کیست مویی

احتمال عود کیست مویی و جلوگیری عود بعد عمل

احتمال عود کیست مویی

بسیاری از افراد هستند پس از جراحی یا درمان کیست مویی نگران بازگشت و احتمال عود کیست مویی خود هستند.

احتمال عود هیچ گونه از بیماری ها صفر نیست اما با استفاده از روش های روز دنیا و مراجعه به یک متخصص با تجربه به علاوه نگهداری و مراقبت دقیق بعد از درمان می توان احتمال عود هرگونه بیماری را به صفر نزدیک کرد

در پاسخ به نگرانی این افراد باید گفت: اگر این افراد از طریق جراحی بسته و با لیزر نسبت به درمان کیست مویی خود اقدام کرده باشند با رعایت صد در صد بهداشت و رفع موی زاید از اطراف محل کیست موی و همچنین حفظ بهداشت محل رویش مو و اطراف کیست مویی احتمال بازگشت یا احتمال عود کیست مویی خود را به صفر نزدیک می کنند.

عود کیست مویی بعد از 4 سال

باید یادآور شد براساس مطالعاتی که بر روی بسیاری از بیماران مبتلا به کیست موی پایین کمر صورت گرفت بیمارانی که پس از جراحی نسبت به حفظ بهداشت و رعایت بهداشت موی اطراف محل کیست مویی و محل رویش مو اقدامی نکرده بودند احتمال عود کیست مویی در این افراد افزایش داشت.

با این حال به افرادی که جراحی کیست موی انجام داده‌اند توصیه می شود حتما نسبت به رعایت بهداشت و اصلاح یا شیو و لیزر موی زائد اطراف محل کیست موی خود اقدام کنند تا از هر گونه عفونت یا عوارض که می تواند منجر به تشدید یا احتمال عود کیست موی شود خودداری کنند.

عوامل افزایش دهنده عود کیست مویی

احتمال عود کیست مویی پس از عمل جراحی نیز وجود دارد . چرا که باید در نظر داشت کیست مویی جدید می‌تواند به دلیل عفونت یا تشکیل یک گلوله موی جدید نیز صورت بگیرد.

از این‌روی توصیه می‌کنیم حتما محل کیست مویی لیزر شده یا نسبت به شیو و اصلاح موی این قسمت کوشاتر باشید.

فراموش نکنید عواملی چون؛ تجمع یافتن بافت های مرده، عرق کردن، ایجاد اصطکاک، اضافه وزن و یارعایت ناکافی بهداشت مو و بدن از جمله عوامل مهمی تلقی می شوند که می‌تواند باعث افزایش سطح بازگشت کیست مویی بشوند.

با این احتمالات در خصوص احتمال عود کیست مویی مجدد توصیه می‌کنیم جهت جلوگیری از بازگشت یا احتمال عود کیست مویی حتما و حتما محل جراحی و پایین کمر را یا لیزر کنید یا عاری از مو نگاه دارید.

درمان کیست مویی بدون جراحی

در ادامه در خصوص احتمال عود کیست مویی باید به برخی توصیه های پزشکان در این مورد نیز اشاره کرد. از این روی به بیماران توصیه میشود حتما برای درمان کیست مویی از روش های درمانی با جراحی استفاده کنند چرا که بنا به توصیه پزشکان درمان کیست مویی و البته جلوگیری از هر گونه احتمال عود کیست مویی صرفا با جراحی و تخلیه کیست مویی می باشد.

پزشکان معتقدند تا زمانی که کیست مویی یا به عبارتی کیست حاوی مو در نقطه محل رویش مو یا هر نقطه‌ای از بدن که حاوی کیست مویی است برداشته نشود این بیماری خودش را به صورت عودهای مکرر و البته همراه با ترشح نشان خواهد داد.

باید توجه داشته باشید که در خصوص احتمال عود کیست مویی پزشکان توصیه می کنند که برای درمان و جلوگیری از احتمال عود کیست مویی از هیچ درمان دارویی جایگزینی نمی‌توان استفاده کرد و موکدا تاکید کرده‌اند که حتما باید از روش های جراحی کیست مویی استفاده شود.

هر چند امروزه روش های درمانی با لیزر جایگزین مناسبی برای بیمارانی است که می خواهند زودتر و البته بهتر به نتیجه برسند.

باید توجه داشت که کیست مویی از انجایی که معمولا در محلی از بدن قرار دارد که در معرض دید نیست معمولا تا زمانی که با علایمی چون خونابه یا درد و خروج چرک بروز نکند شخص بیمار متوجه کیست مویی نمی شود.

از سویی دیگر پزشکان بر این باورند که تنها راه درمان کیست مویی همان جراحی است چرا که کیست مویی در بدن معمولا به صورت یک جسم خارجی عمل می کند و تشکیل کیست نیز ناشی از واکنش بدن به این سینوس با عنوان سینوس پیلونیدال است.

سوالات متداول عود کیست مویی

1-چه کنیم که کیست مویی عود نکند؟

بعد از جراحی کیست مویی باید موهای زائد ناحیه را به درستی و به طور منظم از بین ببرید. به علاوه از فشار آوردن به ناحیه عمل خودداری کنید. از نشستن بر روی سطوح سخت و برای مدت طولانی اجتناب کنید. همچنین جراحی کیست مویی با لیزر توسط یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه بسیار احتمال عود کیست مویی را کاهش می دهد.

2-اگر محل عمل جراحی کیست مویی بعد از چند سال درد بگیرد نشانه عود کیست مویی است؟

لزوما نشانه عود کیست مویی نیست و ممکن است بر اثر بروز فشار ایجاد شده باشد. در صورتی که موهای زائد ناحیه را از بین می برید و عمل قبلی موفق باشد نگرانی بابت عود کیست مویی وجود ندارد. در مواقعی که به ناحیه فشار می آورید و موهای زائد ناحیه را هم از بین نمی برید احتمال عود کیست مویی بسیار بالاست. برای اطمینان بیشتر بهتر است توسط یک متخصص جراحی عمومی مجدد ویزیت شوید.

3-آیا ترشح از کیست مویی جراحی شده بعد از 2 ماه طبیعی است؟

بسته به این که نوع جراحی کیست مویی چه باشد و ترشحات به چه شکل باشند وضعیت متفاوت خواهد بود. در مواقعی که کیست مویی به روش باز جراحی شده است تا 2 ماه ترشحات بی رنگ و بی بو طبیعی است. اما اگر ترشحات زرد یا سبز و به رنگ های تیره باشد احتمال عفونت و در نهایت عود کیست مویی بسیار بالاست. معمولا ترشحات عفونی همراه با احساس درد است. ترشحات طبیعی بعد از عمل درد ندارد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

243 دیدگاه برای “احتمال عود کیست مویی و جلوگیری عود بعد عمل

  1. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر من حدودا ۳ سال پیش عمل کیست مویی داشتم (بخیه کردم) علائمی مثل ترشح و خونریزی و … اصلا ندارم وکاملا بخیه هایم جوش خورده فقط فقط گاهی اوقات جایش درد میگیرد ایا امکان دارد برگردد ؟ ایا این درد ممکن است به خاطر نشستن زیاد باشد ؟چکار کنم که این بیماری باز نگردد ؟ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از نشستن طولانی به خصوص بر روی سطوح سخت اجتناب کنید. بر روی یک بالش نرم بنشینید. موهای زائد ناحیه را با لیزر موهای زائد از بین ببرید. کیست مویی عود نخواهد کرد.

  2. Avatar photoکیوان گفت:

    سلام ، من در طول دو ماه بعد عمل باز دو بار اطراف زخم رو شیو کردم ، الان استرس اینو دارم که نکنه موهای شیو شده ، افتاده باشه تو حفره ، اگه موی شیو شده ایی بیفته تو حفره چی‌ میشه؟ دوباره کیست تشکیل میشه؟ چکار کنم خیلی استرس عود دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر موی شیو شده به داخل زخم باز راه پیدا کند و زخم را به درستی تمیز و خشک نکنید احتمال بروز عفونت وجود دارد. از یک نفر متخصص برای تمیز کردن و پانسمان صحیح زخم کیست مویی کمک بگیرید.

  3. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من اسفند ماه سال قبل عمل جراحی به روش باز انجام دادم و زخمم بعد یک دوره طولانی هشت ماهه خوب شد الان بعد از حدود هشت ماه از اون ناحیه ترشح دارم ینی پوستم باز شده احتمال داره زخم بدرستی جوش نخورده باشه و با یه حرکت باعث پارگی پوست شده باشه؟؟ یا باز شدن پوست نشونه عود کیست هست؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمال عود کیست مویی بالاست. به خصوص اگر موهای ناحیه را به درستی از بین نبرده باشید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری برای ارسال عکس بگیرید.

      1. Avatar photoSare گفت:

        سلام ببخشید من 3 ماه پیش عمل کیست مویی ب صورت باز داشتم با گذشت 3 ماه زخمم هنوز بسته نشده بود و دکتر ک رفتم گفت عود کرده و نیاز ب عمل مجدد هست. میخواستم ببینم روش دیگه ای جز عمل نیست ک بهتر جواب بده و احتمال عود کمتر باشه؟

        1. بهترین روش درمان کیست مویی لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک با لیزر پرتوان و کم توان به طور همزمان است. همچنین از بین بردن موهای زائد با یک روش مناسب مثل استفاده از لیزر نیز بسیار اهمیت دارد.

  4. Avatar photoامیر حسین رنجبر گفت:

    سلام دکتر من شهریور 1398 عمل باز کیست موی انحام دادم ولی تا امروز یعنی اردیبهشت 1399 طول کشیده من روش های بهداشتی رو انجام دادم به نظرتون عود کرده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این وضعیت طبیعی نیست و باز ماندن زخم کیست مویی در این مدت طولانی منجر به عود کیست مویی می شود. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت هماهنگ کنید.اگر تهران ساکن نیستید می توانید ویزیت آنلاین بگیرید.

  5. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام خانم دكتر
    واسه جلوگيري از عود بهتره با ژيلت يا كرم موبر يا ماشين مو هامونو از بين ببريم؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      هیچ کدام از موارد بالا را پیشنهاد نمی کنم. بهتر است با لیزر موهای زائد موهای این ناحیه را از بین ببرید. اگر به لیزر موهای زائد دسترسی ندارید می توانید برای جلوگیری از عود کیست مویی از ژیلت و یا هرکدام از مواردی که با پوست شما سازگارتر است از بین بردن موها را دنبال کنید. دقت کنید اگر زخم کیست مویی باز است موهای زائد که شیو می کنید به داخل زخم نرود.

    2. Avatar photoنعیمه گفت:

      درود وقت بخیر. تا به حال درمانی برای کیست مویی انجام نداده ام. هرازگاهی محل کیست برجسته میشود باید چه کرد؟

      1. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. این جراحی را نزد یک جراح لیزر ماهر انجام دهید که درمان کیست مویی را بدون عود و بازگشت انجام می دهند.

  6. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام خسته نباشید
    اینکه میگن در جراحی بصورت بسته احتمال بازگشت کیست بیشتر هست یعنی تا چند وقت بعد عمل ممکنه رخ بده؟
    من 10 ماه پیش بصورت لیزری و بسته عمل کردم و تا امروز مشکلی نداشتم اما حالا وقتی کمی فشار به انتهای دنبالچم میارم درد میگیره اما از روی پوست هیچ آثاری معلوم نیست..یعنی از زیر مجددا عود کرده؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کاملا برعکس است. جراحی باز به دلیل باز ماندن زخم کیست مویی و مستعد بودن ناحیه برای جذب میکروب و تحریک توسط عوامل خارجی احتمال عود کیست مویی بیشتر است. به ناحیه ای عمل جراحی کیست مویی نباید فشار وارد کنید و از رویش مو در این ناحیه جلوگیری کنید کیست مویی عود نخواهد کرد.

  7. Avatar photoفاطمه کهدویی گفت:

    سلام خانم دکتر من سال 94 عمل کیست مویی داشتم که بصورت باز بود الان وقتی زیاد روی زمین میشینم پشتم درد میگیره وقتی بلند میشم سریع خوب میشه الان قصد دارم باردار شم میخواستم بپرسم امکان داره بعد از زایمانم عود کنه البته این رو بگم دوماه بعد زایمان اولم کیست مویی در اوردم نگرانم که دوباره دربیاد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما قبل از اقدام به بارداری به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا ناحیه کیست مویی را معاینه کنند. ممکن است در طول بارداری کیست مویی عود کند و دچار سختی و مشکل شوید. درضمن حتما موهای ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  8. Avatar photoS.A گفت:

    با سلام خدمت شما
    ببخشید خانوم دکتر من پارسال کیست مویی داشتم و عمل کردم ولی چن روزیه ک استخوان دنبالچم خیلی درد میکنه و هیچ ضربه ای هم نخورده ایا امکان عود آن هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر موهای زائد ناحیه کیست مویی را به درستی از بین نبرید و موزدایی نکنید احتمال عود کیست مویی وجود دارد.

  9. Avatar photoاشکان گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من 11روز پیش عمل بسته ی کیست مویی کردم بخیه زدم به روش بسته ترشح مدل خون اباعه(مدل صورتی رنگ) میاد طبیعه یا نه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله معمولا طبیعی است اما حتما با جراح معالج تماس بگیرید تا توصیه های لازم را یادآوری بفرمایند.

      1. Avatar photoرحمانی گفت:

        سلام خانوم دکتر من عمل باز سینوس داشتم و بعد از 1ماه و نیم زخمم کاملا از روی پوست جوش خورده بود و حالا که 2ماه و نیم از عملم گذشته دوباره اندازه یه عدس روی زخمم باز شده. آیا این باز شدن دوباره میتونه عادی باشه یا مشکل خاصی داره و باید به پزشک مراجعه کنم؟

        1. سلام خیر عادی نیست و زخم نباید مجدد باز شود. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید.

        2. Avatar photoحسن گفت:

          سلام من ۵ ماه پیش عمل سرپایی کردم و بدون بخیه گوشتم جوش خورد و حالت یک دایره بود بعد از ۵ ماه همون دایره هست ولی دست میزنم درد میگره ولی داخلش خالی است احتمال عود هست یا چرک کرده است
          یه سوال مرحم سیا براش خوبه استفاده کنم

          1. به احتمال زیاد زخم شما عفونت کرده است. از مرهم سیاه استفاده نکنید زیرا می تواند به بافت ناحیه آسیب جدی وارد کند و جای زخم را سوراخ کند.

          2. Avatar photoحسن گفت:

            ببخشید باید چیکار کنم عفونتش خوب شه

  10. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶ ماه پیش جراحی کیست موی به روش بسته انجام دادم و این مدت بهداشت رو هم کاملا رعایت کردم چند روزی هست که کمی احساس درد میکنم ناحیه جراحی شده کاملا صاف و هیچ ترشح یا برامدگی نداره هنوزم بعد از این مدت احساس بی حسی تو این ناحیه وقتی دست میزنم دارم ممکنه درد فقط بخاطر نشستن های طولانی مدت باشه طبیعی باشه یا امکان داره دوباره عود کرده باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله این امکان وجود دارد که به دلیل فشار آوردن بر روی ناحیه جراحی کیست مویی و نشستن طولانی احساس درد کنید. در هر صورت لازم است بعد از 6 ماه به جراح معالج مراجعه کنید تا در صورت نیاز توصیه های لازم را به شما یادآوری کنند.

  11. Avatar photoبهروز گفت:

    سلام من هیچ علامتی از عود ندارم و ظاهر جراحیم خوبه ولی وقتی میشینم بعد از چند ساعت جای عملم درد میگیره این طبیعیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما نباید به ناحیه جراحی کیست مویی فشار بیاورید.

  12. Avatar photoKimiya گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من یه هفته پیش عمل سینوس باز داشتم.الان ترشحی به رنگ تیره ازم میاد چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به جراح معالج مراجعه کنید و دستورالعمل مناسب برای تعویض پانسمان صحیح زخم باز کیست مویی را از جراح خود سوال کنید. اگر برای تعویض پانسمان مشکل دارید از یک بهیار یا پرستار کمک بگیرید.

  13. Avatar photoIranian گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، ۲ یا ۳ سال پیش کیستم رو به صورت سنتی و به صورت باز عمل کردم. به دلیل شغلم مجبورم ساعت های طولانی ای رو بشینم . چن روز پیش احساس درد خیلی خفیفی رو روی استخوان دنبالچه ام داشتم ولی خب با کمتر نشستن خوب شد اما الان احساس میکنم جای عملم یه خورده ورم کرده. البته هیچ جوش و درد و ترشحی ندارم و فقط همین ورم هست که باعث نگرانی شده. میخواستم ببینم که آیا کیستم دوباره عود کرده یا اینکه بخاطر زیاد نشستن و حساسیت جای عمل متورم شده.

    با تشکر از شما.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. برای جلوگیری از عود کیست مویی دو کار بسیار مهم باید انجام دهید اول این که موهای زائد ناحیه را با یک روش مطمئن مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. دوم پس از هر یک ساعت نشستن 5 دقیقه بایستید.

  14. Avatar photoابوالفضل شمس گفت:

    سلام
    من در سال ۸۳عمل جراحی کردم نه با لیزر ولی از اون سال تا الان سالی یکبار یا هر ۳ماه یکبار درد شدیدی میگیره قسمت دنبالیچم و اذیت میشم تا بعد از چند روز که چرک اون قسمت خود به خود میزنه بیرون و اروم میشم دکتر هم هربار رفتم قرص و مسکن داده
    چرا فقط من اینجوریم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کیست مویی شما عود کرده است و باید تخلیه شود. برای جلوگیری از عود کیست مویی توصیه می کنم از مطب وقت ویزیت بگیرید و برای جراحی کیست مویی با لیزر اقدام کنید. لیزر کیست مویی به روش بسته انجام می شود و با جراحی سنتی کاملا متفاوت است.

  15. Avatar photoAp گفت:

    سلام من تقريبا يكى دو ماه پيش عمل كردم الان ميبينم خون مياد ازش
    مشكل چيه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به جراح معالج مراجعه کنید. اگر عمل جراحی کیست مویی به روش بسته انجام شده است ممکن است بر اثر فشار بر زخم ها پوست باز شده باشد. اگر جراحی باز انجام شده است و خونریزی شدید است ممکن است دچار عفونت شده باشید یا پانسمان را به درستی انجام نداده اید. در هرصورت به جراح معالج مراجعه کنید و این مورد را پی گیری کنید.

  16. Avatar photoحامد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تقریبا دو ماهه عمل جراحی سینوس به روش بسته بدون لیزر انجام دادم،الان چند روزه روی لباس زیرم کمی لکه میبینم و کمی متوجه بوی عفونت شدم،به نظرتون عود کرده؟اگه عود کرده باید چیکار کنم؟خیلی نگرانم لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمال عفونت زیاد است. به جراح معالج مراجعه کنید تا اقدامات لازم را برای شما انجام دهند. حتما موهای زائد ناحیه را به طور کامل از بین ببرید.

  17. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من اردیبهشت ماه جراحی کردم و بخیه هم داشتم بعد حدود یک ماهی زخمم هم خوب شد ولی چند مدتیه الان از محل جراحی چرک و خون خارج میشه به مقداری که لباس زیرم کاملا خیس میشه احتمال عود کیست هست و ایا باید دوباره جراحی شود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله احتمال عود هست. با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید. اگر قبلا عمل جراحی کیست مویی به روش معمول را انجام داده اید توصیه می کنم برای جراحی مجدد از لیزر کیست مویی استفاده کنید که دچار عود نشوید. در ضمن موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  18. Avatar photoژاله گفت:

    سلام
    دختر من ١٥ سالشه و تابستون عمل كيست مويي به روش بسته انجام داد
    ولي الان يه قسمتش مثل يه دايره كوچيك سوراخه و ازش چرك ميزنه بيرون
    احتمال داره كه برگشت كرده باشه يا ممكنه خوب جوش نخورده باشه

    1. سلام کیست مویی ایشان عود کرده است. به جراح معالج مراجعه کنید تا علت را بررسی کنند.

  19. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام
    یک سال پیش به روش بسته کسیت مویی عمل کردم
    الان جاش خیلی درد میکنه هنگام نشستن اذیت هستم امکان عود وجود دارد؟؟

    1. سلام بله احتمال عود وجود دارد به خصوص اگر جراحی شما بدون لیزر بوده یا موهای زائد را از بین نبرده باشید.

  20. Avatar photoReyhane گفت:

    سلام خسته نباشید،بعد ازعمل کیست مویی با لیزر بازم موهای همون قسمت رشد میکنه؟اگه آره باید چند جلسه بعدش لیزر کرد تاکامل ازبین بره ،من شهرستانم میخوام بیام کلینیک شما انجام بدم عملو و چون میگن لیزر موهای زائد چون اون قسمت عمل شده باید خیلی دقیق انجام بشه میترسم جای دیگ برم که به عملم آسیب بزنه،بخوام پیش خودتون لیزر بعد عملو انجام بدم چقد طول میکشه؟

    1. سلام بله موهای زائد مجدد در همان ناحیه رشد می کند. ممکن است 6 تا 10 جلسه نیاز به لیزر موهای زائد داشته باشید. که یک ماه بعد از عمل با نظر متخصص جراحی معالج قابل انجام است. در نظر داشته باشید که یک ماه بعد از جراحی بسته لیزر موهای زائد انجام می شود و اگر جراحی کیست مویی به روش باز انجام شده باشد لازم است تا بسته شدن کامل زخم صبر کنید.

    2. Avatar photoسجاد گفت:

      خانم دکتر من دچار کرونا شدم حدود ۱۱روز و ابسه مقعدی هم پیدا کردم تو این چند روز آیا عمل کردن خطر جانی نداره

      1. سلام شما باید معاینه شوید. آبسه مقعدی لازم است توسط یک متخصص جراحی عمومی ماهر در این زمینه تخلیه و درناژ شود. بهتر است به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید. طبق گفته وزارت بهداشت شما می توانید دو هفته بعد از آخرین علائم کرونا از قرنطینه خارج شوید.

  21. Avatar photoسحر گفت:

    با سلام خانوم دکتر من ۱۲ روزه که عمل بسته سینوس داشتم پیش یه جراح خیلی معروف و قراره ۲ روز دیگه بخیه هامو دکتر بکشه. امروز ناگهان احساس درد و ترشح قهوه ای با بوی بدی داشتم از انتهای بخیه خیلی خیلی نگرانم ک نکنه دوباره کیست عود کرده باشه. این ترشح طبیعیه؟ همچنین یه مو از اون ناحیه دراوردم ک انگار از داخل اون سوراخ کیست دراومد. میشه لطفا بگید چرا اینجوری شده؟

    1. سلام احتمالا به دلیل مویی که داخل زخم مانده است دچار عفونت شده اید. زودتر از موعد به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت زخم کیست مویی شما را بررسی کنند. در حال حاضر احتمال عود کیست مویی وجود ندارد اما احتمال عفونت بسیار بالاست.

      1. Avatar photoMostafa گفت:

        سلام خانم دکتر وقت بخیر من سال 94عمل کیست مویی بصورت باز بدون بیهوشی در مطب دکتر انجام دادم الان بعد از هفت سال از جای عمل جراحی چرک و خون میاد درد اصلا ندارم الان باید دوباره عمل جراحی کنم

        1. احتمالا کیست مویی شما مجدد عود کرده است. علاوه بر تمیز نگهداشتن ناحیه از بین بردن موهای زائد برای جلوگیری از عود کیست مویی ضروری است.

  22. Avatar photoندا گفت:

    سلام وقتتون بخیر . من حدودا یک ماه پیش عمل بسته داشتم الان کامل جوش خورده فقط وقتی طولانی مدت میشینم درد میکنه.من قبلا ورزش میکردم الان متونم ادامه بدم یا فعلا زوده؟

    1. سلام از نشستن طولانی مدت خودداری کنید. می توانید ورزش را به آرامی شروع کنید و مراقب باشید حین ورزش به ناحیه فشار وارد نکنید و بعد از ورزش نیز ناحیه را کاملا خشک و تمیز کنید.

  23. Avatar photoAsal گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود سه ماه پیش عمل کیست مویی باز انجام دادم تقریبا یک هفته ی پیش بسته شد محل عملم حالا چند روز پیش یه سوراخ پایین محل عملم ایجاد شد و ترشح چرکی دادشت که بو میدادن و بعد دو سه روز اون سوراخه بسته شد الان احتمال داره کیست مویی برگشته باشه؟

    1. سلام بله احتمال عود وجود دارد برای جلوگیری از جراحی مجدد کیست مویی سریعا به جراح معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند و مراقبت های لازم را به شما آموزش دهند.

  24. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام من دوسال پیش عمل لیزر کردم الان درد می‌کنه احتمالش هست که عود کرده باشه من اون موقع که جراحی کردم گفت مو های اون قسمت با تیغ نزن احتمال عود زیاد میشه

    1. سلام احتمالا جراح معالج شما فرموده اند از تیغ استفاده نکنید و از روش دیگری مثل لیزر موهای زائد استفاده کنید. اگر موهای زائد ناحیه را با روش مناسبی از بین نبرید احتمال عود کیست مویی بالا می رود. حتما به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  25. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    خانوم دکتر از سال قبل تیر ماه تا الان ۳ بار عمل کیست مویی انجام دادم عملم بار اول زخمم باز بود و بخیه نداشت ولی دفعه ی دوم و سوم بخیه داشت الان ۵ ماه بعد از عمل ترشحات خونی تیره رنگ از جایی که برای بیرون آمدن ترشحات گذاشته بودن میاد و وقتی هم نمیاد جای جراحی التهاب و ورم پیدا میکنه و وقتی با دست فشار میدیم درد داره احتمال عود هستش یا عفونت کرده؟!

    1. سلام احتمالا دچار عود کیست مویی شده اید. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید و موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب از بین ببرید که مجدد دچار عود نشوید.

  26. Avatar photoاشکان کاظمی گفت:

    سلام خانم دکتر من دو ماه پیش با لیزر عمل کردم چند روزی میشه تو همون ناحیه چیزی مثل آبسه خیلیم درد داره و دورشم قرمز هستش ایجاد شده آیا امکان داره تو این زمان کم دوباره عود کنه ؟

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید. به موقع اقدام کنید تا دچار عود و نیاز به جراحی مجدد کیست مویی نشوید.

  27. Avatar photoدنیا گفت:

    سلام خانم دکتر.وقت بخیر.ببخشید من18سالمه یک ماه و نیم هم از عمل کیست موییم به روش باز میگذره.بهداشت و نظافت رو هم خیلی رعایت کردم.هرروز حمام میرم و زخمم رو تمیز میکنم.خود زخمم هنوز بازی یه خرده.ولی یکی دوروزی میشه که قسمت انتهایی زخمم به سمت مقعد یه سوراخ کوچیک ایجاد شده.علتش چیه؟لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام ممکن است دچار عفونت شده باشید یا برای مدت طولانی روی زخم نشسته باشید و به ناحیه عمل کیست مویی فشار وارد شده باشد. در هر صورت لازم است که به جراح معالج مراجعه کنید تا وضعیت زخم شما را بررسی کنند و روند تعویض پانسمان و نگهداری زخم را بررسی کنند.

  28. Avatar photoکاربر گفت:

    عرض سلام و خسته نباشید
    بنده 2سال پیش عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم و بعد عمل تا الان محل عمل را هرماه با موبر تمیز می کنم
    اما چند وقتی هست که بعضی مواقع ناحیه مذکور تیر میکشه
    این یعنی عود کرده؟

    1. سلام مراقب باشید که به ناحیه جراحی کیست مویی فشار وارد نکنید و با موبر به پوست ناحیه آسیب نرسانید. اگر درد شما کم نشد به جراح معالج خود مراجعه کنید که وضعیت شما را بررسی کنند.

  29. Avatar photoA.M گفت:

    سلام. من تازگی عمل باز سینوس رو انجام دادم و بعد از یه مدتی همین چند روز پیش زخمم بسته شد اما امشب که خواستیم پانسمانشو بردارم، بالای زخم سه تا سوراخ ریز ایجاد شده که وقتی فشار میدی ظاهرا چرک داره، سینوس عود کرده؟
    اینم بگم قبل.از اینکه زخم بسته بشه توی خود زخم یه دونه سوراخ ریز بود که همین علائم رو داشت و پرسیدیم قرص و پماد داد دکتر

    1. سلام احتمال عود وجود دارد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و موهای زائد ناحیه را هم به درستی از بین ببرید.

      1. Avatar photoA.M گفت:

        سلام ممنون از پاسخگوییتون
        امروز پیش یه دکتر دیگه رفتیم و گفت کاری نمیشه کرد فقط باید صبر کرد و دید که عود میکنه یا نه و یه قرص خشک کننده داد. میشه اگه هرگونه راه یا توصیه دیگه ای برای درمانش هست ذکر کنید؟

        1. سلام برای ویزیت از مطب من وقت بگیرید. موهای زائد ناحیه را هم به طور منظم از بین ببرید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید.

          1. Avatar photoسورنا گفت:

            سلام خانم دکتر خسته نباشید خدا خیرتان بدهد
            من حدود ۶ روزی هست کیست مویی بسته بدون لیزر انجام دادم
            فقط با سرم شستشو این مدت پانسمان میکردم
            میخواستم بپرسم خانم دکتر مشکلی نداره حمام کامل کنم؟؟
            و ایکنه موهای اطراف رو با ژیلت میزنم
            ولی میترسم محل بخیه رو ژیلت بکشم
            چکار کنم خانم دکتر ؟
            بزارم بعد از ایکنه بخیه کشیدم بعدش ژیلت بکشم؟؟

          2. موهای زائد را شیو کنید و موهای نزدیک به بخیه را با موچین ضدعفونی شده بردارید. حتما حمام کنید و مشکلی نیست. این موارد را با جراح معالج خود نیز در میان بگذارید.

  30. Avatar photoبهانه گفت:

    سلام خانم دکتر من مهرماه سال گذشته یعنی برج ۷ /۹۹ جراحی کیست مویی انجام دادم بصورت بسته هراز چندگاهی درد ناحیه ی جراحی دارم . یک هفته ای هم هست جای بخیه ی آخری قرمز شده ممکنه عود کرده باشه ؟ ؟

    1. سلام احتمال عود وجود دارد زیرا بیشتر از 6 ماه از جراحی کیست مویی شما گذشته است. موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید. ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید.

  31. Avatar photoاردوان گفت:

    سلام خانوم دکتر من الان ۲ ماه عمل کردم ولی الان یه سواراخ ریز مونده بنظرتون عمل میخواد باز عملم لیزر بوده لطفا بگین

    1. سلام معمولا بعد از 2 ماه زخم کاملا بسته می شود. مگر در مواقع خاص. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. رژیم غذایی مناسب سرشار از ویتامین و مینرال داشته باشید و ناحیه را همواره تمیز و خشک و بدون مو نگهدارید.

  32. Avatar photoبهار گفت:

    سلامخانم دکتر وقتتون به خیر🌹من دی ماه 99عمل باز داشتم و تا عید سال هم کاملا بسته شد…اما بعدش به اندازه سر خودکار باز شد..هر بار که میرم دکتر بهم میگه ک با بتادین پانسمانش کنم…ی هفته با پانسمان خوب میشه و 2 هفته بعدش دوباره باز میشه…واقعا خسته شدم خیلی مراقبت میکنم برای اینکه بهش فشار نیاد فعالیت هامو خیلی کم کردم و غذا خوردنمم ایستادس.. چکار کنم؟

    1. سلام موهای زائد ناحیه را هم باید به طور منظم از بین ببرید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  33. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۵ روز میشه که کیست مویی پایین کمرم عمل باز کردم ، الان موقع تعویض پانسمان و شستشو پایین زخمم درد و سوزش شدیدی دارم ، دکترم که دیدن گفتن عالیه اما اگه خیلی درد داری سونوگرافی بکن ، بنظر شما آیا نشونه ی عود کردن کیست هست یا طبیعیه؟؟
    لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام در جراحی کیست مویی به روش باز معمولا بیمار تا 2 درگیر مراقبت های بعد از جراحی باز می باشد. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و مراقبت های بعد از عمل را به طور کامل و روزانه انجام دهید. موهای زائد ناحیه را هم فراموش نکنید که به طور کامل از بین ببرید.

  34. Avatar photoزینب گفت:

    سلام من طی ۸ ماه ۳ بار عمل کیست مویی کردم دوبار بسته یک بار باز .الان هم ۱۶ روزه عملِ باز کردم پایین زخمم جوش خورده از همونجا ک جوش خورده سوراخه و چرک میاد چرا اینجوری میشه تو این ۳ باری ک عمل کردم پایین زخمم جوش نمیخورده تروخدا راهنماییم کنید خیلی دارم اذیت میشم

    1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه را هم به درستی از بین ببرید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید. میوه و سبزی زیاد مصرف کنید تا زخم شما سریعتر بهبود یابد.

  35. Avatar photoآیسان گفت:

    سلام من یک ماه و بیست روز پیش عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم و بعد از یک ماه زخمم بسته شد اما بعد از ۱۰ روز ک بسته شده بود پایین زخمم(زخم خود عمل)اندازه نصف ناخن کوچیک ب صورت دایره شکل باز شده احساس میکنم بخاطر وارد شدن فشار بوده چون زخمم تازه بوده ،ب متخصص مراجعه کردم و گفتن ب نظر نمیاد عود کرده باشه و این منو نگران کرد ک شاید عود کرده یا عود کنه

    1. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید. مراقبت ها را بیشتر از گذشته انجام دهید. میوه و سبزی زیاد مصرف کنید که زخم جراحی کیست مویی شما سریعتر بهبود یابد. اگر بهبودی حاصل نشد مجدد به جراح معالج مراجعه کنید. از بین بردن موهای زائد ناحیه را هم فراموش نکنید. عود کیست مویی همراه با بروز ترشحات چرکی می باشد.

  36. Avatar photoمسعود گفت:

    باسلام،بنده ۲ ماه پیش عمل کیست مویی به روش لیزر و بسته انجام دادم و نظافت را به طور کامل رعایت کردم اصلا هم فشاری روی ناحیه ایجاد نکردم ،یک هفته ای است که درد قبلی به سراغم اومده ،به دکترمم دسترسی ندارم چطور بفهمم که عود کرده یا نه خیلی نگرانم.

    1. از ترشحات غیرطبیعی و التهاب ناحیه می توان فهمید که ناحیه عمل عفونت کرده است. موهای ناحیه را کاملا از بین ببرید و اگر بین بخیه ها مو می بینید با موچین بردارید. اگر مشکل رفع نشد از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  37. Avatar photoNone گفت:

    سلام من حدود دو سال قبل جراحی کیست مویی داشتم و الان دو سه روزی میشه که اون ناحیه درد می‌کنه و انگار که جوش زده ولی درکل از بعد بسته شدن بعد از جراحی تا به الان زیاد روی صندلی نشستم.تنها علائم هم الان فقط درد و جوش هست

    1. سلام احتمال عود بسیار زیاد است. درضمن اگر موهای زائد ناحیه را هم به درستی از بین نبرده باشید احتمال عود افزایش می یابد. مجدد به جراح معالج مراجعه بفرمایید یا به یک متخصص جراحی و لیزر برای جراحی بسته کیست مویی با لیزر مراجعه کنید.

  38. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام و عرض. ادب
    من 10 روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم ب صورت باز …..
    الان بعد از شستن ترشحاتی سفید رنگ وجود دارد
    آیا این ماده ی سفید رنگ عفونت است ؟
    اگه عفونته دلیلش چی میتونه باشه؟

    1. سلام ترشحات خون آبه و بی رنگ مشکلی ندارد اما اگر به رنگ سفید است و پیش رونده است احتمال عفونت بالاست.. به جراح معالج خود مراجعه کنید. زخم را هر روز با سرم شستوشو به خوبی تمیز کنید و پانسمان کنید.

  39. Avatar photoمینا گفت:

    من دختر هستم و ۸ ساله پیش عمل بسته با لیزر انجام دادم ولی لیزر نکردم متاسفانه اطراف ناحیه عملم موی چندانی نداره.
    گاهی اوقات دچار عفونت و ترشح و درد میشم. خصوصا در دوران پریود و واقعا نمیدونم چجوری مدیریت کنم. استفاده از نواربهداشتی های پلاستیکی با اینکه به جای عملم ارتباطی ندارن اما باعث میشن تا یک ماه پشتم دچار عفونت و درد بشه
    و الان حدود دوماهه که دچار ترشح هستم و در تمام این مدت از پماد آفی تترین ۳ درصد و قرص مترونیدازول که قبلا تجویز پزشکم بود استفاده میکنم و عفونت رو کم کرده اما اخیرا حس میکنم انگار جای عملم باز شده و سوراخی وجود داره.
    سوال من اینه که ایا ممکنه بخیه ها بعد ۸ سال باز بشن؟
    سوال بعدیم اینه با توجه به توضیحاتم آیا ممکنه عود کرده باشه؟

    1. سلام کیست مویی شما به دلیل از بین نبردن کامل موهای زائد عود کرده است. نسبت به جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام فرمایید.

      1. Avatar photo.. گفت:

        سلام من بیستو پنج روزه عمل کردم… و طراف زخمم مو های زاعد رشد کرده ترشح داره زخمم ولی موقع کشیدنه بخیه دکتر گف مشولی نداره ترشحت… و خیلی کمتر شده به نسبت..‌درد ندارم ولی الاک ک نمیتونم موهای زاعدو اصلاح کنم چیکار کنم میترسم عود کنه

        1. موهای زائد را با موچین بردارید و اجازه ندهید به داخل زخم برود. هر روز ناحیه را تمیز و عاری از مو بفرمایید.

  40. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام دخترم ۴ ماه و بیست روز هست عمل باز کرده الان ترشح داره تو همون نقطه عمل به اندازه یه بند انگشت آیا دوباره عود کرده یا همون قبلی هست ؟؟؟
    میتونم با لیرزر عمل کنم ؟؟

    1. سلام احتمالا عفونت کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  41. Avatar photoمهران گفت:

    سلام من دو سال پیش عمل کردم به روش بخیه و مشکلی نداشتم اما الان ۴ روزی میشه که یک غده مانند اندازه نخود جوش زیر پوستی دقیقا ۴ ۵ سانتی زیر همون قسمت که عمل کردم دراومده(اون قسمت که قبلا بود نیست و خیلی پایین تره) اما چرک یا خونریزی نداره ممکنه دوباره عود کرده باشه؟خیلی نگرانم ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. سلام بله اگر موهای زائد ناحیه پایین کمر را از بین نبرده باشید احتمال بروز مجدد کیست مویی وجود دارد.

  42. Avatar photoارشيا گفت:

    سلام من ١٥ ماه پيش عمل باز کيست مويي انحام دادم
    بعد ديگه ملا خوب شدم
    تا همين چند روز پسش كه ديدم يه چيزي برجسته و ملتهب در اومده و ركي هم نيست الان كه چند روز گذشته يه چيزي ازش اومده بيرون و نه درد داره نه سوزش نه خارش
    فقط مثل لخته خونه از پايين جاي زخم اومده بيرون
    كاملا هم جوش خورده بوده و يهو اينجوري شده

    1. سلام احتمال عود بیماری شما وجود دارد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. بعد از بهبودی زخم جراحی کیست مویی بیمار نباید هیچ گونه علائمی را تجربه کند.

  43. Avatar photoهدیه گفت:

    ببخشید من الان نزدیک یه ماهه که عمل کردم و بخیه زدن
    پایین بخیه ها یک حفره خیلی ریزی ایجاد شده و دردی هم نداره
    ایا امکان عود کیست مویی هست یا نه؟

    1. سلام بله اگر بخیه های شما باز شده است احتمال عود وجود دارد. موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  44. Avatar photoسعید مرادی گفت:

    سلام. من دو ماه پیش، عمل جراحی سینوس انجام دادم. دکتر اکثرِ محل جراحی را بخیه زدند و قسمتی از آن را باز گذاشتند. متاسفانه قسمتی که باز بود برای مدتی بسته‌شده، ولکین دوباره باز گشته‌است و ترشح اندک دارد. به دکتر مراجعه کردم کمی داروی خشک‌کن داد و کمی مو از حفره خارج کرد.گفتند اگر تا دو هفته بهبود نیافت، بایستی محل جراحی را باز بگذارند. متاسفانه همین عمل جراحی نیمه‌باز صدمات کاری و … بسیاری به بنده زد. اگر دوباره و به‌مدت زمان بیشتر در جراحی ممکنهٔ بعدی، دورهٔ نقاهت بگذرانم. آسیب‌های خواهم خورد. نظرتان چیست،شما چه توصیه‌ای می‌کنید؟

    1. با جراح معالج خود در تماس باشید و تا بهبودی کامل درمان را کاملا پی گیری نمایید. من لیزر کیست مویی به روش بسته را در یک جلسه انجام می دهم و نیازی به جراحی مجدد نیست.

  45. Avatar photoصفایی حایری گفت:

    سلام.وقت بخیر
    بنده دوسال پیش عمل کردم بصورت سنتی و باز.که تا مدت ها پانسمان و مو زائد و… میکردم اما بسته نشد.به اندازه یک خط راست از بالا باقی موند.رفتم پیش دکتر لیزر گفت که عود کرده و باز بصورت باز و لیزر عمل کرد..الان چهار ماه هست که عمل شدم و نصف پایین زخم کاملا بسته شده و پوست طبیعی اورده.اما نصف بالاش باقی مونده و دو تا سوراخ با فاصله در راستای ارتفاع ازش باقی مونده که باز هرشب دارم پانسمان میکنم و پماد میزنم و اون دوتا سوراخ کوچک هی باز و بسته میشن و کوچک و بزرگ.میخواستم بدونم الان دوباره عود کرده یا نه طبیعیه و باید پانسمان رو ادامه بدم؟الان میتونم موهای زائد رو لیزر کنم یا نه؟ممنون

    1. سلام شما باید معاینه شوید. دلایل بسته نشدن زخم می توان از بین نبردن صحیح موهای زائد، فشار آوردن به زخم و تا تغذیه نامناسب باشد.

  46. Avatar photoصفایی حایری گفت:

    سلام خسته نباشید.من همانم که نظز قبلی را نوشته بودم و هم عمل سنتی کردم و هم چهاماه پیش لیزر کردم
    الان دکتر خودم این رو گفته: یا باهاش بسازید..یا اینکه تنها راه فلپ بکنید…گودی زیاد بین دو باسن و میکروب های بی هوازی باعث میشه حتی اگه زخم کامل بسته بشه باز هم عود کنه و باز بشه.تنها شانستون برای بسته شدن فلپ کردنه و زخم را از وسط بیاریم کنار
    هزینه این کار بالا هست و من ندارم.شماراه دیگه ای سراغ ندارید غیر از فلپ؟اون میکروب های بی هوازی رو چطور میشه دائم از بین برد؟تغذیه مناسب شامل چیا هست؟ممنون

    1. سلام اسکار جراحی فلپ بسیار زیاد است. توصیه می کنم لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. نزد متخصصی این جراحی را انجام دهید که به شما اطمینان بدهند که عود و بازگشتی وجود نخواهد داشت.

  47. Avatar photoصفایی حایری گفت:

    سلام.جای عمل ناشی از لیزر باز هنوز هست و زخم کامل بسته نشده..در اینصورت باز هم لیزر بسته انجام میدید؟
    مشکل الان این است که زخم بسته نشده..و اون میکروب های بی هوازی
    فعلا باید زخم بسته شود

    1. سلام لازم است معاینه شوید و میزان تخریب بافت بررسی شود.

  48. Avatar photoصفایی حایری گفت:

    وقتی زخم بسته نمیشه یعنی کیست مویی هست هنوز که نیاز به عممل باشه؟
    برای بسته شدن چکار باید کنیم

  49. Avatar photoمیرباقری گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید.برای از بین بردن موهای زائد در اطراف ناحیه جراحی شده سنتی به گونه ای که آسیبی (جوش و سوختگی و تخریب و…) به ناحیه ترمیم شده جراحی نرسد، به جز لیزر و ژیلت، استفاده از چه مواد یا پمادی موبر گیاهی و… را توصیه میکنید به گونه ای که توسط خود شخص قابل مصرف باشد و نیاز به حضور شخصی دیگر برای تراشیدن نباشد؟لطفا دقیق بگویید و مارک آنرا هم بگویید خیلی مهم است.
    (توضیح : محل جراحی تقریبا کامل پر شده است اما لایه ی اصلی قهوه ای مثل پوست هنوز نیامده و یک رنگ تقریبا صورتی دارد).خیلی ممنون

    1. سلام توصیه می کنم از هیچ نوع کرم موبری در این مرحله استفاده نکنید.

  50. Avatar photoملکی گفت:

    سلام همسرم جراحی کردن پایین کمر
    ۱۶روز هستش واصلا نمیتونه بشینه واز توالت فرنگی استفاده میکنه هر روز حموم میره و پانسمان رو تعویض میکنم امروز از دیواره داخل زخم موی نظرم جلب کرد که وقتی با موچین گرفتم و کشیدم بیرون امدش و همسرم اصلا دردی یا حسش نکردش ولی همینکه مو رو رها کردم که ادامه شو بکشم بیرون به طور عجیبی مو داخل بافت دیواره زخم بر گشت جوری که اصلا حتی با مو چین دیگه نتونستم نوک مو رو بگیرم و همونجا موند
    علت اون مو روی دیواره داخل زخم چیه؟یعنی میشه عملش کامل و صحیح انجام نشده باشه ؟یا عود کرده باشه ؟
    ممنون میشم جوابمو بدید که اگه چیز نگران کننده ای هستش به پزشکش مراجعه کنیم

    1. سلام ایشان باید موهای زائد را مرتب از بین ببرند و همانطور که قبلا انجام داده اید موها را با موچین بگیرید و زخم را همیشه تمیز نگهدارید. متاسفانه نگهداری از زخم جراحی باز مشکلات خود را دارد و جلوگیری از عفونت زخم بسیار مهم است. اگر علائم عفونت زخم را مشاهده نمودید حتما به جراح معالج مراجعه کنید تا شما را راهنمایی کنند.

  51. Avatar photoیزدان علیزاده گفت:

    سلام دکتر. من ۱ سال پیش عمل کردم. بخیه زدن. ولی خانم دکتر الان دو روزی هستش که یه برامدگی خیلی سطحی در اومده اصلا هم درد نداره. فقط یکم خارش داره وقتی هم که فشارش میدی درد داره. ایا امکان عود کردن هست؟

    1. سلام بله احتمال عود وجود دارد. اگر موهای زائد ناحیه را از بین نبرید کیست مویی بعد از چند سال مجدد عود می کند.

  52. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من ۴ماه پیش عمل کیست مویی باز انجام دادم زخمم هنوز کامل بسته نشده موها رو هم مرتب شیو میکنم زخمم زیاد ترشح نداره بنظر شما چرا بسته نمیشه؟آیا عود کرده؟

    1. سلام احتمالا زخم شما عفونت دارد که بسته نشده است. حتما به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. موهای باقی مانده را با موچین بردارید.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        به دکتر مراجعه کردم گفته عفونت ندارد
        فقط قرص پوریک سیدال بهم داده
        ایا دلیل بسته نشدنش رانندگی نیست؟

  53. Avatar photoAk گفت:

    سلام خانم دکتر من دوسال پیش لیزر کردم کیست موییم رو الان جایی ک لیزر شده کمی خونابه ازش میاد اما هیچ برامدگیی جز بخیه ها نیست ممکنه بازم کیست باشه و بازم نیاز ب لیزر یا جراحی داره؟

    1. سلام لازم است که نهایت دو هفته بعد از جراحی کیست مویی به روش بسته بخیه ها کشیده شوند. در غیر این صورت زخم عفونت می کند. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت کیست مویی شما را بررسی کنند.

  54. Avatar photoنگار گفت:

    سلام خسته نباشید
    من دو ماه پیش عمل سینوس پیلونیدال هم باز و هم بسته انجام دادم ولی توی این مدت درد شدیدی توی قسمت عمل دارم و از اون دو تا حفره ای که باز گذاشتن مایع سبز رنگ بیرون میاد و بوی خیلی بدی هم میده جای عمل بعد نشستن تا چند دقیقه کامل بی حس میشه گاهی هم خارش داره البته به گفته چند دکتر داخل زخم خونابه وجود داره پزشک خودم میگه چیزی نیست طبیعیه ولی دکترای دیگه میگن احتمال عود خیلیه
    الان نمیدونم چیکار کنم میشه راهنمایی کنید؟ ایا عود کرده یا نه ؟
    ممنون.

    1. سلام کیست مویی شما عود نکرده است اما دچار عفونت شده است. اگر مراقبت های لازم را به درستی انجام ندهید و عفونت به درستی خشک و درمان نشود زخم شما بسته نخواهد شد و کیست مویی عود می کند. موهای زائد ناحیه را به خوبی تمیز کنید و موهای باقی مانده نزدیک زخم یا داخل زخم را با موچین بردارید.

      1. Avatar photoنگار گفت:

        اگه این زخم با عفونت بسته بشه چی ممکنه اون عفونت باعث عود بشه
        چون خیلی رعایت میکنم ولی اون بوی بد و دردی که دارم منو ترسونده نگرانم دارویی نمیشه مصرف کرد؟

        1. عفونت ناحیه عمل کیست مویی در طولانی مدت منجر به عود کیست مویی می شود.

          1. Avatar photoنگار گفت:

            سلام . خانم دکتر الان 75 روز میشه که از عمل کیست مویی گذشته به دو روش باز و بسته ولی هنوز جای زخم درد میکنه و بسته نشده بوی خیلی بدی هم میده خارش شدید هم دارم و پانسمان هم که عوض میکنم کمی ترشح روی پانسمان هستش
            امکانش هست کامل تخلیه نشده باشه یا کیست دیگه ای درومده باشه؟

          2. اگر زخم کیست مویی در کمتر از دو ماه بسته نشود می تواند نشانه عفونت زخم باشد. این عفونت یا بر اثر رویش مجدد مو و اصلاح نکردن آن و یا عدم مراقبت صحیح بروز می کند. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را به درستی بررسی کنند.

  55. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود ۴ ماه پیش عمل سینوس به روش باز رو انجام دادم که خیلی وقته که زخم بسته شده
    اما الان حدود ۱ ماه هستش که بعضی از نقاط جای زخم دچار درد میشه (البته دردی که مثل فشار هستش و زیاد هم نیست)
    من چون دانشجو هستم مجبورم ساعت های زیادی رو یکجا بشینم
    الان چند وقتی هست بخاطر این درد جای زخم نگران شده ام
    ایا ممکن است عود کرده باشه
    یا اگر نه عود کیست مویی چقدر طول میکشه و به چه عواملی بستگی داره
    با تشکر

    1. سلام بله ممکن است دچار عفونت یا عود شده باشید. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  56. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام . من سه هفته قبل عمل کردم (به روش جراحی بسته)
    قبل از عمل در محل مجرای کیست احساس خارش داشتم و چند روزه که دوباره خارش در اون محل شروع شده !
    ضمنا قبل از عمل چند سانت بالاتر از مجرای کیست یه برآمدگی بود که الان هم همون بر آمدگی هست ولی کوچیک تره
    یعنی به این سرعت برگشته ؟؟!!

    1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. ممکن است کیست مویی به طور کامل تخلیه نشده باشد یا ممکن است بر اثر رویش مو دچار عفونت شده باشید. حتما موهای زائد ناحیه را از بین ببرید.

    2. Avatar photo... گفت:

      سلام خانم دکتر من 18سال پیش عمل بسته سینوس داشتم و الان 37سالمه و احساس درد خارش و ترشح از همون قسمت رو دارم
      میشه دوباره عمل باز انجام بدم

      1. لازم است معاینه شوید. توصیه من لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر می باشد که بدون عود و بازگشت انجام شود.

  57. Avatar photoFatemeh گفت:

    سلام خانم دکتر من یه ماهه کیست مویی رو به روش باز عمل کردم الان گاهی استخوان دنبالچه ام درد میکنه و محل جراحیم ورم داره. محل جراحیم هم تقریبا بسته شده. امکان عود کیست به این زودی وجودداره؟

    1. احتمال عفونت وجود دارد حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد اطراف و داخل زخم را با موچین ضدعفونی شده بردارید.

  58. Avatar photoمجید گفت:

    با عرض سلام وخدا قوت
    خانم دکتر آیا اصلاح مرتب ومنظم موها به جلوگیری از تشکیل کیست مویی کمک می کند ویا وضعیت را بدتر می کند؟

    1. سلام برای جلوگیری از کیست مویی به شدت توصیه می شود که موهای زائد را با یک روش مطمئن مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  59. Avatar photoکریمی گفت:

    سلام وقت بخیر من دو سال پیش عمل کیست مویی کردم به صورت سنتی ،بعد دوسال چون داخل زخممو پر نکرده بودم خوب جوش نخورده بود و دوباره باز شده بود و ازش چرک وخون میومد یه بار دیگه جراحی کردم حالا گاهی اوقات از اون قسمت جراحی شده یه چند تا تار مو کلفت کنار هم درمیاد و امروز هم ازش خون خارج شد احتمالش هست دوباره عود کرده باشه ؟

    1. بله کیست مویی شما عود کرده است. مجدد برای لیزر کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی اقدام نمایید. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک و بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  60. Avatar photoنگار گفت:

    سلام. خانم دکتر من 90روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم بعد 90روز زخمم بسته شد ولی بوی بد و درد کمی دارم .
    از همون زخمی هم که بسته شده چند تار مو زده بیرون
    به نظرتون مشکلی هست یا عود کرده؟

    1. موهای زائد را با یک روش مناسب کاملا از بین ببرید و موهای بیرون زده را با موچین ضدعفونی شده بردارید و تمیز کنید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید تا در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام دهند.

  61. Avatar photoاحمد بیاتی گفت:

    سلام من دو بار جراحی باز کردم یک ساله از جراحی دومم میگذره تو این مدت زخم چند بار باز شده ترشح بیرون می زنه و بعد از سه چهار روز دوباره جوش می خوره
    البته اینو هم بگم شغل من رانندگیه و وزنم هم بالا110 کیلو هست

    1. علاوه بر این که لازم است وزن خود را کاهش دهید دقت کنید که حتما موهای زائد ناحیه را کاملا از بین ببرید.. به جراح خود مجدد مراجعه کنید و برای نشستن از یک بالش نرم استفاده کنید.

  62. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خانم دکتر ایا خونریزی کیست مویی به روش عمل باز طبیعیه بعد ۵روز

    1. سلام خونریزی یا ترشح از کیست مویی تا یک ماه طبیعی است به شرطی که ترشحات رو به کاهش باشد و ترشحات و خونریزی مشکوک به عفونت نباشد.

  63. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر حدود پنج ماه پیش عمل کیست مویی به روش بسته و بخیه انجام دادم. الان هیچ گونه دردی ندارم. فقط جراح من به اندازه به جوش کوچک جای عمل من رو باز نگه داشته و الان بعد از پنج ماه کمی عفونت میاد بیرون بدون هیچ دردی. این مسئله طبیعی هست؟ درضمن من میخام که لیزرکنم آیا ضرری برا جای عمل داره؟

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه کنید. لیزر موهای زائد برای شما مشکلی ایجاد نمی کند.

  64. Avatar photoKim گفت:

    سلام وقت بخیر. من 2 سال پیش عمل کیست مویی به روش بسته انجام دادم. هفته پیش برای اولین بار لیزر موهای زائد انجام دادم اما چند روز بعد درد شدیدی در ناحیه استخوان دنبالچه دارم که در حالت ایستاده هم زیاد میشه. علت چیست

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. مطمئن شوید که با لیزر موهای زائد پوست شما نسوخته باشد.

  65. Avatar photo... گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید . من ۱ آبان عمل کیست مویی به روش باز داشتم ۱ ماه نیم کامل جوش خورد الان یکم چرک میکنه یعنی بازم عود کرده؟

    1. بله احتمال زیاد کیست مویی شما عود کرده است.

  66. Avatar photoMostafa گفت:

    سلام من کیست مویی دارم الان ۴ ساله ولی از ترس درد عمل نکردم
    با لیزر میتونم درمان کنم ؟.
    درمان با لیزر قطعی هستش؟!
    ممنون میشم جواب بدید خانم دکتر خسته نباشید

    1. سلام من عمل جراحی کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم که بدون عود و بازگشت و با دوره نقاهت و درد 70 درصد کمتر از جراحی باز و سنتی می باشد.

  67. Avatar photoرامتین مرادی گفت:

    سلام وقت بخیر. ببخشید من ۵ ۶ سال پیش عمل کیست مویی انجام دادم عمل باز بود ولی چند تا بخیه داشت. حدود ۷ ۸ ماه طول کشید تا کاملا بسته بشه. امسال ۴ ماه درگیر یک مریضی بودم که در طول این ۴ ماه و بعد از عمل حدود ۲ هفته مجبور به دراز کشیدن به پشت و نشستن بودم و نمیتونستم فعالیتی انجام بدم. در طول ۴ ماه یک بار درد نسبتا زیادی در ناحیه‌ی همل احساس کردم. با اسپری موبر اقدام به برداشتن موهای اون ناحیه کردم و درد شدیدی داشت. پیش دکتر رفتم گفتن عود کرده. و لیزر موهای زائد رو نوشتن برام. الان حدود ۳ هفته از عملم میگذره و ناحیه‌ی دنبالچه و عملم درد میکنه. هیچگونه علائمی مثل ترشح یا چرک یا جوش و باز شدن و زخم شدن هم ندارم. وقتی یکم دست به اون ناحیه میزنم درد میگیره. بعضی وقت ها هم در صورت خم شدن همون ناحیه درد میگیره. بنظر شما عود کرده؟!

    1. سلام لیزر موهای زائد را انجام داده اید و 3 هفته قبل مجدد جراحی کرده اید و همچنان درد دارید. این علائم می تواند نشان دهنده عفونت زخم شما باشد. اگر مویی در ناحیه عمل رشد کرده است آن را با موچین بردارید. با جراح خود در ارتباط باشید.

  68. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر من دوسال پیش عمل کیست کردم الان چند روزی هس همونجا مقداری خون میاد و سوراخ شده انکان دارد دوباره عود. کرده باشد؟؟

    1. بله به احتمال زیاد کیست مویی شما عود کرده است. علاوه بر رفع علت عود بیماری لازم است مجدد به جراح مراجعه کنید. توصیه می کنم عمل دوم را به روش بسته و با لیزر انجام دهید.

  69. Avatar photoسامان گفت:

    با سلام خسته نباشید ببخشید خانم دکتر مدتیه یک ورم معقدی میشه دو یا سه روز بجور اذیت می‌کنه نمیتونم درست بخوابم با بشینم و در حال حاضر دسترسی به پزشک ندارم چطور میتونم دردشو کمتر کنم تا بتونم خودم برسونم دکتر

    1. برای درمان ورم مقعدی علاوه بر مراجعه به پزشک می توانید در لگن آب گرم بنشینید و مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید. غذاهای ادویه دار و تند میل نکنید و مقدار آب مصرفی را افزایش دهید.

  70. Avatar photoیونس محمدی گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من تقریبا ۱ ماه پیش عمو کیست مویی انجام دادم الان ترشحات ام خیلی کمتر شده جای عمل داره بسته میشه آیا این طبیعیه؟؟

    1. معمولا دو ماه طول می کشد تا زخم باز کیست مویی بسته شود.

  71. Avatar photoنگار گفت:

    سلام .
    من 5 ماه پیش عمل کیست مویی به صورت هم باز و هم بسته انجام دادم الان نزدیک یکماه میشه که کل جای زخم بسته شده ولی خارش شدیدی توی قسمت عمل دارم و موقع نشستن درد توی همون ناحیه دارم
    این خارش و درد طبیعیه؟
    ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام کمی خارش طبیعی است و اگر به ناحیه زخم فشار نیاورده باشید احساس درد بی مورد است. به جراح معالج مراجعه کنید و مطمئن شوید که زخم شما عفونت نکرده باشد.

  72. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من ۱۷سالمه ،۶ماه پیش عمل لیزری سینوس انجام دادم ولی بخیه نزدم و پانسمان انجام میدادم، الان بعد از ۶ماه زخم کامل بسته نشده و ترشحات زرد رنگ و بد بو میده،یعنی دوباره عود کرده؟نمیخوام دوباره عمل کنم باید چیکار کنم؟

    1. زخم شما عفونت کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. اگر مویی در ناحیه رشد می کند حتما با موچین ضد عفونی شده آن را بردارید.

  73. Avatar photoنگار گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من 5 ماه پیش عمل کیست مویی به صورت باز و بسته انجام دادم که بخیه جوش خورد اون یکی زخم هم بسته شد ولی از زمان بسته شدن تا الان که یکماه میشه خارش شدید دارم ودرد شدید توی همون قسمت عمل
    الان این درد و خارش طبیعیه یا نه ؟
    کاری میشه انجام داد؟

  74. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام و عرض ادب
    خانم دکتر حدودا 18سال پیش عمل باز کیست مویی داشتم و به یکباره دو روز است که درد دارم و چرک و خونابه زیادی ازش خارج شد، موهاراهم همیشه لیزرمیکنم. آیااحتمال برگشت کیست را دارم؟

  75. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر ۲۰ دیماه پارسال عمل کیست موبی باز داشتم بعد از ۱۵ روز کامل زخم بسته شد و دیگه مشکلی نداشت حتی این دو ماه فوتبال رفتم کوهنوردی رفتم هیچ مشکلی نداشتم حالا چند روزی بود جای عمل سفت شده بود و درد داشت دیروز یدفعه تیر کشید و دیدم عفونت ازش زد بیرون مشکل چیه به نظرتون راهنمایی بفرماید ممنون میشم

    1. کیست مویی شما عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  76. Avatar photoمعین گفت:

    با لیزر کردن درد و چاک زدن‌وجود نداره؟ زمان استراحتش چقدره؟

    1. عمل جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان بدون درد انجام می شود. در روش لیزر کیست مویی که من انجام می دهم یک برش کوچک ایجاد می شود و سپس با روش جراحی پلاستیک محل برش بسته می شود.

  77. Avatar photoهستی گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 6ماه پیش عمل سینوس به روش باز و بسته انجام دادم ولی الان 2 ماه هست درد شدید توی باسن و جای عمل دارم و خارش شدید
    که جای عمل مدام باز میشه و دوباره بعد چند روز بسته میشه
    الان این درد و خارش طبیعیه یا کیست دوباره عود کرده ؟
    چیکار میشه کرد ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. مجدد به جراح معالج مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoهستی گفت:

        شرمنده ولی طبیعی نیست یعنی چی ؟ یعنی عود کرده جراحی لازم داره ؟ چون یه سونو یکماه بعد عمل انجام دادم اندازه اون کالکشن رو 19*33 mm زده بود یه سونو هم توی ماه ششم گرفتم اندازه رو 18*32 mm زده بود یعنی توی شش ماه اون حفره پر نشده هنوز
        این سونو یعنی مشکلی هست درسته؟

  78. Avatar photoهیچکس گفت:

    باسلام و عرض خسته نباشید
    بنده سال98 عمل کیست مویی انجام دادم بدون بخیه بود و جراح گفته بود داخل حفره عسل طبیعی بریزید و3یا4ماه طول کشید تا حفره با گوشت پر بشه
    محل مورد نظر روهم هر 15روز یکبار با پودر موبر تمیز میکنم. گاهی اوقات محل عملم تیر میکشید تا اینکه از 1401دانشگاه ها حضوری شد و مجبورم روی صندلی بشینم و تیر کشیدن زیاد شده تازگیا
    این یعنی نشانه عود کردنه دکتر؟

    1. مراقب باشید در حین استفاده از پودر موبر به پوست ناحیه آسیب نرسانید. برای نشستن از رینگ های طبی استفاده کنید. برای این که مطمئن شوید کیست مویی عود نکرده است مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر مشکلی از بابت کیست مویی وجود نداشت به یک ارتوپد مراجعه بفرمایید.

  79. Avatar photoمحمد حسین گفت:

    سلام خسته نباشید
    من حدود ۱ سال پیش عمل سینوس رو با لیزر به صورت باز داشتم
    بعد از حدود ۲ ماه ضخمم کاملا خوب شد
    اما هر چند وقت یکبار ضخمم دوباره اندازه یک عدس باز میشد و من پانسمانش میکردم تا خوب شه
    الآن حدود یک سال از عملم میگذره ولی هنوز دارم با این مشکل دستو پنجه نرم میکنم
    خیلی ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. علت عود کیست مویی شما باید مشخص و رفع شود. اگر جدار کیست به طور کامل تخلیه شود و موهای زائد به طور مرتب تمیز شود نباید زخم کیست مویی مجدد عود کند.

  80. Avatar photoضیایی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴ ماه عمل کیست مویی انجام دادم ولی زخم بسته نشد ولی خیلی طول فکر کنم ۲؟سانتی متر و عمق ۲ میلمتر اینجوری و هر چند یکبار ازش خون میاد و با کمترین فشار خونش میریزه و ازش ترشح زرد رنگ میاد به دکتر گفتم گفت زخم تمیزه و به عمل مجدد نیاز نداره بعدا این زخم باز خوب نشه و عود کند میشه با لیزر بصورت بسته عمل کرد خیلی ممنون

    1. زخم شما عفونت کرده است و لازم است درناژ و درمان عفونت انجام شود تا زخم بسته شود. بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  81. Avatar photoZahra گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من سه ماه پیش جراحی کردم (بخیه داشتم) در تمام این مدت بهداشت زخممو کاملا رعایت کردم و موهای ناحیه رو شیو میکردم.اما روند درمان زخم طولانی شده و هنو به اندازه یه عدس زخم بازه،ترشحات خیلی کم شده و درد ندارم اما هر دوسه هفته یه بار خونریزی میکنه زخم،به نظرتون علتش چیه؟

    1. وضعیت شما عادی نیست و لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است زخم شما کامل تخلیه نشده باشد. استفاده از عسل برای ترمیم سریعتر زخم کیست مویی و مصرف مینرال ها و ویتامین ها نیز مفید می باشد.

  82. Avatar photoامیررضا گفت:

    سلام چند وقت بعد از عمل جراحی کیست مویی میشه برای لیزر موهای زاید اقدام کرد؟

    1. بعد از بسته شدن کامل زخم می توانید برای لیزر موهای زائد اقدام نمایید.

  83. Avatar photoسما گفت:

    سلام من ۲ ماه پیش لیزر کردم الان دیدم یکم از پشتم خون اومده و یکم انگار سوراخه ممکنه کیست مویی دوباره در بیاد

    1. بله این احتمال وجود دارد. مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهید و با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  84. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانوم دکتر، من سه سال پیش عمل کردم، بعد از عمل هیچ مشکلی نداشتم، امروز متوجه شدم پایین تر از جا عمل یه صورت یه خط طولی باز شده، ممکنه عود کرده باشه دوباره ؟

    1. بله احتمالا بیماری شما عود کرده است. موهای زائد را همیشه از بین ببرید و به جراح ماهر در این زمینه مراجعه بفرمایید.

  85. Avatar photoماھدہ گفت:

    سلام خانم دکتر خستہ نباشید.
    من حدود ۲ ماہ پیش عمل کیست مویی بہ صورت بستہ و با بخیہ انجام دادم و حالا بعد از ۲ ماہ زمین خوردم و یکم جای عملم باز شد .
    الان از جایی کہ باز شدہ ترشحات زرد و با بوی بد بیرون میاد آیا این وضعیت طبیعیہ؟ از قبل جای عمل عفونت داشتہ یا مربوط بہ ضربہ ھست؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به یک جراح ماهر مراجعه بفرمایید.

  86. Avatar photoMobin گفت:

    سلام من عمل. ب روش باز کردم یعنی بعد عمل زخمم باز بود تا خودش پر شود. بع. از یک ماه. ک حفره ایجاد شده پر شده بسته شده اون محل عمل درد میکنه مانند روز اول یعنی عود کرده یا عادیه خیلی هم نیست دردش مثل زمان اول ولی درد وجود داره

    1. احتمالا کیست مویی شما عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  87. Avatar photoM.s گفت:

    سلام من یک ماه ۳ هفته میشه عمل کردم و خوب شده بودم. یدفعه الان ۳ روز جا عمل باز درد میکنه باد کرده ولی مثل دفعه اول نیست یعنی عود کرده یا بخاطرگرفتن زخم هاست ولی درد رو داره ت راه رفتن دراز کشیدن

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه را حتما تمیز کنید. به زخم فشار نیاورید و طولانی ننشینید.

  88. Avatar photoحسن داودی گفت:

    سلام ببخشید باید چیکار کنم عفونت کیست مویی خوب شه
    ..
    سلام من ۵ ماه پیش عمل سرپایی کردم و بدون بخیه گوشتم جوش خورد و حالت یک دایره بود بعد از ۵ ماه همون دایره هست ولی دست میزنم درد میگره ولی داخلش خالی است احتمال عود هست یا چرک کرده است

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است مویی داخل زخم باشد که منجر به پر نشدن زخم و عفونی شدن و دردناک شدن زخم شده است.

  89. Avatar photoآرین گفت:

    سلام من کمتر از دو ماهه که زخم عملم ترمیم شده
    و امروز دیدم مایه قرمز رنگ و بد بو از یک سوراخ بسیار کوچک دقیقا روی زخم ترمیم شده بیرون میاد
    می خواستم ببینم ایا دوباره کیست مویی جدید در اومده؟

    1. بله به احتمال زیاد بیماری کیست مویی شما عود کرده است.

  90. Avatar photoیاسین گفت:

    سلام وقت بخیر من هفته پیش عمل بسته کیست مویی انجام دادم و بخیه خورده و دکتر گفته باید با موچین موهای ان ناحیه را اصلاح کنید اما این روش خیلی درد دارد شما روش بهتری ندارید ؟؟؟؟؟؟؟؟

    1. موهایی که می توانید با تیغ شیو کنید اما قسمت هایی که باقی می ماند را با موچین بردارید. برای کاهش درد می توانید از اسپری بی حسی استفاده کنید و سپس ناحیه را از اسپری پاک کنید که پوست شما حساس نشود.

  91. Avatar photoداود گفت:

    سلام من ده سال پیش عمل کیست کردم الان چند روزی هست جاش درد می کنه ولی نشونی از کیست نیست این درد وقتی سرکار بودم شروع شد

    1. توصیه می کنم برای بررسی وضعیت سلامت ناحیه مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. به علاوه از نشستن طولانی و فشار آوردن به ناحیه خودداری کنید و برای نشستن از رینگ های طبی استفاده کنید.

    2. Avatar photoPoray گفت:

      سلام من یک ماه پیش عمل بصورت بسته انجام دادم حالا یکمی از زخمم سوراخ شده و ترشحات خیلی کمی که نه بوی داره نه رنگی، بهداشت هم رعایت کردم نظر شما چیه

      1. از آنجایی که زخم شما بسته شده بود و اکنون باز شده است وضعیت شما طبیعی نیست و احتمال عود بیماری شما وجود دارد. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید که بعد از ویزیت دستورالعمل های لازم را یادآوری کنند.

  92. Avatar photoسورنا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید خدا خیرتان بدهد
    من حدود ۶ روزی هست کیست مویی بسته بدون لیزر انجام دادم
    فقط با سرم شستشو این مدت پانسمان میکردم
    میخواستم بپرسم خانم دکتر مشکلی نداره حمام کامل کنم؟؟
    و ایکنه موهای اطراف رو با ژیلت میزنم
    ولی میترسم محل بخیه رو ژیلت بکشم
    چکار کنم خانم دکتر ؟
    بزارم بعد از ایکنه بخیه کشیدم بعدش ژیلت بکشم؟؟

  93. Avatar photoSaeid021 گفت:

    سلام..من 20 روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم به صورت بسته برای کشیدن بخیه مراجعه کردم اون پرستار بهم گفت که یه بخش کوچکی از زخم جوش نخورده و مقدار کمی چرک کرده(ترشح کم مایع زرد رنگ هست که هیچ بویی هم نداره) الان دارم دوباره قرص سفالیکسین و مترونیدازول رو مصرف میکنم با الکل ضد عفونی با گاز استریل محلی که باز هست و جوش نخورده رو تمیز میکنم درکتر معالج هم الان در دسترس نیست که بهش مراجعه کنم میخوام شما بهتر راه نماییم کنید؟

    1. لطفا برای دریافت کرم ترمیم کننده به تلفن واتساپ 09196065508 پیغام دهید. از مصرف آنتی بیوتیک نیز خودداری کنید. زخم باز را فقط با سرم شستوشو تمیز کنید.

  94. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانوم دکتر من حدود یک هفته پیش کیست موییم رو جراحی کردم و بخیه خورده اما فردای همون روزی که از بیمارستان اومدم پانسمان رو که برداشتم متوجه شدم یک طرف بخیه هام اندازه یه گردو باد داره و کاملا بی حسه و اطرافشم یکم بی حسه اما طرف دیگش عادیه قبل عملم هر دو طرف باد داشت الان خیلی میترسم ممکنه یه کیست دیگه باشه و دکتر نفهمیده باشه لطفا کمکم کنید به دکترم دسترسی ندارم راهم تا بیمارستان خیلی دور

    1. سلام تا یک ماه التهاب و ورم در نواحی مختلف عمل جراحی کیست مویی طبیعی است. اگر درد و ترشح غیر طبیعی و رو به افزایش داشتید نشانه عفونت است.

  95. Avatar photomohammad گفت:

    سلام، خانوم دکتر من حدود ۹ ماه پیش عمل باز کردم ولی عود کرد ،حدود ۴۰ روز پیش دوباره عمل باز کردم و این دفعه نکات بهداشتی رو بیشتر رعایت کردم ،زخمم کامل بسته نشده و حدود دو سه میلی متر از زخم بسته نمیشه‌.از هفته پیش هم ترشحات بی رنگ و بی بو وقتی میشینم ازش میاد بیرون امکان عود وجود داره؟ و چه راهکاری رو پیشنهاد میدید!؟

  96. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر من هنوز جراحی نکردم
    میخواستم بپرسم ازتون که جراحی با لیزر عوارض و خطراتی داره یه نه؟

    1. برش جراحی با لیزر بسیار ظریف و حساس است و استفاده از آن نیاز به مهارت بالای جراح دارد. استفاده از لیزر عوارض و خطرات جراحی با تیغ و کوتر را ندارد

  97. Avatar photoرضا گفت:

    با سلام وقت به خیر بنده سال 96 عمل کردم الان بعداز گذشت چندین سال هروقت بار سنگین بردارم دچار خونریزی ازین ناحیه میشم،رفتم دکتر گفت باید خودت زخمش کنی تا دوباره جوش بخوره واقعا نشدنیه ممنون میشم اگر خوب شدنی هست راهنمایی کنین،یا حضوری بیام خسته شدم ازین وضعیت

    1. کیست مویی شما عود کرده است پیشنهاد می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. موهای زائد این ناحیه را هم لیزر کنید و با با یک روش مناسب دیگر موهای زائد را از بین ببرید.

  98. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده ۸ سال پیش عمل باز کیست مویی کردم و الآن ۵ ساله جای زخمش چند وقت یه بار یه چرک کوچیک میکنه و دوباره خوب میشه به نظرتون مجدد مراجعه کنم .. البته دو باری هم حاد شد ولی الان یه جای کوچیکه که چرک کم میکنه و درست میشه…

    اینبار نیت دارم لیزری عمل کنم اگر نظر شما هم همینه

    1. بله حتما مجدد به متخصص مراجعه کنید. اگر امکان جراحی بسته با لیزر وجود داشته باشد بهتر است لیزر کیست مویی را انجام دهید. موهای زائد ناحیه را هم حتما از بین ببرید.

  99. Avatar photoجانلو گفت:

    سلام من عمل باز انجام دادم سه روز پیش کیست به اندازه چهار سانت اصلا روی باسن نمیشینم تا دو ماه بعد از بهبود کامل می‌خوام لیزر مو انجام بدم ، با این حال احتمال عود وجود دارد با توجه به احتمال بیشتر عود در جراحی باز خوندم میگم

    1. اگر موهای زائد را مرتب از بین ببرید و زخم شما هم کاملا ترمیم شده باشد احتمال عود وجود ندارد.

  100. Avatar photoسمیعی گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده تقریبا یکسال میشه کیست رو به روش تخلیه انجام دادم چون خیلی کوچیک بودو جراح ماهری هم داشتم ک فرمودن ب همین شکل کافیه انجام بدی تاالانم مشکلی نداشتم اما الان یه ۱۰.۱۵روزی روزانه چندساعت برای انجام کاری نشسته بودم موهای زائد رو هم ی مدت نزده بودم فراموش کردم اما الان زدم حالا هیچ نشانه ای نه عفونت نه جوش ن چیزی هیچی هیچی ندارم فقط سوزن سوزن میشه ویکمی درد میکنه هر از چندگاه خیلی میترسم میشه بگید دلیل این دردا چیه؟

    1. به دلیل فشار بر ناحیه احساس درد دارید. برای ویزیت بعد از جراحی حتی اگر مشکلی هم ندارید به جراح خود مراجعه کنید که روند بهبودی زخم شما را بررسی کنند.

  101. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام و خسته نباشید خانم دکتر من تقریبأ 3 سال پیش کیست مویی داشتم عمل (بسته بخیه) کردم ولی الان تقریبا دو هفته هست اندازه ی عدس اون جایی که عمل کردم باز شده و از اونجا ترشح خون آبه و چرک میاد ولی دردی چیزی نداره
    به نظر شما کیست مویی عود کرده

    1. بله به احتمال زیاد کیست مویی شما عود کرده است.

  102. Avatar photoپژمان گفت:

    سلام. خانم دکتر ببخشید ما که عمل کردیم یعنی باید تا آخر عمر موهای اون ناحیه رو شیو کنیم؟! حتی وقتی که سال‌ها گذشته باشه و زخم 100 درصد خوب شده باشه؟ الان بیشتر اطرافیان ما با اینکه شیو نمیکنن ولی کیست مویی نمیگیرن. در مورد زیاد ننشستن روی سطوح سخت هم همینطوره؟ یعنی اونم باید همیشگی باشه؟!

    1. بله همیشه باید موهای زائد را از بین ببرید و روی سطوح سخت ننشینید. فیزیولوژی بدن افراد مختلف با هم متفاوت است. شما که قبلا به این بیماری مبتلا شده اید لازم است ریسک فاکتورهای بروز کیست مویی را رفع کنید.

  103. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام من یه ۲ ماهی میشه کیست مویی خودم رو به روش باز عمل کردم همه پروتوکال های بهداشتی هم رعایت کردم ولی از دیروز جای عمل شروع به درد کرده و ترشح بدون رنگ و بو میاد ولی بسیار کم اکان عود وجود داره؟؟

    1. کار خطرناکی انجام داده اید. اگر عفونت در محل منتشر شود و وارد خون شود احتمال شوک و در نهایت مرگ بیمار وجود دارد. شما نمی توانید جراحی و درناژ اصولی کیست مویی را با امکاناتی که در منزل دارید و بدون تجربه و تخصص انجام دهید. مسلما فقط به بافت آسیب جدی وارد کرده اید و به مرور زخم شما وخیم تر و عفونی خواهد شد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. کار مهمی که شما می توانید در منزل انجام دهید مو زدایی کامل از ناحیه است. مابقی مراحل و برداشتن جدار کیست به عهده جراح می باشد.

      1. Avatar photoپارسا گفت:

        نه منظور من این نبود که خودم عمل کردم عمل من رو یک متخصص انجام داده من کاری نکردم فقط میخواستم بدونم بعد از ۲ ماه ترشح بدون رنگ و بو(که خیلی کم هست) و درد کم که از دیروز شروع شده نشانه عود یا عفونت هست؟

        1. بستگی به نظر جراح دارد. اگر زخم در حال کوچک شدن و بهبودی است جای نگرانی نیست. فقط دقت کنید که مو داخل زخم نباشد، به محل عمل فشار نیاورید و همواره تمیز و خشک باشد.

        2. Avatar photoمحمد گفت:

          سلام خانم دکتر خسته نباشید
          ببخشید من سه روزه جراحی بسته کیست مویی انجام یه جوش بالای بخیه ها پیدا شده خیلی هم دردناک هس موقع نشستن و راه رفتن،ممکنه عود کیست باشه؟

          1. بله ممکن است زیر پوست مو رشد کرده باشد یا زخم به خوبی تمیز نشده باشد. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید که درناژ عفونت را انجام دهند و بعد از معاینه توصیه های لازم را به شما گوشزد کنند.

  104. Avatar photoاحمدی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۴ سالم هست و عمل به صورت بسته انجام دادم و لیزر نیست و الان ۱۰ روز میگذره و تازه الان یکم درد گرفته و یکمم خون ترشح داشته میخواستم بدونم آدیه و اینکه در جراحی بسته چقد احتمال عود وجود داره و اینکه اگر دوباره عود کرد میشه با لیزر انجام داد؟خسته نباشید با تشکر

    1. جراحی بسته کیست مویی انواع مختلف دارد. اما آنچه که بین تمام جراحی ها مشترک است و بیمار باید رعایت کند از بین بردن موهای زائد است. اگر بهداشت ناحیه را رعایت کنید دچار عو نخواهید شد.

  105. Avatar photoارمین گفت:

    سلام بعد از چهار سال دقیقا جای عمل کیست درد گرفته.البته سنگینی هم بلند کردم ولی کمرم درد نداره اصلا فقط شدیدا جای عملم درد میکنه.ممکنه عود کرده باشه ؟

    1. اگر در ناحیه مو رشد کرده است و موهای زائد را از بین نبرده باشید احتمال عود و تحریک ناحیه به واسطه فشار وارد شده وجود دارد.

  106. Avatar photoسارا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدود ۲ ماه پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم و بخیه شد الان دقیقا پایین جای بخیه ها یه سوراخ ایجاد شده که ترشحات داره بنظر شما کیست مویی من عود کرده؟

    1. به این سرعت عود نمی کند. به جراح خود مراجعه کنید که وضعیت بهداشت زخم را از نزدیک بررسی کنند.

  107. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام دکتر من سال 1398 عمل کردم الان مدتی چندین بارم تکرار شدع البته مداوم نبود هراز گاهی از محل عملم خون میریزه بیرون وقطع میشه یعنی مداوم نمیاد یهو میاد میشورم بعد قطع میشه علت این چیه چیکار کنم یعنی دوباره عود کرده؟؟؟

    1. ممکن است زخم شما عفونت کرده باشد یا مجدد مو به داخل زخم برگشته باشد. حتما به جراح خود مراجعه کنید و موهای زائد را به درستی از بین ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *