بیماری های مقعد

تشخیص و درمان تنگی مقعدی

درباره تنگی مقعدی

تنگی مقعدی ممکن است وراثتی باشد و یا اکتسابی. تنگی های مقعد ناشی از عوامل اکتسابی ممکن است بر اثر عمل جراحی شقاق و هموروئید و فیستول و آبسه مقعدی بروز کند. تنگی مقعدی از بیماری های چندان شایع نیست اما مشکلات و عوارض ناشی از آن، زندگی فرد را بشدت تحت تاثیر قرار می‌دهد. علل به وجودآورنده‌ آن را می‌توان در دو گروه اکتسابی و مادرزادی تقسیم بندی کرد. در بین علل اکتسابی، جراحی مقعد به علت هموروئید (بواسیر)، عامل 10-5 درصد بروز تنگی مقعدی است. اگر عمل جراحی هموروئید و شقاق با لیزر پرتوان انجام شود احتمال بروز این عارضه به صفر نزدیک می شود.

از علل دیگر بروز تنگی مقعدی می‌توان به مشکلات التهابی و بدخیمی‌ ها اشاره کرد. التهاب ناشی از عفونت‌های طولانی مدت که می‌تواند به علت اسهال مداوم و استفاده مکرر از ملین ها باشد، با درگیری عروق ناحیه‌ی مقعد و واکنش این عروق در اطراف مجرا، منجر به ایجاد مانع و تنگی در این ناحیه‌ گوارشی می‌شوند. مصرف ارگوتامین ها برای درمان میگرن نیز یکی دیگر از علل بروز این بیماری به حساب می‌آیند.

عمل جراحی تنگی مقعدی

از طرفی بواسیر یا هموروئید نیز با درگیری ناحیه مقعد، باعث ناراحتی در فرد می‌شود. بواسیر یک مشکل بسیار شایعی است که افراد بسیاری را درگیر می‌کند. بیشتر بیماران با روش ‌های حمایتی درمان می ‌شوند. در صورت عدم بهبودی، مداخلات گسترده تر از جمله جراحی در نظر گرفته می‌شود. از آنجا که جراحی از علل شایع تنگی مقعد است، لذا روش‌های پیشگیری و رعایت جانب احتیاط در عمل ‌های جراحی در این ناحیه، بسیار حائز اهمیت هستند. بهتر است جراحی به‌عنوان خط آخر درمان بواسیر در نظر گرفته شود.

صدمه به کانال مقعد، ممکن است آسیب و تنگی مقعدی را در پی داشته باشد. پارگی‌های درجه‌ی بالا در زایمان طبیعی(درجه4)، فیشر یا شقاق مقعد، وارد کردن اجسام خارجی، پرتودرمانی زخم و سوختگی از عوامل مرتبط با تنگی مقعدی بشمار می‌آیند. در مواردی که دفع با خونریزی همراه است، با توجه به وضعیت بیمار، بایستی از نظر بدخیمی توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر بررسی شود.

تنگی مقعدی چه علائمی دارد؟

بیماران معمولا از حرکات دردناک روده، خونریزی در هنگام دفع و باریک شدن مواد دفعی شکایت دارند. ترس از درد ناشی از مدفوع، فرد را به استفاده از ملین‌ ها سوق می ‌دهد. جهت تایید تشخیص، معاینه ‌ بالینی توسط جراح و یا با تجویز عکس و ام آر آی انجام می‌شود. اگر بیمار در ناحیه مقعد زخم و درد داشته باشد معاینه انگشتی انجام نمی شود و عکس و ام آر آی تجویز خواهد شد.

درمان تنگی مقعدی چیست؟

تنگی مقعدی بر اساس معاینه با انگشت، به سه دسته خفیف، متوسط و شدید تقسیم می‌شود. درمان آن با توجه به شدت بیماری و وضعیت بیمار با استفاده از دیلاتاسیون‌ ها (گشادکننده) تا جراحی متفاوت است. بطور کلی درمان براساس شرایط هر بیمار، علت و شدت بیماری بصورت دارویی و جراحی انجام می ‌شود. استفاده از نرم‌کننده‌ های مدفوع و مصرف فیبر برای موارد خفیف است. دیلاتاسیون (بازکننده) مکانیکی و شیمیایی نیز بکار می‌رود. مراقبت‌های پس از عمل به منظور جلوگیری از عفونت و آبسه مقعدی نیز به اندازه‌ خود عمل جراحی تنگی مقعد مهم می‌باشد.

در مواقعی که تنگی مقعدی بر اثر شقاق بروز کرده باشد جراحی اسفنکتروتومی یا لیزر شقاقتوصیه می شود. همچنین تنگی مقعد ناشی از هموروئید یا بواسیر را با لیزر پرتوان و به روش هموروئیدکتومی درمان می کنیم. این روش یکی از روش های عمل جراحی هموروئید محسوب می شود.

توصیه می شود کلیه جراحی های ناحیه مقعدی را با لیزر پرتوان انجام دهید تا عارضه تنگی مقعد بعد از جراحی به صفر نزدیک شود.

تنگی مقدی در نوزادان

درمان تنگی مقعدی طب سنتی

درمان تنگی مقعدی در طب سنتی نیاز به تشخیص اولیه پزشک متخصص در مورد علت تنگی مقعدی دارد. از آنجایی که عموم مردم به دلیل وجود یک اسپاسم عصبی یا وجود زخم شقاق در ناحیه مقعد دچار این عارضه می شوند معمولا در طب سنتی نیز گیاهان دارویی و روش های مربوط به رفع استرس و ترمیم زخم شقاق را پیشنهاد می کنند. یکی از گیاهان دارویی مناسب برای تسکین اسپاسم و انقباضات ناحیه مقعد و روده در زنان رازیانه می باشد. همچنین استفاده از دمنوش ها یا عرقیات آرامش بخش مثل بابونه و گل گاوزبان بسیار کمک کننده است.

اما اگر پزشک متخصص تشخیص داده است که شما به دلیل زخم شقاق مبتلا به این عارضه شده اید استفاده از داروهای سنتی بیشتر از یک هفته توصیه نمی شود و بعد از آن لازم است به متخصص مراجعه کنید که بیماری شما مزمن نشود. برای ترمیم زخم شقاق استفاده از آلوئه ورا و جوجوبا و روغن نارگیل و زیتون کمک کننده است. هرچند که استفاده از عسل و محصولات زنبور عسل نیز برای ترمیم زخم بسیار معروف است. زیرا محصولات عسل هم خاصیت ضد باکتری و ضدعفونی دارند و هم دارای خاصیت آبرسان و ترمیم کننده بافت می باشند.

تنگی مقعدی در نوزادان

تنگیکانال مقعدی می‌تواند بصورت یک مشکل وراثتی نه چندان پیچیده، به علت تشکیل ناقص غشای مقعدی و تشکیل یک حلقه‌ فیبری ضخیم ایجاد شود. تشخیص تنگی ‌های ناحیه مقعدی در نوزادان آسان نیست. زیرا این مشکل یا علائمی ندارد یا علائم اختصاصی خاصی ندارد.

همچنین، تنگی مقعدی کودکان می‌تواند یکی از علائم مقعد بسته، ناهنجاری شایع دوران نوزادی، باشد. معاینه‌ اولیه در نوزاد می‌تواند به تشخیص و درمان زودهنگام و کاهش عوارض ناشی از این آنومالی، کمک کند. تشخیص دیرهنگام تنگی مقعدی نوزادان منجر به اتساع روده، از بین رفتن حساسیت و حرکات روده شود. در این زمان، نیاز به انجام مداخلات جراحی وجود دارد. همچنین، با افزایش سن و تاخیر در تشخیص، درمان این مشکل نیاز به مداخلات بیشتری داشته و احتمال انجام جراحی در سنین بالا افزایش می‌یابد.

از طرفی، تنگی کانال مقعدی می‌تواند از عوارض دیررس جراحی مقعدی بسته مانند بیماری هیرشپرونگ (ضعف سیستم عصبی در قسمت روده) باشد. این مشکل گوارشی می‌تواند عامل ایجاد کولیک در نوزادان باشد. طبق مطالعه‌ ای که در ایران انجام شده است، تنگی کانال مقعدی در نوزادان با مشکل کولیک شیوع بیشتری داشته است. تاخیر در تشخیص و درمان این مشکل، مشکلاتی از قبیل یبوست مزمن، دفع خون، کم‌خونی و عفونت‌های ادراری را بدنبال خواهد داشت.

سوالات متداول تنگی مقعد

1-تنگی و اسپاسم مقعدی چیست و چگونه به‌وجود می‌آید؟

گاهی بیمار بر اثر بروز بیماری هایی مثل هموروئید و شقاق دچار تنگی مقعد و اسپاسم مقعدی می شود. این گروه از بیماران در هنگام عمل دفع دچار گرفتگی و اسپاسم مقعدی می شوند و اجابت مزاج طبیعی برای آنها بسیار مشکل می شود.

2-چرا شقاق منجر به تنگی و اسپاسم مقعدی می شود؟

زمانی که بیمار دچار شقاق مقعد می شود زخمی که در این ناحیه ایجاد می شود در هنگام عمل دفع با مدفوع برخورد می کند. به دلیل زخم و حساسیتی که در ناحیه زخم مقعدی وجود دارد اسفنکتر مقعد واکنش نشان داده و منقبض می شود. به همین دلیل درست در زمان عمل دفع مقعد دچار تنگی و اسپاسم می شود.

3-چه مراقبت‌ هایی باید بعد از عمل جراحی بواسیر جهت پیشگیری از تنگی مقعد انجام شود؟

رعایت نکات بهداشت مقعد و استفاده مناسب از مواد غذایی فیبردار بسیار مهم است. جلوگیری از سفت شدن مدفوع در این بیماران حائز اهمیت است. مصرف زیاد مایعات و پاسخ سریع به دفع از سایر راهکارهای پیشنهادی بشمار می‌روند. همچنین با انجام جراحی با لیزر ظرافت و دقت جراحی بواسیر بالا می رود و عارضه تنگی مقعد کاهش می یابد.

4-علائم مربوط به مشکلات کانال مقعدی در نوزاد چیست؟

عدم دفع یکی از علائم شایع است اما حتمی نیست. اتساع شکم، کاهش حرکات روده، گریه مداوم نوزاد، تغییر نوع مدفوع( مدفوع نواری) می‌توانند از علائم تنگی مقعدی در نوزادان باشد که نیاز به بررسی بیشتر دارد.

5-تنگی مقعدی پس از جراحی مربوط به سیستم گوارشی نوزاد طبیعی است؟

گاهی پس از جراحی در بیماری هیرشپرونگ، مقعد کودک چند هفته تا چند ماه تنگ می‌شود. در این هنگام ویزیت جراح معالج، استفاده از دیلاتاسیون و یا در صورت لزوم بستری طولانی‌ مدت در بیمارستان انجام می‌ شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

353 دیدگاه برای “تشخیص و درمان تنگی مقعدی

  1. Avatar photoدهقان گفت:

    من تو یه کلینیک لیزر تازه کار جراحی لیزی انجام دادم نکات بهداشتی زیرصفر.گرونتر ازتمام ایران به ماگفتن نهایتن۲یا۳تومنه اما بیشترازدوبرابرپول گرفتن والان هرچه زنگ میزنم کمکم کنن.میگن بروپیش دکترگوارش خلاصه ازاین موسسه نامردتر کثیف تر بی تعهدترمن ندیدم جهت اطلاع کسانی که مثل من بدبخت نشوند

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر مشکل یبوست مزمن درمان نشده دارید حتما این مورد را از طریق متخصص گوارش پی گیری کنید تا دچار عود و عوارض نشوید. اگر به جراح معالج خود دسترسی ندارید حتما از طریق جراحان خبره دیگر وضعیت خود را پی گیری کنید تا به بهبودی کامل دست یابید.

      1. Avatar photoرضا گفت:

        سلام خسته نباشید. من ۲۷ سالمه، مشکلم اینه که در هفته، یکی دوروز، هم زیاد دستشویی میرم، هم سوزش و خارش و درد دارم، جوری که بعد از دفع، تا چند دقیقه نمیتونم بشینم یا راه برم! فقط باید ثابت وایسم. و همیشه هم مدفوع نازکی دارم. این به نظرتون میتونه دلیل تنگی مقعد باشه؟ یا بواسیر؟ کدومش؟ و اینم بگم که تنگی مقعد حس میکنم دارم، چون حتی انگشتم هم داخل مقعدم نمی ره!

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام مقعد سالم به طور معمول تنگ است و نباید انگشت به راحتی وارد مقعد شود. در برخی موارد به دلیل وجود زخم و شقاق بیمار نمی تواند اجابت مزاج کامل و راحتی داشته باشد زیرا با برخورد مدفوع به زخم و شقاق مقعدی اسفنکتر مقعد منقبض می شود. در هر صورت یک وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری هماهنگ بفرمایید تا شرایط شما به طور کامل بررسی شود.

          1. Avatar photoالیاس گفت:

            سلام خسته نباشید.
            بنده 17 سالمه از بغل مقعدم یه چیز میخ مانند تیز بیرون آمده که کوچیکه. دیروز هم در مدفوعم چیزای قرمز دیدم نمیدونم حالا برای خوردن آلوچه قرمزه یا نه. لطفا راهنمایی کنید.

          2. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید و از مصرف دارو بدون تجویز پزشک جدا خودداری کنید.

        2. Avatar photoSeyed گفت:

          سلام من نمیتونم دفع کنم خیلی نگرانم هرکاری میکنم نمیشه انگار مقعدم بطور کلی بسته شده دلیلش چیست و باید چیکارکنم

          1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید. از زور زدن هم پرهیز کنید و برای تخلیه و پاکسازی روده از یک پرستار یا بهیار جهت انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

      2. Avatar photoدهقان گفت:

        ممنون ازراهنمایی تان تنها ناراحتی وپشیمانی من این است چرا باتحقیق ودیدباز پیش استادی همچون شمانرفتم بااین مسئولیت وتجربه واحساس مسئولیت وتشخیص بالا خدا نگهدار موفق باشی

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          از قدردانی شما سپاسگزارم. سلامت باشید.

      3. Avatar photoمحمد رضا قاسمی گفت:

        سلام من چندسالی میشه که بواسیر دارم اذیت هم نمیشم یه ده روز پیش احساس کردم معقدم داره تنگ میشه ودرد داره بیرون از معقدم یه چیزی مثل جوش زیرپوستی زده که درد داره میشه راهنماییم کنید

        1. سلام ممکن است بر اثر هموروئید مزمن دچار عفونت و آبسه مقعدی شده باشید. اگر آبسه مقعدی نیز درمان نشود احتمال بروز فیستول مقعدی نیز بسیار بالاست.

          1. Avatar photoمهتا گفت:

            سلام خانم دکتر
            ۱۷ سالمه و حدودا سه ماه پیش به یبوست وحشتناکی دچار شدم و با شیاف حل شد
            از اون موقع احساس میکنم مقعدم تنگ شده چون مدفوع خیلی کم و نازکی نبست به قبلا دارم حتی موقع دفع کوچیک احساس سوزش و خارش دارم در اطراف مقعد و بعضی موقع ها اسهال ابکی دارم
            بنظرتون میتونه از تنگی باشه و ایا راه حل درمانی داره
            ممنون از شما

          2. سلام احتمال زیاد مبتلا به هموروئید و شقاق شده اید و به دلیل دفع ناقص دچار عوارض دیگری نیز شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. غذای پر فیبر میل کنید تا حجم مدفوع شما به اندازه کافی باشد.

    2. Avatar photoدهقان گفت:

      من پیش یه دکتری رفتم که هیچ کاری برای من نتونست انجام بده و فقط هزینه کردم. حالاازبس خون بدنم روزانه یک لیوان دفع میشه بجزرفتن به دستشویی توان رفتن هیچ جایی ندارم ودارم نفس های آخرعمر رامیگزرانم من چه کار کنم

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر خوش نام مراجعه کنید. شرایط ویزیت آنلاین را نیز مطالعه بفرمایید.

      2. Avatar photoمیثم قنبری گفت:

        سلام چند روز پیش مدفوع بسختی از مقدم خارج شد متوجه شدم بیرون زدگی حالت بواسیر درآوردم روز بعد ژل لوبریکانت استفاده کردم و بصورت روان مدفوع دفع شد حالا بعد از دفع مدفوع گرفتگی در قسمت زیر شکمم دارم و دمای بدنم بالا می‌رود و الان دیگر آن بواسیر را نمیبینم و کرم آنتی هموروئید یکبار داخل مقعد زدم و الان تنگی مقعد هم دارم چکنم ممنون میشم راهنماییم کنید

        1. ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

          1. Avatar photoJkaoxj گفت:

            سلام خانم دکتر خسته نباشید
            خانم دکتر من الان ۵،۶ماهه ک مشکل همرویید دارم دکترم خیلی رفتم دارو میدادن باز دوباره ب همون حالت قبل بر میگشت
            ولی دیگ الان نرفتم و دارم باهاش میسازم
            ولی الان چن روزه ک احساس میکنم تنگی مقعد گرفتم
            ینی امکانش هس بدون عمل خوب بشم با دارو🙁💔

          2. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز کنم. رژیم غذایی مناسب نیز بسیار مهم است.

    3. Avatar photoسعید گفت:

      اسمشو معرفی کن کس دیگه ایی بدبخت نشه . الان مثلا اطلاع رسانی کردی

      1. سلام از مراجعه به کلینیک های بی سابقه و بی نام خودداری کنید. قبل از اقدام به لیزر و جراحی با بیماران قبلی کلینیک صحبت کنید و سوالات خود را درباره هزینه درمان به طور کامل بپرسید تا در حین درمان از شما هزینه اضافه با عنوان های مختلف دریافت نشود..

    4. Avatar photoسولماز گفت:

      سلام خانم دکتر پسر م ۱۳ سال داره و مشکلی که داره به مدت خیلی طولانی حتی تا یک ساعت در دستشویی میمونه و در تمام این مدت باید آب گرم رو باز میکنه تا بتونه راحت تر دفع کنه والبته داروی متیلفنیدت ساندوز ۵۴ روزی یه دونه مصرف میکنه و فکر میکنم با مصرف این دارو بیشتر با این مشکل مواجه میشه و واقعا بیشتر زمانش رو در دستشویی میگذرونه ممنون میشم راهنمایی کنید

      1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت ایشان را بررسی کنند. در غیر این صورت در آینده دچار مشکلات و عوارض پیچیده ای خواهند شد.

  2. Avatar photoنگران گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین
    من از بچگی که یادمه مشکل دفع مدفوع داشتم که منجر به عادت خیلی بدی شده برام مجبورم با انگشت مدفوعم رو دفع کنم مگر نه اصلا نمیشه نمیدونم چیکار کنم این عادتو ترک کنم! این کارو نکنم تا ۲ هفته هم مدفوم نمیاد!!!
    مشکل دیگه ای که دارم سره استرس کنکور و نشستن زیاد پای درس سال ۹۴ باعث شد من مشکل مقعدی پیدا کنم خونریزی زیادی داشتم هر چند وقت یه بار اینطوری میشم دکتر رفتم گفت شقاقت کوچیکه نیازی به جراحی نداره اگر هم داشت چون دخترم انجام نمیدن مگر خیلی حاد شه بهم پماد داد حالا هم مشکل تنگی مقعد دارم‌ خیلی بده من الان با این عادت بدی که دارم چیکار باید بکنم؟ واقعا برام سخته مخصوصا از توالت فرنگی استفاده کردن چه راهکاری بهم پیشنهاد میکنین انجام بدم واقعا خسنه شدم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با لیزر می توان مشکل شقاق و تنگی مقعد را درمان کرد. یک وقت ویزیت با مطب هماهنگ کنید. بعد از معاینه بهترین روش درمانی برای شما انتخاب خواهد شد. اگر راه دور هستید و یا مراجعه حضوری برای شما امکانپذیر نیست شرایط ویزیت آنلاین را مطالعه فرمایید.

    2. Avatar photoبی نام گفت:

      سلام من هم مشکل شما رو دارم. میشه تجربه درمانتون رو با من در میان بذارید؟

  3. Avatar photoSha گفت:

    سلام، خسته نباشید، من تجربه ی رابطه ی مقعدی دارم و مقعدم نسبت به قبل گشاد تر شده، اما بعد از دو هفته از اخرین رابطه مقعدیم در چند روز اخیر از گذاشتن پنبه و سرکه برای ضد عفونی کردن مقعدم استفاده کردم و مقعدم یکدفه به شدت تنگ شده، خیلی نگرانم،به نظرتون علتش میتونه سرکه باشه؟ چون هیچوقت اینطوری نشده بود، ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمالا به دلیل رابطه مقعدی در این ناحیه زخم داشته اید و با مالیدن سرکه باعث تحریک عضلات مقعد شده اید. از انجام رابطه مقعدی به شدت خودداری فرمایید تا دچار هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعدی نشوید.

  4. Avatar photoNeda گفت:

    سلام.من یک ماه و نیم پیش جراحی هموروئید داخلی و خارجی داشتم.ولی بعد از بهبود الان دچار تنگی مقعد شدم و حتی مدفوع معمولی هم باید زور بدم تا بیاد.بعدم نازک میاد.اگرم سفت باشه با درد شدید و خونریزی میاد.دکترم پماد و شیاف داخل مقعدی تجویز کرد با قرص بیزاکودیل ولی بعد از دوهفته مصرف همچنان احساس تنگی دارم و این اسهال های هرروزه میترسم باعث تنگی بیشتر شه.ولی دکترم میگه ضرر نداره و ادامه بده.به نظرتون در نهایت چطور باید درمان بشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اسهال و یبوست مزمن هر دو باعث ایجاد زخم و در نهایت تنگی مقعد می شود. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید.

    2. Avatar photosani گفت:

      سلام من هم همین مشکل رو دارم شما درمان شدید؟

  5. Avatar photoشاهین گفت:

    سلام من به شدت درد مقعدی دارم و نمیخوام عمل کنم به نظرم مقعدم تنگ شده چه راحلی برایه درمان داری به غیر از عمل

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. بعد از تشخیص علت تنگی مقعد برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اگر به دارو درمانی پاسخ مناسبی ندهید درمان با لیزر توصیه می شود.

  6. Avatar photoایمان گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل لیزر همورویید و برداشتن اسفنکترانجام دادم الان به تنگی شدید مقعد مبتلا شدم آیا بخاطرالتهاب هست وآیابعد چند ماه تنگی مقعد برطرف میشه؟ تشکر ازصبوری وبا آرامش جواب دادن تان ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این مورد را باید با جراح معالج خود در میان بگذارید. تنگی مقعد و التهاب مقعد نباید در حدی باشد که مانع عمل دفع شود. از قدردانی شما نیز متشکرم.

      1. Avatar photoیاسین مسیحی گفت:

        سلام تنگی مقعد دارم بگونه ای که اندازه مدفوع به اندازه مداد هستش اما درد یا زخم یا سوزش در مقعد ندارم باد روده زیاد دارم البته چند بارداخل مقدم را کامل خیس زیاد کردم که از ان موقع باعث شد تنگی بگیرم بادویدن و راه رفتن هم بیشتر تنگی اتفاق می افتد.واینکه از بیست روزه که از شیاف ایندو متاسین 100 استفاده میکنم که فکر میکنم تاثیر منفی داردلطفا راهنمایی میکنید🌹

        1. سلام از خوددرمانی به شدت پرهیز کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  7. Avatar photoف گفت:

    سلام
    من عمل جراحی همورویید در سال ۸۴ و عمل جراحی فیشرآنال در سال ۹۵ و عمل جراحی فیستول در دو مرحله در سال ۹۷ داشتم. و متاسفانه همه جور بلا سر ناحیه مقعدیم وارد شده به طوری که هنگام دفع حتما باید از انگشتم کمک بگیرم تا تخلیه کامل انجام بشه‌. از طرفی در صورتی که نیاز به اجابت مزاج داشته باشم خیلی کم پیش بیاد که احساس کنم و شاید ماهی دوبار اونم وقتی حالت اسهال یا نیمه اسهال باشه میفهمم که احتیاجه برم سرویس بهداشتی‌. در غیر اینصورت فقط با انگشت میتونم متوجه بشم یا گاها حالات عصبی و دردهای شکمی. در واقع حس نیاز به اجابت رو متوجه نمیشم. برای رفع این مشکلم راهکاری وجود داره یا زندگی رو به همین منوال ادامه بدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هم به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و هم متخصص جراحی عمومی و لیزر. این مشکل قابل درمان است و باید پی گیری شود تا دچار عوارض بدتری نشده اید.

      1. Avatar photoترنم گفت:

        سلام خانم دکتر ،من یه دختر سه ساله دارم ک دوسه ماهه دچار یبوست مزمن شده البته مشکلش ارثی هم هست اصلا هرچی داروی ملین هم ک میخوره باز مدفوعش باوجود دفع روزانه یا نهایتا دوروز یکبار بازهم قطوره لطفا راهنمایی کنید

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام به یک متخصص گوارش یا کودکان مراجعه کنید تا وضعیت ایشان به درستی بررسی شود. مسلما روش درمانی وجود خواهد داشت و نیازمند پی گیری شما می باشد.

    2. Avatar photoمحمد گفت:

      سلام خانم دکتر تنگی مقعد با لیزر درمان میشه؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام ابتدا علت تنگی مقعد تشخیص داده می شود. در اکثر مواقع می توان تنگی مقعد را با لیزر درمان و جراحی کرد.

  8. Avatar photoملیحه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مشکل دفع دارم.البته نه بیرون زدگی و نه خونریزی دارم . و به همین علت ورم شدید در کل شکم برام ایجاد میشه اندوسکوپی هم کردم مشکل ورم معده رو بخاطر.عدم دفع تشخیص دادن.گاهی از دست برای تخلیه کمک میگیرم ولی بعدش دچار سردرد میشم.بخاطر عدم دفع کمر درد و پادرد شدید میگیرم .لطف میکنید که راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید روزانه حداقل 60 گرم فیبر مصرف کنید. برای جلوگیری از یبوست رژیم غذایی شامل میوه و سبزی و آب و آبمیوه فراوان بسیار کمک کننده است. اگر مدت طولانی دفع نداشتید از یک پرستار و یا بهیار برای عمل تنقیه کمک بگیرید و از زور زدن پرهیز کنید. مصرف داروی ملین برای یک دوره موقت می تواند کمک کننده باشد. اگر این موارد را رعایت کردید و باز هم دچار یبوست و مشکل در اجابت مزاج بودید به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. در صورت احساس درد و یا خونریزی در ناحیه مقعد باید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید.

  9. Avatar photoعلی زابلیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من درهفته دوالی سه مرتبه رابطه نزدیکی با خانومم دارم الان مقعدم تنگ شده آیا ممکن هست چون هفته ای دو سه بار نزدیکی دارم مقعدم تنگ شده باشد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام رابطه جنسی از طریق ناحیه تناسلی ارتباطی با مقعد ندارد.

  10. Avatar photoمهرداد گفت:

    خانم دکتر علت تنگی مقعد چی میتونه باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در اکثر مواقع به دلیل وجود توده هموروئید و یا زخم شقاق مقعدی بیمار در هنگام عمل دفع دچار اسپاسم و در نهایت تنگی مقعد می شود.

  11. Avatar photoعلیرضا رحمانی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۱ سالمه و ۵ سال پیش دچار خونریزی مقعدی به صورت کم شدم و اوایل با خوردن مایعات برطرف شد ولی بعد یک سال یا دوسال شروع شد البته اینبار بیشتر و کمی خون زیاد میشد و سریع خونش بند می اومد و اوایل دفع این خون مشاهده میشد و سوزش خیلی کمی داخل پشت مقعدم بود و الان هم مقعدم خیلی تنگ شده یعنی برای دفع اولیه کلی فشار می اورم میخواستم بدونم جراحی با لیزر یا جراجی سنتی باچاقو؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار شقاق مقعدی شده باشید. مسلما درمان با لیزر نسبت به جراحی با تیغ جراحی ارجح است.

  12. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر من جانباز هستم کوتاهی روده کوچک در اثر ترکش و و بارکی مدفوع البته مصرف میوه زیاد ولی خیلی مقعد تنگ و با استفاده از شلنگ اب داخل مقعد باعث ریزش مدفوع از مقعد انجام می دهم والبته چند سال من رابطه جنسی با همسرم ندارم سوال ایا از التهاب روده می باشد یا از نداشت رابطه جنسی و ضمن مر درد هم دارم و به پای راستم زده ایا من با دارو خوب می شوم یا عمل شوم لطفا راهنمایی فرمایید و تشکر از سایت خوبتان

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تنکی مقعد ارتباطی با نداشتن رابطه جنسی ندارد. شما باید معاینه شوید تا علت دقیق تنگی مقعد مشخص شود. انجام عمل تنقیه به کرات عوارض گوناگونی دارد. ممکن است طی عمل تنقیه به بافت ناحیه مقعد آسیب وارد کرده باشید و بر اثر وجود زخم و شقاق مقعدی در این ناحیه دچار اسپاسم و تنگی مقعد در هنگام عمل دفع شوید.

  13. Avatar photoفرناز درخشنده گفت:

    سلام خانم دکتر من یه مدت برای درمان جوش های صورتم دکتر بهم قرصی داده بود که بشدت آب بدنم رو کم میکرد بعد از استفاده از اون داروها به یبوست دچار شدم بطوری که در هفته چندبار با مشکل اجابت مزاج رو به رو هستم.. بطوری که هنگام تخلیه و دفع درد و سوزش شدیدی در ناحیه مقعدم حس میکنم و بشدت احساس میکنم دچار تنگی مقعد هستم چون حتی وقتی ملیین هارو میخورم و نیاز دارم به خارج کردن مدفوع احساس میکنم از تنگی مقعد نمی توانم فرایند دفع را طی کنم و صرف نظر میکنم از ترس ابتلا به وابسیر و زخم …
    نگرانم الان باید چه کار کنم؟ آیا واقعا تنگی مقعد است یا خیر مشکل دیگریست؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید..

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای جلوگیری از یبوست آب و آبمیوه زیاد مصرف کنید. گاها بر اثر یبوست مزمن در ناحیه مقعد زخم و شقاق ایجاد می شود که با هر بار اجابت مزاج منجر به تنگ شدن مقعد می شود و با تحریک ناحیه حالت اسپاسم و تنگی در مقعد ایجاد می شود. مشکل یبوست را حل کنید و برای دریافت داروی مناسب به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید.

  14. Avatar photoرسول گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    من ۲۳ سالمه و تا حالا دوبار عمل بواسیر و فیشر انجام دادم یکی در ۴ ۵ سالگی و یکی هم دوسال پیش
    ولی متاسفانه الان دوهفته اس که دوباره همون درد به سراغم امده و نمیدانم چکار کنم
    چند روز پیش رفتم دکتر جراح عمومی بعداز معاینه گفتن که تنگی مقعد داری و باید سراغ دکتری که عملت کرده بری
    نمیدانم چکار کنم کل زندگیم مختل شده اگه راه حل سریع هست لطفا بم بگید ممنون?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر یبوست دارید از شربت ملین و رژیم غذایی پرفیبر کمک بگیرید.

  15. Avatar photoعباس گفت:

    من مشکل دفع داشتم وهنگام دفع گاها خون‌ریزی داشتم به دکتر جراح مراجعه کردم گفتند یا جراحی ویا تزریق بوتاکس آیا تزریق بوتاکس عوارضي داره نظر شما چیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام اما تزریق بوتاکس روشی دردناک است که ممکن است برای همه جوابگو نباشد و درمانی موقتی باشد. اگر لیزر شقاق انجام شود عوارض جراحی شقاق یا تزریق بوتاکس را ندارد.

      1. Avatar photoامیر گفت:

        سلام من مدت زیادی هست که تنگی مقعد دارم ولی مشکل خاصی برام ایجاد نکرده لازمه برای درمان مراجعه کنم؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام بله لازم است که به مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید. زیرا در آینده دچار عوارضی مثل شقاق یا هموروئید خواهید شد. معمولا تنگی مقعد بر اثر زخم شقاق بروز می کند.

  16. Avatar photoمقیمی زهرا گفت:

    سلام وقت بخیر من شقاق مقعد دارم منتها الان یبوست اصلا ندارم و زخمها خیلی بهتر شده ولی هنگام دفع یک حلقه خیلی سفت در مقعد ایجاد میشه که مانع دفع میشه با وجود اینکه مدفوع نرم و شل هست بازم این حلقه تشکیل میشه و نمیتونم دفع داشته باشم لطفا راهنمایی بفرمایید و اینکه باردار هستم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا زمانی که زخم در ناحیه وجود دارد هنگام دفع مدفوع دچار این تنگی مقعد می شوید. روی زخم را چرب کنید تا مدفوع با زخم تماس پیدا نکند و باعث اسپاسم و تنگی نشود. دقت کنید که علاوه بر یبوست اسهال هم نداشته باشید.

  17. Avatar photoعسکری گفت:

    سلام ببخشید من ناحیه مقعدی داشتم الان از مدتش یک سال خورده میگذره اما احساس میکنم دهانه مقعدم گشاد شده الان نمی‌دونم باید چی کار کنم دهانه مقعدم به حالت قبل برگرده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. معمولا مشکلات تنگی یا گشادی مقعد مربوط به بیماری هایی مثل هموروئید و شقاق می باشد که ابتدا با دارو درمانی و در نهایت با لیزر پرتوان درمان می شود.

  18. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وخسته نباشید من یک سال پیش مقعد م خیلی درد میکرد مثل درد زایمان خیلی فشار به مقعد بود دکتر از مقعد اندسکوبی گرفت (از پایین) گفت موردی نیست وباسیر داری، شیاف همورید داد دردم ساکت شد تا ده ماهی خوب بودم ولی دوباره مثل اول درد گرفته شیاف گذاشتم درد ساکته ولی مقعد خیلی تنگ شده الان 3 روزه اصلا کار نداده میترسم کاملا بسته شده باشه و شکمم کمی بزرگ شده ولی اذیت نیستم ممکنه راه مقعد کاملا بسته باشه خطر داره یا نه؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر مدت طولانی است که یبوست دارید و اجابت مزاج نداشته اید از زور زدن اجتناب کنید و برای دفع از یک پرستار یا بهیار برای تنقیه

      کمک بگیرید. حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا مجدد وضعیت شما را بررسی کنند. از بروز یبوست مجدد جدا جلوگیری کنید.

      1. Avatar photoشجاعی گفت:

        سلام من از موقع زایمان یبوست میگیرم به نظر خودم مقعدم تنگ شده حتی وقتی که زیاد هم سفت نباشه دردم میگیره و از داخل احساس میکنم چیزی وجود داره فکر میکنم هموروئید باشه. آیا با لیزر میشه هم تنگی هم هموروئید رو برطرف کرد میترسم دوباره برگشت داشته باشه؟ توی بعضی از سایت ها خوندم که با لیزر برگشت داره. ممنون راهنماییم کنید

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام بله با لیزر پرتوان میشه مشکل شما را حل کرد و لیزر هموروئید توسط من بدون عود و بازگشت انجام می شود. نوع لیزر و مهارت و تجربه متخصص جراحی و لیزر برای جلوگیری از عود بسیار تعیین کننده است.

    2. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر بیش از 3 روز است که عمل دفع را انجام نداده اید از یک پرستار یا بهیار برای انجام تنقیه کمک بگیرید. از مطب هم یک وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود. از شربت ملین برای رفع فوری یبوست کمک بگیرید.

  19. Avatar photoسحر گفت:

    سلام
    خانم دکتر شما به من گفتید که با انجام جراحی لیزر پر توان هموروئید و تنگی مقعد رو درمان میکنید، این جراحی نیاز به بی حسی و بستری شدن داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لیزر تنگی مقعد با بی حسی اسپاینال انجام می شود و سرپایی است. نیازی به بستری ندارد و بیمار فقط یک شب در منزل استراحت می کند.

      1. Avatar photoزهره گفت:

        سلام خانم دکتر شما روش دیلاتاسیون را برای درمان تنگی مقعد تایید می کنید؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          معمولا مورد با مورد تفاوت دارد و بیمار باید ویزیت شود. این روش در گذشته استفاده می شد اما به دلیل درد طاقت فرسا و عوارض و عود زیادی که دارد در حال منسوخ شدن است و روش های بهتری مثل لیزر جایگزین این روش های قدیمی شده است.

  20. Avatar photoمن.ل گفت:

    با سلام.
    بنده تقریبا دو سال هست که بخاطر شکستگی و مشکلات اورتوپدی مجبورم حرکت نداشته باشم. حدود سه ماه قبل با یبوست های بسیار شدید مواجه شدم که با خونریزی و درد عذاب آوری همراه بود. مدتی از شربت سیلاکس و پماد آنتی همورویید استفاده کردم و یبوست درمان شد. اما همچنان سوزش هنگام دفع باهام مونده و مدفوع بصورت نواری دفع میشه. فکر میکنم عضلات اسفنکتر گرفته اند. کمی هم احساس میکنم مدفوع حالت چسبناک پیدا کرده که دفع رو سخت تر می‌کنه و اون لیزی داخل روده دیگه وجود ندارد. البته به تشخیص پزشک سندروم روده تحریک پذیر هم دارم. متأسفانه بخاطر شرایط خاصم و جراحی های متعدد قبلی و پیش روی اورتوپدی نمیتونم ریسک جراحی دیگری برای این مشکل داشته باشم. خواستم بدونم نشستن طولانی مدت من روی تخت نسبتا سفت می‌تونه این عارضه رو بیشتر کنه؟ آیا استفاده از ژل لوبریکانت رو توصیه میکنید؟ برای استفاده باید با انگشت ژل داخل مقعد بره یا کمک گرفتن از انگشت می‌تونه وضعیت رو بدتر کنه؟
    سپاس از شما

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام علاوه بر این که باید به یک متخصص گوارش مراجعه کنید لازم است داروی مناسب برای درمان شقاق و زخم مقعدی نیز دریافت کنید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت و بررسی عکس شقاق و ناحیه مقعد داروی مناسب برای شما تجویز خواهد شد. از خوددرمانی پرهیز کنید ممکن است منجر به تشدید بیماری شود.

  21. Avatar photoتوکا گفت:

    سلام من هجده روزه زایمان طبیعی داشتم و بخیه هام روز هشتم افتاد. طبق مشاهده توی اینه و درد سوزن بخیه میدونم که تا مقعد برش خورده بود و بخیه داشتم ولی نمی دونم رکتوم هم بخیه خورده بود یا نه… روز های اول مشکلی نداشتم از روز ۱۶ بعد زایمانم با وجود مصرف زیاد اب و سبزی و میوه یبوست شدم و با فشار اومدن بهم و سفتی مدفوع دچار درد و سوزش شدم درد و سوزش دائمی که حتی توی خواب شبنه هم درد رو حس می کردم. داشت کمی بهتر میشد که دوبار دیگه هم مجددا در اجابت مزاج های بعدی هم همین وضع تکرار شد. نمی دونم ایا لازمه برم پیش متخصص تا معاینه کنه ؟ ایا بخیه بوده که باز شده بر اثر فشار و اینقدر درد و سوزش داره. البته از بیرون خونریزی دیده نمیشه و بازشدگی هم زیاد مشخص نیست. نمی دونم چیکار کنم. ایا صبر کنم چند روز دیگه تا خودبخود خوب بشه یا هر چه زودتر به دکتر مراجعه کن. دایم هم بعد دستشویی محل رو ضدعفونی می کنم و یه پماد ترمیم کننده زخم هم میزنم به محلی که سوزش و درد داره. البته اینم بگم از دستشویی فرنگی استفاده می کنم. ۲۹ سالمه و حتی از قدیم دوران بچگی همیشه مشکل یبوست داشتم و همیشه دچار شقاش مقعد بودم خونرریزی خیلی خیلی خفیف در همون لحظه داشتم و نشت خیلی خیلی کم مدفوع از محل زخم. چند ساله بهتر شدم ولی الان بعد زایمان با این مشکل مواجه هستم لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای جلوگیری از یبوست از شربت ملین استفاده کنید. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای شما پماد و داروی مناسب تجویز کنند. اجازه ندهید بیماری شما مزمن شود.

  22. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من دچار تنگی شدید مقعد هستم یعنی وقتی غذای بدون فیبر میخورم اجابت مزاج من خیلی سخت هستش و انگار در ناحیه مقعد من سفتی مشاهده میشه که از سه سال پیش بود ولی بعضی وقتا خون کم مشاهده میشه میخواستم بدونم برای درمان تنگی شدید مقعدم چه دارویی را مصرف کنم و آیا فقط با جراحی لیزر درمانش؟ تنگی بیش از حد و فقط تنگی در ناحیه مقعد و انگار هنگام اجابت مزاج مقعدم مسدود شده یعنی انقدر زیاد خانم دکتر اگر دارویی هستش لطفا معرفی کنید من استفاده کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا بر اثر یبوست مزمن زخم یا شقاق در ناحیه مقعد ایجاد شده که با حرکت مدفوع در ناحیه دچار اسپاسم و تنگی می شود. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت ابتدا برای ترمیم زخم داروی قوی برای شما تجویز می شود. اگر با دارو بهبود نیابید در مرحله آخر جراحی با لیزر پیشنهاد خواهد شد.

  23. Avatar photoعلیرضا رحمانی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و مقعد من دچار تنگی بسیار شدید یعنی هنگام اجابت مزاج انگار مسدود میشه ببخشید آیا با دارو بیماری من درمان میشه طا با جرای لیزری؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر بر اثر شقاق خفیف یا زخم سطحی تنگی مقعد ایجاد شده باشد بله با دارو درمانی به نتیجه خواهید رسید.

  24. Avatar photoسارا گفت:

    سلام، من دو سال پیش عمل همروئید انجام دادم متاسفانه مقعدم تنگ‌شده و اوایل از یه وسیله استفاده کردم برای گشاد شدنش ولی هیچ اتفاقی نیافتاد، و الان برای تنگ بودنش شقاق و هموروئیدم برگشته، کلن عمل دفع برام خیلی خیلی سخت شده، روده تحریک پذیرم دارم، آیا نیاز به عمل مجدد دارم؟ اصلن امیدی به درمان هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از خود درمانی پرهیز کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. مشکل شما رفع خواهد شد.

  25. Avatar photoر. گفت:

    سلام،بعد از کشیدن اولین نخ سیگار عمرم، قشنگ احساس کردم که دهانه مقعدم از داخل دچار سوختگی شد،الان بعد از چهار ماه احساس میکنم دهانه مقعدم باز شده،توانایی قبلیشو نداره.
    میشه کاری کرد؟خواهشا راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نیکوتین موجود در سیگار منجر به تحریک اعصاب ناحیه مقعد می شود. از مصرف سیگار خودداری کنید و میوه و سبزی و آب زیاد میل کنید. به یک متخصص جراحی نیز مراجعه کنید تا برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کنند.

  26. Avatar photoحبیبی گفت:

    سلام خانم دکتر بهمن ماه سال 97 زایمان طبیعی داشتم و در حین درد زایمان احساس فشار بیش از حد در ناحیه ی مقعد داشتم.
    بعد از آن مدام دچار درد مقعد شدم و مدتی هم هنگام دفع کمی خونریزی داشتم فروردین 99 جراحی انجام دادم که چون مدت التیام زخم زیاد بود دکتر احتمال تنگ شدن مجرای مقعد را داد که وسیله ای تجویز کرد که از آن داخل مقعد استفاده می کردم به مدت یک ماه
    الان چند وقتی است که هنگام دفع مدفوع کامل خالی نمی شود و مدت های طولانی باید نشسته و مدام در مجرای مدفوع ، مدفوع وجود دارد و پس از دفع بقیه ی مدفوع بصورت تکه تکه خارج می شود و سوزش هم دارم لطفا به من کمک کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است دچار هموروئید شده باشید. حتما باید ویزیت شوید.مراقب باشید یبوست و یا اسهال نگیرید. در ضمن هنگام دفع مدفوع زور نزنید.

  27. Avatar photoاکرم گفت:

    سلام
    من بعد از زایمان طبیعی دچار مشکل در خارج شدن مدفوع دارم بطوری که با درد زیاد و خونریزی مواجه هستم
    تو این دوران کرونام نمیخوام مطب برم
    چه کنم برای بهبود

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. مصرف مایعات و میوه و سبزیجات را فراموش نکنید.

  28. Avatar photoفرشاد گفت:

    سلام من این هفته عمل اسفنکتروتومی کلوز به دنبال فیشر کردم و الان بعد پنج روز موقع دفع با اینکه اسفنکتر به حد خوبی دیلاته میشه ولی دفع کامل ندارم و هر نوبت باید چند بار به دستشویی مراجعه کنم علتش چی می تونه باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکنه یبوست داشته باشید. از شربت ملین استفاده کنید تا زخم های شما به طور کامل بهبود یابند.

  29. Avatar photoملکی گفت:

    سلام وقت به خیر من مدفوعم باریک میاد با اینکه در روز میوه قبل هر غذا میخورم اما یک وقتایی اگر درروز هرچی میوه و غذاهای روند هم بخورم هرکار کنم بازم شکمم سفت کار میده از چیه؟ یک تیکه اضافی هم از مقعدم زده بیرون و وقتایی که شکمم خیلی سفت کار بده خونریزی دارم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه چهار یا شقاق مقعد شده باشید. وجود زخم در ناحیه منجر به اسپاسم و تنگی مقعد می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  30. Avatar photoمسلم گفت:

    سلام خانم دکتر من 20 سالمه و بواسیر دارم و می خواهم بواسیرم رو درمان کنم بهترین روش برای برداشت بواسیر لیزر درمانی هست یا جراحی سنتی. و شنیدم که عمل بواسیر تنگی مقعد میاورد آیا در همه بیماران اینگونه است یاخیر لطفاا کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهترین روش لیزر هموروئید می باشد که توسط متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام شود. تمام جراحی های سنتی هموروئید به تنگی مقعد منجر نمی شود. اما جراحی سنتی معمولا عوارض گوناگونی دارد و حداقل 2 ماه دوره نقاهت دارد که در مقایسه با لیزر هموروئید بسیار طولانی است.

  31. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام و خسته نباشید خانم دکتد من 5بارینا رابطه مقعدی داشتم آیا در معاینه معلوم میشه کا من از مقعد رابطه داشتم؟
    و با چه چیزی من میتونم مقعدو تنگ کنم آیا راهی داره ممنون میشم زود جواب بدید
    لطفا پیام منو بخش نکنید ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله پزشکی قانونی تشخیص می دهد. متخصص جراحی عمومی و یا دکتر زنان نیز ممکن است تشخیص دهد. باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. بله برای تنگ کردن مقعد چندین روش وجود دارد که بعد از معاینه روش مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

  32. Avatar photo... گفت:

    سلام،من بعد از عمل کیست مویی(پایلونیدال) ،سال 96,یبوست پیدا کردم و چند وقته که احساس میکنم مقعدم کوچیک شده,هفته ای دو یا سه بار مدفوع میکنم، وبعد از اون احساس درد میکنم، ممکنه از جراحی ای که داشتم باشه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جراحی کیست مویی به طور مستقیم ارتباطی با یبوست ندارد. احتمالا به دلیل استراحت طولانی بعد از عمل و کم تحرکی و تغییر رژیم غذایی دچار یبوست شده اید و با پی گیری نکردن موضوع دچار زخم و شقاق و در نهایت عارضه تنگی مقعد شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنم. سعی کنید هر روز حداقل یک بار اجابت مزاج نرم داشته باشید.

  33. Avatar photospatial گفت:

    سلام.من مدت زیادیه که یبوست دارم.ولی سوزش و درد ندارم.نمیدونم واقعا ولی حس میکنم تنگی مقعد دارم.از کجا میتونم بفهمم دارم یا نه؟اخه وقتی پماد انتی همورویید میزنم اون داخل مقعدم فرو میره ولی موقع دفع مدفوع یه حسی بهم میگه تنگی مقعد دارم.از کجا باید بفهمم و دکتر گوارش برم و مشکلم رو بگم خوبه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما هم می توانید از مطب وقت ویزیت بگیرید و هم می توانید به یک متخصص جراحی عمومی و یا جراحی و لیزر مراجعه کنید. پماد آنتی هموروئید را بدون تجویز پزشک مصرف نکنید که دچار عوارض نشوید.

  34. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خسته نباشید من ۳۷ سالمه وسال ۸۴ عمل شقاق با لیزر انجام دادم ولی چندسالی هست که احساس میکنم دچارتنگی مقعدشدم وحتی با وجود نرم بودن مدفوع درد و سوزش هنگام دفع دارم وبعداز دفع خارش مقعد دارم البته این چندماه اخیر دوبار عمل جراحی هیسترکتومی و فیستول واژن داشتم که بعد از این عمل ها مشکلم تشدید شد خواستم بدونم با دارو درمان میشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت معاینه بگیرید اگر به موقع اقدام کنید با دارو درمانی نتیجه می گیرید.

  35. Avatar photoحمیدرضا گفت:

    سلام من کنسر رکتوم بودم جراحیو پرتو و شیمی شدم دوسال کلوستومی داشتم محل جراحی تنگی پیدا کرده خیلی داره اذیتم میکنه یدفه مدفوع گیر میکنه رد نمیشه خیلی درد اوره برام الان کلی قرصو شربت کارکن خوردم ولی کارنمیفته واقعا خسته شدم میشه کمکم کنید نمیدونم چکار کنم فقط ارزوی مرگ میکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر بر اثر زخم در ناحیه مقعد دچار تنگی مقعد شده باشید با مراجعه به موقع می توانید از دارو درمانی طی یک هفته نتیجه بگیرید. نگران نباشید و فقط پی گیری کنید.

  36. Avatar photoMmb گفت:

    سلام خسته نباشید
    خانم دکتر من مامانم از بچگی یبوست شدید داشته خیلی الان نزدیکه یه هفته ای هست که میگه مدفوع باریک شده میخواستم ببینم یبوست باعث این مشکل میشه یا نه و این که میگه پشتش خیلی سفته انگار میخواد خارج شه اما اون سر باریکه نمیزاره

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است به دلیل یبوست دچار زخم و شقاق شده باشند و هنگام اجابت مزاج عضله مقعد دچار اسپاسم و تنگی می شود. برای جلوگیری از این مشکل هم باید دارو مصرف کنند و هم برای درمان یبوست اقدام اساسی انجام دهند. از مطب وقت ویزیت بگیرید برای تجویز دارو.

  37. Avatar photo... گفت:

    سلام اگر چند بار با فاصله زمانی حدود یک ماه جسم خارجی غیر از آلت تناسلی وارد مقعد کرده باشیم بدون اینکه جلو و عقب کرده باشیم امکان بازگشت به حالت اولیه چقدر هست؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      باید معاینه شوید.

      1. Avatar photoدنیز گفت:

        سلام خانم دکتر ببخشید سوال من این که مادر من ۵، ۶ سال پیش بواسیرشو عمل کرده یکسال بعدش چندتا تیکه گوشت دوباره زد بیرون الان تعداد اون گوشت ها بیشتر شده و بعض هاش دردناک هست و عمل دفع مدفوع نمیتونه انجام بده رفته دکتر گفته اگه عمل نکنه کلا معقدش بسته میشه میخواستم بدونم علتش چی هست و شما عمل و انجام میدید

        1. سلام بیمارانی که علت هموروئید را رفع نمی کنند بعد از چند سال مجدد دچار عود و عوارض هموروئید می شوند. من لیزر هموروئید و شقاق را بدون عود و بازگشت انجام می دهم اما اگر بیمار یبوست مزمن داشته باشد و علت بروز بیماری را رفع نکند بعد از چند سال مجدد دچار عود می شود.

  38. Avatar photoamir گفت:

    سلام خانم سعادتی
    بنده وقتی دستشویی میرم تا مدفوع کنم
    سوراخ مقعدم زخم میشه و نمیتونم کارمو انجام بدم بعد من یه مدت هست عادت کردم به گرفتن آب گرم به سوراخ مقعدم تا بتونم راحت تر مدفوعم رو دفع کنم
    حتی بعضی وقت ها که مسافرت میرم
    اگه آب گرم نباشه نمیتونم مدفوع کنم چیکار کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما از مطب وقت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. تنقیه با آب گرم یا گرفتن آب گرم به ناحیه برای دفعات متعدد عوارضی دارد و ممکن است به ناحیه مقعد و روده آسیب بزند.

  39. Avatar photo... گفت:

    سلام من از خیلی وقت پیش دچار عادت بدی شدم ک یه سری مدفوع ام نمی اومد با کمک انگشت تونستم مدفوع کنم و این برام عادت بد شده بود ب طوری که بدون انگشت سخت تر میشه مدفوع کرد چیکار باید بکنم؟سمت چپ دلمم درد میگیره بعد نگرانم نکنه شقاق و این چیزام داشته باشم ولی علائمشو ندارم چند سری ام برا شکل معقدم وسواس شدم ولی زدم گوگل دیدم که سالمه برا منم ولی خارش و این چیزام دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما دچار یبوست مزمن و یا بیماری های گوارشی می باشید. تنگی مقعد به علت وجود زخم و شقاق نیز می تواند باشد. در هر صورت باید معاینه شوید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود. اجازه ندهید بیماری شما مزمن شود تا دچار عوارض گوناگونی نشوید. مطلب درمان یبوست را مطالعه بفرمایید.

  40. Avatar photoطلیعه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۰ سال پیش زایمان طبیعی کردم متاسفانه چون دولتی بود دکتر ماما نداشتن یه دانشجو انجام داد که حدو یکساعت طول کشید تا بخیه بزنه ومقعد رو تنگ کرده و همیشه برای اجابت مزاج اگه سفت بود مشکل داشتم ولی سعی میکردم معده م روان باشه الان بیشتر از یه هفته س هردز خون میاد ویه زایده درمقعد در اومده امروز انقد درد داره انگار یه میخ فرو میکنن اصلا نمیتونم تکون بخورم ایا میشه مقعدم به حالت قبل ار زایمان برگرده انقد تنگ کرده که مدفوع خیلی باریک به اندازه یه انگشت کوچک بیرون میاد ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله لطفا با مطب تماس بگیرید وقت ویزیت بگیرید. عمل انوپلاستی با لیزر برای شما انجام خواهد شد.

  41. Avatar photof گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من مشکل دفع دارم یه جوری که باید مدت زیادی تو دستشویی بمونم که دفع داشته باشم اونم بسختی اسهالو یبوست هم قبل داشتم ولی این سختی تو دفع حتی اگه اسهالم باشم همینجوری خون ریزی ندارم ولی کم خون هستم یخورده سوزش و درد دارم موقعه دفع کلونوسکپی هم انجام دادم چیزی نبوده فقط یه سری داروی ملین کننده مصرف میکنم که احساس میکنم بدتر شدم چون اگه ملین کننده استفاده نکنم دفع ندارم ولی احساس دفع رو دارم ممنون میشم راهنمایم کنید بشدت زندگیم درگیر این موضوع شده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از هر چیز بدانید که یبوست و اسهال هر دو می توانند برای شما مضر باشند و منجر به بیماری های مقعدی مثل هموروئید و شقاق می شوند. اگر به متخصص جراحی مراجعه کرده اید و مطمئن هستید که مشکل مقعدی ندارید توصیه می کنم به یک متخصص گوارش مراجعه کنید.

  42. Avatar photoمجید گفت:

    سلام و خسته نباشید من چندین سال پیش به علت یبوست دچار شقاق شدم ولی بعد چند وقت خوب شد و درد نداشتم ولی یک زایده از معقد به صورت پوست بیرون موند و به پزشک مراجعه کردم گفت شما شقاق داشتید و خوب شده ولی این زایده فقط یه پوست اضافه است که از شقاق باقی مونده ولی بازم مجدد زمانی که دچار یبوست میشم دوباره معقد متورم میشه و خیلی تنگ میشود و عمل دفع با خونریزی و درد خیلی شدید و سخت میشود حالا آیا میشود و وقتی یک مدت از پماد و داروی شقاق استفاده میکنم مجددا خوب میشود حالا می‌خوام بدونم برای اینکه دچار این حالت نشم میشود کاری کرد عضلات معقد یکم شل تر بشن که موقع یوبست هم دچار مشکل نشوم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در هر صورت باید مراقب باشید که یبوست نگیرید. توصیه می کنم زائده باقی مانده را با لیزر بردارید.

  43. Avatar photoمریم گفت:

    سلام دکتر عزیز.دختر من دو سال و نیمشه موقع خواب وقتی که به حالت سجده خوابیده و باسنش بالاس مقعدش به طور غیر طبیعی خیلی باز میشه.راحت داخل رودش دیده میشه.بردیم دکتر تصیربرداری از روده و ازمایش ژنتیک نوشته.ولی مادر شوهرم میگه طبیعیه عضلاتش تو خواب شل میشن بیخود تو کرونا تو دکترا نیفتین.نظر شما چیه.برای انجام ازمایشات باید یه شهر دیگهدبریم که تقریبا ۵ ساعت راهه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به طور طبیعی نباید وضعیت مقعد کودک به این شکل باشد. اما اگر کودک در اجابت مزاج مشکلی ندارد میتوانید از متخصص اطفال سوال کنید که آزمایشات را با تاخیر انجام دهید.

  44. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام من 17سالمه چند هفته ای هست که احساس میکنم معقدم تنگ شده احساس میکنم باد کرده یزره با نگاه کردن معلوم نمیشه ولی با دست زدن احساس میشه که سفته
    بعد ی رگ خیلی کوچیکه از نخود کوچیکه تر یزره بالاتر از ناحیه معقد باد کرده تا بهش دست میزنم ناپدید میشه ولی معلومه که رگه خونریزی تاحالا نداشتم ولی سوزش چرا تا خودم اقدام به دستشویی نکنم نمیاد مدفوع نازک میاد بیرون مدفوع وقتی که نرمه در هفته شاید دوبار دستشویی میرم
    مشکل از چیه به نظرتون .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از هر کاری باید از یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. هر روز اجابت مزاج داشته باشید و اگر یبوست دارید از شربت ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید. احتمالا به دلیل وجود زخم شقاق یا توده مقعدی در این ناحیه دچار اسپاسم و تنگی مقعد شده اید. احتمال بروز آبسه مقعدی هم وجود دارد. برای جلوگیری از این بیماری دردناک سریعا به متخصص مراجعه بفرمایید.

  45. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام چرا زخم مقعد باعث تنگی مقعد میشه؟ در حالت عادی که مدفوع نمی کنم مقعدم تنگ نیست.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام زمانی که در ناحیه مقعد زخم وجود دارد عبور مدفوع از روی زخم منجر به تحریک بیشتر اعصاب ناحیه مجروح می شود و عضلات مقعد دچار اسپاسم و تنگی می شوند. اگر این وضعیت ادامه پیدا کند این اسپاسم و تنگی دائمی خواهد شد.

  46. Avatar photod گفت:

    با سلام من بعد زایمان طبیعیم حس میکنم مقعدم تنگ شده و مدفوع سفت دارم و برای دفع از دستانم کمک میگیرم احتمال داره بخاطر شیردهی باشه یا این مشکل تا آخز عمر باهامه لطفآ کمکم گنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا زخم یا شقاق در ناحیه مقعد ایجاد شده است. برای درمان یبوست اقدامات لازم را انجام دهید. بعد از تشخیص علت بیماری و تجویز دارو مشکل تنگی مقعد نیز رفع خواهد شد.

  47. Avatar photoیاسمن گفت:

    سلام‌وقت بخیر
    من ۴ روز‌ پیش عمل شقاق انجام دادم یک دو روز اول تونستم دفع مدفوع داشته باشم اما بعدش شدیدا درد داشتم که مجبور شدم مسکن بزنم بعد از اون الان دیگه نمیتونم مدفوع کنم شدیدا عضله اسفنکتر منقبض میشه و بهم اجازه دفع نمیده و خیلی درد دارم
    ایا این علائم بعد از عمل طبیعی هست یا خیر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمالا مجدد دچار زخم مقعدی شده اید. از شربت ملین استفاده کنید و به هیچ عنوان اسهال یا یبوست نداشته باشید. به جراح معالج نیز مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  48. Avatar photoMaryam گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده یک بار رابطه از پشت داشتم زیاد معقدم گشاد نشده خاستم بدونم میتونم کاری کنم ک تنگ بشه!؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله با عمل جراحی می توان این کار را انجام البته اگر متخصص جراحی ضروری بداند.

  49. Avatar photo..... گفت:

    سلام خانم دکتر من تو شهرستان هستم و نمیتونم واسه معاینه پیش دکتر برم من چندبار رابطه داشتم از پشت ومعقدم گشاد شده ایا میشه به روش خانگی تنگش کرد ممنون

    1. سلام تنها روش خانگی که به تنهایی ممکن است موثر نباشد انجام تمرینات کگل می باشد. توصیه می کنم یک وقت ویزیت آنلاین از مطب بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  50. Avatar photoامیر گفت:

    سلام و خسته نباشید . من بخاطر تنگیه مقعدم ک خیلی اذیتم میکرد و نمیتونستم مدفوع کنم گشادش کردم و الان بخاطر رشته‌ام برای تست مدیکال دوستانم گفتن ک به چین ها و گشادی مقعد گیر میدن و نام پزشکی هم ندارم چون خودم اینکارو در ۱۴ سالگی انجام دادم و این ینی ممکنه وصله‌ی همجنسگرا بزنن و قبول نشم. چکار باید بکنم چکار میتونم بکنم خیلی نگرانم و استرس دارم هیچکس هم از این موضوع باخبر نیست

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا معاینه شوید. برخی بیماران به دلیل یبوست شدید و مزمن نیز دچار این وضعیت می شوند.

  51. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من سال ۹۱ یک عملی انجام دادم که مشکل روده داشتم برا عمل مجبور شدند از کنار مقعد پارگی ایجاد کنند تا به اون بخش روده برسند الان حدود ۳سال است که جای جراحی عفونت می‌کنه و همیشه موقع دستشویی کردن مقعدم زخم میشه و درد دارم شکمم هم نسبتاً سفت است و احساس میکنم مقعدم خیلی تنگ شده است. دکتر هم خیلی رفتم قرص چرک خشک کن دادن و شیاف همورویید اما یک مدت کم خوب بوده دوباره این مشکلا داشتم .
    تشکر میکنم کمکم کنید خانم دکتر.

    1. سلام مشکل شما با لیزر پرتوان حل خواهد شد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص برای درمان قطعی اعلام شود.

    2. Avatar photoبهار گفت:

      سلام خسته نباشید همسرم عمل جراحی ستون فقرات انجام داده از بعد عمل شدیدا مقعدش تنگ‌ شده هربار دستشویی میره همراه با خون مدفوع میکنه و مدفوعش مثل سنگه در هفته ۲بار بیشتر دستشویی نمیکنه .ممنون میشم کمک کنید

      1. سلام احتمالا به دلیل کم تحرکی و بیهوشی دچار یبوست شده اند. شربت ملین استفاده کنند و اگر بیشتر از 2 روز است که اجابت مزاج نداشته اند از یک بهیار باتجربه یا پرستار برای انجام تنقیه اصولی کمک بگیرید. برای درمان زخم ایجاد شده و احتمالا هموروئید ایجاد شده از یک متخصص جراحی عمومی پماد مناسب دریافت کنید. اگر به موقع و اصولی اقدام کنید طی یک هفته بهبود می یابند.

  52. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر
    می خواستم بپرسم اگه رابطه مقعد نداشته باشی و تنها دو الی سه بار مجبور ب انگشت وارد کردن ب مقعد باشی گشاد میشه؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به طور معمول خیر. هرچند که فیزیولوژی بدن افراد با یکدیگر متفاوت است و میزان و شدن فشار وارده نیز موثر است.

  53. Avatar photoپریسا توکلی گفت:

    سلام خانم دکتر.من احساس میکنم مقعدم تنگ شده.دفع خیلی بدی دارم طوری که هر بار باید نیم ساعتی بشینم و کلی زور بزنم که یکم کار کنه.مدفوع اولیه خیلی باریک و خشک هست.گاهی وقتا بعد از دفع اون تکه خشک اسهال دارم.ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت فیزیکی مقعد شما بررسی شود. ممکن است زخم شقاق در ناحیه وجود داشته باشد. از لحاظ کارکرد دستگاه گوارش نیز باید وضعیت شما بررسی شود.

  54. Avatar photoعلی زابلیان گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید خانم دکتر من حدود دو الی سه سال پیش اطراف مقعدم احساس کردم که یک تیکه گوشت اضافه داره الان بیشتر شده هرچند وقت یک بار دچار درد در ناحیه مقعد میشم مدفوع منم خیلی باریک شده به نظر شما چه بیماری میتونه باشه وبرای درمان باید چکار کنم آیا با عمل خوب میشه

  55. Avatar photoعلی اکبر پرهیزگار گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر بنده ۲۲سالگی عمل بواسیر کردن و باز هم درسن ۲۵سالگی عمل کردم درسن ۳۰ سالگی عمل هموروید کردم ۳جای هموروید داخل پام عمل کردن وبعد از آن مقعد تنگ شده اذیت میشم موقع مزاج نظر شما چیه ممنونم

    1. سلام اگر عمل جراحی بواسیر با تیغ یا کوتر انجام شده است توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر را انجام دهید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  56. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام
    خانم دکتر من ۱۷ سالمه و پسر هستم.
    تا حالا چندین بار سکس انجام دادم و مقعدم گشاده گشاد شده
    و الان میخوام برای پذیرش در نظام اقدام کنم،
    و موقع معاینه و تست و…. ،
    بخاطر گشادی مقعدم،
    به مشکل میخورم و نمیتونم اقدام کنم.
    الان میخواستم ببینم راهی وجود داره برای تنگ کردن مقعدم؟؟؟
    و اگه راهی هست، اون وقت بعد از تنگ شدن مقعدم، توی نظام نمیفهمن که من قبلا مقعدم گشاد بوده و رابطه جنسی و سکسی داشته‌ام؟؟!!
    ممنون میشم جوابم بدید و راهنمائیم کنید.

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد معمولا این مشکل با لیزر پرتوان حل می شود.

  57. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام
    ببخشید یک سوال داشتم اینکه گشادی مقعد درمان داره؟؟؟ خواهش میکنم جوابم رو بدید این روزا ب تنها چیزی ک فکر میکنم خودکشیه

    1. سلام بله به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید. مشکل حادی نیست و درمان می شود.

  58. Avatar photoناهید گفت:

    سلام خانم دکتر من 2 تا زایمان طبیعی داشتم که بعد از زایمان اول دچار افتادگی رحم و مثانه و همچنین پارگی شدم بعد از هر زایمان هم به شدت دچار یبوست و شقاق شدم که با دارو یکی و رو روز خوب میشه بعد اتمام دارو دوباره با بزرگ بودن مدفوع مقعدم زخم میشه و همیشه موقع اجابت مزاج از انگشت کمک میگیرم به نظر شما پارگی میتونه باعث تنگ شدن مقعد بشه؟ یا بعد از عمل افتادگی و پارگی مشکل دفع مدفوع خوب میشه یا نه ؟؟

    1. سلام پارگی ناحیه مقعد یا شقاق می تواند منجر به تنگی مقعدی شود. بعد از عمل افتادگی مشکل ناحیه مقعد رفع نمی شود. شما ابتدا باید یبوست را با رژیم غذایی و تحرک کافی کنترل کنید به علاوه به یک متخصص جراحی و لیزر نیز مراجعه کنید تا بعد از معاینه روش درمانی مناسب را به شما پیشنهاد دهند.

  59. Avatar photoHani گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشیدمن از دوران نوجوانی مشکل یبوست داشتم یعنی در هفته ۲تا ۳بار مدفوع میکردم و سفت بوده الان ۳۰ سالمه و متاهل شدم و برای مشکل یبوستم رفتم درمان کنم مشکل بواسیر داخلی و خارجی پیدا کردم الان در روز مدفوع میکنم ولی بعضی اوقات نرم زمانی ک سفت همراه با کمی خونریزی و اولش درد همراه هست،رفتم دکتر عمومی گفتن بواسیرم رو باید عمل کنم با لیزر خواستم بدونم بعد از عمل دوباره بخاطر سفت بودن مدفوع این مشکل برام پیش نیاد و الان میترسم بخاطر طولانی بودن دوران یبوستم روده هام مشکل نداشته باشه ،باید حتما عدای پرفیبر بخورم تا مدفوعم نرم باشه به نطرتون روده من مشکل داره؟؟؟

    1. سلام اگر مشکل یبوست را حل نکنید حتی بعد از لیزر بواسیر نیز بعد از 2 الی 5 سال دچار عود مجدد بواسیر می شوید. ابتدا با رژیم غذایی پرفیبر و مصرف میوه و سبزیجات و ورزش سعی کنید به درمان یبوست دست یابید. اگر مشکل شما رفع نشد به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. برای لیزر هموروئید نیز به متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  60. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خسته نباشید من تو یه روز با همسرم. سه بار رابطه مقعدی داشتم الان سه روز مدفوع نداشتم فقط همون روز اول رابطه داشتم مقدار کمی خون مشاهده کردم میشه لطفاکمکم کنید خیلی درد دارم

    1. سلام بابت آسیبی که به مقعد خود وارد کرده اید باید به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا بعد از معاینه برای شما پماد مناسب تجویز کنند. به دلیل بروز تنگی مقعدی ممکن است دچار یبوست شده باشید. بنابراین غذای پر فیبر شربت ملین و مایعات مصرف کنید. از ایجاد رابطه مقعدی به شدت خودداری کنید.

  61. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر پسر من۲ماهشه موقع مدفوع کردن خیلی درد میکشه.روغن زیتون به معقدش میزنم کمکم راه مدفوعش باز میشه!چیکار کنم پسرم راحت مدفوع کنه؟ایا تنگی معقد داره؟؟

    1. سلام ابتدا به یک متخصص مراجعه کنید تا برای ایشان پماد و داروی مناسب تجویز کنند. روغن زیتون بعد از مدتی پوست را خشک می کند. رژیم غذایی کودک را مراقبت کنید و هر روز آب کافی به ایشان بخورانید.

  62. Avatar photoعلیرضا قربانی گفت:

    سلام ببخشید من چند باری رابطه مقعدی داشتم و مقعدم گشاد شده است باید چیکار کنم تا مقعدم تنگ بشع؟؟؟

    1. سلام برای درمان دیلاته شدن مقعد یا گشادی مقعدی لازم است به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. در صورتی که متخصص تشخیص دهد می توانید از جراحی با لیزر پرتوان برای درمان این بیماری سود ببرید.

  63. Avatar photoسعید گفت:

    بی اختیاری های ادراری
    سلام سرکار خانم دکتر…بنده 30 سال سن دارم که تقریبا 5 سالی میشه که عادت خیلی بدی دارم و اونم اینه که بیشتر از نیم ساعت رو دسشویی میشینم و با آب گرم با مقعدم بازی میکنم…الان مقعدم کاملا گشاد شده و تقریبا نمیتونم باده معدمو نگه دارم…و واسه مدفوع کردن هم حتما باید با مقعدم بازی کنم تا مدفوم بیاد…خیلی خیلی افسرده شدم…هیچ حایی نمیتونم برم با دوستام…هیچ مهمونی دوست ندارم برم…خیلی میترسم بی اختیاری کامل بگیرم توو این سن…میخاستم ببینم میشه مقعدم رو تنگ کرد و درمانش گرد این گشادی مقعدم رو…چون واقعا گشاد شده….چیکار کنم بخدا…آیا راه درمانی هست….میشه عمل کرد تنگش کرد؟؟؟….خواهش میکنم‌کمکم کنین

    1. سلام بله می توان مشکل گشادی یا دیلاته شدن مقعد را با عمل جراحی و لیزر درمان کرد. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  64. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام یه سوال داشتم. من یبوست داشتم چند سالی هست شستشوی روده انجام میدم در دسشویی با استفاده از شلنگ دسشویی و همین باعث میشه یبوستم رفع شه. اما در پایین مقعدم گوشت اضافی دراومده و سمت راست مقعدم باد کرده و احساس میکنم یک مقدار پارگی داره قسمت پایینش.اما در نشستن و بلند شدن و هیچ چیز دیگه ای مشکلی برام پیش نیومده تا حالا و درد عجیبی رو تا حالا برام پیش نیومده میخواستم بدونم چی هستن این موارد. ممنون

    1. سلام قبل از هر چیز بدانید که انجام مکرر عمل تنقیه یا شستوشوی روده توسط خود بیمار بسیار خطرناک است و حتی می تواند پارگی روده را به دنبال داشته باشد. ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید و لازم است برای دفع کامل مدفوع بدون عمل تنقیه رژیم غذایی مناسبی داشته باشید، آب زیاد بنوشید، تحرک کافی داشته باشید و برای درمان هموروئید یا هرگونه عارضه مقعدی به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  65. Avatar photoگلنار گفت:

    سلام،همسرم عمل پرولاپس روده انجام دادن،اما بعد عمل دچار التهاب شدید روده شدن ومجبور به عمل مجدد!!!!
    الان روزی سه بار دفع دارن ولی هر بار به مدت۴-۵ساعت زمان میبره!!!!
    علاوه براینکه خیلی اذیت میشه،فعالیتهای اجتماعی خودش وخانواده هم تحت تأثیر قرارگرفته،راه چاره ای هست؟!(اندوسکوپی وکلونوسکوپی هم انجام داده،مشکلی نداره مگر التهاب جای عمل!!)

    1. سلام التهاب روده با التهاب ناحیه عمل کاملا متفاوت است. اگر بیماری التهاب روده دارند باید تحت نظر متخصص گوارش دارو مصرف کنند و رژیم غذایی مناسب داشته باشند. اما اگر مشکل ایشان فقط التهاب ناحیه عمل است باید نسبت به روش مراقبت های بعد از عمل با جراح معالج خود مشورت کنند. درضمن پرولاپس یا افتادگی روده با هموروئید متفاوت است و روش درمان این بیماران با بیماران دچار افتادگی هموروئید تفاوت دارد.

  66. Avatar photoمحمودی گفت:

    سلام من شقاق و بواسیر دارم . الان ۴۰روز هست که درد و سوزش شدیدی دارم و داروها هم تاثیری نداشت .به جراح عمومی مراجعه کردم گفتن تنگی مقعد و پارگی و زخم شدید دارم و باید جراحی بشم . به نظر شما جراحی برای من کارآمد هست؟ لیزر در این مورد چطوره؟

    1. سلام جراحی با لیزر پرتوان عوارض و مشکلات جراحی با تیغ و کوتر را ندارد. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر نیز مراجعه کنید.

  67. Avatar photoاراد گفت:

    سلام ببخشید من الان ۶ ماه شقاق دارم و دیر متوجه شدم الان دارم دیلتیژل ۲درصد استفاده میکنم ولی معتقدم خیلی تنگ شده دفع مدفوع سخته چه کار باید بکنم نمی‌خوام عمل یا لیزر انجام یدم

    1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید زیرا مصرف اشتباهی دارو و پماد می تواند بیماری شما را تشدید کند. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر به موقع اقدام کنید نیازی به جراحی و لیزر نیست. روزی 8 لیوان آب میل کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  68. Avatar photoسینا گفت:

    سلام
    من چند سالی هست مشکل سختی اجابت مزاج دارم و به سختی میتونم عمل دفع کنم و وقتیم میاد کوچیکه و بیشتر شل
    خیلی وقتا حتی نمیتونم باد روده دفع کنم و شکمم باد میکنه و صدا میده و همیشه احساس پربودن روده دارم و حتی وقتهایی که کمی کار میکنه روده م باز احساس پر بودن و درد در روده م دارم
    بیشتر هم صبح هاست که روده م کمی کار می کنه و از ظهر به بعد کلا خیلی کم پیش میاد که کار کنه
    همیشه میترسم که نکنه غده ای چیزی داشته باشم و سرطان باشه 🙁
    در ضمن من مشکل معده هم قبلا داشتم و قرص های معده مصرف میکردم حدود 5 سال قبل و ریفلاکس معده هم دارم

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بعد از معاینه علت تنگی مقعد تشخیص داده می شود و درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. معمولا علت تنگی مقعدی زخم شقاق یا وجود توده هموروئید می باشد. مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید زیرا در هر دو حالت ناحیه مقعد دچار آسیب و زخم می شود.

  69. Avatar photoقاسم گفت:

    سلام،خانم دکتر ،از صبر وتوجه شما به پرسشهای بیماران بسیار ممنونم،من مشکلی را حس میکنم ،واون اینکه ازمثلا دو سال قبل ،حس کردم خروج گاز معده،با قبل تفاوت کرده،وکمی سخت تر خارج میشه ،با فشا بیشتر مثلا ،واز یک سال قبل حس کردم بدتر شده وبا کمک دست ،به راحتی مقعد را کمک میکردم وگاز معده خارج میشد والان حس میکنم با کمک دست هم کمی سخت تر شده ،حس میکنم آرام آرام داره تنگ تر میشه ،در دفع مدفوع مشکل خاصی نداشتم ،نگرانم آینده در مدفوع هم مشکل پیدا کنم ،لطفا راهنمایی بفرمایید h تشکر فراوان

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما ابتدا باید معاینه شوید تا مطمئن شویم که دچار هموروئید داخلی یا شقاق و زخم مقعدی نباشید. سپس برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اسپاسم و انقباض غیر عادی عضلات مقعد معمولا بر اثر وجود زخم شقاق می باشد که بر روی عمل دفع نیز تاثیر می گذارد. اما برخی بیماران بر اثر فشار و استرس نیز دچار اسپاسم های موقتی عضلات مقعد نیز می شوند.

  70. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام و خسته نباشید
    بنده حدود ده سال پیش دچار حادثه سقوط از ارتفاع شدم و آسیب نخاعی در ناحیه c5,c6 ستون فقراتم دیدم که به دنبال اون کنترل قسمت‌های زیادی از بدنم رو از دست دادم. منجمله دسته‌ها، پاها، کنترل ادرار و کنترل مدفوع. شکر خدا با زحمات پزشکان تقریبا تمام حرکات و کنترل ها رو بدست آوردم اما از نظر کنترل مدفوع همچنان دچار مشکل هستم. مشکلمم اینه که در زمان دفع نیاز به استفاده از انگشت دارم به این شکل که انگشتمو بصورت دورانی داخل مقعد میپیچونم و به نوعی رودمو تحریک به دفع میکنم. نمی‌دونم دقیقا چجوری تحریک میشه اما همیشه طی این ده سال به این شکل دفع داشتم و حتی یک بار هم دفع عادی و بدون انگشت نداشتم. همیشه میدونستم که این کار درستی نیست اما از مطرح کردنش پیش دیگران شرم دارم. نکته اینکه هیچوقت دفع ناخواسته نداشتم و حتی باد شکمم رو هم تقریبا بصورت عادی کنترل میکنم. اما در دفع مدفوع همیشه به ترکیبی از زور و انگشت نیاز داشتم. جدیدا دچار بواسیر شدم و بعد از دفع تا مدتی لکه خونی دارم و حتی قسمتی از رگ که دچار التهاب شده رو هم با انگشتم حس میکنم (تقریبا خارج از مقعد هست). احساس میکنم که در منقبض کردن اسفنکترم هیچ مشکلی ندارم اما در باز کردن اون برای خروج مدفوع دچار مشکل هستم (چون با گردش انگشتم اسفنکتر کمی باز میشه و دفع صورت میگیره). همچنین بنده در طول این ده سال هر چهار روز یکبار دفع داشتم. می‌خوام بدونم آیا مشکل اصلی بنده سفت شدن و انعطاف ناپذیری اسفنکتره یا مشکل در حرکات روده؟
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام احتمالا هر دو مشکل منجر به بروز هموروئید شده است. پیشنهاد می کند برای تقویت عضلات کف لگن و درمان کندی حرکات دودی روده از بیوفیدبک یا فیزیوتراپی کف لگن استفاده کنید. هر روز ورزش کنید. برای درمان هموروئید یا بواسیر هم اگر در مرحله پیشرفته نباشد می توانید از درمان دارویی سود ببرید. اما اگر درمان دارویی هموروئید طی 10 روز جواب ندهد توصیه من بر لیزر هموروئید است. دقت کنید که اگر عضلات کف لگن و حرکات دودی روده اصلاح نشود حتی اگر هموروئید را لیزر کنید بعد از چند سال عود خواهد کرد. بنابراین درمان ریشه ای بیماری بسیار مهم است.

  71. Avatar photoهدی گفت:

    سلام من ۲۲ ساله هستم از دوهفته پیش جراحی دندان عقل داشتم و به صورت ۶ ساعته قرص ژلوفن برای کاهش درد مصرف میکردم در هفته دوم متوجه بیرون نیامدن باد و تنگی مقعد به صورتی که ببخشید مدفوع من بسیار نازک و چندین بار برای دفع باید به دستشویی برم قسمت پایین تنه و پشت برای هر بار دستشویی از داخل درد میگیرد ممنون میشم کمکم کنید چه کار باید بکنم الان تقریبا فقط اب و غذا های ابکی میخورم اما فتیده ندارد

    1. سلام احتمالا حرکات دودی روده به دلیل مصرف زیاد مسکن کم شده است و احتمالا در ناحیه مقعد زخم هم دارید. برای افزایش حرکت روده اگر رژیم غذایی را رعایت کرده اید و باز هم مشکل دارید حتما ورزش کنید. پیاده روی سریع و دوچرخه سواری برای افزایش حرکات دودی روده مناسب است و از یبوست جلوگیری می کند. اگر هم در ناحیه زخم یا شقاق داشته باشید لازم است از یک متخصص جراحی عمومی داروی مناسب دریافت کنید. بعد از معاینه می توان داروی مناسب تجویز کرد.

  72. Avatar photoامید گفت:

    سلام
    دکتر بنده از سال ۹۲ مبتلا به یبوست شدم ، و هر سال تقریبا سه بار دچار زخم مقعد میشدم که خودم با پماد ها و مراقبت دقیق اقدام به خود درمانی می کردم ، هر بار هم درمانش یک الی دو هفته طول می کشید، از سال ۹۵ به بعد به خوردن ملین ها روی آوردم و هر شب دو عدد قرص رولاکس می خوردم و به این وسیله کنترل کردم ، و همین که یک شب قرص را قطع می کردم ، یبوست به سراغم می آمد ، به هر حال با ملین و خود درمانی با پماد ها و رسیدگی دقیق به محل زخم ، مشکل را تحمل کردم تا سال ۹۹ که مبتلا به کرونا شدم از نوع گوارشی ، که دچار برون روی شدید شدن به مدت ۲۰ روز ، بعد از ایام کرونا گوارش من شدیدا بهم ریخت ، جوری که ۵ روز دچار معده درد شدم و بعد از آن با عرض عذرخواهی مدفوع بنده به شدت چسبناک شد، که دفع به سختی صورت می گرفت، البته این نکته حائز اهمیت است که از سال ۹۵ به بعد دچار تنگی مقعد شده بودم و این کاملا محسوس بود ، اما به دلی مصرف هر شب ملین، موقتا با آن کنار آمده بودم ، لذا بعد از چسبناک شدن مدفوع ، وقتی شبی ۳ عدد رولاکس با آب فراوان هم مصرف کردم ، همچنان مشکل برقرار بود و جواب نمی داد و دفع به سختی انجام میشد، در حال حاضر مجددا دچار زخم شدم و دفع هم حتی با مصرف ملین ها به سختی انجام می شود.
    نتیجه گیری:
    با توجه به تجارب شخصی خودم به نظرم علت:
    ایجاد زخم های متعدد در طول این سال ها (شقاق) + مصرف بیش از حد ملین ها باعث شده که دچار تنگی مقعد شدید بشوم ، که حتی در حال حاضر به نظر میرسه رود ها تنبل شدند و به مصرف ملین هم جواب خوبی نمی دهند.
    البته سال گذشته دکتر فوق تخصص کولون رفتم ، گفتند شما شقاق مزمن دارید و تنگی هم دارید.
    لطفا ، خواهشا کمک کنید از شر این بیماری رها بشم.
    از بس مرخصی در این خصوص از اداره گرفتم برای خود درمانی و استراحت ، دیگه نمی پذیرند.
    کمک کنید.

    1. سلام شما باید توسط یک متخصص گوارش ویزیت شوید تا داروی مناسب برای شما تجویز کنند. اگر نیاز به عمل جراحی شقاق داشته باشید توصیه می کنم لیزر شقاق با لیزر پرتوان توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید. دقت کنید که اگر وضعیت اجابت مزاج شما توسط متخصص پی گیری نشود حتی بعد از جراحی شقاق نیز بیماری شما چند سال بعد مجدد عود خواهد کرد.

  73. Avatar photoامید گفت:

    دکتر چرا برخی از همکاران شما به لیزر درمانی اعتقاد ندارند و می گویند ، فقط عمل سنتی پاسخ می دهد ، چون بعد از درمان با لیزر مجددا مشکل بر می گردد.
    نظر شما در این خصوص چیه؟!!!
    در خصوص شقاق و رفع تنگی مقعد شدید ، لیزر بهتره یا عمل سنتی؟

    1. سلام احتمالا منظور این همکاران لیزر درمانی با لیزر کم توان می باشد. لیزر کم توان معمولا به تنهایی برای درمان قطعی کاربرد ندارد. اما جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر بسیار بهتر از عمل جراحی سنتی با تیغ و کوتر می باشد. اگر لازم باشد که عمل جراحی شقاق انجام دهید لیزر شقاق با لیزر پرتوان نسبت به جراحی سنتی ارجح است. زیرا لیزر به بافت سالم اطراف صدمه نمی زند و همزمان با برش سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند.

  74. Avatar photoهومن گفت:

    سلام خانم دکتر عرضم به خدمتتون که سال 90 دچار اسهال شدم و چندین دکتر رفتم گفتن که از ناراحتی یا موردی که معده به حالت اسهال عمل می‌کنه و حالت عصبی شده خلاصه اینکه بیشتر مواقع اسهال بطوری بود که زیر چشمام سیاهی میرفت همون لحظه بعد از سال‌ها بهتر شده اما بازم اسهال دارم گه گاهی و متاسفانه دچار تنگی مقعدی شده ام و با انگشت کمک میکنم و بعضی مواقع بسیار مدفوع خارج میشه که خودم تعجب می‌کنم که چرا چیزی به اون صورت متوجه نمیشم،، لطفاً کمکم کنید😔

    1. سلام شما حتما باید تحت نظر متخصص گوارش باشید. هرچند که من می توانم تنگی مقعد را با لیزر درمان کنم اما اگر اسهال یا یبوست مزمن داشته باشید بعد از 2 تا 5 سال مشکلات مقعدی عود خواهد کرد. مگر این که تحت نظر متخصص گوارش عوامل ایجاد کننده عوارض را درمان و کنترل کنید.

  75. Avatar photoنسترن گفت:

    سلام
    خانمی هستم که تنگی مقعد دارم . خواهشمندم اگه برای درمان راهی مانند پماد یا ژل یا داروی خاصی هست معرفی بفرمایید
    ممنون

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان داروی خاصی تجویز کرد. لازم است به یک متخصص مراجعه کنید و یا از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور با واتساپ بگیرید. درضمن مراقب باشید یبوست نگیرید و اگر کنترل و درمان یبوست برای شما سخت شده است از شربت ملین استفاده کنید.

  76. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود سه ماهه که عمل جراحی هموروئید داخلی انجام دادم و به گفته دکتر خیلی هم بزرگ بوده که همه رو برداشتن ولی الان دچار تنگی مقعد شدم و مجبورم بوژیناژ کنم که خیلی آزاردهنده و چون شهرستان هستم امکان مراجعه حضوری هم ندارم چه راهی پیشنهاد می کنید با تشکر

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. در صورت نیاز به جراحی مجدد بهتر است از لیزر همورئید یا لیزر شقاق استفاده کنید.

  77. Avatar photoکاربر گفت:

    سلام
    من مدتی هست هنگام دفع حس میکنم یک چیزی مانع از دفع میشود و نمیتوانم دفع کنم .مثلا حس دفع را دارم اما چیزی دفع نمیشود.

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق یا هموروئید داخلی شده باشید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. برای جلوگیری از یبوست هم تغذیه مناسب داشته باشید و هم از شربت ملین استفاده کنید. روزی 10 لیوان آب بنوشید.

  78. Avatar photoمعصومه 52ساله گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی عزیز خدا حفطتون کنه که راهنمایی می کنید. من قبلا هم ازشما کمک گرفتم. هفت ماه پیش جراحی شقاق وهمورویید کردم که براثر جراحی دچار تنگی مقعدشده بودم که تمام این مدت عذاب کشیدم.درحال حاضر پنج روز هست که عمل جراحی انال انجام دادم وازاون جهنم نجات پیداکردم حالم خیلی خوب هست وزخم هم روبه بهبود هست. درحال حاضر بخاطر تعطیلات به پزشکم دسترسی ندارم بعد بیمارستان هم مطب به تعطیلی برخورد ونتونستم دسترسی بهشون داشته باشم تا بعد تعطیلات مراجعه خواهم کرد. لطفا راهنماییم کنید که برای بهبودی ودوره نقاهت چکارکنم. انتی بیوتیک ولگن اب گرم هم دارم استفاده می کتم. بینهایت سپاسگزارم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. طبق دستور پزشک جراح مراقبت کنید و مراقب باشید یبوست نگیرید. حتما از شربت ملین استفاده کنید که از یبوست پیشگیری کنید و با توجه به این که آنتی بیوتیک مصرف می کنید فراموش نکنید که 10 لیوان آب در روز میل کنید.

  79. Avatar photoمعصومه 52ساله گفت:

    خانم دکتر عزیز بخاطر همه زحماتتون سپاسگزارم من بسوال بالا رو یهفته پیش ازشما داشتم. متاسفانه به دکترم دسترسی ندارم. بعد جراحی تنگی مقعد خوشبختانه مشکل دفع من کاملا برطرف شده با رزیم غذایی وراهنماییهای شما راحت هستم وازبیرون زخم شرایط خوبی داره ولی بعد دفع یه درد شدید از داخل دارم که با لگن اب گرم کم کم بهبود پیدا می کنم. لطفا برای زخم داخلی راهنماییم کنید تا هفته آینده به دکتر مراجعه کنم هنوز از انتی بیوتیک دارم استفاده می کنم.شرمنده ام که مزاحمتون میشم. بیکران سپاسگزارم

  80. Avatar photoسعید گفت:

    سلام و عرض ادب دکتر بنده یک ماهی هست نمیتونم مدفوع رو دفع کنم اوایل یبوست داشتم و فکر میکردم مشکل از اونه اما کمی بعد با مصرف ملین ها متوجه شدم حتی اگر اسهال هم باشم بازم دفع برام سخته به گونه که هرچی زور میزنم فایده ای نداره و مدفوع یک سانت بیشتر حرکت نمیکنه به دلیل بعضی از مسائل نتونستم برم دکتر و رو آوردم ب ملین ها و نظیر اونها(پودر سوربیتول-روغن چرخک-و …)اما نکته دیگه اینه که اشتهام ب شدت کم شده روزی نهایت ۳-۴ لیوان بزور آب میخورم و هر دو سه روز چند لقمه غذا میشه لطفا کمی راهنمایی کنید تا بتونم به دکتر مراجعه کنم(سپاس از وقت و لطفی که کردین)

    1. سلام احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. یبوست و اسهال هر دو زخم شقاق را تشدید می کنند. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. اجازه ندهید که شقاق مزمن شود زیرا منجر به بروز عوارض دیگری مثل هموروئید و آبسه مقعدی می گردد.

  81. Avatar photoماهان گفت:

    سلام من یک مدت طولانی اسهال داشتم یعنی تقریبا از کودکی الان ۴۰ ساله هستم و حدودا از دوسال پیش دچار درد مقعد شدم و بعد دچار شقاق و همورویید و تنگی مقعد هم از قبل داشتم چون اسهال بودم متوجه این مشکل نبودم عمل لیزر انجام دادم و شقاق بر طرف شد ولی احساس میکنم بسیار تنگ تر شده مقعد و زخم های درون مقعد و همورویید و زخم های انتهای روده همچنان هستند در هنگام دفع خونریزی و بعد از دفع تورم و سوزش دارم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام احتمالا مشکل گوارشی و اسهال مزمن را هنوز برطرف نکرده اید. برای جلوگیری از اسهال از فیبر غذایی کافی استفاده کنید. به جراح معالج نیز مراجعه کنید تا برای شما پماد و داروی مناسب تجویز کنند.

  82. Avatar photoحسن گفت:

    باسلام واحترام خدمت خانم دکتر عزیز
    حدود ۱۲روز پیش جراحی همورئید داشتم که روزششم به بعد اجابت مزاج سخت تر شده بدلیل تنگی
    ولی دردبیشتر از روزهای اول است
    غذا بجز مایعات و اب فراوان وداروی ملین چیزی نمیخورم .ایا بهتر میشود … انصافا پزشکانی چون شما درسرزمین ما نادر شده همین که برای بیماران خود ودیگران وقت گذاشتید واطلاعات جامع ارائه میکنید جای دست بوسی و سپاسگزاری فراوان دارد .

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. اگر یبوست ندارید و همچنان دچار تنگی و درد می باشد باید از جراح معالج خود دارو و پماد مناسب برای ترمیم زخم بگیرید.

  83. Avatar photoزهره گفت:

    باسلام خانم دکترمن چندوقتی هست که مدفوع به صورت باریک دفع میشه ومقعدم تنگ شده .ممنون ازپاسخ گویی تون

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق یا هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  84. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشین ببخشید خانم دکتر من حدود ۳ماه پیش یه رابطه مقعدی داشتم و از بعد اون حس کردم مقعدم تنگ شده و مدفوع به سختی دفع میشه الانم حدود دو هفتس قرص سی لاکس میخورم ک به کمک اون دفع میشه اما احساس ورم معده دارم و خیلی دارم اذیت میشم ولی خون ریزی اینارندارم باید چکار کنم من

    1. سلام از قرص سیلاکس استفاده نکنید. این دارو بسیار قوی است و ممکن است دچار اسهال و آسیب به بافت شود. احتمالا دچار زخم داخلی و شقاق هستید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  85. Avatar photoامیر گفت:

    سلام دکتر
    من (خانم ۲۴ ساله) اواخر اسفند۹۹ عمل هموروئید داشتم هم داخلی و هم بیرونی بود،دکتر می‌گفت خیلی هموروئید داشتم.
    بعد عمل بشدت تا دو هفته درد داشتم بعد از یک ماه یه مقدار خونریزی داشتم
    البته تمام این مدت زیر نظر دکترم بودم
    الان اول اردیبهشت ۱۴۰۰ ، مشکل خونریزی ندارم و دردم هم کمتر شده نه کلا تموم شه ولی:
    تا هفته پیش فک میکردم تنگی مقعد دارم چون برای نرمترین دفع هام هم بشدت فشار وارد میشد و رفتم پیش دکتر و بعد از معاینه گفت تنگی نداری و انگشتشو وارد مقعدم کرد(خیلی درد کشیدم)
    بعد گفت اگه تنگی داشتی انگشتم داخل نمیشد پمادمو عوض کرد و گفت برای جلوگیری از تنگی باید تو خونه اینکار رو بکنی
    منم تا ۴ روز تو خونه انجامش دادم و بشدت اذیت میشم ودیگه نمیخوام انجامش بدم.
    الان دفع دارم ولی نازکه هر روز بصورت نرم
    البته دکتر گفته تا ۳ ماه بخاطر هموروئید زیادی که داشتم باید رعایت کنم منم خیلی رعایت میکنم.
    بسیار استرس دارم نکنه داستان بشه.
    نظر شما چیه!؟
    چه کنم؟

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام اما این مورد را در نظر داشته باشید که التهاب بعد از جراحی هموروئید با تیغ و کوتر بسیار زیاد است و ممکن است تا دو ماه ادامه داشته باشد. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و استفاده از ملین را هم فراموش نکنید. با توجه به شرایط سختی که دارید مراقبت ها را بسیار جدی بگیرید که دچار عود نشود. من معمولا هموروئید های وسیع و زیاد را توصیه به لیزر هموروئید می کنم که بیمار سختی نکشد.

  86. Avatar photoسحر گفت:

    سلام من چند سالی ک هر بیماری مربوط ب مقعد میشه دارم و خانواده بدلیل راه دور از بردن ب کلینیک های مربوط ب اینگونه بیماری ها… من چند باری هم دکتر عمومی رفتم ولی دارویی ک بتونه مشکلم رو کم کنه دریافت نکردم ایا میشه دارویی ب من بگید تا از دارو خانه تهیه کنم خیلی ممنون

    1. سلام اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  87. Avatar photoستاره گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    ببخشید من توی دفع ادرار گاهی مشکل دارم نه هرروز و باید به کمک دست مدفوع کنم خون ریزی و درد اصلا ندارم و قبلا رابطه مقعدی داشتم با همسرم که الان نزدیک دو ماه هستش ک ندارم دیگه فقط می خواستم بدونم علت اینکه یه روزایی نمی تونم راحت مدفوع رو دفع کنم چی هستش؟

    1. سلام احتمالا از داخل دچار زخم شقاق شده اید. احتمال وجود هموروئید داخلی نیز هست. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد و برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  88. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده از 8 سال پیش یبوست شدید دارم قبلا چون فکر میکردم موضوع جدی نیست زیاد توجه نکردم ولی الآن موضوع خیلی جدی شده
    هم حس میکنم مقعدم تنگ شده و هم مقعدم از درون زخم شده
    و اینکه توی این 8 سال هرگز احساس دفع نداشتم مگه اینکه اسهال باشم احساس داشته باشم
    حتی رفتم تنقیه کردم نتونستم دفع کنم هماکنون شکمم به دلیل عدم دفع مدفوع به شدت درد میکنه
    در ضمن وقتی انگشتم را تو مقعدم میکنم یک پرده بزرگ مقعدم را مسدود کرده و همین باعث میشه اسهالم باشم نتونم دفع کنم
    و وقتی تنقیه هم کردم آب درون شکمم را نتونستم به طور طبیعی تخلیه کنم
    خواهش میکنم به این سوالات پاسخ بدید چون واقعا زندگیم مختل شده
    1: به نظرتون چرا هیچ گاه احساس دفع ندارم با وجود عدم تخلیه
    2: به نظرتون اون پرده بزرگی که مجرای مقعد را مسدود کرده و حتی آب نمیتونه تخلیه بشه آیا افتادگی روده بزرگ هست و اگه روده بزرگه باید چه کرد؟
    3: وقتی به همین پرده بزرگ دست میزنم به شدت میخواره و سریعا دستم را برمیدارم چون نمیتونم بیشتر دست بزنم
    با سپاس

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر دچار هموروئید و شقاق باشید باید با دارو یا لیزر درمان شوید. اگر مشکل یبوست نیز به درستی رفع نشود استفاده از دارو یا بیوفیدبک به شما پیشنهاد خواهد شد. به هیچ عنوان عمل تنقیه را خودتان انجام ندهید.

      1. Avatar photoالسا گفت:

        جواب همه هست جز من ….همینجوری شانس نداشتم چ برسه به الان 😔😔😔😔

  89. Avatar photo지만 گفت:

    سلام من یه دخترم ۱۶ سالمه مدتی است که مدفوع نمیتونم بکنم و این کارای روزانه رو مختل کرده حتی با اونکه ورزشکار هستم این مشکل رو دارم سرطان هم دارم ایا امکان داره به سرطانم ربط داشته باشه! نوع سرطانم خون هست

    1. سلام شما باید ویزیت شوید. این امکان وجود دارد. با پزشک معالج خود مشورت کنید تا در صورت نیاز از شربت ملین استفاده کنید.

  90. Avatar photoدرسا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت شما بخیر
    من چند سال یا چند ماهی هست که یبوست دارم تا ب حال برای درمان اقدام نکردم
    اما چند روزی هست که حس می کنم مقعدم تنگ شده و دفع به این راحتی ندارم
    من کسیت مویی هم دارم آیا به این مربوط میشود یانه؟
    چ راهی هست که من درمان بشوم و عمل نکنم؟
    ممنون میشم ج بدید

    1. سلام کیست مویی ارتباطی با بیماری های مقعدی ندارد. احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. برای دفع مدفوع نرم نیز از یک شربت ملین مناسب استفاده کنید یا رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

  91. Avatar photoHamid گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید. مشکل من اینکه وقتی میرم دستشویی مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه طول می‌کشه که بتونم کامل مدفوع رو دفع کنم. ولی درد یا سوزش ندارم. بطور موردی فقط یک یا دوبار خیلی وقت پیش خونریزی بدون درد داشتم. در طول روز هم حداقل ۳ بار دستشویی میرم. فکر میکنم مشکل من ارثی هم باشه چون داییم همین مشکل رو داشت. لطفاً راهنمایی بفرمائید نیاز به جراحی دارم یا با دارو مشکل من قابل حله. خیلی سپاسگزارم

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید. به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی قوی تجویز کنند و نسبت به درمان یبوست نیز اقدام کنید. تا زمانی که هموروئید داخلی در درجات یک و دو می باشد شانس دارو درمانی زیاد است. اما دقت کنید که از خوددرمانی پرهیز کنید. استفاده از داروی مناسب از مزمن شدن و طولانی بیماری جلوگیری می کند.

  92. Avatar photoKhadijeporeskandar گفت:

    سلام روزتون به خیر
    خواهرم 38ساله هستن
    بیستم دی ماه 99عمل فیشرآنال انجام دادن ولی بعد گذشت نزدیک به دوماه وضعیتش ن بهتر نشد دوباره با تشخیص پزشک معالجشون چهارم اسفند99 دیلاتسیون انجام دادن که نه تنها حالشون خوب نشد بلکه دچار دل درد های شدید همراه باحالت تهوع وضعف بی حالی شد وبازهم نمی تونه عمل دفع رو انجام بده ویبوست شدید داره وهنگام دفع احساس می کنه که یه چیزی مثل گوشت اضافه جلوی مقعدش رو می گیره واجازه نمیده مدفوع از بدنش خارج بشه.
    پزشک معالجشون برای بار دوم گفتن که باید دیلاتاسیون بشن. لطفاما رو راهنمایی کنید وممنون میشم بگیدکه ماچکار باید بکنیم ودرصورت انجام دیلاتسیون برای بار دوم آیا امکان داره که دچار بی اختیاری مقعدی بشن یانه؟
    ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت ایشان را بررسی کنم. یک رژیم غذایی مناسب هم باید داشته باشند.

  93. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خام دکتر من سە ماه و نیم عمل همورئید پیش یە جراح عمومی در کرجدر بیمارستان خصوصی انجام دادم الان مشکلی کە برای من بوجود امدە است تنگی مقعد است و در این ماه رمضان احساس میکنم بیشتر شده است و موقع دفع درد داره و بعد از دو ماه دیگه ملین ها رو استفاده نکردم چون میگویند روده رو تنبل میکند اگر محبت کنید راهنمایی بفرمایید ممنون میشم ممنون از شما که با صبر و حوصله جواب همه رو میدهید

    1. سلام احتمالا دچار زخم و شقاق در ناحیه مقعد شده اید که باید برای درمان دارو مصرف کنید. در ماه رمضان روزه گرفتن برای شما ممنوع است زیرا کم آبی منجر به یبوست و در نهایت بروز زخم و عود بیماری می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. روزانه 10 لیوان آب بنوشید. اگر از شربت ملین استفاده نمی کنید حتما از میوه های ملین مثل آلو و زردآلو و انجیر استفاده کنید.

      1. Avatar photoحمید گفت:

        خیلی ممنون از لطف و بزرگواری شما بهرحال ماه رمضان تمام شد من روزه رو گرفتم که نباید میگرفتم که دچار این مشکل شدم حتما یه وقت میگیریم که معاینه شوم انشاالله که نیازی به جراحی نباشد.
        همه روز هفته مطب بازه یا روزهای بخصوص؟

  94. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من دچار تنگی شدید مقعدی هستم طوری که باید کلی فیبر و آب مصرف کنم تا دفع صورت بگیره در اثر شقاق داخلی این طوری شده هنگام مطفوع دچار اسپاسم میشه مقعدم میخواستم بدونم که من که این بیماری دارم از سربازی معاف میکنن من را؟ یه لیستی از معافیت دیدم نوشته تنگی مقعد و کولون و رکتوم به هرعلت عمل شده و نشد ه معاف دائم میخواستم بدونم که شامل حال من میشه؟ در هنگام دفع درد روده بزرگ هم دارم بعلت تنگی

  95. Avatar photoماهی گفت:

    سلام وقت بخیر
    دکتر پسرم ۴۰ روزشه، و مشکل دفع مدفوع داره
    مدفوعش اصلا خشک یا سفت نیست، کاملا نرم و همونطور که بیشتر جاها خوندم مثل خردل می مونه، ولی توی دفع خیلی مشکل داره، بشدت زور میزنه، سرخ میشه، گاهی از عصر زور میزنه و گریه میکنه، اخر شب تازه می تونه دستشویی کنه،
    یه دکتری بهم گفت که گاهی نوزادها از خارش مقعد گریه میکنن، یه گوش پاک کن رو چرب کن و یک مقدار خیلی خیلی کم ببر داخل مقعد و اروم بچرخون، دو سه بار ابنکار رو انجام دادم، درجا دستشویی کرد، احساس میکردم دریچه مقعدش خیلی سفته، دوبار اول اصلا گوش پاک کن داخل نمیرفت

    نمیخوام بچه ام به این مدل دفع کردن عادت کنه چون مطمئنم آسیب میبینه
    نظر شما چیه؟
    اصلا برای یه نوزاد توی این سن طبیعیه این نوع سفتی؟
    ایا مشکلی داره؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا ایشان دچار زخم شقاق شده اند. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای ایشان پماد مناسب تجویز می شود. همچنان مدفوع را کنترل کنید که سفت و خشک نباشد و برای دریافت داروی مناسب به موقع اقدام نمایید.

  96. Avatar photoایسان گفت:

    سلام ببخشید من چند بار شوهرم انگشت فرو میکرد تو مقعدم و الان دچار بی اختیاری باد معده شدم این تکرار نشه خودش درست میشه؟

    1. سلام باید معاینه شوید. ممکن است به بافت مقعد آسیب رسیده باشد و ممکن است نیاز به دارو داشته باشید. تمرینات کگل را هم انجام بدهید.

  97. Avatar photoنگار گفت:

    سلام ببخشید من ۱۷ سالمه و نمیدونم چن هفته برای خارج کردن مدفوع از دستم استفاده میکردم و الان دیگ انجام نمیدم امروز بعد از تمرینای ۱۸۰ رفتم دستشویی با اینکه حس دفع نداشتم به زور با دستم باز خارج کردم دیدم دستم خونی شد تو رو خدا بگین چیکار کنم مشکل جدیه ای ؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید ترومبوزه یا شقاق شده باشید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت هماهنگ کنید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. تا زمانی که نوبت ویزیت شما برسد از شربت ملین برای کنترل یبوست استفاده کنید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  98. Avatar photoگل صنم گفت:

    سلام من۴ روز پیش عمل فیشر کردم
    از فردای عمل مرتب باید برم دسشویی برای دفع البته یبوست ندارم ولی نمیدونم چرا کامل تخلیه نمیشه هر ۲۰دقیقه باید برم دسشویی خیلی اذیت میشم همش فشار ب لگنم میاد زندگیم مختل شده😣😣😣😣

    1. سلام احتمالا اسهال دارید. اگر از شربت ملین استفاده می کنید مصرف آن را کم کنید. مصرف ملین باید در حدی باشد که نه یبوست بگیرید و نه اسهال شوید. برای دریافت داروی مناسب نیز به جراح معالج خود مراجعه کنید. بعد از هر اجابت مزاج هم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و سپس به آرامی ناحیه را خشک کنید.

  99. Avatar photoمینا گفت:

    سلام
    من در اثر یبوست و زخم مقعد دچار تنگی مقعد شدم و با دارو درمانی و رعایت رژیم غذایی دارم کنترلش میکنم اما دکترم گفت این با این روش فقط اجابت مزاجت که سخت بود مشکلش حل میشه و تنگی مقعد فقط با جراحی حل میشه که گفتن اگه مشکل اجابت مزاجم حل شد نیازی به جراحی نمیبینن
    خواستم بدونم من اگه مشکلم اجابت مزاجم حل بشه و لی تنگی مقعدم باقی بمونه و جراحی نکنم در رابطه مقعدی در آینده دچار مشکل میشم و باید حتما جراحی کنم؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. در هر صورت تنگی مقعدی می تواند اجابت مزاج را دچار اشکال کند. درضمن شما نباید رابطه مقعدی داشته باشید زیرا این کار عوارضی مثل بروز هموروئید و شقاق را به دنبال دارد. ناحیه مقعد برای ایجاد رابطه جنسی آفریده نشده است. به خصوص برای شما که دچار تنگی مقعدی هستید احتمال پارگی بافت و بروز شقاق بسیار بالاست.

  100. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام وقت بخیر ممنون که وقت میزارید و راهنماییمون میکنید راستش من سال ۸۲ زایمان طبیعی سختی داشتم که بعد از زایمان هم ۴روز شکمم کار نکرد بعداز گذشت زمان دیگه نتونستم راحت دفع داشته باشم به ناچار از فشار آب گرم داخر مقعد همیشه استفاده میکنم و الان متوجه شدم که مقعدم خیلی تنگ شده و مدفوع خیلی باریک لطفا راهنماییم میکنید چکار باید بکنم و چه دارویی میتونم استفاده کنم راستش خیلی موذب هستم که برم دکتر ممنون میسم راهنماییم کنید

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمالا به بافت ناحیه آسیب رسیده است و دچار زخم شقاق شده اید. به هر حال بدون ویزیت بیمار نمی توان داروی مناسب تجویز کرد. شما می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

      1. Avatar photoآرامش تهرانی گفت:

        سلام خانم دکتر ورزش کگل برای تنگ کردن معقد میشه یا میگن عسل هم خوبه برای تنگ کردن

        1. سلام معمولا عسل برای ترمیم زخم و التهاب کاربرد دارد و با نظر پزشک معالج استفاده می شود. تمرین کگل برای تنگ کردن مقعد و تقویت عضلات کف لگن بسیار کاربردی و مفید است.

  101. Avatar photoاسمان گفت:

    سلام خانم دکتر من دوسه ساله ک مشکل دفع دارم… یعنی مدفوع تا نزدیک مقعد میاد اما هیچ احساسی درناحیه مقعد ب من دست نمیده ک بخوام حس دستشویی رفتن داشته باشم و دچار اضافه وزن شدم. یعنی اگر با دوش مقعدی و انگشت نباشه ماهی یک بار هم اجابت مزاج ندارم..هیچ ملینی بجز با اول مصرف روم تاثیر نداره چکارکنم؟

    1. سلام احتمالا در ناحیه مقعد شما مشکلی وجود دارد که نمی توانید به طور کامل عمل دفع را انجام دهید. ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشید. اگر مشکل گوارشی خاصی نداشته باشید بعد از درمان هموروئید و شقاق مشکل اجابت مزاج و یبوست شما حل خواهد شد.

  102. Avatar photoاسمان گفت:

    سلام خانم دکتر منم دوسالی میشه ک ب خاطر عدم تخلیه معده دچار مشکلم وبرای این کاراز دوش مقعدی استفاده میکنم و هیچ وقت احساس خروج مدفوع رو درخودم حس نمیکنم ب متخصص داخلی مراجعه کردم عکس شکم گرفتن ک رودها مشکلی نداشت وشربت ملین بهم دادن ک بی تاثیر بود باید چکار کنم؟

    1. سلام احتمالا مشکلاتی در ناحیه مقعد شما وجود دارد که بعد از معاینه می توان در این باره نظر داد. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. عمل تنقیه و دوش مقعدی عوارض گوناگونی دارد و نباید زیاد استفاده شود.

  103. Avatar photoساحل گفت:

    سلام من چند باری با نامزدم پشت سر هم با فاصله ی زمانیه دوسه روز یکبار رابطه ی مقعدی داشتم بعد الان مقعدم گشاد مونده و نامزدم میخواد رابطه برقرار کنه ب راحتی وارد میشه و گشاد مونده بهم میگی گشاد شدی باید چیکار کنم ک مث اولش بشه بعد از هررابطه چکار کنم ک گشاد نمونه

    1. سلام شما باید رابطه مقعدی را تمام کنید و به یک متخصص هم مراجعه کنید. به علاوه تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  104. Avatar photoاحراز گفت:

    سلام خانم دکتر و سپاس از پاسخگویی: با توجه به نوشته های دیگر عزیزان، پس من بیچاره شدم…از اول دبستان عده ای به من تجاوز کردند و من هم عادت کردم و سالها دائما رابطه ار مقعد داشته ام … شاید حدود سی سال هر روز رابطه داشته ام ..ظاهرا مشکلی ندارم ، هنوز هم بعد از چهل سال به رابطه مقعدی شدیدا علاقه دارم و نمیتوان ترک کنم ..آیا در آینده برایم مشکلی پیش میاید ؟ و اینکه چگونه ترک کنم..ممنونم …البته تازگیها حس میکنم یک چیز خشک در مقعدم هست و کمی ازار دهنده است ..مشکل دفع و غیره ندارم فعلا…ممنونم

    1. سلام با یک مشاور برای ترک این عادت صحبت کنید. شما بسیار خوش شانس بوده اید که طی این مدت طولانی مشکل حادی برای شما به وجود نیامده است. هرچه سن بیمار بالاتر می رود میزان آسیب پذیری این ناحیه بیشتر می شود. توده ایجاد شده را نیز پی گیری کنید و برای درمان اقدام نمایید تا در آینده دچار عفونت آبسه و غیره نشوید.

  105. Avatar photoپارسا محقق گفت:

    سلام خسته نباشید همسر من هر دفعه بعد از دفع تا چند ساعت درد داره یبوستم نداره کولونوسکوپی انجام داده مشکلی نداشته درد خیلی ادیتش میکنه مجبور میشه مسکن بخوره ممنون مبشم راهنمایی بفرمایید🙏🌹

    1. سلام اگر یبوست دارند حتما از شربت ملین استفاده کنند. اگر در ناحیه مقعد مشکلی وجود ندارد به یک متخصص گوارش مراجعه کنند که وضعیت دستگاه گوارش ایشان بررسی شود.

  106. Avatar photoم.حر گفت:

    سلام
    چند سالي است كه مشكل دفع گاز و مدفوع دچار شده ام – به پزشك فوق تخصص مراجعه كردم كه هم عكس سيتي اسكن و هم كلونوسكوپي تجويز شد كه بعد از انجام هر دو مورد اعلام گرديد مشكلي نيست و شما دچار بيماري ibs هستيد.
    كپسول كلپرمين و در دوره از داروي اعصاب آسنترا استفاده كردم كه هيچ كدام اثر بخش نبود
    بزرگترين مشكل بنده احتساب گاز هست كه به صورت عجيبي در هنگام حالت سجده گاز خارج مي شود و از فشار و دردي كه در سمت چپ پهلو است راحت مي شوم و دوم اينكه سطح مقطع مدفوع دايره اي نيست و مدفوع باريك دفع مي گردد.
    مي خواستم ببينم واقعا اين مربوط به ibs هست يا مي تواند ناشي از تنگي مقعد باشد.
    با تشكر

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اکثر بیمارانی که دچار روده تحریک پذیر یا IBS هستند بعد از مدتی دچار زخم شقاق و در نهایت تنگی مقعد می شوند که لازم است دارو و پماد مجزا برای این مشکل تجویز شود. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

  107. Avatar photoیاسین گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من پسرم جسم خارجی وارد مقعدم کردم الان مقعدم گشاد شده راه حلی هس بشه تنگش کرد ممنون میشم کمک کنید افسردگی گرفتم

    1. سلام علاوه بر این که نباید این کار را مجدد تکرار کنید لازم است به متخصص مراجعه کنید. تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  108. Avatar photoMrg گفت:

    سلام خسته نباشید من دوسال پیش چند بارکولونوسکوپی انجام دادم و تو این مدت احساس می کنم دچار گشاد شدن دهانه معقد شده دچار وسواس ذهنی شدم که برای سربازی رفتن در معاینه بدنی دچار سوءتفاهم نشه خواستم ببینم آیا چنین چیزی ممکنه یا دچار وسواس فکری شدم.

    1. سلام کولونوسکوپی منجر به گشاد شدن مقعد نمی شود نگران نباشید.

  109. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام و خسته نباشید.ببخشید من ۱۰ ماه پیش عمل هموریید و فیشر داشتم که دچار تنگی شدید شدم.و اکنون مجدد به دکتر مراجعه کرده و دکتر عمل تنگی آنوس و ترمیم ادونسمنت فلاپ رو تجویز کردن و گفتن دریچه مقعد را چرحاندند..و خیلی بخیه خوردم…الان نگرانم این وضعیت نتیجه داره؟چتد روز طول میکشه حالم حوب شه؟؟

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. بعد از ویزیت می توان تشخیص نهایی را اعلام کرد.

  110. Avatar photoمرتضی برزگر گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید خانوم دکتر بنده سه سال پیش عمل هموروئید انجام دادم بعدش به پرولاپس رکتوم دچار شدم که حس تخلیه شدن کامل رو نداشتم وخونریزی داشتم دو هفته پیش رفتم عمل پرولاپس انجام دادم ولی هنوز یه مخاطبان اضافه از مقعدم بیرون زده موقع دفع درد شدیدی دارم وحس تخلیه شدن رو ندارم ابنا طبیعی بعد از عمل پرولاپس اگر طبیعی نیس بیام مطلبتون برای ویزیت

    1. سلام پرولاپس رکتوم با پرولاپس هموروئید متفاوت است و دو جراحی کاملا جداگانه دارد. به جراح معالج خود مجدد مراجعه کنید.

  111. Avatar photoابراهیم گفت:

    باسلام
    من 45 سال دارم. از حدود بیست تا بیست و پنج سال قبل مشکل باریک بودن مدفوع رو داشتم. تو بهترین حالت قطر مدفوع از قطر انگشت شستم بیشتر نمی شد. الان بیشتر مواقع حتی با نرم بودن مدفوع، از قطر انگشت هم کمتر میشه شاید در حد لوله خودکار. ولی هیچ وقت درد ندارم مگر در مواردی که یبوست باشم که اون هم طبیعیه. حدودا 7 سال قبل برخی مواقع هنگام دفع در حالت یبوست ردی از خون تازه می دیدم که با مراجعه به پزشک و معاینه چشمی، شقاق را تشخیص دادند. برخی مواقع هم ، شاید هر دو یا سه ماه یکبار، دچار خارش در محل سوراخ مقعد میشم. دفع حاجتم کاملا عادیه و هر روز دارمش. عمدتا صبح ها سر ساعت مشخصی باید انجامش بدم. بدنم عادت کرده.من هر سال دو بار چک آپ کامل میدم و هیچ وقت کم خونی نداشتم. همیشه ترسم اینه که خدای نکرده، سرطانی چیزی باشه لطفا من رو راهنمایی بفرمایین. فکر می کنین برای اطمینان باید چه آزمایشی رو انجام بدم؟

    1. سلام با توجه به این که بیماری شما قبلا شقاق تشخیص داده شده است لازم است که از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید بیماری های مزمن مقعدی اگر درمان نشوند هرگونه عارضه ای را می توانند ایجاد کنند. بنابراین برای درمان تخصصی شقاق اقدام کنید و منتظر عوارض ناگوار نباشید.

  112. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من خیلی ساله یه ناحیه از بیرون مقعدم بادکردگی داره ولی نه هیچ دردی دارم و نه چیز دیگه ای تازگی هاهم یه چیز گرد مانندی خیلی ریز و سفت احساس کردم ایا مشکلی داره و باید چکار کنم با تشکر

    1. سلام ممکن است به هموروئید یا همان بواسیر مبتلا شده باشید. برای جلوگیری از عوارض هموروئید و یا دیگر بیماری های مقعدی به یک متخصص مراجعه کنید تا بعد از معاینه اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

  113. Avatar photoنازنین گفت:

    سلام من ی سوال داشتم من دو سال پیش بخاطر رابطه مقعدی دچار ی مشکلی شدم ک دقیق نمیدونمم چیه مقعدم خیلی تنگ و منقبض شده و دستشویی برام سخته (وققتایی ک تنباکو مصرف میکنم یا کافئین بدتر هم میشه) و همینطور برای یبوست هرچیزی مصرف کردم برای راحت تر اومدن دستشوییم اما تاثیری نداشت بخاططر تنگ بودن اون ناحیه از چندین نفر پرسیدم گفدن هموروئید داری اما من درد و خونریزی و این علائم رو ندارم و همینطور داروهای شیمیایی و گیاهی کع برای هموروئید بود اما تاثیری نداشت برای همینن حس میکنم فقط تنگی مقعد دارم چون پوست مقعدم کلفت تر هم شده انگار حالا بنظر شما مشکل من چیه؟

    1. سلام ممکن است دچار زخم و شقاق شده باشید. از خود درمانی پرهیز کنید و از یک متخصص داروی مناسب و به جا دریافت کنید تا دچار عارضه و مزمن شدن بیماری نشوید.

  114. Avatar photoSeyed گفت:

    سلام من نمیتونم دفع کنم خیلی نگرانم هرکاری میکنم نمیشه انگار مقعدم بطور کلی بسته شده دلیلش چیست و باید چیکارکنم

    1. سلام ممکن است به دلیل وجود زخم شقاق در ناحیه مقعد دچار اسپاسم و تنگی مقعدی شده باشید. در هر صورت لازم است که توسط متخصص معاینه شوید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند. درضمن اگر مدت طولانی است که اجابت مزاج را انجام نداده اید به هیچ عنوان برای دفع مدفوع زور نزنید و از یک پرستار یا بهیار برای عمل تنقیه کمک بگیرید.

  115. سلام : چند ساله یبوست مزمن دارم که باعث همورویید شدید شده سال گذشته یکی از همکاراتون گفتن باید روزی سه بار و به فاصله 8ساعت یک قاشق پیدرولاکس بخورم و همچنین روزی یک قرص بیزاکودیل: در کنار اینا روزی حدود یک ساعت ورزش و خوردن میوه جات زیاد من هم همه این موارد رو انجام دادم البته چون تو اینترنت خونده بودم که نباید بیزا رو با پیدرولاکس خورد به صورت خودسر بیزا رو اصلا نخوردم بعد حدود یک ماه کاملا نتیجه داد و روزی یک یا دو بار دفع داشتم اما بعد سه ماه دچار اسهال 50روزه شدم بعد اسهال دوباره یبوست شروع شد انواع روشهای سنتی از روزی دوبار روغن زیتون و تخم شربتی و کتان و غیره هم امتحان کردم بی فایده بود الانم سمت راست شکمم گهگاه تیر خفیفی میکشه و موقع دفع مثل یک طنابه که میخواد گره بخوره و به شکل یک توده در میاد یکی از همکاراتون گفت تنبلی روده داری و برام سی لاکس نوشت اگه بخورم دفع دارم وگرنه شاید 10روز یکبار هم توالت نمیرم در ضمن اگه فقط یک روز بین دفع کردنم فاصله بیافته روز بعد چند سانت از اول مدفوعم تیره و سفت میشه بقیه نرم و رنگ طبیعی داره نمیدونم این دیگه چه بدبختیه؟نکته آخر اینکه اگه مدفوعم به شکل لوله ای باشه خیلی باریکه : اینم بگم از زمان نوجوانی برای اینکه مقعدم رو تمیز کنم متاسفاه طبق رساله خمینی عمل میکردم و انگشتم رو توی مقعد میکردم الان فکر کنم راست روده ام کاملا گشاد شده تو رو خدا یک راهنمایی بکنید

    1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید و حتما به یک متخصص گوارش و یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

  116. Avatar photoعباس گفت:

    سلام و عرض ادب
    خانم دکتر من مشکل شقاق دارم دکترم رفتم میگه مشکل بزرگی روده دارم ولی یبوست هم دارم حداقل روزی سه تا سی لاکس میخورم روزی یکساعت ورزش میکنم و مایعات هم زیاد مصرف میکنم غذای فیبر دار مصرف میکنم و مرتب ماهی دو الی سه سه دفعه در ماه به این مشکل برمی‌خوریم واقعا دیگه خسته شدم میشه نظرتون رو لطف کنید

    1. سلام علاوه بر این که باید نسبت به درمان شقاق اقدام کنید لازم است که علت یبوست را از طریق یک متخصص گوارش نیز پی گیری کنید. اگر مشکل گوارشی خاصی نداشته باشید بعد از لیزر شقاق مشکل یبوست شما نیز رفع می شود.

  117. Avatar photoيعقوب گفت:

    با سلام بنده ٧٠ ساله هستم مدتي است كه مدفوع بصورت پشكلي در امده است چاره چيست ؟

    1. سلام آب بدن شما کم شده است و به اصطلاح دهیدراته شده است. تغذیه مناسب داشته باشید و روزانه 10 لیوان آب بنوشید و مصرف مایعات ادرار آور مثل چای پر رنگ و قهوه را محدود کنید. اگر مشکل شما طی دو روز حل نشد از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoرضا گفت:

        سلام وقت شما بخیر خانم دکتر..من ی چند ماهی هست که تنگی معقد دارم یعنی وقتی میخام مدفوع کنم سوراخ معقدم درد میگیره یا بعضی موقع ها بزرگی مدفوع باعث خون ریزی میشه …البته الان یخورده بهتر شده ولی باز یخورده درد دارم …ی سال پیش البته اون مهره آخر که نزدیگ معقد هست افتاد که با با چسب آوردمش بالا فکر میکنم البته که ی سنگ کلیه هم تو این مدت دفع کردم ولی سوراخ معقد بیشتر ازیتم میکنه چون موقع مدفوع اذیت میشم ممنون میشم بگید چیکار کنم تا ی خورده بهتر بشم

        1. سلام وضعیت شما نیاز به رسیدگی تخصصی پزشکی دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از هر اجابت مزاج هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. برای کنترل یبوست از غذای پر فیبر و آب فراوان استفاده کنید و از مصرف چای غلیظ و قهوه خودداری کنید.

  118. Avatar photoصدیقه بامداد گفت:

    سلام من سه روز پیش عمل هموریید انجام دادم .ولی از قبل تو روده ام مدفوع مونده بوده الانم سفت شده ونمیتونم دستشویی کنم بخیه هام اذیت میکنه چیکار کنم .نمیتونم فشار تم بیارم و مدفوع ایی که مونده داخل مقعدم داره اذیتم میکنه .بیزاکودیل خوردم .پماد آنتی هموریید استفاده کردم

    1. سلام از یک پرستار یا بهیار برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید. از متخصص معالج خود نیز داروی مناسب دریافت کنید. هر روز شربت ملین میل کنید که مجدد دچار یبوست نشوید.

  119. Avatar photoLeila گفت:

    سلام وقت بخیر
    من از بچگی مشکل دفع داشتم یعنی شدیدا احساس دفع و سنگینی دارم ولی نمیتونم دفع انجام بدم
    البته این مشکل ارثیه خیلیم به پزشک مراجعه کردم ملین زیاد استفاده کردم کولونوسکوپی انجام دادم دکتر گفت روده عصبی داری و باید با ورزش و آب زیاد و… مشکلتو حل کنی ولی خیلی تاثیر نداره میخوام بدونم ممکنه ماهیچه خروجی مقعد مشکلی داشته باشه یا عضلات کف لگن دچار ایراد باشه چون من احساس دفع زیاد دارم و مدام باید برم دستشویی و خیلی اذیت میشم

    1. سلام برای معاینه ناحیه مقعد از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است به دلیل یبوست مزمن دچار هموروئید و شقاق شده باشید که لازم است برای شما دارو تجویز شود.

  120. Avatar photoناصر .غ گفت:

    سلام خانوم‌دکتر.من مشکل میکروب معده ی شدید و پلیپ معده و سنگ و لجن صفرا داشتم برای درمان معده هر کاری بود کردم الان مشکل معده حل شده اما دچار مشکل رپده شدم.فقط صبحها دفع دارم الانم دارو دادن به اسهال افتادم‌اما همون اسهال تا پشت مقعد میاد بیرون نمیاد الان کمر درد و پا درد و سرگیجه شدم.مشکل من احتمالا انتهای روده ی کوچکه یبوست ندارم اونجوری که مدفوع سفت باشه اما حتی اسهالم دارم پشت مقعد گیر میکنه خونریزی و سوزشم ندارم

    1. سلام به یک فوق تخصص گوارش مراجعه کنید.

    2. Avatar photoB گفت:

      سلام خسته نباشید من ۱۵ سالمه الان سومین باره که یک دفعه مقعد و زیر دلم درد شدیدی میگیره و وقتی زور میزنم و عطسه یا فین میکنم اصلا نمیتونم درد بدی زیر دلم میپیچه بواسیر هم دارم ولی پزشک گفته چون بیشترش گوشت اضافه س مشکلی نداره تا وقت زایمان باید عمل کنی میشه لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. گوشت های اضافه را هم می توانید با لیزر پرتوان بردارید. بیماران هموروئید و شقاق حتما باید قبل از بارداری نسبت به درمان بیماری های نشیمنگاه اقدام نمایند تا در دوران بارداری دچار مشکل و درد غیرقابل تحمل نشوند.

  121. Avatar photoعلی اکبر پرهیزگار گفت:

    با سلام خدمت خانوم دکتر من با۳۴سن تاحالا۴بارعمل همورویدوبواسیر داشتم چندمدتی هست مدفوع کردن سخت شده باریک وبادرد هست لطف میکنید اگر راهنمایی کنید از شیراز هستم ممنونم

  122. Avatar photoمینا گفت:

    سلام من دوماه ونیم پیش بواسیر دکمه ای را لیزری عمل کردم درشهرستان و از همان روز بعداز عمل با درد وسوزش زیاد موقع دفع همراه بودم تا الان که دکترم میگه احتمالا شقاق شده که هنوز خون میاد و چندین پماد مختلف هم امتحان کردم ولی همچنان بعداز دفع درد زیاد و خون ریزی دارم.چکارکنم؟ اگه میشه راهنماییم کنید واقعا به ستوه آمدم .

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. بدون ویزیت نمی توان دارو تجویز کرد.

  123. Avatar photoکرمعلی ویسی گفت:

    سلام خدمت شما من حدوددوماه پیش عمل بواسیر انجام دادم البته به روش جراحی ازموقعی که عمل کردم بعداز بیست روزدچار تنگی مقعد شدم دیگه کلافه شدم میخواستم ببینم باید با لیزر عمل کنم یا عمل معمولی ایا دوباره جراحی هم داره یاخیر

    1. توصیه می کنم عمل جراحی با تیغ و کوتر را انجام ندهید. از یک متخصص تغذیه وقت ویزیت بگیرید و با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید. اگر بهبودی حاصل نشد لیزر را پیشنهاد می کنم.

  124. Avatar photoNazi گفت:

    سلام خانم دکتر.من دخترم و ب علت سفت شدن مدفوع دچار شقاق معقدی شدم. الان میخوام ازدواج کنم ایا میشه با لیزر درمان بشه شقاقم بعد از اتمام درمان کامل رابطه معقدی داشته باشم؟؟؟ خیلی میترسم بخاطر ای موضوع نامزدم ناراحت بشه

    1. سلام خیر نمی توانید رابطه مقعدی داشته باشید. مجدد عود می کند.

  125. Avatar photoبیژن شیخ گفت:

    سلام خانم دکتر . من متاسفانه چندماه قبل پاهام بی حس شد و پیش دکتر رفتم الان اون گیزگیز کم شده و کف پاهام درد میکنه . از وقتی اینطوری شدم دفع برام سخت شد چون توان نشستن ندارم زیاد حالا مدتیه مقعدم خیلی تنگ شده و اصلا نمیتونم دفه کنم حتی با بیزاکودیل و ملیل . دوباره بعد خوردن ملین و با کمک انگشت تونستم کمی دفع کنم و شدیدا مقعد صفت شده و باز نمیشه . یکبار هم به خاطر دفع خیلی زور زدم که خونریزی کردم ولی پیستول و هموروییدی نداشتم فقط تنگی مقعد عزابم میده لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سلام احتمالا دچار شقاق شده اید. از زور زدن و دفع مدفوع با فشار خودداری کنید و از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه اصولی کمک بگیرید. حتما از یک متخصص داروی مناسب و رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  126. Avatar photoعلی گفت:

    سلام‌خانم دکتر خدا قوت من چند سال مشکل یبوست دارم ولی روزانه دفع دارم الان مدتی که تنگی مقعد و شقاق ریزی دارم و راحت مقعد باز نمیشه و بعضی اوقات با کمک دست دفع انجام میدم و خارش مقعدی هم دارم راهنمایی کنید

    1. سلام به هیچ عنوان برای دفع مدفوع از دست کمک نگیرید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. مقعد را همواره تمیز و خشک نگهدارید و با مقدار کمی کرم آلوورا یا روغن نارگیل و زیتون ناحیه را چرب کنید. روزانه 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. با افزایش فیبر غذایی و آب فراوان و میوه مشکل یبوست را حل کنید. دریافت داروی مناسب از متخصص برای درمان شقاق را هم فراموش نکنید.

  127. Avatar photoنسیم گفت:

    سلام من حدود دو ماه پیش با نامزدم رابطه معقدی داشتم بعد از اون حس میکنم گیرنده های معقدم اسیب دیده اصلا وجود مدفوع رو مثل قبل حس نمیکنم وقتی میرم دستشویی نمیتونم دفع راحتی داشته باشم انگار عضلات معقد سفت میشن.هیچ زخم یا خون ریزی نداشتم فقط این مشکل برام به وجود اومده و دو ماهه منو درگیر کرده .تو رو خدا کمکم کنید.پیش پزشکم رفتم ولی فایده ای نداشته.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. اگر تنگی مقعد ندارید می توانید ورزش کگل را برای تقویت عضلات کف لگن انجام دهید. اما اگر احساس می کنید که تنگی مقعد دارید و عمل دفع به دلیل تنگی برای شما سخت است این ورزش را انجام ندهید.

  128. Avatar photoM گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید.من ۷ روزپیش شقاق عمل کردم با لیزر الان درد دارم موقع دفع بعضی وقتا بهترم ولی شربت میخورم و قرص بیزاکودیل.ولی من روزی ۵ بار دفع دارم.ولی مجبورم بخاطر دردم بیشتر صبحا دو ساعت قبلش قرص دیکلوفناک بخورم که درد حس نکنم و کلا غذام با فیبر فراوان و میوه میخورم و غذامو نسبت به قبل یک سوم کردم .آیا این درد من عادی بعد عمل؟اگه میشه راهنمایی کنید ممنون میشم خاستم نظر شمام بدونم

    1. بدون تجویز پزشک معالج از قرص بیزاکودیل استفاده نکنید. احتمالا باید بیزاکودیل را قطع کنید. تعداد دفعات دفع مدفوع شما زیاد است.

  129. Avatar photoکلانتر عشق گفت:

    خانم دکتر من به علت تنگی مقعدی به پیشنهاد یکی از دوستانم رابطه مقعدی داشتم که بتونم راحت مدفوع کنم. البته از وازلین هم استفاده کردم. اما مشکلی که الان برام پیش اومده اینه که دانه های ریزی در ناحیه مقعد ایجاد شده، ترشحات چرکی دارم و عضلات مقعد من به حدی ضعیف شدن که دیگه اختیار دفع مدفوع و گاز را ندارم. از این که به حرف یه آدم بی سواد گوش کردم شدیدا پشیمونم و آرزوی مرگ می کنم. خواهش می کنم کمکم کنید.

    1. سلام احتمالا قبلا دچار شقاق بوده اید و به دلیل اینکه درمان پزشکی و صحیح برای شما انجام نشده است دچار عوارض دیگر شده اید. درضمن رابطه مقعدی علاوه بر خطراتی که از لحاظ بروز بیماری های عفونی دارد منجر به دیلاته شدن مقعد و بروز بی اختیاری مقعد می گردد. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و تمرینات کگل را هم انجام دهید. از ایجاد رابطه مقعدی نیز به شدت پرهیز کنید. این افراد معمولا برای رسیدن به اهداف پلید خود این راه حل ها را پیش پای بیماران می گذارند.

  130. Avatar photoارش گفت:

    سلام نزدیک دوهفته است نمی توانم مدفع کنم هرچی زور میزنم قطره قطره میاد به نظر شما یبوسته مقعدم خارش وسوزش پیدا کرده بس که زور زدم و باد شدید توی معدم ایجاد میشه که سوزش درد میگیره سینه ام قرص دارو واسم نوشتن ولی تاثیری نداشته

    1. سلام از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل اصولی تنقیه کمک بگیرید. به یک متخصص نیز مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. به هیچ عنوان به زور اقدام به دفع مدفوع نکنید.

  131. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر من مشکلی دارم که واقعا از بیان ان خجالت میکشم ،من مدت طولانی هست که به کمک دستم مدفوع میکنم،این عادت به حدی هست که در حالت عادی قادر به دفع مدفوع نیستم از شما خواهش میکنم یک راه حل بابت این موضوع به من بدید و کمکم کنید ممنون میشم ازتون

    1. سلام در این که عضلات مقعد برای دفع ضعیف شده اند شکی نیست. اگر دچار هموروئید و شقاق هم باشید لازم است علاوه بر مصرف دارو و مراجعه به متخصص برای ضعف عضلات مقعد نیز بیوفیدبک یا فیزیوتراپی کف لگن هم انجام دهید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  132. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام.من ۲۰ساله درگیر هموروئید و فیشر هستم.سال ۸۵ با لیزر عمل کردم ولی با اینکه کلا گیاه خوار شدم از همون روز اول بعد عمل دچار زخم و سوزش وتنگی مقعد هستم.الانمدوباره عود کرده و متخصص میگه زخمه.
    ایا ابن مریضی قابل درمان صددرصد هست یا اینکه باز برمیگرده؟
    آیا این زخم در نعوذ اختلال ایجاد میکنه؟و بعد عمل ممکنه باعث ناتوانی جنسی بشه؟
    و اینکه هزینه عمل چقدر میشه و آیا بیمه رو قبول میکنید؟ ممنون
    پاسخ

    1. سلام شما باید معاینه شوید. معمولا زخم مقعدی ارتباطی با رابطه جنسی ندارد. هزینه عمل بعد از ویزیت مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب بپرسید. متاسفانه با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم.

  133. Avatar photoروژان گفت:

    سلام
    من الان حدود ۴ هفتست به شدت درد دارم به طوری که موقع دفع باید با شیاف کار کنه اونم با درد بسیار شدید
    بعد از چند روز هم دفع دارم ولی خیلی کم نمیدونم مشکلم چیه
    میشه راهنماییم کنین.
    با تشکر

  134. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر ممنون میشم راهنمایی کنید .من دوسال پیش عمل بواسیر انجام دادم خوب که نشدم بتر هم شدم الان بعداز دوسال دوباره بیرون زده و تنگی مقعد دارم باید دوباره عمل بشه بنظر شما.میشه بالیزر انجام بشه ممنون میشم راهنمایی کنید خیلی دارم اذیت میشم

    1. سلام شما باید معاینه شوید. مراقب باشید اسهال و یبوست نداشته باشید. مقدار فیبر غذایی را هم افزایش دهید تا مدفوع شما به اندازه کافی حجیم باشد.

      1. Avatar photoالیاس گفت:

        سلام خسته نباشید.
        بنده 17 سالمه از بغل مقعدم یه چیز میخ مانند تیز بیرون آمده که کوچیکه. دیروز هم در مدفوعم چیزای قرمز دیدم نمیدونم حالا برای خوردن آلوچه قرمزه یا نه. لطفا راهنمایی کنید.

        1. سلام ممکن است مربوط به نوع تغذیه یا بروز بیماری هموورئید باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید و از خوردن غذاهای یبوست زا خوددرای کنید.

  135. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من یک سال و نیمه عمل لیزری همرویید انجام دادم الان هنوز بعضی اوقات موقع دفع مزاج مقعدم دچار سوزس میشه و گاهی اوقات زخم میشه پیش دکترمم رفتم میگه هیچ مسکلی نداری چکار باید بکنم؟با بچه کوچیک خیلی اذیت میشم دلیلش چی میتونه باشه میشه راهنماییم کنین من حضوری نمیتونم بیام راهم دوره

    1. سلام اگر یبوست یا اسهال دارید رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  136. Avatar photo گفت:

    سلام ببخشید من یک دختر 16 ساله هستم چند سالی هست که دفع مدفوع به کمک انگشت رو انجام میدم و نمی توانم این عادت رو ترک کنم و اگه این کار رو انجام ندهم نمی توانم اجابت مزاج کنم میشه لطفا بگید باید چیکار کنم ؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است به دلیل وجود زخم یا زائده عمل دفع مدفوع شما کامل انجام نمی شود. قبل و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و به هیچ عنوان از دست برای دفع مدفوع کمک نگیرید. مقدار آب مصرفی را هم افزایش دهید و سالاد و میوه زیاد میل کنید.

  137. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام وقت بخیر من سال ۹۷ جراحی شقاق و همورویید داشتم یک ماهه بدون یبوست دفع بدون درد و خونریزی دارم ولی بعد از یکی دو ساعت تو ناحیه مقعد دردم شروع میشه و حس فشار. خارش هم همیشه دارم دکتر رفتم گفت مقعدت در اثر عمل چسبنده و تنگ شده. اما من علائم مقعد تنگ رو نمیبینم مثل خون توی مدفوع یا مدفوع باریک یا….. دکتر گفت میتونم با انگشت مقعدم رو کمی گشاد کنم دارو و درمان من چی میتونه باشه؟؟

    1. سلام توصیه می کنم به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و علت دفع سخت شما را بررسی کنند. به هیچ عنوان دست زدن به بافت مقعد را پیشنهاد نمی کنم. ممکن است به بافت آسیب برسانید و دچار زخم و شقاق شوید.

  138. Avatar photomasoud گفت:

    سلام
    من یه مدت طولانیه که یبوست خیلی شدید دارم در اثر مصرف طولانی مدت متادونه کم کم اوضاعم وخیم شده دهانه مقعدم انقد تنگ شده که مدفوع خارج نمیشه الان هر ۷/۸روز یکبار با وارد کردن اب مدفوعم میاد ولی الان بخاطر دهانه مقعدم که بیش از حد تنگ شده نمیتونم دفع انجام بدم موقع دفع سوزش زیاد دارم و بعضی موقع ها خون ازم خارج میشه مدفوعم هم بصورت دونه دونه و گرد میاد بیرون ممنون میشم کمکم کنید اصلا روم نمیشه دکتر برم وضعم هم روز بروز بدتر میشه

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید. روزی 10 لیوان آب بنوشید. برای عمل تنقیه از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید و خودتان این کار را انجام ندهید.

  139. Avatar photoعلی گفت:

    سلام.من عمل هموروئید،فیشر و پولیپ انجام دادم.الان ۱۷ روز از جراحیم میگذره.دکتر برای من ملین clax تجویز کردند با این اوصاف بر روی دستشویی فرنگی به سختی دستشویی میکنم و اون هم به صورت باریک.حس میکنم پشت مقعدم فشار وارد میکنه و خروج نداره و در آخر هم باریک و بسختی.
    بنظرتون تنگی مقعد گرفتم یا در این برهه بعد از عمل طبیعیه؟؟؟؟؟

    1. لازم است تا بهبودی کامل تحت نظر جراح معالج خود باشید. حتما آب و فیبر فراوان مصرف کنید و از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. اگر فیبر کافی مصرف نکنید و حجم مدفوع شما کافی نباشد دچار عارضه تنگی مقعد می شوید.

  140. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    مرحوم پدرم از درد مقعد و بواسیر عذاب می کشید و تا آخر عمر این درد ازش دست بردار نبود. من هم سال ها در دوران جوانی کم و بیش در دفع مشکل داشتم ولی چند سالی بود راحت بودم و حتی در این دوسال اخیر هیچ گونه پرهیز نداشتم و ادویه جات و فلفل می خوردم. بعد از زدن واکسن کرونا دز دوم یک ماه بعد متاسفانه به کرونا مبتلا شدم و بعد از بهبودی دوباره مشکل روده من عود کرد بطوری که کلا مقعد من قفل کرده و با عذاب و درد و سوزش و خارش مدفوع خود را دفع می کنم. رفتم دکتر گفت تنگی مقعد داری؟ آیا کرونا می تونه تاثیر داشته باشه؟
    کدام دارو را برای کم کردن درد و درمان نهایی تجویز می فرمایید. تشکر

    1. برای این که شما هم تا آخر عمر درگیر این بیماری و عوارض آن نباشید حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. تنگی مقعد معمولا بر اثر وجود زخم شقاق یا هموروئید بروز می کند و نیاز به درمان تخصصی دارد. ارتباط بیماری کرونا با بیماری های گوارشی در برخی مقالات پزشکی گزارش شده است. اما برخی از بیماران من به دلیل استفاده از شیاف هایی که در دوران بیماری کرونا استفاده کرده اند دچار زخم در ناحیه مقعد شده اند و علت بروز زخم با بیماری کرونا ارتباط مستقیم نداشته است.

  141. Avatar photoثریا گفت:

    با سلام ، من یک ماه پیش عمل جراحی لیزر شقاق و همورویید انجام دادم ، علت بروز بیماری یبوست بوده و الان این یک ماهه یبوست نداشتم و مدفپع کنترل کردم و تمام پماد ها تجویز شده رو استفاده کردم و در ابنمک هم نشستم هر روز ، اما مدفوعم باریک چه نرم چه سفت باریک مثل قطر انگشت دست هست، فکر میکنم مقعدم تنگ شده ، و گاهی بعد دفع خارش احساس میکنم ایا با گذشت زمان به حالت اول برمیگرده ؟

    1. مقدار فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما به اندازه کافی باشد. اگر مقدار فیبر غذایی کم باشد مدفوع باریک می ماند و بیمار دچار عارضه تنگی می شود. از جراح خود نیز داروی مناسب دریافت کنید.

  142. Avatar photo● سوگند ● گفت:

    سلام من یک دختر 15 ساله ام ببخشید من با یک مشکلی مواجه هستم واقعا از گفتنش به خانواده خجالت میکشم من چند ساله همیشه و همیشه برای دفع مدفوع از انگشتم استفاده میکنم و اگه این کار رو انجام ندم ، اصلا نمیتونم اجابت مزاج انجام بدم و در صورت انجام ندادن هر دو سه روز یکبار دفع مدفوع دارم . و همچنین این کار متاسفانه یک تفریح برای من شده 😔😔 . یک سوال دارم من که به صورت طولانی این کار رو انجام میدم ممکنه به سرطان راست روده و یا عارضه های دیگری مثل آسیب به رحم و غیره مبتلا شم ؟ خیلی هم میخوام که این کار رو ترک کنم چون گاهی معقدم خونی میشه ولی نمیتونم . لطفا بهم بگید در صورت انجام ندادن ممکن هست باز هم به سرطان مبتلا بشم تا حالا موردی داشتید که به این خاطر سرطان بگیره ؟ لطفااا کمکم کنید عارضه دیگه ای هم جز تنگی مقعدی ندارم .ممنون میشم واقعا اگه به سوالاتم پاسخ بدید 😭❤🙏

    1. این کار را حتما ترک کنید. با والدین خود صحبت کنید و بگویید به دلیل یبوست و زخم و خونریزی مقعد شما را در مراجعه به یک متخصص همراهی کنند. بیماری های مقعد هرگونه عارضه ای را می توانند ایجاد کنند. اما مهمترین عارضه این عمل شما که در آینده حتما ایجاد می شود بی اختیاری مقعد می باشد زیرا به مرور زمان عضلات مقعد شما در انجام عمل دفع ناتوان می شوند.

  143. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من دقیقا پایین مقعدم یه فررفتگی به وجود امده ایا علتش چی میتونه باشه من قبلا چند بار دخول با انگشت انجام میدادم ایا بخاطر اون هستش ؟؟ قرمزی رنگ هست اصلا نه درد داره نه سوزش

    1. سلام احتمالا مبتلا به شقاق شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و مقعد را دستکاری و خوددرمانی نکنید.

  144. Avatar photosima گفت:

    سلام خانم دکتر من دچار تنگی مقعد شدید شقاق و هموروئید بودم هر سه رو دکتر لیزر کرد الان بعد از گذشت دو هفته دوباره تنگی مقعد شدید گرفتم حتی از قبل بدتر و به هیچ عنوان نمیتونم دفع داشته باشم چه راهکاری برام پیشنهاد میکنید چون خیلی عذاب میکشم

    1. با جراح معالج خود در ارتباط باشید. حتما غذای پرفیبر میل کنید که روزانه دفع مدفوع نرمال با حجم کافی داشته باشید. دفع مدفوع طبیعی برای جلوگیری از تنگ شدن مقعد ضروری است.

  145. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام
    من ۲۴ سالمه پزشک برای عفونتم آنتی بیوتیک سیپروفلوکساسین تجویز کرده بود که مصرفش باعث یبوستم شد، دو بار دفع همراه با درد داشتم از بعدش الان پنج روزه که عضله های اطراف مقعدم گرفته و حالت ارتجاعیش رو به کل انگار از دست داده با وجود اینکه بشدت احساس دستشویی دارم اما اصلا نمیتونم دفع انجام بدم خیلی اذیتم و در تمام حالات نشسته ایستاده و خوابیده از مقعد درد دارم ولی خونریزی و برآمدگی اصلا ندارم.
    پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم اما با گذشت ۴ روز از مصرفش هنوز احساس بهبود نمی کنم طبیعیه؟

  146. Avatar photoامینه گفت:

    سلام بر خانم دکتر✋
    من ۴ سال هست زخم شقاق دارم و مزمن شده و از همون اول درد شدید داشتم وقتی صبح دسشویی میرم حدودا یک ساعت بعد شروع میکنه به ورم و درد تا عصر .یکی دو سالی هم هست یه چیز باریک اومده بیرون از مقعد که همون شقاق مزمن باید باشه.و شکل متنوع من پهن و مستطیلی و شکل های مختلفی میاد و اگه یکم حجم دار باشه ورم و درد دارم شدید. که به نظرتون به خاطر تنگی مقعد هست؟من دکتر جراح رفتم معاینه کرد و گفت تنگی مقعد و شقاق مزمن و یکم افتادگی روده داری.حالا به نظر شما هم با مدلی که مدفوع میاد نظر شما هم تنگی مقعد هست؟

    1. حتما به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید و نسبت به درمان قطعی اقدام نمایید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص اعلام می شود.

  147. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر
    یک ماه پیش عمل شقاق لیزری انجام دادم.هنوز بعد از اجابت مزاج چند ساعت درد شدید دارم. احساس میکنم داخل مقعد روی زخم شقاق پوست اضافه آمده است.دکتر جراج شیاف ملازامین داده. ولی درد برطرف نشده. مدفوعم مرتبه وصبح هاست اما تا شب درد دارم و مرا می اندازه. چی کار باید بکنم؟ لیدوکایین و هیدروکورتیزون هم داخل مقعد استفاده میکنم که کمی آرومم میکنه ولی بعد از نیم ساعت دوباره درد میگیرد.

    1. لیدوکایین را نباید زیاد استفاده کنید.از تست و مصرف داروهای مختلف در ناحیه مقعد خودداری کنید ممکن است مشکل شما را تشدید نماید. از جراح معالج خود داروی مناسب دریافت کنید. حتما رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و از مصرف ادویه و غذای فست فود خودداری کنید. قهوه و چای میل نکنید و آب زیاد بنوشید.

  148. Avatar photo.. گفت:

    سلام،من سال ٩٢ براي فيشر ، اسفنگتروتومي شدم،الان سال ١٤٠١ يك ساله بعد از زايمان، دچار فيشر و تنگي مقعدم، واقعا معذبم، از پماد ركتول و شياف گليسيرين وژل ديلتيازم استفاده ميكنم ،و كيسه آب گرم،هي خوب ميشه و دوباره عود ميكنه، لطف ميكنيد راهنمايي كنيد؟

    1. از خوددرمانی پرهیز کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است معاینه شوید. تغییر رژیم غذایی و نشستن در لگن آب گرم نیز برای شما ضروری است.

  149. Avatar photoامير پارسا گفت:

    سلام
    من يك هفته است عمل شقاق انجام دادم
    دكتر ب من گفت ي مقدار گوشت اضافه بوده كه برداشتم
    شقاقم با ليزر عمل كرد ولي هنوز بعد يك هفته درد دارم
    در صورتي كه داخل لگن ابگرم ميشيمم و دفع انجام ميدم
    ميترسم دكتر كارش درست انحام نداده باشه
    امكانش هست براي ويزيت مطب شما بيام شما منو ويزيت كنيد؟

    1. اگر درد شما رو به کاهش است جای نگرانی نیست. برای ویزیت می توانید به مطب من هم مراجعه کنید.

  150. Avatar photoممد گفت:

    سلام من التهاب رکتوم دارم و رکتومم تنگ شدع باید چ عملی انجام بدم

    1. ممکن است نیاز باشد دارو مصرف کنید. اگر در این ناحیه زخم وجود داشته باشد تحت جراحی یا لیزر درمان خواهد شد.

  151. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر شیش ماه میشه یبوست مزمن دارم قبلا مدفوع سفت بود الان با مصرف فیبر سبزیحات حبوبات مدفوع نرمال شد ولی معدم خوب تخلیه نمیشه بازور مدفوع خارج میشه کم کاری تیروئید هم دارم

    1. احتمالا به دلیل یبوست قبلی که داشتید مقعد شما آسیب دیده و دچار شقاق مقعدی شده اید به همین دلیل دفع مدفوع سخت انجام می شود. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. همچنان رژیم غذایی را رعایت بفرمایید و بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب ولرم بنشینید.

  152. Avatar photoعلی گفت:

    سلام. من چند سال پیش جراحی بابت آبسه پری آنال داشتم. همون موقع جراح گفتند که ممکنه دچار تنگی مقعد بشم و بتدریج همین اتفاق افتاد. اخیرا که کولونوسکوپی انجام دادم متخصص گوارش گفتند که هیچ مشکلی در روده وجود ندارد و تنگی مقعد را تایید کردند و پیشنهاد دادند که بوژیناژ کنم برای رفع این مشکل. سوالی که دارم آیا مشکل با بوژیناژ رفع میشه؟ و آیا عوارضی نداره؟

    1. من شما را معاینه نکرده ام. این روش تقریبا قدیمی است و برای تمام بیماران کاربرد ندارد. حتما رژیم غذایی پرفیبر همراه با مصرف پماد را انجام دهید. پماد مناسب را می توانید از یک متخصص دریافت کنید. اگر مقعد دیلاته شود درمان شما بسیار مشکل خواهد شد.

  153. Avatar photoسید علی موسوی گفت:

    خانم دکتر علت نتگی مقعد چی میتونه باشد؟

    1. معمولا زخم شقاق مقعد می تواند منجر به بروز اسپاسم و تنگی مقعد به خصوص در حین دفع شود.

  154. Avatar photoسید رضا موسوی گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل هموردید انجام دادم مقعد تنگ شود می شد عمل گشاده مقعد کنید

    1. بله این این جراحی با لیزر پرتوان نتایج خوبی داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *