بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

عمل جراحی هموروئید یا بواسیر

عمل جراحی هموروئید

یک متخصص جراحی عمومی بعد از این که مطمئن شد بیمار به درمان دارویی هموروئید پاسخ مثبتی نداده است. به بیمار پیشنهاد می کند که تحت درمان جراحی هموروئید یا بواسیر قرار بگیرد. شاید از خود بپرسید چرا باید عمل جراحی هموروئید یا بواسیر را انجام دهم. اگر هموروئید پایدار مانده است و خون ریزی دارد باید جراحی شود. همچنین اگر بعد از درمان دارویی همچنان در اجابت مزاج مشکل دارید و بیماری هموروئید زندگی روزمره شما را تحت تاثیر قرار داده است باید این عمل را انجام دهید. همچنین اگر هموروئید به صورت گوشت اضافه مقعدی پایدار باقی مانده است بهتر است با لیزر و بدون اسکار تحت عمل جراحی هموروئید قرار بگیرید. بر اساس کتاب ASCRS جراحی کلون و رکتال در صورت طول کشیدن درمان دارویی طی 6 تا 8 هفته بیمار کاندید جراحی هموروئید خواهد بود. همچنین بیماران با خونریزی شدید، اختناق و ترومبوز نیز بدون درمان دارویی کاندید جراحی هموروئید می شوند.

جراحی باز هموروئید

عمل جراحی باز هموروئید یا جراحی بواسیر با تیغ

عمل جراحی بواسیر انواع گوناگونی دارد و به روش های مختلفی انجام می شود دو نوع عمل جراحی باز و بسته هموروئید با انواع لیزر و یا تیغ جراحی و کوتر انجام می شود. تاکنون ثابت شده که روش های جدید جراحی هموروئید بالاترین درصد موفقیت و پایین ترین درجه بازگشت را دارند. اما انتخاب بهترین روش بسته به شرایط بیمار و تجربه و تبحر متخصص جراحی است.

جراحی هموروئید برای بیماران مبتلا به کرون و روده تحریک پذیر در شرایط خاصی مانعی ندارد. اگر در کولونوسکوپی این بیماران التهاب در رکتوم شناسایی نشود و بیماری کنترل شده باشد مانعی برای جراحی این گروه نیز وجود ندارد.

عمل جراحی باز هموروئید

روش های جراحی مختلفی برای خارج کردن هموروئید های دارای علامت توضیح داده شده است. اساس عمل جراحی هموروئید کاهش و قطع خونرسانی به پاکه هموروئید و خارج کردن پوست یا آندودرم است.

عمل جراحی هموروئید را می توان تحت بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی انجام داد. در بعضی از روش ها زخم حاصل از برداشتن هموروئید با بخیه های قابل . جذب بسته می شود و در روش دیگر زخم باز گذاشته می شود تا به طور ثانویه ترمیم شود. باید از خارج کردن منطقه ی وسیعی از پوست اطراف مقعد اجتناب کرد تا از تنگی مقعد بعد از عمل جلوگیری شود. در جراحی هموروئید با لیزر توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه این عارضه بروز نمی کند. متخصص جراحی در یک جلسه می تواند تا 3 پاکه هموروئید را در یک جلسه بردارد. در عمل جراحی باز هموروئید زخم باز گذاشته می شود و به بخیه نیازی نیست. جراحی بواسیر به روش باز با لیزر امکان پذیر است زیرا لیزر سر عروق و اعصاب بریده شده را همزمان با برش ترمیم می کند.

عمل جراحی هموروئید با لیزر و روش بسته

کاربرد لیزر در درمان و عمل جراحی هموروئید یا بواسیر ثابت شده و موفق است. امروزه انواع مختلفی از لیزر در درمان هموروئید استفاده می شود. دو نوع لیزر بیشترین کاربرد را در درمان هموروئید دارند. لیزر کم توان برای کوچک کردن پاکه هموروئید و لیزر پرتوان برای عمل جراحی پیشرفته هموروئید یا بواسیر.

لیزر کم توان برای انواع هموروئیدهای خفیف و ترمیم بهتر زخم کاربرد دارد. اما انواع هموروئید پیشرفته که به دیگر درمان ها و حتی درمان و جراحی سنتی هموروئید پاسخ نداده اند کاربرد دارد. از مزایای لیزر هموروئید در جراحی های پیشرفته می توان سود برد. این نوع لیزر کمتر تهاجمی است و عوارض جراحی هموروئید با چاقو (تیغ جراحی) و کوتر را ندارد.

در عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان از بخیه و خونریزی خبری نیست و دوره نقاهت بعد از جراحی بسیار کوتاه است.

لیزر پرتوان جهت عمل جراحی هموروئید

لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای ایجاد برش در جراحی های حساس و ظریف کاربرد وسیعی دارد. جراحی هموروئید و برداشتن پاکه هموروئید با این نوع لیزر درد و خونریزی را به حداقل و نزدیک به صفر می رساند. به دلیل ظرافت و دقت بالای لیزر می توان با استفاده از آن بخش وسیعی از ناحیه مقعد را تحت جراحی قرار داد. همین مزیت لیزر باعث می شود که متخصص جراحی بتواند همزمان هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های این ناحیه را همزمان و در وسعت زیادی در یک جلسه درمان و جراحی کند.

عمل بواسیر چگونه است

عمل جراحی بواسیر یا هموروئید با بخیه

مزیت لیزر جراحی به جراحی سنتی هموروئید

این نوع لیزر نسبت به چاقوی جراحی و کوتر بسیار ظریف تر عمل می کند. ظرافت عمل در این ناحیه برای جلوگیری از آسیب به بافت سالم اطراف آن بسیار حائز اهمیت است. برای مثال تیغ جراحی منجر به خونریزی شدید می شود و دوره نقاهت بعد از جراحی با تیغ بسیار طولانی است. همچنین کوتر با سوزاندن ناحیه منجر به احساس شدید سوزش بعد از جراحی بواسیر می شود.

به علاوه لیزر خاصیت ترمیم کنندگی دارد. به این معنا که بدون سوزاندن بافت منجر به بسته شدن سر عروق و لنف و اعصاب بریده شده می شود. بنابراین باعث تعجب نیست که بیمار روز بعد از جراحی هموروئید با لیزر به کارهای روزمره خود می رسد. این در حالی است که بیماران بعد از جراحی هموروئید با تیغ و یا کوتر تا هفته ها در بستر می مانند و دوره نقاهت طولانی را می گذرانند.

آمادگی قبل از عمل جراحی هموروئید

قبل از عمل جراحی هموروئید لازم است که حداقل 8 ساعت ناشتا باشید به طوری که حتی یک لیوان آب هم میل نکنید. درضمن قبل از ناشتایی لازم است که یک خوراکی سبک میل کنید و غذای چرب و سنگین مثل خامه و پلو و خورشت میل نکنید. ناحیه عمل جراحی را از هرگونه مو بزدایید و تمیز کنید.

نکته مهم دیگر استفاده از شیاف بیزاکودیل قبل از عمل جراحی هموروئید می باشد. یک شب قبل از عمل این شیاف باعث می شود که روده ها کاملا تمیز شود و تا 24 ساعت بعد از عمل نیازی به دفع مدفوع نداشته باشید. معمولا توصیه می شود که ساعت 12 شب 2 عدد شیاف به طور همزمان استفاده شود تا قبل از عمل روده ها کاملا پاکسازی و تخلیه شود.

مصرف ویتامین ای و آسپرین و هر نوع رقیق کننده خون تا 5 روز قبل از هر نوع عمل ممنوع است. اگر به اجبار از این دسته داروها و مکمل های غذایی استفاده نمودید حتما به جراح معالج خود اطلاع دهید که پیشگیری های لازم را برای کنترل خونریزی انجام دهند.

اگر واکسن کرونا تزریق نموده اید حداقل دو هفته برای انجام عمل جراحی هموروئید صبر کنید. تا دو هفته بعد از عمل نیز واکسن تزریق نکنید. نکته آخر این که اگر هر نوع بیماری خاصی دارید یا داروی خاصی مصرف می کنید حتما به جراح معالج یا مسئول هماهنگی عمل اطلاع دهید. مدارک و آزمایش ها را پرینت بگیرید و با یک همراه به محل جراحی بروید. این جراحی در کلینیک تخصصی جراحی یا بیمارستان انجام می شود.

مراقبت بعد از عمل جراحی هموروئید

مهمترین مراقبت بعد از عمل جراحی هموروئید داشتن رژیم غذایی سالم و متعادل است. شب اول حتما مستقیم به منزل بروید و راه نروید و استراحت کنید. یک سوپ سبک میل کنید و اگر مسکن و دارویی برای شما تجویز شده است مصرف کنید و بخوابید. از روز بعد از عمل می توانید کم کم غذای پرفیبر، سبزیجات و میوه مصرف کنید.

بعد از هر دفع مدفوع در لگن آب ولرم با چند قطره بتادین بنشینید. بعد از یک هفته می توانید به جای بتادین 1 قاشق غذاخوری نمک را جایگزین بتادین کنید. بهتر است روزی 3 بار از این لگن درمانی استفاده کنید. اگر برای چند روز اول برای دفع مدفوع ترس دارید می توانید از لیدوکائین استفاده کنید. بعد از دفع مدفوع ناحیه را کاملا از لیدوکائین تمیز و پاک کنید که دچار التهاب پوستی نشوید.

اغلب بیماران بعد از عمل جراحی هموروئید دچار یبوست می شوند که بسیار خطرناک است. به همین دلیل جراح معالج برای بیمار شربت ملین تجویز می کند. مقدار مصرف این شربت به عهده بیمار گذاشته می شود. یعنی باید در حدی مصرف شود که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. اغلب دو قاشق شربت ملین بعد از غذا توصیه می شود.

تا دو ماه بعد از عمل جراحی هموروئید ممکن است چند قطره خون به خصوص بعد از دفع مدفوع مشاهده کنید که طبیعی است. اما اگر خونریزی شما بسیار زیاد است فورا با پزشک معالج تماس بگیرید و یا به کلینیک جراحی یا حتی اورژانس بیمارستان مراجعه کنید.

فیلم عمل جراحی هموروئید

در این ویدئو با نحوه جراحی هموروئید یا همان بواسیر آشنا می شوید. در این فیلم مشاهده می کنید که بیمار بیهوشی می گیرد و سپس جراحی هموروئید بدون لیزر آغاز می شود. در جراحی با لیزر هموروئید نیازی به بیهوشی نیست و بیمار می تواند با بی حسی موضعی و بدون احساس درد جراحی را پشت سر بگذارد.

سوالات متداول عمل جراحی هموروئید

1-آیا بیماران مبتلا به بیماری التهابی روده می توانند جراحی هموروئید انجام دهند؟

در افرادی که مبتلا به بيماريهاي التهابي روده هستند، هرنوع عمل جراحي مقعد و دستکاری پوست اطراف آن ممنوع است زيرا زخم آنها باتاخير ترميم مي شود و حتي ممكن است اصلا ترميم نشود. اگر اين افراد هموروئید بيرون زده و يا خونريزي داشته باشند و نياز به عمل جراحي ضروري باشد مي توان از روش رابر بند هموروئید استفاده كرد

2-درد بعد از عمل جراحی هموروئید چگونه است؟

بسته به وسعت جراحی و روش جراحی درد بعد از عمل جراحی هموروئید متفاوت است. معمولا بعد از جراحی سنتی هموروئید بیمار دوره نقاهت طولانی و درد و خونریزی را تا 2 ماه تجربه می کند. اما در جراحی با لیزر هموروئید بیمار تنها یک شب استراحت می کند و در کمتر از یک هفته بهبودی کامل می یابد. درد بعد از جراحی هموروئید با مسکن قابل کنترل است. همچنین کنترل یبوست برای جلوگیری از عود و آسیب به ناحیه عمل بسیار مهم است.

3-بهترین روش عمل جراحی هموروئید کدام است؟

بهترین روش این جراحی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام می شود. در حین انجام عملیات هموروئیداکتومی فیبر نازک لیزر به بافت سالم آسیب نمی رساند. به دلیل ظریق بودن جراحی هموروئید با لیزر دیگر نیازی به بخیه نیست و جراحی بدون درد و خونریزی انجام می شود.

4-تجربه عمل بواسیر چگونه است؟

افرادی که تجربه جراحی عمل بواسیر یا همان هموروئید را هم به روش سنتی و هم با لیزر دارند اظهار می کنند که جراحی با لیزر بسیار راحت تر از جراحی سنتی است. این افراد از عمل های مکرر جراحی سنتی و درد زیاد و دوره نقاهت طولانی جراحی سنتی شکایت می کنند. این در حالی است که بعد از عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان دی اکسید کربن به نتیجه دلخواه رسیده اند. دوره نقاهت بسیار کوتاه و بدون درد و خونریزی را تجربه کرده اند.

5-هزینه عمل جراحی هموروئید یا بواسیر چگونه تخمین زده می شود؟

بسته به این که جراحی با لیزر و یا روش های سنتی انجام شود هزینه عمل جراحی هموروئید متفاوت خواهد بود. همچنین محل عمل جراحی (کلینیک یا بیمارستان) نیز در تعیین هزینه جراحی هموروئید موثر است. این که بیمار همراه با هموروئید دچار بیماری های دیگر مثل شقاق و آبسه مقعدی باشد نیز در تعیین این هزینه موثر خواهد بود.

6-اگر هموروئید جراحی نشود چه عوارضی دارد؟

اگر هموروئید داخلی باشد ممکن است دچار خونریزی های شدید و پرولاپس هموروئید شوید. اگر هموروئید خارجی باشد باید درد زیادی را علاوه بر خونریزی تحمل کنید. به علاوه ممکن است لخته خون در پاکه هموروئید گیر کند و تبدیل هموروئید ترومبوزه دردناک شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

151 دیدگاه برای “عمل جراحی هموروئید یا بواسیر

  1. Avatar photoهلیا گفت:

    ایا درده بعد از عمل کمتر جراحی سنتی است؟برای همه نوع بواسیر قابل انجامه لیزر چون مال من خیلی بزرگه؟ من از دردش خیلی وحشت دارم چون الان درد ندارم بیرون زدگیش اذیتم میکنه؟واقعا توروخدا دردش کمتره؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام بله در جراحی با لیزر تقریبا دردی احساس نمی کنید و با مصرف مسکن کاملا قابل کنترل است در ضمن دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد

      1. Avatar photoهلیا گفت:

        ببخشید درد بعد از عمل منظورمه؟بعد با لیزر بیرون زدگی بزرگ بواسیرم برمیدارید؟چون دیدم کسایی که خیلیی درد وحشتناک کشیدن

        1. Avatar photoمدیر گفت:

          بعد از عمل درد شما با یک مسکن ساده قابل کنترل است و مشکلات عمل با تیغ جراحی را نخواهید داشت

  2. Avatar photoاریا گفت:

    با سلام و عرض ادب
    خانم دکتر حدود دو سال پیش به دلیل ناراحتی در ناحیه مقعد خدمتتان رسیدم که پس از معاینه چند دارو تجویز کردید و حالم بهبود پیدا کرد. الان مدتی نسبتا طولانی است که مجددا مشکل پیدا کردم. کمی بیرون زدگی دارم اما بیشتر مشکلم داخلی است. بطور مداوم احساس دفع دارم که البته گاهی برطرف میشود. ضمنا تقریبا در ناحیه انتهایی کمر یک جور احساس کوفتگی دائمی دارم ( حالتی مثل کوفتگی ماهیچه ها بعد از ورزش شدید) که بخصوص موقعیکه خم میشوم کاملا محسوس است. راستش نگران هستم که دقیقا مشکلم چیست. لطفا من را راهنمایی بفرمایید.

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام بايد معاينه شويد
      كولونوسكوپي هم لازم است

  3. Avatar photoیاسمن گفت:

    با عرض سلام و ادب
    ببخشید میخواستم بدونم عمل جراحی هموروئید با لیزر شامل بیمه تکمیلی هم می شود؟

    1. Avatar photoمدیر گفت:

      سلام خیر متاسفانه

  4. Avatar photoمدیر گفت:

    خواهش میکنم ممنون از اعلام نظرتون

  5. Avatar photoحامد گفت:

    سلام
    من حدود 3 ماه قبل در ناحیه مقعد دچتر سوزش شدم و چند روز بعد (حدود 5 یا 6 روز) بعد متوجه خونریزی در ناحیه مقعد شدم. ابتدا به پزشک عمومی مراجعه کردم. ایشون بیماری رو فیشر تشخیص دادن و استفاده از وان آب گرم و پماد کالاندولا رو تجویز کردن. همین طور گفتند اگر ظرف مدت 1 ماه خوب نشد به پزشک جراح عمومی مراجعه کنم. حدود 2 ماه پیش به پزشک جراح عمومی مراجعه کردم و ایشون بعد از معاینه گفتن که شانس درمان دارویی 50 درصده. دوره درمان رو طبق تشخیص ایشون پیگیری کردم. حدود یک هفته قبل بعد از معاینه گفتند که دیگه از دارو استفاده نکنم و این که در محل فیشر هم یک هموروئید کوچک تشکیل شده و اگر مدارا کنم، خطری نداره و اگر درد یا خونریزی داشتم، باید برای عمل اقدام کنم. در حال حاضر مقداری ترشح وجود داره و بعد از یک هفته که استفاده از پمادها استفاده نمی کنم، بعضی وقت ها (به ندرت) بعد از اجابت مزاج تا حدی اذیت میشم. البته مشکل یبوست ندارم. علت به وجود اومدن فیشر هم یک دوره خیلی خیلی کوتاه 3 تا 4 روزه بود که نمی دونم چرا، یبوست داشتم.
    میخاستم نظر شما رو بدونم که عمل کنم یا نه. وهمین طور این که دوران نقاهت بعد از عمل چقدره و چه خطراتی داره.
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام به نظر من اگر هنوز مشکل دارید حتما لیزر کنید و مشکلتون به این ترتیب به طور کامل رفع میشه و دوره نقاهت بسیار کوتاهی خواهید داشت برای اطلاعات بیشتر میتونید مطالب مربوط به لیزر را در همین سایت بخوانید

  6. Avatar photozahra گفت:

    سلام بیمارستان های دولتی هم عمل لیزر رو انجام میدن؟؟؟؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تا جایی که من اطلاع دارم خیر

      1. Avatar photoسمیرا گفت:

        سلام وقت بخیر، من 2شنبه عمل با لیزر انجام دادم 2تا برآمدگی اطراف مقعد داشتم و فقط زمان اجابت مزاج در بعضی مواقع درد داشتم ولی به خاطر شکل ظاهری و جلوگیری از بدتر شدن بیماری عمل کردم، با لیزر، الان 4روزه که از عملم گذشته هنوزم هنگام دستشویی رفتن و اجابت مزاج درد دارم و یوقتایی دراز کشیدم یا نشستم یهو بهم فشار میاد و درد بدی میگیره و کمی سوزش و جای یکی از برامدگی های سابق ورم و درد داره،در حدی که حس میکنم انگار برداشته نشده، پیش دکترم رفتم گفتن عادیه و به مروز ورم خوابیده میشه،از روز سوم خارش گرفتم اونم زمانی که از دستشویی میام که پماد بهم دادن،نمیتونم راحت روی باسنم بشینم،آیا طبیعیه اینا؟

        1. کار صحیحی انجام دادید و نباید آن توده ها را به حال خود رها می کردید. زیرا در آینده عفونی و عارضه دار می شدند. طبق دستور جراح معالج عمل کنید و مراقبت های بعد از جراحی هموروئید را به طور دقیق انجام دهید.علت خارش و درد ممکن است عدم دفع مدفوع صحیح باشد. توصیه می کنم از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب دریافت کنید.

  7. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام،عمل لیزر هزینه ش چقدره؟

  8. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید من عمل جراحی هموروید انجام دادم الان 8روز میشه گذشته و من تو این 8روز فقط مایعات با سوپ خوردم و مداوم از ملیم کننده استفاده کردم ولی شیکمم کار نکرده و مواقعی که گاز میپیچه تو شیکمم درد خیلی شدیدی احساس میکنم در نواحی معقد و نمیتونم مدفوع کنم واقعا ممنون میشم راهنماییم کنید

  9. Avatar photoفرزانه گفت:

    من از خود جراحی نمی ترسم ولی از اتاق عمل واقعا می ترسم آیا برای جراحی با لیزر حتما باید به اتاق عمل مراجعه کنم و این که بیهوشی هم باید بگیرم؟ من از عوارض بیهوشی هم بیشتر از خود جراحی می ترسم چی کار کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      اکثر جراحی های هموروئید سرپایی و بدون بیهوشی انجام می شود در هر صورت پس از معاینه پزشک بر اساس وضعیت عمومی بیمار و شدت بیماری تصمیم می گیرد که لیزر هموروئید را سرپایی و بدون بیهوشی انجام دهد یا به اتاق عمل و کلینیک جراحی ارجاع دهد.

  10. Avatar photoمامان اميرحسينم گفت:

    سلام وقت بخیر
    من همورویید خارجی داشتم و عمل لیزر پرتوان انجام دادم الان 20 روز شده ولی زخمهام کامل خوب نشده چند روز طول میکشه تا کامل خوب بشه زخمهام و اینکه دکترم بهم گفته هر ده روز باید برم معاینه من یکبار رفتم ميخوام بدونم معاینه فقط اينه که میبین عفونتی چیزی شده یا با دستگاهی چیزی باید معاینه کنن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما برای معاینه 10 روز پس از لیزر تشریف ببرین یا با پزشکتان تماس بگیرید

  11. Avatar photoافشین گفت:

    با سلام و تشکر بابت زحماتتون.
    ببخشید برای کسی که بخواد از شهرستان بیاد باید از قبل رزرو کنه؟
    و اینکه بعد از لیزر باید دوباره برگشت تهران؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکترزهرا سعادتی گفت:

      سلام تمامی بیماران قبل از آمدن حتما وقت می گیرند. اگر از راه دور تشریف میارید موقع وقت گرفتن موضوع را اعلام کنید. روزی که تشریف میارید بعد از ویزیت در صورتی که نیاز به لیزر داشته باشید سعی می کنیم وقت اورژانسی لیزر براتون بگذاریم و در اولویت خواهید بود. بعد از لیزر حتما باید یک شب تهران بمانید و روز بعد از لیزر معاینه خواهید شد و در صورت تایید تهران را ترک خواهید کرد. بنابراین برنامه ریزی کنید که بین 2 تا 3 روز تهران باشید.

  12. Avatar photoحسين گفت:

    بإسلام پانزده ماه است پيوند مغز استخوان شدم درژاپن بعد أز إسهال شديد بمدت سه ماه وتجويز قرصها استروييد كه هنود هم مصرف ميكنم مشكل مقعدي حود يه ساله دارم و درد و بعضي وقتها خونريزي دارم دكترم با عمل مخالفت كرده و اينجا ميگن ليزر نداريم ديگر به اعصابم فشار مياد و پرخاشگر شدم و حتي مواد مخدر دكتر هم درهم رو تسكين نميده وبرام دستشويي كابوس شده أنواع كرمها رو به من دادن شما ميتوني منو راهنمايي كنيد خيلي أذيت دارم ميشم أيا أز استروييد است ممنون ميشم كمكم كنيد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مصرف بیش از اندازه کرم های استروئیدی برای این ناحیه اثر معکوس دارد و به حدی پوست را نازک و حساس می کند که منجر به خونریزی و التهاب شدید می شود. توصیه می کنم رژیم غذایی مناسبی داشته باشید یعنی از خوردن فست فود و غذاهای آماده اجتناب کنید و مصرف میوه و سبزیجات را افزایش دهید روزانه 8 لیوان آب بنوشید و فعالیت فیزیکی کافی داشته باشید تا از بروز یبوست جلوگیری کنید. برای شروع می توانید از شربت ملین هم کمک بگیرید اما مراقب باشید که به خوردن ملین های شیمیایی خود را عادت ندهید. مصرف کافئین مواد مخدر و چای و قلیان و سیگار منجر به یبوست می شود و در نهایت بدتر شدن اوضاع. اگر به کمک بیشتری نیاز دارید می توانید با مطب تماس بگیرید تا برای شما ویزیت آنلاین هماهنگ شود. پس از بررسی عکس های ارسالی و پرونده بیماری می توان نظر داد که چه درمانی برای شما مناسب است.

  13. Avatar photoنورانی همت گفت:

    باسلام خسته نباشید.خانمی هستم ۴۷ساله که دوبار عمل جراحی هموروئید و یکبار عمل آبسه از محل دهانه رحم ویکبار عمل فیستول انجام دادم و ب مدت ۴سال است ک ب بیماری التهاب روده میتلا هستم و از این عمل جراحی ها هیچ عوارضی ندیدم اما ۴سال است که به بیماری التهاب روده دچارم و از تمام داروهای گوارشی استفاده کردم و نتیجه ای نگرفتم ایا این عمل های ذکر شده باعث التهاب روده میشود؟ و موقع دفع احساس زورپیچی شدیدی میکنم بطوریکه احساس میکنم کاملا دفع نشده و موقع زور زدن بلغم همراه با کمی خون می آید و ن اسهال و ن یبوست دارم خیلی ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بیماری التهاب روده باید درمان شود زیرا منجر به بروز هموروئید و دیگر بیماری های ناحیه مقعد می شود. اگر این بیماری درمان نشود بیماری های قبلی شما دوباره عود می کند.

  14. Avatar photoدلارا گفت:

    باسلام من خانمی هستم 35ساله عمل هموروئیدکتومی انجام دادم باکوتر .الان 11روزه عمل کردم باوجود نشستن دراب گرم وبتادین ومصرف به موقع انتی بیوتیک ولی زخمم چندروز بعدازعمل ترشح عفونی داشت به دکتزمراجعه کردم مترونیدازول وسیپروفلوکساسین برام تجویزکردن گفتن عفونت سطحی وعادیه نگران نباشم. اما من نگرانم میخوام بدونم مشکلی پیش نمیادایاخوب میشه یا خطرناکه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را ویزیت نکرده ام اما به طور معمول بعد از جراحی با کوتر ممکن است این مشکلات پیش بیاید و بیمار باید مدتی دارو مصرف کند با پزشک معالج خود

  15. Avatar photoمحسن گفت:

    من عمل جراحی انجام دادم به روش سنتی ده روز هست الان فقط موقع اجابت مزاج درد دارم و زخمشم رو به بهبوود هست می خواستم ببینم چند روز طول می کشه که بهبود کامل حاصل بشه یعنی دیگه کامل درد مرتفع بشه
    متشکرم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      مراقب باشید که یبوست نگیرید و آب زیاد میل کنید بهبودی کامل بعد از عمل جراحی سنتی هموروئید معمولا 2 ماه طول می کشد و بسته به نوع تغذیه و فیزیولوژی افراد و مراقبت های بعد از عمل این زمان بهبودی متفاوت خواهد بود

  16. Avatar photoرستمی از لرستان گفت:

    سلام پسری ۳ونیم ساله دارم از دستشویی رفتن برا دفع مدفوع ترس داره و زمان اجابت مزاج میگه درد داره و بیشتر مواقع یبوست داره چند روز پیش در مدفوع که نیم شل بود و حالت اسهال داشت خون بود وفقط همون یکبار بود بعضی مواقع داخل شلوارش مدفوع سفت هست لطفا راهنمایی کنید چکار کنیم ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سریعا به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا برای ایشان دارو تجویز کنند به علاوه وضعیت گوارش و تغذیه ایشان باید تحت کنترل باشد تا دوباره دچار اسهال یا یبوست نشوند. درباره وضعیت کودک خود سریع اقدام کنید تا خطری متوجه ایشان نباشد

  17. Avatar photoمحمداسدی گفت:

    سلام خانم دکترخواهش میکنم کمکم کنید.من مقعدم میزنه بیرون وخونریزی شدیدداشتم .رفتم بیمارستان عمل جراحی کردم.الان اجابت مزاج بعدچندروزانجام میدم خیلی به سختی نصف جون میشم رفتم پیش متخصص گوارش گفت بایدکولونوسکوبی بشم ولی بااین وضعیت نمیتونم چیکارکنم شکمم شل کارکنه خیلیم داروخوردم.لطفاکمکم کنین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مدفوع شما نه باید سفت باشد و نه اسهال شوید. در هر دو صورت احساس درد خواهید داشت و منجر به عود هموروئید می شود. بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید. مراقب باشید دچار عفونت نشوید. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا از این بابت مطمئن شوید.

  18. Avatar photoمشهور گفت:

    سلام
    من ۵۷ سال دارم در کنار مقعدم یک دانه زده دکتر پماد داد بعد از ده روز بدتر شد پماد استفاده نکردم ۴ هفته بعد به دکتر مراجعه کردم مثل روز اول ۲ ماه پیش بود قرار است با نطر دکتر با جراحی برداشته شود از اول هیچ مشکلی نداشتم و الان هم ندارم ایا باتوجه به اینکه تغییری نکرده و کوچک است باید عمل شود اگر عمل نکنم چه میشود با تشکر از راهنمایی برایتان بهترین ها را ارزومندم در کنار عزیزانتان
    مشهور

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جناب مشهور بدون تشخیص دقیق بیماری نمی توان نظر درستی درباره روش درمان داد. توصیه می کنم با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس و تشخیص بیماری می توان نظر داد. در صورتی که متخصص جراحی عمومی نظر به جراحی دارد طبق دستور ایشان عمل کنید. در ضمن برخی افراد به پمادها و داروها حساسیت نشان می دهند که باید سریعا مصرف پماد قطع شود و داروی جایگزین به بیمار معرفی گردد. در صورتی که که دچار هموروئید شده اید و با مصرف دارو مشکل شما حل نشده است بهتر است پاکه هموروئید را با لیزر و نزد یک متخصص جراحی و لیزر بردارید.

  19. Avatar photoمرتضی گفت:

    باسلام خدمت خانوم دکتر پدرم ۷۵سالشه که حدود دو ماه است عمل کرده ولی هنوز خوب نشده هم درد شدید داره هم هنوز موقع اجابت مزاج خون ابه نیز با مدفوع میاید از لحاظ جسمانی نیز بسیار ضعیف شده چند دفعه نیز به دکتر معالجش مراجعه کردیم که فقط دارو های تکراری تجویز کردن که تاثیر نداشت

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با توجه به این که پدر شما سن بالایی دارند ترمیم زخم ایشان کمی بیشتر از افراد عادی طول می کشد. برای درمان و ترمیم سریعتر زخم جراحی همورویید ایشان از مکمل های غذایی و پمادهای ترمیم کننده استفاده کنید.

  20. Avatar photoعثمان گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر سعادتی من از بندرعباس برای جراحی بواسیر می خوام خدمت برسم وقت دوشنبه صبح را دارم برای ویزیت امکانش هست همان روز جراحی با لیزر من انجام بشه که سریعتر برگردم بندر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بیمارانی که از راه دور تشریف می آورند در اولویت وقت لیزر قرار دارند. بهتر است قبل از تشریف فرمایی ویزیت آنلاین بگیرید که از وقت لیزر هموروئید خود مطمئن شوید.

  21. Avatar photoغزل کریمی گفت:

    سلام خدمت خانوم دکتر
    جراحی همورویید به وسیله برق همان لیزر محسوب میشه یا جراحی سنتی؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام عمل جراحی هموروئید با لیزر یک روش متفاوت و غیر سنتی است که با لیزر پرتوان انجام می شود. این لیزر را با لیزر کم توان درمانی اشتباه نگیرید. تکنولوژی لیزر با برق متفاوت است. این روش نسبت به جراحی با تیغ جراحی، کوتر، اسکلروتراپی و غیره جدیدتر و موفق تر می باشد.

  22. Avatar photoنینا گفت:

    سلام خسته نباشید من مبتلا به بی اختیاری مدفوع هستم به این صورت که مدفوع نزدیکه مقعده و تا می‌دوم دستشویی دفع میکنم ، من 32 سالمه ، و اصلا دوست ندارم جراحی کنم چون ریسکش بالاست و امکان داره بدتر بشم ، کگل هم کمک نکرد، تحریک الکتریکی هم موقر نبود ، اسفنکتر داخلی من بازه و بسته نیست عضله

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر ویزیت شوید. بعد از تشخیص علت بی اختیاری مدفوع روش درمانی مناسب به شما پیشنهاد می شود.

      1. Avatar photoیوسف گفت:

        سلام خانم دکتر من چند روز جراحی کردم بعد بخیه زدن ..میخواستم بدونم بخیه ها خودشون از بین میرن یا بایدبعد یه مدت کشید..نسبت به قبل عمل درد خیلی کمی دارم واسه اجابت مزاج ولی به شدت از آینده عمل میترسم راهنمایی کنید واقعا ممنونم تشکر

        1. این مورد را با جراح معالج خود چک کنید. مراقب باشید که یبوست نگیرید هر روز بهتر خواهید شد.

  23. Avatar photoنینا گفت:

    سلام خسته نباشید من مبتلا به بی اختیاری مدفوع هستم به این صورت که مدفوع نزدیکه مقعده و تا می‌دوم دستشویی دفع میکنم ، من 32 سالمه ، و اصلا دوست ندارم جراحی کنم چون ریسکش بالاست و امکان داره بدتر بشم ، کگل هم کمک نکرد، تحریک الکتریکی هم موقر نبود ، اسفنکتر داخلی من بازه و بسته نمیشه عضله داخلی .. ولی اسفنکتر بیرونی کاملا بسته هست .شما با لیزرمیتونین اسفنکتر داخلی رو ببندین ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. بعد از مشخص شدن علت بی اختیاری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد.

      1. Avatar photo.. گفت:

        سلام من یبوست دارم جوری که باید از ملین استفاده کنم بعد بیرون زدگی معقد یا بواسیر دارم قبلاً اگه خون می اومد زود خوب میشد الان با این که از ملین استفاده میکنم هر بار که دست شویی میرم با دستمال خشک میکنم لکه های خون رو دستمال هست میخواستم باید عمل کنم خیلی از عمل کردن هم میترسم

        1. سلام ممکن است نیاز به لیزر هموروئید داشته باشید. لیزر پرتوان مشکلات جراحی معمول با تیغ و کوتر را ندارد. از خود درمانی پرهیز کنید و به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  24. Avatar photoناصر گفت:

    ببخشید آیا در جراحی بواسیر داخلی و شقاق بیهوشی عمومی لازم است است یا بیهوشی نیم تنه تشکر دوکتور.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در جراحی با لیزر هموروئید نیازی به بیهوشی عمومی نیست و بی حسی اسپاینال انجام می شود.

  25. Avatar photoغفار گفت:

    سلام دوهفته پیش عمل کردم مدفوع پشت مقعد جم میشه تخلیه نمیشه درد شدید داره چکار باید بکنم؟

    1. سلام از شربت ملین استفاده کنید و حتما به جراح معالج مراجعه کنید. در ضمن بعد از هر اجابت مزاج ناحیه را با شامپو بچه و آب ولرم بشویید و کاملا تمیز کنید.

  26. Avatar photoحسینی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من پارسال مشکل شقاق داخلی و هموروئید داشتم لیزر کردم پیش دکتر متخصص و تا حالا یک روز خوش نداشتم دائم دارم پود پیدرولاکس میخورم من تا قبل این مشکل اصلا یبوست نداشتم . بعد از لیزر همچنان ادامه داشت تا یک ماه بعدش دوباره ورم کرد هموروئید دوباره ایجاد شد و تا الان که ۸ ماه میگذره هست و من بشدت اذیتم دانشجو هستم نمیتونم فعالیتم رو کم کنم تموم زندگیم رو درگیر کرده. یکی از چین های اطراف مقعد متورم و به اندازه ی دانه ی نخود شده…چیکار کنم مشکل کجاست اون همه هزینه کردم ؟چهارتا آمپول بی حسی رو مستقیما به مقعدم تزریق کردن چه درد وحشتناکی رو تجربه کردم اون همه گفتن اصلا درد نداره صد درصد تضمینی دیگه در نمیاد ولی همش دروغ بود ….منو راهنمایی کنید لطفا بااین پزشک من چیکار کنم😔😔

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید که وضعیت مقعد را بررسی کنم. لیزر چنین عوارضی ندارد.

  27. Avatar photoسيامك گفت:

    سلام و خسته نباشيد سيامك هستم از تهران مدت دو ماهه عمل هموروئيد شدم بعد از انجام عمل رابطه سكس با همسرم ديگه نمي تونم انجام بدم دليلي داره لطفاً راهنمائي كنيد.

    1. سلام عمل جراحی هموروئید ارتباطی به رابطه جنسی ندارد.

  28. Avatar photoرستا گفت:

    سلام. ببخشید مادرم بیماری ای ال اس دارد و رسما حرکتی نمی تواند بکن. آیا بعد از عمل باید بیمار دمر بخوابد یا می‌تواند به پشت بخوابد. چون مادرم اصلا نمی تواند دمر بخوابد خفه می شود:(

    1. سلام بعد از لیزر هموروئید نیازی نیست که بیمار دمر بخوابد. با توجه به شرایط خاص ایشان قبل از تشریف فرمایی به مطب توصیه می کنم ویزیت آنلاین بگیرید.

  29. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام حدود10روزه که لیزر هموروئید انجام دادم. اما کناره های مقعدم ی سری زخم ینی بریدگی هست انگار سوراخ شده باشه ک نمیدونم چیه.
    دکترم توصیح درستی نمیده.
    هر بار میرم دسشویی خونریزی سطحی دارم موقع خشک کردن اما موقع بیرون روی خون ریزی دارم و تا ساعتها درد دارم. میشه راهنماییم کنین

    1. سلام خون قرمز در حد یک قطره طبیعی است. اگر یبوست دارید حتما شربت ملین استفاده کنید. من شما را معاینه نکرده ام و درباره زخم هایی که میفرمایید نظری ندارم.

  30. Avatar photoامیدوار گفت:

    سلام
    ببخشید من امروز دکتر رفتم بواسیر درجه ۳ دارم دکتر جراح یک ماه دارو برام نوشتن و گفتن اگه بعد بک ماه خوب نشد باید جراحی البته از نوع سنتی بشه،من خیلی میترسم از جراحی و نقاهت طولانیش و عوارض احتمالی بعدی؛پرسیدم از دکتر گفت لیزر هم همین عوارض رو داره! خواستم ببینم هزینه لیزر چقدره و کرمانشاه هم انجام میدن؟؟؟
    خواهشا جواب بدید خیلی نگرانم من دانشجو خوابگاهی هستم امکان نقاهت طولانی ندارم

    1. سلام نقاهت لیزر هموروئید بسیار بسیار کمتر از عمل جراحی با تیغ و کوتر است. در این مورد باید با یک متخصص جراحی و لیزر مشورت کنید که سابقه جراحی با هر دو روش را داشته باشند. هزینه لیزر بعد از معاینه مشخص می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال کنید. متاسفانه در کرمانشاه کسی را نمی شناسم که جراحی با لیزر پرتوان انجام دهند.

  31. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    ببخشید من تقریبا ۹ماهه اذیت میشم از ناحیه مقعد
    بیش ۵ ۶بار جراح عمومی رفتم گفتن فیشر و هموروئید داخلی دارین، بعد ملین و چنتا پماد و…دادن ، هروقت اجابت مزاج میکنم شدیدا درد دارم مدفوع اغلب موکوس داره ، بیشتر اوقات دفع ناقص دارم،
    خانم دکتر من دانشجویم و این مشکل خیلی برام دردساز شده از همه جوانب،
    لطفا یه راهکار نشون بدین

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. علاوه بر این که لازم است داروی قوی مصرف کنید لازم است که رژیم غذایی مناسب نیز داشته باشید. بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و سپس خود را با دستمال نرم خشک کنید. ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید.

  32. Avatar photoسلین گفت:

    سلام من بعد زایمان هموروئیدپیداکردم هفت ماهه که اونجور شدم خیلی اذیت میشم چندبار دکترم رفتم دارودادن خوب نشدم باید عمل کنم؟

    1. سلام علاوه بر مصرف داروی قوی باید رژیم غذایی مناسب و پرفیبر هم داشته باشید. اگر بهبودی حاصل نشد لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد. لیزر پرتوان بهتر از جراحی معمول است.

  33. Avatar photo.. گفت:

    سلام خسته نباشید من تقریبا ۴ ماهه زایمان کردم دوران بارداریم چون دوقلوبودن دچار هموروییدشدم ولی فقط بیرون زدگی بود متاسفانه ی ماه بعدزایمانم خونریزی گرفتم و الانم دچار درد شدیدوبیرون زدگی وخونریزیم ایا بدون عمل کاریش میشه کرد یا حتما باید عمل بشم

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. احتمالا نیاز به لیزر هموروئید با لیزر پرتوان خواهید داشت.

  34. Avatar photoایمان گفت:

    سلام وققتون به خیر لیزر پر توان برای هموریید داخلی بعدش نیازی به بخیه هست؟
    بعد برای هموریید داخلی من لیزر کم توان دکتر انجام دادن الان چند روز میگذره ولی من هنوزموقع دفن دونه میاد بیرون به نظرتون باید دوباره لیزر کنم؟

    1. سلام معمولا در جراحی با لیزر پرتوان نیازی به بخیه نیست مگر در مواقع خاص و بیماری های پیشرفته و وسیع. این مورد بعد از ویزیت مشخص می شود. در مورد درمان با لیزر کم توان لازم است با پزشک معالج خود در ارتباط باشید تا به بهبودی کامل دست یابید.

  35. Avatar photoایمان گفت:

    سلام وققتون به خیر لیزر پر توان برای هموریید داخلی بعدش نیازی به بخیه هست؟ بعد برای هموریید داخلی من لیزر کم توان دکتر انجام دادن الان چند روز میگذره ولی من هنوزموقع دفن دونه میاد بیرون به نظرتون باید دوباره لیزر کنم؟
    چون گفتن سنت کمه 18 سال کم توان کردن

  36. Avatar photoبیتا گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم بدونم موقع عمل هموروئید اگر در دوران قاعدگی باشیم ایرادی ندارد؟

    1. سلام خیر ایرادی ندارد اما بهتر است در این دوران انجام نشود.

  37. Avatar photoماریا گفت:

    سلام، وقت بخیر. عذر میخوام من ۵ روزه که عمل همورویید کردم. اگر از درد وحشتناک و دفع پی در پی مدفوع که باعث سوزش و‌ بیحالیم میشه بگذریم، دیروز متوجه شدم در کنار مقعدم شکافی عمیق به اندازه تقریبا یک بند انگشت وجود داره که بیشتر خونریزی و سوزشم به خاطر اونه. از دکترم تلفنی پرسیدم گفت اون شکاف برای خالی شدن خونابه و عفونت نکردنه!
    حالا سوالم اینه که این واقعا درسته؟؟ چون خیلی عمیق و دردناکه و باعث میشه نتونم بشینم

    1. سلام من در جریان روش جراحی و شما نیستم و احتمالا به جز هموروئید دچار بیماری های دیگری مثل آبسه مقعدی نیز بوده اید. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و مراقبت های بعد از عمل را طبق دستور ایشان انجام دهید تا بهبود یابید. معمولا بعد از جراحی هموروئید با تیغ و کوتر بیمار تا دو ماه دوره نقاهت سختی را متحمل می شود. به همین دلیل لیزر هموروئید نسبت به جراحی با تیغ و کوتر ارجح می باشد.

  38. Avatar photoایکس گفت:

    تجربه بنده:
    یک عمل جراحی بواسیر علی رغم اینکه بین پانزده تا سی دقیقه طول می کشد و علی رغم امپول بی حس کننده درد زیادی دارد حتما لیزر کنید
    دو دوازده ساعت بعد از عمل جراحی تازه درد اصلی شما شروع می گردد درد هنگام دستشویی وحشتناک و غیر قابل تحمل به مدت سه روز تا یک هفته…
    ی
    شماره سه:بعد از عمل باید به مدت یک الی دو هفته درد بکشید و بخوابید و به سختی و با درد برای چند دقیقه می توانید بلند شوید و دوباره باید بخوابید.

    مورد چهارم :احتمال عفونت بالای نود درصد محتمل هست چون محل جراحی در جایی هست که همواره در معرض آلودگی هست که خودم من بعد از یک هفته دچار عفونت شدید شدم و برای رفع عفونت کلی پماد و قرص و دارو مصرف کردم ولی نتیجه نداد آخر سر یه تشت پر آب گرم آماده کردم به مدت چند ساعت داخلش نشستم عفونت بهبود پیدا کرد این کار را ادامه دادم تا عفونتم کامل بهبود پیدا کرد و اما مهم ترین گزینه دلیل عفونت بود که ازخود عفونت مهم تر بود را کشف کردم علتش این بود که هنگام دستشویی من با شلنگ آب خودم را میشستم و بعد به مدت 15 دقیقه در محلول آب و بتادین می نشستم و احساس می کردم تمیز شدم تا اینکه بعد از یک گذشت یک هفته و عفونت تصمیم گرفتم بعد از شست و شو و آب گرن محل را با دستمال کاغذی خشک کنم که بعد از اینکار به دستمال کاغذی نگاه کردم که دستمال خیس و آلوده به مدفوع بود با چندین دستمال کاغذی به آرامی در محل قرار دادم تا آلودگی را به خودشن جذب کردند و تمیز شدم. .. یعنی علی رغم شست و شو و پانزده دقیقه حمام آب گرم آلودگی همچنان باقی می ماند و باید با دستمال کاغذی به آرامی اقدام به جذب آلودگی و خشک میشدم…
    آخرین توصیه من :چون تو شهر ما لیزر نبود و رفتن به شهر دیگه سخت و به تصور اینکه یه عمل جراحی ساده هست و نیم ساعت درد میکشم و تموم تن به این عمل دادم…اما باید بگویم که جراحی واقعا دردناک و سخت هست و یکی دو هفته درد دارد به خصوص دستشویی بعد از عمل… اگر لازم شد از شمال کشور به جنوب کشور بروید اگر لازم شما چندین برابر خرج کنید ولی لیزر کنید و جراحی نکنید که زجر کش می شوید
    امیدوارم تجربه ام مفید واقع شود

    1. سلام از این که تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم. توصیه می کنم ناحیه را با شامپو بچه به آرامی شستوشو دهید و در مواقعی که به شامپو و آب دسترسی ندارید از دستمال مرطوب برای تمیز کردن خود کمک بگیرید.

  39. Avatar photoF گفت:

    سلام هزینه لیزر چقد است؟

    1. سلام هزینه لیزر بعد از ویزیت مشخص می شود. حدود هزینه را هم می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  40. Avatar photoآیلا گفت:

    سلام آیا لیز بی اختیاری در دفع داره؟

    1. بستگی به مهارت جراح دارد. جراحی هموروئید با لیزر لازم است توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه انجام شود.

  41. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    عمل لیزر به اندازه بیرون زدگی خارجی بستگی داره یا خیر؟یعنی بیرون زدگیهای حدود یک بند انگشت هم با لیزر درمان میشن یا نیاز به جراحی با کوتر هستش در این موارد؟
    ممنون میشم راهنمائی کنید

    1. سلام با لیزر پرتوان می توان انواع هموروئید با انواع بیرون زدگی را جراحی کرد. لیزر برخلاف کوتر به بافت سالم اطراف مقعد و هموروئید آسیب نمی رساند و جراحی با لیزر پرتوان بسیار ظریف تر از جراحی با کوتر است.

  42. Avatar photoمجید گفت:

    سلام. من بیرون زدگی همورویید دارم اندازه یک نخود که بعضی روزها که گرمی زیاد میخورم بعد از دستشویی تا چند ساعت سوزش دارم .
    ایا امکان رفع این همورویید با لیزر هست و دوره نقاهت به چه صورته ؟ ممنون

    1. سلام بله معمولا انواع هموروئید را با لیزر پرتوان می توان برداشت و درمان نمود برای لیزر هموروئید لازم است ابتدا معاینه شوید. بعد از لیزر فقط یک شب در منزل استراحت می کند و بسته به وسعت بیماری و شرایط فیزیولوژیک بیمار بین 3 تا 7 روز دوره نقاهت بعد از لیزر طول می کشد.

  43. Avatar photoسحر گفت:

    پس از عمل لیزر هموروئید درمحل عمل توده ضخیم بوجود اومده که باز هم عمل دفع رو واسم سخت کرده کار کنم

    1. این مورد را حتما با جراح معالج خود در میان بگذارید. احتمالا دچار زخم یا توده ای می باشید که ترمیم نشده است.

  44. Avatar photoبهنام گفت:

    سلام خانم دکتر

    قبل از هر چیز خواستم تشکر کنم از شما که وقت میزارید و احترام به بیماران میزارید و سوال ها را پاسخ میدید

    من حدود ده ماه است که عمل فیستول مقعدی و هموریید داشتم

    عمل و مراحل ان بخوبی پیش رفت

    سوالم اینه که بی اختیار باد معده خارج میشه

    و موجب لبروریزی من شده

    ایا راه حلی دارد

    بد جوری خجالت میکشم

    1. سلام از قدردانی شما بسیار سپاسگزارم. توصیه می کنم با اجازه جراح معالج خود تمرینات کگل را انجام دهید و اگر ایشان صلاح می دانند فیزیوتراپی کف لگن یا بیوفیدبک را هم انجام دهید. برای چک آپ های بعد از عمل نیز به موقع مراجعه کنید و مراقب باشید بیماری شما عود نکند.

  45. Avatar photoSho گفت:

    سلام هنگام عمل با لیزر از بی حس کننده استفاده میشه یعنی فرد هنگام عمل دردی حس نمیکنه؟

    1. سلام حین عمل جراحی هموروئید بیمار هیچ دردی را احساس نمی کند. بسته به وسعت بیماری و روش جراحی ممکن است از بی حسی، خواب عمیق یا حتی بیهوشی استفاده شود.

  46. Avatar photoعلی زاری گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من دو بار جراحی هموروئید شدم با فاصله تقریبا یه هفته که جراحی اولم مربوط به هموروئید ترومبوزه و جراحی دومم مربوط به هموروئید کتومی اینترنال بود . حالا بعد از جراحی دوم چن تا التهاب کوچیک به وجود اومده تقریبا به اندازه نخود که به دکتر مراجعه کردم گفتن به مرور زمان از بین میره . حالا سوال من اینه که نیاز دوباره به جراحی پیدا نمیکنم یا میتونم با لیزر برطرفش کنم؟

    1. بعد از عمل جراحی هموروئید بدون لیزر و با تیغ و کوتر ممکن است بیمار تا دو ماه التهاب و عوارض عمل را تجربه کند. مراقبت های بعد از عمل به خصوص نشستن در لگن آب گرم و رژیم غذایی پرفیبر را رعایت کنید تا هرچه سریعتر بهبود یابید.

  47. Avatar photoفرشته گفت:

    سلام وقت بخیر
    من چند سالی هست همورئید دارم هم داخلی هم بیرونی یه چند ماهی هست وقتی مدفوع میکنم یا باد معده خالی میکنم ازم خون میاد
    حتی تو این چند سال پماد و شیافت میزاشتم ولی خوب نشدم
    باید چی کار کنم

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید و خوددرمانی نکنید.

  48. Avatar photoریما گفت:

    سلام دکتر جان مادرم بواسیر بیرونی دارد و ۸۵ سالش است و درد زیادر دارد ایا امکان لیزر درمانی است خواهش میکنم خیلی زود راهنمائی کنید ممنون میشم خیلی درد میکشه متشکرم دکتر جان

    1. سلام اگر متخصص قلب تایید بدهند که امکان بی حسی از کمر برای ایشان وجود دارد و اگر بیماری خاص دیگری نداشته باشند این امکان وجود دارد. بیمار نیز باید معاینه شوند.

  49. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر لطف میکنید بگید قیمت عمل لیزر تقریبا چقدر میشه

    1. سلام لطفا حدود هزینه لیزر هموروئید را از مطب تلفنی سوال بفرمایید.

  50. Avatar photoAli گفت:

    سلام خانوم دکتر
    وقت بخیر
    خسته نباشید
    شما مشهد هم هستین؟

    1. سلام خیر فقط تهران مطب پاسداران که در قسمت تماس با ما درج شده است.

  51. Avatar photoالهام گفت:

    من هم جراحی سنتی کردم و هم جراحی با لیزر به نظرم درد جفتشون یکی بود و فرقی ندارن
    آیا میشه همزمان با جراحی با لیزر همورویید جراحی دیگر مثلاً جراحی بینی هم انجام داد؟

    1. طبق تحقیقات انجام شده درد لیزر هموروئید 70 درصد کمتر از عمل جراحی هموروئید با تیغ و کوتر می باشد و این درد بستگی به وسعت بیماری و دیگری بیماری های همراه با آن دارد. همچنین عمل دوم معمولا سخت تر از جراحی اول است. معمولا این دو جراحی با هم انجام نمی شود. زیرا هر کدام مراقبت های جداگانه و مربوط به خود را دارند که ممکن است شرایط را برای بیمار کمی سخت کند.

  52. Avatar photoسما گفت:

    فردا عمل هموروئید دارم و چند ماه است که قرص دزوسپتیو مصرف میکنم مشکلی به وجود نمیاد؟

    1. مصرف داروهای ضد بارداری مثل دزوسپتیو تداخلی با عمل جراحی هموروئید ندارند.

  53. شما به شقاق و هموروئید داخلی درجه سه مبتلا شده اید و لازم است حتما به متخصص مراجعه بفرمایید تا وضعیت شما را کاملا بررسی کنند. تاخیر در درمان می تواند منجر به بروز آبسه مقعدی نیز شود.

  54. Avatar photoق م گفت:

    سلام . من بواسیر بیرون زدگی دارم و تقریبا به اندازه یک بند انگشت میشود . گاهی هم درحین دفع خون ریزی دارد . آیا با لیزر قابل جراحی هست یانه . ممنون میشوم جواب دهید .

    1. سلام بله انواع هموروئید یا بواسیر را می توانید توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر با لیزر پرتوان جراحی و درمان نمایید.

  55. از مطب وقت ویزیت بگیرید. شما به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید.

  56. احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 و شقاق مبتلا شده اید. من درمان این دو بیماری را با لیزر پرتوان و در یک جلسه بدون عود و بازگشت انجام می دهم. از مطب وقت ویزیت بگیرید و نسبت به درمان اقدام نمایید تا دچار عوارض دیگری نشوید.

  57. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام برای عمل بواسیر هم کولونوسکوپی لازم هست؟!

    1. برای برخی بیماران تجویز می شود.

  58. Avatar photoپیمان گفت:

    با سلام و احترام،
    من حدود ۲۰ سال پیش عمل باز هموروید external توی ایران انجام دادم و بعد از اون هم چند بار دیگه ار رابر بند برای درمان enternal. الان مدتی هست که از درد همورویید رنج میبرم. دکترها بعد از معاینه گفتند که پوست لایه زیر اون عمل باز مثل پوست روی آرنج شده و باید فقط با عمل باز و با برش برداشته بشه.
    با توجه به تجربه خیلی سخت این نوع جراحی حاضر به این کار نیستم. آیا شما فکر میکنید راهی برای درمانش هست؟

    با تشکر

    1. سلام بهترین روش درمان هموروئید در مواقعی که به داروها پاسخ نمی دهد جراحی با لیزر پرتوان است. لیزر هموروئید مشکلات و عوارض جراحی های قدیمی را ندارد.

  59. Avatar photoنوید گفت:

    سلام خانم دکتر من الان بیشتر از ۱۵سال هست همورویید دارم بطکریکه سالهاست تمام بالشتک ها موقع دستشویی بیرون میزنه وبا کرم وسختی بر میگرده نرس عمل باعث شده به اینجا برسم که ادامه زندگی مشکل شده باتوجه به اینکه بیماری من جز حادترین ها میشه آیا بازهم امکان جراحی با لیزر پرتوان هست چون تحقیق کردم اینجور فهمیدم تواین مراحل باید از تیغ وکوتر برای موفقیت جراحی استفاده بشه ممنون ازشما

    1. شما باید معاینه شوید. جراحی با لیزر در یک جلسه انجام می شود و جراحی با تیغ و کوتر در مراحل پیشرفته بیماری ممکن است نیاز به چند جلسه داشته باشد. مهارت جراح در لیزر هموروئید پیشرفته بسیار مهم است.

  60. سلام خسته نباشید.عمل بواسیر انجام دادم با دستگاه کوتر الان یک ماه هست نمیتونم درست دسشویی کنم یبوست هم دارم حتما باید بنشینم آب گرم مدفوع کنم واقعاخسته شدم دیگه چکارکنم کی خوب میشم

    1. از جراح معالج خود یک کرم ترمیم کننده مناسب دریافت کنید.

  61. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر آیا میتونیم عمل هورویید ب لیزر رو با لابیاپلاستی همزمان با هم انجام بدیم؟

    1. بله معمولا امکان جراحی هموروئید با لابیاپلاستی وجود دارد. بعد از ویزیت و بررسی وضعیت بیمار تصمیم نهایی گرفته می شود.

  62. Avatar photoFa گفت:

    سلام وقتتون بخیر، ببخشید من یک ماه پیش عمل بواسیر به صورت لیزر انجام دادم و درد و سوزش زیادی داشتم، مجددا برای معاینه رفتم دکترم گف ک زخمت جوش نخورده بااینکه من رعایت کردم و پمادهارو زدم، دوباره برام دارو و پماد نوشتن و گفتن تا یک ماه دیگ اگر خوب نشدی باید بیهوش بشی و ترمیم بشه، ی هفته گذشته و من هنوز تغییری نکردم بااینکه پماد میزنم و قرصامو میخورم، باید چیکار کنم که به مرحله بیهوشی نرسم؟

    1. من لیزر هموروئید را در یک جلسه و تضمینی انجام می دهم. احتمالا روش ایشان و یا دستگاه لیزر ایشان با من فرق دارد. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و یا به یک متخصص جراحی و لیزر دیگر مراجعه بفرمایید.

  63. Avatar photoحسین گفت:

    سلام من چند سال پیش عمل جراحی با بیهوشی نخایی انجام دادم. دکترم گفت مورد من همورویید نیست بعلت قطور شدن رگ ناحیه مقعد است مه باید بای پس بشه!
    ممکنه توضیح بفرمایین؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. من شما را معاینه نکرده ام و توضیحات شما نیز واضح نیست.

  64. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام
    من هموروئید دارم و به اندازه یک بند انگشت بیرون زده البته درد و خونریزی اصلا ندارم میخواستم بدونم هزینه همل چقدر میشه ؟

    1. هزینه عمل جراحی هموروئید بعد از ویزیت مشخص می شود. درضمن هموروئید شما پیشرفته است و به دلیل اینکه از داخل مقعد به خارج مقعد افتادگی پیدا کرده است شما احساس درد ندارید.

  65. Avatar photoناهید گفت:

    من2ماه جراحی انجام دادم ولی خیلی باد از شکمم خارج میشه اونم بی اختیار نمیتونم جلوشو بگیرم بنظرتون ربط به عمل داره؟

    1. بله می تواند با روش جراحی شما مرتبط باشد.

  66. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    چه مدت بعد از جراحی هموروئید میتوان اولین بار اجابت مزاج و عمل دفع داشت،ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. بستگی به روش عمل جراحی و تخلیه قبل از عمل دارد. معمولا قبل از عمل جراحی روده ها تخلیه می شود و بیمار نیازی به دفع مدفوع تا 24 ساعت بعد از عمل ندارد. اما حداکثر 2 الی 3 روز بعد از عمل لازم است بیمار دفع مدفوع نرم و طبیعی داشته باشد که دچار عارضه تنگی مقعد نشود. رژیم غذایی بعد از جراحی هموروئید را نیز بهتر است از یک متخصص تغذیه دریافت کنید.

  67. Avatar photoشهلا گفت:

    سلام من یه کم برامدگی دارم وقتی هم رابطه از پشت دارم خوریزی داره و درد الانم برامدگیم زیاد شده

    1. احتمالا دچار هموروئید و حتی آبسه مقعدی شده اید. عوارض رابطه مقعدی را مطالعه کنید و این کار را ترک کنید. به علاوه برای تشخیص و درمان هموروئید به یک متخصص مراجعه کنید.

  68. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من عمل هموروئید انجام آبسه هم داشتم
    الان ۵ روز از عمل گذشته
    از نظر ظاهری جای عمل کاملا مشخصه خیلی ناجور
    به نظر شما جای عمل برای همیشه می ماند یا ترمیم میشه ؟
    باید عمل زیبایی هم انجام دهم؟

    1. اگر جراحی با تیغ جراحی و کوتر انجام شده است ممکن است جای عمل باقی بماند. ذرضمن تا دو ماه ممکن است التهاب داشته باشید.

  69. Avatar photoثنا گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریبا ۶ سال پیش عمل هموریید انجام دادم خیلی اذیت شدم الان باز بواسیر برگشته خیلی درد دارم اصلا نباید باز عمل کنم دکترم گفته سعی کن نری باز عمل کنی خواستم بگم چی کار کنم لیزر هم مثل جراحی نباید انجام داد بعد هزینه لیزر هم می‌فرمایید .

    1. برای جلوگیری از بیماری هموروئید لازم است یبوست و اسهال را کنترل کنید و از فشار بر ناحیه جلوگیری کنید. اگر بیماری شما مجدد عود کرده است لازم است نسبت به درمان تخصصی آن اقدام نمایید در غیر این صورت دچار عوارض هموروئید خواهید شد.

  70. Avatar photoنازنین گفت:

    با سلام و وقت بخیر. من دو سال پیش یبوست شدیدی شدم بعد از مدتی خوب شدم حتی به پزشک هم مراجعه کردم برام پماد تجویز کرد. اما الان چند ماهه دور مقعدم یه جاییش یه چیزی به اندازه نخود باد کرده موقع مدفوع کردن میاد بیرون بعدش داخل میره نه درد داره نه سوزش.لطفا راهنمایی بفرمایید.با تشکر

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه سه مبتلا شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  71. Avatar photoمجید گفت:

    باسلام
    سال قبل ابان ماه تحت عمل جراحی همورویید قرار گرفتم و عملمم خوب بود دوره نقاهت هم پشت سر گذاشتم ولی چهار روز پیش موقع دفع مدفوع خون ریزی داشتم دو روز صبح فقط و دیگه خون ریزی نداشتم و الان روز چهارمه سوزش در ناحیه مقعد دارم میتونید بهم کمک کنید

    1. اگر یبوست یا اسهال مزمن داشته باشید بعد از عمل هم بیماری شما مجدد عود خواهد کرد. ممکن است به هموروئید یا شقاق مبتلا شده باشید. علاوه بر کنترل یبوست و تغییر رژیم غذایی از یک متخصص نیز داروی مناسب دریافت کنید. در غیر این صورت ممکن است مجدد نیاز به جراحی پیدا کنید.

  72. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من ده ساله که بواسیر دارم یک بار هفت ساله پیش عمل جراحی باز کردم که دوباره سریع بیرون زدگی ها برگشت .الان دوباره به جراح مراجعه کردم نظر ایشون اینه که بواسیر داخلی و خارجی بصورت همزمان و پیشرفته دارم و جراحی باعث تنگ شدن مقعد میشه و حاضر به جراحی نشد الان درد وحشتناک دارم واقعا راهنمایی کنید چکار کنم هزینه جراحی یا لیزر برام مهم نیست.

    1. به یک فوق تخصص گوارش مراجعه کنید که علت عود مجدد هموروئید شما تشخیص داده شود و درمان مناسب به شما پیشنهاد شود.

  73. Avatar photoثنا گفت:

    سلام من بیرون زدگی بواسیردارم بیش ازحدخارش وسوزش داره ازعمل هم خیلی میترسم اگه خودم بخام برای عمل بالیزرامکان داره بیهوش کنن یاکلاعمل بالیزرفقط بی حسیه

    1. از آنجایی که من لیزر هموروئید را در کلینیک تخصصی جراحی و با تجهیزات کامل انجام می دهم امکان بیهوش کردن بیمار نیز وجود دارد.

  74. Avatar photoقاسمى گفت:

    سلام،من بيشتراز١٠ساله بيرون زدگى دارم كه سه ساله همراه باشقاق شده وكلى درد وسوزش دارم اين سال،خونريزى هم به طرزى زياده كه دچاركم خونى شدم،دكترم گفتش كه اگه عمل بشى واست خيلى ميشه،سوراخ مقعدبحدى كوچك ميشه كه حتى باد معده هم بسختى ميزنه ،بنظرتون من چكاركنم،زندگيم واقعا مختل شده،افسردگى،استرس ….گرفتم

    1. بهتر است لیزر شقاق را نزد یک جراح باتجربه در این زمینه انجام دهید. لیزر کم توان مشکل شما را حل نمی کند و حتما لیزر هموروئید و شقاق با لیزر پرتوان و در یک جلسه انجام شود.

  75. Avatar photoزهرا خسروی گفت:

    سلام من عمل هموروید جراحی داشتم ولی سه ماهه گذشته و هنوزم اطراف مقعدم حالت بادکنکی و پف شده و هنگام اجابت مزاج خیلی درد دارم و اون پفهای اطراف مقعدم خونریزی می‌کنه میشه راهنماییم کنید که آیا با لیزر از بین میروند؟

    1. حتما از جراح معالج خود داروی مناسب بگیرید. ممکن است به دارو یا پمادی که الان استفاده می کنید حساسیت داده باشید. غذاهای آبپز و بدون ادویه میل کنید. حتما آب زیاد بنوشید و مراقب باشید که یبوست و اسهال نگیرید. حتما بعد از هر اجابت مزاج از لگن آب ولرم و پماد ترمیم کننده مناسب استفاده کنید. استفاده از روغن نارگیل طبیعی نیز می تواند کمک کننده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *