اطلاعات عمومی پزشکی

ماساژ پرینه چیست و چه فوایدی دارد؟

ماساژ پرینه چیست و چه فوایدی دارد؟

قبل از اینکه پاسخ سوال ماساژ پرینه چیست را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، توضیح مختصری درباره ی پرینه خواهیم داد. در نزدیکی واژن پوسته ای نرم و نازک وجود دارد که به آن پرینیوم می گویند. این پوست در زمان زایمان در اثر فشار ممکن است پاره شود. احتمال وقوع این پارگی در بانوانی که اولین زایمانشان را تجربه می کنند، بیشتر است. امروزه این مشکل برای اکثر بانوان باردار اتفاق می افتد، به همین علت به عقیده پزشکان پارگی پرینیوم جزو رایج ترین مشکلات در زمان زایمان به حساب می آید.

در بانوان متعدد میزان پارگی پوست پرینه مختلف می باشد. در برخی موارد پارگی بسیار کم و جزئی است. به همین علت با گذشت زمان بهبود خواهد یافت. در مقابل عده ای از افراد برای ترمیم پارگی صورت گرفته، نیاز به جراحی خواهند داشت. بانوان با انجام ماساژ پرینه از بروز این مشکل جلوگیری خواهند کرد. در ادامه به بررسی اینکه ماساژ پرینه چیست خواهیم پرداخت.

ماساژ پرینه چیست؟

در این بخش به معرفی اینکه ماساژ پرینه چیست می پردازیم و اطلاعات جامعی در خصوص آن در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم. ماساژ پرینه که نام دیگر آن ماساژ واژن است، روشی برای آماده سازی بدن جهت زایمان آسان تر می باشد. ماساژ بارداری کاملا متفاوت از ماساژ پرینه است.

با انجام این ماساژ، کشش پوست در ناحیه واژن افزایش و همچنین فشاری که بر روی فرد باردار است، کاهش می یابد. تاثیرات مثبت این ماساژ توسط افراد متخصص بسیاری تایید شده است. با انجام ماساژ پرینه، خطر پارگی در حین زایمان کاهش می یابد. نحوه انجام این ماساژ بسیار ساده و آسان می باشد. به همین علت به تنهایی و یا به کمک همسر خود در خانه می توانید به انجام آن بپردازید. در ادامه به بررسی فواید این ماساژ می پردازیم.

ماساژ پرینه چیست و چه فوایدی در زایمان دارد؟

در بخش قبلی به بررسی اینکه ماساژ پرینه چیست، پرداختیم. در این بخش به بررسی فواید آن در بارداری می پردازیم.

کاهش درد زایمان

یکی از مهم ترین فواید ماساژ پرینه، کاهش درد زایمان می باشد. درد بسیار، یکی از اصلی ترین مشکلات بانوان با زایمان طبیعی است. در هنگام زایمان طبیعی، فرد درد بسیاری را تحمل می کند. گاهی اوقات درد بسیار سبب بیهوش شدن فرد می شود. به همین علت بانوان به دنبال روشی هستند که هنگام زایمان طبیعی درد خود را کاهش دهند. ماساژ پرینه یکی از بهترین روش ها جهت کاهش درد به حساب می آید. با انجام این ماساژ، کشش ناحیه واژن افزایش می یابد و به همین علت بانوان در هنگام زایمان طبیعی درد کمتری خواهند داشت.

نوزاد سریع تر به دنیا خواهد آمد

در برخی موارد سر نوزاد به سختی بیرون می آید. به همین علت این مشکل به یکی از اصلی ترین معضلات زایمان طبیعی تبدیل شده است. با انجام ماساژ پرینه می توانید به آسانی این مشکل را از بین ببرید. انجام این ماساژ، سبب افزایش کشش در ناحیه واژن و پرینیوم می شود. به همین علت سر نوزاد در زمان زایمان، سریع تر بیرون خواهد آمد. زمانی که سر نوزاد در حال بیرون آمدن است، فرد از لحاظ ذهنی فشار زیادی را تحمل می کند. برای از بین بردن این فشار می توانید ماساژ پرینه را امتحان کنید.

جلوگیری از پارگی پرینه

در بخش های اولیه به بررسی اینکه ماساژ پرینه چیست پرداختیم. این ماساژ دارای فواید بسیاری است. همچنین ماساژ پرینه به شما عزیزان کمک می کند تا زایمانی راحت را تجربه کنید. یکی از مهم ترین فواید این ماساژ، جلوگیری از پارگی پرینه می باشد. در زمان زایمان طبیعی، حدود 30 الی 70 درصد از زنان، با پارگی واژن مواجه می شوند. در بیشتر موارد پزشکان برای درمان پارگی، دست به عمل جراحی می زنند. زمانی که پرینه آسیب ببیند، مشکلات متعددی برای فرد به وجود خواهد آمد.

بی اختیاری در مدفوع یا ادرار، افتادگی رحم و ناراحتی جنسی از مشکلاتی هستند که در زمان پارگی پرینه برای فرد به وجود می آیند. بیماری های مقعد و هموروئید از دیگر مشکلاتی هستند که در زمان زایمان طبیعی ممکن است برای فرد پیش بیایند. جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه این نوع بیماری ها می توانید به وب سایت ما مراجعه فرمایید.

بنابراین با انجام ماساژ پرینه می توانید از بروز این مشکلات جلوگیری کنید. افرادی که در زمان بارداری خود به انجام ماساژ پرینه می پردازند، به افزایش جریان خون خود در حین زایمان کمک بسیاری می کنند. در این صورت درد کمتری را تجربه خواهند کرد.

امید است اطلاعات جامع و مفیدی در خصوص اینکه ماساژ پرینه چیست و چه فوایدی در زایمان دارد، به دست آورده باشید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *