فیستول

درمان فیستول مقعدی با لیزر FILaC

لیزر filac فیستول مقعدی

فیستول مقعدی اغلب نتیجه ی آبسه مقعدی و عفونت های درمان نشده مقعدی است. فیستول مقعدی با روش هایی مثل پلاگین روده، جراحی های سنتی و یا استفاده از انواع لیزر قابل درمان است. روش های نسبتا محدودی برای بهبود و درمان قطعی بیماری فیستول مقعدی وجود دارد. همچنین درمان دارویی برای فیستول مقعدی وجود ندارد. انواع جراحی فیستول با ابزار و روش های مختلف بسته به نوع فیستول مقعدی می توانند کارآمد باشند. در این میان استفاده از انواع لیزر مثل لیزر پرتوان دی اکسید کربن و لیزرFILAC از جمله مدرن ترین روش های جراحی و درمان فیستول مقعدی محسوب می شوند.

فیستولوتومی با لیزر

فیستولوتومی فیستول مقعدی به معنای تخریب و تخلیه فیستول می باشد. تفاوت فیستولوتومی با لیزر با دیگر ابزار جراحی در این است که با ظرافت بالایی انجام می شود. در عین حال همزمان با برش بافت فیستول سر عروق و اعصاب ناحیه را ترمیم می کند و جراحی بدون درد و خونریزی انجام می شود. در جراحی فیستول با لیزر از نکروز بافت خبری نیست. میزان موفقیت در این جراحی بسیار بالاست. در جراحی فیستول با لیزر احتمال بروز عوارض جراحی فیستول بسیار پایین است. عوارضی مثل بی اختیاری مدفوع و گاز از جمله مشکلاتی است که اکثر بیماران بعد از جراحی های سنتی فیستول با آن دست به گریبان می باشند.

روش استفاده از لیزر FILAC در درمان فیستول

با پیشرفت های روز افزون علم پزشکی روش های کارآمد و کم عارضه جراحی فیستول به بشر ارائه شده است. در این میان مراجعه به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر که با علم روز آشنایی داشته باشد و تجربه جراحی های نوین را داشته باشد بسیار حائز اهمیت است. یکی از ابزارهای به روز و کارآمد که در درمان نسبتا قطعی فیستول مقعدی نقش به سزایی ایفا می کند، لیزر FILaC است که اشعه به کار رفته در آن اشعه مادون قرمز است. این تکنولوژی لیزری با کمک میله باریکی بنام پروپ بصورت مکمل عمل می کند.

میله یک بار مصرف پروپ بسیار باریک بوده و به آهستگی و دقت توسط متخصص جراحی وارد حفره عفونی فیستول مقعدی می شود و به موازات آن اشعه لیزر پوست و بخش بالایی حفره را شکاف می دهد. این روش با درمان عروق خونی و عصبی مانع ایجاد و احساس درد در بیمار می شود. طی روند بهبودی به مرور این دو لبه اصطلاحا “جوش میخورند” و به مرور بیمار سلامتیش را آنهم بدون آسیب به اسفنکتر، و یا بی اختیاری مدفوع و تنها با یک روز استراحت در منزل پس از عمل با لیزر بدست می آورد.

مزیت درمان فیستول مقعدی با لیزر FILaC

استفاده از میله بسیار باریک پروپ به همراه لیزر FILaC می تواند راه موثر در عین حال کم خطری در مقابل جراحی های سنتی و پر ریسک و خطر گذشته باشد. در روش استفاده از پروپ با کمک لیزر، نیاز به جراحی های نسبتا باز و ایجاد شکاف های بزرگ و یا متعدد نخواهد بود و در نتیجه شما به بخیه های دردناک و زیاد نیاز نخواهید داشت. با روش لیزر فیستول مقعدی شما در کمترین زمان بهترین نتیجه و کمترین درد را به کمک تکنولوژی های روز دنیا تجربه خواهید کرد.

نقاهت درمان فیستول مقعدی با لیزر FILaC

بعد از انجام درمان فیستول مقعدی با لیزر FILaC بیمار از کلینیک یا بیمارستان مرخص می شود. تنها یک شب در منزل استراحت می کند و از فردای روز عمل می تواند به کارهای روزمره خود برسد. اگر شغل شما سنگین است و مجبور به بلند کردن اجسام سنگین می باشید بهتر است حداقل 3 تا 7 روز از بلند کردن اجسام سنگین خودداری کنید. همچنین از نشستن طولانی بر روی ناحیه عمل خودداری کنید.

اغلب جراحان برای بیمارانی که تحت درمان لیزر فیستول مقعدی قرار گرفته اند، مسکن و مسهل جهت تسریع در روند بهبودی نیز تجویز می کنند. همچنین اگر درد هم ندارید مسکن های تجویز شده را مصرف کنید تا از التهاب و تورم ناحیه عمل جلوگیری کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *