غده و توده های بدن

درمان غده چربی یا لیپوم

درمان غده چربی

غده های چربی که در زیر پوست به وجود می آیند، به راحتی قابلیت درمان شدن دارند. درمان غده چربی می تواند با استفاده از روش های گیاهی و جراحی های مختلف صورت پذیرد. اما روش های جراحی به خصوص با لیزر پرتوان در یک جلسه و بدون عود و بازگشت انجام می شوند.

این دسته از غده ها، غیر سرطانی هستند و می توان برای درمان آنها از روش های ساده استفاده کرد. اما در برخی موارد نیز غده های چربی یا لیپوم ها ممکن است شدت یافته، و برای بیمار مشکلاتی را به همراه آورد. از این رو باید به دنبال روش های تاثیرگذارتر برای درمان غده چربی بود. همچنین در نظر داشته باشید که تشخیص تفاوت غده چربی از غده سرطانی به عهده متخصص جراحی عمومی می باشد.

این غده های ترد و نازک چربی هیچ دردی با خود به همراه ندارند. اما منجر به بروز ناراحتی در بیمار می شوند. توده های چربی که اصولا در قسمت های مختلف بدن همچون شانه، سینه، گردن، ران، بازو و … به وجود می آیند، در صورتی که به اعصاب بدن فشار آورند، با درد و ناراحتی همراه می شوند.

اما این مسئله به آن معنا نیست که نمی توان اقدام به درمان غده چربی در بدن نمود. لیپوم ها در بین پوست و عضله زیرین آن ایجاد می شوند و بدون هیچ گونه درد و ضرری برای بدن هستند. اما لازم است درمان شوند تا از بروز مشکلات دیگر در بدن جلوگیری به عمل آورند.

بهترین روش های درمان غده چربی

روش های بسیاری وجود دارد که می توانند در درمان غده ها و کیست های چربی موثر باشند. از جمله مهمترین این روش ها باید به موارد زیر اشاره نماییم:

جراحی غده چربی

بیشتر متخصصین جراحی بر این عقیده هستند که بهترین راهکار برای از بین بردن همیشگی لیپوم یا غده چربی، جراحی آن است. در این روش با تزریق استروئید می توان به درمان توده چربی کمک کرد. در روش جراحی، معمولا درمان غده چربی زیر پوست با استفاده از بی حسی موضعی انجام شده و بیماری می تواند پس از عمل از بیمارستان یا کلینیک خارج شود.

این دسته از غده های چربی، که در زیر پوست انباشته می شوند، به بافت ها حمله نمی کنند. از این رو می توان به راحتی و تنها با یک برش ساده، آنها را از بدن خارج کرد. پس برای درمان غده چربی متخصص جراحی عمومی تنها با ایجاد یک برش کوچک، توده را با لیپوساکشن یا فشار فیزیکی از بدن خارج می کند.

درمان غده چربی با لیزر

لیزر درمانی یکی دیگر از روش های موثر برای درمان کردن غده های چربی به شمار می رود. این روش از سال ۲۰۰۶ میلادی توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار گرفته است و تاثیر زیادی در درمان این نوع کیست های چربی دارد.

در لیزر درمانی، میله باریکی به نام کانولا وارد غده چربی شده، و پس از تخریب توده های زیر جلدی بدن، آنها را از بدن خارج می کند. این روش برای درمان غده چربی بسیار موثر است و طرفداران زیادی دارد.

همچنین می توان لیزر پرتوان را در جراحی غده چربی با تیغ جایگزین کرد. بدین ترتیب برشی بسیار ظریف که به سرعت بهبود می یابد ایجاد می شود. سپس لیپوم خارج می شود. در اکثر موارد نیازی به زدن بخیه بعد از جراحی لیپوم با لیزر نمی باشد.

درمان با روش های خانگی

روش دیگری که برای درمان کیست های چربی کوچک استفاده می شود، روش های خانگی و گیاهی هستند. روش های خانگی از هزینه کمتری نسبت به روش های دیگر برخوردار بوده و عوارضی نیز ندارند. این دسته از روش های درمانی، راهکارهای غیر تهاجمی هستند که به رهایی از شر لیپوم های کوچک کمک می کنند اما درمان صد در صد محسوب نمی شوند. از جمله بهترین و مهمترین روش های خانگی، عبارتند از:

  • استفاده از سرکه سیب
  • استفاده از روغن کرچک
  • استفاده از زردچوبه
  • مصرف داروی گیاهی مریم گلی برای درمان و جلوگیری از لیپوم
  • سیر

سوالات متداول درمان غده چربی

1-مدت زمان درمان گیاهی غده چربی چقدر است؟

اصولا درمان گیاهی غده چربی تاثیر گذاری طولانی مدت دارند و لازم است در زمان زیادی مورد استفاده قرار گیرند. کمترین زمان ممکن برای تاثیر گذاری روش های درمان گیاهی لیپوم ، بیش از یک ماه است.

2-آیا می توان با استفاده از رژیم غذایی توده چربی را کاهش داد؟

بدون شک برای این که بتوان اقدام به درمان غده چربی نمود، لازم است توجه کنیم که چه می خوریم. خوردن غذاهایی که سرشار از کلسترول و چربی هستند، تنها توده چربی را به حالت بدتری دچار می کنند. توجه داشته باشید که با کاهش وزن نمی توان غده چربی را کوچکتر کرد.

3-مصرف چه غذاهایی می تواند به درمان توده چربی کمک کند؟

مصرف روزانه 2 فنجان چای سبز، مواد غذایی که سرشار از اسید های چرب امگا 3 هستند و نوشیدن آب کافی می توانند به میزان قابل توجهی به درمان غده چربی کمک کنند.

4-دلایل متعددی که منجر به ایجاد توده های چربی می شوند کدامند؟

دلایلی مختلفی وجود دارد که فرد را به بیماری لیپوم گرفتار می کند. از جمله مهمترین این دلایل باید به بیماری های ارثی، گرفتگی مجراهای بدن، عفونت ها و التهاب های مزمن اشاره نماییم.

5-آیا غده های چربی زیر پوست می توانند سرطانی باشند؟

معمولا توده های چربی سرطانی نیستند، اما در صورتی که به اعصاب فشار وارد کنند، می توانند برای بدن درد و ناراحتی بسیاری به همراه داشته باشند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

428 دیدگاه برای “درمان غده چربی یا لیپوم

  1. Avatar photoمسعود محقق گفت:

    سلام،می خواستم سوال کنم هزینه عمل برداشت غده لیپوم چه مقدار هست؟ممنون میشم مشخصا حدود مبلغ رو بفرمائید

    1. سلام بستگی به ناحیه و نوع غده چربی دارد. بعد از معاینه هزینه دقیق اعلام می شود.

      1. Avatar photoامیر امیری گفت:

        سلام
        خسته نباشید چند وقتی که چند تا کیست خیلی نرم دوطرف ستون مهره ها و بالای کمر ایجاد شده که تقریبا اندازه ی نخود هستن میشه بگین چی میتونه باشه؟

        1. سلام ممکن است کیست مویی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

          1. Avatar photoفرزاد گفت:

            سیلام خانم دکتر ی غدع نرم تو ساق پام دیدم امروز چیه این

          2. سلام باید معاینه شوید. معمولا این توده ها لیپوم می باشند.

          3. Avatar photoSamadrostami گفت:

            سلام خسته نباشین.من غده چربی زیاده تو بدنم از پنجاه تا بیشتره با اندازه متفاوت.چجوری میشه همشو برداشت و جلوگیری کرد کن دیگه در نیاد.ممنون

          4. ممکن است جراحی توده های شما در چند جلسه انجام شود. تغییر رژیم غذایی و ورزش منظم و جراحی با لیزر می تواند به کاهش عود این توده ها کمک کند.

  2. Avatar photoفرامرز گفت:

    سلام پشت معده ام یک غده هست 4 سال میشه اونجاست وقتی لمس کنم کمی درد داره. و سوزن میکشه. اندازه یک نخود گونده هست. میشه کمک. کنید.؟

    1. سلام ابتدا باید معاینه شوید. اگر غده چربی نباشد و وضعیت مشکوکی داشته باشد ابتدا نمونه برداری می شود. بعد از پاسخ آزمایشگاه و مشخص شدن ماهیت غده می توان در مورد درمان آن تصمیم گرفت.

  3. Avatar photoشکری گفت:

    سلام ، من در نقاط مختلف بدنم لیپوم دارم ، طی یک‌جلسه میشه چند تا رو جراحی کرد ؟

    1. سلام بستگی به ناحیه تشکیل شده دارد. بعد از معاینه می توان نظر داد.

    2. Avatar photoرضا گفت:

      سلام لطفا هزینه جراحی غده لیپو در پشت کمر را بفرمایید

      1. سلام هزینه بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها با مطب تماس بگیرید.

        1. Avatar photoفاطمه گفت:

          سلام خانم دکتر ببخشید من مشهد هستم من داخل سرم چند تایی از این غده های چربی دارم که به تازگی یکیشون امونم رو بریده درد داره حتی بالمس اروم دستم نمیدونم باید چکار کنم اگه میشه خودتون تشریف بیارین مشهد برای عمل یا وجدانا یک دکتر خوب معروف بهم معرفی کنین ممنون میشم هزینشو هم بگین هر کدوم از غده ها چقدر میشه اندازه ی نخود بزرگ تر تغریبا

          1. سلام متاسفانه من فرصت مراجعه به شهرستان ها را ندارم. شما می توانید یک روزه به تهران بیایید و جراحی توده سر را سرپایی انجام دهید. لطفا قبل از تشریف فرمایی هماهنگی های لازم را با ویزیت آنلاین انجام دهید. رزرو ویزیت آنلاین با تلفن های مطب انجام می شود. در مشهد همکاری را نمی شناسم که به شما معرفی کنم.

  4. Avatar photoملی گفت:

    سلام من ۱۴ سالمه و سونو سینه رفتم گفتن توی سینه سمت پت یه توده چربی یه سانتی هست من چطور باید درمانش کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام در صورتی که یک غده چربی خوش خیم باشد به طور سرپایی و توسط متخصص جراحی عمومی خارج می شود و جای نگرانی نیست.

    2. Avatar photoمریم گفت:

      سلام خانم دکتر
      همسرم ی دونه هایی(خیلی زیاد هست) روی بیضه هاش هست بعد سنو که رفت بهش گفتن شبیه جوش هست غده چربی دار… گفتن خوش خیم هست مشکلی نداره میتونین با دارو یا عمل رفع بشه…. از شما میخوام توضیحات کامل لطفآ بهم بدین ممنون میشم.

      1. برای درمان این غدد به متخصص ارولوژی مراجعه کنید.

  5. Avatar photoali گفت:

    سلام،ایا بی حسی موضعی برای غده چربی کنار گردن و گوش خوبه؟ و آیادرد داره ؟

    1. سلام بستگی به اندازه غده چربی دارد. اگر غده چربی کوچکی باشد با بی حسی موضعی و بدون درد توسط متخصص جراحی خارج می شود.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        سلام خانوم دکتر، من تمام بدنم پرشده ازاین غده های چربی میخام ازصرهمش خلاص بشم ولی نمیخام بخیه یاجراحی بشه چون روی ران ها بازو شکم وکمرم هست راهی هست ازش خلاص بشم ممنون میشم بهم ایمیل بزنید

        1. سلام با لیزر پرتوان می توان اغلب غده های چربی را بدون اسکار خارج کرد. اما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد.

        2. Avatar photoفائزه گفت:

          سلام خسته نباشید
          من دو سال پیش غده لیپیوم روی پیشانی داشتم و سرپایی عمل کردم و صاف شد ولی دوباره غده رشد کرده در حالی ک دکتر گوفت در اورده و ی توری گذاشته ک دیگه رشد نکنه…حالا دوباره باید عمل کنم و با لیزر میشه انجام داد یا دوباره باید پیشانی باز بشه

          1. سلام معمولا غدد چربی عود کننده می باشند. به خصوص غدد چربی ناحیه سر. بعد از معاینه به شما روش درمان مناسب پیشنهاد خواهد شد.

  6. Avatar photoحامد گفت:

    ببخشد درمان چربی زیر پوست تعدادش زیاد باشه تو چند جای بدن اما اندازه کوچک،اندازه یه نخود،،با لیزر قابل درمان هستش؟ دیگه برنمیگرده بعده برداشت با لیزر؟ و هزینه تقریبی چقدر میشه،،،مرسی

    1. سلام بله برداشتن این غدد چربی امکانپذیر است هرچند که باید ناحیه مورد نظر بررسی شود. هزینه نیز بعد از معاینه مشخص می شود. برداشتن غده چربی با لیزر بازگشت ندارد.

      1. Avatar photoمسلم گفت:

        سلام.یه توده در پشت کتفم دراومده که سونگرافی رفتم و دکتر گفت غده چربیه.اولا میخام بدونم دکتر سونگرافی تشخیصش درسته؟ثانیا دکتری رفتم که گفت برات غده رو درمیارم اما بعد جراحی بم گفت یه قسمتش مونده و نتونستم در بیارم برات.حالا میخام بدونم در این شرایط چکار کنم؟باز جراحی کنم یا اگه بمونه مشکلی برام درست نمیکنه

        1. بهتر است تخلیه شود که دچار عفونت و عوارض نشوید. برای برخی از غده های چربی که در ناحیه کتف می باشند ممکن است نیاز به بیهوشی باشد تا بتوان توده را به طور کامل تخلیه نمود. از آنجایی که بخشی از توده تخلیه شده است مسلما جراح محترم دستور ارسال توده به پاتولوژی را نوشته اند. بعد از حدود 10 روز جواب پاتولوژی دقبقا مشخص می کند که توده خارج شده از چه نوع بوده است.

        2. Avatar photoفاطمه گفت:

          سلام خانم دکتر. یه سوال داشتم ازتون. یه توده چربی پشت کتف سمت راستم اومده و اندازشم بزرگه و دکتر جراح نظر به جراحی با بیهوشی داشتندمیخواستم بدونم میشه همین توده با لیزر و بدون اسکار درمان بشه؟

          1. لازم است معاینه شوید معمولا این امکان وجود دارد.

  7. Avatar photoمهدی عبدلی گفت:

    سلام خسته نباشید دکتر من دوسال پیش عمل کردم کیست چرپی داخل پام بود الان دوباره پام به همان اندازه درد میکنه وتوان ایستادن رو پا را ندارم

    1. سلام اگر غده چربی به طور کامل و با لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر تخلیه شود دیگر عود نمی کند مگر این که در نقطه دیگری غده جدیدی ایجاد شود. علت بروز غده چربی معمولا تغذیه نامناسب و چاقی است. برای جلوگیری از بروز مجدد غده چربی در نواحی دیگر بدن این موارد را در نظر داشته باشید.

  8. Avatar photoاحمد گفت:

    با سلام وقت شما بخیر.
    من حدودا ۵۰تا غده لیپوم ریز و درشت توی بدنم هست،آیا راه حلی برای درمانش هست؟

    1. سلام غده های درشت را می توانید با لیزر پرتوان خارج کنید. در مورد غده های ریز بعد از معاینه می توان تصمیم گیری کرد.

  9. Avatar photoحسین گفت:

    با عرض سلام خدمت دوکتور محترمه بنده که مدتی هست که در انگشت دست راست ام غده پیدا گردیده تاحالا به کدام دوکتور مراجعه نکردم لطفاً راهنمایی شما را در زمینه خواهانم

    1. سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی دست مراجعه کنید. بعد از تشخیص ماهیت غده اقدامات لازم جهت درمان یا جراحی توده انجام می پذیرد.

      1. Avatar photoمیثم گفت:

        سلام خانوم دکتر لطفا کمکم کنین
        من روی ساعدم یک غده چربی مانند بود زمتن ١٧ سالگی ولی الان این غده ها زیاد شده همه جای بدنم هست درد هم نداره میخاستم بدونم اینا چی هست ایا دمان میشه???ح

        1. متاسفانه راهی به جز جراحی و تخلیه این غدد وجود ندارد و لازم است برای جلوگیری از عود مجدد لیپوم ها رژیم غذایی سالم داشته باشید و یک فعالیت ورزشی روزانه را انجام دهید.

  10. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام دکتر، داخل سر غده چربی داره اندازه ۲تا۳سانت بعضی اوقات درد میگیره ایا باید حتما برداشته باشه حدود ۱۰سال هستش بزرگ نشده

    1. سلام بهتر است برداشته شود تا بزرگتر نشود و مزاحمت ایجاد نکند. برنداشتن این غده چربی سر خطرناک نیست.

  11. Avatar photoSeyed Jawad گفت:

    سلام اقای دکتر م ن چند روز پیش جراحی غده چربی داشتم و دو روز بعد دوباره رفتم برای تویض پانسمان اما الان متوجه شدم محل جراحی رو دکتر بخیه نزده نمی دونم دیلیلش چیه وپس فردا هم دوباره بهم وقت دادن می تونید بگید دلیل بخیه نزدنش چیه؟

    1. سلام احتمالا برای این که جای بخیه ها روی بافت باقی نماند از بخیه استفاده نکرده اند. گاهی وسعت جراحی نیز در حدی نیست که نیاز به بخیه باشد و با چسب مخصوص محل برش بسته می شود.

  12. Avatar photoمصطفی فرحناکی گفت:

    سلام خانوم دکترمن زیربغلم یه غده درآومدبردم دکترعمل کردم گفت توده است چندبارعمل کردم ولی الان زیربغل سمت چپ من دردمیکن ونمیتونم دستم روراحت بالاپاین کنم دردمیکن ومیسوزه نه میتونم راحت بشینم نه میتونم بخوابم دارم عذاب میکشم هیچ هم زیربغلم درنیومده میگن عفونت داخلی دکترجراح رفتم یه سرم نوشت بایه پلیسرین باپمادآفی روسین 2درصدقرص تاوانکس لووفلوکسین یه کی دیگه هم داده کلیندامایسن امادردمن سرجاش هیچ فرقی نکرد

    1. سلام به جراح معالج مراجعه کنید و مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. این ناحیه حساس است و مراقبت زیادی را می طلبد.

    2. Avatar photoحامد گفت:

      سلام خانم دکتر خسته نباشید دمل چربی کی برطرف می شود اگر می شه راهنمایی بفرمایید سپاسگزارم

      1. سلام دمل با توده چربی متفاوت است. در هر دو صورت مداخله جراحی یا لیزر لازم است و خود به خود درمان نمی شوند.

  13. Avatar photoمیثم گفت:

    سلام. وقت عالی بخیر
    چند سال پیش لیپوم روی شانه راستم رو جراحی کردم ولی بعد یکسال مجدد رشد کرده و الان اندازه توپ گلفه. بخاطر دردی که در مفصل بازوم ایجاد میکنه نیاز به جراحی مجدد داره. ممنون میشم حدود هزینه عمل رو اعلام بفرمائید یا برام ایمیل کنید. سپاس

    1. سلام متاسفانه بدون معاینه بیمار نمی توان هزینه دقیق را اعلام کرد. از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس و شرح بیماری هزینه دقیق به شما اعلام خواهد شد. لازم است بدانیم که سرپایی در مطب انجام می شود یا نیاز به بیهوشی و کلینیک دارد یا خیر.

  14. Avatar photoحیدر گفت:

    سلام سرکه سیب وزردچوبه وشیر در درمان خانگی غده چطوری استفاده میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام در این مورد اطلاعات علمی موثقی وجود ندارد.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        با عرض سلام و خسته نباشید
        ببخشید من روی بینیم ی سری جوش هایی پر از چربی زده که اصلا حجمشون کم نمیشه و دائما پر از چربیه تا الان هر دکتری هم رفتم خوب نشده خواستم راهنمایی کنین که چیکار باید بکنم؟

        1. سلام باید به یک متخصص پوست و موی ماهر مراجعه کنید.

      2. Avatar photoعلی نصیری گفت:

        سلام وقت بخیر من روی گردنم تقریبا پشت گوشم ی توده چربی داره ک گویا میگن بهش لیپوم اندازشم تقریبا حدود ی گردو بزرگه رفتم پیش دکتر گفته باید جراحی بشه و باید بیهوش بشی برای جراحی خاسم بدونم واقعا بیهوشی میخاد یا میشه موضعی خارجش کرد ممنون میشم راهنماییم کنین

        1. اگر توده بزرگ باشد و در منطقه حساسی باشد جراح تشخیص می دهد که بیمار تحت بیهوشی و در کلینیک تخصصی این جراحی را انجام بدهند.

  15. Avatar photoرضا گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    خواهرم کیست چربی کنار بینی داره، صبحها که از خواب پا میشه، چشمش به سختی باز میشه.
    با توجه به جای کیست، با لیزر میشه اونو برداشت و جاش باقی نمونه؟

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند. بعد از ویزیت می توان نظر داد.

  16. Avatar photoمجتبی تاجیک گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من غده چربی دارم تقریبا بیشتر نقاط بدنم ولی روی پیشونیم ی غده ریز زده میخوام خارجش کنم نمیخوام جای بخیه بمونه شما چ روشی پیشنهاد میدین بهم ممنون میشم راهنمایی بفرمایین

    1. بهترین روش برای جراحی که کمترین میزان اسکار را باقی می گذارد و حتی در برخی نقاط اسکاری باقی نمی گذارد جراحی غده چربی با لیزر پرتوان دی اکسید کربن می باشد.

  17. Avatar photofaroal گفت:

    سلام وقت بخیر من امروز جراحی غده مانند کنار شصت پا انجام دادم و فکر میکردم میخچه است اما ریشه بزرگی داشت و دکتر گفت توده است و کاملا خارج کرد و گفت باید نمونه برداری میشه میترسم غده مشکوک بوده باشه و نباید خارج میشده دکتر کار درستی کرده کامل خارج کرده لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام در هر صورت باید خارج میشد. هرگونه بافتی که از بدن خارج می شود برای پاتولوژی ارسال می شود.معمولا بعد از 10 روز نتیجه قطعی نمونه برداری اعلام می شود.

  18. Avatar photoرضاsh گفت:

    سلام.من وقتی ۷سالم بود یه غده چربی سمت راست شکمم بود که با یه عمل ساده اونو از بدنم خارج کرد دکتر.ولی بعد چند سال یه سری جوش یا کیست خیلی ریز روی جای عمل ظاهر شد و بعضی وقتا قرمز میشن.آیا خطرناک هستن و نحوه پاک کردنشون چطوریه؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا ماهیت این جوش های ریز که میفرمایید مشخص شود. اگر کیست مویی باشد می توان با لیزر این کیست ها را برداشت.

      1. Avatar photoرضاsh گفت:

        نه کیست مویی نیست،مثل جوش هستن که داخلشون آبه،ولی خیلی ریز هستن و بعضی وقتا سرمه ای میشن

        1. در هر صورت باید تخلیه و درناژ شوند.

  19. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام دکتر خسته نباشین من سر شان گردنم باد کرده بود رفتم دکتر ام آرای نوشت توده ی چربی هستش ولی خوش خیمه دکتر گفت فقط با عمل جراحی برداشته میشه درمان خانگی نداره عمل کنم جای بخیه ها میمونه ؟راهنمایی کنید چجور درمان کنم؟

    1. سلام ممکن است با لیزر جای بخیه باقی نماند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه و مطالعه مدارک و آزمایش ها نظر قطعی به شما اعلام خواهد شد.

  20. Avatar photoآزیتا افسرده گفت:

    سلام خانم دکتر ،امکان حذف توده لیپیوم پشت گردنی پسر 24 ساله ام( به طول 7 و ضخامت 2 سانت) با جراحی سرپایی یا لیزر هست و هرکدام با چه هزینه ای؟ ممنون از پاسخگوئی

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند سپس می توان نظر داد. هزینه هم بعد از ویزیت مشخص میشود.

  21. Avatar photo... گفت:

    سلام من روی بینیم یه توده چربی هس که اولش مث لکه بود فقط بعدش بزرگتر شده چطور میشه اونو از بین برد ؟؟یا کرم و داروی خاصی داره ک بتونم مصرف کنم؟

    1. سلام به یک دکتر پوست مراجعه کنید.

  22. Avatar photoآرمان گفت:

    سلام آیا با ورزش کردن این امکان وجود داره که از تشدید و اضافه شدن لیپوم جلوگیری کرد؟؟

    1. سلام بستگی به علت بروز لیپوم دارد. مسلما بی تاثیر نخواهد بود اما نمی توان گفت که صد در صد از بروز لیپوم جلوگیری می کند.

      1. Avatar photoآرمان گفت:

        با سلام مجدد
        متشکر از پاسخ شما
        در خصوص منشا و علت لیپوم آیا آزمایش خاصی وجود دارد که متوجه علت تشدید لیپوم بشویم؟

        1. سلام، برخی بیماران تصور می کنند که با آزمایش خون و چربی می توان علت بروز یا عود لیپوم را مشخص کرد اما این تصور اشتباه است. علت بروز لیپوم می تواند وراثت یا نوع تغذیه بیمار باشد. با آزمایش ژنتیک می توانید متوجه شوید که علت بروز بیماری شما ژنتیک است یا خیر.

  23. Avatar photoمحدثه مصطفایی گفت:

    سلام من یک عده چربی کنار انگشتم دارم که چند ساله هست اول فکر میکردم چون درس می نویسم اینطوری میشه ولی الان همیشگی هست چیکار باید بکنم

    1. اگر مزاحمی برای زندگی شما است بهتر است با لیزر یا روش های دیگر جراحی خارج شود. با یک متخصص جراحی عمومی و لیزر یا یک متخصص ارتوپد مشورت نمایید.

  24. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام دکتر جان من ران دست و بازو پشت کمر حدود ۶۰تا دارم معمولا بزرگ هستن و خیلی روی مخمه و نمیخوام بعد درمان جاش بمونه راهنمایی کنید لطفا کجا باید مراجعه کنم؟

    1. سلام اگر این غدد ریز هستند به یک کلینیک پوست و موی مجهز مراجعه کنید. اگر این غدد بزرگ هستند می توانید از یک متخصص جراحی و لیزر مشورت بگیرید تا در صورت امکان بدون اسکار و با لیزر تخلیه شود.

  25. Avatar photoسپیده گفت:

    سلام دکتر عزیز من یک عدد غده چربی به اندازه حدود ۲ سانتی متر دقیقا در فرق سر و قیمت فوقانی وسط سرم دارم که حدود ۱۰ ساله وجود داره و در ابتدای ایجاد شدن ام ار ای هم انجام دادم و تشخیص غده لیپوم یا چربی داده شد به چند پزشک برای جراحی مراجعه کردم که گفتن امکان طاسی به اندازه سکه در محل وجود داره چون ریشه موهام در اون قسمت یا به دلیل جابجایی برای خارج کردن لیپوم و بخیه و یا به دلیل وجود ریشه مو در لیپوم وجود داره و کاملا در فرق سرم و معرض دید هست که ریسک طاسی در این قسمت رو نمیتونم انجام بدم اما وجودش هم از لحاظ زیبایی آزارم میده آیا امکان تزریق استروئید برای از بین رفتن یا کوچک شدن وجود داره ؟

    1. سلام من با لیزر این غدد را جراحی می کنم و بعد از معاینه می توانم تشخیص بدهم که امکان ریزش مو در این قسمت وجود دارد یا خیر. .

  26. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من یک کیست چربی در باسنم زده که کوچک و بزرگ میشه اما چند وقتی است که با فشار دادن ازش چرک میاد آیا با لیزر میشه درمانش کرد یا باید جراحی بشه چون پیش دکتر جراح هم رفتم گفته باید جراحی بشه

    1. سلام بله با لیزر پرتوان می توان این توده را خارج کرد. جراحی با لیزر عوارض و نقاهت طولانی جراحی سنتی با تیغ و کوتر را ندارد.

  27. Avatar photoاسما آفاپور گفت:

    سلام .نوزاد بنده نیز در قسمت پایین ابروی چپ غده لنفاوی دارد حالا نمیدانم چربی است ولی تکان میخورد و میغلتد.بردیم جراح گفتن باید عمل بشه.سوالم اینه میشه جوری اونو برداشت که نیازی به جراحی نداشته باشه.منظورم لیزر یا ….
    نوازد بنده دو ماه و نیم است.ممنونم

    1. سلام من برای نوزادان جراحی با لیزر انجام نمی دهم. معمولا اسکار جراحی های کوچک بر روی بدن کودکان باقی نمی ماند.

    2. Avatar photoاسما آفاپور گفت:

      چند سالگی با لیزر برای کودکان انجام میدهید؟ قصد ما این است جراحی با لیزر انجام شود تا جای زخم باقی نماند .

  28. Avatar photoارمین گفت:

    با سلام خانم دکتر من در اثر افتادن از ارتفاع و ضربه شدید به باسنم یک لیپوم بزرگ که شکل و اندازه آن مثل یک فلفل در باسن ایجاد شده و عمل جراحی برای برداشتن هم نزد پزشک جراح انجام دادم ولی بعد گذشت 1 ماه دوباره عود کرده است توصیه شما در درمان این مورد چیه؟ چون بعد از جراحی خیلی عذاب کشیدم دیگر نمیخوام دوباره جراحی انجام دهم ایا با لیزر میتوان برداشت که دوباره عود نکند؟ و ایا لیزر چقدر دوره نقاهت دارد؟

    1. سلام همانطور که قبلا هم ذکر شده است غدد چربی بسیار عود کننده می باشند. اما در جراحی با لیزر احتمال عود این غدد بسیار پایین می آید.

  29. Avatar photoمحمدی گفت:

    خانم دکتر نوزاد باید به چه سنی برسد تا غده چربی بوسیله لیزر عمل شود؟

    1. بستگی به ناحیه بروز توده دارد. من معمولا برای نوزادان جراحی با لیزر را انجام نمی دهم و به متخصص جراحی اطفال ارجاع می دهم.

  30. Avatar photoکبری غلامپور گفت:

    سلام دکتر مادر من دوبار عمل توده چربی از پشت کتفشون انجام دادن ولی بازم محل عمل درد شدید داره از عمل آخر یک سال میگذره این درد دوباره شروع شده میشه با لیزر دوباره توده رو ازبین برد ؟

  31. Avatar photoروح اله شایسته کیا گفت:

    سلام آیا شما با دفتدچه روستایی هم قبول میکنید

    1. سلام خیر، ما یک مطب خصوصی هستیم و با بیمه ها قراردادی نداریم.

      1. Avatar photoآرمان گفت:

        با درود
        من روی سرم چند تا غده چربی دارم برای برداشتن غده نیازی به تراشیدن اون منطقه از سر هست ؟
        سپاسگزارم

        1. سلام مقدار بسیار کمی از ناحیه ای که برش می خورد مو تراشیده می شود.

    2. Avatar photoکرمی گفت:

      درودبرشما مهربانو پزشک گرامی ۰
      بفرمائید که آیا این غدد در رگ وپَی و سلولها هم ریشه دارند وبا عمل جراحی یا لیزر ریشه کن می شوند؟
      آیا می شود آنها را یا سرنگ هم تخلیه کرد؟
      باسپاس فراوان : کرمی‌راد

      1. با درود لیپوم ها عروق خونی ندارند و اگر در نتایج سونوگرافی مشخص شود که عروق خونی در توده وجود دارد حتما باید توسط متخصص و در بیمارستان یا کلینیک جراحی شوند. توده لیپوم با سرنگ تخلیه نمی شود و با جراحی سرپایی در مطب هم قابل تخلیه است.

  32. Avatar photoارمین گفت:

    سلام ایا لیپوم بزرگ را میتوان با لیزر برداشت؟

  33. Avatar photoایمان گفت:

    سلام پشت سرم یه قده چربی ایجاد شده اندازه گردو ۲بارهم عمل کردم اراک نتیجه نگرفتم ریشه دار هم هست آیا میتونید شما ریشه کنش کنید هزینشم میگید

    1. سلام غدد چربی معمولا عود کننده می باشند و بهتر است که با لیزر تخلیه و جراحی شوند. بعد از معاینه بیمار می توان تشخیص داد که با لیزر درمان می شود یا خیر. هزینه نیز بعد از ویزیت مشخص می شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  34. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من مادرم یه غده کوچک روی سرش داره یکم بزرگتر شده چند ساله پارسال هم سرطان سینه داشت یه سینه خارج خارج شد چند ساله رو سرش هست غذه جربیه باید چیکار کنه؟

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که این غده چربی را خارج کنند.

  35. Avatar photoبهار گفت:

    سلام واحترام توده چربی توی پیشونی در بیمارستان و تیغ جراحی شده بعدازدوروز چشم ورم کرده و قسمتی ازبینی که نزدیکه گوشه چشمه طبیعیه این موضوع ؟؟،

    1. سلام به یک متخصص چشم مراجعه کنید. احتمالا دچار عفونت چشم شده اید.

  36. Avatar photoA.K گفت:

    با درود
    برای از بین غده چربی سر نیاز به کوتاه کردن و تراشیدن مو هست ؟

    1. سلام اگر توده کوچک باشد نیازی نیست.

  37. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام. نوزاد دخترم 3 ماهشه بالای ابروش یه غده لیپیدی داره. برای نوزاد چکار میشه کرد

    1. به متخصص جراح نوزادان مراجعه کنید که لیپوم را به طور سرپایی خارج کنند.

  38. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر مادر من ۳۹ سالش هستش بغل ابروش غده چربی زده اما نه درد داره ونه سوزش اما نزدیکه ۲ ساله داره هی بزرگ تر میشه نظر شما چیه؟ اگه جواب بدین ممنون میشم

    1. سلام بهتر است با لیزر پرتوان خارج شود که اسکار جراحی هم روی صورت ایشان باقی نماند.

  39. Avatar photoمهدی گفت:

    در کشاله راست یک کیست بامایع غلیظ به اندازه ۱۰در ۱۶میلیمتر دارم که درد زیادی دارد ولی با دراز کشیدن سریعا آرام میشود .ایا جراح ویا لیزر میشود پزشکان گفته اند خوش خیم است

    1. سلام بله با لیزر پرتوان و به طور سرپایی کیست مویی کشاله ران خارج می شود. درضمن موهای زائد این ناحیه را به طور کامل از بین ببرید و لباس های تنگ و پلاستیکی نپوشید که با پوست اصطکاک ایجاد نکنند. اگر هم اضافه وزن دارید حتما وزن کم کنید.

  40. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تزریق چربی روی صورتم انجام دادم. الآن کیست های ریزو درشت توی صورتم ایجاد شده . آیا راه حلی برای درمان این کیست ها وجود داره؟

    1. سلام به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید. اگر صورت شما مو دارد حتما برای لیزر موهای زائد در یک کلینیک لیزر معتبر اقدام کنید. زیرا لیزر موهای کرکی صورت با دستگاه ها خاصی انجام می شود.

  41. Avatar photoتارا گفت:

    سلام دكتر من قبلا چاق بودم، الان لاغر شدم و متوجه يه ليپوم ٧-٨ سانتي شدم سمت چپ ناحيه لومبار و سونو دادم گفتن افتراقي هست. آيا با روش هاي غير جراحي ميشه درمانش كرد؟ و من ورزش ميكنم آيا تايم زيادي رو ممكنه از ورزش دور بمونم بعد از درمان؟ ممنونم

    1. سلام منظور شما از افتراقی مشخص نیست. شما باید معاینه شوید. نوع ورزش و وسعت جراحی در مورد بازگشت شما به محیط ورزش تعیین کننده است.

      1. Avatar photoتارا گفت:

        ممنون از جوابتون
        بدنسازي حرفه اي كار ميكنم. يعني با ليزر هم ممكنه نياز به برش وسيع باشه

        1. بله این امکان وجود دارد که با لیزر هم نیاز به برش وسیع باشد.

  42. Avatar photoسارا گفت:

    سلام ببخشید من روی قسمت سینم و پشت شونه هام یه سری چربی جمع شده ک تقریبا سفتن ولی خیلی ریز ریز کوچیک و زیادن و مثل لیپوم یا غده نیستن چون تعدادشون زیاده ولی کوچیک کوچیکن من بدنم کلوئید سازه و نمیتونم لیزر کنم و فکر میکنم درمان خانگی پاسخگو نیست به نظرتون باید چیکار کنم؟

    1. سلام به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید و توده های ایجاد شده را دست کاری نکنید.

    2. Avatar photoنوشین گفت:

      با عرض سلام، آیا لیپوپروتئین را می‌توان از روشی به جز جراحی و لیزر از بین برد؟ دکتر پوست به من گفت اگر اذیت نمیکنه بهش دست نزن

      1. در برخی موارد با تزریق نیز کوچک می شود اما بهتر است جراحی و تخلیه شوند. برخی از لیپوم ها شروع می کنند به بزرگ شدن یا عفونی و حتی بدخیم می شوند. به همین دلیل توصیه می شود که جراحی شوند.

  43. Avatar photoارمین گفت:

    سلام ایا لیپوم بزرگ به اندازه یک لیمو ترش را میتوان با لیزر برداشت؟

  44. Avatar photoAb گفت:

    سلام ، من تقریبا چند سالی بود یه غده چربی روی سرم بود به پزشک جراح مراجعه کردم گفتند زیادی بزرگ شده همون موقع برام جراحی کرد برداشت اما متاسفانه چون موهای من کم پشت هست جاش مونده از دکتر پرسیدم درمانی هست بشه انجام داد تا دیگه غده چربی دیگه در نیاد متاسفانه گفتند درمانی نداره ، چند ماه بعد از جراحی ناحیه دیگه از سرم خارش داشت رفته رفته متوجه شدم یه غده چربی دیگه که پشت سرم بود داره رشد میکنه که الان اندازه یه لپه هست ، چند مدت دیگه موهام رو تراشیدم دیدم یه چربی دیگه هم وسط سرم بدون علائم در حال رشده ، خیلی استرس دارم اینطور که معلومه همه جای سرم رو باید جراحی کنم . سوالی داشتم ، آیا روشی دارین که این غده های چربی کامل از بین برن طوری که دیگه رشد نکنند و جاش رو سرم نمونه این پزشک جراح طوری جراحی کرد که موهام خورده شد و جاش مونده ،

    1. سلام غدد چربی سر بر اثر انسداد غدد سباسه که مسئول ترشح چربی در این ناحیه می باشند بروز می کند. بهترین روش جلوگیری از بروز این غدد در زیر پوست سر شستوشوی روزانه سر با شامپوهای مخصوص کنترل چربی پوست و موی سر می باشد. برای انتخاب یک شامپوی مناسب هم می توانید از یک متخصص پوست و مو کمک بگیرید. درضمن علت عمده ریزش مو نیز همین چرب بودن یا بیش از اندازه خشک بودن پوست سر می باشد.

  45. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من سونو انجام دادم در ناحیه ران یک لیپوم دارم به ابعاد ۱۸ در ۱۳ میلیمتر اما دردناکه دکتر سونو گفت احتمالا بخاطر این هست ک به عصب فشار آورده آیا باید جراحی کنم؟

    1. سلام بله از مطب وقت بگیرید و برای جراحی و تخلیه این لیپوم اقدام نمایید.

  46. Avatar photoارمین گفت:

    سلام لیپوم به اندازه لیمو ترش را میتوان با لیزر تخلیه کرد؟

    1. سلام بستگی دارد در چه ناحیه ای باشد.

      1. Avatar photoارمین گفت:

        در ناحیه باسن

        1. Avatar photoمیترا گفت:

          سلام وقت بخیر
          من یه غده چربی کوچیک تو پیشونیم دارم خواستم بدونم آیا بوتاکس پیشانی انجام بدم خطرناکه؟

          1. سلام ابتدا درمان و جراحی این توده را انجام دهید. سپس برای بوتاکس و غیره اقدام نمایید.

  47. Avatar photoمحمد مهدی گفت:

    سلام پدرم نزدیک پن تا غده داره اول یکی داشت رفت دکتر دکتر کفت باید عمل بشی بعد نزدیک ۵ تا دیگه غده روی شکم و پهلو هاش در امد پدرم عمل نکرد از عمل ترسید آیا میشه ۵ تا رو عمل کرد یانه آیا خطر جانی دارد

    1. سلام ایشان باید معاینه شوند تا بتوان نظر داد.

  48. Avatar photoمریم گفت:

    از کجا باید بفهمیم که غده چربی هست؟ چه خصوصیاتی داره؟ چون من الان بیشتر از 16ساله که یه غده توی پهلو هست و از اون موقع هم بزرگتر شده. این چیه

    1. اگر متخصص با معاینه تشخیص ندهند که ماهیت توده چیست نمونه برداری از بافت را توصیه می کنند. هر نوع توده در بدن را پی گیری کنید تا دچار عوارض نشوید.

  49. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام خانم دکتر من یک پسر دو ساله دارم که از دو ماهگیش روی ابروش یک غده چربی هست الان احساس میکنم بزرگتر شده و باعث شده چشمش هم کوچکتر بنظر بیاد باید چکار کنم؟

    1. به یک متخصص جراح اطفال مراجعه کنید و این توده را خارج کنید تا در آینده دچار عفونت و عوارض خاصی نشود.

  50. Avatar photoفریده فلاح گفت:

    سلام خانم دکتر، من در کف پام لیپوما به اندازه ۳ سانت در اومده، مایل به جراحی توی این شرایط کرونا نیستم چه راه درمانی دیگه رو پیشنهاد می فرمائید آیا با قرص قابل برطرف شدن هستند؟ ممنونم

    1. سلام من درمان توده چربی را با جراحی انجام می دهم و روش های دیگر را پیشنهاد نمی کنم.

  51. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من بغلای گوشم دوتا غده چربی هست که هرچند روز یکبار شروع به خارش میکنه و مجبورم فشار بدم تخلیه بشه.بشدت بوی بدی داره.باید چکارکنم از شرش خلاص بشم.

    1. سلام بهتر است با جراحی تخلیه و درناژ شود که دائم دچار عفونت و عود نشود.

  52. Avatar photoAmin گفت:

    سلام خستە نباشید
    ممنون بابت سایت خوبتون.
    من رانهام و شکمم پر از این غدە های لیپوم است ، تعداد انها خیلی زیاد بە حدی کە دیگر قابل شمارش نیستند.
    هزینه لیزر کردن و شرایطش چنوریە؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. بستگی به ناحیه و تعداد این غدد دارد.

  53. Avatar photoزینب گفت:

    سلام خانم دکتر، من یه توده چربی به ابعاد حدود ۱ در ۲ در قسمت راست شکم بالاتر از ناحیه ناف دارم و قصد بارداری دارم. آیا این توده تو بارداری اذیت میکنه؟ یا میتونم بعد از بارداری جراحی کنم؟

    1. سلام احتمال این که در دوران بارداری اذیت بشوید هست. برای جراحی و درمان این غدد قبل از بارداری اقدام کنید.

  54. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر.یک توده تقریبا ۱۵ کیلویی در پهلو وجود دارد.ایا قبل از عمل جراحی می توان آن را درمان استرویید کوچک کرد؟اگر کوچک تر می شود تا چند درصد حدودا.متشکرم

    1. سلام من فقط جراحی را پیشنهاد می کنم.

  55. Avatar photoحبیبی گفت:

    سلام خانم دکتر ، غده های ریز زیر پوست سر چیع ، چنتا تو سر بلشع ولی درد نداره و فقط سفت هستند

    1. این توده ها معمولا بر اثر انسداد غدد سباسه ایجاد می شود و لازم است که تخلیه و جراحی شوند.

  56. Avatar photoامین گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    خواهر زاده من یه توده شبیه لیپوم پشت گوش چپ داره بزرگ شده الان بستری هستش چقدر احتمال داره که غده سرطانی باشه

    1. سلام اگر متخصص معالج به غده سرطانی مشکوک باشد نمونه برداری از بافت را توصیه می کند.

  57. Avatar photoنوری گفت:

    سلام خستنه نباشید خانم دکتر من دو بار عمل کردم باز هم از همون جاها لیپون در امده چند تا شون خیلی درد دارن باید چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام راهی جز جراحی و تلخیه این غدد وجود ندارد.

  58. Avatar photoابو گفت:

    با عرض سلام خدمت خانم دکتر حدود پنج تا شش سال غده کوچکی به اندازه نصف دانه برنج بغل چشمم چسبیده به بود الانه سه چهار روزه کهبزرگ شدهکهبزرگوباد ان تمام چشمم را گرفته به طوری که اول صبحا به زور میبینم پیش دکتر رفتم فقط چرک خشک کن نوشته هر روز به یه طرف حرکت میکنه و انگاری سنگ شده چکار کنم خیلی اذیت میشم

    1. سلام آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت ناحیه و آماده شدن آن برای جراحی تجویز شده است. پس از اتمام آنتی بیوتیک ها مجدد به متخصص مراجعه کنید و برای جراحی و تخلیه توده ایجاد شده اقدام نمایید.

  59. Avatar photoعسل گفت:

    سلام من یه غده چربی زیر جلدی دارم که چهار سانت زیر پوسته میخاستم ببینم روش غیر جراحی هست واسه دراوردنش
    راه ارنباطی در واتساپ ندارین عکس بفرستم

    1. سلام من فقط جراحی را انجام می دهم. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  60. Avatar photoReza گفت:

    با عرض سلام،خانوم دکتر روی پیشونی من چند وقتی هست یه دونه خیلی ریز غده چربی دراومده میخواستم بدونم با روش گیاهی که ذکر کردید چجوری اینو از بین ببرم ،روش استفاده این داروهارو بهم بگید ممنون

    1. موارد ذکر شده را روی توده بگذارید اگر بهبودی حاصل نشد نسبت به جراحی و تخلیه آن اقدام کنید.

  61. Avatar photoامیر گفت:

    سلام
    در کل بدنم شاید نزدیک به ۵۰ عدد چربی زیر پوستی وجود دارد ….
    آیا برای درمان آنها که بیمه تکمیلی دارم هزینه کافی است ؟
    لطفا راهنمایی نمایید .

    1. سلام ما با بیمه قراردادی نداریم و در ایمن مورد لازم است از دفتر بیمه خود سوال کنید.

  62. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام وقت بخیر .من یه کیست چربی روی سرم دارم که دکتر بهم قرص عفونت داده قرص سفیکسیم .نمی‌دونم ربط این قرص با کیست چربی چیه ؟؟

    1. سلام احتمالا عفونت دارد . بعد از اتمام دوره دارو نسبت به تخلیه این کیست اقدام نمایید.

  63. Avatar photoمحمد گفت:

    با سلام و خسته نباید
    من حدود 3 ساله که بدنم غده چربی داره و متاسفانه غده ها بیشتر هم شدن
    دردی حس نمیکنم از فشار دادنشون
    ممنون میشم راهنماییم کنید که چطور میتونم غده هارو برطرف کنم

    1. سلام بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شوند. البته بسته به محل غده های چربی روش جراحی نیز متفاوت خواهد بود.

  64. Avatar photoناصر گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یه غده چربی روی صورتم دقیقا زیرگوشم دارم.
    حدود ۵ ساله این غده رو دارم.
    به متخصص گوش مراجعه کردم گفتن میشه جراحی کرد ولی چون دقیقا روی عصب صورت قرارکرفته احتمال آسیب دیدگی عصب صورت هست.
    این غده رو میشه با لیزر خارج کرد.
    حدود ۴ سانتی متر هست غده

    1. سلام اگر تشخیص ایشان این است که غده دقیقا روی اعصاب است و ممکن است به عصب صورت آسیب وارد شود انجام این جراحی ریسک بسیار بالایی دارد. به یک متخصص جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  65. Avatar photoمینا گفت:

    سلام من 33 سال دارم و 8 سال پیش دو توده چربی در ناحیه گردن و پایینِ کتف رو با عمل جراحی برداشتن که کوچک و حدود یک سانت بودند… توده گردن در حدفاصل گردن و بالای کتف بود و جراح گفتن به دلیل نزدیکی به ستون فقرات پاکسازی کامل انجام نشده!! و ممکنه دوباره رشد کنه
    این توده مجدد و به سرعت رشد کرد و به قطر 2.5 سانت و برجستگی 1.5 سانت رسیده و به هیچ وجه دردناک نیست اما اکثر اوقات احساس درد و بی حسی در ناحیه ی همان کتف و گردن دارم
    ممکنه علتش این توده باشه؟ این توده ی نرم ممکنه به رگهای عصبی فشار وارد کنه؟ و میشه با توجه به نزدیکی به نخاع با جراحی یا لیزر به طور کامل برداشت؟؟
    دفعه قبل عمل سخت و دردناکی داشتم و نمیخوام چندبار تکرار بشه

    1. سلام شما باید معاینه شوید. در هر صورت باید این توده جراحی و درمان شود. توصیه می کنم به یک متخصص جراح مغز و اعصاب هم مراجعه کنید.

  66. سلام. خانم دکتر خسته نباشین من یم غده زیر شکم سمت چب دارم الان حدود بیست سالی هست راه علاج ودرمانش چیست وخیلی سفت هست ولی چربی نیست وهیچ مشکلی برام ایجاد نکرده

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید. بعد از آزمایش و بررسی بهتر است که تخلیه شود.

      1. Avatar photoshirin گفت:

        سلام دکتر
        وقتتون بخیر
        من هیچ برامادگی روی پوست قسمت ممنوعه ندارم.یه درد کمی قسمت راست از بالا به سمت پایین احساس میکنم که با دست زدن و فشار دادن متوجه توده زیر پوستی سفت میشم که با لمس سمت چپ همچین چیزی نیست….میشه راهنمایی کنید لطفا

        1. سلام شما باید معاینه شوید ممکن است دچار لیپوم و حتی هموروئید داخلی شده باشید.

  67. Avatar photoسینا گفت:

    سلام من روی ساق پاهایم بیش از ۱۰ تا هستن اما کوچکن درد هم دارن چیکا باید بکنم

  68. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من غده ای روی بالای پیشونیم دارم به اندازه ی یک لوبیا خیلی هم سفته ۵ سالی هست و همینطور بزرگتر داره میشه چ پیشنهادی دارین ممنونم

  69. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید من دو غده بر روی پای چپ و راستم دارم که هر دو در یک محل می باشند اما رنگ پوست محل تغییر نکرده است و درد و … هم ندارد ،چربی ام بالاست تا به حئی که از خوردن گوشت قرمز منع شده ام لطفا بفرمایید ایا لازم است به دکتر رجوع کنم؟ علت این دو غده چربی بالا یا نقرس می تونه باشه؟

    1. سلام بله حتما به یک متخصص مراجعه بفرمایید. حتی اگر توده چربی باشد لازم است تخلیه شود تا در آینده مشکل ساز و عفونی نشود.

  70. Avatar photoعلی. گفت:

    با سلام و احترام خدمت خانم دکتر.
    بنده وسط پیشانیم یه غده چربی هسته.
    یک سال پیش رفتم جراحیش کردم ولی متاسفانه دکتر بعد برش دادن به چیزی نرسید. وبهم گفت که این غده بین پوستی هست. و جراحی من کاملا بی فایده بود.
    لطف میکنید بنده رو راهنمایی کنید.
    با تشکر از شما.

    1. سلام به یک متخصص جراح مغز و اعصاب مراجعه کنید.

  71. Avatar photoMMD گفت:

    سلام من تقریبا تمام بدنم کیست چربی تولید میکنه و خیلی پوستم چربه که نمیشه واقعا با صابونو کرمو… مشکلو حل کرد
    آیا آمپولی وجود داره که به تمام بدن کمک کنه یا غده چربیو غیر فعال کنه؟؟

    1. سلام این مورد را با یک متخصص پوست و مو یا متخصص غدد درمیان بگذارید.

  72. Avatar photoحمید گفت:

    سلام
    من حدود چهل و دوستام هست تا سن بیست سالگی شاید چند تا انگشت شمار غده داشتم اما الان حدود پنجاه تا شصت تا غده ریز و درشت دارم که همه اونها منقارن هستند خر روز هم بیشتر میشن یعنی تو دست راستم اگر هست در همون نقطه توی دست چپم هم در میاد. احساس نگرانی دارم. دلیل اینکه این غدد بوجود میاند و راه جلوگیری از اونها چیه ؟
    ممنون

    1. سلام لازم است این غدد تخلیه و جراحی شوند. برای اطلاع از علل بروز و جلوگیری از غدد چربی مطلب غده چربی یا لیپوم را مطالعه بفرمایید.

  73. Avatar photoعلی اکبر گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    من سال ۹۱…۷ عدد غده از۲ دست و شکمم درآوردم ولی بعد از مدتی این توده های چربی در سراسر بدنم بسیار افزایش پیدا کرده که احساس میکنم کل بدنم پر از توده شده…
    اگر واقعا راهکاری داره که از شر این غددچربی خلاص بشم لطفا بگید…

    1. کاری که من می توانم برای بیماران لیپوم انجام بدهم تخلیه و جراحی این غدد می باشد. بهتر است جدار این غدد با لیزر پرتوان برش زده شود.

  74. Avatar photoعرفان گفت:

    سلام من نقاط بدنم لیپوم زیاد هست اخیرا یه دونه روی گلوم در اومده که هنگام بلع دچار درد میشه و کاملا زیر دست احساس میشه …مثلا سرم رو به بالا که میگیرم دردی نداره اما حالت عادی درد داره …راه درمانش چیه ؟

    1. سلام بهترین راه تخلیه و جراحی لیپوم است.

  75. Avatar photoبهمن مختاری گفت:

    سلام خانم دکتر، ازین غدها تو بدن من خیلی زیاد هستن دست پا کل شکم کمر، این تعداد درمان میشه یا باید تحملشون کنم لطفا جواب بدین اذیت شدم بااینا

    1. سلام لازم است که این غدد با جراحی یا لیزر تخلیه و درناژ شوند.

  76. Avatar photoرضا گفت:

    سلام،
    دو ساله عمل قلب باز انجام دادم، یکساله که سینه‌هام متورم شد و دست که میزارم احساس چند غده به طور عمقی حس میکنم‌ . اول سینه چپ بود که سونوگرافی کردم و گفتند اثر اسپیرونولاکتون هست‌.
    قطع مصرف کردم اما همچنان تورم بیشتر شد و سینه راست هم درگیر شده و بیشتر شده. فقط آ اس آ و لوزارتان و اترواستاتین مصرف میکنم. پس عِلت چیست؟ چکار کنم؟
    تشکر

    1. سلام ابتدا باید ماهیت توده ایجاد شده مشخص شود. سپس تخلیه و جراحی شود.

  77. Avatar photoسعید گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید حدودا دوسال پیش یه غده لیپوم دقیقا بالای فک چپ صورتم بود ک یکبار از داخل جراحی شد ولی بازم درومد باردوم هم ازروی گونه جراحی شد ولی بازم قد نخود درومده خود دکتر گفت ک یه مقداریش به عصب چسبیده خواستم ببینم راه درمانی خاصی داره

    1. سلام من این توده ها را جراحی می کنم. روش های دیگر را معمولا توصیه نمی کنم. اگر توده نزدیک به عصب صورت است به یک متخصص جراحی فک و صورت مراجعه کنید.

  78. Avatar photoسامان گفت:

    سلام وقت شما بخیر ..دانه هایی تقریبا از نخود بزرگتر اما سفت روی سر هستش درد هم ندارد به همراه کوتیس روی سر به چه شکل قابل درمان هست وبه کدام متخصص مربوط..ممنونم

    1. سلام می توانید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید تا این غدد را با جراحی خارج کنند.

  79. Avatar photoپ گفت:

    سلام خانم دکتر من الان 2 سال که یه دانه ای روی کیسه بیضه ام بوجود اومده دکتر گغت چربیه هزینش چقد بیام عمل کنید ممنون میشم اگه زود جوابمو لدین

    1. سلام من توده های ناحیه تناسلی را جراحی نمی کنم. به یک متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  80. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید من ۴۰ سالمه الان بدنم خیلی لیپوم دراورده یکیش زیر رانم هستش بزرگ شده اذیتم میکنه. سفیدرانم خیلی بزرگ شده از جراحی میترسم این راه کاری بده دو سال پیش هم چندتا تو بازو و دستم بود جراحی کردم درآوردم ممنون .. از پارسال هم خیلی زیاد شدن .. ممنون

    1. سلام معمولا راهی به جز جراحی نیست. قبل از بروز عوارض نسبت به تخلیه این غدد اقدام نمایید. ممکن است منجر به عفونت و حتی نکروز بافت شود.

  81. Avatar photoH.s گفت:

    درود خانوم دکتر.خواستم بدونم لیپوم زیر پوست پیشانی که اندازه ی کوچکی داشته باشه بغیراز جراحی و بخیه قابل درمان هست به طوری که کاملا ازبین برن یا راه درمان فقط جراحی هست؟ نمیخوام که جای بخیه روی صورت معلوم باشه

    1. درود، من فقط با جراحی و لیزر لیپوم را خارج می کنم.

  82. Avatar photoراضیه رسولی گفت:

    سلام من چند تا غده چربی توی سرم هست که مدتی هست دردناک شدن و اصلا نمیتونم حتی لمس کنم اون ناحیه سرمو،حتما باید جراحی انجام بدم؟ممنون میشم بگین

    1. سلام بله حتما توده های چربی سر را خارج کنید تا دچار عفونت، درد و حتی ریزش مو نشوید. به یک متخصص جراحی مراجعه کنید.

  83. Avatar photoساناز گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل جراحی انجام دادم ولیپوم برداشتم منتها الان ده روزه بعد از عمل محل زخم ورم کرده بدون درد وخونریزی علتش چی میتونه باشه؟

    1. سلام ممکن است نشانه عفونت باشد. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  84. Avatar photoامید گفت:

    سلام. من غدد چربی نداشتم ولی دو سال اول تو دداخل باسن راستم یکی درومو وبعد روز بازو وساعد و ران پام..دلیلش ایا ربطی به مصرف مکمل داره ؟ واینکه عده تو باسنم اززیر پوست عمقیتره یعنی داخل و بادست شاید قابل تشخیص نباشه ویکمم حس میکنم بزرگ میشه و حالت سفت دارن ایا خطرناکن؟؟

    1. سلام معمولا اختلالات غذایی و چاقی می تواند بروز لیپوم را تشدید کند. به یک متخصص مراجعه کنید و وضعیت این غدد را مشخص کنید. بهتر است جراحی و خارج شوند.

  85. Avatar photoغزاله گفت:

    نکروز چربی رو هم میشه با لیزر از بین برد؟ یا کمی نرمترش کرد؟
    نکروز زیر پوستی منظورمه

    1. نکروز بافت به معنای مردن بافت می باشد که هیچ راه برگشت و درمانی ندارد. فقط می توان بافت نکروز شده را تخلیه کرد. استفاده از لیزر پرتوان برای تمام نقاط بدن امکانپذیر نیست و بیمار باید معاینه شود.

  86. Avatar photoمجتبی رئیسی گفت:

    سلام خسته نباشین من ی غده چربی سمت چپ سرم بوجود اومده البته خیلی وقته وبزرگتر شده حالا میخواسم ببینم اگه عمل کنم باید موهای سرم رو باید بتراشین و آیا دوباره رشد موهام اکی میشه یانه؟؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر توده بزرگ نباشد نیازی به تراشیدن موی سر نیست.

  87. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام،من رو مچم ۳ سال بود ک توده چربی داشتم،رفتم پیش جراح دست با سوزن تخلیه کرد و روش سکه گذاشت.گفت تا ۲ هفته بسته باش.اگر خوب نشد با جراحی باید برداشته شه.ایا با لیزر میشه برداشت؟؟؟

    1. سلام شما توده را جراحی کرده اید. اگر مجدد بزرگ شد لازم است معاینه شوید تا بتوان تشخیص داد که می توانید با لیزر جراحی کنید یا خیر.

  88. Avatar photoاحمدرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من 40 ساله هستم یک غده درناحیه پهلوی سمت راستم غده در حد یک کف دست پرمیکند سونوگرافی رفتم گفتن غده چربی هست آیا نسبت به بزرگ بودن غده چه عملی باید انجام بدهم درضمن هرچه چاق تر میشوم غده هم بزرگتر می‌شود لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. سلام شما باید معاینه شوید. لازم است توده جراحی و خارج شود. معمولا برای این نقطه از بدن با وسعت زیاد از لیزر پرتوان جراحی استفاده نمی شود. اگر توده کوچک و کمتر از 1 سانتی متر باشد می توان از لیزر جراحی هم استفاده کرد.

  89. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده یه لیپوم حدود دو سانتی بالای سرم دارم …..بنظرتون چه روش درمانی رو انجام بدم

    1. بهتر است با جراحی تخلیه شود.

  90. Avatar photoاحمد هوشنگ گفت:

    سلام خانوم دکتر من دو روز است در دستم زیر پوست یه غده سفت پیدا شده و ناحیه پوست کمی قرمز شده اگر لمس کنم درد هم میکنه ولی من لاغرم
    در اشخاص لاغر هم این غده های چربی بروز میکنه لطفا جواب بدین ممنون

    1. بله در افراد لاغر اندام و متوسط هم این توده های چربی یا لیپوم بروز می کنند.

  91. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام خانوم دکتر بنده ی غده زیر لپم دارم نسبت به چن سال پیش خیلی بزرگ شده به نظرم باید جراحیش کنم؟

    1. بله به یک متخصص جراحی پلاستیک یا جراح فک و صورت مراجعه کنید.

  92. Avatar photoامیر حسین میر حسینی گفت:

    سلام من سن پایینی دارم و فکر کنم یک غده روی الت تناسلیم در اومده فک کنم نیم سانت یا ۷ میلی متره و در ضمن من خود ارضایی هم میکنم. خواستم بپرسم میتونه بخاطر خود ارضایی باشه؟. و اینکه چطوری از روش های خانگی برای درمانش استفاده کنم؟

    1. سلام به یک متخصص ارولوژی مراجعه کنید. ممکنه التهاب غدد این ناحیه باشد.

  93. Avatar photoفاطمه پوزشی گفت:

    سلام من مدتی یه غده چربی فرق سرم به وجود اومده که درحال بزرگ شدن، آیا خطرناکه، پیش چه متخصصی باید برم برای ویزیت شدن یا جراحی!!؟؟؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. در صورت امکان به طور سرپایی جراحی و تخلیه می شود.

  94. Avatar photoنهال گفت:

    سلام خانم دکتر پسرم ۱۲سالشه پشت گردنش برجسته شده ودرد داره سونو بردمش میگن توده فشرده وفراوان چربیه باید چیکارش کنم دردم داره ایا با لیزر میشه خارجش کرد که جاش نمونه ولطفا ادرس مطب رو بگید من از شهرستانم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از توده ایجاد شده تشخیص نهایی به شما اعلام می شود. آدرس مطب در بخش تماس با ما به شرح: تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457 می باشد.

  95. Avatar photoآرمان گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید.من یه برآمدگی پشت گردنم دارم قبلا خیلی مشخص نبود برآمدگیش ولی الان حس میکنم بزرگتر شده و گردن درد میگیرم همش.رفتم پیش یک دکتری گفتش ک ژنتیکیه و چندتا آمپول زد توی اون ناحیه.روز اول خیلی درد داشت ولی الان دردش کمتر شده.خواستم بدونم چطوری میشه برش دارم?

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان داشته باشد به طور سرپایی جراحی و خارج می شود.

  96. Avatar photoکیمیا گفت:

    سلام دکتر جان من توسرم پنج شش تا غده چربی دارم با لیزر میشه همه رویجا برذاشت؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. من این غدد را با تیغ جراحی تخلیه می کنم و سپس بخیه می خورد و نیازی به لیزر ندارد.

  97. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکترخسته نباشید.من در ناحیه پهلوی راست غده چربی دارم .یکبارابسه شد.دکتررفتم عمل سرپایی انجام ندادن فقط تخلیه اش کردن الان بعدیکسال دوباره رشد کرده آیا بالیزرمیتوان درمان کرد.ممنون

    1. بیمار باید معاینه شود. معمولا این امکان وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید

  98. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام دکتر یک عدد غده پشت گردنم زدیه درد هم نداره از چه نوع است و چیکارش باید بکنم بدون جراحی

    1. سلام شما باید معاینه شوید و علائم و ظاهر توده بررسی شود.

  99. Avatar photoصالحی گفت:

    بادرود
    من غده ای چربی به اندازه گردو پشت گردن دارم می خواهم بودن جراحی آنرا بردارم اگر با لیزر درمانی شدنی باشد راهنمایی بفرمائید

    1. سلام لیزر من لیزر جراحی است و اگر امکان جراحی این توده وجود داشته باشد با لیزر پرتوان برش می خورد و بعد از تخلیه و درناژ با بخیه بسته می شود. اگر حجم توده زیاد نباشد در برخی موارد نیاز به بخیه نیست زیرا محل برش لیزر به سرعت ترمیم می شود و عوارض جراحی با تیغ و کوتر را ندارد.

  100. Avatar photoآرش گفت:

    سلام
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.
    من یک غده چربی حدود ۵ سانت پشت کتفم دارم، میخواستم بدونم حدودا هزینه عمل چقدر میشه و اینکه نیاز به بیهوشی کامل هست؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر توده سطحی باشد نیازی به بیهوشی نیست. هزینه جراحی غده چربی نیز بعد از ویزیت تعیین می گردد.

  101. Avatar photoمهندس فرامرز احراری گفت:

    سلام. من در بدنم سه غده دارم همه شون هم طرف چپ بدنم هستند. اولی روی ساعد دستم اندازه یک لوبیا هست دومی پاین تر از بازویم هست و سومی پشت کمرم سمت چپ. اونی که پشت کمرم هست تقریبا 8 ساله اونجاست ولی این دو تا دگه جدیدا شده. چکار کنم. آیا غده چربی هست یا غده خطر ناک

    1. سلام شما باید معاینه شوید. لازم است غده های چربی جراحی و تخلیه شوند.

  102. Avatar photoریحانه گفت:

    سلام خانوم دکتر ببخشید من یک سال یا بیشتره که بالای پام دقیقا وسط و کمی پایین تر از مچ پام در راستای انگشت اشاره و کناربش کمی برجسته شده و دست که میزنم نرمه تقریبا و تکون هم نمیخوره و اصلا هم درد نداره حتی وقتی دست میزنم.الان 8 ماهه زایمان کردم و موقع بارداری قرص کلسیم و ویتامین دی و تیرویید هم مصرف میکردم. واینکه خوب یادم نمیاد ولی فکر کنم از اواسط حاملگیم متوجه شدم. الانم همش استرس دارم و دلواپسم چون بچه هم شیر میدم نگرانم شیر جوش به بچم بدم. میشه راهنماییم کنین. آخه من خیلی ترسو استرسیم. میترسم چیز خطرناکی باشه. البته اضافه وزنم خیلی داشتم و الانم دارم هنوز. ممنون میشم

    1. سلام توده های چربی و لیپوم خطرناک نیستند و توصیه می شود در اولین فرصت ممکن تخلیه و جراحی شوند. جراحی لیپوم یا همان غده چربی اورژانسی نیست.

    2. Avatar photoطلا گفت:

      سلام من یک غده چربی متوسط روی لپ صورتم دارم آیا بعد از خارج کردن آن جاش رو صورتم میمونه؟

      1. اگر توده بزرگ باشد بله ممکن است جای جراحی روی صورت شما باقی بماند.

  103. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر , من 35 سالمه, پشت سرم بالاتر از مخچه یه لیپوم دارم طی سالیان بزرگتر شده به اندازه یه بند انگشت , با لیزر درمان میشه ؟ چون ناحیه موهای سرم هس نگرانم مثل عملهای سنتی جای بخیه مو در نیاد و سفید بمونه , با لیزر جای عمل نمی مونه ؟ باید موقع عمل موهامو بتراشم ؟

    1. سلام برای جراحی لیپوم سر از لیزر استفاده نمی شود. برای تخلیه این لیپوم نیازی به تراشیدن موهای سر نیست.

      1. Avatar photoسارا گفت:

        ممنونم از راهنمایی تون

  104. Avatar photoحمید بصیری پور گفت:

    سلام
    من حدود ۸ساله روی پیشانیم دقیقاروی خط بین دو نیمه صورتم
    یک چیز حالت جوش هستش و انگار یک حفره هست و هنگام فشار دادن مقداری ترشح بد بو خارچ میشه ازش ،ایا غده چربی هستش ؟
    لازم بذکر است اندازش تغیری نکرده و بر امدگی خاصی هم نداره

    راه درمانش چی هست
    متشکرم

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

  105. Avatar photoنریمانی گفت:

    سلام من سه سال پیش روی کتفم یه غده چربی داشتم که چند سالی با من بود ولی بک دفعه دورش قرمز شد و دردناک جراحی کردم و تخلیه شد ، الان دوباره شروع به درد گرفتن کرده دکتر گفته دوباره پر شده ، می خواستم بپرسم جراحی با لیزر بهتره یا جراحی با تیغ ، و اینکه با لیزر هزینش چقدر میشه من بیمه ارتش دارم ، ازاد و بیمرو لطف میکنید

    1. بستگی به نوع توده دارد. جراحی با لیزر با ظرافت بیشتری انجام می شود و احتمال عود پایین می آید. ما با بیمه قرارداد نداریم و هزینه لیزر بعد از بررسی وضعیت لیپوم اعلام می شود..

  106. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام من رو صورتم غده ای مانند هست خیلی درد میکنه و وقتی درد میکنه بزرگتر میشه سونو گرفتم گفت توده هیپواکوی هست گفت عفونت هست دارو هم مصرف کردم ولی فایده نداشت الان میخوام بدونم علت دردش چیه و باید چیکار کنم عمل کنم یانه

    1. معمولا آنتی بیوتیک برای کاهش عفونت و آماده کردن موضع برای جراحی تجویز می شود. توصیه می کنم این جراحی را نزد یک متخصص جراح پلاستیک فک و صورت انجام دهید.

  107. Avatar photoMehdi گفت:

    سلام من غده چربی زیادی قسمت ران دارم سوالم اینه میتونم اون قسمت لیزر کنم و به صورتم که لاغره تزریق کنم؟

    1. غده های چربی یا لیپوم را به نقطه های دیگر بدن تزریق نمی کنند و حتما باید از بدن خارج شود. اما می توان چربی نقاط سفت بدن را با دستگاه ساکشن یا لیپوماتیک خارج کرد و به گونه و صورت تزریق کرد.

  108. Avatar photoآلا گفت:

    سلام خانم دکتر. ی غده کوچک بدون درد و نرم و که وقتی دست میزنم ثابت نیست یکم حرکت می‌کنه حدود نیم بند زیر نافم هست این چیه بنظرتون؟

    1. ممکن است لیپوم باشد اما باید سونوگرافی تجویز شود تا بتوان تشخیص داد.

  109. Avatar photoقنبری گفت:

    سلام
    مامانم اول از ساق دستش شروع شد و الان یک عالمه غده رو شکم و پشت و پهلو و ساق دستاش دراومده که با دست مشخصن .گاهی درد میکنن و خیلی نگرانشیم .حتی سینه هاش هم داره.خانم دکتر اینا رو میشه با لیزر درمان کرد؟ میشه یک دکتر و جای خوب در تهران معرفی بفرمایید برای درمان .

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بهتر است توده هایی که در حال بزرگ شدن می باشند و یا در نقاط حساس هستند ابتدا خارج شوند. تمام این توده ها را نمی توان با لیزر تخلیه کرد

  110. Avatar photoرضا ن گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر
    من یه چند وقتی هست دقیقا چند ۴ انگشت پایین تر از لاله گوشم یه غده دراورده چند باری که دست زدم بهش کاملا نرم و سطح روش صاف و بدون درد هست
    جای نگرانی هست؟
    برای درمان باید چه اقداماتی رو انجام بدم؟
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. احتمال لیپوم وجود دارد. توصیه می کنم قبل از بزرگ شدن یا دردناک و عفونی شدن این توده برای خارج کردن آن به متخصص مراجعه کنید.

  111. Avatar photoFh گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من روی شانه و کتفم جوش هایی زده مثل چربی درد ندارند و به اندازه نخود هستند تقریبا مثل لیپوم ولی دقیق نمیدونم چی هستن از قرص راکوتان استفاده کردم ولی تاثیری نداشت به نظر شما میتونم با لیزر برشون دارم؟ ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. اگر توده ها ریز باشند و جوش مانند باشند با لیزر پرتوان جراحی برداشته نمی شوند و لازم است به متخصص پوست مراجعه کنید.

  112. Avatar photoحلما گفت:

    سلام من بعد از برداشتن چربی دست جای بخیه ورم کرده مشکلی نیس

    1. معمولا تا دو هفته ناحیه جراحی التهاب دارد. اگر التهاب فروکش نکرد یا پیش رونده بود لازم است مجدد توسط جراح معالج ویزیت شوید.

  113. Avatar photoیایا گفت:

    سلام خانم دکتر. بنده به طول یک انگشت اشاره در پایین نافم متمایل به چپ، یه توده چربی زیر پوستم احساس میکنم. مدتی بصورت سربسته لمسس میکردم ولی بعد با کمپرس اب گرم و پماد تتراسایکلین متوجه شدم سر باز کرده. مقداری فشار دادم و مایعی شیری رنگ (چرک) خارج شد. مجدد تا دو روز ازپماد تتراسایکلین استفاده کردم.
    حدس خودم اینه که توده چربی و یا مو هست. از روی پوست هیچگونه علامت خاصی نداره. وقتی هم بهش دست نمیزنم درد نداره.
    گاهی فکر میکنم کشاله ران سمت چپم یه حس سنگینی داره( بدون درد و ایجاد مزاحمت در حرکت) مدتی پیش با انجام برخی حرکات کششی این حس سنگینی تا حد خیلی زیادی برطرف شد. ایا ممکنه این توده چربی به اعصاب پا فشار وارد بکنه؟ این، توده چربی هست؟
    با تشکر

    1. این توده چربی نیست و احتمالا کیست مویی می باشد و حتما باید توسط یک جراح به طور اصولی تخلیه و خشک شود. معمولا ارتباطی با این ناحیه و کشاله ران وجود ندارد.

  114. Avatar photoیگانه گفت:

    سلام خسته نباشید…خانم دکتر من نوزاد ۸ماهه دارم و پیش از ۴ماهه که غده چربی تو پیشانیش هست رفته رفته سفت تر شده چیکار کنم رفع شه

    1. بهتر است جراحی و تخلیه شود.

  115. Avatar photoرسول گفت:

    از روغن کرچک سرکه سیب سیر و زردچوبه چطور استفاده کنیم

    1. در رژیم غذایی خود از این مواد خوراکی استفاده کنید.

  116. Avatar photoزینب وهابی نیا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من سه روز پیش یه غده چربی در پیشانی داشتم عمل کردم ولی امروز دو طرف نزدیک دماغم ورم کرده ایا مشکلی هست چکار کنم…

    1. ممکن است به دلیل التهاب جراحی باشد. با جراح خود تماس بگیرید.

  117. Avatar photoپویا گفت:

    سلام یه غده چربی‌ سالها میشه پشت ساق پای چپم هستش که درد نداره وبزرگ هم نشده ولی به سمت مچ پا زیر پوست برامدگی هایی احساس میکنم راهنماییم کنید

    1. همانطور که قبلا هم اشاره شد بهتر است غده چربی جراحی و تخلیه شود تا در آینده مشکلی ایجاد نکند.

  118. Avatar photoکرال گفت:

    سلام خسته نباشید الان سه ساله ترک کردم سمت راست کمرم شدیدا درد میکنه رفتم عطاری بادکش انداخت یه جا جمعش کرد دردم بیشتر شد اما فقط یک جا اندازه دو بند انگشت درست جایی که دیسک هم عود میکنه میخاستم بدونم جراحی لیزر راحت و کم درد انجام میشه روش چربی ها یک جا جمع شده و باد کردن تو هر حالتی اذیت میشم و از وقتی یه جا جمه شده سفت تر شده خانم دکتر ممنون از خدمتتون با تشکر از عوامل

    1. سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت بیمار تشخیص داده می شود که این توده دقیقا چیست و جراحی بدون درد با لیزر امکانپذیر است یا خیر.

    2. Avatar photoمعصومه گفت:

      سلام من در سرم تعدادی از این توده ها دارم یکی از اون ها بزرگ شده و رنگش کبود شده میشه راهنمایی کنین دکتر.بعد از بوجود اومدنش ریزش مو هم شروع شد

      1. حتما برای جراحی و تخلیه این توده ها اقدام نمایید.

  119. Avatar photoPoya گفت:

    سلام من روی مچ دستم به اندازه یک فندق توده چربی جمع شده میخواستم بدونم هزینه درمانش چقدر میشه حدودی هم اوکی هستش

    1. برای اطلاع از هزینه جراحی توده چربی با مطب تماس بگیرید.

  120. Avatar photoمحسن گفت:

    من یک غده ی دو سانتی در وسط سرم دارم اگر با لیزر برداشته شود پیاز مو آسیب می بیند یا نه؟ آیا کچل می شوم

    1. معمولا این اتفاق نمی افتد اما غیر قابل پیش بینی می باشد و ممکن است در محل برش این اتفاق بیافتد. محل برش معمولا یک سانت است و نقطه وسیعی نیست.

  121. Avatar photoپدرام گفت:

    سلام خانوم دکتر
    من چند سالی هست چنتا غده چربی دارم و ۴ سال پیش چنتاشو درآوردم ولی باز چنجایه بدنم رشد کرده…من مشکل زخم روده ام دارم و ورزشم میکنم.آب هم بسیار مینوشم…به نظرتون زخم رودم ارتباطی با تشکیل غده هام داره؟؟

    1. علت تشکیل غده چربی کاملا مشخص نیست و بهترین روش پیشگیری از بروز این توده های چربی داشتن رژیم غذایی مناسب و کنترل وزن می باشد.

  122. Avatar photoNora گفت:

    سلام من یه غده قسمت فک صورتم طرف راست دارم
    با فشار حرکت میکنه و گرد و کوچیکه ولی رشد هم میکنه اگه دستکاری کنم اندازش بزرگتر میشه و رشد آهسته ای داره بدون درد هست فقط وقتی کمی بزرگتر میشه وقتی دست بزنم یکم درد داره
    چیز جدی ای هست؟

    1. ممکن است این توده لیپوم یا حتی کیست باشد. به یک متخصص جراحی فک و صورت مراجعه بفرمایید.

  123. Avatar photoساناز گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود هشت سال پیش بعد از سزارینم در ناحیه ی بخیه ی شکم یه چیز گردی مث نخود حس میشد که سونو دادم و چیزی مشخص نشد الان بعد چند سال هم اون غده بزرگتر شده هم درد خیلی بدی داره به شدت از عمل هم میترسم راهنماییم کنید لطفا

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است به طور سرپایی تخلیه شود. توده را دستکاری نکنید.

  124. Avatar photoTaehita گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید من یه چند سالی هست روی سرم غده چربی سفتی دارم سعی میکنم ماساژش بدم ک شاید اب بشه تیر میکشه احتمالا بخاطر اضافه وزنو کم مصرف کردن ابه نمیدونم ولی به تعداش داره اضافه میشه هیچ قبلیا هم دارن بزرگتر میشن

    1. این توده های چربی سر را دستکاری نکنید و نسبت به جراحی و تخلیه آن اقدام نمایید زیرا عفونی و دردناک می شوند.

  125. Avatar photoمجید گفت:

    سلام پدر من یک غده چربی در کمر خوبد دارد که چند مرتبه ان را برداشته است و مجددا رشد می کند این دفعه حدود نیم کیلو شده است شما چه روشی پیشنهاد می کنید برای برداشتن ان

    1. متاسفانه هیچ راهی جز تخلیه و جراحی این غدد وجود ندارد و حتما باید خارج شوند.

  126. Avatar photoسمیرا امجدیان گفت:

    سلام وقتتون بخیر من از این غده ها در سرم دارم یکیش ب حالت جوش شد فشار دادم تخلیه شد ولی الان باز پر شده و یکم ک خواستم فشار بدم یکم درد گرفت پشیمون شدم الان چن روزه درد داده مثل درد ناشی از ضربه ی یچیزی ب سر هستش. آیا خطرناکه؟ میشه با عمل دراوردش یا چیز دیگ ای هستش؟؟

    1. این توده ها را دستکاری نکنید زیرا عفونی و خطرناک می شوند. برای تخلیه اصولی توده چربی سر می توانید به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید.

    2. Avatar photoمحمد رضایی گفت:

      سلام وقتتون بخیر من یک غده چربی پشت گوشم دارم و خودش روز به روز کوچک تر میشود و میرود اگه مشکلی دارد لطفا پاسخی بدهید

      1. اگر مجدد بزرگ شد و از بین نرفت حتما برای تخلیه آن اقدام نمایید.

  127. Avatar photoعسل گفت:

    با سلام ، برای برداشتن غده چربی کوچک در ناحیه پوست بالای سر با لیزر نیاز به تراشیدن مو در اون ناحیه هست؟

    1. بستگی به اندازه غده چربی دارد. برای غده های کوچک نیازی به تراشیدن موی سر نیست.

  128. Avatar photoزهرا احمدی هم گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید اگر غده چربی رو با لیزر درمان کنید دیگه رشد نمیکنه حتی اگر ارث ما این باشه که بعد از عمل جراحی دوباره رشد کرده باشه ؟لطفا جواب بدید

    1. تضمینی از این بابت نیست اما می توانید مطمئن باشید که جراحی با لیزر احتمال عود لیپوم را کاهش می دهد.

  129. Avatar photoکریم شعبانی گفت:

    سلام. آیا پس از جراحی و از بین بردن لیپوم، جای آن باقی می ماند؟

    1. بستگی به روش جراحی و وسعت جراحی و محل لیپوم دارد.

  130. Avatar photoعلی گفت:

    سلام بخیه جراحی غده چربی در کمر بعد چند روز کشیده میشه
    و موضوع بعدی بعد از کشیدن بخیه میشه فعالیت ورزشی سنگین داشت یا باید هنوز استراحت کرد؟

    1. بستگی به اندازه توده و وسعت جراحی دارد. ممکن است برای برخی از غده های چربی که با لیزر پرتوان برداشته می شوند از بخیه استفاده نشود. برخی نیز یک بخیه قابل جذب دارند. برای جراحی های وسیع که از بخیه استفاده می شود ممکن است بین 10 تا 14 روز بعد از جراحی نیاز به کشیدن بخیه باشد. بعد از بهبودی کامل محل جراحی می توانید ورزش سنگین انجام دهید. معمولا یک هفته بعد از لیزر می توانید ورزش را به آرامی شروع کنید.

  131. Avatar photoسهیل گفت:

    سلام من به صورت مادرزادی تمام بدنم بیشتر پایین تنه کیست چربی داره.. آیا درمان داره؟

    1. تخلیه این غدد و داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش منظم روزانه بسیار کمک کننده است.

  132. Avatar photoA گفت:

    درود ببخشید من حدودا یک سال و دو ماهه که یک غده در پشت سرم حس میکنم اندازه گردو هست و تازگی وقتی که میخوام درس بخونم اذیتم میکنه و سردرد میگیرم راه درمانش چیه؟
    تشکر

    1. راهی جز تخلیه و جراحی این توده ها نیست.

  133. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام وخسته نباشید خدمت شما خانم دکتر
    من در بدنم چندجا لیپوم دارم بزرگ وکوچک ایا درمان گیاهی کامل موثر هست وچه داروی گیاهی خوب است با تشکر

    1. داروهای گیاهی برای کاهش عوارض یا جلوگیری از بروز مجدد غده چربی می توانند موثر باشند. درمان اصلی غده چربی همان روش جراحی و تخلیه غده است. اجازه ندهید که این توده ها طولانی مدت باقی بمانند.

  134. Avatar photoابراهیم خادمی گفت:

    باسلام…حدود ۲سالی هست که دربدنم وکمرم تعداد۳۰الی ۴۰غده چربی رشدکرده و جدیدا بادرد وسوزش شبانه مانع خواب میشن…چکارکنم خانم دکتر

    1. غده های دردناک تر و غددی که در حال بزرگ تر شدن هستند را در اولویت تخلیه و جراحی بگذارید. رژیم غذایی سالم و ورزش منظم را هم فراموش نکنید.

  135. Avatar photoابراهیم خادمی گفت:

    سلام خانم دکتر…..بابت هزینه عمل جراحی این غددچربی چقدربایدهزینه کرد‌..چون بخاطرکم خوابی درشب پریشانی و اعصابی ضعیف در روز دارم و بشدت پرخاشگر شده ام…ازاین موضوع خیلی رنج میبرم‌….ممنون میشم از راهنماییهاتون

  136. Avatar photoتورج بختیاری گفت:

    سلام دکتر جان من دوتا دستم حدود ۱۰ تا غده چربی نرم و کوچک اندازه نخود هست آیا با لیزر پرتوان در یک جلسه معالجه قطعی می‌شوند چون من اهواز هستم واز شما دور…. ممنون

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از بررسی تصاویر توده ها اگر امکان لیزر آنها در یک جلسه وجود داشته باشد برای شما وقت حضوری تعیین می گردد.

  137. Avatar photoحیدری گفت:

    سلام ۱۰روز هست که غده چربی بالای ستون فقرات زده و فوق العاده دردناک است دکتر پماد موپیریسین و قرص کیلیندامایسین داد که سر باز کرده و الان باز شده و حدود ۴ روز هست که عفونت خارج می‌شود متخصص عفونی ام قرص لنیدوزیل،تاوانکس و ناپروکسن داد التهاب کمتر شده اما درد و عفونت تموم نمیشه آیا احتیاج به جراحی داره میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. شما دچار کیست مویی شده اید و توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را توسط یک جراح لیزر ماهر انجام دهید.

  138. Avatar photoعلی محمد حکمت گفت:

    سلام خانم دکتر، من حدود 10 سال است که یک غده چربی زیر باسن درون ران راست دارم که تا کنون مشکلی ایجاد نکرده ولی ظاهرا از روز گذشته به عصب فشار می‌إورد و ران درد دارد. لطفا برای درمان راهنمایی بفرمایید. با تشکر

    1. حتما برای تخلیه این توده به یک جراح مراجعه بفرمایید. به توده فشار وارد نکنید.

  139. Avatar photoصدف گفت:

    سلام من ۴روز عمل جراحی لیپوم انجام دادم ولی متاسفانه همش تخلیه نشده و ازین بابت ناراحتم.لیپومم خیلی بزرگ بوده ب عمق ۲ سانت و قطر ۷ سانت،ی مقداری هم ک جا مونده بنظرم ب لندازه ی گردوئه.. ،بنظرتون دوباره باید جراحی کنم یا با ساکشن میشه دراورد؟

    1. شما از کجا میدانید که مابقی لیپوم در ناحیه باقی مانده است؟ ممکن است التهاب بعد از جراحی باشد. طبق نظر جراح معالج عمل کنید.

  140. Avatar photoبهروز گفت:

    سلام خانوم دکتر
    بنده یک توده چربی درقسمت زیرگوش روی فک دراوردم چند ماهی هست متوجهش شدم ،آیا بالیزر قابل درمان هست یا باید جراحی بشه ،واگرجراحی بشه جاش میمونه

    1. سلام احتمالا با لیزر قابل تخلیه است. بعد از ویزیت تشخیص نهایی اعلام می شود.

  141. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام
    اگر لیپوم به ابعاد ۲۰ در ۶۰ میلی متر باشد ، میتواند با لیزر انجام شود ؟؟!
    اگر اینکار انجام میشود ، آیا در شیراز هم هست یا حتما باید به تهران مراجعه شود ؟
    ممنون میشم پاسخگو باشید .

    1. لازم است محل تشکیل لیپوم معاینه شود. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه امکان لیزر لیپوم به شما اعلام می شود. از متخصصین شیراز اطلاعاتی در دست ندارم.

  142. Avatar photoپازوکی گفت:

    درود برشما
    حدود ۱۰سالیست یک توده لیپوم روی پیشانی سمت راستم در اومده، که با لمس آن حرکت میکند وفاقد درد است ، یکبار جراحی کردم ولی اواسط جراحی انگار به چشمم برق هزار ولت وصل کرده باشند.
    جراح عمل را متوقف کرد وگفت اگر ادامه بدم ممکنه عصب پلکت پاره بشه.آیا با لیزر این لیپوم برداشته میشود؟

    1. به یک متخصص جراحی چشم مراجعه کنید. احتمالا این توده در نزدیکی اعصاب چشم قرار دارد.

  143. Avatar photoکاظمی گفت:

    سلام یک غده چربی گرد به قطر 2سانت روی باسن زیر پوست داشتم که هنگام جراحی با لیزر معلوم شد که به صورت یک نوار افقی زیر پوست ادامه داشته وبه طور کامل تخلیه شده باچند بخیه ی زیر جلدی حالا که بخیه ها رو کشیدندمحل زخم که عمیقه وبدون بخیه بادهان باز باقی مانده و بعد از گذشت دوهفته ترمیم نشده لطفا بفرمائید چقدر طول میکشد تا گودی زخم پر شده و دهانه آن بسته شود ؟ کمال تشکر را دارم

    1. ممکن است دو ماه طول بکشد که زخم شما پر شود. زخم باز را به خوبی تمیز و ضدعفونی کنید و پانسمان را به طور روزانه تعویض کنید. زیرا جراحی شما به روش باز انجام شده است.

      1. Avatar photoکاظمی گفت:

        سلام خانم دکتر لطفا راهنمایی بفرمائید برای پانسمان جراحی به روش باز میتونم از پانسمان های آماده که جدید هستند استفاده کنم ؟کدام نوعش مناسب است؟ یا اینکه همچنان با گاز استریل پانسمان کنم؟ و الان 18روز است که جراحی شدم همچنان مقدار کمی ترشحات توسی کمرنگ از زخم خارج میشه ایا مشکلی داره؟ خیلی لطف میکنید اگه جوابم رو بدید

        1. جراحی های من به شکل بسته است اما به نظر می رسد که پانسمان های جدید مزایایی نسبت به پانسمان های معمولی دارند که می توانند جایگزین گاز استریل شوند. این مورد را با جراح معالج خود نیز در میان بگذارید. اگر ترشحات زخم شما بعد 18 روز همچنان کمتر نشده است می تواند نشانه عفونت زخم و پانسمان غیر اصولی باشد.

  144. Avatar photoمسلم گفت:

    سلام من ۳۹ ساله هستم و دو لیپوم در ناحیه بازوی دست چپ و یکی در قسمت پشت کمر وسط دو شانه دارم که نزدیک به ستون فقرات کمرم هست خیلی وقته پیگیر هستم از طریق دکترهای مختلف بیشتر ناراحتیمم بابت لیپوم بین دو شانه م هست بیشتر وقتی شک عصبی یا ناراحتی شدید یا درگیری لفظی پیش میاد درد لیپوم پشت شانه شروع میشه یک مدتی هم درد بین دو لیپوم با هم شروع میشن جوری که فک مکنم با هم در ارتباطن در ضمن اول اول درد از قسمت قفسه سینه سمت قلب شروع شد که شدید بود بعدا ب بالای استخوان ترقوه رسید و بعدشم ب لیپومها ضمنا برای همین بیماری دکترایی رفتم از پزشک عمومی شروع کردم بعد متخصص قلب و داخلی و فوق تخصص ریه و متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص گوارش و متخصص غدد آزمایشات مختلف انجام دادم همچنین ام ار ای و سی تی اسکن گردن و نوار عصب عضله و چندتا نمونه دیگه که هیچکدام تاثیر بسزایی در درمانم نداشتن فوق تخصص گوارش با توجه ب ازمایشات و معاینه ک کردن توصیه کردن فعلا این عمل و انجام ندم ولی الان از اون زمان دو ماه میگذره توصیه شونم بابت این بود ک غدد فوق کلیوی کمی مشکل دارند و ترشح کورتیزونم پایین است گفت بهتر فعلا انجام ندین و با متخصص غدد یا ارتوپد مشورت کنید بعد انجام بدید ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. از نظر من هرگونه توده اضافه و لیپوم لازم است از بدن خارج و جراحی شود. بسیاری از بیمارانی که دیر مراجعه می کنند دچار بدخیمی می شوند و از یک توده چربی ساده یک مشکل بزرگ ایجاد می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی به شما اعلام شود.

  145. Avatar photoعرفان جهان دیده گفت:

    با سلام و احترام
    در سن 30 سالگی از یک سال پیش ، پس از ابتلا خفیف به کرونا و مصرف آنتی بیوتیک زیاد به توصیه پزشک متوجه توده ی کاملا سفت کوچکی در پشت گردنم شدم که اصلا امکان جابه جایی نداشته و طی یک سال گذشته رشدی نداشته است.
    این توده حتی در حین فشار دادن هیچ گونه درد یا سایر علائم بیماریزا را تا کنون نداشته اما نگرانی من را در خصوص احتمال ابتلا به سرطان لنفوم بالا برده است.
    از توضیح شما در خصوص نوع توده و پاسخ به این سوال که آیا نیاز به مراجعه به پزشک متخصص هست یا خیر کمال تشکر را دارم

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که توده را خارج کنند. بعد از ارسال توده به پاتولوژی نوع توده دقیقا مشخص می شود. معمولا این توده ها لیپوم هستند و با یک جراحی سرپایی درمان می شوند. بروز لیپوم ارتباطی با مصرف آنتی بیوتیک ندارد. کم تحرکی و تغذیه نامناسب و اضافه وزن ارتباط مستقیمی با بروز لیپوم دارند.

  146. Avatar photoSomeGirl گفت:

    یلام، وقتتون بخیر. آیا لیزر موی زائد در صورت وجود غده‌ی چربی در زیر‌بغل ممنوعه؟

    1. خیر ممنوع نیست و مشکلی ندارد.

  147. Avatar photoSomeGirl گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.
    آیا لیزر موی زائد زیر بغل در صورت وجود غده‌ی چربی بزرگ در این ناحیه، ممنوعه؟

    1. لیزر موی زائد در لایه های سطحی پوست اثر می کند و مشکلی برای غده چربی ایجاد نمی نماید.

  148. Avatar photoعلی گفت:

    سلام دکتر چند سالی یه توده حدود یک سانت زده بیرون بالای باسنم ولی چند وقتیه حس میکنم بزرگتر شده و دراز میکشم فشار میاد بهش اذیت میشم پیش چه دکتری باید برم برای درمان

    1. از مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر وقت ویزیت بگیرید.

  149. Avatar photoحسین گفت:

    سلام دکتر چند سالی یه توده حدود یک سانت زده بیرون بالای باسنم ولی چند وقتیه حس میکنم بزرگتر شده و دراز میکشم فشار میاد بهش اذیت میشم پیش چه دکتری باید برم برای درمان

    1. بهتر است از مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر وقت بگیرید.

  150. Avatar photoa گفت:

    سلام خانم دکتر من چندین سال پیش متوجه یک برجستگی پشت گوش راستم شدم چسبیده به گوش نیست تقریبا دو سانت فاصله داره به یک دکتر عمومی نشون دادم گفت غده چربی هست و چیز مهمی نیست میشه راحت با جراحی درآوردش ولی نیازی هم نیست اون زمان سنم کم بود و همین که خیال خانوادم راحت شد که سرطانی نیست بیخیالش شدیم حالا علاوه بر اون غده که هنوز سرجاشه احساس میکنم چند جا کف سرم زیر موها برجستگی هایی هست انگار که سرم به جایی خورده باشه ورم کرده باشه ولی هیچ دردی نداره وقتی دست تو موهام میکشم حسشون میکنم چون جنس پوست سرم خیلی چرب هست فکر میکنم اینها هم غده های چربی باشن مشابه همون که پشت گوشم هست ممنون میشم نظرتون رو در این مورد بدون و اینکه درمان اینها برای موهای سر مشکلی ایجاد نمیکنه؟ من موهام بلند هست مجبور به تراشیدن یا کوتاه کردن مو نمیشم؟

    1. احتمالا توده هایی که در سر رشد کرده است نیز لیپوم یا کیست سباسه سر باشند. من توصیه می کنم که قبل عفونی شدن و بزرگتر شدن آنها نسبت به جراحی و تخلیه این توده ها اقدام نمایید. برای برداشتن توده های کوچک نیازی به تراشیدن موی سر نیست.

  151. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من ورزشکارم حجم پای چپم نسبت به راست بیشتره با رژیم و تمرینم هرکار کردم نرفته
    حتی زمانی که درصد چربیم روی ۱۰ الی۱۲ هست بازم پای چپم تپل تر و بد فرم تره یک غده لیپوم هم توهمون پای بد فرمم هست
    راهکاری هست پام مثل پای راستم خوش فرم بشه؟!
    اگه هست لطفا راهنماییم کنین

    1. عمل جراحی لیپوم و عمل لیپوماتیک و ساکشن چربی به شما کمک می کند. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  152. Avatar photoسامان رشید گفت:

    با سلام .خانم دکتر عزیز
    بنده سه تا توده زیر پوستی در قسمت پشت بازو با فاصله بسیار کم از هم دارم که قابل رویت هست.آیا میتونم تخلیه شون کنم . ممنونم از شما.

    1. بله معمولا امکان تخلیه این غدد به طور سرپایی وجود دارد. می توانید از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  153. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر
    من 47 ساله هستم از گلستان در بازوم دو تا بر آمدگی اندازه نخود هستش دردش هم خیلی کمه ولی روز به روز داره دردش بیشتر میشه
    میشه بگید این چیه؟
    با تشکر🌸🙏

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص اعلام می شود.

  154. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام .من چند سالی هست یک غده در پشت کمرم ایجاد شده ، اوایل تقریباً به اندازه یک گردو بود و با با تحت فشار قرار گرفتن مایع زرد رنگی ازش خارج میشد و کوچک میشد ، طوری که اندازه یک نخود شده بود . الان مجدد بزرگ شده و سفت که با فشار دادن چیزی خارج نمیشه فقط بوی خیلی بدی ساطع میشه .ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

    1. احتمالا مبتلا به کیست مویی شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. قبل از فیستوله شدن آن و انتشار عفونت لازم است تخلیه و جراحی شود.

  155. Avatar photoسارا گفت:

    سلام وقت بخیر.
    ببخشید من ۲هفته ی پیش عمل لیپوم انجام دادم
    پایین کتفم حدودا جای بخیم ۲-۳سانته
    جای بخیه هام جوش خورده ولی طرف چپش به سمت ستون فقراتم جوش های قرمز زده!زیاد حدودا ۵-۶
    اصلا من سابقه ی جوش کمر نداشتم
    میشه لطفا چیکار کنم و علتش چیه!؟
    نمیدونم اصلا پماد الفا بزنم
    میترسم چرب بشه اون ناحیه جوش هاش بیشتر بشه

    1. از یک متخصص پوست و مو تونر و پاک کننده مناسب دریافت کنید. ممکن است به چسب های پانسمان یا داروی خاصی حساسیت داده باشید.

  156. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر .من روی فک یه توده چربی دارم .اولش کوچیک بود ولی داره بزرگتر میشه.چند تا دکتر مراجعه کردم.میگن به رگ عصب نزدیکه.میترسم جراحی کنم.از طرفی هم داره بزرگتر میشه و نگران‌تر میشم..چکار کنم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. به یک متخصص جراحی فک و صورت ماهر مراجعه کنید که اعصاب و ساختار فک و صورت را به طور کامل بشناسند.

  157. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    یک لیپوم بزرگ تقریباً سه سانت روی سر شانه من قرار داره و مدتی هست که رژیم گرفتم و وزنم رو کم کردم و از 108 کیلو به 82 کیلو وزن نرمال رسیده ام (تقریباً توی پنج ماه ) میخواستم بپرسم ممکنه با ادامه ورزش و رژیم غذایی این لیپوم حذف بشه یا حتماً باید جراحی کرد؟

    1. بابت کاهش وزن عالی که داشتید به شما تبریک میگم. متاسفانه با کاهش وزن لیپوم ها از بین نمی روند اما این کاهش وزن خطر عود مجدد لیپوم را به شدت کاهش می دهد.

  158. Avatar photoHamed salari گفت:

    سلام دکتر من حدود ۵۰تا غده چربی در،تمام نقاط بدنم در اومده میشه لطف کنین و بگین چن جلسه لازمه بیام و تقریبی هزینه رو بگین همه نقاط بدنم هست خوش خیم و بدخیمم رو ب من قیمت بدین تا اگ بتونم مزاحمتون بشم ممنون

    1. لازم است معاینه شوید. تمام این توده ها در یک جلسه تخلیه نمی شوند. خوش خیم یا بدخیم بودن توده ها نیز بعد از آزمایش مشخص می شود.

  159. Avatar photoاسحاق گفت:

    س.خانوم دکتر پسری دارم یک ساله دربالای ابروی راستش برآمدگی چربی دارد ..با یک دکتر پوست صحبت کردم گفت که میشه عمل کرد و گفت الان کوچک هست بزار بزرگ بشه..آیا گفته ایشون درسته و میخواستم بدونم عمل با کنیم یا با لیزر و…اون چربی رو برداریم،ونیاز به آزمایش هست وچه آزمایشاتی باید بگیریم

    1. من بیمار شما را معاینه نکرده ام اما معمولا توصیه می کنم در اولین فرصت توده برداشته شود. برای جراحی ایشان می توانید به جراح اطفال مراجعه کنید.

  160. Avatar photoمونا گفت:

    سلام خانم دکتر
    امروز بیدار شدم خواستم برم حموم سوتینمو که در آوردم دیدم قسمت بالای نوک سینم ورم کرده سفت شده درد داره، اون یکی سینمم همینجوریه ولی خیلی کوچکتره و زیاد معلوم نیست.
    البته اینم بگم چند روز پیش پریود شدم ولی به دلایلی قرص خوردم که یکی دو روزه جلوی خونریزی رو بگیره و خشک کنه میتونه ربطی بهش داشته باشه؟
    یکم ترسیدم میتونید راهنماییم کنید

    1. موقع خواب سوتین را باز کنید و لباس گشاد و نخی بپوشید. در طول روز نیز لباس زیر تمیز و راحت تن کنید. همچنین به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کنند. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید.

  161. Avatar photoبهرور ظفر گفت:

    سلام حدود 12 سال پیش یه توده پشت گردنم نزدیک قسمت بالای مهره ستون فقرات به اندازه یه پرتغال بروز کرد در مراجعه به جراح وعکس رادیولوژی مشخص شد به مهره نچسبیده چون قرمز شده بودانتی بیوتیک تجویز شده روز بعد خودش سوراخ شد چرک وچربی و خون خارج شد کپسول موند بعد دوسال دوباره پرشده الان 10 ساله که اندازه یه پرتغال هست وبزرگتر نمیشه لطفا راهنمایی کنید

    1. احتمالا این توده کیست مویی است و تا زمانی که کاملا جراحی و تخلیه نشود دائم عود خواهد کرد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  162. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود ۲۰ سال پیش بر اثر زمین خوردن روی سرم یک توده چربی ایجاد شده که اندازش کوچیک بود و به مرور زمان بزرگتر شده واصلا ایجاد درد نمیکنه زیر چربی بوجود اومده شکستگی هم ایجاد شده میخواستم نظرتون رو بدونم

  163. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام من دوتاغده چربی پایین کمرم هست باردارم خیلی دردداره نمیتونم بخوابم لطفا راهنماییم کنین استرس دارم میترسم نتونم طبیعی زایمان کنم

    1. احتمالا به کیست مویی مبتلا شده اید و به دلیل آبسه کردن کیست و عفونی شدن آن درد دارید. به یک متخصص برای تخلیه سرپایی آبسه و عفونت این ناحیه مراجعه کنید تا درد شما فروکش کند. بعد از زایمان می توانید لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید که دوره نقاهت بسیار کوتاهی نسبت به دیگر روش های جراحی کیست مویی دارد.

  164. Avatar photoفری کیکاوس گفت:

    سلام
    اینجانب 60 سال دارم و حدود 6 عدد لیپوم در پهلوها و در کمر دارم که اندازه های متفاوتی از چند میلیمتر تا حدود 1 سانتیمتر دارم که در سونوگرافی گفتند بی خطر است و درد ندارد و در ظاهر هم مشخص نیست و تنها با معاینه فیزیکی قابل لمس است در ضمن پدرم هم در همین حوالی و قسمتها لیپوم داشت و بعضی ها را تخلیه کرد بنظر شما آیا تخلیه بشود بهتر است یا خیر
    سپاس

    1. بله بهتر است تخلیه شوند. همانطور که قبلا هم اشاره شد اغلب این توده ها در آینده عارضه دار می شوند.

      1. Avatar photoفری کیکاوس گفت:

        سلام شما می تونید این کار را انجام بدید .

        1. بله لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  165. Avatar photoسیامک گفت:

    سلام خانوم دکتر من در تمام نقاط بدنم از این غده ها دارم خواهش میکنم راهنمایی کنید چیکار کنم نمیشه با عمل جراحی همشو برداشت . راه حل برام نشان دهید ممنون

    1. علاوه بر جراحی توده ها با تعیین اولویت پزشک توصیه می کنم اگر اضافه وزن دارید وزن خود را کم کنید. به علاوه رژیم غذایی خود را نیز تغییر دهید و ورزش منظم روزانه داشته باشید.

  166. Avatar photoشادی خلیقی گفت:

    سلام خانم دکتر من یک غده چربی خیلی ریز به اندازه یک جوش کوچک در ناحیه بالای ابرو روی پیشانی دارم دکتر پوست و مو دیدن گفتن اگر دلت خواست با لیزر تخلیه بشه میخوام ببینم لازم هست؟ و این که جای آن زخم نمیشه و بعدش مراقبت خاصی یا مصرف دارو ندارد؟

    1. بستگی روش ایشان و شرایط بیمار دارد. این مورد را از پزشک معالج خود که شما را معاینه کرده اند سوال کنید. مراقبت و داروی خاصی ندارد.

  167. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام من یه غده سفت پایین تر از شست پام در اومده سفته و درد داره یکم قرمز تر از پوستمه دیگه نمیدونم از لمس کردنش قرمز شده یا چی الان دوهفته اس در اومده ایا لیپوم هس؟نیاز هس ببرم دکتر؟چه دکنری برم ممنون

    1. بله به یک ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است بیرون زدگی فصل انگشت باشد که بر اثر پوشیدن کفش تنگ و نامناسب بروز می کند.

  168. Avatar photoفریبا فرنیا گفت:

    خانوم دکتر عزیز من حدود ۲۰ روز پیش برای از بین بردن چربی شکم از دستگاه اسکالپشور استفاده کردم و در همان جا بعد از یک روز ۴ عدد توده بوجود آمد.کارشناس مربوطه تشخیصش توده چربیست ولی مع الوصف این مساله روی اعصابم هست .چکار باید بکنم و دستور شما چیه

    1. می توانیم این توده های ایجاد شده را با ساکشن صاف کنیم.

  169. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    چند‌سالیه‌دربازوهام‌‌‌‌ورانم‌به تعداد زیاده غده زیر پوستی
    دراومده‌خیلی نگرانم کرده فکرش از سرم بیرون نمیره‌چه کنیم اینارا از‌بین ببریم

    1. علاوه بر تغییر رژیم غذایی و انجام ورزش روزانه به یک جراح مراجعه کنید که این توده ها را جراحی و خارج نمایند.

  170. Avatar photoکامبیز گفت:

    سلام وقت بخیر خسته نباشید خانوم دکتر روی دست چپم یه غده چربی هست بخوام جراحی انجام بدم چقدر زمان میبره که خوب بشه چقدر باید استراحت کنم که بتونم برم سرکار و اندازه آن حدود یک حبه قند است و ممنون میشم حدودی بهم بگین هزینه جراحی چقدر میشه تشکر از وقتی که میزارین

    1. سلام اگر اندازه واقعی این لیپوم انقدر کوچک باشد با یک جراحی سرپایی 10 دقیقه ای تخلیه خواهد شد و نیازی به بستری و بیمارستان ندارد. هزینه جراحی بعد از ویزیت بیمار تعیین می شود و برای اطلاع از حدود هزینه ها می توانید با مطب تماس بگیرید.

      1. Avatar photoShohreh گفت:

        سلام خانم دوکتور
        من ۲۵ سالمه و مدت دوسال میشد که غده‌ای چربی در قسمت شانه‌ام پیدا‌کرده بودم که رشد کرد و بزرگ شد نزد داکتر رفتم گفتند لیپوم هست. درد نداشتم اما همین روزها درد شدید پیدا کردم و غده هم سر باز کرد و تمام محتویات داخلش به خوری بیرون آمد. بنظرتان این اوکی هست؟ نیازی به معاینه ندارم؟ آیا لیپوم ممکن هست به خودی سر باز کند و چرک‌اش بریزد؟

        1. این توده مجدد عود خواهد کرد و حالا که عفونت آن تخلیه شده است بهترین زمان برای جراحی و برداشتن کامل آن می باشد. حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنید و منتظر عود و عفونت مجدد آن نباشید.

  171. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ۷ ۸ سال رو سرم یک قده چربی هست الان سر باز کرده چرک در میاد خطر ناک هست

    1. اگر رسیدگی نشود می تواند خطرناک شود. حتما به یک متخصص مراجعه کنید تا درناژ کاملا و اصولی آن را انجام بدهند.

  172. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من پشت سرم یه چیز مثل دایره در اومده سخت هست و درد نداره اون باید عمل کرد؟
    تکون هم نمیخوره

    1. احتمالا بر اثر انسداد غدد سباسه ایجاد شده است. به یک جراح مراجعه کنید که قبل از عفونی شدن آن را تخلیه کنند.

  173. Avatar photoحسین اباده گفت:

    ایا چربی چسبیده به نخاع قابل برداشت هست ممنون

    1. بله متخصص جراحی مغز و اعصاب این جراحی را انجام می دهند.

  174. Avatar photoRasuli گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما
    من یه کیست در سرم داشتم که کمی بزرگتر از نخود بود
    اما به مرور زمان خیلی کوچیک شده و انگار فقط تبدیل شده به یه برامدگی خیلی کوچیک .
    نیازی به پیگیری هست یا نه ؟ چون همچنان سر جای خودش باقی مونده . ممنون میشم پاسخ بدین .

    1. این توده ها معمولا کیست سباسه می باشند و هر زمان که پوست سر چرب شود بزرگ می شود. همچنین ممکن است به هر دلیلی عفونی شوند. بهتر است در اولین فرصت تخلیه شود که در یک زمان نامناسب دردسرساز نشود.

  175. Avatar photoداود گفت:

    درود خانم دکنر عزیز خانمم دو تا غده چربی تو سرش دراومده که اندازه تقریبآ تیله کوچک هست میخواستم ببینم اگر بخواهیم اونها رو با لیزر از بین ببرین هزینش چنده چونکه میخوایم از شهرستان مزاحمتون بشیم ممنون و سپاسگذارم

  176. Avatar photoزهرا خدایاری گفت:

    سلام خسته نباشید خانم ۳۷ ساله ۱۰ سال پیش زایمان دوقلویی داشتم با سزارین عمل شدم بعد از عمل متوجه شی در شکم کنار نافم شدم یک بار سونو شدم گفتن توده هیپو اکو هستش آیا درمانی غیر از جراحی داره؟
    به اندازه یک گردو بزرگ سمت راست شکم ولی اذیت نداره میشه راهنمایم کنین . تشکر از شما

    1. برای جلوگیری از عارشه دار شدن این توده حتما نسبت به جراحی آن اقدام نمایید.

  177. Avatar photoNaz گفت:

    سلام
    تقریبا چند ماهیه درست وسط پیشونیم کیست چربی درومده
    پیش چند تا جراح نشون دادم گفتن اگه درش بیاریم جای بخیه میمونه
    ولی همینطوریش خیلی اذیتم میکنه تقریبا ۳ در ۴ میلیمتره ولی درست وسط پیشونیم ناخوشاینده
    میشه کاریش کرد بدوم اینکه ردش بمونه؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است وجود این کیست از اسکار جراحی آن بدتر باشد. می توانید بعد از جراحی از کرم های ترمیم کننده استفاده کنید.

  178. Avatar photoمصی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دردست راستم نرسیده به استخوان ارنجم ودرناحیه ران پای چپم چیزی شبیه دُشبل گوشت وجوددارد.میخواستم ببینم چطوربایداینهارودربیاورم یااصلانیازهست چون دردنمیکنه.ممنون ازشما

    1. به یک جراح مراجعه کنید. هر نوع توده بهتر است تخلیه شود.

  179. Avatar photoمسلم محسنی گفت:

    وقت بخیر
    درمان جای آبسه که در اثر تزریق استروئید به وجود آمده و ماه هاست که زیر پوست به صورت توده باقی مانده چیست؟

    1. اگر سطحی باشد امکان درناژ سرپایی آن توسط یک متخصص جراحی وجود دارد.

  180. Avatar photoشهلا گفت:

    سلام من یه غده کوچیکتر از نخود روی سینه م نزدیک ترقوه م هست که تدریجا در یه مدت شاید ده ساله به این اندازه رسیده درد نداره ولی ظاهر و برجستگیش ناراحتم میکنه احتما میدم چربی باشه نسبتا نرم با دست کمی جابجا میشه امکان جراحی با لیزر هست؟ میخوام جاش اصلا نمونه ممنون

    1. لازم است معاینه شوید. معمولا از لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای جراحی لیپوم در این ناحیه استفاده نمی شود.

  181. Avatar photoسعید گفت:

    سلام یک لیپوم به ابعاد 56×19×58 در عمق 2 میلیمتری از سطح پوست در قسمت سمت چپ سینه ام هست
    آیا با لیزر قابل خارج شدن هست و درد کدام بیشتر است لیزر یا جراحی ؟
    و آیا نیاز به بیهوشی دارد یا با بی حسی خارج میشود .

    1. اگر تهران تشریف ندارید ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از بررسی نتیجه سونوگرافی و داشتن یا نداشتن عروق توده نتیجه نهایی به شما اعلام می شود.

  182. Avatar photoپیمان گفت:

    سلام خانم دکتر.یک غده پشت گردن و بالای کتف دارم گفتن کسیت مویی هست.میشه لیزر کرد؟ کیست مویی پشت گردن هم ایجاد میشه؟

    1. در هر نقطه ای که رویش مو وجود دارد امکان بروز کیست مویی نیز هست. برای لیزر کیست مویی در نقاط مختلف بدن بیمار باید معاینه شود.

  183. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانم دکتر مراقبتهای بعد از جراحی لیپیوم چی هست قرص چرک خشک کن میخورم

    ممنون ار راهنماییتون

    1. بعد از جراحی لیپوم نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست مگر اینکه جراح معالج تشخیص بدهند. تا 3 روز به محل جراحی آب نزنید.

  184. Avatar photoمحمد جواد گفت:

    سلام دکتر من روی گردنم یه غده هم نمیشه گفت اندازه یک جوش یا همون دانه است وقتی بهش دست میزنم یا باهاش بازی بازی می‌کنم کمی بزرگ میشه بعدشم من ورزشمو میرم هر روز رژیممم درسته هرروز هول و هوش ۲ لیتر اب میخورم میشه راهنماییم کنین این چی هست رو گردنم؟ ممنون 🫀👑

    1. به متخصص پوست و مو مراجعه کنید. ممکن است همان جوش باشد.

  185. Avatar photoعلیزاده ر گفت:

    سلام
    همسر من در سرش دو غده ظاهرا چربی ا ز مدتها قبل ظاهر شده و در طول این مدت بمرور بزرگ شده در حد کمی کمتر از گردوشده شده است
    ایا امکان بر داشتن و تخلیه ان بدون خطر وجود دارد
    .کسی میگفت ممکن است خطر چسبیده شده و تماس با مویرگها را داشته باشد؟ لطفا به شماره پیام داده بشه
    از اینکه صبورانه به سوالات جواب میدین بسهم خود تشکر میکنم علیزاده

    1. برای این که مطمئن شویم که توده چربی عروق خونی ندارد سونوگرافی تجویز می شود. سپس برای جراحی و روش درمان تصمیم گیری می شود. اگر دارای عروق باشد بهتر است به فوق جراحی مغز و اعصاب مراجعه کنند.

  186. Avatar photoMohsen گفت:

    سلام خسته نباشید بدن من پر شده از غده چربی خواستم بدونم پشت بازوی هردستم ده تا غده وجود داره هزینه با لیزر چقدر میشه خواهشن همینجا بفرمایید ممنون میشم

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان هزینه دقیق را تخمین زد. می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید و بعد از ارسال عکس از ناحیه هزینه دقیق جراحی لیپوم را بپرسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *