اطلاعات عمومی پزشکی

نکات مهم در مورد عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی

نکات مهم در مورد عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی

عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی، سبب شده است که افراد قبل از انتخاب این رابطه ی جنسی اطلاعاتی را نسبت به آن کسب نمایند. یکی از روابط و پوزیشن های چالش برانگیز بین زوجین، رابطه ی مقعدی است. جالب است بدانید که در چند سال اخیر این رابطه ی جنسی به یک رابطه ی بسیار محبوب و عادی در بین مردم آمریکا مبدل شده است. و در مقابل عوارض گوناگونی را نیز منجر شده است. بنابراین توجه بسیاری از پژوهشگران و محققین در این زمینه را به سمت خود جلب نموده است.

رابطه ی مقعدی در گذشته یکی از رفتارهای منفی بود که با فرهنگ و باور عمومی هرگز همخوانی نداشت. در حالی که این روزها با وجود دنیای مجازی به یک رابطه ی بسیار عادی مبدل شده است. این رابطه در برخی از فرهنگ ها به عنوان یک رابطه ی طبیعی زناشویی تلقی می گردد.

از عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی چه می دانید؟

قبل از انتخاب این رابطه باید اطلاعات کاملی را در زمینه ی عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی کسب نمایید. اطلاع از برخی واقعیت ها در این روابط بسیار مهم و ضروری خواهد بود. چرا که یکی از اهداف مهم روابط زناشویی، لذت بردن و سلامت هر یک از طرفین می باشد.

از عوارض رابطه مقعدی چه می دانید؟

در رابطه ی مقعدی می توان شاهد بروز برخی از عوارض و مشکلات مختلف بود. این مشکلات در برخی از موارد به صورت جدی و در برخی از موارد دیگر، خفیف خواهند بود. به طور کلی از عوارض رابطه مقعدی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • احساس سوزش و درد
  • بروز مشکل در زمان دفع (در برخی از موارد مشکلاتی مانند: بی اختیاری در عمل دفع، درد، پارگی و … ایجاد خواهد شد.)
  • خونریزی خفیف
  • بروز شقاق مقعد و هموروئید
  • انتقال بیماری های عفونی

لازم به ذکر است که اگر عوارض رابطه مقعدی جدی بوده و سبب بروز مشکلات حاد شوند، باید حتما به پزشک مراجعه نمایید. از جمله مشکلاتی که پس از بروز حتما باید توسط پزشک متخصص مورد بررسی قرار بگیرند عبارتند از: خونریزی های شدید، پارگی در ناحیه مقعد، بروز علائم مربوط به بیماری های مقاربتی و …

آیا احتمال بارداری در رابطه ی مقعدی وجود دارد؟

یکی از دغدغه های بسیاری از افراد پس از انجام رابطه ی مقعدی، عوارض و احتمال بارداری در رابطه مقعدی است. افرادی که این رابطه را انتخاب می کنند با این سوال مواجه هستند که آیا در رابطه ی مقعدی احتمال بارداری وجود دارد؟

خیر. زمانی بارداری صورت می پذیرد که اسپرم در ناحیه واژن (مهبل) قرار بگیرد. با قرار گیری اسپرم در این ناحیه، پس از باز شدن رحم اسپرم به سمت آن حرکت می کند. با توجه به وجود عدم ارتباط بین اندام تولید مثل و مقعد، هرگز نمی توان شاهد بارداری از طریق رابطه ی مقعدی بود. تا جایی که بسیاری از افراد برای جلوگیری از بارداری این پوزیشن زناشویی را انتخاب می کنند.

حال اگر به طور تصادفی و بسیار نادر اسپرم به داخل واژن (حتی بدون دخول) وارد شود، می تواند بارداری را به همراه داشته باشد. البته این موضوع بسیار نادر بوده و در شرایط بسیار خاص و تصادفی انجام می پذیرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *