بیماری های مقعد

متخصص بیماری های مقعدی

متخصص بیماری های مقعدی

یک متخصص جراحی عمومی که سابقه جراحی و درمان بیماری های مقعدی را دارد می تواند مشکل این دسته از بیماران را به خوبی حل کند. توصیه می کنم برای درمان بیماری های مقعدی مثل هموورئید و شقاق به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. با مراجعه به یک متخصص جراحی با تجربه و در عین حال به روز و مدرن می توانید همواره از بهترین روش های درمان بیماری های مقعدی بهره ببرید.

با درمان بیماری های مقعدی با لیزر توسط متخصص بیماری های مقعدی؛ دیگر از درد های مقعدی گلایه نکنید.

لیزر درمانی بیماری هموروئید روشی کم درد، و با دقت برای درمان بیماری هموروئید است، حتی در مواردی که کمتر به آن توجه می شود.

دوران پس از عمل و نقاهت هم راحت تر و سریع تر سپری می شود، بیمار همان روز پس از عمل می تواند مرخص شود.

این روش توسط متخصص بیماری های مقعدی و تنها در بعضی از کشور ها انجام می شود و در حقیقت روش نوین درمان بیماری های مقعدی است.

در این روش رگ های بریده شده موجود در اطراف زائده توسط لیزر ترمیم و بسته می شوند و از رسیدن جریان خون به آن ناحیه جلوگیری می شود و به این طریق جلوی خون ریزی های مکرر گرفته می شود.

این عمل جراحی نوین طی بیهوشی عمومی و یا بی حسی نخاعی صورت می گیرد و بیمار پس از عمل قادر به ترخیص خواهد بود.

علاوه بر اینکه طی عمل جراحی بیمار احساس درد نمی کند، حتی پس از آن نیز دردی وجود نخواهد داشت. درد بعد از لیزر بیماری های مقعدی بسیار ناچیز است و با مصرف یک مسکن ساده قابل کنترل است.

مزایای عمل جراحی با لیزر توسط متخصص بیماری های مقعدی:

  • نیازی به بستری شدن بیمار نیست.
  • مرحله ریکاوری کوتاه مدتی دارد.
  • پروسه عمل جراحی به هیچ عنوان دردناک نیست.
  • ریسک بازگشت دوباره بیماری حداقل مقدار ممکن است.

عمل جراحی مقعدی با کمک لیزر چگونه انجام می شود؟

این عمل جراحی در کلینیک لیزر یا بیمارستان انجام می شود. در ابتدا تستی برای بررسی صورت می گیرد. بیمار معمولا دراز می کشد. پزشک ناحیه مورد نظر را بررسی می کند که این کار دردی ندارد زیرا از نوعی کرم مخصوص استفاده می شود.

بیمارانی که مشکل شدیدی دارند ممکن است احساس درد کنند اما با استفاده از اسپری بی حس کننده یا ژل مخصوص می توان از بروز درد جلوگیری کرد.

اگر پزشک متخصص بیماری های مقعدی با این آزمایش به نتیجه قطعی نرسید(مخصوصا در موارد مشکوک و یا بیمارانی که خون ریزی شدید دارند) از آزمایش های تشخیصی مکمل استفاده می شود.

آیا بیماری های مقعدی مثل هموروئید با جراحی برطرف می شوند؟

در بسیاری از موارد به نظر می رسد که پزشک متخصص بیماری های مقعدی همه بیماران را با عمل جراحی درمان می کند. در بسیاری از موارد جراحی تنها گزینه است اما امروزه با پیشرفت علم و جایگزین شدن روش های نوین جراحی، این الزام برطرف شده است.

مهم ترین نکته کنار آمدن با مشکل و مراجعه به پزشک برای انجام تست های تشخیصی است. روش های نوین جراحی عموما شامل استفاده از لیزر برای درمان می باشد. پیش از مراجعه به پزشک برای انجام تست های مخصوص احتیاجی به کار خاصی ندارید.

بسیاری از بیماران تصور می کنند که کل روز باید از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند و برای پاکسازی روده اقدام کنند اما عموما به این کار ها نیازی نیست. دلایل زیادی برای ایجاد بیماری های مقعدی نظیر فیشر، هموروئید، سرطان مقعدی و غیره وجود دارد اما در خانم ها ابتلا به سندرم عضلات بالا برنده نیز وجود دارد و احتمال ابتلای آن ها به این دسته از بیماری ها بالا است.

بسیاری از خانم ها به دلیل خجالت از انجام تست های مخصوص تشخیصی و توضیح کامل در مورد بیماری و مشکل خود از مراجعه به پزشک خودداری می کنند.به همین دلیل لزوم وجود پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی به خصوص در کشور ما بسیار واضح است.

مراجعه به پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی به نحوی موجب آسودگی خاطر بانوان می شود و آن ها با بیان کامل علائم و مشکلات خود پروسه درمان را راحت تر می گذرانند.

برای درمان بیماری های مقعدی نظیر هموروئید و فیستول، بهترین دوران پس از اتمام زمان بارداری است. پس برای درمان خود توسط پزشک خانم متخصص بیماری های مقعدی سریع تر اقدام کنید.

دقت کنید که هرچه وجود بیماری را نادیده بگیرید و مراجعه به پزشک را به تعویق بیاندازید، پروسه درمانی خود را پیچیده تر و طولانی تر خواهید کرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

106 دیدگاه برای “متخصص بیماری های مقعدی

  1. Avatar photoابراهیم شقاقی گفت:

    سلام خانم دکتر من الان حدود ۴ ماه بواسیر دارم بعد جون ریزی ندار سوزش ندار درد و خارش هست بعد وقتی که دستشویی میرم میزنه بیرون نیم ساعت بعد می ره داخل یکم بیرون می مونه باید چکار کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید. این نوع از هموروئید معمولا با درد زیادی همراه نیست اما حتما باید درمان هموروئید را تحت نظر یک متخصص جراحی بگذرانید تا دچار عوارض هموروئید نشوید

      1. Avatar photoP گفت:

        سلام خسته نباشید
        من رابطه مقعدی داشتم بعضی موقع ها مقغدم شروع به سوزش و بعضی موقع ها شروع به خونریزی با مدفوع
        خواستم ببینم امکانش هست به حالت اولیه برگشته شود

        1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد. درضمن رابطه مقعدی را ترک کنید زیرا بیماری شما مجدد عود خواهد کرد.

      2. Avatar photoناهید گفت:

        سلام من سه ماه پیش عمل لیززهموریید و پلیپ مقعدی انجام دادم طی این سه ماه هم درد و تورم و سوزش دارم و هم نشت مدفوع
        سوالم اینه که نیاز به عمل مجدد دارم اصلا قابل درمان هست یا از عوارض عمله

        1. از مطب من وقت ویزیت بگیرید. اگر تنگی مقعد و زخم نداشته باشید می توانید تمرینات کگل را هم انجام دهید.

      3. Avatar photoیاسر گفت:

        سلام خانم دکتر. من حدود ۲۰ سال هست مبتلا به سندرم آی بی اس هستم و بدلیل تکرار دفعات زیاد دفع در شبانه روز و نشستن در دستشویی و زور اضافی احساس میکنم مقعدم دچار گرفتگی یا کیپی در قسمت انتهایی شده و با اینکه به آی بی اس نوع اسهالی دچارم مدفوع باریک و باکمک انگشت خارج میشود. حالا نمیدانم این هم از عوارض ای بی اس هست یا مقعدم دچار مشکل شده. واقعا گرفتارم کمکم کنید.

        1. احتمالا به دلیل دفع زیاد و اسهال به زخم شقاق مقعدی مبتلا شده اید و اگر این زخم درمان نشود دچار عارضه تنگی مقعد به طور دائم خواهید شد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای درمان زخم شما دارو تجویز می شود. اگر بهبودی با دارو و تغییر رژیم غذایی حاصل نشود لیزر شقاق به شما پیشنهاد می شود. درضمن بابت کنترل و درمان آی بی اس نیز باید تحت نظر متخصص باشید و تغذیه مخصوص و داروی مناسب داشته باشید که مجدد دچار عوارض نشوید.

  2. Avatar photoپارسا گفت:

    سلام خانوم دکتر،بنده چند وقته بعد زایمانم دچار سوزش و درد شدید در ناحیه معقدم شدم،بحدی که حس پاره شدن انتهای معقد در هنگام دفع بشدت اذیتم میکنه و حس زخم و سوزش چندروز بعد هم اذیت میکنه،این چی میتونه باشه???

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به شقاق مقعدی دچار شده اید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید. بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام می شود و داروی مناسب برای شرایط شما تجویز خواهد شد.

  3. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر، بیبخشی من هموروئید دارم ، منقدم زخم شده خیلی به مشکل دستشوی میکنم هربار بامدفع هم خون میاد،دکترهم رفتم ای چند قرص شیاف با۲قوطی ملین قوی گیاهی موسیلیوم فورت داده ، ولی خوب نشدم ، چه کارکنم ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت >ویزیت آنلاین و یا حضوری بگیرید. اگر خون قرمز روشن همراه با مدفوع مشاهده می کنید این مشکل مربوط به نواحی مقعد است اما اگر خون تیره مشاهده می کنید می تواند این بیماری مربوط به نواحی بالا تر دستگاه گوارش باشد.

  4. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خانم دکتر من بواسیر بیرون زده دارم می خواستم بدونم شما میتونید با لیزر درمانش کنید؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله درمان هموروئید یا همان بواسیر با لیزر امکان پذیر است و انواع دیگر بیماری های مقعدی را نیز می توان همزمان با هموروئید در یک جلسه درمان و لیزر کرد.

  5. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام
    خسته نباشید
    من یک زائده پوستی در اطراف مقعدم دارم که بدون درد و خونریزی هستش
    البته خونریزی رو در اوایل ابتلا داشتم و بعدش قطع شد و الان چند وقته که میگذره و من فقط یک زائده پوستی بدون درد و سوزش و خارش دارم
    میخواستم بدونم میشه برای برداشت این زائده از نیتروژن مایع استفاده کرد؟ شما اینکار رو انجام میدین؟ و اینکه اختلاف هزینش با لیزر چقدر میشه؟
    پیشاپیش ممنون از پاسخگوییتون

    1. سلام اگر این زائده که میفرمایید هموروئید باشد نباید از نیتروژن مایع یا کرایو برای از بین بردن آن استفاده کنید. بهترین روش برداشتن آن با لیزر پرتوان می باشد. قبل از هر اقدامی باید توسط یک متخصص جراحی عمومی و لیزر معاینه شوید.

  6. Avatar photoL گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید ببخشید من زور زدن هنگام دفع گوشت اضافه میاد بیرون باید چیکار کنم و یک بار لواط کردم ایا درمانی هست

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید. رابطه مقعدی را به هیچ عنوان دیگر تکرار نکنید و به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب و روش درمان مناسب را تجویز کنند.

  7. Avatar photoحمیدرضا زینلی گفت:

    سلام من هنگام مدفوع احساس سوزش شدید دارم خارش خیلی کم نمیدونم دلیلش چیه ممنون میشم کمکم کنید

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا شقاق شده باشید. لازم است توسط یک متخصص معاینه شوید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود.

    2. سلام اگر قبلا یبوست مزمن داشته اید و یا به ناحیه مقعد فشار وارد شده است احتمال بروز هموروئید و شقاق وجود دارد. بعد از ویزیت می توان نظر قطعی و روش درمان مناسب را اعلام کرد.

  8. Avatar photoنرجس هدایتی گفت:

    سلام. روزتون بخیر.
    ممنون میشم سوالات منو جواب بدید
    خانم دکتر جراحی همورویید چقدر زمان میبره. نیاز به بستری شدن دارد؟ واینکه شما کدوم بیمارستان جراحی میکنید؟ هزینه اش؟

    1. سلام من جراحی هموروئید را با لیزر انجام می دهم و حدودا بیست دقیقه بدون درد انجام می شود. نیاز به بستری ندارد و چند ساعت بعد از لیزر از کلینیک مرخص می شوید. درباره بیمارستان و کلینیک تلفنی از مطب سوال بفرمایید. هزینه لیزر بعد از معاینه مشخص می شود.

  9. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر، من در هنگام دفع، احساس درد در ناحیه معقد دارم، گاهی اوقات در هنگام دفع خونریزی خیلی کم دارم. احساس می کنم که یک زایده در داخل معقد وجود داره، لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید و بعد از هر اجابت مزاج هم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  10. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خانوم دکتر میشه کمکم کنید من با دوس پسرم دیروز رابطه مقعدی داشتم ولی باسن چپ من قسمت درونی مقعدم انگار یک رگی گرفته میسوزه و اینکه کمرم همین طور انگار به اون رگ وصله ولی واقعن قسمت چپ باسن من در ناحیه داخل انگار یه دیواره یا یه رگ میسوزه خواهشن بگید چیکار کنم احتمال چه چیزی هست

    1. سلام شما باید معاینه شوید.

  11. Avatar photoترانه گفت:

    سلام دکتر جان ، من چند سالیه که مشکل یبوست دارم اما به دلایلی به دکتر مراجعه نکردم ، فقط حدود یک ماه پیش یک بار به پزشک مراجعه کردم یه دارویی بهم داد که اونم کمک زیادی بهم نکرده ، مقعد من گوشت اضافه اورده اما من مشکل یبوستم هنوز حل نشده ،ایا شما در رابطه با حل یبوستم میتونید کمکم کنید تا بعد از اون بتونم به مشکل مقعدم برسم؟ ممنون اگر پاسخ بدین دکتر عزیز.🙏

    1. سلام ابتدا باید علت یبوست تشخیص داده شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. یبوست گاهی به دلیل تغذیه نامناسب و گاهی به دلیل بروز هموروئید و شقاق درمان نمی شود.

  12. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من چند ماهی هست خارش مقعد دارم و سوزش …خوب نشد الان هم اظرافش لک سفید شده و ملتهب سوزش و زخم میشه ….درمانش چیه؟ خجالت می کشم دکتر برم

    1. سلام شما حتما باید به یک متخصص مراجعه بفرمایید. بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        متخصص چه بخشی بهتر هست برم ؟

        1. بهتر است به متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  13. Avatar photoاشرف گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشی نزدیک به ۶ ماه من دچار درد مقع ی شدم چند بار هم دکتر گوارش رفتم واسم آزمایش کونو س کوپی نوشته ولی هنوز انجام ندادم چون میترسم برم خانم دکتر بعد از هر دفعه بیرون روی این درد رو دارم خودم حس میکنم فقط اطراف دهانه مقعد از شما خواهش میکنم یه راهنمایی کنید ممنونم یه چیز دیگه وقتی دردش شروع میشه حس میکنم پشتم خشکی شدیدی دا ره ونا خواسته با دستم اون محل رو فشار میدم تا یکم آرم شه

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  14. Avatar photoسجادم گفت:

    سلام خانوم دکتر کنار معقدم چند عدد جوش مانند سیاه رنگ هست ک دارن بزرگ میشن و نه خون میاد نه چرک فقط یه مقداری درد میکنن وقتی فشارشون میدی چی میتونه باشه میشه کمکم کنید

    1. سلام لازم است معاینه شوید. ممکن است کیست مویی یا آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی باشد.

      1. Avatar photoX گفت:

        سلام خانم دکتر وقت شما بخیر .خانم دکتر با همسرم رابطه مقعدی داشتم به مدت ۲سال .کلا رابطه مقعدی رو بیشتر ترجیح میداد .اوایل مخالفتی نداشتم .ولی دیگ واقعا نمیخام رابطه داشته باشم دردناک شده رابطم حتی مشکل پیدا کردم برای دفع .و اصلا احساس دفع ندارم .و احساس میکنم شکمم باد کرده .
        پیش یه دکتر متخصص رفتم معاینه کرد گفت چیزی نیست .ولی من خیلی نگرانم .حتی احساس میکنم کانال مقعدم تغییر جهت داده درون بدنم اصلا نمیتونم دفع انجام بدم .تا قبل رابطه م وزن و هیکلم خوب بود بعد رابطه ام هم چاق شدم هم هیکلم بهم ریخت .خیلی مشوشم و هر روز به این قضیه فک میکنم .
        احساس میکنم یه عالمه گوشت اضافه تو مقعدم هس
        و گشاد شده است ک واقعا هم همین طوره دچار گشادی مقعد شدم
        الان راه حل برای من چیه من باید چیکار کنم .امکانس وجود دارع ک دفع نکردن به بدن آسیب بزنه

        ممنون میشم

        1. سلام مسلما رابطه مقعدی اثرات منفی بر روی سلامت مقعد می گذارد و گوشه ای از عوارض رابطه مقعدی همین مواردی است که فرمودید. به هیچ عنوان دیگر رابطه مقعدی نداشته باشید. از مطب من یا یک متخصص جراحی ماهر در زمینه بیماری های مقعد وقت ویزیت بگیرید. مسلما به هموروئید نیز مبتلا شده اید. اگر همسر شما در مورد عوارض این رابطه توجیه نشده اند می توانید همراه با ایشان به متخصص مراجعه کنید و از یک مشاور خانواده نیز کمک بگیرید.

  15. Avatar photoپارمیدا کمالی گفت:

    سلام
    من حدودا یه ماه پیش یک بار رابطه مقعدی داشتم و از اون موقع خارش دارم،پیش دکتر زنان رفتم که فقط پماد و قرص داد ولی تاثیر نداشته
    چیکار باید بکنم؟؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است برای شما داروی قوی تجویز شود. اگر یبوست یا اسهال دارید حتما این مورد را پی گیری کنید و غذای پرفیبر میل کنید. روزانه 10 لیوان آب بنوشید.

  16. Avatar photoM گفت:

    باسلام و خسته نباشید؛ خانم دکتر بنده به علت یبوست در ناحیه مقعد کمی گوشت زائد احساس میکنم و هر بار بعد از دفع مزاج، حدوداً یک ساعت بعد احساس میکنم ناحیه مقعدم ترشح داره و بعضی اوقات هم به شدت خارش دارم، لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید یا حتی فیستول مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه تشخیص و درمان نهایی به شما اعلام می شود.

    2. Avatar photoرضا گفت:

      با سلام میبخشین خانم دکتر بنده بیش از یه ساله که دچار خارش شدید مقعد هستم، ۷ ۸ تا دکتر رفتم. داروها رو مصرف میکنم خوب میشم وقتی تموم میشن باز شروع میشه، آخرش بعد کولونوسکوپی و آزمایش نمونه رکتوم دکتر گفتش که مشکلت اعصابه، رگهای عصب اون ناحیه خمیده شدن کج شدن و اینجور حرفا.خواهشا راهنماییم کنین امکان اومدن به تهران خیلی سخته برام.

      1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. علت تنگی مقعد معمولا بروز زخم شقاق است که با هر بار دفع مدفوع اسپاسم آن بیشتر می شود.

  17. Avatar photoفاژ گفت:

    سلام خانم دکتر من بعد از عمل همورویید دچار فیستول مقعد شدم و حفره ایجاد شده ترشح دارم توروخدا راهنمایی کنید با لیزر خوب میشه شما انجام میدید؟؟

    1. سلام فیستول مقعدی انواع گوناگونی دارد و بدون ویزیت بیمار و بررسی مسیرهای فیستول نمی توان درباره لیزر فیستول مقعدی بیمار نظر داد. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  18. Avatar photoاحمدی گفت:

    سلام
    بنده احساس خشکی مقعد دارم خانم دکتر بعض موقع کرم نرم کننده میزنم احساس مینکنم خوب شده بعد دوباره احساس خشکی میکنم خواهشن راهنمایی بفرماید
    مچکرم

    1. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید. روزی 10 لیوان آب میل کنید. مصرف قهوه و چای را کم کنید و حتما هر روز میوه و سبزی به اندازه کافی میل کنید.

  19. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    خانوم دکتر حس میکنم سوراخ مقعدم انگار یکم بزرگ شده و هیچ رابطه مقعدی نداشتم به حالت قبلی بر میگرده

    1. تمرین کگل را انجام دهید و به متخصص فیزیوتراپی کف لگن نیز مراجعه کنید. درضمن مطمئن شوید که دچار هموروئید نباشید.

  20. Avatar photoمهدی کریمی گفت:

    سلام خانم دکتر من موقع دفع بعضی وقت ها نه همیشه مثلا ماهی یک بار بعد از دفع به یک دفعه چنان دردی مقعد من رو میگیره که فشار خونم میفته و چشمام سیاهی میره و بعد حدودا یک دقیقه خوب میشم میشه بدونم این چه مریضی هست که من دارم و درمانش چیه؟

    1. احتمالا به زخم شقاق مقعدی مبتلا شده اید و یا وجود آبسه مقعدی نیز ممکن است. حتما از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  21. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام دکتر من 18 سالم هست و داخل مقعدم یه زائده کوچکی هست که موقع دفع هیچ درد و هیچ خونریزی ای نداره طوری که حتی کاملا اتفاقی متوجه وجودش شدم .. بیرون مقعد نیست شاید چهار سانت داخل تر باشه .. میشه راهنمایی کنید ایا میتونه خطرناک باشه ایا بواسیره

    1. احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی شده اید. زیرا اولین علامت این نوع هموروئید بی دردی و احساس توده در مقعد است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. با مصرف داروی به جا و مصرف آب و فیبر فراوان بهبود پیدا می کنید. از خوددرمانی پرهیز کنید که گرفتار عوارض خطرناک نشوید.

  22. Avatar photoعلی گفت:

    سلام‌ و عرض ادب خدمدت شما من مدت چند وقت است که در ناحیه مقعد احساس خارش و گاهی هم‌در موقع دفع احساس سوزش دارم چندین بار هم قرص مبندازول دفع انگل مصرف کردم ولی مجد بعد از مدتی خصوصا خارش شروع میشه ممنون‌میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام، آیا قرص انگل را پزشک متخصص برای شما تجویز کرده اند؟ مصرف بی رویه این داروها می تواند آسیب جدی به عملکرد دستگاه گوارش وارد کند و به دنبال آن اختلال در دفع مدفوع منجر به بروز هموورئید و شقاق می گردد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  23. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من به دلیل وسواس بالا در دوران نوجوانی که درگیر مسائل مذهبی و تخلیه کامل مدفوع بودم زائده ای رو درون مقعدم با انگشت بازکردم که راحت تر تخلیه بشم.اما الان سالهاست متوجه شدم اون محافظی بوده.خیلی افسرده شدم.میترسم سنم بره بالاتر عضلات مقعدم بازو بازتر بشه و نتونم خودمو کنترل کنم.میشه با جراحی به حالت اول برگردم؟ممنون

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا همان زمان هم مبتلا به هموروئید یا دیگر بیماری های مقعد بوده اید که امکان تخلیه کامل برای شما وجود نداشته است.

  24. Avatar photoklhrmhmd2@gmail.com گفت:

    سلام من تقریبا ٢٠ روز همورید داخلی و بیرونی رو دکتر تو مطب بالیزر سوزاندن.ولی هنوز بیرون ک بریده زخم هست.درد داره ب دکتر جراحم گفتم.گفت وقت میبره خوب بشه پماد ادیب درم .با قرص اناهیل ٥٠٠ داد.ولی هنوز خوب نشدم.جاش زخمه .ایا طبیعی هست

    1. انواع لیزر با هم متفاوت هستند اما به نظر می رسد که ترمیم زخم شما با تاخیر غیر طبیعی مواجه است.

  25. Avatar photoA گفت:

    سلام خانوم دکتر من چند وقتی هست که داخل اسنپ متوری کارمیکنم و از وقتی این کارو شروع کردم احساس میکنم که مقعدم شبا وقتی که میخوابم مخصوصا کج میخوابم حس میکنم که هوا رد میشود دلیلش چیه ممنون میشم جواب بدید

    1. به دلیل نشستن بر روی صندلی موتور است. از یک بالش نرم برای نشستن استفاده کنید و طولانی مدت بر روی موتور ننشینیدو حتما هر نیم ساعت 5 دقیقه استراحت کنید. برای بررسی وضعیت مقعد نیز به یک متخصص مراجعه کنید. ممکن است نیاز به دارو داشته باشید.

  26. Avatar photoماهان گفت:

    سلام خسته نباشید
    پسرم در ۱۳_۱۴سالگی بهم تجاوز شده
    واس همین نمیتونم برم نظام چون تست معاینه مقعددارن
    آیا درمان چیزی داره یا عمل چیزی شع تو معاینه نفهمن؟

    1. سلام متاسفانه در این مورد اطلاعی ندارم. اگر مشکلی در ناحیه مقعد وجود دارد می توانید نسبت به درمان آن اقدام نمایید تا در آینده دچار عوارض نشوید.

  27. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر خانمی با ۳۵ سال سن مجرد در سن ۱۲ سالگی از مقعد بهم تجاوز جنسی صورت گرفته گاهی اوقات درد حس میکنم و کنترل گاز شکم ندارم و دکتر جراح عمومی مراجعه کردم با تست مانومتری دکتر گفتن اسفنگتر خارجی آسیب دیده و راه درمان بیوفیدبک پیشنهاد کردن آیا غیر از این راهی دیگه برا درمان هست می ترسم ازدواج کنم طرف متوجه شود همیشه احساس باز بودن پشتمو دارم و احساس گزگز و درد گاهی اوقات دارم سالهای خیلی دور هم خونریزی مقعد و درد شدید داشتم در اثر اسهال خواهش میکنم راه حلی بهم بدید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است بتوانیم درمان را با جراحی با لیزر ادامه دهیم.

  28. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام
    چند روزیه موقع شستشو مقعدم احساس ی چیز اضافی کوچیک دونه مانند روی لبه مقعد دارم و رنگ سفیدی داره

    1. ممکن است زگیل یا هر نوع بیماری پوستی دیگری باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر با معاینه مشخص نشود نمونه برداری انجام خواهد شد.

  29. Avatar photoP گفت:

    سلام خانوم دکتر من میخواستم اینو بدونم که رابطه مقعدی داشته باشیم تو استخدام ارتش و نیروانظامی معلوم میشه من رابطه مقعدی با الت تناسلی نداشتم ولی خودم با بعضی چیزها دخول انجام دادم که مال سال ۹۷هست این اتفاق.میخواستم ببینم قابل تشخیص هست یا اصلا میشه مثل اول بشه کسی متوجه نشه خیلی پشیمونم

    1. اگر در فرم ظاهری مقعد تغییر ایجاد شده باشد مسلما توسط پزشکان ارتش و نیروی انتظامی قابل تشخیص است. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoP گفت:

        خانوم دکتر راهی نداره برا درمان شکل ظاهری که میگید میشه با لیزر عمل کرد چون من هیچ مشکلی ندارم فقط میترسم تو تست استخدامی رد بشم و خیلی آبروریزی بشه

  30. Avatar photoبیمار گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر.

    من یکساله که دچار هموروئید مرحله یک شدم. دکتری که پارسال به ایشون مراجعه کرده بودم برام دارو تجویز کردن ک شامل پماد و شیاف آنتی هموروئید و قرص هایی برای کارکردن شکم بودش. من هروقت که خوردن قرصهای کارکن رو کنار میزارم مجدد مدفوعم سفت میشه و باعث خونریزی میشم. الان هم لبه ی مقعدم پاره شده طوری که وقتی لمسش میکنم کاملا پارگی رو احساس میکنم. میخواستم بدونم وضعیت من نیاز به عمل جراحی داره؟امیدوارم نداشته باشه چون جراحی طبق گفته ی دکتر مناسب نیست و وضعیت رو بدتر میکنه. ممنون میشم کمکم کنید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. احتمالا دچار شقاق شده اید. ابتدا برای شما داروی قوی تجویز می شود و به متخصص تغذیه ارجاع داده می شوید. اگر با این روش ها درمان شما امکانپذیر نباشد لیزر شقاق پیشنهاد خواهد شد.

  31. Avatar photoرضا گفت:

    سلام،بنده‌طی‌چندسال‌متوالی‌درمصرف‌‌مشروبات‌الکلی‌‌و‌دخانیات‌افراط‌کردم‌.درحال‌حاضردردفع‌مدفوع‌مشکل‌دارم‌،مثال‌دفعات‌دفع‌‌خیلی‌کمه،ب‌طور‌کامل‌دفع‌نمیشه،بایدزوربزنم‌،واستفاده‌از‌دست،میخاستم‌بدونم‌این‌چ‌بیماریه‌،وروش‌درمانش‌چیه؟باتشکر.

    1. مصرف الکل و دخانیات سیستم ایمنی و باکتری های مفید بدن را تضعیف می کند و به آنها آسیب می رساند. توصیه می کنم علاوه بر مصرف اکتیوپروبی حتما به یک متخصص نیز مراجعه کنید که وضعیت سلامت مقعد را هم بررسی کنند.

  32. Avatar photoزیبا گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید
    ۲۲سالمه تنگی مقعد و وجد و فیشر دارم ممکنه که بدون عمل با تغذیه خوب بشم یا باید عمل کنم؟

    1. سلام از آنجایی که جوان هستید اگر به موقع به متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب و به جا مصرف کنید و سبک تغذیه و زندگی را تغییر دهید احتمال درمان شقاق یا فیشر شما بسیار بالا خواهد بود.

  33. Avatar photoساسان گفت:

    سلام وقت بخیر
    ممنونم اگر راهنمایی کنید
    ۲۵سال دارم حدود دوساله خارش مقعد دارم اوایل کم بود ولی الان بیشتر شده وتا نزدیک بیضه خارش داره وهیچ درد یا خونریزی و زائده ای وجود نداره

    1. لازم است معاینه شوید. ممکن است به یک عفونت قارچی مبتلا شده باشید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب تجویز می شود. درضمن بعد از هر بار مدفوع ناحیه را کاملا تمیز کنید و سپس با دستمال توالت نرم خشک کنید. موهای زائد را هم تمیز کنید و لباس زیر نخی و آزاد بپوشید.

  34. Avatar photoفاطی گفت:

    سلام و وقت بخیر
    ببخشید من یه سوال داشتم
    من در قسمت مقعدم دوتا رگه مانند که وقتی دست میزنم کمی سفت و برجسته هست و خیلی خیلی کوجیک هست احساس میکنم
    که سفید رنگ هم هستن میتونید راهنماییم کنید که چه مشکلی دارم نگران هستم

    1. ممکن است به هموروئید مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و اگر یبوست و دفع غیرطبیعی دارید با تغییر رژیم غذایی وضعیت دفع را بهبود ببخشید.

  35. Avatar photoعلی گفت:

    سلام … من مدتی در دفع مشکل داشتم و از انگشت کمک میگرفتم اما نه همیشه ، حالا دو روزیه احساس میکنم انگار دریچه مقعد ام گشاد شده کمی و کامل بسته نشده و احساس میکنم که شلوارم رو خیس کردم ولی دستشویی میرم هیچ چیزی نیست یعنی مقعدم خشکه ، و در دفع مشکل دارم و مدفوع من باریک و خرد شده میاد.. درد یا خارشی ندارم ..خیلی مغزمو درگیر کرده لطفا جواب بدین
    میخوام خودکشی کنم..

    1. ممکن است به فیستول مقعدی مبتلا شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع اقدام کنید درمان می شوید و جای نگرانی نیست.

  36. Avatar photoleila Roodbari گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود یک هفته است از از معقدم به اندازه کوچک گوشت اضافه حس می کنم وقتی دست میزنم به اندازه یه جوش کوچک به نظر میاد باید چیکار کنم.

    1. ممکن است هموروئید یا حتی آبسه مقعدی باشد از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  37. Avatar photoمهدی اشرفی گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر بنده ۳ بار عمل مقعدی انجام دادم ولی باز خارش و هنگام دفع بدش اذیت میشم خواهشن کمکم کن ممنون

    1. اگر نیاز به جراحی مجدد داشتید حتما به یک جراح لیزر مراجعه کنید. همچنین اصلاح رژیم غذایی را انجام دهید و علت بروز بیماری را رفع کنید.

  38. Avatar photoمریم شادی گفت:

    سلام،تمنا میکنم بادقت به عرض بنده توجه کنید🙏حدود 5ساله که من یه خونریزی مشکوک از مقعد دارم خیلی هم بخاطرش دکتر رفتم،تشخیص همو ویید دادن،کلونوسکوپی هم شدم میگن چیزی نیست،ولی می‌خوام بگم مشکل من خاصه،یعنی دقت کردم درست قبل از عادت ماهانه من این خونریزی رو به مدت 3یا4روز دارم،مثل یک سرنگ پرفشار در حالت نشیمن از من خارج میشه،حتی اگه اجابت صورت نگیره،یعنی شده من یبوست شدید بگیرم ولی خونریزی اتفاق نیوفتاده،ولی درست هول و حوش پریود که میشه این اتفاق میوفته،واقعا موندم چجوری اینو به همکاراتون توضیح بدم،امیدوارم شما فرشته ی نجات من باشید،درضمن اصلا هم درد نداره،ولی روانمو به هم میزنه این صحنه

    1. احتمالا هموروئید ترومبوزه است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. با لیزر هموروئید و اصلاح رژیم غذایی مشکل شما رفع خواهد شد. آب زیاد بنوشید.

  39. Avatar photoA.k گفت:

    درود وقتتون بخیر خانم دکتر
    ببخشید جسارتا بنده هنگام مدفوع کمی درد دارم و حتی خونریزی هم هنگام مدفوع داشتم که می ترسم عفونت وارد خون بشه ، در ضمن گوشت اضافه هم زده
    لطفا راهنمایی کنید چکار کنم ؟
    ممنون میشم

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا می باشید.

  40. Avatar photoکمبیز گفت:

    سلام من از بچگی درحاشیه مقعدم خارش شدید داشتم با انگشت خارش میدادم تا به مرور زمان کاربه اشیاکلفت رسید ومقعدم خیلی باز شده تاجایی وحتی چند بارهم بادوستام رابطه مقعدی داشتم حالا به سن۴۵سالگی رسیدم فکر خیلی گشا داده واحساس میکنم به مرورزمان اختیار دفع گاز و….رااز دست میدهم آیا امکان عمل جراحی رودارم درحال حاظر با ورزش کگل میتونم یه مقدار کنترل مقعدم راداشته باشم چون اهل یکی ازشهرستانهای مرزی عراق هستم امکان مراجعه به مطب رو کم‌درآمد با یک دفعه مراجعه میشه عمل بشم وهزینه عمل جراحی چقدرهستایا دفترچه روستایی به کارمیاد

  41. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام خانم دکتر من درد زیادی در ناحیه مقعد دارم چکار کنم ..چ چیزی استفاده کنم .. راهم دوره میتونید انلاین ویزیت کنید و دارو تجویز کنید؟

    1. بله امکان ویزیت آنلاین با واتساپ برای بیماران راه دور وجود دارد. لطفا با مطب تماس بگیرید که شما را راهنمایی کنند.

  42. Avatar photoلیلا گفت:

    باسلام خانم دکتر عزیز من یک هفته هست موقع دفع بسیار مقعدم درد داره و مثل اینکه دارم سنگ دفع می کنم، بعد از دستشویی تا یک روز مقعدم درد می گیره، میخواستم بدونم هموروئید هست؟؟

    1. ممکن است هموروئید و شقاق باشد. حتما به یک متخصص مراجعه کنید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند. بعد از هر دفع مدفوع 10 دقیقه درلگن آب گرم بنشینید و مصرف آب و فیبر را افزایش دهید.

  43. Avatar photoحسین بداقی گفت:

    سلام انگشت کردن مقعد زیاد عوارض دارد یا گشادی هم میشود

    1. علاوه بر آسیب به عضله مقعد ممکن است به زخم شقاق مقعدی و هموروئید و دیگر بیماری های نشیمنگاه نیز مبتلا شوید.

  44. Avatar photoMobi گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من چند سالی میشه ک یه تیکه از ناحیه مقعدم متورم شده بعد یه مدت خون ریزی از ناحیه مقعد گرفتم ولی بعد یه تایمی خونریزی بهبود پیدا کرد یه دونه ریزی ایجاد شد و الا اون دونه رشد کرده و دوتا شده یعنی درواقع با اون قسمت متورم شده میشه سه تا سوالم اینه ک این مشکلم بواسیره یا سرطان مقعد؟!با لیزر خوب میشه ؟امکان برگشت مجددش هست؟

    1. لازم است معاینه شوید. اگر مشکل شما بواسیر یا همان هموروئید باشد با لیزر هموروئید درمان بدون عود و بازگشت انجام می شود. توجه کنید که اگر علت بروز هموروئید رفع نشود امکان بروز هموروئید بعد از چند سال از ناحیه دیگری از مقعد امکانپذیر است. برای مثال بیمارانی که یبوست یا اسهال مزمن دارند بعد از چند سال مجدد دچار هموروئید و شقاق می شوند.

  45. Avatar photoزهرا گفت:

    من سال ۹۹ با همسرم توی تلگرام دوست شدم و از من درخواست رابطه از پشت کرد و یک سال با من این رابطه داشت و بعد از یکسال من بی اختیاری مدفوع پیدا کردم و دیگه نذاشتم رابطه از پشت داشته باشه و این بی اختیاری مدفوع ادامه داره و الان ۴ ساله من هنوز این بیماری دارم و مدفوع من نمیاد و با انگشت در میارم و ۴ ساله اینکارو میکنم و گشاد شده و هر غذایی و میوه ای میخورم بلافاصله باید دستشویی برم الان باید چی کار کنم

    1. از ایجاد رابطه مقعدی خودداری کنید. برای دفع مدفوع از انگشت استفاده نکنید. اگر دچار هموروئید و شقاق مقعدی باشید ممکن است با داروی قوی درمان شوید. اما اگر عضلات مقعد ضعیف شده باشد برای شما تمرین کگل و بیوفیدبک تجویز خواهد شد.

  46. Avatar photoArsam گفت:

    درود و خسته نباشید ،خانم دکتر من همروئید گرید 3داشتم منتها درد نداشتم اما ی مدت حین نشستن احساس بوی بد میکردم برا همین ب یه پزشک مراجعه و با لیزر همروئیدم عمل کردن اما الان با گذشت 6ماه هنوز حین نشستن اون بو مجدد میاد با اینکه روی کنترل مدفوع و گازم مشکلی ندارم هیچ ترشحی هم ندارم حتی ب یه پزشک دیگه مراجعه مورد کولونسکوپی و اندوسکوپی قرار گرفتم که مجدد مشکلی گفتن ندارم اما ی برآمدگی که بافت نرم داره سمت راست مقعدم هست که هیچ دردی نداره حتی دست میزنم کاملن نرمه و دقت کردم حین نشستن متورم میشه ولی بازم دردی ندارم لطفن راهنمایی کنید چیکار کنم ب خاطر اون بو نمیتونم داخل جمع برم یا با دوستام برم بیرون رو صندلی میشینم بعد ی مدت اون بو میاد مخصوصن وقتی آفتاب میخوره رو جای که نشستم بوش اونجا میمونه دارم دیوونه میشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *