شقاق فیشر مقعد

شقاق در مردان

شقاق در مردان-شقاق مقعد در مردان

تعداد زیادی از مردان در طول زندگی خود حتی برای یکبار هم که شده شقاق را تجربه می کنند. این بیماری دردناک و پرسوز که می تواند در موارد حاد فرد را از انجام برخی از فعالیت هایش بازدارد با روش های مختلفی قابل درمان و پیشگیری است. درمان شقاق در مردان با ورزش و رژیم غذایی مناسب یکی از راهکار های بسیار کارآمد و پرطرفدار است که طی مدت کوتاهی سبب بهبود وضعیت بیمار خواهد شد. مردان در مقایسه با زنان کمتر تمایل به استفاده از دارو و مراجعه به پزشک دارند اما برای این که مطمئن شوید خطری شما را تهدید نمی کند حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا دستورات لازم را به شما گوشزد کند

درمان شقاق مردان در منزل

درمان شقاق در مردان

شقاق مقعدی از جمله بیماری هاییست که ناحیه مقعد را درگیر می کند و موجب می شود عبور مدفوع از کانال مقعد بسیار سخت و دردناک شود. شقاق مقعدی شاید از رایج ترین بیماری ها در میان افراد جامعه باشد که بیشتر با استفاده از درمان های خانگی بهبود می یابد. نشانه های معمول شقاق در مردان سوزش، درد و خونریزی می باشد که اکثرا به علت یبوست یا اسهال به وجود آمده است.

پزشکان برای درمان شقاق در مراحل ابتدایی پماد و شیاف را برای بیماران تجویز می کنند اما این تنها راه حل بهبود وضعیت شقاق نیست و اگر حوصله استفاده از دارو ها و کرم های مختلف را ندارید می توانید با انجام تمرینات ورزشی مناسب جهت درمان شقاق اقدام کنید.

درمان شقاق مقعد در مردان

درمان شقاق در مردان با یوگا

یوگا یکی از پرطرفدارترین ورزش هایی است که در درمان بسیار از بیماری ها یک عامل کمک کننده و عالی به شمار می رود. انجام تمرینات یوگا به رفع یبوست و ترویج هضم کمک می کند. در واقع با تحریک شدن ناحیه شکم عملکرد روده ها کاملا تحت تاثیر قرار می گیرد و درد مقعد نیز به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین تنش و اسپاسم عضلات مقعد را کاهش داده و منجر به آرام شدن درد و گرفتگی این ناحیه می شود. برای بهره مندی از اثرات مفید و موثر یوگا بهتر است که با یک مربی یوگا مشورت کرده و از این ورزش لذت ببرید.

درمان شقاق در مردان با تمرینات متوسط ​​و شدید

طبق مطالعات صورت گرفته انجام سی دقیقه تمرین متوسط و شدید مانند پیاده روی می تواند سبب بهبود شکاف های مقعدی شود. در حقیقت قدم زدن حرکات روده ای را تحریک و منظم تر می کند و سبب می شود تا هنگام دفع مدفوع و داشتن حرکات روده ای بزرگ فرد بهتر عمل تخلیه را انجام دهد. ورزش پیاده روی جریان خون بدن را تنظیم کرده و خون رسانی به نقاط مختلف اندام های بدن را بیشتر می کند. بدین ترتیب روند درمان شقاق راحت تر می شود

حمام کردن و درمان شقاق مقعد در مردان

درمان شقاق در مردان با تمرین حمام

درمان شقاق مقعدی با انجام تمرین در حمام جریان خون به ناحیه مقعد را افزایش می دهد. برای شروع باید یک وان آب را از آب گرم پر کنید و درون آن بنشینید. سپس عضلات مقعد را دچار انقباض کنید و این حالت را چند دقیقه حفظ کنید. پس از آن انقباض را رها کرده و عضله را در حالت آرامش قرار دهید. انجام این تمرین سه بار در روز می تواند اثرات مفید و موثری داشته باشد.

درمان شقاق در مردان با سایر روش ها

با این وجود که ورزش یکی از موثرترین درمان های شقاق محسوب می شود اما ایجاد تغییرات دیگر در سبک و شیوه زندگی نیز می تواند بسیار اثربخش باشد. فرد باید دقت کند که در هنگام اجابت مزاج از اعمال هرگونه فشار بر ناحیه مقعد خودداری کند و برای خروج مدفوع زور نزند. زور زدن سطح پارگی ها را بیشتر می کند و بیماری را حادتر خواهد کرد.

مصرف فیبر در رژیم غذایی نیز یکی از بهترین و شایع ترین راهکار هایی است که سبب درمان شقاق در مردان و زنان خواهد شد. بدین جهت بهتر است که مصرف فیبر روزانه را تا 35 گرم در روز افزایش داد و نهایتا با خروج مدفوع نرم و عدم بروز یبوست به درمان بیماری کمک نمود. استفاده از سبزیجات تازه و میوه های سالم و پرفیبر در اولویت های یک رژیم غذایی پرفیبر می باشند. با انتخاب غذا هایی که سبب نرم شدن روده ها و حرکت آسان تر مواد در طول روده می شوند می توان سریع تر به نتیجه رسید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *