کیست مویی

عوارض عمل نکردن کیست مویی

عوارض عمل نکردن کیست مویی

عوارض عمل نکردن کیست مویی را جدی بگیرید. اگر کیست مویی درمان نشود با به تعویق انداختن درمان کیست مویی این بیماری خود به خود درمان نمی شود. نه تنها بدون اقدامی موثر درمان نخواهد شد بلکه وضعیت حادتر می شود و درمان های آتی نیز با سختی و هزینه بیشتری انجام خواهد شد. اگر کیست مویی درمان نشود یک سری علائم ناخوشایند اولیه شامل حال بیمار می شود. این علائم شامل:

  • درد در ناحیه و حتی کمر درد
  • قرمزی و التهاب
  • ترشحات چرکی که علاوه بر کثیف کردن لباس زیر بوی ناخوشایندی نیز دارد
  • بروز آبسه
  • تب که بر اثر وجود عفونت در ناحیه بروز می کند.
  • عوارض و بیماری های ثانویه در پی درمان نکردن کیست مویی از جمله سرطان
  • بروز سوراخ هایی چرکی که به یکدیگر راه دارند به نام فیستول

کیست مویی درمان نشده

حال اگر شخصی از ترس مراجعه به پزشک و یا ترس از جراحی جهت درمان کیست مویی خود اقدام نکند چه عوارض دیگری در طولانی مدت متوجه او خواهد شد؟ این علائم به قدری شدید و خطرناک است که بیمار مجبور می شود با وضعیت اورژانسی به پزشک و یا بیمارستان مراجعه کند و گاها منجر به مرگ بیمار می شود. تمامی کیست های مویی درمان نشده بعد از گذشت مدت کوتاهی با بیماری جدی دیگری به نام فیستول همراه می شود. فیستول ها کانال هایی عفونی هستند که به یکدیگر راه دارند. سپس اگر فیستول هم درمان نشود این کانال ها انتشار یافته و به دستگاه گوارش راه پیدا می کنند. در نهایت کل ناحیه کمر و شکم درگیر خواهد شد و اگر کسی هم بتواند درد و ناراحتی این وضعیت را تحمل کند در نهایت منجر به مرگ بیمار و حتی سرطان می شود. عفونت منتشره در بدن واکنش های ایمنی شدیدی را ایجاد خواهد کرد و کیفیت زندگی شخص بسیار افت خواهد کرد.

ریسک فاکتورهای بروز کیست مویی

یکی از نکات قابل توجه این بیماری این است که در سنین نوجوانی و جوانی شایع تر است. بنابراین بسیار مراقب فرزندان نوجوان و جوان خود باشید. به فرزندانتان آموزش دهید چنانچه بر روی پوست این ناحیه وضعیت غیر طبیعی و یا تغییرات جدیدی مشاهده کردند به شما گزارش دهند. اکثر کیست های مویی در همان مراحل اولیه به راحتی و سرپایی درمان می شوند و بیمار سختی های مشقت بار درمان کیست مویی حاد را تجربه نخواهد کرد و پس از درمان به موقع با یک روز استراحت به وضعیت عادی باز می گردد.

عوارض عمل نکردن کیست مویی

اگر از عمل جراحی کیست مویی می ترسید

عمل جراحی کیست مویی با لیزر ترس ندارد. زیرا لیزر برش بسیار ظریفی ایجاد کرده که همزمان با برش سر بریده عروق و اعصاب را ترمیم می کند. به علاوه دکتر زهرا سعادتی یکی از بهترین و جدیدترین روش های برش و درمان را برای جراحی کیست مویی به کار می برند که بیمار بعد از جراحی نیز سختی تعویض پانسمان و استراحت مطلق را نخواهد داشت. کیست مویی در هر درجه ای که باشد پس از جراحی با لیزر و برش و بخیه خاصی که دکتر سعادتی در این جراحی استفاده می کند تنها یک شب استراحت در منزل را خواهد داشت و بعد از چند روز تا نهایت یک هفته پس از جراحی کاملا بهبود می یابد. در بسیاری از موارد زخم بسته کیست مویی که با لیزر جراحی شده است ترمیم می شود.

آیا عمل جراحی کیست مویی اورژانسی است؟

اگر کیست مویی همراه با آبسه باشد پزشک متخصص باید سریعا آبسه را تخلیه کند. اما اگر بدون آبسه باشد جراحی کیست مویی اورژانسی نیست اما ضروری است. برای مثال اگر دانش آموزی در دوران امتحانات به سر می برد می تواند وقت جراحی را برای بعد از امتحانات تنطیم کند. توجه داشته باشید به تاخیر انداختن جراحی فقط برای چند هفته مجاز است و اگر عمل را برای ماه ها به تاخیر بیاندازید احتمال بروز عوارضی مثل فیستول و آبسه های دردناک زیاد است.

آیا کیست مویی خطرناک است؟

این بیماری به خودی خود خطرناک نیست. اما اگر کیست مویی درمان نشود به مرور دچار عفونت، آبسه و در نهایت فیستول می شود. همین عفونت منجر به بروز دردهای شدید و طاقت فرسا می شود. در نهایت اگر بیمار دردهای شدید عفونت و آبسه را هم تحمل کند دچار تب و لرز و عفونت های سیستمیک می شود. انتشار فیستول و عمیق شدن فیستول ها نیز دوره درمان کیست مویی و دوره نقاهت بعد از درمان را طولانی تر و سخت تر می کند. در مواردی بسیار نادر کیست مویی منجر به بروز سرطان می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

57 دیدگاه برای “عوارض عمل نکردن کیست مویی

  1. Avatar photoReza گفت:

    با عرض سلام خدمت شما .
    وقتی عمل انجام بشه بازگشت هم داره ؟
    واقعا عمل با لیرز اذیت چند هفته ای نداره با سپاس از پاختون ❤❤❤

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر جراحی کیست مویی با لیزر به روش بسته و توسط متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام شود احتمال عود کیست مویی به صفر نزدیک می شود. خوشبختانه هیچ یک از بیماران من طی 14 سال گذشته که جراحی های کیست مویی را با لیزر انجام داده ام بازگشت و عود کیست مویی را تجربه نکرده اند. با روشی که من کیست مویی را جراحی می کنم بیمار فقط شب اول استراحت می کند و دوره نقاهت و مشکلات جراحی باز را تجربه نخواهد کرد.

  2. Avatar photomaryamm گفت:

    سلام خانم دکتر.من سینوس پیلونیدال دارم و قرار بود عمل کنم اما بخاطر تیروئید اجازه بیهوشی ندادند و عمل یک ماه عقب افتاده فعلا.ولی سینوس عفونت و درد داره و من خیلی میترسم بااینکه هنوز خیلی بزرگ نیست .آیا یک ماه یا دوماه عقب بیفته خیلی خطرناکه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما می توانید عمل جراحی کیست مویی را با لیزر و تحت بی حسی با لیزر انجام دهید. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. این جراحی اورژانسی نیست اما مراقب باشید که دچار عفونت و آبسه نشوید.

  3. Avatar photoJjalal گفت:

    سلام خانوم دکتر نزدیک ۱ساله دارم سینوس الان ابسه کرده و بویی بدی داره بدون جراحی میشه عمل کرد وفقط با لیزر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با لیزر پرتوان می توان عمل جراحی بسته کیست مویی را انجام داد. مسلما عوارض و سختی جراحی باز با تیغ و کوتر را ندارد.

  4. Avatar photoMsh گفت:

    سلام .من تقریبا دو سال پیش کیست مویی داشتم که به شدت عفونت کرده بود وقرار بود دکتر عملم کنه ولی چند روز قبل عمل چرک خودش سر باز کرد وهمه چرکا بیرون ریخت واسه همین من دیگه عمل نرفتم والان همون قسمت بشدت درد میکنه ودردش به کمرم و پای چپم ریخته.دلیلش چی میتونه باشه خیلی نگرانم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا دچار عفونت شدید شده اید. یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید و برای لیزر کیست مویی اقدام کنید.

  5. Avatar photoSogand گفت:

    سلام خانم سعادتی من کیست موی دارم و الان مدتیه ترکیده و الان سه روزه فقط خون میادهرچی چرک بوده ریختن ایانیازی هست واسه عمل آخه میترسم از عمل که بدترنشم

    1. سلام بله نیاز به عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی دارید. زیرا اگر کیست مویی خود به خود تخلیه شود مجدد عود می کند. برای درمان قطعی و بدون عود کیست مویی برنامه ریزی کنید تا در آینده با عود مجدد بیماری غافلگیر نشوید.

  6. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر من در ناحیه دنبالچه دو سه سانتی دهانه مقعد احساس قلقلک میکنم یکسالی میشه خیلی حس بدی داره ولی روی پوستم هیچ علامتی نیست ایا کیست هست؟

    1. سلام معمولا کیست مویی در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد. برای مدت طولانی روی ناحیه ننشینید. موهای زائد ناحیه پایین کمر را به طور منظم از بین ببرید و لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید. اگر علائم شما همچنان تشدید شد به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  7. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من حدود ۶ ماه پیش عمل جراحی بسته انجام دادم اما بعد ۴۰ روز از عمل اگه ده دقیقه بی حرکت بایستم یا در طول روز فعالیت یا ورزش کنم به سختی راه میرم و میزنه به پای راستم و با همون لنگ زدن هم کمی که راه برم دردم آروم میشه قبل عمل هم همینطور بود و اینکه قبل عمل سوراخ ریزی در ناحیه دنبالچه ایجاد شده بود و ترشح خارج میشد آیا بخشی از سینوس مونده یا بازگشت رخ داده؟

    1. سلام این مورد ارتباطی با کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی شما ندارد. به یک متخصص ارتوپد مراجعه کنید. احتمالا مشکلی در ستون فقرات وجود دارد.

  8. Avatar photoرضا جعفری گفت:

    خانم دکتر خست نباشید برای من بزرگ شده نشستن برام سخت شده عفونت بیرون نمیزنه بابد چیکا کنم

    1. لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید که عوارض جراحی باز را هم ندارد.

  9. Avatar photoZ.h گفت:

    سلام من بهمن ماه سال98 جراحی کردم و دوباره عود کرده و دی ماه امسال دوباره رفتم پیش ی دکتر دیگه گفت بیا عمل ولی بیهوش نمیکنم بی حس میکنم و نمیبندم و باید گاز بذاری داخل زخم
    ترسیدم و نرفتم ولی خیللللی اذیتم میکنه واقعا و دوباره مبخام برم دکتر
    لطفا هزینه جراحی با لیزرو بگید بهم خانوم دکتر

    1. سلام شما باید معاینه شوید. ممکن است لیزر کیست مویی به روش بسته برای شما امکانپذیر نباشد. بعد از معاینه می توان نظر داد.

  10. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من تقریبا یک سالی می شه که احساس می کردم یه چیزی در دنباله من هست ولی بی خیال شدم یه وقت هوایی در خواب خود ب خود می ترکید و از بین می رفت
    ولی تقریبا ۵روزه که شدیدا بزرگ و قرمز شده و مدام خون و چرک میاد آیا به راحتی می تونم عمل لیزر بسته داشته باشم

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اغلب تمام انواع کیست مویی را می توان با لیزر کیست مویی و به روش بسته و پلاستیک جراحی و درمان نمود.

      1. Avatar photoمحمد رضا گفت:

        سلام خانم دکتر من چهار سال پیش کیست مویی داشتم رفتم دکتر گفت باید عمل بشه ولی چند روز بعد چرکش کلا اومد بیرون و دردش قطع شد تا الانم که چهار سال گذشته نه درد میکنه نه چرک میاد بیرون آیا نیازی هست عمل کنم
        ممنون

        1. در هر صورت امکان عود آن وجود دارد و قبل از این که عفونی شود و مجدد تبدیل به آبسه شود نسبت به جراحی و تخلیه آن اقدام نمایید.

  11. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر من از حدود دوسال پیش از قرار معلوم بیماریم شروع شده و من نمیدونستم و فکر میکردم بخاطر نشستن زیاد زخم میشه گاهی اوقات و درد میگیره تا الان که بالای مقعد سوراخ های ریز وجود داره و بالای سوراخ ها هم یک برآمدگی که سرش یک مقدار باز و جرم ازش خارج میشه چون دیر فهمیدم خیلی میترسم چیکار کنم هنوز هم دکتر نتونستم برم لطفا کمک کنید

    1. سلام توصیه می کنم عمل جراحی کیست مویی با لیزر یا همان لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. جای نگرانی نیست.

  12. Avatar photoسعید گفت:

    سلام ببخشیدهزینه عمل کیست موئی بالیزر چقدرمیباشد؟

    1. سلام هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه نیز می توانید در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید.

  13. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من 19سالمه و کیست مویی دارم در ناحیه پایینتر از کمر چند روزی بود که اطراف کیست خارش داشت و من هم شروع به خاروندن کردم و بعد که اون قسمت رو فشار دادم عفونت خارج شد بعد الان برای درمان چیکار باید بکنم و کم هزینه ترین روش درمان چیه ممنون میشم کمک کنید مرسی

    1. سلام بهترین روش جراحی به روش بسته و پلاستیک با لیزر کیست مویی است. اما اگر به دنبال کم هزینه ترین روش هستید می توانید به بیمارستان دولتی مراجعه کنید و به روش باز جراحی کیست مویی را انجام دهید. در نظر داشته باشید که دوره نقاهت بعد از جراحی باز بسیار طولانی است و ممکن است تا دو ماه نتوانید به محل کار و زندگی روزمره بازگردید. هزینه پانسمان روزانه زخم باز کیست مویی را هم در نظر بگیرید.

  14. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من اخیرا متوجه شدم حدود دو سال هست که کیست مویی دارم و گاهی اوقات که روی صندلی های غیر استاندارد میشینم در اون ناحیه درد احساس میکنم ولی در حالت عادی اینطوری نیست و روزی چند بار با دستمال مرطوب اطراف زخم رو تمیز میکنم تا کمتر چرک کنه ، میخواستم بپرسم الان که درد ندارم (با اینکه زخمم حدودا اندازه یه عدسه) چقدر ضروریه که سریعتر عمل کنم ؟ الان تو مرحله خطر ناکی هستم؟

    1. سلام اصولا جراحی کیست مویی جز جراحی های اورژانسی محسوب نمی شود. اما در برخی مواقع کیست مویی به سرعت و به شدت عفونت می کند و بیمار با درد شدید برای تخلیه آبسه کیست مویی به اورژانس مراجعه می کند. بنابراین در اولین فرصت ممکن برای لیزر کیست مویی یا عمل جراحی آن اقدام نمایید.

    2. Avatar photoمیم گفت:

      سلام خسته نباشید
      ببخشید من یک سال پیش موقع نشستن پایین کمرم درد میکرد
      رفتم دکتر گفتن کیست مویی هستش
      یک هفته ام سرش باز بود و یکم چرک ازش خارج شد
      ولی بعدش خوب شد و سرش هم بست دیگه هم درد نمیکنه
      بعضی وقتا که زیاد میشینم یکم درد میکنه الانم یکم جاش سیاه
      ولی درد نداره
      زود باید جراحی بشه؟
      بعدش جای لیزر میمونه؟
      اگه بخواییم لیرز کنیم چند وقت بعد از معاینه نوبت میدین خیلی طول میکشه؟🥲

      1. جراحی یا لیزر کیست مویی اورژانسی نیست اما بهتر است در اولین فرصت ممکن انجام شود. زیرا عود و عفونی شدن آن خبر نمی کند و بیمار درد و عوارض گوناگونی را تجربه می کند. من جراحی کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک انجام می دهم به همین دلیل جای جراحی باقی نمی ماند. وقت لیزر حدود یک تا هفت روز بعد از ویزیت است. اگر از راه دور تشریف می آورید می توانید برای صرفه جویی در وقت و هزینه ویزیت اول قبل از لیزر را به صورت آنلاین انجام دهید.

  15. Avatar photoعارف گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر من الان دو ساله دچار احتمالا کیست مویی شدم .تا حالا سه بار روی باسنم ابسه بوجود امده که بعد از مدتی با فشار به محل ابسه خون بهمراه مقداری زیادی خون و عفونت از بدنم خارج شده .من الان در چ مرحله ای از بیماری هستم و چیکار کنم

    1. سلام اگر کیست مویی تخلیه و درناژ نشود دچار آبسه های مکرر می شود و در نهایت زخم فیستوله می شود. بنابراین به یک متخصص مراجعه کنید و برای درناژ اصولی کیست مویی اقدام نمایید. لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک بهترین روش برای درمان کیست مویی می باشد.

  16. Avatar photoامیر حسین گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من چند وقتی هست از همون ناحیه ایی که کیست مویی در میاد سوراخ شده ولی تا الان آبسه نداده خون ریزی هم دو بار داشته ممکنه کیست مویی باشه و یک بار هم سوراخی که ایجاد شد بسته شد ولی الان باز هم باز شده به نظر شما کیست مویی هست

    1. سلام بله این امکان وجود دارد که کیست مویی باشد.

  17. Avatar photoمعین گفت:

    سلام خانم دکتر من الان خیلی ساله کیست دارم نزدیک ۱۸ سال ولی الان چند روزه غیر از سوراخهای بوجود امده از کیست دوتا دونه چرکی دو طرف سوراخ کیست زده که سفت شدن و و اگه دست بزنم درد میگیره چرکی هم هستن .و هزینه عمل با لیزر چنده؟

    1. سلام احتمال زیاد کیست مویی شما فیستوله شده است و به دیگر نقاط بدن راه پیدا کرده است. هزینه عمل شما بعد از معاینه مشخص می شود. حدود هزینه را می توانید از مطب تلفنی سوال کنید. احتمالا بالاترین میزان هزینه را در نظر بگیرید. ممکن است هزینه دقیق بعد از بررسی ام آر آی اعلام شود.

  18. Avatar photoمعین گفت:

    الان که فیستوله شده با لیزر میشه عمل کرد؟

  19. Avatar photoHadi گفت:

    سلام من چندماهی هست که به کیست مویی دچار شدم فکرکنم به مرحله فیستول هم رسیده مدام خون و عفونت ازش تخلیه میشه و البته کل بدنم بیشتر اوقات دچار خارش شدید و کبودی هست اما این امکان هست به سرطان تبدیل بشه؟؟

    1. بله این امکان وجود دارد. حتما درمان کیست مویی را پی گیری بفرمایید. زیرا خطر جدی انتشار عفونت در دیگر نقاط بدن وجود دارد.

  20. Avatar photoحشمت گفت:

    من داخل نافم چرک می‌کنه دلیلش چی می‌تونه باشه؟؟؟

    1. ممکن است دچار کیست مویی یا توده و لیپوم در این ناحیه شده باشید از یک متخصص جراحی وقت ویزیت بگیرید.

  21. Avatar photoرقیه محمدی گفت:

    سلام خاتم دکتر من تقریبا ۲ ماه پیش متوجه شدم که کیست مویی دارم رفتم دکتر و گفت باید عمل بشی و از اوجایی که از عمل میترسم متوسل شدم به درمان گیاهی و روغن سیاه زدم به اون قسمت و بعو ۴ روز کلا کیستی که به شکا جوش بزرگ بود ناپدید شد و دردشم قطع شد.الان چیکار کنم شنیدم عفونتش میمونه و پخش میشه .ولی آخه من چیزی حس نمیکنم

    1. سلام باتوجه به این که جدار کیست تخلیه و درناژ اصولی نشده است این کیست مویی مجدد عود خواهد کرد. تا زمانی که علائمی ندارید عجله ای برای جراحی یا لیزر نیست. اما زمانی که کیست مویی شما عود می کند مجدد از داروی سیاه و غیره استفاده نکنید زیرا احتمال آسیب رسیدن به پوست زیاد است. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید زیرا نسبت به جراحی باز مزیت های فراوانی دارد و مشکلات جراحی باز با تیغ و کوتر را ندارد.

  22. Avatar photoرضایی گفت:

    سلام خانم دکتر…من پسرم و از داخل نافم ترشج و خون میاد…2تا دکتر رفتم گفتن فقط جراحی و با لیزر نمیشه..نافم معمولیه و تغییر نکرده..تشخیص هم کیست مویی بوده…چطور اخه با لیزر نمیشه؟ من از عمل میترسم..شهرستانم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود. اگر امکان جراحی با لیزر پرتوان کیست مویی ناف شما باشد من این کار را برای شما انجام خواهم داد.

  23. Avatar photoAli گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید اگه از این بیماری یک هفته بگذرد اشکالی دارد؟این بیماری دوره سنی مشخصی دارد؟از سرطان کیست مویی من عفونت بیرون می ریزد.چرا؟

    1. سلام ممکن است بیمار چند ماه درگیر این بیماری باشد. مسلما هرچه سریعتر مراجعه و جراحی کنید بهتر است اما مثل برخی عمل ها اورژانسی نیست. کیست مویی در موارد نادر پیش درآمد سرطان می باشد و عفونت کیست مویی یک مورد طبیعی است. هرچند که درد زیادی را برای بیمار ایجاد می نماید.

  24. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید از اصفهان مزاحمتون میشم بنده موی برگشتی دارم ترسیدم عمل کنم که الان تبدیل به فیستول قناتی و حدود ۱۴ عدد شده که آخری نزدیک به سوراخ مقعد و برای مدفوع کردن بعضی وقت ها به مشکل میخورم شما میتونید با لیزر عمل کنید که بیام تهران یا اگه همکاری اصفهان دارید معرفی کنید چون واقعا فوبیای عمل باز رو دارم مرسی

    1. قبل از تشریف فرمایی از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از تجویز ام آر آی فیستول و بررسی نتیجه ام آر آی به شما اطلاع میدهم که امکان درمان و جراحی شما با لیزر وجود دارد یا خیر. متاسفانه در اصفهان همکار جراحی و لیزر نمی شناسم.

  25. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم من الان دوسه ساله اینجورهسم الانم بایدبرم خدمت اموزشی ایااشکال نداره بعدازاموزشی عملم روانجام بدم؟

    1. احتمال عفونی شدن و دردناک شدن کیست مویی شما در دوره آموزشی سربازی بالاست. مراقب باشید که به ناحیه کیست مویی فشار وارد نشود و هر روز چند بار دوش بگیرید که عرق نکنید و پوست آلوده باقی نماند. موهای زائد را هم به طور منظم تمیز کنید. اگر امکان دارد قبل از اعزام لیزر کیست مویی با روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  26. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من کیست مویی دارم خیلی وقته عمل نکردم دکتر گفت وارد نخاع لگن شده ایا امیدی هست خوب شه با عمل

    1. لازم است قبل از جراحی ام آر آی برای شما تجویز شود. ممکن است نیاز باشد به جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  27. Avatar photoعلی گفت:

    سلام،کیست من آبسه کرده بود و خونریزی داشتم.الان دیگه خیلی کم خون میاد و دردی هم ندارم.و کیست روز به روز کوچک تر میشه.میخواستم بدونم آیا نیاز به عمل هست و اگر نیاز هست،عمل لیزر کیستی که آبسه کرده خطرناک هست؟یعنی عمل لیزر را با وجود اینکه کیست آبسه و خون ریزی کرده می توان انجام داد؟

    1. کیست مویی خود به خود کوچکتر نمی شود و این عفونت ناحیه بوده که تخلیه شده است. این عفونت و آبسه مجدد عود خواهد کرد. می توانید برای لیزر کیست مویی اقدام نمایید. کیست مویی خطرناک نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *