزر

    دومین و کارآمدترین روش درمان هموروئید با لیزر است. انواع گوناگونی از لیزر برای درمان همورویید استفاده می شود. دو نوع پرکاربرد لیزر هموروئید 1-لیزر کم توان مادون قرمز جهت لیزر درمانی با پرتو لیزر و 2- لیزر پرتوان دی اکسید کربن جهت برداشتن و خارج کردن پاکه همورویید یا بواسیر بدون درد و خونریزی است.

    ۲.۱-لیزر درمانی هموروئید

    در مراحل اولیه بیماری وقتی هموروئید خیلی بزرگ نشده و دچار عارضه نیست می توان از لیزر درمانی کمک گرفت.این نوع لیزرها یک وسیله ی مخصوص دارد که وارد مقعد شده و به جهات مختلف تابانده می شود و باعث کاهش علایم هموروئید می شود. لیزر موجب می شود هم درد آن کمتر شده و هم اندازه ی آن کوچکتر شود.از این نوع لیزر نمی توان در درمان هموروئیدهای خیلی بزرگ و دچار عارضه سود برد. در نظر داشته باشید روش لیزر درمانی هموروئید با جراحی هموروئید با لیزر متفاوت است و روشی سرپایی محسوب می شود

    اشعه مادون قرمز

    از این اشعه به دو صورت می توان در درمان هموروئید استفاده کرد

    • در یک روش پروب لیزر روی هموروئید داخلی گذاشته می شود. اشعه مادون قرمز تابانده شده و جای تابش سفید رنگ می شود، این طول موج توسط هموگلوبین جذب بالایی دارد و باعث انعقاد عروق داخل پاکه هموروئید می شود. این پاکه پس از چند روز کوچک شده و از بین می رود. این روش نیاز به بیهوشی وحتی بی حسی ندارد و فقط برای هموروئید داخلی کاربرد دارد
    • در این روش از فیبر دیود استفاده می شود؛ به این صورت که فیبر حامل اشعه وارد پاکه هموروئید شده اشعه تابانده می شود عروق داخل هموروئید لخته شده و پاکه هموروئید از بین می رود. هزینه این نوع لیزرها بالا می باشد.

    شماتیک سه درجه هموروئید داخلی

    ۲.۲-لیزرهای پرتوان دی اکسید کربن درمان قطعی هموروئید لیزر هموروئید-لیزر بواسیر

    امروزه لیزر های پرتوان دی اکسید کربن CO2 بهترین و جدیدترین روش درمان انواع همورروئید است. با این نوع لیزر تمام انواع هموروئید را می توان درمان نمود. این لیزر پر توان بوده و با کمک این لیزر می توان پاکه هموروئید را بطور کامل برداشت. در واقع این لیزر کار چاقوی جراحی را انجام می دهد و درمان قطعی بواسیر می باشد.

    در مقایسه با روش های قدیمی لیزر انقلاب جدیدی در درمان بیماری ها به خصوص درمان بیماری های مقعدی است در گذشته بیمار درد و خونریزی و دوره نقاهت بسیار طولانی را سپری می کرد و همین علت مراجعه نکردن برخی بیماران به پزشک است. در واقع باور قدیمی در مورد درمان طولانی و دردناک هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی باعث می شود شخص دیر به پزشک مراجعه کند اما اگر بدانید که لیزر مشکلات قبلی را حل کرده است دیگر ترس و خجالتی بابت درمان بیماری و مراجعه به پزشک نخواهید داشت.

    قبل و بعد درمان هموروئید با لیزر

    در تصویر بالا قبل و بعد از درمان هموروئید با لیزر پرتوان و به روش جراحی را مشاهده می کنید

    ۳-درمان هموروئید یا بواسیر با جراحی باز

    چندین روش جراحی برای خارج کردن هموروئید های علامت دار توصیف شده است. همه این روش ها بر اساس کاهش جریان خون شبکه های هموروئیدی و خارج کردن مخاط و اندودرم اضافی است.

    عمل باز هموروئید با بی حسی موضعی؛منطقه ای و یا بیهوشی عمومی انجام می شود. در بعضی از روش ها زخم حاصل از برداشتن هموروئید با بخیه های قابل جذب بسته می شود و در روش دیگر زخم باز گذاشته می شود تا به طور ثانویه ترمیم شود. هر ۳ بالشتک هموروئیدی را می توان در یک جلسه برداشت اما باید از خارج کردن منطقه ی وسیعی از پوست اطراف مقعد اجتناب کرد تا از تنگی مقعد بعد از عمل جلوگیری شود

    عوارض جراحی باز هموروئید

    از عوارض جراحی باز هموروئید با تیغ جراحی به موارد زیر می توان اشاره کرد:
    خونریزی
    عفونت
    تنگی مقعد
    احتباس ادراری
    بی اختیار مقعد

    درمان هموروئید خارجی ترومبوزه

    به طور کلی هموروئید خارجی ترومبوزه موجب درد شدید و توده قابل لمس در اطراف مقعد در طول ۲۴ تا ۷۲ ساعت بعد از ترومبوز می شوند. هموروئید ترومبوز را می توان تحت بی حسی موضعی و درون مطب خارج کرد. به دلیل این که لخته ایجاد شده معمولا حفره دار است انجام برش ساده و تخلیه آن اغلب موثر نیست و هموروئید باید کاملا خارج شود. بعد از ۷۲ ساعت هموروئید ترومبوز شروع به بازجذب می کند و درد به صورت خودبخود برطرف می شود. در صورتی که درد برطرف شود{بعد از گذشت ۷۲ ساعت} خارج کردن هموروئید ضروری نبوده اما نشستن در لگن آب گرم و تجویز داروهای مسکن مفید است.

    ۴-روش بستن شریان بواسیر با استفاده از داپلر (DG-HAL )

    در این روش درمان، با پاکه (بالشتک) هموروئید برخورد غیر مستقیم مى شود. یعنى عروق اصلى تغذیه کننده بواسیر مسدود مى شود که نهایتاً منجر به کاهش و یا قطع جریان خون به بالشتک هموروئیدى شده و تورم آن از بین رفته، بواسیر چروکیده شده و در نتیجه علائم نیز از بین مى رود. البته این روش درمان قطعی
    بواسیر نیست و طول درمان نسبتا طولانی دارد.

    ۵-بستن بواسیر با حلقه لاستیکى ( رابر بند)

    این روش درمان بواسیر در گذشته طرفداران زیادی داشت. این روش در مورد بواسیرهای درجه دوم و سوم مناسب بوده و به صورت سرپایى بدون استفاده از بى حسى و بیهوشى در مطب انجام می شد. محدودیت هاى آن در مورد بواسیرهای خارجى و یا مخلوط است. همچنین این روش درمان قطعی انواع بواسیر نیست. این عمل به علت درد زیاد برای بواسیر خارجی غیر قابل انجام است. ریت درمان با این روش ۸۷٪ و عوارض ۳٪ است.

    This browser does not support the video element.

    سوالات متداول درمان هموروئید

    1-بهترین روش درمان هموروئید چیست؟

    به محض این که به هموروئید مشکوک شدید باید در سبک زندگی خود تجدید نظر کنید. یعنی مصرف فیبر غذایی، میوه و سبزی و نوشیدن آب را افزایش دهید. اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید و تحرک روزانه خود را افزایش دهید. اگر به موقع اقدام نکنید ممکن است نیاز به جراحی هموروئید ضروری شود. در این مواقع جراحی هموروئید با لیزر پرتوان بهترین روش درمان محسوب می شود و نسبت به دیگر روش های سنتی درمان و جراحی هموروئید دوره نقاهت کوتاهتر و امکان عود بسیار پایینی دارد. درباره جراحی هموروئید با لیزر با یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مشورت کنید.

    2-آیا می توان هموروئید را همراه با مدفوع دفع کرد؟

    در برخی مواقع که بیمار مبتلا به هموروئید ترومبوزه است تصور می کند که بعد از خونریزی و تخلیه پاکه هموروئید آن را دفع کرده است. این در حالی است که پاکه هموروئید در جای خود قرار دارد. تنها خون لخته شده در آن خارج شده است. درمان هموروئید تحت نظر متخصص جراحی عمومی انجام می شود. هموروئید خود به خود درمان و تخلیه نمی شود.

    3-چطور التهاب هموروئید را درمان کنیم؟

    آب گرم منجر به اتساع عروق می شود. به همین دلیل انقباض و اسپاسم و التهاب رگ ها را رفع می کند. بنابراین شما می توانید با نشستن در لگن آب گرم التهاب هموروئید را تخفیف دهید. نشستن در لگن آب گرم منجر به احساس آرامش و تسکین در ناحیه خواهد شد.

    4-درمان هموروئید با لیزر بهتر است یا با روش های سنتی؟

    درمان هموروئید در مراحل اولیه سخت نیست و اگر به موقع اقدام کنید نیازی به جراحی و حتی لیزر نیست. اما در مواقعی که هموروئید مزمن شده است و به درمان های دارویی پاسخ نداده است بهترین روش درمان هموروئید با لیزر است. با لیزر پرتوان می توان تمام انواع هموروئید و بیماری های دیگر نشیمنگاه مثل آبسه، شقاق و فیستول را همزمان در یک جلسه با لیزر و جراحی کرد.

    5-درمان بواسیر خفیف چگونه است؟

    باید بدانید که تشخیص بواسیر خفیف به عهده متخصص است. زیرا برخی بیماران دچار بواسیر بدون درد می باشند که خفیف نیست و اتفاقا زمانی که از مقعد بیرون میزند توسط بیمار تشخیص داده می شود. درمان بواسیری که واقعا خفیف است با دریافت داروی مناسب از متخصص و رعایت رژیم غذایی و مصرف آب و فیبر فراوان امکانپذیر است.

    6-قویترین داروی هموروئید چیست؟

    بسته به نوع هموروئید و علت بروز بیماری این داروها متفاوت می باشند. اما قویترین داروهای هموروئید شامل داروهای ضد التهاب و ترمیم کننده می باشند که پایه گیاهی دارند. پماد آنتی هموروئید، آناهیل، دافلون و دیگر داروهای هموروئید بسته به نظر متخصص با طول دوره درمان یک هفته الی 10 روز تجویز می شود.

    7-چرا برخی می گویند که بواسیر را درمان نکنید؟

    برخی افراد کم سواد که از عوارض بیماری بواسیر اطلاع ندارند می گویند که بواسیر را درمان نکنید. اما با مراجعه به مطب پزشک متخصص متوجه می شوید که درمان نکردن بواسیر منجر به بروز عوارضی مثل عفونت و آبسه مقعدی و شقاق های دردناک و حتی فیستول مقعدی می شود.

    8-بستن بواسیر با نخ در خانه چگونه است؟

    بستن بواسیر با نخ در خانه منجر به بروز عفونت و تشدید بیماری می شود. این روش را برخی بیماران سوال می کنند و در حالی است که مشابه روش رابربند بواسیر است که توسط پزشکان متخصص در گذشته های دور انجام میشد. برای برداشتن زائده ها و گوشت اضافه ناحیه مقعد و بواسیر توصیه می شود از لیزر پرتوان استفاده کنید.

    author-avatar

    درباره دکتر زهرا سعادتی

    دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

    158 دیدگاه برای “۵ روش اصلی درمان هموروئید یا بواسیر

    1. Avatar photoعلی گفت:

      من مبتلا به هموروئید خارجی درجه ۳ هستم
      کدام روش درمان برای من مناسبه میخوام هم از شر این بیماری راحت بشم و هم زیاد هزینه نداشته باشه

      1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

        بهترین روش درمان هموروئید لیزر هست به خصوص لیزر پرتوان که دیگر هیچ عود یا بازگشتی ندارد و درمان قطعی است تنها مورد این روش هزینه بالای آن نسبت به دیگر روش هاست اما اگر ریسک عود دوباره و نقاهت طولانی را در نظر بگیرید این هزینه به صرفه تر است

    2. Avatar photoسحر گفت:

      بسیار عالی

    3. Avatar photoM گفت:

      سلام خانوم دکتر من هرچندوقت (۲ الی۳ماه) مقعدم زخم میشه یعنی هنگام مدفوع درد و خونریزی دارم بادستم که لمث می کنم مثل یه گوشتک کوچیکی هست یه دو سالی میشه این مشکلو دارم انواع پماد وقرص هم استفاده کردم ولی جواب ندادند لطفا راهنمایی کنید واگر میشه ادرس وشماره تلفن مطب تون رو هم بدین

      1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

        سلام باید حضوری معاینه شوید اگر داروهای آنتی هموروئید یا آنتی فیشر را قبلا مصرف کرده اید و بهبودی حاصل نشده احتمالا درمان یا جراحی با لیزر برای شما در نظر گرفته می شود. اطلاعات تماس در صفحه تماس با ما درج شده

    4. Avatar photoسامان گفت:

      سلام
      وقت بخير
      دكتر ، بنده 35 سال سن دارم و حدود 20 سال هست كه هموروئيد داخلي درجه 2 دارم و هر 3 تا 4 ماه به مدت تقريبي 2 هفته خون ريزي جداگانه از مدفوع دارم، در حالت عادي درد يا احساس بدي ندارم ؛ بنده سندروم روده تحريك پذير و يبوست مزمن هم دارم و بيشتر اوقات از داروهاي ملين كه استفاده مي كنم و تعداد دفعات دفع بالا ميره احساس درد مي كنم، و هموروئيد من هنگام دفع بيرون ميزنه و بعد از دفع با دست به داخل ميره، پيشنهاد شما در مورد روش درمان چيست و اگر از ليزر پرتوان استفاده كنم چقدر هزينه عمل خواهد شد و آيا بيمه تكميلي اين عمل ليزر را پوشش مي دهد ؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام در ابتدا سوال من از شما این است که چرا در مراحل اولیه بیماری به پزشک مراجعه نکردید. مشکل شما با لیزر پرتوان حل می شود و بیماری هموروئید شما درمان می شود. اما اگر مشکل گوارش خود را حل نکنید بیماری شما دوباره عود خواهد کرد. به علاوه اگر برای درمان اقدام نکنید دچار عوارض همورئید خواهید شد. بابت پرداخت هزینه لیزر باید از بیمه تکمیلی خود سوال کنید. ما با بیمه قراردادی نداریم. در مورد هزینه عمل با لیزر پرتوان نیز بعد از معاینه می توان هزینه دقیق را اعلام کرد.

    5. Avatar photosarina گفت:

      سلام خانم دکتر وقتتون بخیر ، من از بچگی یبوست شدید داشتم که در نهاین منجر به بواسیر شد و 18 سالگی جراحی کردم ن با لیزر بعد یکی دوسال دوباره عود کرد و الان بواسیر اندازه نخوده ،خونریزی ندارم فقط گاهی خارش و یبوستم نسبت به قبل خیلی کم شده شاید ماهی یا چند ماه یبار بنظر شما اگه دوباره جراحی کنم عود میکنه ؟؟هیچ راهی وجود نداره که دوباره عود نکنه ؟
      ممنون از پاسخگویون?

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام تنها راه جلوگیری از عود هموروئید جلوگیری از یبوست و سبک زندگی صحیح است. اگر با بهترین جراح هم لیزر همورئید را انجام دهید و مشکل یبوست را حل نکنید دوباره هموروئید یا بواسیر عود خواهد کرد. توصیه می کنم به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید و یک فعالیت ورزشی منظم و مناسب را انتخاب کنید اگر مشکل گوارش و یبوست را حل کنید می توانید مطمئن باشید که بعد از طی مراحل درمان همورئید دیگر به همورئید مبتلا نمی شوید

    6. Avatar photoعليرضا گفت:

      خانم دكتر من به چند متخصص مراجعه كردم يك بار هم جراحي شدم و طي ٦ ماه درباره هموروئيدم عود كرده شما را به خدا با ليزر ميشه از شر اين بيماري خلاص بشم من همه راه ها را رفتم

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام معمولا لیزر همورئید بهترین و آخرین راه درمان محسوب می شود برای انجام لیزر همورئید به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید

    7. Avatar photoالهام گفت:

      سلام خانم دکتر من یه مدت در ناحیه مقعد درد داشتم به دکتر مراجعه کردم گفت فیشر و هموروئید هست و پماد و شیاف تجویز کردند بهتر شدم ولی هر یه مدت درد خفیفی دارم چیکار کنم؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        در مواقعی که شقاق و همورئید به درمان های دارویی پاسخ نمی دهند پیشنهاد می شود که از درمان با لیزر یا عمل جراحی با لیزر استفاده شود. با لیزر هموروئید همزمان می توان انواع هموروئید و شقاق را در یک جلسه درمان کرد. دقت کنید اجازه ندهید بیماری شما مزمن شود و سریع ترین روش درمان را با مشورت با یک متخصص جراحی انتخاب کنید

    8. Avatar photoوحید گفت:

      سلام خانم دکتر من 31 سال سن دارم و یک زایده نخودی در مقعدم دارم که حدود دو هفته است پیدا شده و فکر کنم یک هموروید داخلی هم کوچیک به هنگام دفع مزاج بیرون میاد و بر میگرده برای درمان چکار باید بکنم ممنونم

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام با مطب تماس بگیرید یک وقت معاینه برای هموروئید بگیرید برای شما دارو تجویز خواهد شد و توصیه های لازم جهت تغذیه و سبک زندگی برای شما توضیح داده خواهد شد.

    9. Avatar photoمسی گفت:

      با سلام من حدود بیست و دو ساله که بواسیر داخل مقعدی دارم و بخاطر تنقیه قبل از زایمان طبیعی به این مرض مبتلا شدم و فقط اگر دچار سفت شدن مدفوع باشم خونریزی داخلی کمی در حد چند قطره دارم ولی بلافاصله دو شب شیاف آ نتی هموروئید استفاده. می کنم و خوب میشم آ یا نیاز به جراحی دارم؟؟؟ و این شیاف ها مصرفش به این صورت برای بدن ضرر نداره؟؟؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام آیا طی این مدت به متخصص جراحی مراجعه کرده اید؟ اگر داروها را به موقع و به جا و تحت نظر متخصص مصرف می کردید باید بعد از این مدت طولانی بهبودی کامل را به دست می آوردید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه دقیق برای شما دارو تجویز می شود در صورتی که دارو درمانی برای شما موثر نباشد لیزر هموروئید یا جراحی هموروئید با لیزر به شما پیشنهاد می شود

        1. Avatar photoمریم گفت:

          سلام خانم دکتر من 25 ساله هستم و حدود 11 سال به بواسیر مبتلا هستم درد سوزش و خارش داشتم زائده گوشتی به اندازه یک عدس دارم الان نزدیک 5 ماه دارم دارو استفاده می کنم یبوست هم ندارم با این داروها سوزش خارش و درد هم کاملا برطرف شده زائده گوشتی کمی کوچیکتر شده برای از بین بردنش به صورت کامل حتما به لیزر نیاز هست با تشکر

    10. Avatar photoمریم گفت:

      سلام خانم دکتر من 25 ساله هستم و حدود 11 سال به بواسیر مبتلا هستم درد سوزش و خارش داشتم زائده گوشتی به اندازه یک عدس دارم تا اینکه با داروی کاستلینا آشنا شدم نزدیکا 5 ماه دارم استفاده می کنم یبوست هم ندارم با این داروها سوزش خارش و درد هم کاملا برطرف شده زائده گوشتی کمی کوچیکتر شده برای از بین بردنش به صورت کامل حتما به لیزر نیاز هست با تشکر

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام زائده گوشتی باقی مانده از هموروئید با دارو درمانی بهبود نمی یابد. شما می توانید در یک جراحی سرپایی پاکه هموروئید با لیزر این زائده را بردارید. بدین ترتیب دچار عود هموروئید نیز نمی شوید. در ضمن استفاده از روش دارو درمانی برای درمان هموروئید محدودیت هایی دارد که متخصص جراحی می تواند در این مورد شما را راهنمایی کند. بنابراین از مصرف طولانی مدت دارو بدون مشورت با متخصص جدا خودداری کنید تا دچار عوارض این داروها نشوید

    11. Avatar photoنیکی گفت:

      سلام خانم دکتر وقتتون بخیز
      چند وقتی هست که همورویید خارجی دارم، از دوران بارداری
      درحال حاضر به فزند ۴ ماهه ام شیر میدهم
      من میتونم از لیزر پرقدرت برای ازبین بردن همورویید استفاده کنم(با توجه به اینکه شیر میدم)

      باتشکر

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بله می توانید استفاده از لیزر پرتوان برای جراحی هموروئید هیچ گونه تاثیر و عوارضی بر روی شیردهی ندارد.

    12. Avatar photoعلی گفت:

      سلام من چند سالی هست که در فصل تابستان در ناحیه مقعد دچار تورم میشوم و بعد از چندی بهبودی حاصل میشود ولی امسال این گونه نیست وهمچنان در ناحیه مقعد احساس تورم میکنم به جراح مراجعه کردم برایم کلونسکوپی نوشت وبه از انجام ان در جواب فقط به هموریید اشاره کرده .حال از شما تقاضا دارم راهنمائی بفرمائید در ضمن من جوان ۵۵ ساله هستم.

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام به دلیل این که درمان اساسی برای هموروئید و تورم مقعدی انجام نداده اید بیماری شما مزمن شده است. به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید تا اقدامات لازم برای شما انجام شود.

    13. Avatar photoزهرا... گفت:

      سلام خسته نباشید..من ی سال پیش هموروئید خفیف پیدا کردم و با دارو درمانش کردم.اما چند وقت پیش موقع دفع خونریزی داشتم و چند روزی درد..اما بعدش ن درد داشتم ن خونریزی ولی ورم باقیه هنوز و گاهی احساس خارش داره..میشه راهنماییم کنین لطفا؟؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام شما باید از خود درمانی پرهیز کنید و حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید. روش های درمانی ذکر شده در بالا صرفا جهت اطلاع بیماران از روند درمان هموروئید است. تشخیص قطعی و نهایی و انتخاب بهترین روش درمان بیماری توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر تعیین می شود.

    14. Avatar photoدم.دم گفت:

      سلام ، چند ساله هنگام دفع مدفون اذیتم،البته یبوست دارم و این مسئله باعث درد نیز شده،به چند پزشک داخلی مراجعه کردم،گفته اند مقعد خیلی تنگ هست،در پزشکی مینیاتوری گفته میشه،البته کلونوسکپی تجویز کردند که از ترس انجام ندادم،آیا راهی برای بازتر شدن مقعد وجود دارد؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        احتمالا به دلیل بروز یبوست دچار زخم و شقاق شده اید. به همین دلیل هنگام دفع عضله مقعد منقبض می شود و عمل دفع برای شما سخت تر می شود. دو اقدام اساسی برای درمان این مشکل باید انجام شود. ابتدا به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا پماد برای ترمیم زخم مقعد شما تجویز کنند. همچنین مشکل یبوست را رفع کنید تا زخم جدیدی ایجاد نشود و ترمیم زخم مقعد شما به تعویق نیافتد.

    15. Avatar photoAsali گفت:

      سلام خانم دکتر
      من برای اولین بار امروز رابطه از راه مقعد داشتم بعد اتمام رابطه در مقعدم احساس دردمیکنم و راه رفتن و نشستن برام سخته واین ک وقتی دست میزنم انگاری ورم کرده .چی استفاده کنم خوب شه باراولمه این طوری شدم؟؟????

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام امیدوارم که این بار اول آخر باشد. رابطه مقعدی صد در صد منجر به بروز بیماری های خطرناک مقعدی و هموروئید و شقاق خواهد شد. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. بعد از هر اجابت مزاج نیز 20 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

    16. Avatar photoامیر گفت:

      وقت شما بخیر خانم دکتر
      ممنون از مطالب و راهنمایی‌های شما
      خانم دکتر حدودا ۳ ماه پیش دچار هموروئید نسبتا شدیدی شدم که بعد از ۳ روز با مراقبت خانگی و Sitz و رژیم از بین رفت.
      ولی تا الان هر دو یا سه روز یکبار احساس ورم خفیف تقریبا بدون دردی میکنم که با اجابت مزاج، راه رفتن و یا حتی نشستن تخلیه میشه و ترشح کمی داره.
      نگران بودم که نکنه تبدیل به فیستول شده باشه ولی در مطالب شما خوندم که ممکنه به علت نازک شدن پوست هم باشه.
      ممکنه راهنماییم کنین که چه کار میتونم بکنم؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام درمان های خانگی هموروئید معمولا باید طی 3 روز جواب بدهد. ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. در هر صورت وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما کاملا بررسی شود.

    17. Avatar photoصادق گفت:

      سلام خسته نباشید م سه سال پیش عمل جراحی کردم و خیلی سختی کشیدم . الان ناحیه راست مقعدم ابسه قرار داره سوزش دارم ولی از خونریزی و درد خبری نی و نمیخوام دوباره عمل کنم آیا راه بهتری هست برام بهم کمکم کنید. ممنون با تشکر

      1. سلام ممکن است بر اثر مزمن شدن بیماری و یا عفونت مزمن دچار فیستول مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است لیزر فیستول مقعدی با لیزر پرتوان به شما پیشنهاد شود.

    18. Avatar photoابراهیم گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      من حدود 5 سال پیش عمل جراحی ابسه پری انال کردم بعد از چند ماهی توده های کوچکی مثل جوش اطراف مقعد بوجود میاد و بعد از چند روز تخلیه میشه خونی و چرکی بطوری که نشستن را برام مشکل کرده . میخواستم بدونم عواقب این مشکل چی خواهد بود و ایا میشه قطعی درمان کرد یا نه . لطفا بنده را در این امر راهنمایی فرمایید.

      1. سلام بهتر است از لیزر پرتوان برای درمان و تخلیه و درناژ آبسه های ایجاد شده سود ببرید. متاسفانه آبسه آنال بسیار عود کننده است و اگر به موقع و به جا درمان نشود احتمال بروز عوارضی مثل فیستول مقعدی بسیار بالا خواهد بود.

    19. Avatar photoyasin گفت:

      سلام چرا درحین اجابت مزاج وبعد از اجابت مزاج درد ساعتها ادامه داره همورویید شقاق فیستول کدومش باشه فقط درد شدیدی که ساعتها ادامه داره باشیاف پماد رفع نمیشه نه خونریزی نه خارش فقط درد عذاب اوری که تموم نمیشه جراحی بالیزر جراحی سنتی که خیلی از جراحان عمومی لیزر روقبول ندارن شما خانم دکتر نظرتون چیه یک کمی روحیه بدین شما خودتون بعنوان یک جراح این تجربه تلخ رو داشتید بدونید ادم چی میکشه ممنونم که باصبوری جواب میدین

      1. سلام شما باید به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه در این زمینه مراجعه کنید تا بر اساس تجربه و علمی که در این زمینه دارند شما را به درستی راهنمایی کنند. من از سال 86 در حال جراحی با لیزر هستم و از تیغ و کوتر برای جراحی ها استفاده نمی کنم زیرا از مزایای لیزر کاملا باخبر هستم و مهارت لازم جهت جراحی با لیزر را دارم. توصیه می کنم ابتدا وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. اگر با دارو نتیجه نگرفتید به شما لیزر پیشنهاد خواهد شد. بعد از معاینه می توان نوع بیماری را تشخیص داد.

    20. Avatar photoابراهیم گفت:

      با سلام و خسته نباشید
      ببخشید خانم دکتر من فکر میکنم بعد از عمل جراحی ابسه پری انال به فیستول مبتلا شدم میخواستم بدونم ایا این هم قابل درمان هست یا نه و اگه درمان نشه چه عواقبی خواهد داشت . ممنون از پاسخ گوییتان .

      1. سلام معمولا با عمل جراحی یا لیزر پرتوان می توان فیستول انال را درمان کرد. لازم است بیمار معاینه شود. اگر لیزر فیستول مقعدی امکانپذیر باشد استفاده از روش لیزر نسبت به جراحی باز ارجح است.

    21. Avatar photoبینام گفت:

      سلام من از دیشب با فشار دچار درد و خونریزی شدم واز دیشب درد بسیاری دارم حتی صبح برای ادرار هم اذیت شدم میخواستم بدونم مشکلم هموروییده دفع به سختی انجام شده

      1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. فوری به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر طی چند روز عمل دفع را انجام ندادید به هیچ عنوان با زور زدن تلاش به دفع مدفوع نکنید و از یک پرستار یا بهیار باتجربه جهت انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

    22. Avatar photoمهدی گفت:

      سلام دکتر خسته نباشید من 16 سالم هست و هموروئید درجه 1 خارجی دارم. یک دونه ی بالشتکی هست اندازه‌ی یک عدد لپه به دکتر هم مراجعه کردم ولی فایده نداشت. بعضی وقتا اذیت میشم فقط به صورت درد خونریزی ندارم. میخواستم بدونم که مشکلی نداره که با لیزر جراحی کنم؟

      1. سلام اگر با دارو درمانی هموروئید به نتیجه نرسیده اید پیشنهاد من لیزر هموروئید است. درضمن نسبت به علت بروز هموروئید هم از پزشک خود سوال کنید. برای مثال اگر یبوست مزمن منجر به بروز هموروئید شده است لازم است برای درمان یبوست مزمن هم اقدام کنید.

    23. Avatar photoمرجان مختاری گفت:

      سلام
      من قبلا حدود پانزده سال پیش هموروئید داشتم. جراحی کردم ولی دوباره عود کرده و درد دارم.الان میتونم برای درمان از لیزر استفاده کنم؟

      1. سلام معمولا محدودیتی برای لیزر هموروئید وجود ندارد مگر در مواقع خاص که بعد از معاینه بیمار مشخص می شود.

    24. Avatar photoBaran گفت:

      سلام هزینه لیزر پرتوان چقدره ؟ بیمه هم ندارم

      1. سلام هزینه لیزر بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

    25. Avatar photoTaheri گفت:

      سلام خانوم دکتر از اول هفته یه بالشتک کوچک بود الان بزرگ تر شده و خیلی اذیت میکنه میشه راهنمایی کنید ک چه کاری باید انجام بدم
      ممنون میشم

      1. سلام سریعا از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و مراقبت های خانگی هموروئید را هم انجام دهید. آب و فیبر غذایی را افزایش دهید. اگر هم یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید.

    26. Avatar photoرضا گفت:

      سلام تقریبا ۱۰سالی هست هموروئید دارم.اوایل به اندازه یه نخود بود بعد از گذشت مدت زمان کشیده شده و تقریبا اندازه یک بندانگشت شده.چندسالی بدون درد و خونریزی سر کردم ولی یک ماه پیش یه اسهال به شدت بدی گرفتم که از اون موقع به بعد به شدت هرروز درد و خارش و عفونت دارم.این زائیده از بیرون مقعدم هست و از داخل نمیباشد .راه درمانش چیه؟؟؟؟

      1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید و از خود درمانی پرهیز کنید. اگر نیاز به جراحی داشتید توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید.

    27. Avatar photoعباس کمالی گفت:

      سلام خسته نباشید.
      من مردی ۵۰ ساله هستم که توی خانواده هموروئید وراثتی هست مدت سه یا چهار ماهه که هموروئید من عود کرده. فقط میخواستم هزينه عمل با لیزر را بدانم. بیمه روستايي دارم آیا شما با این بیمه قرارداد دارید؟؟
      ازلطف شما سپاسگزارم..

      1. سلام متاسفانه تمام هزینه های لیزر هموروئید آزاد است و اگر می خواهید از بیمه استفاده کنید لازم است به بیمارستان های دولتی بابت جراحی بدون لیزر مراجعه بفرمایید. توصیه می کنم قبل از اقدام به جراحی یا لیزر هموروئید یک دوره تحت نظر متخصص داروی قوی

    28. Avatar photoزهرا گفت:

      سلام خانم دکتر
      من الان نزدیک به یک ساله که این بیرون زدگی از مقعد دارم.البته تو این چند وقت درد ندارم فقط چند روزه رو مدفوعم خون دیدم قبلا خون نداشتم بعضی اوقات خارش شدید هس وسوزش.میشه کمک کنید باید چکار کنم؟؟

      1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. قبل از این که دچار عوارض دیگری شوید از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و درمان اقدام نمایید. اگر یبوست دارید نیز حتما نسبت به درمان یبوست و تغییر رژیم غذایی خود اقدام نمایید.

    29. Avatar photoسهراب گفت:

      باسلام من چندسالی هست یبوست و هموروئید دارم که هر چند وقت یک بار عود میکنه و از پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم و باز برای مدتی از شرش خلاص میشم..خودم حس میکنم تنها راه خلاص شدن بطور دائمی جراحی با لیزر پرتوان هست..
      خواستم بدونم هزینه حدودی با این روش چقد هست.
      و اگر پرداخت هزینه با روش فوق در توانم نباشه شما چه راه حلی رو پیشنهاد میکنین.

      1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان درمان قطعی را اعلام کرد. هزینه لیزر هموروئید بعد از معاینه مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال کنید.

    30. Avatar photoSara گفت:

      با سلام، پدرم ۶۸ سال دارد ، آیا امکان عمل لیزر برای همورویید برایش امکان دارد

      1. سلام اگر بیماری خاصی دارند لازم است که متخصص معالج ایشان یک نامه تاییدیه بابت بی حسی نخاعی به ایشان بدهند. تاییدیه متخصص قلب هم نیاز دارند. قبل از دریافت تاییده ها از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت ایشان بررسی شود.

    31. Avatar photoمجید گفت:

      درود. من چند ساله هموروئید دارم ولی الان شرایطش یکم وخیم شده و یک هفتست دچار تنگی مقعد شدم و مدفوع خارج نمیشه و دچار نفخ معده شدم. من ایران زندگی نمیکنم و میخوام بدونم اسم این علمی این عمل لیزر پر توان چی هست. به انگلیسی. ممکنه این عمل اینجا وجود نداشته باشه که در اون صورت میام پیش خودتون. ممنون

      1. سلام جراحی هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن با روش های مختلفی انجام می شود. ممکن است هموروئیدکتومی با لیزر پرتوان نیاز داشته باشید که ترجمه انگلیسی آن می شود: hemorrhoidectomy by co2 laser

    32. Avatar photoبیتا گفت:

      سلام وقت بخیرمن مدتی ۳یا۴ماه میشه دچاره هموروئیدشدم خیلی اذیت میشم دچاره زخم و خون ریزی میشم باسوزش بسیارمیشه راهنمایی کنیدممنون

      1. سلام علاوه بر این که لازم است سبک زندگی و تغذیه را تغییر دهید از مطب نیز وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

      2. Avatar photonnn گفت:

        سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر خسته نباشین من در لبه ی مقعدم یه چیز شبیه به جوش دارم که خیلی نرمه دست زدنی نمیدنم از تو باد کرده اومده بیرون یا همون تو بیرونه خیلی کوچیکه اندازه یه جوش نمیدونم حالا هموروئید هستش یا ابسه مقعدی یا یه چیز دیگه درد و سوزش هم ندارم میشه راهنماییم کنین که ایا با دازو قابل درمانه یا نه؟؟

        1. سلام ممکن است هموروئید داخلی درجه 4 باشد زیرا درد ندارید. آبسه مقعدی معمولا با درد شدید همراه است. بعد از ویزیت و تشخیص نهایی درمان صحیح تجویز خواهد شد.

    33. Avatar photoسلطانی گفت:

      کسانی که بیمه نبوده و اتباع خارجی بوده چگونه میتوان در سیستم نوبت گیری ثبت شد؟

      1. سلام هیچ تفاوتی وجود ندارد. می توانید هر کدام از گزینه های با بیمه یا بدون بیمه را انتخاب کنید. هزینه هر دو حالت یکی است.

    34. Avatar photoSay گفت:

      سلام دکتر 33 سالمه چند ماهی است که خونریزی بواسیل دارم باید چه کار کنم

      1. سلام اگر یبوست یا اسهال دارید حتما یبوست یا اسهال را درمان کنید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. نشستن در لگن آب گرم نیز بسیار توصیه می شود.

    35. Avatar photoززز گفت:

      سلام خانم دکتر،لیزر کربن دی اکسید هزینش چقدره هست
      و میشه از عوارض این بیماری بهم بگین.

      1. سلام هزینه لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. عوارض درمان نکردن هموروئید شامل بروز گوشت اضافه، آبسه مقعدی، شقاق و فیستول مقعدی و دیگر بیماری های نشیمنگاه می باشد.

    36. Avatar photoخسرو گفت:

      سلام راحترین راه کدومه برا درجه ۳و۴

      1. لیزر هموروئید با لیزر پرتوان و کم توان نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه در این زمینه. تشخیص و رفع علت بروز هموروئید نیز بسیار مهم است.

    37. Avatar photoمیر فخرالدین موسوی- شهر رشت گفت:

      با سلام و سپاس ، مقاله بسیار مفیدی بود.

    38. Avatar photoپوریا گفت:

      سلام ، هزینه لیزر با توان بالا چقدره ؟

      1. بعد از ویزیت بیمار مشخص می شود. حدود هزینه را می توانید از مطب تلفنی سوال بفرمایید.

        1. Avatar photoساناز نامی گفت:

          سلام خانم دکتر من یک ماهی شده دچار همورویید داخلی هستم درد نداره ولی موقع دفع حسش میکنم ، میشه با قرص یا پماد آنتی همورویید جلو پیشرفت یا تا حدودی بهبودش شد؟

          1. درمان هموروئید خفیف با رژیم غذایی سالم و دریافت داروی مناسب و به جا امکانپذیر است. تا بهبودی کامل تحت نظر یک متخصص باشید تا بیماری شما مجدد عود نکند و عارضه دار نشود.

    39. Avatar photoعلی گفت:

      سلام
      حدود دو سه سال پیش متوجه شدم که بواسیر دارم
      بعضی موقعا که به دستشویی میرفتم از مقعدم گوشت اضافه میزد بیرون و باعث خون ریزی میشد.ولی الان چن وقتی هست که دیگ گوشت اضافی بیرون نمیزنه و خون ریزی هم نشده . آیا ممکنه که خوب شده باشه؟

      1. سلام هموروئید خود به خود درمان نمی شود. توصیه می کنم از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و این مورد را تا بهبودی کامل پیگیری بفرمایید.

    40. Avatar photoاحمد گفت:

      سلام خانم دکتر من تا به حال چند بار دچار آبسه ناحیه مقعد شدم وهر بار بادرد شدید وعفونت وتب شدید به بیمارستان مراجعه کردم که عمل جراحی انجام دادن با کلی درد و خونریزی بعد از عمل ولی هر چند ماه دوباره عود میکنه ودرد شدیدی داره این بار آخری دیگه از جراحی ومسائل بعدش وحشت داشتم رفتم زالو انداختم و عفونت خارج شد ولی دوباره همین مشکل برام پیش آمده

      1. سلام آبسه مقعدی اگر به موقع درمان نشود و کامل تخلیه و درناژ نشود تبدیل به فیستول می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت نیاز برای شما ام آر آی فیستول مقعدی تجویز می شود. بعد از تشخیص دقیق بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

    41. Avatar photoAli گفت:

      سلام من دوبار جراحی همورویید خارجی کردم و دوباره عود کرده. به نظرتون لیزر جواب میده یا راه دیگه ای پیشنهاد میدین؟
      تشکر

      1. من لیزر هموروئید را بدون عود و بازگشت و با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می دهم.

    42. Avatar photoمحمد گفت:

      سلام خانم دکتر.وقت بخیر
      یک ماهی است همراه مدفوع خون دارم.هم گاهی به صورت لخته خون قرمز رنگ است و هم گاهی در انتهای مدفوع و همراه مدفوع خون وجود دارد. ابتدا یک هفته شیاف انتی هموروئید و لگن اب گرم بتادین استفاده کردم خون مدفوع کم شد اما یک هفته است که هم خون بیشتر شده هم خارش و سوزش ناحیه مقعدی بیشتر شده ضمن اینکه یک زایده کوچک در حد یک لپه هم تقریبا دو ماهی بیشتر است که در ناحیه مقعدی بوجود آمده است. علت آن چیست؟؟آیا هموروئید است یا مشکل گوارشی.البته چندسالی است مشکل رفلاکس معده هم دارم که گاهی با خوردن غذاهای اسیدی اذیت می شوم.هفته پیش به متخصص گوارش مراجعه کردم بدون معاینه ابتدا آندوسکوپی و کولونوسکوپی نوشتن اما انجام ندادم.خواهشمندم راهنمایی بفرمایید.ممنون از لطفتون

      1. سلام خون قرمز روشن مربوط به مشکلات ناحیه مقعد است و هرچه خونریزی مقعدی تیره تر باشد مربوط به خونریزی ناحیه فوقانی دستگاه گوارش می باشد. با توجه به این که زائده کوچکی نیز در این ناحیه دارید احتمالا دچار هموروئید و شقاق نیز می باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و از خوددرمانی پرهیز کنید. نشستن در لگن آب گرم و داشتن رژیم غذایی پرفیبر نیز توصیه می شود.

    43. Avatar photoمیلاد گفت:

      سلام خانم دکتر من ۲۹ سال سن دارم تقریبا در دوماه گذشته سه مرتبه خونریزی شدید از ناحیه مقعد داشته ام که رنگ خون قرمز روشن بوده لطفا در این باره راهنمایی بفرمایید ممنون

      1. معمولا خونریزی از مقعد به رنگ قرمز روشن نشان دهنده شقاق و در برخی موارد هموروئید می باشد. از یک متخصص داروی مناسب و رژیم غذایی پرفیبر دریافت کنید.

    44. Avatar photoسعید گفت:

      سلام کلونوسکوپی کردم دکنر تشخیص همرویید گرید 1 داده .آیا غیر کارهایی که در منزل جهت کنترل وضعیت همرویید است اقدام درمانی خاص دیگری جهت جلوگیری از مزمن شدن نیاز است انجام بدم

      1. بله لازم است که از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. از مصرف داروهای هموروئید بدون تجویز پزشک خودداری کنید. زیرا برای هر بیمار با توجه به شرایط خاص او دارو تجویز می شود.

    45. Avatar photoسعید گفت:

      سلام من ابتدای مدفوعم پشگلی و تیره است کلونوسکپی کردم تشخیص همورویید داخلی گرید 1 داده شده .آیا تیرگی بخاطر همورویید است چه اقدام درمانی باید انجام شود

      1. تیرگی و شکل مدفوع شما مربوط به کم آبی بدن می باشد. حتما روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید و مقدار مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید. خوددرمانی نکنید و حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید که بیماری شما تشدید نشود.

    46. Avatar photoKj گفت:

      سلام من احساس میکنم همروئید گرفتم اما مطمئن نیستم ولی به صورت تکه تکه مدفوع خارج میشه و باید زور بزنم.
      هر از چند گاهی یه دردی هم احساس میکنم
      به دکتر عمومی مراجعه کردم اما معاینه جسمی انجام ندادند و یه سری قرص و پماد هموروئید تجویز دادن که بعد مصرف یک هفته ای احساس کردم بهتر شده ولی هنوز هم احساس ناخوشایندی دارم دکتر گفته بودن که هموروئید نیست ولی من مطمئن نیستم از جراحی و لیزر هم میترسم میخواستم بدونم اگه رژیم غذایی مناسب و ورزش مناسب انجام بدم خودش خوب میشه؟ واینکه مصرف پماد هموروئید رو ادامه بدم؟چون شنیدم مصرف زیاد مضر هستش

      1. داروهای تجویز شده را بیشتر از مقداری که پزشک توصیه کرده اند مصرف نکنید. مورد شما نیازی به معاینه فیزیکی نداشته است. روزانه 8 تا 10 لیوان آب مصرف کنید که یبوست نداشته باشید. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید. شما باید روزانه 30 گرم فیبر مصرف کنید. برای دفع مدفوع اصلا زور نزنید اگر هر روز نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به سرویس مراجعه کنید روده های شما عادت به دفع منظم می نماید. بعد از هر دفع مدفوع نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

    47. Avatar photoعلی گفت:

      من مشکل هموروئید دارم از مواد فیبر دار استفاده مکنم نفخ پیدا مکنم چه کار کنم ممکنه مرا راهنمایی کنید

      1. از یک متخصص تغذیه کمک بگیرید. همچنین توصیه می کنم میوه و سبزی را خام مصرف نکنید و آبپز کنید. به این ترتیب هضم این خوراکی ها برای شما راحت تر خواهد بود.

    48. Avatar photoمهسا گفت:

      سلام من 32 سالمه و 22 هفته باردارم آلات سه روزه هموروئید خارجی بیرون زده خیلی دردناک وسوزش داره خیلی از تشت آب گرم استقاده کردم و پماد امروز دچار خونریزی هم شدم باید چکار کنم

      1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. داروهای تجویز شده باشد بررسی شوند و داروی جدید برای شما تجویز شود. از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

    49. Avatar photoالینا گفت:

      سلام روزتون بخیر. دختری ۲۲ ساله و مجرد هستم و ۲ ساله هموروئید غیر خونی مبتلا شدم. نوع و درجشو نمیدونم چون دکتر دو سال پیش گفت به سختی دیده میشه و حتی در معاینات جلسات اول هم فقط تشخیص شقاق دادن اما ویزیت سوم گفتن بواسیر هم دارم. چیزی هم نیست که بیرون بیاد و بره تو، زیر پوست یک التهابه که شدتش زیاد و کم میشه. همون اول شیاف و پماد و قرص خوردم، کیفیت مدفوعم همیشه خوبه و گوارش خوبی دارم و برای مدتی بهتر بودم اما مدتیه بی دلیل التهاب بواسیرم بیشتر و بیشتر شده و خیلی نگرانم. همه کار هم کردم، ورزش، لگن اب گرم، پیاده روی، تغذیه خوب، اما این ورم بواسیره نمیره و بیشتر شده از دوسال پیش و همش درد دارم و طولانی مدت هم نمیتونم بشینم. من باید با لیرز جراحی کنم به نظرتون یا امیدی هست خودم خوب بشم؟

      1. احتمالا به دلیل استفاده غلط از پمادها و داروهای بدون تجویز پزشک دچار این عوارض شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب و قوی تجویز می کنم. با توجه به این که جوان هستید و اجابت مزاج و تغذیه مناسب دارید احتمال درمان هموروئید شما با داروی درست و به جا وجود دارد.

    50. Avatar photoاردشیر گفت:

      خانم دکتر
      من حدود ۶۰ سال سن دارم و همورویید بنده خارج از مقعد است که بصورت زائده ای مدتی است باعث عذاب و ناراحتی من شده است .
      آیا با روشهای جدید قابل درمان هست ؟

      1. بله توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و در یک جلسه انجام دهید. سپس با تغذیه مناسب و کنترل وضعیت دفع مدفوع بیماری شما عود نخواهد کرد و اثری از هموروئید نخواهید دید.

    51. Avatar photoف گفت:

      سلام خانم دکتر وقت بخیر
      میشه لطفا هزینه لیزر پرتوان رو بگید؟

      1. سلام بعد از ویزیت بیمار هزینه دقیق تعیین می گردد. برای اطلاع از حدود هزینه لیزر نیز می توانید با مطب تماس بگیرید.

    52. Avatar photoامیر گفت:

      سلام من حدود ۱ هفتس که متوجه خون در مدفوع شدم و من ۱۳ سالمه و پسرم.و اینکه وتوجه تورم در معقدم شدم. من فکر میکنم هموروئید باشه میشه کمکم کنید خانم دکتر‌‌.و اینکه من خیلی دیر به دیر به دستشویی میرم ( تقریبا هر ۳ روز یا ۴ روز) و اینکه من یبوست ندارم.

      1. سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. این مورد را با والدین خود درمیان بگذارید. لازم است رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و هر روز 10 لیوان آب و 12 عدد میوه میل کنید. نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی به سرویس مراجعه کنید. روزی 2 بار و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. صبح ناشتا هم می توانید انجیر خیسانده در آب میل کنید و همراه غذا سالاد و آلو میل کنید که خاصیت ملین طبیعی دارد و دفع مدفوع را نرم می کند.

    53. Avatar photoسجاد گفت:

      با سلام … بنده به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه داشتم (مرتبط با بواسیر) و ایشون گفتند که شما همورویید درجه 3 دارید بهمراه (پرولابه) و خب وقتی دقت میکنم ، درست هست یعنی بیرون زدگی زیادی دارم ولی خب با انقباض به داخل برمیگرده … ایشون با لیزر پرتوان درمان شقاق و همورویید میکنن ولی گفتند که من نمیتونم با لیزر درمان کنم به خاطر بحث پرولابه … این درست است ؟ و اینکه گفتن باید با استپلر عمل بشم … این درست هستش ؟ شما استپلر انجام میدین؟ برای عمل استپلر ، آیا امکان بی حسی موضوعی هست یا حتما باید بیهوشی یا بی حصی نخاعی باشه ؟

      1. شما می توانید برای برداشتن هموروئید پرولابه به جراحی مراجعه کنید که با لیزر پرتوان این جراحی را انجام می دهند. احتمالا ایشان فقط با لیزر کم توان کار می کنند و توصیه می کنم از روش استپلر استفاده نکنید. همچنین لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را نزد جراحی انجام دهید که آن را تضمینی و در یک جلسه انجام می دهند.

        1. Avatar photoسجاد گفت:

          ایشون هم میگن لیزر پرتوان دارند … ولی میگن کلا با لیزر نمیشه پرولابه رو … حالا نمیدونم والا … شما میتونید زحمتش رو بکشید طوری که دیگه این قضیه به صورت کامل انجام بشه ؟

          1. شاید منظور ایشان پرولاپس روده است. زیرا پرولاپس روده با هموروئید پرولابه فرق دارد و پرولاپس روده با لیزر جراحی نمی شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید.

    54. Avatar photoاحمد گفت:

      با سلام 42 ساله هستم
      ممکنه کسی هم فیشر و هم همورویید با هم داشته باشه ؟ اگر بله آیا هر دو عمل در یک روز با لیزر انجام میشوند؟
      اینکه میفرمایید با لیزر درمان میشوند آیا با لیزر زایده ها رو برش میدهید یا صرفا همانند درمان های متخصصین پوست به تاباندن اشعه اکتفا میکنید ؟
      من فیلم برش زا<یده ها رو با لیزر دیدم آیا شما هم در همه درمان ها اقدام به برش میکنید؟

      1. سلام بله این امکان وجود دارد که بیمار همزمان به هموروئید و شقاق مبتلا باشد و من تمام این موارد را در یک جلسه و با لیزر پرتوان درمان می نمایم. لیزر پرتوان جراحی با لیزری که در مطب های پوست و مو استفاده می شود متفاوت است. روش درمان و جراحی مناسب شما با لیزر بعد از ویزیت تعیین می شود. برش ها و روش ها بسته به شرایط بیمار با هم متفاوت می باشند.

    55. Avatar photoآتنا گفت:

      سلام خانم دکتر من ۱۶ سالمه و حدود چند روزی میشه که بعد از مدفوع خونریزی دارم و به وضوح در دستمال میبینم درد و خارش هم در ناحیه معقد دارم به طوری که نشستن برام سخت شده.امکانش هست با دارو رفع بشه؟

      1. اگر به موقع اقدام کنید و از متخصص داروی مناسب و به جا دریافت کنید درمان خواهید شد. درمان هموروئید و شقاق در مراحل اولیه با پی گیری مناسب امکانپذیر است.

      2. Avatar photoحسینی گفت:

        سلام خانوم دکتر برای رفع خارش اطراف معقدم چه داروی مصرف کنم

        1. بدون معاینه بیمار نمی توان دارویی را تجویز کرد. درضمن داروهای مختلف را بر روی ناحیه مقعد تست نکنید زیرا سلامت شما به خطر می افتد.

    56. Avatar photoSs گفت:

      سلام وقت بخیر من بلد نیستم از پمادآنتی هموریید استفاده کنم اگه ممکنه تو ضیح میدید و بفرمایبد منظور از یه لبه چیه

      1. مقدار مصرف پماد آنتی هموروئید بر اساس تجویز پزشک معالج توسط داروخانه توضیح داده می شود. با استفاده از دستکش یا انگشتی برای پوشش انگشت و ناخن می توانید این کرم را با انگشت به داخل برانید. مقدار مصرف نیز معمولا به اندازه یک بند انگشت می باشد.

    57. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام وقتتون بخیر من 16 سالمه الان یه چند وقتی هست که درگیر هموروئید شدم اولش دکتر بهم کرم انتی هموروئید رو تجویز کردن از این کرم که استفاده کردم خوب شدم اما بعد چند وقت که یکم ادرارم سفت میشه دوباره دردم شروع میشه ولی چند بار که کرم رو استفاده میکنم باز به حالت عادی برمیگردم، بنظرتون برای درمان قطعی باید چیکار کنم؟ الان که مطالب شما رو خوندم میترسم دیگ از کرمه استفاده کنم حس میکنم پوستم هم بخاطر همین نازک شده

      1. مصرف این پماد بیشتر از مقدار تجویز شده توسط پزشک به هیچ عنوان توصیه نمی شود. قبل از هر کاری مراقب باشید یبوست نگیرید و رژیم غذایی پرفیبر و ملین داشته باشید. مجدد به پزشک معالج خود نیز مراجعه کنید و داروی جدید با توجه به شرایط جدید بیماری دریافت نمایید. روزانه 12 واحد میوه و 10 لیوان آب میل کنید.

    58. Avatar photoA گفت:

      سلام خانوم دکتر
      خسته نباشید
      خواستم از هزینه هموروئید درجه ۳ یه اطلاعاتی بگیرم ازتون میشه لطفا یه قیمت حدودی بدین

      1. سلام حدود هزینه لیزر هموورئید را تلفنی از مطب سوال بفرمایید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید بعد از ویزیت آنلاین هزینه دقیق را بدانید.

    59. Avatar photoجعفری گفت:

      سلام دکتر وقت بخیر . ببخشید من موقع مدفوع خونریزی و درد دارم ممکنه مشکل از معده و گوارشم باشه یا هموروئیده؟ تو این مرحله چطور درمان میشه؟ نیاز به جراحی داره؟

      1. سلام ممکن است علاوه بر هموروئید و شقاق به دیگر بیماری های مقعدی نیز مبتلا شده باشید و لازم است حتما معاینه شوید. توصیه می کنم از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و همزمان با مصرف داروها رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید. آب زیاد بنوشید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. اگر طی دو هفته با روش دارو درمانی بهبودی حاصل نشد جراحی با لیزر پیشنهاد می شود.

    60. Avatar photoز. کیکاوسی گفت:

      سلام خانم دکتر من مشکل زائده همورئید دارم و پیش شما مراجعه کردم گفتین باید عمل لیزر بشم حالا میخوام باردار بشم و آی وی اف کنم در ماه آینده ،چقدر طول میکشه که بهبود پیدا کنه و تداخلی با ای وی اف پیدا نمیکنه یا باید زمان بیشتری میخواد بین این دو عمل؟؟ و اینکه بعد لیزر دفع مدفوع درد داره ؟؟چقدر طول میکشه خوب بشه مثل قبل؟

      1. بهتر است یک الی دو ماه فاصله بین لیزر هموروئید با بارداری باشد. زیرا در هنگام بارداری تغییرات هورمونی منجر به بروز یبوست می شود و بیمار نیاز به مراقبت و اصلاح رژیم غذایی ویژه دارد.

    61. Avatar photoماریا گفت:

      سلام خانم دکتر من 22 سال دارم طی یک ماه اخیر فهمیدم دچار هموروئید خارجی شدم و با یه دکتر به صورت مجازی مشورت کردم و گفتن میتونم با دارو از دارو خونه مشکل رو حل کنم
      در مورد زائده گوشتی. من هیچ درد و خونریزی یا حتی ناراحتی و خارشی ندارم
      میتونم با دارو رفع کنم؟ شما میتونید برام دارویی پیشنهاد بدید؟ مچکرم

      1. اگر زائده ایجاد شده طی یک دوره مصرف دارو بهبود پیدا نکرد از مطب من وقت ویزیت بگیرید. ممکن است برای شما داروی جدیدتر تجویز کنم یا لیزر هموروئید را به شما پیشنهاد کنم.

    62. Avatar photoمریم حیدری گفت:

      سلام خسته نباشید من یک ماهی هستش دچار همورویید داخلی دچار شدم فکر میکنم درجه یک باشه چون درد ندارم فقط موقع دفع خس می‌کنمش میشه با قرص یا پماد آنتی هموروییذ جلو رشدش و تا حدودی عودش رو با این پماد گرفت و باعث بهبود شد یا باید لیزر بشه؟؟

    63. Avatar photoسمیه رادفر گفت:

      سلام خانم دکتر،بواسیر داخلی با دارو درمان میشه یا میشه جلو پیشرفت عود کردنش رو گرفت؟؟

      1. سلام درمان بواسیر داخلی درجه یک و دو معمولا با دارو و اصلاح رژیم غذایی امکانپذیر است. اما اگر بیمار مبتلا به عارضه گوشت اضافه بیرون زده از مقعد شود لازم است زائده ایجاد شده حتما با لیزر یا جراحی برداشته شود.

    64. Avatar photoایپک گفت:

      خانم دکتر مسکن قوی برای درد بواسیر را در نی نی سایت خوندم که ژلوفن هست اما برای من کارساز نبود. شما راه حل دیگه یا قرص خوب برای بواسیر معرفی می کنید؟

      1. استفاده از مسکن ها یک راه حل موقت است و لازم است بیماری شما به طور قطعی درمان شود. علاوه بر مصرف قرص و مسکن و مصرف داروهایی که هر متخصص با توجه به شرایط بیمار تجویز می کند استفاده از لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج و اصلاح رژیم غذایی نیز بسیار به کاهش درد هموروئید کمک می کند. اگر با این روش ها درمان شما حاصل نشد حتما لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید را انجام دهید.

    65. Avatar photoمحدثه گفت:

      سلام خانم دکتر،ایا هموورویید داخلی با دارو درمان کامل میشه یه ماه گرفتم و استرس دارم یا باید لیزر انجام بشه،هنوز هیچ پمادی استفاده نکردم؟؟

      1. اگر به موقع اقدام کنید و داروی مناسب از متخصص ماهر دریافت کنید نیازی به جراحی یا لیزر نخواهید داشت. اصلاح رژیم غذایی نیز برای جلوگیری از عود هموروئید بسیار مهم است.

    66. Avatar photoسحر گفت:

      سلام من بواسیر دارم نمی‌دونم از چه نوعی ولی هنگام مدفوع درد و خونریزی دارم چکارکنم

      1. اول از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب و قوی تجویز می شود. حتما رژیم غذایی سالم و پرفیبر داشته باشید. از فشار آوردن به ناحیه مقعد اجتناب کنید. روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

    67. Avatar photoم گفت:

      سلام خانم دکتر من ۷ماهه باردارم الان نزدیک یک‌ماهه ک گوشت اضافه مقعدم زده پیوست هم داشتم ک با فیبر آب درمان کردم ولی این گوشتها هستن میخاستم ببینم باید جراحی بشه و درهم دارم نمیتونم بشینم

      1. توصیه می کنم بعد از بارداری برای لیزر هموروئید و گوشت اضافه با لیزر پرتوان اقدام نمایید.

    68. Avatar photoبی نام گفت:

      سلام خسته نباشید
      بنده همرویید داخلی درجه ۲ دارم حدود ۶ سال هستش و گاهی اوقات خون همراه مدفوع هم هستش سنمم ۳۹ هستش و مخاستم بدونم چجور مشه درمانش کرد

      1. اصلاح رژیم غذایی و مصرف دارو بعد از معاینه توسط پزشک متخصص را به شما پیشنهاد می کنم. به هیچ عنوان پمادها و داروهای مختلف را بدون تجویز پزشک تست نکنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز توصیه می کنم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و اگر تنگی مقعد و زخم نداشته باشید می توانید تمرین کگل را هم برای تقویت عضلات مقعد انجام دهید.

    69. Avatar photoنوید گفت:

      سلام، ببخشید چند سالی میشه که همورویید دارم ،اولش با شقاق شروع شد الان حدود دوتا عدس تبدیل شده ،سوالم اینه این گوشت مقعد هستش که بیرون اومده آیا با لیزر و از بین رفتنشون شکل مقعد مثل روز اول میشه ،ظاهر اونم درست میشه یا فقط زائده ها از بین میره ؟؟ ممنون میشم جواب بدین ؟

      1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا تغییر رژیم غذایی و داروی قوی برای شما تجویز می شود. اگر امکان درمان شما با دارو ممکن نباشد لیزر هموروئید پیشنهاد خواهد شد.

    70. Avatar photoسپیده گفت:

      سلام خسته نباشید من دچار همورویید درجه دو گرید هستم موقع دفع به داخل برمیگرده اون زایده و اندازه یک نخود بزرگ شده و سفت ناخوشاینده درد ندارن میخوام بدونم آیا با لیزر تخلیه میشه و از بین می‌ره ؟

      1. هموروئید شما درجه سه می باشد. اگر به تازگی دچار بیرون زدگی شده اید با اقدام به موقع و مصرف داروی قوی احتمال دارد که درمان شوید. در غیر این صورت لیزر هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد.

    71. Avatar photoMona گفت:

      سلام اگر شخصی بدلیل فشار آوردن به ناحیه هموروئید هنگام ادرار دچار بی اختیار شود آیا با پماد آنتی هموروئید خوب میشود؟

      1. اگر هموروئید با دارو درمان نشود لیزر یا جراحی هموروئید پیشنهاد خواهد شد. این بیماری نباید مزمن و طولانی شود زیرا عوارض گوناگونی را ایجاد می نماید و درمان آن سخت تر خواهد شد.

    72. Avatar photoحمید گفت:

      با عرض سلام خدمت شما، من در ایران نیستم و سالهاست که از هموروئید رنج میبرم، البته الان دو سالی هست که فقط. دو بار به مدت چند روز عود کرده. ولی کلا از ملین ها استفاده میکنم به صورتی که حداقل روزی سه بار اجابت مزاج باید داشته باشم که هموروئید ام هیچ اعلامی نداشته باشه، میخواستم بدونم این درمان،، لیزر پرتوان،، به انگلیسی چی میشه و آیا برای من هم مفید؟ تشکر، حمید.

      1. سلام لیزر هموروئید به انگلیسی hemorrhoid laser می شود که نوع لیزر آن co2 یا همان لیزر دی اکسید کربن پرتوان می باشد. برای این جراحی به پزشکی مراجعه کنید که جراحی را در یک جلسه و بدون عود و بازگشت انجام بدهند. برای دریافت داروی قوی نیز می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. درضمن رژیم غذایی خود را تغییر دهید و یک رژیم غذایی مناسب و پرفیبر داشته باشید.

    73. Avatar photoحسین رسولی پور گفت:

      سلام علیکم خدمت خانم دکترسعادتی .ببخشیدوقت شمارومیگیرم خانم دکتر.من دوبارعمل هموروئیدانجام دادم ولی متاسفانه نتیجه دلخوه خودمونگرفتم ووباره عودت کرد.من ازجنوب مزاحم میشم خواهشااگرمیتونیدبهم بگیدکه هزینه لیزرچقدر میشه یک دنیاممنون شمامیشم دروغ نباشه خانم دکترمدتیه که هم من وهمسرم بیکارشدیم وحقیقتن دوست دارم ازاین دردراحت بشم تمام زندگیم شده درد وناراحتی

      1. از آنجایی که راه شما دور است می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری هماهنگی های لازم برای عمل شما انجام می شود. هزینه لیزر هموروئید شما نیز بعد از ویزیت تعیین می شود. درضمن حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

    74. Avatar photoسعید میلانی گفت:

      سلام ..من رفتم پیش دکتر جراح عمومی..ازمایش انگشتی انجام داد و گفت هموروید خفیف درجه یک یا دو داری ..دارو نوشت و استفاده کردم..ولی موقع رانندگی و نشستن اذیت میشم اما موقع دفع درد و خونریزی نداشتم تا بحال .. من باید چکار کنم راهنمایی کنید ۳۰ سالمه

      1. مجدد به ایشان مراجعه کنید و داروی قوی تر دریافت کنید. همچنین مراقبت های خانگی و اصلاح رژیم غذایی را هم انجام دهید. برای نشستن نیز از بالش طبی یا رینگ استفاده کنید.

    75. Avatar photoمحمد ذاکر گفت:

      تشکر راهکار های زیادي را آموختم. حال میتوانم در باره حل مشکل اقدام کنم

      1. بسیار عالی. توجه کنید که اگر درمان های خانگی طی 3 روز پاسخگو نبود حتما برای دریافت دارو به متخصص مراجعه کنید و داروهای مختلف را روی این ناحیه حساس تست نکنید.

    76. Avatar photoمجید صراطی گفت:

      سلام من 45 سال سن دارم خانوم دکتر یک بار حدود 17سال پیش از شقاق رنج میبردم که عمل کردم خدا رو شکر حیلی خوب شد ولی الان نزدیک به دوسال که باز دچارش شدم خیلی شکمم یعد فوت دخترم سفت میشه و کمر درد هم اضافه شده بهش که به پاهامم زده خیلی اذیتم فکر میکنید با عمل دوباره خوب بشم لطفا راهنمای کنید با تشکر

      1. علاوه بر رفع مشکل یبوست باید داروی قوی نیز مصرف کنید. اگر بهبودی حاصل نشد لیزر شقاق به شما پیشنهاد خواهد شد.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *