کیست مویی

تجربه عمل جراحی کیست مویی از زبان بیماران مبتلا

تجربه جراحی کیست مویی

گاهی قبل از اقدام به درمان کیست مویی خواندن تجربه و خاطرات افرادی که با کیست مویی پایین کمر دست و پنجه نرم کرده اند، به تصمیم گیری شما در انتخاب بهترین روش درمان کیست مویی کمک خواهد کرد. در این مقاله سعی شده است تا با بیان تجربیات و خاطرات بیماران مبتلا به سینوس پیلونیدال یا کیست مویی به شما در تصمیم گیری بهتر و سریعتر نحوه درمان بیماری کمک شود.

اگر شما یا یکی از نزدیکان تان به بیماری کیست مویی یا سینوس پیلونیدال مبتلا شده باشید برای درمان به دکتر و جراح متخصص مراجعه می کنید. این بیماری می تواند سلامتی شما را تهدید کند و منجر به عفونت های خطرناک شود. بنابراین هر چه سریعتر برای جلوگیری از گسترش عفونت و درد بهتر است به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید.

تجربیات بیمار ۱۸ سال مبتلا به کیست مویی

من در سن ۱۸ سالگی برای اولین بار به کیست مویی مبتلا شدم. کیست پیلونیدال بیش از یک سال روی استخوان دنبالچه من بود، اما من به درد آن کمتر توجه می کردم، تا اینکه روز به روز تورم این کیست و درد آن بیشتر شد. تورم قرمز رنگ به همراه درد، بسیار وحشتناک و غیر قابل تحمل شده بود. به گفته جراحم کیست مویی دچار آبسه شده بود.

تجربه جراحی کیست مویی باز

عمل جراحی کیست مویی به روش باز دوره نقاهت طولانی دارد و حداقل دو ماه طول می کشد که زخم جراحی به طور کامل بسته شود. عکس شماره 6 دو ماه بعد از جراحی باز گرفته شده است.

مراجعه به متخصص جراحی

تا قبل از خود بیماری من به دلیل ترس از جراحی اقدام به درمان جدی نکردم و سعی می کردم با خوردن قرص ها و آنتی بیوتیک ها عفونت را از بین ببرم، اما با عود بیماری و بدتر شدن شرایط بنابراین مجبور شدم به اورژانس مراجعه کنم. دکتر اورژانس بعد از دیدن شرایط من بلافاصله آزمایش های اورژانسی را انجام داد و برای تخلیه آبسه کیست مویی اقدام کرد.

نحوه درمان

پزشک روش های درمانی را برای من توضیح داد، او گفت این عارضه از طریق جراحی باز و لیزر قابل درمان است. اما به دلیل اصرار من، عمق کیست و عفونی شدن کیست تصمیم گرفتم که بعد از تخلیه اورژانسی آبسه اقدام به جراحی باز کیست مویی در شهر خودم کنم و برای لیزر کیست مویی به تهران مراجعه نکنم.

دوران بعد از جراحی کیست مویی

بعد از جراحی کیست مویی به مدت یک هفته ترشحات از ناحیه جراحی شده خارج می‌شد، اما به مرور میزان ترشحات کاهش یافت. مشکل اصلی من پانسمان زخم بود، زیرا بعد از خارج کردن کیست، زخم باز گذاشته می‌شد و با گاز استریل باید شکاف پر میشد. هرچند وقت یکبار نیز برای جلوگیری از عفونت مجبور بودم از سرم نمکی استفاده کنم و این بدترین قسمت ماجرا بود، زیرا هر بار پس از استفاده از آنها سوزش وحشتناکی احساس میکردم. بعد از چند هفته زخم ها بهبود یافتند. در سن ۲۲ سالگی خیلی خوشحالم دیگر آن دردهای وحشتناک را تجربه نمی کنم.

خاطره بیمار ۴۵ سال که لیزر کیست مویی انجام داد

من اولین کیست مویی یا سینوس پیلونیدال خود را در سن ۴۵ سالگی تجربه کردم آن روز را به یاد می آورم. روز تولدم بود و من مجبور شدم با همسرم ساعتها در اتاق انتظار متخصص جراحی منتظر بمانم. آن روزها شغل من رانندگی بود و متخصص جراحی علت اصلی ابتلاء من به این عارضه را شغلم می دانست.

تجربه جراحی کیست بسته

جراحی کیست مویی که همراه با عارضه فیستول می باشد به طور بسته و با لیزر انجام شده است. بعد از یک ماه اثری از جای جراحی نیز نیست و بعد از عمل خبری از زخم باز و پانسمان نیست.

مراجعه به متخصص جراحی و لیزر

چند ماه بود که من درد خفیفی را موقع نشستن و برخاستن احساس میکردم تا اینکه با دیدن ترشحات چرکی همراه با خون متوجه وخامت موضوع شدم. همسرم با دیدن من بسیار نگران شد و بلافاصله من را به مطب دکتر رساند. دکتر متخصص جراحی و لیزر پس از مشاهده و معاینه اولیه، نحوه درمان از طریق جراحی باز و لیزر را برایم توضیح داد و چون جراح ماهری در زمینه جراحی کیست مویی با لیزر بود من جراحی با لیزر را نزد ایشان انجام دادم. با اینکه کیست مویی من پیشرفته بود جراح به من گفت که بدترین انواع کیست مویی را می تواند با لیزر پرتوان بدون عود و بازگشت درمان کند. اعتماد به نفس دکتر در جراحی با لیزر این اطمینان را به من هم داد که جراحی موفقی خواهم داشت.

قبل از لیزر کیست مویی

قبل از آمدن به تهران یک وقت ویزیت از راه دور گرفتم و متخصص جراحی و لیزر من اطلاعات و اقدامات مورد نیاز قبل از جراحی را به من توضیح داد. متخصص جراحی و لیزر برای من توضیح دادند که جراحی با تیغ و به روش باز حداقل دو ماه دوره نقاهت دارد و با روشی که ایشان انجام می دادند من فقط یک شب نیاز به استراحت داشتم. به این ترتیب احتمال عود هم خیلی پایین می آمد. هرچند که متخصص جراحی و لیزر من به طور تضمینی و بدون عود و بازگشت لیزر کیست مویی را برای من انجام دادند.

نحوه درمان با لیزر کیست مویی

من که از جراحی به شدت وحشت داشتم، از متخصص جراحی و لیزر خواستم تا از روش لیزر کیست مویی به روش بسته استفاده کند. این عمل کاملاً بدون خونریزی است و به دلیل استفاده نکردن از تیغ جراحی بافت ها کمتر آسیب می بینند. حتی یک پزشک هم به من جراحی کیست مویی با کوتر را پیشنهاد کرد که من قبول نکردم. چون تکنولوژی کوتر برق هست و بافت را می سوزاند اما لیزر اینطور نیست و همزمان با برش بافت را نه تنها نمی سوزاند بلکه ترمیم هم می کند.

دوران بعد از لیزر کیست مویی

کل پروسه لیزر کیست مویی من 30 دقیقه طول کشید. بعد از 2 ساعت وضعیت من را چک کردند و من از کلینیک مرخص شدم. با پای خودم سوار ماشین شدم و روی صندلی عقب دراز کشیدم. به من گفته بودن یک همراه با خودم داشته باشم. آن شب بدون هیچ درد و مشکلی به منزل رفتم و خوابیدم. روز بعد توانستم به آرامی شروع به حرکت کنم و کارهای روزمره ام را انجام بدهم. از آنجایی که محل سکونت من تهران نبود فردای روز لیزر یک ویزیت شدم و به سمت شهر خودم حرکت کردم. از آنجایی که من راننده هستم یک هفته سر کار نرفتم. این در حالی بود که اگر جراحی باز انجام میدادم حداقل تا 2 ماه نباید پشت فرمان ماشین می نشستم. از هفته دوم سر کار رفتم و یک بالش نرم روی صندلیم می گذاشتم. از تعویض پانسمان و خونریزی و درد هم خبری نبود. به نظرم بهترین روش درمان کیست مویی همین لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک هست.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *