بیماری های مقعد

تفاوت های عفونت های ادراری و واژینال

تفاوت های عفونت های ادراری و واژینال

عفونت های ادراری و واژینال بیشتر در خانم ها رخ می دهد که عفونت هریک از آنها با یکدیگر متفاوت می باشد. عفونت های ادراری و واژینال علائم گوناگونی دارد و به دلایل متفاوتی در بدن ایجاد می شود. عفونت ادراری یکی از شایع ترین بیماری هایی می باشد که برای بسیاری از افراد احتمالا پیش آمده باشد. اگر فرد در انتهای ادرار خود احساس سوزش نمود به عفونت ادراری مبتلا شده است، که باید برای درمان سوزش ادرار خود آنتی بیوتیک مصرف کند. عفونت واژینال هم از بوی نامطبوع واژن مشخص می شود که عامل اصلی این عفونت رابطه جنسی غلط می باشد.

عفونت ادراری و واژینال

عفونت های ادراری و واژینال

عفونت های ادراری و واژینال با یکدیگر تفاوت دارند و تمامی خانم ها باید با تفاوت های عفونت های ادراری و واژینال آشنایی داشته باشند، تا در صورتی که به یکی از آنها مبتلا شدند بتوانند تشخیص دهند کدام عفونت می باشد. برای اینکه با تفاوت هایی که در عفونت های ادراری و واژینال وجود دارد آشنا شوید در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

تفاوت عفونت های ادراری و واژینال در چیست

همانطوری که بیان کردیم عفونت های ادراری و واژینال با یکدیگر متفاوت می باشند که در ادامه برخی از تفاوت های عفونت های ادراری و واژینال را بیان می کنیم.

در عفونت های ادراری و واژینال، عفونت ها زیادی وجود دارد که این عفونت ها بیشتر در زنان رخ می دهد اما امکان دارد گاهی اوقات آقایان هم به نوعی از عفونت های ادراری دچار شوند، به ترتیب عفونت های ادراری و واژینال را معرفی می کنیم.

عفونت واژینال

عفونت مجاری ادرار :

در این عفونت شما احساس سوزش در حین ادرار کردن دارید و یا اینکه اگر شدت عفونت زیاد باشد ادرار شما همراه با خون، بوی تند و رنگ غلیظ می باشد. از دیگر علائم عفونت ادراری، قطره قطره آمدن ادرار، اضطرار فراوان برای ادرار کردن و تکرر ادرار می باشد.

عفونت انگلی :

به این عفونت تریکومونا هم می گویند،این عفونت هم در واژن و هم در مجاری ادراری می باشد و از جمله عواملی که در این عفونت شما احساس می کنید، احساس خارش، ترشحات کف آلود که به رنگ خاکستری است، سوزش و تورم شدید آلت تناسلی، ترشحات زرد و یا سبز، درد بسیار هنگام رابطه جنسی و ادرار و بوی نامطبوع در قسمت واژن می باشد. بنابراین این عفونت شامل عفونت های ادراری و واژینال می شود.

عفونت قارچی :

نام دیگر این عفونت کلامیدیا می باشد که در قسمت واژن به وجود می آید. از جمله عواملی که در این عفونت وجود دارد، ترشحات سفید رنگی می باشد که مانند پنیر هستند و شما می توانید آنها را مشاهده کنید، در ناحیه تناسلی خود احساس درد بسیار شدیدی خواهید داشت، خارش بسیار شدید در ناحیه تناسلی و در رابطه جنسی بسیار درد می کشید.

عفونت باکتریایی :

از جمله عواملی که در این عفونت وجود دارد، ترشحات سفید، خاکستری و زرد رنگ می باشد، بوی بسیار نامطبوعی در نایحه تناسلی وجود دارد، سوزش و خارش شدیدی را احساس می کنید، همچنین ناحیه تناسلی بسیار متورم می شود و التهاب پیدا می کند.

به طور کلی عفونت های ادراری و واژینال که در خانم ها به وجود می آید قابل درمان می باشد، ولی اگر می خواهید به این عفونت ها دچار نشوید باید در رابطه جنسی خود چندین نکته را رعایت کنید، یکی از آنها این است که همیشه از کاندوم استفاده نمایید و دیگری اینکه همیشه لباس زیرهای نخی بپوشید و شب ها هم از پوشیدن لباس زیر جذب و پلاستیکی خودداری نمایید. بعد و قبل از رابطه جنسی از ژل شستشوی مخصوص استفاده کنید و آلت تناسلی خود را تمیز و خشک نگهدارید

عفونت ادراری بسیار سریعتر از عفونت واژینال بهبود پیدا می کند، و به همین دلیل است که باید به این ناحیه اندامتان و پاکیزگی آن بسیار اهمیت بدهید.

برای خواندن مطلب همورویید اینجا کلیک کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “تفاوت های عفونت های ادراری و واژینال

  1. Avatar photoPinar گفت:

    من خیلی مقاله خوندم هیچ کدوم انقدر صریح و روشن نبوده،خیلی مفید بود ممنونم از راهنمایی کامل شما

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  2. Avatar photoحنانه گفت:

    بی‌نهایت سپاسگزار خیلی شفاف و قابل فهم توضیح دادید

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  3. Avatar photoمائده گفت:

    سلام مطالب مفید بود اما ای کاش راه درمان آن هم می نوشتید.

    1. برای درمان عفونت های اداراری و واژینال معمولا آنتی بیوتیک تجویز می شود که بسته به شرایط بیمار نوع و دوز آن متفاوت است. حتی ممکن است قبل از تجویز دارو نیاز به سونوگرافی و آزمایش های تشخیصی دیگر نیز باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *