بیماری های مقعد

درمان گشادی مقعدی

درمان گشادی مقعدی

دیلاته شدن مقعد یا گشادی مقعدی یکی از بیماری هایی است که در اثر بیماری های نشیمنگاه مثل هموروئید، رابطه مقعدی و … بروز می کند. روش درمان گشادی مقعدی با تشخیص علت بیماری تعیین می گردد. این بیماری نه تنها سبب ایجاد مشکلات جسمی در بیماران می شود، بلکه سبب مشکلات رفتاری و روانی متفاوت نیز می گردد. گشادی مقعدی حتی می تواند از حضور این بیماران در جمع های خصوصی و عمومی جلوگیری می کند و بسیار آزار دهنده می باشد. دکتر زهرا سعادتی اخیرا روش جدید را در جراحی با لیزر به کار می برند که امکان کاهش بروز عوارض دیلاته و گشاد شدن مقعد از جمله بی اختیاری مقعد را کاهش می دهد. در برخی موارد نیز امکان لیزر و درمان این بیماران با دستگاه لیزر خاص و جدیدی که اخیرا به کار می گیرند وجود دارد.

انواع روش های درمان گشادی مقعد

همانطور که در ابتدا ذکر شد تشخیص علت بروز گشادی مقعدی برای انتخاب بهترین روش درمانی بسیار مهم است. اگر بیمار دچار همووئید یا همان بواسیر شده باشد می تواند با دارو درمانی یا لیزر هموروئید به درمان گشادی مقعدی دست یابد.

طب سنتی و علوم درمانی روز، راه هایی برای درمان بیماری های مقعدی دارند. برای درمان گشادی مقعدی می توان با نظر متخصص تواما از طب سنتی و علوم پزشکی برای درمان گشادی مقعدی سود برد.

بیوفیدبک برای گشادی مقعدی

بیوفیدبک برای تقویت عضلات کف لگن و درمان گشادی مقعدی

بسیاری از جراحان و متخصصان متبحر با استفاده از تکنولوژی روز و استفاده از روش لیزر درمانی و روش های الکتریکی به تقویت ماهیچه های ناحیه مقعد می پردازند، پزشکان در تعداد جلسات مختلف اقدام به تنگ کردن مقعد در افراد با سنین مختلف می کنند تا مشکلات آنها رفع شود.

ضعف عضلات کف لگن و یا کهولت سن، زایمان و حتی رابطه مقعدی نیز می تواند منجر به بروز گشادی مقعدی گردد. در مواقع متخصص جراحی روش جراحی با لیزر یا مراجعه به متخصص بیوفیدبک را پیشنهاد می کند.

البته در برخی از افراد نیز، با بهبود بیماری های آنها از قبیل هموروئید، عفونت های مقعدی، شقاق و …، مشکل گشادی مقعد نیز خود به خود و با گذشت زمان بهبود می یابد و ماهیچه های ناحیه مقعد دوباره جمع می شوند و مقعد به شکل و فرم اولیه باز می گردد، اما این افراد باید کمی صبور باشند و کمی احتیاط کنند.

کسانی که دچار این مشکل هستند بهتر است در هنگام دستشویی و خارج شدن مدفوع زور نزنند و از نشستن های طولانی در توالت خودداری و سعی کنند با تغذیه مناسب و پاسخ سریع به احساس دفع مدفوع، از حاد شدن مشکل خود بکاهند و سریعا به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنند.

درمان گشادی مقعدی در منزل

یکی از مهم ترین تمرینات برای درمان گشادی مقعدی تمرینات کگل است که می تواند علاوه بر درمان گشادی مقعد، به تنگ کردن واژن در زنان نیز کمک کند. در این تمرین بیمار به طور روزانه و در وعده های مختلف به دفعات مقعد خود را جمع می کند. انگار که می خواهید جلوی دفع مدفوع یا ادرار را بگیرید. این تمرین را می توانید به طور خوابیده یا حتی ایستاده انجام دهید. اگر دچار زخم شقاق می باشید انجام این تمرین به شما توصیه نمی شود.

این تمرین را باید برای چندین ماه انجام داد و مدت نگهداشتن عضلات کف لگن نیز حداقل به هفت ثانیه برسد تا نتیجه مورد نظر را بگیریم.

تمرین کمک کننده دیگر نیز برای رفع این مشکل، این مورد می باشد که افراد روزها و زمانی که به پشت خوابیده اند، به طور مرتب ناحیه مقعد خود را منبسط و منقبظ کنند تا بافت های ماهیچه ای این ناحیه از بدن به شکل اولیه خود برگردد.

اگر انجام این تمرینات برای شما مشکل است متخصص بیوفیدبک را به شما پیشنهاد خواهد داد.

درمان گشادی مقعدی در طب سنتی

در طب سنتی نیز خیلی از متخصصان، بیمارانی که به این مشکل دچار هستند را ترغیب به استفاده از عسل می کنند، این بیماران توسط عسل نواحی داخلی و خارجی مقعد خود را به طور مکرر ماساژ دهند تا بافت های ماهیچه ای ناحیه مقعد جمع شوند.

علل دچار شدن به گشادی مقعد

برخی از افراد در اثر ابتلا به برخی از بیماری های نشیمنگاه مانند بواسیر، یبوست، هموروئید و …دچار گشادی مقعد می شوند. برخی بیماران نیز به دلیل کهولت سن و یا زایمان دچار ضعف عضلات کف لگن می شوند. ضعف عضلات مقعدی منجر به بروز گشادی مقعدی می گردد.

برخی نیز به دلایلی همچون رابطه جنسی مقعدی دچار گشادی مقعدی می شوند. قابل ذکر است که داشتن رابطه جنسی از ناحیه مقعد نه تنها از نظر دینی کراهت دارد، بلکه سبب ایجاد عفونت های مختلف در زنان و مردان و حتی بروز سرطان می شود.

یکی از مشکلاتی که در اثر گشادی مقعد در افراد ایجاد می شود و سبب آزار آنها در همه جا می گردد عدم کنترل باد معده و دفع مدفوع می باشد که به همین خاطر باید به فکر درمان گشادی مقعد باشیم.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

392 دیدگاه برای “درمان گشادی مقعدی

  1. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر…تورو خدا کمکم کنین…دارم دیوونه میشم…بنده 30 سال سن دارم پسر هستم که تقریبا 5 سالی میشه که عادت خیلی بدی دارم و اونم اینه که بیشتر از نیم ساعت رو دسشویی میشینم و با آب گرم با مقعدم بازی میکنم…الان مقعدم کاملا گشاد شده و تقریبا نمیتونم باده معدمو نگه دارم…و واسه مدفوع کردن هم حتما باید با مقعدم بازی کنم تا مدفوم بیاد…خیلی خیلی افسرده شدم…هیچ حایی نمیتونم برم با دوستام…هیچ مهمونی دوست ندارم برم…خیلی میترسم بی اختیاری کامل بگیرم توو این سن…میخاستم ببینم میشه مقعدم رو تنگ کرد و درمانش گرد این گشادی مقعدم رو…چون واقعا گشاد شده…دارم دیوونه میشم…

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه نظر قطعی اعلام خواهد شد. به احتمال زیاد می توان با لیزر پرتوان مشکل شما را رفع کرد.

      1. Avatar photoسعید گفت:

        بسیار ممنون از لطف شما…فقط بنده شهرستانم…امکان وقت گرفتن و مراجعه ی حضوری هست؟؟؟چون باید حل بشه اصلا تمرکز ندارم

        1. Avatar photo. گفت:

          سلام خانوم دکتر
          من پسر 18 ساله هستم ولی مشکلی دارم که هرچقد زور میزنم نمیتونم دفع مدفوع کنم و مجبورم با انگشت یا بازی کردن با مقعد این کارو بکنم و الان هم بیشتر نگرانیم اینه که تو استخدام ها دچار مشکل شم به خاطر گشادی مقعد میشه لطفا راهنمایی کنین

          1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر دهانه مقعد شما باز شده است نباید مشکلی برای دفع داشته باشید و مشکل کنترل مقعد خواهید داشت. اگر مبتلا به بیماری های مقعد باشید با داروی قوی یا جراحی با لیزر مشکل شما حل خواهد شد.

  2. Avatar photoناشناخته گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    ببخشید بنده پسر ۱۸ساله هستم و نزدیک سه سال پیش رو مقعدم یه پارگی رخ داد که اوایل کمی خون ریزی داشت و بعد ها اندازش بیشتر شد و خونی هم نیومد.
    الآن مقعدم گشاد شده و با آب گرم مدفوعم رو دفع میکنم و تو حالت خوابیده هم در داخلش هوا پر میشه و باد معده زیاد ازیتم میکنه.
    میخواستم بپرسم اگه جراحی بشم چقدر برمیداره و اینکه دوره نقاهتش چه مدته، چون تو شهرستان هستم و در دسترسم نیست و با ویزیت غیر حضوری میشه جواب هامو بگیرم،
    خیلی ممنون میشم هر چه سریع تر جوابم رو بدید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت غیر حضوری بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری نظر قطعی و هزینه درمان اعلام خواهد شد.

  3. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام خانم دکتر
    سن من 17 سال هست
    و تقریبا 1 سالی میشه که عادت بدی دارم و هر وقت حمام میروم با مقعدم بازی میکنم و اشیائی داخل مقعدم می کنم
    الان مقعدم بشدت درد می کند و وقت دفع مدفوع میسوزد
    خواستم بدانم که علت ممکنه چی باشه.

    1. سلام علت همان عادت بدی است که عنوان کرده اید. این عادت بد را ترک کنید تا بیش از این به سلامتی خود آسیب نزنید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر نیز مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر این روند ادامه پیدا کند در مراحل اولیه دچار شقاق و هموروئید و در مراحل پیشرفته دچار آبسه مقعدی و فیستول مقعدی می شوید که پروسه درمان بسیار دردناک، سخت و پرهزینه ای دارد.

    2. Avatar photoنیلوفر گفت:

      سلام من یه دخترم به طوری خجالت میکشم کنار کسی بخابم یا شب تو خونه ی کسی بخابم تو خونمون همه میدونن من شب تو ۸اب از شکمم باد میاد ابرو برام نزاشته حتی میترسم دراز بکشم ۱۰سال با این مشکل درگیرم مدت ۴ساله با پسری دوستم چند بار رابطه از مقعد داشتیم اما مخالفم اما اون شرایطمو درک نمیکنه ۱۰سال پیش بواسیر داشتم عمل کردم اینجور شدم و رابطه از مقعد اونو بدتر کرد و شهرستان هستم بهم دارویی معرفی کنید تا بتونم مشکلمو حل کنم

      1. عمل جراحی هموروئید منجر به دیلاته شدن مقعد نمی شود و به دلیل رابطه مقعدی به این مشکل دچار شده اید. از ایجاد رابطه مقعدی جدا خودداری کنید و به یک متخصص مراجعه کنید. می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور نیز بگیرید.

  4. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام .مراحل وقت غیرحضوری به چه صورت هست.
    ایا باارسال عکس میشود از مشکل اگاه شد
    من شهرستان هستم و به هیچ عنوان نمیتونم حضوری خدمت برسم

    1. سلام لطفا با مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند. در همین سایت نیز می توانید شرایط وقت ویزیت بیماران راه دور را مطالعه بفرمایید.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        سلام .خانم دکتر من پسری ۲۱ساله امدحدودا ۱۰سال پیش مقعدم خارش داشت نمیدونستم چیکار کنم تا خوب شع از روی نادانی اشائ پلاستیکی ب مقعدم فرو بردم ک باعث شد گشاد شع رفته رفته گشادتر هم شد الان خیلی داغونم کرده نمیدونم ب کدوم دکتر مراجعه کنم و خجالت میکشم نمیتونم ب کسی بگم شهرستان هستم بیشتر از ۱بار نمیتونم بیام ک کسی نفهمه لطفا کمکم کنید خواهشا .

        1. سلام از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد. اگر در شهر خود می خواهید به پزشک مراجعه کنید باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

          1. Avatar photoمهدی گفت:

            سلام .شهر خودم نتونستم پیدا کنم اگع در تبریز سراع دارین راهنماییم کنید در عیر این صورت باید بیام تهرون.

  5. Avatar photoناشناخته گفت:

    سلام ببخشید من پسرم15سالمه تقریبا5سال پیش از روی نادانی وکنجکاوی با دوستانم چندبار رابطه جنسی داشتم وحالا مقعدم گشاد شده نمی دونم چه کار کنم برای شغل اینده ام خیلی پایم گیره درتوانمم نیست هزینه انچنانی بپردازم خواهشا اگر می شود راهنمایی کنید

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. پیشنهاد می کنم ورزش کگل را انجام دهید و از انجام رابطه مقعدی و یا ایجاد هرگونه فشار به ناحیه مقعد خودداری کنید.

  6. Avatar photoامیر حسین لرستانی گفت:

    سلام، خانم دکتر من پیش از ده بار رابطه جنسی داشته ام و پسر هستم و مقعد من کمی گشاد شده و 15 سالمه آیا با ورزش کگل به حالت اول باز می گردد

    1. سلام کمترین عارضه رابطه مقعدی برای زنان و مردان بروز گشادی مقعد است. اگر این عادت را ترک کنید و میزان آسیب زیاد نباشد با ورزش کگل نتیجه خواهید گرفت.

  7. Avatar photoامیرحسین لرستانی گفت:

    آیا گشاد شدن مقعد در رابطه جنسی گشاد شده باشد و تازه وارد سن بلوغ شده ام آیا ممکنه که در سن بلوغ به حالت اول خود باز گردد

    1. در صورت ترک این عادت و اقدام به درمان در برخی موارد این امکان وجود دارد.

  8. Avatar photoحسن گفت:

    ببخشید من و نامزدم بسیار علاقه به رابطه مقعدی داریم و نامزدم از این راه ارضا می شود و ارگاسم می شود و احساس می کنیم مقعد گشادش شده ما حدود ۵ ساله ماهی ۲ بار رابطه مقعدی داشتیم ایا با عمل میشه تنگ کرد و این تنگ شدن دائمی هستش (چون ما به رابطه مقعدی علاقه داریم و انجامش می دیم ) و بعد از عمل تنگ کردن اگر ما دو باره رابطه داشته باشیم دوباره گشاد می شود یا این تگی دائمی هست لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام خیر دائمی نیست و اگر مجدد رابطه مقعدی داشته باشید در بهترین حالت فقط مقعد گشاد می شود. عوارض دیگری مثل هموروئید، شقاق، آبسه مقعدی و فیستول مقعدی و بروز بیماری های ناشناخته مقعدی از جمله عوارض رابطه مقعدی مکرر می باشد. برای حل این مشکل با یک مشاور خانواده صحبت کنید. متخصص جراحی فقط عارضه پیش آمده را درمان و جراحی می کند و پیشگیری از بروز مجدد به عهده خودتان است.

  9. Avatar photoرضا گفت:

    سلام و وقت بخیر خانم دکتر تورو خدا منو راهنمایی کنید من 7سال با یه خانم همدیگرو دوست داریم و میخوایم ازدواج کنیم از همون سال اول آشنایی رابطه داشتیم در حد بیرون از مقعد و در حد ارضا کردن هم بعد مدتی از مقعد رابطه برقرار کردم و به راحتی وارد شد و احساس کردم هیچ دردی ندارن و همین بگم راحت وارد میشه طوری که احساس نمیکنم وارد مقعد شده همین مسله باعث شک و تردیدم شده که قبلا رابطه داشته یا نه راهنمایی کنید راحت آلت وارد مقعد شدن دلیلش چیه

    1. سلام هزاران دلیل ممکن است وجود داشته باشد و الزاما به دلیل رابطه مقعدی این عارضه بروز نمی کند. فقط متخصص پزشکی قانونی می تواند در این مورد نظر قطعی بدهد.

  10. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام خانم دکتر من خانمی چهل ساله هستم بنده هفده سال پیش عمل زیبایی انجام دادم واین پوست اضافی رو سمت معقد من جمع کرده بودن به مرور زمان وبالا رفتن سنم این پوست شل شده وی شکل خیلی زشتی به معقدم داده همسرم خیلی ایراد میگیره خودم هم به خاطر این مشکل خجالت میکشم از شهرستان مزاحم میشم خواستم ببینم با ی روشی این ضایعه پوستی که حدود دو سانت هم هست ضخامت هم داره درمان میشه

    1. سلام بله با لیزر پرتوان و بدون اسکار کاملا برداشته می شود و عارضه و مشکلی هم ندارد. ابتدا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید سپس برای شما وقت لیزر هماهنگ می شود که یک روزه تشریف بیاورید تهران و بدون معطلی لیزر را انجام دهید.

      1. Avatar photoM گفت:

        سلام من پسر هستم ۱۸ سالمه ۵ بار رابطه مقعدی ۴یا۵ سال پیش داشتم یه چند سالی هم هست عادت بدی کردم با انگشت با مقعد خودم بازی میکنم البته خیلی کوتاه تقریبا مالی یکی دو دفعه این کار رو میکنم الان فکر میکنم مقعدم گشاد شده یه کمی تو نگهداشتن باد معده بعضی اوقاتمشکل دارم لطفا کمکم کنین چون نمیتونم حضوری خدمت برسم لطفا کمکم کنین

        1. سلام ابتدا باید این عادت مضر را ترک کنید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. تمرین کگل را هم انجام دهید.

  11. Avatar photoعثمان گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده ۲۲ سالمه از ۱۵ سالگی رابطه ی جنسی مقعدی داشتم فقط با یک نفر ولی ادامه دار بوده تا الان
    هیچ مشکل مالی ندارم فقط میخوام تنگی سابق رو دداشته باشم
    و اینکه بعد از تنگ کردن مقعد اگر دوباره گشاد شد چند مرتبه میتونم این جراحی رو انجام بدم ؟
    آیا محدودیت داره ؟

    1. سلام اگر این جراحی را انجام دهید دیگر نباید رابطه مقعدی داشته باشید و انجام جراحی محدودیت دارد.

  12. Avatar photoمحمدمهدی قنبرزاده گفت:

    سلام خانوم دکتر، من ۳۰ سالمه قبلا بیماری شقاق داشتم اما درمانش نکردم تا خودش کم کم خوب شد، اما خب توی چند سال اخیر هروقت یبوست داشتم چند روز درد هم داشتم و تحمل میکردم بعد چند روز این درد خوب میشد. یعنی هر ۵_۶ ماه یکبار این اتفاق پیش میاد که چند روز درد رو تحمل میکنم تا خوب شه. الان چند ماهی هست که درد ندارم ولی چندماهه از مقعدم مدفوع خارج میشه البته خیلی خیلی کم که اثرش رو روی لباسم متوجه میشم، میخواستم ببینم برای حلش چکار باید بکنم؟ با تشکر

    1. سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و از خوددرمانی پرهیز کنید. مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید و تغذیه مناسب داشته باشید. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم به مدت 10 دقیقه بنشینید و ناحیه را با شامپو بچه تمیز کنید. تا زمان مراجعه به متخصص ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید و به ناحیه فشار نیز وارد نکنید.

  13. Avatar photoمهتاب گفت:

    سلام دکتر من دختر 24 ساله ام چند ماهیه بوی بدی بدنم میده دائم جوری که از رفتن به دکتر و بیرون از خونه رفت و امد خجالت میکشم انقدر بو شدیده که همسایه بالایی و کناری به سلفه میفتن فکر میکنم بو از مقعدمه چون مدفوعم نمیاد حتی با زور زدن انگار راهش گم شده جابه جا شده وقتیم بیاد با کمک دست مثل پشکله و بوی بد داره احساس میکنم چندتاش پخشه داخل مقعدم چاره ی کار چیه ؟وقتی مقعدما به سمت بالا میکشم و محکم نفسما حبس میکنم بو کم تر میشه ولی به محض نفس کم اوردن و ول کردن بوی شدید میزنه بالا بویاییم هم بیشتر وقتا از کار میفته خسته شودم دیگه امشبم ترشح سفید ابکی اومد که بد بو بود و کلا الانم مدفوعم اصلا نمیاد و دلم ورم کرده دکترم عمومی رفتم با مکافات چون به خاطر بوامکان دکتر و.معطلیا ندارم دکتر دارو داد برا نرم شدن و و شیافم داد روز اول که استفاده کردم مدفوعم اومد ولی چندتاش بالا پشت شیارا گیره انگار ولی دیگه نیومد

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اگر دچار آبسه مقعدی یا فیستول مقعدی شده باشید نیاز به جراحی یا لیر ضروری خواهد بود. اگر بیش از 3 روز مدفوع نکردید نباید زور بزنید و بابت تنقیه در منزل از یک پرستار یا بهیار با تجربه کمک بگیرید.

  14. Avatar photoسهیل گفت:

    سلام خانم دکتر میخواستم ببینم بعد از لیزر گشادی مقعد نیاز به استراحت هست یا خیر ی سوال دیگه هم این است که بعد از عمل حسی به آلت تناسلی و مرد دارم یا خیر

    1. سلام هم نیاز به استراحت هست هم این که نباید دیگر ارتباط مقعدی داشته باشید در غیر این صورت بیماری شما عود خواهد کرد.

  15. Avatar photozari گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید ۲۱ سالمه تقریبا ماهی یکبار بانامزدم برای تنوع رابطع معقدی دارم این ضرر داره ماهی یکبار یا شاید دوماهی

    1. سلام بله ضرر دارد حتی یک بار رابطه مقعدی در طول زندگی می تواند منجر به بروز هموروئید و زخم شقاق شود.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام خانم دکتر چرا هزینه ها بازگو نمیکنید در زمانی میدونید چقدر میشه حالا حدودشم بگید کافیه

      1. قبلا حدود هزینه را در سایت اعلام می کردیم اما باتوجه به تغییر شدید قیمت ها برخی بیماران اعتراض می کردند که چند سال پیش حدود هزینه 1 تومان بود و الان که مراجعه کرده ایم چرا انقدر تفاوت دارد. بدون توجه به این موضوع که طی چند سال گذشته هزینه همه چیز چندین برابر شده است. بنابراین درک کنید و برای اطلاع از حدود هزینه با مطب تماس بگیرید و یا روی تلفن واتساپ 09120052674 پیغام دهید تا به شما پاسخ داده شود.

  16. Avatar photoعمر بلوچ گفت:

    سلام خانم دکتر. من یک آقای 30 ساله هستم. از 10-15 سالگی رابطه مقعدی دارم و الان مقعدم شدیدا گشاده. باید چی کار کنم

    1. سلام در صورتی که بیمار بعد از جراحی و لیزر مجدد رابطه مقعدی داشته باشد علاوه بر عود بیماری دچار عوارض دیگری نیز می شود. با لیزر می توان مشکل شما را حل کرد اما لازم است که این عادت را ترک کنید. در مورد پیغام های قبلی شما درباره اینکه چرا گذاشتن ایمیل ضروری است: این تنظیمات مربوط به قالب سایت است و اگر تمایل ندارید که ایمیل شما فاش شود می توانید یک ایمیل ای که وجود ندارد را در جای خالی پر کنید مثلا sss@bb.com.

  17. Avatar photoدستوری گفت:

    وقت بخیر دکتر
    میخواستم بپرسم پماد و یا قرصی برای گشادی مقعد معرفی میکنید برای زنان متاهل ،
    همین طور برای گشادی واژن ؟

    1. سلام بعد از معاینه بیمار می توان این داروها را تجویز کرد.

  18. Avatar photoمژده گفت:

    سلام من ۱۵ بار رابطه مقعدی داشتم میخواستم تنگ بشه و چیزی معلوم نباشه باید چی کار کنم

    1. سلام باید معاینه شوید بعد از ویزیت روش درمان مناسب به شما پیشنهاد داده خواهد شد.

      1. Avatar photoناشناس گفت:

        سلام شبتون بخیر خانم دکتر ببخشید من یه سوال برام پیش اومده اگه یه نفر فقط یکبار رابطه مقعدی داشته اونم درحدی که فقط الت یک بار تا نصفه رفت داخل بعد بیرون اومده و ادامه نداده و از اون زمان تقریبا 1سال خوردی گذشته سوراخ مقعد تنگ نمیشه گشاد شده یعنی؟؟

        1. هر اتفاقی ممکن است بیافتند و بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  19. Avatar photoوحید گفت:

    با سلام و احترام‌
    ببخشید ، من یه شرکتی کار میکردم و چندین به خاطر مشایل کار مورد سو استفاده جنسی قرار گرفتم. الان اختیار باز هم ببخشید باد معدمو ندارم . خیلی از این بابت نگران. امکان درمان وجود داره.
    با سپاس

    1. سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. از مطب وقت ویزیت بگیرید. معمولا با لیزر درمان می شود. بعد از ویزیت روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

      1. Avatar photoالمیرا گفت:

        سلام من حدود سه سال با نامزدم رابطه ی مقعدی داشتم الان طلاق گرفتم و. چندتا سوال دارم
        آیا امکان جراحی برای من وجود داره که مقعدم تنگ بشه؟
        و اینکه آیا به شکل اولیه برمیگرده؟
        اگه جراحی کنم و تنگ بشه برای پزشک زنان قابل تشخیصه اگه بخوام دوباره ازدواج کنم؟ چون ما رسم داریم خانواده ی همسر باید دختر رو به پزشک زنان ببرن برای تشخیص باهرکی 😭😭😭
        خواهش میکنم کمکم کنین

        1. سلام شما باید معاینه شوید. مسلما پزشکی قانونی تشخیص می دهد.

  20. Avatar photoمعین گفت:

    سلام خانم دکترایاگشادکردن معقدبرای دفع مدفوع راحتره؟آیا کرم یاپمادی هست برای گشادکردن معقد؟

    1. سلام معمولا بیمارانی که دچار شقاق و زخم مقعدی می باشند دچار تنگی مقعد می شوند. برای این بیماران داروی مناسب تجویز می شود. قبل از تجویز دارو لازم است تمام علائم بیمار بررسی شود و بیمار معاینه شود.

      1. Avatar photoناشناس گفت:

        سلام خسته نباشید من در کودکی چند بار رابطه جنسی زوری داشتم اما خوب مقعدم حس میکنم گشاد شده اما نه بی اختیاری در باد معده و نه در مدفوع دارم فقط یک تایم کمی سخت بود نه خیلی الان سخت نیست می خواستم ببینم مقعدم گشاده یانه یا اگه هست به حالت اولیه بر میگرده یا خودش ترمیم میشه
        ممنون اگه هرچه سریع تر پاسخ دهید ممنون میشم

        1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه جراحی بیماری های نشیمنگاه مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. انجام تمرین کگل نیز به شما پیشنهاد می شود.

  21. Avatar photoحسن گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین بنده یه سوال داشتم خدمتتون من حدود اگر اشتباه نکنم ۸ یا ۹ ماه پیش هر وقت به دستشویی میرفتم و مدفوع میکردم همراه با مدفوع خون روی کاسه توالت جاری میشد این تا حدود۳ ماه طول داشت که من خیلی از این موضوع ترسیدم هیچ اقدامی هم نکردم حتی به خانواده ی خودم هم نگفتم که بعد ۳ ماه خونریزی قط شد ومن خوشحال شدم حالا مشگل جدیدی که برام پیش اومده اینه که من دچار گشادی مقعد شدم و این موضوع کاملا منو اذیت میکنه و دچار بی اختیاری شدم و کامل احساس میکنم مقعدم گشاد شده و در راه رفتن هم دچار مشگل میکنم به نظر شما علت گشاد شدن مقعدم چیه؟؟باتشکر لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام در حال حاضر مهمتر از علت گشاد شدن مقعد اقدام برای درمان است. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا فورا اقدامات لازم برای درمان بیماری شما انجام شود.

  22. Avatar photoامین رهمتی گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه آیا رابطه جنسی مقعدی و فرو کردن شیئ های بزرگ باعث گشادی مقعد میشود؟

    1. سلام بله و عوارض دیگری مثل بروز هموروئید، شقاق، آبسه مقعدی، و حتی فیستول مقعدی شما را تهدید می کند. از انجام این عمل جدا خودداری کنید. اگر به کار عادت دارید با یک مشاور یا روانشناس جهت ترک این عادت صحبت کنید.

  23. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من 15 سالمه آیا داخل رفتن صابون به مقعد می تواند باعث اسهال شود؟

    1. سلام خیر، در ضمن شما نباید این کار را انجام دهید زیرا منجر به بروز عوارض گوناگونی می شود.

  24. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خانم دکتر .
    3تا سئوال دارم …
    1- برای پسرایی که از مقعد رابطه داشتند میشه به صورت تضمینی با عمل جراحی به حالت قبل از رابطه برگشت داده بشه ؟
    2-هزینه عمل به چه صورت است؟
    3-ند روز استراحت بعد از عمل لازمه؟
    4- اسم علمی این عمل چیه که در صورت نیاز به اطلاعات بعدی ضمن تماس تلفنی با مطب اسم عمل رو به راحتی بگیم؟
    ممنونم میشم جواب بدیدبه هر 4 سئوالم .

    1. سلام 1- خیر 2- بعد از معاینه مشخص می شود. 3- بستگی به وسعت جراحی و لیزر دارد و معمولا یک شب استراحت در منزل نیاز دارد 4-برای دریافت اطلاعات بیشتر از سایت های خارجی می توانید Anal Dilation Treatment را سرچ کنید و برای سوال کردن از مطب می توانید درباره جراحی مقعد با لیزر سوال کنید.

  25. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین
    من یه خانم ۶۰ ساله م که حدود ۴ سال پیش عمل هموروئید انجام دادم، بعد از عمل اختیار مقعدمو از دست دادم، درمانی هست تا برگرده؟

    1. سلام لازم است که معاینه شوید. احتمالا نیاز به جراحی مجدد دارید. توصیه می کنم برای جراحی دوم از روش سنتی استفاده نکنید و با لیزر جراحی کنید.

      1. Avatar photoA.H_Ah گفت:

        سلام خانم دکتر من پسرم 22 سالمه تقریبا منم مثل بقیه دوستان که گفتن همین مشکل رو دارم چندین باری قبلا که بچه بودم به زور باهام رابطه مقعدی شد و یه چندین بار هم با اشیائی که وارد کردم و اینکه تو دستشویی میرم با آب با مقعدم بازی میکنم تا مدفوع بزنه بیرون راهی برای تنگ شدن مقعد هست و این که یه دختری رو دوست دادم میترسم این موضوعو بفهمه چطور باید الاایوهال ویزیت از راه دور بگیریم تا شاید مشکلمون حل بشه آخه من شهرستانم و دیگه نیازی به حضوری نباشه این موضوع باعث شده دچار افسردگی بشم و از خودم بدم بیاد مرسی از پاسخ دهی و کمکتون❤❤❤❤

        1. قبل از هر چیز لازم است رابطه مقعدی را ترک کنید. به هیچ عنوان از فشار آب برای تخلیه مدفوع کمک نگیرید. شما می توانید قبل و بعد از دفع مدفوع از لگن آب گرم استفاده کنید. برای گرفتن وقت ویزیت آنلاین با مطب تماس بگیرید.

        2. Avatar photoناشناخته گفت:

          سلام خانم دکتر من پسرم 16 سالمه منم دچار همین بیماری که دوستان گفتن گشادی مقعد شدم همین تمرین های کگل رو میشه توضیح بدید باید چکار کنم روزی چند باز چجوریه اصلا هرچقدر سرچ میکنم برای زود انزالی میاره میشه کمکم کنید لطفا

          1. علاوه بر این که نیاز است به متخصص مراجعه کنید می توانید روش تمرین کگل را در همین سایت مطالعه بفرمایید.

    2. Avatar photoناشناس گفت:

      سلام خانوم دکتر

      منم به علت های ک نمیشه بگی و به این علت ک تو دسشویی خیلی وسواسم و تمام مقعدم رو میشورم گشاد شدم😭نمیدونم چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید

      1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. عادات و اعمالی هم که منجر به آسیب به بافت مقعد می شود را هم کنار بگذارید.

  26. Avatar photoSelen گفت:

    سلام من پسر ۲۰ ساله هستم چن سال بطور مداوم و هروز رابطه مقعدی دارم ۳ بار اتفاقی افتاد و حالت پارگی داشتم.رفتم دکتر و بهتر شدم.ولی کمی بیرون زدگی دارم دفع ارادی دارم ولی نمیتونم با فشار دفع کنم(باید حتما دوش مقعدی داشته باشم)ایا استفاده هروز شیاف انتی همورویید برای من مفیده؟استفاده کردن از روش های سنتی مثل ماز و… را پیشنهاد میکنید؟با تشکر ممنون میشم جواب بدین🙏

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود. بیرون زدگی هم نیاز به لیزر پرتوان دارد. بعد از درمان هم نباید رابطه مقعدی داشته باشید زیرا مجدد بیماری شما عود خواهد کرد. برای ترک این عادت عارضه دار از یک روانشناس کمک بگیرید.

  27. Avatar photoAxma گفت:

    سلام ایا استفاده از ژل لوبریکانت و ژل های بیحسی مثل زایلاژل اسیبی به بافت روده وارد میکنه؟!

    1. بله به بافت آسیب می رسد.

  28. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من رابطه مقعدی برا اولین ک انجامش داد اصلا اذیت نشدم و دردم نمیگیره بدنم سر میشه و همسرم میگ لابود قبلن داشتی ولی نمیدونم چرا مثه زنای دیگ نیستم ک دردم بگیره.

    1. پایانه های عصبی احساس درد در ناحیه کم هستند. اما به محض این که دچار عوارض رابطه مقعدی شوید دچار درد، سوزش، خونریزی، هموروئید، شقاق و غیره خواهید شد. این عمل را تکرار نکنید.

  29. Avatar photoatefh گفت:

    سلام خانم دکتر من دخترم ۱۷ سالمه می خواستم بگم برای اولین‌بار سکس از مقعد داشتم و گشاد شده یکم خونریزی داشته و وقتی ادرار و مدفوع می کنم سوزش داره باید چکار کنم

    1. سلام باید معاینه شوید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود. مراقبت های درمان شقاق را انجام دهید و از متخصص داروی مناسب دریافت کنید.

  30. Avatar photoالسا گفت:

    سلام خانم دکتر بنده تویی 12سالگی بهم تجاوز کردن ومقعدم گشاد شده از راه تذس به هیچ جا نمیروم از بس باد معده در میاد .خیلی دوست دارم به حالت اول برگردم توروخدا یه کاری کنین غیر حضوری مشکلم انجام بشه چون نمیتونم بیام . و توخونه یواشکی باد معده خودم رو خالی میکنم

    1. سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ من بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. بدون ویزیت نمی توان برای بیمار دارو تجویز کرد.

      1. Avatar photoالسا گفت:

        چشم تو واتساپ بیام یا همینجا تو سایت

  31. Avatar photoهلیا گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید. من یه دخترم یکسالی هست که نامزد کردم نامزد دوس داره رابطه جنسی مقعدی با من داشتع باشه و منم برای اینکه تو محدودیت نزارمش به علاقش توجه میکنم اما هر موقعی ک رابطه انجام دادیم مقعد من گشاد بود با اینکه اصلا تا بحال رابطه نداشتم اما بازم گشاده نامزدیمون داره به هم میخوره فک میکنه خیانت میکنم بهش تورو خدا کمکم کنید زندگیم داره نابود میشه. 🤒🙏

    1. سلام به یک مشاور خانواده مراجعه کنید.

  32. Avatar photoالسا گفت:

    سلام خانم دکتر میشه. جواب بدین .من واقعا به دارو احتیاج دارم .هرکاری لازمه انجام بدین چ مشاوره و دارو فقط نمیتونم حضوری بیام

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید و ویزیت آنلاین با واتساپ هماهنگ کنید.

  33. Avatar photoپرهام گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشی من الان نزدیک یک ساله که رابطه مقعدی دارم و از حالت عادی خارج شده
    ۲۱ سالمه و میخواستم بودنم چطور دوباره به حالت اول برگردونم

    1. سلام اول باید رابطه مقعدی را ترک کنید. اگر لازم است به یک مشاور خانواده یا روانشناس مراجعه کنید. سپس برای درمان و جراحی با لیزر اقدام نمایید.

  34. Avatar photoامید گفت:

    خانم دکتر کمک کنید من وقتی میرم حما با شیغ های مختلم وارد مقدع خود می کنم و گشادی مقدع هم دارم آیا امکان درمان هس من شهرستانم

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  35. Avatar photo..... گفت:

    سلام من یک پسر 17 ساله هستم که به دلیل یوبوست دچار این مشکل شدم ایا راه سریع برای درمان ان هست

    1. سلام شما باید معاینه شوید. به علاوه یبوست را باید درمان کنید. اگر زخم در ناحیه ندارید می توانید تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  36. Avatar photoحسین گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من بسر 30 ساله و مجرد هستم. مدتی رابطه مقعد به صورت حرفه ای داشتم. رفتم متخصص گفتن برو بیوفیدبک. دوبار رفتم. یبار 12 جلسه یبار 15 جلسه
    ولی مشکل من حل نشد. الان 5ساله که این کار زشت رو ترک کردم. اگه خوب نشه باید خودکشی کنم. شهرستان هستم. تبریز. راهی هست که مقعد من مثل روز اول بشه. درمان کامل. هرکار بگید انجام میدم.
    خیلی خیلی ممنونم.

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت ممکن است برای شما وقت جراحی با لیزر گذاشته شود. در ضمن تمرینات کگل را هم انجام دهید.

      1. Avatar photoحسین گفت:

        ببخشید خانم دکتر این لیزر که میگید
        چکار میکنه؟ مثل روز اول میکنه؟

  37. Avatar photoپوریا گفت:

    سلام خانوم دکتر ممنون از تلاش بی وقفه و بی نهایت شما برای راهنمایی ما. خدا قوت. سوالی داشتم : متاسفانه همسر من کمی روحیات سادیسمی داره و تو رابطه عاشق اینه که با مقعد من به هر نحوی بازی کنه هر بار خواستم منصرفش کنم اما نشد متاسفانه چند باری انگشت اشاره خود رو تو مقعد من فرو کرده و یک بار باعث پارگی بنداره داخلی من شده که مقدار کمی خون اومد بعد از اون هم در دفعات بعدی با اشایی هم اندازه ماژیک که قطر آن هم قطر بند انگشت بوده حالا کمی هم بزرگتر وارد مقعد من کرده آیا من دچار گشادی مقعد یا علائمی که نشان دهد که من رابطه مقعدی داشتم در حد وارد شدن اشیا هم قطر بند انگشت مثل ماژیک هست خیلی مهمه اگر هست ترمیم میشه یا نه ممنونم از پاسخگویی شما اگر می شود یا امکان دارد می توانم به شما مراجعه کنم تا منو معاینه کنید؟؟؟؟؟؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. اما آنچه که مشخص است اگر این وضعیت ادامه پیدا کند بر اثر زخم شقاق دچار تنگی مقعدی و مشکلات بعدی آن می شوید. توصیه می کنم علاوه بر دریافت دارو و درمان زخم ایجاد شده از انجام این کار امتناع کنید و از یک مشاور خانواده برای کنترل رفتار همسر خود مشورت بگیرید. سلامت باشید.

  38. Avatar photomohsen گفت:

    سلام خانم دکتر تو را خدا کمکم کنید .من یه جوان سه ساله هستم بدلیل تجاوز جنسی در زمان بچگی باسنم دچار مشکل شده و گشاد شده حتی شکل باسنم عوض شده شهرستانم نمی تونم بیام حضوری الان ده بار خواستم خودکشی کنم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  39. Avatar photoکامیار گفت:

    سلام پسر هستم ۲۲ سالمه ! حقیقتش من یکبار رابطه مقعدی رو تجربه کردم و بعد اون یکبار دیگه نمیتونم راحت مثل قبلنا مدفوع کنم و مدفوع کامل دفع نمیشه و حتما باید از اب داغ استفاده کنم . من قبل اینا هم مشکل یبوستم داشتم و بعد رابطه مقعدی فقط بدترم شده ! خیلی پشیمونم فقط خواستم بدونم میشه دوباره مقعدمو مانند قبل تنگ کنم و به حالت قبل برگردونم؟

    1. سلام اگر این کار را ترک کنید و به موقع به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و داروی مناسب مصرف کنید وضعیت تغییر خواهد کرد. از عمل تنقیه یا دوش آب گرم هم دیگر استفاده نکنید و برای جلوگیری از یبوست از شربت ملین و رژیم غذایی مناسب سود ببرید. برای تقویت عضلات کف لگن تمرین کگل را هم انجام دهید.

  40. Avatar photo. گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یه پسر 22 ساله هستم که به خاطر اینکه سکس نداشتم و خیلی فشار جنسی روم بود نمیدونم چی شد بدون علاقه و بی اختیار و ناخواسته چندباری چندتا از انگشتامو وارد مقعدم کردم (حدود 4-5 بار).بعد از بار دوم سوم متوجه شدم پرولاپس گرفتم و وقتی خیلی زور میزدم کمتر از یک سانت از رودم میومد بیرون و یکی دوبار هم دیدم یکم خون میاد ازش یعنی انگشتم یکی دوقطره خونی شده بود ولی خیلی کم.بعد از دو سه روز این مشکلم حل شد و دیگه موقع زور زدن برای اجابت مزاج بیرون زدگی نداشتم ولی باز سرجای اولش نبود و یکم پایین تر حد خودش بود چون وقتی خودمو میشتم حس میکردم که یه چیزی پشت اسفنکترم هست و فقط بیرون نمیاد .الان متاسفانه متوجه شدم مقعدم گشاد شده و مثل قبل نیست و تقریبا راحتتر از قبل انگشتم توش میره ولی خیلی اختلافی نداره.از اون جایی که من بدون اختیار و فکر و به خاطر ارضا نشدن خیلی طولانی این کارو کرده بودم و لذتیم نبردم دیگه این کارو گذاشتم کنار منتهی الان حس میکنم مقعدم مثل قبل تنگ نیست.میخواستم بدونم دیگه انجام ندم مشکل تنگیش حل میشه ؟ و اینکه تقریبا هر موقع انگشت یا شی دیگرو وارد مقعدم میکردم بعدش پرولاپس داشتم و کمتر از یک سانت رودم میومد بیرون که ولی موقع اجابت مزاج اینطوری نبودم و از مقعدم چیزی خارج نمیشد ولی حس میکردم که رودم اومده پایین تر حالا سوال دومم اینه که این مشکلو حل نکنم برام مشکلی نداره ؟ به خدا روم نمیشه برم دکتر،برم بهش بگم چی ؟ شهوتم زیاد شده بود رابطه هم نداشتم نمیخواستم خودارضایی هم کنم بعد از یه مدت طولانی یدفعه خودمو انگشت کردم ؟ خیلی شرمندم و خجالت میکشم و لذتیم نمیبرم اصلا فقط واسه اینکه خیلی وقت بود ارضا نشده بودم شهوت بهم غلبه کرد و عقلمو از دست دادم و الان این 2 تا مشکل برام پیش اومده که رومم نمیشه برم دکتر…
    تورو خدا راهنماییم کنید چی کار کنم،اصلا افسردگی گرفتم و حالت وسواس به اینکه چک کنم همش بهتر شده یا نه…
    الان تمرینات کگل رو میخوام انجام بدم و کلا هم که این کار زشت رو کنار گذاشتم.
    متاسفانه یا خوشبختانه من جوریم که دخترای زیادی میخوان باهام باشن و رابطه داشته باشیم ولی چون نمیخوام زنا کنم و قبل از ازدواجم رابطه داشته باشم با هیچ کدومشون نرفتم و نخواهم رفت فقط ترسم از اینه که زن بگیرم بعد یدفعه ببینه مقعدم گشاده ! من تموم میشم،کل اعتبارم میره و تهمت میخورم که رابطه جنسی داشتم و اینا.
    راستش بدبختی دیگم اینه که میخوام یکی دوسال دیگه ازدواج کنم و از این چیزا میترسم.برای عمل پرولاپسم هم اصلا میخواستم از ایران برم انجامش بدم در این حد خجالت میکشم که به دکتر بگم بابت این موضوع ! تورو خدا راهنماییم کنید چه کنم.
    فقط برای گشادی مقعد که عرض کردم تقریبا یکم تو حالت عادی ظاهرش بزرگتر شده و وقتی با دست میکشمش خیلی خیلی کم باز میشه(تقریبا در اون حدی نیست که بشه گفت باز شده ولی خوب دور اسفنکترم مثل قبل نیست و اسفنکترم یکم حالت ورم کردگی داره البته تو حالتیکه با دست بازش میکنم و تو حالت عادی مشخص نیست و همون حالت عادی و نرمال قبل رو داره) ولی وقتی انگشتام رو میکردم توش باز میموند در حدی که 2یا 3 تا انگشم راحت میرفت تو
    بازم شرمندم واقعا روم نمیشد اینارو بگم ولی کمک میخواستم. خیلی خیلی ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت برای بررسی وضعیت مقعد بگیرید. لازم نیست خجالت بکشید. برخی بیماران بر اثر یبوست مزمن نیز به این وضعیت دچار می شوند و معمولا با لیزر درمان می شوند. درضمن پرولاپس روده با پرولاپس هموروئید متفاوت است و روش درمان متفاوتی دارند.

  41. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من چن باری رابطه مقعدی داشتم ولی اتفاق خاصی برام نیفتاده و دیگه انجامش نمیدم اگر ورزش کگل رو انجام بدم میتونه اثراتشو برای شغل ایندم از بین ببره؟

    1. شاید از نظر شما اتفاق خاصی نیافتاده باشد. باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد.

  42. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من چند باری اشیائ پلاستیکی رو تو مقعدم فرو کردم ولی مقعدم اتفاق خاصی براش نیفتاده(یعنی کنترل مدفوع و هوا های رودم از دستم خارج نشده)اگه کگل رو انجام بدم میتونه نشانه هاشو از بین ببره تا برای شغل ایندم مشکلی ایجاد نکنه؟ لطفا کمکم کنید خیلی نگرانم

    1. سلام باید معاینه شوید. همین که دچار گشادی مقعد شده اید یک مشکل است که عوارض گوناگونی را به همراه خواهد داشت. تمرینات کگل را هم انجام بدهید.

  43. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    من پسری ۱۸ ساله ام یه مدت علاقه به رابطه جنسی داشتم
    الان چندماهی هست که دیگ انجام نمیدم یکم مقعدم گشاد شده آیا دیگ انجام نمیدم به مدت طولانی تنگ میشه یا خیر

    1. سلام لازم است به یک متخصص جراحی مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. تمرینات کگل را انجام دهید.

  44. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین وقتتون به خیر.امروز یه اتفاقی برای من افتاد که عمیقا از این بابت ناراحتم و قلبم به درد اومده..ناخواسته از ناحیه مقعد به من حمله شده بعدش احساس شدیدا بدی داشتم احساس میکردم که درحال بالا اوردن هستم و احساس اسهال شدید داشتم.و فقط گریه میکردم.بعدش متوجه شدم که در همان ناحیه مقدار کمی خونریزی دارم و تقریبا احساس گشاد شدن مقعد رو هم حس میکنم و توان دفع مدفوع رو ندارم و با فشار دادن اندکی مدفوع خارج شد و بعد هم مقداری دستمال رو وسط نشیمنگاهم در قسمت مقعد قرار دادم.(هر دفعه بعد از رفتن به دستشویی دستمال را به همین صورت قرار میدهم). و وقتی که احساس میکردم باد معده خارج میشودبه دستمال نگاه کردم دیدم مقداری از مدفوعم به صورت مایع خارج شده. با فشار دادن ام اندکی مدفوع خارج شد ولی الان مایع گونه است. باید چه اقدامی انجام بدم خانم دکتر؟ این موضوع بشدت دردآور و آزار دهنده است.بدتر اینکه من حتی نمیتونم دراین مورد با کسی صحبت کنم.ممنون میشم لطف کنید به من کمک کنید

    1. سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ارسال عکس برای شما داروی مناسب تجویز شود. هر روز مقعد را با شامپو بچه بشویید و به آرامی خشک کنید. بعد از ویزیت به شما می گویم که تمرینات کگل را هم انجام بدهید یا خیر.

  45. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    من چند سال پیش بخاطر تجویز داروی اشتباهی دچار انسداد روده شدم و حدود یک هفته اجابت مزاج نداشتم که پس از قطع داروها به همین خاطر در بیماستان بستری و تحت عمل جراحی قرار گرفتم و جراح از طریق معقد مقداری را خارج و با تجویز مایعات و حدودا در عرض یکهفته روده ام مجدد روده ام شروع بکار کرد که مدتها اجابت مزاج برایم دردناک بود و دیگه اجابت مزاج مثل قبل نبود و در معقدم هموروئید ایجاد شد که از پماد آنتی هموروئید استفاده میکنم ولی احساس میکنم که قطر مدفوعم باریک شده و چند بار که به پزشک مراجعه کردم گفتند که دارای روده تحریک پذیر هستم و گاها در یک روز یبوست و اسهال دارم از طرفی معقدم هم بخاطر این موضوع شکل طبیعی خودش را از دست داده آیا امکان داره دچار تنگی معقد شده باشم؟ آیا با ارسال عکس امکان تشخیص وجود داره؟

    1. سلام با توجه به این که دچار تنگی مقعد می باشد امکار وجود زخم و شقاق هم وجود دارد. از مطب ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ارسال عکس برای شما داروی قوی تجویز شود. بابت روده تحریک پذیر هم توصیه می کنم از متخصص گوارش داروی مناسب بگیرید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

  46. Avatar photoXxxx گفت:

    با سلام و خسته نباشی خدمت شما.
    من قبل ازدواج رابطه مقعدی داشتم الان ۳۰ سالمه الان مشکل کنترل باد معده رو دارم میشه راهنمایی کنید که چه کارهایی انجام بدم که این مشکل رو نداشته باشم

    1. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  47. Avatar photoنيما گفت:

    سلام خانم دكتر..خسته نباشيد…من ٣٠سالمه و گرايش جنسيم بايسكشوال هست…مدتى هست كه تو رابطه با پارتنرم به شدت احساس درد و سوزش دارم…تقريبا ميشه گفت لذت جنسى نه براى من و نه پارتنرم وجود نداره…كاملا به صورت اتفاقى وقتى دكتر معده و روده ام آزمايش كنولويكپ انجام ميداد متوجه يه بواسير كوچيك شد كه تقريبا نزديكى دهانه مقعدم هست و گفتن نياز به عمل نيست..
    حالا من چنتا سوال برام پيش امده:
    ١.با چه داروهايى و ببون عمل ميشه برطرفش كرد؟؟
    ٢.آيا درد و سوزش و احساس تنگ شدن مقعدم نسبت به قبل بخاطر اين بواسير هست؟؟

    1. سلام لازم است که معاینه شوید و برای جلوگیری از بروز عوارض بعدی رابطه مقعدی را ترک کنید. برای ترک این عادت می توانید از یک مشاور خانواده یا روانشناس نیز کمک بگیرید.

      1. Avatar photoالهام گفت:

        سلام من یک ترنس حدود ۴۰ ساله هستم و حدودا با دوست پسرم نزدیک به بیش از دو دهه رابطه جنسی دارم و …. و ضمنا در شکمم هم بدون اینکه از شریکم در بدن چیزی تخلیه شود مایعی مثل منی بعد از کمی رابطه ترشح میکنند این ناشی از چه چیز میباشد و ایا زنان یا مردان هم چنین میشود یا مختص ما دختر ترنس ها است

        1. این وضعیت در افراد عادی بروز نمی کند. توصیه می کنم که حتما به یک متخصص غدد مراجعه کنید و با راهنمایی ایشان به یک جراح نیز مراجعه کنید.

  48. Avatar photoGh گفت:

    سلام خانم دکتر من یک رابطه داشتم و مقعدم یکم درد میکنه زیاد درد نمیکنه که بخاد خیلی اذیتم بکنه و اختیار باد معده هم دست خودمه فقط یکم درد میکنه اونم در موقع خارج شدن مدفوع اصلا روم نمیشه بیام دکتر ایا خود ب خود خوب میشه ؟ ممنون

    1. سلام خود به خود درمان نمی شود حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و از خود درمانی پرهیز کنید که دچار عوارض شدیدتری نشوید.

      1. Avatar photoGh گفت:

        خانم دکتر فقط بهم بگین رفتم دکتر چی بگم که مقعدم یکم درد داره من نمیتونم بگم رابطه داشتم ب دکتر چی بگم میشه از دروغ گفت ک بخاطر یبوست اینجوری شدم داروهایی ک میخاد بده باز فرق نمیکنه

  49. Avatar photoGh گفت:

    اصلا نمیشه از خود شما دارو بگیرم من حضوری جایی نمیرم چون کار زشتی کردم و نمیتونم برم بگم رابطه داشتم من مشهدم اگر شما منو معاینه میکنین من حاضرم ویزیت شما بشم اونم فقط بصورت غیر حضوری

  50. Avatar photoTiti گفت:

    سللام خانم دکتر خسته نباشید من نامزد کردم و از مقعد رابطه داریم نامزدم میگه مقعدت برای من گشاده تنگ نیست میگه بعد چند دقیقه مقعدت خیلی گشاد میشه این موضوع ارامش منو گرفته.هیچ مشکلی ندارم ولی فقط هنگام رابطه مقعدی نامزدم میگه برام گشاده.میشه راهنمایی کنید 😔😔

    1. سلام رابطه مقعدی به هیچ عنوان توصیه نمی شود و در آینده عوارض گوناگونی را هم برای شما و هم همسر شما به همراه دارد. بیشترین ضرر هم متوجه شما خواهد بود. عوارض رابطه مقعدی را مطالعه بفرمایید. این قسمت از بدن برای ایجاد رابطه جنسی آفریده نشده است.

  51. Avatar photoمهسا گفت:

    عجب داشتم میخوندم نظرات حضرات رو همشون پسر بود 😎

    1. Avatar photoپزشک اینده گفت:

      منم دقیقا نمیدونم چرا دارم میخونم ولی معلوم شد چقدر خوبع تو سربازی گرمی نمیدن بهشون،😂😂

  52. Avatar photoسحر گفت:

    میخواستم بدونم برای بحالت اول دراومدن مقعد که براثر رابطه مقعدی چین دوره درچه ازبین رفته و کمی هم بیرون زده چیکار باید کرد؟درمان از طریق دارو یا پوتاکس امکان پذیره؟ امکانش هست که بدون درمانش شریک جنسی متوجه نشه بعد درمان متوجه بشه؟مثلا بگن که این حالت بخاطر شقاق بوده! سوال بعدی اینکه برای ازدواج حتما ازمایش یاهمون معاینه بکارت لازمه؟ معاینه مقعدم میکنن؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. برخی از زوج ها حتی برای معاینه پرده بکارت هم دیگر مراجعه نمی کنند و صداقت و راستی طرفین را ملاک قرار می دهند.

  53. Avatar photoجواد گفت:

    سلام. وقت بخیر
    ایا استفاده از اب گرم در توالت باعث شل شدن و گشادی مقعد میشود؟

    1. بله این امکان وجود دارد.

  54. Avatar photoGh گفت:

    سلام خانم دکتر من رابطه داشتم یک ماه پیش و دیروز رفتم دکتر و دکتر بهم پماد و شربت و شیاف و قرص حالا دارم مصرف میکنم اما مقعدم در حالت عادی درد داره اول زیاد درد نمیکرد الان یکم درد داره ایا این درد طبیعیه خوب میشه ایا این درد از مصرف داروها هست شاید میگم مقعدمو تحریک کرده این داروها

  55. Avatar photoآرتان گفت:

    سلام وقت بخیر.دختری ۳۰ساله هستم
    خانم دکتر مدت طولانی هست در دفع مدفوع مشکل دارم و باید زور بزنم تا براحتی مدفوع را تخلیه کنم و حس میکنم باد معده ام هم خیلی زیاد شده و حتی در حین رابطه جنسی باهمسرم ۲بار نتوانستم خودمو کنترل کنم و خیلی میترسم از تکرار شدن دوباره.زائده ای را حس نمیکنم بیرون زده باشه)چهاقدامی باید انجام بدم؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی و شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. برای کنترل یبوست حتما رژیم غذایی مناسب داشته باشید، ورزش کنید و از شربت ملین استفاده کنید.

  56. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر به دادم برسید
    بنده پسر۲۷ ساله هستم در ۱۸ سالگی نادان بودم و رابطه مقعدی داشتم و هنگام مدفوع اکثر مواقع از مقعدم خون میامد بعدازدوسال دوباره رابطه داستم و در فاصله دوسال یکبار رابطه داشتم و تاحالا جمعا چهار بار اینکارو کردم پشیمونم و هر از گاهی که موقع مدفوع فشار زیاد میشه خونریزی میکنه من میخوام تا عیدازدواج کنم میترسم برم آزمایش ابروم بره بخدا توبه کردم کمکم کنید تو خونه چکارکنم درست بشه باد شکم هرازگاهی میاد
    توروخدا کمکم کنید وصع مالیم خوب نیست تا بتونم برم درمان

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری روی واتساپ برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  57. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام خانم دکتر.من ۱۷ سال سن دارم و ۶ بار رابطه مقعدی داشتم.میخواستم بدونم ک اگه ورزش کگل رو انجام بدیم و رابطه نداشته باشیم تا چند وقت نتیجه میگیریم؟و اینکه آیا مقعد کاملا به حالت اولیه برمیگرده؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. باتوجه به این که جوان هستید احتمال بهبودی کامل بالاست. اگر دسترسی به متخصص ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  58. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من یه سوال داشتم خاستم ببینم با چند بار رابطه مقعدی مقعد باز میشود

    1. سلام ممکن است با یک بار رابطه مقعدی هم به این ناحیه آسیب جدی وارد شود.

  59. Avatar photoع گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید …. من شهرستان هستم و میخوام حتما با لیزر پرتوان گشادی مقعدم رو درمان کنم (بی اختیاری باد دارم تقریبا-زود به زود هم باید برم دستشویی) ( ورزش های کگل رو انجام دادم ) سوالی که داشتم این بود من اگر حضوری مراجعه کنم همون روز درمان میشم؟ یا مثلا ممکنه برام آزمایشات دیگه ای بنویسید ؟ و همین طور شما در ویزیت بیماری های دیگه مانند همورویید و فیشر رو چک میکنید ؟ یعنی همون (وقت ویزیت برای بررسی وضعیت مقعد) میشه ؟ و اگر مثلا فیشر هم داشته باشم دو تا عمل anal dilation و فیشر رو با هم انجام میدید؟ و اینکه کلا میخوام مقعدم به آناتومی یک مقعد سالم برگرده

    1. سلام اگر تهران تشریف ندارید ابتدا از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری روش درمان مناسب برای شما تجویز خواهد شد. اگر نیاز به لیزر داشته باشید برای شما آزمایش و اقدامات قبل از لیزر تجویز می شود که برای انجام لیزر یک روزه در تهران آماده باشید. معمولا تمام بیماری های مقعدی را می توان در یک جلسه با لیزر پرتوان درمان کرد. بعد از ویزیت این مورد هم مشخص خواهد شد.

  60. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام خسته نباشید
    من آقایی هستم ۱۹ ساله
    من یک مدتی مشکل یبوست داشتم
    بعد از درمان یبوست الان ۲ سالگی هستش که در خواب بی اختیار باد معده دفع میکنم که خیلی آزار دهندست با صدای بلند
    به نظرتون باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درمان نشده می باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر زخم شقاق و اسپاسم در ناحیه مقعد نداشته باشید می توانید تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  61. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام.خسته نباشید
    ببخشید خانم دکتر برای گشادی مقعد که خواستم ویزیت راه دوربگیرم مشکلمو چی بگم کسی نفهمه.اگه بیام تهرون راه دوره اونجا کسیو ندارم جاییو ندارم چقدر زمان میبره تموم شه.هزینه اش چقده وصعیت مالیم خوب نیس

    1. سلام بفرمایید که برای بیماری نشیمنگاه وقت ویزیت آنلاین می خواهید. هزینه بعد از ویزیت مشخص می شود.

  62. Avatar photoامیررضا گفت:

    سلام خانم دکتر . من چن بار از معقد با یک دختر رابطه داشتم حالا خیلی ناراحته و عصبی میگه معقد منو گشاد کردی شکایتت میکنم دیگه درست نمیشه حالا خواستم بدونم چطور میشه دوباره تنگش کرد لطفا راهنمایی کن

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت ایشان بررسی شود.

  63. Avatar photoز_ نا گفت:

    سلام وقت شما بخیر خانم دکتر خانم ۲۸ ساله هستم و مشکلم تنگیه بیس از حد مقعد دارم و هفته ای یکبار با درد و زور شدید دستشویی میرم لطفا کمک کنید بابت درمان
    پیساپیش ممنونم از راهنمایی شما

    1. سلام ممکن است در ناحیه زخم و شقاق داشته باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. هر روز به مدت 10 دقیقه و 3 بار در لگن آب گرم بنشینید و برای دفع مدفوع زور نزنید. برای رفع یبوست از شربت ملین استفاده کنید. شما هر روز باید اجابت مزاج داشته باشید. مصرف غذای پرفیبر و آب فراوان را فراموش نکنید.

  64. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من پسر هستم و ۱۶ سالمه من کنترل باد معده خودمو از دست دادم و نمیتونم کنترل کنم برای تعجب داره چون من هیچ کاری انجام ندادم که بگم از اون هست
    و یهوی اینتوری شد ایا راه درمانی هست اگر هست لطفا
    احتمالا تشو بگید و اسم داروشو

    1. سلام ممکن است بر اثر یبوست یا اسهال شدید دچار هموروئید شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت برای بررسی بیماری های نشیمنگاه بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز خواهند کرد.

  65. Avatar photoThree گفت:

    سلام دکتر من بیستو دو سالمه هشت ماه پیش بهم تجاوز شد بهم اسیب زد خیلیم درد داشت فک کنم پاره شدم ولب خون نیومد اوایل نمیتونستم باد معدمو کنترل کنم ولی الان بهترم ولی خوب خوب نشده میخواستم بدونم چه مدتی طول میکشه کامل خوب بشم

    1. سلام حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و اجازه ندهید که این وضعیت مزمن شود. اگر از متخصص دارو بگیرید بین یک تا دو هفته مشکل شما رفع خواهد شد. اگر گوشت اضافه داشته باشید و بیماری مزمن شده باشد ممکن است نیاز به لیزر یا جراحی داشته باشید.

      1. Avatar photoThree گفت:

        چجور دارویی بگیرم اخه من خجالت میکشم ، وقتی چند روز دست شویی نمیرم بعد میرم دستشویی درد میگیره یا وقتی زیاد میشینم لطفاً اسم دارو میگین؟

  66. Avatar photoسیما گفت:

    سلام خانوم دکترمن باهمسرم چهارماه وب تعدادحدودصدباریاکمتررابطه مقعدی داشتم امادهانه مقعدم خیلی گشادنیست چون هردفه دردم میادواینک میتونم باکگل تاشش ماه دیگ دهانه مقعدم روطوری کنم ک ازنظرپزشک قانونی برای طلاق قابل تشخیص نباشه؟؟؟؟؟

    1. پزشکی قانونی حتی اگر شما چند سال پیش یک بار رابطه مقعدی داشته باشید را تشخیص می دهد. درضمن این مورد چه ارتباطی با طلاق دارد؟

  67. Avatar photoعلی گفت:

    سلام اقای دکتر من نزدیک ۱۰بار با یکی از دوستانم رابطه جنسی داشتم الان گشاد شدم و موقع دویدن بخوبی نمتونم بدوم و باسنم کمی بزرگ شده تو سنی که ۱۵ سالم بیشتر نیست بنظرتون چیکار کنم خوب بشم

    1. سلام هم به متخصص مراجعه کنید و هم رابطه مقعدی را ترک کنید. نظرات دیگر دوستان را بخوانید و ببینید که چقدر از انجام این کار پشیمان هستند.

  68. Avatar photoکاربر گفت:

    یکی از دوستان من پرسید چجوری میتونم مقعدم رو گشاد کنم و چگونه بدون دست زدن به آلت خودارضایی کنم ممنون میشم جوابمو بدید بهش بگم

    1. سلام از دوست خود بخواهید که به یک مشاور خانواده مراجعه کنند.

      1. Avatar photoکاربر گفت:

        ممنون

  69. Avatar photoحدیث گفت:

    سلام خانم دکتر من دختری 21ساله ام که تاکنون هیچ رابطه مقعدی نداشتم ولی برای اولین بار که با نامزدم رابطه داشتیم گفت احساس میکنم که راحت بود یعنی چی میتونه دلیلی گشادی مقعد باشه من که قبلا رابطه ای نداشتم

    1. به یک مشاور خانواده مراجعه بفرمایید.

  70. Avatar photoThree گفت:

    خانم توروخدا کمک کنید احساس میکنم ی ذره انگار مثل جوش کوچک در دهانه مقعدم هست فقط خیلی کوچیکه چی می‌تونه باشه

  71. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر من نزدیک ۱۰بار رابطه جنسی داشتم پسرم هستم الان خیلی زود خسته میشم و باسنم گنده شده و مقعدم کمی بزرگ شده چیکار کنم

  72. Avatar photoKousar گفت:

    سلام وقتتون بخیر من بخاطر رابطه جنسی از مقعد احساس میکنم مقعدم گشاد شده کنترل دارم اما تو نگاه کاملا مشخص شده ک گشاد شده به خاطر اینکه خانوادم نمیدونن نمیتونم دکتر برم برای لیزر میخواستم راهنماییم کنید که چیکار کنم بهتر شه و از این حاد تر نشه

    1. سلام رابطه مقعدی را ترک کنید و از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. تمرینات کگل را هم انجام دهید.

    2. Avatar photomohi گفت:

      سلام
      خانم دکتر در صورت انجام رابطه مقعدی با تمام شرایط بهداشتی اگر آب منی داخل سوراخ مقعد ریخته بشود
      موجب بیماری میشه یا نه….؟
      داخل مقعد بعد از مدتی جذب روده میشود…؟

      1. سلام اگر تمام شرایط بهداشتی را رعایت می کنید چطور آب منی به داخل مقعد راه پیدا کرده است؟؟!! بله موجب بیماری می شود.

  73. Avatar photoم____م گفت:

    سلام مشکل گشادی مقعدوگودی کمر و بزرگی باسن وشل بودن عضلات باسن دارم هزینه جراحی تک تک اینها و یک یا دو روزه انجام میشه درمانشان خیلی خیلی عذاب و کم شخصیتی میکشم

    1. سلام بیماری های مقعد و جراحی زیبایی ناحیه باسن و ساکشن چربی را می توان در یک روز انجام داد. برای مشکل گودی کمر باید به یک متخصص ستون فقرات مراجعه کنید.

  74. Avatar photoامیر گفت:

    سلام ایا بی اختیاری گاز را می توان درمان کرد

    1. بستگی به علت بروز بیماری دارد. معمولا امکانپذیر است.

  75. Avatar photoالیاس گفت:

    سلام وقت بخیر تو رابطه ام مقعدم گشاد شده میخوام بدونم تو تبریز متخصص هست که برم پیشش

    1. در اینترنت سرچ کنید که به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه جراحی مقعد مراجعه کنید.

  76. Avatar photoکوثر گفت:

    سلام بیرون ز دگی معقدی دارم بعضی وقتا ام خون میاد اذش قبلا با همسرم نزدیکی از معقد داشتم
    ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام رابطه مقعدی را ترک کنید و برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است دچار هموروئید و گوشت اضافه مقعدی شده باشید که توصیه می شود با لیزر پرتوان برداشته شود.

  77. Avatar photoزهرا فدائی گفت:

    سلام خانم دکتر
    پسر ده ساله من در کودکی عمل انسدادروده کردیم که گفتن دستگاه از طریق مقعد وارد شده و تا الان مشکل نشت مدفوع دارد به نظر شما درباره این موضوع چکار میشه انجام داد. چون خیلی روی اعتماد به نفسش تاثیر داره ممنونم ما شهرستانیم

    1. سلام ایشان باید دائم زیر نظر متخصص باشند.

  78. Avatar photoزهراقدمی گفت:

    سلام،پسره ۳ساله ای دارم که ۴ماه پیش یبوست گرفت وبافشاردستشویی میرفت ومدفوع کردبعدازمدتی وبادارووملین بهترشدوگاهی طوری بودکه اسهال داشت،الان درحدوددوماه است که بی اختیاری مدفوع کرده ودائم شلوارشوکثیف میکنه وخیلی به خودش فشارمیاره که اینکارونکنه والی مثل حالتی که پیچ به دلش بیادیهوشلوارشو…
    دلیلش چیه؟

    1. سلام اگر همچنان دارو و غذای ملین مصرف می کنند مقدار این مواد غذایی را کم کنید و حتما به یک متخصص نیز مراجعه فرمایید.

  79. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام مم با نامزدم رابطه از پشت دارم
    چکار کنم بد رابطه گشاد نشم

    1. سلام کار خاصی نمیتونید انجام بدین فقط رابطه مقعدی را ترک کنید.

  80. Avatar photoنیما گفت:

    سلام. داخل مقعدم گشاد شده ام اما بی اختیاری انچنانی ندارم.بیشتر حالت مقعد و نمای ظاهریش تغییر کرده.
    1.اصلا ظاهر مقعدم مثل سابق میشه؟
    2.درون مقعد هم که گشاد شده اینم قابل درمانه؟
    3.چرا بازی با مقعد میتونه برا بعضی ها خوشایند باشه؟
    4.به نظرتون چه تغییراتی در مقعد من بعد این چند سال اتفاق افتاده؟

    1. سلام مقعد شما با جراحی مثل قبل از گشاد شدن نمی شود. لازم است معاینه شوید و به یک مشاور خانواده یا روانشناس نیز مراجعه فرمایید تا به شما برای ترک این عادت کمک کنند.

  81. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام خانم دکتر من با همسرم رابطه مقعدی داشتم ک الان حدود یکسال و خورده ای هست ک نداریم اما من یه مدن فک کنم شقاق گرفتم به دلیل یبوست ک خونریزی داشتم ک الان خوب شده اما الان برای دفع مدفوع از انگشتانم کمک میگیرم ک خدایی نکرده باز زخم نشه الان مقعدم تقریبا جمع شده و گشاد نیست ولی مثل اولم نیست آیا این کمک گرفتن با انگشت برای دفع باعث گشادی میشه؟

    1. سلام دفع مدفوع با کمک دست یا انگشت در طولانی مدت عضلات مقعد را ضعیف می کند. به علاوه عوارضی مثل آسیب به بافت مقعد را هم به دنبال دارد. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و اگر زخم یا شقاق در ناحیه است دارو مصرف کنید تا به طور کامل بهبود یابید.

  82. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من 16 سالمه در سن 10 تا 14 سالگى رابطه مقعدى داشتم حدود 7بار مقعدم گشاده لطفا بگيد چيکار کنم کمکم کنيد براى ويزيت نميتونم چون شهرستانم و خيلى دورم

    1. سلام لازم است که رابطه مقعدی را ترک کنید. به یک متخصص مراجعه کنید و تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  83. Avatar photo. گفت:

    سلام من وقتی که به دستشویی میرم با فشار زیاد آب خودم دو میشورم آیا این کار باعث گشادی مقعد میشه به نظرتون؟

    1. سلام بله و خطرات و عوارض گوناگونی به همراه دارد.

  84. Avatar photoم ح ک گفت:

    سلام من یه خانم ۴۶ ساله هستم بنده بدلیل مشکلات کوارشی متاسفانه نمیتونم زیاد غذاهای فیبردار استفاده کنم و متاسفانه یبوست شدید دارم بصورتی که مدفوعم بصورت پشکل تکه تکه و خیلی کم خارج میشه اما اینقدر خشک هست که گاهی دچار هموروئید میشدم تقریبا چهار سال پیش هموروئیدم بصورت ناگهانی بزرگ و بسیار دردناک شد اندازه ش ۲ سانت میشد و بحدی دردناک بود که اصلا نمیتونستم نه راه برم نه بشینم و دقیقا مصادف بود با تعطیلات عید که هیچ جایی برای مراجعه نبود به ناچار با پماد انتی هموروئید و گذاشتن یخ در معقد بعداز یک هفته مشکل هموروئیدم حل شد اما از همون موقعه مشکل دیگه ای برام پیش اومد بنده از ترس اینکه هموروئیدم دوباره عود نکنه بصورت تنقیه مدفوع خود رو دفع کردم و بعد از گذشت یه مدت متوجه شدم بنده کلا به عمل تنقیه عادت کردم و اگه سه روزم مدفوعمو به این صورت تخلیه نکنم خود بخود تخلیه نمیشه گاهی که برای شل شدن مدفوع غذاهای فیبر دار که مصرف میکنم تا حدودی احساس میکنم تخلیه میشه اما احساس میکنم عضلات معقد ضعیف شده و کامل تخلیه نمیکنه حالا سوال بنده اینجاست ایا این مشکل از گشاد شدن مقعد است یا رودهام تنبل شده و عمل تخلیه کامل انجام نمیشه؟

    1. سلام شما تمام کارهایی که نباید انجام میدادید را انجام داده اید. علاوه بر این که لازم است به مطب مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت کنید احتمالا نیاز است که بیوفیدبک یا فیزیوتراپی عضلات کف لگن را نیز انجام دهید تا عضلات ضعیف شده مقعد درمان شوند. بدون معاینه نمی توان تشخیص نهایی را اعلام کرد.

  85. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام خسته نباشید دختر هستم 16 ساله به دلیل نادانی با فردی یکسال رابطه مقعدی داشتم ولی الان یکسال هست که ندارم احساس میکنم کمی گشادی مقعد دارم چیکار کنم که از طرف پزشکی قانونی این مشکل قابل تشخیص نباشد؟؟ ممنون میشم زود جواب بدین

    1. سلام در هر صورت اگر نیاز به معاینه توسط پزشکی قانونی باشد حتما مشخص می شود. برای مواجهه با این موضوع با یک مشاور خانواده یا روانشناس صحبت کنید.

  86. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانوم دکتر.من یه مردِ۳۲ساله هستم و چند سالیه که متوجه شدم نمیتونم بادمعده‌م رو نگه دارم و در جمعهای عمومی و خصوصی به هیچ عنوان نمیتونم شرکت کنم.گاهی اوقات یخورده مدفوعم رو نگه میدارم احساس میکنم یه مقدار از لباس زیرم خیس میشه و این اعصاب وروانم رو درگیر کرده.درشغلم هم بسیارتاثیرگذاشته.اعتمادبنفسم بشدت پایین اومده درصورتیکه واقعا دست خودم نیست.توروخدا بگید درمانی داره یا نه؟؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از تشخیص علت بیماری بهترین روش درمان برای شما تجویز خواهد شد.

  87. Avatar photoسینا گفت:

    سلام تا حالا رابطه جنسی نداشتم الان 21سالم هستم از سرویس بهداشتی که امدم بیرون دیدم ناگهان انگشتم تا اخر میره داخل مقعدم ولی خونریزی نداشتم بعد دیدم دوتا انگشت میره داخل این یعنی الان پاره شده؟ ولی یکمی احساس سوزش دارم چی میتونه باشه ممنون

    1. سلام شما باید معاینه شوید. به طور طبیعی دهانه مقعد در هنگام دفع مدفوع به اندازه کافی باز می شود و نباید در این حین به مقعد دست بزنید. این کار می تواند منجر به ضعیف شدن عضلات مقعد و حتی آسیب به بافت نرم شود.

  88. Avatar photoحسین همتی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده قبلا رابطه جنسی داشتم از ناحیه مقعد ک دچار شقاق وگشادی وحتی هیمورئید شدم از باد معده خیلی اذیت شدم بنده شهرستانم وی راه حلی میخوام ایا با لیزر میتونم شفااا بشم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و رابطه مقعدی را دیگر تکرار نکنید.

  89. Avatar photoشایان گفت:

    سلام خانم دکتر یه سوالی داشتم
    ایا با ۳ بار رابطه مقعدی اونم ۱۰ سال پیش،احتمال گشاد شدن هست؟خودم چیزی حس نمیکنم
    علت چروک شدن اطراف مقعد چیه؟من بیش از حد یبوست میشم ایا یبوست باعث چروک شدن هست یا با یک بار رابطه مقعدی،اطراف مقعد چروک میشه؟؟

    1. سلام بروز این علائم ممکن است مربوط به همان رابطه مقعدی یا یبوست مزمن شما باشد. در هر صورت علت هرچه که باشد نیاز به پیگیری و درمان دارید.

  90. سلام خسته نباشید
    پسری ۱۶ ساله هستم که حدوده شیش ماهیه دچار گشادی مقعد شدم،عللش از نظر خودم یبوست باشه چون چند وقتیه دچار یبوست هم شدم و عللی جز این نمیتونه وجود داشته باشه آخه نه رابطه مقعدی داشتم و…هنوز به حالت حاد نرسیده به طوری که میتونم باد معده و مدفوعم رو کنترل کنم ولی گشاد تر نسبت به قبلا شده جوری که خودم دیدمش حدوده ۳ سانت گشاد شده و موقع هایی خیلی باز میشه که رو به بغل خوابیدم و هوا می‌ره توی مقعدم. هر ماه داره بد تر میشه و نگرانم. میشه بگید درمانی براش وجود داره و اگر داره برای من چه روش درمانی توصیه می‌کنید مثلا ورزش کگل تاثیری داره؟و میشه بگید بخوام برم پزشک چه دکتری برم؟ممنون میشم پاسخ دهید.

    1. سلام ابتدا از مطب من وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز به دارو و سپس نیاز به مراجعه به یک متخصص فیزیوتراپی کف لگن یا متخصص بیوفیدبک داشته باشید.

      1. Avatar photoامیر محمد گفت:

        ببخشید آخه من شهرستان هستم نمیتونم بیام، درمورد اینکه گفتید فیزیوتراپی از لگن یعنی امکان داره لگنم مشکلی داشته باشد؟

        1. ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. ممکن است عضلات کف لگن و عضلات مقعد ضعیف شده باشد.

  91. Avatar photoهانیه.ف گفت:

    سلام
    من25سالم هست.مجرد هستم.تابحال هیچ رابطه جنسی هم نداشتم.دچار همورویید هم نشدم
    چند ماهی هست که متوجه شدم اگر مدفوع داشته باشم نمیتوانم مدتی منتظر بمانم و سپس به دستشویی بروم
    (چون قبلا هر وقت احساس دفع مدفوع داشتم،میتوانستم مدتی منتظر بمانم و سپس به دستشویی بروم)اما در حال حاضر،در زمان مدفوع داشتن؛نمیتوانم منتظر بمانم و اگر کمی تعلل کنم مقداری خیلی کم از مدفوع،شلوارم را کثیف می کند

    چرا این مشکل برایم بوجود امده؟لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام ممکن است به دلیل ضعیف شدن عضلات مقعد این مشکل ایجاد شده باشد. شما باید معاینه شوید تا علت دقیق مشخص شود. احتمالا نیاز به فیزیوتراپی کف لگن یا بیوفدبک داشته باشید.

  92. Avatar photoMahtab گفت:

    وقت بخیر
    تمرین کگل را در چه موقعیتی باید انجام داد؟(ایستاده/نشسته)
    لطفا روش اصولی انجام دادن این حرکت را توضیح دهید! +اینکه در هر مرتبه انجام این حرکت،چه ثانیه و یا دقیقه باید سپری شود؟ ودر طول شبانه روز چند بار مجاز به انجام تمرین کگل هستیم؟
    بنده در حالت خوابیده به پشت این حرکت را انجام میدم
    تا5میشمارم و بیشتر از 5ثانیه نمیتوانم

    1. سلام هم نشسته و هم خوابیده می توانید تمرین کگل را انجام دهید. در همین سایت اصول تمرینات کگل را بخوانید. با یک متخصص نیز مشورت کنید.

  93. Avatar photoامیر علی گفت:

    من یک پسر ۱۸ ساله هستم حدود سه هفته پیش در فوتبال یک تکل زدم و حس میکنم مقعدم گشاد شدع ولی هیچ علاعمی ندارم میشه راهنماییم کنید ک لین اتفاق افتاده یا ن ؟!

    1. سلام شما باید معاینه شوید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

  94. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید خواهش میکنم هر چه زودتر به سوالم پاسخ بدید من خیلی نگرانم و شب و روزم یکی شده،
    با عرض شرمندگی بسیار برای بیان کرده چنین سخنان شرم آوری من به یه مدتی از سر نادانی و ندانم کاری خود ارضایی می کردم. حالا میخواستم بدونم ایا تمام این کار ها الخصوص کار اول که گفتم باعث می‌شود که به رحم ،واژن،مثانه یا هر قسمتی که به طور غیر مستقیم از داخل راست روده مورد فشار قرار می‌گرفته آسیب برسه آیا اصلا این کار ها بجز به روده و مقعد به جای دیگری آسیب میزند ؟ الان نزدیک به ۵ ماه هست که از آخرین باری که این کار های شرم آور را میکردم گذشته و من مطمعنم که آسیبی به مقعد نزدم چون هیچ گونه درد و خونریزی نداشتم اما مسئله آسیب زدن به عضو های دیگر قسمت تحتانی و شکمی ذهن من را آشفته کرده است ، لطف با علم خود من را راهنمایی کنید. در ضمن من پریود های منظمی هم دارم که فک کنم ینی رحمم سالم است

    1. سلام از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. گاها استفاده از یک شیاف کوچک به بافت مقعد آسیب می رساند.

  95. Avatar photoاتنا گفت:

    سلام زیر مقعدم یه گوشت اضافه داره هیچ دردی هم احساس نمیکنم

    1. ممکن است هموروئید باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  96. Avatar photoسینا گفت:

    سلام
    پسری 15 ساله هستم، سابقه رابطه مقعدی ندارم و بیماری های زمینه ای مثله شقاق، هموروئید و…ندارم.مقعدم توی حالت عادی نرمال هست و اصلا باز نیست ولی زمانی که مدفوعم میگیره و میخوام برم دست شویی کامل باز میشه(قبل اینکه مدفوع کنم) بعد از تموم شدن و شستنم دوباره درست میشه. و کامل بسته هست.خواستم بپرسم این امر برای همه هست یا یک نوع مشکل یا بیماری هست، مشکل یبوست و دفع ناکامل مدفوع هم دارم.

    1. سلام اگر قبل از مراجعه به دستشویی و به محض احساس دفع مدفوع مقعد شما بی اختیار باز می شود این وضعیت طبیعی نیست. از مطب وقت ویزیت بگیرید. علاوه بر این که لازم است یبوست را درمان کنید احتمالا نیاز است دارو نیز مصرف کنید. احتمالا دچار هموروئید نیز باشید.

  97. Avatar photoآرینا گفت:

    درود
    درسته که تاپیک راجع به گشاد شدن مقعد هست.یک سوال دارم ببخشید که در این تاپیک میپرسم
    خانمی26ساله هستم و از دوران طفولیت تا به الان،هربار که میرم دستشویی
    با فشار اب خودم رو میشورم و از دست خودم استفاده نمیکنم برای شستشوی ناحیه تناسلی.
    سوالم این هست که ایا شستشو از طریق فشار اب(البته نه فشار اب خیلی زیاد و یا شدید-فشار معمولی)به پرده بکارت اسیب میزنه؟یا خیر

    1. سلام ممکن است در طولانی مدت آسیب برساند. به یک متخصص زنان مراجعه کنید. برای شستوشو نیز از آب پرفشار استفاده نکنید. ممکن است منجر به زخم شدن مقعد نیز شوید.

  98. Avatar photoفریبرز گفت:

    سلام ، من ب مدت خیلی کم ته مسواک رو داخل مقعدم میکردم شاید در کل نزدیک ۲۰ بار این کارو انجام دادم الان هم نزدیک یه سال یه سالو نیمه ک دیگ انجام نمیدم و این کارو ترک کردم ولی مقعدم مقداری گشاد شده ، میتونم جلو باده معدمو بگیرم ولی بعضی جاها اگر یهو بهم فشار بیاد نمیتونم بگیرم جلو خودمو ، میخواستم بپرسم مشکلمو میتونم در خانه یا طب سنتی حل کنم یا حتما باید ب پزشک مراجعه کنم ، مقعدم مقداری گشاده ، مشکله دیگ ای ندارم فقط از لحاظ روحی داره اذیتم میکنه ، یه سوال دیگم دارم ، ببخشید خود ب خود مقعدم گشاد میشه یا چون دیگ کاری باهاش ندارم گشاد نمیشه ؟ سن : ۱۸

    1. سلام خوددرمانی نکنید و حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. تمرینات کگل را نیز انجام دهید.

  99. Avatar photoمهرد گفت:

    سلام خانم دکتر خوبین ببخشید یک سوال داشتم من ۲۳ سالمه دچار بی اختیاری گاز روده شدم عکس از مفهوم انداختم و اینتر اسفننکر فیستول تشخیص دادن شقاق کیست و بواسیر هم داشتم من مشکلم الان بی اختیاری هست بقیه رو عمل کردم در تهران خواستم بدونم می تونم با لیزر درمان کنم؟

    1. سلام تا بهبودی کامل تمام بیماری های مقعدی که دچار می باشید تحت نظر متخصص باشید. برای لیزر هموروئید و شقاق یا فیستول و کیست مویی لازم است معاینه شوید.

  100. Avatar photoطاها گفت:

    سلام
    پسر هستم و 16 سال سن دارم نه سابقه بیماری زمینه ای نه رابطه مقعدی و… الان چند وقتیه که میرم دستشویی موقع ادرا کردن میشینم، اولش که با دست مقعد را چک میکنم کامل نرمال هست ولی بعد از اتمام ادرارم که سفت و شل میکنم مقعد باز میشه. بعد از چند بار سفت و شل کردن دوباره درست میشه این مشکل داره روانیم می‌کنه نمی دونم آخر دچار گشادی شدم یا نه چند بار هم با دوربین چک کردم همین اتفاق ها بود.ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. خودتان را برای مدت طولانی با گرم نشویید و هنگام دفع مدفوع به مقعد دست نزنید.

      1. Avatar photoطاها گفت:

        بله چشم فقط میشه بگید احتمال میدید عللش چی میتونه باشه؟مثلا هموروئید،یبوست و…

        1. علت دیلاته شدن مقعد می تواند یکی از بیماری های مقعدی یا حتی وراثتی باشد.

          1. Avatar photoDemir گفت:

            سلام
            ببخشید اگ رابطه مقعدی داشته باشی یه سال و ماهی یک بار انجام بشه، و بعد از یک یا دو سال دیگ این کارو انجام ندی
            آیا مقعد کاملا تنگ میشه و ب حالت اولش بر میگرده
            یا وقتی ک ازدواج کرد،شوهرش متوجه میشه ک قبلا رابطه مقعدی داشته ؟
            میشه لطفاً جواب بدین

          2. Avatar photoطاها گفت:

            خب اگر ارثی باشه و از والدینم به ارث برده باشم قابل درمان هست؟

          3. بله ممکن است با یکی از روش های جراحی یا با فیزیوتراپی و بیوفیدبک بهبود یابید. لازم است معاینه شوید.

  101. Avatar photoنسیم گفت:

    سلام خسته نباشید، در چه حد میشه گشادی روحساب کرد ؟

    1. در حدی که برای دفع گاز و مدفوع مشکلی نداشته باشید و بی اختیاری دفع گاز و مدفوع نداشته باشید.

  102. Avatar photoحسین گفت:

    من پسر۱۴ساله ای هستم که حدود یک سال پیش از سر نادانی یک بار انگشتم رو به مقعدم فرو بردم و فکر میکنم مقعدم گشاد شده خیلی خیلی کم و از همون موقع نا امید شدم انگار یکی ممنون نا امیدم می‌کنه میخواستم بدونم با ورزش کگل میشه کامل کامل گشادی مقعدم بر طرف بشه چون گشادی خیلی خیلی کم است و فکر میکنم که گشاد شده

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید که وضعیت سلامت مقعد شما بررسی شود. با یک بار انجام این عمل نباید دچار گشادی مقعد شوید مگر این که به بافت مقعد آسیب رسیده باشد.

  103. Avatar photoحسین گفت:

    بله من فقط یک بار این کار رو انجام دادم و به بافت مقعدم فک نکنم آسیبی زده باشم میشه فقط بگید که با ورزش کگل میشه خیلی بهتر هم شد

    1. باید معاینه شوید. شما از کجا می دانید که به بافت مقعد آسیب نزده اید؟ حتما به متخصص مراجعه کنید.

  104. Avatar photoمسعوذم گفت:

    سلام خانوم دکتر وقت بخیر من 40 ساله هستم و از 13 سالگی رابطه مقعدی داشتم قبل از رابطه داخل رو تمیز میکنم و با اب ولرم شستشو میدم و از من در هین رابطه مایع ای خارج میشه البته قبل از اینکه منی داخل ریخته بشه لزج هست بوی بدی هم نداره و گشادی هم زیاده الان چند وقته رابطه نداشتم دلیل وجود این اب چیه

    1. احتمالا دچار عفونت و حتی فیستول مقعدی شده اید.

  105. Avatar photoمایکل گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود ۱۴ سال سابقه اعتیاد داشتم و تو این مدت دچار یبوست شدید بودم و برای خروج مدفوع بعضی وقتها ازم خون میرفت و الان بعداز چند مدتی که ترک کردم بازم احساس میکنم مقعدم گشاد شده و مثل سابق نیست یه راه حل بمن بدید در ضمن شهرستان هم هستم

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید و در صورتی که مبتلا به هموروئید می باشید ابتدا با دارو درمانی و در غیر این صورت با لیزر هموروئید نسبت به درمان بیماری اقدام نمایید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  106. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر…من چندبار رابطه مقعدی داشتم بخدا خیلی پشیمونم و میدونم اشتباه کردم زیاد گشاد نشده ولی ماهیچه های مقعدم شل سده…ورزش کگل انجام دادم تاثیری نداشت آیا عمل جراحی هست که دوباره سفتش کنه و ب حالت اول برگردونش؟به جراح عمومی بابد مراجعه کنم؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر با جراحی نتیجه نگیرید لازم است به فیزیوتراپی کف لگن یا بیوفیدبک انجام دهید.

  107. Avatar photoمریم گفت:

    خانم دکتر خداعمرتون بده ببخشید زیاد سوال میپرسم اگه جراحی کنم و دیگه رابطه نداشته باشم نتیجش دائمی؟

  108. Avatar photoپرهام گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۸سالمه من چند ۲ماهی هست که میرم دست شویی با مقعد خودم بازی میکنم فکر میکنم مقعدم یکم گشاد شده لطفا بگید چکار کنم

    1. سلام این کار را ترک کنید. تمرین کگل را انجام دهید و از یک متخصص برای بررسی وضعیت سلامت مقعد نیز وقت بگیرید.

      1. Avatar photoسحر گفت:

        سلام خانم دکتر عزیز…من با همسرم چندبار سکس مقعدی داشتم بی اختیاری ندارم مشکل گشادی مقعدم افسردگی گرفتم راهی جز ورزش و فیزیوتراپی هست برای تنگ کردن مقعد؟

        1. برای برخی بیماران جراحی نیز توصیه می شود. دقت کنید که نباید این رابطه را مجدد تکرار کنید.

  109. Avatar photoسامیه گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر اگه اسفنکتر مقعد شل شده باشه با لیزر قابل درمان؟ لیزر علاوه بر درمان گشادی مقعداسفنکترهارو سفت میکنه؟

    1. سلام لازم است برای تنگ کردن کانال مقعد از یکی از تکنیک های جراحی استفاده شود که بهتر است این جراحی با لیزر پرتوان انجام شود. خاصیت لیزر پرتوان جراحی برش بدون ظریف و ترمیم سر عروق و اعصاب همزمان با برش می باشد و این نوع لیزر خاصیت تنگ کنندگی مقعد را ندارد.

  110. Avatar photoپیمان گفت:

    سلام خانم دکتر خیلی ممنون که وقت میزارین جواب سوالامونو میدین با عرض معذرت یه سوال داشتم من چندبار رابطه مقعدی داشتم سوراخ مقعد یکم بازشده و اسفنکترهای دورش حالت افتادگی پیدا کرده آیا عمل جراحی هست که بتونه مقعدو به حالت اول برگردنه؟جراحی با لیزر هست یا بیهوشی؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. مسلما مقعد به حالت اول باز نمی گردد. اما می توان با برش ظریف لیزر و بخیه جراحی پلاستیک تا حدودی اقدام به تنگ نمودن مقعد کرد. البته شرایط بیمار نیز لازم است بررسی شود. روش های دیگر نیز مثل بیوفیدبک و فیزیوتراپی کف لگن نیز می تواند موثر باشد.

      1. Avatar photoسجاد حبیبی گفت:

        سلام خانم دکتر مقعد من گشاد شده
        چیکار کنم باید لیزر انجام بشه ؟ اگه لیزر کنم دوباره به حالت اولش برمیگرده ؟ هزینه این کار چقدر هست ؟

        1. سلام برای برخی بیماران با لیزر هم نمی توان کاری انجام داد. بعد از جراحی با لیزر مسلما مقعد به شکل اولیه بازنمی گردد اما نسبت به روش های دیگر وضعیت بیمار بهتر خواهد بود. هزینه لیزر نیز بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد.

  111. Avatar photoعمو زنجیر بافیان گفت:

    اون دسته از دوستانی که به واسطه دوستانشون گشاد شدند درخواست غرامت یا خسارت کنند. باتشکر ناموسا پاک نکن خانم دکتر

  112. Avatar photoمحمد مهدی گفت:

    سلام خسته نباشین
    مادرم از بیماری گشادی مقعدی خیلیییی شدید رنج میبره
    شبا به جز تخم مرغ هیچ چیزی درست نمیکنه
    راه درمانش چیه

    1. لازم است ایشان معاینه شوند. علت دیلاته شدن مقعد لازم است رفع شود. انجام تمرینات کگل و حتی فیزیوتراپی لگن کمک کننده است.

  113. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر لطف کنید بفرمایید جراحی برای ترمیم اسفکترخارجی مقعد وجود دارد؟ باتشکر

    1. در برخی موارد این امکان وجود دارد و بعد از ویزیت بیمار می توان تشخیص نهایی را اعلام نمود.

  114. Avatar photoآرمیتا گفت:

    سلام خانم دکتر من ده سال سوراخ مقعدم کمی باز شده و کامل بسته نمیشه وقتی دستشویی میرم یه تیکه گوشت دورتا دورمقعدمو میگیره و اسفکترهای مقعدم ب شکل بالاو پایین است و اصلا باهم تناسب ندارن خیلی نگرانم توروخدا بگین با جراحی درست میشع؟علت این عارضه چیه؟

    1. سلام ممکن است مبتلا به هموروئید باشید. اگر مشکل حاد دیگری وجود نداشته باشد با لیزر هموروئید می توانید بهبود یابید.

  115. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خانوم دکتر دختر من ۹ سالشه از بچگی یبوست داشت و من هر راهی رو امتحان کردم واسه حل مشکلش موقت بود چند باری که دکتر بردمش راه هاشون رژیم غذایی بود که فایده نداشت الان یه مدته احساس میکنم مقعدش گشاد شده چون عذر میخوام مدفوعش ضخامتش زیاد شده نگرانم از یه بچه چطور اینجوری خارج میشه خیلی خیلی نگرانم چطور مشکلشو حل کنم ؟

    1. با یک متخصص در ارتباط باشید و تا بهبودی کامل درمان ایشان را پی گیری بفرمایید.

  116. Avatar photoباهر یادگاری گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من قبلا در کودکی و از روی نافهمی رابطه مقعدی داشتم.
    الان ۱۸ سال یا بیشتر گذشته و الان من با مشکل نفخ زیاد و جمع شدن باد در شکمم مواجه هستم.
    آیا این عوارض همان رابطه هست و اینکه قابل درمان هست؟

    1. ممکن است مربوط به مشکلات گوارشی باشد. تحت نظر متخصص تغذیه و گوارش باشید.

  117. Avatar photo.... گفت:

    خانوم‌دکترتوروخدا‌کمکم‌کنید‌الان16سالمه‌نامزدم‌چند‌بارازم‌رابطه‌مقعد‌خواسته‌حدودا10بار‌که‌الان‌حس‌میکنم‌گشاد‌شدم‌نامزدمم‌اعتراض‌میکنه‌گشادشده‌توروخدا‌کمکم‌کنید

    1. از انجام رابطه مقعدی خودداری کنید. حتما به یک مشاور خانواده مراجعه کنید. برای بررسی وضعیت مقعد نیز به یک متخصص مراجعه کنید. از لحاظ قانونی هم کار ایشان خطا است و قابل پی گیری می باشد.

  118. Avatar photoA گفت:

    ببخشید من بچه شهرستان،چند باری در حمام با مقعد خودم بازی کردم و الان فکر میکنم گشاد شده و برای کارم حس میکنم دردسر ساز میشه،میخ استم بدون ویزیت میشه ی نگاهی ب عکس من بندازید ببینید مشکل داره یا نه؟

    1. بله این عمل را ترک کنید و از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  119. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام خانم داکتر من دختر هستم باز نامزدم رابطه معقد داشتم 19 سالم است بیشتر از 10 بار رابطه داشتیم و رابطه آخر ما خیلی شدید بود احساس میکنم معقدم بزرگ شده میشه راهنمایی کنین چی کار انجام بدم مثل سابق بشه

    1. به هیچ عنوان این عمل را تکرار نکنید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. تمرینات کگل را انجام دهید. ممکن است مقعد شما به وضعیت طبیعی قبلی بازنگردد.

  120. Avatar photoسیما گفت:

    سلام خانم داکتر ۷ردز عمل هموردیید سنتی انجام دادم تو اینه نگاه میکنم سوراخ مقعد گرد نیست و حالت بیضی سده آیا طبیعی یا بخاطرعمل ابنجوری شده خیلی نگرانم

    1. سلام به دلیل التهاب به این شکل شده است و تا 4 الی 8 هفته آینده کاملا از بین می رود. این التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید باید هر روز کمتر شود و اگر بیشتر شد نشانه عفونت است و لازم است به جراح خود مراجعه کنید.

  121. Avatar photoزهره گفت:

    سلام خانم دکترجان بنده ده سال یبوست مزمن مبتلاهستم به دلیل کم کاری تیروئید بهبود یافتم ولی به دلیل فشار زیاد به روده اسفکترهای مقعدم شل شده ولی سوراخ مقعد گشاد نشده به متخصص مراجعه کردم ۱۲جلسه بیوفیدبک انجام دادم ولی بی فایده بود راه درمان چیست ایا با جراحی بهبود میابد؟

    1. سلام خانم زهره گرامی شما باید معاینه شوید. ممکن است با جراحی با لیزر بتوانید به نتیجه برسید. احتمالا جلسات بیوفیدبک را باید بیشتر ادامه میدادید.

  122. Avatar photoMot گفت:

    سلام من مدتیه به یبوست دچار و وقتی به دکتر مراجعه کردم گفتن دچار گشادی مقعد هستم و برام دارو تجویز کردن با اینکه علائمی مانند بی اختیاری ندارم، آیا با خوردن دارو مشکل حل می شود و اینکه بیماری در چه مرحله ای؟

    1. شرایط بیمارانی که دچار دیلاته مقعد شده اند با یکدیگر متفاوت است و لازم است بیمار معاینه شود تا بتوان نظر داد.

  123. Avatar photoمرضیه گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر عزیز من چندبار با همسرم رابطه مقعدی داشتم بی اختیاری ندارم اما عضله اسفکتر به شدت افتادگی داره که جراح به من پیشنهاد عمل اسفکتروپلاستی رو داد با انجام این عمل نقص برطرف میشه؟ یعنی بعد چندسال امکان باز شدن بخیه ها نیست؟ چون‌مشکل بی اختیاری ندارم فقط برای شکل و ظاهرش میخوام جراحی کنم
    تشکر از اینکه وقت میزارین

    1. رابطه مقعدی را ترک کنید و به بخیه ها فشار نیاورید تا بهبودی حاصل شود.

  124. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر من به دلیل شل شدن و اسفکترها دکتر تشخیص جراحی اسفکتروپلاستی داداه سوال من اینه با اینکه بی اختیاری ندارم امکان داره بعد چندسال بخیه های عمل باز شه و من مبتلا به بی اختیاری شم؟

    1. این مورد را باید از جراحی که قرار است این جراحی را انجام دهند سوال کنید. باز شدن یا باز نشدن بخیه نیز ارتباط مستقیمی با میزان مراقبت شما دارد.

  125. Avatar photoث گفت:

    سلام وقت بخیر سرکار خانم میخواستم بدونم عمل لیزر گشادی مقعد همون کاره جراحی اسفکتروپلاستی رو انجام میده ؟ و اینکه من هر جا سرچ میکنم فیشر زخم سطحی روی مقعد هست … اگه این زخم پارگی چند میلی متری داخل مقعد باشه جایی که همورویید داخلی ایجاد میشه اسمش همون فیشره ؟ و با لیزر بهبود پیدا میکنه؟ و اینکه معمولا همورویید درجه 2 رو با دارو درمان میکنن ولی اگر بیمار بخواد لیزر بشه این کارو انجام میدید؟ منظورم اینه عمل فیشر و همورویید و گشادی مقعد تو یک جلسه انجام میشه؟

    1. آنوپلاستی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می شود و جایگزین مناسب جراحی با تیغ و کوتر می باشد. ممکن است زخم فیشر یا شقاق بیرون یا داخل مقعد ایجاد شود و درمان مناسب آن توسط متخصص بعد از ویزیت بیمار تعیین می شود. تمام درمان های با لیزر در یک جلسه به طور سرپایی انجام می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  126. Avatar photoهانیه گفت:

    سلام خانم دکتر برای درمان گشادی مقعد باید به چه پزشکی مراجعه کنم؟جراحی عمومی یا کولورکتال؟

    1. به جراح عمومی متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

  127. Avatar photoسهیل گفت:

    سلام خانم داکتر گرامی آیا عمل جراحی برای تنگ کردن مقعد وجود دارد؟

    1. سلام بله برای برخی از بیماران این جراحی انجام می شود.

  128. Avatar photoHoseen گفت:

    سلام من پسر۲۳هستم حدود۸سال پیش یک رابطه داشتم از مقعد الان مقعدم گشاد شده نمیتونم باد معدمو نگه دارم و باسنمم خیلی شل شده تورو خدا خانم یک کمک بکنید که مثل اول بشه خیلی خجالت میکشم جای برم اصلا حالم خرابه وضع مالی خوبی هم ندارم

    1. تمرینات کگل را انجام دهید. از انجام رابطه مقعدی به شدت پرهیز کنید. به یک متخصص نیز مراجعه کنید.

  129. Avatar photoMahamad گفت:

    الان مقعدم گشاد شده وباسنمم شل شده تورو خدا یک کمک بکنید

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. فیزیوتراپی کف لگن و تمرین کگل نیز به شما پیشنهاد می شود.

  130. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز.غیر از روش بیوفیدبک ولیزرچه راهی است برای تنگ کردن مقعد؟ من با همسرم دوباررابطه داشتم گشاد شده بیوفیدبک رفتم تاثیر نداشته ایا جراحی هست باز هست که بخیه بزنن مقعد رو ب حالت اول برگردونن؟ هم گشاد شده یعنی سوراخ مقعد کشیده شده و حالت بیضی گرفته هم اسفکترهاش شل شده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. علاوه بر ترک رابطه مقعدی از یک متخصص پماد مناسب دریافت کنید و تمرینات کگل را هم انجام دهید.

  131. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر. لطفا میفرمایید منظور از گشادی مقعدی چیست؟ اگر مقعد فقط شل باشه و مثلا با وارد کردن فشار کم باز بشه ولی در حالت عادی به هم چسبیده باشه هم این مورد صدق میکنه؟

    1. اصطلاح دیلاته شدن مقعد زمانی گفته می شود که عضلات مقعد کشیده شده یا ضعیف شده است. به همین دلیل بیمار قدرت انتقباض عادی و غیر ارادی عضلات مقعد را ندارد. حتی برخی بیماران توانایی انقباض ارادی مقعد را نیز از دست می دهند. برخی بیماران به دلیل کمک گرفتن از دست در هنگام دفع مدفوع دچار این وضعیتی که شما اشاره کرده اید می شوند. که این عارضه مربوط به ضعیف شدن عضلات دهانه مقعد می شود.

  132. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم داکتر عمل تنگ کردن مقعد در صورت نداشتن رابطه دائمی است یا بعد چندسال دوباره گشاد میشه؟

    1. اگر به ناحیه مقعد فشاری وارد نشود دلیلی ندارد که مجدد دیلاته یا گشاد شود. مگر در مواقعی که بیماری های مقعد یا عوامل ژنتیک در بروز این عارضه تاثیرگذار باشند.

  133. Avatar photoabooli گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر توروخدا کمکم کنید بنده 17سالمه درسن15سالگی ی عده از خدا بی خبر زورگیرم کردن و باهام رابطه جنسی انجام دادن الان من مقعدم گشاده توروخدا کمکم کنید چکار کنم؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  134. Avatar photoA گفت:

    سلام من 17 سالم هست هیچ رابطه ای نداشتم ولی مقعد خود رو با انگشت بازی کردم میتوانم باد معده و مدفوع خود رو نگه دارم ولی احساس میکنم که یکم معقدم باز شده خیلی کم باید چیکنم بدون جراحی یا لیزر چیکار کنم

    1. این عمل را مجدد تکرار نکنید. لازم است یک متخصص ناحیه را معاینه کند که زخم شقاق و آسیبی در ناحیه ایجا نشده باشد. سپس می توانید تمرینات کگل را انجام دهید.

      1. Avatar photoپرهام گفت:

        من دخترم با نامزدم رابطه مقعدی داشتم ۴ بار کلا ولی نمیدونستم چه ضررهایی داره الان که فهمیدم دیگه این کارو نمیکنم و عوارضی ندارم ولی احساس میکنم گشاد شده چیکار کنم

  135. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴۰ سالمه و ترکیه زندگی میکنم . متاسفانه مدت سه ساله که به دلیل بیماری روده، دچار ناراحتی در مقعد شدم و احساس میکنم عضلات مقعدم درست عمل دفع رو انجام نمیده.چه جوری میتونم از شما نوبت غیر حضوری بگیرم؟

    1. لطفا به واتساپ مطب پیغام بدهید که منشی برای شما وقت ویزیت آنلاین مستقیم با خودم هماهنگ کنند. ممکن است مبتلا به زخم شقاق شده باشید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  136. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر.با عمل تنگ کردن مقعد ایا سوراخ مقعد تنگ میشود یا تا حدودی مشکل برطرف میشود؟

    1. سلام لازم است بیمار معاینه شود. برای برخی بیماران نمی توان کاری انجام داد.

  137. Avatar photoپرهام گفت:

    من دخترم با نامزدم رابطه مقعدی داشتم ۴ بار کلا ولی نمیدونستم چه ضررهایی داره الان که فهمیدم دیگه این کارو نمیکنم و عوارضی ندارم ولی احساس میکنم گشاد شده چیکار کنم

  138. Avatar photoآنیتا گفت:

    سلام من دختر هستم ۱۸ سالمه رابطه مقعدی داشتم به تعداد دفعات زیاد الان مقعدی خیلی گشاد شده اذیت میشم نمیدونم چیکار کنم چه دکتری باید برم شهرستان هستم فکر نکنم دکتر متخصص جراح عمومی داشته باشه راه های درمانش چیه

    1. رابطه مقعدی را ترک کنید. تمرینات کگل را انجام دهید. در اولین فرصت به یک متخصص جراحی و لیزر در تهران مراجعه کنید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  139. Avatar photoعلی رضایی گفت:

    باسلام با ترک آن می‌توانیم استخدام سپاه پاسداران شویم؟
    و تا سال باید ترک کنیم که آثار خودارضایی از بین رود؟

    1. بستگی به فیزیولوژی بدن بیمار دارد و لازم است معاینه شوید.

  140. سلام آیا اگر خودارضایی را ترک کنیم استخدام سپاه میشویم و در چه مدت باید ترک کنیم که بتوانیم استخدام شویم؟

  141. Avatar photoشیوا گفت:

    سلام من بیشتر از ۵ بار رابطه از مقعد داشتم
    حس میکنم گشاد شده مقعدم ولی بیشتر از ۲ سانتی متر نیست (طبق چیزی که خوندم داخل گوگل )
    احساس سوزش و درد دارم بعد اخرین رابطه ، و باد معده ام هم زیاد شده هم بعضی وقتا قابل کنترل نیست
    باید جراحی بشم ؟

    1. رابطه مقعدی را ترک کنید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. اگر به موقع اقدام نمایید نیازی به جراحی یا لیزر نخواهید بود.

  142. Avatar photoشهلا گفت:

    سلام خانم دکتر.من جراحی بواسیر کردم و متاسفانه بی اختیاری مدفوع گرفتم ب دکتر مراجعه کردم گفت سوراخ مقعد یکمی گشاد۸ شده و اسفنکترها اسیب دیده برام بیوفیدبک تجویز کرد جلسات رو رفتم ولی هیچ تاثیری نداشت چه راه درمان دیگه ای وجود داره؟که عضلات مقعدم درست شه و بی اختیاری درمان شه؟

    1. تمرینات کگل را هم انجام دهید. برای انجام عمل دفع مدفوع برنامه منظم داشته باشید. رابطه مقعدی هم به هیچ عنوان نداشته باشید.

  143. Avatar photoهستی گفت:

    سلام ایا شما معاینه سلامت مقعد هم انجام میدید؟
    من شقاق دارم و احساس میکنم مقعدم گشاد شده
    میتونم جلوی مدفوع و باد معدم رو بگیرم
    فقط مقعدم خیلی باز میشه به نوعی که انگشتم به راحتی به داخل مقعدم میره ولی با اسفنکترای مقعدم میتونم کامل ببندمش
    ایا دلیل با باز شدن شقاق یا بواسیر میتونه باشه؟
    در ضمن من یه مدت رابطه مقعدی هم داشتم ولی اختیارم رو از دست ندادم

    1. سلام بله این معاینه را انجام می دهم. لازم است نوع بیماری شما به طور دقیق تشخیص داده شود تا بتوانم راه درمان مناسب را تجویز کنم.

  144. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام دکتر آیا فیستول مقعد بل لیزر قابل درمانه؟

    1. لیزر فیستول مقعدی با لیزر پرتوان جراحی انجام می شود و من این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  145. Avatar photoنیلو گفت:

    سلام برای درمان بی اختیاری مدفوع به چه پزشکی باید مراجعه کرد،

    1. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  146. Avatar photoرویا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من چند سال پیش فیشر داشتم و عمل اسفنگتروتومی شدم
    الان بعد از چند سال اگه اول مدفوع سفت بشه،باعث فیشر میشه و عضله به شدت منقبض میشه و درد فوق العاده زیاد،طوری که با دیلتیژل و رکتول و آب گرم خوب نمیشه،فقط باید متاکاربامول بخورم تا ۳-۴ روز که کم کم انقباضش کمتر شه،راهنمایی میفرمایید چیکار باید بکنم؟
    خسته شدم واقعا

    1. لازم است رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و از مطب هم وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز باشد لیزر شقاق برای شما انجام شود.

  147. Avatar photoناشناس ۷۷ گفت:

    سلام من پسری هستم ۲۴ ساله امروز متوجه شدم بالای سوراخ مقعدم سوراخی به همون اندازه بای سوراخ مقعدم وجود داره صورتی رنگ بدون هیچ گونه ترشحی میخاستم ببنم آیا خطرناک یا که نه ممنون میشم جواب بدید

    1. ممکن است دچار عفونت ناشی از کیست مویی شده باشید. لازم است معاینه شوید.

  148. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر با عرضه خسته نباشی عرض کنم خانم بنده بعد از بعد زایمان مشکل گشادی معقدپیدا کرده و شب موقع خواب اختیار از دست میدهد رابطه جنسی از معقد هم نداشتم چه باید بکنیم چون واقعا از این مسئله رنج میبریم

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز به جراحی با لیزر داشته باشند. در غیر این صورت برای بیوفیدبک کف لگن به فیزیوتراپ ارجاع داده می شوند.

  149. Avatar photoM گفت:

    سلام خانم دکتر منم این مشگلو دارم و از رابطه به وجود اومده ولی شرایط اومدن به تهران و حتی غیر حضوری رو هم ندارم
    لطف میکنید راهنمایی کنید غیر از ورزش‌کگل چسکار میشه کرد؟
    زدن اب انار یا عسل به ناحیه تاثیر گذار و بدون عوارض هست؟

    1. ممکن است استفاده از عسل کمک کننده باشد. مراقب باشید با تجویزهای غیر اصولی و غیر پزشکی دچار عوارض و مشکلات دیگر نشوید و در اولین فرصت حتما به متخصص مراجعه کنید.

  150. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۱۷ سالمه ۲ سال پیش ۱ بار رابطه داشتم، سال بعدش دوبار ولی فاصله زمانی داشت، امسال هم ۳ بار به طور ۳ ماه درمیان
    میشه لطفا لطفا یه دارویی رو معرفی کنید تهیه کنم که مشخص نشه چون دارم ازدواج هم میکنم
    همدان هم هستم‌نمیتونم خدمت برسم

    1. تمرینات کگل را انجام دهید و برای دریافت دارو از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. درضمن ممکن است با مصرف دارو مشکل شما حل نشود.

    2. Avatar photoС گفت:

      سلام، من یک پسر 15 ساله هستم،من یه مدت هروقت حمام میرفتم، با فشار زیاد اب، مقعدم را میشستم یه مدت هم که با اسپری مو های زائد در ناحیه مقعد را از بین میبردم، الان صرفا مقعدم گشاد نشده،شکلش تغییری نکرده،ولی انگار عضلاتش ضعیف شده،چون انگشت رو میشه واردش کرد ولی در حد 1 سانتی متر،میشه لطف کنید به راهنمایی به من بکنید.

      1. تمرین کگل را انجام دهید. فیزیوتراپی کف لگن و بیوفیدبک نیز برای تقویت عضلات کف لگن توصیه می شود.

  151. Avatar photoمحمدرضاقنواتی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من ۳۸ سالمه چندسال پیش یه خونریزی خیلی کمی بعداز دفع داشتم که متوجه نشدم از چیه الان خروج باد بی اختیار دارم ودر بیشتر مواقع حس نمیکنم نفخ معده هم دارم وروز به روز بیشتر میشه و تاحدی هم یبوست وهمیشه احساس میکنم نیاز به دستشویی دارم امونم و بریده هیچ جانمیتونم برم توروخدا کمکم کنید باید به کدوم متخصص مراجعه کنم

    1. احتمالا به هموروئید مبتلا شده یاد. برای تشخیص و درمان صحیح از مطب وقت ویزیت بگیرید مشکل شما قابل درمان است.

  152. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید 37سالمه عادت رابطه مقعدی دارم الان ببخشید نمیتونم باد معده را نگه دارم مخصوصا تو مهمونی و جمع اذیت میشم و مقعدم گشاد شده چیکار کنم خوب بشم از شهرستان هستم

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. رابطه مقعدی را نیز تکرار نکنید زیرا علائم شما تشدید می شود و دچار دیگر بیماری های مقعدی نیز خواهید شد.

  153. Avatar photoمیترا گفت:

    سلام خانوم دکتر من دختری 17 ساله هستم 1 سال پيش 3 بار رابطه مقعدی داشتم والان حس میکنم مقعدم گشاد شده درحدی که دو انگشت به راحتی وارد می‌شوند ولی درحدی نیس که نمیتونم باد معدم رو کنترل کنم لطفا راه درمان چیست و اگر بخواهم عمل جراحی کنم چقد طول می کشد و آیا مثل قبل برمی‌گردد

    1. تمرین کگل را انجام دهید. رابطه مقعدی را تکرار نکنید و به یک متخصص نیز مراجعه کنید.

  154. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر من با همسرم چندسال رابطه از پشت داشتم بی اختیاری گرفتم الان حدود ۴ سانت بازشده بیوفیدبک رفتم تاثیری نداشته غیر از این راه درمانی داره که تنگ بشه؟

    1. ممکن است نیاز به جراحی داشته باشید توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  155. Avatar photoDany گفت:

    سلام وقت بخیر
    ایا رابطه مقعدی حتی یکبار . منجربه تغییر شکل و فرم دائمی مقعد میشود ؟؟
    و کسی که ۳ بار در کل رابطه مقعدی داشته ایا مقعد به شکل اول باز میگردد؟؟؟ لطفا راهنمایی کنید

    1. بستگی به فیزیولوژی بدن بیمار و شدت فشار وارد شده دارد. در برخی موارد اگر مدت طولانی این عمل تکرار نشود آثار آن نیز از بین می رود.

  156. Avatar photoHn گفت:

    سلام خانم دکتر پسر ۳۰ ساله هستم من حدود ۱۰سال پیش — بعد اون جریان دیکه انجام ندادم تو این 10سال همون گشادی مونده میشه راهنمایی کنید چکارمیتونم بکنم بدونه جراحی و درد و بعدش دیکه معلوم نمیشه؟

    1. تمرین کگل را انجام دهید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  157. Avatar photoتینا گفت:

    سلام من خانم هستم ۳۵ساله به دلیل یبوست شدید دچار گشادی و در برخی موارد پارگی مقعد شدم
    و الان دچار بی اختیاری خروج گاز معده هستم
    آیا راه حل غیر ورزشی وجود داره؟
    از تنگ کننده های واژن میشه استفاده کرد؟
    کگل رو تا چ مدت باید انجام بدم ک تاثیر ببینم؟

    1. ممکن است جراحی با لیزر برای شما کمک کننده باشد. تاثیر ورزش کگل بسته به شدت بیماری متفاوت است و ممکن است دو ماه طول بکشد تا اثرات آن را مشاهده کنید.

  158. Avatar photoسایه گفت:

    سلام خانم دکتر پدر من جراحی دیسک کمر داشته و بعد از جراحی دچار گشادی مقعد شده ایا درمانی برای این مورد هست. در ضمن با انجام ام ار ای بعد از جراحی اثبات شده که هیچ اسیبی به عصب ها وارد نشده.

    1. با انجام تمرینات کگل و یا فیزیوتراپی کف لگن وضعیت ایشان بهتر خواهد شد.

  159. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر برای درمان گشادی معقد یا اسفنکتر اگر تشخیص پزشک بر عمل جراحی باشه جراحی تهاجمی انجام میشه یا با لیزر هم امکان پذیر هست ؟

    و عوارض لیزر و جراحی تهاجمی چیه ؟

    1. بستگی به نظر پزشک دارد. مسلما روش های کمتر تهاجمی بهتر از روش های جراحی تهاجمی با تیغ و کوتر است.

  160. Avatar photoمانی گفت:

    درود ، من ۴۲ سال سن دارم در ۲۵ سالگی پس از ترک اعتیاد با راهنمایی دوستم پودر و کپسول کراتین و آمینوم میخوردم و باشگاه میرفتم ، انرژی زیاد داشتم و وزنهای سنگین میزدم که دچار درد در مقعد شدم ، به ۶ دکتر مراجعه کردم و کلونوزکوپی هم شدم و تمامی دکترها گفتند هیچ مشکلی ندارم و من به اشتباه پیش دکتری رفتم که بدون معاینه من رو جراحی کرد ، من از سال ۱۳۸۷ تا به امروز درد مقعد دارم و سال ۱۳۹۹ که پیش دکتر رفتم پس از کلونوزکوپی و آزمایش به من گفتند که افتادگی مقعد دارم و آن دکتر جراح یکی از رگهای تو را برداشته، دکتر هیچ کمی نتوانستند به من بکنند، بنده تابحال رابطه مقعدی نداشته ام.
    همکنون چکار کنم؟

    1. علت مراجعه ابتدایی شما هرچه که بوده است در حال حاضر اگر دچار افتادگی روده شده باشید لازم است به فوق تخصص جراحی کولون مراجعه کنید. به پزشک عمومی و غیر متخصص مراجعه نکنید.

  161. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر
    دو سوال از خدمت شما داشتم

    من به عارضه گشادی معقد یا گشادی اسفنکتر مبتلا هستم و نشانه اون هم اینه که در کنترل مدفوع مدت زمان زیادی نمیتونم مدفوع نگه دارم و سریعا باید به سرویس بهداشتی مراجعه کنم

    دیدم تو متن نوشتید که زور زدن باعث ایجاد مشکل میشه من اگر زور نزنم مدفوع داخل رکتوم باقی میمونه و خیلی حس ناخوشایندی میده ماندن مدفوع و تمام کردن کار در دستشویی

    و سوال دوم اینکه با لیزر درمانی امکان درمان گشادی معقد هست ؟؟

    با تشکر و سپاس از خدمت شما

    1. شما نیاز به درمان تخصصی دارید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر به درمان دارویی جواب ندهید درمان با لیزر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  162. Avatar photoآنا گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر ببخشید من یکبار هرچقدر زور میزدم نمیتونستم مدفوع کنم بخاطر همین از انگشتم کمک گرفتم برای خروج مدفوع و احساس کردم انگشتم به چیز نرم و گوشت مانندی خورد از انتهای مقعدم و ترسیدم
    چند بار دیگه بازم انگشت زدم اون چیز نرم هستش نزدیک دهانه نیست دوره و انگار که یه تیکه گوشته وقتی زور میزنم برای دفع جلوتر میاد
    میترسم دکتر برم یا با کسی درمیان بزارم علائمی ام ندارم هرچقدرم گوگل زدم اسم هیچ بیماری نیاورد ممنون میشم راهنماییم کنید که ممکنه چ مشکلی داشته باشم

    1. احتمالا هموروئید داخلی می باشد و اکثر مردم بر اثر یبوست مزمن دچار این بیماری می شوند. خود درمانی نکنید و حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید و رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید.

  163. Avatar photoآنا گفت:

    سلام وقت بخیر،خانوم دکتر من چندباری رابطه مقعدی داشتم الان احساس میکنم یکم گشاد هست و خارش بیشتر اذیتم میکنه باید چیکار کنم؟

    1. احتمالا به عوارض رابطه مقعدی دچار شده اید که هموروئید یا بروز آلودگی های عفونی است. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود و این عمل را هم تکرار نکنید.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام.من چند بار شی هایی رو وارد مقعدم کردم.و یک شب متوجه شدم که وقتی دراز می کشم هوا وارد بدنم میشه از مقعد و بدنم پر هوا میشه و موقع پیاده روی و بعد از مدفوع کردن بدتر میشه.و الآن ۴ ماهی هست که اینجوری ام.و کلافه ام کرده.بعد از چند روز خودش بهتر شد و هوای کمتری وارد بدنم میشدولی دوباره چندروزیه که بدتر شده و شکمم ورم میکنه و دل درد و نفخ مداوم دارم.و قبلاً همراه با هوا احساس سرنا هم داشتم در مقعدم که فکر کنم به خاطره احساس ورود هواست و الآن احساس گرما هم باهاش دارم که فکر کنم به دلیل خروج هوا باشه و احساس چیزی در مقعدم می کنم که بعضی مواقع درد میگیره و به پزشکم رفتم و گفت بیا تا چند تاآزمایش بنویسم منم ترسیدم و ندفتم.صیح ها که از خواب بلند میشم چند دقیقه دیگه هوا وارد نمیشه و بعدش شروع میشه.و حالا به خاطره شی هاست؟؟؟و مشکلم گشادی مقعده؟؟؟چه درمان خونگی هست براش؟؟؟و من خیلی یبوست پیدا می کردم و می تونه به خاطره یبوستم باشه؟؟؟و می تونم از ورزش کگل استفاده کنم؟؟؟پیداروی برم یا نه؟

        1. اگر در ناحیه مقعد زخم شقاق ندارید حتما ورزش کگل را انجام دهید. به هیچ عنوان این عمل را تکرار نکنید. احتمالا مشکل گوارشی شما هم به همین دلیل است و مراقب رژیم غذایی خود باشید که یبوست نگیرید.

  164. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانوم دکتر من حدود دوسال پیش زایمان طبیعی داستم و چون زابمانم بد بود عضلات کف لگنم ازضعیف شد و باعث یبوست میشد و حدودو یک سالو چهار ماه هر جا میرفتم کسی نمیفهمید مشکل از لگنمه نه گوارش وطی این مدت من همش شقاقو و بواسیر داشتم الان با فیزیو تراپی مشکل یبوستم حل شده ولی احساس تنگی مقعد میکنم دکتر هم رفتم معاینه کرد و گفت مقعدت سفت شده ببخشد اگه یکم مدفوعم سفت باشه مقعدم از،داخل زخم میشه واقعا این زخم ها بخاطر تنگی مقعده و چه درمانی داره من اصفهانم و نمیتونم مطب بیام

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر با ارسال عکس از ناحیه امکان تشخیص بیماری شما وجود نداشت تصویربرداری تجویز می شود. سپس روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. با توجه به علائمی که دارید احتمال وجود زخم شقاق مقعدی وجود دارد.

  165. Avatar photoمهشید گفت:

    سلام پدر من بعد از جراحی دیسک و تنگی کانال در مهره 4 و 5 دچار گشادی رکتوم شده و با هر بار دفع ادرار مدفوع نیز خارج میشود. ایا درمانی برای این مشکل هست؟

    1. ایشان باید معاینه شوند. ممکن است این وضعیت موقت باشد اما بررسی سلامت مقعد ضروری است.

  166. Avatar photoسیمرغ گفت:

    سلام
    آقا هستم ۳۹ سالمه
    ۱۱ سالگی یک آقای جوان بهم تجاوز کرد و مقعدم را پاره کرد.از اون به بعد میدونستم پارگی دارم بچه بودم و میترسیدم.بعدا هم که بزرگ شدم و شرم دارم.نمیدونم چکار کنم‌.برای بزرگسالی خودم نگرانم.میشه بگید من چکار کنم.آیا عمل میشه و من راحت میتونم زندگیمو عادی ادامه بدم؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است معاینه شوید و رابطه مقعدی را هم تکرار نکنید. انجام تمرینات کگل نیز کمک کننده است.

  167. Avatar photoشقایق گفت:

    سلام
    مادر من ۶۵سالشونه حدود ۱۰سال پیش عمل روده انجام دادن کیست روده داشتن وقسمتی از روده برداشته شد این عمل از مقعد انجام شد بعد از اون در نگهداشتن باد معده و حتی مدفوع مشکل دارن واین موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی براشون شده لطفا بفرمایید راه حل چیه

    1. تمرینات کگل و بیوفیدبک عضلات کف لگن را انجام بدهند.

  168. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۹ سال دارم دخترم ۱/۵ سال هست با یک پسری دوستم و تقریبا تا الان ۲۰ باری رابطه مقعدی داشتم و ب زودی قراره ازدواج کنیم من استرس دارم ک مشخص شه آیا با لیزر مثل قبل رابطه می‌شود؟

  169. Avatar photoمرادی گفت:

    سلام وقت بخیر میشه لطفا کمکم کنید من سوراخ مقعدم مشکلی نداره تغییر شکل نداده ولی دریچه بیرونیش که سوراخ قبلا توش قرار داشت باز شده و بعضی اوقات بی اختیاری باد دارم خواستم ببینم درمان میشه که شکل قبلش بشه؟

    1. ممکن است با بیوفیدبک مشکل شما تا حدی رفع شود علت بروز این علائم نیز لازم است شناسایی و رفع شود.

  170. Avatar photoزهرا مقدم گفت:

    من و همسرم با هم که دوست شدیم دو ماه واسه آشناییت حرف میزدیم از من درخواست رابطه جنسی از پشت داشت من میگفتم مریض میشم خارجیا اینکارو کردن هیچیشون نشده شما ایرانیا سوسولید بعد که عقد کردیم من تا یکسال رابطه از پشت داشتم بعد دچار گشادی مقعد و بی اختیاری مدفوع شدم و الان ۴ ساله اینطوریم هیچ خوب نمیشم به همسرم میگم ببر دکتر نمیبره از سرش باز میکنه به حرفمم گوش نمیده و این توی این۴ سال با انگشت وسطیم مدفوع درمیاوردم الان میشه عمل کرد باید چی کار کنم

    1. شما از کجا می دانید که خارجی ها مشکلی ندارند. خودتان یک فرد بالغ هستید به یک متخصص مراجعه کنید. عوارض رابطه مقعدی برای تمام انسان های کره زمین بروز می کند.

  171. Avatar photoجمشید گفت:

    شماره تماس خارجی دارید یانه

    1. به واتساپ 09120052674 پیام بدهید.

  172. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانوم دکتر
    ایا تغییر ظاهری مقعد یعنی گشاد شدنش با عمل مثل اولش و باعث تنگ شدن میشه؟

    1. درمان دیلاته شدن مقعد با ترکیبی از روش های فیزیوتراپی و بیوفیدبک عضلات کف لگن و اخیرا با روش جدید لیزر انجام می شود. البته که مثل روز اول نخواهد شد.

  173. Avatar photoیه بدشانس گفت:

    سلام ببخشید در دوران عقد هستم حدود چهار ماه پیش از پشت قصد نزدیکی داشتم ولی بخاطر اینکه تا ختنه گاه رفت و هیچ دردی احساس نکرد خودم بهش گفتم اون موقع شروع به فیلم بازی کرد و نگذاشت تا اینکه چند روز پیش وقتی به مقعدش نگاه کردم احساس کردم کمی بازتر شده و همیشه خود را سفت می کند ولی اون روز حواسش نبود فکر کنم و وقتی الت تناسلی خود را وارد کردم تا نصفه رفت بدون اینکه دردی احساس کنه و گفت که چون اسپری زدی حالیم نشد در صورتی که اسپری به اونجاش نزدم ایا اسپری روی الت من باعث بی حسی ان شده یا چیز دیگه ای وقتی بهش گفتم حین رابطه چند لحظه سکوت کرد و سرش را پایین انداخت بعدش گفت خودت زدیش

    1. با یک مشاور خانواده صحبت کنید و مطلب عوارض رابطه مقعدی را هم مطالعه بفرمایید.

  174. Avatar photoyas گفت:

    با سلام من خانمی 32ساله هستم یه زایمان طبیعی داشتم .از بچگی کنترل باد معده نداشتم موقع خواب بی اختیاری باد معده داشتم. الان خیلی زیاد شده. چند بار رابطه مقعدی داستم ولی زیاد نبود. الان موقع دفع مدفوع احساس میکنم همش تخلیه نشده و موقع شستن همش مدفوع میاد و احساس میکنم دهنه مقعدم گشاد میشه چیکار کنم خیلی اذیت میکنه

    1. احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. با توجه به مزمن بودن این بیماری ممکن است دچار عوارض احتمالی هموروئید و بیماری های دیگر نیز شده باشید. حتما از مطب وقت ویزیت بگیرید. معمولا برای ضعف عضلات کف لگن و مقعد بیوفیدبک و تمرین کگل تجویز می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *