شقاق فیشر مقعد

بعد از عمل شقاق چه بخوریم؟ رژیم غذایی شقاق

بعد از جراحی شقاق چی بخوریم

شقاق مزمن مقعد در اثر پارگی عمیق، رشد گوشتی داخلی یا خارجی ايجاد می شود كه نسبت به سایر درمانها مقاوم است و متخصصین جراحی در اين بيماري عمل جراحی را در مرحله آخر بیماری توصیه می کنند. متخصص جراحی عمومی معمولاً روشی به نام اسفنکتروتومی داخلی جانبی (LIS) را انجام می دهد که شامل بریدن قسمت کوچکی از عضله اسفنکتر مقعد برای کاهش اسپاسم، درد و بهبودي مقعد است. مطالعات نشان داده است که برای شقاق مزمن، جراحی بسیار موثر تر از هر نوع درمان ديگر است.

اگرچه خوردن غذاهای خاص به طور مستقیم شقاق مقعدی را بعد از عمل بهبود نمی بخشد اما می توان با خوردن فیبر فراوان، باعث نرم شدن مدفوع و عبور راحت آنها شود، فشار را به اسفنکتر مقعد کاهش داده و بهبودی بعد عمل را تقویت کرد. روزانه خوردن 25 تا 30 گرم فیبر توصیه می شود. همچنین مصرف غذاهای حاوی ویتامین ها و مینرال ها به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

غذاهای پر فیبر در رژيم غذايي بعد از عمل شقاق

مرکبات: مرکبات از نظر فیبر غني و کم کالری هستند. بنابراین می توان آنها را برای بهبودی شقاق بعد از عمل مصرف کرد. علاوه بر این مرکبات دارای آنتی اکسیدان های مفید و قوي هستند كه به کاهش التهاب نیز کمک می کنند.

رژیم غذایی تخصصی شقاق

سبوس گندم و غلات كامل : مصرف سبوس گندم در کنترل یبوست خفیف کمک می کند. اگرچه آنها به عنوان نرم کننده های مدفوع شناخته نمی شوند اما منبع بسیار خوبی از فیبر هستند. همچنین منبع غنی ویتامین ب می باشند که بهبود زخم کمک می کند.

نوشیدن مقدار زیادی آب: نوشیدن آب فراوان بدن را هیدراته می کند و هضم غذا را منظم و یکدست نگه می دارد. هیدراته ماندن، خطر ابتلا به یبوست را کاهش می دهد و از این رو شقاق را سريع تر ترمیم مي كند. بنابراین حداقل نوشیدن هشت لیوان آب در روز توصيه مي شود.

ميوه ها و سبزيجات الگوي غذايي مناسب در جلوگيري از شقاق

غذاهای پروبیوتیک مانند ماست و فرآورده های سویا تخمیر شده : غذاهای پروبیوتیک به بدن در رفع مشکل یبوست کمک می کنند. فقط در صورت خرید آنها از سوپر مارکت ها مطمئن شوید، این مواد غذایی حاوی شیرین کننده های مصنوعی یا قند نباشند. مواد غذایی قندی ممکن است خارش مقعدی را تشدید کنند. این خوراکی ها در درمان شقاق نیز کاربرد دارند.

سیب: سیب سرشار از فیبری به نام پکتین است که یک فیبر محلول است. دستگاه گوارش را در قوام ژل مانند حفظ می کند. این خاصیت سیب به مدفوع اضافه می شود و به بدن کمک می کند مدفوع نرم تر عبور کند.

هندوانه: هندوانه دارای مقدار زیادی آب و مقاديري فیبر است که به تقویت روده ها کمک می کند که به نوبه خود از یبوست جلوگیری کرده و به حرکت منظم روده ها نيز كمك می کند.

انواع توت ها : توت با توت فرنگي علاوه بر فيبر، آنتي اكسيدان قوي هستند و در رفع التهابات نقش بسزايي دارند.

آجيل :انواع آجيل درختي مانند بادام و گردو با داشتن اسيد هاي چرب در جلوگيري از يبوست نقش دارند.

سبزيجات داراي برگ سبز تيره، غني از مواد فيبري هستند

رژیم پرفیبر بعد از جراحی شقاق

نقش مهم سبزيجات بعد از عمل شقاق

سبزیجات ریشه ای( چغندر و كرفس) : این سبزيجات سرشار از فیبرهای سالم روده هستند. می توانید با پختن یا جوشاندن آنها و تهیه خورش، آنها را میل نماييد. این سبزیجات دارای مواد نشاسته ای هستند که مي توانند مدفوع را نرم و بدون فشار، درد و سوختگی از روده عبور دهند.

سبزیجات برگ سبز (اسفناج ، برگ های چغندر): اين سبزيجات به دليل داشتن منيزيم، فيبر فراوان و همچنین به دلیل خاصیت ضد سرطانی بسيار بعد از عمل شقاق بسيار مفيد هستند.

چربي ها و روغن هاي سالم: برخی از چربی ها و روغن های سالم مانند روغن آووکادو و روغن زیتون در رژیم غذایی بعد از جراحی شقاق توصیه می شود. چربی ها و روغن ها به روانکاری مدفوع کمک می کنند، عبور آنها را آسان تر کرده و فشار ناشی از یبوست و ایجاد شکاف های مقعد را کاهش می دهند. همچنین برای ترمیم بافت ناحیه جراحی شده ضروری می باشند.

انواع توت ها گزينه ي مناسبي در رژيم غذايي بعد از عمل جراحی شقاق می باشند.

سوالات متداول بعد از عمل شقاق چي بخوريم؟

بعد از عمل شقاق، چه غذاهایی را نبايستي خورد؟

از خوردن هر نوع فلفل، هر نوع سس تند، غذاهای یبوست زا مانند پنیر، گوشت قرمز، فست فودها، غذاهای فرآوری شده و غذاهای یخ زده یا از قبل آماده شده جلوگیری شود، این غذاها می تواند فشار بیشتری به کانال مقعد وارد کرده و باعث عدم بهبودی سریع عمل شقاق شوند.

در صورت موثر نبودن رژيم غذايي پر فيبر و مكمل فيبر براي درمان يبوست بعد از عمل شقاق چه كاري بايد كرد؟

اگر افزودن فیبر به رژیم غذایی برای درمان یبوست کافی نباشد، در اين صورت متخصص جراحی ممكن است ملین ها را برای شما تجويز نماييد. همچنین انجام فعالیت ورزشی سبک به طور روزانه به حرکات دودی روده کمک می کند و مانع بروز یبوست می شود.

چه نوع نوشيدني هايی بعد از عمل شقاق نبايستي نوشیده شود؟

همه نوشیدنی ها گزینه های مناسبی برای هیدراته ماندن بدن نیستند. الکل و نوشیدنی کافئین دار فراوان، اگرچه می توانند تعداد دفعات رفتن به دستشويي را زياد كند اما آنها همچنين بدن را نيز كم آب مي كنند.

چرا بعد از عمل شقاق بايستي از غذاهاي پر ادويه خودداري كنيم؟

غذاهاي پر ادويه، در هنگام عبور مدفوع درد و احساس سوزش را تشدید می کنند و بهبودي بعد از عمل را بدتر می کنند. همچنين برخي از ادويه ها مانند سير و دارچين می توانند دمای بدن را افزایش داده و بدن را در معرض خطر التهاب قرار دهند.

آيا خوردن حبوباتي مانند لوبیا بعد از عمل شقاق توصيه مي شود؟

لوبیا، نخود، عدس عليرغم اينكه اين مواد گیاهی حاوی فیبرهای محلول هستند و خاصیت جذب آب را دارند و ماده ژل مانند را تشکیل می دهند كه دفع راحت مدفوع کمک می کنند اما همچنين آنها ايجاد و توليد نفخ و گاز مي كنند كه در روزهاي اوليه عمل مناسب نيستند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

34 دیدگاه برای “بعد از عمل شقاق چه بخوریم؟ رژیم غذایی شقاق

  1. Avatar photoحمید رضا صفری گفت:

    خانم دکتر بنده سه ماه از عمل ابسه مقعدی ام می گذره هنوز سوراخ باز است و پانسمان می کنم و ترشح بدون بو و خونریزی دارم چقدر می کشد خوب شود چکار کنم.

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. لازم است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  2. Avatar photomm۲۳ گفت:

    سلام من چهارشنبه هفته قبل عمل فیشر انجام دادم،من ۱۱سال درد داشتم که تشخیص به عمل دادن،الان بع از گذشت ۳روز درد شدید دارم و مدفوع هم از من هنوز خارج نشده است در حالی که هم میوه و هم آبمیوه خوردم.در آب گرم هم روزی ۵بار میشینم به مدت۱۰ دقیقه.تو رو خدا کمکم کنید

    1. برای انجام عمل دفع مدفوع از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید. ممکن است با زور زدن زخم جراحی شما تازه شود. از جراح خود شربت ملین مناسب دریافت کنید. از متخصص تغذیه مطب من هم می توانید رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  3. Avatar photoسینا گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریبا یک هفته از عمل می‌گذرد اما هنوزم خون و قبض شدم چیکار کنم راه حل به من بگوید

    1. خونریزی در حد یک یا دو قطره بعد از جراحی شقاق تا دو ماه طبیعی است. اما اگر یبوست دارید و دفع مدفوع شما راحت نیست حتما از جراح معالج خود شربت ملین مناسب دریافت کنید.

  4. Avatar photoلیلا احمدی گفت:

    برای کسی که شقاق عمل کرده بعد از دو روز چه چیزی خوبه بخوره یا برای عیادت براش ببریم؟؟

    1. مصرف غذاهای پرفیبر و آب فراوان بسیار توصیه می شود. برای عیادت بیمار شقاق می توانید کمپوت آلوئورا یا آناناس ببرید. زیرا هم فیبر دارند و هم به ترمیم زخم جراحی کمک می کند.

  5. Avatar photoحسین گفت:

    سلام
    بعد از عمل چقدر طول میکشه زخم خوب بشه

    1. اگر لیزر شقاق انجام شود یک هقته الی 10 روز و اگر جراحی با تیغ و کوتر انجام شود ترمیم زخم شقاق حداقل دو ماه طول می کشد. وسعت بیماری و مراقبت های بعد از عمل و ابزار و روش جراحی در مدت زمان بهبودی بعد از جراحی شقاق موثر است.

  6. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید،ممنون از کانال خوبتون که راهنمایی می کنید
    من یه سوالی داشتم سه روز عمل هموریید وشقاق بالیزر انجام دادم خونریزیم زیاده ولخته مانند هستش ومدفوع هم دراین سه روزه خیلی کم داشتم، الان چه کار باید بکنم ممنون از راهنمایی تون

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. وضعیت شما طبیعی نیست. نشستن در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج نیز به شما پیشنهاد می شود. مقدار مصرف میوه و سبزی و فیبر را افزایش دهید که حجم مدفوع شما طبیعی شود. اگر دفع مدفوع کم باشد ممکن است به یبوست و تنگی مقعد مبتلا شوید.

  7. Avatar photoA گفت:

    وقتی از بغل دراز میکشم حس میکنم که انگارهوا در مقطع م رد می‌شد دلیل آن چیست

    1. عضلات مقعد ضعیف شده اند و اصطلاحا دچار دیلاته شدن مقعد شده اید.

  8. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید ممنون از کانال خوبتون سوالی داشتم نزدیک به چهل روز است که جراحی شقاق وهموروییدبا لیزر انجام دادم هنوز هم که هنوز سوزش زیادی دارم پیش دکتر هم رفتم بهم گفت دوباره گوشت اضافی بیرون زده دکتر هم دستگاه پروکتو کرایو بهم تجویز کرده آیا با این دستگاه مشکلم حل میشه خیلی نگرانم لطفا راهنماییم کنید.ضمنا تاکی طول میکشه این مشکل حل بشه

  9. Avatar photoالناز گفت:

    سلام خسته نباشین ببخشید چه مدت باید غذایهای ابکی بخوریم بعد عمل ؟ و اینکه احتمال برکشت عمل با لیزر چقدر هست ؟ چون من هر از گاهی یبوست میشم . چه چیزی بعد از غذاهای خشک خوریم تا جلوی یبوست رو بگیره ؟ ممنون میشم جاب بدین

    1. تا 24 ساعت بعد از عمل غذای سبک میل کنید. سپس شروع کنید به مصرف غذاهای پرفیبر. اگر یبوست مزمن دارید حتما از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. مصرف قهوه و چای را به حداقل برسانید و آب زیاد میل کنید.

  10. Avatar photoامیرحسین گفت:

    با سلام خدمت شما
    من سه شنبه هفته پیش عمل فیشر شدم
    والا نه لیزر شدم و نه از کوتر استفاده شده
    دکتر گفت شقاق هارو از مقعد بیرون کشیده ته شونو بخیه زده که خشک بشن و بیوفتن
    توی این چند روز هربار رفتم سرویس دفع مدفوعم همراه با درد و سوزش بعدش بوده که با ترکیب آب گرم و بتادین و بعدش استفاده از ژل لیدوکایین و دیلتازم که دکتر داده دردشو گرفتم
    اما فعلا پیشرفتی رو نداشتم فقط مقدار دردم کمی کمتر شده.
    سوال اولم اینه که عمل من الان بالاخره چه نوع عملی بوده که با بی حسی انجام شده؟ ( توی این چند روز انقدر سایت های مختلف رو خوندم که دیگه گیج شدم)
    سوال بعدیم اینه که الان یکی از گوله هام چرک داره که چون دکتر مترونیدازول و سفیکسیم داده و میخورم موندم که باید سریع تر از یک هفته به پزشکم مراجعه کنم یا نیازی نیست و مصر قرص ها کافیه؟
    یکیم اینکه در طول روز شاید نزدیک ۵-۶ بار حالت فشار برای دفع بهم دست میده و مجبور میشم حتی بعضا با کمی فشار آوردن عمل دفع رو انجام بدم و از قرص سی لاکی تجویز شده هم از دیشب دارم استفاده میکنم غیر عادی هست یا طبیعی؟
    با تشکر از شما و سایتتون که خیلی کمک کرده بهم توی این چند روز
    ممنون میشم سریع تر جواب بدین.
    وقتتون بخیر

    1. احتمالا از روش بسیار قدیمی و دردناک رابربند استفاده کرده اند. از آنجایی که دچار عفونت نیز شده اید توصیه می کنم لیزر هموروئید و لیزر شقاق را فورا و نزد یک جراح لیزر ماهر انجام دهید. معمولا درمان با این روش بسیار عود کننده است و احتمال بروز عوارضی مثل آبسه مقعدی نیز برای شما وجود دارد.

  11. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون از سایت فوق العاده تون.
    عالیه عالیه.

  12. Avatar photoمسلم احمدی گفت:

    باسلام من شنبه عمل شقاق انجام دادم هروقت میرم سرویس خیلی درد دارم نمیدونم چکار کنم

    1. حتما شربت ملین را در حدی مصرف کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. حتما بعد از دفع مدفوع در لگن آب گرم بنشینید. مصرف غذای پرفیبر و آب کافی فراموش نشود. در حد امکان قهوه و چای مصرف نکنید.

  13. Avatar photoفاروق گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ، من یه هفته قبل عمل لیزر شقاق و تنگی مقعد انجام دادم الانم بعد دستشویی درد و سوزش دارم آیا طبیعی است و تاکی نمیتونم از غذاهای حجیم مثل برنج یا کته استفاده کنم، در ضمن من اضافه وزن زیاد دارم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مقدار کمی سوزش طبیعی است. بهتر است از برنج و کته تا سه ماه آینده بیشتر از هفته ای یک بار استفاده نکنید. شما می توانید سیب زمینی آبپز، نان جو و کینوا را جایگزین کربوهیدرات برنج کنید. عادات غذایی بیماران مختلف متفاوت است و اگر متوجه شدید که اجابت مزاج طبیعی ندارید از یک متخصص تغذیه برای تنظیم رژیم غذایی کمک بگیرید. لازم است فیبر کافی در روز مصرف کنید که کالیبر مدفوع اندازه طبیعی باشد و مجدد دچار تنگی مقعد نشوید.

  14. Avatar photoكاميار گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دكتر عزيز
    بنده فيشر خيلي وخيم دارم و مشكل بيشتر اين هست كه فيشرم خيلي داخله ، تقريبا ٢ سانت داخله و هموروئيد اكسترنال هم دارم ، پيش متخصص جراحي عمومي رفتم تشخيص فيشر و هموروئيد رو داد ولي چون نميدونست چقدر فيشر داخله ليزردرماني تجويز كرد، كه جلسه اول خيلي خوب پيش رفت و اون درد بسيار شديدم از بين رفت و هموروئيدم خيلي خوب شد، اما تنگي كانال از بعد از جلسه اول داشتم و با وجود داروهاي تجويزي و پماد دست ساز كه درد رو به سرعت تسكين ميداد موقع دفع به شدت رنج و عذاب داشتم به طوري كه تمام عضلات بدنم از درد منقبض ميشد و حتي ماهيچه گردنم گرفت، خلاصه جلسه دوم به بعد روند بهبودي كم شد، و جلسه چهارم به دستيار ايشون كه ليزر درماني ميكرد گفتم زخم داخلتر از اين حرفاست و ايشون زخم رو پيدا كرد كه درد ناوصفي در من پيچيد كه مشت تو ديوار بغل تخت زدم😅، خلاصه ليزر رو در اون ناحيه از عقبتر شروع كرد و بعدش خونريزي شديد هنگام دفع داشتم ، جلسه پنجم بهشون گفتم پزشك رو مطلع كردن و ايشون تشخيص به جراحي ليزر با دستگاه قويتر دادند ، الان ٢ روز ديگه وقت جراحي دارم، سوالم از شما اينه آيا با وجود عمق زخم امكان درمان كامل با اين روش هست و سوال ديگر من اين هست من درد خيلي شديدي در اين ٢ هفته متحمل شدم، آيا درد بعد از جراحي فراتر از اين حرفاست؟
    ممنون از لطف شما
    و وقتي كه براي خواندن گذاشتيد🙏🏼

    1. معمولا لیزر کم توان برای درمان فیشر مزمن تجویز نمی شود و از همان ابتدا لیزر شقاق یا فیشر با لیزر پرتوان تجویز می شود. دقت کنید که این جراحی توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه انجام شود و تضمینی در یک جلسه انجام شود.

  15. Avatar photoكاميار گفت:

    سلام و عرض ادب ، من پيام دوباره گذاشتم ولي يا سايت باگ داشت يا شما هنوز پيامم رو جواب نداديد
    خانم دكتر من يكشنبه عمل فيشر هموروئيد ليزر كردم . دكترم سفيكسيم ايبوبروفن و راتاهيل تجويز كرد و رژيم غذايي عادي بدون ادويه و فلفل و لگن آب گرم و شامپو بچه.از همون بيمارستان درد داشتم. رژيم درست پيش بردم ولي موقع دفع فوق العاده درد داشتم كه انقدر درد زياد بود با مراجعه به جراحم برام كترولاك ٥ تا و يك دگزا نوشت كه دگزا و كترو رو همونجا زدم و بعد از ١ ساعت و نيم اثر كرد و دردم از بين رفت،هر روز درد شديد بعد از دفع و با تزريق كترولاك بعد از ١ ساعت و نيم دقيق درد از بين ميرفت پيش جراح ديگري مراجعه كردم گفت تا ١٠ روز همينه و بايد قبل از اجابت يه كترولاك بزني و توي لگن آب گرم اصلا نشين چون تنگي كانال مقعد مياري و فقط دوش آب گرم بگير، باز پيشرفتي تو بهبود درد نداشتم براي همين به يك جراح ديگر مراجعه كردم ايشون غير از قرص هاي جراح اول ، قرصهاي پنتوپرازول، مترونيدازول، سيپروفلوكساسين، ژل ليدوكائين، ژل ديلتيازم و پماد آنتي هموروئيد با اپليكاتور هموروزان ، شربت مگني ميلك و موسيليوم ساشه تجويز كرد و لگن آب گرم رو تأكيد كرد استفاده بشه ، با خوردن فقط يه ساشه و خوردن ٤ قاشق مگني ميلك در آخر شب ، سپيده دم دفع داشتم كه با لگن آبگرم و شامپو بچه دردم كمتر شد ولي خوابم نبرد از درد و ساعت ١١ صبح باز ادامه دفع داشتم كه درد فجيعي داشتم كه دوباره براي تزريق آخرين كترولاك اقدام كردم و باز بعد از ١ ساعت و نيم درد از بين رفت، الان من بين ٢ بام و هوا واقعا نميدونم چه كنم، فردا ميخوام مراجعه به جراح اصلي دوباره تقاضاي كترولاك يا هر چيز قويتر كنم، زندگيم سياه شده و اميدي ندارم، واقعا اگر ادامه پيدا كنه اين درد نميدونم با خودم شايد چكار كنم، الان بعد از ٦ روز نه تب دارم نه لرز دارم، مقدار خون رفته در روزهاي اول بسيار بود كه كم شد و به نظر طبيعي هست و همچنان ترشحات دارم كه البته فك ميكنم امروز بدون بو بود ، درد ٢ روز اول شديد بود بعد شايد ٢٠ درصد كمتر شد ولي دوباره الان درد به همون روزهاي اول برگشته و فقط بعد از دفع ايجاد ميشه در ناحيه دور مقعد و احساس افتادگي دور مقعد به بيرون دارم و در كانال مقعد فقط درد كم و سوزش موقع دفع ايجاد ميشه، دكتر جان من با اين درد چه كنم؟
    ممنون از پاسخگوييتون

    1. استفاده از لگن آب گرم حتما توصیه می شود. اگر عفونت ندارید نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست زیرا آنتی بیوتیک منجر به بروز یبوست و تشدید درد در هنگام دفع می شود. اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین کمک بگیرید. حتما به توصیه های جراح معالج خود عمل کنید. برای ویزیت بعد از عمل هم به موقع به ایشان مراجعه کنید. مصرف بی رویه مسکن نیز عوارضی به دنبال دارد. اگر جراح معالج اجازه می دهند قبل از دفع مدفوع از لیدوکائین استفاده کنید و سپس ناحیه را با شامپو بچه به آرامی بشویید و خشک کنید.

  16. Avatar photoكاميار گفت:

    سلام و عرض ادب مجدد خدمت شما
    دكتر جان امروز حالم بهتر بود، درد عمومي كه داشتم از بين رفت و خارش در اون ناحيه ايجاد شده، از ركتول استفاده كردم كه همون درد كم و خارش از بين رفت،فقط درد موقع دفع دارم كه با لگن آب گرم واقعا اون درد فجيع كم ميشه و با دوش آب گرم بعدش ديگه به كمترين حد ممكن ميرسه، براي ويزيت به پزشك معالجم مراجعه كردم ، ايشون هم دقيقا همين فرمايشات شما رو گفت و با معاينه گفت اون قرصهاي آنتي بيوتيك را ميتونم نخورم گفتند كه خارش نشانه خوبيست و درد در ناحيه رو هم توضيح داد و گفت اصلا هموروئيد شما اينترنال بود و دليل درد شما جراحي در همون قسمت بوده و طبيعيه و هر روز كمتر ميشه، ركتول رو هم اجازه داد استفاده كنم و چيزي كه برام عجيب بود و تجويز كرد اينكه ميتوني از دود دادن عنبرنساء هم استفاده كني خيلي موثره، برام عجيب بود پزشك جراح چنين توصيه اي ميكنه ولي چون متأسفانه من هم چند باري از معجزات عنبرنساء بهره برده بودم و ايمان آورده بودم حرفشونو پذيرفتم، خلاصه كه من اميدوارم تا چند روز ديگه بتونم به سر كارم برم و دفعم طبيعي بشه، هنوز استرس رفتن به سرويس دارم واقعا دردش عجيب بالاست هر چند بعدش با لگن رفع ميشه ولي اگر اين درد كم نشه من سر كار رفتنم منتفيه و اين برام گرون تموم ميشه
    ممنون از وقتي كه ميزاريد خانم دكتر مهربان🌹

    1. بسیار عالی که حال شما بهتر است. معمولا جراحی باز این مشکلات را دارد و با مراقبت و مراجعه به پزشک نهایت تا دو ماه رفع خواهد شد. من درباره دود دادن عنبر نسا توصیه ای ندارم و از سود و زیان آن اطلاعاتی ندارم. حتما مراقب باشید که یبوست و اسهال نگیرید.

  17. Avatar photoكاميار گفت:

    سلام و عرض ادب مجدد
    خانم دكتر من باز هم درد بعد از اجابتم بيشتر شده، حس ميكنم پزشك جراحم در عمل جراحي مرتكب قصور شده، برام دفع سخته در صورتي كه سفت نيست، و به زور كانال داخلي باز ميشه ، انگار كه ماهيچه ها به محكمي منقبض هستند و باز شدن به سختي ممكنه، مگر ميشه بعد از ١٢ روز بهبودي از بين بره و بدتر بشه ،امروز بعد از ٥ روز داد من باز به هوا رفت،دارم فكر ميكنم نكنه حرف يكي از جراحاني كه بهش مراجعه كردم درست در بياد كه بهم گفت لگن آب گرم باعث تنگي كانال ميشه، خانم دكتر واقعا دوست دارم بميرم ، جدي ميگم اصلا نميتونم تحمل كنم، من تمام رژيم غذايي را دارم درست پيش ميبرم، ديشب باز از ترس فقط سوپ و نان جو خوردم، برنج رو كه ٣ روزه گذاشتم كنار، ريحان و جعفري به مقدار زياد با ناهارم و شامم ميخورم صبحانه غلات و شير و عسل، شبها و صبحا يك قاشق مگني ميلك( ملين) ميخورم هر از گاهي مقداري ملين هاي اسفرزه اي ميخورم آب زياد ميخورم ميوه گلابي سيب ميخورم كمپوت آناناس و آبميوه آناناس ميخورم، اكثرا خوابيدم بخوام بشينم روي يكطرف كج ميشينم اونم در حد چند دقيقه ، بگين كجاي كار من اشتباهه ، هر كسي عمل كرده ديگه نهايت بعد از ١٠ روز خوب شده چرا اين وضعيت من تموم نميشه، واقعا فكراي خوبي تو سرم نمياد تحمل اين وضعيت برام غير ممكنه ، شغلمو ممكنه از دست بدم

  18. Avatar photoرها گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر بعد از عمل فیشر بعد از چند وقت میشه رابطه جنسی داشت ؟

    1. عمل جراحی ناحیه مقعد ارتباطی با ناحیه تناسلی ندارد. اگر به محل عمل فشار نیاورید مانعی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *