بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

مراقبت بعد از جراحی هموروئید

دستورات بعد از جراحی هموروئید

در این صفحه در مورد مراقبت و نگهداری بیمار بعد از عمل جراحی هموروئید یا بواسیر خواهید خواند همچنین این مطالب شامل حال بیمارانی که لیزر هموروئید یا بواسیر انجام داده اند نیز می شود. طول درمان بعد از لیزر و جراحی هموروئید بسیار وابسته به مراقبت بعد از عمل می باشد.

چنانچه عمل جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد چند ساعت بعد از عمل جراحی بیمار مرخص شده و به منزل می رود. در روز اول بعد از عمل جراحی هموروئید استراحت کنید و از منزل خارج نشوید.

تا زمانی که پانسمان دارید از خوردن غذای سنگین اجتناب کنید زیرا سبب تحریک اجابت مزاج می شود. اگر جراحی هموروئید وسیع نبوده از روز بعد از عمل جراحی می توانید غذای کامل و بخصوص پر فیبر میل کنید در غیر این صورت ۴-۳ روز غذای سبک میل شود.

خانمی که با نشستن در لگن آب گرم درد هموروئید را تسکین می دهد

صبح روز بعد از عمل جراحی پانسمان برداشته می شود. در روش عمل جراحی هموروئید با لیزر پانسمان داخل مقعد یا فتیله گذاشته نمی شود و فقط روی محل جراحی پانسمان می شود. پس دیگر نگران پانسمان داخلی نباشید. اگر پانسمان به محل عمل جراحی هموروئید چسبیده باشد آن را خیس کنید تا جدا شود. افرادی که هموروئید را لیزر کرده اند پانسمان خاصی ندارند و نیاز به تعویض پانسمان ندارند.

از روز بعد از عمل جراحی روزی ۳-۲ بار در لگن آب گرم بنشینید. آب باید ولرم باشد و داغ نباشد. بیمار باید محل عمل هموروئید را در لگن آب گرم باز و بسته کند تا از ایجاد عفونت و آبسه جلوگیری شود. چنانچه بیمار مبتلا به هموروئید برای نشستن در لگن آب گرم مشکل دارد می تواند طبق تصویر زیر از توالت فرنگی استفاده کند به طوری که لگنی کوچک را بر روی توالت فرنگی قرار داده و از ثابت بودن آن مطمئن شوید سپس بر روی آن بنشینید. همچنین شما می توانید لگن درمانی روی توالت فرنگی را از داروخانه ها تهیه کنید.

نشستن در لگن آب گرم بر روی توالت فرنگی

در صورت درد بعد از عمل جراحی هموروئید می توانید از دارو های مسکن خوراکی و در هنگام خواب از خواب آور های سبک استفاده کنید. در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت، نیازی به خوردن آنتی بیوتیک نیست. اگر عمل جراحی شما سبک بوده است، روز بعد از جراحی می توانید ملین را شروع کنید. اما اگر عمل جراحی شما وسیع بوده بهتر است مصرف ملین 2 الی 3 روز به تعویق انداخته شود. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال و اگر با مصرف ملین اسهال می شوید مقدار آن را کم کنید یا کاملا قطع کنید. اگر عمل دفع مدفوع را بیش از اندازه به تاخیر بیاندازید دچار یبوست شدید می شوید. همچنین اگر دفع مدفوع طبیعی با کالیبر طبیعی نداشته باشید به مرور دچار تنگی مقعد می شوید. پس برای مدت طولانی بعد از عمل رژیم سبک نداشته باشید.

بعد از عمل جراحی هموروئید داشتن چند قطره خون ریزی هنگام اجابت مزاج در هنگام خشک کردن ناحیه طبیعی می باشد. اما اگر این خون ریزی بعد از دو ماه ادامه پیدا کند و کم نشود حتما باید روده بزرگ جهت علت خون ریزی بررسی شود و کولونوسکوپی انجام شود. در بیمارانی که بالای ۴۰ سال می باشند و با خون ریزی مراجعه می کنند کولونوسکوپی باید قبل از عمل جراحی هموروئید انجام شود.

در چند ماه اول بعد از جراحی هموروئید ممکن است در صورت یبوست شدید، چند قطره خون ریزی یا کمی سوزش داشته باشید که در این صورت با پزشک خود تماس گرفته و با انجام توصیه های لازم سریعا خوب می شوید. بهتر است در چند ماه اول بعد از عمل جراحی هموروئید از روزه داری اجتناب شود.

بیمار مبتلا به هموروئید و بیمارانی که به تازگی عمل جراحی هموروئید انجام داده اند یا لیزر هموروئید انجام داده اند از دستمال کاغذی معمولی برای خشک کردن خود استفاده نکنند ترجیها از دستمال مرطوب مخصوص این ناحیه یا دستمال مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید. در برخی موارد برای تسکین درد، بعد از این که پانسمان برداشته شد، شیاف ضد درد دیکلوفناک توسط پزشک معالج تجویز می شود. نحوه گذاشتن شیاف را در زیر مشاهده می فرمایید. بهتر است بیمار از مسکن و ضد دردهای تزریقی یا خوراکی استفاده کند و استفاده از شیاف در مراحل اولیه پیشنهاد نمی شود.

مراحل گذاشتن شیاف برای هموروئیدبرای جلوگیری از ابتلا به هموروئید و بیماری های مقعدی باید فشار از روی این ناحیه برداشته شود و برای این کار می توانید از نشیمنگاه نرم یا بالش هموروئید استفاده کنید. اگر در طول روز به مدت طولانی بر روی سطح سفت می نشینید از یک بالشتک طبی استفاده کنید تا فشار از روی ناحیه کاسته شود. همچنین هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزید و دوباره بنشینید. بالش های طبی و دونات شکل را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

رینگ هموروئید برای نشستن

درد بعد از جراحی هموروئید

مسلما بعد از برداشتن پاکه همورویید یا همان روش عمل جراحی هموروئید بیمار درد و سوزشی را در ناحیه مقعد احساس خواهد کرد. برای تسکین درد بعد از عمل هموروئید دو نکته مهم را باید در نظر داشته باشید.

بیمار شب قبل از عمل با شیافی که پزشک قبلا تجویز کرده است، عمل دفع را به طور کامل انجام می دهد و تا 48 ساعت نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت. سپس جراح شما یک داروی ملین تجویز می کند تا بعد از عمل دچار یبوست نشوید. در این صورت بعد از اولین اجابت مزاج احساس دردی نخواهید داشت یا بسیار جزئی خواهد بود.

چطور آب گرم هموروئید را تسکین می دهد

در مواقعی که بیمار با لیزر جراحی می شود میزان درد بعد از جراحی به بیش از یک هفته نخواهد رسید. درد بعد از لیزر هموروئید با مسکن هایی که توسط پزشک تجویز می شود قابل کنترل است. متاسفانه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیر با تیغ جراحی یا کوتر بیمار درد زیادی را تا مدت ها تحمل می کند.

زیرا کوتر و تیغ جراحی ظرافت لیزر سوپرتین را ندارند و به بخش وسیعی از بافت مقعد آسیب وارد می کنند. همچنین همانند لیزر این خاصیت را ندارند که همزمان با برش ناحیه سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم کنند.

برای کنترل درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می کنم مسکن های تجویز شده را طبق دستور و سر موقع مصرف کنید. حتی اگر دردی احساس نمی کنید تا 3 روز مصرف مسکن های تجویز شده را ترک نکنید تا التهاب بعد از عمل به سرعت کم شود.

سوالات بعد از جراحی هموروئید

1-درمان عفونت بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

دقت کنید که بعد از عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان محل جراحی عفونت نمی کند. اما در برخی موارد که جراحی با تیغ یا کوتر انجام شده است امکان دارد محل عمل هموروئید عفونت کند. در این مواقع زخم عمل بسیار باز می شود و بیمار با ترشحات چرکی و بد بو مواجه می شود. به محض مشاهده علائم عفونت باید با متخصص جراحی معالج خود تماس بگیرید. داروهایی که پزشک تجویز می کند را شروع به مصرف کنید. برای پانسمان و ترمیم زخم به پزشک معالج و یا نزدیک ترین کلینیک محل زندگی خود مراجعه کنید.

2-مدت زمان بهبود هموروئید بعد از عمل جراحی چقدر است؟

اگر جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد بیمار یک شب استراحت می کند و فردای روز عمل می تواند راه برود. بسته به فیزیولوژی بدن بیمار و وسعت عمل جراحی بین 3 تا 6 روز طول می کشد که بتواند به محل کار خود مراجعه کند. در صورتی که جراحی به روش سنتی انجام شده باشد این دوره نقاهت حداقل تا 2 ماه طول خواهد کشید. معمولا تا یک ماه مراجعه به محل کار امکانپذیر نیست و بیمار دوره نقاهت طولانی تری را طی خواهد کرد. طی این مدت مشاهده چند قطره کوچک خون طبیعی است. زخم جراحی هموروئید با لیزر حدودا یک هفته بعد و با روش سنتی 2 ماه به بالا طول می کشد تا بهبود یابد.

3-درمان درد بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

مصرف مسکن با تجویز پزشک معالج برای تخفیف درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می شود. نشستن در لگن آب گرم به خصوص بعد از هر بار اجابت مزاج بسیار به کاهش درد و التهاب کمک می کند. معمولا مصرف مسکن و آنتی بیوتیک منجر به بروز یبوست و تشدید درد بعد از جراحی هموروئید می شود. بنابراین استفاده از یک شربت ملین و داشتن رژیم غذایی پر فیبر برای دفعی نرم و بدون درد توصیه می شود. دقت کنید بروز اسهال و یبوست هر دو به یک اندازه منجر به احساس درد و عود بعد از جراحی هموروئید می شوند. در جراحی با لیزر بیمار 70 درصد درد کمتری را نسبت به جراحی سنتی احساس می کند که برای اکثر بیماران ناچیز محسوب می شود.

4-بخیه های عمل هموروئید به چه صورت است؟

بسته به نوع جراحی هموروئید و ابزاری که برای جراحی استفاده می شود بخیه های عمل هموروئید متفاوت خواهد بود. در مواقعی که از تیغ جراحی و روش سنتی استفاده می شود بخیه های قابل جذب برای عمل استفاده می شود و نیازی به کشیدن بخیه بواسیر نیست. در جراحی با لیزر نیز بخیه ای استفاده نمی شود و بیمار نگرانی بابت بخیه عمل هموروئید ندارد. زیرا لیزر همزمان با برش محل برش را ترمیم می کند و سر عروق و اعصاب بریده شده در حین عمل بسته می شود. به همین دلیل نقاهت بعد از جراحی هموروئید با لیزر نیز دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

5-آیا خونریزی بعد از جراحی هموروئید طبیعی است؟

تا 2 ماه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیرممکن است در برخی مواقع یک قطره کوچک خون ببینید که طبیعی است. در صورتی که دچار یبوست شده اید و خونریزی شدید بعد از دفع بروز کرده است حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید. مصرف یک شربت ملین برای کنترل یبوست کمک کننده است. مراقب باشید به هیچ عنوان دچار اسهال و یا یبوست نشوید. زیرا هر دو عارضه منجر به خونریزی غیر عادی و عود هموروئید خواهد شد.

6-آیا ترشحات زرد رنگ یا خون بعد از جراحی هموروئید طبیعی است یا خیر؟

در صورتی که بیمار با لیزر جراحی شده باشد معمولا ترشحات زرد رنگ را ندارد و تا دو ماه در صورتی که یبوست نداشته باشد دیدن یک قطره خون طبیعی است. اما اگر بیمار ترشحات بد بو و مشکوک به عفونت دارد و خونریزی بیمار شدید است حتما باید به متخصص جراحی معالج خود و در صورت عدم دسترسی به ایشان به کلینیک جراحی مراجعه کند.

7-دفع مدفوع بعد از جراحی هموروئید چگونه است؟

متخصص جراحی یک داروی ملین برای بعد از جراحی تجویز می کند. زیرا بعد از جراحی اکثر افراد دچار یبوست می شوند. یک روز قبل از عمل با مصرف شیاف بیزاکودیل روده بیمار تخلیه می شود. شب اول نیز یک غذا و سوپ سبک میل می کند و بدین ترتیب بیمار تا یک الی دو روز نیازی به اجابت مزاج ندارد. بعد از آن نیز با مصرف داروی ملین می تواند عمل دفع راحت و بدون درد داشته باشد. کنترل یبوست یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از عود هموروئید می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

953 دیدگاه برای “مراقبت بعد از جراحی هموروئید

  1. Avatar photoرها گفت:

    سلام همسرم ده روز پیش عمل همرویید انجام داد عملش سنتی بود بعد از پنج روز شکمش کار کرد ولی همون بار اول دچار بیرون زدگی شد می خواستم بدونم چقدر طول می‌کشه تا خوب بشه

    1. بعد از پنج روز مسلما دفع مدفوع طبیعی نداشته اند. حتما به جراح ایشان مراجعه کنید که اقدامات لازم را انجام دهند. مطمئن شوید که هر روز حداقل یک بار دفع مدفوع نرم و بدون یبوست و اسهال داشته باشند.

  2. Avatar photoعسگر عبداللهی گفت:

    خانم دکتر سلام ، من یک هفته است با کوتر عمل شدم جراح یک زخم باز در کنار مقعد قرار دادند که بعد از یک هفته همچنان سوزش شدید دارد و فقط با آب گرم یه خورده آرام میشه ، به شدت بهداشتم رو رعایت میکنم ، سوالم اینه آیا این زخم روال هست؟ دوم اینکه چه قدر زمان میبره تا این زخم خوب بشه؟ و رانندگی کنم

    ممنون از لطفتون

    1. احتمالا شما علاوه بر هموروئید به دیگر بیماری های مقعد نیز مبتلا بوده اید. من شما را معاینه نکرده ام و از روش جراح شما اطلاع ندارم اما هرگونه زخم بعد از جراحی لازم است بین 4 تا 8 هفته بعد از عمل ترمیم شود.

  3. Avatar photoزینب بیطرفان قم گفت:

    سلام.خسته نباشید12 سال پیش شقاق و همورویید ب روش جراحی باز عمل کردم و الان دوباره 20 روزه عمل فیشر فیستول و همورویید رو با روش لیزر انجام دادم. تو این مدت همش درد و سوزش و و خون آبه داشتم.وبخاطر التهابی ک داشتم دکتر دستگاه پروکتوکرایو تجویز کردن ک 15 روز همراه با درد و سوزش خیلی استفاده کردم. تو این مدت از آب فراوان و استفاده از سبزی و میوه و غذاهای پر فیبر و نشستن در آب گرم استفاده کردم.و از اول دور برآمدگی های بیرون ترشح های زرد رنگی هست. الان هم هنگام دفع خیلی درد و سوزش دارم. چکار کنم؟
    من با روشلیزر انجام دادم گبتم حداقل ی هفته ای خوب میشم ولی فایده نداشت؟
    لطفا راهنمایی کنید.ممنونم

    1. از دستگاه پروکتوکرایو استفاده نکنید و مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  4. Avatar photoهایما گفت:

    سلام از سابت مفیدتون بسیار ممنونم سوال داشتم بعد از عمل لیزر تا چه مدت باید از ملینها کمک بگیریم و چند بار در روز باید دفع داشته باشیم تا بهترین نتیجه رو بگیریم و در ویدیو
    منظورتون ۱۰ لیوان آب خالی هست بعلاوه چای و آبمیوه یا شیر
    یا باحساب اونها ۱۰ لیوان
    خیلی ممنون

    1. سلام تا 10 روز از داروهای ملین استفاده کنید هرچند که اگر بتوانید با تغذیه مناسب این مدت را کمتر کنید بسیار بهتر است. منظور از 10 لیوان آب دقیقا آب است و نهایت می توانید کمی لیمو یا تخم شربتی به آن اضافه کنید. به هیچ عنوان قهوه و چای چایگزین آب نیستند و برعکس منجر به بروز یبوست می شوند. زیرا ادرار را زیاد می کنند و دفع آب بدن را افزایش می دهند.

  5. Avatar photoاحمد گفت:

    با سلام وتشکر از مطالب خوبتان .من سه روز قبل عمل کردم و هنوز در ناحیه عمل شده درد دارم وامروز هم ادرارم خونی بود آیا ربطی به جراحی با لیزر داره ؟متشکرم

    1. لیزر هموروئید ارتباطی با دستگاه دفع ادرار ندارد. حتما به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

  6. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام دکتر جان میخواستم بدونم درد بیضه بعد از جراحی طبیعیه من از وقتی عمل کردم درد بیضه شدید همراه با درد معقد دارم و هنگام دفع این درد باز میاد سراغم فقط با لگن اب گرم کمی اروم میشم.

    1. خیر این درد ارتباطی با عمل جراحی هموروئید ندارد و توصیه می کنم به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

  7. Avatar photoماهلین گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید بعد از عمل همورویید له روش سنتی میتوان از توالت ایرانی هم استفاده کرد؟ یا حتما باید توالت فرنگی استفاده کنیم؟

    1. بهتر است تا بهبودی کامل از توالت فرنگی همراه با پله توالت فرنگی استفاده کنید.

  8. Avatar photoeli گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من الان 8 روزه با لیزر و بخیه عمل شدم دفعم راحته ن سوزشی دارم ن چیزی ولی امروز با اینکه دفعم راحت بود بعدش خوریزی داشتم حدود چند قطره میترسم دلیلش چی میتونه باشه ؟

    1. خونریزی در حد چند قطره مشکلی ندارد. نگران نباشید و برای ویزیت های بعد از لیزر هموروئید نیز به موقع مراجعه کنید.

  9. Avatar photoقدیر گفت:

    سلام
    من چهار روز است ک عمل جراحی همورویید انجام دادم . در روز سوم متوجه شدم ک یک شکاف تازه ایجاد شده ک دارای گوشت اضافی ب اندازه نزدیک به بند انگشت میباشد .آیا احتمال پارگی بخیه هست یا بروز شقاق

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید باشد.

  10. Avatar photoونوس گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون میشم پاسخ سوالات بنده رو بدهید. میخواستم بدونم لازمه شخص همراه بیاریم هنگام لیزر پرتوان؟و اینکه آوردن گوشی موبایل به اتاق عمل مشکلی نداره؟آیا لیزر پرتوان برای همورویید درجه ۳و۴ هم بدون بیهوشی انجام میشه؟و واقعا هیچ اثری از هموروییددرجه ۴ باقی نمیمونه؟

    1. سلام بله برای انجام لیزر هموروئید در کلینیک لازم است یک همراه داشته باشید. متاسفانه نمی توانید در اتاق عمل گوشی تلفن داشته باشید زیرا محیط اتاق جراحی ضدعفونی شده است. لیزر پرتوان را می توان هم تحت بیهوشی و هم بی حسی و هم خواب عمیق استفاده کرد. من جراحی هموروئید با لیزر را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. مگر در مواقعی که بیمار یبوست مزمن داشته باشد.

  11. Avatar photoالناز گفت:

    سلام خانم دکتر قرص اناناس برای عمل هموریید خوبه ؟ یا مضره ؟

    1. با این قرص آشنایی ندارم.

  12. Avatar photoeli گفت:

    سلام خسته نباشین من 20 روزه عمل کردم خونریزی اینا ندارم ولی اون گوشت اضافه ها هنوز موندن این یعنی هموییدم برگشته ؟ مشکل چیه ؟

    1. بستگی به روش جراح شما دارد. ممکن است التهاب بعد از جراحی باشد.

      1. Avatar photoکاربر گفت:

        سلام وقت بخیر، مادر من سه ماهی هست که عمل جراحی همورویید رو به صورت لیزر انجام دادن، ایشون چند تا زخم داشتن که همشون بهبود پیدا کردن به جز یکی که تا الان اذیتشون کرده، درد و سوزش زیادی داره و هرزگاهی خونریزی میکنه.
        به نظرتون تا کی کامل بهبود پیدا میکنه؟ با پزشکشون تماس میگیریم میگن وضعیت عادیه و باید صبور باشن.
        ولی خب زیادی اذیت میشن تا میخوان خوب شن دوباره عود پیدا میکنه دردشون

        1. سلام شما باید این موارد را قبل از جراحی مادرتان از پزشک معالج سوال می کردید که دوره نقاهت ایشان بعد از لیزر هموروئید حدودا چقدر است و آیا بیماری دیگری به جز هموروئید داشتند یا خیر. در مورد زمان بهبودی ایشان نظری ندارم زیرا نه ایشان را معاینه کرده ام و نه از روش لیزر جراح ایشان خبر دارم. خونریزی در حد چند قطره تا دو ماه طبیعی است. حتما مراقب باشند که یبوست و اسهال نداشته باشند و هر روز اجابت مزاج نرم و طبیعی داشته باشند. از کرم ترمیم کننده مناسب نیز استفاده کنند. مطمئن شوید که زخم جراحی ایشان عفونت نکرده باشد.

  13. Avatar photoالین گفت:

    سلام خسته نباشین بنده 20 روز هست عمل شدم الان گوشت های اضافه هنور سرجاشون هست فقط کمی سوزش دارم مشکل چیه؟

    1. این موارد را با جراح معالج خود در میان بگذارید ممکن است التهاب بعد از جراحی باشد.

  14. Avatar photoZahra گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من ۲۲روز پیش عمل هموروئید به روش سنتی کردم ولی متاسفانه ۱بار از من چند قطره خون اومد مشکل چیه؟

    1. تا دو ماه بعد از جراحی هموروئید ممکن است چند قطره خون ببینید که طبیعی است. رژیم غذایی سالم و پرفیبر را هم رعایت بفرمایید.

  15. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام و عرض ادب بنده یک مرتبه عمل هموروئید انجام دادم و یک مرتبه عمل شقاق عمل اول ۵سال پیش و عمل دوم ۳سال پیش هنوز تا الان از ناحیه مقعد درد شدید دارم پیش چندتا دکتر جراح عمومی رفتم میگن تنگی مقعد دارم و باعث جراحت میشه و میگن به هیچ وجه نباید عمل کنید که اگر عمل کردین از سری های قبل بدتر میشین
    خدا شاهده درد امونم رو بریده دیگه نمیتونم تحمل کنم دیگه از زندگی سیر شدم بخدا اگر بچه نداشتم این زندگی رو تمومش میکردم چون درد نابودم کرده
    خوشحال میشم راهنماییم کنید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتما از یک متخصص تغذیه نیز رژیم غذایی سالم و پرفیبر دریافت کنید.

  16. Avatar photoسجاد لطیفپور گفت:

    سلام خانم دکتر من چند وقتی هست که موقع اجابت مزاج در مقعد خود احساس درد میکنم هرز گاهی هم گوشت اضافه دیده میشه و اینکه تو ی قسمتی از مقعدم پارگی دیده میشه آیا با عمل لیزر بهبود پیدا میکنم ممنون میشم ازتون راهنماییم کنید

    1. بله معمولا این موارد با لیزر پرتوان جراحی و درمان می شود. تشخیص قطعی بعد از ویزیت بیمار اعلام می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  17. Avatar photoکیوان گفت:

    سلام من 1 ماه پیش عمل همرویید و شقاق انجام دادم
    زخمم 80 درصد خوب شده ترشح هم کم شده
    ولی همش احساس مدفوع شدید دارم و بعد از دستشویی رفتن و تخلیه شدن دوباره احساس مدفوع دارم کلا همش احساس مدفوع دارم خسته شدم دیگ
    قبل عمل هم همینجور بودم ولی با خون‌ریزی
    الان خونریزی دیگ ندارم ولی همش احساس دستشویی دارم با غذا سبزی میخورم میوه میخورم

    1. حجم غذای مصرفی را کم کنید و از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  18. Avatar photoشقایق گفت:

    خانوم دکتر بعد از جراحی شقاق یا هموروئید مقعدی و بهبود آن میتوان سکس مقعدی داشت؟

    1. خیر به هیچ عنوان نمی توانید. مقعد سالم بعد از رابطه مقعدی دچار عوارضی مثل هموروئید و شقاق می شود چه برسد به مقعدی که جراحی و لیزر شده است.

  19. Avatar photoارشیا گفت:

    سلام
    روزتون بخیر
    من فک کنم از ۱۹ سالگی حدودا یه زائده کوچک بود وقتی ک دستشویی میرفتم
    الان ۲۸ سالمه یذره بزرگ‌تر شده
    ن درد دارم
    ن خون ریزی
    فک میکنم فک میکنم یذره ماده لجز مانند زرد رنگ گاهی همراه مدفوع دفع میشه
    چون درد و خون ریزی اصلا ندارم و یبوست هم ندارم(غذایی اهمیت میدم ب تغذیه)
    مادرم میگه عمل نکن ولی خودم نسبت ب این موضوع حس بدی دارم
    نظر شما چیه خانم دکتر؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. از آنجایی که جوان هستید ممکن است بتوانید با مصرف داروی قوی درمان شوید. درمان هموروئید قبل از هر چیز نیاز به تشخیص صحیح متخصص و مراقبت خانگی مرتب دارد.

  20. Avatar photoکیمیا گفت:

    سلام و عرض احترام ، بنده عمل استاپلر انجام دادم که بعد از عمل مقداری بیرون زدگی رو اطراف مقعدم هنوز احساس میکنم و اینکه خارش هم دارم . میخواستم بدونم که به مرور زمان برطرف میشه و یا اینکه باز باید جراحی انجام بدم ؟ آیا با وجود عمل جراحی استاپلر میشه جراحی لیرز انجام داد؟ ممنون میشم به سوالات من پاسخ بدید

    1. سلام این جراحی بسیار سخت و عارضه دار است و دوره نقاهت بسیار طولانی با مراقبت سختی دارد که لازم است در جلسات متعدد توسط جراح معالج ویزیت شوید. ممکن است نتوانید جراحی با لیزر را انجام دهید و بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  21. Avatar photoAli گفت:

    سلام خانم دکتر بعد از عمل جراحی هموریید داخلی بعد از چند روز بخیه هارو باز کنیم و پماد وجود داره برای بهبود زودتر جای عمل

  22. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام من حدود یک هفته س عمل جراحی بالیزر انجام دادم و موقع اجابت مزاج درد بسیار شدیدی دارم با اینکه یبوست ندارم و ترشحات خونابه دارم ودایما مسکن میزنم دیروز متوجه شدیم که بیرون مقعد یه زخم باز اندازه یه نخود هست که خونابه میده ،من احتمال میدم که قسمتی از داخل هم به این صورت هست .پماد لیدوکایین و ا چشمی و ان ان و ..میزنم فایده نداره ،خیلی دارم اذیت میشم چه کنم ؟

    1. از لیدوکائین برای مدت طولانی استفاده نکنید زیرا به پوست و بافت ناحیه آسیب می رساند. از جراح معالج خود کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید.

  23. Avatar photoمحمد گفت:

    با سلام ، من چهار ماهه هموروییدکتومی سنتی کردم ، الان هربار اجابت مزاج دارم خیلی درد دارم و تا حدود شیش ساعت درد طول میکشه ، و احساس میکنم اسفنگتر مقعد در میان باتکس قرار گرفته طوری که راه رفتن رو برام سخت میکنه ، آیا این طبیعیه ؟؟ با تشکر

    1. وضعیت شما طبیعی نیست و ممکن است دچار عفونت و آبسه شده باشید. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  24. Avatar photoطیبی گفت:

    با سلام فرق لیزر با RF چیه؟

    1. آر اف امواج رادیو است اما لیزری که برای جراحی استفاده می شود لیزر پرتوان می باشد و بسیار قدرتمندتر و حرفه ای تر از آر اف می باشد.

  25. Avatar photoامین گفت:

    سلام مادرم تازه عمل داشته و توسط لیزر نبوده.
    الان بعد از هر بار دسشویی کردن از حال می‌ره و غش میکنه این طبیعیه؟؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست. احتمالا یبوست یا اسهال شدید دارند. حتما شربت ملین را به اندازه کافی مصرف کنند و از جراح معالج خود پماد مناسب دریافت کنند.

  26. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر من همورویید بالیزر جراحی کردم الان بعداز ده روز برای دفع متبوع خیلی درد دارم مخصوصاسمت چپ مقعد از لگن اب گرم هم استفاده میکنم لطفا. راهنمایی کنید

    1. احتمالا یبوست یا اسهال دارید. حتما با جراح معالج خود در تماس باشید و برای ویزیت به ایشان مراجعه کنید. اصلاح رژیم غذایی نیز فراموش نشود.

  27. Avatar photoمیرزایی گفت:

    سلام من ۲۷ روز جراحی هموروئید داخلی داشتم با تیغ جراحی. درد و سوزش و خارش همچنان مداوم و ثابته. دیشب خودمو نگاه کردم متوجه شدم دو شکاف در مقعدم درست شده و بخیه باز شده و قرمز و دیروز موقع دفع دو قطره خونریزی داشتم. باید دوباره بخیه شم؟ نمیشه این بار با لیزر جوش بخوره؟؟ تو رو خدا جوابم رو بدید زندگیم انگار به آخر رسیده این ۲۷ روز.

    1. حتما به جراح خود مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. درضمن برای نشستن در لگن آب گرم اصلا از نمک و بتادین استفاده نکنید و اگر پزشک معالج تشخیص دادند که از بتادین استفاده کنید در حد چند قطره بیشتر نباشد.

  28. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام .وقتتون بخیر.
    دیروز عمل لیزر شقاق انجام دادم وتتگی مقعد که دختر پلنمان داخلی گذاشتن من باید چکار کنم تا این پانسمان خارج شود تو لگن اب گرم نشستم اما هیچ فایده نداره لطفا راهنمایی کنید اذیتم میشم

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر به ایشان دسترسی فوری ندارید به یک درمانگاه مراجعه کنید و از یک پرستار کمک بگیرید.

      1. Avatar photoMm گفت:

        با سلام
        خانم دکتر بنده ۳۳ روز پیش عمل لیزر هموروئید و شقاق رو پیش خودتون انجام دادم و با توجه به رعایت در دوره نقاهت دچار یبوست شدم و به خونریزی افتادم و مقعدم دچار تنگی یا اسپاسم شده و درد دارم… آیا مجدد شقاق بنده عود کرده؟ باید چکار کنم؟ و اینکه مجدد نیاز به عمل دارم؟

        1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. با یک بار یبوست شقاق شما عود نمی کند مگر این که به آن توجه نکنید و یبوست شما مزمن شود. لازم است اصلاح رژیم غذایی داشته باشید و مصرف ملین را هم افزایش دهید. استفاده از لگن آب گرم و افزایش فیبر غذایی و آب را فراموش نکنید.

  29. Avatar photoمحترم گفت:

    سلام وقت بخیر، ۲۴بهمن۱۴۰۱عمل لیزری هموروئید انجام دادم،الان ده روزه ، از درون یچیزی به مقعدم فشار میاره خیلی دردناک هست چکار باید بکنم؟معاینه بعد از عملم هم خوب بوده،یبوست هم ندارم،مدفوعم شل هست، ولی همش حس میکنم از درون چیزی بهم فشارمیاره یه نوع احساس دستشویی کاذب که دردناک هست،دختر هستم با سن۲۴ لطفا راهنمایی کنین.خواهش میکنم

    1. احتمالا به دلیل اسهال دچار آبسه مقعدی شده اید. مجدد به جراح معالج خود یا یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه بفرمایید.

  30. Avatar photoکوروش گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من 4روزه هموروئید با لیزر کم توان انجام دادم.روز سوم بعد از عمل فشار شدیدی به مثانه اومد و هنگام دستشویی رفتن خونریزی شدیدی داشتم همراه با لخته.طوری که رفتم بیمارستان سرم زدم.امروز هم شکمم مدام صدا میده و دفع شل و پرتکرار دارم همراه با حالت خون لخته.باید چکار کرد ممنون

    1. اگر از شربت ملین یا خوراکی های ملین استفاده می کنید مصرف آنها را کاهش دهید. همچنین مقدار فیبر مصرفی را افزایش دهید.

  31. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید دیروز عمل لیزر پیش شما انجام دادم وقتی قرص سی لاکس خوردم چنددقیقه بعدش بیرون روی و بادمعده شدیدازم خارج شد که موقع خشک کردن دیدم دستمال خون شد این طبیعیه یانه؟ خودم خیلی ترسیدم . راهنماییم کنید تا شنبه که وقت ویزیت دارم پیش شما چه کاری لازم انجام بدم؟متشکر

    1. قرص سیلاکس یا شربت ملین را در حدی مصرف کنید که اسهال نشوید و فقط جلوی یبوست را بگیرد. حتما رژیم غذایی متعادل داشته باشید. از متخصص تغذیه مطب می توانید وقت بگیرید.

  32. Avatar photoپرستو محمدی گفت:

    سلام خانم دکتر من هموریید دارم و ی دونه ی کوچیک هم انتهاش هست که باعث خارش خیلی زیاد بعد از هر اجابت مزاج میشه هم از داخا هم از بیروم همورویید دارم به نظرتون با ایزر میشه عمل کرد من در المان زندگی میکنم دث روز دیگه وقت دکترمه ولی میترسم عمل کنم دوباره برگرده امکانش هست؟

    1. احتمال بازگشت عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر جراحی معمولا بالاتر از دیگر روش ها است. اگر امکان لیزر هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن را دارید بهتر از دیگر روش ها می باشد. درضمن علت بروز هموروئید را هم شناسایی و رفع کنید که مجدد دچار عود هموروئید نشوید.

  33. Avatar photoعبدالرقیب فروغ گفت:

    سلام خانم دکتور من سه روز میشود عمل لیزری کردم اما بعضی با بندش روده مواجه می‌شوم یعنی اجابتم بند میشود یک درد شدید بهم پیدا میشود

    1. از شربت یا پودر ملین استفاده کنید. میوه و سبزی هم میل کنید.

  34. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر خواهشن راهنمایی کنید من ۴۳روز عمل شقاق و همرویید سنتی کردم الان دوروز دستشویی میرم خون نمیاد اما یکن که سفت بشه باز خون کم میاد و تا چندین ساعت درد دارم طبیعیه دکتر که میگفت شاید بخای دوباره عمل کنی اما من اصلن نمیرم خواهشن راهنمایی کنید

    1. اگر یبوست را کنترل نکنید مجدد دچار زخم شقاق مقعدی خواهید شد. حتما مراقبت کنید که یبوست و اسهال نگیرید و مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید.

  35. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام همسرم 35روزپیش عمل پرولاپس وهموروییدانجام داده تومراحل اولیه عمل چون دکترش براش ملین ننوشتع بود دچاریبوست وخونریزی شدیدشدبردیم بیمارستان بنداومددوباره دوسه روزبعدخونریزی شدیدکردبیمارستان بنداوردولی داروشوعوض کریم قرص سی لاکس گرفتیم تایه مدت خوب بودولی الان بعد35روزدوباره چرک وعفونت قهوه ای میده وشکمشم کارنمیکنه 5روزه شکمش کارنکرده جراح نگاه میکنه ردعمل میگه خوبه ولی ازدرون الان انگار راه مقعدبسته شده چون شکمش کارنمیکنه شربت لاکسی ژلم میخوره باسی لاکس اماهیچ فایده نداره ،موقع بیمارستان ظهرعملش کردن شب دکترجراح اومدروسرش گفت باندوپانسمان رو دربیارین امکان داره از زود دراوردن باندباشه یاانسدادروده گرفته باشه بیمار؟؟

  36. Avatar photoفرحناز گفت:

    مطالب بسیار عالی و مفید بود ممنون از خانم دکتر عزیز 🙏
    موفق باشید و دستانتان پرتوان🌹

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *