بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد, شقاق فیشر مقعد

درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

هموروئید در واقع ورم کردن یا گشاد شدن رگ های روده یا مقعد است که به دو شکل داخلی( داخل مقعد) و خارجی(اطراف دهانه مقعد) اتفاق می افتد. بیمار ممکن است سال ها مبتلا به هموروئید باشد ولی نتواند آن را شناسایی کند.

این در حالی است که شقاق مقعدی یا فیشر، پارگی پوشش حساس مخاطی مقعد است که نوعی زخم را در مقعد ایجاد می کند. ممکن است بیمار همزمان هم به هموروئید و هم زخم شقاق مبتلا باشد. در این مواقع بیمار نیازمند درمان موثر و فوری در یک جلسه برای هموروئید و شقاق می باشد.

در مواقعی که بیمار نمی داند به کدام بیماری مبتلا شده است نباید روش های درمانی این دو بیماری را با هم به کار ببرد. برای اطمینان از تفات شقاق و هموروئید و انتخاب درمان مناسب حتما به متخصص جراحی مراجعه کنید.

علائم و نشانه های هموروئید و شقاق به طور همزمان

در هموروئید داخلی، تنها علامت ممکن است خونریزی مقعدی باشد. خون قرمز روشن ممکن است به صورت رگه هایی در مدفوع دیده شود.در هموروئید داخلی علاوه بر خون روشن در مدفوع با خارش مخاط مقعد نیز همراه است. در این نوع هموروئید معمولا درد کمتری احساس می شود. اما اگر بیمار به شقاق نیز مبتلا باشد همزمان با دفع احساس درد و سوزش نیز دارد.

درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

در تصویر بالا هموروئید شقاق به طور همزمان را می بنید که در یک جلسه توسط دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر درمان شد. لیزر این هموروئید و شقاق به طور همزمان و بدون درد و خونریزی و بدون عود و بازگشت انجام شد.

علت بروز هموروئید و شقاق به طور همزمان

عوامل موثر در این بیماری ها شامل یبوست، نشستن طولانی مدت، بارداری، چاقی، از دست دادن عضله به دلیل کهولت سن، جراحی رکتوم یا اپیزیوتومی، اعتیاد به الکل و بیماری روده یا عفونت است.

سیروز (بیماری کبدی)، مقاربت مقعدی و بدخیمی روده بزرگ از دیگر عوامل موثر در این بیماری ها هستند. یک زخم مقعدی و شقاق نیز می تواند منجر به اسپاسم و تنگی مقعد شود. عدم درمان شقاق می تواند منجر به دفع ناکامل و بروز یبوست مزمن و در نهایت هموروئید شود.

آیا درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه امکان پذیر است؟

اکثر شقاق های حاد با درمان های ساده بهبود می یابند. اما شقاق های مزمن به این راحتی بهبود نمی یابند. درمان اولیه برای هموروئید و شقاق مصرف فیبر در وعده های غذایی است که باعث از بین رفتن یبوست می شود. از مصرف غذاهای تند و آجیل خودداری کنید. در صورت عدم موفقیت با درمان های گفته شده با یک جلسه جراحی با لیزر می توانید هموروئید و شقاق را در یک جلسه درمان کنید.

هموروئید و شقاق در یک جلسه با لیزر

در سال های گذشته جراحی های مربوط به هموروئید و شقاق به صورت عمل باز انجام می شد ولی اکنون این جراحی ها بیشتر به صورت لیزر و با کمترین درد و عوارض توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه انجام می شود.

برخی از گزینه های درمانی با مزایا و معایبی همراه هستند. با این حال فناوری لیزر با حداقل تهاجم، پیشگام استانداردهای پیشرفته در راه حل های درمان پروکتولوژی است. این یک راه حل ساده، ایمن و بسیار موثر برای درمان هموروئید و شقاق را ارائه می دهد.

این رویکرد جدید لیزر روشی کوتاه و کم تهاجمی را به دنبال دارد که تقریبا هیچ مشکل و عوارضی را برای بیمار به وجود نمی آورد. جراحی با لیزر علائم آسیب شناسی را از بین می برد، در حالی که احتمال بازگشت دوباره، درد پس از عمل و عوارض جانبی مانند آسیب به اسفنکتر مقعدی و حتی تنگی را به حداقل می رساند.

این نوع جراحی امکان درمان خاص با استفاده از شدت انرژی مناسب برای درمان ایمن و بدون خطر سوختگی را فراهم می کند. بهترین روش درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه با لیزر پرتوان و توسط متخصص جراحی و لیزر باتجربه است.

سوالات متداول درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

1-کدام عمل جراحی برای شقاق بهتر است؟

درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

2-آیا بعد از جراحی شقاق و هموروئید قابل بازگشت است؟

شکاف کاملاً بهبود یافته می تواند پس از یک یبوست سخت یا ضربه شدید برگردد. برای جلوگیری از بازگشت هموروئید و شقاق باید همیشه از مواد غذایی ملین کننده در سبد غذایی روزانه استفاده کنیم. یبوست مزمن نیز بعد از مدت زمانی طولانی منجر به عود هموروئید و شقاق می گردد.

3-مراقبت بعد از درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه چیست؟

  • هر سه تا چهار ساعت از داروی ضد درد استفاده کنید.
  • در صورت لزوم هر دو تا چهار ساعت یک بار کرم ELA-MAX 5 درصد را به مقعد (داخل و خارج) بمالید.
  • یک حمام با آب گرم در آب بگیرید و حداقل 20 دقیقه سه بار داخل آب بنشینید.

4-مواد سفیدی که از مقعد بعد از درمان هموروئید و شقاق بیرون می آید چیست؟

این مواد ممکن است آبکی یا ژله ای، شفاف، سفید، مایل به زرد، صورتی یا قهوه ای باشد. متداول ترین انواع ترشحات مقعدی عبارتند از: مخاط، ماده ای ژله مانند که به طور طبیعی در روده یافت می شود. مخاط سفید یا زرد ممکن است به معنی وجود عفونت باشد، در حالی که رنگ صورتی یا قرمز ممکن است نشانه خون باشد.

5-چرا مقعد بعد از جراحی هموروئید و شقاق بوی بدی می دهد؟

این بو طبیعی نیست. این بوی بد می تواند نشانه ای از ترشح مقعدی از روده باشد که توسط غشای مخاط تولید می شود.

6-جراحی شقاق و هموروئید چقدر دردناک است؟

جراحی شقاق یا اسفنکتروتومی با لیزر درد کمتری نسبت به جراحی معمول دارد. این جراحی باعث ایجاد درد خفیف و کاهش درد و فشار ناشی از شکاف می شود. برخی از عوارض اسفنکتروتومی شامل: ناتوانی موقتی در کنترل گاز روده است. جراحی همزمان هموروئید و شقاق معمولا درد زیادی دارد اما در جراحی با لیزر بیمار این درد را تجربه نخواهد کرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

2 دیدگاه برای “درمان هموروئید و شقاق در یک جلسه

  1. Avatar photoAli. beh گفت:

    من شقاق با درد خیلی بالا دارم،و بواسیر داخلی ( زمانی که اسهال میشوم با درد و خونریزی و زمانی که اسهال نیستم بی آزار دارم) دکترم گفتند که تنگی مقعد دارم که باعث شقاق میشود،در ضمن بواسیر خیلی کوچک بیرونی نیز دارم،چه عملی نیاز دارم؟ و آیا امکان گشاد کردن مقعد برای خلاصی از شقاق وجود دارد،چون با کوجکترین یبوست دچار شقاق میشوم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر درمان با دارو برای شما امکانپذیر نباشد لیزر شقاق و لیزر هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *