کیست مویی

درمان خانگی کیست مویی بدون جراحی

درمان خانگی کیست مویی

جهت درمان کیست مویی، متخصص جراحی ابتدا با یک روش ساده آن را تخلیه می کند. برای این کار ابتدا ناحیه مورد نظر را بی حس می کنند و برش کوچکی برای تخلیه کیست ایجاد می کنند. پس از تخلیه مایعات و مواد زائد، زخم را یا با گاز استریل می بندند یا بخیه می زنند. همچنین، ممکن است برای جلوگیری از عفونت، آنتی بیوتیک تجویز کنند. با این حال، اگر این کیست ها دوباره ظاهر شوند، احتمال دارد به کمک جراحی آن را رفع کنند.

بهترین روش درمان کیست مویی عمل جراحی کیست مویی با لیزر توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه است. بدین ترتیب کیست مویی دیگر عود نخواهد کرد و مراقبت های سخت بعد از جراحی سنتی کیست مویی را به دنبال نخواهد داشت.

در این مقاله به معرفی چند روش درمانی خانگی پرداخته شده است که می تواند برای کاهش درد و ناراحتی ناشی از این وضعیت به فرد کمک کند. همچنین درمان های خانگی کیست مویی برای جلوگیری و عود کیست مویی نیز کاربرد دارد.

داروهای طبیعی برای درمان خانگی کیست مویی

داروهای طبیعی که برای درمان خانگی کیست مویی مورد استفاده قرار می گیرند جنبه درمان قطعی کیست مویی را ندارند. همانطور که در بالا ذکر شد درمان خانگی و گیاهی کیست مویی جنبه مراقبتی دارد. بنابراین اصول درمانی کیست مویی بر تخلیه و خارج کردن بافت معیوب توسط متخصص جراحی است. درمان های خانگی کیست مویی به جلوگیری از عود و بازگشت کیست مویی کمک می کنند.

1-درمان خانگی کیست مویی با کمپرس گرم

استفاده از یک کمپرس گرم، چند بار در روز، می تواند به تسکین التهاب کمک کند. چون گرمای حاصله باعث کاهش التهاب و در نتیجه تسکین درد می شود. برای این کار شما به یک حوله تمیز و یک سطل آب گرم نیاز دارید. حوله را در آب گرم خیس کنید و آن را بعد از فشردن، برای چند دقیقه روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. این کار را هر چند بار که لازم است تکرار کنید تا درد و التهاب فروکش کند.

درمان خانگی کیست مویی با درخت چای

روغن درخت چای دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است و باعث بهبود سریعتر کیست مویی می شود

2-درمان خانگی کیست مویی با روغن درخت چای

روغن درخت چای (Melaleuca alternifolia) دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این خواص می تواند به کاهش التهاب کیست کمک کرده، از عفونت بیشتر آن جلوگیری و به این ترتیب، باعث بهبود سریعتر کیست شود. برای این کار شما باید چند قطره روغن درخت چای را به نسبت 1:10 با آب رقیق کنید. مخلوط را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و حدود 15 دقیقه بگذارید بماند. سپس منطقه را کاملاً با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید. روزی 2 تا 3 بار این کار را تکرار کنید تا نتیجه آن را ببینید.

3-درمان خانگی کیست مویی با روغن کرچک

روغن کرچک حاوی اسید ریسینولئیک (ricinoleic acid) و دارای خواص ضد التهابی است. به همین دلیل مصرف آن ممکن است به کاهش التهاب اطراف کیست پیلونیدال کمک کند. برای این کار باید یک توپ پنبه استریل را در روغن کرچک گرم خیس کنید، و خوب روی ناحیه آسیب دیده بمالید، و بگذارید به مدت 20 تا 30 دقیقه یا یک شب بماند. روزی دو تا 3 بار این کار را انجام دهید، و هر چند وقت یکبار باید این کار را تکرار کنید.

4-درمان خانگی کیست مویی با روغن نارگیل

روغن نارگیل هم ضد التهاب و ضد درد است. بنابراین می تواند به کاهش درد و التهاب در ناحیه کیست مویی کمک کند. برای این کار باید نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل ارگانیک را در ناحیه آسیب دیده بمالید. چند ساعت آن را در محل باقی بگذارید و روزی 2 بار این کار را تکرار کنید.

درمان خانگی کیست مویی با نمک

نمک اپسوم نه تنها باعث کاهش درد می شود بلکه به خروج چرک از کیست نیز کمک می کند

5-درمان خانگی کیست مویی با نمک اپسوم (Epsom Salt)

منیزیم موجود در نمک اپسوم می تواند به کاهش التهاب کمک کند. این نمک نه تنها باعث کاهش درد می شود بلکه به خروج چرک از کیست نیز کمک می کند. کاری که شما باید بکنید این است که یک فنجان نمک اپسوم را به آب گرم یک وان حمام بیفزایید و بدن خود را به مدت 15-20 دقیقه در آن شناور کنید. در صورت لزوم این کار را تکرار کنید.

درمان خانگی کیست مویی با سرکه سیب

خواص ضد میکروبی سرکه سیب به جلوگیری از عفونی شدن کیست پیلونیدال کمک می کند

6-درمان خانگی کیست مویی با سرکه سیب

سرکه سیب خواص ضد میکروبی دارد. از این رو، می تواند به جلوگیری از آلوده شدن کیست پیلونیدال کمک کند و همین باعث تسریع روند بهبودی کیست می شود. برای درمان خانگی کیست مویی با سرکه، ابتدا سرکه را با آب رقیق کنید و سپس یک توپ پنبه استریل را در سرکه رقیق خیس کنید، آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار داده، و به آرامی فشار دهید. به کمک یک باند آن را ایمن کرده و چند ساعت در جای خود نگه دارید. سپس باند را برداشته، محل آسیب دیده را با آب بشویید. هرچند وقت یکبار، این کار را روزی دو بار تکرار کنید.

7-درمان خانگی کیست مویی با زردچوبه

زردچوبه حاوی کورکومین است که به کاهش التهاب و تسکین درد در ناحیه آسیب دیده کمک می کند . شما باید یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیری ایجاد شود. سپس این خمیر را روی ناحیه آسیب دیده بمالید و بگذارید تا خشک شود. ناحیه آسیب دیده را کاملاً بشویید. یک روش دیگر این است که ریشه زردچوبه را آسیاب کرده، آن را به آرامی روی کیست فشار دهید. این کار را روزی 2 بار انجام دهید و هر چند وقت یکبار تکرار کنید.

درمان خانگی کیست مویی با کیسه چای سیاه

خواص ضد التهابی چای سیاه ممکن است در درمان تورم و التهاب منطقه آسیب دیده مفید باشد. یک کیسه چای سیاه را به مدت 5-6 دقیقه در آب گرم خیس کنید. صبر کنید تا کیسه چای کمی خنک شود. سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. به مدت 8-10 دقیقه در محل نگه داشته، سپس بردارید. این عمل را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید و هر چند وقت یکبار تکرار کنید.

درمان خانگی کیست مویی با آلوئورا

آلوئه ورا با داشتن خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی در کاهش درد و سوزش ناشی از کیست مویی موثر است

9-درمان خانگی کیست مویی با آلوئه ورا

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی دارد. هر دو این خواص می توانند در کاهش درد و سوزش ناشی از کیست مویی موثر باشند. مقداری از ژل آلوئه ورا را بردارید و آن را در قسمت آسیب دیده بمالید. به مدت 20 تا 30 دقیقه بگذارید بماند و سپس با آب ساده بشویید. این درمان خانگی کیست مویی را 3 تا 4 بار در روز انجام دهید و در صورت لزوم تکرار کنید.

10-درمان خانگی کیست مویی با شنبلیله

به تازگی مشاهده شده که عصاره شنبلیله برای کاهش اندازه و حجم کیست در بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک مفید بوده است. به همین ترتیب، ممکن است به درمان کیست پیلونیدال نیز کمک کند. برای مصرف، یک قاشق چایخوری دانه شنبلیله را در یک لیوان آب بجوشانید و پس از صاف کردن بنوشید. روزی یک بار این کار را انجام دهید و تا رسیدن به نتیجه ادامه دهید.

11-درمان خانگی کیست مویی با ریشه گیاه بابا آدم و عسل

ریشه بورداک (Burdock Root) یک داروی عالی گیاهی برای چندین عفونت پوستی است. این گیاه دارای ترکیبات فعالی است که سموم بدن را بیرون می کشد و همچنین، به کاهش علائم کیست های مویی کمک می کنند. نصف قاشق چایخوری پودر ریشه خشک شده بورداک را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط کنید تا به صورت خمیر در بیاید. این خمیر را روی محل کیست بگذارید و تا چند ساعت آنجا نگه دارید. دو تا سه بار در روز این کار را تکرار کنید و هر چند وقت یک بار انجام دهید.

درمان خانگی کیست مویی با بورداک

پودر ریشه خشک شده گیاه بورداک به کاهش علائم کیست مویی کمک می کند

12-درمان خانگی کیست مویی با پیاز

پیاز دارای خواص ضد میکروبی در برابر تعداد زیادی باکتری است. این امر باعث می شود که برای درمان کیست مویی عفونی مناسب باشد. یک تکه پیاز ضخیم را برش دهید و آن را روی کیست قرار داده، با کمک باند نگه دارید. هر 2-3 ساعت برش های پیاز را عوض کنید. فقط مراقب باشید، زیرا پیاز گاهی اوقات پوست را تحریک می کند. همیشه ابتدا یک ناحیه کوچک را آزمایش کنید.

درمان خانگی کیست مویی با فندق جادوگر

گیاه فندق جادوگر

13. گیاه فندق جادوگر (Witch hazel)

استفاده از گیاه فندق جادوگر برای شستشوی موضعی آکنه رایج است و به دلیل دارا بودن خواص قابض و ضد التهابی می تواند به بهبود آن کمک کند. این خواص همچنین می تواند برای کیست مویی مفید باشد. ممکن است تانن های قابض فندق جادوگر باعث کوچکتر شدن کیست، و اثرات ضد التهاب آن باعث کاهش درد شوند.

آیا درمان کیست مویی با واجبی امکان پذیر است؟

علت بروز کیست مویی رویش مو و عدم از بین بردن موهای زائد ناحیه می باشد. اگر با واجبی، کرم موبر یا هر وسیله دیگری اقدام به از بین بردن موهای زائد کنید فقط می توانید از بروز یا عود کیست مویی جلوگیری کنید. همچنین می توانید عارضه دار شدن کیست مویی را به تاخیر بیاندازید. اما توجه کنید که داروی موبر، واجبی یا هر ماده دیگری که برای از بین بردن موهای زائد بر روی پوست می گذارد به پوست شما آسیب وارد نکند. گذاشتن واجبی و مرهم سیاه به منظور درمان کیست مویی کاربردی ندارد و حتی با آسیب رساندن به پوست بیمار منجر به تشدید بیماری و گسترش عفونت نیز می شود.

کیست مویی درمان نشده با فیستول های متعدد

کیست مویی درمان نشده با فیستول های متعدد

کلام آخر

قبل از استفاده از داروهای طبیعی موضعی، آنها را تست کنید. یعنی ابتدا مقدار کمی از آن را روی ساعد خود بمالید و 24 ساعت صبر کنید تا ببینید که آیا به آن حساسیت دارید یا خیر. اگرچه حساسیت به این مواد نادر است، اما ممکن است اتفاق بیفتد. اگر داروی خانگی باعث ناراحتی، سوزش یا سایر علائم غیر معمول شد، بلافاصله مصرف آن را قطع کنید. پیروی کردن از این روش های درمان خانگی کیست مویی و تکرار آنها به مقدار لازم، ممکن است بتواند تا حدی باعث بهبودی کیستها شود. به یاد داشته باشید، کیست های مویی همیشه بطور خودبخود از بین نمی روند، و در صورت عدم درمان، ممکن است منجر به عفونت های شدید شده، زندگی شما را در معرض خطر قرار دهند. از این رو، در صورت مواجهه با آنها، حتما با پزشک مشورت کنید تا اقدامات مناسب درمانی را برای شما انجام دهد. فراموش نکنید که تنها روش اثبات شده برای از بین بردن کیست مویی، مراجعه به پزشک است.

سوالات متداول درمان کیست مویی

1-درمان کیست مویی با واجبی چگونه است؟

درمان کیست مویی با واجبی امکانپذیر نیست. اما شما می توانید با این داروی گیاهی موهای زائد ناحیه کیست مویی را از بین ببرید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. دقت کنید که در هنگام استفاده از واجبی به پوست ناحیه و بافت آن آسیب وارد نکنید.

2-درمان کیست مویی بدون جراحی چگونه است؟

اگر جدار کیست مویی تشکیل شده باشد لازم است حتما با یک روش مناسب مثل جراحی یا لیزر پرتوان تخریب و تخلیه شود. در غیر این صورت با درمان های خانگی و گیاهی به درمان قطعی این بیماری دست نمی یابید. روش های غیر جراحی صرفا جهت جلوگیری یا کاهش دوره نقاهت بیماری کیست مویی کاربرد دارد.

3-درمان کیست مویی با نمک چگونه است؟

از آنجایی که نمک جهت ضدعفونی کردن نواحی مختلف بدن کاربرد دارد می توان با استفاده از آب و نمک رقیق تا حدی از عفونت مضاعف ناحیه تا حدودی کاست. دقت کنید که استفاده از آب و نمک جهت درمان کامل بیماری کاربرد ندارد و صرفا یک روش کمکی برای کاهش درد و عفونت می باشد.

4-تخلیه چرک کیست مویی چگونه انجام می شود؟

برای تخلیه چرک و عفونت کیست مویی لازم است به یک متخصص جراحی مراجعه کنید. ممکن است این عفونت بر اثر فشار و مراجعه دیرهنگام خود به خود تخلیه شود. اما درناژ و تخلیه اصولی آن حتی بعد ازترکیدن و تخلیه خود به خود عفونت ضروری است.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

114 دیدگاه برای “درمان خانگی کیست مویی بدون جراحی

  1. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من کیست موی دارم و به دکتتر مراجع کردم و فقط خط انداختن و عفونت راخارج کردند امککانش هس بدون عمل جراحی کیست مویی خوب شه؟؟
    .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دکتر شما فقط عفونت را تخلیه کرده اند که برای عمل آمادگی پیدا کنید. اگر کیست مویی تخلیه نشود دچار عود و عفونت مجدد خواهید شد. توصیه می کنم لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته را انجام دهید.

  2. Avatar photoپژمان گفت:

    سلام آیا عمل با لیزر برگشت پذیر هست؟ هزینه عمل لیزر چقدره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی های من بدون عود و بازگشت انجام می شود. هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه لطفا با مطب تماس بگیرید.

  3. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من حدود ۵سال پیش به دکتر مراجعه کردم و متوجه شدم دچار کیست مویی هستم به خاطر نشستن های زیاد در زمان کنکور. از انجام جراحی میترسیدم برای همین اقدام نکردم میخواستم بدونم امکانش هست بعد ۵سال با لیزر درمانش کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله این امکان وجود دارد و توصیه می شود کیست های مویی پیشرفته با لیزر کیست مویی و نه عمل جراحی معمول درمان شوند. میزان عود در روش لیزر بسیار پایین تر است و دوره نقاهت بسیار بسیار کوتاهتر از جراحی سنتی است.

  4. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من کیست مویی دارم بشدت عفونت کرده و بخاطر بیماری کرونا امکان جراحی در بیمارستان نیست این باعث مشکل نمیشه؟ سوال دوم من تا الان با چندتا دکتر صحبت کردم اصلا درمان کیست مویی با لیزر رو نشنیده بودن و گفتن فقط باید جراحی کنید

    1. سلام اگر می خواهید درمان کیست مویی را به تاخیر اندازید حتما تحت نظر متخصص جراحی باشید تا وضعیت شما را کنترل کنند. درباره لیزر کیست مویی باید از یک متخصص جراحی و لیزر که با لیزر کار کرده است سوال کنید. متاسفانه بسیاری از جراحان عمومی اطلاعات کافی درباره جراحی با لیزر پرتوان ندارند. توصیه می کنم مطلب مزیت لیزر نسبت به جراحی سنتی را در همین سایت مطالعه بفرمایید. لیزر کیست مویی در این کلینیک به روش بسته و به طور سرپایی و بدون عود و بازگشت انجام می شود.

  5. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر من یک کیست مویی بلای مقعد دارم که حالتی سفت داره و هنگام تحریک کمی درد می‌کنه راه درمان بدون عمل و لیزر داره مثلاً با آنتی بیوتیک چند وقت پیش آنتی بیوتیک برای سرما خوردگی خوردم کمی کوچکتر شده بود لطفاً کمک کنید من امسال کنکور دارم و استرس دارم

    1. سلام کیست مویی فقط باید تخلیه شود تا عود نکند و درمان بدون جراحی و لیزر ندارد. با مصرف آنتی بیوتیک و دارو فقط می توانید برای مدتی کوتاه از تشدید بیماری جلوگیری کنید.

  6. Avatar photofatemeh گفت:

    سلام خانم دکتر من فکر کنم کیست مویی دارم و باردارم به نظرتون چجوری میتونم درمان کنم با روش های خانگی میشه درمان کرد؟

    1. سلام با روش های خانگی فقط می توانید پیشرفت بیماری را تا حدی و تا مدت زمان کوتاهی کنترل کنید. مراقب باشید به پوست ناحیه کیست مویی آسیب نرسانید و تحت نظر متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر باشید.

      1. Avatar photoHesam گفت:

        سلام من متوجه یک سوراخ کوچک در انتهای ستون فقرات شدم یه مدت چرک آن خارج می شد و مدتی بعد هیچ علائم بروز نداد تا اینکه الان دوباره یه مقدار کمی حس خارش داره
        بخاطر کرونا فعلا نمیخوام به مراکز درمانی مراجعه کنم میشه بگید برای رفع خارش فعلا چکار کنم؟

        1. سلام بدون معاینه نمی توان نظر داد. از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد و روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  7. Avatar photoنگین گفت:

    سلام خسته نباشید برادر من چند ماه پیش متوجه کیست مویی شد که خونریزی داشت ،بعد از مدتی با فشار زیاد تونسته بود هم کیست رو تخلیه کنه و با کلی خونریزی یک کلاف مو ازش خارج کرده بود که به قطر ۲_۳ میلی متر و طول ۲_۳ سانت بود و بعد از اون دیگه خونریزی و درد نداره میخوام ببینم یعنی خوب شده و دیگه درمان نمیخواد؟

    1. سلام فشار دادن و تخلیه کیست مویی می تواند منجر به آسیب به بافت ناحیه شود. اما اگر یک مو داخل پوست رفته باشد و هنوز کیست تشکیل نشده باشد می توان مو را به راحتی خارج کرد. در مواقعی که کیست مویی به طور کامل تشکیل شده است حتما باید به طور کامل تخلیه و جراحی و درناژ شود. اگر محتویات کیست مویی به درستی تخلیه نشود و جدار کیست از بین نرود مجددا دچار عود کیست مویی خواهید شد.

  8. Avatar photoarash گفت:

    سلام وقت بخیر من کیست مویی حدودا یک هفته داشتم بعد دکتر واسم کپسول و پماد نوشت چن روز مصرف کردم هنگام مصرف ورزشم میکردم همون باعث شد کلا اون قسمت خون و چرک بزنه بیرون فکر کنم کلا خالی شده فقط جاش مونده ک دارم همون پمادو استفاده میکنم بنظر شما پماد تا آخر استفاده کنم خوب میشه یا ن…

    1. سلام درمان دارویی کیست مویی موقتی است و تا زمانی که با لیزر یا جراحی تخلیه نشود و جدار کیست از بین نرود عود کننده خواهد بود.

  9. Avatar photoحیدری گفت:

    سلام، کیست مویی من زخمش بسته شده و حالت ابسه ای پیدا کردع، میتونم ازش مراقبت کنم و تمیز نگهش دارم تا بعد کنکور واسه لیزر؟

    1. سلام بهتر است به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که آبسه کیست مویی را به طور سرپایی تخلیه کنند. در غیر این صورت مزاحمت آبسه کیست مویی به حدی خواهد شد که تا کنکور این وضعیت را تحمل نخواهید کرد. توصیه می کنم تا قبل از کنکور به روش بسته و با لیزر پرتوان لیزر کیست مویی توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید که با آرامش درس بخوانید.

  10. Avatar photo.... گفت:

    سلام خانم دکتر من حس میکنم ک کیست مویی دارم و اونقدر درد داره ک نشستن و راه رفتن برام سخت شده اما بخاطر خجالتی بودنم نمیتونم برم دکتر چون واقعا سختمه راهکاری هست که بشه باهاش حداقل تو خونه دردمو کم کنم

    1. سلام به هر حال برای تخلیه و درناژ کیست مویی باید به یک متخصص مراجعه کنید. کیست مویی خجالت ندارد!!!! درمان های خانگی ذکر شده کاملا موقت است و نباید بیماری کیست مویی را به حال خود رها کنید.

  11. Avatar photoماهان گفت:

    سلام خانم دکتر
    من از دیروز دچار درد شدید شدم که حتی نتونستم بشینم
    امروز دست زدم دیدم ورم کرده
    رفتم حموم ناحیه مورد نظر رو شیو کردم
    خانمم بعد از دیدن متوجه یه سوراخ مشکی شد که گفت یکم مو اومده بیرون
    بعد با موچین به آرامی کشید بیرون دیدیم حدود ۳۰ عدد موی صاف یک دست اومد بیرون به اندازه ۳ سانت و بعدش یه عالمه چرک همراهش اومد بیرون
    و یهو دردش حدود ۸۰ درصد کم شد
    بنظر شما باید به فوق تخصص مراجعه کنم؟
    ممنونم

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. پاکه کیست مویی باید توسط متخصص به طور کامل خارج و درناژ شود تا مجدد عود نکند و دچار آبسه و عفونت و به دنبال آن بروز درد شدید نشود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید تا بهترین نتیجه را از درمان بگیرید.

  12. سلام خسته نباشید
    ۴۰ ساله .اقا .سمت رونه راست به احتمال کیست مویی هست
    برایه برسی باید بیام مطب یا آنلاین جواب گو هستید؟

    1. سلام اگر تهران تشریف دارید تشریف بیارید مطب در غیر این صورت از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

      1. Avatar photoAli گفت:

        سلام .وقتتون بخیر
        بردار من کیست مویی داشت ،۲روز قبل عمل جراحی کرد…
        الان درد خیلی شدیدی داره و هر روز بیشتر میشه
        میشه لطفا راهنمایی کنید چیکار کنه دردش کمتر شه؟؟

        1. سلام اگر درد ایشان پیش رونده است و بهبودی نداشته اند می تواند نشانه عفونت محل جراحی کیست مویی باشد. سریعا به جراح معالج ایشان مراجعه کنید.

  13. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من امروز وقتی خواستم بشینم پایین کمرم درد کرد تا شب نگاه که کردم یه برآمدگی پایین کمرم ایجاد شده بنظرتون کیست موییه خواهش میکنم هرچی زودتر جواب بدید

    1. سلام اگر در این ناحیه مو وجود دارد و از آن دسته افرادی هستید که زیاد می نشینید و یا اضافه وزن دارید احتمال بروز کیست مویی وجود دارد. مراقبت های لازم را انجام دهید و اگر طی 3 روز بهبودی حاصل نشد از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای تشخیص کیست مویی معاینه شوید.

  14. Avatar photoArdalan گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من آپسه آنال داشتم عمل کردم بعد چند ماه کمی بالا تر آپسه کرد وبازم عمل کردم متاسفانه الان هم انتهای ستون فقراتم آپسه کرده میخواستم بدونم با لیزر درمان میشه؟طوری که دیگه این عفونت ها به سراغم نیاد؟

    1. سلام آبسه آنال ارتباطی با آبسه کیست مویی در انتهای ستون فقرات ندارد. آبسه آنال را اگر قبلا به روش سنتی جراحی کرده اید تضمینی وجود ندارد که حتما با لیزر جراحی شود. اما آبسه و کیست مویی انتهای ستون فقرات را می توانید بدون عود و بازگشت و با لیزر پرتوان نزد من درمان کنید.

  15. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر میخواستم بدونم عمل کیست مویی با لیزر هزینه اش چقدر هست؟الان من کیست مویی دارم باید قبل اینکه خوب بشه بیام عمل یا خوب شد هم بعدش میشه عمل کرد ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب بپرسید. بهتر است سریعتر برای جراحی یا لیزر اقدام نمایید. درمان های خانگی تنها برای تحمل درد و مشکلات کیست مویی به طور موقت کاربرد دارد.

  16. Avatar photoمحمد کرمی نیا گفت:

    سلام. دکتر احتمال داره با درمان خانگی خوب بشه یا حتما باید عمل کنیم. چطور میشه همیشه خوب بشه این درد نباشه

    1. سلام متاسفانه کیست مویی درمان خانگی ندارد و تا زمانی که تخلیه و درناژ نشود عود خواهد کرد. بهترین روش درمان کیست مویی جراحی بسته با لیزر کیست مویی نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه می باشد.

  17. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خسته نباشید من کیست مویی دارم و راه طولانی رو دارم برای رفتن ب دکتر و خیلی درد داره جوری ک نمیتونم بخوابم باید چیکار کنم

    1. سلام برای تسکین درد کیست مویی لازم است که توسط یک متخصص عفونت و آبسه کیست مویی تخلیه شود. با دستکاری و فشار دادن ناحیه ممکن است منجر به بروز آسیب جدی به بافت شوید.

  18. Avatar photoرحیم رسولی گفت:

    سلام من سال ۹۴سینوس را جراحی کردم البته به صورت بسته و بخیه زدن سال ۹۷ هم دو باره عود کرد الانم مرتب هر چند وقت یه بار محل عمل به صورت یک جوش بزرگ چرک وخون میکند وتا خالی شدن این جوش اصلا نمی تونم راه برم الان میخوام جراحی لیزر کنم میشه لطفا در مورد هزینه و وقتش راهنمایی کنید

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر آسیب وارد شده به بافت زیاد باشد عمل مجدد شما را به روش بسته با لیزر انجام نخواهم داد.

  19. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من به تازگی شدیدا کمر درد گرفتم اولا فکر کردم شاید بد خوابیدم ولی بعد ها دیدم از کنار های مقعدم چرک بیرون میاد تا اینکه متوجه شدم دو عدد سوراخ آبسه مانند در من وجود دارد یکیش حدودا ۱.۵ الی ۲ سانت فاصله با مقعد و دومی هم ۶ سانت یا همین حدودا فاصله از مقعد دارم پیش پزشک رفتم دارو های سیفیکسیم و مترونیدازل رو بهم دادن و گفتن اگه درمان نشد بیارید برا لیزر از مصرف اون دارو ها به بعد کمر درد من ۱۰ برابر بیشتر شده به طوری که اصلا شب ها نمیتونم راحت بخوابم و تقریبا هیچ چرکی از من بیرون نمیاد و دهانه اون سوراخ ها کوچیکتر شدن الان این شرایط من طبیعی هست؟ مصرف دارو هارو ادامه بدم؟؟؟

    1. سلام داروهای تجویز شده را برای مدت زمان تعیین شده مصرف کنید و داروها را تکرار نکنید. برای تخلیه و درناژ با لیزر اقدام کنید.

  20. Avatar photoㅠㅠㅠㅠㅠ گفت:

    سلام دکتر من ۱۵ سال سن دارم حدودا ۴ ماه پیش من به بیماری کیست مویی دچار شدم و حالم خیلی بد بعد از مدتی خودش تخلیه شد عفونتی که داشت کاملا تخلیه شد از اون روز تا ۲ هفته از آنتی بیوتیک استفاده کردم و دردش کاملا خوب شد و جاش رفت اما الان بعد از ۴ ماه کیست مویی برگشته سراغم و کم کم دارم در اون ناحیه درد رو احساس میکنم کمی هم سفت شده واقعا خیلی درد داره هزینه جراحی لیزر هم که پرسیدم خیلی بالا بود راه حلی هست دکتر که من انجام بدم از دست این بیماری راحت بشم ؟؟؟؟

    1. سلام متاسفانه راهی جز جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی وجود ندارد. مابقی روش ها موقت است و عود کننده است. موهای زائد ناحیه را همواره تمیز کنید و با یک روش مناسب از بین ببرید. جراحی یا لیزر کیست مویی را هم انجام دهید.

  21. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام میخواستم بدونم بعد از درمان کیست مویی با لیزر چقدر طول میکشه که بتونم فعالیت ورزشی انجام بدم؟

    1. بستگی به نوع ورزش و وسعت جراحی دارد. معمولا دو هفته بعد از لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک می توانید شروع به ورزش سبک کنید.

  22. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام با جراحی لیزری چقدر زمان میبره کاملا خوب بشه؟

    1. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک در یک جلسه سرپایی 30 دقیقه ای بدون درد و خونریزی انجام می شود. یک روز بعد از لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید و بعد از کشیدن بخیه ها کاملا بهبود می یابد.

  23. Avatar photoحدیث گفت:

    با سلام
    من حدود 8 ماه پیش عمل به روش باز انجام دادم و الان دوباره احساس درد وگرفتگی و حس سفتی در اون ناحیه پیدا کردم. همراه با خروج مایعات سفید و خاکستری خیلی کم. پیش دکتر خودم رفتم و گفت دوباره عود کرده و باید عمل رو تکرار کنی. من به هیچ عنوان نمیخوام به روش باز عمل کنم چون 40 روز فقط تو خونه خوابیدم و هی پانسمان کردم و 8 ماه تمام به پشت اصلا نخوبیدم و از بالش مخصوص ارتوپدی هم برای نشستن استفاده کردم ولی فایده نداشت و عود کرد. خانم دکتر میخوام بدونم که میتونم لیزر انجام بدم با وجود اینکه هنوز جای جراحی خوب نشده و پوستش صورتی رنگ مونده ؟ لیزر موهای زاید رو کی باید انجام بدم قبل یا بعد از عمل چون پوستم فکر نمی کنم آماده لیزر موهای زاید باشه و اینکه چند جلسه لیزر موهارو دایمی از بین میبره؟
    با تشکر

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر بافت ناحیه آسیب جدی ندیده باشد می توانید لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید. برای لیزر موهای زائد هم می توانید از مطب من وقت بگیرید تا با درجه مطمئن برای شما لیزر موهای زائد را انجام بدهند.

  24. Avatar photoمهدیار گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من امروز متوجه شدم که کیست مویی دارم.و الان یه توده مو رو از محل پایین کمر در آوردم و میخوام بدونم من الان کیست رو در آوردم یا نه؟البته مقداری خون هم هم از محل کیست خارج شد و موقع در آوردن توده مو اصلا هیچ دردی حس نکردم و فکر کنم کیست در مراحل اولیه هست و یه سوراخ خیلی کوچیک بیشتر نیست.برای درمانش باید چیکار کنم؟😕

    1. سلام شما فقط مو را خارج کرده اید و لازم است جدار کیست مویی هم تخریب و تخلیه و درناژ شود. وقتی کیست مویی در مراحل اولیه است به این معنا نیست که جدار کیست تشکیل نشده است و نیاز به جراحی ندارد. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که کمترین دوره نقاهت را دارد و جای عمل هم روی بدن شما باقی نماند.

  25. Avatar photoرضااسماعیل زاده گفت:

    درود بر شما.من حدود۸سال قبل چراحی کردم که بعد از عمل چون دکتر چراح برای تخلیه ترشحات بخیه نزد خیلی طول کشید که بسته شود حدود ۷ماه وخیلی اذیت شدم .باتوجه به شرایط وخاطره بد .ومتاسفانه بازگشت مجدد بیماری کیست .راه لیز را پیشنهاد میدهید؟لطفا بفرمایید باید از کجا شروع کنم .ممنونم

    1. سلام شما باید معاینه شوید اگر به دلیل جراحی سنتی قبلی آسیب جدی به بافت نرسیده باشد می توان لیزر کیست مویی به روش بسته انجام داد. از مطب وقت ویزیت حضوری یا ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  26. Avatar photoحسام گفت:

    سلام
    من حدودا ۷ ماهی هست که دوتا کیست مویی نزدیک مقعد دارم تا این لحظه ازم چرک بیرون میاد پیش چند تا دکتر رفتم همگی گفتن باید عمل بشه به همگی گفتم لیزر ولی اون دکتر ها بهم گفتن چون فاصله با مقعد دارن استفاده از لیزر میتونه باعث تخریب اون قسمت های استخوانی و خود مقعد بشه و برام عمل جراحی رو گفتن که جراحی میکنیم تخلیه میکنیم و میزاریم باز بمونه خودش بسته میشه این روش درمانی که به من گفتن در کل تاییدش میکنید؟ واقعا تو این قسمت لیزر خطرناکه؟ باید حتما جراحی رو انجام بدم؟
    ببخشید سوال هام زیاد شد

    1. اگر لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام شود خطری ندارد و به علاوه به بافت سالم اطراف ناحیه آسیب نمی رساند. این در حالی است که تیغ و کوتر ظرافت لیزر را در برش ندارد و به بافت سالم هم آسیب می رسانند.

      1. Avatar photoحسام گفت:

        آخه میدونید تو شهر ما (تبریز) کسی نیست که واقعا تو کار کردن با لیزر ماهر باشه
        من تو لیست پزشکان تبریز میزنم نمیدونم چرا اسم شمارو هم میاره مگه شما تو تبریز هستین؟ اگه تبریز هستین بیارم پیش خودتون

      2. Avatar photoمهدیه گفت:

        سلام وقت بخیر ، برادر من حدود یک ماهه متوجه شده که کیست مویی در ناحیه بین باسن داره ، که چرک کرده و خونریزی داره ، ایشون درد دارن باید چکار کنن ؟

        1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرند. ممکن است ابتدا عفونت و آبسه کیست مویی به طور سرپایی تخلیه شود. سپس لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک برای ایشان انجام خواهد شد.

  27. Avatar photofp گفت:

    سلام.من به تازگی دچار کیست مویی شدم و به پزشک مراجعه کردم و ایشون گفتن که تازه داره شروع میشه.و اینکه گفتن با لیزر نمیشه کیست رو به صورت کامل خارج کرد چون شاخه شاخه هست و اگه یه شاخه بمونه باز عود میکنه.خواستم بپرسم چون به تازگی شروع شده ایا لیزر درمان قطعی خواهد بود؟

    1. سلام احتمالا منظور ایشان استفاده از لیزر کم توان بوده است. کیست مویی در هر مرحله ای که باشد باید با جراحی یا لیزر پرتوان تخلیه و درناژ شود و لیزر کم توان به تنهایی ریشه های کیست را از بین نمی برد. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه انجام دهید.

  28. Avatar photoمیترا گفت:

    سلام من پشت کمرم کیست چربی داشتم دکتر تخلیه اش کرد
    باز مجدد بعد چن سال فشار امده روش قرمز وملتهب شده الان عفونت کرده دکتر امپول داد و پماد سیاه روش گذاشتم الان بهترم چن روز گذشته چی کار میشه کرد؟ میخوام کلا برش دارم

    1. سلام به هیچ عنوان از داروی سیاه استفاده نکنید. زیرا می تواند آسیب جدی به بافت ناحیه بزند و بازسازی آن امکانپذیر نخواهد بود. دکتر متخصصی که قبلا مراجعه کرده اید فقط عفونت را تخلیه کرده بودند و لازم بود بعد از تخلیه عفونت نسبت به عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان اقدام می نمودید.

  29. Avatar photoalireza.m گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من چند سال پیش حدودا ۵ سال پیش دچار این عارضه شدم حدودا دوران بلوغ به بعد که زود به زود پایین کمرم ایجاد میشد تا همین دوسال پیش ک رفتم خدمت الان نزدیک به دوسال هست که دیکه هیچ مشکلی ندارم نه دردی نه عفونتی نه خونی هیچی ندارم.
    خواستم بدونم الان این مشکل خوب شده یا دوباره امکان بروزش هست؟
    و اینکه از اول هیچ اطلاعی از کیست مویی نداشدم هیچ درمانی انجام ندادم.
    بدنمم پرمو هست.
    ممنون میشم اگ راهنماییم کنید ک دنبال درمانش باشم ک دوباره عود نکنه یا اینکه تو این مدت خوب شده برم لیزر موهای زاید ک از بروز دوباره جلو گیری کنم.

    1. سلام برای تشخیص کیست مویی به یک متخصص مراجعه کنید. اگر کیست مویی تخلیه و درناژ اصولی نشود مجدد عود خواهد کرد و زمان مشخصی هم ندارد. هر لحظه ممکن است کیست مویی مجدد عفونی شود و عود کند. لیزر موهای زائد را انجام دهید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید و به ناحیه فشار نیاورید. مراجعه به متخصص را هم فراموش نکنید.

  30. Avatar photoرومینا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من حدود یکسال هستش که روی کمر ومهره های کنرم جوش زده که فکر میکنم کیست مویی باشه خیلی هم میترسم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود. اگر در این ناحیه موی ضخیم دارید حتما موها را با یک روش مناسب از بین ببرید.

  31. Avatar photoرومینا گفت:

    خانم دکتر روی مچ دست راستم هم عین یه زخم از همون زمان ایجاد شده بصورتی که گاهی پوست روش را میگیره وحس میکنم که خوب شده ولی دوباره چند ساعت بعدش پوستی روش نیست وخارش دارد وزخم هستش این جریان نگرانم کرده

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  32. Avatar photomahdi گفت:

    سلام خانم دکتر میشه کیست مویی را به روش گفته خود با نمک اپسوم و شنبلیله و بابا ادم وعسل ترمیم قطعی کرد یا باید پیش منخصص لیزر و جراحی رفت

    1. سلام درمان های دارویی صرفا جهت بهبود سریعتر زخم بعد از جراحی یا تخفیف درد قبل از جراحی توصیه می شود و روش درمان قطعی محسوب نمی شود. تا زمانی که جدار کیست تخریب و تخلیه نشود کیست مویی عود خواهد کرد.

  33. Avatar photoبرهانی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶سال پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم الان مجدد احساس درد دارم و عفونت های خیلی کم بدون بو ازم خارج میشه باید چیکارکنم؟راه حلی برای درمان خانگی وجود دارد؟

    1. درمان خانگی برای کیست مویی پیشنهاد نمی شود و این درمان ها برای جلوگیری از کیست مویی، تسکین موقت درد یا بهبود سریعتر زخم جراحی کیست مویی پیشنهاد می شود. توصیه می کنم در صورت امکان لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  34. Avatar photoزهراذ گفت:

    سلام خانم دکتر دختر من 15 سال داره امروز حفره در بالای دنبالیچه اش باز شده و چند بار ازش مو خارج شده. من شیراز هستم دکتر در شیراز هست با لیزر کیست خارج بشه رو، انجام بده

    1. سلام متاسفانه متخصص جراحی و لیزر در شیراز نمی شناسم. از مطب من می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  35. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام خسته نباشید من چندسالی هست که کیست مویی درناحیه باسن دارم آیا همکاری درشیراز یا جهرم دارین برای درمان با لیزر .چون عمل به روش سنتی دردناکه.ممنون

    1. سلام متاسفانه لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را همکاران دیگر من در این شهرها انجام نمی دهند.

  36. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام کیست مویی دارم چرک و خونش تخلیه شده از عمل باز میترسم من می‌خوام لیزر بکنم ولی میگن چون عفونت داره نمیشه لیزر کرد حتما باید عمل باز بشه می‌خوام بدونم راه کار شما چیه من می‌خوام که لیزر بکنم چون نمیتونم تو خونه زیاد بمونم باید برم سرکار به خاطر همین عمل باز انجام نمیدم میشه لیزر کرد ممنون میشم راهنمایی کنید میترسم برم جایی که بلد نباشن بدتر بشه

    1. سلام من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان به روش بسته و پلاستیک و بدون عود و بازگشت جراحی می کنم. بیمار فقط یک شب در منزل استراحت می کند و دوره نقاهت بسیار بسیار کوتاهتر از جراحی باز می باشد. لیزر کیست مویی را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید که این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهند.

  37. Avatar photo…. گفت:

    سلام دکتر
    من حدود دوسال قبل از محل سینوس پیلونیدال کمی ترشح خونی و چرکی داشتم و بعد بسته شد.
    ولی در طی یک سال گذشته دچار کمر درد شدید شدم، که بسیار شبیه درد سیاتیک بود و به پای چپم انتشار داشت.
    بعد از مراجعه به پزشک mri ستون فقرات و ازمایش های مربوط به بیماری های استخوانیم هم کاملا نرمال بود.
    اما اخیرا یک توده‌ی خدود ۲ سانتی در سینوس پیلونیدال حس کردم.
    میخواستم بپرسم امکان داره این کمردرد به خاطر همون کیست باشه؟
    و این که احتمالش وجود داره این کیست ها در نزدیکی اعصاب لگنی ایجاد بشن و درد ایجاد کنن؟
    و سوال اخرم این که بعد از عمل با لیزر محل جراحی یک کیست ۲-۳ سانتی حدودا چقدر خاهد بود؟
    خیلی متشکرم.

    1. بله امکان دارد درد کمر شما به دلیل بروز کیست مویی باشد. احتمال انتشار عفونت و ریشه های کیست تا نزدیک اعصاب لگن وجود دارد. من جراحی و لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک و با لیزر پرتوان انجام می دهم و اثری از محل جراحی باقی نخواهد ماند زیرا به روش زیبایی انجام می شود.

  38. Avatar photoیه ناشناس گفت:

    سلام من هیچ دردی ندارم . و بالای مقعدم است ایا لازم است عمل بکنم ? لطفا بگید چون خیلی استرس دارم

    1. بهتر است در اولین فرصت نسبت جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. زیرا اگر عفونی شود بیمار درد زیادی را متحمل می شود.

  39. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر محترم، بنده تازه با شما توی سایت آشنا شدم، سه روز پیش بعد از سه روز درد و بروز چرک، عمل کیست مویی با لیزر و انجام دادم بعد از جراحی بخاطر سفت بودن باسنم زخم باز به هم جوش خورده، در صورتی که جراح گفت تا ده روز با سرم داخل زخم شسته و بعد با باند داخل زخم را بپوشانم و پانسمان کنم، اما زخم من الان بعد از سه روز بعد از جراحی کلا بسته شده فقط باسرم زخم رو شستشو میدم و روی زخم رو با باند میبندم، ایا اشکالی بوجود نمیاد؟ ایا برای ضد عفونی فقط با سرم شستشو کافیه یا باید از پماد یا چیز دیگری هم استفاده کنم؟ درد و خونریزی هم ندارم، راننده هستم و دکتر دوهفته استراحت داده، ممنون از حس انسان دوستی شما که پاسخگو هستید 🙏

    1. سلام از آشنایی با شما خوش وقتم و از قدردانی شما سپاسگزارم. بسیار عالی است که زخم شما به این سرعت بسته شده است. با مشورت جراح معالج خود فقط شستوشوی روزانه را انجام دهید. تا بسته شدن کامل زخم از رانندگی خودداری کنید. مهمترین مراقبت بعد از جراحی کیست مویی از بین بردن موهای زائد است. اگر مویی داخل یا اطراف زخم رشد کرد آن را با موچین ضدعفونی شده تمیز کنید تا زخم شما عفونت نکند. معمولا نیازی به پماد و دارو نیست مگر در مواقعی که زخم دیر بسته می شود یا عفونت دارد.

  40. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام
    من 3 بار کیست مویی عمل کردم و آخرید بار 12 سال پیش با لیزر و بصورت باز انجام شده. بعد از بهبودی تمامی و های زاید هم با لیرز از بین بردم. بع علت زمین خوردن دوباره درد و عفونت از محل جراحی دارم و بسیار شبیه درد زمان کیست مویی است. آنتی بیوتیک سیپرو و مترونیدازول مصرف کردم ولی خوب نشد. آیا نیاز به جراحی مجدد داره؟

    1. احتمالا مجدد نیاز به عمل جراحی کیست مویی دارید از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  41. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام .
    من یه چند روز بود احساس می‌کردم یه چیزی شبیه جوش آخرای ستون فقراتم وجود داره بعدش با یکم جابه جایی دیدم ازش مو درمیاد. بعد فهمیدم زائده ی سیاه رنگی هست کا با گفتا مادرم برگشت مو هست ولی فعلا کوچیکه اندازه ناخن هم نمیشه و وقتی دیت میزنم میتونم مو بکنم. میخوام بدونم این وضعیت نیاز به جراحی داره؟
    یا اگه هنوز پیرفته نباشه از بین میره؟

    1. اگر جدار کیست مویی تشکیل نشده باشد و سطحی باشد می توانید سرپایی در مطب کیست را تخلیه و درناژ نمایید. توصیه می کنم به متخصص مراجعه کنید و خودتان ناحیه را دستکاری نکنید. موهای زائد ناحیه را همواره تمیز کنید. اگر جدار کیست تشکیل شده باشد و عمقی باشد لازم است برای درمان حتما از یکی از روش های عمل جراحی کیست مویی جهت درمان اقدام نمایید.

  42. Avatar photoنوروزی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من دوبار کیست مویی رو جراحی کردم و مو رو از زخم کشیدن بیرون ولی حدود ۶ ماه از جراحی دوم میگذره ولی زخمم پوست نمیگیره و بسته نمیشه. میشه یک راهنمایی بکنید ممنون.

    1. عفونت و فشار بر ناحیه کیست مویی باعث می شود که زخم کیست مویی ترمیم نشود. استفاده از عسل خالص نیز به بهبود سریعتر زخم جراحی کیست مویی کمک می کند.

  43. Avatar photoایمان گفت:

    سلام من پشت گردنم زده چون سدمو با تیغ میزنم میخواستم بدونم باید چیکار کنم با سپاس

    1. به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. کیست مویی عمقی و بزرگ توسط جراح تخلیه می شود. اما این جوش های کیستیک با داروی مناسب و رعایت بهداشت درمان می شود.

  44. Avatar photoبهارع گفت:

    سلام من چند هفت هست ک بعضی مواقع موقع نشستن کمی درد دارم و ی فرورفتگی ریز بالای مقعدم دارم ولی اصلا عفونت و خارش و زخم نداره …. بنظرتون کیست مویی هست؟باید چکارش کنم چون نمیتونم عمل کنم با درمان های خانگی امکان پذیر هست؟؟؟

    1. اگر جدار کیست مویی در این ناحیه تشکیل شده باشد درمان خانگی برای آن وجود ندارد و فقط با روش های خانگی می توانید عفونت و عارضه دار شدن آن را تا حدی به تاخیر بیاندازید

  45. Avatar photoکتی رضایی گفت:

    سلام من در دوران شیردهیم ۱۳ ساله کیست مویی دارم ۱۰ سالی بود که خوب شده بود ولی الان بعدزایمانم دوباره باز شده و خونریزی میکنه چیکارش کنم ؟
    ضمنا من در دوران شیردهیم
    چطوری عمل کنم با یک نوزاد دوسه ماهه

    1. راحت ترین روش جراحی کیست مویی لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک توسط یک متخصص ماهر در این زمینه است.

  46. Avatar photoحسن جعفری گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر.
    من تقریبا چهار سال پیش کیست اومد سراغم و رفتم متخصص ارتوپد در مشهد گفت باید جراحی بشم و عمل جراحی انجام شد و تا امروز سه بار من حسع برگشته اون غده یا بیرون اومدگیه مابین خط باسنو حس کردم و امروز هم رویه بخیه هام همون طور بیرون اومدگی یا باد کرده و بشدت درد داره هنگام لمسای ناخوداگاه و واقعا اون استرسع افتاده به جونم چون اینبار دیگه فرق میکنه عمل رو عمل 😶حس خیلی بدی بهم دست داده.

    1. احتمالا کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  47. Avatar photoFati گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشین من امروز عمل کیست مویی بدون بخیه انجام دادم بعد الان خونریزی داریم
    طبیعیه؟؟

    1. اگر مقدار خونریزی کم باشد و رو به کاهش مشکلی وجود ندارد. با جراح خود در ارتباط باشید.

  48. Avatar photoMr tork گفت:

    سلام خانم دکتر کیست مویی من یه ۷.۸ ماهی هست شروع به عود گردنه و هر روز با آب می‌شورم ولی بغل کیست سواره هوایی پرونده حدود ۳ تا سوراخ به سمت پایین هست
    اگه میشه طور عمل و عوارض عمل رو بگین

    1. من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان کاملا تخلیه و درناژ می کنم و به روش پلاستیک زخم را می بندم. در این روش لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک از زخم باز خبری نیست و دوره نقاهت بسیار کوتاهتر از جراحی باز می باشد.

  49. Avatar photoسام گفت:

    درود و خسته نباشید
    من ۳۳ سالمه و از ۱۵ سالگی بعضی مواقع ناگهانی از پایین ستون فقراتم یه درد وحشتناک به مدت تقریبا ۳ ثانیه عذابم میداد،
    در این مدت بعد از ۱۸ سال شاید هر ساله ۶ماه یکبار به مدت چند ثانیه مجدد همون ناحیه تیر میکشید والان ۳ ساله بعد از چند ماه یکبار برامدگی تیره پایین ستون فقراتم مشخصه به اندازه یک نخود و سفته و الان در این ۳ سال دردش بیشتره شده یه مدتم تو این سالهای اخیر که گذشت یکبار پایین ستون فقراتم از این برامدگی ها چرک میزد بیرون همراه با یه زره مو
    اون موقع فهمیدم کیست مودارم
    به نظر شما کیست مو میتونه باعت فلج شدن انسان بشه یا خیر
    و در این مدت بنا به دلایلی نتونستم عمل کنم ایا در این فاصله امکان ریشه زدن کیست مو در داخل تخمدان یا نخاع ممکنه؟

    1. اگر کیست مویی عفونی شود و درمان نشود به مرور زمان فیستوله می شود و اگر باز هم درمان نشود احتمال انتشار عفونت و فیستول به دیگر نقاط بدن نیز وجود دارد.

  50. Avatar photoپوریا گفت:

    سلام خانم دکتر . من قبلا هم پیام دادم خدمتتون ابسه مقعدی داشتم عمل کردم ولی درد دارم هنوز که به دکتر دیگه مراجعه کردم گفتش ابسه کامل تخلیه نشده راهکار چیه . ایا با لیزر درمان بشم خلاص میشم ازش. ممنون

    1. تا بهبودی کامل لازم است تحت نظر جراح باشید. لیزر آبسه مقعدی احتمال عود این بیماری را بسیار کاهش می دهد.

  51. Avatar photoعارف گفت:

    سلام خانم دکتر، بنده هم مشکل سینوس پیلونیدال دارم وهم شقاق و هموروئید. میشه همشون رو همزمان با لیزر درمان کرد؟

    1. بله معمولا این امکان وجود دارد. بعد از ویزیت تشخیص قطعی اعلام می شود.

  52. Avatar photoداوود ابی گفت:

    سلام من حدود 5 ساله کیست مویی دارم نه درد میکنه نه چیزی فقط یه سوراخ هست ک گود شده حتما باید عمل بشه ؟

    1. بله در اولین فرصت برای تخلیه کامل و عمل جراحی کیست مویی اقدام کنید. زیرا بدون هیچ پیش درآمد و علائم خاصی ممکن است در وقتی نامناسب دچار آبسه و عوارض دردناک کیست مویی شوید.

  53. Avatar photoمینا گفت:

    سلام وقتتون به خیر باشه
    من دو روزی هست وقتی انتهای ستون فقرات و قسمت دنبالچه رو دست میزدم درد میکرد و میسوخت. بررسی کردم زخمی شبیه بریدگی مانند ایجاد شده اما برامدگی یا کیستی که مو ازش بیرون زده باشه هیچ کدوم نبود. میخواستم بپرسم بازم ممکنه کیست مویی باشه؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص داد. از آنجایی که کیست مویی در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و بروز آن در ناحیه پایین کمر بسیار شایع است احتمال کیست مویی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *