بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

تجربه عمل جراحی هموروئید

تجربه جراحی هموروئید

بسیاری از افراد بیماری هموروئید یا بواسیر را تجربه می کنند، این بیماری غالبا به دلیل سبک نادرست زندگی، عدم فعالیت و مشکلات ژنتیکی به وجود می آید. راههای ابتلا به بیماری هموروئید برای افراد مختلف متفاوت است. بنابراین هر شخصی ممکن است تجربه متفاوتی از این بیماری داشته باشد. روش های خانگی و گیاهی زیادی برای درمان هموروئید توصیه شده است. اما اگر بیماری هموروئید مزمن شود دیگر روش های درمان خانگی کارساز نیست و بیمار باید از روشهای پزشکی و جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان استفاده نماید. در این مقاله تجربیات بیماران مختلف در زمینه جراحی هموروئید مورد بررسی قرار گرفته است. خواندن و آگاهی از این تجربیات به فرد مبتلا به هموروئید کمک می کند تا بهترین گزینه های درمانی بر اساس شرایط خود انتخاب کرده و مراقبت های بهتری در این زمینه انجام دهد.

تجربه جراحی هموروئید از زبان یک خانم باردار

پس از زایمان من هنگام برخاستن از زمین را صندلی احساس درد در ناحیه مقعد داشتم. در ابتدا فکر میکردم این به خاطر زایمانی است که داشته ام، اما پس از گذشت ۲ سال درد همچنان ادامه داشت. دیگر علاوه بر درد، خونریزی هم داشتم. خونریزی‌ مرا نگران کرده بود، به همین دلیل به متخصص جراحی عمومی مراجعه کردم. جراح بعد از معاینه و انجام آزمایشات به من جراحی هموروئید را پیشنهاد کرد. چون من به هموروئید داخلی درجه چهار مبتلا شده بودم و اگر پاکه هموروئید برداشته نمی شد دچار گوشت اضافه مقعدی میشدم.

تجربه لیزر هموروئید

پزشک به دلیل وضعیت جسمانی ضعیف و دیابتی که داشتم، از من خواست تا جراحی هموروئید را از طریق لیزر انجام دهم. او توضیح داد که این جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می شود و از این طریق درمان و بهبودی سریع تر خواهد بود. زیرا لیزر هموروئید نیازی به بیهوشی ندارد و میزان خونریزی و درد آن بسیار کمتر از جراحی با تیغ و کوتر است.

خاطرات مراقبت های بعد از جراحی هموروئید با لیزر

نکته خوب جراحی هموروئید با لیزر این است که به پانسمان نیاز ندارد. بعد از درمان با لیزر من یک شب در خانه استراحت کردم و تصمیم به تغییر سبک زندگی خود نمودم. من هر روز به پیاده روی می روم و از غذاهای پر فیبر مانند کاهو و سبزیجات در وعده‌ های غذایی خود زیاد استفاده می کنم. با این که دیابت داشتم زخم ناحیه لیزر من طی یک هفته خوب شد.

تجربه جراحی هموروئیدکتومی با تیغو کوتر

من حدود شش ماه پیش به عارضه بواسیر دچار شدم. یک هموروئید وحشتناک که هرشب از درد آن از خواب بیدار می شدم. در ابتدا سعی کردم با استفاده از آلوئه ورا و روغن درخت چای مشکل خود را حل کنم. این درمان ها موقت بود و پس از چند ساعت دوباره درد من شروع میشد. سپس تصمیم گرفتم روش دیگری را برای تسکین درد امتحان کنم. من هر شب دو قرص ناپروکسن مصرف میکردم، ولی تمام این ها درد مرا به طور موقت آرام می کرد و پس از چند ساعت دوباره همان ناراحتی ها را احساس می کردم. دفع مدفوع بسیار سخت و دردناک شده بود، طوری که دیگر غذا نمی خوردم و مایعات زیاد مصرف می‌کردم. در نهایت درد من دیگر غیر قابل تحمل شده بود بنابراین به متخصص جراحی مراجعه کردم.

خاطرات روش جراحی بواسیر با تیغ و کوتر

بعد از انجام معاینات لازم و تایید برای انجام جراحی هموروئید، متخصص جراحی استفاده از جراحی هموروئیدکتومی با تیغ و کوتر را به من پیشنهاد نمود. این جراحی نسبت به روش لیزر ارزان تر بود اما جراح به من گفت که دوره نقاهت طولانی تری دارد و اگر هزینه برای من مهم است از این روش ارزان استفاده کنم.

تجربه مراقبت های بعد از جراحی هموروئید

بعد از جراحی هموروئید من درد و سوزش زیادی احساس میکردم و همین باعث نگرانی مجدد من شد. به جراح معالجم مراجعه کردم و از من خواست تا یخ را برای کاهش درد در ناحیه جراحی شده قرار دهم و همچنین شیاف آنتی هموروئید را برای من تجویز کرد. علاوه بر آنها من از انواع داروهای مسکن و آنتی بیوتیک برای جلوگیری از درد و عفونت بیشتر استفاده می کردم. جراح به من توصیه کرد برای جلوگیری از عود مجدد بیماری و درمان سریعتر مراقبت های بعد از عمل هموروئید را مو به مو انجام دهم.

من شروع به خوردن خوراکی های غنی از فیبر کردم تا بتوانم با بهبود عملکرد دستگاه گوارش خود از یبوست جلوگیری کنم. من همچنین روزی نیم ساعت پیاده روی می کردم با این وجود گاهی احساس درد خفیفی در ناحیه جراحی شده دارم. جراح از من خواست هر چند وقت یکبار هنگام استحمام حدود نیم ساعت در لگن آب گرم بنشینیم، هنگام نشستن از بالش نرم استفاده کنم و از نشستن روی سطوح مرطوب خودداری کنم. رعایت این موارد به کاهش دردهای من بسیار کمک کرده است.

هرچند که برای جراحی هموروئید با تیغ و کوتر هزینه کمتری را نسبت به لیزر هموروئید پرداخت کردم اما دوره نقاهتم خیلی طولانی شد. این در حالی بود که متخصص جراحی و لیزر به من گفته بود که فقط دو روز نیاز به استراحت دارم. اما استراحت من بعد از جراحی با تیغ و کوتر حدود 2 ماه طول کشید. طی این دو ماه نمی توانستم زیاد در محل کارم بنشینم و اغلب مرخصی ساعتی می گرفتم.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

24 دیدگاه برای “تجربه عمل جراحی هموروئید

  1. Avatar photoزهرا گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر عزیز
    مادر بنده بدلیل بواسیر دچار بیرون زدگی مقعدی شدند و تحت عمل قرار گرفتند و بعد از آن هم بدلیل آبسه مقعدی مجدد عمل جراحی انجام دادند.ب همین دلیل الان تنگی شدید بافت مقعدی دارند و چندین سال است ک بعد از هر وعده غذایی مجبورند برای روان بودن بافت مدفوع شربت منیزیم استفاده کنند در غیر این صورت دچار خونریزی مقعدی میشوند.بدلیل استفاده طولانی مدت از شربت بدنشون خیلی ضعیف شده و واقعا کلافه کننده هست.آیا درمانی براشون هست؟ ممنون میشم لطف کنید و پاسخ روشنی بدهید

    1. سلام توصیه می کنم برای جراحی با لیزر مراجعه کنند تا عوارض جراحی سنتی قبلی رفع گردد. همچنین کم کم شروع کنند به مصرف غذاهای پرفیبر و آب و سبزیجات فراوان و یک برنامه پیاده روی منظم داشته باشند. به این ترتیب می توانند کم کم مصرف شربت را قطع کنند.

  2. Avatar photoS گفت:

    سلام .خسته نباشید.من دو سه روزه جراحی کردم دکتر زخم منو سوزاند بجا بخیه.اما یه کم کنار جای همورویید قبل آبسه کرده و اجابت مزاج نتونستم انجام بدم و از قرص گیاهی ملین استفاده میکنم با خشک‌کن و میترونیدازول. روزی دوبار در آب گرم میشینم. بنظر شما چه کنم؟

    1. به توصیه های جراح معالج عمل کنید. روش درمان من لیزر هموروئید است. مراقبت های مربوط به کوتر و سوزاندن هموروئید کمی سخت تر و طولانی تر است. مراقب باشید بافت سوزانده شده عفونت نکند وبرای ترمیم سریعتر زخم از جراح معالج خود دارو دریافت کنید.

  3. Avatar photoحسن ذوالقدر گفت:

    باسلام .احترام وتشکر از لطفی که در حق بیماران مینمایید.شرمنده.حدودا 4 ماه پیش مورد عمل جراحی قرار گرفتم.اگرچه شب اول بعداز اتمام اثر داروی بی حسی و ماه اول در زمان دفع مزاج درد وحشتناکی متحمل شدم ولی هنوز این درد تمام نشده.اگرچه مجددا جای عمل قبلی وهمچنین طرف مقابلش پوست اضافی روئیده ومدفوع هم باریک هست و بعد دستشویی مخصوصا اگر با کمی یبوست همراه باشد حداقل 3 یا 4 ساعت باید بدون حرکت باشم تا دردم حداقل بیشتر نشه وگرنه خیلی اذیت خواهم شد.به پزشک دیگری مراجعه کردم که بعد معاینه گفت باید مجددا عمل بشم.واقعا از زندگی ناامید شدم.شمارابخدا راهنماییم کنید.از شهرستان و50 سالمه.ممنون

    1. سلام شما باید تا یک ماه بعد از عمل از شربت ملین استفاده می کردید که یبوست نگیرید. احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس برای شما داروی قوی و مناسب تجویز می شود. اگر به دارو درمانی جواب ندهید در مرحله آخر لیزر پیشنهاد می شود.

  4. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام دکتر
    اگر بواسیر گرید ۳ را برای پاتولوژی میفرستند؟

    1. سلام هرگونه بافتی که از بدن خارج می شود برای پاتولوژی ارسال می شود. حتی بواسیر درجه 3

  5. Avatar photoامین شیخی گفت:

    سلام
    من دوه فته ی پیش عمل همورئید کتومی انجام دادم بخشی را با جراحی خارج کردند بخشی را با لیزر ولی اسکار زخم اطراف مقعد همچنان باقی مانده و خیلی اذیت هستم
    باید چکاری انجام دهم؟ سه نوع پماد هم دکتر بهم دادن وازشون از اسکار پرسیدم گفتن اثرات سوزاندن هست

    1. سلام تمام جراحی های من با لیزر پرتوان و بدون استفاده از کوتر و تیغ جراحی انجام می شود. متاسفانه یکی از مشکلات جراحی با کوتر درد و سوزش است که مجبور هستید تحمل کنید و با داروهای محتلف از زخم آن مراقبت کنید.

  6. Avatar photoیگانه گفت:

    سلام دختری هستم ۲۲ ساله ، چندین سال سابقه یبوست مزمن دارم که هرزگاهی به حالت شبهه بواسیر تبدیل میشه ، چند سالی که از قرص برگ سنا سی لاکس و شربت های ملین انجیر + سنا ، انجیر + کیوی و سوسپانسیون ملین نعنا استفاده میکنم و تا وقتی بهتر میشم میرم سمت غذاهای فیبر دار مثل هندوانه ، طالبی و غیره ، در ضمن بنده رفلاکس معده شدید هم دارم که حدود ۸ ساله ناشتا امپرازول به همراه کلیدینوم سی و قبل غذا هم کلیدینوم سی و بعد از غذا هم برای نفخ نکردن قرص دایمیتیکون میخورم ، آیا این امکان وجود داره که دچار بواسیر مزمن شده باشم ؟!

    1. سلام احتمال زیاد دچار بواسیر یا هموروئید مزمن شده اید. علاوه بر این که لازم است به یک متخصص گوارش مراجعه کنید ممکن است نیاز باشد توسط یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر نیز تحت جراحی قرار بگیرید. بهتر بود قبل از مصرف داروهایی مثل سی لاکس و برگ سنا از یک متخصص مشورت می گرفتید.

  7. Avatar photoراحله گفت:

    با سلام،مادرم سالهاست كه بواسير دارند و نمي دونم از نوع چندم هست ولي بيرون زدگي گوشتي در معقد دارند،الان چند سالي بود كه نمي ذاشتدچار يبوست بشن و مشكلي نداشتند ولي چند وقت پيش ،دچار إسهال كه نميشه گفت ولي أجابت مزاجش چند بار در روز شده بود،حالا بعد از هر يار أجابت مزاج بواسيرشون به شدت درد مي گيره ،به حدي كه نبض پيدا مي كنه و حتي دهانه واژنشون هم درد مي گيره،مي خواستم بدونم الان مشكل چيه؟مگه از إسهال هم ممكنه بواسير عود كنه،لطفاً پاسخ بنده رو بديد،خيلي نگرانم،خيلي ممنون

    1. سلام اسهال و یبوست هر دو منجر به بروز بواسیر و حتی شقاق می شود. علت درد ضربان دار می تواند نشانه بروز آبسه مقعدی بر اثر درمان نکردن هموروئید یا همان بواسیر باشد. نوعی دیگر از بواسیر به نام هموروئید ترومبوزه هم چنین علائمی را دارد.

  8. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام. یک ماه عمل سنتی هموروئید انجام‌دادن. ولی متأسفانه به شکل اولیه برگشته ودرد شدید دارم. دچار بیرون زدگی هستم. چیکارباید بکنم مجددآ جراحی کنم یا نه. ممنون

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و اگر یبوست یا اسهال دارید نسبت به درمان آن اقدام نمایید.

  9. Avatar photoمعصومه گفت:

    نزدیک ۲۰ روزه ک عمل همورویید با لیزر انجام دادم دکتر یک طرف رو لیزر کرد .همون یک طرف یک قسمتش ی ورمی داره ایا ب مرور زمان خوب میشه

    1. سلام از جراح معالج خود سوال بفرمایید. من از روش جراحی شما اطلاع ندارم.

  10. Avatar photoسارا گفت:

    سلام . وقتتون بخیر . ببخشید میشه لطفاً هزینه جراحی همروئید با لیزر پرتوان رو بفرمایین . ممنون

    1. سلام هزینه لیزر هموروئید بعد از معاینه بیمار مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  11. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من بعداز زایمان دچارهموروئیدخارجی شدم روزهای عادی خوبم ومشکلی ندارم وقتی که عمل دفع انجام میدم خونریزی وسوزش دارم سوزشم ب حدی هست ک میتونم بشینم ولی اذیت میشم ازپمادانتی هموروئیدورکتول وداروی ساختنی هم استفاده کردم ولی جواب ندادبنظرشمامن بچه ام سه ماهشه میتونم برم عمل لیزرانجام بدم بعدازعمل میتونم به بچه ام برسم بعدازعمل چندروز درد داره ؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای شما داروی قوی تجویز شود. درضمن ممکن است علاوه بر هموروئید به دیگر بیماری های مقعد مثل شقاق هم مبتلا باشید که نیاز به تجویز داروی جدید دارید. اگر مشکل شما با دارو حل نشود امکان لیزر هموروئید برای زنان شیرده وجود دارد. جراحی با لیزر عارضه ای برای شیردهی و نوزاد ایجاد نمی کند..

  12. Avatar photoArsam گفت:

    درود
    چرا جواب نمیدین ؟؟!!!!
    ۲۰بار کامنت گذاشتم اما انگار ن انگار 😐
    شما میگید جای لیزر پر توان اسکار نمیمونه ولی چرا پزشکی ک منو با لیزر عمل کرده و بیهوشم کرده الان جای ۳اسکار دم مقعدم مونده

    1. سلام این اولین باره که کامنت شما در این سایت درج می شود. این مورد را باید از جراح معالج خود سوال کنید که جراحی شما با یا بدون بخیه بوده و با چه روشی بوده. جراحی و لیزر هموروئید و با روش های مختلفی انجام می شود و روش تمام همکاران با هم یکسان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *