بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

قطره درمان هموروئید

قطره درمان هموروئید

همانطور که می دانید هموروئید یکی از بیماری های شایع در بزرگسالان و حتی کودکان است که می توان به جرأت بیان کرد بیش از 70 درصد مردم را به خود درگیر نموده است. همورویید که به دلایل مختلفی می تواند بروز کند، راهکار های متعددی نیز برای درمان دارد. قطره درمان هموروئید یکی از دارو هایی است که می توان برای بهبود هموروئید از آن استفاده کرد.

داروی قطره هموروئید برای درمان هموروئید خفیف و تنها برای یک هفته تا 10 روز توصیه می شود مصرف بدون اجازه پزشک ممنوع است

هموروئید جزو بیماری های است که هم به واسطه ارث و ژنتیک به افراد منتقل می شود و هم به واسطه رعایت نکردن برخی از نکات مانند عدم رعایت رژیم غذایی صحیح که باعث ایجاد یبوست های طولانی مدت و شدید خواهد شد. در واقع هنگامی که فرد فشاری بیش از حد نیاز در هنگام دفع به ناحیه تحتانی بدن خود وارد می کند، به مرور زمان موجب به وجود آمدن هموروئید و همچنین آسیب به بافت های مقعد و اطراف آن خواهد شد. اسهال شدید و مزمن نیز می تواند منجر به بروز هموروئید یا همان بواسیر شود.

هموروئید و مصرف قطره درمانی

راه حل های درمانی هموروئید چه روش های خانگی و چه روش های پزشکی هر کدام با توجه به نوع هموروئید و درجه بندی که دارد می تواند برای بهبود وضعیت بیمار بکار گرفته شود. قطره درمان هموروئید داروی است که با دارا بودن ویژگی ها التیام بخش به سرعت به درمان هموروئید های خفیف در مراحل اولیه کمک می کند.

مزایای استفاده از قطره درمان هموروئید

قطره درمان هموروئید یک محلول آنتی باکتریال است بر روی زخم ها و بر روی التهابات هموروئید اثرات خنثی کننده ای دارد و میزان تورم ها و سوزش های ناشی از هموروئید را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. در برخی موارد مشاهده شده که هموروئید داخلی نوع یک و هموروئید دلخلی نوع دو توسط این قطره به طور کامل درمان شده اند و تمام اثرات سوء آن ها از ناحیه مقعد حذف خواهد شد.

هنگامی که فرد به هموروئید مبتلا می شود درد و سوزشی را در ناحیه مقعد احساس می کند. علاوه بر این وجود توده های هموروئید موجب می شود تا یک حس سنگینی خاصی در این ناحیه حس شود که بسیار آزار دهنده است. قطره درمان هموروئید با حذف کردن تدریجی بالشتک های عروقی هموروئید این احساس سنگینی را برطرف کرده و به آن التیام می بخشد.

متأسفانه بیماری هموروئید عارضه های جانبی مختلفی دارد که می توان از جمله آن ها به درد، سوزش های مکرر، احساس خارش شدید، خونریزی در صورت فشار آوردن به مقعد و ایجاد حس سنگینی در ناحیه مقعد اشاره کرد. قطره درمان هموروئید با چندین بار مصرف به طور منظم تمامی این علائم را برطرف می کند. توجه کنید طول درمان دارویی هموروئید توسط متخصص جراحی تشخیص داده می شود و از تکرار بی رویه دارو و قطره درمان هموروئید خودداری کنید.

اثرات مفید قطره درمان هموروئید بر روی بیماران مختلف چگونه است؟

قطره درمان هموروئید یک داروی ضد التهابی است که اثرات آن بر روی کیس های مختلف درمانی سنجیده شده است. از طرفی به علت اینکه سلول ها و بافت های ناحیه مقعد به علت پیدایش توده های هموروئید حساس و رنجور شده اند، مصرف قطره درمان هموروئید موجب می شود تا آن ها بتوانند به ترمیم و بازسازی خود کمک کنند. در نتیجه بافت آزرده ناحیه مقعد به مرور به حالت نرمال و طبیعی خود بر می گردد.

پژوهشگران هنگامی که علائم هموروئید را قبل و بعد از درمان بر روی بیماران مختلف، با قطره هموروئید مقایسه نمودند دریافتند که تفاوت قابل توجهی از لحاظ کاهش میزات التهابات و خونریزی و درد و سوزش در ناحیه مقعد مشاهده شده است. همچنین با توجه به این تفاسیر بدیهی است که اجابت مزاج نیز برای بیمار بسیار راحت تر اتفاق خواهد افتاد. تاکید می کنم داروهای آنتی هموروئید استروئیدی هستند و مصرف بیش از اندازه آنها موجب نازک شدن بیش از حد پوست ناحیه و حتی منجر به پارگی و شقاق مقعد خواهد شد.

نحوه مصرف قطره درمان هموروئید چگونه است؟

ابتدا باید ناحیه مقعد با آب گرم و ملایم، به طور کامل تمیز و پاک شود. سپس با استفاده از کمی پنبه به مقدار مشخصی محلول یا قطره را به آرامی بر روی هموروئید بمالید. معمولا استفاده دو بار در طول روز از قطره درمانی می تواند بیمار را طی چند روز به نتیجه دلخواه برساند و اثرات بهبودی توده های هموروئید را مشاهده نماید. قطره درمان هموروئید باید یک هفته مورد استفاده قرار گیرد نه بیشتر و نه کمتر. توجه کنید در صورت بروز حساسیت بلافاصله دارو را قطع کنید و با پزشک خود تماس بگیرید.

قطره درمان هموروئید معمولا توسط پزشک تجویز می شود. بیمار حتما باید تحت نظر پزشک این دارو را استفاده کند چرا که تنها معاینات دقیق او می تواند نوع هموروئید را مشخص کند و درمان قطعی هموروئید را تعیین نماید. توجه داشته باشید که همیشه خونریزی های مقعد مربوط به هموروئید نیست و می تواند علل دیگری نیز داشته باشد. لذا حتما باید فرد توسط متخصص جراحی معاینه شود و از وجود هموروئید اطمینان حاصل کند. قبل از مصرف قطره آنتی هموروئید حتما متخصص جراحی باید تشخیص هموروئید را اعلام کند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

4 دیدگاه برای “قطره درمان هموروئید

  1. Avatar photoنوید گفت:

    خدا قوت . خوب بود ضمنا بچه حدود 7 ساله ام موقع دفع مدفوع به کندی و استرس مدفوع ریز و کم کرده و از ناحیه مقعد یک حالت بند انگشتی گوشت بیرون میزند .یک یا دو بار هم خونی چک کرده .آیا هموروئید می باشد؟و آیا قطره مصرف کنیم و چقدر؟

    1. سلام احتمالا کودک شما دچار هموروئید داخلی درجه 3 شده اند. روزانه آب زیاد به ایشان بنوشانید. و حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص اطفال مراجعه کنید تا با توجه به شرایط ایشان بعد از معاینه داروی مناسب تجویز کنند.

  2. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام ببخشید از قطره اسید سالیسیلیک میشود برای هموروید استفاده کرد یانه

    1. خیر ممکن است به بافت مقعد آسیب وارد کنید و دچار سوزش و خونریزی شدید هم خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *