کیست مویی

فیلم عمل جراحی و لیزر کیست مویی

فیلم عمل جراحی و لیزر کیست مویی

چند نمونه فیلم عمل جراحی کیست مویی پایین کمر را در این صفحه مشاهده می کنید. این ویدئوها در جهت افزایش آگاهی بیماران جهت انتخاب بهترین روش جراحی کیست مویی ارائه شده است. متخصص جراحی عمومی هر یک از انواع روش های جراحی کیست مویی را با تیغ یا کوتر انجام می دهد. اما یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه به قدری مهارت دارد که می تواند انواع کیست مویی را با انواع لیزر کم توان و پرتوان درمان و جراحی بنماید. عمل جراحی کیست مویی به دو روش کلی بسته و باز انجام می شود. عمل جراحی بسته کیست مویی نیز ممکن است به روش فلپ یا جراحی پلاستیک کیست مویی به روش بسته انجام شود.

جراحی بسته کیست مویی به روش فلپ

در این روش بخش وسیعی از پوست برش داده می شود. کیست مویی تخلیه و درناژ می شود. سپس ناحیه به روش فلپ بخیه و بسته می شود. اشکال عمده ای که به این روش وارد است جای زخم بزرگی است که در ناحیه باقی می گذارد. به همین دلیل اکثر بیماران تمایلی به انجام این نوع جراحی ندارند.

لیزر کیست مویی به روش بسته

این نوع از عمل جراحی کیست مویی با لیزر کم توان و پرتوان انجام می شود. متخصص جراحی و لیزر بخش زیادی از پوست را باز نخواهد کرد. این نوع جراحی وابسته به مهارت بالای جراح می باشد. مزیت این نوع جراحی و درمان کیست مویی بسته بودن زخم و اسکار جراحی بسیار ناچیز است که اغلب بروی پوست بیمار باقی نمی ماند. لیزر کیست مویی به روش بسته با عنوان جراحی پلاستیک کیست مویی نیز معروف می باشد. زیرا برش وسیعی ندارد و بسیار ظریف و زیبا انجام می شود.

عمل جراحی کیست مویی به روش باز

در این روش متخصص جراحی عمومی بعد از خارج کردن کیست مویی و درناژ ناحیه زخم را باز می گذارد. یعنی با بخیه زخم را نمی بندد و فقط با پانسمان فشاری داخل زخم را پر می کند. ایرادی که معمولا به این روش وارد است هزینه زیاد پانسمان روزانه زخم است. اگر زخم را هر روز به درستی و تمیزی پانسمان نکنید احتمال عفونت و عود کیست مویی بسیار بالاست. عمل جراحی باز کیست مویی دوره نقاهت طولانی دارد و ممکن است بیمار نتواند تا دو ماه به محل کار خود بازگردد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

82 دیدگاه برای “فیلم عمل جراحی و لیزر کیست مویی

  1. Avatar photoحسن زارعی گفت:

    سلام خسته نباشید . من چند ماهه که بالاتر از مقعد استخوانی که داره می شینم درد میاد

    1. سلام شما باید معاینه شوید. این ناحیه مستعد بروز کیست مویی است. برخی اوقات نیز درد مربوط به ستون فقرات و کمر می باشد.

      1. Avatar photoسعید گفت:

        سلام خانم دکتر مه سه روزه عمل کیست مویی بسته انجام دادم بعد پایین تر بخیه ها به اندازه یه ناخن ازش بازه بخیه نشده اون مشکل نداره

        1. سلام احتمالا جراح شما صلاح دانسته اند که این بخش باز بماند. از جراح معالج خود سوال بفرمایید. شستوشوی مرتب زخم با سرم شستوشو را فراموش نکنید.

      2. Avatar photoyas گفت:

        سلام، ویزیت آنلاین هم دارید؟

        1. بله ویزیت آنلاین برای بیماران راه دور و بیمارانی که توانایی مراجعه حضوری ندارند با هماهنگی مطب انجام می شود.

      3. Avatar photoدکتر ج گفت:

        واقعا شما دکتر حرف ای هستید ممنون ازتون

          1. Avatar photoمهدی خوشقدم گفت:

            سلام خانوم دکتر من مشکل کیست موی دارم البته به دکتر مراجع کردم گفت کیست من اوت کرده چندتا سوراخ زده گفت حتما باید جراعی بشه من در دو حالت موندم جراعی کنم یا با الیزر درمان کنم لطفا راهنمایم کنید ممنون

          2. بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید.

  2. Avatar photoرسول گفت:

    باسلام .من چندسالی هست کیست مویی پایین کمرم عفونت ازش خارج میشه .وقت ندارم برام دکتر ایا خطری برای کم نداره چیکاربایدکرد

    1. سلام ممکن است عفونت به حدی شود که درد غیرقابل تحملی را متحمل شوید. همچنین عفونت مکرر منجر به فیستوله شدن ناحیه کیست مویی می شود. در برخی موارد که عفونت وارد خون می شود منجر به بروز شوک بیمار می شود. در موارد بسیار نادر هم کیست مویی منجر به سرطان می شود.

      1. Avatar photoSAEED گفت:

        سلام خانم دکتر
        من در ناحیه پایین کمر درد شدیدی دارم
        چون آرایشگر هستم زیاد سرپا هستم
        امکان داره که کیست مویی باشه
        ضمناً هیچ گونه عفونت یا زخمی هم نیست.
        به دکتر جراح مراجعه کردم گفت کیست مویی پنهان داری
        شما چی میفرمایید؟

        1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. معمولا کیست مویی بر اثر رویش موی زیاد در ناحیه و یا وراثت بروز می کند. اگر از تشخیص جراح مطمئن نیستید از ایشان بخواهید برای شما عکس یا ام آر آی تجویز کنند.

  3. Avatar photoنوشین گفت:

    سلام خانم دکتر
    من ایران نیستم.9 ماه پیش جراحی به روش باز انجام دادم و بعد از 9 ماه دوباره عود کرده. رفتم دکتر متخصص لیزر. سونوگرافی انجام داد و گفت نمیشه با لیزر عمل بشی و باید دوباره به روش باز انجام بشه. علت هم اینه که زخم از رو خوب شده و زیرش باز مونده و مایعی حرکت میکنه. این نتیجه سونو گرافی: در قسمت فوقانی ریما ، یک اسکار اکوژنیک با ضخامت متوسط 6 میلی متر ، که یک فیستول مداوم با بیش از حد دانه انعطاف پذیر را در تمام طول آن زیر زخم نشان می دهد ، فیستول متصل شده و به دو دهانه فیستول باز می شود.
    به نظر شما در چه شرایطی نمیشه لیزر انجام داد؟
    خیلی ممنون از وقتی که برای خوندن پیام ها می گذارید

    1. سلام، من لیزر این کیست مویی را انجام نمی دهم. زیرا قبلا تحت جراحی سنتی و باز قرار گرفته اید. از قدردانی شما نیز سپاسگزارم.

  4. Avatar photoمحمحسین گفت:

    سلام دکتر من شهرستان هستم مدتسیت در ناحیه مقعد خارش زیادی دارم دکتر جراح عمومی رفتم پماد هید روکورتیزون 1درصدوکبسول سفا لکسین 500 و قرص مترو نیدازول 250 استفاده می کنم ولی فایده ای نداردبیشتردر نا حیه دوبالچه 580سالمه

    1. سلام بیماری های ناحیه مقعد و دنبالچه با هم متفاوت هستند. اگر در ناحیه مقعد احساس خارش می کنید معمولا نشانه هموروئید و رژیم غذایی ناسالم است. اما اگر بالای مقعد و در ناحیه پایین کمر و دنبالچه احساس خارش می کنید ممکن است دچار کیست مویی پایین کمر شده باشید. با توجه به این که تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  5. Avatar photoمرادی گفت:

    باسلام خسته نباشی خانم دکتر من از کرج مزاحم تون شدم مدتی یه هفته میشه خارش مقعدی بعداز دفع گرفتم حتی اگه دفع نداشته باشم ممنون میشم اگه یه راهنمای کنید

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید یا دیگر بیماری های نشیمنگاه و مقعدی شده اید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. آب زیاد میل کنید و غذاهای فست فود و ادویه دار میل نکنید.

  6. Avatar photosajad گفت:

    باسلام خدمت خانم دکتر بنده درد مقعدی دارم چند روز طوریه که انگار ورودی مقعدم رگهاش خشک شده ودرد دارم ولی هنگام سرویس رفتن درد کمتر دکتر رفتم گفت باید سونو انجام بدی بیرون زدگی یا قرمزی هم نداره باید چکارکرد

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. ناحیه را نیز با کمی کرم آلوورا یا روغن نارگیل چرب کنید.

  7. Avatar photoamin گفت:

    سلام.وقت بخیر.ببخشید الان چند وقت است که بالای مقعد من هنگام نشستن یا خوابیدن درد میگیره.دوستان و اشنایان گفتن به احتمال زیاد مو برگشته یا به اصطلاح پزشکان کیست مویی هستش.الان دو سه روزه که خونریزی هم میکنه.میخواستم بپرسم میشه این رو با لیرز و بدون اسکار انجام بدید؟

    1. سلام معمولا لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک برای تمام بیماران امکانپذیر است. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام شود.

  8. Avatar photoپرهام گفت:

    سلام خانم دکتر. من سه ماه پیش جراحی کیست مویی با لیزر انجام دادم. زخمم از پایین ستون فقرات تا تقریبن ۴ سانتی متر مونده به مقعد هست. الان بالای زخم جوش خورده ولی پایین زخم(حدودن ۲سانتی‌متر)هنوز مثل بالای زخم جوش نخورده(سوراخش بسته شده ولی کامل جوش نخورده) و ترشحات شیری رنگ داره. به نظر شما طبیعیه و زخمم به مرور خوب میشه؟؟

    1. Avatar photoپرهام گفت:

      سلام خانم دکتر. من سه ماه پیش جراحی کیست مویی با لیزر انجام دادم. زخمم از پایین ستون فقرات تا تقریبن ۴ سانتی متر مونده به مقعد هست. الان بالای زخم جوش خورده ولی پایین زخم(حدودن ۲سانتی‌متر)هنوز مثل بالای زخم جوش نخورده(سوراخش بسته شده ولی کامل جوش نخورده) و ترشحات شیری رنگ داره. به نظر شما طبیعیه و زخمم به مرور خوب میشه؟؟ ممنون میشم پاسخ بدید

  9. Avatar photohosein گفت:

    با سلام من وسط شکاف باسنم یه توده دردناک دارم ک هر چند مدت یبار ورم میکنه و اذیتم میکنه هیچ روزنه ای هم نداره میخواستم بدونم کیست مویی هست؟

    1. سلام بله به احتمال زیاد کیست مویی است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

    2. Avatar photoبهروز گفت:

      سلام دکتر .من سال ۹۵ یک بارعمل باز سینوس داشتم که کلن تخلیه شد حدود یک ماهم طول کشید تا دوباره جای خالی پر بشه.بعد اون دیگه مشکلی نداشتم باهاش تا چند ماه پیش دوبار همون دردا قدیمی اوایل چند باری دکتر رفتم بهم پماد وقرص دادن تآثیری نداشت و گفتن دوباره باید عمل کنی که عمل کردم این دفعه یه جایی بزرگتر و بیشتر اون دفعه تخلیه شده.میخواستم بدونم دلیلش چیه دوباره به وجود اومده این که تخلیه شده و ایا امکان داره بعد دوبار عمل دوباره در بیاد .و چه راه پیش گیری داره بشه جلو این بیماری گرفت؟خیلی خیلی ممنون میشم جواب منو بدید

      1. سلام بهتر است لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام دهید و بعد از جراحی نیز موهای زائد ناحیه را به خوبی از بین ببرید تا دچار عود نشوید.

  10. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام خانم دکتر چند سالی درگیر این کیست مویی هستم یه دفعه آبسه کرد دکتر درناژ کرد فقط عفونت تخلیه شد والان چند وقت یه بار اذیت می‌ کنه میشه با لیزر کلا از دستش خلاص شویم چند تا سوراخ بازشده ممنونم

    1. سلام بله من لیزر کیست مویی با لیزر توان به روش بسته و پلاستیک را بدون عود و بازگشت انجام می دهم.

  11. Avatar photoفرحان گفت:

    سلام خانم دکتر ، من تا الان ۳ بار در سال ۹۴ ، ۹۸ زمان خدمت سربازی و ۹۹ سر کار دچار مو برگشتی شدم و عمل کردم ، بعد از هر دوره عمل حدود ۳ ماهی استراحت مطلق کردم ، ولی الان دوباره سر کار بودم که دردی نسبتأ شدید ب سراغم اومده ، وخودم هم هم حسش کردمه ، پیش دکتر هم رفتم ، دکتر گفت که باید عمل بشی ، اما من میخوام اگه بشه با لیزر این عمل رو انجام بدم ، لطفا راهنمایی بفرمایید ، خانم دکتر الان زخم من بسته است ، هنوز باز نشده ، اما دکتر گفته که باید عمل بشی

    1. سلام اگر به دلیل جراحی های قبلی آسیب جدی به بافت نرسیده باشد می توانید لیزر کیست مویی با لیزر پرتوان و به روش بسته را انجام بدهید. نیازی به استراحت مطلق چند ماهه هم ندارد.

      1. Avatar photoبهنام گفت:

        سلام من ۵ ساله اینجور هستم زیاد توجه بهش نکردم الان بسته شده باید چیکار کنم که مشخص بشه

        1. سونوگرافی یا ام آر آی از ناحیه کیست مویی تجویز می شود.

  12. Avatar photoنیما گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من دچار کیست مویی شده بودم و یکبار ترکید و کامل درست شدم اما الان دوباره شروع شده میخواستم بدونم میشه بدون عمل جراحی و با دارو یا پماد مثل روغن سیاه درمان کرد

    1. سلام اگر کیست مویی با یک روش مناسب پزشکی تخلیه و درناژ نشود دائم عود می کند، آبسه و عفونت می کند و حتی فیستوله می شود و به بافت ناحیه آسیب جدی وارد می شود. حتما به یک متخصص مراجعه کنید و برای همیشه این بیماری را درمان کنید. توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک نزد یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و بدون عود و بازگشت را انجام دهید.

  13. Avatar photoرضا گفت:

    باسلام من یک فیستول نزدیک مقعد دارم و یکی دیگه در سمت راست روبرو پا هردو رو دوبار لیزر کردم ولی دوباره عود کردن گفتن باید جراحی کنید حالا نظر شمارو میخواستم بدونم ممنون میشم

    1. سلام بدون معاینه بیمار و بررسی نتایج ام آر آی نمی توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  14. Avatar photoMohammad گفت:

    سلام وقتتون بخیر خانوم دکتر عمل با لیزر بیهوشی داره یا بی حسی کمر به پایین؟؟

    1. سلام معمولا نیازی به بیهوشی نیست و با بی حسی یا خواب عمیق انجام می شود.

  15. Avatar photoرضا گفت:

    باسلام من یک فیستول دربالای مقعد و یکی در سمت روبرو ک هردو رو دوبار لیزر کردم ولی باز عود کردن ک گفتن دیگه باید جراحی در بیمارستان کنید چون عمقشون زیاد حالا میخواستم راهنمایی کنین ممنونم

    1. سلام بدون معاینه بیمار و بررسی تصاویر ام آر آی فیستول نمی توان نظر داد.

      1. Avatar photoسعید گفت:

        سلام من دچار کیست مویی در ناحیه بالای باسن شدم و چهار سوراخ خیلی ریز و پشت سر هم که هر کدوم به اندازه یه نقطه یکم بزرگتر هستن
        دانشجو هستم و بیست روز کلا وقت دارم تا شروع دانشگاه آیا عمل انجام بدهم تا اون موقع خوب میشم ؟!یا اصلا عمل نیاز داره ؟

        1. اگر لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را انجام دهید تا آن زمان بهبود پیدا می کنید.

  16. Avatar photoمحمدی گفت:

    سلام خانم دکتر
    عذر خواهی میکنم . تقریبا هفت ساله که کنار مقعد بنده یه برآمدگی بوجود اومده . اوایل شبیه یه تاول نرم بود . الان وقتی مرتب دوش میگیرم فقط در یه برآمدگی هست بدون ترشح . ولی در غیر اینصورت ازش چرک و خون بیرون میاد . البته تازگیها وقتی بزرگ تر میشه فقط خون ازش خارج میشه . مطالب مفید شما رو خوندم . اگه جسارت نباشه فکر میکنم کیست مویی مقعدی باشه که فرموده بودین از موارد نادره . آیا درست حدس زدم ؟ و اینکه امکانش هست ویزیت آنلاین بگیرم و عکس بفرستم و تشخیص بفرمایید ؟ و یه سوال مهم دیگه آیا امکان داره این مورد رو با روش لیزر درمان بفرمایید ؟
    ممنونم

    1. سلام اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید.

  17. Avatar photoفرشته گفت:

    سلام قیمت لیزر کیست مویی چنده؟ممنون میشم از پاسخ شما

    1. سلام هزینه لیزر کیست مویی بعد از ویزیت بیمار تعیین می شود و حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  18. Avatar photoمهدی هاشمی گفت:

    سلام میخاستم بدونم کیست مویی درکدام ناحیه درمیارد

    1. در هر ناحیه ای که مو رشد می کند امکان بروز کیست مویی وجود دارد. در نقاطی که اصطکاک و گرمای بیشتری وجود ریسک بروز کیست مویی بیشتر است.

  19. Avatar photoAysa گفت:

    سلام خانوم دکتر خسته نباشید . معذرت میخام من متوجه شدم که کیست مویی دارم اما تا یک ماه فرصت دکتر رفتن رو ندارم ممکنه که عفونت کنه یا برام مشکل ساز شه؟..

    1. سلام بله امکان دارد عفونت کند و قابل پیش بینی نیست. توصیه می کنم به کیست فشار نیاورید و ناحیه را تمیز نگهدارید که ریسک دردناک شدن و عفونی شدن کیست را کم کنید

  20. Avatar photoAli گفت:

    سلام خسته نباشید خانوم دکتر من چند وقتی هست که اصلا نمیتونم بشینم احساس میکنم که یه سنگ پشت مقعدم هست دست که بهش میزنم خیلی سفته ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. اگر این توده در انتهای دنبالچه و بالای مقعد باشد احتمالا کیست مویی می باشد اما اگر مشکل از داخل مقعد باشد باید به بیماری های دیگر مثل هموروئید و آبسه و فیستول شک کرد. از یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه وقت ویزیت بگیرید و مورد را پی گیری کنید که بیماری شما مزمن و وسیع تر نشود.

  21. Avatar photoفاطمه قادری گفت:

    سلام خانم دکتر ،برادرشوهر من در کرمانشاه زندگی میکنه کیست مویی داشت عمل کرد و الان بعداز 11سال بادردهای زیاد دچار سرطان پوست شده چند جلسه شیمی درمانی کردن والان18جلسه پرتو درمانی گذاشتن و اینکه ی زخم بزرک روی باسن بوجود اومده دکتر هیچ پماد یادارویی نداده فقط با گاز استریل روی زخم و می‌بندن، ب نظر شما برای درمان بیاد تهران ،و اینکه این سرطان خطری دارد یا ن ؟؟

    1. من برای بیماران راه دور شرایط ویزیت آنلاین را گذاشته ام. لطفا از ایشان بخواهید که از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرند. بعد از ارسال عکس از ناحیه زخم تشخیص نهایی اعلام می شود. ممکن است عکس یا ام آر آی نیز برای ایشان تجویز شود.

  22. Avatar photoکمال گفت:

    سلام خانم دکتر سه ساله ازکیست مویی رنج میبرم تا چند ماه پیش خون وعفونت زیادی داشتم اما بامصرف زیاد آنتی بیوتیک عفونتم به حداقل رسید راهنماییم بفرمایید که چکارکنم شرایطم جوریه نمیتونم دوران نقاهت بعدعمل بگذرونم کارگرهستم

    1. از آنجایی که سرعت بازگشت به محل کار و کاهش دوره نقاهت برای شما مهم است توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که لیزر کیست مویی را به طور تضمینی و به روش بسته و پلاستیک برای شما انجام دهند. اگر عمل جراحی باز کیست مویی را انجام دهید دو ماه لازم است استراحت کنید و امکان کار کردن ندارید. درضمن کیست مویی درمان دارویی ندارد و لازم است حتما تخلیه و درناژ شود.

  23. Avatar photoم.م گفت:

    سلام ، خسته نباشید ، جراحی بسته با لیزر ، حدودا هزینه اش چقدره ؟
    ممنون🙏

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید که حدود هزینه را به شما اعلام کنند. به تلفن واتساپ هم می توانید پیغام دهید.

  24. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر. میگن جراحی با لیرز عوارض بدی داره.لیزر احتمال شوک به تورده های سرطانی رو بهمراه داره .آیا این واقعیت داره؟؟

    1. این باور کاملا غلط است و در مقالات علمی و دانشگاهی نیز به چینین موردی اشاره نشده است. برعکس اشاره شده است که لیزر ظریف و کمتر تهاجمی است و احتمال عود و عوارض آن بسیار کمتر از تیغ و کوتر جراحی می باشد.

  25. Avatar photoامیر حسین گفت:

    سلام دکتر
    یک هفته تو ناحیه دنبالچه دردم شروع شد ابتدا خیلی درد کمی بود ولی روز به روز درد بیشتر و بیشتر شد تا الان که متوجه شدم باد کرده و یه کوچولو سر باز کرده، دردش در حدیه که نمیتونم بشینم و رو پشتم دراز بکشم

    من کرج هستم ممنون میشم راهنماییم بکنید

    1. احتمالا دچار کیست مویی شده اید و درد شما ناشی از آبسه و عفونت این کیست می باشد. توصیه می کنم در اولین فرصت نسبت به لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک اقدام نمایید.

  26. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام خانم دکتر
    آیا بیماری هیدرادنیت چرکی زیر بغل که شبیه به کیست مویی هست هم با لیزر قابل درمانه؟

  27. Avatar photoمحسن حسینی گفت:

    سلام خانم دکتر.
    من نزدیک دو یا سه سال هستش یه جوش بالای مقعد در اومده.که هرچند وقت یکبار خونریزی و خون آبه میاد بیرون.ولی اصلا درد ندارم.الانم یه ماه هستش هر ۵ روز فقط خون آبه میاد بیرون..ممنون میشم بگید من باید چیکار کنم…ممنونم

    1. به احتمال زیاد به کیست مویی مبتلا شده اید و توصیه می کنم لیزر کیست مویی را نزد یک جراح ماهر و تضمینی و بدون بازگشت انجام دهید.

  28. Avatar photoسهیل گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون از سایت و راهنماییتون.بنده حدود ۴ سالی هست که کیست مویی داشتم ولی حدود یک هفتس متوجه شدم که این بیماری رو دارم پارسال درد در ناحیه دنبالچه داشتم و نمیتونستم روی صندلی بشینم فکر میکردم بخاطر ستون فقراتمه! پیش متخصص ارتوپد و فیزیوتراپ رفتم کلی هزینه هم کردم ولی خوب نشد میخاستم بدونم آیا این درد و رتجی که از ناحیه دنبالچه هست مربوط به کیست موییه؟و اینکه تمام علایم کیست مویی(عفونت و خون ابه و سوراخ شدن پوست رو دارم)ممنون راهنمایی کنید❤️❤️❤️

    1. بله دردی که در ناحیه دنبالچه احساس می کنید ممکن است مربوط به کیست مویی پایین کمر باشد که عفونت کرده است. توصیه می کنم برای جراحی و لیزر کیست مویی به یک متخصص ماهر مراجعه بفرمایید.

  29. Avatar photoحدیث گفت:

    سلام روزبخیر
    دکتر کیست مویی من سرباز کرد و تخلیه شده و چندروزیه فقط یکم خون آبه ازش میاد
    سوراخش هم داره کم کم بسته میشه
    بنظرتون الان که کامل بسته نشده بیام پیشتون یا دوره ی لیزرموهای زاید برم بعد بیام؟
    کلا چکار کنم بهتره
    ممنون

    1. سلام لازم است معاینه شوید. لیزر موهای زائد را که حتما شروع کنید.

  30. Avatar photoآرمین گفت:

    سلام خانم دکتر من پارسال عمل باز فیستول آبسه انجام الان عود خفیف کرده میشه لیزر کنم ؟؟

    1. لازم است معاینه شوید. درضمن یک ام آر آی فیستول مقعدی نیز برای شما تجویز می شود که تمام مسیرهای فیستول کاملا مشخص شود. بعد از بررسی جواب تصویربرداری امکان جراحی با لیزر به شما اعلام می شود.

  31. Avatar photoمحسن گفت:

    ببخشید روشی شما برای درمان استفاده می کنید همون لیزر دایود هست؟ هیچگونه برشی چه با تیغ و یا کوتر و یا لیزر انجام نمیشه ؟

    1. خیر من از لیزر پرتوان دی اکسید کربن برای برش و همزمان لیزر کم توان برای ترمیم سریعتر زخم استفاده می کنم.

  32. Avatar photoمهرداد گفت:

    سلام من سال پیش عمل قلب باز شدم جای بخیه احساس می کنم مو در داخل بخیه دارن رشد می کنند و همش خارش و اگر جایی برخورد کند جای بخیه و جراحی درد شدید می گیره ) استخوان نه ها پوست و جای جراحی ) در ضمن من وارفارین ضد انعقاد خون مصرف می کنم راه کاری برای از بردن مو در داخل پوست محل جراحی وجود داره اگر داره به ایمیل ام بفرستید

    1. حتما به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما سونوگرافی یا تصویربرداری تجویز کنند. اگر کیست مویی باشد می تواند در آینده عفونی و مشکل ساز شود.

  33. Avatar photoکیاراد گفت:

    سلام وقت بخیر خانم دکتر ، من الان ۱۰ روزه که عمل باز کیست مویی انجام دادم و هرروز به صورت مرتب شستشو مدم محل زخم را ولی الان داخل کف زخمم یه لکه سفیدی هست او لکه چیه میتونه عفونت باشه.

    1. اون لکه را بعد از هر بار شستوشو حتما کامل تمیز کنید. با گاز استریل روی ناحیه بکشید تا کاملا تمیز شود و لکه سفید از محل زخم جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *