آبسه

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی و عوارض آن

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی و عوارض آن

مهم ترین تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی چیست؟ این مسئله نیاز به یک بررسی کلی دارد. نخست باید با روند شکل گیری آبسه مقعدی یا آبسه آنورکتال آشنا شویم. یک آبسه مقعدی، یک حفره عفونی است؛ که در نزدیکی مقعد یافت می شود. به طور کلی 90 درصد شکل گیری آبسه ناشی از عفونت حاد در غدد درونی مقعد است.

گاهی اوقات، باکتری، مدفوع یا ماده خارجی می‌تواند یک غده مقعدی را در بافت اطراف مقعد و راست روده مسدود کند، که در این حالت ممکن است، در حفره‌ای به نام آبسه جمع شود. برای شناخت بیشتر تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی ادامه این مطلب را دنبال نمایید.

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی در مرحله درمان

آبسه مقعدی عمدتا در دهه سوم یا چهارم زندگی یک شخص ممکن است رخ دهد. اگر شخصی به مصرف مواد مخدر معتاد باشد، روند درمان این بیماری را مختل خواهد کرد. به دلیل اینکه خارج کردن عفونت های ذکر شده عمدتا باید با کمک بی حسی و توسط پزشک انجام شود؛ بسیاری از فعالیت های سابق روند عادی زندگی غیر ممکن شده و مدفوع فرد باید به طور مکرر، از بدن وی خارج شود.

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی و روند درمان آن شامل ایجاد یبوست و درد های مکرر است. به طوریکه فرد با خشک شدن و عملکرد غیر عادی یا غیر منظم دفع مدفوع روبرو می شود. و همین مسئله تخلیه عفونت و بهبود وی تا انتقال به مرحله نقاهت را، کند می نماید. با تشخیص پزشک دارو ها و مکمل های نرم کننده و ملین کننده ارائه داده می شود، که تنها برای بهبود اوضاع مناسبند.

مصرف هر نوع ماده شیمیایی و مواد مخدر فقط حرکات روده را کند کرده، و شخص بیمار را دچار یبوست مزمن خواهد کرد. روند درمان این بیماری در هر فرد متفاوت است و وسعت آن با رعایت اصول ساده کاهش چشمگیری خواهد داشت. در صورت جدی نگرفتن مسائل مرتبط با تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی، یا ترمیم درست زخم ممکن است این بیماری به فیستول تبدیل شود.

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی قبل از ظهور و بروز آن

عوامل متعددی بر روی بروز و ظهور آبسه مقعدی موثرند که مهم ترین عوامل آن شامل، دیابت، رابطه جنسی مقعدی، هموروئید، سل، و از همه مهمتر شقاق است. تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی از وجود شقاق شکل می گیرد و ارتباط این دو موضوع می تواند، در تسریع بیماری هم موثر باشد. البته این مورد تنها یکی از دلایل ظهور بیماری است. وجود یبوست و تجمع مدفوع در این ناحیه مهمترین عوامل بوجود آمدن این بیماری خواهد بود. بنابراین تا جای ممکن، باید مراقبت های مرتبط صورت بگیرد.

تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی در عود بیماری

مصرف و تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی اگرچه ممکن است به ظاهر تخفیف دهنده درد باشد، اما پس از مدت کوتاهی نه تنها بیماری بهبود نیافته، بلکه در عود مجدد و باقی ماندن آن نقش موثری خواهد داشت. پس فرد بیمار فقط با استفاده یا پیگیری تاثیر مواد مخدر بر روی آبسه مقعدی می تواند آسیب مستقیم و غیر قابل تصوری را بر روی ناحیه مذکور باقی بگذارد.

شخص باید از فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث آسیب مستقیم به منطقه شود، یا آن را خاموش و پایدار نگه دارد، اجتناب نماید. فعالیت بیشتر به علاوه مصرف مواد مذکور زندگی عادی وی را مختل خواهد کرد. بنابراین باید از روش های پیشگیری کننده یا بهبود دهنده ای استفاده شود تا آبسه بهبود یابد. البته افزایش درد مقطعی در زمان حرکت روده قابل انتظار است. اما نباید با کمک مواد مخدر آن را تسکین داد. درد می‌تواند با کمک یک داروی تحت نظر پزشک تجویز و کنترل شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *