بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

مراقبت بعد از جراحی هموروئید

دستورات بعد از جراحی هموروئید

در این صفحه در مورد مراقبت و نگهداری بیمار بعد از عمل جراحی هموروئید یا بواسیر خواهید خواند همچنین این مطالب شامل حال بیمارانی که لیزر هموروئید یا بواسیر انجام داده اند نیز می شود. طول درمان بعد از لیزر و جراحی هموروئید بسیار وابسته به مراقبت بعد از عمل می باشد.

چنانچه عمل جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد چند ساعت بعد از عمل جراحی بیمار مرخص شده و به منزل می رود. در روز اول بعد از عمل جراحی هموروئید استراحت کنید و از منزل خارج نشوید.

تا زمانی که پانسمان دارید از خوردن غذای سنگین اجتناب کنید زیرا سبب تحریک اجابت مزاج می شود. اگر جراحی هموروئید وسیع نبوده از روز بعد از عمل جراحی می توانید غذای کامل و بخصوص پر فیبر میل کنید در غیر این صورت ۴-۳ روز غذای سبک میل شود.

خانمی که با نشستن در لگن آب گرم درد هموروئید را تسکین می دهد

صبح روز بعد از عمل جراحی پانسمان برداشته می شود. در روش عمل جراحی هموروئید با لیزر پانسمان داخل مقعد یا فتیله گذاشته نمی شود و فقط روی محل جراحی پانسمان می شود. پس دیگر نگران پانسمان داخلی نباشید. اگر پانسمان به محل عمل جراحی هموروئید چسبیده باشد آن را خیس کنید تا جدا شود. افرادی که هموروئید را لیزر کرده اند پانسمان خاصی ندارند و نیاز به تعویض پانسمان ندارند.

از روز بعد از عمل جراحی روزی ۳-۲ بار در لگن آب گرم بنشینید. آب باید ولرم باشد و داغ نباشد. بیمار باید محل عمل هموروئید را در لگن آب گرم باز و بسته کند تا از ایجاد عفونت و آبسه جلوگیری شود. چنانچه بیمار مبتلا به هموروئید برای نشستن در لگن آب گرم مشکل دارد می تواند طبق تصویر زیر از توالت فرنگی استفاده کند به طوری که لگنی کوچک را بر روی توالت فرنگی قرار داده و از ثابت بودن آن مطمئن شوید سپس بر روی آن بنشینید. همچنین شما می توانید لگن درمانی روی توالت فرنگی را از داروخانه ها تهیه کنید.

نشستن در لگن آب گرم بر روی توالت فرنگی

در صورت درد بعد از عمل جراحی هموروئید می توانید از دارو های مسکن خوراکی و در هنگام خواب از خواب آور های سبک استفاده کنید. در صورت نداشتن بیماری های زمینه ای مانند دیابت، نیازی به خوردن آنتی بیوتیک نیست. اگر عمل جراحی شما سبک بوده است، روز بعد از جراحی می توانید ملین را شروع کنید. اما اگر عمل جراحی شما وسیع بوده بهتر است مصرف ملین 2 الی 3 روز به تعویق انداخته شود. مراقب باشید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال و اگر با مصرف ملین اسهال می شوید مقدار آن را کم کنید یا کاملا قطع کنید. اگر عمل دفع مدفوع را بیش از اندازه به تاخیر بیاندازید دچار یبوست شدید می شوید. همچنین اگر دفع مدفوع طبیعی با کالیبر طبیعی نداشته باشید به مرور دچار تنگی مقعد می شوید. پس برای مدت طولانی بعد از عمل رژیم سبک نداشته باشید.

بعد از عمل جراحی هموروئید داشتن چند قطره خون ریزی هنگام اجابت مزاج در هنگام خشک کردن ناحیه طبیعی می باشد. اما اگر این خون ریزی بعد از دو ماه ادامه پیدا کند و کم نشود حتما باید روده بزرگ جهت علت خون ریزی بررسی شود و کولونوسکوپی انجام شود. در بیمارانی که بالای ۴۰ سال می باشند و با خون ریزی مراجعه می کنند کولونوسکوپی باید قبل از عمل جراحی هموروئید انجام شود.

در چند ماه اول بعد از جراحی هموروئید ممکن است در صورت یبوست شدید، چند قطره خون ریزی یا کمی سوزش داشته باشید که در این صورت با پزشک خود تماس گرفته و با انجام توصیه های لازم سریعا خوب می شوید. بهتر است در چند ماه اول بعد از عمل جراحی هموروئید از روزه داری اجتناب شود.

بیمار مبتلا به هموروئید و بیمارانی که به تازگی عمل جراحی هموروئید انجام داده اند یا لیزر هموروئید انجام داده اند از دستمال کاغذی معمولی برای خشک کردن خود استفاده نکنند ترجیها از دستمال مرطوب مخصوص این ناحیه یا دستمال مرطوب مخصوص کودکان استفاده کنید. در برخی موارد برای تسکین درد، بعد از این که پانسمان برداشته شد، شیاف ضد درد دیکلوفناک توسط پزشک معالج تجویز می شود. نحوه گذاشتن شیاف را در زیر مشاهده می فرمایید. بهتر است بیمار از مسکن و ضد دردهای تزریقی یا خوراکی استفاده کند و استفاده از شیاف در مراحل اولیه پیشنهاد نمی شود.

مراحل گذاشتن شیاف برای هموروئیدبرای جلوگیری از ابتلا به هموروئید و بیماری های مقعدی باید فشار از روی این ناحیه برداشته شود و برای این کار می توانید از نشیمنگاه نرم یا بالش هموروئید استفاده کنید. اگر در طول روز به مدت طولانی بر روی سطح سفت می نشینید از یک بالشتک طبی استفاده کنید تا فشار از روی ناحیه کاسته شود. همچنین هر ۳۰ دقیقه از جای خود برخیزید و دوباره بنشینید. بالش های طبی و دونات شکل را می توانید از داروخانه ها تهیه کنید.

رینگ هموروئید برای نشستن

درد بعد از جراحی هموروئید

مسلما بعد از برداشتن پاکه همورویید یا همان روش عمل جراحی هموروئید بیمار درد و سوزشی را در ناحیه مقعد احساس خواهد کرد. برای تسکین درد بعد از عمل هموروئید دو نکته مهم را باید در نظر داشته باشید.

بیمار شب قبل از عمل با شیافی که پزشک قبلا تجویز کرده است، عمل دفع را به طور کامل انجام می دهد و تا 48 ساعت نیازی به اجابت مزاج نخواهد داشت. سپس جراح شما یک داروی ملین تجویز می کند تا بعد از عمل دچار یبوست نشوید. در این صورت بعد از اولین اجابت مزاج احساس دردی نخواهید داشت یا بسیار جزئی خواهد بود.

چطور آب گرم هموروئید را تسکین می دهد

در مواقعی که بیمار با لیزر جراحی می شود میزان درد بعد از جراحی به بیش از یک هفته نخواهد رسید. درد بعد از لیزر هموروئید با مسکن هایی که توسط پزشک تجویز می شود قابل کنترل است. متاسفانه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیر با تیغ جراحی یا کوتر بیمار درد زیادی را تا مدت ها تحمل می کند.

زیرا کوتر و تیغ جراحی ظرافت لیزر سوپرتین را ندارند و به بخش وسیعی از بافت مقعد آسیب وارد می کنند. همچنین همانند لیزر این خاصیت را ندارند که همزمان با برش ناحیه سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم کنند.

برای کنترل درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می کنم مسکن های تجویز شده را طبق دستور و سر موقع مصرف کنید. حتی اگر دردی احساس نمی کنید تا 3 روز مصرف مسکن های تجویز شده را ترک نکنید تا التهاب بعد از عمل به سرعت کم شود.

سوالات بعد از جراحی هموروئید

1-درمان عفونت بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

دقت کنید که بعد از عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان محل جراحی عفونت نمی کند. اما در برخی موارد که جراحی با تیغ یا کوتر انجام شده است امکان دارد محل عمل هموروئید عفونت کند. در این مواقع زخم عمل بسیار باز می شود و بیمار با ترشحات چرکی و بد بو مواجه می شود. به محض مشاهده علائم عفونت باید با متخصص جراحی معالج خود تماس بگیرید. داروهایی که پزشک تجویز می کند را شروع به مصرف کنید. برای پانسمان و ترمیم زخم به پزشک معالج و یا نزدیک ترین کلینیک محل زندگی خود مراجعه کنید.

2-مدت زمان بهبود هموروئید بعد از عمل جراحی چقدر است؟

اگر جراحی هموروئید با لیزر انجام شده باشد بیمار یک شب استراحت می کند و فردای روز عمل می تواند راه برود. بسته به فیزیولوژی بدن بیمار و وسعت عمل جراحی بین 3 تا 6 روز طول می کشد که بتواند به محل کار خود مراجعه کند. در صورتی که جراحی به روش سنتی انجام شده باشد این دوره نقاهت حداقل تا 2 ماه طول خواهد کشید. معمولا تا یک ماه مراجعه به محل کار امکانپذیر نیست و بیمار دوره نقاهت طولانی تری را طی خواهد کرد. طی این مدت مشاهده چند قطره کوچک خون طبیعی است. زخم جراحی هموروئید با لیزر حدودا یک هفته بعد و با روش سنتی 2 ماه به بالا طول می کشد تا بهبود یابد.

3-درمان درد بعد از عمل هموروئید چگونه است؟

مصرف مسکن با تجویز پزشک معالج برای تخفیف درد بعد از جراحی هموروئید توصیه می شود. نشستن در لگن آب گرم به خصوص بعد از هر بار اجابت مزاج بسیار به کاهش درد و التهاب کمک می کند. معمولا مصرف مسکن و آنتی بیوتیک منجر به بروز یبوست و تشدید درد بعد از جراحی هموروئید می شود. بنابراین استفاده از یک شربت ملین و داشتن رژیم غذایی پر فیبر برای دفعی نرم و بدون درد توصیه می شود. دقت کنید بروز اسهال و یبوست هر دو به یک اندازه منجر به احساس درد و عود بعد از جراحی هموروئید می شوند. در جراحی با لیزر بیمار 70 درصد درد کمتری را نسبت به جراحی سنتی احساس می کند که برای اکثر بیماران ناچیز محسوب می شود.

4-بخیه های عمل هموروئید به چه صورت است؟

بسته به نوع جراحی هموروئید و ابزاری که برای جراحی استفاده می شود بخیه های عمل هموروئید متفاوت خواهد بود. در مواقعی که از تیغ جراحی و روش سنتی استفاده می شود بخیه های قابل جذب برای عمل استفاده می شود و نیازی به کشیدن بخیه بواسیر نیست. در جراحی با لیزر نیز بخیه ای استفاده نمی شود و بیمار نگرانی بابت بخیه عمل هموروئید ندارد. زیرا لیزر همزمان با برش محل برش را ترمیم می کند و سر عروق و اعصاب بریده شده در حین عمل بسته می شود. به همین دلیل نقاهت بعد از جراحی هموروئید با لیزر نیز دوره نقاهت بسیار کوتاه است.

5-آیا خونریزی بعد از جراحی هموروئید طبیعی است؟

تا 2 ماه بعد از جراحی هموروئید یا بواسیرممکن است در برخی مواقع یک قطره کوچک خون ببینید که طبیعی است. در صورتی که دچار یبوست شده اید و خونریزی شدید بعد از دفع بروز کرده است حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید. مصرف یک شربت ملین برای کنترل یبوست کمک کننده است. مراقب باشید به هیچ عنوان دچار اسهال و یا یبوست نشوید. زیرا هر دو عارضه منجر به خونریزی غیر عادی و عود هموروئید خواهد شد.

6-آیا ترشحات زرد رنگ یا خون بعد از جراحی هموروئید طبیعی است یا خیر؟

در صورتی که بیمار با لیزر جراحی شده باشد معمولا ترشحات زرد رنگ را ندارد و تا دو ماه در صورتی که یبوست نداشته باشد دیدن یک قطره خون طبیعی است. اما اگر بیمار ترشحات بد بو و مشکوک به عفونت دارد و خونریزی بیمار شدید است حتما باید به متخصص جراحی معالج خود و در صورت عدم دسترسی به ایشان به کلینیک جراحی مراجعه کند.

7-دفع مدفوع بعد از جراحی هموروئید چگونه است؟

متخصص جراحی یک داروی ملین برای بعد از جراحی تجویز می کند. زیرا بعد از جراحی اکثر افراد دچار یبوست می شوند. یک روز قبل از عمل با مصرف شیاف بیزاکودیل روده بیمار تخلیه می شود. شب اول نیز یک غذا و سوپ سبک میل می کند و بدین ترتیب بیمار تا یک الی دو روز نیازی به اجابت مزاج ندارد. بعد از آن نیز با مصرف داروی ملین می تواند عمل دفع راحت و بدون درد داشته باشد. کنترل یبوست یکی از مهمترین عوامل جلوگیری از عود هموروئید می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

959 دیدگاه برای “مراقبت بعد از جراحی هموروئید

  1. Avatar photoضیایی گفت:

    سلام خانم دکتر من برج ۱۲ پارسال جراحی همورویید سنتی داشتم در تمام این مدت دچار یبوست شدم انواع ملین رو امتحان کردم از منیزیم هیدروکسید لاکتولوز شیاف بیزاکودیل و..نتیجه نگرفتم الان قرص رولاکس استفاده میکنم بعضی اوقات بازهم دچار یبوست شدید میشوم لطفا راهنمایی کنید ۳۲ ساله مشهد با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مصرف بی رویه ملین تنبل شدن روده ها را تشدید می کند. اگر اضافه وزن دارید حتما اقدام به کاهش وزن کنید. حتما روزانه به طور منظم ورزش کنید. دوچرخه، پیاده روی و حتی یوگا می تواند موثر باشد. استرس و اضطراب نیز منجر به بروز یبوست و اسپاسم روده می شود. به علاوه به یک متخصص گوارش نیز مراجعه کنید تا برسی های لازم را انجام دهند. رژیم عذایی هموروئید و شقاق را مطالعه فرمایید.

  2. Avatar photoیاس گفت:

    سلام خانم دکتر من تقریبا یه ماه پیش همورید و شقاقم را جراحی و لیزر کردم خوب بودم ولی چند روز پیاده روی و ایستادن طولانی داشتم و الان کنار یکی از بخیه هام یکم ورم داره و درد میکنه و راه رفتن رو برام سخت کرده خواستم بدونم دلیلش چیه و چیکار باید بکنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید به متخصص جراحی خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند و دارو تجویز کنند. این علائم عادی نیست. دقت کنید که مرافبت های بعد از عمل را به درستی انجام دهید.

  3. Avatar photoپریا گفت:

    سلام خانم دکتر من هشت ماه پیش هموروئیدم رو عمل کردم مرتب هم ملین میخورم اما هنوز هنگام دفع مشکل دارم دچار خونریزی میشم و جدیدا هم انگار دوباره از یه قسمت دیگه گوشت اضافه اومدم لطفاراهنماییم کنید.ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      دقت کنید مصرف بیش از اندازه ملین منجر به بروز اسهال می شود که همین امر منجر به عود هموروئید می شود. احتمالا از ناحیه دیگری از مقعد دچار هموروئید شده اید. برای درمان و یا جراحی مجدد هموروئید حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید.

  4. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر من تا زمانی که ملین مصرف می کنم خوبم اما به محض این که شربت ملین را قطع می کنم دوباره یبوست بر می گرده. من 1 سال پیش جراحی کردم و واقعا از عود هموروئید می ترسم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به مرور مصرف ملین را کم کنید و رژیم غدایی هموروئید که همان رژیم غذایی پر فیبر است را رعایت کنید. آب و آبمیوه زیاد بنوشید و یک فعالیت ورزشی منظم و روزانه را شروع کنید. در صورتی که بهبودی حاصل نشد تشخیص علل دیگر ییوست به یک متخصص مراجعه کنید.

  5. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون از وقتی که میزاید من حدود یک ماه است که عمل شقاق رو انجام دادم البته به روش جراحی سنتی فکر کنم با کوتر بود الان مشکل خاصی ندارم فقط گاهی اوقات بعد از اجابت مزاج کمی احساس سوزش دارم و وقتی با دستمال محل رو خشک میکنم خیلی کم خون وجود دارد چند مرحله هم به دکتر معالج مراجه کردم گفتند همه چیز عادی و عملت خوب بوده و آخرین بار پماد تریامیسولون تجویز کردن میخواستم ببینم این سوزش و کمی خون عادیه و همچنین گاهی اوقات یه درد در انتها نزدیک دنبالچه احساس میکنم گفتند حداقل دو ماه زمان نیازه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا در جراحی شقاق با کوتر چون بافت را می سوزاند تا 2 ماه احساس سوزش و حتی کمی خونریزی و ترشح طبیعی است که باید در لگن آب گرم بنشینید تا ناحیه تمیز شود و تسکین یابد. در مورد دردی که در ناحیه دنبالچه احساس می کنید باید معاینه شوید. زیرا شقاق و جراحی شقاق ارتباطی با درد ناحیه دنبالجه ندارد. برای نشستن از کوسن نرم استفاده کنید و یا از داروخانه بالش دونات تهیه کنید.

  6. Avatar photoMahsa گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین، من حدود ۱۵ روز پیش عمل فیشر و هموروئید داشتم ب روش سنتی، اما خیلی خارش دارم هنوز، دلیل خارش چی میتونه باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در لگن آب گرم بنشینید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید خارش برطرف می شود

  7. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر خدا قوت ، تا چه مدت باید از تیوپ برای نشستن استفاده کرد ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بهتر است دائم استفاده شود اما تا زمان بهبودی کامل حتما استفاده کنید.

  8. Avatar photoبیمار گفت:

    سلام خانم دکتر
    من امشب جراحی کردم، دو تا شقاق و هموروئیدم رو همزمان ، خونریزی و درد زیادی داشت و بخیه هم خوردم،
    متاسفانه دکترم نگفته بودن ک باید کامل تخلیه کنم و الان احساس می کنم مدفوع داره میاد بیرون …
    نمی دونم باید چیکار کنم
    و درد زیادی دارم?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بعد از هر بار دفع مدفوع در لگن آب گرم بنشینید و از مسکن مصرف کنید. مدفوع خود را نگه ندارید زیرا منجر به یبوست می شود. مصرف شربت ملین هم فراموش نشود. حداقل تا یک هفته غذای سنگین میل نکنید و سوپ سبک میل کنید.

  9. Avatar photoمریم روشنی گفت:

    سلام وقت به خیر.
    من یک هفته ی قبل جراحی هموروئید داشتم
    الان یک زائده ی گوشتی صورتی رنگ همون قسمتی که عمل کردم در اومده خیلی خارش داره درد و سوزشم برطرف شده فقط خارش شدید دارم این زوائد چیه ممکنه هموروئیدم برگشته باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا یک هفته بعد از عمل ممکنه بیمار دچار التهاب و ورم باشد در هر صورت موضوع را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. اگر دچار یبوست نشده باشید و مراقبت های لازم بعد از عمل جراحی هموروئید را انجام داده باشید جای نگرانی نیست و احتمال عود هموروئید بسیار پایین است.

  10. Avatar photoرامين گفت:

    سلام خانم دكتر
    من يه ٥ روزي هست عمل هموروييد،استپلر و فيشر به انجام دادم،شربت ملين باعث ميشه روزي سه بار دستشويي برم و اين خيلي اذيت ميكنه و دردناكه.به نظر شما مصرف ملين كمتر نكنم مثلا روزي يه بار

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دفع مدفوع شما نباید نه بیش از اندازه سفت باشد و نه بیش از اندازه شل. در انتخاب غذاهایی که می خورید دقت کنید و غذاهای سبک و در عین حال مقوی میل کنید.

  11. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من یک هفته پیش دو بار جراحی ترومبزه انجام دادم ولی دوباره احساس درد و خونریزی دارم کمی برجستگی وجای جراحی خوب نشده لطفا منو راهنمایی کنید با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا بخش وسیعی تحت جراحی قرار گرفته است. معمولا دو جراحی را پشت هم انجام نمی دهند و حداقل بین هر عمل دو ماه فاصله است. بنابراین این میزان التهاب و درد طبیعی است. مراقبت های بعد از جراحی هموروئید را به درستی انجام دهید.

  12. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانوم دكتر، من تقريبا سه هفته هست كه عمل هموروييد انجام دادم و به صورت باز در كشور آلمان،در حالت عادي دردي ندارم خون ريزي هم ندارم ، وقتي ميرم دسشويي بعضي مواقع يه قطره تقريبا ميبينم ، بعد از عمل هيچ انتي بيوتيكي به من ندادن فقط مسكن دادن، اول ميخواستم بدونم من خودم انتي بيوتيك بخورم ؟ و مشكل دوم من بعد از عمل فيبر زياد ميخورم و دسشويي هم تقريبا زياد ميرم بعضي روزها دو بار، آيا زياد رفتن دسشويي روي زودتر خوب شدن من تاثير داره ؟ باعث ميشه زخم من ديرتر خوب بشه ؟ چون بعد از دسشويي من يك درد كم حدود يك ساعت دارم بعد تموم ميشه، يه مشكل ديگه هم دارم كه موقع خروج مدفوع انگار قدرت كافي ندارم براي خروج و با فشار دادن اطراف مقعد به خروج كمك ميكنم ايا اين معموليه بعد از سه هفته،

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا دو ماه بعد از عمل جراحی هموروئید دیدن لکه خون عادی است. نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست به خصوص که مصرف آنتی بیوتیک ممکن است منجر به یبوست شود. اگر یبوست دارید و مدفوع سفت است می توانید از شربت ملین استفاده کنید. از زور زدن بپرهیزید. مصرف فیبر برای جلوگیری از یبوست عالی است اما آب هم زیاد بنوشید. رفتن دستشویی به بهبود بیماری شما کمک نمی کند اما از بروز یبوست جلوگیری می کند. تنها راه جلوگیری از عود هموروئید و جلوگیری از یبوست و مصرف غذاهای دارای ارزش غذایی مناسب است.

  13. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر…خسته نباشین…من ۴ روز پیش عمل جراحی هموروئید کردم ولی الان از دیروز دفع دارم و دیروز دو بار دستشویی رفتم و دکتر یک پودر ملین بهم داده ولی یکم اسهالم کرده با اینکه یک قاشق چای خوری بعد از نهار خوردم….به صورت عادی شکم خودم روان کار میکنه چون اب پرتقال طبیعی میخورم و چای و اب هویج و سبزی هم با غذا اضافه کردم….با اینکه شکمم روان کار میکنه موقع دفع درد دارم و پس از دفع بعضا یک قطره خون مشاهده میکنم یا دو قطره به نظر شما من پودر ملین را استفاده کنم؟ یا اگر با همون برنامه غذایی شکمم روان کار میکنه کفایت میکنه؟ و من بعد از دستشویی از گاز استفاده میکنم و روی محل میذارم و بعد از چند ساعتی که برمیدارم میبینم کمی چرک یا خون کمرنگ در محل هست اشکالی نداره گاز بذارم؟ یا نباید گاز گذاشت؟و اینکه پزشک بنده گفتن دو سه روز بعد میتونین برین سر کار ولی یک هفته استعلاجی نوشتن، به نظرتون بعد از یک هفته خوب میشم؟ میتونم سر کار برم؟ و بعد از هر دستشویی تا سه ساعت درد دارم…از زندگی سیر شدمممم…این درد کی تموم میشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اسهال شدید مثل یبوست منجر به بروز عفونت و عود هموروئید می شود. بنابراین نیازی به مصرف ملین نیست و با برنامه غذایی خوبی که دارید وضعیت اجابت مزاج خود را کنترل کنید. دقت کنید که نباید اسهال یا یبوست شوید. گذاشتن گاز غیر استریل ضروری نیست. وجود چند قطره خون در برخی موارد تا 2 ماه طبیعی است اما این میزان درد و ترشح باید توسط متخصص جراحی معالج شما بررسی شود تا مطمئن شوید که دچار عفونت نشده اید. بعد از هر بار اجابت مزاج چند دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      1. Avatar photoمحسن گفت:

        سلام خانم دکتر….من الان دردم خیلی کم شده ولی بعد از اجابت مزاج گاز استریل میذارم و وقتی برمیدارم میبینم کمی خونابه یا چرک در گاز استریل هست….به نظرتون این طبیعیه؟ چون نوشتین به دکتر مراجعه کنم ؟ ولی دردم کم شده….و من خیلی شکمم روان کار میکنه بدون اینکه پودر ملین بخورم و صرفا با یک اب هویج ساده اسهال میشم….به نظرتون بایستی اب هویج را حذف کنم؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام اگر ترشح چرکی دارید باید به پزشک معالج خود مراجعه کنید. گذاشتن گاز استریل لزومی ندارد. در مورد آب هویج اگر علت بروز اسهال آب هویج است مصرف آن را قطع کنید.

  14. Avatar photoمحسن گفت:

    و سوال دیگر اینجانب این است که ایا میتوانیم از قرص های دیازپام و یا سایر قرص های خواب اور استفاده کنیم تا خوابمون ببره و دردش را حس نکنیم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بهتر است از مسکن های ضد التهابی مثل ژلوفن استفاده کنید. داروهای آرامبخش مثل دیازپام حرکات دودی شکل روده را کند و ضعیف می کنند و همین امر منجر به بروز یبوست می شود.

    2. Avatar photoسیاوش گفت:

      ‌ سلام‌روز بخیر من حدود ۲۰ روز پیش جراحی هموروئید با لیزر انجام دادم خواستم بدونم بعد از چ مدت میتونم ب باشگاه بدنسازی برم و ورزش کنم؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام شما می توانید ورزش را آرام آرام شروع کنید. در هنگام بلند کردن وزنه زیاد زور نزنید و به مقعد فشار نیاورید. مطلب ارتباط هموروئید و ورزش را مطالعه کنید. آب به اندازه کافی بنوشید و سریع بعد از ورزش دوش بگیرید.

  15. Avatar photoبهرام گفت:

    سلام آیا همه بیمارانی که جراحی هموروئید می شوند باید شربت ملین استفاده کنند؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر دچار یبوست نمی باشید و تغذیه مناسبی برای کنترل یبوست بعد از جراحی هموروئید دارید نیازی به مصرف دارو و شربت نیست. دقت کنید اسهال و یا یبوست نشوید و اجابت مزاج نرمالی داشته باشید.

  16. Avatar photoامیر محمو گفت:

    سلام خسته نباشید امیدوارم ک جواب بدین
    من دوروزه ک عمل جراحی سنتی انجام دادم برای همورویید ولی باز مقعد بیرون زده و متورم شده واحساس درد دارم ایا این امر طبیعیه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است بیمار تا 2 ماه بعد از جراحی سنتی هموروئید دچار التهاب باشد. در صورت مشاهده خونریزی شدید و ترشحات چرکی به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید.

  17. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر…خسته نباشین…..من الان یک هفته هست که از عملم گذشته ولی بعد از دفع دستمال مرطوب که میگذارم خون هست و هنگام دفع به مدفوعم خون میبینم این طبیعی است؟ تا چه مدت خون هست؟و استفاده از گاز استریل اشکالی نداره؟ چون من بعد از دستشویی گاز استریل میگذارم که اگر خونابه یا چرکی بود به ان اصابت کند

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا 2 ماه بعد از عمل همورویید ممکن است قطره ای خون بعد از اجابت مزاج ببینید که این مورد طبیعی است. بعد از هر اجابت مزاج به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و ناحیه را به آرامی با دستمال نرم خشک کنید. نیازی به گذاشتن گاز استریل نیست. از لباس زیر پنبه ای و غیر حساسیت زا استفاده کنید. روزانه لباس زیر را تعویض کنید.

  18. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام…استفاده از گاز استریل که ممنوع نیست و اسیبی نمیرساند؟چون من حساسیت دارم و دوست ندلرم یه موقع خونابه یا چرکی به لباس زیرم بگیره بخاطر همین از گاز استریل استفاده میکنم…من الان بعد از یک هفته راحت میتونم راه بروم و حتی بدوم ولی فقط موقع دفع درد دارم و بعد از دفع دستمال که میگذارم خونابه هست….این موارد طبیعی هست و مشکلی ندارد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نه استفاده از گاز استریل ممنوع نیست. برای ویزیت بعد از عمل به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  19. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام و یک سوال دیگر که دارم این هست که اگر بعد از اجابت مزاج به مدت بیست دقیقه استحمام داشته باشیم مشکلی ایجاد نمیکند؟ با توجه به اینکه یک هفته از عمل گذشته و سعی کنیم اب به قسمت عمل شده زیاد نریزد؟یا استحمام روزانه ایراد دارد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید هر روز در لگن آب گرم بنشینید و استحمام آب گرم بعد از اجابت مزاج بسیار عالی است و ممنوعیتی ندارد.

  20. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام وجود ترشح بر بروی گاز استریل به مقدار کم طبیعی است؟ عفونت نیست؟ علائم عفونت چی هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      علائم عفونت درد و بوی بد است. ترشخات چرکی بی رنگ نیستند و معمولا به شکل سفید می باشند.

  21. Avatar photoرعنا گفت:

    سلام خانم دکتر من الان 4 روز هست عمل هموروئید به روش سنتی انجام دادم موقع اجابت مزاج درد شدید دارم و اینکه احساس میکنم یکم بو از محل جراحی میاد و اینکه بازم سه تا زائده هنوز بیرون هست و خیلی دردناک هستن و نمیتونم بهشون دست بزنم به نظرتون بازم هموروئد شدم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وضعیت شما طبیعی نیست و باید توسط جراح معالج معاینه شوید. از بروز یبوست جلوگیری کنید و روزانه 4 بار به مدت 10 دقیق در لگن آب گرم بشینید. ناحیه را با شامپو بچه تمیز بشورید و خشک نگهدارید.

  22. Avatar photoPoya گفت:

    سلام
    خانوم دکتر 14روزه عمل کردم خوب بودم درد خونریزی نداشتم ولی الان 3روز موقع دفع درد و سوزش دارم احساس میکنم معقدم سفت شده دست میزنم ورم داره دردم میکنه فشار میدم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      مراقب باشید یبوست نگیرید. بعد از هر بار اجابت مزاج به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. مصرف مسکن هایی مثل ژلوفن از میزان التهاب ناحیه عمل هموروئید می کاهد. بنابراین مسکن های تجویز شده توسط پزشک معالج را مصرف کنید حتی اگر درد ندارید.

  23. Avatar photoامی گفت:

    سلام خانم دکتر، وقت بخیر، من ده روز پیش تو بیمارستان عمل همورئید و فیشر انجام دادم، یک زخم بزرگ بیرون از مقعد ایجاد شده، دکتر یک پماد ترکیبی تجویز کردن برای هم زخم و هم داخل، بعد از این مدت زخم داخل علاوه بر درد شدید بهبودی خاصی نداشته بنظرتون چقدر طول میکشه خوب بشه، از طرفی من شغلم نشستن طولانی مدت روی صندلی و پشت میز هست و دو روز دیگه بایستی سرکار برم، نشستن برام ضرری نداره؟ دوره ترمیم کامل این بیماری تقریبا چقدر هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      من از روش جراحی شما اطلاعی ندارم. اگر جراحی با کوتر و یا تیغ جراحی انجام شده باشد حدود 2 ماه بهبودی زخم طول می کشد. اما اگر با لیزر انجام شده باشد نباید زخم خاصی وجود داشته باشد و نهایت بعد از یک هفته بهبود می یابید. برای رفتن به محل کار و نشستن بالش دونات شکل از داروخانه تهیه کنید. رژیم غذایی مناسبی داشته باشید و برای جلوگیری از یبوست و بهبود سریعتر محل بخیه هموروئیدآبمیوه زیاد بنوشید.

  24. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر….ممنونم از پاسخ گوییتون….من الان تقریبا دو هفته از عملم گذشته و بعد از دفع ام تقریبا شش روزی بود که اصلا خون مشاهده نمیکردم و فقط بعد از دستشویی گاز استریل که میذاشتم کمی ترشح به گاز بود که یکم بو میده ولی امروز موقع دفع یبوست داشتم و خیلی درد داشتم موقع دفع و وقتی بعد از اجابت مزاج دستمال مرطوب گذاشتم برای پا کردن محل کمی خون بود و بعد از شستشو و استحمام مدام گاز استریل گذاشتم و چرک یا همون ترشح بد بو با مقدار خیلی کم خون بود و خیلی درد داشتم….خواستم ببینم این ترشح بد بو چیز خاصی نیست؟ به پزشک هم که مراجعه کردم گفتم همیشه این ترشح بدبو وجود داره و گفتن ایرادی نداره و محل را خشک نگه دارین و ما تا چه زمانی اگه یکبار یبوست بگیریم این درد را داریم؟ تا الی الابد اگه یبوست بگیریم موقع دفع درد داریم؟و این ترشح بد بو تا کی ادامه داره و وجود داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ترشح بدبو نشانه عفونت است. باید به پزشک معالج مراجعه کنید و از بروز یبوست جدا خودداری کنید. مصرف شربت ملین توصیه می شود. بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید و ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید.

  25. Avatar photoمحسن گفت:

    و اینکه اگر این ترشحات عفونت باشه باعث چی میشه؟و چه عواقبی داره؟ ترشحات بنده سفید رنگ نیستند….رنگی متمایل به زرد و کرم میباشد…ترشحات را من همیشه دارم و مدام گاز استریل عوض میکنم…. به دکترمم گفتم… گفتند این ها بخاطر جراحی هست و چیز خاصی نیست ولی هنوز ترشح را دارم ….و بوی بدی دارد ولی خیلی کم هست….اگر یبوست بگیرم درد و ترشح زیاد هست ولی اگه یبوست نداشته باشم مقدار ترشح به اندازه یک سکه بر روی گاز استریل هست….این ترشحات بعد از دو ماه تمام میشن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      احتمالا برای شما آنتی بیوتیک تجویز خواهد شد. برای ویزیت بعد از عمل هموروئید به موقع مراجعه کنید.

  26. Avatar photoواحد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من الان حدودچهار روز بیرون از دهانه معقد سمت بالاش یک دانه جوش قرمز رنگ پیداشده وبعد از دفع مدفوع خیلی شدید درمیکنه تاجایی که نمی تونم راه برم ویابشینم آ یا باانتی بیوتیک مصرف کردن خشک میشه ویا نیاز هست به پزشک مراجعه کنم ممنون میشم راهنمایم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنید و حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند و تشخیص و درمان قطعی را اعلام کنند. احتمالا دچار فیستول شده اید. فیستول مقعدی به دنبال آبسه و بیماری های دیگر مقعد بروز می کند.

  27. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام….عفونت چه عوارضی دارد؟ و باعث چه مشکلی میشود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر عفونت در ناحیه عمل جراحی هموروئید بروز کند اولین نشانه و مشکلی که ایجاد می کند درد است. در صورت عدم درمان منجر به عود هموروئید، بروز آبسه های متعدد و فیستول مقعدی می شود.

  28. Avatar photoمری گفت:

    سلام خانم دکتر . ممنون از پاسخگوییتون به سوالات. من 55 روزه که عمل شقاق و هموروئید انجام دادم. کلا بعد از عمل خیلی اذیت نشدم بعد از چهار روز دکترم گفتن لازم نیس تو اب گرم بشینم و فقط با شامپو بشورم. و روندش خوب بود ولی بعد از یک ماه روند بهبودیم خیلی کند شد. کلا دکترم تنها پمادی که به من دادن دکسپنتانول بود. و گفتن نیازی به انتی بیویتک نیست. من خارش و سوزش دارم که ممتد نیست. اخرین بار چهار روز پیش که رفتم پیششون گفتن زخمت داره جوش میخوره و ملتهبه و فقط ی پماد ترمیمی دادن که کالاندولا هستش. من همچنان کمی ترشح زردآبه که کمی هم بو میده را بعد از مدفوع و کمی بعدازظهرا در حد اینکه مقعد و خیس کنه دارم. تو پاسخ ها دیدم نوشتین درد نشانه عفونته من فقط هرازگاهی خیلی کم درد دارم. میخاستم ببینم لازمه انتی بیوتیک مصرف کنم؟ مثلا مترونیذازول 250؟ و ایا این پماد کارسازه ؟با توجه به اینکه گفتن همین رو فقط بمالم .
    برای تسریع روند بهبودی باید چکار کنم؟
    در کل خیلی هم ضعیف شدم چون بیشتر سبزیجات میخورم که دفع راحت تری داشته باشم . بخاطر ترس از یبوست مصرف مکمل زینک و اهن رو کنار گذاشتم که پریودی های من رو طولانی کرده.
    لطفا راهنمایی کنید این وضع خسته ام کرده.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید مراقب باشید که یبوست نگیرید. به علاوه غذای مغذی میل کنید که ضعف نداشته باشید و هر روز دفع مدفوع نرمال داشته باشید. به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را از لحاظ وجود عفونت یا آبسه بررسی کنند و از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک خودداری کنید.

  29. Avatar photoمری گفت:

    ممنون از راهنماییتون، من مشکل یبوست ندارم، اون هفتم که رفتم دکتر معاینه کرداشاره ای به عفونت نکرد فقط گفت ملتهبه، این التهاب به چه دلیله?لازمه تو لگن اب گرم بشینم?و اینکه این پماد کالاندولا همین روی مقعد میمالم کارسازه?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      التهابی که بروز کرده طبیعی نیست. ممکن است به پماد کالاندولا حساسیت داشته باشید. بهداشت ناحیه را به خوبی رعایت کنید. نشستن در لگن آب گرم التهاب را کم می کند. بهتر است موضوع را با پزشک معالج نیز در میان بگذارید.

  30. Avatar photoمری گفت:

    سوال دیگمم راجب ورزش های کگل بود بعد از یک ماه دکتر م بهم گفتن ورزش کگل رو اجام بدم ، الان که ملتهبه این ورزش ایرادی نداره?بدترش نمیکنه?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      صبر کنید التهاب ناحیه بهبود یابد بعد ورزش کلگل را شروع کنید.

  31. Avatar photoصادق موسوی گفت:

    سلام خانوم دکتر
    ببخشید من چن روز عمل شقاق کردم با لیز اما به من بخیه هم زده میخواستم بپرسم مگه تو عمل لیزی بخیه هم میزنن ضمنا من فیلم جراحی بالیزر شقاق میبینم هیجکدوم تورم نداره که برا من از بیرون ورم داره میگه برا دوخت دوزش?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای برخی افراد که تحت جراحی وسیع هموروئید و شقاق قرار می گیرند نیاز به بخیه است. در هنگام عمل ورم و التهاب زیاد نیست این ورم و التهاب بعد از جراحی بروز می کند. ورم و التهاب بعد از جراحی با لیزر حدودا 60 درصد کمتر از جراحی با ابزارهای سنتی مثل تیغ و کوتر است.

  32. Avatar photoفرانک گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید من الان ۱۰ روزه که جراحی با استاپلر انجام دادن و همینطور شقاق داشتم تا امروز خوب بودم و خونریزی نداشتم اما امروز چون یکم مدفوع سفت بود یه بار با مدفوعم چند قطره خون ریخت. من چیکار باید بکنم؟ جای نگرانی هست؟ سوزش هم دارم انگار چاقو میزنن

    1. Avatar photoseokar گفت:

      سلام خونریزی و سوزش بعد از جراحی هموروئید با استپلر تا دو ماه طبیعی است. اما اگر این خونریزی بر اثر یبوست باشد و خونریزی زیاد باشد به پزشک معالج مراجعه کنید تا برای شما پماد مناسب تجویز کنند. استفاده از یک شربت ملین برای کنترل یبوست نیز توصیه می شود. اگر یبوست کنترل نشود دچار عود هموروئید می شوید.

    2. Avatar photoبهبود گفت:

      خانم دکتر به جز لیزر هموروئید روش دیگه ای هم هست که دوره نقاهت بعد از جراحی کوتاه باشه؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بهترین و جدیدترین روش درمان هموروئید با لیزر است که کوتاهترین دوره نقاهت و کمترین میزان عود بعد از جراحی و لیزر را دارد.

  33. Avatar photoموژان گفت:

    سلام من سه روزه که عمل هموریید با لیزر انجام دادم
    که بخاطر اینکه وسیع بود بخیه هم زدن
    خیلی درد دارم ازم خونابه میاد مدام ایا طبیعیه؟
    بعد از چند روز احساس میکنم خشک شده خیلی دردآور آیا پمادی هس برای ترمیم زودتر زخم بخیه ها؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر میزان ترشح و خونابه زیاد است وضعیت شما طبیعی نیست. برای تجویز داروی مناسب حتما باید بیمار ویزیت شود. در صورتی که راه دور هستید می توانید با مطب تماس بگیرید و درخواست هماهنگی ویزیت آنلاین بدهید.

  34. Avatar photomary گفت:

    سلام،من ۶روزه که عمل جراحی هموروئید رو انجام دادم،کلا مدت زیادی درگیر این بیماری بودم و هربار با دکتر و دارو خوب شدم و دوبار بعد از مدتی بدتر شد حالا هم که عمل کردم دکترم پماد یا مسکن قوی نداده و درد و خونریزی کم دارم،دو روز اول که یبوست داشتم خیلی سوپ و آب خوردم ولی الان به اسهال تبدیل شده و روزی دو سه بار اجابت مزاج،هربار بعد ازدسشویی انقد سوزش زیادی دادم که گریم میگیره،میخواستم ببینم این درد و سوزش طبیعیه؟چه چیزایی مصرف کنم که نه یبوست بگیرم نه اسهال؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام یبوست و اسهال منجر به عود هموروئید می شود. در صورتی که به ژلوفن حساسیت ندارید می توانید از این کپسول برای کاهش التهاب و درد استفاده کنید. مطلب مربوط به تغذیه هموروئید و شقاق را مطالعه کنید. در صورتی که مشکل شما رفع نشد به یک متخصص تغذیه مراجعه کنید.

  35. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خانوم دکتر . بنده حدود 10 روز پیش عمل هموریید داخلی با استاپلر رو انجام دادم در بیمارستان. به گفته دکتر این دستگاه یه بخیه اضافی در نزدیک خروجی مقعد زده که این هم باعث درد زیاد شد و اینکه الان نزدیک خروجی و جای آن بخیه از بیرون ورم داره . مواد مخاطی بی رنگ هم از من خارج میشه و بوی بد نداره . اما درد این ورم وجود داره . میخواستم نظر شما رو هم بدونم خانوم دکتر متشکرم .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      متاسفانه این روش قدیمی درد و نقاهت طولانی دارد. خوشبختانه علائم شما طبیعی است. مراقبت های بعد از جراحی هموروئید را به درستی و با دقت انجام دهید تا دچار عود هموروئید نشوید.

  36. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام با تشکر از شما خانم دکتر ،بنده ده روزه عمل هموروئید خارجی داشتم ،جای زخم بهبود یافته ،اما خارش خیلی شدید مقعد دارم امروزم برای اولین بار بعد از دفع چند قطره خونریزی داشتم،احتمال داره از داخل هم هموروئید داشته باشم؟یا علت دیگری داشته باشد؟ممنون میشم جواب بدین.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا دو ماه بعد از عمل جراحی هموروئید ممکن است چند قطره خون ببینید که مشکلی نیست و طبیعی است.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        شرمنده مشکل اینه که تا امروز که ده روز میگذره خونریزی نداشتم ،حتی بعد از عمل هم نداشتم ؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          طبیعیه مشکلی نیست

  37. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام من سه روز عمل فیشر انجام دادم انروز بعد داخل اب گرم رفتم جای مقعد خشک کنم ترشحات سفید رنگ دیده شد ایا طبیعیع

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بستگی به روش جراحی و وسعت هموروئید دارد. اگر ترشحات بی رنگ و کمی خون باشد مشکلی نیست. اما اگر مطمئن هستید که ترشحات سفید رنگ و عفونی است حتما با پزشک معالج خود تماس بگیرید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  38. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام و عرض ادب من یک ماه هستش عمل جراحی همورویید به روش جراحی انجام دادم ولی بخیه هام نیفتاده آیا این عادی هستش یا مشکلی وجود داره

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که بخیه ها جذبی باشد معمولا بعد از یک ماه بخیه ای وجود نخواهد داشت. در این مورد با متخصص جراحی معالج خود تماس بگیرید.

  39. Avatar photoمهدیس گفت:

    سلام خانم دکتر. من بیست روز پیش جراحی هموروئید به روش لیزر داشتم. هموروئیدم خارجی بود. ولی همچنان بعد از دفع چندین قطره خونریزی دارم. ولی دردی ندارم. آیا این حالت طبیعیه یا مشکلی وجود داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که یک قطره خون دیده شود مشکلی نیست. اما اگر یبوست دارید و خونریزی بعد از لیزر هموروئید دائم اتفاق می افتند وضعیت شما طبیعی نیست و باید نزد جراح معالج معاینه شوید.

  40. Avatar photoحامد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من به روش سنتی ۳ روزه که عمل کردم زمان اجابت درد دارم تا چه مدتی باید تحمل کنم
    آیا همورویید که منجر به خونریزی نشده نیاز به عمل دارد
    راههای از بین رفتن بیرون زدگی رو بفرمائید ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا نقاهت جراحی سنتی تا 2 ماه طول می کشد. مراقب باشید که علامت عفونت نداشته باشید. در صورت مشاهده علائم عفونت سریعا به متخصص جراحی معالج مراجعه کنید. الزاما هموروئید همراه با خونریزی که شما بتوانید مشاهده کنید همراه نیست. بعد از معاینه بیمار می توان درباره درمان هموروئید نظر قطعی داد.

  41. Avatar photoسعید گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من دوهفته است عمل کردم تا حالا هیچ خونریزی نداشتم ولی الان هنگام اجابت مزاج دو قطره خون روشن میاد. آیا این طبیعیه یا نه؟؟ با لیزر عمل نکردم
    ممنون میشم اگه جواب بدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر بر اثر یبوست دچار خونزی شدید با پزشک معالج تماس بگیرید تا داروی مناسب تجویز کنند. تا دو ماه بعد از جراحی هموروئید امکان مشاهده یک قطره خون طبیعی است.

  42. Avatar photoمونا گفت:

    سلام وقت به خیر
    بنده پانزده روز پیش جراحی فیشر و هموروئید انجام دادم
    الان هنگام دفع سوزش مختصری دارم که در کمتر از یک دقیقه بر طرف میشه،بیرون مقعد زخمی دارم که خیلی کم ترشح خون آبِ مانند داره و بسته نشده.
    چند روز طول میکشه تا زخم بسته شه؟
    متشکرم از وقتی که برای ما صرف میکنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وقت شما هم به خیر در صورتی که جراحی با لیزر انجام شده است ترمیم زخم شما کمی دیر شده است. از پزشک معالج خود بخواهید پماد ترمیم کننده زخم برای شما تجویز کنند تا هرچه سریعتر زخم جراحی بهبود یابد. اگر جراحی به روش سنتی انجام شده است حداقل 2 ماه زمان می برد که زخم جراحی بهبود یابد. در هر صورت مراقبت های دقیق و استفاده از پماد ترمیم کننده و رژیم غذایی غنی از ویتامین ها به ترمیم سریعتر زخم هموروئید کمک می کند.

  43. Avatar photoمونا گفت:

    متشکرم
    جراحی سنتی بوده،متاسفانه دکترم ایران نیستن،خودم هم ساکن زنجان هستم.
    امکان ویزیت آنلاین و تجویز پماد برای بنده توسط شما هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله لطفا با مطب تماس بگیرید هماهنگی ها را انجام بدهند.

  44. Avatar photoدرسا گفت:

    سلام خانم دکتر در مورد همورویید میخواستم ببینم احتمال برگشت و عود بواسیر در لیزر بیشتر هست یا در روش سنتی؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      مسلما احتمال بازگشت و عود هموروئید بعد از جراحی با لیزر بسیار کمتر از جراحی سنتی است. برای اطلاعات بیشتر مطلب 10 مزیت لیزر نسبت به جراحی سنتی را مطالعه کنید.

  45. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام ببخشید بعد از لیزر همورویید تا چه مدت باید آنتی بیوتیک مصرف کرد ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      الزاما نباید بعد از جراحی هموروئید و یا لیزر هموروئید آنتی بیوتیک مصرف کرد. در صورت نیاز متخصص جراحی معالج نوع آنتی بیوتیک و میزان مصرف را تعیین خواهند کرد. از مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک به شدت بپرهیزید.

  46. Avatar photoمونا گفت:

    سلام
    وقت به خیر
    خانم دکتر بیست یک روز پیش جراحی با تیغ داشتم،هموروئید و فیشر الان زخم بیرونی بسته شده و هیچ ترشحی ندارم.
    اما بعد دفع چند دقیقه احساس سوزش و خارش دارم
    یا هر از گاهی سوزش یا خارش پیدا میکنم
    طبیعی هست این حالت؟
    اگر طبیعی چه مدت طول میکشه تا بر طرف بشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر یبوست ندارید طبیعی است. حداقل تا دو ماه طول می کشد.

  47. سلام خانم دكتروقتتون بخيررمن نزديك ١٠ روزه جراحي هموروييدفيشرداشتم نه باليزربلكه باجراحي چن روزاول خيلي دردويبوست داشتم اماالان دوروزه كه دفع مزاجم بهترشده البته دوبارم دكتررفتم اماالان بيرون زدگي دارم ازبيرون ايا خوب ميشن دكترم معاينه كردن گفتن هنوزالتهاب داري بروبعدعيدبيا دوباره فقط پمادانتي هموروئيددادن تمام اما نگراني من بخاطر بيرون زدگي است كه خلي دغدغه فكريم شده ممنون ميشم راهنماييم كنين.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر یبوست کنترل نشود احتمال عود هموروئید و فیشر وجود دارد. موضوع کنترل یبوست را جدی بگیرید و داروهای تجویز شده را به درستی مصرف کنید. حداقل تا 2 ماه دچار التهاب بعد از جراحی هموروئید خواهید بود.

  48. Avatar photoMaryam گفت:

    سلام خسته نباشید من عمل جراحی هموروئید انجام دادم الان ۱۹روزه تاحالا دفع رو راحت انجام میدادم از داروهای روان کننده هم استفاده کردم الان سه روزه ک احساس یبوست میکنم و خیلی اذیت میشم بهم فشار میاد در وان اب گرم هم میشینم اما تخلیه نمیشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شربت ملین تهیه کنید و آب و آبمیوه زیاد بنوشید. به شدت از بروز یبوست و یا اسهال جلوگیری کنید.

  49. Avatar photoمونا گفت:

    سلام
    وقت به خیر
    امکانش هست یه ملین خوب معرفی کنید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام پزشک معالج با توجه به وضعیت بیمار معمولا شربت لاکسی ژل یا ام جی تجویز می کنند.

  50. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یک هفته پیش عمل جراحی شقاق مقعد به روش سنتی انجام دادم، هنوزم التهاب شدید دارم. لطفاً بفرمایید برای کاهش التهاب در ناحیه عمل جراحی چکار کنم. اگه پماد یا دارویی برای کاهش این التهاب توصیه میکنید، بفرمایید که استفاده کنم.
    بسیار سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بدون معاینه بیمار و بررسی پرونده نمی توان دارویی تجویز کرد. مسکن هایی که پزشک معالج تجویز کرده اند را به درستی مصرف کنید زیرا تا حد زیادی باعث کاهش التهاب خواهد شد.

  51. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۸ روزه عمل بواسیر انجام دادم،اجابت مزاجم خوبه فقط یه زایده کوچیک دوباره زده بیرون ،به دکتر نشون دادم گفت التهاب ناحیه عمل هستش،کپسول سلکسیب ۲۰۰ با پماد تریامیسولون داده روزی ۳ بار میزنم ،میخواستم ببینم التهابش کی خوب میشه راه رفتن و و تحرک اشکال نداره جای زخم عمل کی ترمیم میشه،هربار موقع اجابت مزاج با شامپو بچه میشورم و پماد میزنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مدت زمان کاهش التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید بستگی به روش جراحی و وسعت بیماری دارد. طبق دستورات پزشک معالج اقدام کنید.

  52. Avatar photoخالد هاشمی گفت:

    سلام خانم دکتر. من یک هفته پیش عمل شدم. نمیدونم با لیزر بوده یا سنتی. ولی من هیچ گونه تامپونی داخل مقعد نداشتم. هیچ گونه خونریزی و یبوستی هم از روز اول تا حالا نداشتم. دو سه روز اول هنگام دفع درد کمی داشتم الان دو سه روز میشه که درد افزایش پیدا کرده. آیا این نرماله؟ تشکر که وقت می گذارید و به سوالات پاسخ میدید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر این وضعیت نرمال نیست. با پزشک خود تماس بگیرید و موضوع را با ایشان درمیان بگذارید. مراقب باشید یبوست نگیرید و بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید.

  53. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید .من بعد از عمل همورویید بلافاصله عمل آلسه انجام دادم و الان مقعد من کامل تنگ و بسته شده است میشه لطف کنید برای درمان بیماریم منو راهنمایی کنید.خیلی دارم اذیت میشم ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا عمل تخلیه و درناژ آبسه مقعدی قبل از دیگر جراحی ها انجام می شود. بهتر است برای تخلیه و درناژ کامل آبسه با لیزر به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه فرمایید.

    2. Avatar photoسارا گفت:

      سلام وقت بخیر. ۲ماهه که عمل همورئید به روش سنتی داشتم. از داروهای ملین هم استفاده میکنم. با هر بار اجابت مزاج خونریزی دارم ولی شدید نیست. ایا طبیعیه و مشکلی نیست؟
      بعد اجابت مزاج گاهی درد کمه ولی بعضی اوقات دردش خیلی زیاده. علت این امر چی میتونه باشه، با اینکه ۲ماه از عمل میگذره؟
      با سپاس از شما

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        اگر یبوست ندارید و خونریزی در حد یک قطره است مشکلی نیست. اما اگر خونریزی مقعدی زیاد است و درد طولانی است باید به پزشک معالج مراجعه کنید. بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید.

      2. Avatar photoparinaz گفت:

        سلام، خسته نباشی. من 3 روز عمل هموروئید سنتی کردم و موقع مدفوع کردن میترسم چیکار کنم

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          اگر اجابت مزاج را هر روز انجام ندهید دچار یبوست شدید می شوید. از شربت ملین استفاده کنید. همچنین اگر 3 روز است که اجابت مزاج نکرده اید باید توسط یک پرستار یا بهیار برای شما عمل تنقیه انجام شود.

  54. Avatar photoامید گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید. من 21 سالمه و 1 ماه پیش عمل فیستول مقعد داشتم. متاسفانه 2 روز پیش شکمم 3 بار به حالت اسهالی کار کرد و بعد از هر دفع روی دستمال کاغذی تقریبا 2 قطره خون آمد و تا امروز ادامه داشت. میخواستم بپرسم مشکلی برایم پیش نیامده؟ آیا این طبیعیست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام همانطور که بروز یبوست منجر به بروز عارضه و عود می شود اسهال نیز مخرب و آسیب زا است. در لگن آب گرم بنشینید و رژیم غذایی مناسب داشته باشید تا اجابت مزاج درستی داشته باشید. اگر سریعا اقدام کنید مشکلی پیش نخواهد آمد. برای معاینه بعد از عمل فیستول مقعد نیز به موقع به پزشک معالج مراجعه کنید.

  55. Avatar photoمهرداد ابراهیمی گفت:

    سلام دکتر،من دو روزه عمل سنتی هموروئید کردم ی سوال داشتم دکتر ی شربت داده که همراه با آب مصرف میکنم و اجابت مزاجم خیلی شل هستش تا اذیت نشم،ولی وقتی میخام دستشویی برم چون شل هستش همون اول با فشار میخاد خارج بشه منم از ترس اینکه آسیب ببینم جلوی خروجش با فشار رو میگیرم و سعی میکنم اول ی کم از مدفوع خارج بشه بعد رهاش کنم که اینطوری هم سخت میشه برام خیلی ترس و اضطراب دارم که راحت بدارم خارج بشه ،چسکار کنم بنظرتون رهاش کنم بیاد یا با کنترل خارجش کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید شربت ملین را در حدی استفاده کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. مصرف شربت ملین را کم کنید. همانطور که یبوست منجر به عود هموروئید می شود اسهال نیز در این موضوع نقش دارد.

      1. Avatar photoمارال گفت:

        با سلام
        چند روز بعد از جراحی لیزری می توان ورزش کرد؟
        و چند روز بعد می توان در دریا شنا کرد؟

  56. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من 4 روز پیش عمل هموروئید و فیشر داشتم،آقای دکتر فرمودن از لگن آب گرم و بتادین استفاده کنم،الان اطراف بخیه مقدار کمی خراشدگی هست که باعث سوزش میشه…
    میخواستم ببینم میتونم از پماد استفاده کنم
    ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دقت کنید که مقدار زیادی بتادین را در لگن آب گرم نریزید. کافی است رنگ آب مانند یک چای کم رنگ شود. بدون اجازه پزشک معالج از هیچ گونه کرم و دارویی استفاده نکنید.

  57. Avatar photoفاطیما گفت:

    سلام،من ۶۴ روز عمل سنتی هموروئید و فیشر انجام دادم
    اما هنوز بعد دفع سوزش و خارش دارم
    گاها چند ساعت طول میکشه و گاها سریع خوب میشه
    طبیعی هست یا خیر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      شما باید بعد از عمل دفع و اجابت مزاج در لگن آب گرم با مقدار خیلی کمی بتادین بنشینید. سپس با دستمال کاغذی نرم بدون اینکه دستمال را بر روی ناحیه بکشید خودتان را خشک کنید. در صورتی که مشکل شما رفع نشد حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید..

      1. Avatar photoخدیجه محمدصاحی گفت:

        سلام وقت بخیر من پانزده سال پیش عمل هموروعید به صورت سنتی انجام داده‌ام اما این چند سال بعد از عمل همیشه یبوست دارم خواهش میکنم منو راهنمای کنید ممنون از شما

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام آب و آبمیوه زیاد میل کنید. انجام یک فعالیت بدنی روزانه منظم مثل پیاده روی از بروز یبوست جلوگیری می کند. برنج و غذاهای یبوست زا کمتر مصرف کنید.

  58. Avatar photoالهام گفت:

    سلام وقتتون بخير،خانم دكتر خواهر من در هفته ٢٥بارداري هستن،هموروئيد وحشتناكي دارن بعد حدود دو ماه از عود بيماريشون،پزشكشون تشخيص دادن عمل جراحي(غير ليزر)براشون انجام بدن،با توجه به وضعيت بارداريشون من بشدت نگران اين عمل هستم،بنظرتون در بارداري اين عمل درسته؟؟؟؟سپاسگزارم از پاسخدهيتون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در حد امکان جراحی هموروئید در بارداری توصیه نمی شود. احتمالا جراح معالج ایشان شرایط را به شکلی دیده اند که تشخیص بر جراحی گذاشته اند. اگر در این مورد نگران هستید به چند جراح دیگر نیز مراجعه کنید. از مطب من هم می توانید ویزیت غیر حضوری و آنلاین بگیرید. بدون ویزیت بیمار نمی توان نظر قطعی داد.

  59. Avatar photoاکبر محمدی گفت:

    سلام خانم دکتر بنده یک هفته عمل همورویید انجام دادم و از همان روز های اول درد داشتم بخصوص بعد از دفع مدفوع که با سختی و خون ریزی انجام میشه دکترم گفته تا یک ماه ادامه داره همینطوره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر جراحی سنتی هموروئید انجام داده اید این وضعیت طبیعی است. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید تا مدفوع نرم داشته باشید. دقت کنید که یبوست و اسهال منجر به عود هموروئید می شود.

  60. Avatar photoفاطیما گفت:

    سلام وقت به خیر
    بنده دهم بهمن جراحی سنتی فیشر و همروئید داشتم
    طبق دستور پزشک جلو رفتم نه یبوست نه بیرون روی نداستم بعد عمل هم به خونریزی نداشتم در حد یک لک رو دستمال اونم گاها و درد به هیچ وجه نداشتم
    اول فروردین دفع طبیعی داشتم بعد از اون بعد دفع سوزش و خارش داشتم گاها سریع خوب میشد و گاها چند ساعت طول میکشید
    از شما کمک گرفتم و نشستن تو آب گرم پیش نهاد دادید و انجام دادم
    امروز موفق شدم برم پیش دکتر جراحم معاینه کردن و گفتن زخم خوب شده و مقداری ملتهب هست
    برام پماد هیدرو کورتیزون تجویز کردن روزی ۳ بار
    پماد باعث میشه این التهاب از بین بره؟
    این التهاب طبیعی هست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و از خوردن غذاهای پر ادویه و فست فود خودداری کنید.

      1. Avatar photoمرضیه فرهادپور گفت:

        سلام وقت بخیر ببخشید خانم دکتر من هفته چهارم جراحی هموریید انجام دادم درهفته سوم با مصرف ژل کتوهیل وپروکتوژل دچار خونریزی شدم به حدی که تشت ابگرم که نشسته بودم پر از خون شدوبه شدت درد دارم وهروقت از ژل استفاده میکنم به شدت درد دارم وبا مسکن درد کاهش پیدامیکنه وبا مصرف غذاهای فیبر دار وسبزیجات وپیاده روی دفع مدفوع شل نیست لطفا راهنمایی بفرمایید

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام مصرف پماد را متوقف کنید و با پزشک معالج خود تماس بگیرید.

  61. Avatar photoفرشته گفت:

    سلام من همورویید داشتم هفت ماه پیش جراحی کردم خیلی مراعات میکنم که یبوست و اسهال نداشته باشم ام احساس میکنم گوشت خیلی کوچکی کنار مقعدم است یعنی عود کرده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      اگر طی این مدت یبوست و اسهال نداشته باشید و کلیه مراقبت ها را به درستی رعایت کرده باشید نباید مشکلی وجود داشته باشد. به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. بعد از 7 ماه احتمال وجود ورم و التهاب نیز بسیار کم است.

  62. Avatar photoفاطمه حسینی گفت:

    سلام دکتر
    من یک ماهه که عمل همورویید به روش سنتی کردم ولی همچنان درد و خونریزی دارم دکترمم فقط نشستن در آب گرم سفارش کردن دیگ دردش امونم بریده ..وقتی دستشویی میرم اولش سفت و زخم منو باز می‌کنه ولی وقتی ی مقدار مدفوع خارج میشه راحت دستشویی میکنم ولی زخمشو کامل حس میکنم و خونریزی دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه دوره نقاهت جراحی سنتی هموروئید طولانی است و حداقل 2 ماه طول می کشد تا به وضعیت قابل قبولی برسید. طی این مدت با پزشک معالج خود در تماس باشید و برای تسریع بهبودی زخم جراحی از پزشک معالج خود بخواهید که پماد مناسب با وضعیت شما تجویز کنند.

  63. Avatar photoزینب گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر؛
    من ۴ روز پیش عمل هموروئید انجام دادم از همان بعد عمل تاالان درد شدیدی دارم دکترم گفت ۱۰ روز بعد برم هموروئید دیگری هست عمل کنم این درد شدید بخاطر چیه؟ ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا بیماران من در یک جلسه با لیزر جراحی می شوند و نیازی به جراحی مجدد نیست. احتمالا به دلیل پاکه های هموروئید باقی مانده درد دارید. با پزشک معالج خود در تماس باشید تا مطمئن شوید که دچار عفونت نشده اید. شربت ملین و آب و آبمیوه برای جلوگیری از یبوست فراموش نشود.

  64. Avatar photoاسحاق خوجه گفت:

    سلام خانوم دکتر ۱۷ روز پیش عمل بواسیر(۳تا)و شقاق همزمان داشتم و ۴بار عمل دفع انجام دادم و تقریبا نزدیک ۱۲ روزه ک عمل دفع انجام ندادم بنظر شما چیکار کنم ک عود نکنه تورو خدا راهنماییم بکنین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به هیچ عنوان اجازه ندهید که یبوست بگیرید و مراقب باشید که اجابت مزاج منظم داشته باشید. بعد از 12 روز خودداری از اجابت مزاج باید توسط یک متخصص عمل تنقیه برای شما انجام شود. برای انجام این کار با مطب تماس بگیرید و یا به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید. عمل تنقیه را خودتان انجام ندهید ممکن است به ناحیه عمل جراحی هموروئید آسیب وارد کنید.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام ممنون بابت پاسخ هاتون.
        معمولا پس از عمل هموروئید به روش کوتر درد تا چه زمانی ادامه داره؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام ممنون از قدردانی شما. معمولا بعد از جراحی هموروئید با کوتر بیمار سوزش و درد را حداقل تا یک هفته احساس می کند و ممکن است بیشتر هم طول بکشد. درباره درد بعد از جراحی با کوتر باید با جراح معالج خود سوال کنید.

  65. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من سه هفته پیش عمل هموروئید و فیشر به روش کوتر داشتم. با وجود کاهش التهاب در ناحیه مقعد ولی هنوز بعد از اجابت مزاج درد تا چند ساعت درد دارم. البته یکی دو بار یبوست درد رو تشدید کرد ولی الان حتی اگه یبوست نباشم بازهم درد دارم. آیا این درد طبیعیه یا همون یکی دو بار یبوست موجب بازگشت هموروئید شده؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با پزشک معالج خود تماس بگیرید و داروی مناسب دریافت کنید تا از عود هموروئید جلوگیری کنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید.

  66. Avatar photoترابی گفت:

    سلام خسته نباشید شوهرم جراحی فیستول انجام داده بعد چهار روز زماندفع مدفوع به سختی بوده و دور مقعد باد کرده درد داره چه کار کنیم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مراقب باشند یبوست نگیرند. این التهاب بعد از اجابت مزاج به دلیل سفتی مدفوع هست. شربت ملین استفاده کنند در اندازه ای که نه یبوست بگیرند نه اسهال و روزانه 8 لیوان آب بنوشند. بعد از اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینند.

  67. Avatar photoبیتا گفت:

    سلام خانم دکتر من یه هفته ایی میشه عمل فیستول مقعدی انجام دادم به روش پلاگینه. میخوام بدونم آیا چقدر طول میکشه که دوره نقاهتش تموم بشه و اینکه این عمل همون عمل هموروئید هستش یا نه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در مورد دوره نقاهت جراحی فیستول خود باید از جراح معالج سوال فرمایید. جراحی فیستول با جراحی هموروئید متفاوت است.

  68. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام خانم دکتر من دو هفتس عمل بواسیر داخلی انجام دادم اما وفتی میرم دستشویی خیلیییی درد دارم و سوزش حس میکنم مقعدم ورم کرده و الان بد دو هفته کل روز رو درد میکنه و اروم نمیشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وضعیت شما طبیعی نیست و باید به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. آب و آبمیوه زیاد مصرف کنید.

  69. Avatar photoرسول گفت:

    سلام خانم دکتر
    12روز هستش جراحی همو ریت وشقاق مقعدی به طریق لیزرانجام دادم تا به حال هیچ گونه مشکلی نداشتم ولی امروز یبوست بودم و با اجابت مزاج ازم خون آمد و 5یا6قطره خون بعد از اجابت مزاج ازم خارج شدآیا این طبیعی هستش یا نه لطفا راهنمایی کنید که باید چه کار انجام بدهم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      عمل شما مشکلی نداشته است اما اگر یبوست ادامه پیدا کند دچار عود هموروئید و شقاق خواهید شد. بنابراین مراقب باشید یبوست نگیرید. اگر درد و سوزش داشتید با جراح معالج خود تماس بگیرید تا برای شما دارو تجویز کنند.

  70. Avatar photoصالح صادقی گفت:

    سلام
    من چهارروزقبل هموروئید عمل کردم که ازروز دوم درد وسوزش شدیدیداشتم به پزشکم مراحعه کردم گفت که به دلیل رعایت نکردن بهداشت عفونت کردی دوباره امروز دربیمارستان بستری شدم ودکتر دوباره مرا اتاق عمل برد وبه قول خودش نیشترزدومحل عفونت را شستشوداد عمل با لیزر انجام شده خواستم ببینم چکارباید انجام بدم که دوباره عفونت نکند البته کسانی را که این پزشک عمل کرده ناراضی هستن لطفا مرا راهنمایی کنید که به مشکل نخورم چون نیلی زجر کشیدم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما دچار عفونت آبسه مقعدی شده بودید. ناحیه را همیشه تمیز و عاری از مو نگهدارید. هر روز خود را با شامپو بچه بشورید و تمیز کنید. مراقب باشید یبوست نگیرید. میوه و سبزی و آب و آبمیوه زیاد مصرف کنید. برای ویزیت بعد از جراحی هم سر موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر بهداشت را به درستی رعایت می کردید بعد از جراحی هموروئید به آبسه مبتلا نمی شدید.

  71. Avatar photoسحر گفت:

    با سلام و احترام
    من دیروز جراحی همورویید و فیشر با لیزر انجام دادم.درد و خونریزی زیادی ندارم فقط تو آینه که نگاه میکنم میبینم یه پاکه رسمن سر جاش باقی مونده به جراحم گفتم گفتن تورمه و خوب میشه. پس چرا بقیه جاها ورم نداره و اینکه ایا ممکنه مورد به این‌واضحی رو یادشون رفته بردارن؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تا دو هفته بعد از جراحی ورم و التهاب طبیعی است. مورد به این واضحی را اگر شما مشاهده کرده اید جراح هم دیده است اگر لازم بود برداشته می شد. صبر کنید تا ورم و التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید خفیف یابد و طبق دستورات جراح معالج مراقبت ها را انجام دهید.

  72. Avatar photoس گفت:

    سلام ببخشید من یک سوال داشتم من ۲۶ روز پیش عمل هموروئید انجام دادم یعنی جراحی کردم به روش سنتی و الان حالم تقریبا خوبه و مشکلی ندارم ، میخواستم بدونم رابطه جنسی از مقعد الان برای من ضرر دارد؟ و بعد از چند وقت میتوان این کار را انجام داد؟ اصلا این رابطه چقد میتونه ضرر داشته باشه برای برگشت هموروئید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام رابطه جنسی از مقعد منجر به بروز هموروئید و شقاق می شود. حتی اگر با لیزر و بهترین روش جراحی هموروئید درمان شده باشید بعد از رابطه جنسی مقعدی دچار عود هموروئید و شقاق خواهید شد.

  73. Avatar photoدانیال گفت:

    سلام خانم دکتر من برای بواسیر و شقاقم دکتر رفتم دکتر هم از لیزر استفاده کرد وهم جراحی کرد الان من باید چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام طبق دستورات جراح معالج عمل کنید.

  74. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من اواسط ماه رمضان دچار یبوست شدم وازهمان موقع دردوسوزش شدید خونریزی دارم واقعاً نمی دونم چی کارکنم آیا درمان با لیزر بی درد و برگشت ناپذیر است لطفاً کمکم کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به دلیل کم آبی دچار یبوست شده اید. درمان با لیزر هموروئید بدون درد و خونریزی در یک جلسه انجام می شود. اما اگر یبوست بگیرید دچار عود هموروئید خواهید شد.

  75. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خدمت دوستان
    بواسیر بیرونی داشتم خیلی بزرگ بود بعد دسشویی رفتن مجبور بودم بادستم بزنم بره داخل و خیلی درد وحشت ناک داشت بعضی وقتا سه چهار روز نمی تونستم برم بیرون و بعضی وقتا تب خال می زد که آرزوی موردن می کردم
    شش ماه پیش جراحی هموروئید انجام دادم گفتن با تیغ جراحی ممکنه خیلی طول بکشه که خوب بشی و ممکنه چند بار نیاز به جراحی داشته باشی به همین دلیل با لیزر پرتوان جراحی کردم.
    تو کلینیک جراحی و لیزر هموروئید را انجام دادم. از ناحیه کمر منو بی حس کردن من نفهمیدم چه وقت بی حسم کردن همین جوری داشتم با مسئول بی حسی حرف می زدم گفتن عمل تموم شده (یه خانوم خوشکلی بود ) و هیج گونه دردی نداشتم فقط اولین بار بعد عمل دسشوئی رفتن بکم سخت اونم بعدن فهمیدم باید قرص ملین خوب استفاده می کردم در ضمن اصلن از لگن آب گرم استفاده نکردم اصلن قرص ضد عفونت استفاده نکردم و این رو خوب فهمیدم تا واقعن نیاز به دسشوئی رفتن نباشه لازم نیست برید تو دسشوئی زور بزنید و در ضمن باید غذاهای پر ویتامین مصرف کنید تا جای عمل زود خوب بشه با توجه به اینگه عمل من خیلی بزرگ بود تقرین اندازه یه استکان ولی جای عمل انقدر خوب تشکیل پوست داده که خودمم باورم نمیشه
    و تو اینترنت نوشتن خیلی درد داره خیلی سخت مردومو می ترسونن
    من بع عنوان یه برادر به شما می گم اندازه سر سوزن درد نداره خیالتون راحت من 12 سال این بدبختیو تحمل کردم ولی الان خیلی خوشحالم راحت راحت شدم
    نترسید مردم الکی سوسول بازی درمیارن می گن درد داره ولی اصلن درد نداره
    این مزاح یا شوخی یالوس بازی نبودا جدن گفتم تا خوب درک کنید

  76. Avatar photoسینا گفت:

    خانم من یک چوپان هستم و بواسیر دارم برای درمان چه کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه فرمایید تا برای شما دارو تجویز کنند.

  77. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من امیر هستم از مطالب مفیدتون خیلی ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      از قدردانی شما خیلی ممنونم

  78. Avatar photoسیاوش گفت:

    ببخشید خانم دکتر اگر بعد از لیزر هموورئید رابطه مقعدی داشته باشیم مشکلی پیش میاد؟. ممکنه دوباره هموروئید عود کنه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتی اگر با مقعد سالم رابطه مقعدی داشته باشید دچار عوارضی مثل هموروئید و شقاق می شوید. بنابراین به هیچ عنوان رابطه مقعدی توصیه نمی شود و پاسخ شما خیر است.

  79. Avatar photoفواد گفت:

    شما برای آقایان هم لیزر هموروئید انجام میدین؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بله برای پزشکان جنسیت بیمار مطرح نیست.

  80. Avatar photoزهره گفت:

    سلام . من حدود 25 روز پیش عمل هموریید انجام دادم هم داخلی هم خارجی . در مشهد . به صورت سنتی نه لیزر الان نه خونریزی دارم نه درد . فقط خارش هرزگاهی . ضمنا دارو هم دیگه استفاده نمیکنم .البته که من 20 روز استراحت مطلق انجام دادم و فقط به شکم و پهلو خوابیدم .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وضعیت شما طبیعی است و طبق دستورات پزشک معالج عمل کنید. جراحی با لیزر 1 شب استراحت نیاز دارد و تنها دارویی که تجویز می شود شربت ملین است. بیمار از فردای روز لیزر هموروئید می تواند به محل کار خود بازگردد. در جراحی سنتی بیمار بین 3 تا 8 هفته دوره نقاهت را سپری می کند.

  81. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳ماه پیش عمل بواسیر و تنگی مقعد از طریق لیزر انجام داده ام با بیحسی کمر به پایین. اکنون دچار درد شدید کمر شده ام ربطی به عمل جراحی و بی حسی ان دارد ؟ و جهت درمان باید به چه دکتری مراجعه کنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر کمر درد بعد از 3 ماه ارتباطی با لیزر هموروئید و بی حسی عمل ندارد. به یک متخصص ارتوپدی مراجعه فرمایید.

  82. Avatar photoفاطیما گفت:

    سلام خانم دکتر 3 روزه عمل بواسیر و فیستول انجام دادم با لیزر ودکترم پروکتوکرایو تجویز کرده که موقع استفاده خیلی درد دادم و خونریزی میکنم به نظر شما استفاده کنم یا نه؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این موضوع را با جراح معالج خود در میان بگذارید. من بدون معاینه شما نمی توانم در این مورد نظر بدهم.

  83. Avatar photoShahram aini گفت:

    سلام دکتر من سه سال مبتلا به هموریید شدم که بالشتکای مقعدم هنگام دفع مدفوع میزد بیرون بعد میرفت داخل
    پارسال به صورت ترمبوزه درامد و لیزر کردم ولی دوباره بالشتکای مقعدم میزنه بیرون عین قبل چه راهکاری ارائه میدین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید مراقب رژیم غذایی خود باشید. در فصل گرما بسیار مراقب باشید که بدن شما کم آب نشود و به اندازه کافی آّب و آبمیوه بنوشید. همچنین سریعا به جراح معالج خود مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند

  84. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خانم دکتر خیلی ممنون که جواب بیماران را می دهید مطمئنم که بیماران خودتون را هم به همین خوبی بعد از عمل حمابت می کنید. خدا قوت و تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از قدردانی شما سپاسگزارم. بله بیماران بعد از عمل جراحی همواره تحت حمایت می باشند و کلیه مراقبت های بعد از عمل هموروئید به آنها کتبا و شفاها توضیح داده می شود و یک تلفن اورژانس نیز بعد از عمل در اختبار بیمار است تا اگر سوالی و ابهامی وجود داشت مستقیم بپرسند.

  85. Avatar photoامیر علی گفت:

    سلام درد بعد از عمل هموروئید را چطوری کم کنم؟ مسکن زیاد بخورم اشکالی نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای کاهش درد و التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید می توانید در لگن آب گرم بنشینید. دوش آب گرم بگیرید و مسکن های تجویز شده توسط جراح معالج را در دوز و تعداد مشخصی که تجویز شده است مصرف کنید. مصرف بیش از اندازه مسکن به کلیه ها فشار وارد می کند و ممکن است یبوست را تشدید کند.

  86. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانمم سعادتی ببخشید من دیروز هموروئید (شقاق مقعد) را با لیزر عمل کردم یک بخیه هم خورده دردش خیلی شدیده تو آب گرم هم زیاد نشستم ولی تاثیر گذار نیست یه راه چاره بگویید توروخدا

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مسکن هایی که جراح معالج تجویز کرده اند در زمان های تعیین شده استفاده کنید. همچنین مطمئن شوید که محل بخیه عفونت نداشته باشد.

  87. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید
    من حدود یک ماه پیش همراه مدفوع کمتر از یک قطره خون اومد فرداش دکتر رفتم و آزمایش خون و مدفوع دادم و خوشبختانه دکتر گفت آزمایش همه چیش خوبه و مشکلی نیست و پماد هموروئید برام نوشت و یه شربت لاکتوز که سه روز استفاده کردم و سوزش و خارش هم تموم شد واسه اطمینان بیشتر یه آزمایش کونولوسکوپی هم دادم که اونم اوکی بود و همه چیش نرمال بود و هیچ مشکلی نبود. حالا یک ماه میگذره و آیا من میتونم ورزش و شروع کنم و چن ماه دیگه هم سربازی میخوام برم آیا مشکلی پیش نمیاد یا باید مجددا دکتر برم یا لیزری چیزی نیاز ندارم ؟
    ممنون میشم اگه لطف کنید و راهنمایی کنید?

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام که بتوانم نظر قطعی بدهم. اما آنچه که مشخص است شما یک هموروئید خفیف داشته اید که با کنترل یبوست و مصرف دارو درمان شده اید. خیلی خوب است که با اولین علائم به متخصص مراجعه کرده اید به همین دلیل به درمان هموروئید با دارو سریعا پاسخ داده اید. طی دوران سربازی دقت کنید که روزانه 8 لیوان آب بنوشید و میوه و سبزی به اندازه کافی مصرف کنید تا دچار یبوست نشوید. همچنین همواره لباس زیر خود را تمیز و خشک نگهدارید. موفق و سلامت باشید.

  88. Avatar photoکدیور گفت:

    سلام خانم دکتر من 21خرداد عمل هموروئید داشتم با لیزر.
    بعد از مرخصی روز دوم حس کردم بواسیرم زده بیرون و 26با درد رفتم بیمارستان دکتر دیگری که شیفت بودند گفتن عفونت کرده و 3ردز بیمارستان بستری بودم.
    دو روز قبل دکترم از سفر برگشتن وقتی رفتم گیششون گفتن عفونت نبوده و نباید بستری میشدی.
    در حالی که من بعد عمل ت میکردم.

    الان هم اطراف عملم مایع لزج و زرد رنگی حگخارج میشه.
    که نمیدونم عفونته یا نه.
    از دیشب مجدد درد میکنه انگار سوزن بهش دارن فرو میکنن.
    تمام موارد بعد عمل رو رعایت کردم حتی 15روزه سرکار نمیرم و اغلب دراز کشم.
    واقعا نمیدونم چکار کنم.
    الان دکتر میگه شاید تا یک ماه یا 20روز خوب نشه باید تحمل کنی.
    مگه بالیزر آنقدر درد داره؟
    چکار کنم.
    نمیشه وگرنه عکس میزاشتم براتون
    (هموروئیدم از نوع 4بود و البته دکتر 2یا3سانت از روده رو برش زد)

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر عمل هموروئید و شقاق را با لیزر انجام داده باشید نباید بیش از 3 تا 7 روز دوره نقاهت شما طول بکشد. احتمالا شما به جز هموروئید مشکلات دیگری نیز داشته اید. سعی کنید با پزشک معالج خود که از پرونده جراحی شما کاملا خبر دارند در ارتباط باشید. به علاوه مطمئن شوید که عمل جراحی هموروئید شما با لیزر پرتوان انجام شده باشد.

  89. Avatar photoحامد گفت:

    سلام اگر قبلا جراحی سنتی انجام داده باشم برای لیزر هموروئید میتونم اقدام کنم؟ دوره نقاهت من با بقیه متفاوت نیست؟ یا مثل بقیه همون یک شب استراحته؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام انواع هموروئید را می توان با لیزر پرتوان تحت عمل جراحی و درمان هموروئید قرار داد. اما در مورد نقاهت بعد از لیزر می توان گفت بسیار کمتر از جراحی سنتی است و معمولا تمام بیماران بعد از یک روز می توانند به آرامی شروع به راه رفتن کنند و کارهای روزمره خود را انجام دهند. برای اطلاعات دقیقتر باید معاینه شوید.

  90. Avatar photoپدرام گفت:

    من 5 روز پیش عمل هموروئید داشتم.25 سالمه .یه توصیه ای که میکنم اینه تا حد ممکن عمل نکنید . اگه مجبور به عمل بودید کلمه به کلمه های این صفحه سایت رو بخونید و رعایت کنید . حتما از ملین کننده استفاده کنید .ملین کننده رو فراموش کنید درد میکشتتون. چند ورق اضافه استامینوفن کودئین داشته باشید که بدون اون نمیتونید درد رو تحمل کنید . تشت آب گرم سریع ترین راه برای کم کردن درد . روزی حتما 3.4 بار انجام بدید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از این که تجربه جراحی هموروئید خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید متشکرم. جراحی شما با تیغ جراحی انجام شده یا کوتر؟

  91. Avatar photoپدرام گفت:

    و اینکه بعد از عمل چند روز اول خیلی مهمه . اصلا رو صندلی یا زمین نشینید . سعی کنید چند روز اول درازکش باشید . اگه با کامپیوتر کار داشتید به سمت بغل دراز بکشید . اصلا نشینید .چند روز تحمل کنید فقط دراز کش باشید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      بسیار عالی

      1. Avatar photoسحر گفت:

        سلام خسته نباشید،من چندسال پیش عمل همورویید انجام دادم ولی الان با گذشت چندسال دوباره محل عملم باد می‌کنه و تا چندروز درد دارم و نمیتونم تکون بخورم و بعد چندروز اون قسمت باد شده میترکه،چیکار باید کنم ؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند. در صورتی که نیاز به عمل جراحی هموروئید و یا آبسه مقعدی داشتید توصیه می کنم عمل مجدد را با لیزر پرتوان و نزد یک متخصص با تجربه انجام دهید.

  92. Avatar photoفرزانه گفت:

    سلام من ۱۰روزه عمل کردم بالیزر اما هنوز موقع دستشویی رفتن درد شدیددارم و۲روز یکبار شکمم کار میکنه وترشحات سفید رنگ دارم میخوام بدونم تاکی اینجور هستم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما نباید یک روز درمیان به دستشویی بروید این وضعیت موجب دفع سخت و دردناک می شود. حتما شربت ملین میل کنید و هر روز دفع مدفوع نرمی داشته باشید. مراقب باشید نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید تا بررسی کنند که دچار عفونت نشده باشید. وضعیت شما بعد از لیزر هموروئید طبیعی نیست و مهمترین مراقبت که اجابت مزاج روزانه و نرم است را رعایت نکرده اید.

  93. Avatar photoنفیسه گفت:

    سلام،همسرم دیروز عمل هموروییدبا لیزر انجام دادن،خیلی درد و سوزش دارن و یک بیرون زدگی نسبتا بزرگ هم دارن،لطفا راهنمایی کنید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا عمل جراحی هموروئید وسیعی داشته اند. حتما اجابت مزاج نرمی داشته باشند و بعد از دفع مدفوع در لگن آب گرم بنشینند. به هیچ عنوان از دفع مدفوع امتناع نکنند. اگر وضعیت ایشان طی چند روز آینده بهبود نیافت حتما به جراح معالج مراجعه کنند.

  94. Avatar photoyeganeh گفت:

    سلام خانم دکترمن ۵۰روزه هموروئید لیزرکردم ولی الان موقع دغع خیلی خیلی درد دارم وسوزش دوبارم رفتم دکترم انتی هموروییدو زایلوژل داده ومیگن که عفونت و هیچ چیزی ندارم ومشکلی نیست پس این همه درد بعدازدفع چیه که بعدش امپول کتورولاک تزریق میکنم چندساعت بعدش ارومم میکنه میشه بفرمایید چه پمادی استفاده کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      شما قطعا عمل جراحی هموروئید سختی داشته اید و بنابراین بهبودی شما هم با تاخیر خواهد بود. اگر ملین مصرف کنید و هر روز در لگن آب گرم بنشینید وضعیت شما بهتر خواهد شد. همچنین می توانید با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین نیز بگیرید.

  95. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام
    من ۵۰روزه عمل همورییدبالیزرانجام دادم. بعدازدفع بسیاردردداخلی مقعدولگن دارم. ب پزشک مراجعه کردم گفتندمشکلی نیست، الان انتی همورپیید وزایلوژل استفاده میکنم، ولی خیلی درددارم ویک بچه شش ماهه دارم. خیلی اذیت میشم، راهنمایی کنید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اصلا یبوست نداشته باشید و به ناحیه عمل و لیزر هموروئید فشار نیاورید. نباید کودک خود را بغل کنید و بلند کنید. از بلند کردن اجسام سنگین نیز خودداری کنید.

  96. Avatar photoفريبا گفت:

    سلام خسته نباشيد ببخشيد ميخواستم بپرسم ميشه همزمان هم عمل جراحي سنتي هموروييد و هم عمل ليزر هموروييد انجام داد؟ من شهركردم و دكترم عمل هموروييد كردن يا اين كه من شديد اصرار داشتم فقط ليزر باشه ايشون گفتيد كه هفتاد درصد با ليزر و بقيه با جراحي سنتي بوده و دو تا تيكه زائده گوشتي به ما داديد ببريم ازمايشگاه براي پاتولوژي ، اصرار ايشان هم اين بود كه با ليزر نمونه براي پاتولوژي نميشه برداشت

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تمام جراحی های من با لیزر انجام می شود و نمونه پاتولوژی را هم با لیزر پرتوان می توان برداشت.

  97. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانوم من چهار سالی میشه که عمل کردم ابسه داشتم شایدم بیشتر ولی زخمش کوچیکتر شده بعضی اوقات عفونت میکنه بعد یه روزی خود به خود خالی میشه چرک و کمی خون در مباد لیزری ام عمل کردم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

    2. Avatar photoمحمدعلی گفت:

      سلام خیلی ممنون که همه سوالات را جواب میدین. خانم دکتر من به تازگی مشکل هموروئید دارم رفتم دکتر دارو دادن اما می خوام لیزر کنم. مراقبت بعد از لیزر هموروئید خفیف به چه صورته؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بهتر است داروهای خود را مصرف کنید و با رعایت رژیم غذایی مناسب و تغییر سبک زندگی بیماری را کنترل کنید. اگر متخصص جراحی و لیزر نظر دادند که می توانید لیزر هموروئید را انجام دهید سپس اقدام کنید. مراقبت بعد از لیزر هموروئید های خفیف هم مانند دیگر مراقبت ها است با این تفاوت که سرعت بازگشت به زندگی عادی بسیار بالاتر است. جلوگیری از یبوست و نشستن در لگن آب گرم تا بهبودی ناحیه جراحی و لیزر هموروئید از مهمترین مراقبت ها می باشد.

  98. Avatar photoامین گفت:

    باسلام خدمت دکتر عزیز
    بنده ۹ روز پیش عمل لیزر انجام دادم ولی هنوز درد دارم
    احتمال اینکه آبسه داشته باشم هست؟
    با تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام جناب امین عزیز شما نباید 9 روز بعد از لیزر هموروئید درد داشته باشید. احتمال عفونت بعد از لیزر هم بسیار کم است. مراقب باشید که مدفوع شما نرم باشد و اسهال و یبوست نداشته باشید. به جراح معالج خود مراجعه کنید و توصیه های مراقبت بعد از جراحی هموروئید که در بالا نوشته شده است را کاملا رعایت کنید. به خصوص نشستن در لگن آب گرم بعد از هر اجابت مزاج را فراموش نکنید.

  99. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۱۶ روز پیش فیشرکتومی و هموروئیدکتومی انجام دادم و حالمم خوب بود به طوریکه در اولین دفع بعد عمل هم خونریزی نداشتم ولی الان حدودا دو روز هست که خارش شروع شده در صورتیکه قبلاً نداشتم آیا این وضع طبیعی است ؟
    سپاسگزارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      ناحیه را با شامپو بچه هر روز بشویید و خشک کنید. مراقب باشید یبوست نگیرید. برای ویزیت های بعد از عمل هم به موقع مراجعه کنید مشکلی نخواهد بود.

  100. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    من تازه عمل همورویید انجام دادم با جراحی چه اقداماتی باید انجام بدم تا عفونت نکنه و چه غذاهایی بخورم که یبس نشم و سریع تر خوب شم واینکه حتما باید از توالت فرنگی استفاده کنم ؟؟ میشه راهنماییم کنید برای نحوه ی عملکرد در این زمان .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مراقبت هایی که در بالا ذکر شده است را عمل کنید و از توصیه های جراح معالج خود نیز با دقت پیروی کنید. در مراحل اولیه ممکن است برای جلوگیری از یبوست نیاز به شربت ملین داشته باشید.

  101. Avatar photoسارا گفت:

    سلام و وقت بخیر. من ۷ماهه که عمل هموروئید انجام دادم ولی باز هم هنگام اجابت مزاج، کمی خونریزی دارم. خواستم بدونم طبیعیه؟ باید چه کار کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر نباید بعد از 7 ماه خونریزی داشته باشید. با جراح معالج خود تماس بگیرید و مراقب باشید که یبوست نگیرید.

  102. Avatar photoحسام گفت:

    سلام. برای درمان همروئید حاد سنتی را انتخاب کنیم یا لیزری. من بواسیر داخلی دارم مقدارش هم زیاده به حدی که بعد از دفع حداق 6 یا 7 تا تودهمیاد بیرون از مقعد

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام مسلما جراحی با لیزر بهتر است به خصوص برای شما که جراحی وسیعی دارید. با لیزر بخش وسیعی را می توان تحت جراحی قرار داد اما در جراحی سنتی جراح محدودیت هایی دارد و ممکن است 2 بار نیاز به جراحی هموروئید به روش سنتی باشد. اما لیزر هموروئید یک بار است.

  103. Avatar photoماه گفت:

    سلام خسته نباشید من سه روزه جراحی همورویید انجام دادم
    ایا ممکنه بعدا گوشت اضافه بیاره یا عوارض خاصی داره؟دکتر بهم گفته بود که امکان لیزر برای من وجود نداره چون خیلی پیشرفته شده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لیزر پرتوان برای انواع هموروئید کاربرد دارد. بابت نوع جراحی شما اطلاعاتی ندارم و نمی توانم نظر بدهم.

      1. Avatar photohamed گفت:

        دکترسلام.من ۵ روزه عمل هموروئید انجام دادم.بعداز هربار اجابت مزاج خیلی شدید تا نیم ساعت درد و سوزش دارم.این روند تا چه مدتی ادامه داره؟واقعا اذیت کننده است.چه داروی مسکن قوی مصرف کنم که درد تحمل نکنم؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام از روش جراحی هموروئید شما اطلاعی ندارم اما اگر جراحی بدون لیزر بوده وضعیت شما طبیعی است و باید با درمان های خانگی هموروئید درد بعد از جراحی را تخفیف دهید. تجویز مسکن نیز بعد از معاینه بیمار و بررسی سابقه بیمار انجام می شود.

          1. Avatar photohamed گفت:

            دکتر سلام.عمل طبق گفته دکتر با برق بوده

  104. Avatar photoنفس گفت:

    سلام خسته نباشین من الان ۵ روز جراحی همورئید داخلی و خارجی انجام دادم نوع جراحی لیزر بود
    الان موقع دفع واقعا درد دارم جوری که نمیتونم راه برم درد و سوزش شدید
    باید چیکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وضعیت شما طبیعی نیست. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید.

  105. Avatar photoسحر گفت:

    سلام وقت بخیر مامان من روز یکشنبه عمل هموروئید وفیشر داشته بود الان نمی تواند گاز خارج کند ونمیتواند مدفوع خارج کند پایین شکم درد می کند

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با جراح معالج تماس بگیرید. برای عمل دفع بعد از سه روز بهتر است توسط یک بهیار یا پرستار عمل تنقیه برای ایشان انجام شود.

  106. Avatar photoیونس گفت:

    خانم دکتر سلام.۱۰ روزی هست عمل هموروئید بوسیله برق انجام دادم.موقع دستشویی رفتن خیلی اذیت میشم.سوزش زیادی دارم.بیشتر اوقات غیر اختیاری مدفوع ازم خارج میشه و اینکه هرداروی ملین استفاده میکنم که شکمم روان بشه متاسفانه نمیشه.خواستم ببینم آیا این علائم طبیعیه و تا کی معمولا ادامه داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا جراحی با برق یا کوتر سوزش زیادی را بعد از جراحی هموروئید به دنبال دارد زیرا بافت ناحیه در این روش سوزانده می شود. بابت کنترل یبوست به یک متخصص گوارش مراجعه کنید و از شربت ملین بیشتر استفاده کنید. بروز یبوست درد و سوزش شما را تشدید می کند و دوره نقاهت را طولانی تر می کند. حتی ممکن است دچار عود هموروئید شوید.

  107. Avatar photoreza گفت:

    باسلام و وقت بخیر
    خانم دکتر بیمار ما بصورت سنتی جراحی شده یعنی با لیزر جراحی نشده و بعد عمل هم لان دومی روزه برای دفع بسیار مشکل داره و نمیتونه دفع انجام بده و درد شدید داره و احتمالا یبوست هست با اینکه برا بعد عمل سربت منیزیم هم تجویز شده بود.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما شربت ملین قوی تر میل کنند و برای عمل دفع زور نزنند. بهتر است از یک پرستار یا بهیار برای تنقیه کمک بگیرید.

  108. Avatar photoمهرداد گفت:

    سلام خانم دکتر من ۳روزه عمل کردم از دیروز ترشح خون ابه ازم زیاد شده و از همه بدتر مدفوعم سیاه تیره بود که از امروز همراه با خون تیره خارج میشه وبوی خیلی بد احتمال خونریزی روده بزرگ هست یا عادیه؟؟بواسیر هم خیلی خیلی بزرگ بود راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در این مورد با جراح معالج خود مشورت کنید. مطمئن شوید که دچار عفونت نشده اید. اگر مشکل گوارشی دارید حتما به یک متخصص گوارش نیز مراجعه کنید.

  109. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید. خانوم من یک هفته پیش همرویید عمل کردن با لیزر. خیلی سوزش داره امشب مقعدشو دیدم مث پارگی شده و داخلش زرد شده. روزی چن بارم در لگن اب گرم و بتادین میشینه. الان عفونت داره؟ و چجوری درمان میشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا دچار عفونت شده اند. مراقب باشند که یبوست نگیرند و از جراح معالج دارو دریافت کنند.

  110. Avatar photoمعصومه احمدی گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.من عمل همورویید دارم .از طرفی میخواستم باردار بشم.خواستم بدونم تا چ مدت بعد از عمل میتونم اقدام کنم و اینکه توی بارداری برگشت پذیری هموروید چجوری؟؟لطفا راهنمای کنید تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید اگر لیزر هموروئید را انجام دهید معمولا دو ماه بعد می توانید اقدام کنید.

  111. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دكتر
    بعد از جراحي هموروئيد با ليزر بايد ناحيه داخل مقعد با انگشت تميز بشه؟ اين كار بعد از جراحي درد زيادي داره.. ممكنه در اين رابطه راهنمايي بفرماييد ؟ دو هفته اس از جراحين ميگذره.. مشكل خاصي ندارم اما پس از معاينه بعد از عمل دكتر گفتن حتما بايد ناحيه داخل تميز بشه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در این مورد ابتدا با جراح معالج مشورت کنید. من از بیماران خود می خواهم بعد از لیزر هموروئید در لگن آب گرم بنشینند و مقعد را کمی باز و بسته کنند. به ناحیه فشار نیاورید. ممکن است با دستکاری و کشیده شدن ناخن به جدار مقعد دچار زخم و خراش شوید.

    2. Avatar photoZainab Sherzad گفت:

      سلام خانم دکتر، من امروز عمل هموروئید داشتم، البته ده سال بود که من این مشکل داشتم و ۹۰٪موقع دفع خونریزی و درد وحشتناک داشتم، امروز اول اطراف مقعدم بوتاکس تزريق کردن بعد دوتا دوربین داخل کردن و عمل کردن، من انگلیس زندگی می کنم و دکترا گفتن هیچ مراقبتی بعد عمل نیاز نیست، و فقط گفتن مسکن بخور،البته‌ من قبل عمل پرسیدم که به روش لیزر عمل می کنید گفتن خیر ،الان بنظر شما عمل من چه روشی بوده و از کی می تونم به کلاس درسم برگردم و اینکه قبلا خیلی خیلی درد داشتم موقع راه رفتن و نشستن

      1. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و آب زیاد مصرف کنید. اگر یبوست داشتید از خوراکی ها یا شربت ملین استفاده کنید و برای نشستن از بالش طبی یا بالش دونات شکل استفاده کنید. روش های عمل جراحی هموروئید متفاوت می باشد و اگر هموروئیدکتومی برای شما انجام شده باشد نیاز است که تا دو ماه کاملا مراقبت کنید که به ناحیه فشار وارد نشود. برای رفتن به کلاس درس هم استفاده از بالش و تحرک کافی فراموش نشود.

  112. Avatar photoرضا گفت:

    سلام بنده چهار روزه عمل بواسیر انجام دادم روزی سه الی چهار بار درآبگرم وبتادین میشنم ولی یه درد زیادی در استخوان باسنم هست که خیلی فشار میاره و راه رفتن رو کند وتو خدم می پیچم مشکل چیه با لیز عمل کردم .تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      وضعیت شما طبیعی نیست و باید با جراح معالج تماس بگیرید. اگر یبوست دارید و طی این چهار روز اجابت مزاج نداشته اید حتما این مورد را با جراح در میان بگذارید. ممکن است توصیه کنند تنقیه در مطب یا درمانگاه انجام دهید. شربت ملین هم استفاده کنید.

  113. Avatar photoParinaz گفت:

    سلام، ببخشید من تازه 3 روز عمل هموروئید کردم به صورت سنتی ولی دردش تازه شروع شد میترسم مدفوع کنم چیکار کنم و شکمم ورم کرده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      درد شما به دلیل اجتناب از اجابت مزاج می باشد و مسلما بعد از 3 روز اجابت مزاج دردناکی خواهید داشت و ممکن است به جدار مقعد و ناحیه عمل آسیب برسد. شما باید بعد از 24 ساعت عمل اجابت مزاج نرم را انجام میدادید. از یک پرستار یا بهیار با تجربه برای انجام تنقیه کمک بگیرید و بعد از این هم شربت ملین میل کنید که یبوست نگیرید.

  114. Avatar photomohamad گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴ روزه عمل حراجی کردم . چنتا توده بزرگ در اوردن.متاسفانه روز بعد عمل استراحت نکردم . و اینک حالم زباد خوب نیس . درد شدیدی دارم .. یکی از بخیه هام باز شده . پیش پزشک معالج رفتم گفتن چیز مهمی نیس. ولی من خونریزی شدید دارم وقتی دسشویی میرم . بخیه اندازه یک بند انگشت باز شده

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. به اندازه کافی استراحت کنید و شربت ملین هم به اندازه کافی مصرف کنید که یبوست و اسهال هم نگیرید.

  115. Avatar photoشیکا گفت:

    سلام علل به وجود آمدن بواسیر چیه؟ نشستن طولانی مدت می‌تونه دلیلش باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله هم نشستن طولانی و هم ایستادن طولانی و یبوست مزمن از عوامل اصلی بروز هموروئید می باشد.

  116. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    ببخشید بعد از عمل با لیزر چند روز بعد میتونم به باشگاه بدنسازی برگردم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      یک هفته بعد می توانید شروع کنید به ورزش سبک و نباید تا دو ماه وزنه سنگین بلند کنید. وزنه سنگین زدن خیلی از علل بروز هموروئید می باشد. باید مراقب باشید حین ورزش کردن هم بدن شما کم آب نشود. بعد از تعریق و ورزش هم حتما دوش بگیرید و ناحیه مقعد را تمیز و خشک نگهدارید.

  117. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ۲۷ سالمه و هموروئید درجه ۴ دارم، میخواستم بدونم‌ منم میتونم با لیزر عمل کنم؟ و اینکه چقد هزینه لیزر و جراحی متفاوته؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهتر است برای این درجه از بیماری حتما از لیزر هموروئید که لیزر پرتوان می باشد استفاده شود. معمولا هزینه لیزر بالاتر از جراحی معمول هست و بیمه ها هم هزینه لیزر را پرداخت نمی کنند اما باز هم به دلیل عدم عود هموروئید و دوره نقاهت بسیار کوتاه به صرفه تر است و تمام بیماران تمایل به درمان با لیزر دارند.

  118. Avatar photoسانی گفت:

    سلام من ۷ آبان ۹۹عمل هموروئید با لیزر کردم، خیلی درد و سوزش دارم، میترسم شربت ملین لاکسی رو که دکتر دادن بخورم از دستشویی رفتن بعدش میترسم،لطفا یک مسکن قوی معرفی کنید دیگه نمیتونم تحمل کنم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید 24 ساعت بعد از لیزر هموروئید اجابت مزاج نرم داشته باشید و دردی نخواهید داشت. به همین دلیل برای شما شربت ملین لاکسی ژل تجویز شده است. اگر بیش از 3 روز است که اجابت مزاج نداشته اید از یک پرستار یا بهیار کمک بگیرید تا برای شما تنقیه انجام دهند. خودتان این کار را انجام ندهید. اگر هر روز اجابت مزاج نرم داشته باشید نباید مشکلی داشته باشید. در این مورد با جراح معالج خود نیز حتما مشورت کنید.

  119. Avatar photoحمیده گفت:

    با سلام
    من سه ماه است عمل هموروئید انجام دادم ولی از بس می‌ترسیدم اجابت مزاج کنم مرتب گل محمدی مصرف کردم و شکم روش داشتم و نزد پزشک معالج برای معاینه هم یک یا دوبار رفتم ولی الان خیلی وقتی دستشویی می‌روم هم کمی خونریزی دارم و هم درد شدید. خیلی می‌ترسم و به محض اینکه نیاز به دستشویی دارم قلبم تند تند می زند. در ضمن کامل هم نمی‌توانم تخلیه شوم و مرتب باید در روز دستشویی بروم و بیشتر هم ادارار می کنم و بعد از آن رحمم هم درد می گیرد.لطفا راهنمایی ام کنید تا از این درد که ذهنم را به خود مشغول کرده رها شوم

    1. سلام شما نه باید اسهال داشته باشید و نه یبوست و علت درد و خونریزی بعد از 3 ماه باید توسط متخصص جراحی معالج بررسی شود. اگر مشکل گوارشی دارید و با تغییر رژیم غذایی وضعیت اجابت مزاج شما بهبود نمی یابد به متخصص گوارش مراجعه کنید.

  120. Avatar photoFatemeh گفت:

    سلام من دیروز عمل کردم میخوام بدونم کی بخیه هام جذب میشه ؟

    1. از جراح معالج خود سوال کنید.

  121. Avatar photoسامان گفت:

    سلام خانوم دكتر، من دوازده روزه عمل جراحي بواسير درجه چهار انجام دادم اما هنوز هنگام دفع مدفوع درد زيادي ميبينم و تا چند سعات درد طول ميكشه، ايا عادي هست؟ من سي و پنج سالمه

    1. سلام اگر جراحی هموروئید با تیغ انجام شده باشد و لیزر هموروئید انجام نداده اید وضعیت شما عادی است. مراقب باشید یبوست نگیرید و هر روز اجابت مزاج را انجام دهید.

  122. Avatar photoسامان گفت:

    عمل من نه ليزر هست نه سنتي دكترم گفت يه دستگاه جديده، بواسير من، هم داخلي بود هم خارجي با درجه چهار، اما تا الانم بعد دفع مدفوع سوزش زيادي دارم بايد مسكن بخورم تا كمي خوب بشم اين سوزش خيلي ازيتم ميكنه، ايا جاي نگراني هست، اين سوزش تا كي طول ميكشه ؟

    1. سلام تکنولوژی لیزر در حال حاضر بالاترین و بهترین نتایج را در جراحی به جای گذاشته است. در لیزر هموروئید از لیزر پرتوان که بهترین تکنولوژی درمان و جراحی هموروئید می باشد استفاده می شود. ممکن است برند و نام تجاری دستگاهی که برای درمان شما استفاده شده است جدید باشد اما تکنولوژی ضعیف تری نسبت به لیزر داشته باشد.

  123. Avatar photoHosseini گفت:

    سلام خاله ی من دو روزه ک عمل هموروئید انجام دادن با تیغ جراحی و الان ب شدت دچار یبوست هستن و دفع خیلی دردناک و مدفوع سفتی دارن چکار باید کنن

    1. شربت ملین مصرف کنند و برای جلوگیری از عود هموروئید از جراح خود پماد مناسب بگیرند.

  124. Avatar photoیاسر گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشین من رفتم پیش یک دکتری برای عمل همورئید دکتر گفتن با لیزر عمل میکنم ولی یدونه هم بخیه میزنم دوران نقاهت هم گفتن پنج شش روز در خونه استراحت میکنید بعد خوب میشین با توجه به اینکه شما گفتین عمل لیزر بخیه نمیخواد پس این کدوم روش عمل هست ممنونم از مطالب آموزنده تون

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام و جراح شما را نمی شناسم. اما برخی بیماران که نیاز به جراحی وسیع با لیزر دارند ممکن است جراح صلاح بداند که یک بخیه هم جهت اطمینان استفاده کند. مهم این است که لیزر هموروئید شما با لیزر پرتوان دی اکسید کربن انجام شود و جراح ماهر باشد. از قدردانی شما نیز سپاسگزارم.

  125. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام
    من حدود سه روزه که عمل لیزر هموروئید رو انجام دادم
    جدا ازینکه هنگام اجابت مزاج درد و سوزش دارم و خیلی سختمه وقتی میخوام دفع کنم یسری اضافات از مقعدم بیرون میاد نمیدونم چیه. آیا هنوز بواسیر به طور کامل برداشته نشده؟ نکنه خوب عمل نشده باشه . یا اون اضافات ورم زخم هست و برطرف میشه
    ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست و باید به جراح معالج خود یا یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید.

  126. Avatar photoز. ح گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    من نزدیک دوماه عمل هموروئید انجام دادم. کلا یبوست دارم. پزشکم رژیم داده ولی بازم همیشه خوب نیست.
    در مورد رژیم گفتند روزانه حداکثر دو کف دست نان سنگگ. ایا خوردن نان جو که نان فانتزی ها دارند ایرادی دارد؟
    ایا می توان کنجد ، حلوا ی کنجد مصرف کرد؟
    ایا این مواد خارش زا نیستند.

    1. سلام در مورد رژیم غذایی باید با یک متخصص تغذیه مشورت کنید. نان جو هم فیبر زیادی دارد. ممکن است کنجد برای برخی بیماران خارش و حساسیت ایجاد کند. توصیه می کنم روزانه 12 عدد میوه کم کالری مصرف کنید و 4 واحد آن را صبح مصرف کنید. برای درمان یبوست اگر با تغییر رژیم غذایی به نتیجه نرسیدید به متخصص گوارش مراجعه کنید. در روزهای اولیه بعد از عمل هموروئید هم توصیه می کنم از شربت ملین استفاده کنید.

  127. Avatar photoحسام گفت:

    سلام
    دکتر من جراحی هموروئید داشتم ک هم هموروئید بود و شقاق.
    الان ۲ روز گذشته اطراف مقعد ورم داره و خون ریزی میکنه.و درد زیادیم داره.
    به نظرتون مشکلی داره؟

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام اما اگر درد شما بعد از عمل رو به افزایش است و اصلا بهبودی نداشتید این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید. استفاده از لگن آب گرم و مسکن های ضدالتهابی به شما کمک می کند.

  128. Avatar photoحسام گفت:

    سلام.خسته نباشید
    ۳روز هست که عمل جراحی هموروئید و شقاق داشتم(بدون استفاده از لیزر).الان ناحیه مقعد ورم و خونریزی و درد داره.
    مشکل من چیه به نظرتون؟

  129. Avatar photoشجاعی گفت:

    سلام من حدود یک ماه پیش عمل همورویید با لیزر هم داخلی هم خارجی انجام دادم. بعد از عمل خون آبه میدیدم وبعداز اون چرک میبینم. به دکتر مراجعه کردم گفت التهاب روده داری بعد یک پماد با شیاف بهم داده گفته دوماه استفاده کن خوب نشدی باید بیای کولونوسکپی. من خیلی استرس دارم معمولا این کولونوسکپی برای چی انجام میشه؟ مثلا چی رو نشون میده‌ ممنون میشم راهنماییم کنید.

    1. سلام اگر آبسه یا فیستول در ناحیه وجود داشته باشد در کولونوسکپی مشخص خواهد شد.

      1. Avatar photoشجاعی گفت:

        اگر آبسه یا فیستول باشه با لیزر قابل درمان است؟ ممنون بابت راهنمایی

        1. متخصص جراحی و لیزر ماهر می تواند انواع آبسه و فیستول را با لیزر پرتون درمان کند.

  130. Avatar photoنیایش کریمی گفت:

    سلام من یک هفته از عمل هموروییدم میگذره ب صورت سنتی جراحی کردم درد وسوزش خیلی زیادی را تحمل کردم وبعد از ۴ روز ترشحاتی شبیه خونابه از من خارج میشه و یک مقدار هم محل جراحی تورم پیدا کرده، آیا طبیعیه؟

    1. سلام بله این وضعیت بعد از جراحی سنتی طبیعی است. اما باید علائم رو به کاهش باشد. برای ویزیت بعد از عمل هم به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  131. Avatar photoعلی گفت:

    سلام، من 16روز عمل فیشر بالیزر کردم، قبل عمل دچار تنگی کانال مقعد بودم ودرد زیادی داشتم دکتر درحین عمل با لیزر گفت نمیشه عضله مقعد رو برش بدم چون بی اختیاری میگیری، الان بوتاکس کرد برام وگفت بعد ازعمل برای رفع این تنگی ماساژ بدم، الان هم کمی احساس التهاب وتنگی داره مقعدم، آیا این تنگی به این شیوه رفع میشه وبرنمیگرده، ودرضمن من پانسمان داخلی هم بعد عمل با لیزر داشتم

    1. سلام مورد شما خاص بوده است و من شما را معاینه نکرده ام که بتوانم نظر بدهم. طبق دستور جراح معالج عمل کنید تا به نتیجه برسید.

  132. Avatar photoعباس گفت:

    باسلام
    من دیردزعمل لیزربواسیردرجه۴داشتم
    امروزدرمدفوع خون وهمراه مدفوع خونریزی داشتم
    آیاطبیعیه وتاچندروزادامه داره

    1. سلام اگر خون در حد یک قطره باشد مشکلی وجود ندارد.حتما از شربت ملین استفاده کنید تا دچار یبوست نشوید.

  133. Avatar photoنظیف گفت:

    سلام
    مدت یه هفته میشود که عمل شقاق انجام دادم به اثر عطسه مکرر ناحیه بخیه پاره شده اما درد ندارم و ابه سفید رنگی دیده میشود آیا کدام مشکلی ایجاد نمیشود؟
    دوم اینه آیا میتوانم سفر طولانی داشته باشم بعد از یک هفته ؟ لطفا رهنمایی کنید .

    1. سلام در این مورد با جراح معالج خود مشورت کنید. تا زمان بهبودی کامل نباید مسافرت طولانی بروید. اگر به سفر می روید درازکش باشید و آب و مایعات زیاد مصرف کنید و شربت ملین هم به همراه داشته باشید و مصرف کنید که در سفر یبوست نگیرید.

  134. Avatar photoامیر گفت:

    ممنون از سایت خوبتون

    1. از قدردانی شما سپاسگزارم

  135. Avatar photoاسما گفت:

    سلام وقت بخیر. مادر من ۲۸ روزه که عمل هموروئید با لیزر انجام دادن. از اول بعد عملشون زخم داشتن در ناحیه و همچین کمی عفونت داشته. جدیدا احساس خارش در ناحیه مقعدشون میکنن.روزی دوبار در آبگرم میشینند و این باعث کم شدن خارش بصورت موقت و لحظه ای میشه. ممنون میشم بگید برای رفع خارش شون و بهبود زخم باید چیکار انجام بدن

    1. به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه مراجعه کنید.

  136. Avatar photoا م گفت:

    سلام. من ۵روز است که عمل هموروئید و شقاق انجام داده ام. بعد از عمل مشکل عدم کنترل گاز روده دارم. برای رفعش چکار باید بکنم

    1. از جراح معالج خود دارو دریافت کنید و اگر ایشان اجازه می دهند تمرینات کگل را انجام دهید.

  137. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام دکتر جان من الان تقریبا پنج روز که عمل کردم دوروز اول تقریبا مشکل از لحاظ عفونت نبودش،ولی روز سوم خیلی آب زرد و قرمز رنگ از قسمت عمل بواسیرم اومد بیرون شبش خیلی راحت خوابیدم ولی از دیروز تا حالا همین مایع زرد و قرمز رنگ بدبو داره میاد همینجوره من باید چیکار کنم واقعا سوزش و دردش زیاد شده ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید. به جراح معالج خود مراجعه کنید. درضمن مراقب باشید که یبوست نگیرید. اگر یبوست دارید از شربت ملین به مقدار لازم استفاده کنید.

  138. Avatar photoارسلان گفت:

    سلام من حدود هشت نه ما پیش جراجی بواسیر کردم ولی هموز هفته ای یا ماهی یکی دو بار خونریزی دارم طبیعیه یا خطرناک

    1. سلام ممکن است تا 2 ماه در حد یک قطره خون ببینید. اگر بیشتر از یک قطره بود با جراح معالج خود تماس بگیرید. مراقب باشید یبوست هم نگیرید.

  139. Avatar photoمارال گفت:

    سلام
    چند روز بعد از جراحی بواسیر با لیزر می توان سکس کرد ؟

    1. رابطه جنسی واژن ارتباطی با مقعد ندارد و مشکلی ندارد. اگر منظور شما رابطه مقعدی است که کلا اشتباه است و نباید به طور کل انجام شود زیرا منجر به عود بیماری می شود.

      1. Avatar photoماهرو گفت:

        سلام
        وقت بخیر
        چندروز بعد از عمل جراحی با لیزر هموروئید میتوان در دریا شنا کرد ؟
        و چند روز بعد میتوان ورزش کرد؟

        1. سلام اگر از لباس مناسب شنا استفاده کنید که ناحیه مقعد آلوده به آب دریا نشود می توانید دو هفته بعد به آرامی شنا کنید. درجات بیماری هموروئید متفاوت از و بسته به وسعت ناحیه لیزر شده و شدت بیماری و فیزیولوژی بیمار این مدت زمان بین یک هفته تا دو ماه می تواند متغییر باشد. یک روز بعد از لیزر هموروئید می توانید به آرامی به کارهای روزمره خود برسید. برای انجام ورزش سنگین ممکن است چند ماه زمان نیاز باشد و در ماه های اول ورزش سنگین توصیه نمی شود.

  140. Avatar photoمارال گفت:

    با سلام
    من یک والی داشتم، چند روز بعد از عمل جراحی لیزر میتوان نزدیکی کرد ؟

  141. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام دکتر من یه هفته ست عمل همورئید انجام دا م ولی هنوز خیلی درد دارم درحدی که نمیتونم تحمل کنم همش اون ناحیه دل میزنه ودردس خیلی شدیده.ممنون میشم راهنمایی ام کنین

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید زیرا درد تشدید شونده و ضربان دار دارید. به جراح معالج خود مراجعه کنید. به علاوه ناحیه را هر روز با شامپو بچه کاملا شستشو دهید و به آرامی خشک کنید.

  142. Avatar photoحمیده گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    من 5 ماه هست که عمل هموروئید و فیشر انجام دادم، در ضمن شقاق هم داشتم که گفتن شقاق خودش خوب میشه
    ولی بعد از 5 ماه به هیچ وجه شقاقم خوب نشده و داره منو میکشه ( 5 ماهه هروز شربت لاکسی ژل میخورم و پماد آلفا استفاده میکنم )
    خانم دکتر چیکار کنم؟
    من cml هم دارم -میشه بخاطر این بیماریم خوب نشه زخمم ؟

    1. سلام مسلما زخم شقاق خود به خود درمان نمی شود و نیازمند مراقبت و درمان اصولی است. شما باید هر 10 روز به جراح خود مراجعه کنید تا برای درمان شقاق شما داروی مناسب تجویز کنند و وضعیت شما را بررسی کنند. ممکن است به دلیل زمینه ای که دارید سرعت بهبود زخم شما پایین تر از بیماران دیگر باشد.

  143. Avatar photoSaadati گفت:

    باسلام
    من عمل جراحی شدم حدود یک هفته شده ولی الان موقع دفع مدفوع خیلی سوزش دارم
    لطفا راهنمایی کنین

    1. سلام اگر عمل جراحی هموروئید به روش سنتی و با تیغ و کوتر انجام شده باشد تا دو ماه این وضعیت طبیعی خواهد بود. اما نباید پیش رونده باشد و باید رو به بهبودی باشید. درد و سوزش بعد از لیزر هموروئید هم بین یک تا ده روز است که با مصرف مسکن قابل کنترل است.

  144. Avatar photoایمان شریفیان گفت:

    ۳۷ روز پیش عمل هموروئید انجام داده ام و به استخر رفتم. یک روز بعد از استخر احساس التهاب و سوزش دارم. آیا بخاطر رفتن به استخر است و بزودی بهبود حاصل میشه.؟

    1. سلام آب استخر آلوده است و امکان دارد زخم جراحی هموروئید شما عفونی شده باشد. حتما به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  145. Avatar photoMehrdad گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تقریبا ۶ روز پیش عمل همورویید انجام دادم و هنوز خون آبه دارم و موقع اجابت مزاج درد و سوزش .
    دکتر هم گفته به هیچ عنوان داخل لگن آب نشینم .
    لطفا راهنمایی فرمایید

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید.

      1. Avatar photoفاطمه گفت:

        سلام خانم دکتر
        کاهش وزن بعد عمل هموریید که سه ماه پیش انجام شده چی میتونه باشه۵۴ بوده شده ۵۰

        1. سلام کاهش وزن بیمار ارتباطی با عمل جراحی هموروئید ندارد. می تواند تغییر در رژیم غذایی بیمار و یا مسائل گوارشی باشد.

  146. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وقت بخیر ۱۱ روزه عمل لیزر هموروئید انجام دادم
    برجستگی هایی شبیه همون هموروئید هنوز هست که دکتر گفته ورمه آیا درمانی براش هست؟

    1. سلام اگر درد هم ندارید از مسکن های تجویز شده استفاده کنید که التهاب بعد از عمل کاهش یابد. حتما روزی 3 بار به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  147. Avatar photoآرش گفت:

    سلام خانم دکتر
    من تقریبا یک هفته هست عمل لیزر هموروئید داخلی و خارجی انجام دادم. میخواستم بدونم خروج مواد آبکی از مقعد بدون اختیار در روزای اول عمل طبیعی هست یا نه؟ و اگه طبیعی هست چه مدت به این صورت هست؟

    1. سلام این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. اگر درد ندارید جای نگرانی نیست. معمولا ترشحات عفونی همراه با درد می باشد.

  148. Avatar photoآرش گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یک هفته هست عمل لیزر هموروئید داخلی و خارجی انجام دادم. میخواستم بدونم خروج مواد آبکی از مقعد طبیعی هست یا نه؟ چه مدت طول میکشه بر طرف بشه؟
    با تشکر

    1. سلام بستگی به وسعت جراحی دارد. این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید. اگر درد هم دارید می تواند نشانه عفونت باشد.

  149. Avatar photoعلیرضا گفت:

    من ۱۴ روزه با لیزر عمل کردم ترومبوز داخلی و خارجی داشتم
    هنوز هنگام دفع درد دارم
    و هنوز بعد از ۸ ساعت که اثر مسکن میره دردم شروع میشه
    این درد تا چه زمانی طول میکشه
    آیا طبیعی هست دو هفته؟

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. مجدد به جراح معالج مراجعه بفرمایید.

  150. Avatar photoس گفت:

    سلام .من الان چهار روز عمل جراحی لیرز انجام دادم بعد از اجابت مزاج چندقطره خون میاد وسوزش دارم تاچند روز برطرف میشه و لگن اب گرم بشینم سوزش دارم

    1. سلام اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. به جراح معالج در زمان تعیین شده مراجعه کنید.

  151. Avatar photoفاطمه .الف گفت:

    سلام خانم دکتر من امروز ۱۵ روز شد که عمل لیزر هموروئد کردم و هنگام لیزر دکتر تکه هایی رو که برداشت بهم نشون داد هر کدام اندازه یک لوبیا بود . من هنوز به اندازه روز اول درد میکشم و نتونستم یر کار برم .دردم به قدری شدبد هست که حس مرگ دارم.خسته شدم ۲ بار بهش مراجعه کردم و مدام گفته حتما یبوست داری در حال که نداشتم .چیکار کنم مم؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. بدون ویزیت و بررسی پرونده بیمار نمی توان نظر داد..

  152. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    عذرمیخوام خانم دکتر یه هفته تو لگن آب بنشینیم بعداز یه هفته مثل سبزه عید جوونه نمیزنیم یه هفتادتایی مثل خودمون سبز بشه نمیتونیم اونا رو بزرگ کنیما لطفا راهنمایی بفرمایید اگه ممکنه منتَشر کنید شاید بعضی ها واسشون سوال باشه

    1. سلام مزاح می فرمایید. نیازی نیست یک هفته دائم در لگن آب گرم بنشینید. علاوه بر این که لازم است به یک متخصص مراجعه کنید می توانید 3 بار در روز یا بعد از هر اجابت مزاج به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشیند.

    2. Avatar photoZahra گفت:

      سلام دکتر خسته نباشید
      من شیش روزه عمل همورویید با لیزر انجام دادم
      و نمیدونم چرا روزی هفت هشت بار مجبوری میرم دستشویی و هر بار درد و سوزش شدیدی دارم دکترم گفته از دستشویی فرنگی استفاده کنم دلیلش این میتونه باشه؟
      دکتر لطفا کمکم کنید هر بار شدیدا درد و سوزش دارم نمیدونم چیکار کنم و چقدر قراره ادامه پیدا کنه

      1. احتمالا از شربت ملین زیاد استفاده کرده اید. مقدار دارو یا غذاهای ملین را کاهش دهید و غذای فیبردار نیز به اندازه کافی مصرف کنید.

  153. Avatar photomeht گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    مم‌یه نسخه انلاین پیش شما انجام دادم‌ فرمودین بعد از ۱۰ روز اگر خوب نشد باید بیام برای عمل منتها
    من متاسفانه تهران نیستم و بخاطر کارم و اینکه ۲ فرزند زیر ۲ سال دارم‌ نتونستم برای عمل به تهران مراجعه کنم.
    با اینکه واقعا دوست داشتم این عمل رو پیش‌شما انجام‌بدم.
    امروز ۳ روزه همورویید بیرونی خیلی شدییییید و شقاقم رو با داپلر عمل کردم.
    الان در دفع مشکلی ندارم ولی بعد از دفع درد و سوزش شدید و حالت زق زق دارم.
    میخوام بدونم این حالت تا کی ادامه داره؟
    ایا عمل داپلر مثل لیزر کم عوارضه؟
    دکتر تاکید کرده توی لگن آب گرم‌نشینم ایا بخاطر عمل داپلر این موضوع وجود داره؟
    خیلی اذیتم‌
    خواهش میکنم‌راهنماییم‌کنید.
    ممنون‌ میشم.

    1. سلام عمل جراحی هموروئید با داپلر بسیار قدیمی تر از روش لیزر هموروئید که من انجام می دهم می باشد و درد و نقاهت بسیار طولانی دارد. حداقل تا دو ماه باید مراقبت شدید به عمل آورید. طبق دستور جراح معالج خود عمل کنید و تا بهبودی کامل با ایشان در ارتباط باشید. سلامت باشید.

    2. Avatar photoامید گفت:

      سلام ببخشید من حدود یک ماه و یک هفتست عمل لیزر هموروئید داخلی انجام دادم اما هنوز که هنوز درد غیر قابل تحملی هنگام دفع کردن دارم و من خون ریزی نداشتم اصلا اما جدیدا خون ریزی هست و جای زخم داخل رو حس میکنم

      1. سلام غذای پرفیبر میل کنید و آب زیاد بنوشید. با جراح معالج خود نیز در تماس باشید تا در صورت نیاز برای شما داروی مناسب تجویز کنند. اگر یبوست دارید از غذاهای ملین یا شربت ملین استفاده کنید.

  154. Avatar photoحسین گفت:

    سلام، من ۲۸ روزی میشه عملیات شدم و هموروید داخلی درجه ۳ داشتم. به شکل لیزری عملیات نکردم. من فقط چند روز اول بعد عمل خونریزی داشتم خیلی کم یک قطره پیش مدفوع ولی الان دیگ ندارم. مشکل اینجاس که هنگام رفع حاجت احساس تنگی در ناحیه مقعد دارم و بعد عملیات دو‌ تیکه گوشت که بیرون مقعد بود به شکل چین چین در اومده ولی هنوز بیرون مقعد است داخل نرفته، ایا چند مدت بعد کاملا مقعد به شکل عادی که قبلا بود برمیگردد؟ یا همیشه همینطور باقی میمونه؟ ممنون شما.

    1. سلام لازم است در این با جراح معالج خود مشورت کنید. غذای پرفیبر میل کنید تا حجم مدفوع شما نرمال شود و دچار تنگی مقعدی نشوید.

  155. Avatar photoکهکشان گفت:

    من سیزده روزه ک عمل با لیزر انجام دادم هموروییدم خارجی و ابسه کرده بود دکتر هم اون رو از بین برد هم یک برش برای تنگ نشدن مقعد انجام داد.مشکلم اینه ک هنوز ورم داره کی این ورم خوب میشه .و اسهال شدن برای این زمان خطر ناکه

    1. سلام زمان بهبودی را باید جراح معالج خود سوال کنید زیرا من از روش جراحی ایشان و پرونده پزشکی شما اطلاع ندارم. یبوست و اسهال هر دو می تواند منجر به عود تا تاخیر در بهبودی شود.

  156. Avatar photoآستاره ام گفت:

    من الان ۱۴ روزه عمل لیزر همورویید انجام دادم و همچنین یک برش برای جلوگیری از تنگی مقعد .صبها ک پا میشم میبینم یکم خون اطراف مقعدم هست..و همچنین ی مقداری ورم داره مقعدم .ب نظر شما طبیعیه.و آیا نیازه هنوز در اب گرم بشینم؟

    1. سلام تا بهبودی کامل هر روز در لگن آب گرم بنشینید و با جراح معالج خود در تماس باشید.

  157. Avatar photoSaeed aghai گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید
    خانم دکتر من ساکن تبریز هستم و مشکل هموروئید و فیشر داشتم که بعد از معاینه مشخص شد تنگی در مقعد هم دارم و متاسفانه خیلی وقتها هم یبوست دارم و این مشکلات رو نزدیک هفت هشت سال دارم
    تا اینکه تقریبا نوزده رو پیش عمل کردم و دکترم گفتن هر سه مشکل رو یجا عمل میکنن و عمل شدم دفع مزاجم بعد از یک هفته بود و همراه با درد خیلی زیاد و کمی خونریزی الان دفع مزاجم راحت هست ولی چون بازم کمی یبوست دارم همراه با درد کم هست بدون خونریزی ولی مدفوع بوی کمی بدی هم داره
    امروز هم با استفاده از یک آینه که نگاه میکردم متوجه شدم انگار کنار مقعد زخم هست و چیز سفیدی هم بود که با دستمال کاغذی برداشتم چرک بود که قبلا حالت زرد داشت و دکترم گفتن خون آبه هست که دفع میشه و نگرانی نداره ولی این زخم و چرک منو نگران کردن آیا مشکل پیدا کردم یا چیز خاصی نیست .
    عمل لیزری انجام دادم و این زخم بعد یک هفته هم انگار وجود داشت ولی معاینه هم شده بودم و دکتر چیزی نگفتن و گفتن عمل خوب هست ولی این زخم و چرک منو بیشتر نگران کردن ممنون میشم در این مورد راهنماییم کنید
    با تشکر

    1. سلام اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین استفاده کنید. طبق دستور پزشک معالج عمل کنید تا به بهبودی کامل دست یابید. اگر وضعیت شما هر روز رو به بهبود است جای نگرانی نیست و لازم است در کمتر از یک ماه بهبود یابید.

  158. Avatar photoدلوین گفت:

    سلام و خسته نباشید
    خاله من عمل هموروئید انجام دادن و بیرون روی دارن قرص هایی مثل لوپرامید و دیفنوکسیلات هم استفاده می‌کنند ولی بیرون رویشون قطع نمیشه.۱۰روز از عملشون میگذره.ممنون میشم پاسخ سوال من رو بدین که باید چیکار کرد؟

    1. سلام به جراح معالج ایشان اطلاع دهید. داروهای ملین و غذاهای ملین را قطع کنید و روزانه 10 عدد میوه و صیفی جات فیبردار مثل هویج و سیب میل کنند. یا مکمل فیبر تهیه کنند تا حجم مدفوع ایشان متعادل شود.

  159. Avatar photoAhmad گفت:

    سلام…خانم دکتر من سه هفته عمل لیزر همورویید ترومبوزه انجام دکترم گفت هیچ همکاری زیر بار این عمل نمیرفت عملم خوب بود هم لیزر شدید هم بخیه الان خوبم فقط موقع دفع یک نخود احساس میکنم بد از نظافت میره توبه دکترم هم عکس گرفتم نشون دادم گفت التهاب ایا واقعن التهاب یا باید باز برم لیزر ممنون میشم جواب بدین

    1. سلام از آنجایی که عمل وسیعی داشته اید احتمال بروز التهاب تا دو ماه بعد از لیزر وجود دارد. با مراقبت های دقیق خانگی میزان التهاب را به سرعت کاهش دهید تا دچار عوارض نشوید. نشستن در لگن آب گرم سه بار در روز به کاهش التهاب بسیار کمک می کند. از جراح معالج خود بخواهید که در صورت نیاز برای شما داروی مناسب نیز تجویز کنند. مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید و برای جلوگیری از یبوست شربت ملین میل کنید.

  160. Avatar photoJal گفت:

    درود خانم داکتور

    من تقریبا شش ماه قبل عمل جراحی کردم ولی هنوز درد را د ناحیه مقعد بعد از رفع حاجت حس میکنم. چند بار هم خون ریزی داشتم .
    یک مشکل دگه ک دارم اینست که از وقتی که عملیات کردم باد معده همرا با مواد غایطه بیرون می‌شود البته بصورت خیلی کم ولی ناچار هستم همیشه لباس زیری زود زود عوض کنم.
    عملیات هم لیزری نبود!
    بنظر تان راهکار چیست ؟

    1. سلام باتوجه به شرایطی که میفرمایید عمل جراحی شما همراه با عارضه بوده است. مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید و تا بهبودی کامل پیگیر درمان باشید.

  161. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر من دیروز عمل لیزر تنگی مقعد داشتم
    بعد امروز صبح پریود شدم درصورتیکه باید 12ام میشدم الان برای نشستن در اب گرم وبتادین باید چکار کنم مشکلی واسم پیش نمیاد؟

    1. سلام با یک روز تاخیر نشستن در لگن آب گرم را شروع کنید. می توانید از تامپکس هم استفاده کنید که هنگام نشستن در آب خونریزی نداشته باشید. درضمن تغییر در تاریخ عادت ماهانه ارتباطی با لیزر تنگی مقعد ندارد.

  162. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم بنده عمل هموورویید انجام داده است چند مدت بعد بایدو می شود همخوابگی داشت.

    1. سلام رابطه جنسی ارتباطی با مقعد و جراحی هموروئید ندارد. به ناحیه عمل فشار وارد نکنید.

  163. Avatar photoبهاره گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۴روزه عمل لیزر همورویید وفیشر انجام دادم.و الان فقط لحظه اولی که مدفوع میخواد خارج بشه درد دارم که بسرعت آبگرم میگیرم دردم اروم میشه.این درد طبیعیه؟

    1. سلام احتمالا زخم شما ترمیم نشده است. اگر یبوست و اسهال دارید حتما این مورد را پی گیری کنید و از جراح معالج خود داروی مناسب دریافت کنید. دوره نقاهت لیزر هموروئید و شقاق نهایت یک هفته است.

  164. Avatar photoخدارحمی گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز خداقوت.خدمت شما لیزر همورویید انجام دادم نیازی به استفاده از آنتی بیوتیک هست؟

    1. سلام خیر اگر آنتی بیوتیک تجویز نشده است نیازی به مصرف آن نیست. فقط برگه مراقبتی که به شما داده شده است را با دقت مطالعه کنید و مراقبت ها را به درستی انجام دهید.

  165. Avatar photoزهره گفت:

    سلام دکتر جان . چند ماه بعد از عمل همرویید میشه باردار شد ؟

    1. تا بهبودی کامل زخم های عمل جراحی هموروئید برای بارداری اقدام نکنید. این مورد را با جراح معالج خود نیز درمیان بگذارید. حداقل دو ماه طول می کشد تا بهبودی کامل بعد از جراحی هموروئید و شقاق حاصل شود.

  166. Avatar photoکیانا گفت:

    سلام من دیروز لیزر هموروئید و شقاق داشتم وقتی به دست شویی رفتم با اینکه اجابت مزاج نداشتم ولی دستمال کاغذی مقداری خونی شد طبیعیه؟

    1. سلام بله تا دو ماه خونریزی در حد یک یا دو قطره طبیعی است. مگر در مواقعی که بیمار یبوست و اسهال دارد و به زخم جراحی فشار وارد شده باشد.

  167. Avatar photoban گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۰ روزه که عمل کردم البته نمیدونم عملم به چه روشی است چون بخیه ندارم ولی خونریزی دارم و بدنم ضعیف شده. دکترم هم مسافرت رفته واقعا نمیدونم چیکار کنم

    1. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. خونریزی در حد چند قطره طبیعی است. اگر خونریزی بسیار شدید است فوری به اورژانس مراجعه کنید.

  168. Avatar photo... گفت:

    سلام وقت بخیر ببخشید این سوالو میکنم چند وفت بعد عمل لیزر میسه رابطه جنسی از مقعد داشت؟

    1. هیچ وقت نمی توانید بعد از لیزر هموروئید رابطه مقعدی داشته باشید و بیماری شما مجدد از نقطه دیگری از مقعد عود خواهد کرد.

  169. Avatar photoحبیبی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من حدود دوهفته است عمل همروئید کردم، خواستم بدونم میتونم رابطه جنسی داشته باشم یا باید چند روز دیگه بگذره

    1. سلام بعد از عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید به هیچ عنوان نباید رابطه جنسی داشته باشید یا حتی یبوست مزمن نیز نباید داشته باشید. زیرا این عوامل منجر به بروز هموروئید و شقاق و دیگر بیماری های مقعد می شوند و بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

  170. Avatar photoامیرعلی اقبال گفت:

    سلام من عمل جراحی چاقو سنتی را برای همورویبد انجام دادم ۱ هفته هست گذشته اما هنوز خوب نشدم بعد معقدم گوشت اضافه به وجود اومده در کنار بخیه هام تا کی خوب میشم ممنون

    1. سلام دوره نقاهت عمل جراحی هموروئید با تیغ جراحی حدود دو ماه می باشد و توده ای که مشاهده می کنید احتمالا التهاب بعد از جراحی می باشد. طی این مدت با جراح معالج خود در ارتباط باشید و مراقبت های خانگی را با دقت انجام دهید که دچار عوارض بعد از عمل نشوید. نشستن در لگن آب گرم، مصرف غذای پرفیبر برای افزایش حجم مدفوع و جلوگیری از یبوست و اسهال مهمترین مراقبت های بعد از عمل هموروئید می باشند.

  171. Avatar photoعرفان گفت:

    سلام خانم دکتر
    من از عمل یکشنبه بیرون اومدم بعد یه روز در بیمارستان منو مرخص کردن الان سشنبه هست من عمل هموروئد کردم با لیز بیرون زدگی داشتم الان نه اجاب مزاج کردم دوتا از برا مدگی ها کوچک هست اونا میرن یا نه باد شکم رو هم نمیتونم نگهدارم.

    1. سلام، معمولا قبل از عمل روده ها تخلیه می شود. بعد از 24 ساعت بیمار لازم است دفع مدفوع نرم داشته باشد. نه اسهال باشد و نه یبوست. اگر یبوست دارید از دکتر معالج خود داروی ملین مناسب دریافت کنید. فیبر و سبزیجات نیز زیاد مصرف کنید که حجم مدفوع به اندازه کافی باشد. التهاب بعد از عمل جراحی هموروئید به روش سنتی ممکن است تا دو ماه ادامه داشته باشد. برای کاهش التهاب هر روز 3 مرتبه و به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  172. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام خانم دکتر من شنبه عمل همورئید انجام دادم درد شدید دارم وتا حالا مدفوع نداشتم تورو خدا من راهنمایی کنید

    1. از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید و به هیچ عنوان برای دفع مدفوع زور نزنید. از جراح خود داروی مناسب بگیرید و برای جلوگیری از بروز مجدد یبوست از شربت ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید.

      1. Avatar photoعلیرضا گفت:

        سلام خانوم دکتر من ۴۲سالمه دورز عمل لیزر همورویید انجام دادم و بعد از هر عمل دفع دچار خونریزی میشم چکار باید بکنم با دکتر تماس گرفتم گفتن ی هفته صبرکن نتیجه رو بهم بگو به نظر شما باید چ کاری انجام بدم

        1. سلام تا دو ماه بعد از عمل هموروئید ممکن است یک یا دو قطره خون ببینید که طبیعی است. حتی اگر جراحی با لیزر باشد.

  173. Avatar photoربابه گفت:

    سلام من یک ماه که جراحی کردم الان بعد دفع مزاج خونریزی وسوزش شدید دارم دکتر هم مراجعه کردم یک شربت ومسکن تجویز کردن واز مقعدم دو تا گوشت اضافی ریز میزنه بیرون لطفا راهنماییم کنید

    1. اگر یبوست دارید حتما شربت ملین و غذای پرفیبر مصرف کنید. روزی 3 بار در لگن آب ولرم بنشینید. تا بهبودی کامل نیز با جراح خود در ارتباط باشید.

  174. Avatar photoشکور گفت:

    سلام خانم دکتر
    دوهفته پیش عمل جراحی هموروِیید به شکل سنتی انجام دادم
    همه چیز طبیعی است . فقط موقع دفع گاها احساس میکنم یه چیز تیزی به لب های مقعد میخوره. که درد زیادی نداره
    خونریزی، یبوست هم ندارم.
    موقع نشستن احساس سنگینی دارم. در لگن نشستن تا چه موقع باید ادامه داشته باشد.؟

    1. مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید و تا بهبودی کامل که حداقل 2 ماه است در لگن آب گرم بنشینید.

  175. Avatar photoالی گفت:

    سلام وقت خوش
    من ۴ روز پیش عمل لیزر همورویید انجام داده ام در حالت عادی هیچ مشکل درد ندارم فقط به وقت اجابت مزاج کمی خارش و سوزش دارم … دو روز قبل از عمل تقریبا فقط مایعات خورده بودم و در این ۴ روز هم سوپ و میوه و سبزیجات و کلا دفع مایع بود به همین دلیل اصلا از ملینهای تجویزی پزشک استفاده نکردم به جز دوبار شربت لاکسی ژل…دیروز به اندازه ۴ قاشق ماکارونی خوردم امروز دفع کمی سفتتر اما مثل نوار باریک بود .. میخواستم بدونم طبیعی و عادی هست ؟؟؟
    ممنون از پاسخگویی شما

    1. مدفوع شما نباید به شکل اسهال یا مایع باشد. این نوع دفع مدفوع نیز مثل یبوست می تواند به ناحیه عمل آسیب برساند. مقدار فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما به اندازه کافی باشد تا دچار عارضه تنگی مقعد نشوید.

  176. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام دکتر من 18سالمه یه بار عمل هموروعید انجام دادم و الان بعد دوسال عود کرده و اذیتم می‌کنه همیشه مجبورم غذا خیلی کم بخورم و ملین استفاده میکنم در کل هموروعیدم بزرگ شده میخواستم بدونم دوباره لیزر کردن هموروعید چه عوارضی داره میتونم دوباره لیزر کنم؟
    ممنون

    1. لیزر هموروئید عوارضی ندارد. کم غذا خوردن برای شما مناسب نیست زیرا حجم مدفوع کم و خشک می شود و بیماری شما مجدد عود می کند. هر روز 30 گرم فیبر و 10 لیوان آب مصرف کنید که هر روز دفع مدفوع نرم داشته باشید. می توانید از یک متخصص تغذیه نیز کمک بگیرید. اگر یبوست داشته باشید بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

  177. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    من چند وقت پیش عمل جراحی همورییدکتومی داشتم با لیزر خیلی خیلی درد داشتم
    الان بعد 1 ماه که رفتم پیش دکترم گفتن فیستول مقعدی بوجود اومده به نحوه ی عملم ربط داره یا شانس خودم بوده؟
    بعد شما میگین لیزر درد نداره یعنی عملی که من انجام دادم با این همه درد لیزری نبوده؟

    1. سلام من جراحی شما را انجام نداده ام و به تمام بیمارانم اعلام می کنم که درد بعد از جراحی هموروئید با لیزر 70 درصد کمتر از جراحی با تیغ و کوتر است. بنابراین برخی بیماران درد ندارند و برخی ممکن است درد را احساس کنند که با مصرف مسکن قابل کنترل است. احتمالا شما قبل از جراحی هموروئید نیز مبتلا به فیستول بوده اید که درد زیادی را تجربه کرده اید. این مورد با انجام یک ام آر ای فیستول کاملا مشخص می شود. توصیه می کنم قبل از جراحی فیستول حتما ام آر آی فیستول در یک مرکز معبتر که تمام مسیرهای فیستول را مشخص می کند انجام دهید. سپس برای جراحی یا لیزر فیستول اقدام کنید.

  178. Avatar photoمحسن گفت:

    با سلام خدمت سرکار خانم دکتر.
    بنده ۲۴ روز است عمل جراحی هموروئید انجام داده ام.
    به بنده ۲۰ روز استراحت توصیه شد.بعد از اتمام دوره استراحت بنده به محل کار خود مراجعه کردم.شغل بنده از نظر فیزیکی سنگین و تا ۸ الی ۹ ساعت سرپا هستم. البته دکتر به من هیچ گونه توصیه نکرد و فقط گفتن فلفل نخور.آیا شغل بنده با توجه به بیماری تداخل دارد؟
    الآن هم برای دفع مزاج بسیار دچار دل درد میشوم. وبرای دفع فقط باد معده خارج می‌شود و بلافاصله چند قطره خون مشاهده میکنم.
    از شما تقاضای راهنمایی دارم.

    1. ایستادن زیاد و نشستن زیاد هر دو به ناحیه مقعد فشار می آورد. این مورد را با جراح خود در میان بگذارید. اگر دفع مدفوع نرم و طبیعی نداشته باشید بیماری شما مجدد عود خواهد کرد. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید تا هر روز دفع مدفوع کافی داشته باشید.

  179. Avatar photoعاطفه هستم ازمشهد گفت:

    سلام خسته‌ نباشیدخانم دکترمیخاستم بگم من الان 6ماهه که عمل بواسیر کردم ولی هنوزهم درد دارم هم خون‌ریزی باید چیکار کنم الان

    1. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید و از جراح معالج خود داروی مناسب بگیرید. نشستن در لگن آب گرم نیز بسیار کمک کننده است.

  180. Avatar photoامید گفت:

    سلام خانم دکتر من عمل بواسیر رو انجام دادم و متاسفانه بعد از عمل بود که فهمیدم با تیغ جراحی جراحی شدم دکترم گفت ۴ تا تومور از داخل درآوردیم و هموروئید رو به جای خودش برگردوندیم. الان بعد از ۶ روز دردم فروکش کرده ولی موقع رفتن به دستشویی واقعا درد زیادی دارم وافعا غیر قابل تحمله دردش یکم هم خون میاد همراه مدفوع.
    چیکار باید بکنم خواهش میکنم پاسخ بدین ممنون

    1. اگر از ناحیه مقعد شما تومور خارج شده است لازم است منتظر جواب پاتولوژی بمانید تا دستورات بعدی متخصص تعیین گردد. اگر از ابتدا قرار بود که با لیزر جراحی شوید بهتر بود که به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه می نمودید. منظور شما از بازگرداندن پاکه های هموروئید به جای خودش واضح نیست.

  181. Avatar photoآرش گفت:

    سلام . من حدود ده روز هست که عمل کردم . جراحی بیرون زدگی که بخیه خورد و خودش دفع شد . الان همونجا بصورت ریز داره دوباره باد میکنه . میشه راهنماییم کنید لطفأ

    1. اگر یبوست و اسهال داشته باشید و به ناحیه فشار وارد کنید ناحیه مقعد مجدد دچار التهاب و حتی عود می شود. با جراح خود در ارتباط باشید تا کاملا بهبود یابید.

  182. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر ممنون از مطالب مفیدی که در اختیارمون میذارین.خانم دکتر من پنج روزه عمل همورئید لیزری انجام دادم الان دچار خارش مقعدی شدم لطفا راهنمایم کنید..چند روز اول مشکلی نداشتم دو روز از دستمال توالت استفاده کردم اینطوری شدم

    1. سلام ممکن است به دستمال مرطوب حساسیت داشته باشید. مطمئن شوید که ناحیه را کاملا تمیز نگهدارید و حتما از لگن آب گرم استفاده کنید.

  183. Avatar photoشجاع کردار گفت:

    سلام بنده ۵ روز هست عمل شقاق کردم به صورت لیزر مسئله ی اول اینکه با لیزر بهم بخیه زدن! ۲ تا… و اینکه الان رفتم دستشویی دفع که کردم یک تیکه گوشت اومده بود بیرون خواهشن بگید چیکار کنم؟

    1. سلام من جراحی و لیزر شقاق را بدون بخیه انجام می دهم. احتمالا دچار التهاب بعد از عمل شده اید چون بخیه دارید. برای ویزیت بعد از جراحی به موقع به جراح خود مراجعه کنید.

      1. Avatar photoZahra گفت:

        سلام دکتر خسته نباشید
        من شیش روزه عمل همورویید با لیزر انجام دادم
        و نمیدونم چرا روزی هفت هشت بار مجبوری میرم دستشویی و هر بار درد و سوزش شدیدی دارم دکترم گفته از دستشویی فرنگی استفاده کنم دلیلش این میتونه باشه؟
        دکتر لطفا کمکم کنید هر بار شدیدا درد و سوزش دارم نمیدونم چیکار کنم و چقدر قراره ادامه پیدا کنه

        1. سلام احتمالا از شربت ملین زیاد استفاده کرده اید. از یک مشاور تغذیه رژیم غذایی پرفیبر و مناسب دریافت کنید و شربت ملین را در حدی استفاده کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. با مشورت جراح خود مقدار شربت ملین را به مرور کم کنید یا به طور کامل قطع کنید و با رژیم غذایی سالم و پرفیبر اجابت مزاج متعادل داشته باشید. در جراحی با لیزر هموروئید بیمار خونریزی جراحی باز را تجربه نمی کند اما برخی بیماران با تصور غلط که بعد از عمل ممکن است ضعیف شوند پرخوری می کنند. حجم غذای مصرفی شما نیز باید متعادل باشد.

  184. Avatar photoمجید گفت:

    با سلام،من حدود ۸ ساله که عمل کردم،دور تا دور مقعدم را بخیه زده بودند،بعد از خوب شدن زخمها،پوستهای دور مقعدم بهم چسبیده وآنقدر مقعدم تنگ شده که به دشواری عمل دفع رو انجام میدم،هر دو یا سه روزی دستشویی میرم ،وقتی هم که من رو مدفوع میگیره نیم ساعت تا یک ساعت قبلش انقدر سخت دل پیچه منو میگیره،عرق سرد بهم میشینه،شکمم همیشه باد داره واحساس نفخ دارم،لطفا راهنماییم کنید

    1. احتمالا نیاز به جراحی مجدد دارید و توصیه می کنم این بار حتما به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  185. Avatar photoمهدی گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت شما
    بنده مبتلا به هموروئید نوع چهار شده بودم که برای درمان توسط دکتر با لیزر جراحی شدم متاسفانه هنوز بعد از گذشته یک هفته بعد از هر بار نشستن و برخاستن خونریزی کمی دارم و زائده های بیرونی قسمت آنال هنور متورم هست و وجود دارد مگر نباید در جراحی برداشته میشدن؟ چند باری که با دکتر تماس گرفتم گفتن طبیعی هست و نهایتا در یک جلسه دیگر زوائد باقی مانده برداشته می‌شود این گفته ایشان صحت دارد؟ واینکه مراحل ترمیم زخم این جراحی چقدر طول می‌کشد؟

    1. سلام من لیزر هموروئید را در یک جلسه انجام می دهم. در ضمن از روش جراحی و وسعت بیماری شما اطلاعی ندارم. اگر به جراح خود اعتماد ندارید از ابتدا نباید به ایشان مراجعه می کردید. طبق دستور ایشان مراحل مراقبت را پی گیری بفرمایید.

  186. Avatar photoMohammad Hakim گفت:

    سلام، عمل لیزری بهتر است یا عمل با تیغ؟
    در ضمن بعداز عمل لیزری ممکن دوباره رشد کند یا نه؟
    خیلی ها میگن که عمل لیزری نتیجه نمی‌دهد

    1. جراحی با لیزر بسیار ظریف انجام می شود و به بافت سالم اطراف مقعد آسیب وارد نمی کند. درضمن لیزر همزمان با برش سر عروق و اعصاب بریده شده را ترمیم می کند. بنابراین دوره نقاهت جراحی هموروئید با لیزر بسیار کوتاهتر از جراحی با تیغ و کوتر است. من جراحی و لیزر هموروئید را تضمینی و بدون عود و بازگشت انجام می دهم. دقت کنید که اگر یبوست مزمن داشته باشید و به ناحیه مقعد فشار وارد کنید در ناحیه دیگری از مقعد مجدد دچار هموروئید و شقاق می شوید.

  187. Avatar photoاکرم ایزدی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من یه هفته هستش با لیزر عمل کردم متورم شده جایی که لیزر کردم با دکترم صحبت کردم گفت ممکنه تورم باشه خیلی میترسم ممنکنه که گوشت اضافه باشه ؟

    1. بله تا یک ماه بعد از لیزر التهاب و تورم بعد از جراحی های وسیع وجود دارد. حتما مراقب باشید که یبوست و اسهال نداشته باشید و تورم رو به کاهش باشد.

  188. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دكتر من حدود دو ماه است جراحي بواسير كرده ام هنوز كامل زخم هام از بيرون خوب نشده و چند روزه خيليييي شديد احساس خارش ميكنم جوري كه نميزاره شب بخوابم با دكتر صحبت كردم گفت عاديه بخاطر زخم هاته اين درسته؟ و راه درماني ندازه اين حد خارش رو بگيرم ؟

    1. روش های درمان و جراحی بواسیر متفاوت است. لازم است در کمتر از دو ماه دوره نقاهت جراحی پایان یابد. از جراح خود دارو یا پماد مناسب جهت بهبودی سریعتر زخم دریافت کنید.

  189. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر باشه.من ۱۰ ماه پیش عمل هموروئید و شقاق انجام دادم عملم هم به گفته دکتر عمل سختی بوده و حدودا ۶ ماه زمان برد تا خوب بشم.با توجه به نزدیک بودن ماه رمضان ایا میتونم روزه بگیرم؟ ایا درصورت روزه گرفتن مشکلی برام پیش میاد؟

    1. سلام خیر اصلا روزه نگیرید. زیرا دچار کم آبی و یبوست می شوید و بیماری شما مجدد عود می کند.

  190. Avatar photoدلشاد گفت:

    سلام وقت به خیر
    دو سوال داشتم؛
    سوال اول: من شقاق و هموروئید داشتم و دوره ده روزه درمان با پماد و ملین تجویز کردید؛ این مدت مصادف با ماه رمضان بود و روزه بودم. بهبود پیدا نکردم؛ نیاز هست بعد از ماه رمضان مجدد دوره ده روزه درمانی را تکرار کنم یا باید برای لیزر طبق فرموده تان مراجعه کنم؟
    سوال دوم اینکه اگر لیزر هموروئید انجام بدهم؛ بعد از چه مدتی میتوانم به ورزش کوهنوردی ام ادامه بدهم؟

    1. بیمارانی که مبتلا به هموروئید و شقاق می باشند نباید روزه بگیرند و حتی بعد از انجام لیزر نیز نباید روزه بگیرند. داروهای تجویز شده را مجدد تکرار نکنید و برای ویزیت مجدد مراجعه کنید. مصرف آب و فیبر فراوان فراموش نشود. بعد از لیزر هموروئید می توانید یک الی دو هفته بعد ورزش کوهنوردی را به آرامی شروع کنید. ورزش سنگین تا دو ماه توصیه نمی شود.

  191. Avatar photoبی نام. گفت:

    من ۱۰ روزی هست که لیزر شقاق کردم.
    تا یه هفته دچار یبوست بودم مایعات و ملین گیاهی که دکتر داده بود میخوردم ولی موقع دفع نمیدونم چرا روان نمیشد.بعد چنروز که تونستم دفع کنم تکرر ایجاد شده بود باید میرفتم دستشویی بعد زائده مثل یه جوش کوچیک زده بیرون نمیدونم الان درست میشه یا نه؟

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید.

  192. Avatar photoکیا گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من ۵ روز پیش عمل همورویید انجام دادم و مثل اینکه با تیغ بوده و درد دارم از بعد از عمل در ناحیه عمل چیزی شبیه همورویید یا دونه بزرگ احساس میکنم و بزرگ هسن ایا این عادیه؟
    هنگام اجابت مزاج و بعد از آن هم درد زیادی دارم

    1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. بعد از جراحی های وسیع حتی با لیزر بیمار تا یک هفته التهاب را تجربه خواهد کرد.

  193. Avatar photoفهیمه گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من عمل هموروئید باعمل جراحی کرده ام یک هفته بیمارستان بودم حالا که به منزل آمدم سردرد شدیدی دارم یعنی وقتی میخواهم بلند شوم یاحرکت کنم سرگیجه شدیدی میگیرم چیکار کنم که خوب شوم راهنمایی کنید ممنون

  194. Avatar photoفاطی گفت:

    سلام من چهارروزهست که عمل جراحی بواسیرانجام دادم روزبعدازعمل مرخص شدم دکتردرحین عمل بهم گفت هم شقاق دارم هم بواسیرحالابعدازهراجابت مزاج هم درذشدیددارم هم سوزش ممکن پماددی معرفی کنی واسه زخمهای بعدازعمل ممنونم

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان پمادی تجویز کرد.

      1. Avatar photoMb گفت:

        باسلام من حدود۱۵ روزپیش جراحی بواسیرسنتی انجام دادم وبیرون زدگی دارم آیاطبیعیه پزشکم بعدازمعاینه گفتن طبیعیه؟
        والبته امروز دفع توام بافشارودردزیادوسفتی داشتم همراه باخونریزی
        آیاطبیعیه؟

        1. اگر تا دو ماه بعد از جراحی وضعیت شما به حالت عادی بازنگشت و همچنان بیرون زدگی و علائم بیماری باقی مانده بود لازم است برای درمان هموروئید مجدد اقدام نمایید.

  195. Avatar photoاحمد گفت:

    با سلام و عرض تشکر من عمل کیست ابسه انجام دادم و الان پانسمانش خیلی محکم به جای زخم چسپیده هر کاری میکنم برداشته نمیشه میشه لطفا راهنمایی کنید که باید چیکار کنم

    1. در لگن آب گرم بنشینید تا پانسمان مرطوب شود و به آرامی جدا شود.

  196. Avatar photomani گفت:

    باعرض سلام و ادب.من ۴روز هست که همورویید رو بصورت سنتی جراحی کردم.ادرارم براحتی تخلیه نمیشود و کامل هم تخلیه نمیشه.یکبار هم فولی زدم و بعد از آنهم بازهم همین مشکل رو دارم.میخواستم بدونم از عوارض جراحی هست؟وتا چه مدت ماندگار هست

    1. این عمل جراحی هموروئید در ناحیه مقعد انجام می شود و ارتباطی با دستگاه ادرار ندارد. ممکن است به دلیل استفاده از بی حسی نخاعی دچار این عارضه شده باشید. این مورد را با جراح خود در میان بگذارید. اگر جراحی شما تحت بیهوشی انجام شده که باز هم ارتباطی وجود ندارد و باید به متخصص ارولوژی مراجعه بفرمایید.

  197. Avatar photoوحید گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو هفته پیش( 18تیر)جراحی هموروئید داخلی کردم( لیزر)
    و از اونجایی که چند سال با این موضوع سر وکله میزدم و ترس از جراحی داشتم هموروئیدبزرگی هم بوجود آمده بوده. ک بعد از سه روز از قسمت بیرونی مقعد ی چیزی در اومد( ترومبوز ) ک قرار بود با چن روز تو لگن اب گرم نشستن رفع بشه اما بزرگتر شد تا اینکه دوباره ی جراحی دیگه برای برداشتن اون لخته خون انجام دادم( 27تیر)وتخلیه اش کردم. اما با گذشتن 3 روز هنوز اون زاعده ک در بیرون مقعد در آمده بود خوب نشده. آیا طبیعی هستش؟
    من لاغر و ضعیف هم هستم آیا این تاثیری ددارد؟
    کحالا باید چیکار کنم؟ر

    1. خیر وضعیت شما طبیعی نیست. لیزر هموروئید در یک جلسه انجام می شود. مگر در مواقعی خاص که جراح این مورد را قبل از اقدام به لیزر به بیمار گوشزد می نماید. تا بهبودی کامل با یک متخصص حاذق در ارتباط باشید.

  198. سلام وقت بخیر
    خانم دکتر من پنجشنبه کرمان نوبت عمل هموروئید و شقاق دارم اما هیچ دارو و شیافی تجویز نشده که قبل از عمل روده ها تخلیه بشه لطفا راهنمایی بفرمایید قبل از جراحی با تیغ چه کارهایی باید انجام بدم؟
    ممنون از راهنمایی تون

    1. سلام من معمولا قبل از عمل جراحی هموروئید شیاف بیزاکودیل تجویز می کنم و بیمار لازم است شب قبل از عمل غذای سبک میل کند و حداقل 8 ساعت قبل از عمل کاملا ناشتا باشد. این موارد را حتما با جراح معالج خود نیز چک کنید.

  199. Avatar photoصادق گفت:

    دکتر سلام

    این 10روزه ک عمل جراحی هیموروئید انجادم دادم بعد 10روز خونریزی گرفتم ایا طبیعی هست یا خیر ؟

    1. خونریزی تا دو ماه در حد یک یا دو قطره طبیعی است.

  200. Avatar photoنیلوفر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    من یک هفته هست که عمل بیرون زدگی روده و هموروئید و شقاق داشتم. لگن آب گرم میشینم و مدفوع روان دارم ..ولی موقع اجابت مزاج چنان درد زیادی دارم که تحملش خیلی سخته
    آیا طبیعیه این سوزش ها و درد ها؟خون آبه هم هنوز دارم

    1. جراحی روده بیرون زده با عمل جراحی هموروئید و شقاق بسیار متفاوت است و دوره نقاهت بسیار طولانی دارد. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *