شقاق فیشر مقعد

دکتر خانم متخصص شقاق

دکتر خانم برای شقاق مقعد

هنگامی که فرد به شقاق مبتلا می شود (پارگی و شکاف در کانال مقعد) بدون شک بیمار علائم دردناکی را تجربه می کند که حتی ممکن است مانع از دفع کامل مدفوع شود. در این شرایط بیمار باید حتما به پزشک مراجعه نماید و بانوان با ملاقات یک دکتر خانم متخصص شقاق می توانند یک دوره درمانی مناسب را با توجه به شرایطی که دارند پشت سر بگذارند.

درمان شقاق مقعد

شقاق در زنان

همانطور که می دانید شکاف مقعدی نوعی پارگی در بافت ناحیه مقعد می باشد که می تواند در زنان و مردان به دلایل مختلفی بروز کند. در بانوان این عارضه بیشتر تحت شرایطی از قبیل: افزایش سن، زایمان، برقراری ارتباط جنسی از ناحیه مقعد و … ایجاد شود که سبب بروز مشکلات خاص خود خواهد شد. در این رابطه یک دکتر خانم متخصص شقاق می تواند با ارزیابی مشکل و شرایط بیمار راهکار درمانی مناسب را به بیمار ارائه دهد.

مراجعه به دکتر خانم متخصص شقاق

همانطور که می دانید شکاف های مقعدی با درد و سوزش همراه می باشند و بخصوص هنگامی که فرد اجابت مزاج دارد این امر برای او بسیار دشوار و آزاردهنده خواهد بود. حتی در مواردی درد تا چند ساعت بعد از دفع مدفوع نیر احساس شده و فرد را اذیت می کند. توجه کنید که با مشاهده علائم شقاق مقعد فرد باید سریعا برای درمان اقدام کند و مراجعه به دکتر خانم متخصص شقاق برای بانوان از جمله اولویت های درمانی محسوب می شود.

سایر علائم شقاق مقعد عبارتند از: مشاهده خون پس از دفع مدفوع، خارش و سوزش ناحیه مقعد و در برخی مواقع نیز به وجود آمدن توده هایی در این ناحیه که حتما باید تحت درمان حرفه ای قرار گرفته تا مشکلات جانبی دیگری برای بیمار به وجود نیاید.

جراح خانم برای شقاق و هموروئید

کادر خانم برای جراحی شقاق

در کلینیک لیزر خانم دکتر سعادتی متخصص جراحی و لیزر تمام مراحل جراحی توسط خانم دکتر سعادتی و کادر خانم انجام می شود. اگر بیمار نیاز به بیهوشی داشته باشد به درخواست بیمار و با هماهنگی قبلی متخصص بیهوشی نیز خانم انتخاب خواهد شد.

عوامل ایجاد شقاق مقعد از نظر دکتر خانم متخصص شقاق

پزشکان متخصص جراحی در این زمینه معتقدند که موارد مختلفی می توانند سبب به وجود آمدن شقاق مقعدی شوند که از جمله آن ها به موارد زیر اشاره شده است.

  • یبوست یا زور زدن هنگام دفع مدفوع بزرگ و سخت
  • ابتلا به اسهال مزمن
  • شرایط بیماری خاص مانند بیماری کرون یا ابتلا به بیماری های التهابی روده
  • زایمان
  • ابتلا به سرطان مقعد
  • بیماری های قابل انتقال از راه جنسی از جمله: هرپس، HIV
  • مقاربت مقعدی

زمان مراجعه به دکتر خانم متخصص شقاق

هنگامی که خانم بعد از اجابت مزاج خون مشاهده می کند و یا پس از آن با درد و سوزش شدید مواجه می شود بهتر است که حتما به یک پزشک متخصص جراحی عمومی که در زمینه درمان شقاق تجربه کافی دارد مراجعه نماید تا هم از علت بروز این مشکل آگاهی یابد و هم جهت درمان سریع تر و عدم ابتلا به سایر مشکلات جانبی اقدام کرده باشد.

یک متخصص جراحی چگونه این بیماری را درمان می کند؟

راهکار های مختلفی جهت درمان شقاق وجود دارد که معمولا ابتدا درمان با روش های ساده تر به بیمار پیشنهاد می شود و در صورت عدم پاسخگویی آن از دارو های موضعی، جراحی و یا درمان با لیزر استفاده می شود. معمولا درمان های مختلف با توجه به شرایط بیماران برای آن ها در نظر گرفته می شود. یک متخصص جراحی مدرن و با تجربه از مزایای لیزر شقاق آگاه است و توانایی انجام انواع جراحی با لیزر را دارد.

درمان هایی مانند استفاده از کرم های مخصوص و یا استفاده از حمام آب گرم به صورت روزانه نیز درد را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند.

یک دکتر خانم متخصص شقاق برای بانوانی که این بیماری را در مراحل حاد و پیشرفته تجربه کرده اند، لیزر درمانی را توصیه می کند چرا که در مقایسه با جراحی که دارای عوارض خاص خود می باشد یک روش کاملا ایمن و بی خطر می باشد و نیاز به گذراندن دوره نقاهت یا یک دوره طولانی مدت برای بدست آوردن بهبودی مجدد ندارد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

6 دیدگاه برای “دکتر خانم متخصص شقاق

  1. Avatar photo!!! گفت:

    توی ماه رمضون یعنی حدود ۸ ماه پیش دچار خونریزی هنگام اجابت مزاج شدم خودم پیش دکتر نرفتم ولی مشخصاتم و به مامانم گفتم اونم از دکتر چندتا شیاف ضد هموروئید و یه کرم گرفت! مدتی خوب بودم اما احساس بیرون زدگی و داشتم ولی دیگه توی دفع ادرارم مشکلی نداشتم تا اینکه چند وقت پیش دچاز درد شدید و خونریزی هنگام دفع شدم و واقعا دستشویی رفتن و برام زجر اور کرده! دوباره از همون کرم و شیاف استفاده کردم ولی هیچ تاثیری دیگه روم نداشت!!!!!!!!
    باید چیکار کنم؟!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در این مواقع باید از خود درمانی پرهیز کنید زیرا با مصرف یک داروی اشتباه مشکل شما تشدید خواهد شد و حتی ممکن است نیاز به جراحی پیدا کنید. احتمالا شما دچار هموروئید داخلی شده اید و باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا داروی مناسب با وضعیت شما تجویز کنند. معمولا هموروئید داخلی درجه 3 و4 نیاز به هموروئیدکتومی دارد یا عمل دفع به راحتی و بدون مشکل انجام شود. در ماه مبارک رمضان برخی روزه داران آب کافی نمی نوشند و دچار یبوست می شوند. یبوست مزمن یکی از علل اصلی بروز هموروئید و شقاق است.

  2. Avatar photoحمیده گفت:

    با سلام من حدود ا سال هست که در ناحیه مقعدم یک گوشت اضافی زده بیرون که در هنگام دستشویی رفتن دچار خون ریزی و درد شدید می شوم. اما این در بعضی اوقات نه درد دارم و نه خونریزی. خارش هم دارم و نمیدونم باید پیش چه دکتری برم خواستم راهنماییم کنین. با تشکر

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه سه شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. با به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  3. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر من چند سال پیش حین فوتسال به زمین خوردم و عضله بالای مقعد دچار پارگی شد ولی نه دردی دارم و نه حتی خونریزی ولی موقع دست کشیدن بو اون ناحیه احساس پاره بودن عضله میکنم لطفا راهنمایی کنید که چه کار کنم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است درمان با یک از انواع لیزر به شما پیشنهاد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *