کیست مویی

رابطه پنهان و آشکار تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی

تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی

ارتباط تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی چیست؟ در ابتدا باید گفت که کیست مویی یک کیسه غیر عادی در پوست است، که معمولا حاوی مو می باشد. کیست مویی تقریبا همیشه در بالای شکاف باسن شکل می‌گیرد. کیست مویی یا کیست پیلونیدال معمولا زمانی رخ می‌دهند، که مو پوست را سوراخ کرده و سپس در جای خود قرار می‌گیرد. اگر این کیست آلوده باشد، آبسه حاصل غالبا به شدت درد آور است. در مراحل اولیه کیست می‌تواند از طریق یک برش کوچک با لیزر تخلیه شود؛ یا با عمل جراحی کیست مویی بهبود یابد. تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی عمدتا در افراد مصرف کننده دائم آن، از عدم رعایت بهداشت شخصی یا نشستن مکرر رخ می دهد.

بررسی جنبه تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی با شکل گیری آن

تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی و عوامل شکل دهنده ی کلی آن عمدتا در افرادی رخ می دهد، که بر حسب موارد اشاره شده در بخش قبل، مکررا در جای خود نشسته یا بهداشت فردی ( از بین بردن موهای زائد) را رعایت نمی کنند. علت دقیق بروز این بیماری مشخص نیست. اما بیشتر پزشکان این مسئله را به ظاهر ناشی از تجمع موهای این ناحیه می دانند که به زیر پوست نفوذ می‌کنند.

با استناد به این موضوع، سبک زندگی فردی در بروز این امر کاملا دخیل است. اصطکاک و فشار بر روی پوست، لباس‌های تنگ، دوره‌های طولانی نشستن یا عوامل مشابه، مو را به زیر پوست منتقل می کند. و بدن در واکنش به مو به عنوان یک ماده خارجی، کیست را در اطراف موها ایجاد می‌کند. بکار بردن و تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی به نوعی آماده کننده زمینه شکل گیری آن است. و به زبان ساده می تواند زمینه ساز ارتقا آن نیز باشد.

آیا روند درمان با تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی اثر مستقیم دارد؟

تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی و کندی ترمیم زخم کاملا مستقیم است. به جز روش عمل جراحی هیچ روشی در قالب استعمال مواد مخدر یا دارو گیاهی، بر بهبود کیست مویی تاثیر نخواهد داشت. چرا که تنها پروسه ی ترمیم را بسیار طولانی تر خواهند کرد.

این فرآیند با استفاده و تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی منجر به زمان درمان طولانی‌تر می‌شود؛ و حتی می تواند خطر افزایش عفونت را ارتقا دهد. در برخی از موارد زخم با کمک بخیه بسته می شود. اما در مواقعی که زخم کیست مویی باز گذاشته می شود سرعت ترمیم زخم از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود. بنابراین مراقبت از زخم پس از جراحی بسیار مهم است. بسته به نوع ماده مخدر مصرف شده، این مسئله می تواند گردش خون را کاهش داده، یا باعث سرعت گرفتن بیش از حد آن شود. عدم کارکرد عادی بدن بر روند بهبود شخص بیمار کاملا موثر است. به همین سبب رابطه ترمیم و تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی مستقیم خواهد بود.

تاثیر مواد مخدر بر روی التهاب کیست مویی

برخی از افراد اعتقادات نادرستی مبنی بر بهبود یا درمان کیست مویی به کمک مصرف مواد مخدر دارند. بسته به ماده مخدر مصرفی یک شخص می توان اظهار کرد که تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی در کاهش روند التهاب یافتن زخم نیز موثر است. این موضوع به انجام مراقبت های بهداشتی شخص و تمیز نگه داشتن درونی و بیرونی بدن بعد از روند درمان و انجام جراحی اشاره دارد.

ترک مواد مخدر و پرهیز از آن می تواند با مصرف داروها و مراقبت های پس از عمل، بعد از مدت زمان مشخصی بهبود کامل را پیش چشم شخص بیمار قرار دهد. مواد مخدر چه به صورت مقطعی و چه به صورت کامل نمی تواند، در روند بهبود یا اتمام مراحل درمانی موثر واقع شود. بنابراین این باور نادرست بر موثر بودن تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی و بیماری های مشابه باید کنار گذاشته شوند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

4 دیدگاه برای “رابطه پنهان و آشکار تاثیر مواد مخدر بر روی کیست مویی

  1. Avatar photoحسین گفت:

    سلام بعد لیزر کیست مویی سیگار می‌توان مصرف کرد یا تا مدتی ممنوع هست؟

    1. بعد از هر نوع عمل جراحی توصیه می شود که از مصرف دخانیات و سیگار خودداری کنید. زیرا ترمیم زخم جراحی را به تاخیر می اندازد. بنابراین بهتر است تا بهبودی کامل زخم از کشیدن سیگار و مصرف دخانیات خودداری کنید.

  2. Avatar photoمیثم گفت:

    آیا مصرف سیگار بعد از درمان کیست مویی باعث بازگشت کیست و یا ایجاد کیست می شود؟

    1. مصرف دخانیات در بروز کیست مویی و عود کیست مویی بی تاثیر نیست. مهمترین علت عود کیست مویی از بین نبردن کامل موهای زائد است. توصیه می کنم لیزر موهای زائد را انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *