کیست مویی

کیست مویی چیست؟

کیست مویی چیست

کیست مویی درحقیقت، نام دیگر بیماری ” کیست پیلونیدال”، ” سینوس پیلونیدال” یا “سینوس مویی” است که باعث ایجاد یک حفره یا سوراخ، در عمق کمی از پوست می شود. برخی بیماران آن را با نام موی برگشتی نیز می شناسند. همچنین اگر مجرای این حفره ها بسته شود، ترشحات چرکی داخل آن جمع شده و باعث ایجاد کیست یا آبسه در پوست می شود.

این کیست پوستی محل تجمع مو، آلودگی و مواد زائد است و در اکثر مواقع، در انتهای ستون فقرات و پایین کمر، در فضای خالی بین دو باسن ایجاد می شود و باعث ایجاد برآمدگی، ترشح و درد، در این ناحیه از بدن بیمار می شود.

نکته قابل توجه این است که متاسفانه تعداد زیادی از افراد، حتی نمی دانند که کیست مویی چیست و تفاوت آبسه و کیست مویی را نمی دانند. طبق آمار به دست آمده، بیش از 25 درصد مردم، به این بیماری دردناک، مبتلا می شوند. این بیماری آزار دهنده، در مردان شیوع بیشتری دارد. پوشیدن لباس‌های چسبناک و تنگ نیز می‌تواند باعث وخیم تر شدن وضعیت این بیماری شود.

موی برگشتی کجا در میاد؟ برای مثال کیست مویی سر، کیست مویی زیر بغل، کشاله ران و حتی نوک سینه نیز از جمله کیست مویی های شایع می باشند. اما شایع ترین آنها کیست مویی دنبالچه می باشد که در پایین کمر و بالای مقعد ایجاد می شود.

علت کیست مویی یا موی برگشتی عموما به دلیل برگشت مو به پوست است. ممکن است این ناهنجاری رشد مو در زیر پوست به علت وراثت، پرمویی یا فشار و اصطکاک غیر متعارف در ناحیه و ضعیف و حساس بودن پوست باشد.

تشخیص کیست مویی تصویر دو مورد کیست مویی با فیستول

دو نوع کیست مویی که از مرحله حفیف خارج شده و دچار عارضه فیستول و عفونت شده است.

علائم کیست مویی حاد

علائم و نشانه های بیماری کیست مویی حاد عبارت است از:

  • احساس درد در زمان نشستن و ایستادن و فشار آوردن به ناحیه
  • تورم و قرمزی و ایجاد زخم روی پوست
  • ریختن ترشحات چرک یا خون از حفره حاوی کیست
  • خروج بوی نامطبوع از محل زخم و چرک
  • به وجود آمدن سوراخ های مختلف در پوست
  • بیرون آمدن مو از محل کیست یا ضایعه
  • ایجاد عفونت، تب و لرز و حالت تهوع در فرد مبتلا به کیست مویی
عود و آبسه کیست مویی در زنان به دلیل از بین نبردن موهای زائد

از بین نبردن موهای زائد در ناحیه دنبالچه تا 40 درصد احتمال بروز کیست مویی و عود کیست مویی و آبسه مجدد کیست را به دنبال دارد.

عکس کیست مویی

ممکن است برای تشخیص کیست مویی نیاز به تهیه عکس یا آزمایش تشخیصی باشد. معمولا با معاینه عمومی متخصص جراحی می تواند کیست مویی را تشخیص بدهد. اما گاهی لازم است عکس سونوگرافی کیست مویی برای تشخیص تهیه شود. گاهی نیز متخصص به وجود مشکلی در ستون فقرات مشکوک است و تشخیص کیست مویی مشکل است. در این مواقع ام آر آی تجویز می شود که علاوه بر توده کیست وضعیت ستون فقرات بیمار نیز بررسی شود. در این صفحه عکس هایی واقعی از کیست مویی خفیف تا پیشرفته را مشاهده می کنید که عموما نیازی به تجویز سونوگرافی یا ام آر آی ندارند.

عکس کیست مویی که فیستوله شده است

کیست مویی پیشرفته با عارضه فیستول

علائم کیست مویی مزمن

متاسفانه درصد ابتلای افراد به این بیماری دردناک، بالاست و تقریبا حدود 40 درصد از افراد، دچار کیست مویی یا سینوس پیلونیدال مزمن می شوند. می توان گفت، درد این نوع از کیست، كمتر از مورد حاد آن است. زیرا معمولا مقداری چرك از کیست خارج شده و باعث کاهش فشار در ناحیه پشت می شود؛ اگرچه، عفونت ناشی از آن كاملا برطرف نمي شود ولي درد كاهش مي يابد و خیلی شديد نخواهد بود. ترکیدن کیست مویی به معنای درمان کیست مویی نمی باشد. بنابراين، نشانه ها و علائم درد و تخليه چرك، زمانی طولانی، ادامه خواهد داشت و هر چند وقت یک بار نیز، مجددا عود مي كند تا زمانی که کیست به وسیله جراحي یا لیزر به طور کامل تخلیه و درناژ شود.

عکس چندین کیست مویی کنار هم در پایین کمر زن کسته یعنی چه

کیست مویی خفیف با سه سوراخ بسیار ریز در بالای مقعد و انتهای ستون فقرات یا دنبالچه

چه افرادی دچار بیماری کیست مویی می شوند؟

در افرادی با شرایط زیر احتمال ابتلا به کیست مویی بیشتر است:

  • در افراد چاق یا دارای وزن زیاد و همچنین، در مردان، احتمال ابتلا بیشتر است.
  • در کسانی که دارای مو‌های پرپشت و ضخیمی در ناحیه هستند.
  • در افرادی که برای زمانی طولانی، در حالت نشسته به سر می برند؛ مانند راننده‌ ها و کارمندان
  • با ایجاد شکاف، خارش یا آسیب دیدگی دائمی در محل این بیماری احتمال ابتلا به کیست مویی افزایش می یابد.
  • در کسانی که در بین اعضای خانواده خود سابقه ابتلا به این بیماری وجود دارد.

علت کیست مویی در زنان

معمولا علت کیست مویی در زنان و مردان یکسان است. مگر در مواقعی که پای هورمون های زنانه در میان باشد. گاها بر اثر اختلالات هورمونی یا افزایش ترشح برخی از هورمون ها در زنان بیمار دچار ضخامت مو یا انسداد غدد چربی زیر پوست می شود. ترشح بیش از اندازه غدد چربی و مسدود شدن آنها یکی از عوامل مهم بروز کیست مویی در زنان می باشد. همچنین افزایش ترشح هورمون تستسترون در زنان موجب ضخیم شدن موهای زائد شده و اغلب این بیماران دچار موی برگشتی و در نهایت کیست مویی می شوند.

کیست مویی در زنان

کیست مویی در زنان به دنبال از بین نبردن موهای زائد ناحیه و خشکی و حساسیت پوست. با چندین سوراخ ریز در یک راستا

آبسه کیست مویی چیست؟

زمانی که مو و محتویات مرده پوست و بافت در داخل حفره کیست مویی باقی می مانند بعد از گذشت مدت زمانی طولانی دچار آبسه و عفونت می شوند. در این زمان می گوییم بیمار دچار آبسه کیست مویی شده است. اگر این آبسه خود به خود تخلیه شود و بیمار دچار آبسه های مکرر شود دچار عارضه دیگری به نام فیستوله شدن کیست مویی می شود. ترکیدن کیست مویی به معنای درمان شدن عفونت و آبسه آن نیست و حتما باید به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

انیمیشن پسری که به پشت ایستاده و ناحیه ساکروم و محل تشکیل کیست مویی پایین کمر نشان داده شده است

کیست مویی در ناحیه ساکروم که به نام سینوس پیلونیدال نیز شناخته می شود.

درمان کیست مویی

همانطور که در بالا اشاره شد اصول درمانی کیست ‌مویی بر تخلیه و خارج کردن و خشک کردن کیست می باشد. بهترین روش درمان کیست مویی درمانی است که:

  1. عود و بازگشت نداشته باشد
  2. دوره نقاهت کوتاهی داشته باشد
  3. اسکار و زخم عمل باقی نماند
  4. بیمار کمترین درد و التهاب و خونریزی را تجربه کند

درمان کیست مویی با دارو

در صورتی که کیست‌ مویی همراه با آبسه و حتی فیستول باشد متخصص جراحی عمومی ابتدا برای بیمار دارو تجویز می کند و یا اقدام به تخلیه ابتدایی آبسه و عفونت می کند. بعد از تخفیف علائم عفونت و التهاب متخصص جراحی اقدام به خارج کردن و جراحی کیست‌ مویی می کند. بنابراین درمان کیست مویی با دارو به تنهایی موثر واقع نمی شود و یک روش کمکی برای گرفتن نتیجه بهتر از عمل جراحی و یالیزر کیست مویی می باشد. توصیه بر این است که برای گرفتن بهترین نتیجه از انواع لیزر برای درمان و جراحی کیست مویی بهره ببرید. بنابراین مراجعه به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه بسیار کمک کننده خواهد بود.

درمان خانگی کیست مویی

راحت شدن از کیست مویی تنها با درمان خانگی امکانپذیر نیست. بنابراین درمان خانگی کیست‌ مویی قبل از مراجعه به متخصص جراحی عمومی توصیه نمی شود. با اجازه پزشک معالج می توانید از درمان های خانگی کیست‌ مویی جهت تخفیف درد و التهاب و ضدعفونی کردن ناحیه کیست‌ مویی کمک بگیرید. مالیدن محلول رقیق آب و سرکه سیب برای از بین بردن میکروب های ناحیه کمک کننده است.

استفاده از داروهای گیاهی مثل گل گاو زبان، موم عسل و دم کرده ریحان باعث تسکین درد و التهاب می گردد. همچنین بعد از جراحی کیست مویی نیز می توان از خواص این گیاهان با اجازه پزشک معالج و در زمان مناسب سود برد. دقت کنید تنها روش درمان قطعی کیست‌ مویی جراحی و تخلیه کیست می باشد.

در برخی مواقع که کیست مویی همراه با آبسه است و دردناک می باشد می توانید از کمپرس آب گرم استفاده کنید. ممکن است با استفاده از کمپرس آب گرم و دوش و وان آب گرم، آبسه کیست مویی تخلیه شود. در این زمان درد شما به طور موقت اما به طور چشمگیری کاهش می یابد.

استفاده از عسل و بره موم زنبور عسل معجزه ترمیم زخم کیست مویی و محل جراحی کیست مویی است. بنابراین اگر جراح شما اجازه می دهند مقدار یک قاشق چایخوری عسل را بر روی گاز استریل بمالید و به مدت 2 ساعت روی محل زخم بگذارید بماند.

در دوران ابتلا به کیست مویی و بعد از جراحی مراقب باشید که تغذیه سالم داشته باشید. از مصرف شکر، غذاهای فرآوری شده و ادویه و محرک های هورمون خودداری کنید. زیرا ناهنجاری برگشت مو به داخل پوست را تشدید و تحریک می کند. همچنین ترمیم زخم را به تاخیر می اندازد. در مقابل مصرف مینرال ها و نوشیدنی های پاکسازی بدن به کاهش علائم کیست مویی در منزل بسیار کمک می کند.

درمان با عمل سرپایی کیست مویی

این نوع جراحی کیست مویی یا به روش بسته و یا به روش باز انجام می شود. بسته به مهارت و تجربه متخصص جراحی یکی از این دو روش به کار گرفته می شود.

عکس قبل و بعد جراحی کیست مویی با لیزر

قبل و بعد جراحی کیست مویی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن به روش بسته و پلاستیک

جراحی کیست مویی به روش بسته

درجراحی کیست مویی به روش بسته متخصص بعد از برداشتن مو و شکاف جدار کیست، زخم باز را با بخیه می بندد. بنابراین بعد از جراحی کیست‌ مویی بسته، بیمار نیازی به مراقبت های سخت و تعویض پانسمان کیست مویی ندارد. در صورتی که این جراحی با لیزر و توسط متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه انجام شود احتمال عود کیست مویی نزدیک به صفر است.

دوره نقاهت جراحی بسته بسیار کوتاه است و بازگشت به محل کار بین 1 تا 5 روز خواهد بود. از روز چهارم یا پنجم بیمار می تواند با اجازه پزشک معالج حمام کند و ناحیه عمل را شستشو دهد.

کیست مویی دنبالچه وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

کیست مویی دنبالچه وخیم و پیشرفته که بر اثر عفونت شدید به بافت ناحیه آسیب وارد شده است

جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش بعد از جراحی و تخلیه کیست مویی زخم ناحیه باز می ماند و با بخیه بسته نمی شود. به همین دلیل به این روش جراحی باز کیست مویی اطلاق می شود. متاسفانه هزینه درمان کیست مویی در این روش بسیار بالاست زیرا بیمار باید روزانه پانسمان خود را تعویض کند و این تعویض روزانه پانسمان حدودا تا 2 ماه به طول می انجامد. به دلیل این که زخم این جراحی باز است بسیار در معرض عفونت و آسیب قرار دارد. به همین دلیل احتمال عود در جراحی باز بسیار بالاست.

بیمار معمولا تا 2 ماه درگیر زخم باز است و بازگشت به محل کار و زندگی روزمره در مقایسه با جراحی بسته بسیار طولانی است. همین دوره نقاهت طولانی عوارض و هزینه و مشکلات خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

سوالات متداول کیست مویی

1-آیا خانم ها هم به کیست مویی مبتلا می شوند؟

علت بروز کیست مویی برگشت مو به فولیکول است. مو به جای این که رو به بیرون رشد کند به طور معکوس و رو به داخل رشد می کند. بنابراین اگر خانمی در انتهای کمر مو داشته باشد امکان بروز کیست مویی وجود دارد. توصیه می شود خانم ها به خصوص دختران جوان و نوجوان در سن بلوغ با یک روش مناسب موهای زائد این ناحیه را از بین ببرند. تا دچار کیست مویی پایین کمر نشوند.

2-آیا سرکه سیب کیست مویی را درمان می کند؟

هیچ تحقیقی مبنی بر این که سرکه سیب کیست مویی را درمان می کند وجود ندارد. اما تحقیقاتی وجود دارد که ثابت می کند سرکه سیب و روغن چای سبز خاصیت آنتی باکتریال یا ضد میکروبی دارد.

3-چرا برخی از کیست های مویی بو می دهند؟

زمانی که مو در داخل فولیکول گیر می کند جداری در اطراف آن ایجاد می شود. سلول هایی که این جدار را تشکیل می دهند از خود پروتئین و کراتین ترشح می کنند. زمانی که ترشحات داخل کیست تخلیه می شود بوی بدی از آن متصاعد می شود.

4-آیا ترکیدن کیست مویی خطرناک است؟

در صورتی که کیست مویی بتکرد عفونت و آبسه آن تخلیه می گردد و آسیب شدیدی به بافت ناحیه وارد می شود. با توجه به این که عفونت کیست مویی تخلیه شده است بیمار دیگر درد قبل را ندارد و تصور می کند که بهبود یافته است. اما این بیماران مجدد دچار آبسه و عفونت شدیدتر و عود آبسه و کیست مویی می شوند. این عفونت های مکرر به مرور منجر به فیستوله شدن کیست مویی می گردند.

5-چطور می توان از پیشرفت کیست مویی جلوگیری کرد؟

ناحیه کیست مویی را همواره تمیز و عاری از مو نگهدارید. می توانید با کمی بتادین رقیق شده از افزایش عفونت در این ناحیه جلوگیری کنید.. تحت نظر متخصص جراحی باشید تا زمان فرا رسیدن عمل جراحی کیست مویی توصیه های لازم را به شما گوشزد کنند. همچنین ممکن است جراح تا قبل از عمل جراحی کیست مویی برای شما دارو تجویز کند.

6-کیست مویی در کشاله ران چگونه درمان می شود؟

کیست مویی در ناحیه کشاله ران و در ناحیه پایین کمر را می توان با لیزر پرتوان و به روش بسته تخلیه و درناژ کرد. از آنجایی که ناحیه کشاله ران بسیار تحت فشار و اصطکاک است بسیار مهم است که یک روش مطمئن با دوره نقاهت بسیار کوتاه برای درمان آن در نظر گرفته شود. در حال حاضر لیزر کیست مویی بهترین و مدرنترین روش با دوره نقاهت بسیار کوتاه می باشد.

7-درمان سرپایی کیست مویی به چه شکل است؟

درمان کیست مویی به طور سرپایی با لیزر پرتوان به روش بسته و در یک جلسه 20 تا 30 دقیقه ای انجام می شود. این روش یک درمان بدون عود و بازگشت و با کوتاهترین دوره نقاهت می باشد. برای اطلاعات بیشتر با مطب دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر تماس بگیرید. 02122761600

8-تخلیه کیست مویی در خانه چگونه است؟

تخلیه کیست مویی در خانه اگر خود به خود بروز کند مشکل جدی ایجاد نمی کند و نیاز به مراجعه اورژانسی به پزشک ندارد. اما تخلیه کیست مویی با دستکاری زخم به جز تحریک و بزرگ تر شدن کیست تاثیر دیگری ندارد. هرچه کیست بزرگتر و عفونی تر باشد آسیبی که به بافت وارد می شود بیشتر است و ترمیم زخم مشکل تر خواهد بود. به همین دلیل برای تخلیه کیست مویی و به خصوص درناژ عفونت آن نیاز به ابزار پزشکی ظریف و متخصص می باشد.

9-کیست مویی در پایین کمر چیست؟

این نوع از کیست مویی را با نام سینوس پیلونیدال می شناسیم. افرادی که دارای موهای ضخیم در ناحیه انتهایی کمر و ساکروم هستند به دلیل رشد برعکس مو به داخل پوست به این بیماری مبتلا می شوند. کیست‌ مویی پایین کمر معمولا بر اثر نشستن طولانی و در سنین بلوغ بروز می کند. شیوع این بیماری در بین مردان بیشتر از زنان گزارش شده است.

10-کیست مویی مقعدی چیست؟

در صورتی که کیست مویی در ناحیه مقعد ایجاد شود به آن کیست مویی مقعدی می گوییم. این نوع کیست معمولا شایع نیست و کیست‌ مویی پایین کمر که بالاتر از مقعد و در ناحیه ساکروم قرار دارد گاها به اشتباه و توسط بیماران به عنوان کیست‌ مویی مقعدی مطرح می شود. کیست مویی دنبالچه هم گفته می شود. اما برخی بیماران دچار فیستول مقعدی می باشند و مشکلی در ناحیه دنبالچه ندارند. برخی نیز ترشحات ناشی از فیستول را با کیست مویی اشتباه می گیرند. برای این بیماران ام آر آی مقعد تجویز می شود.

11-درمان قطعی کیست مویی با دارو چگونه است؟

هیچ درمان قطعی با دارو برای کیست ‌مویی وجود ندارد. ممکن است با مصرف داروی کیست مویی و آنتی بیوتیک مدتی التهاب و عفونت کیست‌ مویی درمان شود. اما این وضعیت موقتی است و تا زمانی که کیست‌ مویی یا سینوس پیلونیدال تخلیه و جراحی نشود احتمال عود کیست مویی بالاست. یکی از انواع کیست‌ مویی با آبسه همراه است. در این مواقع متخصص جراح‌ دارو تجویز می کند و حتی به طور سرپایی آبسه تخلیه می شود. بعد از اتمام دوره درمان دارویی کیست‌ مویی، متخصص جراحی اقدام به تخلیه و درناژ کامل کیست‌ مویی می کند.

12-آیا کیست مویی خطرناک است؟

کیست‌ مویی به خودی خود خطرناک نیست. اما عوارض درمان نکردن کیست‌ مویی در طی طولانی مدت ممکن است منجر به بروز عفونت های خطرناک و انتشار فیستول شود. در صورتی که متخصص جراحی کیست‌ مویی شما را تشخیص دادند و توصیه به عمل جراحی کردند اجازه ندهید که جراحی بیشتر از 3 ماه به تعویق و تاخیر بیافتد. بیمارانی که چند سال درمان و عمل جراحی کیست ‌مویی را به تاخیر می اندازند در نهایت با آبسه های شدید و عفونت گسترده به طور اورژانسی مجبور به انجام عمل جراحی کیست‌ مویی می شوند. بهتر است برای ‌درمان این بیماری برنامه ریزی و تحقیق کافی را انجام دهید و به موقع برای جراحی کیست مویی اقدام کنید.

13-بهترین درمان موی برگشتی چیست؟

بهترین روش درمان لیزر کیست مویی یا همان موی برگشتی است. همچنین بهتر است برای از بین بردن موهای زائد و جلوگیری از عود مجدد موی برگشتی از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

14-کیست مویی در سر چگونه ایجاد می شود؟

با مسدود شدن غدد سباسه یا همان غدد ترشح چربی در زیر پوست سر این نوع کیست مویی ایجاد می شود. گاها برجستگی که در زیر پوست سر احساس می کنید یک لیپوم یا غده چربی است و اگر حاوی مو باشد به آن کیست مویی می گوییم.

15-تفاوت کیست مویی و آبسه در چیست؟

زمانی که کیست مویی که حاوی مو بقایای مرده پوست است مزمن و آلوده می شود دچار عفونت و آبسه می شود. کیست مویی حاوی مو می باشد اما آبسه فقط حاوی عفونت چرکی است.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

457 دیدگاه برای “کیست مویی چیست؟

  1. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام من موی زیادی پایین کمرم ندارم اما یه چیزی مثل کیست مویی پایین کمرم درست شده به نظرتون باید لیزر کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برخی افراد که موهای کرکی دارند نیز به کیست مویی مبتلا می شوند. از مطب یک وقت ویزیت حضوری یا ویزیت آنلاین بگیرید بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی اعلام می شود.

      1. Avatar photoنادیا قنبری گفت:

        سلام من بعد از زدن سوزن ویتامین D یک برجستگی در باسنم مانند کیست مویی به وجود آمده و من حدود 2 سال این رو میبینم و مشکلی ندارم باهاش
        آیا نیاز به برداشتن آن هست؟

        1. سلام بله حتما به یک متخصص مراجعه کنید که آن را تخلیه و درناژ کنند. احتمال دارد عفونت کند و مشکل ساز شود.

        2. Avatar photoحسن گفت:

          سلام
          در جای مختلف بدنم جوش هایی به شکل برگشت مو ظاهر میشه. اونا هم مثل همین سینوس که بالای باسن در میاد هستن؟ یعنی اگه نترکونم مثل همون وخیم میشن یا با تیغ بزنمشون؟

          1. این توده ها را دستکاری نکنید و به یک متخصص مراجعه کنید. دستکاری کیست مویی منجر به تشدید این بیماری می شود.

      2. Avatar photoفاطمه گفت:

        سلام خانم دکتر ببخشید من حدود دو ماه متوجه کیست مویی در پایین کمرم شدم
        خیلی درد نمیکنه اولاش چرک داشت بعد بسته شد دوباره الان باز شده چند بار چرک داشت .بعد الان ازش خون اومده
        خطرناکه؟
        من رفته بودم دکتر گفتن هر موقع دلت خواست میتونی عمل کنی
        من امسال کنکور * دارم نمیشه تا اون موقع صبر کنم؟ چون اصلا درد نداره
        😢

        1. سلام کیست مویی خطرناک نیست و جراحی کیست مویی اورژانسی نیست اما اگر کیست مویی عفونت کند درد و مزاحمت زیادی برای بیمار ایجاد می کند. توصیه می کنم که لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که مشکلات و نقاهت طولانی جراحی باز را ندارد.

      3. Avatar photoمحمد گفت:

        سلام من در قسمت بالایی مقعد حدودا نزدیک به مقعد یک حفره بزرگ ایجاد شده
        و نمیدونم کیست مویی هست یا خیر چون کیست مویی در قسمت باسن به بالا کمر ایجاد میشه اما حفره ایجاد شده پایین تر از کمر و نزدیک مقعد است و ترشحات دارد اندازه ان هم تقریبا بزرگ است . نمیدونم بیماری چیه و چجور ایجاد شده ولی سوزش دارد و کمی عمیق است تشخیص شما چیه دکتر .

        1. ممکن است کیست مویی در نزدیکی ناحیه مقعد نیز ایجاد شود. گاهی نیز آبسه مقعدی در ناحیه دهانه مقعد بروز می کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

    2. Avatar photoپویا گفت:

      سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدودا 3 ماه پیش عمل کیست مویی انجام دادم از اون موقع خونریزی و اینا رو داره الان یک هفته ای هست ک دیگ خون نمیاد ولی یحل عمل تقریباا میشه گفت مثل زخمه و مو ازش بیرون زده
      آیا به نظرتون دوباره عود مرده؟

      1. سلام اگر موهای زائد ناحیه کیست مویی را از بین نبرید احتمال عود بسیار بالا می رود. موهای زائد را با موچین بردارید و مجدد به جراح معالج مراجعه بفرمایید.

      2. Avatar photoحسین محمدنژاد گفت:

        سلام سوراخ اضافه که به داخل بدن راه نداره بالای مقعد از زمان تولد باشه چیه و درمان میشه

        1. سلام معمولا یک ناهنجاری وراثتی است و اگر آزاردهنده است می توانید با جراحی پلاستیک آن را بردارید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  2. Avatar photoجهان گفت:

    سلام من پارسال جراحی سنتی کیست مویی انجام دادم الان رفتم پیش جراحم میگن عود کرده آیا میتونم بیام پیش شما لیزر بسته انجام بدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهتر است عمل جراحی کیست مویی مجدد را با لیزر و به روش بسته انجام دهید. ابتدا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  3. Avatar photoسعید گفت:

    خانم دکتر کیست مویی همراه با آبسه و فیستول را میشه تو یک جلسه لیزر کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید معاینه شوید. معمولا این امکان برای تمام انواع کیست مویی وجود دارد.

  4. Avatar photoمحسن گفت:

    خانم دکتر من یه برآمدگی پایین کمرم دارم که کمی قرمز و دردناکه خیلی هم پر مو هستم اما سوراخ و ترشحی نداره میشه راهنمایی کنید که چیه و چی کار کنم؟ ممکنه کیست مویی باشه؟ یه همچین برجستگی کوچیکی لیزر و جراحی لازم داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام یک وقت ویزیت حضوری یا آنلاین هماهنگ کنید تا وضعیت شما را بررسی کنم. اگر به موقع مراجعه کنید مشکل کیست مویی سرپایی در مطب حل خواهد شد.

  5. Avatar photoمحسن گفت:

    خانم دکتر ممکنه کمر درد ربطی به کیست مویی داشته باشه؟ من الان 6 ماهه که کیست مویی دارم تازگی کمرم درد میگیره تا تو پام هم دردش می پیچه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام کیست مویی به خودی خود ارتباطی با کمر درد ندارد مگر این که عفونت منتشره از کیست مویی منجر به درد شود. برای بررسی این مورد به یک ارتوپد مراجعه کنید. برای جراحی کیست مویی نیز پیشنهاد می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و بیش از درمان کیست مویی را به تاخیر نیاندازید.

  6. Avatar photoامیرحسین گفت:

    خانم دکتر من جوش های متعددی پایین کمرم میزنم و بعد از مدتی خودش می ترکه و خوب میشه بعد یکی دیگه در میان ممکنه این کیست مویی باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر جوش هایی که می فرمایید مجدد در همان نقطه عود می کنند بهتر است توسط متخصص جراحی بررسی شوند. اما اگر کیست مویی نباشد و تنها یک مشکل پوستی باشد باید برای تشخیص و درمان به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. در صورتی که کیست مویی تشخیص داده شود

    2. Avatar photoژاله گفت:

      سلام خانم دکتر.من بعد از سه روز احساس دردزیاد به پزشک عمومی مراجعه کردم و تشخیص دادن کیست مویی هست و در حال عفونت و فقط دارو برای رفع عفونت دادن. میخوام بدونم شما هنوز جراحی کیست مویی با لیزر انجام میدید یا فقط جراحی های زیبایی؟

      1. سلام بله من لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را بدون عود و بازگشت با لیزر پرتوان انجام می دهم.

        1. Avatar photos گفت:

          سلام، ببحشید ممکنه از داخل سوراخ مقعد مو در بیاد؟ اولش فکر میکردم از موهای سر یا بدنمه اما دوباره متوجه شدم از داخل مقعد هست و بلنده و اگه بکشمش درد میکنه انگار وصله به انتهای مقعد، این چیه؟

          1. لازم است معاینه شوید. از داخل مقعد مو رشد نمی کند. مگر این که به کیست مویی پایین کمر مبتلا باشید و تا ناحیه مقعد گسترش پیدا کرده باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  7. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام من چند سالی هست که کیست مویی دارم به تازگی از نافم خون و چرک میاد می خواستم بدونم این دو تا میتونه به هم ربطی داشته باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای پی گیری هر دو مورد کیست مویی پایین کمر و خروج چرک از ناف به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه فرمایید. خروج چرک از ناف ارتباطی با کیست مویی پایین کمر ندارد.

  8. Avatar photoذبیح اله برمو گفت:

    با سلام من الان سه چهار ساله ک دچار کیست مویی شدم و متوجه نشدم و سر یسری مسائل نتوستم خودمو درمان کنم الان دکترا میگن کیست خیلی عمیقی داری و از چهار جا سوراخ شده و عفونی هستش خاستم ببینم هزینش چقدره ک عمل بشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام هزینه عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها لطفا با مطب تماس بگیرید.

  9. Avatar photoمحمود گفت:

    از اطلاعات جامع و خوبتون ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما متشکرم

  10. Avatar photoحمید گفت:

    خانم دکتر کیست مویی که با سوراخ های زیاد و آّبسه باشه هم با لیزر درمان می کنید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله توصیه بر این است که کیست مویی پیشرفته را با لیزر پرتوان درمان کنید و از انجام جراحی سنتی پرهیز کنید. لیزر کیست مویی امکان عود و آسیب به بافت کمتری دارد.

  11. Avatar photoشاهین گفت:

    خانم دکتر با سلام.
    من یکسال پیش به روش بسته عمل حراحی کیست مویی انجام دادم، یکماه پیش روی قفسه سینه ام یک جوش درآمد که به تدریج بزذگ شد و سر باز کرد، با استفاده از بنزوئیل پروکساید کمی بهتر شد ولی الان دوباره بالا اون نقطه یکی دیگه داره درمیاد و اطراف قبلی هم چند نقطه قرمز ایجاد شده. آیا ممکنه کیست در این ناحیه هم رشد کنه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است در هر ناحیه ای که رویش مو وجود دارد کیست مویی ایجاد شود.

      1. Avatar photoزهرا گفت:

        سلام
        متاسفانه من دچار کیست مویی شده ام و خیلی نگرانم
        به پزشک مراجعه کردم
        گفتند که روش لیز عود قطعی دارد
        خواستم بدونم
        درد بعد عمل داره

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام تمام جراحی های کیست مویی من با لیزر و بدون عود و بازگشت انجام می شود. در این مورد باید با یک متخصص جراحی عمومی و لیزر باتجربه مشورت کنید که تجربه و مهارت کار با لیزر پرتوان را داشته باشند. برخی از بیماران که با لیزر کیست مویی درمان می شوند هیچ دردی ندارند و برخی نیز درد جزئی دارند که با یک مسکن ساده قابل کنترل است.

  12. Avatar photoرمله گفت:

    سلام خانم دکتر من دچارکیست مویی شدم بی اندازه دردناک ولی سربازنکرده وعفونتش تخلیه نشده میتونم همینجوری جراحی بالیزرکنم آخه دردم خیلی زیاده نمیشه تحمل کنم تبولرزوحالت تهوع دردپاومثانه چندشبه امونموبریده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله می تواند برای لیزر کیست مویی اقدام کنید. فوری از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت آنلاین با مطب هماهنگ کنید تا قبل از آمدن به تهران هماهنگی های لازم برای شما انجام شود.

  13. Avatar photoبشیر شیرینی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا کیست مویی در جای دیگر بدن،مثلا صورت هم در می آید؟راستش من یه هم چنین چیزی و با این مشخصات طرف چپ صورتم زیر گوش دارم.می خواستم مطمئن بشم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله در هر نقطه ای از بدن که رویش مو وجود دارد امکان بروز کیست مویی هست.

  14. Avatar photoشیما گفت:

    سلام من فکر کنم روی کشاله رانم کیست مویی شده. کیست مویی ران با لیزر درمان میشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهترین روش درمان کیست مویی ران تخلیه و درناژ آن با لیزر است.

  15. Avatar photoمازیار گفت:

    سلام ببخشید من چند روزه یه جوش کوچکی بالای باسنم درآوردم ممکنه کیست مویی باشه ممنون

    1. سلام اگر در این ناحیه رویش مو وجود دارد احتمال بروز کیست مویی هست. توصیه می کنم از مطب وقت ویزیت بگیرید که اگر بیماری در مراحل اولیه است سرپایی در مطب درمان شود و نیازی به لیزر کیست مویی در کلینیک نداشته باشد.

  16. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من یه روزه که دیدم بین دو نیمه باسنم بالا تر از مقعد یه سوراخ باریک و دراز که حدود دو سانته و انگار با چاقو یه کم بریدیش دیدم نمیدونم چیه اول فکر کردم عرق سوز شده الان فکر کنم کیست موه و میخوام یکی دو روزه دیگه ببرمش متخصص ببینه ،اگه این یکی دو روز دیر بشه مشکلی نداره و آیا قبل از جراحی حمام کردن مشکلی نیست،بعدشم من چاقی درجه یک دارم و اون قسمت هم موی زیاد دارم

    1. سلام شما دو مورد مهم از ریسک فاکتورهای ابتلا به کیست مویی یعنی پر مویی و چاقی را دارید. به تاخیر انداختن معاینه برای این چند روز مشکلی ایجاد نمی کند. موهای زائد ناحیه را با تیغ، موزر یا لیزر موهای زائد از بین ببرید و کرم موبر روی ناحیه نگذارید. سپس به متخصص جراحی مراجعه کنید.

  17. Avatar photoمینا گفت:

    خانم دکتر من پایین کمرم یه سوراخ هست ولی نه مو دارم نه ترشح و درد این چی میتونه باشه کیست مویی میتونه باشه؟

    1. بدون معاینه نمی توان نظر قطعی داد احتمال بروز کیست مویی پایین می باشد چون فرمودین که در این ناحیه مو وجود ندارد.

      1. Avatar photoامینی گفت:

        سلام خانم دکتر
        من چهار سال هست کیست مویی دارم
        یعنی الان متوجه شدم.
        جدیدا استخوان لگن و پام درد میکنه
        احتمالش هست که عفونت منتشر شده باشه؟

        1. سلام کیست مویی اگر در این حد منجر به عفونت شده باشد بیمار علائمی مثل تب و لرز را هم نشان می دهد. در هر صورت به یک متخصص مراجعه کنید و برای درمان کیست مویی اقدام نمایید.

  18. Avatar photoMari گفت:

    سلام خانم دکتر.من چهار ماه پیش عمل سینوس پیلونیدال انجام دادم و این سینوس خیلی کوچک و در مراحل ابتدایی بود .در حال حاضر استخوان دنبالچه ام درد میکنه و یک سوراخ ریز بوجود اومده که ازش خون میاد احتمال داره عود کرده باشه.ممنون از پاسخگویی همیشگیتون

    1. سلام بله احتمال عود وجود دارد. موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز حتما مراجعه کنید.

  19. Avatar photoنوید گفت:

    سلام خانم دکتر من احتمالا کیسه مو برگشتی دارم پایین کمرم زخم شده ولی ترشح و درد زیادی ندارم. درمان دارویی داره یا باید جراحی کنم؟

    1. سلام ابتدا باید به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. در صورتی که موی برگشتی یا کیست مویی پایین کمر تشخیص داده شود لازم است با یک روش جراحی یا لیزر درناژ و تخلیه شود. کیست مویی تا زمانی که عفونی نشود ترشح و درد خاصی ندارد. درمان دارویی قطعی برای کیست مویی وجود ندارد و مجدد عود خواهد کرد.

  20. Avatar photoمهری گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر .
    کیست نافی پیلونیدال هم میشه با لیزر درمان کرد یا حتما باید جراحی بشه ؟؟

    1. سلام باید معاینه شوید. معمولا این امکان وجود دارد.

  21. Avatar photoع گفت:

    سلام…خسته نباشید… دو ماه پیش عمل سینوس باز پایین کمر داشتم… عفونت نداشت و زود هم بسته شد..اما بعد از بسته شدن همونجا ک سینوس بود ورم داشت…چند روز پیش ورم ترکید و ازش ی کم عفونت اومد…الان هییچ عفونتی نداره اما همچنان از ترکیدن اون ورم یه سوراخ تشکیل شده و اصلا هم بسته نشده و درد نداره… جراحم گفته هر روز با بتادین تمیزش کنم …به نظر شما اون سوراخ موندگاره؟

    1. سلام اگر عفونت کیست مویی را کنترل کنید زخم کیست مویی به زودی بسته خواهد شد. در این مورد حتما با جراح معالج خود در ارتباط باشید و هرگونه مورد مشکوک یا تاخیر در ترمیم زخم را به ایشان اطلاع دهید.

    2. Avatar photoابوالفضل گفت:

      سلام من هم یک کیست مویی در آوردم با دارو گیاهی نمیشه درست کرد
      من برادرم داشت با یه خمیر هست
      آرد و پونه و ۳ تا ۴ تا چیزو می‌زارن میکشه بیرون
      من هم گزاشتم چند وقت خیلی هم خوب بود بعد. شروع کرد باز
      یکی گف من پیاز رو. کبابی کردم گزاشتم
      اونو گزاشتم یکم چرک کشید دیگه شما راه حل دارید بجز عمل

      1. هرچه بیشتر زخم کیست مویی را دستکاری کنید جراحی شما در آینده پیشرفته تر می شود. حتما به یک متخصص جراحی ماهر در این زمینه مراجعه کنید و کیست را دستکاری نکنید. درمان قطعی به جز جراحی یا لیزر کیست مویی ندارد.

  22. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید برای جلوگیری از ابتلا به کیست باید موهای زائد پشت رو از بین ببریم یا نزدنش بهتره؟؟

    1. سلام حتما برای جلوگیری از بروز کیست مویی و جلوگیری از عود کیست مویی موهای زائد این ناحیه را از بین ببرید. بهتر است از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

  23. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستین؟ بخشید برادر 11 ساله من یه برامدگی تو همین قسمت داره ولی شبیه هیچ کدوم ازین عکسایی که دیدم نیست نه سوراخه و نه حفره فقط یه برامدگیه که نه خیلی سفته ونه خیلی نرم دراون حد هم پر مو نیست..بنظرتون چی میتونه باشه؟

    1. سلام معمولا کیست مویی در مراحل اولیه علامت خاصی ندارد و ممکن است فقط یک برآمدگی باشد. تا معاینه نشوند نمی توان دقیقا نظر داد. گاهی نیز کیست مویی نیست و توده چربی است

  24. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام، ببخشید هزینه ی لیزر بسته ی کیست مویی، حدودا چقدر میشه؟

    1. سلام حدود هزینه به روز را تلفنی از مطب بپرسید. تلفن مطب در ساعات اداری بین 9 صبح تا 7 عصر پاسخگو می باشد.

    2. Avatar photoپژمان گفت:

      سلام خانم دکتر،خسته نباشید
      من سال گذشته عمل جراحی باز انجام دادم درد نداشتم فقط خارش در ناحیه مقعد داشتم ولی زائده رو با کشیدن دست احساس میکردم، بیشتر رپز روی صندلی نشسته ام،حالا بعد یکسال دوباره خارش در ناحیه مقعد دچار شدم و خیلی هم عذاب اوره،ایا دوباره کیست مویی دارم یا اینکه خارش ربطی نداره.

      1. خارش در ناحیه مقعد معمولا ارتباطی به کیست مویی ندارد و ممکن است یکی از بیماری های ناحیه مقعد مثل هموروئید باشد. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  25. Avatar photo.. گفت:

    سلام خانوم دکتر من قبلاً یکم اضافه وزن داشتم والان لاغر شدم ولی حدود ۳الی ۴,روز موقعه نشستن درد داشتم بعد از سه چهار روز درد قطع شد ولی استخوانی همون قسمت وجود داره تا الان بهش توجه نکردم فکر کنم غضروفه بنظرتون کیست مویی هست؟

    1. سلام بدون معاینه نمی توان نظر داد. احتمال بروز کیست مویی در این ناحیه زیاد است. به خصوص که قبلا اضافه وزن هم داشته اید.

      1. Avatar photoمهران گفت:

        سلام خانم دکتر
        من پایین کمرم یک بر جستگی به وجود امده ایا کیست مویی است؟

        1. این امکان وجود دارد زیرا کیست مویی پایین کمر در مراحل اولیه فقط یک برآمدگی ساده است و علامت خاصی ندارد.

  26. Avatar photoالیاس گفت:

    سلام من دچار کیست مویی ام ولی چون زود مراجعه کردم به دکتر وقرص وپماد مصرف کردم دیگه چرک خارج نمیشه فقط خط سوراخش جاش مونده ایا به مرور زمان بسته میشه؟ و ایا ۳ هفته ای میشه که چرک بیرون نمیاد ایا خوب شده؟مررسی

    1. سلام کیست مویی با دارو درمان قطعی نمی شود و مجد عود خواهد کرد. جراح برای کاهش عفونت کیست مویی دارو تجویز می کند و بعد از کم شدن عفونت اقدام به تخلیه کیست و تخریب جدار کیست می نماید. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید و لیزر کیست مویی به روش بسته را انجام دهید.

  27. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام دردی پایین ستون فقرات بین مقعد و ستون فقرات دارم، ی برآمدگی سفتی ایجاد شده، نشستن و دراز کشیدن درد دارم ، میشه توضیح بدین چیه و باید چیکار کرد

    1. سلام احتمالا دچار کیست مویی پایین کمر شده اید. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته را برای درمان این بیماری انجام دهید.

  28. Avatar photoحمید گفت:

    سلام من یه بار کیست مویی را عمل فلاپ پوستی کردم کامل بسته شد ولی بعد چند وقت به علت فشار چند زخم کوچیک درش ایجاد شد تا وقتی موهای اطراف تمیز بود چرک نمی کرد ولی مو ها رشد میکردن و زیاد میشد کم چرک میکرد ولی الان چند روزه که با اینکه مو ها را تمیز کردم چرک میکنه و درد هم داره مشکل چیه؟

    1. سلام کیست مویی شما عود کرده است. به متخصص جراحی معالج یا یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. بهتر است موهای زائد ناحیه را با لیزر از بین ببرید.

  29. Avatar photoسعيد گفت:

    سلام روي قفسه سينه من به اصلاح چاكراه سينه حدود٧ يا ٨ عدد كيست هست كه دوسالي ميشه خوب نشدن و گاهي عفونت ميكنن و به تعدادشون اضافه ميشه هر چند وقت ايا اينها قابل برداشت با ليزر هستن توسط شما ؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. برخی از کیست مویی های سینه که بسیار ریز هستند را بهتر است با لیزر پوست که در کلینیک های پوست و مو موجود است درمان کنید. اما اگر کیست مویی بزرگ و ریشه دار باشد می توانیم با لیزر پرتوان آن را تخریب و تخلیه کنیم.

  30. Avatar photoآرش گفت:

    سلام خسته نباشید من ۴ سال هست که دارای کیست مویی هستم و پس از آخرین بار که عفونت از آن خارج شد الان تقریبا یکسال می باشد که این کیست عود نکرده است و بصورت یک گوشت اضافه است و من میترسم مجدد عود کن آیا باید این را هم عمل کنیم

    1. بله تا زمانی که جدار کیست مویی کاملا از بین نرود احتمال عود کیست مویی وجود دارد. بهتر است در اولین فرصت نسبت به جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی اقدام فرمایید.

      1. Avatar photoآرش گفت:

        من میخاستم جراحی کیست مویی انجام بدم فقط میخاستم بدونم شما انجام میدیم و اینکه دوران نقاهت چند روز هستش

      2. Avatar photoآرش گفت:

        خسته نباشید خانم دکتر من میخاستم عمل جراحی باز انجام بدم دوران نقاهت و استراحت در منزل چند روز هست

        1. سلام من جراحی باز انجام نمی دهم. معمولا 4 الی 8 هفته استراحت نیاز دارد. لیزر کیست مویی به روش بسته یک شب استراحت در منزل نیاز دارد.

  31. Avatar photoآرش گفت:

    من میخاستم جراحی کیست مویی انجام بدم فقط میخاستم بدونم شما انجام میدیم و اینکه دوران نقاهت چند روز هستش

  32. Avatar photoآرش گفت:

    درمورد جراحی میخاستم بدونم دوران نقاهت چند روز هستش

    1. سلام اگر لیزر کیست مویی انجام دهید و به روش بسته فقط یک شب در منزل استراحت می کنید و سه الی هفت روز بعد می توانید به محل کار خود بازگردید. برخی بیماران دو روز بعد به محل کار خود بازگشته اند. در عمل جراحی کیست مویی به روش باز و با تیغ و کوتر دوره نقاهت کمتر از یک ماه نخواهد بود. معمولا بیمار تا دو ماه درگیر ترمیم زخم باز کیست مویی می باشد.

  33. Avatar photoپرهام گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    دو تا سوال داشتم
    در جراحی با لیزر بعد از جراحی بخیه زده میشه؟؟
    درمان کیست مویی با هر شدتی که باشه با لیزر قابل درمان هست؟؟

    1. سلام در جراحی کیست مویی بسته بعد از اتمام جراحی بخیه زده می شود. معمولا کیست مویی با هر شدتی که باشد با لیزر پرتوان قابل جراحی و درمان است. از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  34. Avatar photoشمیم امینی گفت:

    سلام من چند ساله که درگیر یک جوش بزرگی که قرمز است و خون وچرک از آن می آید اول دکترها کپسول تجویز میکردند بعد یکی از دکترها لیزر را پیشنهاد کرد که در حال رفتن هستم

    1. سلام داروهای آنتی بیوتیک صرفا جهت کاهش عفونت و آماده سازی ناحیه برای جراحی کیست مویی تجویز می شود. بعد از اتمام داروها عفونت کیست مویی مجدد عود می کند. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته انجام شود.

  35. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقت به خیر .من کیست مویی دارم ودرواقع یه حفره ایجاد شده .من باید چکار کنم؟

    1. سلام بهتر است از درمان با لیزر کیست مویی به روش بسته و توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر سود ببرید. کیست مویی درمان دارویی ندارد و عمل جراحی باز هم بسیار سخت است.

    2. Avatar photoصدیقه گفت:

      کیست مویی منم هم بسته شده.هم خیلی کوچیکهاندازه سر سوزن.

  36. Avatar photoابوالفضل فلاحی گفت:

    سلام .خانم دکتر من امروز .بعد از ظهر که رفتم.دستشویی .در اطراف ناحیه مقعد .جوش یا برآمدگی نداشتم.شب که رفتم درد.داشتم.دسد زدم دیدم جوش خیلی بزرگیه.روز.بعد دست زدم خیلی کمتر شده بود.دقیقا کنار ناحیه مقعد.بنظر شما این کیست مویی هست یا یک جوش ؟

    1. سلام ممکن است آبسه یا کیست مویی همراه با عفونت باشد. ناحیه را دستکاری نکنید و به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید.

  37. Avatar photoعرشیا گفت:

    سلام
    من همروئید یا بواسیر دارم و اینکه دنبالچه من شکسته و در اون ناحیه درد خیلی زیادی هست
    میخواستم بپرسم احتمال این هست که آن برآمدگی که دکتر گفت بواسیر هست کیست مویی باشد؟
    چون من سوراخ یا حفره ای در آن ناحیه ندارم و خون و دیگر ترشحات نمی یاد

    1. سلام کیست مویی در ناحیه ای بروز می کند که مو میروید. اما هموروئید در واقع بالشتک های طبیعی داخل مقعد می باشند که به عمل دفع کمک می کنند. زمانی که متخصص تشخیص می دهد که شما دچار هموروئید شده اید یعنی پاکه های هموروئید یا همان بواسیر دچار التهاب و ناهنجاری شده اند. هموروئید ممکن است بدون درد و خونریزی و ترشح باشد و فقط بیمار احساس توده در ناحیه مقعد و یا مشکل در اجابت مزاج را گزارش نماید. گاها تغییرات شکل ظاهری مقعد نیز نشان دهنده بروز هموروئید می باشد.

  38. Avatar photoمهیار گفت:

    سلام. خانم دکتر من یه اطلاعیه خوندم که شما در استان بوشهر هم ویزیت میکنید. اگر درسته راه ارتباطی چی هست؟ خیلی ممنون

    1. سلام سال ها قبل از من دعوت شد که به بوشهر بیایم اما در حال حاضر قصدی برای سفر به بوشهر ندارم. شما می توانید از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور با واتساپ بگیرید. لطفا با مطب تماس بگیرید تا هماهنگی های لازم را برای شما انجام بدهند.

  39. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    خانم دکتر من یک دختر 19 ساله هستم و سطح هورمون های مردانه بدنم بیشتره، تا حدودی هم مربوط به ژنتیکی هست که از خانواده پدریم به ارث بردم
    PCOS هم دارم به صورتی که رشد موهای بدنم، مثل زیرگلو اتفاق میفته. چند وقتی هست که متوجه شدم، موقع استحمام، یک سری موی بیشتر کرک مانند در ناحیه بین دو باسن(ناحیه فوقانی)، همین محلی که میگین برای کیست مویی شایع است تجمع پیدا کرده. من هی محل رو تمیز میکنم اما مجددا متوجه میشم که این اتفاق داره میفته. اوایل فکر کردم که ممکنه اتفاقی موقعی که مثلا مو را شانه میکردم ریزش کرده و روی این ناحیه مونده، ولی بعد دیدم که خیر ربطی ندارد. به نظر شما کیست مویی دارم؟ آخه هیچکدوم از علائم بالا رو ندارم ولی بیماری دیگه ای هم به ذهنم نمیرسه که موجب این بشه

    1. سلام لیزر موهای زائد ناحیه را انجام دهید. به یک کلینیک پوست و موی معتبر مراجعه کنید که لیزر مناسب را برای شما انتخاب کنند. اگر مشکل شما فقط رویش موی غیرمتعارف باشد با لیزر موهای زائد مشکل شما حل می شود اما اگر برجستگی یا تغییر رنگی در ناحیه متوجه شدید احتمال کیست مویی وجود دارد و لازم است به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  40. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام
    من یه چیز سفت زیربغل ام در اومده ک دست ک میزنم درد میگیره و دردش شبیه کیست های مویی هست ک مدتی ب کشاله ب ران میزد و خوب شد. جه مدت صبر کنم و اگ خودش خوب نشد ب پزشک مراجعه کنم؟

    1. هم اکنون به پزشک متخصص مراجعه کنید. درضمن موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب از بین ببرید.

  41. Avatar photoدهقانی گفت:

    سلام خانم دکتر دختر من ۱۴ سالشه و پارسال متوجه شدیم که کیست مویی داره به دکتر هم مراجعه کردیم گفت عفونت داره و باید دارو مصرف کنه تا عفونت بر طرف بشه
    بعد از مصرف دارو ها دو باره به دکتر مراجعه کردیم و گفت عفونت بر طرف شده
    اما باید کیست برداشته بشه
    به دلیل اینکه سنش کم بود دکتر گفت فعلا نیازی به عمل نداره تا بزرگتر بشه بعدا عمل می کنه
    اما الان درد داره
    چکار باید بکنیم

    1. سلام تخلیه و درناژ کیست مویی در سن 14 سالگی مانعی ندارد. از آنجایی که نوجوان هستند و دختر هم هستند توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص ماهر انجام دهید که اسکار و جای زخم جراحی کیست مویی بر روی بدن ایشان باقی نماند.

  42. Avatar photoفریدون گفت:

    سلام خسته نباشید من امروز دیدم که سوراخ وسط دوباسن هست یعنی پایین کمر وبالای باسن .هرموقع میشینم درد داره ایا کیست مویی هست. پرمو هم هستم.ازشهرستان مزاحم میشم لطفا راهنمایی کنید باید عمل کنم فقط یه سوراخه به اندازه سر پایین میخ

    1. سلام امکان کیست مویی وجود دارد. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ویزیت هماهنگی های لازم جهت لیزر کیست مویی برای شما انجام می شود که برای آمدن به تهران معطلی نداشته باشید و یک روزه کار شما انجام شود.

  43. Avatar photoمریم مرعشی گفت:

    سلام من نزدیک یک سال پیش عمل باز کیست مویی داشتم و الان دوباره ترشح داره یعنی دوباره برگشته؟

    1. سلام بله امکان عود کیست مویی وجود دارد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  44. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر مریض اگر با ابسه عفونی کیست مویی مراجعه کنه بازم میشه با روش بسته لیزر کرد؟ بخیه میزنید یا باید باز بمونه؟

    1. سلام در برخی موارد انجام میشه اما اغلب توصیه می شود که سرپایی آبسه تخلیه شود و بعد از چند روز جراحی با لیزر کیست مویی به روش بسته انجام شود. جراحی های من با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک انجام می شود.

  45. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشی من پسره ۲۸ساله هستم ببخشید ی چندماهی هست که باسنم خیلی بادکرده و فروع رفتی مو هم داخل بدنم به وجود اومد بایدچیکارکنم ممنون میشم اگه کمکم کنیدتشکر

    1. سلام اگر دچار کیست مویی شده باشید لازم است که موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و برای تخلیه و درناژ کیست از لیزر یا یکی از روش های جراحی استفاده کنید.

  46. Avatar photoپوریا گفت:

    سلام ببخشید من حدود ۶ ماه پیش عمل بسته کردم ولی هنوز سوراخ هاش وجود داره و ترشحات و مو ازش در میاد میخواستم بدونم که طبیعیه؟

    1. سلام خیر طبیعی نیست. موهای زائد را با یک روش مناسب از بین ببرید و به جراح معالج خود هم مجدد مراجعه کنید.

  47. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من نزدیک دو ماه پیش عمل جراحی بسته داشتم همه چیز خوب بود تا یه هفته پیش سوراخی که براثر کیست مویی ایجاد شده بود دوبار باز شد خون داره ولی بدون ترشح و بو.با اینکه تا یه هفته قبل سوراخ داشت کم کم پر میشد به دکترم گفتم گفت باید بریم اتاق عمل تا بخیه زده بشه میخواستم بدونم ممکنه بدون عمل هم جوش بخوره یا اینکه دلیل جوش نخوردنش بعد دو ماه چی میتونه باشه؟

    1. سلام اگر جراح معالج شما تشخیص داده اند که لازم زخم بخیه بخورد احتمال بسته شدن زخم شما پایین است. به چند دلیل ممکن است محل جراحی کیست مویی باز شود. ابتدا از بین نبردن موهای زائد ناحیه که منجر به بروز عفونت می شوند و دوم فشار بر ناحیه. برخی بیماران نیز تحت جراحی وسیعی قرار می گیرند و به طور کل ترمیم زخم خوبی ندارند. در هر صورت باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی را اعلام کرد.

      1. Avatar photoزهرا گفت:

        من یه مدتی بغل کشاله رانم کبود شده بود الان زیرش باد کرده و سفت شده ممکنه کیست مویی باشه؟
        من به توار بهداشتیم اخه حساسیت نشون میده بغل پاهام ولی نمیدونم کیست مویی هسا یا نه

        1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه می توان نوع بیماری را تشخیص داد.

  48. Avatar photoایمان گفت:

    سلام آیا بعد از عمل باز روی پشت خوابیدن مشکل ندارد؟

    1. این مورد را باید با جراح معالج خود چک کنید. انواع کیست مویی و انواع روش های عمل جراحی کیست مویی با هم متفاوت است. معمولا به پشت خوابیدن مشکلی ایجاد نمی کند مگر در مواقعی که زخم باز باشد.

  49. Avatar photoصدیقه گفت:

    سلام.من اتفاقی با کیست مویی اشنا شدم ومتوجه شدم منم یک سوراخ ریز اندازه سر سوزن روی دنبالچه دارم که هرچن روز کوچولو تیر میکسه خاستم ببینم من گه بچه ۶ ماهه دارم باید عمل کنم یا چون خیلی کوچولو میشه بادارو رفعش کرد

    1. سلام کیست مویی با دارو درمان نمی شود اما می توانید با مراقبت های خانگی از حاد شدن آن جلوگیری کنید تا در زمان مناسب نسبت را جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. موهای زائد ناحیه را هم حتما با یک روش مطمئن مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  50. Avatar photoعلی امیری گفت:

    سلام خانم دکتر، من حدود 14سال پیش کیست مویی پایین کمر داشتم که همان موقع هم عمل کردم و بخیه زدن ، اما حدود 5ساله با اینکه هیچ اثری از چرک یا جای کیست موئی نیست اما بعضی مواقع وقتی زیاد رو صندلی یا جایی می‌شینم، احساس درد میکنم ، به نظرتون این درد از چی می‌تونه باشه؟ بابت توجهتون متشکرم

    1. سلام به ناحیه فشار وارد نکنید و موهای زائد ناحیه کیست مویی را با یک روش مطمئن مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. اگر بهبودی حاصل نشد حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  51. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من واکسن کرونا زدم ۷ روز دیگه عمل باز کیست مویی دارم، آیا می تونم عمل انجام دهم. با تشکر خلج

    1. سلام اگر جواب تست کرونای شما منفی باشد بله می توانید. توصیه می شود دو هفته قبل و بعد از هر نوع جراحی از زمان تزریق واکسن کرونا گذشته باشد.

  52. Avatar photoسپیده گفت:

    سلام من ۲ماهه که موبرگشتی دارم میخواستم بدونم که باید چه کارکنم؟ عمل لازمه؟لیزرچی؟ من موبرگشتیم عفونت هم داره سه تا سوراخ شده و باهم فاصله دارن

    1. سلام موی برگشتی یا کیست مویی حتما باید توسط یک متخصص تخلیه و درناژ شود. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر را انجام دهید.

      1. Avatar photoرها گفت:

        سلام وقت بخیر من چند روزی هست در کنار اطراف معقدم یه التهاب کوچک یا نمی‌دونم یه ضایعه کوچک رو حس میکنم ولی احساس درد و خونریزی و خارش و سوزش ندارم ممکنه هموروئید باشه ؟

        1. سلام بله امکان هموروئید داخلی بیرون زده وجود دارد. معمولا هموروئید داخلی درد و خونریزی ندارد.

          1. Avatar photoنرگس محمود فراجرد گفت:

            سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر من یک دونه خیلی بدی روی باسنم زده بعد متوجه شدم کیست موییه میخواستم بدونم اگه عمل کنم زخمش کاملا ترمیم میشه یا میمونه!

          2. اگر با لیزر کیست مویی و به روش بسته و پلاستیک توسط جراح ماهر انجام شود اثری از ناحیه جراحی باقی نخواهد ماند.

  53. Avatar photoفرناز نوراللهی گفت:

    سلام خانم دکتر آیا کیست مویی باعث درد شدید در ران وپا میشود

    1. سلام خیر معمولا ارتباطی به هم ندارند.

      1. Avatar photoh.m گفت:

        سلام خانم دکتر کنار کشاله ی رانم یه چیزی شبیه گوشت اضافه دراومده که گاهی اوقات ازش چرت خارج میشه و کوچیک میشه بعد از یه مدت دوباره بزرگ میشه و خیلی سفته. علتش چیه؟ و چجوری درمان میشه؟

        1. سلام ممکن است کیست مویی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر کیست مویی یا لیپوم باشد به طور سرپایی با لیزر تخلیه و خشک می شود و دیگر عود نمی کند.

  54. Avatar photoحسنی گفت:

    سلام خانم دکتر . متشکر از زحماتتون. خواستم بدونم در ارومیه دکتری هستش که عمل لیزری کیست مو انجام بده اگر بود لطفا شمارشو اس مس بدین. خیلی متشکرم

    1. سلام متاسفانه کسی را نمی شناسم. مهارت و تجربه متخصص جراحی برای این نوع جراحی بسیار مهم است.

  55. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام خانم دکتر
    بهبود زخم عمل کیست مویی من به روش باز 4 ماه طول کشیده و الان سطحش صاف صاف شده است
    ولی وقتی که توی ماشین میشینم بعد 15 یا 20 دقیقه شروع به درد گرفتن میکنه، و ناحیه بعبود یافته و زیر آن بی حس است

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. درضمن به محض احساس درد فشار را از روی ناحیه بردارید و برای نشستن یک بالش نرم استفاده کنید.

      1. Avatar photoعرفان کریمی گفت:

        سلام خانوم دکتر خسته نباشید من حدود ۷۰روزه کیست مویی انجام دادم ب روش باز که بهبودیش داشت عالی پیش میرفت ولی آلان مدتیه سوراخش باز شده البته ن ب طور کامل خیلی کم و داخل زخمو ک نگاه میکنم یه سوراخ دیگه هست آیا کیست من عود کرده و مشکلی داره؟

        1. سلام احتمالا موهای زائد ناحیه را از بین نبرده اید. حتما موهای زائد را با دقت از بین ببرید و به جراح معالج خود نیز مجدد مراجعه کنید.

  56. Avatar photoمهدی گفت:

    خانم دکتر من یه برآمدگی پایین کمرم دارم که کمی قرمز و دردناکه خیلی هم پر مو هستم اما سوراخ و ترشحی نداره میشه راهنمایی کنید که چیه و چی کار کنم؟ ممکنه کیست مویی باشه؟ یه همچین برجستگی کوچیکی لیزر و جراحی لازم داره؟

    1. سلام احتمال این که کیست مویی باشد زیاد است. موهای زائد ناحیه را هر هفته به خوبی تمیز کنید یا لیزر موهای زائد را انجام دهید. کیست مویی در هر مرحله ای که باشد با دارو درمان قطعی نمی شود و لازم است جراحی و درناژ شود که عود نکند. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک بهترین روش درمان کیست مویی است.

  57. Avatar photoمنصور گفت:

    سلام
    برای پسر ۱۶ ساله من عمل باز کیست مویی پایین کمر انجام دادیم. حفره عمل کاملا پر شده است اما زخم هنوز جوش نخورده و بسته نشده است.
    به نظر شما علت چه می تواند باشد؟

    ممنون

    1. سلام زخم باید نهایت تا دو ماه بعد از جراحی باز بسته شود. بهداشت زخم و از بین بردن موهای زائد ناحیه و تغذیه مناسب در بهبود سریعتر زخم موثر است.

  58. Avatar photoیوسف گفت:

    سلام خانمم پنج سوراخ پشتش داره ولی نه دردی نه چیزی به نظرتون کیست مویی هست

    1. سلام بله امکان دارد بیمار کیست مویی، درد و علامت خاصی جز برآمدگی یا سوراخ در ناحیه نداشته باشد.

  59. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقتتون بخیر من کیست مویی دارم بشدت هم کمردرد دارم واسه اینکه بدونم این دردکمرم از چیه آم آرآی جوابگو هستش که انجام بدم.ممنون میشم راهنماییم کنین

  60. Avatar photoسپیده گفت:

    سلاممیخواستم بدونم هزینه لیزر چقدر میشه؟؟؟
    من موبرگشتی دارم و۱۵سالمه سه تاسوراخ ریزدارم میشه که لیزر کنم؟؟

    1. سلام هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه مشخص می شود و حدود هزینه را هم می توانید تلفنی از مطب بپرسید. معمولا امکان لیزر کیست مویی در اکثر نواحی بدن به خصوص در پایین کمر وجود دارد..

  61. Avatar photoاراد کاویانی گفت:

    سل……سلام مجدد خانم دکتر من توی شرایط بدی هستم و همه نظر ها خوندم اما چیزی مشابه خودم ندیدم من ۱۳ روز پیش عمل کیست موی بسته فلپ انجام دادم تا ۷ روز درن بهم وصل بود بعد کشیدن درن دکتر گفت عفونت کرده و بدون بی حسی ۲۵ بخیه کند دوباره بخیه زد تا ۱روز خوب بود اما الان از یکی از بخیه هاشدید خون ابه میاد و درد خیلی شدیدی داشتم این مدت خانم دکتر ایا من درست عمل نشدم من ب دکتر گفتم لیزر انجام بده و قبول کرد بعد اون گفت قسمتی باز میمونه فلپ میکنم ک احتیاج ب پانسمان نباشه ولی این اتفاق نیوفتاد و خواستم بدونم اگر زخم پانسمان نکنم بزارم هوا بخوره مشکلی داره و این خون ابه ها طبیعی هستن و بعد عمل ب شدت گوش سمت چپم درد میکنه تمام مراحا بهداشتی رعایت کردم خانم دکتر خیلی نگرانم هر روز پیام میزارم ترو خدا جوابم بدید

    1. سلام متاسفانه عمل جراحی کیست مویی به روش فلپ اسکار جراحی و تعداد بخیه بسیار زیادی دارد. در مورد باز گذاشتن یا باز نگذاشتن زخم کیست مویی شما نمی توانم نظر بدهم زیرا شما را معاینه نکرده ام. آنچه که بسیار مهم است این است که زخم را تمیز نگهدارید و موهای زائد را طوری از بین ببرید که داخل زخم نرود. در کمتر از دو ماه نیز باید زخم بسته و ترمیم شود. در غیر این صورت احتمال عود و عفونت زیاد است.

  62. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر
    من مشکل کیست رو دارم و کیست ترکیده به پزشک جراح مراجعه کردم و ایشون تاکید بر عمل سنتی دارن و لیزر رو رد میکنن به خاطر همین دیگه نرفتم اونجا به یه جراح دیگه هم مراجعه کردم باز همون جواب رو گرفتم با توضیحات شما تصمیم بر عمل لیزری دارم ولی متاسفانه تو رشت نمی دونم که با لیزر همل میکنه

    1. سلام تمام روش های جراحی کیست مویی خوب است و من هم هیچ روشی را رد نمی کنم به شرطی که پزشک مهارت کافی در آن روش را داشته باشد تا بیمار دچار عود و جای زخم و اسکار نشود. مورد دیگر در انتخاب بهترین روش درمان کیست مویی این است که بیمار دوران نقاهت کوتاهی را طی کند. خوشبختانه بیماران من که با لیزر کیست مویی و به روش بسته و پلاستیک جراحی می شوند کوتاهترین زمان نقاهت نسبت به دیگر روش ها را طی می کنند. متاسفانه در رشت متخصص جراحی و لیزر نمی شناسم اما می توانید برای این جراحی یک روز به تهران مراجعه کنید و سپس به شهر خود بازگردید. برای ویزیت قبل از عمل هم امکانات ویزیت آنلاین هم فراهم است.

  63. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود 30 روز از عمل کیست مویی باز میگذره در پایین روی زخمم یک سوراخ ایجاد شده ایا غیر طبیعیه؟

    1. سلام اگر زخم بازتر شده است و یا این سوراخ حاوی مو و غیره است لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه عمل جراحی کیست مویی را به درستی از بین ببرید و مراقب باشید داخل زخم نرود.

  64. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من یه هفته پیش رفتم دکتر جراح کیست مویی رو برام جراحی کرد الان وقتی استراحت میکنم مشکلی ندارم ولی وقتی میرم سرکار چند ساعت بعد دچار سردرد شدید وحالت تهوع میشم میخواستم بدونم بخاطر جراحیه یا مشکل از چیز دیگه ایع چون قبل عمل جراحی اصلا این مشکل و نداشتم
    باتشکر از زحمات شما

    1. سلام جراحی کیست مویی ارتباطی با این موضوع ندارد. ممکن است از عوارض بیهوشی یا بی حسی اسپاینال باشد. بیمارانی که بعد از بی حسی اسپینال زیاد راه می روند و استراحت نمی کنند دچار این عوارض می شوند.

  65. Avatar photoawmir گفت:

    سلام خسته نباشید. حدود سه هفته هست عمل سینوس مویی به روش بسته انجام دادم و الان یک هفتس که بخیه هام رو برداشتم. خواستم ببینم از چه زمانی با توجه به موقعیت شغلیم میتونم شروع به دویدن و ورزش کنم؟ و اینکه از کی میتونم محل زخمو اصلاح کنم؟ ممنون ازتون

    1. سلام من از موقعیت شغلی شما اطلاع ندارم. این نکته را در نظر داشته باشید که نباید طولانی بر روی ناحیه بنشینید. نباید فعالیت بدنی و ورزش شما در حدی باشد که محل عمل درد بگیرد یا بر اثر کشیده شدن پوست محل جراحی باز شود. اصلاح موهای زائد را از حالا شروع کنید و همواره ناحیه را تمیز و خشک و عاری از مو نگهدارید که دچار عود نشوید.

  66. Avatar photoویدا گفت:

    سلام من جراحی لیزر کیست مویی داشتم و الان ۳ روز از عمل می گذرد یک لایه سبز و زرد و سفیدی روی قسمت جراحی شده تشکیل شده، خطرناک است؟

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید. به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  67. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر بغل الت تناسلی پسرم ۷ سالشه حالت یه حفره هست چند وقتی یه بار حالت یه سفیدی میاد بیرون ازش و سفت هست و جالبه فقط روی پوسه مثل این که از دو طرف راه داره مثل این که یه سوزن کردی اینطرف پوست اون طرف در اومده و حالا از دو طرف راه داره چند وقتی یه بار تخلیش ممیکنمم دو باره پر میشه به نظر شما چه کار میشه کرد که دیگه پر نشه

    1. سلام به یک جراح اطفال مراجعه کنید. احتمالا دچار فیستول شده اند. حتما پی گیری بفرمایید و خودتان آن را دستکاری نکنید.

      1. Avatar photoثنا گفت:

        سلام خانم دکتر من کیست مو دارم شاید یک سال دوسال بشع همچین مشگلی دارم خود به خود میبینی باد کرده بعدیه روز خون یاعفونت میادبیرون خیلی دردناکه اگه جراحی نکنم به این زودی ها به بیماری دیگه دجارمیشم یان

        1. سلام بله اگر کیست مویی درمان نشود دچار فیستول و آبسه های پیشرفته خواهید شد. در برخی موارد بافت ناحیه به شدت آسیب می بیند و حتی باعث نکروز بافت می شود.

    2. Avatar photoسهیل گفت:

      با سلام.ممنون از سایت خوب و جامعتون.
      17 روز از عمل کیست مویی من میگذره و به گفته دکتر باید 3 روز دیگر بخیه هارو بکشم،ترشح زرد کمی دارم.بیشتر زخم خشک شده ولی قسمت کوچکی از زخم سفید است و خشک نشده.
      خواستم ببینم طبیعیه این وضعیت؟و اینکه تو این وضعیت میتونم بخیه هام رو بکشم یا نه؟

      1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. شما باید هر روز زخم را با سرم شستوشو تمیز کنید. اگر زخم باز نشده و درد ندارد جای نگرانی نیست. اگر موهای زائد را نمی توانید کامل از بین ببرید از موچین برای تمیز کردن موهای ناحیه کمک بگیرید. برای کشیدن بخیه کیست مویی در زمان مقرر به جراح معالج خود مراجه کنید.

  68. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز من ۶ روز عمل سینوس انجام دادم چون دکترم شیش ماه ایران هستن شیش ماه خارج ازکشوره نتونستم باهاشون ملاقات داشته باشم من با دکتر دیگه صحبت کردم ایشون ب من گفتن هر روز برم حموم جای زخمو بشورم بد سشوار بکشم ی کرم دادن ک بعد از زد عفونی داخل زخم بریزمو پانسمان کنم بعضی موقعه ها خونریزی می کنم ایا اب برای زخم خطر ناک نیست از هرکسی میپورسی میکن اب عفونت میاره تشکر می کنم اکه کمکم کنید

    1. سلام، زخم باز کیست مویی را با سرم شستوشو تمیز کنید. بهتر است با آب معمولا داخل زخم را نشویید.

  69. Avatar photoهادی گفت:

    سلام، من چند روزه عمل باز کیست مویی انجام دادم تو اين چند روز بعد از عمل هیچ گونه دردی نداشتم ولی بعد از چند روز تویی تکون اولیه درد مثل تیر کشیدن از پایین کمر احساس میکنم خواستم ببینم عادیه؟ با سپاس

    1. سلام این دسته از دردها معمولا نشانه عفونت است. بهداشت و مراقبت های زخم را به خوبی رعایت کنید و به جراح معالج خود مجدد مراجعه کنید.

  70. Avatar photoNima گفت:

    سلام. ببخشید من به یه دکتر مراجعه کردم گفتن که یازده تا کیست مویی پشتم تشکیل شده. میخوایتم بدونم این حجم رو هم میشه با لیزر درمان کرد؟

    1. سلام بله معمولا می شود. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام می شود. من لیزر کیست مویی را با لیزر پرتوان جراحی انجام می دهم و کاملا ریشه های کیست برداشته می شود.

  71. Avatar photoمهدی عبدی گفت:

    سلام.
    خانم دکتر من حدودا ۱۷ روز قبل به عمل باز کیست مویی رفتم یک هفته بعد از عمل بخیه هامو برداشتم به گفته ی پزشکم یک بار صبح و یکبار شب پانسمانم را عوض میکنم قسمتی از زخمم هم باز شده و ترشحات و خون آبکی و چرک دارد شما راهنمایی کنید چیکار کنم

    1. سلام موهای زائد ناحیه را به طور کامل از بین ببرید و هر روز ناحیه را با سرم شستشو تمیز کنید. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و طبق دستورات ایشان عمل کنید.

      1. Avatar photoارمان گفت:

        سلام خسته نباشید…من ۴۰روزه که جراحی باز کیست مویی انجام دادم که ۲۰روز اول همه زخمم جوش خورد فقط یک قسمت از ناحیه پایین ازش باز مونده مقدار کمی ترشح دارم اما بو نداره خواستم ببینم این روند عادیه؟وچیکار کنم ک‌ زخمم زودتر جوش بخوره؟ه

        1. از عسل خالص یا داروهای ترمیم کننده زخم استفاده کنید. موهای زائد را هم همیشه تمیز کنید.

  72. Avatar photoایمان گفت:

    سلام دکتر
    من یه جوش بر روی شکاف بین سینه هام در اومده نزدیک دوسال هست هی چرکاشو خالی میکنم ولی مجدد پر میشه الان سیاه هم شده ولی دردی ندارم چی توصیه میکنین؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است که کیست مویی توسط متخصص تخلیه و درناژ شود در غیر این صورت دائم عود می کند و عارضه دار می شود.

  73. Avatar photoZahra گفت:

    سلام من خط باسنم از این سوراخ ها داره اما مویی توش نیست خیلی میترسم اول یکی بود ب مرور رمان شده سه تا‌.اگر مو نباشه و چرک هم نباشه خطرناک نیست؟باید چکار کنم؟خجالتم میکشم دکتری برم

    1. سلام کیست مویی مثل آپاندیس نیست که نیاز به جراحی فوری و اورژانسی داشته باشد. اما اگر دچار آبسه و عفونت شود بیمار دچار درد شدید می شود و ممکن است از شدت درد به طور اورژانسی به متخصص مراجعه کند. مراجعه به دکتر بابت کیست مویی خجالت ندارد و بیماری شایعی می باشد.

  74. Avatar photoارش گفت:

    س خانم دکتر من بین مقعد والت تناسلی پوستش قرمز شده احتمالش هست که کیست مویی باشه

    1. سلام بدون معاینه نمی توان نظر داد. هرجایی از بدن که رویش مو وجود دارد احتمال بروز کیست مویی هست.

  75. با سلام خدمت خانم دکتر سعادتی

    من یک هفته هستش که عمل جراحی کیست مویی به روش سنتی انجام دادم و زخمم باز هستش. هر روز زیر آب ولرم شستشو اطراف زخم رو شستشو داده و داخل زخم رو آب می گیرم. هر روز با سرم شستشو ضدعفونی میشه و گاز استریلش تعویض میشه و یک پمد که دکتر تجویز کرده داخلش زده میشه. الان ترشحاتشم رفته رفته کمتر میشه. هر 6 ساعت یکبار هم به تجویز جراح سفالکسین می‌خورم. فقط یه مشکلی که هست اینه که دو روزی میشه بالای زخمم بدجور خارش داره اینگار که مثلا پشه زده باشه کمی هم سوزش داره. خارشش کمی اعصاب خورد کن شده لطفا را هنمایی کنید

    1. سلام معمولا این شرایط عادی است. با جراح معالج خود در تماس باشید. موهای زائد را هم از بین ببرید.

  76. Avatar photomehdi گفت:

    سلام خانوم دکتر من یه کنکور هستم و متاسفانه همیشه طوری میشینم ک فشار روی دنبال چه ام هست و چهار ماه پیش قبل کنکور یه بار یه جوش خیلی بزرگ رویاین نقطه زد تا جایی که نمیتونستم راه برم و تا بالای کمرم سفت شده بود..تا این ک خالی شد و دردی نداشتم تا الان ک دوباره شروع ب درس خوندن کردم دوباره اون جوش زده شد ولی این دفه دیگ دردش کمتر بود و سریع هم سرباز کرد و فقط چرک سفید اومد بیرون ….بنظرتون کیست مویی هست!؟

    1. سلام احتمال کیست مویی وجود دارد. بهتر است برای نشستن از یک بالش نرم استفاده کنید و برای لیزر کیست مویی به روش بسته نیز اقدام فرمایید.

      1. Avatar photomehdi گفت:

        برای معانیه انلاین باید ب چ شماره ای پیام بدم؟

  77. Avatar photoحسین گفت:

    سلام و عرض ادب
    اردیبهشت امسال عمل باز کیست مویی انجام دادم و بعد از دوماه نگهداری و شستشو و… بسته شد ولی پس از گذشت دو ماه دوباره متورم شده و از یک سوراخ کوچک عفونت و خون خارج میشه.
    آیا دوباره باید عمل جراحی باز انجام بدم یا امکان عمل لیزر و خلاص شدن از شرّ این ضایعه رو دارم؟

    1. سلام اگر موهای زائد ناحیه را از بین نبرید کیست مویی مجدد عود می کند. برای لیزر کیست مویی لازم است که معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد.

  78. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام وقت بخیر
    یه خراش کوچک تو قسمت تحتانی بدنم وجود داره که یبار متونجه شدم از بدنم چرک و خون اومده بعداز این اتفاق بدنم اصلاح کردم و هیچ گونه علایمی دیگه نموند ایا باید به دکتر مراجعه کنم و آیا جای نگرانی خاصی هست بخاطر اومدن خون؟

    1. سلام اگر دچار کیست مویی شده باشید احتمال عود و عفونت وجود دارد. بنابراین به یک متخصص مراجعه کنید که توده کیست مویی تخلیه و درناژ شود .

  79. Avatar photomehdi گفت:

    در چه صورت کیست مویی نیست و فقط یه ابسه هست!؟ چون ااین جوش جدید کنار جوش قدیمی هست و این ک اون ناحیه قبلی هیچ دردی نداره و این ک وقتی خالی شد اخراش دیگ خون میومد بیرون . اگ دیگ ابسه ای ایجاد نشد ینی کیست مویی نیست !؟ و این که اگ بخوام عکسش رو بفرستم براتون کجا بفرستم

  80. Avatar photomehdi گفت:

    برای معانیه انلاین باید ب چ شماره ای پیام بدم؟

  81. Avatar photoحیدری گفت:

    سلام وقت بخیر دختر ۱۵ ساله دارم سه ماهه پیش کیست مویی باز شده داشت و جراحی سرپایی شده اما هنوز جوش نخورده پیش متخصص جراح بردم میگن خودش جوش میخوره بنظر شما منتظر باشیم همچنان خودش جوش بخوره یا بنظرتون حتما باید لیزر بشه
    ممنونم اگر پاسخ بدید

    1. سلام اگر بیشتر از 2 ماه است که زخم باز مانده و هیچ پیشرفتی در ترمیم زخم مشاهده نمی شود حتما باید به یک متخصص مراجعه کنید و این مورد را پی گیری نمایید. در مورد لیزر کیست مویی ایشان نمی توان بدون معاینه نظر داد.

      1. Avatar photoدهقان زاده گفت:

        سلام خانم دکتر
        من یه دمل چرکی انتهای باسنم زد که به شدت درد داشت و بعد چند روز خودش ترکید و چرکش خارج شد حالا یه تیکه پوست اضافه مونده ازش و اینکه یکسره خون میاد ازش باید چیکار کنم؟

        1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که به طور اصولی تخلیه و جراحی شود. زیرا مجدد عود خواهد کرد.

  82. Avatar photoعباس گفت:

    سلام آیا میتوان موهای روی کیست را تمیز کرد؟
    چگونه بهتر است که تمیز کنیم؟

    1. سلام بله بهتر است با تیغ و موچین و یا لیزر موهای زائد انجام شود. معمولا کرم موبر به پوست ناحیه آسیب می رساند.

  83. Avatar photoپرستو گفت:

    سلام لطفا کمک کنید
    من سال دوم کنکورم هست و نشستن های متوالی داشتم واسه درس خوندن یعنی حدود 10-12 ساعت یا بیشتر در طول روز میشینم
    ناحیه پایین کمرم همون دنبالچه پوستش درد میکنه و احساس میکنم دردش سطحی هست مثل سوزش
    اما داخل پوستم درد نمیکنه وقتی هم لمسش بکنم درد میگیره اما کاری بهش نداشته باشم معمولا درد نمیکنه
    اصلا ترشحی حفره ای چیزی هم ندیدم اون قسمت
    فقط ی مقدار پوستش قرمز شدع
    اصلا برآمدگی چیزی هم نداره
    ت رو خدا بگین چیکار کنم😥😥😭😭😭 خیلی حالم بده انقدر استرس دارم ک نمیتونم درس بخونم
    همش دارم ب جراحی فکر میکنم 😭😭
    فعلا هم نمیتونم برم پیش پزشک خیلی ب درسم لطمه وارد میشه و از طرفی هم خجالت میکشم 😭😭😭😭
    لازمه ب پزشک مراجعه کنم ؟ 9 ماهه دیگه کنکورمه بذارم برای ان موقع😓😓😓؟

    1. سلام حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا باقی مانده این 9 ماه را با آرامش خاطر درس بخوانید. لیزر کیست مویی مشکلات جراحی باز را ندارد. چه به کیست مویی مبتلا باشید و چه نباشید در هر صورت این مسئله خجالت ندارد. برای نشستن از یک بالش نرم یا رینگ استفاده کنید و برای مدت طولانی روی یک ناحیه ننشینید که خونرسانی دچار اختلال شود. همواره ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  84. Avatar photoاکبر گفت:

    سلام ،مبلغ ویزیت برای ویزیت ان لاین چقدره؟؟

    1. سلام لطفا تلفنی از مطب سوال بفرمایید. با مبلغ ویزیت حضوری تفاوتی ندارد.

  85. Avatar photoerfan گفت:

    سلام عرض میکنم دکتر من تقریبا ۹ ماهه که کیست مویی دارم البته اصلا با چشم معلوم نیست و مثل یه جوش زیرپوستی که خودم فقط حسش میکنم
    چند سوال دارم
    عمل لیزر کجا انجام میشه؟
    و این که بی حسی موضعی هست یا نخاعی؟

    1. سلام لیزر کیست مویی در کلینیک تخصصی و با بی حسی نخاعی انجام می شود.

  86. Avatar photoramtin گفت:

    با عرض سلام و وقت بخیر خدمت شما ، ببخشید من حدود ۶ هفته قبل ۲ تا سینوس که در ناحیه پشت من ایجاد شده بودند را به صورت بسته و با بخیه عمل کردم و ناحیه عمل تا حدودی خوب شده بود ولی دیروز ساعات زیادی را بر روی صندلی نشستم و یک سوراخ خیلی کوچک در جای عمل ایجاد شد و از آن آب خون آمد به همراه بوی بد ولی دوباره استراحت کردم و امروز فقط یک مقدار کمی ترشح آمد و دیگر خون نبود ، می خواستم سوال کنم که آیا این اتفاق طبیلی است یا سینوس من عود کرده و اینکه آیا باید نگران باشم یا خیر ؟
    با تشکر از توجه شما .

    1. سلام این وضعیت طبیعی نیست. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه را هم به خوبی از بین ببرید.

  87. Avatar photoجواد گفت:

    سلام قسمت انتهای ستون فقراتم بین دوتا باسن یه سوراخ ریز شده که میخارونم خون میاد ولی اصلا چرک و درد نداره به نظرتون کیست مویی هست؟
    و اگه هست چقد وقت دارم درمان کنم؟ خارج از کشور هستم یه ماه دیگه ایران میرم

    1. سلام به احتمال زیاد کیست مویی است. برای اطمینان می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  88. Avatar photoFatemeh گفت:

    سلام ممنون از مقاله ی مفیدتون. ببخشید من پارسال به این کیست دچار شدم و عمل بسته انجام دادم و الان دوباره برگشته میخواستم ببینم میتونم اینبار لیزر انجام بدم یا دکتر خودشون باید تشخیص بدن؟

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. لازم است معاینه شوید و میزان اسکار جراحی قبلی بررسی شود. همانطور که می دانید روش جراحی بسته کیست مویی ما با لیزر پرتوان و به روش پلاستیک است یعنی اسکار و جای عمل باقی نمی ماند. اگر بافت وسیعی طی عمل قبلی آسیب دیده باشد امکان جراحی بسته به روش پلاستیک امکانپذیر نیست. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  89. Avatar photoبهار گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر. من پارسال دی ماه عمل باز کیست مویی پایین کمر داشتم… اما هر ازگاهی ی سوراخ سطحی همونجا میزنه بعد که با پانسمان و بتادین چند روزی بهش میرسم خوب میشه…دوباره 2 هفته بعدش باز میشه…زخمه عمق نداره (شبیه اسکار پوستی)….ولی دقیقا همونجاییه که سینوس موییه بود…چرک بو هم نداره …ممکنه عود کرده باشه؟ یا این طبیعیه ?

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست و زخم باز کیست مویی لازم است در کمتر از 2 ماه کاملا بهبود یابد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد برای شما کرم ترمیم کننده زخم و یا درناژ مجدد زخم تجویز شود. از بین بردن کامل موهای زائد ناحیه را هم فراموش نکنید.

      1. Avatar photoبهار گفت:

        خانم دکتر من بعد عملم ب صورت مرتب به دکترم مراجمعه کردم اما میگفت نگران نباش جوونی و زخمت بسته میشه…این ضخمه بعضی اوقات حالت تورفتگی اسکار مانند داره بعضی اوقات یه حالت التهاب مثل جوش داره(پایین کمرم کاملا بدون مو هست و شیو لازم نداره)…الانم کنارش یه سوراخ سیاه زده… شهرستان هستم و دکتر دیگه ای هم تو شهرمون نیست. عمل با لیزری که شما انجام میدید بدون برش و بخیه هست؟ و اینکه بزارم سال جدید عمل کنم طوری میشه؟

  90. Avatar photo. گفت:

    سلام من اوایل دچار زخم بستر بودم و حفره کوچکی در پایین کمرم بود و ترشحاتی داشت الان تبدیل به یک برجستگی شده و شبیه کیست مویی هست میشه بدونم که میشه بدون مراجعه به پزشک این مشکل رو حلش کرد؟

    1. سلام اگر کیست مویی باشد نمی توانید بدون مراجعه به پزشک آن را درمان کنید. زخم را دست کاری نکنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. توصیه می کنم برای درمان کیست مویی، لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  91. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام من سه ماه پیش عمل باز کیست مویی انجام دادم الان چند روزه قسمتی ک عمل کردم درد می کنه و عفونت خارج میده الان ک نگاه کردم دیدم یه قسمت سیاه شده مشکل چیه؟

    1. سلام احتمالا بیماری شما عود کرده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  92. Avatar photoMahsa گفت:

    سلام خانوم دکتر سعادتی خسته نباشید
    من الان دقیقا یک هفته اس که عمل کیست مویی باز کردم ولی خیلی درد داره و زمان میبره تا خوب شه امکانش هس که الان برم بخیه کنم عوارض یا خطری نداره!؟ ممکنه بعد بخیه عفونت کنه یا مشکل ساز شه برام!؟

    1. سلام معمولا این عمل بعد از عمل باز کیست مویی بعید است.

      1. Avatar photoMahsa گفت:

        به پزشک معالجم گفتم ایشون چیزی نگفتن ولی من خودم میترسم ک عفونت کنه ودوباره مشکل شه برام

        1. عفونت کیست مویی در مواقعی که آبسه دارد به طور سرپایی و موقت تخلیه می شود و حتما باید برای جلوگیری از عود آن برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  93. Avatar photoMobin گفت:

    سلام من یه دو روزقبلش زخمم بسته شد بعدش والیبال بازی کردم. بعدش الان جای عملم درد می کنه و همچنین یه مایعی میاد ولی مثل اون دفه کیست در آوردم نه بو میده نه اون مایع ها مثل اونن لطفا راه نمایی کنید
    و میتونم برم مدرسه یا نه

    1. دو روز بعد از بسته شدن زخم نباید والیبال بازی کنید. پوست کشیده شده و ناحیه عمل دوباره باز شده. به جراح معالج مراجعه کنید و مراقبت از زخم را ادامه دهید.

  94. Avatar photoMah گفت:

    سلام خانوم دکتر
    الان دوهفته از عمل کیست مویی باز میگذره هر روز میبرم حموم و پانسمانش میکنم میشه از این به بعد روشو باز بذارم تاثیری روی روند بهبودیش داره ؟ یا تا آخر باید پانسمان کنم؟

    1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید و بدون اجازه ایشان اقدام جدیدی انجام ندهید.

  95. Avatar photoHmsncjsjc گفت:

    سلام من در ناحیه پایین کمر وقتی میخواهم خودم را بشورم احساس سوزش میکنم و حس نیکنم چن مو در بدن رفته است .
    مشکل چیه؟
    ممنون میشم جواب دهید 🙏

    1. سلام احتمالا دچار کیست مویی یا همان سینوس پیلونیدال شده اید. از مطب من یا یک متخصص وقت ویزیت بگیرید و نسبت به تخلیه اصولی آن اقدام نمایید.

  96. Avatar photoآینا گفت:

    سلام من پایین کمرم ولی زخم کوچیک بود و فقط در حد سوسزش ولی بعد جند وقت یه سوراخ کوچیک سیاه شد ایا ممکنه کیست مویی باشه

    1. بله امکان دارد کیست مویی باشد. موهای زائد ناحیه را از بین ببرید و از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  97. Avatar photoحسین محمدنژاد گفت:

    سلام دخترم سه ساله شده یه سوراخ که خشکه و هیچ چرک و عفونتی نداره بالای مقعدش داره از وقتی به دنیا اومد همین طوری بود میشه بگید این چیه و درمان میشه یا نه ممنون

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند. اگر مشکل خاصی نباشد می توانند در بزرگسالی نسبت به جراحی پلاستیک آن اقدام نمایند.

  98. Avatar photoرضوانی گفت:

    سلام ۴۱ سال سن دارم مدت چهار روز هست از مقعد من به اندازه یک بند انگشت به سمت بیضه ها در سمت راست به اندازه یک تخم مرغ یک غده یا یک کیسه متورم شده درد و سوزش زیادی دارد نگرانم شغل من رانندگی هست چند روز قبل تر رانندگی طولانی داشتم ودر کپل راست من به سمت پایین یک قده درآمد وبا دستکاری وخارج کردن عفونت داخل خشک شده وبلافاصله این مشکل روبر شدم لطفا راهنمایی کنید ممنونم آیا خطر ناک هست ونیاز به درمان فوری دارد یا نه تشکر

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود.

  99. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام وعرض ادب خدمت خانم دکتر خسته نباشیدوبا ارزوی موفقیت روز افزون من تمام نظرها وجواب شما رو خوندم وخدارو شکر تا حدی جوابهامو گرفتم
    بنده حدود۸ روزه است که عمل کیست مویی باز انجام داده ام که امروز هنگام تعویض پانسمان ،گاز حالت سبز رنگ شده بود
    ایا مشکلی دارم .هنگام خوابیدن زمانی که بلند بشم یا به پهلو جابجا شم دردخیلی شدید ی دارم ۲ ثانیه درد دارم بعد خوبم اگر راهنمایی کنید ممنون میشم وکمال تشکر را از شما دارم ودست خوش به سایت وکل مطالبی که نوشته اید بنده تهران هستم به دلایلی نمیتونم برم پیش دکتر خودم ایا میتونم مزاحم شما بصورت حضوری شوم ممنونم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. احتمال زیاد زخم شما عفونت کرده است. اگر امکان مراجعه به پزشک معالج خود را ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. خانم عاقلی پرستار باتجربه مطب ما نیز می توانند در آموزش پانسمان صحیح زخم باز شما را کمک کنند. موهای زائد اطراف یا داخل زخم را با موچین ضدعفونی شده خارج کنید.

  100. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم شستشوی زخم کیست مویی با سرم کلراید 0/9 درصد تزریقی باعث عفونت میشه یا مشکلی نداره؟ اصلا میشه بجای سرم شستشو از سرم تزریقی که روش نوشته انفوزیون استفاده کرد؟

    1. سلام بله هیچ مشکلی ندارد این سرم برای شستوشوی زخم استفاده می شود.

  101. Avatar photoمیرشکار گفت:

    سلام، خسته نباشید،شوهرم یه چیزی اندازه بادام بالای مقعدش در آمد،خیلی درد داشت تا سر باز کرد وخیلی عفونت و خون ازش اومد ،ضدعفونی اش کردم،یه کم بهتر شد و دوباره شروع به اومدن عفونت کرد،یه سری آنتی بیوتیک خورد ،یه کم بهتر شد ،ولی دوباره شروع شد ،در ضمن این سری خارش هم داره،میگم بریم دکتر،میگه خجالت میکشم،نوبت براش گرفتیم ولی حاضر نشد به دکتر مراجعه کنه،چیکار کنم ؟ لطفا راهنمایی کنین،ممنونم

    1. سلام احتمالا دچار آبسه مقعدی شده اند و اگر درمان نشود به فیستول تبدیل می شود و بسیار دردناک و سخت است. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا تشخیص نهایی اعلام شود. اگر کیست مویی پایین کمر باشد به اندازه آبسه مقعدی خطرناک نیست. در هر صورت نوع بیماری باید تشخیص داده شود و درمان و درناژ عفونت به طور اصولی انجام شود.

  102. Avatar photoامیررضا گفت:

    سلام وقت تون بخیر آیا این کیست مویی باعث مرگ ومیر می‌شود؟

    1. در مواقعی که عفونت به شدت منتشر می شود و عفونت وارد خون بیمار می شود احتمال شوک و در نهایت مرگ بیمار وجود دارد. این اتفاق بسیار نادر است زیرا در همان مراحل اولیه که کیست مویی آبسه می کند بسیار دردناک و غیر قابل تحمل می شود و بیماران برای درمان اقدام می کنند.

  103. Avatar photoعربی گفت:

    سلام خسته نباشید ممنون از اطلاعات مفیدتون. یک سوال داشتم خدمتتون که ایا تمیز کردن مرتب ناحیه احتمال ابتلا به کیست مویی را افزایش میدهد؟ چون که رشد برعکس مو منجر به این اتفاق میباشد پرسیدم یا اینکه نه کمک میکند که دچار این بیماری نشیم.

    1. برای جلوگیری از عود کیست مویی حتما موهای زائد ناحیه را با یک روش مطمئن از بین ببرید. بهتر است لیزر موهای زائد را انجام دهید. اگر موهای زائد را از بین نبرید حتما بیماری شما عود خواهد کرد.

  104. Avatar photoپریا سعیدی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من 6 ساله ک دچار کیست مویی توی وسط سینه‌ام شدم تا ب امروز 3 بار عمل کردم 2 بار اول جراحی بسته و بار آخر جراحی باز انجام دادم ولی هنوزم خوب نشدم هر ماه خودش تبدیل ب یک تودهٔ بزرگ از عفونت و چرک و خون میشه و یهو باز میشه و همه‌ی اون چرک و عفونت و خون خارج میشه و چند روز بعد زخمم بسته میشه و دوباره ماه بعد همین ماجرا
    دلیلش چیه خانم دکتر؟ من باید چیکار کنم؟

    1. اگر موهای زائد این ناحیه را به درستی از بین ببرید دیگر عود نخواهد کرد. ناحیه را دستکاری هم نکنید.

  105. Avatar photoهیمن گفت:

    خسته نباشیدخانم دکتر من پارسال کیست موی داشتم رفتم پیش دکترچندتا آمپول زدخوب شدم الان دو روزه دوباره شروع کرده به درد که همه بدنم درد میکنه وجاش کبود شده و ورم کرده چیکار کنم راهنمایم کنید ممنون میشم من آذربایجان غربی شهرستان مهاباد زندگی میکنم

    1. سلام کیست مویی حتما باید با یک روش مطمئن جراحی و تخلیه شود در غیر این صورت مجدد عود می کند. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاتسیک را انجام بدهید. از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا بعد از ویزیت هماهنگی های لازم برای این جراحی برای شما انجام شود.

  106. Avatar photoامیر گفت:

    سلام. من روی بدنه الت تناسلیم یه عفونت به اندازه عدس وجود دارد که از کنار ان مو بیرون زده همان کیست مویی میباشد؟خطری داره؟لیزر کردن در این ناحیه ضرری ندارد؟ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام بله احتمالا کیست مویی است یا هنوز به مرحله کیست نرسیده است. استفاده از لیزر جراحی برای ناحیه تناسلی ضرری ندارد.

  107. Avatar photoسپیده گفت:

    سلام من ۳ ماه بود که کیست مویی داشتم رفتم عمل کردم عملم به صورت بسته بود بخیه شده بود اما الان ۲ ماه گذشته نگاش کردم گوشت اضافه اورده چه کار کنم و همچنین اخرش یه موهایی هم هست ممکنه که خوب عمل نشده باشه یا این موها چیز مهمی نیس؟؟؟

    1. حتما موهای زائد را از بین ببرید که کیست مویی عود نکند. هیچ مویی نباید در ناحیه باقی بماند.

  108. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من ۳ ماه بود که کیست مویی داشتم رفتم عمل کردم عملم به صورت بسته بود بخیه شده بود اما الان ۲ ماه گذشته نگاش کردم گوشت اضافه اورده چه کار کنم و همچنین اخرش یه موهایی هم هست ممکنه که خوب عمل نشده باشه یا این موها چیز مهمی نیس؟؟؟

    1. اگر موهای زائد ناحیه را از بین نبرید کیست مویی مجدد عود می کند حتما با یک روش مناسب موها را به طور کامل از بین ببرید.

  109. Avatar photoنازنین گفت:

    سلام من ۲ماه پیش عمل کیست مویی بسته کردم الان گوشت اضافه اورده چه کارکنم و اخر اونجایی که گوشت اضافه اورده مو دراورده ممکنه که دوباره عود کرده باشه؟؟

    1. به متخصص پوست مراجعه کنید.

      1. Avatar photoلیلا گفت:

        سلام من دفعه دوم هستش که دچار التهاب و درد میشم
        دفعه اول پزشک سفالکسین دادن و بعد مدتی کیست ترکید و چرک ازش خارج شد، الان بزرگتر از دفعه قبله، آیا میشه الان لیزر انجام بدم یا باید صبرکنم عفونت کم بشه و التهاب و ورم بخوابه؟

        1. سلام باید معاینه شوید. ممکن است با یک تخلیه سرپایی آبسه برای لیزر کیست مویی آماده شوید. بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نکنید.

  110. Avatar photoفرحناکی گفت:

    سلام
    من خود و یک سال پیش مشکل کیست مویی پیدا کردم دکتر رفتم دارو گرفتم از اون ب بعد ابسه و درد در ناحیه پایین کمر ندارم ولی دو هفته س کمر درد دارم ممکنه ک عفونت کیست نمود بیرونی نداشته باشه و ب داخل سرایت کرده باشه؟؟؟

    1. بله این امکان وجود دارد. کیست مویی درمان دارویی ندارد و مصرف دارو موقتا عفونت، درد و التهاب کیست مویی را کاهش می دهد.

  111. Avatar photoamir گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چند روز عمل کیست مویی باز بالیزر انجام دادم بعد داخلش یه تار مو هست بعد با دکترم حرف زدم‌گفته باید اونو با موچین بگیرم.
    میخواستم بدونم بعد اینکه با موچین گرفتمش بعد اینکه زخمم بسته شد امکان داره عود کنه؟

    1. اگر موهای زائد ناحیه را مرتب از بین ببرید و ناحیه را تمیز نگهدارید کیست مویی عود نخواهد کرد.

  112. Avatar photoبی نام گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز خسته نباشید من حدود چهار ماه پیش عمل کیست مویی بسته انجام دادم الان دو هفته است جای عملم خارش داره دوسه روزه هم خارش هم درد زیادی داره ورمم کرد می خواستم بدون ایا این نشانه ی چیست ممنون میشم جواب بدید

    1. احتمالا موهای زائد را به درستی از بین نبرده اید. حتما توسط جراح معالج خود این مورد را پی گیری کنید و موهای زائد را به خوبی تمیز کنید.

  113. Avatar photoDd گفت:

    سلام وقتتون بخیر، من دو روزه عمل باز کیست مویی انجام دادم بعد ۴۸ ساعت پانسمانمو عوض کردم ولی الان کمرم درد زیادی داره بنظرتون دلیلش چی میتونه باشه

    1. اگر درد شما رو به کاهش نباشد نشان دهنده بروز عفونت است. زخم را با سرم شستوشو کاملا تمیز کنید و برای برداشتن پانسمان هم مراقب باشید به زخم آسیب نرسانید. اگر گاز استریل روی زخم چسبیده است آن را به خوبی مرطوب کنید که به راحتی از زخم جدا شود.

  114. Avatar photoبیاتانی گفت:

    سلام خانم دکتر من دوسه سالی هست روی ران و جاهای دیگر بدنم یه چیزی مثل جوشهای زیر پوستی نمایان میشد و بعد از چند روز ناپدید میشدند تا اینکه حدود 3ماه پیش کمر درد عجیبی شروع شد و یک هفته پیش یکدفته قطع شد الان 4 روزه مایع سفتی پشتم جمع شده که اول مثل جوش زیر پوستی بود رفتم پیش متخصص گفتن کیست مویی هست و آبسه کرده ازشون پرسیدم میشه با لیزر انجامش داد گفتن نه بخاطر اینکه عفونت کرده باید جراحی باز انجام بدی اما من نرفتم حالا الان دوروزه که سرباز کرده و کلی عفونت و خون ازش بیرون اومد ..حالا میخاستم بدونم ایا میشه عمل لیزر انجام داد

    1. سلام انواع کیست مویی را می توان با لیزر پرتوان دی اکسید کربن جراحی و تخلیه و درناژ کرد. احتمالا منظور ایشان لیزر کم توان بوده است.از مطب وقت ویزیت بگیرید. امکان لیزر کیست مویی وجود دارد.

  115. Avatar photoشیرازی گفت:

    سلام وقت بخیر . اگر عمل جراحی باز اینقدر سخت و دردناک هست پس چرا انجام میشه مزیتی نسبت به عمل بسته داره ایا ؟ و مورد دوم چیکار کنیم تا از این بیماری پیشگیری کنیم ؟ ممنونم nn

    1. انجام جراحی کیست مویی به روش بسته نیازمند مهارت جراح می باشد و تمام جراحان قادر به انجام این جراحی نمی باشند. همچنین جراحی با لیزر پرتوان نیز نیازمند گذراندن چند دوره و کسب تجربه فراوان است. برای پیشگیری از بروز کیست مویی همواره موهای زائد این ناحیه را از بین ببرید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  116. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام. بیست روز پیش عمل کیست مویی انجام دادم به روش سنتی. دکتر بخیه برام زد. کیست هم خیلی کوچیک بود.ولی خیلی اذیت شدم. الان بعد بیست روز بخیها رو کشیدم. جا بخیه ها مثل حفره شدن به رنگ قرمز. چکار باید کنم که جا بخیه هام زودتر خوب بشن. ممنونم

    1. برای ترمیم سریعتر زخم کیست مویی مراقب باشید که هیچ مویی در ناحیه رشد نکند، زخم عفونت نکند و روزی یک بار روی ناحیه کمی عسل بمالید.

  117. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام آیا امکانش هست توی همون قسمت دنبالچه یه جوش ایجاد شه و بعد چند روز از بین بره و کیست نباشه؟ درد هم ندارم

    1. سلام بله این امکان وجود دارد که در هر نقطه ای از بدن جوش بزند. اما اگر مو در زیر پوست لانه کرده باشد و یک جدار کیستیک در اطراف آن ایجاد شده باشد خود به خود درمان نمی شود. کیست مویی لازم است حتما تخریب، تخلیه و درناژ شود.

  118. Avatar photoیونس گفت:

    سلام خانم دکتر چهار سال پیش کیست مویی عمل کردم لیزر هم زدم الان جای همان عمل باز شوده میشه راهنمایی فرمایید متشکر از شما

    1. کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم برای جراحی مجدد به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر ماهر مراجعه کنید که لیزر کیست مویی را بدون عود و بازگشت برای شما انجام دهند. توجه کنید که از بین بردن موهای زائد بعد از جراحی کیست مویی بسیار ضروری است و اگر موهای زائد را از بین نبرید کیست مویی عود می کند.

  119. Avatar photoمحمد گفت:

    خانم دکتر من ۲۸ سالمه و سال گذشته پی بردم کیست مویی دارم با روش های قدیمی مقداری مرحم روی زخم گزاشتم و تا امسال انگار کیستی وجود نداشت ولی امسال دوباره درد و تورم شروع شده..میشه بفرمایید هزینه عمل با لیزر چقدر هست و آیا تضمینی هست که دوباره کیست عود نکند. در ضمن بیمه روستایی دارم و از شهرستان مزاحم میشم..با تشکر

    1. سلام با توجه به این که از داروهای گیاهی استفاده کرده اید لازم است بررسی شود که به بافت آسیب جدی وارد نکرده باشید. اگر بافت ناحیه کیست مویی دچار اسکار نشده باشد من لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را بدون عود و بازگشت برای شما انجام خواهم داد. هزینه لیزر کیست مویی بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد و حدود هزینه را می توانید از مطب تلفنی سوال بفرمایید. از آنجایی که تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  120. Avatar photoفرزانه گفت:

    سلام خانوم دکتر من در ناحیه دنبالچه در حد سر یک سوزن سوراخی ایجاد شده به سمت داخل فرو رفته و سابقه کیست های مویی هم در خانواده داریم بنظرتون به پزشک مراجعه بکنم ؟

    1. سلام بله حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  121. Avatar photoZohreh گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدودا سه ماه پیش یبوست گرفتم و در همون اوایلش قسمت بالای باسنم گه گاهی هنگام نشستن احساس درد خیلی کمی میکردم و یکمم سوزش داشت گاهی هم به اندازه یه قطره ی خیلی کوچیک خون میومد،به دکتر مراجعه کردم و گفتن که هیچی نیس فقط پوست این ناحیه خیلی نازک شده و چندتا پماد دادن بهتر شد تا اینکه بعد ۳ ماه بیمار شدم و آمپول پینی سلین زدم که یهو یه ساعت بعدش همین ناحیه خونریزی کرد نسبتا زیاد بود،شما کیست موییو گفتین در پایین کمر و بین دو باسن اما این قسمت دقیقا در داخل باسن و بالاشه،میتونه کیست مویی باشه؟و علت خونریزی ناگهانی چیه؟

    1. سلام داخل ناحیه مقعد مویی نمی روید که تبدیل به کیست مویی شود. ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. اما اگر این توده در ناحیه ای که مو می روید ایجاد شده باشد احتمال کیست مویی هم وجود دارد. در هر دو بیماری لازم است بیمار تحت جراحی یا جراحی با لیزر قرار بگیرید تا توده ایجاد شده به طور اصولی تخلیه و خشک شود تا عود نکند.

  122. Avatar photoپیمان گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من به تازگی دچار کیست مویی شدم هزینه ی لیزری چقدر هستش

    1. سلام هزینه لیزر کیست مویی بعد از معاینه بیمار تعیین می گردد و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  123. Avatar photoاشکان گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من یک سال پیش عمل کیست مویی بسته رو انجام دادم الان یک سوراخ کوچک بدون ترشح در اون ناحیه به وجود اومده ترشح نداره و عین دفعه پیش سوراخ های ریزی زیرش نیست آیا این سوراخی که هست نشونه کیسته؟؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر موهای زائد ناحیه را از بین نبرده اید احتمالا دچار عود کیست مویی شده اید.

  124. Avatar photoSaba گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند روزی است که متوجه شدم قسمتی از پایین کمرم قسمتی مو در آمده ولی عفونت و درد نمی کند
    یعنی کیست مو هست؟
    نیاز به مراجعه به دکتر هست؟
    چون من سن کمی دارم و خیلی می ترسم

    1. سلام اگر موهای زائد به سمت بیرون رشد کرده اند و زیر پوستی نشده اند احتمال کیست مویی کم است. همیشه موهای زائد این ناحیه را از بین ببرید که دچار کیست مویی نشوید. بعد از معاینه بیمار می توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  125. Avatar photoیگانه گفت:

    سلام من جراحی کیست مویی باز البته خیلی کوچیک ب انجام دادم 3 ماه قبل اما گفتن حالت آبسه هم داره الان نزدیک 1 ماه و نیم یک جوش چرکی میزنه خالی میشه و این هی تکرار میشه… فعلا خبری از جوش چرکی نیس و گوشت داره بالا میاد و خارش داره اما یه زخم خیلیی کوچیک درحد سر سوزن ایجاد شده چیکار کنم؟!چون جوش چرکی میزد گفتن لیزر نمیکنن و دوبار تیغ زدن و خالی کردن هرروز دارم پماد میزنم و اصلا نمیشینم و به کمر دراز نمیشم خسته شدم دیگه

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر مویی در ناحیه رشد کرده است حتما ناحیه را کاملا تمیز و عاری از مو نگهدارید. زخم را هر روز تمیز کنید و بهداشت ناحیه را رعایت کنید.

  126. Avatar photomariya گفت:

    سلام لطفا جواب بدید
    من سال۹۶ کیست مویی رو با لیزر عمل کردم
    الان دوروزه زیر اون قسمت عمل شد یکم قرمز شده و میسوزه
    اصلا اونجامویی نداره ک بخام بزنم
    بنظرتون انقد ی جایی‌ میشینم و تحرک ندارم عود کرده؟؟

    1. سلام بله امکان دارد بر اثر اصطکاک و فشار زیاد بر ناحیه کیست مویی شما عود کرده باشد. لازم است توسط جراح معالج معاینه شوید.

  127. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر من عمل کیست باز رو انجام دادم یه هفته ست گذشته خونریزیش کمتر شده ولی موقع تعویض پانسمان درد میکشم…خواستم ببینم تا کی ممکنه حفره پر بشه و کی میتونم حمام کنم و آیا به پشت خوابیدن
    و تحرک در حد کم ضرر داره ؟ممنون🙏

    1. سلام در این مورد با جراح معالج خود در ارتباط باشید. ممکن است حفره باز محل جراحی کیست مویی تا دو ماه طول بکشد تا پر شود. به پشت خوابیدن در صورتی که به ناحیه عمل فشار و درد وارد نکند مشکلی ندارد. حتما بعد از جراحی باز کیست مویی لازم است هر روز حمام کنید و زخم را کاملا تمیز کنید و پانسمان فشاری را از داخل زخم بیرون بکشید و بعد از تمیز کردن زخم با سرم شستوشو پانسمان فشاری جدید داخل زخم باز بگذارید. تحرک در حدی که به زخم فشار نیاید مشکلی ندارد.

  128. Avatar photo.... گفت:

    سلام وقتتون بخیر من برای کیست مویی در ناف پیش متخصص رفتم و گفتن عمق ناف زیاد و کیست مشخص نیست و صبر کنم خودش بیاد بالا ولی من فکرم خیلی مشغول فکر کنم چندسالی هست که دارم و میترسم خیلی بزرگ شده باشه ولی باز علائمی نداره بفهمیم دقیقا کیست کجاست فقط بعضی وقت ها تار مو نازک کوچک میبینم الان باید چی کار کرد میشه هرچقدر بزرگ و عمیق باشه از طریق لیزر برداشت؟

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه می توان نظر داد.

  129. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من ۶ماه پیش جراحی باز کردم هنوز زخمم بسته نشده و همش ب دکتر مراجع میکنم میگه زخمتون تمیز مشکلی نداره عفونت نداره خواستم ببینم نظر شما چیه خانوم دکتر.میشه با لیزر جراحی کنم که بسته بشع؟رانندگی میکنم ایا به همین دلیل بسته نمیشه؟

  130. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من ۶ماه پیش عمل باز انجام دادم هنوز زخم کامل بسته نشده دکتر هم میرم میگه زخمت تمیزه مشکلی نداره خواستم نظر شما رو بدونم خانوم دکتر،اگر با لیزر عمل کنم بسته میشه؟ رانشندگی میکنم ایا به همبن دلیل بسته نمیشه؟

  131. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من ۶ماه پیش جراحی باز انجام دادم هنوز زخمم کامل بسته نشده دکتر هم ک میرم میگه عفونت نداره زخم تمیزه خواستم ببینم نظر شماچیه؟الان اگه با لیزر امل کنم بسته میشه؟رانندگی میکنم ایا به همین دلیل بسته نمیشه؟

    1. بله احتمالا به دلیل فشاری که به زخم وارد می شود بسته نشده است. از رینگ یا بالش نرم برای نشستن استفاده کنید و به ناحیه زیاد فشار نیاورید. برای جراحی بسته با لیزر لازم است وضعیت زخم بررسی شود.

  132. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام خانم دكتر ببخشيد مزاحم ميشم من يك بار حدود ١٠سال پيش عمل باز انجام دادم و الان چند دونه پايين تر از نقطه ك شما در عكس نشون داديد ولي لكه خون مشاهده نكردم و خودم يكم فشارشون دادم قرمر شده ميبينم ميشه لطفا راهنمايي بفرماييد ايا دوباره من اين مشكل رو دارم يا نه؟

    1. اگر موهای زائد ناحیه عمل را به درستی از بین نبرید بعد از مدتی کیست مویی عود می کند.

  133. Avatar photoآرمین گفت:

    سلام،ببخشید لیزر یا انجام عمل برای کیست مویی،برای خارج کردن چرک و عفونتها و موی داخل پوست هست؟
    اگر مو داخل پوست بمونه چی؟
    و اگر مو از پوست بیرون بیاد اونوقت دیگه وضعیت کیست مویی اوکی‌میشه؟

    1. سلام بله لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و عمل جراحی کیست مویی جهت تخریب و تخلیه جدار کیست مویی، مو و محتویات داخل کیست انجام می شود و خشک کردن زخم و حفره کیست مویی به طور اصولی انجام می شود. اگر مو را به تنهایی خارج کنید مجدد کیست مویی عود خواهد کرد زیرا جدار کیست نیز باید تخریب و تخلیه شود.

  134. Avatar photoمهرسا گفت:

    سلام وقتتون بخیر میشه کیست در ناف هم از طریق لیزر انجام داد؟

    1. بله معمولا امکانپذیر است.

  135. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    ممکن هست کیست مویی نوعی باشه که با لیزر درمان نشه و حتما نیاز به جراحی باز داشته؟ ما شهرستان هستیم و جراح شهرمون میگه با لیزر نمیشه حتما باید از ریشه در آورده بشه

    1. جراح شهر شما منظورشان لیزر کم توان بوده است. من جراحی کیست مویی را با لیزر پرتوان کامل تخریب، تخلیه و درناژ می کنم و سپس به روش بسته و پلاستیک زخم را می بندم. در موارد خاص و بسیار پیشرفته ممکن است لازم باشد بخش کمی از زخم باز بماند.

  136. Avatar photoMon گفت:

    سلام دختر من چند وقته روی سینه اش یک بر جستگی و سر برجستگی سیاهه و درد میکنه آیا کیست مویه؟؟

    1. سلام ممکن است کیست مویی به همراه آبسه باشد. با یک جراحی سرپایی تخلیه و درمان می شود.

  137. Avatar photoایرج گفت:

    سلام خانم دکتر من چهار روز پیش عمل کیسه مو با لیزر انجام دادم الان پانسمان روزی دو بار عوض میکنم خون آبه میشه میشه بگی تا کی ادامه داره ممنون

    1. مقدار ترشح بعد از جراحی با لیزر کیست مویی بستگی به وسعت جراحی و روش جراحی دارد. این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید.

  138. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام ببخشید من وقتی روی یه جایی می نشینم مخصوصا صندلی یه چیزی بهم فرو میره ‌‌آی. ا این کیست مویی هست ؟؟

    1. ممکن است در ناحیه نشیمنگاه دچار آبسه و عفونت شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. از نشستن طولانی و نشستن بر روی سطوح سخت خودداری کنید.

  139. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام
    بعداز عمل باز کیست مویی،میشه بجای اینکه گاز استریل رو داخل زخم بذاریم،روی زخم بذاریم؟؟
    چون درد پانسمانش زیاده
    ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام خیر ممکن است زخم عفونت کند. طبق دستور پزشک معالج پانسمان زخم را انجام دهید.

      1. Avatar photoناشناس گفت:

        سلام من تقریبا هفت روز از لیزر کیست مویی که انجام دادم میگذره ولی هنوز ترشح خون و چرک دارم به نظر شما این طبیعیه و اینکه قبل عمل مو های اون ناحیه اصلاح نشده بود چند روز بعد عمل باید این کار انجام بشه ؟

        1. بستگی به روش جراح شما دارد. اگر ترشح رو به کاهش است جای نگرانی نیست. حتما موهای زائد را تمیز کنید و نقاطی که نمی توانید شیو کنید را با موچین ضدعفونی شده تمیز کنید.

  140. Avatar photoکیست گفت:

    سلام من بیش از ۱۵ روز هست که عمل سنتی کیست رو انجام دادم و دکتر بخیه زده ولی موقعی که بخیه رو باز کرد ترشح داشتم و دکتر گفت باید با سرم داخل بریدگی رو شستشو کنم سوالم اینه ایا من میتونم حموم برم با تشکر

    1. بله دو روز بعد از جراحی کیست مویی حتما به حمام بروید و شستوشو و تمیز کردن زخم را هر روز انجام دهید. در غیر این صورت دچار عود و عفونت می شوید.

  141. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانوم دکتر الان کیست کن یکم پایین تر از محل عود قبلی عود کرده و یکم چرک ازش خارج شد…شب ها ک میخوابم صبح پامیشم یکممم چرک میاد ازش و سفت کرده جوشه زیر پوستم …تا چند روز باید فشار بدم ک خالی شه!؟ و ایا لازمه چرک خشک کن بخورم!؟ تا کی!؟

    1. لطفا خودتان کیست را دستکاری نکنید و برای تخلیه و درناژ اصولی کیست به یک جراح مراجعه کنید.

  142. Avatar photoسارا گفت:

    لازم نیست چرک خشک کن بخورم!؟

  143. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون به خیر. من به خاطر کنکور روزی ۱۰ ساعت پشت میز میشینم و گاهی اوقات درد دنبالچه داشتم ولی سریع برطرف میشد. الان دو روزه که هنگام لمس کردن دنبالچم درد زیادی میکنه و انگار یه برآمدگی سفت هم هست زیر پوستم ولی سوراخی نداره. یعنی کیست موییه؟ ممکنه خودش خوب بشه؟ من واقعا خجالت میکشم واسش برم دکتر و از طرفی کنکور هم دارم اصلا وقت جراحی و دوران نقاهت گذروندن ندارم الان😭

    1. احتمال بروز کیست مویی وجود دارد. این بیماری به خصوص در میان دانش آموزان که زیاد می نشینند بسیار شایع است و جای ترس و خجالت ندارد. ممکن است تا زمان کنکور کیست مویی آبسه کند و بسیار دردناک شود. توصیه می کنم برای جلوگیری از آبسه کیست مویی و کاهش درد برای نشستن از بالش های طبی دونات شکل استفاده کنید. موهای زائد این ناحیه را هم همواره از بین ببرید و تمیز و خشک نگهدارید. به یک متخصص نیز مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  144. Avatar photoپارمیدا گفت:

    سلام من عمل کیست مویی بسته انجام دادم حالا گوشت اضافه اورده دکترم یه پماد داد بهم طی یک ماه استفاده کردم ولی هیچ تغییری نکرد و روز به روز هم بزرگ تر میشه. با پماد یا لیزر حل میشه یا عمل لازمه؟؟؟ لیزر هزینه چند میشه و چند جلسه طول میکشه؟

    1. لازم است معاینه شوید. لیزری که من برای ترمیم سریعتر زخم استفاده می کنم در روزهای اولیه که محل جراحی تازه است جواب می دهد.

  145. Avatar photoShadi گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من حدود1ماهه ک عمل کیست مویی ب روش بسته انجام دادم بخیه هام خیلی وقت بسته شده وترشح ندارع ولی هنوز موقع نشستن درد داره و فشار میاد طبیعیه روال درمان یا مراجعه میخواد

    1. طبیعی است و احتمال زیاد شما بیش از اندازه به زخم فشار می آورید. بر روی سطوح سخت ننشینید و برای عمل دفع از توالت فرنگی استفاده کنید.

  146. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر خانم من پایین کمرش یه سوراخ مثل تصاویر بالا ایجاد شده یه بار هم از توش مو درآوردم الان هم هیچی داخلش نیست آیا دچار بیماری کیست مویی شده؟؟لازمه کاری انجام بدیم یا خیر؟؟؟ممنون

    1. بله ایشان مبتلا به کیست مویی شده اند و هنوز دچار عارضه آبسه و فیستول نشده است. بهتر است قبل از عفونی شدن کیست مویی نسبت به عمل جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید تا دوره نقاهت کوتاهتر و جراحی راحت تری را تجربه کنند. تا زمان مراجعه به جراح توصیه می کنم با یک روش مناسب موهای زائد ناحیه را کاملا از بین ببرید. همواره محیط را تمیز و خشک نگهدارید و از نشستن طولانی خودداری نمایید.

  147. Avatar photoنادیا محمدی گفت:

    سلام میخواستم بدونم میتونم داخل حفره ای که ایجاد شده چیزی مثل گوش پاک کن وارد کنم و تمیزش کنم؟

    1. حفره را فقط با سرم شستوشو تمیز کنید و اجسام غیر استریل با این ناحیه تماس نداشته باشند.

  148. Avatar photoمهدی ۵۹۰۰ گفت:

    سلام من از سه سال پیش دونه ی چرکی از نزدیک مقعد داشتم بنا به تشخیص دکتر فیستول داشتم ، از ناحیه کنار مقعد احساس خرش و سوزش داشتم و بعد از چند روز دونه ای بوجود میومد و کم کم بزرگ میشد که با تورم و چرک خونریزی و درد همراه بود چندین بار ( ۲۰ تا ۳۰ بار)دراومده و ترکیده هر بار شدیدتر و خونریزی بیشتری از بار قبل داشتم ۳ بار جراحی کردم خوب نشد یه بار لیزر کردم الان یک سال میشه خوب شدم فقط مو که ازون ناحیه درمیاد احساس سوزش و خارش دارم ، الان وقتی موها رو میزنم (قبل از از اینکه بخواد دونه ای دربیاد ) خوب میشم میخواستم بدونم فیستوله یا کیست و اینکه راهی وجود نداره تا کلا خوب بشم ؟
    ضمنا جراحی که شدم مو از محل در نیومده که بخواد کیست باشه
    با تشکر

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. با توجه به توضیحات شما هم مبتلا به فیستول مقعدی و هم کیست مویی در پایین کمر می باشی. برای از بین بردن موهای زائد ناحیه توصیه می کنم از لیزر موهای زائد استفاده کنید.

  149. Avatar photoفافا گفت:

    سلام خسته نباشید من تنبلی تخمدان دارم امروز متوجه شدم که زیر کمرم بالا تر از مقعدم درد دارم و کمی به اندازه ی سر سوزن قرمزه و برامدگی داره آیا این کیست مویی است؟

    1. احتمال کیست مویی وجود دارد. یکی از دلایل بروز کیست مویی اختلالات هورمونی است و بیماران مبتلا به تنبلی تخمدان نیز در معرض خطر بروز این بیماری می باشند.

  150. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام خانم دکتر
    والا من حدود 1 ما و نیمه که عمل جراحی کیست مویی قدیمی با تیغ انجام دادم . کیستم زیاد بزرگ نبود و برام یه بخیه هم زدن که خود دکترم بعد یه هفته بخیه هارو کشید و گفت دیگه پانسمان نمیخواد . اما شستشو بکنم . حالا فلا زیاد زخمم عفونت پس میده . اینا طبیعیه؟ یکی دوبار هم خونریزی کرد . یبار اشتباهی محکم نشستم . یبار هم تو خواب . زخمم درد نداره و فقط وقتی شستشو میدم و میخوام توی زخم رو با دستمال تمیز کنم یکم دردم میگیره . ممنون میشم از پاسخ شما

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. اگر مویی در ناحیه رشد کرده است حتما با موچین ضدعفونی شده آن را بردارید. علت عفونی شدن زخم را پزشک معالج شما تشخیص می دهند و روش درمان را پیشنهاد می کنند.

      1. Avatar photoزهرا گفت:

        سلام من ی سال پیش عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم
        متوجه شدم دوباره عود کرده و هنوز یه قسمتی از زخم بازه به پزشک مراجعه کردم گفتن این بار هم باید باز باشه
        نمیشه با لیزر انجام داد؟

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه و بررسی زخم تشخیص نهایی به شما اعلام می شود. روش های جراحی و لیزر کیست مویی به روش بسته با هم متفاوت است.

  151. Avatar photoخالقی گفت:

    سلام من کیست مویی داشتم عمل باز کردم که یک جا بخیه کرد ویک جا باز جای که باز است گاز میزارم وقتی موقع تعویض گاز از داخل جای باز گاز چرکی است طبیعی است 18روز میشه عمل کردم

    1. خیر طبیعی نیست و اگر عفونت زخم کیست مویی کنترل نشود بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

  152. Avatar photoArdshir گفت:

    سلام من یک سال پیش دقیقا در کنار مقعد کیست داشتم و متوجه آن نبودم که یکباره درد خیلی شدیدی گرفت و بعد از اینکه خودم آنرا تخلیه کردم دردی نداشتم و هنوز هم دردی ندارم و اثری هم نمیبینم آیا ممکن هست کیست مویی باشد ولی در زیر پوست در حال رشد باشد با توجه به اینکه تا الان هم هیچ دردی را احساس نکردم؟

    1. بهتر است مجدد توسط متخصص معاینه شوید. اگر یک جوش سطحی بوده با رعایت بهداشت مجدد عود نمی کند. اما کیست مویی و آبسه بدون درناژ و جراحی اصولی درمان قطعی نمی شوند و مجدد عود می کنند.

  153. Avatar photoرضا گفت:

    سلام
    خسته نباشید خانم دکتر

    ببخشید کیست مویی چند سال پیش داشتم مرتفع شد
    چند روزیه زیر کمرم تورم کرده بدجوری درد داره
    فکر کردم دنبالچه است بعد متوجه شدم کیست
    اگر سوراخ کنم عفونت دربیاد کار درستیه؟
    عوارض نداره؟
    یا بذارم اینجوری بمونه تا تورم بخوابه؟

    ممنون

    1. اگر ناحیه را دستکاری کنید ممکن است به پوست و بافت آسیب جبران ناپذیری وارد کنید. مجدد به متخصص مراجعه بفرمایید. از نشستن طولانی و فشار به ناحیه پایین کمر و کیست مویی خودداری کنید.

  154. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر
    من حدود ۹ ماه پیش عمل سینوس به روش باز انجام دادم . بعد از بسته شدن زخم ، جای عمل خیلی شکل بدی گرفته ، پوست اون ناحیه به شدت نازک شده و کلی برامدگی به وجود اومده .
    من چون امسال کنکور دارم خییلی مجبورم بشینم و خیلی هم ناحیه دنبالچم عرق میکنه ، به طوری که حتی بعضی وقتا احساس میکنم خیس شده . ولی من به طور مداوم مو های اون تاحیه رو با تیغ می تراشم ، نمی دونم بخاطر نازک بودن پوست اون ناحیه هستش یا بخاطر چیه اما باره اخری که تیغ زدم انگار پوست برده شده ( صورتی شده و وقتی دست میزنم انگار پوست درد میکنه)
    ممکنه این ها نشانه های عود باشه
    چون من واقعا دیگ توانایی تحمل سختی این بیماری رو ندارم
    ممنون

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید ممکن است نیاز باشد مجدد جراحی یا لیزر کیست مویی را انجام دهید. احتمال عود وجود دارد.

  155. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر . خسته نباشید
    ببخشید برای عمل سینوس ، حتما باید از بی حسی کمر به پایین استفاده کرد
    یا با بی حسی های سبک تر هم میشه

    1. معمولا کیست مویی ریشه های وسیع و حتی عمقی دارد مگر این که بیمار بسیار سریع مراجعه کند و کیست مویی گسترده نشده باشد می توان با بی حسی موضعی و بدون اتاق جراحی کیست را خارج کرد. متاسفانه اکثر بیماران زمانی مراجعه می کنند که حتما نیاز به جراحی و لیزر کیست مویی در کلینیک و تحت بی حسی نخاعی یا بیهوشی و خواب عمیق می باشد.

  156. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقت شما بخیر باشه من یک سوال داشتم حدود ۵ساله که کیست مویی دارم اما بخاطر شرایط و دانشجو بودنم و ترس از عمل اقدامی برای درمان آن نکرده ام آیا برای منی که کیست مویی درد ندارد میتوان با روش لیزر کاملا از بین برد؟!و حدودا چقدر طول میکشد که بهبود پیدا کنم؟!

    1. سلام بله من انواع کیست مویی را با لیزر پرتوان و با جراحی پلاستیک درمان می کنم و فقط یک شب بعد از لیزر نیاز به استراحت دارید. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک مراقبت های جراحی باز را ندارد و وقت شما را برای درس خواندن نمی گیرد.

  157. Avatar photoسیداحمدموسوی گفت:

    سلام .بنده خیلی ساله کیست مویی دارم و از موقعی که این مریضی به وجود اومده کمر درد در همون ناحیه دارم آیا کیست باعث کمر درد میتونه باشه؟با تشکر

    1. سلام بله کیست مویی می تواند منجر به احساس درد در ناحیه کمر شود.

  158. Avatar photoامیررضا حیدری گفت:

    سلام
    من حدود هشت ماه پیش عمل سنتی انجام دادم حدودا دو ماه پیش زخمم بسته شد الان چند روز یک سوراخ کوچکی روی محل جراحیم به وجود آمده ممکنه دوباره عود کرده باشه

    1. بله به احتمال زیاد کیست مویی شما عود کرده است. توصیه می کنم جراحی دوم را با لیزر کیست مویی و به روش بسته و پلاستیک نزد متخصصی انجام دهید که بدون عود و تضمینی این جراحی را انجام می دهند.

  159. Avatar photoصالح گفت:

    آیا روش بسته جراحی کیست مویی همان روش لیزری است؟

  160. Avatar photoمجسن وقفی گفت:

    سلام خانوم دکتر من اگ عمل نکنم کیست مویو و فقط در حدی باشه که کاری کنم درد نکنه اذیت نکنه مشکلی نداره یا حتمی باید لیزر کنم؟
    بعد من شنیدم که با میشه با روش سنتی و موچین موهای کیست مویی رو ورداشت و حل کرد؟

    1. اگر کیست مویی درمان نشود در نهایت دچار عفونت و حتی فیستول می شود و دوره نقاهت بعد از لیزر کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی طولانی تر خواهد شد. زمانی که جدا کیست تشکیل شده باشد با موچین و دارو وروش های سنتی امکان درمان قطعی آن وجود نداد و مجدد عود خواهد کرد و حتی ممکن است به بافت ناحیه آسیب وارد شود. بنابراین در اولین فرصت نسبت به درمان و تخلیه اصولی کیست مویی اقدام نمایید.

  161. Avatar photoAmir گفت:

    سلام وقت بخیر.من تازه متوجه حفره خیلی کوچیکی درزیر ستون فقرات شدم اما نه خونریزی دارم ونه عفونت.چیکار باید بکنم از بین بره؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید و آن را دستکاری نکنید. زیرا بزرگتر می شود. احتمالا کیست مویی است و هنوز عفونت نکرده است.

  162. Avatar photoعسل گفت:

    سلام من یک هفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم امروز برای ویزیت رفتم دکتر گفتند که باید توی زخمم رو با گاز استریل (زخمم بازه) تمیز کنم جوری که خون بیاد (مثل حالت لیف زدن گفتن) میخواستم بدونم این کار رو باید حتما انجام بدم؟ چون گفتند که عفونت نکرده ولی توی زخم تمیز نیست راه دیگه ای جز این کار نداره؟ چون واقعا درد میگیره و آزار دهندست

    1. در حد امکان زخم را با سرم شستوشو تمیز کنید و طبق دستور پزشک معالج عمل کنید.

  163. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من پسر۱۴ساله هستم و والدینم کیست مویی رو داشته اند موهای زائد اون محل هم یکم بلند احتمال داره کیست مویی رو بگیرم؟

    1. توصیه می کنم موهای زائد این ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید و ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید که به این عارضه دچار نشوید.

  164. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام و خسته نباشید . در زمان ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه کلیپ کیستی را دیدیم که سه تا سوراخ هم پایینش داشت. اون سوراخ ها برای چی ایجاد شده ، ممنون میشم اگه جواب بدید . با تشکر

    1. در مواقعی که کیست مویی پیشرفته می شود سوراخ هایی ایجاد می شود ممکن است این سوراخ های کیست مویی علاوه بر مو حاوی عفونت نیز باشد.

  165. Avatar photoپرهام گفت:

    سلام دکتر وقتتون بخیر ببخشید برای این که کیست مویی تا زمان عمل عفونت نکنه چه کار هایی رو باید انجام داد ؟ ممنونم

    1. موهای زائد را از بین ببرید. برای نشستن از رینگ طبی استفاده کنید و به ناحیه فشار نیاورید. همواره ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید به خصوص در این فصل گرما. داشتن رژیم غذایی سالم نیز تاثیرگذار است.

  166. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من حدود شانزده سالمه و دوبار عمل کیست موی رو داشتم داخل بیمارستان
    الان حدود سه ماه از دومین عمل من می‌گذره خیلی بهتر شده از روز اول ولی هنوز بازه می‌خواستم ببینم به نظر شما چه دارویی مصرف کنم بهتره و این بسته می‌شه یا دوباره به عمل نیاز پیدا می‌کنه
    و اینکه یه سوراخ توی این زخم من هست می‌خواستم ببینم این مشکل ایجاد نمی‌کنه؟ دکتری که رفتم گفت چیزی نیست اما هنوز نگران هستیم
    ممنون می‌شم پاسخ بدین

    1. من جراحی و لیزر کیست مویی را به روش بسته در یک جلسه و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  167. Avatar photoناشناس گفت:

    بیشترین مدت زمانی که طول می‌کشه تا زخم کامل پر بشه چند ماهه؟ من شنیدم اگر زیاد طول بکشه ایرادی نداره درسته؟

    1. لازم است در کمتر از دو ماه زخم کیست مویی کاملا بسته شود. در مواقعی که زخم طولانی مدت باز می ماند احتمال عود کیست مویی و عفونی شدن ناحیه بالا می رود.

  168. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشیددخترم چندتاکیست مویی نزدیک مقعدس زده که موازش بیرون زده موقع تمیز کردن موهاکنده شد وچرک وخون ازش بیرون اومد حالا ایالازم بازم دکتر ببرمش یا مدام تمیز نگه دارم خوب میشه؟ممنون میشم جواب بدید

    1. اگر جدار کیست مویی به طور کامل تخلیه و تخریب نشود مجدد عود خواهد کرد. از آنجایی که کیست مویی ایشان در ناحیه حساسی است و احتمال بروز عوارضی مثل آبسه و فیستول بسیار زیاد است توصیه می کنم که ریسک نکنید و به متخصص مراجعه کنید.

  169. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام
    میشه بگید بیشترین مدت زمانی که طول میکشه تا زخم بسته شه چقدر هست؟ برای کسانی که جراحی باز کردن

  170. Avatar photoعلی حجاری گفت:

    سلام.من ۱۶ سالم هست و هفته ی پیش متوجه سوراخی کوچک در پایین کمر خود شدم.تحقیق در اینترنت کردم و فک کنم احتمال زیاد کیست مویی باشد.بوی بد یا عفونت نمیدهد.اما هنگام نشستن درد کمی میکند.زمان خیلی کمی هست که به وجود امده شاید کمتر ۲ هفته. میخواستم بدونم درمان به روش لیزر میتونم انجام بدم ؟ بعد برای مراجعه میخواهم.پیش دکتر مطمئن بروم که مشکلی پیش نیاید.

    1. از مطب وقت بگیرید. من انواع کیست مویی را بدون عود و بازگشت و با لیزر پرتوان درمان می نمایم.

  171. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خسته نباشید من پارسال تو همین ناحیه پایین کمرم جوش خیلی بزرگی در اومده بوده که از درد نمیتونستم تکون بخورم و تا به امروز نمیدونستم که کیست مویی هست
    این جوش من بعد از گذشت یک ماه با تخلیه چرک و خون خوب شد و تو کمرم یه سوراخی خیلی ریز بوجود اومد بنظرتون باید به دکتر مراجعه کنم چون دیگه دردی ندارم

    1. بله یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در زمینه جراحی کیست مویی مراجعه کنید. زیرا لازم است جدار کیست تخلیه و درناژ شود. در حال حاضر جراحی بسته کیست مویی با لیزر و بدون عود و بازگشت جدیدترین و بهترین روش درمان این بیماری می باشد.

  172. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام خانم دکتر.من حدود 10سالی هست این سینوس رو دارم.ولی کوچیک بود و اذیتم نکرد.چند وقتیه خیلی بزرگ شده ولی ترشح ندارن.ب جهت ترس از دوره نقاهت و نداشتن مرخصی نمیتونم عمل باز کنم ولی واقعا نمیتونم ب پشت بخوابم.ب سبب شرایط کاریم خیلی می‌شینم رو صندلی.راه کارتون چیه.من شهرستانم

    1. لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید. به جراحی مراجعه کنید که این عمل را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهند. از مطب من می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

    2. Avatar photoزهرا گفت:

      سلام خانم دکتر من الان ۳ روز که عمل باز کیست مویی انجام دادم و قراره ۶ روز دیگه برم مسافرت میخواستم ببینم ضرر داره ؟ اگه برم ممکن عود کنه ؟

      1. مراقب باشید به زخم باز فشار نیاورید و در طول مسیر دراز بکشید. پانسمان های روزانه و رعایت بهداشت و موزدایی را هم به طور روزانه و مرتب انجام دهید که کیست مویی شما عود نکند.

  173. Avatar photoمحمد رضا گفت:

    سلام خانم دکتر من این چند ماه دچار بیماری پایین تر از کمرم شدم نمیدونم چیه بعضی وقت ها خونریزی میکنه این چیه خانم دکتر

    1. اگر در انتهای ستون فقرات یا همان ساکروم دچار التهاب و خونریزی می باشید معمولا این علائم مربوط به کیست مویی می باشد و لازم است با یک روش مناسب توسط متخصص تخلیه و درناژ شود.

  174. Avatar photoارسلان نخستین فر گفت:

    سلام من بدنسازی کار میکنم
    متوجه شدم کیست مویی دارم
    با لیزر عمل کنم چه مدت بعدش میتونم ورزش سنگین شروع کنم؟

    1. 10 روز بعد از لیزر کیست مویی می توانید شروع کنید به ورزش سبک و به مرور طی مدت 2 ماه می توانید ورزش سنگین را انجام دهید. نظر جراح معالج و روش جراحی ایشان نیز بسیار مهم است.

  175. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم سعادتی
    برادرم شش ماه پیش عمل کرد به روش باز اندازه پرتغال تخلیه کردن.دیروز دکتر گفت مجدد عود کرده باید از کف برداره! بزرگتر از قبلی.راجب پلاستیک پرسیدم گفتن اینکار شدنی نیست.شما کیست بزرگ رو جراحی پلاستیک میکنید؟ دکترش گفت اگه زخم بزرگ باشه نمیشه پوست دو طرف رو بهم رسوند تا بخیه زد. نظر شما چیه خانم

    1. اگر طی جراحی قبلی بافت آسیب شدید دیده باشد ممکن است جراحی پلاستیک امکانپذیر نباشد. اگر تهران تشریف ندارید یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس کیست مویی امکان جراحی پلاستیک با لیزر به شما اعلام می شود.

  176. Avatar photoفرشته گفت:

    سلام وقت بخیر قفسه سینه من کیست های مویی زده و میخواستم ببینم خطرناک نیست بخوام لیزر انجام بدم چون قسمت حساسی هست؟

    1. خیر استفاده از لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر خطرناک نیست و مزایای متعددی نسبت به جراحی با تیغ جراحی دارد.

  177. Avatar photoالمیرا گفت:

    سلام سوراخ ریز اندازه سر سوزن نزدیک مقعد بدون درد اما چندساله چرک و خون میده گاهی خوب میشه دوباره شروع میشه چ بیماری هست؟

    1. احتمالا به کیست مویی مبتلا شده اید. لازم است یک ام آر آی نیز برای شما تجویز شود که مطمئن شویم که دچار فیستول نیز نشده باشید.

  178. Avatar photoمتین گفت:

    سلام، من یک سال و نیم پیش عمل کیست مویی باز انجام
    دادم اما الان اندازه دو بند انگشت به عمق یک سانت پاره
    شده و خونریزی دارد، در کل بعد از چند ماه بهبودی با
    انجام کار سنگین یا ورزش دوباره دچار جراحت کوچک میشود انگار که هرگز ترمیم نشده، لطفا راهنمایی کنید
    که مشکل از کجاست. ممنون.

    1. احتمالا زخم شما عفونت دارد که مجدد باز می شود. اکثر مواقع به دلیل از بین نبردن موهای زائد بیمار دچار عود و عفونت می شود.

  179. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    امروز متوجه شدم که تو انتهای خط باسنم، دو تا سوراخ هست ، هیچ دردی هم احساس نمی‌کنم ، اما تقریبا شش سال پیش تو این ناحیه جوش چرکی داشتم که با قرص هایی ک دکتر دادن ، خود بخود تخلیه شد و دگه هیچ اثری ازش نبود . بنظرتون بابت این سوراخ ها ، باید برای درمان اقدام کنم؟

    1. بله احتمالا به کیست مویی مبتلا شده اید و از آنجایی که جدار کیست تشکیل شده و تخلیه نشده است هر لحظه احتمال عود آن وجود دارد. ممکن است با رعایت بهداشت بتوانید مدتی عفونت مجدد آن را به تاخیر بیاندازید اما در مورد کیست مویی پایین کمر هیچ چیز قابل پیش بینی نیست و امکان عفونت مجدد آن وجود دارد.

  180. Avatar photoفاطمه اکبری گفت:

    سلام خانوم دکتر احتمال داره کیست مویی روی پوست واژن به وجود بیاد؟ من چند ماه پیش یک موربرگشای روی پوست ولژنم داشتم که هم چرک داشت هم درد میکرد بعد یه روز که در حلل شیو بودم برید شد و ازش خون اومد اما الان جاش مثل یک گوشت اضافه مونده

    1. بله کیست مویی در هر نقطه ای که رویش مو وجود دارد امکان دارد که بروز کند. برای برداشتن این زائده می توانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید.

  181. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام من تقریبا سه هفته هست عمل کیست مویی انجام دادم والان حالت زخم بودن داره با اینکه بخیه جوش خورده والان خوب نمیشه باید چیکار کنم پمادتترو سایکلین هم میزنم امشب دیدم مثل اینکه یکم باز شده

    1. از این پماد استفاده نکنید. از جراح معالج خود بخواهید که کرم ترمیم کننده پوست برای شما تجویز کنند. استفاده از پماد برای از بین بردن جای بخیه نیز کمک کننده است.

  182. Avatar photoمارال گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲ روز پیش کیست مویی عمل کرد با بیحسی نخاعی از روز عمل حنجره درد خیلی شدید گرفتم علتش چی هست؟

    1. این جراحی و روش بی حسی نخاعی ارتباطی با درد حنجره ندارد.

  183. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام
    من یه هفته س عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم
    با توجه به اینکه یه هفته دیگه باید برم مدرسه چه مراقبت هایی لازمه؟
    من در روز ساعت زیادی تو مدرسه م چون امسال کنکور دارم (زیاد مینشینم)؛ این برای زخم مضره؟ شما پیشنهادتون چیه؟
    ممنون

    1. Avatar photoامیرحسین گفت:

      در ضمن چه طوری باید بخوابم؟ وقتی به روی شکم میخوابم زخم کامل بازه و لبه های زخم از هم فاصله دارن

      1. به پهلو بخوابید که زخم باز نشود.

    2. برای نشستن از یک بالش طبی یا بالش دونات شکل استفاده کنید. سعی کنید بیشتر بر روی ران بنشینید و به انتهای کمر تکیه ندهید. بهداشت روزانه را هم کاملا رعایت کنید و لباس زیر نخی بپوشید.

  184. Avatar photoبلوط گفت:

    سلام
    من الان متوجه شدم که کیست مویی دارم یه بار چندسال پیش داشتم و چون نمیدونستم چیه چرکش رو خارج کردم و خوب شد اما الان مجددا چیزی در پایین کمرم حس میکنم نمای بیرونی نداره و زیر پوسته ولی خیلی دردناکه باید چیکار کنم؟
    صورتم هم پر جوش شده و درمان نمیشه ممکنه این دوتا با هم ارتباطی داشته باشن؟

    1. کیست مویی شما مجدد عفونی شده است و نیاز است که با یک روش اصولی تخلیه و جراحی شود. احتمالا تغذیه نامناسب یا شرایط عمومی بدن شما باعث شده است که این کیست عفونت کند و پوست صورت هم جوش دار شده است. تغذیه مناسب داشته باشید. بهداشت را کاملا رعایت کنید و هر روز پوست صورت و بدن خود را کاملا بشویید و سلامت کبد را هم چک کنید.

  185. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید خانم دکتر من حدود ۱۷سال پیش یک دانه در اول شکاف باسنم بود که ازش خون میومد بعد بپیش متخصص رفتم وگفت باید عمل کنی ولی تاالان عمل نکردم چون دیگه خونریزی نداشت وفقط یکم برجسته هست فکر کنم کیست مویی باشه الان که میشینم استخوان باسنم درد میکنه ..
    چکارکنم؟ممنون

    1. کاری که متخصص قبلا به شما گقته اند را انجام دهید و منتظر درد و عارضه های شدیدتر نباشید. توصیه من لیزر کیست مویی به روش پلاستیک و بدون عود و بازگشت است.

  186. Avatar photoحسام گفت:

    برای درمان کیست مویی باید به دکتر پوست مراجعه کنیم؟

    1. خیر به یک متخصص جراحی مراجعه کنید. جوش های کیستیک کوچک بر روی صورت را متخصص پوست با دارو درمان می کنند و جراحی نمی شوند.

  187. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانوم دکتر من تقریبا ۲ یا ۳ روزه که یه تورم ت ناحیه بالای مقعد همون قسمتی که کیست رشد میکنه برام ایجاد شده هیج علائمی نداره فقط درد داره من دانشجو هستم سوال داشتم میتونه به خاطر تمیز نبودن تخت خواب گاه باشه طبق صحبت شما شکلش شبیه به همین هست پزشک عمومی رفتم اونم شک داشت کرم داد استفاده کنم ولی گفت معلوم نیست درمان شه یا نه سوال داشتم آیا کیست هست

    1. برای تشخیص قطعی کیست مویی بهتر است ام آر آی تجویز شود. درمان کیست مویی با دارو امکانپذیر نیست و فقط به کنترل محدود عفونت کمک می کند. توصیه می کنم برای لیزر کیست مویی اقدام نمایید.

  188. Avatar photoمحمد مهدی گفت:

    با سلام بنده یک هفته هست که مشکل دارم و نمیدونم کیست مویی هست یا بواسیر . نشستن و بلند شدن و خوابیدن برای بسیار مشکل است درد بسیار زیاد دارم میخواستم بدونم میتونید راهنماییم کنید؟

    1. بله لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. درد می تواند نشانه عفونت باشد بنابراین فورا پیگیری نمایید.

  189. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام.وقتتون بخیر
    من حدود8سال پیش سابقه جراحی سینوس رو دارم،چند روز پیش که به پزشک مراجعه کردم،گفتند که باز نشانه هایی از اونو می بینند وباید جراحی بشم.
    میخواستم بدون امکان درمان بصورت قطعی وبا لیزر بدون جراحی وجود داره؟؟؟

    1. بله من لیزر کیست مویی را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoحسین گفت:

        سلام خانون دکتر وقتتون بخیر من دو س روزه متوجه ابتلا ب کیست مویی شدم و ب دکتر تخصص پوست مراجعه کردم ی سری دارو واس خشک کردن چرکش دادن و گفتن اگ وزنتو کم کنی و موهای اون ناحیرو لیزر کنی احتیاج ب عمل نیست و کیست روی هم میخابه و بسته میشه و دیگ عود نمیکنه نظر شما در این رابطه چیه؟
        با تشکر

        1. بستگی دارد که جدار کیست تشکیل شده باشد یا خیر و در چه ناحیه ای تشکیل شده باشد. جوش های کیستیک ریز که روی صورت ایجاد می شوند معمولا با این روش کنترل می شوند. اما کیست مویی های بزرگ در نواحی حساس مثل پایین کمر و زیر بغل و کشاله ران با این روش درمان نمی شود و حتما باید تخلیه و جراحی شوند. زیرا با تمام مراقبت هایی که انجام می شود امکان عفونی شدن و بزرگ و دردناک شدن آنها و حتی فیستوله شدن کیست مویی در صورت عدم درمان وجود دارد.

  190. Avatar photoآیدا گفت:

    سلام
    بورد شما چیه؟

    1. بورد تخصصی جراحی عمومی و دوره های جراحی با لیزر را در دانشگاه شهید بهشتی، کشور روسیه و ترکیه گذرانده ام.

      1. Avatar photoبحرینی گفت:

        سلام وقتتون بخیر
        من کیست مویی داشتم ۱۳ سال پیش عمل کردم به روش جراحی باز و خوب شد الان جای عملم از بالا تا پایین ترک خورده ک دردناک هست جوری که نشستن رو برام مختل کرده قبلا هم اینجوری شده بودم به دکتر جراح عمومی مراجعه کردم فرمودند بیرون زدگی دنبالچه دارم
        نمیدونم الان دوباره کیست مویی دارم یا بیرون زدگی دنبالچه؟
        اینم بگم اون ناحیه اصلا مو نداره چون جراحی باز بوده و پوست کامل برداشته شده قبلا و پوست جدید مو نداره

        1. اگر تشخیص پزشک متخصص بر روی ناهنجاری در ناحیه مهره دنبالچه است به یک ارتوپد و یا متخصص ستون فقرات مراجعه کنید.

  191. Avatar photoپدرام گفت:

    سلام،خانم دکتر چند روزی هست که متوجه شدم یه توده سفت زیر پوست بدون حفره یا چرک در ناحیه نشیمنگاه نزدیک به مقعد در اومده،دردناک نیست مگر اینکه فشارش بدم یا بشینم که اونم دردش کمه.بنظر شما کیست مویی هست؟

    1. ممکن است کیست مویی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا معاینه می شوید. اگر تشخیص با معاینه امکانپذیر نباشد ام آر آی تجویز می شود.

      1. Avatar photoماهان گفت:

        سلام وقت بخیر من یک هفته پیش عمل کیست مویی انجام دادم به صورت لیزر ولی ۶ تا بخیه خورد و الان خیلی خیلی کم ازش چرک و ابخونه میاد میخواستم بدونم خطر ناک؟
        و اینکه چون ۶ تا بخیه خورد من شک کردم که اصلا ایا لیزر شده یا خیر بهشون گفتم گفتن که هم بازش کردیم و هم لیزر میخواستم بدونم ممکنه لیزر نکرده باشن؟ و اینکه باید چیکار کنم که دیگه بر نگرد؟

        1. لیزر انواع مختلفی دارد و احتمالا جراحی وسیعی داشتید که 6 بخیه برای بستن زخم استفاده شده است. برای بررسی وضعیت زخم مجدد به جراح خود مراجعه کنید. مطمئن شوید که بخیه ای در ناحیه باقی نمانده باشد. به علاوه موهای زائد را به طور مرتب از بین ببرید و مویی در ناحیه باقی نماند.

  192. Avatar photoهادی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی.
    من پنج روزه عمل کردم .
    دو روز اول هیچ درکی از بیماری نداشتم و روبه پشت می خوابیدم و درست زخمو نمی شستم .
    ولی الان دیگه به کمک شما و مطالبی دیگر میتونم درست انجامش بدم .
    من حدود ۱۰ روزه دیگع باید برم مدرسه امکانش هست ؟

    1. اگر زخم جراحی شما بسته شده است بله امکان دارد و توصیه می کنم برای نشستن از بالش طبی استفاده کنید.

  193. Avatar photoنیما گفت:

    سلام خسته نباشید،من پایین نخا و بالای باسنم سمت چپ یه جوشی زده بود که سوراخ هم نبود،بعد از یه مدت یکم بزرگ شده بود و موقع خواب و نشستن درد می‌گرفت ،الان فقط چرک ازش خارج میشه و بوی بدی میدی و جاش فرو رفتگی پیدا کرده،کیست مویی یا چیز دیگه ای؟

    1. احتمالا کیست مویی یا آبسه می باشد. در هر صورت نیاز به جراحی و درناژ اصولی دارد که مجدد عود نکند و گسترده تر نشود.

  194. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من سه روز که عمل جراحی باز کیست مویی انجام دادم داخل زخم من لکه های سفید و کرمی دیده میشه و امروز هم کمی خارش دارم
    نشانه عفونت یا چرک هست ؟
    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید

    1. بله نشانه عفونت است و احتمالا روند پانسمان زخم باز کیست مویی را به درستی انجام نمی دهید. حتما از یک پرستار یا بهیار یا متخصص زخم برای انجام این کار کمک بگیرید که دچار عود کیست مویی نشوید. حتما موهای زائد را به خوبی تمیز کنید.

  195. Avatar photoاحسان گفت:

    سلام دکتر من حدود ۷ ماه پیش عمل سینوس انجام دادم بعد ۷ ماه بسته شد ولی دکترم خیلی عمیق عملم کرده بود الان حدود ۳ روز بسته میشه ۵ روز ترشح در میاد مشکل چیه ولی حس میکنم ی گلوله ای داخله،،،مشکل چیه

    1. کیست مویی شما درمان نشده یا عود کرده است. حتما موهای زائد را کاملا تمیز نگهدارید و مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد مجدد عمل جراحی کیست مویی را انجام دهید.

  196. Avatar photoچنگیز گفت:

    سلام ببخشید لیزر کیست مویی تو مطب شما بیهوشی لازم داره یا بی حسی میزنید
    و اینکه توی بیمارستان انجام میشه یا توی مطب به صورت سرپایی

    1. لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان در مطب انجام نمی شود و این عمل در مطب غیر قانونی است. من در کلینیک تخصصی جراحی تحت بیهوشی یا خواب عمیق یا بی حسی از کمر این جراحی را انجام می دهم. به طور کل بستگی به شرایط بیمار دارد و در کلینیک تخصصی انجام می شود.

  197. Avatar photoامیرعلی گفت:

    سلام من جراحی کیست مویی به روش بسته انجام دادم
    اگه عود کنه با روش لیزری درمان نمیشه؟

    1. اگر موهای زائد ناحیه را به طور مرتب و تمیز از بین ببرید عود نمی کند و مراقبت ها را به طور دقیق انجام دهید. اگر نیاز به جراحی مجدد داشتید لازم است معاینه شوید که اگر امکان لیزر وجود داشت برای شما انجام شود.

  198. Avatar photoسینایادگاری گفت:

    سلام من کیست مویی عمل کردم به روش بخیه تقریبا ۱۰ روز میگزره به نظر شما چند روز دیگ این زخم جوش میخوره؟

    1. اگر مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام دهید و رژیم غذایی مغذی و سالم داشته باشید بین 3 تا 4 هفته ترمیم کامل زخم انجام می شود. استفاده از عسل نیز به ترمیم سریعتر زخم کمک می کند.

      1. Avatar photoسینایادگاری گفت:

        یعنی عسل خالص رو بریزم روی بخیه ها؟

        1. بهتر است عسل را روی گاز استریل بریزید و چند ساعت بگذارید روی زخم بماند سپس زخم را بشویید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *