شقاق فیشر مقعد

دانستنی های پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

پماد تتراسایکلین برای درمان شقاق مقعدی در مواقعی تجویز می شود که نیاز به کنترل عفونت در ناحیه مقعد تشخیص داده می شود. شقاق مقعدی یکی از بیماری های رایج بین زنان و مردان می باشد که بسیاری از بیماران به دنبال یک روش درمانی شیمیایی و گیاهی مناسب هستند تا کمی دردهای آنها کاهش یابد، ما نیز در این مقاله به معرفی پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی، نحوه استفاده و عوارض آن می پردازیم.

شقاق مقعدی همان التهابات و زخم های موجود در ناحیه مقعد و نشیمنگاه است که در بیشتر بیماران به دنبال ابتلا به یبوست مزمن و زایمان ایجاد می شود، همچنین در برخی از بیماران این شقاق مقعدی حاصل از تجمع آلودگی ها در ناحیه مقعد می باشد.

بیمارانی که با این مشکل روبرو هستند باید هر چه زودتر به دنبال درمان آن بروند و اجازه ندهند که بیماری به اوج خود مانند بی اختیاری در مدفوع و خونریزی های شدید برسد. قابل ذکر است بیمارانی که با شقاق مقعدی روبرو هستند، دارای علائم خارش، سوزش، مدفوع همراه با خون، زائده های گوشتی و درد بسیار زیادی هستند که حتی نشستن نیز برای آنها دردناک می باشد.

استفاده از پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

برای استفاده از پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی کافی است یک بند انگشت از پماد را بر روی ناحیه بمالید.

عوارض و ممنوعیت های پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی یکی از انواع پماد های شیمیایی و نوعی آنتی بیوتیک است که حتما باید با تجویز پزشک و متخصص مورد استفاده قرار بگیرد، این محصول هم در شکل های کپسول و هم پماد در داروخانه ها موجود است.

پماد تتراسایکلین نوعی آنتی بیوتیک می باشد و انواع پمادهایی که با پسوند داکسی، اکسی و مینو به کلمه سایکلین چسبیده اند نیز زیر مجموعه ای از تتراسایکلین می باشند. این پماد مانند همه مواد شیمیایی دیگر عوارض و ممنوعیت های مصرفی دارد.

از عوارض استفاده از پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی که البته در شرایط خاص و در برخی از بیماران به وجود می آید، می توان به سردردهای خفیف و یا زیاد، تب و لرز، خونریزی و … اشاره کرد.

از ممنوعیت های مصرفی این پماد می توان به مصرف زنان باردار، زنان شیرده و برخی از بیماری ها اشاره کرد تا با داروهای مصرفی آن بیماری ها تداخل دارویی نداشته باشد. قابل ذکر است که این دارو می تواند اثر داروهای ضد بارداری را نیز کم کند و بیماران مصرف کننده باید این موضوع را نیز مدنظر قرار دهند.

پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی مانند هر داروی دیگری می تواند به کنترل این بیماری و برطرف کردن عفونت ها ( که حاصل از تجمع التهابات موجود در ناحیه مقعد است)، سوزش و خارش ها بپردازد.

نحوه استفاده از پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

بیمار برای استفاده از پماد تتراسایکلین برای مقعد باید ابتدا دست های خود را به خوبی با آب و صابون بشوید و ناحیه مقعد را نیز با آب گرم شست و شو دهد و در مرحله آخر مقدار تجویز شده پماد (معمولا یک بند انگشت) را به خوبی در ناحیه مورد نظر چرب کنند. در هنگام مالیدن پماد تتراسایکلین به ناحیه شقاق دستکش یا انگشتی به دست کنید تا از انتشار آلودگی و یا آسیب به زخم شقاق جلوگیری کنید.

گفتنی است برخی از بیماران که از این پماد استفاده می کنند با کاهش سوزش و زخم ها در چند روز اول استفاده، فکر می کنند، بهبود یافته اند و مصرف دارو را قطع می کنند، در صورتی که باید با تجویز پزشک دارو را در مدت زمان مشخصی استفاده کنند تا بیماری دوباره برنگردد.

قابل ذکر است که اگر بیمار با نادیده گرفتن شقاق مقعدی و شرم از معاینه پزشک، دردها را تحمل کند، ممکن است بیماری به کانال های مقعدی و ایجاد زائده های گوشتی برسد و در این زمان است که بیمار باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد و یا از لیزر شقاق برای مداوای بیمار استفاده شود.

البته یادآور می شویم که پمادهای زیادی برای کنترل و درمان شقاق وجود دارد که می تواند اثرات بهتری از این پماد بر درمان شقاق بر جای بگذارد. بنابراین قبل از استفاده از هرگونه پماد برای درمان شقاق مقعدی حتما با یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مشورت نمایید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

40 دیدگاه برای “دانستنی های پماد تتراسایکلین برای شقاق مقعدی

  1. Avatar photoپدرام گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳ ماه پیش عمل فیستول کردم بعد الان یکم درد دارم عفونت از زخم میاد البته خیلی جزی
    بعد از معقد هم یکم عفونت میاد دلیلش،چیه

    1. سلام احتمالا دچار عود فیستول شده اید. سریعا به جراح معالج مراجعه کنید یا از مطب وقت ویزیت بگیرید. از مصرف پماد و داروی بدون نسخه پرهیز کنید.

  2. Avatar photoعلی گفت:

    باسلام من مشکل بواسیر دارم اطراف مدفوعم خون لخته شده و گاهی خون روشن میدیدم دکتر برام پماد تتراسیکلین و شیاف تجویز کرد آیابعداز پایان دوره شیاف میتونم مصرف پماد رو قط کنم؟

    1. سلام داروها و پمادهای تجویز شده را طی مدت زمان تعیین شده مصرف کنید و تکرار یا قطع داروها بدون تجویز پزشک معالج خودداری کنید. اگر با یک دوره مصرف این داروها درمان حاصل نشد بهتر است داروها را عوض کنید.

  3. Avatar photoخسرو گفت:

    با سلام من 31 سال سن دار یک ماه و نیم پیش دچار شقاق مقعدی شدم و دکترم پماد لیدوکایین و دیلتیازم برام تجویز کردن با نشستن در آب گرم و بتادین ولی بعد یک ماه استفاده زخم و درد هنوز دارم به یه دکتر دیگه مراجعه کردم پماد تتراسایکلین تجویز کردن وقتی استفاده میکنم سوزش خیلی زیادی دارم به نظرتون چیکار باید بکنم

    1. سلام اگر با مصرف هر پمادی علائم شما تشدید شد حتما مصرف آن پماد را قطع کنید و از متخصص معالج بخواهید که داروی جایگزین معرفی نماید. اگر دسترسی به متخصص ندارید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس شقاق و شرح بیماری برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  4. Avatar photoشهریار گفت:

    بعد از چهارمرتبه عمل ولیزر ،پبشنهاد میکنم ،هر دوازده ساعت یکعدد مترونیدازول 500خورده شود و ترکیب زیر با اپلیکاتور دو دوز در هر دوازده ساعت تزریق مقعدی گردد…پماد تریامسینولون ان ان باضافه پماد تتراسکلین چشمی بااضافه وازلین معمولی موجود در عطاریها و نه از نوع قوطیهای معطر..به نسبت وازلین و تریا مساوی و تترا سکلین یک چهارم ترکیب و با اپلیکاتور ارام تزریق گردد..نحوه استفاده اپلیکاتور مهم است دقت کنید…این روش را امتخان کنید البته بازم قبلش حتما با پزشکتان مشورت کنید من نتیجه گرفتم

    1. بیماران من بعد از لیزر شقاق یا لیزر هموروئید نیازی به مصرف این داروها ندارند. همچنین مصرف این داروها بدون مشورت پزشک معالج ممکن است به ناحیه عمل آسیب برساند.

  5. Avatar photoZahra.tahmasbi گفت:

    سلام خانم دکتر۲۸ساله هستم به دلیل بازشدن بخیه زایمان طبیعی وعمل ترمیمی که انجام شد دکتربرای عفونت بخیه ها پماد کیمیا برای عفونت تجویز کردو به خاطر تماس باناحیه مقعد دچارپارگی وشقاق شده و باهر بار مدفوع کردن بدتر از قبل شده بااون که مدفوع روانی دارم ولی اسفنگتر مقعدم تنگ شده و دفع مشکل شده یک قسمت از داخل احساس زخم دارم که خوب نمیشه .به جز عمل چه راه حلی پیشنهاد میکنید؟

    1. سلام مراقب باشید که این پماد به ناحیه مقعد شما نرسد. ناحیه را با مقدار بسیار کمی روغن نارگیل یا کرم آلوورا چرب کنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. بعد از هر دفع مدفوع هم 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  6. Avatar photoعسل گفت:

    سلام
    برای فیشر داخل مقعدی پماد آنتی فیشر ، شیاف آنتی همورویید و پماد تتراسایکلین سه درصد تجویز شده روی پماد تتراسایکلین نوشته برای استعمال خارجی ولی گفتن داخل هم بزن
    نظر شما پزشک محترم چیه

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج پماد را استفاده کنید.

      1. Avatar photoمعصومه آبگرم گفت:

        سلام وقتتون بخیر ببخشید من تو قسمت مقعدم بر اثر پارگی یه گوشت اضافه آورده بودم من چند روز پیش عمل پرینو و لبیا پلاستی داشتم حالا اون قسمت گوشت اضافه باد کرده و سفت شده و درد میکنخ و میسوزه من باید چیکار کنم

        1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید که برای شما پماد مناسب تجویز کنند. اگر عفونت کرده باشد آنتی بیوتیک و اگر از خشکی و زخم باشد کرم ترمیم کننده تجویز می کنند. آنتی بیوتیک ها خشکی پوست را تشدید می کنند.

  7. Avatar photoزهرا گفت:

    باسلام خانم دکتر مادرم دوبار جراحی کرده آخرین بار سال ۹۵ بود که معاینه آنال زیر بیهوشی انجام داد ازخرداد ماه دوباره التهاب شدید گرفت که باعکس ام آر آی تشخیص آبسه فیستول بود دکتر قم دستور عمل داد برا بارسوم ولی جراح کرج باتوجه به دوبار عمل توصیه به عمل نکرد حتی دکتر گوارش هم بعداز انجام آندوسکوپی وکلونوسکوپی توصیه به عمل نکرد بادستوراتی که دادن طی چهار ماه روبه بهبود رفت والان بعضی مواقع سوزش داره که دکتر جراح گفت پماد بتامتازون چشمی مصرف کنه واسفنگترو مانو متری بیمارستان امام خمینی تهران انجام بده توصیه شما چی هست واقعا نگران هستم وازعوارضش میترسم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام بیمار شما باید معاینه شوند تا بتوان نظر داد.

  8. Avatar photoN... گفت:

    سلام من دوسه سالی هست که در فواصل خیلی نزدیک مقعدم دچار سوزش خفیف میشه و بوی عفونت میگیره و این سوزش را داخل واژن نیز حس میکنم.یبوست ندارم اما پیش میاد ماهی یکبار دچار یبوست بشم و مقداری خونریزی مقعدی پیش بیاد.بخصوص در ایام نزدیک قاعدگی بیشتر دچار سوزش مقعد و کمی درد دهانه مقعد و پیچیدن این سوزش به داخل واژن میشم که حس میکنم بسیار به هم مربوطه.۴۳سالمه دکتر زیاد رفتم و گفتند که مقعد مشکلی نداره.اما بوی بد دهانه مقعد و سوزش و درد خفیفش همراه با سوزش واژن با هم پیش میاد.خواهش میکنم راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید یا به یک پزشک متخصص مراجعه کنید. احتمالا پزشک زنان یا پزشک عمومی نتوانسته اند بیماری شما را تشخیص بدهند. احتمال تشخیص فیستول بالا می باشد.

  9. Avatar photoطاها گفت:

    سلام خانم دکتر
    نزدیک یک ماه پیش به علت دفع سخت که قبلا سابقه یبوست نداشتم، بعد از دفع احساس سوزشم شروع شد و بعد از یک هفته خوددرمانی خیلی بهتر شدم و سوزش و خارش تقریبا از بین رفت. دوباره دو روز پیش که دفع نسبتا سختی داشتم، دوباره شروع شد.. و الانم اصلا یبوست ندارم. ولی بعد دفع یهسوزشم شروع میشه

    1. بیماری شما باید به طور تخصصی درمان شود و در کنار درمان های تخصصی می توانید مراقبت های خانگی را هم انجام دهید که سریعتر به نتیجه برسید و دچار عود نشوید. بنابراین از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و از خوددرمانی پرهیز کنید.

  10. Avatar photoپری گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳۴ سالمه و چند سال پیش در اثر مصرف دارویی مربوط به میگرن دچار یبوست شدید شدم و باعث آسیب به مقعد شد،یه برآمدگی کوچیک که فقط موقع یبوست باعث سوزش و خارش میشد،اما مدتی که سوزش و خارش و گاهی درد با هر بار اجابت مزاج ایجاد میشه.درمانی داره؟

    1. بله احتمالا به هموروئید و شقاق می باشید و اگر داروی به موقع و به جا مصرف کنید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید بهبود می یابید. از خوددرمانی پرهیز کنید.

  11. Avatar photoح گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدود 3 ماه هست که با درد بسیار زیاد موقع دستشویی رفتم مواجه شدم. پماد رکتول که استفاده میکنم درد ندارم اما تا قطع میکنم دوباره مثل قبل میشه، ایندفعه 4بسته رکتول استفاده کردم(بدون هیچ فاصله ای) اما هنوز خوب نشدم،قبلا که استفاده میکردم دفع به راحتی انجام میشد اما دیگه مثل قبل راحت دفع نمیکنم. ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. از خوددرمانی و تکرار این داروها بدون مشورت با پزشک متخصص به شدت پرهیز کنید. علاوه بر این که لازم است از متخصص داروی مناسب دریافت کنید. دقت کنید که هر روز 10 لیوان آب بنوشید و حتما غذای پرفیبر مصرف کنید.

  12. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر ۱۸ سالمه و رابطه مقعدی داشتم و ۵ روز گذشته ولی هنوز درد دارم دردم خیلی شدیده و اطراف مقعدم دچار التهاب و سوزش شده و خیلی اذیتم میکنه اگه میشه یه پماد بهم معرفی کنید که سوزشش رو کمتر کنه 🙏🏻 پماد تترا سایکلین استفاده کنم خوبه؟

    1. به هیچ عنوان خوددرمانی نکنید. اگر امکان مراجعه حضوری ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. هر روز 15 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. بدون تجویز پزشک از هیچ دارویی استفاده نکنید.

  13. Avatar photoمحمد گفت:

    باسلام
    بنده هنگام اجابت مزاج دچار خراش در ناحیه داخلی مقعد شده ام که الآن نزدیک به ده روز گذشته و هر روز صبح هنگام دفع دچار درد شدید و‌خونریزی (که خون اطراف مدفوع و بعد از چک کردن با دستمال مقعد) که خون تازه هست
    متاسفانه مسافرت به خارج از ایران رفتم و تا ۲ هفته برنمیگردم و دسترسی به متخصص و پزشک ندارم.سر خود آنتی بیوتیک هر ۱۲ ساعت ۲ عدد ۵۰۰ مصرف میکنم
    و از ایران از داروخونه پماد لیدو کایین و آنتی همورویید باریج(مورد) و تتراسایکلین توسط اپلیکیتور داخل مقعد تزریق میکنم
    و قرص و پودر ملین (اسفرزه) و شربت لاکسی ژل ولی متاسفانه نمیدونم چرا بدتر یبوست شدم و مدفوعم سفت تر شده و هربار زخم رو تازه میکنه و خون میاد
    دیگه خسته شدم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید 🤕

    1. به هیچ عنوان از آنتی بیوتیک استفاده نکنید. به واتساپ 09120052674 پیغام دهید و ویزیت آنلاین هماهنگ کنید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود. حتما روزی 10 لیوان آب میل کنید و بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقبقه در لگن آب گرم بنشینید. حتما میوه و سبزی زیاد میل کنید و از مصرف کافئین و الکل خودداری کنید.

  14. Avatar photoنون گفت:

    سلام . داروهای هورمونی مثل سیپروترون و اسپرینولاکتون و دارسی سایکلون رو به طور مرتب مصرف میکنم.برای این داروها عوارض این مدلی نوشته شده‌ و الان عوارض این داروها برام در ناحیه ی تناسلی و معقد خیلی شدید هستن تا جایی که کله این نواحی پوستش نازک و به شدت خشک شده و حتی پوست ریزی افتاده… در همین حین هم به شقاق دچار شدم.انتی فیشر و آنتی هموروئید مصرف کردم ولی تاثیر چندانی نداشتن و درد فقط هنگام دفع هستش و در کل روز هیچ دردی حس نمیشه. میخواستم بدونم که آیا این ها عوارض داروها هستن یا نه !مصرف داروهام یک هفته که تموم شده ولی هنوز خشکی پوست و درد و سوزش این نواحی قطع نشده.

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای شما داروی مناسب تجویز شود. رژیم غذایی خود را نیز اصلاح کنید و رژیم غذایی پرفیبر با مصرف آب فراوان داشته باشید.

  15. Avatar photoسعیده گفت:

    سلام من خانمی 40 ساله هستم که بعداز و زایمانی که کردم دچار بواسیر شدم که الان به شدت درد دارم ونمیدونم چی کار کنم؟؟

    1. به یک متخصص مراجعه کنید و خوددرمانی نکنید. بعد از هر اجابت مزاج هم در لگن آب گرم بنشینید و فیبر و میوه و آب زیاد مصرف کنید.

  16. Avatar photoسعید گفت:

    درود خانم دکتر
    من 48 سالمه، من از وقتی یادم هست مشکل پرولاپس رکتوم داشتم، 5 سال پیش بوسیله دستگاهی که اسمشو یادم نیس عمل کردم، بعد از عمل به دکتر گفتم که همه بیرون زدگی برداشت نشد، بعد از مدتی دوباره بیرون زدگی مثل اولش شد.
    الان چند وقتیه که زخم شده و هنگام تخلیه خوریزی همراه با درد دارم، از انواع پمادها استفاده میکنم ولی وقتی زائده بیرون میزنه دوباره زخمش باز میشه
    چه دارویی استفاده کنم؟
    آیا با لیزر میشه این مشکلو حل کرد؟

    1. پرولاپس روده و هموروئید دو بیماری کاملا متفاوت می باشند که روش های درمان متفاوتی دارند. برای هموروئید توصیه من لیزر هموروئید و مراقبت های خانگی است. اما برای پرولاپس رکتوم باید به فوق تخصص جراحی کولورکتال مراجعه کنید.

  17. Avatar photoمریم گفت:

    سلام من چن ماهی درگیر ویروس جدید گوارشی شدم و درد روده و اسهال و ازین مشکلات دارم دور معقدم حالت تورم پیدا کرده بود از بیرون رفتم فوق تخصص گوارش بم پماد ام جی دادن ولی وقتی دو روز استفاده کردم کلا داخل معقدم مث گوله گوله مث غده زد بیرون سوزش و خارش پیدا کردن ازمایش اچ پی وی و تبخال همرو دادم منفی بودن اینا چی هستن

    1. احتمالا به پماد ام جی حساسیت دارید. از پزشک معالج خود بخواهید که پماد جایگزین به شما معرفی کنند. استفاده از لگن آب ولرم و مقدار کمی روغن نارگیل هم به التیام ناحیه کمک می کند.

  18. Avatar photoAuob hayrani گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید مدتیه حدوا چند روز هست که در ناحیه مقعد احساس درد دارم و هر وقت خودم رو تو دستشویی تمیز میکنم درد و خارش رو احساس میکنم الان پماد تتراسایکلین هم دارم از اون هم یکی دو بار استفاده کردم مشکلی نداره آیا برای بهبودی مفیده یا برم پماد گیاهی بخرم با تشکر

    1. خوددرمانی نکنید. اگر بیماری شما هموروئید باشد ممکن است با مصرف آنتی بیوتیک تتراسایکلین پوست ناحیه خشک و آسیب پذیرتر شود. یک بار توسط متخصص ویزیت شوید که بیماری شما به طور صحیح تشخیص داده شود و داروی قوی را یک بار مصرف کنید و درمان شوید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. مصرف گیاهان داروی برای نرم کردن اجابت مزاج و داشتن دفع و تغذیه سالم خوب است و به همه پیشنهاد می شود. اما استفاده از پماد بدون تجویز پزشک توصیه نمی شود.

  19. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر چند روزه خارش و سوزش اطراف مقعد و زخم های کوچیک جلو و پشت مقعد ایجاد شده که با مصرف پماد دیلتیازم سوزش و خارشش شدید میشه ولی بعد از مصرف تتراسایکلین سوزش و خارشش از بین میره پماد ان ان هم استفاده کردم یک روز کامل سوزش و خارش ندارم ولی بعد که اب به اون نقطه میرسه خیلی شدید سوزش دارم چه کار باید کرد ؟ چه پمادی باید استفاده کرد

    1. به هیچ عنوان پماد شقاق و پمادهای دیگر را بر روی این ناحیه تست نکنید. علاوه بر اصلاح شدید رژیم غذایی حتما از یک متخصص پماد مناسب دریافت کنید. دیلتیازم را به هیچ عنوان استفاده نکنید. بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب ولرم بنشینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *