اطلاعات عمومی پزشکی

عوارض رابطه مقعدی

عوارض رابطه مقعدی

عوارض رابطه مقعدی بی‌نهایت از آن چیزی که زنان و مردان فکر می‌کنند مضرتر است؛ زیرا در صورت انجام این عمل امکان خونریزی و بریدگی‌های درون مقعدی زیاد می‌شود و همین موضوع عفونت را در مردان و اچ آی وی را در زنان گسترش می‌دهد. به گفته متخصصین باکتری شناسی یکی از خطرناک ترین رابطه های جنسی، رابطه همزمان واژنال و مقعدی می باشد.

در واقع می توان گفت که برخی افراد این کار را به منزله مریض کردن خود به عمد انجام می دهند. آن هم مریضی های بسیار خطرناک چرا که میکروب های مدفوع (میکروبیوتا) به شدت مقاوم به آنتی بیوتیک می باشند و گاهی به هیچ عنوان درمان نمی شوند همچنین با تکرار رابطه مقعدی موارد زیر بروز می کند:

  • سرد مزاجی و بی میلی جنسی
  • بی اختیاری مدفوع
  • بیماریهای آمیزشی
  • بیماریهای آمیزشی مقعد
  • فشار به کیسه های منی
  • زودانزالی
  • عفونت های کلیه، گوارشی و روده ای
  • سرطان
  • ایدز و زگیل و تبخال تناسلی
  • ایجاد بواسیر و هموروئید و شقاق

و بسیاری از مشکلات حرکتی و جسمی و روحی که به دنبال این عمل ایجاد خواهد شد.

عفونت‌های بسیار زیادی در کمین زوجین می‌باشد و ایشان اگر به این عمل قبیح ادامه دهند مطمئن باشند که دچار بیماری‌های بسیاری خواهند شد؛ که به تمام اعضای بدنشان آسیب جدی خواهد رسید. اولین ناحیه ای که درگیر بیماری های سخت و دردناک خواهد شد ناحیه مقعد، رکتوم و روده است.

سکس از پشت منجر به بروز هموروئید و شقاق می شود

مهمترین عارضه رابطه مقعدی بروز هموروئید و شقاق می باشد

عوارض رابطه مقعدی بسیار مشهود است و در اسلام نیز مکروه شمرده‌ شده است و از منظر مسائل بهداشتی به ‌هیچ ‌عنوان قابل‌تأیید نمی‌باشد. حتی اگر زنان با میل خود تن به این کار دهند بسیار کراهت دارد؛ و عملی غیرطبیعی برشمرده می‌شود.

عوارض رابطه مقعدی در زنان

اساسی‌ترین مشکلی که برای یک زن در این رابطه امکان دارد پیش بیاید سردمزاجی و بی ‌میلی جنسی را چندی بعد در روابطش با مرد ایجاد می‌کند؛ و همچنین دردناکی بیش‌ از حد این عمل برای زنان نکته مهم دیگر است. این امر موجب کمتر لذت بردن زن از اعمال جنسی می‌شود و تا چندین روز ممکن است نتواند راه برود.

و دیگر اینکه مقعد مکان جمع شدن پس‌مانده‌های هضم نشده دستگاه گوارشی است که دارای میکروب‌های زیادی است؛ بنابراین در صورت تماس آلت تناسلی مرد به این میکروب‌ها موجب عفونت‌های متعددی در مرد و همچنین زن خواهد شد. ولی ایجاد رابطه جنسی از راه واژن زنان این انتقال عفونت تقریباً برای مردان به صفر می‌رسد.

بروز هموروئید، شقاق، آبسه های مقعدی و فیستول مقعدی از دیگر عوارض رابطه مقعدی در زنان می باشد.

از جمله نگرانی های زنان بعد از رابطه مقعدی توهم و استرس بارداری می باشد. با این که امکان بارداری از مسیر مقعد امکان ندارد . اما برخی زنان این وسواس فکری را پیدا می کنند که در حین آمیزش بخشی از اسپرم به طریقی به واژن وارد شده باشد. هرچند که احتمال بارداری در رابطه مقعدی نزدیک به صفر است.

عوارض رابطه مقعدی بر روی مخاط درونی مقعد

مخاط درونی مقعد فوق‌العاده از ضخامت کمی برخوردارند و حساسیت خاصی دارند. امکان پاره شدن و آلودگی این دریچه به ویروس ایدز و وارد شدن ویروس به خون بسیار بالاست. در غرب یکی از علل آلوده شدن به ویروس اچ آی وی از طریق همین نزدیکی از طریق رابطه مقعدی می‌باشد.

عوارض رابطه مقعدی برای مردان

از عوارض دیگر این رابطه برگشت منی مرد به سمت عقب و فشار به کیسه‌های منی و غده پروستات می‌باشد که خود دریچه‌ای به سمت مضرات بیشمار است. زیرا دریچه مقعد حاوی ماهیچه‌ای کروی است، مثل یک نخ ارتجاعی به دور آلت مرد می‌پیچد و از خروج راحت منی جلوگیری می‌کند.

و درنهایت می‌توان گفت که زنان با این رابطه ارتباط کمتری ایجاد می‌کنند زیرا دریچه خارجی مقعد تنگ است و حالت ارتجاعی رحم را ندارد و مالش این دیواره با آلت مرد به دلیل غیرقابل انعطاف بودن در نزدیکی موجب ایجاد خراش‌های زیادی می‌شود و امکان خونریزی را بسیار تشدید می‌کند.

این زخم‌های به وجود آمده در بافت جداره مقعد بسیار کوچک و به‌طور عادی و بدون دستگاه‌های معاینه پزشکی قابل‌رؤیت نیستند. البته نوک آلت مردان هم به سبب نداشتن فضایی خوب برای مالش و انتقال آلت از جلو به عقب ممکن است که باعث بریدگی‌هایی سطحی شود. و درنهایت این خود مسئله‌ای بسیار خطرناک در انتقال ویروس ایدز از راه خونی می‌باشد. انتقال بیماری های دیگر مثل زگیل تناسلی و هرپس نیز از این طریق بسیار شایع است.

نتیجه گیری

عوارض رابطه مقعدی اگر ریز شویم بسیار ریزتر خواهد شد و فقط همین‌قدر بدانید که این عمل در بسیاری از کتب پزشکی و طب سنتی به دلایل بسیار اساسی و نکته بینانه و دقت بسیار بر این عمل نهی شده است.

باید تا می‌توانید اعمالی که برای حفظ تعادل شهوانی و شادابی خود و همسرتان مناسب‌تر است را در رابطه زناشویی خود بگنجانید. زیرا زنان نقطه قوت و اتکا مردان و فرزندان برای پیشرفت در خانواده و جامعه می‌باشند پس اگر حال جسمانی لطافت روحی زنان را در اولویت بگذاریم خانواده‌هایی با سلامت کامل و درنهایت جامعه‌ای ایده آل را می‌توانیم بسازیم.

همچنین از دیگر خطرات این رابطه به‌ویژه برای زنان گشادشدن ناحیه مقعد است که به دنبال تکرار رابطه مقعدی موجب کم شدن خلل و فرج‌های درون مقعد شده و یا به‌طور کامل آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین در موردهای حاد شل شدگی عضله درونی اسفنکتر مقعد و بی‌اختیاری مدفوع را به همراه دارد. سرانجام به خاطر هم‌ جوار بودن با واژن، ویروس‌ها و میکروب‌ها را از روده به سمت رحم می‌کشانند و بیماری‌های عفونی در این محیط، مانند بدبو شدن ترشحات رحمی، عفونت مثانه، زگیل، تبخال، اختلال و عفونت کلیه ‌ها و حتی سرطان را ایجاد می کند.

سؤالات متداول عوارض رابطه مقعدی

1-آیا رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر می‌شود؟

بله رابطه مقعدی باعث ایجاد بواسیر خواهد شد و همچنین در هنگامی‌که از این بیماری رنج می‌برید به‌ هیچ‌ عنوان نباید به ناحیه مقعد فشار بیاورید.

2-آیا در حین داشتن بواسیر می‌توان رابطه مقعدی داشت؟

خیر اعمال هرگونه فشار حتی نشستن طولانی مدت بر روی ناحیه مقعد در زمان ابتلا به بواسیر ممنوع است. زیرا منجر به تشدید بیماری و در نهایت نیاز به عمل جراحی هموروئید یا بواسیر می شود.

3-آیا بعد از عمل هموروئید می‌توان رابطه مقعدی داشت؟

حتی اگر توسط بهترین متخصص جراحی تحت عمل جراحی هموروئید قرار بگیرید دیگر نباید رابطه مقعدی داشته باشید. زیرا اعمال فشار به ناحیه مقعد و حتی یبوست مزمن منجر به عود هموروئید می شود. حتی ممکن است در دفعات بعدی بیماری با علائم بیشتر و دردناک تر بروز کند.

4-اثرات روحی رابطه مقعدی بر زوجین چیست؟

معمولا در رابطه مقعدی زنان درد زیادی را تحمل می کنند. این تحمل به دلیل راضی کردن و یا اصرار بیش از اندازه مرد می باشد. اما بعد از رابطه مقعدی این گروه از زنان به دلیل “نه” نگفتن و تحمل درد و عملی که دوست ندارند دچار افسردگی و حتی احساس حقارت می شوند. برخی زنان که دچار عوارض رابطه مقعدی می شوند حتی برای رابطه جنسی معمول با همسر خود نیز تمایل خود را از دست می دهند.

5-حکم رابطه مقعدی در اسلام و سنت چیست؟

بر اساس متون اسلامی و علوم فقهی رابطه از پشت یا همان رابطه مقعدی حرام است. حتی اگر زن نسبت به انجام این عمل راضی باشد کراهت شدید دارد. در اسلام گفته شده است که بعد از رابطه جنسی و حتی رابطه مقعدی غسل واجب است. همچنین رابطه مقعدی جز تمکین محسوب نمی شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

365 دیدگاه برای “عوارض رابطه مقعدی

  1. Avatar photoنوید گفت:

    خانم دکتر سلام. عوارض رابطه از پشت برای اقایان هم مثل خانم هاست؟

    1. سلام بله همانطور که رابطه از پشت می تواند به بافت مقعد خانم ها آسیب برساند به بافت مقعد آقایان هم آسیب می رساند. شل شدن بافت، تنگی مقعد بر اثر بروز زخم، هموروئید و شقاق و آبسه مقعدی از جمله عوارض شایع رابطه مقعدی مکرر می باشند.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        خانم دکتر حالا کسی که از رابطه معقدی لذت زیادی میبره چی؟

        1. به یک مشاور یا روانشناس مراجعه کنید تا در حل این مسئله به شما کمک کنند..

  2. Avatar photoUnknown گفت:

    برای از بین بردن افسردگی بعد از رابطه مقعدی چه کارهایی باید انجام داد؟؟

    1. این کار را تکرار نکنید و به یک مشاور روانشناس مراجعه کنید.

  3. Avatar photoرضا گفت:

    ببخشید من با همسرم چن روز پیش رابطه مقعدی داشتم یکم پاره شد حالا دوروزه لکه های مدفوع روی لباس زیر مشاهده میشه .ایا این بی اختیاری با دارو یا خود به خود حل میشه ؟یا در کل باید چیکار کنیم؟

    1. سلام خود به خود درمان نمی شود. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما دارو تجویز کنند. اگر آسیب جدی باشد ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشید.

    2. Avatar photoحسین گفت:

      خوب زدی چکار کردی مگر دشمنت بوده نامرد

      1. متاسفانه اطلاعات مردم درباره عوارض رابطه مقعدی بسیار کم است و اگر اطلاعات کاملی در این مورد داشته باشند به هیچ عنوان این عمل را تست هم نمی کنند.

  4. Avatar photodanniak گفت:

    سلام آیا این رابطه فقط یک بار برقرار شده باشد عوارض دارد راه های جلوگیری از آن چیست

    1. سلام بله. ممکن است حتی با یک بار رابطه مقعدی دچار زخم و شقاق مقعدی شوید. برخی بیماران نیز دچار هموروئید ترومبوزه می شوند.

  5. Avatar photoالهه گفت:

    باسلام بنده با شوهرم رابطه مقعدی داشتم الان بیشتر از دوماه هست که هنگام دوستشویی درد دارم واحساس میکنم که زخم هست بعضی وقت ها خیلی کم خونریزی دارم

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق شده باشید. بسیار مراقب باشید که اجابت مزاج نرم و منظمی داشته باشید و برای دریافت دارو به یک متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoآیدا گفت:

        سلام ببخشید من چند بار رابطه از پشت داشتم و مشکلی هم نداشتم تا اینکه ۳ ۴ ماه اخیر دچار اسهال و استفراغ شدید شدم و دکتر گوارش هم رفتم داروی مترونیدازول داد گفت عفونت روده هس آیا از رابطه اینجوری شدم؟و اینکه دیگه نباید انجام بدم؟

        1. سلام گاها رابطه مقعدی عوارض ناشناخته ای را ایجاد می کند و محدود به عوارض معمول رابطه مقعدی نمی باشد. به خصوص اگر پارتنر شما نیز آلوده باشد.

  6. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام ببخشید من ی سوال خیلی مهم دارم میشه جوابمو بدین منو همسرم تو دوران عقدیم چن بار رابطه مقعدی داشتیم تا اینکه من چن تا لکه خون سیاه قسمت جلوی لبلس زیرم دیدم میشه بهم بگید چیه😔

    1. سلام ممکن است دچار زخم شقاق مقعدی یا هموروئید شده باشید. به متخصص مراجعه کنید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  7. Avatar photoهاشم مم گفت:

    سلام آیا اولین رابطه مقعدی همراه با خونریزی هست یا خیر؟ ممکنه اصلا هیچ خونی نیاد در اولین رابطه مقعدی؟

    1. سلام ممکن است خونریزی نداشته باشید. عوارض رابطه مقعدی را مطالعه کنید و از انجام آن خودداری کنید.

  8. Avatar photoسارا گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید امکانش هست بعد از رابطه مقعدی دل درد داشته باشیم؟؟یا در ناحیه کمر درد داشته باشیم

  9. سلام خیر زیرا از عوارض رابطه مقعدی باخبر بودم.

    1. Avatar photoوحیر گفت:

      سلام من چند وقتی با یه خانوم اشنا شدم که مشکل مقعدی داره همون بواسیر شک بر این دارم که رابط زیاد از مقعد داشته ،

      1. بروز هموروئید بر اثر یبوست و مشکلات گوارشی نیز امکانپذیر می باشد.

        1. Avatar photoماری گفت:

          سلام خدمت خانم دکتر. ببخشید من خودم از رابطه مقعدی متنفرم ولی یک همسر بیمار دارم که تا بهش میگم نمیتونم زود عصبی میشه و حتی بعضی وقتا دیگه هیچ رابطه ای برقرار نمیکنه و قهر میکنه هر چه هم میگم من درد دارم و نمیتونم انگار متوجه نیست و میگه من چون کارم رو بلدم برای تو مشکلی پیش نمیاد دیگه از هر چه رابطه سکسی هست بدم میاد و هیچ تمایلی به سکس ندارم . همین امروز هم گفت من میخوام این رابطه رو برقرار کنم گفتم که این رابطه عواقب زیاد داره و من همیشه نمیتونم اگر برای تنوع باشه که هر چند مدت یه بار باشه باشه من این درد رو تحمل میکنم ولی به صورت مداوم نمیتونم لطفا این جوابی به من بدهید تا بهش نشون بدم شاید جواب شما او را قانع کند. متشکرم. ۱۴۰۱/۱۲/۵

          1. رابطه مقعدی حتی برای یک بار مشکلات و عوارض مختلفی که در بالا اشاره شده است را برای هر دو نفر ایجاد می کند. به خصوص برای شما. حتما به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. درضمن این رابطه بلد بودن ندارد و به طور کل عارضه ایجاد می نماید. زیرا آناتومی مقعد انسان به شکلی آفریده شده است که برای خروج مدفوع می باشد و حرکت خارج به داخل مقعد در بهترین حالت به عملکرد عضلات مقعد آسیب می رساند. بروز زخم شقاق و هموروئید هم که جای خود دارد. درضمن اگر درد و سوزش دارید حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و رابطه مقعدی را ترک بفرمایید.

  10. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانوم دکتر ، من با همسرم یک دفعه رابطه مقعدی داشتیم و هم از کاندوم و ژل روان کننده استفاده کردیم مشکل خون ریزی و زخم هم تا به حال ندیدیم ولی بخاطر دردی که یکی دو روز اول همسرم داشت به این شکل رابطه ادامه ندادیم. حالا سوالم اینکه اگر دوباره این نوع رابطه رو شروع کنیم با ممکن هست که بی اختیاری در مدفوع یا از مشکلاتی که بالا گفتید اتفاق بیوفته البته همونطور که گفتم از کاندوم و ژل روان کننده استفاده میکنیم.ممنون

    1. سلام مجدد این کار را تکرار نکنید زیرا همسر شما دچار عوارض رابطه مقعدی خواهند شد حتی اگر از ژل و کاندوم استفاده کنید.

  11. Avatar photoعلی گفت:

    پیرو سوال قبلاً یک سوال دیگه هم دارم شما بالا گفته بودید که اگر این رابطه به صورت مکرر باشه موجب بی اختیاری در دفع مدفوع میشه . میخواستم بپرسم که مکرر یعنی چقدر مثلاً ماهی ۲ بار تا ۴ بار (هفته ای یک بار) مشکلی پیش میاد ؟

    1. بله به طور دائم این مشکل بروز خواهد کرد.

    2. Avatar photoسهیلا گفت:

      با سلام و خسته نباشید خانم دکتر پس از رابطه ی مقعدی بعد از ۳۰ ساعت اگر مدفوع با واژن تماس داشته باشد احتمال بارداری وجود دارد؟البته بعد از رابطه قرص ال دی مصرف کردم

      1. تماس مدفوع با واژن منجر به بارداری نمی شود اما منجر به بروز عفونت و انتقال باکتری عفونت زای ای-کولای می شود.

  12. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر خیلی ها را می شناسم که بالای 20سال است رابطه مقعدی به طور منظم با خانم هاشون داشته اند ولی هیچ مشکلی براشون پیش نیومده دلیل اون چیه؟

    1. سلام واقعیت این نیست و مشکلات و عوارض متعددی شامل حال این افراد می شود. شما چطور از سلامت مقعد این افراد مطمئن هستید؟!

  13. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر من در مورد این رابطه تحقیقاتی داشتم ودراین مورد ازدوستان که این رابطه را داشته اند سوال کردم واطمینان دارم که افراد راستگویی هستن من میگم اگر قراربود این رابطه این همه عوارض داشته باشه طبق امارهایی که از کشورهای غربی که نزدیک به 40درصد این رابطه را خانم ها حداقل یک بار تجربه کرده اند ودرکشورایران که امارهای بالاتری را احتمال میدن باید الان شاهد اپیدمی عوارض مقعدی دردنیا بودیم درصورتی که سازمان جهانی بهداشت وغدا ودارو هرسال امار انواع بیماری های مختلف را درکشورها اعلام می کنه ایا ما نباید اماری در مورد عوارض رابطه مقعدی داشته باشیم که چنددرصد خانم ها دچار بواسیر شده چند درصد دچار اچ پی وی شدند چند نفر دچار بی اختیاری مدفوع شدندچند نفر از اقایون دچار بازگشت منی شدند چند نفر دچار …..اگر چنین اماری هست لطفا ادرس اونا بفرمایید چون تا به حال که من نتونستم در سایت ها پیدا کنم با تشکر از خانم دکتر

  14. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من رابطه مقعدی داشتم تازه گیا طی 7روزه نمی تونم مدفوع کامل بکنم و هم احساس مدفوع دارم وقتی هم دستمو وارد می کنم یک چیزی غده مانند داخلش حس می کنم !باید چه کار کنم؟؟

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید شده اید. علاوه بر این که لازم است رابطه مقعدی را ترک کنید از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید تا دچار عوارض شدیدتری نشوید.

  15. Avatar photoمهناز گفت:

    سلام خانوم دکتر حدودا یک ماه پیش رابطه ازپشت داشتم .اما هنوز سمت راست شکمم تیر می کشه یعنی چه مشکلی پیش اومده ؟

    1. به یک متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoمحسن گفت:

        سلام خانم دکتر بنده متخصص باکتری شناسی پزشکی هستم بسیار مفید و علمی بود و ممنونم بابت جواب دادن کامنت
        در تکمیل حرفتون یکی از خطرناک ترین کارها همزمان رابطه واژنال و مقعدی داشتن بعضی از افراد هست این کار به منزله مریض کردن خود به عمد آن هم مریضی های بسیار خطرناک چرا که میکروب های مدفوع (میکروبیوتا) بشدت مقاوم به آنتی بیوتیک هستن و گاهی به هیچ عنوان درمان نمیشوند

        1. از توضیحات شما همکار محترم بسیار سپاسگزارم. این مطلب را به متن اصلی نیز اضافه می کنم تا بهتر دیده شود.

  16. Avatar photoزهراااااا گفت:

    سلام من چند وقتیه یکدفعه ای دچاد یبوست شدم یه جورایی حس میکنم روده هام بی حس و سست هستن ایا میتونه بخاطر رابطه مقعدی باشع؟؟

    1. بله این احتمال وجود دارد.

      1. Avatar photoحدیث گفت:

        سلام خسته نباشی.
        من ی سال پیش رابطه مقعدی داشتم باهمسرم اونم ماهی ۱ بار بعد چنددف دیگر ترک شد الان ی سال میش ترک کردیم.والان من بعد ازمدفوع بدون درد خون روشنی مبینم ایاممکن علام رابطه مقعدی باشه

        1. بله احتمالا از عوارض رابطه مقعدی است و لازم است برای بررسی سلامت مقعد به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا قبلا هم علائمی داشتید که متوجه آنها نشده اید و حالا علائم شما تشدید شده است.

  17. Avatar photoسارا گفت:

    سلام من با نامزدم رابطه مقعدی داشتم .از روان کننده هم استفاده نکردیم بعد از اون دچار یبوست شدم .یک روز در میون دست شویی میرم و فشار زیادی رو تحمل میکنم خواهش میکنم کمک کنید بهم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. از انجام رابطه مقعدی نیز خودداری کنید.

  18. Avatar photoشادی گفت:

    با سلام خدمت شما خانم دکتر.
    من مدتیه که نامزدم ازم رابطه جنسی مقعدی رو میخاد. آلت ایشون خیلی بزرگه و من از این موضوع میترسم و نگرانم. آیا این حقیقت داره که اگر آلت تناسلی خیلی بزرگ باشه و با وجود آرام بودن و روان کننده و کاندوم اصلا وارد مقعد نمیشه؟ آخه شنیدم مقعد ظرفیت آلت بزرگ رو نداره. یعنی با روان کننده و احتیاط دخول امکان پذیره؟ ممنون میشم منو راهنمایی کنید. سپاسگزارم

    1. سلام آناتومی مقعد به شکلی نیست که چیزی وارد آن شود و فقط جهت دفع مدفوع کاربرد دارد. حتی استفاده از یک شیاف کوچک هم می تواند به مقعد آسیب برساند. بنابراین اگر برای سلامت بدن خود احترام و ارزشی قائل هستید به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید. اگر ایشان هم برای سلامت شما ارزش قائل باشند اصراری به این موضوع نخواهند داشت.

      1. Avatar photoسعید گفت:

        سلام خانم دکتر
        میگه میشه یک شیاف اسیب بزنه ؟
        شما هم دیگه خیلی دارید سخت می گیرید دردنیا هرسال میزان رابطه مقعدی رو به افزایشه ولی از این عوارض هایی که شما می فرمایید هم خبری نیست خب خود سکسوتراپ ها که متخصص مسایل جنسی هستن میان درکلیپ هایی روش درست این رابطه را اموزش میدن تا اسیب ها را به حداقل یا صفر برسونن واگر قرار بود با هررابطه مقعدی اسیب ایجاد بشه باید جراح ها 3شیف کار کنن پس لطفا سعی کنید منصفانه واقعیت ها را بیان کنید.

        1. Avatar photoناشناس گفت:

          شما چقدر اصرار داری که این کار خطرناک نیست
          شما مریض جنسی هستی
          خانم دکتر بیشتر میدونه یا شما؟؟؟

  19. Avatar photoروانشناس بالینی گفت:

    درجواب شما
    بیماریها هیچ گاه در عرض 2سال 5 سال ایجاد نمی شوند بلکه عوارض انها در عرض چند سال بروز خواهد کرد.سیستم ایمنی بدن تا انجا که بتواند با عفونت ها مبارزه می کند اما از جایی به بعد این توانایی از بین میرود.
    وقتی که دین مسئله ای را ممنون می کند یعنی اگاهی دارد این عمل برای انسان مضر است. وقتی علم پزشکی این عمل را محکم ممنوع می کند از اناتومی بدن انسان اگاهی دارد.
    فقط همین یک جمله را به خاطر بسپارید.(مقعد طوری طراحی شده چیزی از ان خارج شود نه چیزی به ان وارد شود)

    1. بله همینطور است. قابل توجه بیمارانی که به دنبال روشی برای ایجاد رابطه مقعدی هستند. هیچ راهی وجود ندارد و نباید این کار را انجام دهید.

    2. Avatar photoسعید گفت:

      سلام خدمت روانشناسی بالینی
      متوجه منظورشما از بیماری ها نشدم چه نوع بیماری هایی هستن …دررابطه مقعدی وقتی زوجین سالم هستن چه بیماری های عفونی طرفین را تهدید می گنه؟ اگرمنظورتون عفونت های معمولی وقارچ ها هستن که خانم ها درسال چندین بار از طریق رابطه واژنی درگیر هستن ولی هیچ وقت کسی این رابطه را منع نمی کنه وتوصیه به رعایت بهداشت ومراقبت های بهداشتی میشه.سیستم ایمنی بدن اگر تقویت بشه همیشه این توانایی را داره درمقابل بیماری ها مقابله کنه درضمن درفقه شیعه این رابطه مکروه اعلام شده وبارضایت زن اشکالی نداره وقتی سکسوتراپ ها میگن اولین شرط انجام این رابطه توافق طرفین ومخصوصا یک خانم است این به معنی این است که یک خانم باید از نظر ذهنی و روانی وجسمی اماده بشه تا اسیبی متوجه او نشود بهتر نیست به جای پاک کردن صورت مساله به حل ان بپردازیم؟درکلیپی خانم دکتر — گفتن بین محققین هم اختلاف نظر است بعضی این رابطه را باعث اسیب وبعضی بدون اسیب میدانند….فقط این را به خاطر داشته باشید ان کسی که طراح مقعد بوده خود او هم احکام شرعی را برای رابطه مقعدی ازجمله واجب شدن غسل وکامل شدن مهریه وایجاد عده برای خانم واجب کرده پس نتیجه گیری می شود مقعد نه تنها برای خروج بلکه برای رابطه مقعدی هم طراحی شده است وباید علم در این مورد تحقیق کند تا به ان برسد.

      1. مقعد فقط برای خروج مدفوع و آن هم مدفوع نرم و بدون یبوست و اسهال طراحی شده است. بر اثر رابطه مقعدی عوارضی مثل هموروئید، شقاق، دیلاته شدن مقعد، بی اختیاری در خروج گاز و مدفوع، آبسه مقعدی، و حتی در مواقع پیشرفته فیستول مقعد بروز می کند. من یک جراح هستم و روزانه با ده ها مورد برخورد می کنم که بر اثر رابطه مقعدی دچار این عوارض شده اند.

        1. Avatar photoسعید گفت:

          سلام خانم دکتر سعادتی
          ببین خانم دکتر فرمایش شما درسته بله کسی انکار نمی کنه که بر اثر رابطه های خشن وتجاوزگونه یا ناخواسته وبدون اماده سازی مقعد اسیب می بینه وعوارضی مثل همورئید یا شقاق مقعدی یا ابسه وفیستول مقعدی وتا درصدی بی اختیاری گاز یا مدفوع ایجاد می کنه اما صحبت از رابطه مقعدی با عملکرد درست واصولی است که خیلی از همکاران شما روی عملکرد درست تاکید دارند حال اگر شما مراجعه کننده ای داشتی که این رابطه را طبق اصول درست انجام داده باشه ودچار چنین مشکلاتی شده باشه به شما کاملا حق خواهم داد من مصداق های زیادی سراغ دارم که از ده سال به بالا این رابطه را طبق عملکرد درست داشته وهیچ مشکلی برای خانم پیش نیومده شما تحقیق کنید مراجعانی که به شما مراجعه

  20. Avatar photoسعید گفت:

    مراحعه می کنن درمورد نوع وکیفیت رابطه سوال کنید این همکار جنابعالی اقای دکتر مهرداد رضایی جراح عمومی وبیماری های مقعدی هستن ایشون حتی در جواب پرسشی گفتن که اگر این رابطه طبق اصولی که گفتم انجام بشه درهفته یک الی دوبار مانعی نداره وجالب درجواب سوال پرسشگری که خانمش عمل بواسیر انجام داده بود گفتن وقتی خانم شما جای زخم هایش کاملا بهبود پیدا کرد می تونید رابطه مقعدی را داشته باشید البته به نظر میرسه خیلی از فاکتورها مانند یبوست های طولانی یا اسهال های مزمن وزایمان های سخت که باعث همورئید یا انشقاق یا ابسه مقعدی میشه را بعضی از جراحان به ان نمیدانم توجهی ندارند واسیب اونا به گردن رابطه مقعدی میندازند.

    1. Avatar photoفاطمه گفت:

      سلام من تقریبا10 بار باشوهرم از عقب رابطه داشتم اونم توی۵ماه آیا تو این مدت میشه به این بیماری ها دچار شد؟

      1. سلام بله و توصیه می کنم به یک متخصص مراجعه کنید.

  21. Avatar photoروانشناس بالینی گفت:

    دستگاه گوارشی دارای دو نوع اسفنکتر داخلی و اسفنکتر خارجی است. اسفنکتر داخلی غیر ارادی و اسفنکتر خارجی ارادی است.
    زمانی که نیاز به عمل خروج مدفوع از دریچه مقعد دارید اسفنکتر داخلی باز می شه اما اسفنکتر خارجی هنگام عمل باز کردن دریچه مقعد و دفع مدفوع باز می شه که به اراده خودمونه . از این جهت زمانی که احساس نیاز به دفع مدفوع دارید می توانید خودتون را نگه دارید تا به محل مناسب برسید و سپس به اراده خود عمل دفع را انجام دهید.
    حالا افرادی که می گویند 10سال این عمل را انجام داده اند اما اتفاقی نیوفتاده از کجا می دانند که عضله اسفنکتر خارجی ضعیف نشده ودر اینده عمل دفع به درستی انجام خواهد شد.
    اینها نتیجه دهها سال تحقیق پزشکی در این زمینه است.
    سوال:پس چرا در غرب این عمل انجام می شود؟
    پاسخ: افراد چند فیلم پورن می بینند ودلشان خوش است که انها هم هم این عمل را دارند پس ضرر نداردبرید مقاله های انها را بخوانید و ببینید چقدر در مجامع علمی شان این عمل را مضر و اسیب پذیر می دانند
    پورن یک صنعت است که با ان پول در میاورند از ذهن هرزه گر ادمها.
    دین خیلی با ما راه میاد.مثال زنده اش دزدی . اگر کسی دزدی کند مثلا 6 ماه 1 سال زندان دارد تا به اصطلاح یر به یر شود ما لذت را می بریم اما بعدا تقاصش را با بیماریها پرداخت می کنیم.اما پزشکی محکم تر منع می کند چرا که با علم و تحقیق به انها رسیده.
    وقتی ما ادمها ها کاری را که دوست داریم انجام می دهیم با هزار قدرت توجیه می کنیم.
    ضمنا خیلی از مراجع دینی هم ان را حرام اعلام کرده اند
    در دید اهل سنت، رابطه مقعدی حتی اگر با رضایت دو طرف انجام پذیرد، حرام است.
    وهزاران نکته منفی دیگر …

    1. Avatar photoسعید گفت:

      سلام خانم روانشناس بالینی
      متاسفانه شما دوست دارید که روی سخنان خود اصرار داشته باشید ولی غافل از اینکه اگر این رابطه این قدر ضرر وعوارض داشت شرع مقدس اونا حرام اعلام می کرد شرع که با کسی رودربایستی نداره چه طور شرع میاد به طور قاطع اعلام می کنه رابطه از جلو در زمان پریودی حرام وشامل کفاره هم میشه ورضایت زن یا شوهر اصلا شرط نیست همیشه شرع اولویت برعلم داره شرع میگه خودارضایی حرام واز گناهان کبیره است ولی جدیدا متاسفانه علم گفته برای رفع نیاز اشکالی نداره و برای تخلیه فرد لازمه اما نباید اعتیادگونه بشه ایا به نظر شما سخن خالق را بپذیریم یا سخن علم را؟
      درضمن قریب بع اتفاق علمای شیعه این رابطه را مکروه می دانند ورضایت همسر را شرط این رابطه میدانندولی اگر خانم رضایت نداشته باشه جایز نمی داننداهل سنت هم که این رابطه را حرام میدانند خب برای اونایی که از اهل سنت هستن حکم اجرایی داره نه برای کسانی که از اهل تشیع هستن هم چنین مثال شما با دزدی کردن هیچ تناسبی نداشت چون در دزدی ارامش نیست وهمه اش ترس واسترس است ولی در رابطه مقعدی که با توافق زوجین است ارامش وحس رضایت وحوشایندی است بعد از این خود سکسوتراپ ها توافق ورضایت را مهم ترین عامل برای پیشگیری از اسیب میدانند چون وقتی خانمی رضایت نداره درنتیجه ذهنیت منفی داره وخودش را سفت می کنه وباعث میشه اسیب ببینه ولی وقتی خانم رضایت داشت کاملا ریلکس است وبا اماده سازی وماساژمقعدی با استفاده از ژل های روان کننده ماهیچه های مقعدی نرم وشل شده ودخول با کمترین حس درد وارد میشه خب وقتی اسفنگتر نرم واماده شد وخانم اماده دخول وپذیرش الت هست دیگر ماهیچه ها واسفنکتر واکنشی برای دخول الت نشان نمیدهند در نتیجه دلیلی براسیب نیست خود محققین هم میگن این رابطه نباید مکرر باشه خب وقتی زوجینی در ماه یک الی 2بار این رابطه را با اماده سازی دارند مطمئنا تا پایان عمر سکسی خود با مشکلی روبرو نخواهند شد پس لطفا به جای پاک کردن صورت مساله به دنبال اموزش دادن صحیح این رابطه باشیم دکتر اوحدی در کلیپی سخن جالبی گفت ما نمی توانیم سکس مقعدی را به صفر برسانیم ولی می توانیم تعداد ان را کمتر کنیم واز هر هفت هشت بار رابطه واژنی یک بار هم رابطه مقعدی زوجین داشته باشند.خانم دکتر فیروزه سخندان میگه 20درصد از سکس ها می تونه مقعدی باشه.پس لطفا به نظرات متخصصین سکسوتراپ احترام بگذاریدو

  22. Avatar photoروانشناس بالینی گفت:

    من خانم نیستم اقا هستم
    شما یک نوشته یا یک مقاله علمی که مورد تایید دانشمند حوزه پزشکی باشه را به من نشون بدید که این کار را مجاز اعلام کرده باشه .یک نوشته شرعی را بیارید که بیاد اداب سکس از مقعد را گفته باشد.یه مقاله علمی را از همین غربی ها بیاورید که بگوید این کارفواید دارد.فقط یه مقاله بیاورید که اینطور شما توجیه می کنید این عمل قبیح را . بقول شما اگر زن لذت میبرد دین میومد میگفت زن خودشو سفت نکنه ارامش را حفظ بکنه ان شااله که هیچی نمی شود. چرا این دکترها که اسامیشان را بردید این کار نهی نمی کنند در حالی که هم دین وهم پزشکی را نهی می کند علت چیست تیغ زدن مردم گرفتن پول از مردم.چرا خانم دکتر این وبسایت را راه انداخته وعوارض انرا گوشزد میکنند.وجدان بالاترین دین است.
    سکس از مقعد تنها یک توجیه دارد .ذهن هرزه گر فرد که با دیدن فیلم های پورنوگرافی تحریک شده.
    من از شما سوال دارم.چرا اهل سنت انرا حرام میدانند.چرا؟مگر انها لذت را حرام میدانند عزا را واجب . اهل سنت از نظر عمل به واجبات از ما قویترند
    من به عنوان کارشناس روانشناسی وخانم دکتر از نظر علم پزشکی وجراحی این کار را درست نمی دانیم.
    خواهشا این عمل قبیح را توجیه نکنید رواج ندهید.

    1. Avatar photoسعید گفت:

      سلام اقای روانشناس بالینی
      درحوزه سکسوتراپی خدمت شما گفتم که سکسوتراپ ها این رابطه را به عنوان تفنن یا فانتزی که گاهگاه انجام بشه وجای رابطه واژنی را نگیردپذیرفته اند و نحوه انجام ان را هم اموزش داده اند بعد ازاین دربسیاری از ترجمه مقالات علمی هم از احتمالات اسیب این رابطه صحبت کرده اند اما برای اینکه این اسیب های احتمالی ایجاد نشه یا به حداقل برسه باز اموزش های لازم را داده اند لطفا مقالات را مطالعه فرمایید هم چنین شرع مقدس هم گفته این رابطه مکروهه خب شاید بالای 100نوع مکروه در احکام داشته باشیم وخیلی از ان ها را دانسته یا نادانسته انجام دهیم هم چنین خود سکسوتراپ ها میگن باید هرنوع رابطه دو طرفه باشه یعنی با تمایل وخواسته دو طرف باشه رابطه یک طرفه مردود می باشه حالا زوجینی در خلوت خود دوست دارند رابطه دهانی داشته باشند حالا به فرض من از این رابطه بدم میاد ودوست ندارم بیام این رابطه را زیر سوال ببرم وبگم این عمل قبیح است ونباید دیگران انجام دهند حالا چون ن/رش شما به این رابطه منفی است این عمل را قبیح میدونی در صورتی که خیلی از زوج ها دارند و هیچ قبیح نمیدونن واز ان لذت می برند شما اقای روانشناس دوست نداری در زندگی زناشویی انجام نده کسی حق نداره کسی را به رابطه ای که دوست نداره وادار کنه هم چنین شما حق نداری درمورد دیگران قضاوت کنی وان سکسوتراپ هم تخصص در این رشته گرفته شما لازم نیست برای دیگران وجدان درد بگیرید خود زوج ها خیلی وجدان درد بیشتری برای هم دارندواگر شوهری حس کنه خانمش اذیت میشه به هیچ وجه دیگر این رابطه یا هررابطه ای که برایش ناخوشایند است را انجام نخواهد داد هم چنین از کجا میدونی اهل سنت در انجام تکالیف دینی از ما قویترند؟اهل سنت هم از چند تا روایت مجعول مفتی هاشون که معلوم نیست از کجا اورده اند این رابطه را حرام اعلام کرده اند درضمن شاید فیلم های پورنو تاثیر در انجام این رابطه برای کسانی که زمینه وفانتزی ان را داشته اند داشته باشه اما یادت باشه رابطه مقعدی بین زوجین سابقه چند هزارساله داره.امیدوارم که درشغل خود بدون هرنوع حس جبهه گیری بتونی به دیگران مشاوره بدهید چون هر نوع مشاوره وجبهه گیری می تونه یک زندگی را با چالش های خطرناکی روبراه کنه.

      1. Avatar photoهوشنگ گفت:

        اهل سنت بر مبنای آیات قرآن جماع یا به قول شما سکس مقعدی را حرام دانسته اند و یکی از پیامبران برای قوم لوط که عمل زشت و قبیح لواط را انجام میدادند و عمل زناشویی مباح و پسندیده خدا را کنار گذاشته بودند از خدا درخواست عذاب کرد. این عمل جز زشتی و پلیدی چه فایده ای برای آن وجود دارد؟ جز گسترش فحشا و منکرات در جامعه

        1. هیچ فایده ای ندارد و جز آسیب روانی و فیزولوژیک اثر دیگری ندارد.

  23. Avatar photoسس گفت:

    سلام وقت بخیر
    من چند وقت پیش رابطه مقعدی داشتم و بعد از اون در ماه حدید پریودیم ۲ هفتس عقب افتاده بی بی چک زدم منفی شد رو بدنم پشت گردنم یکم دونه قرمز رگگ البته که خیلی کم هست میبینم
    امکانش هست عفونت گرفته باشم یا مشکله دیگه ای؟

    1. سلام، امکان باردار شدن از راه مقعد وجود ندارد. معمولا دانه قرمز روی گردن ارتباطی با این موضوع ندارد و بهتر است به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. از ایجاد رابطه مقعدی نیز خودداری کنید تا دچار بیماری های مقعد و عوارض آن نشوید.

  24. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من با نامزدم رابطه مقعدی داشتم این چند روز هست که زیر دلم درد میکند
    ایا من باردارم؟

    1. رابطه مقعدی ارتباطی با بارداری ندارد. رابطه مقعدی را نیز تکرار نکنید.

  25. Avatar photoRo گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من و نامزدم رابطه مقعدی داشتیم بعد در هین رابطه من کنترلی روی مدفوع نداشتم و الان چهار باره هر چهار بار اینطوری بودم بنظرتون مشکل از چیه؟
    قبلش هم دستشویی میرم ولی جواب نمیده😑

    1. عضلات مقعد شما آسیب دیده است. علاوه بر ترک رابطه مقعدی به یک متخصص نیز مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoShima گفت:

        سلام خانم وکتر دقت بخیر..خانم دکتر من یک بار رابطه مقعدی داشتم بعد از اون هر از گاهی هنگام ادرار دانه های لخته مانند مثل پودر میاد بیرون این میتونه چه مشکلی باشه؟؟اگر راهنمایی کنین ممنون میشم؟؟ و اینکه با رابطه مقعدی احتمال بارداری وجود داره یا نه؟؟

        1. سلام با رابطه مقعدی احتمال بارداری وجود ندارد. برای بررسی وضعیت عفونت ادرار به یک متخصص ارولوژ مراجعه کنید.

        2. Avatar photoسمیه گفت:

          سلام خانم دکتر من یه سوالی داشتم شوهر من چند وقتی هست که خیلی این رابطه رو بامن بزور داره والان سمت مقعد خودش خیلی درد میکنه اطراف مقعد ممکنه از این رابطه بوده باشه اصلا دور مقعد ممکنه چه بیماری باشه؟ ممنون میشم جواب بدید

          1. سلام بله ممکن است به بیماری های عفونی مبتلا شده باشند. در مورد تمایل مریض گونه ایشان نیز می توانید به یک روانشناس یا مشاور خانواده نیز مراجعه کنید.

    2. Avatar photoسعید گفت:

      سلام خانم دکتر
      فکر کنم منظور سوال کننده این نبود که من دچار بی اختیاری شدم ایشون گفتن با اینکه قبل از رابطه خودم را تخلیه می کنم باز درحین رابطه الت همسرم الوده به مدفوع میشه ایشون ازشما راهکار خواستن که چکار کنن درحین رابطه الت شوهرش کثیف نشه.

      1. Avatar photoشاهۆ گفت:

        عە آلت کثیف بشە؟! چە جالب…. سخنان شما تناقض دارە با هم… مگە نگفتی طراحه اومده مقعد رو برای رابطه‌ی جنسی ساخته! خب چرا کثیف میشه؟!… من احتمال میدم که شما همجنس گرا هستین که دارین این رابطه رو توجیه میکنین، که در این صورت کاملا عادیه، بین هم جنس گرا ها کراهتی نداره بنظرم.

  26. Avatar photoمرضیه 1234 گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستید.خانم من 5 ساله ازدواج کردم و الان شوهرم اصرار دارن برای یک بار هم که شده رابطه مقعدی داشته باشیم و میگه اروم پیش میرم ولی من بازم میترسم ولی شوهرم خیلی اصرار داره چیکار کنم؟؟؟؟؟؟

    1. سلام از ایشان بخواهید که به یک مشاور خانواده یا روانشناس مراجعه کنند و علت درخواست غیر منطقی ایشان را حل کنند. بسیار عالی است که برای سلامت خود ارزش قائل هستید و این عمل را انجام نمی دهید. یک بار رابطه مقعدی می تواند منجر به بروز شقاق و هموروئید شود و در بهترین حالت تا چند ماه بیمار را درگیر نماید.

  27. Avatar photosaba گفت:

    سلام من واسه اولین بار انجام دادم و درد دارم
    بنظرتون ممکن مشکلی واسم پیش بیاد یا یه بار دیگه انجام بدم چی میشه؟

    بدون دکتر متخصص نمیشه کاری کرد

    1. سلام، لطفا مجددا مطلب بالا که درباره عوارض رابطه مقعدی است را مطالعه بفرمایید. با یک بار رابطه مقعدی نیز دچار عوارض اولیه آن شده اید. بنابراین از انجام رابطه مقعدی پرهیز کنید و برای بررسی وضعیت مقعد به یک متخصص مراجعه کنید تا بیماری شما مزمن نشود.

  28. Avatar photoمرجان گفت:

    سلام من ‌همسرم تقریبا یک ساله که رابطه ازپشت داریم الان موقع که استراحت می‌کنم داخل پشتم درد داره باید چه کارکنم من دوست ندارم ولی برایه شوهرم خیلی مهمه

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید.

  29. Avatar photoنگین عباسی گفت:

    سلام متاسفانه من خود ارضایی مقعدی داشتم و شیئ را در بدنم فرو کردم که نتوانستم خارج کنم با کلی سختی خارج شد ولی کلی خون اطرافش بود و تا چند ساعت درد داشتم سپس خوب شد و بعد از 3 روز شکمم ورم کرد آیا این اتفاق ربطی به این ماجرا دارد و اگر دکتر بروم متوجه خودارضایی من میشود؟

    1. سلام در هر صورت لازم است به یک متخصص مراجعه کنید. حتما این مورد را پی گیری کنید تا دچار عوارض بدتری نشوید. پزشک امین بیمار است و برای مراجعه به متخصص جای نگرانی نیست.

  30. Avatar photoرصا گفت:

    سلام .جدا از بیماریها، راسته میگن زن اگ از رابطه مقعدی خوشش بیاد ینی اون با کسی رابطه داشته .نامزدم دوس داره قبل ازدواج رابطه مقعدی داشته باشه ولی من مخالفم و نظرمو بهش عوض کرده .چرا باید دختر از رابطه مقعدی خوشش بیاد .میگن اگ دختر رابطه مقعدی داشته باشه، خیانت میکنه .این موضوع دیونم کرده .خواهشا کمک کنید

    1. سلام در این مورد با یک مشاور خانواده یا روانشناس صحبت کنید. درخواست ایشان می تواند دلایل روانی گوناگونی داشته باشد که لازم است توسط متخصص بررسی شود و نمی توان در این مورد قضاوت کرد.

  31. Avatar photoSahar گفت:

    سلام ببخشید من بانامزدم رابطه مقعدی داشتیم و بعددوروز دل درد گرفتم میشه لطفا کمکم کنید ک چکارکنم ومطمئن نیسم که مایع منی به واژنم خورده یان

  32. Avatar photoهمتا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر شما گفتید که باعث انتقال ویروس اچ ای وی هم میشه..در این مورد باید یک نفر به ویروس مبتلا باشه؟ یا نه.. اگه زن و مرد جفت مبتلا نباشن باز هم امکان الوده شدن به ویروس هست؟

    1. سلام اگر یکی از طرفین مبتلا باشد به نفر بعدی منتقل می شود.

  33. Avatar photoگندم گفت:

    سلام یه سوال داشتم ممنون میشم جوابمو بدید. من و نامزدم تو ظرف یکماه چهار بار رابطه از پشت داشتیم ولی خب مدت زمانش هر بار دخول یک دقیقه هم نمیشد ولی من بعد هربار رابطه بیرون روی میگیرم و آخرین بار هم از مقعدم خون اومد .خیلی خطرناکه ؟؟
    خواهش میکنم جواب منو بدید

    1. سلام بله شما دچار عوارض رابطه مقعدی شده اید و احتمالا دچار شقاق نیز شده اید. به یک متخصص مراجعه کنید و رابطه مقعدی را هم ترک کنید.

  34. Avatar photoعلی گفت:

    سلام میخواستم بدونم رابطه مقعدی برای زنان ورم معده ب همراه داره ؟ خانومم بعد این کار البته بعد چن مدت معدش ورم کرده زیر شکمشم درد داره یا برا چیزه دیگس ک اینجوری شده راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام به دلیل بروز مشکلاتی که در ناحیه مقعد بروز می کند وضعیت اجابت مزاج بیمار دچار مشکل می شود و عوارضی مثل درد شکم و ورم معده را به همراه خواهد داشت.

  35. Avatar photoفائزه گفت:

    سلام وقت تون بخیر خانم دکتر من رابطه مقعدی داشتم و بعد از رابطه به دلیل درد شدید به دکتر مراجعه کردم چون میترسیدم که بکارت مو از دست داده باشم ولی بکارتم سالم بود و الان درد خیلی شدیدی در ناحیه پاها دارم و روز اول هم زیر شکمم درد میکرد خواستم بپرسم امکانش هست پرده ام به مرور آسیب دیده باشه و یا اینکه این درد شدید دلیلش فقط رابطه مقعدی هست ؟؟

    1. رابطه جنسی برای زنان از راه واژن انجام می شود و نه مقعد، این مورد را همواره به یاد داشته باشید. اگر شرایط شما طوری است که نمی توانید یک رابطه جنسی سالم داشته باشید به دیگر نقاط بدن خود آسیب نزنید. از یک مشاور خانواده و یا روانشناس وقت ویزیت بگیرید تا شما را بیشتر راهنمایی کنند. برای درمان مشکلاتی هم که در ناحیه مقعد ایجاد شده است از یک متخصص وقت بگیرید تا دچار عوارض شدیدتری نشوید.

  36. Avatar photoH گفت:

    سلام اگه رابطه مقعدی اونم ندانسته انجام شده باشه ایا مشکلی پیش میاد ومقعد کی به حالت اول خودش باز میگرده

    1. سلام در هر صورت رابطه مقعدی عوارض گوناگونی دارد و معمولا به حالت اولیه خود باز نمی گردد.

      1. Avatar photoحسن گفت:

        ببخشید خانوم دکتر سکس مقعدی ممکنه باعث پاره گی پرده الت تناسلی دختران بشه؟ممنون میشم جواب بدین

        1. سلام معمولا ارتباطی ندارد.

  37. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید میشه لطفا سوال منو جوال بدید..
    من با همسرم اوایل ازدواج مدام رابطه مقعدی داشتیم و بعد اون همه مدت من هیچ اتفاقی برام نیوفتاده بود حدود۱ماه بعضی وقتا خونریزی کمی داشتم و یکم درد زیر شکم علت این مشکل چیست؟

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید و شقاق شده اید. شاید از نظر شما اتفاقی نیافتاده باشد اما در دراز مدت متوجه آسیبی که به شما وارد شده است می شوید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و رابطه مقعدی را ترک کنید.

  38. Avatar photoمريم گفت:

    سلام در مورد انگل که در رابطه مقعدی بوجود میاد بگید و علاج آن چیه؟

    1. لازم است که کشت کامل مدفوع انجام شود و بر اساس نتیجه آزمایش داروی مناسب تجویز شود.

  39. Avatar photoرها گفت:

    سلام اگه با کاندوم انجام بشه بازم خطر آفرینه؟

    1. بله به عضلات مقعد و بافت مقعد آسیب وارد می شود.

  40. Avatar photoحسین گفت:

    سلام اگر بصورت اشتباه برای یک لحظه وارد معقد شود باز هم خطر دارد لطفا جواب دهید ممنون

  41. Avatar photosara گفت:

    سلام
    ببخشید من با همسرم برای اولین بار از پشت رابطه داشتیم فقط در محل رابطه سوزش دارم و خونریزی چیکار کنم؟؟؟؟
    البته فقط چند تا لکه کوچیک که تموم شد

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. بسیار مراقب باشید که به دلیل زخم ایجاد شده دچار یبوست نشوید و هر روز دفع کامل و منظم بدون زور زدن داشته باشید. رابطه مقعدی را هم تکرار نکنید.

  42. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من ۴ ۵ باری با همسرم رابطه مقعدی داشتیم طی ۷ ۸ ماه گذشته مشکل خاصی ندارم اما با خوندن این مقاله متوجه شدم خیلی ضرر داره آیا لازمه واسه انجام معاینه به پزشک مراجعه کنم؟ خیلی نگرانم تروخدا کمکم کنید

    1. سلام بله بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید و این عمل را تکرار نکنید.

  43. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من اخرین بار که رابطه مقعدی داشتم دچار درد کلیه و روده شدم اما نمیدونم این درد واقعا به خاطر رابطه ام هست یا لطفا راهنماییم کنید

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

      1. Avatar photoرضا گفت:

        خانوم دیروز بخاطر نا آگهایی با دوس دخترم سکس انگشتی کردیم(ینی باسنشون انگشت کردم )بعدش انگشتمو برا اینکه خیس کنم همون‌ موقع گذاشتم دهنم وقتی اومدم خونه فرداش دلم به هیچ دلیلی درد گرف تا امشب هر چای داغ یا دمنوش تاثیری نداشت تا اینکه افتادم یاد دیروز به نظرتون امکان داره بیماری گرفته باشم ؟
        اینم بگم دوس دخترم سنی نداره و از سالم بودنش مطمئنم

        1. سلام باکتری های ناحیه مقعد نباید به دیگر نقاط بدن وارد شود. یکی از این باکتری ها ای کولای است که با سرایت به دیگر نقاط بدن عفونت های شدیدی ایجاد می نماید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و دارو دریافت کنید.

  44. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من و همسرم یک بار رابطه از پشت داشتیم حالا همسرم میگه وقتی نفس میکشم پایین شکمم درد میکنه علتش چیه؟؟

    1. به متخصص مراجعه کنید و مجدد رابطه مقعدی را تکرار نکنید.

  45. Avatar photoXc گفت:

    سلام آیا سکس مقعدی باعث میشه که به مرور خانوم کنترل ادرار خودشو از دست بده
    لطفاً توضیح بدید ممنون.

    1. سلام بله این عارضه وجود دارد.

  46. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام منو همسرم رابطه مقعدی داشتیم و سه بار هم انجام دادیم و جفتمون مطمعن هستیم ک بیماری ایدز نداشتیم میخواستم بدونم ممکنه ک بیماری ایدز گرفته باشیم از این رابطه؟ یا امکان ایجاد بیماری ایدز وجود نداره

    1. بیماری ایدز ممکن است تا 10 سال در آزمایش نشان داده نشود و به طور نهفته باقی بماند. از ایجاد رابطه مقعدی به شدت پرهیز کنید زیرا بیماری ها و عوارض گوناگونی را به همراه دارد.

    2. Avatar photoنسرین گفت:

      سلام،وقت بخیر، آیا اگر رابطه مقعدی فقط یک بار انجام شده باشد و دیگر هیچ گاه تکرار نشود ممکن است که این عوارضی که گفته شده را دنبال نداشته باشد؟ واینکه ممکنه اگر پارگی ایجاد شده باشد به مرور زمان ترمیم شود؟ اگر ترمیم شود چقدر زمان میبرد؟سپاس

      1. سلام یک بار رابطه مقعدی نیز می تواند عوارض گوناگونی مثل بروز هموروئید، زخم و شقاق را ایجاد نماید. معمولا بیماری های مقعد خود به خود درمان نمی شود و توصیه می کنم تشخیص و درمان را به عهده متخصص بگذارید.

  47. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من با همسرم دو ما پیش نزدیکی از پشت داشتیم و در همون لحظه در شدید و از فردا خونریزی و بعد از درد شدید در ناحیه زیر شکم که دکتر زنان و جراح گفته اند عفونت کرده چکار کنم

    1. برای مشکل عفونت واژینال توسط پزشک زنان پی گیر درمان باشید. برای درمان مشکل مقعد نیز از مطب من وقت ویزیت بگیرید. به هیچ عنوان رابطه مقعدی را تکرار نکنید.

  48. Avatar photoجهانگرد گفت:

    سلام وقت بخیر برای بار اول هم ممکنه این عوارض و بیماری ها شکل پیدا کند؟
    و چگونه میشود تشخیصان داد؟

    1. سلام بله، لازم است به یک متخصص مراجعه کنید. معمولا این عوارض با اختلال در عمل دفع مشهود است.

  49. Avatar photoامیر گفت:

    سلام ما به دفعات زیاد رابطه مقعدی با همسرم داشتم به تازگی خون زیاد هنگام ادرار دفع میکنه میخواستم بپرسم ممکنه رابطه مقعدی به کلیه ها آسیب زده
    باشه ؟ و اینکه اصلا رابطه مقعدی به کلیه آسیب میزنه یا نه؟ ممنون

    1. سلام ممکن است بر اثر رابطه مقعدی دچار عفونت شده باشند. رابطه مقعدی منجر به انتشار عفونت به دیگر نقاط بدن می شود.

  50. Avatar photoAli گفت:

    سلام خسته نباشید ..
    آیا بوی بد مدفوع و دهان میتواند از عوارض رابطه ی آنال باشد؟؟

  51. Avatar photoایدا گفت:

    سلام خوبید من چند بار رابطه از مقعد داشتم خون ریزی دارم از معقد لخته خون میبینم

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید و رابطه مقعدی را ترک کنید. احتمالا دچار شقاق یا هموروئید ترومبوزه شده اید و اگر درمان نشود دچار عوارض بدتری خواهید شد.

  52. Avatar photoNazanin گفت:

    سلام و وقت بخیر،
    شرمنده من یک بار رابطه واژینال و مقعدی را همزمان تجربه کردم، احتمال داره که به بیماری آمیزشی مبتلا بشم؟

    1. بله این امکان وجود دارد و احتمالا باکتری های ناحیه مقعد هم به ناحیه واژن راه پیدا کرده است که منجر به بروز بیماری های عفونی مزمن می شود.

  53. Avatar photoخسروی گفت:

    سلام،خانم دکتر،من همسرم واقعا علاقه به رابطه مقعدی داره،بنظرتون چند وقت یکبار بهتره تا آسیب کمتری داشته باشه؟

    1. از ایشان بخواهید که به یک مشاور خانواده مراجعه کنند و مشکلشان را با مشاور یا روانشناس در میان بگذارند و به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید.

  54. Avatar photoAsall گفت:

    سلام وقتتون بخیر این چند دفعه ای که رابطه مقعدی داشتم خونریزی ندیدم ولی یک بار خونریزی مشاهده کردم این خونریزی ممکنه از چه چیزی باشه

    1. رابطه مقعدی به بافت مقعد آسیب می رساند و منجر به بروز هموروئید و شقاق می شود. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  55. Avatar photoزهره هلاکویی گفت:

    سلام دکتر . آیا رابطه مقعدی که آب منی در تماس با واژن باشد باعث باردار بودن میشود ؟

  56. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید . من بعد از رابطه مقعدی با همسرم بعد از یک هفته حس میکنم ورم کرده و یکم سوزش و درد حس میکنم . ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. رابطه مقعدی را ترک کنید و از مطب وقت ویزیت بگیرید. از مصرف داروی بدون تجویز پزشک نیز خودداری کنید.

  57. Avatar photoع گفت:

    سلام خسته نباشید.دکتر خاهشا در مورد ورزش و دارو صحبت نکنید.در مورد نحوه و نوع عمل جراحی برای کسانیکه گشادی ناحیه مقعد در اثر سکس دارند صحبت کنید ‌و موفقیت بعد از عمل و کلا شرایط و هزینه هاش رو بفرمایید.ممنونم

    1. سلام لازم است علت گشادی مقعد بررسی شود. در صورت امکان جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می شود و هزینه بعد از ویزیت تعیین می گردد. بیمارانی که رابطه مقعدی دارند نباید بعد از جراحی مجدد رابطه مقعدی داشته باشند زیرا بیماری مجدد عود خواهد کرد.

      1. Avatar photoنوید گفت:

        سلام وقت بخیر،میخواستم خدمت خانم دکتر سوال کنم ک آیا با یک مرتبه سکس مقعدی،عوارضی هم ایجاد میشع برا زن یا ک خیر
        چگونه یک سکس مقعدی بی خطر داشته باشیم؟
        سپاسگزارم از پاسخگویی حضرتعالی

        1. به هیچ عنوان رابطه مقعدی را انجام ندهید حتی برای یک بار. زیرا با یک بار هم می تواند منجر به بروز بیماری های عفونی و شقاق شود.

  58. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا در مقعد حس هست و در مردان منظورم هست خودم می‌دانم حس نیست ولی شک هستم

    1. اعصابی حسی در ناحیه مقعد مردان و زنان بسیار کم است. به همین دلیل است که بیماری هایی مثل هموروئید داخلی معمولا بدون علامت درد می باشند. زیرا ناحیه داخلی مقعد اعصابی حسی بسیار کمی نسبت به دیگر نقاط بدن دارد.

  59. Avatar photoبهنام گفت:

    سلام خانوم دکتر من چن ماه پیش با یکی رابطه دوس دخترم‌رابطه از عقب داشتم حالا سر آلت تناسلیم سر ادار میسوزد آیا بخاطر اون رابطس؟

    1. سلام بله این امکان وجود دارد. زیرا باکتری های ناحیه مقعد اگر به دیگر نقاط بدن سرایت کنند منجر به بروز عفونت می شوند.

  60. Avatar photoسینا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر خسته نباشید ببخشید من یک بار رابطه مقعدی داشتم و خداروشکر الان از عوارض بسیار بد اون با خبر شدم و دیگه هم قصد انجام دادن اون رو ندارم خواستم ببینم امکان داره اون یک مقدار کم گشادی مقعد خود بخود یا با یک سری ورزش درمان بشه؟الان مشکلی ندارم فقط میخام بهرحالت اول برگرده و اینکه چون یکبار بوده بسیار کمه

    1. سلام انجام تمرینات کگل و مراجعه به متخصص به شما پیشنهاد می شود. اگر با دارو و ورزش نتیجه نگیرید برای فیزیوتراپی کف لگن و بیوفیدبک ارجاع داده می شوید.

  61. Avatar photoپانی گفت:

    سلام خانم دکترببخشید من دوروزپیش رابطع مقعدی داشتم و بعددوروز امروز خونریری داشتم نمیدونم خونریزی از مقعدم یا واژنم. ایا جای نگرانی هس یا این خونریزی بعد دوروز عادیه؟؟؟

    1. سلام خیر عادی نیست. لازم است به متخصص مراجعه کنید.

  62. Avatar photoS,j گفت:

    سلام خانوم دکترمن بازنم حدودسه سال پیش رابطه معقدی داشتم وامروز وباسیر وخون ریزی معقدی دارد ایامربوط به سه سال پیش است یا نه؟

    1. نمی توان بدون معاینه بیمار گفت که علت بیماری ایشان به دلیل رابطه مقعدی سه سال قبل بوده است. ممکن است بیماری ایشان یک علت جدید داشته باشد یا بر اثر رابطه ای که در گذشته ایجاد شده است زخم کوچکی ایجاد شده باشد که طی مدت طولانی و توجه نکردن به آن بیماری تشدید شده باشد و عارضه دار شده باشد..

  63. Avatar photoGelareh گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من طی سه سال گذشته چهار بار رابطه ی مقعدی محافظت نشده داشتم و از خطرات زیادش آگاهی نداشتم تا اینکه برای بار اخر حین رابطه مقعدی خونریزی داشتم
    قصد تکرار اینکارو بعد از خوندن مطالب بالا به هیچ وجه ندارم
    از سلامت دو طرف مطمعن هستم که مبتلا به بیماری اچ ای وی نیستیم
    اما چون خونریزی داشتم به غیر از بیماری های دیگه امکانش هست که مبتلا به ایدز شوم؟

    1. سلام وجود زخم و بیماری های مقعدی امکان ابتلا به ایدز و زگیل تناسلی را به شدت بالا می برد. برای احتیاط به یک متخصص مراجعه کنید و آزمایش های لازم را انجام دهید.

  64. Avatar photoZizi گفت:

    با عرض سلام من چنبار رابطه از پشت داشتم الان یکم درد کلیه دارم میتونه مشکلی پیش اومده باشه؟

    1. بله به متخصص مراجعه کنید.

  65. Avatar photoهانیه گفت:

    سلام خانم دکتر من با همسرم رابطه مقعدی دارم چند وقتی میشه ک در ناحیه روده درد شدید دارم و شکمم ورم میکنه ممکنه راهنمایی بفرمایین

    1. به متخصص مراجعه کنید و این عمل را تکرار نکنید.

  66. Avatar photoنگار گفت:

    سلام خانم دکتر من و نامزدم این کارو انجام میدادیم تقریبا میشه گفت یکی دوسال الان ک از عوارض و عواقبش مطلع شدیم دیگه انجام نمیدیم و من خیلی نگرانم برای اینکه دچار بیماری یا مریضی نشده باشم و اینکه برای آخرین بار ک رابطه داشتیم بنده دچار خونریزی شدم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا دچار زخم و شقاق شده اید. بعد از ویزیت روش درمان مناسب برای شما تجویز خواهد شد.

  67. Avatar photoارسیا گفت:

    سلام.
    دو تا مورد در اکثر جوابهای شما تکراری هست.
    ۱.شقاق
    ۲.مراجعه.
    البته هر کسی میدونه باید به پزشک مراجعه کنه.
    پیشنهاده من اینه کمی عامیانه تر جواب بدید.
    اگر میتوانید برای موارد مشابه درمان را ذکر کنید.
    با تشکر

    1. سلام بسیار خوشحال هستم که نظرات و پاسخ ها را مطالعه نموده اید. متاسفانه بیماری شقاق و هموروئید را نمی توان بدون مراجعه به پزشک متخصص درمان نمود. به علاوه پزشکان بدون ویزیت بیمار و تشکیل پرونده اجازه تجویز دارو ندارند. تنها توصیه ای که به این بیماران می توان نمود این است که از ایجاد رابطه مقعدی خودداری کنند، به ناحیه مقعد فشار نیاورند و بعد از مراجعه به پزشک داروی متناسب با شرایط خود دریافت کنند.

  68. Avatar photoسحر گفت:

    سلام دکتر وقتتون بخیر، ممنون میشم جواب منوبدین خیلی استرس دارم من با دوست پسرم 15بار رابطه مقعدی داشتم، وهیچ عوارضی درخود نمیبینم، فقط بار اول خیلی دردناک بود.و یکسال هست که میکذره من رابطه ای نداشتم، الان میخام ازدواج کنم به نظر شما ضایع هست ینی متوجه چنین رابطه ام خواهدشد شوهرم؟؟؟؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  69. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام ببخشید اگه توی مدفوع خون مشاهده بشه و رنگ مدفوع تیره تر بشه اینا علائم آسیب رابطه مقعده یا چی ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام می تواند نشانه آسیب به بافت ناحیه مقعد و رکتوم باشد.

  70. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام ، آیا استفاده از ژل های مثل لوبریکانت، این عوارض رو از بین نمی بره ؟ با تشکر

    1. Avatar photoیگانه گفت:

      سلام خانم دکتر شما رابطه مقعدی رو چند بار توصیه میکنید در ماه یا سال اگر یکی از طرفین علاقه ی شدیدی به این نو رابطه داشته باشه و مجبور باشه طرف دیگر برای انجام این رابطه

      1. به هیچ عنوان حتی برای یک بار در زندگی هم توصیه نمی شود. اگر طرف مقابل به نظر و سلامت جسم و روح شما احترام نمی گذارند لازم است همراه با ایشان به یک مشاور خانواده یا روانشناس مراجعه کنید.

  71. Avatar photoAa گفت:

    سلام خانم دکتر منو همسرم نامزد کردیم نامزدم اصرار داره از مقعد رابطه داشته باشیم و انجام دادیم متعدد و احساس میکنم دچار همورویید شدم باید چیکار کنم و چطوری با همسرم درمیون بذارم که دیگ انجام نده
    و از کجا متوجه بشم دچار هرپس شدم یانه؟

    1. از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. برای تشخیص هرپس لازم است آزمایش بدهید. برای درمان هموروئید نیز از متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  72. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه سوال داشتم خواستم بدونم اگر رابطه مقعدی هر ۴ ماه یه بار یا ۶ ماه یه بار داشته باشیم باعث مشکل میشه؟

    1. بله کلا اگر یک بار هم در طول زندگی انجام شود مشکل ایجاد می کند.

  73. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر من حدودا یه سال پیش رابطه مقعدی داشتم ولی امروز ک نگاه کردم دیدم زخمه چون وقتی مدفوع میکنم سوزش دارم اما قبلا اینجوری نبود نمیدونم از اون موقع زخمه یا تازه زخم شده میشه راهنماییم کنید

    1. در هر صورت این زخم را باید پی گیری کنید تا کاملا درمان شود زیرا احتمال بروز عفونت و مشکل در دفع مدفوع وجود دارد.

  74. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر..من مدتی با یه دختری آشنا شدم..بهم گفت که رابطه نداشته..اما اون زمان مشکل روده داشت و عفونت روده داشت در واقع..بعدها من متوجه شدم که این عفونت روده ممکن است ناشی از رابطه باشه..اما خودش انکار میکنه و میگه ما خانوادگی همینجوری بودیم و ارثی این مشکل.
    رابطمون سر همین موضوع بهم‌خورده و همدیگرو دوس داریم البته..فقط من نمیتونم همچین موردی قبول کنم…
    نظر شما چیه..
    ایا دختری که رابطه مقعدی داشته خیلی وقت پیش بازم امکان تسخیصش وجود داره؟

    1. در این مورد با یک مشاور خانواده صحبت کنید. پزشکی قانونی می تواند هرگونه رابطه ای در هر زمانی را تشخیص بدهد. معمولا عفونت روده ارتباطی با رابطه مقعدی ندارد. این مورد مربوط می شود به نوع تغذیه، ژنتیک بیمار و یا بیماری های زمینه ای دیگر.

  75. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر من تاالان نزدیک به ۳بار رابطه مقعدی داشتم به اصرار همسرم ولی احساس درد ویابی اختیاری ادراری نداشتم شنیدم که عوارض داره ازکجامطمئن بشم که مقعدم الان سالم میشه راهنماییم کنیدممنون میشم

    1. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  76. Avatar photoRade گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید من چند بار با همسرم رابطه داشتم از مقعد و به خاست خودم نبوده یجورایی ب اجبار بود خیلی درد دارم و نمیتونم راحت راه برم و انگار پوستم کشیده شده میسوزه و اینکه موقع دسشویی رفتن دچار مشکل میشم باید چیکار کنم گاهیم با خودم فکر میکنم شاید همسرم منو فقط به عنوان یه برده جنسی میدونه و افکارم به کل بهم ریخته . ما الان در دوران عقد هستیم

    1. علاوه بر مراجعه به یک مشاور خانواده حتما به یک متخصص برای بررسی وضعیت مقعد مراجعه بفرمایید.

  77. Avatar photoمهدی گفت:

    من خیلی دوست داشتم ازپشت رابطه داشتم ولی این حرفامنصرفم کردممنون ازتذکراتون

    1. بسیار عالی که درک می کنید.

  78. Avatar photoصدف گفت:

    سلام وقت بخیر خانوم دکتر متاسفانه همسر من باید هرشب سکس معقدی داشته باشه یعنی اصلا به حرفم گوش نمیده بزور باهام سکس میکنه من خیلی دوسش دارم عاشقشم نمیدونم چکار کنم حرف منو گوش نمیده و نمیخواد مشاوره بریم

    1. اول خود شما به مشاور مراجعه کنید. احتمالا وضعیت سلامت مقعد شما هم به خطر افتاده است و اگر به یک متخصص مراجعه کنید و این مورد را به همسر شما گوشزد کنند ممکن است تاثیرگذار باشد.

  79. Avatar photoعسل گفت:

    خانم دکتر من رابطه مقعدی داشتم و فردای آن روز پریود شدم آیا من حامله ام؟!

    1. مقعد ارتباطی با بارداری ندارد. از انجام رابطه مقعدی خودداری کنید تا دچار عوارض نشوید.

  80. Avatar photoR. M. F گفت:

    برای معاینات مقعد و بیماری ها و گشادی مقعد به چه دکتری بایستی مراجعه کنند؟
    تشکر
    ممنون
    سپاسگذارم

    1. جراح عمومی متخصص در این زمینه

  81. Avatar photo.. گفت:

    سلام خانم دکتر من به پسرم ۲۲ سالمه .. یه پسرخاله دارم از من کوچکتر هست و یه داداش دارم با پسر خالم رابطه مقعدی داشتن هر دوشون هم سن هستن و ۱۶ سالشونه
    من این موضوع رو فهمیدم خودم دارم پرستاری میخونم ولی نتونستم بفهمم چی شده پسر خالم الان میگه که یکم اسفنگتر مخرجش.. درد میکنه میشه بگید چرا و اینکه بعد از فهمیدم اجازه ندادم این کار رو تکرار کنن

    1. از یک متخصص کمک بگیرید. ممکن است به اسفنگتر مقعد آسیب جدی وارد شده باشد. بروز شقاق نیز بسیار قوی است.

  82. Avatar photohajar گفت:

    خانوم دکتر من از پشت رابطه داشتم الان یه مدته دچار شقاش یا بواسیر شدم چیکار کنم درمان شه؟

    1. از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و این عمل را تکرار نکنید. اگر به موقع اقدام نکنید ممکن است نیاز به جراحی باشد.

  83. Avatar photoز گفت:

    سلام خسته نباشید من چند روز رابطه مقعدی داشتم خون ریزی هم نداشتم اما دل درد و مقعدم درد میکرد الان ۴ روزه دل درد دارم و امروز روز پریودم هست اما پریود نشدم علت دردم چیست ؟ ایا مقعدم درد میکرد مشکلی هست فقط چون ۱ روز درد داشت ؟ و برای پریودم مشکلی به وجود میاد؟

    1. اگر وضعیت اجابت مزاج و دفع مدفوع شما دچار اختلال شده است این دل درد می تواند مربوط به همین مورد باشد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید که وضعیت سلامت مقعد بررسی شود. عادت ماهانه ارتباطی با مقعد ندارد.

  84. Avatar photoممد گفت:

    سلام خانم دکتر ایا این درسته که میگن اگه کسی با خانم خود از مقعد نزدیکی کند خانم عادت میکنه وقتی نزدیکی از مقعد انجام ندیم باش اذیت میشه هم میخواد ومیگن هرزه میشه زن

    1. لطفا با یک مشاور خانواده مشورت کنید.

  85. Avatar photoسوین ثمری گفت:

    سلام ببخشید شوهرم هرماه وقتی پرید میشم همیشه سکس مقعدی داریم من خیلی می ترسم مریض بشم الان حس می کنم مشگلات روده دارم بعض وقتها اسهال دارم یا شکمم درد می کنه عفونت مثانه هم دارم من هرچقدر هم به شوهرم می گم ضرر داره باور نمی کنه لطفا راهنمای کنید

    1. به یک متخصص مراجعه کنید تا متوجه مشکلاتی که برای شما ایجاد شده است بشوند. اگر توجهی نکردند به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. رابطه مقعدی هم برای زنان و هم برای مردان عوارض گوناگونی دارد. یعنی این عوارض تنها متوجه شما نمی شود و در آینده ایشان نیز دچار بیماری های عفونی می شود.

  86. Avatar photoامید گفت:

    سلام خانم دکتر من بانامزدم رابطه داشتیم الان شکمش درد می‌کنه میگه حالت استفراغ دارم و سرگیجه ممکنه از رابطه باشد یا ن مشکل دیگری دارد؟

    1. بله ممکن است به دلیل رابطه مقعدی باشد.

  87. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من و همسرم ۷ ماهه نامزدیم
    من از رابطه جنسی از جلو میترسم و ۷ ماهه که رابطه از پشت داریم
    چطور به ترسم غلبه کنم 🙁🙁🙁🙁

    1. به نظرم رابطه مقعدی بسیار ترسناک تر و عارضه دارتر از رابطه معمول واژینال است. به یک مشاور خانواده مراجعه کنید و رابطه مقعدی را ترک کنید.

  88. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانوم دکتر خواستم ببینم یکی که ریزش مو داره و خون ریزی از مقعد داره و پسرم هس البته پسره رابطه مقعدی هم داشته ایا سرطان روده گرفته؟

    1. این موارد ربطی به هم ندارند. ریزش مو می تواند به دلیل مشکلات هورمونی و فقر آهن باشد. خونریزی مقعدی نیز یکی از عوارض رابطه مقعدی است و نباید رابطه مقعدی داشته باشید. حتما به متخصص مراجعه کنید.

  89. Avatar photoghazall گفت:

    سلام خانم دکتر با ماهی دوبار رابطه مقدی در طول ۳سال بااینکه عوارضی ندیدیم ممکنه از این به بعد عوارضی پیش بیاد؟

    1. سلام حتما عوارضی بروز کرده است که شما متوجه نشده اید. به متخصص مراجعه کنید. کمترین عارضه رابطه مقعدی ضعیف شدن عضلات مقعد در طولانی مدت و دیلاته شدن مقعد می باشد.

  90. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر . از صبر و حوصله شما و پاسخهای خوبی که به سوالات میدید ممنون. انشاءالله همیشه موفق باشید

  91. Avatar photoپگي گفت:

    سلام خانم دكتر من چون ازدواج نكردم وهنوز دخترم رابطه مقعدي دارم و لذت ميبرم يجور اعتياد شده برام هر بارم فقط كمي درد همراه با كمي خونريزي هستش بايد چيكار كنم ميشه راهنمايي كنيد

    1. شما پرده بکارت را به قیمت از دست دادن سلامت ناحیه مقعد نگه داشته اید. هم با یک مشاور خانواده مشورت کنید و هم از یک متخصص بیماری های مقعد وقت ویزیت بگیرید. احتمالا دچار هموروئید و شقاق شده اید که اگر درمان نشود عوارض گوناگونی بروز می کند. تحت هیچ شرایطی رابطه مقعدی توصیه نمی شود.

  92. Avatar photoمریم گفت:

    عالی بود واقعامن خودمم هم تاحالاچندین بارباهمسرم این رابطه روداشیتیم فعلا هیچ علاعمی ندارم ولی دیگ ازاین ب بعدب هیچ عنوان اجازه این کاررو ب همسرم نخواهم داد واقعا ازمطالب مفیدتون ممنون.

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم. سلامت باشید.

  93. Avatar photoماریا گفت:

    سلام خانوم دکتر من یکی‌دو بار رابطه مقعدی داشتم ک‌بار دوم یکم طولانی تر بود اون زمان موقع خروج مدفوع یکم درد و سوزش داشتم بدون خونریزی ولی بعدش اوکی شد و دیگه دردی نداشتم یا لکه و خونریزی هم نداشتم بعد از یکی دو ماه هر یکی دو هفته دهانه مقعدم یکی دو روز یه درد ریزی میاد و میره اینجوری نیست ک زندگیمو مختل کرده باشه ولی ذهنمو مشغول کرده ک علتش چیه ؟ایا میتونه خطرناک باشه ؟

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید. ممکن است به شقاق و حتی آبسه مقعدی مبتلا شده باشید.

  94. Avatar photoتارا گفت:

    سلام وقت بخیر. من هفت سال پیش با همسرم رابطه مقعدی داشتم و الان در کولونوسکوپی که دادم نوشته شده اثر فشار خارج از کولون بر کولون صعودی دیده می شود آیا به خاطر همونه؟

    1. بله به این علت نیز می باشد.

  95. Avatar photoدکتر محبی گفت:

    لطفا این کار رو نکنید چه بزرگ باشد چه کوچک به مقعد شما آسیب و ممکن هس باعث بیماری شود

    1. از نظر شما متشکرم دکتر محبی گرامی

  96. Avatar photoمرجان گفت:

    سلام خانوم دکتر لطفاً کمک کنید.دوتا بچه زیر ده سال امکان دارن رابطه مقعدی برقرار کنند؟ لطفا لطفاً ی جواب بدید اینطور امکانی هست
    هرچی جواب دارید بدید ممنون میشم

    1. بله این امکان وجود دارد. از یک مشاور خانواده در کنترل این مشکل کمک بگیرید. همچنین برای کنترل سلامت مقعد می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  97. Avatar photo56677 گفت:

    سلام خانم دکتر نشانه های رابطه زیاد زن چیه من باخانمم ماهی یه دفعه یادودفعه یادوماهی یدفعه ازمقعد باهاش رابطه دارم میشه بگین که چجوری بفهمم خانمم جز من قبلا باکسی رابطه زیاد داشته تازه ازدواج کردیم ولی ازش پرسیدم میگه نداشتم به نظر من میترسه که ازش جدابشم ولی نمیخوام ازش جدابشم فقط میخوام بدونم نشانه های رابطه زیاد از مقعد چیه نمیخوام براش مشکلی پیش بیاد چون همیشه قبل اینکه ازدواج کنیم سوزش درد بعضی مواقع لخته خونی کم دردل داشته ونمیتونست به خوبی مسیر کمی طولانی راه بره فقط بگین نشانه رابطه ازمقعدچیه تابفهمم که ایارابطه داشته یانه اگ داشته ک من رابطه نگیرم ازمقعد

    1. این علائم می تواند نشانه وجود زخم شقاق و یا هموروئید باشد. علت بروز شقاق و هموروئید نیز گوناگون است و فقط پزشکی قانونی می تواند علت دقیق آن را تشخیص بدهد. در مورد این که با همسر خود رابطه مقعدی دارید نیز توصیه می کنم به هیچ عنوان این کار را حتی یک بار هم مجدد انجام ندهید و عوارضی که در بالا ذکر شده است را مجدد مطالعه بفرمایید.

  98. Avatar photoمهناز گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید با آرزوی سلامتی برای. من خانم هستم خودم
    میخواستم ازتون یک سوال کنم لطفا تا حد ممکن جواب بدید. …
    دریچه مقعد کودک و سفتی یا نرم هست ؟سن 10 ساله

    با مقعد
    تفاوتش با مقعد ادم های بزرگ چیه از نظر سایز

    ممنونم میشم توضیح بدید
    خلاصه
    مقعد خیلی تنگ غیر انعطاف هست؟

    1. سلام شما قبلا سوالاتی در این رابطه پرسیده بودید و پاسخ شما را نوشتم. متاسفانه رابطه مقعدی ممکن است بین کودکان 10 ساله نیز اتفاق بیافتند و شما نمی توانید معاینه های مربوطه را انجام دهید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان ویزیت حضوری ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و عکس ناحیه را ارسال بفرمایید.

  99. Avatar photoمرجان گفت:

    سلام هزینش چقدر میشه،این قضیه مربوط به چندین سال پیشه هنوز قابل شناساییه ؟؟؟
    میشه باهاتون خصوصی چت کنم

    1. هزینه لیزر بعد از ویزیت مشخص می شود. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید.

  100. Avatar photoمرجان گفت:

    خانوم دکتر لطفا جواب بدید اگر تو وات ساپ میتونم سوالمو مطرح کنم یا اینجا….
    دو بچه زیر 10 سال حالت ایستاده
    هیچ زور و اکراه نشده فشار نشده
    هم امکانش هست؟؟؟
    ممنونم میشم جواب بدید
    چون پرسیدم گفت هیچی وارد نشده

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید.

  101. Avatar photoعسل گفت:

    سلام دکتر من در هنگام رابطه مقعدی درد زیر شکم دارم بعد از رابطه دردی ندارم ولی هنگام رابطه درد دارم علتش چیه؟

    1. ممکن است دچار عفونت شده باشید. رابطه مقعدی را ترک کنید و به متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارض شدیدتری نشوید. این درد و عوارض می تواند در دراز مدت دائمی شود.

  102. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خسته نباشید.
    ببخشید در هنگام رابطه اشتباهی چندبار در مقعد هم رابطه چند ثانیه ای برقرار کردم.عفونت که نمیگیرم؟

    1. سلام. بله احتمال بروز عفونت حتی با تماس چند ثانیه هم وجود دارد.

  103. Avatar photoدینا گفت:

    سلام من یکی دو بار با شوهرم ک تو دوران عقدیم رابطه از پشت داشتیم و دومین بار دلم درد میکرد ممنون اگ کمکم کنید لطفا

    1. ممکن است دچار بیماری های عفونی شده باشید. به هیچ عنوان رابطه مقعدی ایجاد نکنید.

  104. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من چندبار رابطه مقعدی داشتم که طرف با التش فشار زیاد اورد ولی داخل نرفت حالا اگه دخول نشده یا شده من مقعدم نه درد داشت ونه خوریزی ایا مقعدم دچار اختلال میشه اگه برم سپاه معاینه کننن معلوم میشه؟؟ تاجایی که اطمینان دارم داخل نرفت، راهنمایی میکنید،

    1. Avatar photoMahsa گفت:

      سلام شوهر من هر شب به اجبار با من رابطه مقعدی ایجاد می کند و من نمی توم چیز بهش بگم و هنگام دفع ادرار درد زیادی دارم مشکل درد از چی می تونه باشه؟

      1. ممکن است دچار عفونت شده باشید. با همسر خود به یک مشاور خانواده مراجعه بفرمایید.

  105. Avatar photoMahsa گفت:

    سلام یک شب همسرم بدون اطلاع دادن به من که خواب بودم رابطه مقعدی ایجاد کرد چکار کنم که از این کار صرف نظر کند

    1. همراه با همسر خود به یک مشاور خانواده مراجعه بفرمایید. برای بررسی وضعیت سلامت مقعد نیز به یک متخصص مراجعه کنید و ایشان را از عوارض این کار مطلع بفرمایید.

  106. Avatar photoرویا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو سال پیش رابطه مقعدی چندبار با همسرم داشتم و بار آخر با فشار زیاد و درد. و خونریزی شدید همراه بود از اون موقع تا حالا میشه گفت اکثر اوقات یبوست دارم و موقع دفع مقعدم تیر میکشه و درد میکنه و حس زخمی بودن داخل مقعدمو دارم -الان ناخواسته این رابطه برقرار شد و به شدت درد دارم و خیلی تحت فشارم باید چیکار کنم؟ حس زخمی بودن دارم

    1. رابطه مقعدی را تکرار نکنید. برای درمان زخم ایجاد شده از مطب وقت بگیرید. اگر این زخم درمان نشود دچار عوارض شدیدتری مثل آبسه مقعدی و در نهایت فیستول مقعدی خواهید شد. اگر رابطه مقعدی را مجدد تکرار کنید بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

  107. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام چند ماه یک بار رابطه مقعدی رو میتونیم انجام بدیم ک آسیب نبینیم؟

    1. خیر نمیتونید و آسیب می بینید.

  108. Avatar photoاشکان گفت:

    سلام رابطه مقعدی مردان با — دارای چه عوارضی است ؟

    1. دچار بیماری های عفونی متعدد خواهید شد. حتی اگر از کاندوم استفاده کنید. به علاوه مشکلات روانی شما نیز تشدید خواهد شد.

  109. Avatar photoNashenasi گفت:

    سلام دکتر من در طی یک‌ ماه گذشته چهار بار رابطه ی مقعدی داشتم قبل ترش هم ینی تقریبا سه چهار ماه قبل هم داشتم چندین بار اما الان نمیخوام دیگه این کار تکرار شه لطفا بهم بگید چه زمانی مقعدم به شکل طبیعی قب از اولین رابطه ی مقعدیم برمیگرده؟ آیا اصلا به اون شکل اول میشه یا نه؟؟ و چکارهایی انجام بدم که کمک کنه به بهبود

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است به حالت قبلی بازنگردد. توصیه می کنم اگر نیاز به جراحی داشتید به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید که جراحی شما به روش پلاستیک انجام شود.

      1. Avatar photoNashenasi گفت:

        دکتر از کجا بدونم نیاز به جراحی هست؟ جراحی به چه صورت انجام میشه؟ آیا بعدا مشخصه جراحی شدم؟ جراحی سخت هست یا میتونم مخفیانه انجام بدم کسی متوجه نشه؟

        1. بعد از ویزیت نیاز بیمار به جراحی مشخص می شود. من این جراحی را به روش پلاستیک و با لیزر انجام می دهم. برای جراحی و لیزر در کلینیک نیاز به یک همراه دارید و یک شب استراحت در منزل

  110. Avatar photom گفت:

    سلام رابطه مقعدی در مردان در سن بزرگ سالی چ عوارضی دارد.آیا قابل درمان هست.بر روی چین های مقعد قرمزی کم رنگ و گاهی پررنگ درست شده.
    آیا قابل درمان هست.مدفوع خیلی اوقات ندارم اصلا ب دوهفته میکشه گاهی.برخی مواقع اجزابت مدفوع خوبه.آیا راه درمان همیشگی وجود دارد
    سن من ۳۲ هست پسر هم هست آیا درمان میشم مثل اول میشم؟؟
    لطفا راهنمایی بفرمایید باتشکر

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است وضعیت مقعد شما بررسی شود. اگر زخم یا زائده ای در ناحیه مقعد باشد لازم است درمان شود و وضعیت اجابت مزاج نیز با رژیم غذایی و درمان زخم مقعد درمان می شود. رابطه مقعدی را نیز ترک کنید در غیر این صورت بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

  111. Avatar photone_sa گفت:

    خانم دکتر اگه منی مرد بریزه تو معقد باعث حاملگی هم میشه احتمالش چنده 😬🙏🏻🙏🏻🙏🏻

    1. خیر این امکان وجود ندارد.

  112. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر ۶سال پیش رابطه مقعدی داشتیم دوطرفه بوده با التش فشار زیاد اورد ولی داخل نرفت طبق نظر خودم تغییری ایجاد نشده پزشکی قانونی مشخص میکنه؟؟واینکه دخول نشده علتش میتونه این باشه که در حالت ایستاده انجام دادیم در حالت ایستاده عضلات مقعد سفته؟؟ نه درد و نه خونریزی اثار دخول نداشتم

    1. بله احتمالا پزشکی قانونی تشخیص می دهد.

  113. Avatar photoفرهاد گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید خانم دکتر من یک پسر ۱۶ ساله هستم که هزار تا فکر و خیال میکنم من تا حالا تو عمرم به کسی نداده ام ولی هی فکر کنم میگم نکنه منو از پشت یا وقتی که حواسم نبوده ۰۰۰ کردن از کجا باید بفهمم که کسی این کارو با من انجام نداده میشه کمکم کنید

    1. امکان ندارد که متوجه نشوید. زیرا آناتومی مقعد به شکلی است که برای عمل دفع بدون درد و مشکل است و اگر چیزی از خارج وارد مقعد شود شما حتما متوجه خواهید شد.

  114. Avatar photoMstne گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یک ماه پیش یه رابطه مقعدی داشتم مدت طولانی
    که بعد از اون هنگام دفع یه بار خونریزی داشتم
    و بعد از اون متوجه یه زائده شدم ک نه درد داره و نه خونریزی
    میشه راهنمایی ام کنین؟

    1. مبتلا به هموروئید و شقاق شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  115. Avatar photoستاره گفت:

    سلام خانوم دکتر… من رابطه مقعدی داشتم یه روز قبل از تاریخ پریودیم و روز بعدش پریود نشدم ولی خیلی استرس سر ی موضوع پیدا کردم… و بعد از ی هفته پریود نشدم و رابطه رو باز تکرار کردم
    الان این 13 روزه پریود نشدم
    تورو خدا کمکم کنید من باکره هستم
    ینی الان حامله ام؟
    چی بخورم پریود شم 🥺😭

    1. خیر ارتباطی ندارد. به یک متخصص غدد برای بررسی وضعیت هورمون ها مراجعه بفرمایید. رابطه مقعدی را نیز تکرار نکنید. استرس نیز یکی از عوامل اختلال در هورمون ها و قاعدگی می باشد.

  116. Avatar photoKami گفت:

    سلام خسته نباشید
    می خواستم بدانم آیا فقط با وارد شدن نوک آلت به میزان کم مثلا یک سانتی متر در مقعد احتمال زخم شدن یا سرایت بیماری
    وجود دارد؟
    خیلی ممنون

    1. بله این امکان وجود دارد.

  117. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من یکبار رابطه مقعدی داشتم و پس از گذشت ۴ روز هنوز در ناحیه مقعد درد کمی دارم ولی نه خونریزی دارم نه وقتی از داخل لمس میکنم چیز برامده یا زخمی نیست ایا این درد طبیعیه و کی باید خوب شم؟ یا نه غیرطبیعی هست و باید به دکتر مراجعه کنم

    1. خیر طبیعی نیست و احتمالا دچار زخم شقاق شده اید. قبل از بروز عوارض بیشتر و عفونی شدن ناحیه از یک متخصص داروی مناسب بگیرید.

  118. Avatar photoصادق گفت:

    ما یکبار رابطه مقعدی در حد ۱۰ ثانیه داشتیم
    از ژل روان کننده هم استفاده کردیم
    ولی خانمم ۳ روزه که در ناحیه زیر شکم فقط زمانی که صبح میخواهد از جا بلند شود درد داره؟
    نظر شما چیه دکتر

    1. احتمالا عفونت ناحیه مقعد به ناحیه واژن سرایت کرده است و لازم است از یک متخصص دارو بگیرند. مصرف مواد غذایی و مکمل های غذایی سم زدا نیز توصیه می شود.

  119. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من به همسرم خیلی اصرار میکنم حداقل برای تجربه یک بارهم شده سکس مقعدی داشته باشیم قبول نمیکنه میگه حرامه ولی هنگام انزال شدن انگشتم راتوی مقعدش میکنم ایا این ضرری داره یانه

    1. بله ضرر دارد و به مقعد کاری نداشته باشید. این ناحیه از بدن انسان جهت دفع مدفوع می باشد و فیزیولوژی این ناحیه کارایی برای لذت جنسی ندارد.

  120. Avatar photoعلی گفت:

    دکتر اگه یکی مشکل شقاق داشته باشه یعنی رابطه از مقعد داشته ؟

    1. خیر الزاما به این شکل نیست. برخی بیماران مبتلا به شقاق مشکلات گوارشی دارند یا تغذیه نامناسب دارند. یکی از دلایل بروز شقاق رابطه مقعدی می باشد.

  121. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من موقع سکس انگشت خودم رافرومیکنم تومقعد آیا این مشکلی داره

    1. بله مشکل دارد زیرا مسیر عضلات مقعد به شکلی است که برای خروج مدفوع طراحی شده. حتی استفاده از شیاف را هم پزشکان کمتر پیشنهاد می کنند که به عضلات مقعد آسیب نرسد. همچنین ناخن شما می تواند در ناحیه مقعد زخم و شقاق ایجاد نماید. این عمل را ترک نمایید.

      1. Avatar photoم گفت:

        سلام
        آیا معقد پسر بعد از رابطه به حالت اول برمی‌گردد یا به پزشک مراجعه کند؟

        1. حتما به پزشک متخصص مراجعه کنند و این عمل را تکرار نکنند. عوارض جبران ناپذیری به دنبال دارد.

  122. Avatar photoآتنا گفت:

    سلام، من چندین روز پیش رابطه مقعدی داشتم
    الان چند روزه ناحیه شکمم درد دارم
    ی موقع های خوب میشه اما باز شدید میشه
    الانم شدیدا قسمت معدم درد میکنه
    مقعد درد ندارم خیلیییییییی کم گاهی،
    اما کلا دستگاه گوارش روده و معدم درگیرن
    ممکنه عفونت کرده باشم؟ خیلی هم زود جدیدا کمردرد میشم
    از واژن هم دوبار لک کمرنگ خون دیدم خیلییی مقدارش کم بود

    1. احتمال عفونت وجود دارد. به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. درضمن رابطه مقعدی منجر می شود که آلودگی و عوامل بیماری زای ناحیه مقعد به ناحیه تناسلی و دیگر نواحی بدن نیز سرایت کند.

  123. Avatar photoخانم گفت:

    سلام من شب قبل این رابطه رو داشتم و از همون موقع تا امروز مدام حال تهوع دارم و اصلا خوب نمیشه و اصلا نمیتونم برم دکتر جرعتش رو ندارم میشه بگید چیکار کنم ؟؟؟

    1. احتمالا دچار عفونت شده اید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  124. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    دل درد بعداز رابطه مقعدی
    که یکی دو روزه دل درد هستن برای چیه؟

    1. احتمالا دچار عفونت شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  125. Avatar photoم گفت:

    سلام آیا اگر رابطه ۱ بار هم اتفاق بیفتد برا متخصص قابل تشخیص است؟

  126. Avatar photoگ گفت:

    سلام اگر رابطه معقدی یک بار اتفاق بیفتد بعد از چند سال توسط متخصص قابل تشخیص است؟

    1. بله ممکن است قابل تشخیص باشد. معمولا این موارد را پزشکی قانونی تشخیص می دهد. آن هم در مواقعی که شکایت رسمی وجود داشته باشد و به دستور قاضی انجام می شود.

  127. Avatar photo……. گفت:

    خسته نباشید خانم دکتر اگر به طور مکرر هفته ای یکبار رابطه مقعدی داشته باشیم اگه مشکلی هم احساس نکنیم چه اتتفاقی میوفته در اینده؟

    1. عوارضی که در بالا ذکر شده است متوجه حال شما می شود. تنگی یا گشادی مقعد بروز بیماری های هموروئید و شقاق و آبسه مقعدی از جمله شایع ترین عوارض رابطه مقعدی می باشد.

  128. Avatar photoرویا گفت:

    سلام
    من دیشب با شوهرم برا اولین بار رابطه مقعده انجام دادم ی خون خیلی بشدت کم رنگی اومد و فردا خیلی کم هم بود ب اندازه مورچه الان سوزش دارم چیکار کنم

    1. احتمالا مبتلا به زخم شقاق شده اید. از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و این عمل را هم تکرار نکنید.

  129. Avatar photoمهشید گفت:

    سلام وقت شما بخیر، من در دوران نامزدی هستم و همسرم شدیدا نیاز به رابطه مقعدی داره، من تموم ضررهاش رو مطالعه کردم خیلی می‌ترسم ولی همسرم فقط یه بار اجازه رابطه خواسته اونم با اصرار فراوان، واقعا نمی‌تونم منصرفش کنم اصلا آنال سکس دوست ندارم ولی مجبورم، بهم گفته حالا که یه باره من واقعا نگرانم آسیب بهم بزنه.
    چی‌کار کنم من؟ 😓

    1. شما به هیچ عنوان مجبور نیستید این کار را انجام دهید. اما ایشان مجبور هستند به سلامت جسم و روح شما احترام بگذارند و نباید اصرار کنند. به هیچ عنوان رابطه مقعدی را انجام ندهید حتی برای 5 دقیقه. همانطور که توضیح داده شد هم برای شما و هم برای ایشان عوارض گوناگونی را در پی دارد.

  130. Avatar photoSepideh گفت:

    سلام ، بعد از رابطه مقعدی تکرار ادرار شدید داشتم و ترسیدم که حامله شده باشم
    درسته؟!

    1. تکرر ادرار به دلیل انتشار باکتری های ناحیه مقعد به این ناحیه می باشد و هیچ کس از ناحیه مقعد باردار نمی شود. حتما به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

  131. Avatar photoمر گفت:

    سلام خانم دکتر. من با نامزدم رابطه مقعدی داشتم.الان احساس میکنم شکمم بادمیکنه.تندتند احتیاج دارم برم دستشویی و در مدفوع خون میبینم. خودش خوب میشه یا باید به دکتر مراجعه کنم؟

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید.

  132. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون میشم جوابمو بدین من سه ساله عقدم و رابطه از مقعد دارم الان سه دفعه بعد رابطه با شکم درد وکمر درد مواجه شدم و همین سه دفعه هم بعد تموم شدن رابطه از واژینالم لکه ابکی قهوه ای دیدم فقط هم یکبار بود الان مشکلم چیه ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید و رابطه مقعدی را تکرار نکنید. ممکن است دچار یک بیماری عفونی جدی شده باشید.

  133. Avatar photoبابلتت گفت:

    سلام خانم دکتر من چندین بار رابطه مقعدی داشتم و استرس زیادی دارم آیا این عوارضی که گفتید فقط با کولونوسکوپی مشخص میشه ؟ من به دکترم نمیتوانم بگم که رابطه داشتم

    1. معمولا با معاینه ساده می توان عوارض ایجاد شده را تشخیص داد. بسیار مهم است که علت بروز علائم برطرف شود.

  134. Avatar photoیانالل گفت:

    سلام خانم دکتر من چندین بار بیش از ده بار خودم با یک شی رابطه مقعدی داشتم و برای شست و شو قبلش آب وارد مقعد ام میکردم و حالا خیلی استرس دارم و نمی تونم به دکتر بگم که این کار هارو کردم چیکار کنم دارم از استرس میمیرم

    1. کاری هست که شده و لازم است به یک متخصص مراجعه کنید و این عمل را اصلا تکرار نکنید. به خصوص که در حال حاضر متوجه عوارض رابطه مقعدی هم شده اید.

  135. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من دوران کودکی از مقعد رابطه داشتم والان که متاهلم اختلال نعوظ دارم ونمیتونم ارتباط برقرار کنم به هیچ عنوان. بعضی وقتا دوست دارم یکی منو از پشت بغل کنه ودست سينه هام کنه تا ارضا شم

    1. توصیه می کنم به یک متخصص غدد و یک مشاور خانواده مراجعه بفرمایید.

  136. Avatar photoیاس گفت:

    سلام.با خانمی سکس مقعدی داشتم… لکه خون هم روی آلتم هم روی مقعدش بود.آیا راهی واسه بسته شدنش هست یا خودش بسته میشه؟؟راهنمایی کنید لطفأ

    1. لازم است سریعا به متخصص مراجعه کنند تا دچار عوارض ناگوارتری نشوند. شما هم به یک مشاور و یا روانشناس مراجعه بفرمایید.

  137. Avatar photoبهمن گفت:

    مرسی بابت اطلاعات خوبتون خانم دکتر بنده برا مشاوره های جنسی چند بار اقدام کردم ولی بخاطر بالا بودن هزینه ها صرف نظر کردم .ممنون از لطفتون

    1. به بیمارستان های دولتی مراجعه کنید. همچنین برخی از همکاران به طور آنلاین و با هزینه های بسیار کم این خدمات را ارائه می دهند. در اینترنت و اینستاگرام جستوجو کنید. سلامت و پیروز باشید.

  138. Avatar photoفرید گفت:

    با سلام آیا سکس مقعدی میتواند باعث آپاندیس شود؟

    1. در موارد خاص بله این امکان وجود دارد.

      1. Avatar photoگگگگ گفت:

        سلام بعدازرابطه مقعدی سریع گوشت اضافی میاری یابعدازمدتی دیده میشود؟؟؟؟؟

        1. ممکن است سریعا مبتلا به هموروئید ترومبوزه و یا هموروئید خارجی شوید و تصور کنید که گوشت اضافه است. برخی بیماران هموروئید را با گوشت اضافه اشتباه می گیرند.

  139. Avatar photoاو گفت:

    سلام بعد از ترک رابطه مقعدی چیکار کنیم ک دچار عوارضش نشیم؟

    1. علاوه بر مراجعه به متخصص حتما رژیم غذایی سالم داشته باشید و به ناحیه مقعد فشار وارد نکنید.

  140. Avatar photoاو گفت:

    خانم برای چکاپ بعد از رابطه باید ب چ متخصصی مراجعه کنه؟

    1. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر در زمینه درمان بیماری های مقعد مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoمینا گفت:

        سلام نامزد من کامل داخل معقدم نکرد فقط از بیرون فشار اورد شاید یه کوچولو سرش رفته داخل سریع هم کشید عقب دوبار در سال اتفاق افتاد یعنی عقونت میگیرم یانه میش جواب بدید

        1. بله به عضله دهانه مقعد آسیب وارد می شود.

  141. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام خانوم دکتر من همسرم دوس داره این روشو چیکار کنم که خودمم اسیب نبینم اگه ماهی یبار این حرکت باشه چی مورد داره؟

    1. اگر شما هم دوست دارید آسیب ببینید که مطمئنا دوست ندارید این کار را انجام دهید. علاقه به انجام رابطه مقعدی یک ناهنجاری روانی است که لازم است در این مورد با یک مشاور یا روانشناس مشورت کنید.

  142. Avatar photoشاهۆ گفت:

    اطلاعات بسیار مفید و ارزنده‌ایه… این مسئله ریشه در کالا انگاری زنان داره، که مرد به هر نحوی که دلش بخواد از بدن زن چون یک کالا استفاده کنه و زن هم ناچاره که این درد و مشکل رو قبول کنه که مبادا نَر متواری بشه!
    آخه نادان! مقعد بخشی از سیستم گوارشه! سیستم جنسی متفاوته! مگه میشه با بینی غذا خورد؟! همینطور هم با مقعد ابدا نمیشه رابطه داشت!
    اگه اینقد مرد ها رابطه‌ی مقعد میخوان، خب برن با دوستای نَر خودشون رابطه داشته باشن! اونا هم که سوراخ مقعد دارن و دقیقا همین کارو انجام میده! ابداااا زنان طبق هیچچچچ شرایطی این حقارت رو قبول نکنن، گیرم بره گم شده… به درک… چنین شخص سم و بیماری تو زندگیت نباشه بهتره.

  143. Avatar photoroghayeh گفت:

    سلام ببخشید من از وازلین خراب شده استفاده کردم نمیدونستم خرابه ولی انقد مونده بود بوی نفت میداد ولی از وقتی استفاده کردم بدنم جوش زده حساسیت زدم باید چیکار کنم تا خوب شم😢 تقریبا شبیه بواسیره

    1. چرا از وازلین در این ناحیه استفاده کرده اید؟!!! از مطب وقت ویزیت بگیرد. لازم است معاینه شوید سپس برای شما داروی مناسب تجویز می شود. همچنین هر روز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  144. Avatar photoالهه گفت:

    سلام من رابطه مقعدی زیاد داشتم با همسرم نمیتونم کنترلش کنم الان موقع پریودی ک مدفوع میکنم درد وحشتناک و غیر قابل تحملی از مقعد دارم جوری ک جیغ میکشم الآنم بعد از رابطه واژینال همون دردو دارم ممنون میشم راهنماییم کنید آیا از رابطه مقعدی نیاز برم دکتر؟

    1. مسلما با رابطه مقعدی مرتبط است. بله حتما به یک متخصص مراجعه کنید احتمالا دچار آبسه مقعدی و شقاق شده اید. اگر بیماری شما درمان نشود به سرعت تبدیل به فیستول مقعدی می شود.

  145. Avatar photoمهران گفت:

    باسلام اگر رابطه مقعدی انقدرغیرطبیعی است پس چرا مردان با دیدن باسن زنان دچار تحریک جنسی میشوند؟ اگر فقط درمعدود افرادی چنین بود میشد آنهارا دچار انحراف دانست ولی اغلب مردان با دیدن باسن خوش فرم زنان بشدت تحریک میشوند.که الزام به پوشیدن مانتو یا کلا پوششی که فرم باسن را نامعلوم کند هم به این خاطر است.علت این تحریک چیست؟ پرسش بنده صرفا علمی است وعلت این تناقض که باسن برای سکس نیست ولی درصورت خوش تراش بودن بشدت محرک است را میخواستم جویا شوم؟

    1. Avatar photoمهران گفت:

      سلام خانم دکتر جواب نمیدید؟

      1. Avatar photoاحمد گفت:

        آیا رابطه مقعدی به پایین کمر و ستون فقرات ضرر دارد و خطرناک هست؟

        1. بله ممکن است به ستون فقرات نیز فشار وارد نماید.

    2. Avatar photoآزاذه گفت:

      شما هرچی که تحریکت می کنی باید بکنی داخلش؟ الان چشم یکی سکسی باشه میزنی کورش می کنی؟ این مانتو را هم دیوانه هایی مثل تو تن زن ها کردن

  146. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من دوروز پیش رابطه مقعدی داشتم
    بعد دوروز اصلا شکمم کار نمیکنه میتونه از این باشه؟

    1. بله ممکن است به دلیل بروز شقاق دچار یبوست شده باشید.

  147. Avatar photoرنگین کمان گفت:

    سلام دکتر،ببخشید من بچه ک بودم مورد تجاوز پسرعمو هام قرار گرفتم،چندباری تکرار شد و این قضیه برای ما عادی شد، حتی مقعدم گشاد شده،حتی رون های پاهامم ی حالت باد کردگی پیدا کردع،میشه بهم بگین ک راهی داره درمان بشم یا ن!اگ راهی هس ممنون میشم منو درجریان بگذارید

    1. بله راه درمان وجود دارد. حتما برای قطع رابطه مقعدی با یک مشاور صحبت کنید و برای درمان مشکل ناحیه مقعد نیز می توانید از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  148. Avatar photoمهران گفت:

    باسلام خانم دکتر علت علمی شهوت انگیزبودن باسن هایی که خوش تراش هستند را توضیح ندادید؟عرض کردم که پرسش بنده صرفا علمی است که اگر باسن خانمها برای سکس نیست چرا درصورت خوش فرم وخوش تراش بودن موجب تحریک شدید اغلب مردان میشود؟

  149. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید
    ۱با یک بار رابطه احتمال پاره شدن بکارت وجود دارد؟
    ۲ایا ممکن است بعد از رابطع درد شکم و در ناحیه های تناسلی داشته باشیم ؟

  150. Avatar photoدستهای نامرئی گفت:

    به بدبختی خودتون وایستادید کلکسیونی از انواع بیماری مردان را در مقعد خود جا میدهیدبا این رابطه
    دربهترین حالت درسن میانسالی انواع قرصها را در کیف باید حمل کنید
    در بدترین حالت انتظار در صف بیمارستان برای عمل مقعد>
    خانمهایی که در زندگی قبلی خودشان کمبود صمیمت دارند خودشان را مثل کالا در اختیار مردان میگذارند تا نهایت بهره وری را از جسم خانمها داشته باشند«حیوانات اینکار را نمیکنند»
    بعداز رابطه زن به این نوع رابطه عادت کرده و هرزه میشودودر بیرون از خانواده نبال همچین رابطه ای میگردد واگر مدام این رابطه را مداشته باشدپرخاشگر وعصبانی میشود
    لذت این رابطه 1 درصد اسیب99 درصد
    من رفتم ،میروم جایز نیست ،من رفتم و حدیث گفتم

  151. Avatar photoمریم محمدی گفت:

    سلام خانوم دکتر من با همسرم رابطه مقعدی داشتم و چندروز بعداحساس سوزش ادرار و تخلبه نشدن کامل ادرار و درد در ناحیه واژن ولگن و فشار روی کف لگنم احساس میکنم و مقعد

    1. احتمالا دچار عفونت شده اید برای مشکل عفونت ادرار به متخصص ارولوژی و برای بررسی وضعیت سلامت مقعد به مطب من می توانید مراجعه کنید. این عمل را هم تکرار نکنید.

  152. Avatar photoرابین گفت:

    سلام خسته نباشید من ب دلیل عفونت واژن و خشکی نمیتونم رابطه واژینال داشته باشم و اذیت میشم بخاطر همسرم امروز رابطه مقعدی انجام دادیم ولی با خوندن مطالب بالا میترسم دوباره انجام بدم راه حلتون چیه؟؟

    1. نسبت به درمان خشکی واژن اقدام نمایید و رابطه مقعدی را انجام ندهید.

  153. Avatar photoسارینا گفت:

    سلام من قصد دارم با همسرم رابطه معقدی برقرار کنم ولی از این میترسم ک آلتش به مدفوع آغشته بشه چکار کنم ؟

    1. شما نگران مقعد خودتان باشید که احتمال آسیب رسیدن به آن بسیار بالاست.

  154. Avatar photoاحمد فریدونی گفت:

    سلام من شنیدم اگه رابطه مقعدی از روی اصول و به روش صحیح انجام بشه هیچ مشکلی نداره آیا درسته؟

  155. Avatar photoشیما گفت:

    سلام سکس مقعدی در پریودی باعث حاملگی میشه؟

    1. رابطه مقعدی ارتباطی با بارداری و رحم ندارد.

  156. Avatar photoارزو گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید یه سوال چند نوبت پشت سرهم با شوهرم رابطه معقدی داشتم بعد بلافاصله از رابطه معقدی و بدون شستن الت یا عوض کرد کاندوم رابطه واژینال داشتم الان چند روزه خارش و سوزش شدیدی دارم در ناحیه واژن داخل واژن ولبه هام کلا قرمز شدن و التهاب دارن میشه یه راهکار بدین لطفا

    1. باکتری های ناحیه مقعد اگر در ناحیه دیگری از بدن باشند می توانند منجر به بروز عفونت های مزمن شوند. به یک متخصص زنان مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد آزمایش هم انجام شود. احتمالا ای-کولای ناحیه مقعد به ناحیه واژن سرایت کرده است. هم شما و هم همسر شما لازم است دارو مصرف کنید و همزمان تحت درمان قرار بگیرید.

  157. Avatar photoنیلای گفت:

    سلام خانم دکتر توروخدا راهنمایی کنید من سه باری رابطه مقعدی داشتم تو این چندماه و بخاطر اسهال و استفراغ هایی که دارم که البته واسه قبل رابطه ها بوده و دوسالی میشه مجبورم کونولوسکوپی بدم آیا امکانش هست دکتر بفهمه که رابطه مقعدی داشتم؟چون نمیخام خانوادم بفهمن

    1. احتمالا دکتر متوجه می شوند اما شما برای کولونوسکوپی مراجعه می کنید و پزشک این مورد را حتی به خود شما هم نخواهند گفت چه برسد به خانواده. تمام پزشکان وظیفه دارند که اسرار پرونده بیمار را فاش نکنند.

  158. Avatar photoبیتا گفت:

    اگه کسی بعد از رابطه از طریق مقعد نتونه مدفوع کنه چطوری میشه درمانش کرد خیلی خطرناکه ؟

    1. اگر بیشتر از 3 روز است که نتوانستید دفع مدفوع داشته باشید و با استفاده از شیاف و ملین هم مشکل شما برطرف نشده است. جدا از زود زدن خودداری کنید و از یک پرستار یا بهیار باتجربه جهت تنقیه کمک بگیرید. برای بررسی وضعیت مقعد نیز از یک متخصص وقت بگیرید و دارو مصرف کنید.

  159. Avatar photodevl گفت:

    سلام مشاهده لکه خون و کمی لخته خون از واژن بعد از رابطه مقعدی و با وجود بکارت به چه دلیل هست؟ مشکلی به وجود میاد؟…

    1. احتمالا لکه خون مربوط به مقعد است. اگر مربوط به واژن باشد باید به متخصص زنان مراجعه کنید. اگر هم مربوط به مقعد باشد مشکلاتی مانند هموروئید و شقاق مقعدی بروز خواهد کرد.

  160. Avatar photoیوسف گفت:

    سلام خانم دکتر خوبید من خانم الان ۲ سال رابطه خیلی سردی داریم من امسال یک بار باهاش رابطه داشتم واین که الان بعد از گذشته ۸ ماه که رابطه نداره با من الان میگه من عفونت گرفتم واین که میگه عفونت معقدی هم دارم باید آزمایش پاپ اسمیر انجام بدم وفریز کنم از این حرفها آیا میشه رابطه نداشت عفونت گرفت یا داره به من خیانت می‌کنه لطفاً به من جواب بدید ممنون میشم با تشکر

    1. بروز عفونت های واژینال یا مقعدی صرفا به دلیل رابطه جنسی نیست. علاوه بر این که همسر شما باید به پزشک زنان مراجعه کنند، شما نیز به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید و چک آپ لازم را انجام دهید. برای تشخیص و درمان روابط عاطفی سرد نیز از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *