بیماری های مقعد

همه چیز درباره درد مقعدی

همه چیز درباره درد مقعدی

درد مقعدی دردی است که داخل مقعد (قسمت آخر روده بزرگ که به مقعد ختم می شود) یا اطراف آن اتفاق می افتد. این نوع درد نسبتا شایع است و به طور معمول در حین یا بعد از مدفوع ایجاد می شود. این درد می تواند یک درد خفیف باشد که با گذشت زمان شدت می یابد یا درد شدیدی که حتی فعالیت های روزمره بیمار را مختل می کند. درد مقعدی دلایل زیادی دارد که بیشتر آن ها قابل درمان اند. در متن زیر به بررسی عوامل ایجاد کننده و روش های درمان درد مقعدی خواهیم پرداخت.

چه عواملی باعث درد مقعدی می شوند؟

آبسه مقعدی: آبسه یک کیسه کوچک آلوده در نزدیکی مقعد است که با چرک پر شده است. در بیشتر موارد آبسه با تخلیه توسط روش های جراحی یا لیزر درمان می شود. علت عمده درد مقعدی و تیر کشیدن ناگهانی در ناحیه مقعد آبسه های عفونی در این ناحیه می باشد. تا زمانی که عفونت آبسه مقعدی با یک روش مناسب تخلیه نشود درد بیمار همچنان ادامه خواهد داشت و پیش رونده خواهد بود.

عفونت قارچی یا بیماری های مقاربتی: بیماران مبتلا به عفونت های قارچی یا عفونت های ناشی از بیماری های مقاربتی ممکن است درد خفیف تا شدید مقعدی را تجربه کنند. بیماری های مقاربتی شامل سوزاک، کلامیدیا، زگیل تناسلی، تبخال و… هستند.

فیستول مقعدی: مقعد توسط غده های کوچکی احاطه شده که چربی ترشح می کنند تا پوست مقعد را سالم نگه دارند. اگر این غدد مسدود شوند ممکن است آبسه ایجاد شود که نیمی از این آبسه ها در اطراف مقعد به فیستول یا تونل های کوچکی تبدیل می شوند که غده آلوده را به دهانه پوست مقعد متصل می کنند. فیستول مقعدی علاوه بر درد مقعدی باعث تورم اطراف مقعد و مشکل در اجابت مزاج می شود.

بواسیر یا هموروئید: یکی از دلایل شایع درد مقعدی است که به معنای تورم رگ های راست روده یا مقعد است. تقریبا از هر4 فرد بزرگسال 3 نفر در طول زندگی خود بواسیر را تجربه می کنند.

شقاق مقعدی: شقاق مقعدی پارگی های کوچکی است که در بافت نازک دهانه راست روده ایجاد می شود. این مشکل هنگامی که مدفوع بیمار بیش از حد سفت باشد پوست ظریف اطراف معقد را کشیده و پاره می کند و شکافی که ایجاد می شود باعث درد مقعد می شود. معمولا شقاق مقعدی با خونریزی از مقعد و با خون قرمز روشن همراه است.

درد مقعدی برای شقاق

چه روش هایی برای درمان درد مقعدی وجود دارد؟

روش های درمان درد مقعدی بسته به علت درد متفاوت است اما راهکار های زیر می تواند برای تسکین درد های مقعدی مفید باشند.

  1. از یک رژیم غذایی با فیبر بالا و ملین برای اطمینان حاصل کردن از حرکات نرم روده استفاده کنید.
  2. از صابون ها و شوینده های معطر استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست شوند.
  3. برای محافظت از پوست پس از دفع مدفوع از پاک کردن شدید ناحیه مقعد خودداری کنید.
  4. مصرف مایعات خود را تا حد امکان افزایش دهید.
  5. روش هایی مانند حمام کردن با آب گرم برای شل کردن عضلات مقعد، تسکین درد و افزایش گردش خون در ناحیه مقعد بسیار موثر است.
  6. اگر درد ناحیه مقعد به دلیل شقاق مقعدی ایجاد شود برای درمان درد مقعدی می توان از تزریق بوتاکس استفاده کرد. این تزریق ها با فلج کردن موقت عضله از اسپاسم در مقعد جلوگیری می کنند و باعث می شوند شکاف های مقعدی بهبود یابند و از تشکیل شکاف های جدید جلوگیری می کند.

چه مواقع برای درمان درد مقعدی باید به پزشک مراجعه کرد؟

در مواقعی که خونریزی مقعدی مداوم است به متخصص جراحی عمومی و یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. اگر این خونریزی شدید است باید اورژانسی به یک کلینیک یا بیمارستان مراجعه کنید. درد شدید در ناحیه مقعد که بعد از چند روز نیز متوقف نمی شود نیازمند ویزیت متخصص است. همچنین در صورت بروز تب و لرز و یا مشاهده توده در ناحیه مقعد لازم است به متخصص مراجعه کنید.

درد مقعد همراه با بیرون زدگی چیست؟

بیرون زدگی مقعد یا پرولاپس به حالتی گفته می شود که در آن مقعد بخشی از اتصال طبیعی خود را با بافت های اطراف از دست داده و باعث شده قسمتی از راست روده به صورت برآمدگی های گوشتی از مقعد خارج شود. هنگامی که بیمار بیرون زدگی مقعد داشته باشد، بی اختیاری مدفوع در 50% موارد رخ می دهد. به طور کلی اگر بعد از مدفوع احساس کردید شیئی توپ مانند در مقعد شما وجود دارد یا متوجه شدید که چیزی از مقعد شما بیرون زده نشانه این است که شما بیرون زدگی مقعد دارید. این بیرون زدگی مقعد می تواند بر اثر بروز هموروئید یا همان بواسیر باشد. علت دقیق درد مقعد همراه با بیرون زدگی بعد از معاینه توسط متخصص جراحی عمومی مشخص می شود.

درد مقعدی برای هموروئید

سوالات متداول درد مقعدی

1-آیا مشکلات پوستی نیز می توانند باعث درد مقعدی شوند؟

مشکلات پوستی که سایر قسمت های بدن را تحت تاثیر قرار می دهند مانند زگیل و پسوریازیس ممکن است روی پوست اطراف مقعد اثر بگذارند و باعث درد مقعد و خونریزی این ناحیه شوند.

2-چه عواملی باعث سفت شدن بافت مقعد و درد می شوند؟

هر عاملی که باعث تحریک، انسداد یا عفونت مقعد شود ممکن است توده هایی روی مقعد ایجاد کند و باعث سفت شدن آن شود. مثل انسداد غدد چربی که عفونی می شوند و منجر به بروز آبسه مقعدی می شود. اگر احساس توده بدون درد باشد ممکن است دچار لیپوم در ناحیه مقعد شده باشید.

3-هماتوم پریانال چیست؟

هماتوم پریانال تاول خونی است که در بافت اطراف مقعد جمع می شود و علت آن معمولا پارگی یا خونریزی ورید است که فقط در قسمت خارجی مقعد اتفاق می افتد.

4-چگونه تورم و درد مقعدی را کاهش دهیم؟

استفاده از کرم های حاوی هیدروکورتیزون کمک به سزایی به کاهش تورم ناشی از بواسیر و درمان درد مقعدی می کند. اما دقت کنید که مصرف بدون نسخه پزشک ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. مصرف بیش از اندازه مجاز این پماد منجر به آسیب رسیدن به پوست ناحیه مقعد می شود.

5-آیا آسیب به اعصاب نیز می تواند باعث بیرون زدگی و درد مقعدی شود؟

آسیب عصبی که توانایی عضلات را در سفت و شل شدن تحت تاثیر قرار دهد، می تواند باعث پرولاپس شود. هموروئید پرولابه را اکثر بیماران با نام بیرون زدگی مقعد می شناسند. ناحیه داخلی مقعد پایانه عصبی زیادی ندارد و معمولا بیمار دردی در این مواقع احساس نمی کند.

6-آیا درد مقعدی بعد از رابطه جنسی طبیعی است؟

رابطه جنسی ارتباطی با مقعد ندارد و درد مقعدی بعد از رابطه جنسی طبیعی نمی باشد. چنانچه بیماری رابطه جنسی از مقعد داشته باشد احتمال بروز عوارض گوناگونی مثل درد، هموروئید و شقاق وجود دارد.

7-درمان درد مقعدی بعد از یبوست چگونه است؟

اولین قدم برای درمان درد مقعدی بعد از یبوست نشستن در لگن آب گرم است. سپس از غذاهای پرفیبر و ملین استفاده کنید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. معمولا درد بعد از یبوست نشانه بروز شقاق و هموروئید می باشد و لازم است برای درمان آنها درمان پزشکی و اصلاح رژیم غذایی انجام شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

68 دیدگاه برای “همه چیز درباره درد مقعدی

  1. Avatar photoایمان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سه روزی هست در نهایه سمت راست مقعد احساس درد دارم دردش خیلی کمه.ندیدم چه شکلیه فقط با لمس آن متوجه شدم یه چیز سوزنی شکل سمت راست به وجود اومد و یه خورده داخل مقعد هست میخواستم ببینم چیه و برا درمان آن نیاز به دکتر هست یا روشی داره که در خانه انجام بدم که خوب بشم
    با تشکر از شما راهنمایی کنید
    سپاس

    1. Avatar photoایمان گفت:

      و اینکه دچار ورم روده(کولیت) هستم انتهای روده بزرگ.

      1. برای کولیت هم باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید و از متخصص دارو دریافت کنید.

    2. سلام علاوه بر این که لازم است به متخصص مراجعه کنید مراقبت های خانگی مثل نشستن در لگن آب گرم و کنترل یبوست را پی گیری نمایید.

  2. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم من بعد از رابطه مقعد درد شدید زیر شکم احساس میکنن علتش چیه ممنون میشم

    1. ممکن است دچار عفونت یا بروز شقاق و هموروئید و شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و رابطه مقعدی را تکرار نکنید.

  3. Avatar photoموسوی گفت:

    سلام ببخشید من بعد از اجابت مزاج دچار درد در محل مقعد می شوم و بعضا خیلی سخت می باشد

    1. سلام ممکن است به شقاق یا حتی آبسه مقعدی مبتلا شده باشید. اگر به جز درد توده نیز دارید احتمال هموروئید نیز وجود دارد. برای تشخیص دقیق از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  4. Avatar photoاحمدی گفت:

    سلام درد مقعدی از کجا میاد چیه یه هویی تیر میکشه خانومم ازیت شد یه ساعت

    1. سلام دردهای این چنین می تواند نشانه زخم یا عفونت در ناحیه مقعد باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. استفاده از لگن آب گرم به تسکین درد و التهاب بیمار کمک می کند.

    2. Avatar photoسحر گفت:

      سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
      من متاسفانه مورد ازار جنسی با اشیا از باسن قرار گرفتم
      بدون هیچ آمادگی و حدود ۱ دقیقه
      بعد از اون خون ریزی نداشتم ولی سر اشیا خون روشن رنگ بود
      حدود دو روزم هنگام مدفوع درد مقعد داشتم
      ایا این خون طبیعی بود؟

      1. با مطب تماس بگیرید و یک وقت کولونوسکپی بگیرید. ممکن است آسیب جدی به ناحیه مقعد وارد شده باشد. حتما این مورد را پی گیری کنید که در آینده به عفونت و آبسه مقعدی مبتلا نشوید. احتمالا دچار اختلال در دفع مدفوع هم خواهید شد.

  5. Avatar photoفاطمه گفت:

    من یکبار رابطه معقدی داشتم و بعد از یکروز درد کلیه سمت راست دارم آیا مربوط به این موضوع هست ؟

    1. ممکن است بر اثر فشار دچار درد کلیه شده باشید. معمولا طی یک روز عفونت در حدی نیست که به کلیه ها نیز سرایت کند.

  6. Avatar photoخلیل گفت:

    سلام من یک سال قبل در مسافرت بودم که درد معقد گرفتم و بعد یک هفته خوب شد و حالا از اون موقع حدودا هر سه ماه یک هفته درد معقد دارم تو سایت از یک دکتر مشاوره گرفتم به من گفت از پماد رکتول استفاده کنم من هم یک هفته هر شب استفاده کردم تا پماد تموم شد ومعقد من خوب شد و دوباره کم کم داره درد می‌کنه چه کار کنم تا خوب شوم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. مجدد از پزشک معالج خود داروی جدید دریافت کنید تا بهبودی کامل حاصل شود. دارویی که قبلا تجویز شده است بدون اجازه پزشک معالج مجدد تکرار نکنید.

  7. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من از ظهر یک دفعه درد مقعد گرفتم در حدی که نمیتونم راه برم از درد و موقع دفع مدفوع درد شدیدی دارم گاهی وقت ها هم احساس میکنم که دستشویی (مدفوع) شدید دارم در حدی که احساس میکردم ریخت . میشه بگید این درد به چه علت میتونه باشه و برای درمان آن باید چکار کرد

    1. چنین دردهایی معمولا مربوط به آبسه مقعدی یا هموروئید ترومبوزه می باشد. سریعا به متخصص مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند.

  8. Avatar photoKimiya گفت:

    سلام‌خانم دکتر .من مدت کمیه یک برجستکی خیلی کوچیک سر مقعد حس میکنم .انگار یک قسمت از شیار مقعد زده بیرون برجسته شده.این چی میتونه باشه؟خیلی نگران شدم .خونریزی و درد زیاد ندارم
    میشه منو راهنمایی کنی از چه نوع هستش

    1. سلام احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. نشستن در لگن آب گرم و کنترل یبوست و اسهال نیز به بهبود وضعیت شما کمک می کند.

    2. Avatar photoصدف گفت:

      سلام من الا ۵ روزه درد مقعد دارم و انگار ی چیزی بیرون زده نمیتونم مدفوع انجام بدم درد شدیدی داره خیلی نگرانم میشه راهنمایم کنین

      1. احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 4 شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای دفع راحت تر هر روز 15 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  9. Avatar photoحانیه گفت:

    سلام من بعد از رابطه مقعدی دوران پریودم ،باسنم و دنبالیچم درد میکنه و مدفوعم به زور میاد ،ایا این طبیعیه؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و رابطه مقعدی را ترک کنید.

  10. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خسته نباشید من موقع باد شکم در کردن سوراخ مقعدم تند تند خودش باز و بسته میشه دلیلش چیه؟

    1. ممکن است در ناحیه مقعد دچار زخم شقاق شده باشید.

  11. Avatar photoکبرا گفت:

    عالی بود ممنون.
    دکتر من زن ۴۵ ساله هستم.دوست دارم براسلامتی وتناسب اندام بِدَوَم.ولی این درد مقعد هنگام دویدن ایجاد میشه برام.چکار کنم؟وشغلم تمیزکار منزل هستم.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا می باشید.

  12. Avatar photoمهنوش گفت:

    سلام خانم دکتر من چند وقت قبل یبوست خیلی شدید گرفتم در حدی که نمیتونستم عمل دفع رو انجام بدم. و خلاصه با زور و فشار زیاد انجام دادم. دردش تا حدی شدید بود که تا یکی دو روز اول حتی نمیتونستم بشینم و تا یک هفته هم هنگام دفع درد شدید داشتم و کم کم خوب شد.باز دوباره ۵..۶ ماه بعد دوباره موقع دفع درد خیلی کمی داشتم ک دو روزه خوب شد. و ازون موقع تا الان مشکلی نداشتم. هیچ بیرون زدگی و علائم دیگه هم ندارم.. بنظرتون مشکلی وجود داره؟ باید به دگتر مراجعه کنم؟ یا چون الان مشکلی ندارم خودش خوب شده؟ چون با توجه به شغلم‌مدت زیادی هم نشسته ام محیط گار. بعضی وقتا توی لگن اب گرم‌میشینم و….اما خیلی بدنم کم اب هست. در حدی که همش پشت پلک و لبم خشک و پوست پوسته.ناحیه مقعدمم بعضی وقتا میخاره اما خوب میشه. بنظرتون چکار کنم

    1. ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید حتما به متخصص مراجعه کنید. هموروئید و دیگر بیماری های مقعد مشکل یبوست را تجدید می نماید.

  13. Avatar photohesam گفت:

    سلام. من و خانومم چند وقتیه ک از مقعد رابطه برقرار کردیم. اولاش همه چی اوکی بود ولی جدیدا ک دخول میکنم خانومم درد شدیدی دریافت میکنه. خواستم راهنماییم کنید دلیلش چی میتونه باشه!؟

    1. دلیلش این است که رابطه مقعدی به بافت مقعد آسیب می رساند و نباید این کار را انجام دهید و احتمالا ایشان دچار شقاق و حتی آبسه مقعدی شده اند

  14. Avatar photobehnambanan گفت:

    ممنون ازخانوم دکتر..واقعادستتون دردنکنه زحمت کشیدینوخیلیاروبااین جواباتون اگاه کردین..ممنون

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  15. Avatar photoMahya گفت:

    سلام وقت بخیر ، من شیش ماه پیش ی رابطه مقعدی داشتم که بدون روان کننده …بود ، تقریبا با فشار زیاد که درد و خونریزی داشتم ، بعد از اون با پماد انتی همورویید و شیاف … بهتر شدم مشکل یبوست هم زیاد دارم ، الان بعد شیش ماه مقعدم درد داره مخصوصا بعد اجابت مزاج حس میکنم شیارهای مقعدم کمی تغییر بافت داره، با تین شرتیط میخوام بدونم دچار وباسیر شدم؟ باهمون رابطه سنگین امکانش بوده؟ الان چکار کنم

    1. لازم است معاینه شوید. داروهای مختلف را بر روی این ناحیه تست نکنید زیرا استفاده از داروی نا به جا بیماری شما را تشدید می کند. ممکن است به شقاق و آبسه مقعدی مبتلا شده باشید.

  16. Avatar photoکیانا گفت:

    سلام من هنگام رابطه مقعدی خونریزی و درد شدیدی دارم فقطم ماهی یبار هست ولی بازم اینجوری میشه بنظرتون بخاطر نازکی پوسته یا بخاطر شقاق؟

    1. شما دچار عوارض رابطه مقعدی شده اید. علاوه بر مراجعه به متخصص لازم است این عمل خطرناک را ترک کنید.

  17. Avatar photoانصاری گفت:

    سلام خسته نباشی خانوم دکتر من یه ۸روزی میشه درد معقد باسوزش دارم سرپا زیاد وایسم دردش بیشتر میشه فقط باید بشینم تا دردش یه کم ساکت بشه
    بعضی وقتادردش به بعضم میزنه مثل نبز
    میشه بگید چکار کنم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا حتی هموروئید ترومبوزه شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. به علاوه توصیه می کنم بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و غذای پرفیبر میل کنید.

  18. Avatar photoندا گفت:

    سلام خانم دکتر من یه ماهی میشه زایمان طبیعی کردم۱۵روز بعدزایمانم دچاریبوست شدم ک رفع شد ولی متاسفانه بعد اون موقع مدفوع خون ریزی و درد داشتم ک ازپماد آنتی هموروئید استفاده کردم و همجنین یبوستمو کنترل کردم الان خون ریزی ندارم ولی موقع مدفوع دردزیادی دارم بااینکه مدفوع هم سفت نیست به نظرتون باید چکارکنم؟؟

    1. از خوددرمانی پرهیز کنید. احتمالا به دلیل استفاده داروی نا به جا دچار زخم شقاق هم شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. نشستن در لگن آب گرم بسیار به شما توصیه می شود.

  19. Avatar photoسولماز گفت:

    سلام وقت بخیر
    من موقع رابطه ی جنسی از واژن یا بعد از رابطه یهو احساس درد و تیرکشیدن درناحیه مقعد میکنم ک دردش به مثانه هم میرسه علت چیه؟؟؟

    1. احتمالا دچار عفونت در ناحیه مقعد می باشید و فشار بر ناحیه درد شما را تشدید می کند. حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  20. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام من درد مقعدی دارم حین مدفوع و بعد10 دقیقه برطرف میشه ولی خارش مقعد خیلی زیاده میشه کمکم کنید

    1. احتمالا دچار هموروئید شده اید. علاوه بر این که لازم است از یک متخصص برای تشخیص قطعی و درمان مناسب دارو دریافت کنید توصیه می کنم رژیم غذایی سالم داشته باشید. آب و میوه و سبزیجات زیاد مصرف کنید و قبل و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  21. Avatar photoسحر گفت:

    سلام
    من بعد از رابطه مقعدی کمی خونریزی داشتم در حد سه چهار قطره
    من اصلا رابطه مقعدی نداشتم شاید یکبار کلا
    و یک روز بعدش درد در ناحیه مقعد احساس میکنم
    و دردم مداوم نیست و شل کن سفت کن داره
    اما اصلا برای دستسویی رفتن درد ندارم و سوزش هم ندارم
    اوایل فکر میکردم درد از ناخیه رحم دارم اما رحم نیست و مقعد هست
    الان مشکل من چی هست مرسی

    1. احتمالا دچار پارگی یا شقاق در ناحیه مقعد شده اید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و برای درمان قطعی اقدام نمایید. اگر این مورد را پی گیری نکنید در آینده دچار عوارض دیگری نیز خواهید شد.

  22. Avatar photoNa.s گفت:

    سلام من حدود سه ماه درد مقعدی دارم و پیش دکتر هم رفتم نه شقاق داشتم نه هموروئید و برای درمان هیچ چیزی بم ندادن و من همچنان درد دارم. نمی دونم چکار کنم. لطفا بم کمک کنید من در ایران زندگی نمی کنم.اگه مشکلی ندارم پس درد از کجا میات؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. می توانید به تلفن واتساپ 09120052674 پیغام دهید که هماهنگی های لازم را برای شما انجام دهند.

  23. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید من بعد رابطه مقعدی اولش درد نداشتم بعد ۵ ساعت که شستم میسوزه و درد داره مشکل از چیه؟

    1. احتمالا مبتلا به شقاق شده اید. به یک متخصص مراجعه کنید.

  24. Avatar photoمعصوم گفت:

    با سلام..چند سالی هست ک خارش مقعد رو دارم و درد خفیف مقعد..اسهال و خونریزی و برآمدگی ناحیه مقعد هم ندارم.خیلی کم پیش میاد ک یبوست داشته باشم.اینم بگم ورزش سنگین انجام میدم.شاید درسال دو الی ۳ بار دردم شدید میشه.خواستم نظر شمارو بدونم.در کل درد طوری نیست ک بخوام دارویی استفاده کنم ولی خیلی استرس دارم ک نکنه سرطان مقعد باشه

    1. احتمالا به دلیل ورزش سنگین به عروق ناحیه مقعد فشار وارد شده است و مبتلا به هموروئید شده اید. از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. همچنین برخی از مکمل های ورزشی این عوارض را بروز می دهند.

  25. Avatar photo گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من دیروز برا اولین بار رابطه از پشت داشتم ۱۷سالمه دخترم بعد از اینکه اومدم خونه سوراخ مقعدیم درد میکردم علتش چیه ک درد میکنه تا کی درد میکنه چیکار کنم ک درد کردنش درس شه!؟

    1. شما دچار عوارض رابطه مقعدی شده اید و ممکن است به بافت مقعد آسیب جدی رسیده باشد. از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و این عمل را تکرار نکنید.

  26. Avatar photoHelma گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۲ روز بعد از رابطه مقعدی درد شکم دارم با باد معده نمیتونم ب دکتر مراجعه کنم با چ چیزی امکان خوب شدت هست و اصلا طبیعی هست؟

    1. احتمالا دچار شقاق مقعدی و اختلال در دفع شده اید. حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. نشستن در لگن آب گرم نیز کمک کننده است.

  27. Avatar photoنون قاف گفت:

    خسته نباشید من هنگام رابطه ( واژینال) معقدم درد میگیره چرا؟

    1. برای بررسی سلامت ناحیه تناسلی به متخصص زنان مراجعه کنید. ممکن است زخم یا توده ای در این ناحیه وجود داشته باشد. همچنین برای بررسی سلامت مقعد نیز می توانید به مطب من مراجعه کنید که در صورت نیاز برای شما کولونوسکوپی تجویز خواهد شد.

  28. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام خسته نباشید آیا رابطه مقعدی درد دارد یا نه اگه برای اولین بار یا هر چند بار دیگر رابطه داشته باشیم فرد دچار درد میشود

    1. بله درد دارد و آسیب جدی به بافت مقعد و عضله حلقوی مقعد وارد خواهد شد.

  29. Avatar photoنانا گفت:

    من بعد رابطه مقعدی ۲ روزه درد دارم همون موقع خون اومد و دیگه خون بند اومد الان فقط درد می‌کنه میتونم راه برم و کارامو انجام بدم
    فقط یکم اشتهام کور شده و یک کوچولو وقتی میرم دستشویی درد میگیره.
    آیا طبیعی هست؟!؟

    1. ممکن است مبتلا به آبسه مقعدی یا شقاق مقعدی شده باشید. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. روزی 3 بار هم در لگن آب گرم بنشینید.

  30. Avatar photoشیما گفت:

    سلام
    رابطه مقعدی هفته ای یک بار ممکن باعث گشاد شدن مقعد و بی اختیاری در دفع شه؟
    رابطه خیلی دردناک نیست و با ملاحظه انجام میشه اکثرا
    ممنون میشم جواب بدید

    1. حتی اگر یک بار هم رابطه مقعدی داشته باشید دچار عوارض می شوید. این عمل را تکرار نکنید.

  31. Avatar photoدختربهار گفت:

    سلام ببخشید مزاحمتون شدم من یه دختر۲۳سالع ام دو سه باری رابطه مقعدی داشتم ولی با فواصل چند سال یه بار الان بیرون زدگی مقعد دارم ویبوست مشکل اصلیمه رفتم دکتر گفتن باید کولونوسکوپی شم من تنبلی تخمدان هم دارم میترسم بفهمن رابطه مقعدی داشتم آبروم می‌ره

    1. نگران نباشید برای درمان هموروئید و یبوست اقدام و پیگیری بفرمایید. پزشک متخصص علت بیماری را برای کسی توضیح نمی دهد. معاینات نیز بدون حضور همراه انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *