کیست مویی

همه چیز درباره ترکیدن کیست مویی

ترکیدن کیست مویی

عارضه کیست مویی، ناشی از رشد و عدم خروج مو از پوست به وجود می آید. با ادامه رشد مو، احتمال بروز عفونت و ملتهب شدن ناحیه افزایش یافته و در نتیجه آن احتمال ترکیدن کیست مویی افزایش یافته و خطر بروز سایر عوارض جانبی در ناحیه مذکور به شدت افزایش می یابد. این عارضه می تواند در هر نقطه ای از بدن بروز نماید، اما مناطقی مانند انتهای ستون فقرات و میان دو ران از مناطق مستعد بروز آن میباشد.

کیست مویی یا سینوس مویی معمولا عارضه ای ژنتیکی بوده که میزان پرمویی و یا کم مو بودن بیمار می تواند در بروز آن موثر باشد. با توجه به الگوی ژنتیکی افراد مبتلا به این عارضه، مو به سمت خارج بدن رشد نموده و با ادامه رشد خود باعث ایجاد آبسه و عفونت زیر جلدی می گردد که در مراحل بعد می تواند به سینوس مویی و در صورت رشد و ترکیدن کیست مویی به فیستول تبدیل گردد.

آیا ترکیدن کیست مویی به معنای درمان کیست مویی است؟

بسیاری از بیمارانی که دچار عارضه کیست مویی می شوند این تصور را دارند که با ترکاندن این کیست این عارضه درمان می شود و با این خیال واهی اقدام به ترکاندن کیست مویی و دست کاری کیست مویی می کنند که عواقب جبران ناپذیری برای بیمار به دنبال دارد. یکی از این عوارض ادامه عفونت و بدتر شدن وضعیت کیست نسبت به وضع سابق است. از دیگر عوارض گسترش این عفونت به سایر قسمت های کمر و پشت می باشد. بنابراین ترکیدن کیست مویی به معنای درمان کیست مویی نمی باشد.

درمان لیزر ترکیدن کیست مویی

بعد از ترکیدن کیست مویی چه کنیم

در صورت ترکیدن کیست مویی باید در اولین فرصت به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنیم و هیچگونه تاخیری در این زمینه صحیح نمی باشد. و هرگونه تاخیر در درمان باعث عمیق تر شدن عفونت کیست مویی و آبسه های مداوم می شود که در نهایت به فیستوله شدن کیست مویی می انجامد.

خطرات ترکیدن کیست مویی چیست

بدترین عارضه ترکیدن کیست مویی تبدیل شدن آن به فیستول می باشد. اما در برخی از موارد فاقد عوارض خاصی بوده و به شکل فرورفتگی یا برآمدگی کوچکی نمایان می گردد. درصورت بی توجهی به کیست مویی و عدم درمان به موقع در مراحل اولیه کیست مویی، با عوارضی مانند التهاب سطحی و قرمزی همراه شده، که در صورت پیشرفت بیماری موجب بروز علائم زیر گردد.

  • تورم
  • درد در هنگام لمس ناحیه متورم و یا هنگام نشستن
  • بوی بد به همراه ترشح خونابه و چرک
  • خارج شدن مو از ضایعه
  • گسترش عفونت ، تب و لرز و حالت تهوع
  • گسترش عفونت به ستون مهره ها و انتهای نخاع و بروز کمردرد

از عوارض طولانی مدت و بسیار نادر کیست مویی، احتمال ابتلا به سرطان پوست می باشد.

ترکیدن کیست مویی و عفونت و آبسه های مکرر منجر به بروز فیستول در ناحیه پایین کمر و بالای مقعد می گردد. اگر این روند متوقف نشود بر وخامت عفونت افزوده می شود و عوارض جبران ناپذیری برای بیمار در پی دارد که یکی از آن ها ایجاد بریدگی های عمیق در ناحیه کیست مویی و دفع چرک و خون ابه به صورت پیوسته از ناحیه عفونی است.

آیا بیمار می تواند کیست مویی خود را تخلیه کند؟

در بسیاری از مواقع بیمار با فشار دادن و ترکاندن آبسه های ایجاد شده، اقدام به تخلیه چرک و مو مینماید. با تخلیه ناقص چرک و مو احتمال بروز مجدد عارضه نه تنها از بین نمی رود بلکه موجب افزایش احتمال پخش شدن چرک در بدن گردیده، و عوارضی مانند باقی ماندن جای زخم کیست را به همراه دارد.

درمان این بیماری در مراحل اولیه بسیار ساده بوده و به صورت یک برش کوچک و تخلیه مو و عفونت به همراه شستشو و پانسمان سرپایی توسط متخصص جراحی صورت می گیرد. اما در صورت بروز عفونت های گسترده و یا گسترش کیست به لایه های عمیق تر لازم است کلیه بخش های درگیر برداشته شود.

با توجه به ایجاد برش عمیق و عمل جراحی کیست مویی دوره نقاهت طولانی تری را باید تحمل کنید. دوره نقاهت بعد از جراحی کیست مویی نیازمند رسیدگی و تعویض پانسمان به همراه زدودن موهای زاید اطراف محل جراحت به منظور جلوگیری از ورود مجدد مو به درون بافت و ایجاد کیست مویی می باشد.

با پیشرفت علم و استفاده از روش های نوین در درمان بیماری ها به کمک لیزر جراحی های برداشت کیست مویی نیز دچار تغییر و بهبود گردیده و موجب کاهش عوارض و تسریع در درمان گردیده است. لیزر کیست مویی به کمک لیزر پرتوان از درد کمتر و دوره نقاهت کوتاهتری جهت بهبود برخوردار است.

با توجه به اینکه عارضه کیست مویی معمولا عارضه ای ارثی و ژنتیکی می باشد پس از درمان یک دوره درمانی جهت از بین بردن و زدودن ریشه مو در ناحیه بروز بیماری توصیه می گردد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

68 دیدگاه برای “همه چیز درباره ترکیدن کیست مویی

  1. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام خانم دکتر.یکی از فامیلام که دختر هستش یه جوش بالای کمر داره وزیر جوشه حفره ایجادشده ایا کیست‌مویی هستش

    1. سلام بله می تواند کیست مویی باشد که فیستوله شده است. ایشان باید معاینه شوند تا بتوان تشخیص نهایی را اعلام کرد. اگر تهران تشریف ندارند می توانند از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرند. بعد از ارسال عکس می توان کیست مویی را تشخیص داد.

      1. Avatar photoمحمدی گفت:

        سلام من چند سال پیش نزدیک سینه ام جوش سیاه زد پیش دکتر رفتم گفتن کومدونهست واگر درد نداره کاریش نداشته باش اون برطرف شد دوباره کمی بالاتر همون حالت ایجاد شده چند دکتر رفتم گفتند اگر درد نداره کاریش نداشته باش الان این کومدون همان کیست مویی هست باید چکار کنم

        1. سلام کومدون ها از تجمع چربی ایجاد می شوند و ارتباطی با کیست مویی ندارند. اگر این جوش ها درمان نشوند می توانند عفونی شوند و بزرگترو دردناک شوند. توصیه می کنم از یک متخصص پوست و مو داروی مناسب و شوینده مناسب برای رفع این جوش ها دریافت کنید. اگر توده بزرگ است و به کیست مویی شک دارید می توانید از مطب من هم وقت ویزیت بگیرید که در صورت نیاز توده را با لیزر تخلیه کنم.

  2. Avatar photoرضا گفت:

    سلام. چندسال پیش دوبار کیست موی من عود کرد بعد عفونت خارج شد،الان بازم ورم کرده اما باز نمیشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام از یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید.

  3. Avatar photoمهران فخاری گفت:

    سلام خانم دکتر من دو هفته پیش دچار آبسه مقعدی بودم که وقتی به دکتر جراحی عمومی مراجعه کردم برای من داروهای چرک خشک کن قوی تزریقی تجویز کرد و بعد از تزریق داروها دو روز بعد این آبسه به صورت اتفاقی ترکید و کلاً درد و سوزش از بین رفت و خون و چرک زد بود بعد از ترکیدن.
    خانم دکتر الان با وجود ترکیدن آبسه بازهم نیاز به جراحی هستش.؟؟؟
    دکترم گفتن بعد از ترکیدن هم باید از این داروهای تزریقی چرک خشکن تجویز کنم براتون تا ریشه کن شه چون آبسه که زده خیلی کوچیکه و زیاد نیست.
    خانم دکتر خواستم بدونم که الان که بعد از ترکیدن این آبسه درد و سوزش ندارم و فقط اندازه یه عدس باقی مونده که نه درد داره و نه سوزشی خواستم بدونم با این داروها امکان از بین رفتن این تیکه کوچک هم هست یا باید عمل کرد.
    خیلی ممنون بابت راهنمایی هاتون مرسی.

    1. سلام شما باید معاینه شوید. معمولا آبسه مقعدی با درمان دارویی ریشه کن نمی شود و لازم است در یک جلسه سرپایی توسط جراح تخلیه و درناژ کامل و اصولی شود. در غیر این صورت مجدد عود می کند و عارضه دار می شود.

  4. Avatar photoyalda گفت:

    سلام
    من دقیقا توی ناحیه ای که اغلب کیست مویی به وجود میاد
    یه برآمدگی دارم که نشستن رو سخت کرده و به شدت درد داره
    و نمیتونم حتی به پشت دراز بکشم
    با توجه به اینکه فرورفتگی نیست بلکه تورم و برامدگیه ممکنه کیست مویی نباشه؟

    1. بله این امکان وجود دارد که کیست مویی فقط با علامت برآمدگی حتی بدون درد بروز کند.

  5. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام.خودم چند نفر از دوستان .همکاران رو کیست اونها ترکیده وخارج شده وحتی یکی تا نزدیک پنج ساله که ترکیده ولی کیست ان رشد نکرده .ولی بعضی ها طرف یازده بار عمل جراحی کرده ولی باز رشد کرده

    1. سلام بله این امکان وجود دارد که کیست مویی بعد از ترکیدن تا سال ها مجدد عفونت نکند. اما اگر کیست مویی خارج نشود در زیر بافت به رشد خود ادامه می دهد. برخی کیست ها سریعتر رشد می کنند و برخی دیرتر. به هر حال شرایط بیماران مختلف با هم متفاوت است و راه اصولی این است که کیست در اولین فرصت خارج شود.

  6. Avatar photoآرش علایی گفت:

    سلام خانم دکتر من تا حالا دوبارجراحی فیستول کردم وصدبار بعداز آن دوباره عوذ کرده وترکیده به نحوی است که باسن من دیگر گوشت نداره وچاله شد درد وحشتناکی داره تورو خدا یه راهی جلو من بذارید خسته شدم این بیماری نصف عمر من گرفته

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  7. Avatar photoDeli گفت:

    سلام خانم دکتر من در بالا مقعد یک دانه کوچک زده که توش مو هست یعنی هر از چند روز یکم مو ازش خارج میشه آیا این کیست مویی هست

    1. بله احتمالا کیست مویی می باشد و ممکن است در آینده عفونت و آبسه کند و دردناک شود.

      1. Avatar photoمهسا گفت:

        سلام خانم دکتر
        من دوسال پیش تو شرایط کرونا کیست موییم عود کرد و عفونت و درد خیلی خیلی زیاد رو از ترس کرونا و عدم مراجعه به پزشک برای یک ماه تحمل کردم تا بالاخره رفتم و با دارو عفونت کیست خارج شد و من دیگه به پزشک مراجعه نکرد
        الان دوباره خیلی کم عفونت کرده و من باز فشار دادم و عفونت خارج شد و دوره انتی بیوتیک رو شروع کردم
        سوالم اینه ک من میتونم با دارو این دفعه درد و عفونتو درمان کنم تا تابستون بعد از کنکورم جراحی کنم کیستمو ؟ تا اسیبی به درسم وارد نشه
        ممنون از وقتی ک میزارین

        1. سلام بله معمولا این امکان وجود دارد. اگر زخم مجدد آبسه کند و دردناک شود می توانید به طور سرپایی و موقت آبسه را توسط پزشک تخلیه کنید. اما لازم است در اسرع وقت برای جراحی یا لیزر کیست مویی اقدام نمایید. برای به تاخیر انداختن بروز علائم مراقب باشید که زیاد به این ناحیه فشار نیاورید و موهای زائد را هم کاملا از بین ببرید.

  8. Avatar photoعلی نادری گفت:

    برای من با یه دسته مو خارج شده و دردم خیلی کم شده ایا نیاز هست که وقت بگیرم یا خوب شدم

    1. اگر کیست مویی خود به خود بترکد و تخلیه شود مجدد عود خواهد کرد. بهتر است قبل از عود مجدد به یک متخصص مراجعه کنید. دفعات بعدی با شدت بیشتری عود خواهد کرد.

  9. Avatar photoجعفر گفت:

    سلام خانم دکتر. من 10 روز میشه عمل کیست لیزری انجام دادم ولی زخم به دلیل عفونت باز هست و بخیه نزدن. از روز سوم موقع تعویض پانسمان دردهای شدید دارم که حتی دوست ندارم پانسمان عوض کنم.با این حال روزی 3 بار جای زخم پانسمان عوض میکنم. عفونتم نکرده جای زخم ولی درد شدید در هنگام پانسمان دارم. ایا عادی هستش این درد

    1. اگر مقدار ترشحات و درد بعد از 10 روز هنوز کاهش پیدا نکرده است وضعیت شما طبیعی نیست و لازم است توسط جراح معالج معاینه شوید

  10. Avatar photoمونا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید، من هفته پیش روز جمعه آمپول 6_3_3 تزریق کردم، روز اول روی جای آمپول اتو کشیدم که مایعش نمونه، اما روز دوم دردش بیشتر شد حوله داغ گذاشتم از روز سوم ورم کرد و من شروع به خوردن آموکسی سیلین کردم، امروز ششمین روز هست و جای آمپول کمبودی کم رنگ اما سفت و کل باسن و بخشی از انتهای کمرم ورم به همراه درد داره، طوری که وقتی میخوام راه برم فشار به کف پام و باسن و کمرم میاد و از شدت درد کمر و پا به خودم میپیچم از دیشب مترونیدازول 250 رو دارم میخورم، من شهرستانم و اینجا جراح عمومی یکی داره و امروز نیست، ناگفته نماند اول عید اومیکرون گرفتم و هرچی چرک خشک کن که توسط پزشک تجویز شده بود خوردم عفونت سقف دهانم برطرف نشد و بخاطر این پنی سیلین زدم، طپش قلبمم بالاست و بتا بلاکر و بوسپیرون 5 استفاده میکنم، جای آمپولم قرمزی و ترشح نداره، تبم ندارم، ولی استرس شدید گرفتم نکنه عفونت کل بدنمو بگیره نمیدونم چیکار کنم، میشه راهنمایی کنید خدا خیرتون بده.

    1. به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید تا وضعیت محل تزریق را به درستی بررسی کنند. از مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها بدون تجویز پزشک خودداری کنید. بر اثر مصرف آنتی بیوتیک، باکتری های مفید بدن نیز از بین می رود و این رویداد عوارض گوناگونی را به دنبال خواهد داشت. ممکن است لازم باشد از یک پروبیوتیک مناسب نیز استفاده کنید.

  11. Avatar photoپیمان گفت:

    سلام
    من یه جوش ک قرمز هستش روی ران پام هست ک چند ماه ب وجود اومده از بین نمیره بعش دست میزنم نسبت ب نقاط دیگه بدنم سفت تره انگار ک چیزی داخلش هست میشه بگید ک اون چیه؟
    تشکر

    1. احتمالا کیست مویی می باشد. لازم است به طور اصولی تخلیه شود که مجدد عود نکند.

  12. Avatar photoجعفر گفت:

    سلام خانم دکتر. بنده 10 روز میشه کیست مویی با لیزر انجام دادم ولی جای زخم چون عفونت داشت باز هست و بخیه نخورده. موقع پانسمان هم خیلی زجر اوره. روزی 3بار پانسمان عوض میکنم. عفونت هم نداره ولی درد شدید در هنگام پانسمان دارم. ایا عادیه دردش

    1. اگر محل پانسمان را به خوبی مرطوب کنید و پانسمان به سختی از ناحیه جدا نشود درد شما کمتر خواهد شد. جزئیات را از جراح معالج خود سوال بفرمایید.

  13. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من خودم با بالا رفتن وزنم چن سال پیش به این عارضه دچار شدم و یه چن روز عود کرد ولی زیاد فشار نیاووردم خوب شد
    تقریبا هفته پیش دوباره شدیدا عود کرد و طوری بود که شبا از شدت درد نمیتونستم بخوابم و به جراح عمومی بیمارستان مراجعه کردم و همونحا وقت عمل گرفت و بستری شدم و چرک و خارج کردن و دوماه دیگه بتید کیست مویی و خارج کنن دوباره
    من تنها عاملی که زیاد در بدنم کشف کردم موجب این عارضه بود به خاطر بالا بردن وزنم در بدنسازی بود که با استفاده از داروهای بدنسازی کبد بنده سمی شده و در اکثر نقاط بدنم جوشهای قرمز چرکی زده بود و فهمیدم چربی خونم بالا هستش ..الانم تصمیم گرفتم کبدم و پاکسازی کنم و وزن بدنم و ۱۵ کیلو کم کنم و قسمت نشیمنگاه باسن زیاد فشار نیارن

    1. از بین بردن موهای زائد این ناحیه و تمیز و خشک نگهداشتن آن نیز از عود کیست مویی جلوگیری می کند. حجامت و روش های مشابه پیشنهاد نمی شود. از دستکاری کردن ناحیه نیز خودداری کنید.

  14. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر من حدوده ده ساله که کیست مویی رو جراحی کردم و جای بخیه ها یه مقدار کم گوشت اضافه آورده که یکم اذیت میشم میخواستم این قسمت اضافه خیلی کوچیک رو با جراحی حذف کنم آیا شما جراحی میکنین و میشه لطفا هزینه شو بفرمایید

    1. سلام لازم است معاینه شوید. هزینه بعد از ویزیت تعیین می شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  15. Avatar photoدلیر سعیدی گفت:

    سلام خانم دکتر ،
    من آقایی 42 ساله هستم که زمانی که نوجوان بودم در حین سرسره بازی روی برف قسمت بالای مقعدم با یک سنگ برخورد کرد و متورم شد و بعد چند روز
    به حالت عادی بر گشت ولی کلا تا به امروز جایش دردناک بوده در حدود پنج سال پیش متورم شدو ترکید و چرک و عفونت خارج شد و سوراخی بجا ماند که تا دوسه ماه پیش عفونت خارج میشد
    سه ماه پیش به خاطر درد سیاتیک و دیسک کمر تو خونه بستری شدم وتا هفته قبل استراحت مطلق بودم که متوجه شدم بازهم همون ناحیه در حال متورم شدن هست و بعد یک هفته در حال حاضر باز هم باوجود درد سیاتیک کیست متورم و بزرگ و در فشار شدید هست و یه قسمت کوچک از اون تقریبا براق و زرد شده و درد خارج از تحملی دارد ،متاسفانه الان توان رفتن پیش پزشک برایم مقدور نیست هم به خاطر کیست متورم هم به خاطر درد شدید سیاتیک و دیسک پاره. به نظر شما چکار باید بکنم ؟؟
    نکته‌ای هم که بگم درد کیست بیشتر از درد سیاتیک هست
    ممنون خانم دکتر عزیز

    1. به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید که آبسه را تخلیه و درناژ کنند. حتما این مورد را پی گیری بفرمایید. ممکن است درد کمر شما ناشی از عفونت زیاد در این ناحیه باشد.

  16. Avatar photoدلیر سعیدی گفت:

    سلام خانم دکتر ،
    من آقایی 42 ساله هستم که زمانی که نوجوان بودم در حین سرسره بازی روی برف قسمت بالای مقعدم با یک سنگ برخورد کرد و متورم شد و بعد چند روز
    به حالت عادی بر گشت ولی کلا تا به امروز جایش دردناک بوده در حدود پنج سال پیش متورم شدو ترکید و چرک و عفونت خارج شد و سوراخی بجا ماند که تا دوسه ماه پیش عفونت خارج میشد
    سه ماه پیش به خاطر درد سیاتیک و دیسک کمر تو خونه بستری شدم وتا هفته قبل استراحت مطلق بودم که متوجه شدم بازهم همون ناحیه در حال متورم شدن هست و بعد یک هفته در حال حاضر باز هم باوجود درد سیاتیک کیست متورم و بزرگ و در فشار شدید هست و یه قسمت کوچک از اون تقریبا براق و زرد شده و درد خارج از تحملی دارد ،متاسفانه الان توان رفتن پیش پزشک برایم مقدور نیست هم به خاطر کیست متورم هم به خاطر درد شدید سیاتیک و دیسک پاره. به نظر شما چکار باید بکنم ؟؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید.

  17. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من ۱۵ سالمه و فکر میکنم دچار کیست مویی شدم چیکار کنم با لیزر رفع میشه؟ شنیدم برمیگرده

    1. من جراحی کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش بسته و پلاستیک بدون عود و بازگشت انجام می دهم. لیزر کیست مویی روش های گوناگونی دارد اما در این روشی که من انجام می دهم تمام بقایای کیست برداشته می شود و زخم کاملا بسته می شود. به همین دلیل مشکلات جراحی باز و عوارض و عود بازگشت جراحی باز را ندارد.

  18. Avatar photoمتین نقشین پور گفت:

    سلام
    بنده چند روز پیش دنبالچه خودم جا انداختم از جاش در آمده بود بعد اینکه تمام شد دوران دنبالچه الان کیست مویی من فعال شده خیلی هم درد میکنه چه نشستن اصلا هر کاری که میکنم درد میکنه مثل سر درد اون جای بدنم هم درد میکنه چند روز خواب خوراک ندارم لطفا خانم دکتر بگید برای دردش چکار باید انجام داد وقت عمل گرفتم ولی میگن هنوز تخت خالی نداریم

    1. برای تخلیه سرپایی عفونت می توانید به اورژانس یک کلینیک یا درمانگاه مراجعه کنید. تخلیه عفونت تا حدی از درد شما می کاهد.

  19. Avatar photoعلی گفت:

    سلام برای من بسیار بد بود درد و چرک و خون بسیار بد ولی الان یه مدتیه جاش یکم گود شده بعضی موقع ها مو انتهای ستون فقراتم جمع میشه که بهم چسبیدن فک کنم از محل گودی بیرون میزنن

    1. هرچه جراحی یا لیزر کیست مویی را به تاخیر بیاندازید بیماری وسیعتر و عارضه دارتر می شود و احتمال آسیب به بافت اطراف آن بیشتر خواهد شد. یکی دیگر از عوارضی که پیش می آید فیستوله شدن زخم می باشد.

  20. Avatar photoاسماعیل گفت:

    سلام خانم دکتر بنده ۸سال پیش ی کیست مویی تقریبا اندازه گردو با عمل بیهوشی خارج کردم ودکتر جراح گفت برا بهبودی سریعتر بخیه میزنم محل عمل هم نزدیک سوراخ مقعد بود.حالا بالاترش یه سوراخ ایجادشده و خون آبه خارج میشه ووقتی دست میکشم صدای حفره خالی میده وباز بسته میشه و خوب میشه دوباره بعداز خدودا یکماه بادرد شروع میشه و حفره باز میشه. درضمن بعدازعمل از توده خارج شده پاتولوژی هم بردم نمونه گیری کرد گفتن خوش خیمه. لطفا راهنمایی کنید تجربه بدو دردناکی داشتم با عمل آیا لیزر هم همینطوره. ممنون از راهنماییتون

    1. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم و روش بخیه زدن من با جراح شما متفاوت است. حتما این مورد را پی گیری نمایید تا به بهبودی کامل برسید.

  21. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر
    حدود سه سال پیش در پایین ترین نقطه ستون فقراتم
    احساس سوزش و درد کردم و بعد از اینکه متوجه یه سوراخ ریز در نزدیکی همون ناحیه شدم فهمیدم کیست مویی هست
    طی این مدت چند وقتی یکبار درد میگرفت همراه با ترشح و زود برطرف میشد
    ولی چند روز پیش درد امونمو برید قرمزی و تورم هم داشتم که بعد باز شدنش یکم تورم و درد کمتر شد
    الان پایین کمرم درد دارم و شدیدا ترشح و خون ابه دارم
    ایا کیست ترکیده و اگه ترکیده اولین درمان چی هست
    از بین بردن عفونت یا عمل جراحی
    وسوال دیگم اینه که ایا برای عمل در اوردن کیست انتخاب عمل بسته یا باز با مریضه یا به خواست پزشکه
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    با سپاس،،،،،،

    1. بهتر است جراحی بسته با لیزر پرتوان انجام شود. این که جراحی به روش باز باشد یا بسته هم بستگی به نظر جراح دارد و هم مهارت ایشان. من تقریبا تمام انواع کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک با لیزر درمان و جراحی می نمایم. لازم است به جراحی مراجعه کنید که این جراحی را تضمینی و بدون عود و بازگشت تنها در یک جلسه انجام دهند.

  22. Avatar photoRanina.j گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یه دختر 20ساله هستم
    از وقتی که یادم میاد یه فرورفتگی تقریباً پایین کمرم دارم
    من فکر میکردم عادیه و همه دارن تا وقتی که مقاله هارو خوندم
    نه درد دارم نه خونریزی و نه عفونت
    ولی از لحاظ ظاهری خیلی شبیه به عکسای گوگل هستش
    خواستم بدونم که اینم کیست مویی هستش و باید جراحی بشه؟!

    1. اگر این فرورفتگی پایین کمر شما از بدو تولد وجود داشته است کیست مویی نیست. برای تشخیص دقیق به یک متخصص مراجعه کنید.

  23. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر الان کیست مویی من ترکیده وداره خون ترشح میکند چه باید بکنم؟؟ در کنار مقعد می باشد

    1. علاوه بر کنترل عفونت و ترشحات لازم است به یک متخصص جراحی نیز مراجعه کنید. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص ماهر انجام دهید. موهای زائد ناحیه را هم با یک روش مناسب از بین ببرید.

  24. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خسته نباشید
    من از سوراخ کیست موییم تعدادی مو زده بود بیرون که همینجوری اونارو آوردم بیرون
    آیا کیست من رفع شده؟

    1. اگر مبتلا به کیست مویی باشید بیماری شما مجدد عود می کند. زیرا لازم است جدار کیست مویی توسط جراح تخریب و تخلیه اصولی شود تا مجدد عود نکند. درناژ کامل و اصولی عفونت نیز ضروری است.

  25. Avatar photoنسا گفت:

    سلام خانم دکتر شوهر من یهو بدون هیچ علامتی از ناحیه پایین کمر شب دچار درد شد و‌فردا دیدم برآمده شده و اصلأ نمیتونه بشینه رفتیم دارو گیاهی مرهم تهیه کردم گفته پانزده روزه خوب میشه خیلی کوچیک شده و‌کلی چرک عفونت اومده ازش دردشم خیلی‌ کم شده اما اصلا خبری از مو نیست یهو برامده شد اگه این خوب شه پس این مو چی میشه

    1. مرهم و داروی گیاهی صرفا برای کاهش درد و عفونت مورد استفاده قرار می گیرد و کیست مویی با این روش ها درمان نمی شود. لازم است با یک روش مناسب مو و جدار کیست کاملا تخریب و تخلیه شود که مجدد عود نکند. بهترین روش درمان نیز لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک توسط یک متخصص ماهر می باشد.

  26. Avatar photoMilad Azadbakht گفت:

    سلام خانم دکتر من ۶سال پیش کیست مویی گرفتم و عفونت اش خالی شد با خوردن انتی بیوتیک و فقط یه سوراخ ریز زیر ستون فقراتم موند بعد امسال بالای اون قبلی ابسه کرد و چند وقت یکبار خالی میشد که دیشب یهو خودش ترکید و الان با گوشیم عکس گرفتم سوراخ بزرگی بالای همون قبلی ایجاد شده اندازه یه عدس شاید، باید سریع بیام جراحی کنم یا اول انتی بیوتیک بخورم؟ چون شهرستانم نمیتونم زیاد بمونم تهران

    1. کیست مویی تا جراحی نشود درمان نمی شود و دائم آبسه می کند. احتمالا زخم کیست مویی شما فیستوله هم شده است. ابتدا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. اگر نیاز به مصرف آنتی بیوتیک باشد در ویزیت اولیه اعلام می شود و هماهنگی های لازم برای لیزر کیست مویی برای شما انجام می شود.

  27. Avatar photoرئوف گفت:

    سلام خسته نباشید خدا اجرتون بده… من خانومم عمل سرپایی کیست انجام داده بعد یک هفته بخیه‌هاش رو باز کردیم الان یکی از بخیه‌ها مقداریش بازه و خوب نچسپیده آیا خطری داره و چکار باید بکنیم؟؟ ممنون

    1. از جراح خود کرم ترمیم کننده مناسب بگیرید و پانسمان ناحیه را هر روز تمیز و تعویض کنید.

  28. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من کیست مویی دارم دردش از دفعات پیش خیلی خیلی بیشتر شده گفتم ببینم با لیزر میشه ریشه کند شد یا بعد مدتی بازم سبز میشه ممنون میشم پاسخ بــــدیــــد

    1. احتمالا عفونت کرده است. من تقریبا تمام انواع کیست مویی را به روش لیزر کیست مویی و پلاستیک درمان و ریشه کن می کنم.

  29. Avatar photoنیما گفت:

    با سلام خدمت خانم دکتر من در کنار قسمت آلت تناسلی یک بر امدگی به وجود امد که با پماد سیاه که استفاده کردم عفونت ان تخلیه شد الان بعد از گذشت چند ماه دوباره این برآمدگی به وجود امده ایا کیست مویی میباشد

    1. احتمالا کیست مویی یا آبسه است. اصلا توده را دستکاری نکنید و به یک جراح عمومی ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

  30. Avatar photoرضا ایمانی گفت:

    سلام خسته نباشید
    بالای مقعد من یه سوراخ خیلی کوچک ایجاد شده که نه درد داره و نه چیزی ازش خارج میشه فقط با دیدن فهمیدم هست
    رفتم دکتر گفت کیست مویی هست
    الان هم فشارش دادم و ازش یکم ماده بی رنگ و بی بو خارج شد
    به نظرتون برم عمل یا نه؟
    از عمل میترسم

    1. بله بهتر است در اولین فرصت عمل جراحی کیست مویی را انجام دهید زیرا ممکن است ناگهانی دردناک و پیشرفته شود. از طرفی رشد کیست مویی در زیر پوست اغلب پنهان است و به مرور پیشرفته تر می شود. من لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک انجام می دهم.

  31. Avatar photoعارف گفت:

    سلام من دوبار کیست مویه داشتم هر دو بار خودم ترکوندم چلکش زد بیرون این ممکن هنوز چیز داخل باشه

    1. اگر کیست مویی باشد مجدد عود خواهد کرد. حتی ممکن است فیستوله نیز شود و دچار عوارض دیگری نیز شوید. حتما برای تخلیه و تخریب و درناژ اصولی کیست مویی باید به یک جراح مراجعه کنید.

  32. Avatar photoههدی گفت:

    سلام پدرم ۸۹سال سن داره کیست موی داشت جراحی کرده الان پاره شده وبا روده یکی شده چرک فراوان داره حال عمومی خوب نیست لطفا بفرمایید چکار کنیم

    1. حتما به بیمارستان فوق تخصصی مراجعه کنند. مراجعه به مطب و کلینیک برای وضعیت ایشان کاربردی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *