بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

داروی هموروئید چیست

داروی هموروئید چیست

توجه توجه مصرف هیچ یک از داروهای زیر بدون تجویز و معاینه پزشک متخصص توصیه نمی شود.

درمان اولیه هموروئید های خفیف تا متوسط شامل افزایش فيبر دريافتی، افزايش مصرف مایعات و به خصوص آب، استفاده از بسته یخ، و حمام سیتز است. در صورتی که این درمان های خانگی موثر واقع نشود، درمان های پزشکی آغاز می شود. اولین خط درمانی در درمان های پزشکی استفاده از داروی هموروئید است.

البته دارویی که بتواند هموروئید را بطور قطع درمان کند وجود ندارد ولی داروها ی موجود می توانند علامت های ناراحت کننده بیماری را تسکین یا تخفیف دهند و از پیشرفت بیشتر آنها جلوگیری کنند. شربت نرم کننده مدفوع ، مکمل های غذایی، پمادها و پودرهای خوراکی در نسخه بیماران هموروئید مشاهده می شود.

اگر به دنبال قرص ضد خارش مقعدی می باشید و خارش شما ناشی از بروز هموروئید یا بواسیر است این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

درمان هموروئید با 4 روش دارویی

داروهای هموروئید برای رسیدن به یک درمان مطلوب در 4 گروه اصلی قرار می گیرد.

داروهای هموروئید در 4 گروه اصلی

داروهای هموروئید در 4 گروه اصلی تقسیم می شوند که می توانند به شکل پماد، پودر، شربت و یا دستمال مربوط حاوی کرم باشد. این داروها به شرح زیر می باشند:

  1. مکمل های غذایی فیبر دار: معمولا شامل پودرها یا قرص سبزیجات می باشند که فیبر مورد نیاز برای داشتن مدفوعی با حجم طبیعی و نرم را محیا می کنند. توجه کنید که همراه این مکمل ها آب زیادی بنوشید که دچار یبوست نشوید.
  2. داروهای استروئیدی و ضد التهاب: پمادهای استروئیدی برای مدت معینی تجویز می شوند. مصرف بدون نسخه پزشک و بیش از حد تجویز شده می تواند منجر به بروز عوارضی مثل خونریزی و درماتیت پوستی شود. مصرف قرص های ضد درد و ضد التهاب نیز برای مدت طولانی توصیه نمی شود.
  3. داروهای ترمیم کننده: این داروها به شکل پماد یا قرص تجویز می شوند و آثار سوزش و خارش ناشی از هموروئید را کاهش می دهند.
  4. داروهای ملین: شامل شربت، قرص، شیاف و حتی پودر می باشند. قدرت داروهای ملین با هم متفاوت است . اگر یبوست شدید نباشد پودر پیدرولاکس یا شربت لاکتولوز تجویز می شود. برای یبوست شدید نیز قرص سیلاکس و شیاف بیزاکودیل تجویز می شود که عوارض گوناگونی به دنبال دارند.

داروی هموروئید در چند شکل است؟

داروهایی که در درمان هموروئید به کار گرفته می شوند، بطور کلی بر دو شکل هستند:

  1. داروهای خوراکی: شربت ها و پودرها
  2. داروهای غیر خوراکی: شیاف ها، پماد، کرم، دستمال مرطوب و سیتز بث
داروی هموروئید

خط مقدم درمان های پزشکی تجویز یک داروی هموروئید، مناسب است

قرص آنتی هموروئید

معمولا پزشک در صورتی این داروها را تجویز می کند که ناراحتی های ناشی از هموروئید زیاد شدید نباشند. به کار بردن داروی هموروئید خوراکی برای درمان هموروئید به دو منظور صورت می گیرد:

  • رفع یبوست
  • تخفیف یا تسکین علائم هموروئید

داروی هموروئید موثر در رفع یبوست

داروهایی که برای رفع یبوست به کار برده می شوند از طریق نرم کردن مدفوع به اجابت مزاج سریع تر و همراه با درد کمتر کمک می کنند. این داروها خود بر دو نوعند:

داروهای ملین

داروهای ملین به فرم های قرص، کپسول، شربت، پودر عرضه می شوند و جهت درمان و پیشگیری از یبوست تجویز می شوند. این داروها بر سه نوعند:

  1. حجم دهنده ها: حجم مدفوع را زیاد کرده، در درازمدت خطری ایجاد نمی کنند. این داروها باید با آب یا سایر نوشیدنی ها مصرف شوند (مانند متاموسیل و سیتروسل).
  2. محرک ها: نقش این نوع ملین ها تسریع حرکات روده است و بهتر است هنگام خواب مصرف شوند.
  3. اسموتیک ها: شربت نرم کننده مدفوع که آب را به داخل روده می کشند و مدفوع را نرم میکند ( مانند نمکهای منیزیم و سدیم، و لاکتولوز). شربت لاکتولوز برای بواسیر به سرعت عمل می کند و موثر واقع می شود.
شربت لاکتولوز برای داروی هموروئید

نرم کننده های مدفوع با تسهیل عمل دفع، به کاهش علائم هموروئید کمک می کنند

مکمل های فیبری

این مکمل ها نیز به فرم قرص، کپسول، و پودر عرضه می شوند و با جذب آب و افزایش حجم مدفوع به رفع یبوست کمک می کنند. از معروف ترین این مکمل ها پسیلیوم، متیل سلولز، و گلوکومانان هستند و باید با آب فراوان مصرف شوند.

داروی هموروئید موثر در تخفیف علائم

هدف از مصرف این دسته داروها ، کاهش علائم بیماری شامل درد، ناراحتی، سوزش، خارش و التهاب است. این داروها غالبا نیازی به نسخه پزشک ندارند و معروفترین آنها عبارتند از استامینوفن، ایبوپروفن، ناپروکسن، و داروی آرامش بخش پاراستامول. در صورتی که داروی هموروئید ضد التهاب غير استروئيدي قادر به بهتر کردن وضعیت نباشد، پزشک ممکن است درمانهای جراحی را پیشنهاد کند.

ناپروکسن داروی هموروئید

داروی هموروئید ضدالتهاب استروئیدی باعث کاهش درد، سوزش، و التهاب هموروئید می شود

داروی هموروئید غیر خوراکی (داروهای جلدی)

این نوع داروها نیز برای تخفیف و تسکین علائم مورد استفاده قرار می گیرند و قادرند موقتا درد، تورم، و خارش را، بیشتر در هموروئیدهای درجات پایین، از بین ببرند. یک داروی هموروئید غیر خوراکی می تواند دارای ترکیبات استروئیدی (هیدروکورتیزون)، بی حس کننده های موضعی (لیدوکائین)، تسکین دهنده های طبیعی (فندق جادوگر یا witch hazel)، یا منقبض کننده عروق (مانند اپی نفرین) باشد و به اشکال زیر عرضه می شود:

  • کرم
  • پماد
  • شیاف
  • دستمال مرطوب
داروی هموروئید کرم نیتروگلیسرین

پمادها داروهای متداول در درمان دارویی هموروئید هستند

نکات قابل توجه در استفاده از داروی هموروئید غیر خوراکی

در مورد استفاده از این داروها باید به نکات زیر توجه کرد:

  • شستن دست ها بلافاصله پس از استفاده
  • جلوگیری از تماس داروها با نواحی حساس چشم، گوش، دهان، و بینی
  • مصرف درازمدت این داروها (بیش از یک هفته)، باعث نازک شدن پوست می شود.
  • بروز یا افزایش خارش، قرمزی، بثورات پوستی، و خشکی پوست اطراف مقعد نشانه حساسیت به داروی هموروئید است و در این مورد باید مصرف دارو را قطع و حتما با پزشک تماس گرفت.

داروی هموروئید، فرم های کرم و پماد

پمادها و کرم ها درمان دارویی متداول هموروئید هستند. برای استفاده از کرم ها و پمادها باید محل را با آب ولرم شست و خشک کرد و دارو را با انگشت (داخل دستکش) روی هموروئید مالید. اگر هموروئید داخل رکتوم قرار داشته باشد ممکن است مجبور شوید آن را با اپلیکاتور وارد رکتوم کنید. اما سعی کنید از اپلیکاتور استفاده نکنید زیرا ممکن است استفاده از آن به جدار ناحیه آسیب وارد کند.

معروفترین داروهای این گروه، کرم های رکتال هموروئیدی، پماد آنتی هموروئید، پماد هیدروکورتیزون، پماد نیتروگلیسیرین (با گشاد کردن رگهای ناحیه مقعد باعث بهبود گردش خون در ناحیه می شود)، پماد لیدوکائین (بیحس کننده موضعی)، مشک (داروی طبیعی که از ترکیب داروی مشک، بزوار مصنوعی، گلابی، بورنول، کهربا، کالامین و بوراکس به دست می آید)، ایپروئید، پراموکسین، و ام جی (تهیه شده از گیاه دارویی مورد) هستند.

داروی هموروئید، فرم شیاف

این داروی هموروئید، معمولا برای درمــان هموروئید داخلی به کار می رود و یک شیاف بعد از هر بار عمل دفع مصرف می شود. تعداد شیاف مصرفی باید حتما مطابق دستور پزشک باشد. اگر پس از استعمال شیاف خارش، بثورات پوستی، قرمزی، سوزش، درد، خونریزی ایجاد شد، باید پزشک را در جریان قرار داد.

شیاف آنتی هموروئید

تعداد شیاف مصرفی در روز باید حتما مطابق دستور پزشک باشد

داروی هموروئید در فرم های دستمال مرطوب

از دستمال مرطوب می توان برای تمیز نگه داشتن هموروئید استفاده کرد. این دستمال ها برخلاف دستمال توالت معمولی، تحریک کننده نیستند و تسکین دهنده و بدون عارضه اند. به علاوه، چون به موادی مانند عسل یا آلوورا آغشته اند، سوزش و خارش را کم می کنند. این دستمال ها بعد از هر عمل دفع و حداکثر روزی 6 بار مصرف می شوند. البته باید دقت کرد که به عطر، الکل، یا مواد محرک آغشته نباشند.

اگر هموروئید با دارو درمان نشود

اگر بیماری هموروئید پیشرفته باشد و پس از گذشت 10 روز بهبودی حاصل نشود متخصص جراحی و لیزر یکی از روش های لیزر هموروئید را به شما پیشنهاد خواهد داد. در برخی نقاظ دور افتاده همچنان از روش جراحی هموروئید بدون لیزر استفاده می شود. متاسفانه این روش جراحی دوره نقاهت طولانی دارد و برای درمان برخی از انواع هموروئید که با دیگر بیماری هایی مثل شقاق همراه است توصیه نمی شود.

قوی ترین داروی هموروئید

قوی ترین داروهای هموروئید شامل دیلتیژل 4 درصد و ونوپلنت پروکتوژل ژل گیاهی هموروئید است. این داروها برای هموروئید های شدید برای مدت 7 تا 10 روز تجویز می شود. ونوپلنت یک کرم گیاهی با قدرت جذب بالا می باشد. ضد درد، ضد خارش و ضد التهاب می باشد.

دیلتیژل 4 درصد نیز اغلب برای بیمارانی که علائم هموروئید و شقاق شامل خارش و سوزش را به طور همزمان تجربه می کنند تجویز می شود.

همزمان با مصرف این پمادها لازم است اسهال و یبوست کنترل شود. همچنین از سیتز بث استفاده کنید و مراقب باشید که به ناحیه مقعد فشار وارد نکنید.

آیا مصرف داروی هموروئید عارضه جانبی دارد؟

داروها و پمادهای هموروئید برای یک هفته تجویز می شوند و مصرف بیش از حد مجاز منجر به بروز عوارضی مثل درماتیت پوستی و نازک شدن پوست ناحیه مقعد می شود.

هر دارویی می تواند عارضه جانبی ایجاد کند و داروی هموروئید استثناء نیست. البته بروز عارضه از شخص به شخص متفاوت است. در حالی که ممکن است بعضی از مصرف کنندگان دچار هیچ عارضه ای نشوند، سایرین ممکن است عوارض مشخصی را تجربه کنند. عوارض احتمالی داروهایی که در درمان هموروئید به کار می روند، می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • سوزش، خارش، خشکی، ورم و قرمزی پوست
  • بروز تاول های پوستی
  • نازک و پوسته پوسته شدن پوست
author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

40 دیدگاه برای “داروی هموروئید چیست

  1. Avatar photoطیبه نصیری ازرشت گفت:

    سلام سوال مدتی من یبوست گرفتم بعد از چهار ماه تاول زد همراه بادرد وسوزش حالا مدت پنج روز از پماد انتی هموروئید استفاده میکنم احساس میکنم تورم شوزش وخارش خیلی کم شده میخواستم منباید عمل لیزر انجام دهم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام توصیه می کنم بدون تجویز متخصص جراحی از داروها و پمادهای مقعدی استفاده نکنید. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا بهترین دارو را برای هموروئید شما تجویز کنند. اگر طی یک هفته تا 10 روز بهبودی کامل حاصل شد دیگر نیازی به عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید نیست. با خود درمانی ممکن است طول درمان هموروئید را طولانی کنید و با مزمن شدن بیماری نیاز به جراحی و لیزر ضروری شود.

  2. Avatar photoرضا باقری گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود ۱ هفته س که بیرون زدگی مقعد دارم حدود ۵ روزه که دارم از پماد آنتی هموروئید و کپسول روهمورین استفاده میکنم, بعد از اجابت مزاج و شستشو اون برآمدگی و بیرون زدگی رو حس میکنم (از داخل) نمیدونم باید چکار کنم هنوز دکتر نرفتم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. داروهایی که طی 3 روز منجر به بهبودی بیمار نمی شوند برای درمان هموروئید شما کاربردی نمی باشند. معمولا هموروئید داخلی درجه 4 با لیزر هموروئید درمان می شود.

  3. Avatar photoms گفت:

    سلام علت خارش داخلی مقعد چیست و بدون خونریزی هم هستش 19 ساله هستم

    1. سلام معمولا به دلیل بروز هموروئید، انگل یا عفونت و قارچ بروز می کند. اگر طی یک دوره دچار یبوست یا اسهال مزمن شده اید احتمال هموروئید یا بواسیر بالاتر است. در هر صورت باید توسط متخصص ویزیت و معاینه شوید.

  4. Avatar photoارزو گفت:

    سلام من دوماهه زایمان طبیعی کردم به خاطر یبوست بیرون زدگی مقعد دارم وموقع اجابت دچار خونریزی میشم دکتر رفتم شیاف آ نتی هموروئید وسفکسیم تجویز کرد ولی اصلا بهبودی حاصل نشد خودم هم از عمل جراحی میترسم میخواستم بدونم میشه با لیزر عمل کرد در صورتی که پارگی هستش

    1. سلام من معمولا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را برای تمام بیماران انجام می دهم مگر در مواقع خاص و بیمارانی که قبلا جراحی سنتی ناموفق داشته اند که این مورد بعد از معاینه مشخص می شود.

  5. Avatar photoفرامرز گفت:

    سلام چطور پماد نیتروگلیسیرین پیدا کنم

    1. سلام بدون تجویز پزشک از این پماد استفاده نکنید. اگر متخصصی این دارو را برای شما تجویز کنند داروخانه ای که این دارو را موجود دارند هم به شما معرفی خواهند کرد.

  6. Avatar photoهادی گفت:

    سلام چند وقته دو تا بالشتک های کوچیک اندازه عدس کوچکتر بیرون زدگی مقعد داشتم رفتم دکتر قرص و پماد داد که مصرف و استفاده کردم برطرف شد ولی الان چند روزه اطراف مقعدم خارش دارم شهرستان هستم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. مراقب باشید یبوست نگیرید. هر روز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و داروهایی که دکتر معالج تجویز کرده اند را خودسرانه تکرار نکنید. احتمالا لازم است داروها را تغییر بدهید.

  7. Avatar photoوسیع گفت:

    سلام وقت بخیر . من مدت دو روز میشه به مرض مقعد دچار شدم فقط نوک مقعد من درد می‌کنه غذا میخورم هضم نمیشود. ادرار نمیاد میشه یک قرص یا پماد برایم تزریق کنید ممنون میشم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگرید. بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. اگر تهران تشریف ندارید تلفنی از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  8. Avatar photoهایما گفت:

    با سلام
    در زمان مواجه با هموروئید باید دفع مدفوع چند بار در روز باشد سوالم بیشتر جنبه علمی دارد چون داروهای ملین باعث میشوند تعداد دفعات دفع زیاد شود و شاید فرصت بهبودی را له تاخیر بیاندازند. بهتر نیست فقط یه بار دفع در شبانه روز داشته باشیم
    سوال دوم اینکه با وجود مصرف ملین باز هم ابتدای دفع سفت است با چه روشی میتوان ابتدای مدفوع را هم نرم تر نمود با تشکر

    1. سلام روزانه یک الی دو بار دفع مدفوع نرم و بدون یبوست و اسهال طبیعی است و مشکلی ایجاد نمی کند. مصرف آب را افزایش دهید و روزانه 10 لیوان آب میل کنید که ابتدای مدفوع هم سفت نباشد. در زمان نیاز به دفع مدفوع خود را نگهندارید.

  9. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من دوماه قبل یبوست شدید گرفتم با ملین مشکلم رفع شد ولی بعدش شروع به سوزش و درد شدید کرد رفتم دکتر گفتن شقاق هست دوتا پماد لیدوکایین و دلتیازم دادن با یک کپسول که ملین هم هست ولی الان بعد یک هفته درد و سوزشش خیلی زیاد شده لطفا راهنمایی بفرمایید چکار کنم

    1. سلام داروهای تجویز شده را باید دقیقا به اندازه ای که پزشک متخصص توصیه کرده اند مصرف کنید. از تکرار داروها خودداری کنید و اگر به دارویی حساسیت دارید و یا وضعیت شما را بدتر کرده است فورا آن را قطع کنید و از متخصص معالج داروی جایگزین دریافت کنید. اگر بهبودی حاصل نشد لیزر هموروئید را به شما پیشنهاد می کنم.

  10. Avatar photoحسین بلاغی گفت:

    سلام من طی هفته قبل و این هفته به فاصله 6 روز هر بار یک قطره خون پررنگ فقط اول دفع مدفوع از مقعدم خارج شده و نه دردی دارم و نه خارش و بیرون زدگی مقعد .چون شهرستان هستم به چه پزشک متخصصی مراجعه کنم و ضمنا کار من کارمند دفتر پیشخوان هستم که از 8 صبح تا 3 بعدازظهر و عصرها 4:30 تا 8 شب نشسته ام و پیاده روی نمیکنم .ایا با برنامه غذایی و ورزش میتوانم مشکل را برطرف کنم.باتشکر فراوان لطفا پاسخ بدهید

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید و یا از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. برای نشستن از رینگ یا یک بالش نرم طبی استفاده کنید. هر روز 10 لیوان آب بنوشید و میزان فیبر غذایی را افزایش دهید. خوراکی های ملین مثل آلو و زردآلو میل کنید. پیاده روی و ورزش نیز برای جلوگیری و درمان هموروئید بسیار موثر است.

  11. Avatar photoسیدمحسن عبدی گفت:

    سلام بنده ۳ بارجراحی هموروئید انجام دادم.الان دوباره باز دوباره عود کرد ..چیکارباید بکنم…خیلی درد دارم..ممنون میشم راهنمایی کنید..از شمال مزاحم میشم

    1. سلام شما حتما باید علت بروز هموروئید را رفع کنید. برای مثال اگر یبوست یا اسهال مزمن دارید مشکل را برطرف کنید و یا اگر فشار بر روی ناحیه مقعد است و زیاد می نشینید فشار را از روی مقعد بردارید. مجدد به متخصص معالج خود نیز مراجعه کنید.

  12. Avatar photoدارانی گفت:

    سلام وقتتون بخیر و خسته نباشین من چند ماهه درگیر درد و سوزش مقعد هستم رفتم دکتر کولونوسکوپی رو تجویز کردن و گفتن شما مبتلا به التهاب انتهای روده هستی برام شیاف مزالازین و قرص دافلون تجویز کردم در دوران استفاده کردم تا زمان کونولوسکوپی درد و سوزشم کمتر شده بود ولی باز الان با یه مدفوع حجیم درد و سوزشم برگشته واقعا نمیدونم باید چکار کنم هیچی نمیخورم از ترسم 😔 میشه بگید من باید چکار کنم؟

    1. سلام علاوه بر این که لازم تحت نظر متخصص تغذیه و گوارش باشید در صورت نیاز به جراحی توصیه می کنم به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  13. Avatar photoعليرضا گفت:

    سلام
    من طي پانزده سال سه بار عمل فيستول انجام دادم آخرين بار به حدود چهار سال گذشته بر مي گردد وچند وقتي است بدون مشكل درد يا سوزش، خونريزي بعد از اجابت مزاج دارم. دكترم بعد از معاينه و كلونسكپي توصيه كرده از پماد ركتول يا ام جي استفاده كنم . هر بار كه استفاده مي كنم خونريزي بند مي آيد ولي بعد از چند روز دوباره شروع مي شود. اين موضوع حسابي كلافه ام كرده . پيشنهاد شما چيست ؟ لطفا راهنمايي بفرماييد.

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام اما توصیه می کنم برای یافتن علت عود بیماری به یک متخصص مراجعه کنید و اگر علت عود بیماری شما یبوست مزمن است از یک متخصص رژیم غذایی پرفیبر دریافت کنید.

  14. Avatar photoShahrzad گفت:

    سلام من‌ رفلاکس معده دارم پنتوپرازول مصرف میکنم چندروزی میشه خارش مقعد دارم امروزهم اسهال شدم دردشدید توی مقعدم حس میکنم اسید معده ام از مقعدم دفع میشه این بدترش میکنه چکار کنم اسید ازبین بره لطفا راهنماییم کنید

    1. با متخصص گوارش خود که این دارو را از ایشان گرفته اید مشورت کنید که بر اساس پرونده پزشکی شما داروی جایگزین معرفی کنند. با رژیم غذایی کم کربوهیدارت و سرشار از فیبر نیز می توانید از میزان اسیدیته معده کم کنید. درد مقعد نیز به دلیل اجابت مزاج غیر طبیعی بروز کرده است و اگر وضعیت دفع مدفوع درمان نشود به هموروئید و شقاق مبتلا خواهید شد. بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید که درد و التهاب ناحیه مقعد کاهش یابد.

  15. Avatar photoمهدی غفاریان گفت:

    سلام خان م دکتر بنده یک سال است که شقاق مقعدی دارم کلونوسکوپی هم کرده ام شقاق فیشر دارم به پزشک متخصص گوارش مراجعه کرده ام قرص رو همورین وشربت لاکتولوز 2 قاشق در شب میخورم یک پماد هم نوشته میزنم الان یک ماه است که باز هنگام دفع مدفوع درد وسوزش شدید دارم

    1. داروهای تجویز شده را نباید بدون اجازه متخصص معالج تکرار کنید زیرا عارضه دار خواهد شد. لازم است پس از معاینه مجدد داروی جدید دریافت کنید.

  16. Avatar photoنظری گفت:

    دورود شب بخیر بنده جانباز ضایع نخاعی هستم چند وقت هست که سوزش مقعدی اعصاب و روانم را به هم ریخته چند بار دکتر ارولژی رفتم نوار مثانه نوشتند تا الان که نوار راگرفتم مشکلی در مثانه نیست چون همیشه احساس ادرار دارم وسوزش مقعدی داروی سولفاسالازین ودافلون.پروترال نخسه کرده ولی هنوز نتیجه نگرفتم کمک کن ممنون خدا خیرت بده بد جوری عذاب میکشم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  17. Avatar photoمریم حیدری گفت:

    سلام خانم دکتر من مسموم شده بودم چند وقت قبل با زور زیاد بالا آوردم و بهم فشار آومد ، دقبقا از همون روز بعد دفع یک زایده غضروفی مانند اندازه بواسیر حس میکنم موقع دفع میاد به سمت معتقدم ولی نه کامل بعد اجابت مزاج برمیگرده داخل اصلا تا به اون روز این مشکل نداشتم درد ام ندارم عین سر خودکار و نی خودکار انگار به جایی وصل نگرانم واقعاً نمی‌دونم چیه ؟

    1. هموروئید داخلی درد ندارد و احتمالا مدت زیادی است که به این بیماری مبتلا می باشید اما نمی دانستید. برای درمان هموروئید داخلی درجه 3 و 4 که بیرون زده است معمولا لیزر هموروئید توصیه می شود.

  18. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام خانم دکتر آیا دکتر خانم در شیراز میشناسید که برای معاینه برم؟ من احساس انسداد و تنگی مقعد شدید دارم دفع بسیار سختی دارم کلونوسکوپی هم انجام دادم گفتن مشکلی نداری و ای بی اس هست اما یبوست و تنگی و انسداد و سختی دفع امانم رو بریده احساس میکنم راه خروج دفعم بسته شده خواهش میکنم اگه میشه راهنمایی بفرمایید اگه از همکارانتون در شیراز کسی رو میشناسید معرفی کنید.
    با تشکر

    1. ابتدا از یک متخصص گوارش خوب دارو بگیرید سپس از مشاور تغذیه مطب من می توانید رژیم غذایی مناسب دریافت کنید. در اینترنت جستجو کنید متاسفانه همکاری را در شیراز نمی شناسم.

  19. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام ببخشید من هم گرفتار هموروئید هستم حدود ۳ سال که گاهاً درست میشه گاهاً شدتش زیاد میشه هر چی دارو درمان هست استفاده کردم تا حالا ولی اثر کاملی نداره این چند هفته خونریزی می‌کرد ک با دارو اینا بعدش قطع شد ولی التهابش خیلی زیاده در حدی که ۱ بار در روز ب سرویس میرم
    از شهر آذربایجان غربی مزاحم میشم میتونین مطب خودتون رو بفرمایید تشریف بیاریم

    1. از آنجایی که تهران تشریف ندارید می توانید با تلفن مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. 02122761600 سپس هماهنگی های لازم جهت تجویز دارو یا وقت لیزر هموروئید انجام می شود. اطلاعات تماس و آدرس در صفحه تماس با ما می باشد.

  20. Avatar photoهانی کریمی گفت:

    سلام وقت بخیر، من دوبار جراحی هموروئید داشتم آخرین باز 1 سال پيش بود، ولی دوباره دچار درد و سوزش شدم مشکل دفع ندارم میخاستم بدونم عمل لیزر موثر هست و ریشه کن میشه یانه، لطفا راهنماییم کنید ممنون

    1. شما باید معاینه شوید. توجه کنید که اگر علت اصلی بروز هموورئید را شناسایی و برطرف نکنید بعد از بهترین جراحی هموروئید هم مجدد دچار عود خواهید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *