بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد, شقاق فیشر مقعد

ارتباط همورویید و شقاق با مسائل روانی

ارتباط بین استرس هموروئید شقاق
امروزه محققان در حال انجام مطالعات گسترده ای در مورد نقش استرس و مسائل روحی و روانی بر بیماری های مختلف می باشند و جالب است بدانید که در مورد ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی نیز به نتایج قابل توجهی دست یافته اند. در حقیقت استرس، علاوه بر اینکه روحیه را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد سبب خواهد شد که فرد در معرض انواع بیماری های جسمی قرار گیرد.

ارتباط همورویید و شقاق با مسائل روانی و تأثیر آن بر دستگاه گوارش

افرادی که استرسی هستند بیش از سایر افراد در خطر ابتلا به شقاق قرار می گیرند. در واقع از آنجایی که استرس باعث ایجاد اسپاسم اسفنگتر های مقعد می شود، این موضوع به راحتی منجر به بروز شقاق خواهد شد. همینطور استرس و اضطراب و مشکلات روحی باعث بروز تداخل در گوارش می شود که منجر به بروز یبوست و در نهایت هموروئید و شقاق خواهد شد.
در واقع هنگامی که اضطراب و استرس بر دستگاه گوارش اثر می گذارد، به طور طبیعی حرکت روده ای را تحت تاثیر قرار می دهد. موقعیت های شدید استرس زا باعث می شود کارکرد روده از حالت طبیعی و نرمال خود خارج شود و شرایطی تنش زا را برای فرد بوجود آورد. در نتیجه با اینکه عوامل مختلف زیادی می تواند باعث به وجود آمدن شقاق و سایر بیماری ها مانند همورویید شوند، نباید از ارتباط هموروئید و شقاق با مسائل روانی غافل بود.
هموروئید شقاق

یافتن راهکار درمانی راجع به ارتباط همورویید و شقاق با مسائل روانی

افرادی که ترس و اضطراب زیادی دارند به طور معمول درد بیشتری را طی ابتلا به شقاق و هموروئید تجربه می کنند، به علاوه ترمیم زخم نیز در این افراد به تعویق می افتد. بد نیست به این نکته هم توجه کنید که این افراد توانایی تصمیم گیری صحیح و به جا در مورد درمان و مراقبت از بیماری را ندارند. بنابراین بهترین راهکار برای رهایی از تمام این مشکلات برطرف کردن و مقابله با استرس است که متأسفانه نتایج خوبی را به همراه ندارد.
شقاق و هموروئید دو بیماری بسیار شایع هستند و یکی از مهم ترین دلایلی که باعث ایجاد آن ها می شود استرس است. بسیاری از محققان و متخصصان در حال حاضر راجع به ارتباط انواع هموروئید و شقاق با مسائل روانی به دنبال یافتن بهترین درمان می باشند.

ارتباط همورویید و شقاق با مسائل روانی و تأثیر مصرف دارو

علاوه بر این، دارو هایی که مردم برای درمان اضطراب و افسردگی مصرف می کنند، به طور مستقیم باعث بروز یبوست می شوند. دلیل این است که این دارو ها حاوی الکل و سایر مواد شیمیایی هستند که ممکن است پروسه های طبیعی دستگاه گوارش را مختل کنند. حالا شما می دانید چرا افرادی که همیشه تحت فشار های روانی و مصرف دارو قرار دارند، مبتلا به یبوست هستند.
ارتباط بین همورویید، شقاق و یبوست قابل انکار نیست. یبوست مربوط به عدم توانایی آزادسازی مدفوع است. بنابراین برای خروج مدفوع از بدن، نیاز به فشار است و فشار و زور زدن بیش از حد باعث ایجاد شقاق و هموروئید می شود.
هموروئید شقاق موقعیت روانی

نحوه کنترل مسائل روانی در ارتباط با همورویید و شقاق

استرس شرایطی است که می تواند با مدیریت مناسب اجتناب شود. اگر می خواهید از بروز شقاق و همورویید جلوگیری کنید باید تا آنجا که ممکن است خودتان را از مشارکت در موقعیت های استرس زا حفظ کنید.
بسیاری از افراد همیشه در معرض استرس های خفیف کاری هستند، در اینصورت باید راهکار هایی مانند استفاده از دمنوش های آرامبخش و رعایت یک رژیم غذایی سالم را همیشه در نظر داشت. استرس را هرگز نادیده نگیرید زیرا این شرایط می تواند میزبانی برای ظهور مشکلات دیگر شود که خیلی بدتر از هموروئید و شقاق خواهد بود.
خوشبختانه افرادی که در طول روز کنترل بهتری بر روی مسائل روانی و موقعیت های استرس زا دارند کمتر با این بیماری ها مواجه می شوند و در طول عمر خود از سلامتی بیشتری برخوردارند. تجربه زندگی بدون حضور همورویید و شقاق را به سادگی با کاهش استرس طول روز می توان احساس کرد.
راه های عالی برای از بین بردن استرس همیشه به خود شخص بستگی دارد. منحرف کردن ذهن نیز راه فوق العاده ای برای کاهش استرس است. مهم است که در مورد استرس خود صحبت نکنید و در واقع اعتراف کنید که استرس درون شما وجود ندارد.
شقاق هموروئید استرس کار
در اینجا رازی وجود دارد و آن اینست، هنگامی که شما ذهن خود را منحرف کنید، استرس در واقع بر روی روح و جسم شما تاثیری نمی گذارد. در حقیقت تلاش برای اجرای الگوی شکستن یک تنش سبب می شود تا بدن با آرامش نسبت به موضوع واکنش نشان دهد.
همچنین پیشنهاد می شود اگر بر اثر استرس و مشکلات روحی دچار همورویید و شقاق شده اید، همزمان هم به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید و هم یک متخصص روانکاوی و روانشناسی. در برخی موارد پزشکان توصیه می کنند از درمان بیوفیدبک کمک بگیرید. علت همورویید و علت بروز شقاق هرچه باشد باید به طور ریشه ای درمان شود تا از عود و بازگشت بیماری صد در صد جلوگیری شود.
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *