اطلاعات عمومی پزشکی

چطور از شیاف بیزاکودیل استفاده کنم

چطور از شیاف بیزاکودیل استفاده کنیم

توجه کنید که این مطلب برای بالا بردن اطلاعات بیمارانی که متخصص برای آنها شیاف بیزاکودیل را تجویز کرده است منتشر شده است. استفاده بدون تجویز پزشک از این شیاف می تواند خطرآفرین و مضر باشد. برخی سوال می کنند که شیاف بیزاکودیل برای چیست؟ استفاده از شیاف بیزاکودیل برای تسکین یبوست، خالی کردن وآماده سازی روده برای جراحی یا معاینه روده یا مقعد است.

هنگام استفاده از شیاف بیزاکودیل آن را دور از دسترس اطفال نگه دارید. دمای اتاق زیر 25 درجه سانتیگراد مناسب نگهداری این دارو است. همچنین مانند سایر مواد دارویی پس از تاریخ انقضا قابل مصرف نمی باشد.

عوارض جانبی که بعد استفاده از شیاف بیزاکودیل در فرد مشاهده می شود معمولا نیازی به مراقبت پزشکی ندارد. اما در صورت آزار دهنده بودن به درمانگاه یا متخصص جراحی خود مراجعه نمایید. این شیاف معمولا قبل از عمل جراحی هموروئید، شقاق و فیستول و آبسه مقعدی تجویز می شود تا بیمار حین عمل و یا تا یک روز بعد از عمل نیاز به اجابت مزاج نداشته باشد.

استفاده از شیاف بیزاکودیل

استفاده و روش باز کردن شیاف بیزاکودیل

اهمیت استفاده از شیاف بیزاکودیل طبق دستور پزشک

میزان استفاده از شیاف بیزاکودیل نباید بیشتر از دستور پزشک یا متخصص جراحی معالج شما باشد. استفاده طولانی مدت باعث می شود بدن برای حرکت منظم روده وابسته به ملین بوده و به روده آسیب رسانده و باعث سوء تغذیه شود. همچنین از نظر تعادل میزان آب و نمک در بدن مشکل ایجاد کند.

اگر شیاف نرم به نظر می رسد، آن را یک یا دو دقیقه درون بسته بندی فویل نگه دارید. اگر ظرف 12 ساعت بعد از استفاده حرکتی در روده ندارید یا خونریزی روده را تجربه کردید، با پزشک یا متخصص جراحی خود تماس بگیرید. این ممکن است نشانه هایی از یک وضعیت جدی تر باشد.

چگونه شیاف بگذاریم

چگونه شیاف بگذاریم 1-شستن دست ها 2-باز کردن غلاف شیاف 3-خوابیدن به پهلو و جلو آوردن و خم کردن یک پا 4- گذاشتن شیاف

نحوه استفاده از شیاف بیزاکودیل

استفاده از شیاف بیزاکودیل فقط از طریق مقعد می باشد. دست ها را قبل و بعد از استفاده بشویید. برای استفاده از شیاف بیزاکودیل از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. بسته بندی فویل را جدا کنید.
  2. نوک شیاف را ابتدا با آب شیر سرد مرطوب کنید تا استفاده از آن آسان شود.
  3. به پهلو دراز کشیده و زانوی خود را به سمت سینه خود جمع کنید.
  4. دستکش دست کنید.
  5. با استفاده از انگشت خود، شیاف را ابتدا به سمت راست روده فشار دهید.
  6. به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر نمایید.

اگر احساس می کنید که ممکن است شیاف به یکباره بیرون بیاید، به اندازه کافی زیاد وارد نشده است و باید بالاتر فشار داده شود. استفاده از شیاف بیزاکودیل را بیشتر از آنچه توسط پزشک یا متخصص جراحی تجویز کرده اند استفاده نکنید. در مورد نحوه استفاده از این دارو برای کودکان با پزشک متخصص اطفال صحبت کنید. توجه کنید که گذاشتن شیاف برای کودکان به زور مجاز نیست و ممکن است

استفاده از شیاف بیزاکودیل برای کودکان

نحوه گذاشتن شیاف

سوالات متداول درباره استفاده از شیاف بیزاکودیل

1-در صورت فراموشی یک نوبت استفاده از شیاف بیزاکودیل چه باید کرد؟

اگر طبق برنامه منظم دارو را مصرف می کنید وقتی یک نوبت را فراموش کردید همان لحظه که یادتان افتاده استفاده کنید. اما اگر در زمان مصرف نوبت بعدی یادتان افتاد همان نوبت را مصرف کنید دیگر نیازی به استفاده نوبت قبلی نیست. شیاف را دو برابر مصرف نکنید.

2-قبل از استفاده از شیاف بیزاکودیل به چه مواردی باید دقت شود؟

اگر قصد بارداری دارید در مورد عوارض و فواید استفاده از شیاف بیزاکودیل از پزشک خود مشورت بگیرید. فقط یک هفته از شیاف بیزاکودیل استفاده نمایید. تنها در صورتی که زیر نظر پزشک متخصص باشید می توانید بیشتر از یک هفته از این شیاف مصرف کنید. مصرف بدون تجویز پزشک جدا ممنوع می باشد.

3-نحوه استفاده از شیاف بیزاکودیل در کودکان و افراد بالغ به چه صورت است؟

در صورت تجویز پزشک، برای کودکانی که زیر دو سال سن دارند نصف شیاف 5 میلی گرمی و برای کودکانی که در بازه سنی 2 تا 11 سال هستند، مصرف 1 تا 2 شیاف 5 میلی گرمی توصیه می شود. میزان مصرف روزانه افراد بالغ باید یک شیاف 10 میلی گرمی باشد. به هیچ عنوان این دارو را بدون تجویز پزشک برای کودکان و درمان یبوست کودکان استفاده نکنید.

4-آیا استفاده از شیاف بیزاکودیل دارای علائم و عوارض جانبی است؟

از علائم احتمالی این دارو می توان به نفخ، تغییر رنگ ادرار، خارش، سوزش یا تورم مقعد، گرفتگی شکم اشاره کرد. اگر بعد از استفاده با عوارضی مانند اسهال، ضعف عضلانی، حالت تهوع ، استفراغ، کاهش وزن غیرمعمول روبرو شدید باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.

5-مصرف چه چیزی ممکن است با استفاده از شیاف بیزاکودیل تداخل داشته باشد؟

لیستی از تمام داروها، گیاهان دارویی، داروهای بدون نسخه یا مکمل های غذایی مورد استفاده خود را به ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود بدهید. همچنین اگر سیگار می کشید، الکل می نوشید یا از داروهای غیرقانونی استفاده می کنید، به آنها بگویید. بعضی داروها ممکن است با داروی شما تداخل داشته باشند.

6-شیاف بیزاکودیل برای یبوست چگونه مصرف می شود؟

مصرف یک عدد شیاف بیزاکودیل برای یبوست به این شکل است که در همان 10 تا 45 دقیقه اول مصرف، شروع به نرم کردن مدفوع و تحریک حرکات دودی روده می نماید. اثر این شیاف بین 6 تا 12 ساعت در بدن بیمار باقی می ماند. افراد بزرگسال می توانند بین 1 تا 1.5 شیاف بیزاکودیل را در روز مصرف کنند.

7-آیا بهترین شیاف برای یبوست بیزاکودیل است؟

بهترین شیاف برای یبوست بیزاکودیل نیست. این شیاف اثری فوری و در عین حال موقت دارد. به همین دلیل برای رفع موقت و فوری یبوست و یا تخلیه روده قبل از جراحی استفاده می شود. برای درمان یبوست یک رژیم غذایی سالم ضروری است. همچنین تشخیص دقیق علت یبوست و درمان اصولی در دراز مدت مشکل بیمار را رفع خواهد کرد.

8-چند دقیقه بعد از شیاف بیزاکودیل به دستشویی برویم؟

حداقل 3 الی 4 ساعت طول می کشد که شیاف بیزاکودیل اثر کند. همچنین لازم است حداقل 2 ساعت صبر کنید که شیاف جذب شود. بنابراین حداقل تا 2 ساعت بعد از استفاده از شیاف صبر کنید و اگر احساس دفع داشتید به دستشویی مراجعه کنید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

114 دیدگاه برای “چطور از شیاف بیزاکودیل استفاده کنم

  1. Avatar photoپدرام اصل گفت:

    سلام
    توضیح کاملی بود تشکر می کنم

    1. سلام از قدردانی شما سپاسگزارم.

      1. Avatar photoعلی گفت:

        سلام
        من میخاهم شیاف ذوب کنم به مایعش نیاز دارم
        امکانش هست شیافت تبدیل به مایع کرد اگه روشی میدونی ممنون میشم

        1. سلام اگر شیاف در هوای گرم و خارج از یخچال قرار بگیرد ذوب می شود.

  2. Avatar photoمحمدقلیان گفت:

    سلام ممنون از توضیح کامل شما
    پدر بنده ۸۰ سال دارند به طور وراثتی معمولا تمام فامیل پدری یک یبوست تقریبی دارند منتها پدرم از موقعی که سرطان رکتم گرفتن و کم تحرک شدن یبوست ایشان شدت گرفته وبعضی مواقع بسیار سخت مدفوع خارج میشود البته بعد از سه الی چهار روز آیا از بیزاکودیل ۱۰ میشود استفاده کرد و اگر راه بهتر هست ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. سلام بیماری که 3 روز بیشتر است که اجابت مزاج نداشته است باید توسط یک پرستار یا بهیار با تجربه تنقیه شود. از خود درمانی پرهیز کنید تا بیشتر از این به بافت مقعد ایشان آسیب نرسانید.

  3. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    بنده میخام شیاف ذوب کنم به مایع اون نیاز دارم
    اگه روشی هست که بهاش میشه شیافت ذوب کرد بگی ممنون میشم

  4. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر.
    دختر من 10 سالشه و چهار روزه یبوست داره .
    انواع غذاهای فیبر دار و ملین های خانگی را دادیم اثر نکرد ,شبها دل درد میشه تا صبح. الان از داروخانه شیاف بیزاکودیل ناژو 5 رو گرفتم .
    بنظر شما استفاده کنم.
    ممنون
    البته بع

    1. سلام خیر استفاده نکنید. از یک پرستار یا بهیار با سابقه برای انجام عمل تنقیه به طور اصولی کمک بگیرید.

  5. Avatar photoجلیل گفت:

    با سلام وقتی شیاف بیزا کودیل بزرگسالان ۱۰میلیگرم رو استفاده می‌کنیم در کنارش میشه از قرص سی لاک استفاده کرد یا قرص بیزا کودیل ۵ میلی گرم

    1. استفاده از این دارو به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک معالج توصیه نمی شود. قرص سیلاکس هم بسیار قرص قوی می باشد که بهتر است استفاده نشود.

  6. Avatar photoسعید گفت:

    باسلام و تشکر از توضیحات جامع جنابعالی
    بنده کنولوسکوپی دارم و داروها و پودرها را نوشته اند … سوالم اینه: دکتر چهار عدد قرص بیزاکودیل و دو عدد شیاف بیزاکودیل10 را نوشته اند. در صورتی که در دستور مصرف آمده : طی سه دوره سه ساعته شش قرص (هر دفعه دو عدد قرص همزمان) مصرف شود؛ چیزی در رابطه با مصرف شیاف ها نیامده، همزمان دو عدد شیاف را به جای قرص استفاده کنم؟؟؟ لازم به ذکر است دسترسی به پزشک تا فردا صبح و موعد انجام کنولوسکوپی میسر نیست.
    ممنون از راهنمایی های شما پزشک عزیز.

    1. این مورد را باید از داروخانه که داروها را گرفته اید بپرسید یا از پزشک معالج. آنچه که روشن است هر دو را باید مصرف کنید وگرنه هر دو مورد را برای شما تجویز نمی کردند. از یک داروخانه دیگر بخواهید که نسخه شما را به درستی برای شما بخوانند.

  7. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر.وقتتون بخیر خسته نباشید.
    من بواسیر دارم.الان دو روزه نمیتونم اجابت مزاج کنم.یعنی حدود یه هفتس اجابت مزاج نکردم ودو روزه نیاز دارمولی نمیشه
    رفتم شیاف بیزاکودیل گرفتم.ایا مصرفش میتونه کمکی به من بکنه؟

    1. سلام بهتر است از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید. شیاف بیزاکودیل را به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک استفاده نکنید.

  8. Avatar photoگيتى گفت:

    شياف بيزاكوديل يكبار اشتبها در واژن استفاده شده ايا زيادى دارد

    1. سلام به یک متخصص زنان مراجعه کنید تا وضعیت واژن را بررسی کنند.

    2. من 20 روز است دچا ر یبوست شدم ودیروز شب آنقدر اذیت شدم مادرم رفت از داروخانه یبوست 10 آورد ومن هم 2عدد مصرف کردم وبعد از 30 دقیقه حالم وخیم شد نزدیک بود بمیرم ازد رد رفتم دستشویی حالم خیلی بدتر شد ولی بعد از 1ساعت تخلیه کامل شدم آیا امکان دارد دوباره چنین یبوست کثیفی بگیرم خانم دکتر به چه علت اینطوری شدم ممنون راهنمایی ام نماید؟

      1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. علت یبوست دلایل مختلفی دارد و اگر درمان نشود منجر به بروز عوارضی مثل بواسیر و شقاق می شود.

  9. Avatar photoNazanin گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید مادر من ۴روزه جراحی کرده یک روزبعدازجراحی احساس مدفوع بزرگ داشت اما اصلا دفع نمیشد بعدازان الان۴روز است که دفع نداشته است انتهای کمردنبالچه درد زیادی دارد با احساس ورم درشکم ودور زخم جراحی ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام ایشان باید به کلینیک یا جراح معالج خود مراجعه کنند تا برای ایشان عمل تنقیه انجام شود. به هیچ عنوان زور نزنند و از شیاف بیزاکودیل هم استفاده نکنند. تنقیه را خودتان در منزل انجام ندهید ممکن است به ناحیه عمل آسیب برسانید.

  10. Avatar photoرامین گفت:

    سلام وقت بخیر
    من چهار روز پیش عمل هموروئید و فیشر را بصورت همزمان تحت نظر یک متخصص در مطب ایشان و با استفاده از لیزر انجام دادم ، طبق گفته متخصص به دلیل شدت و وسعت مشکل من عمل سنگینی بود .
    روز اول بعد از عمل به شدت خیلی زیادی درد داشتم ، طی چند روز کم کم در کمتر شده اما هنوز بسیار سخت می تونم اجابت مزاج داشته باشم و خیلی باریک و بریده با درد شدید همراهه ، دارو و پماد و … داده و مصرف می کنم ولی واقعا شکمم بالا آمده و نمی تونم دفع کنم از درد

    آیا این طبیعیه و روند بهبودی تا کی ممکنه طول بکشه که بتونم برگردم سرکارم
    ممنونم میشم راهنمایی کنید

    1. سلام شما باید معاینه شوید. اگر مدت زیادی است که به درستی دفع مدفوع نداشته اید لازم است توسط یک پرستار یا بهیار باتجربه عمل تنقیه برای شما انجام شود و از زور زدن جهت دفع مدفوع خودداری کنید.

  11. Avatar photoF گفت:

    سلام من 18 سالمه و چند ماهه دچار یبوست شدید شدم
    هرکاری کردم یبوست برطرف نشده از انواع ملین ها ،روغن کرچک قرص سی لاکس، شیاف و … هم استفاده کردم اما فایده نداشته بنظرتون باید چکار کنم؟

    1. سلام به یک متخصص مراجعه کنید و اگر مدت زیادی است که اجابت مزاج نداشته اید از یک پرستار یا بهیار جهت انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

  12. Avatar photoپریساآقایی گفت:

    سلام ،شما فیستول رکتو واژینال ناقص را هم با لیزر درمان میکنید ؟از بالانزدیک دهانه واژن بسته هست واز پایین به چین مقعد سرباز کرده ،

  13. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر
    بنده سه روز است اجابت مزاج به حد طبیعی نداشتم
    و در حد خیلی ناچیز آیا میتوانم از این شیاف استفاده نمایم

    1. سلام خیر از این شیاف استفاده نکنید زیرا احتمال دارد دچار زخم و حتی خونریزی شوید. از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

  14. Avatar photoباران گفت:

    سلام ، دختر من شش ساله هست و در یکسالگی تحت عمل قرار گرفته و از شش روزگی تا یکسالگی کولوستومی داشته ، هنوز هم زیر نظر دکتر جراح هست و از سه چهار سالگی هر روز ملین لاکتلوز مصرف میکنه ، الان دو هفته هست که دکتر به خاطر جمع شدن مدفوع زیاد در کولون شیاف بیزاکودیل رو علاوه بر شربت لاکتولوز تجویز کرده
    میخاستم نظرتون رو در مورد این درمان بدونم
    ممنونم

    1. سلام من برای کودکان شیاف بیزاکودیل تجویز نمی کنم. درضمن بیمار شما را هم معاینه نکرده ام. بعد از معاینه می توان تشخیص داد.

      1. Avatar photoکیوان گفت:

        بندرعباس دکتر خوب میشناسید معرفی کنید پسرم ببرم برای معاینه

        1. سلام خیر متاسفانه. در اینترنت متخصص جراحی عمومی سرچ کنید. برای ویزیت آنلاین هم می توانید از مطب من وقت بگیرید.

  15. Avatar photoمازيار گفت:

    سلام و عرض ادب،
    بنده ٣٢ سال سن دارم از بچگي با بيماري هموروئيد در ناحيه ركتوم دست و پنجه نرم ميكردم، سال ٨٩ بخاطر آبسه پريانال جراحي شدم، همزمان ٢-٣مرتبه هم براي هموروئيد زير تيغ جراحي رفتم، چند سال بعد كيست مويي ايجاد شد و همزمان باهاش از طريق متخصص متوجه پرولابس روده شديم، ٢بار جراحي شدم و هر ٢بار ناموفق بوده، بدستور پزشك نزديك به ٣-٤سال هستش كه سيلاكس مصرف ميكنم و هربار اجابت مزاج برام بسختي و زجر فراوان انجام ميشه، بنده اي كه هر روز اجابت مزاج داشتم الان به هفته اي نهايت ٢بار رسيده.
    خواستم بدونم توصيه شما چي هست؟ واقعأ ديگه خسته شدم از اين وضعيت

    1. سلام وضعیت گوارش شما باید دائما بررسی شود و تحت نظر یک فوق تخصص و یک متخصص تغذیه باشید.

  16. Avatar photoکیوان گفت:

    سلام خانم دکتر پسر من چند ساله یبوست داره معده درد گرفته خوب نمیشه به نظر شما از چه دارویی برای معده استفاده کنه شیاف بیزاکودیل ۵بهش میدن با شربت معده ادی ژل اس چکار کنم الان شرایط کرونا بد شده بیارمش تهران ما بندرعباس هستیم ممنون میشم راهنمایی کنید

  17. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    ببخشید مشکل هموروئید دارم الان یک هفته است دارو مصرف میکنم ولی همچنان زمان دفع مشکل دارم و همراه خونریزیه
    به نظر شما باید عمل کنم ؟
    برای مشکل یبوست میتونم شیاف بزنم ومیشه شیاف دو سه تا در روز مصرف کرد؟
    ممنون

    1. سلام شدیدا از خوددرمانی هموروئید پرهیز کنید. زیرا استفاده غلط و نا به جا از این داروها می تواند وضعیت بیمار را بدتر کند و کار بیمار را به جراحی بکشاند. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید. در صورتی که با مصرف داروی قوی و اصولی و رعایت رژیم غذایی بهبودی حاصل نشد توصیه می کنم لیزر هموروئید با لیزر پرتوان نزد یک متخصص ماهر و باتجربه در این زمینه را انجام دهید.

  18. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام من حدودا ۳ هفته میشه ک اصلا دستشوییم نمیگیره(مدفوع) خودم شب ها میرم دستشویی و فقط مقدار کمی دستشویی میکنم و احساس میکنم هنوزم دستشویی دارم ولی نمیتونم دفع کنم.رفتم دکتر بهم شیاف بیزاکودیل و قرص انگل داد شیاف هم گذاشتم ولی بازم کم دفع مدفوع دارم.مشکلم چیه ب نظرتون

    1. سلام لازم است رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و به یک متخصص مراجعه کنید و مطمئن شوید که دچار هموروئید و شقاق نمی باشید.

  19. Avatar photoفرح گفت:

    سلام خسته نباشید من هفته۸بارداری هستم و از قبل دچار کم کاری شدید روده بودم الان دیگه از شیاف و‌سی لاکس و داروهای ملین استفاده نمیکنم ،اما حدودا۱۲روزه دسشویی نرفتم و حالت تهوعم خیلی شدید شده ایا میتونم ی شیاف بیزاکودیل استفاده کنم؟

    1. سلام از این شیاف استفاده نکنید. از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک خودتان این کار را انجام ندهید زیرا ممکن است به بافت مقعد و روده آسیب برسانید. بگیرید.

  20. Avatar photoکریم گفت:

    سلام پسرمن از بچگی یبوست داشت یه دکتر جراحی هم کرد الان ۸ سالشه هنوز این مشکل رو داره 7روز یکبارمدفوع میکنه خواهش راه چاره برام بزار

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا باید علت یبوست مشخص شود. از خوددرمانی به شدت پرهیز کنید.

    2. Avatar photoطلا گفت:

      سلام خانم دکتر، من پنج روز پیش عمل فیبروم داشتم روز بعدش پرستار شیافم کرد تا معده ام کار کنه ولی از شبش تا الان دچار سوزش و التهاب و درد شدید مقعد شدم هر نوع پمادی که سراغ داشتم استفاده کردم تأثیری نداشته. لطفا راهنماییم کنید سپاسگزارم

      1. سلام حتما این مورد را با جراح معالج خود درمیان بگذارید و از ایشان بخواهید که برای شما داروی مناسب تجویز کنند. مصرف داروهای مقعدی بدون تجویز پزشک می تواند عوارض متعددی داشته باشد. ناحیه را با مقدار بسیار کمی روغن نارگیل یا آلوورا چرب کنید. هر روز دفع مدفوع نرم داشته باشید.

  21. Avatar photoAsal گفت:

    سلام از شیاف بیزوکودیل برام یبوست شدید هست سن ۶۰ سال هست و بدون نسخه داده میشه

    1. سلام پزشکان در حد امکان این شیاف را تجویز نمی کنند مگر در مواقعی که می خواهند قبل از عمل روده های بیمار را پاکسازی کنند. بنابراین از مصرف بدون نسخه پزشک اکیدا خودداری کنید تا دچار عوارض نشوید.

  22. Avatar photoAsal گفت:

    سلام خانم دکتر شما عمل فتخ ناف رو هم انجام میدید هزینه اش چقدره بدون بیمه و کدوم بیمارستان ممنون میشم

  23. Avatar photoرضا گفت:

    سلام آیا از شیاف میشه برای انگل مقعدی استفاده کرد؟

    1. سلام خیر ارتباطی به هم ندارند. از خوددرمانی پرهیز کنید. از یک متخصص وقت بگیرید. لازم است کشت کامل مدفوع انجام شود و نوع انگل مشخص شود سپس داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  24. Avatar photoمجید گفت:

    سلام وقت بخیر خانوم دکتر. من مشکل شقاق یا فیشر پیدا کردم و خیلی دردناکه. و غذا هم فقط سبزیجات آبپز استفاده میکنم. مشکل یبوست ندارم ولی الان چون دردناک هست میترسم برم برای اجابت مزاج یه مقدار خشک شده مدفوعم میتونم شیاف بیزاکودیل استفاده کنم یا برای شقاق یا فیشر منع مصرف داره؟

    1. به هیچ عنوان از این شیاف استفاده نکنید ممکن است التهاب و زخم و فشار بر ناحیه مقعد را تشدید کند. از یک پرستار یا بهیار باتجربه جهت انجام عمل تنقیه یا انما کمک بگیرید. برای درمان شقاق نیز از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. روزی 10 لیوان آب نیز بنوشید. ناحیه را با مقدار کمی روغن نارگیل یا آلوورا چرب کنید.

  25. Avatar photomohsen گفت:

    سلام من میخوام کولونوسکپی انجام بدم دکترم برام پودر پیدرولاکس نوشته مصرف کنم از این شیاف هم برام نوشته ولی نمی دونم مصرفش چند عد در روز هست وابا میشه همزمان من با پیدرولاکس استفاده کنم؟

    1. سلام طبق دستور پزشک معالج داروها را مصرف کنید. دستور مصرف در نسخه پزشک نوشته شده است و داروخانه پس از خواندن نسخه پزشک شما را راهنمایی می کنند.

  26. Avatar photoن گفت:

    سلام خسته نباشید از چهارشنبه شب من دفع مدفوع نداشتم و امشب هم شیاف گلیسیرین گذاشتم اما انگار فایده نداشت حس خیلی بدی دارم باید واقعا چیکار کنم

  27. Avatar photoاسما سالار گفت:

    سلام خانم دکتر نوزادم دوماهشه از یک ماهگی شکمش هفته ای کار میکرد خیلی گریه میکرد دل درد میشد بردمش متخصص شیاف بیزاکودیل دادن براش نصف شیافو بزارم براش گذاشتم خوب بود الان دوباره همینجوری شده بنظرتون بزارم دوباره براش ؟

    1. به هیچ عنوان از این شیاف مجدد استفاده نکنید و به متخصص اطفال مراجعه بفرمایید.

  28. Avatar photoشمیم گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده اشتباها به جای شیلف دیکلوفناک از شیاف بیزاکویل استفاده کردم. اثرش تا چه زمانی باقی می مونه ؟؟ خطرناک که نیست

    1. اثر آن تا یک روز باقی می ماند. غذای پرفیبر استفاده کنید که اسهال نگیرید.

  29. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانوم دکتر پسر من 6سالش بخاطر یکی دو دفع یبوست داشته سخت مدفوع میکرد این باعث ترسش شده نمیره دستشویی میمونه اذیت میشه من از شیاف بیزاکودیل استفاده کردم بعد ازاون هرروز رفت دستشویی بعداز سه دوباره نمیره میترسه می‌خوام بدونم چیکار کنیم این ترس ازش دور بشه بیزاکودیل ضرر داره استفاده کنیم ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بیزاکودیل به شدت عوارض دارد و فقط برای افراد سالمند و افرادی که قرار است جراحی کنند تجویز می شود. احتمالا به دلیل یبوست و استفاده از این شیاف کودک شما دچار زخم شقاق و حتی هموروئید در ناحیه مقعد شده است و به همین دلیل از دفع مدفوع خودداری می کند. حتما از یک متخصص برای ایشان داروی مناسب بگیرید. آب و میوه زیاد به ایشان بخورانید و غذاهای یبوست زا به کودک ندهید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت آنلاین بگیرید و کودک را در شرایط کرونا به مطب و بیمارستان نبرید.

  30. Avatar photoبدون نام گفت:

    سلام دخترم ۱۶ سالشه دو روز پیش یبوست داشت ولی خوب شد البته خیلی درد کشید ولی متاسفانه از فرداش دوباره همون مشکلو پیدا کرد الان خیلی از درد ب خودش میپیچه ولی میگه هنگام دفع میترسه چون سوزش شدید داره الان چکار کنه

    1. احتمالا بر اثر یبوستی که داشته اند دچار زخم شقاق شده اند و در مواقعی که یبوست هم ندارند در هنگام دفع دچار درد و سوزش می شوند. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع داروی مناسب دریافت کنند و رژیم غذایی مناسب داشته باشند سریع درمان می شوند.

  31. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقت بخیر دکتر من ۲۲سالم هست
    مبتلا به کرونا شدم بعداز مصرف داروهایی که دکتر برام نوشته بود دچار یبوست شدید شدم الان دوهفته ای میشه شکم در طول روز کار میکنه ولی زیاد نه
    وهنگام دفع با درد و سوزش خیلی زیادی همراه هست
    اونقدر حالم بد میشه از درد دیواره مقعدم زخمه باید چیکار کنم؟

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر به موقع اقدام کنید با مصرف داروی به جا و مناسب و افزایش آب و فیبر غذایی می توانید به درمان دست یابید.

  32. Avatar photoمجتبی گفت:

    سلام خانم دکتری ببخشید بنده 40 سال دارم و دوساله که سکته مغزی کردم و بسختی اجابت مزاج دارم الان نزدیک 20 روزه اجابت نداشته ام و تا بحال با تنقیه اجابت میکردم ولی 20 روزه تنقیه هم کارگشا نیستش از شیاف میتونم استفاده کنم ممنونم راهنمایی کنید..

    1. سلام لازم است تحت نظر متخصص باشید و خوددرمانی نکنید. تنقیه و حتی استفاده از شیاف یک روش درمانی دائم برای مشکل شما محسوب نمی شود. بیوفیدبک و فیزیوتراپی کف لگن برای شما می تواند کاربردی باشد.

  33. Avatar photoحسین گفت:

    سلام

    مادر من سرطان دارن این دور که شیمی درمانی کردیم یبوست شدید گرفت حدود چهار روزه عمل دفع نداشته فقط هر بار مقدار خیلی کمی مدفوع دفعه می کنه تو ناحیه مقعد درد شدید داره که بعد از چند ساعت درد ساکت می شه به خاطر شیمی درمانی گفتن نباید تنقیه کرد پودر پیدرولاکس هم زیاد خورده ولی تاثیر زیادی نداشت می تونیم ازاین شیاف استفاده کنیم؟

    1. در این مورد از پزشک متخصص ایشان سوال کنید. زیرا این شیاف بسیار بیمار را اذیت می کند و در مواقع خاص تجویز می شود.

  34. Avatar photoشاکی گفت:

    چرا راهکار تخصصی و منحصر به فرد نمیدین به همه میگید تنقیه کنید و فشار نیارید؟

    1. برای دریافت راهکار تخصصی و منحصر به فرد لازم است توسط متخصص ویزیت شوید. مسلما با کامنت گذاشتن در این سایت درمان نمی شوید و بدون ویزیت بیمار فقط می توان راهکارهای عمومی و اولیه را به شما پیشنهاد داد. یک نسخه برای تمام بیماران کاربرد ندارد و حتی می تواند برای برخی بیماران خطرناک باشد. به خصوص استفاده غلط و نا به جا از شیاف ها و پمادها بسیار خطر آفرین است. متاسفانه امتحان این داروها مجانی نیست و به قیمت سلامت بیمار تمام می شود. این مطلب برای بیمارانی نوشته شده است که متخصص شیاف بیزاکودیل را برای آنها تجویز کرده است و حالا به دنبال روش صحیح استفاده از آن می باشند.

  35. Avatar photoزهرا موسی زاده گفت:

    سلام خسته نباشید من به ااشتباه از شیاف بیزاکول به جای شیاف مسکن استفاده کردم مشکلی پیش میاره؟؟

    1. بله ممکن است منجر به بروز التهاب شود. از غذای پرفیبر و لگن آب گرم استفاده کنید.

  36. Avatar photoعلی گفت:

    سلام وقت بخیر من چند روز شده بعد هنگام وبعد از دفع مدفوع خون در مدفوع خود می‌بینم حتی هنگام دفع نیز با درد وخون ریزی می‌باشد امروز رفتم داروخونه و شیاف به من داد اسمش بیزاکودیل بزرگسال هست اما بلافاصله بعد از گذاشتن دل درد دل پیچه و اسهال شدم وخونریزی آیا باید به دکتر مراجعه کنم یا طبیعی هست لطفاً راهنمایی کنید چیکار کنم ممنونم 🙏🙏🙏

    1. عجیب است که کارشناس داروخانه بدون تجویز پزشک این شیاف را به شما توصیه کرده است. درضمن استفاده از این شیاف منجر به بدتر شدن وضعیت شما شده است و لازم است حتما به یک متخصص مراجعه کنید. به هیچ عنوان داروهای مختلف را از داروخانه نگیرید و روی ناحیه تست نکنید. ممکن است عوارض جبران ناپذیری ایجاد نماید.

  37. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دچار بواسیر درجه 4 به همراه یبوست طولانی مدت بودم …4روز پیش عمل کردم…از 4 روز پیش باز دفع نداشتم شربت لاکسی ژل به همراه غذاهای فیبر دار این دو سه روزه استفاده کردم…احساس میکنم اول مدفوعم خیلی خشکه و جرات دفع ندارم…چه راهی پیشسنهاد میدین؟؟؟

  38. Avatar photoعلی کریمی گفت:

    سلام ..مادرم ۳هفته هستش که هیسترکتومی کرده و شب ها که از شیاف استفاده می‌کند پادرد و گر گرفتگی براش ایجاد میشه چه کند؟؟

    1. به یک متخصص غدد مراجعه کنند. احتمالا دچار اختلالات هورمونی شده اند.

  39. Avatar photoمهرنوش گفت:

    سلام
    خانم دکتر مادر من یک هفته پیش زمین خوردن و لگنشون از چهار نقطه دچار ترک و شکستگی شده و نباید حرکت کنن و فقط طاق باز اجازه دارن بمونن، به خاطر عدم تحرک یک هفته میشه که اجابت مزاج نداشتن، دو روز هست که از بیمارستان مرخص شدن. بیمارستان کاری انجام نداد و فقط گفتن ملین مصرف بشه، برای اینکه اجابت مزاج داشته باشن چکاری میتونیم انجام بدیم؟

    1. توصیه می کنم هر روز در یک ساعت مشخص مثلا یک ساعت قبل یا بعد از نهار برای دفع مدفوع اقدام نمایند. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشند و آب نیز زیاد میل کنند. مصرف قهوه و چای را هم به حداقل برسانند یا کلا مصرف نکنند. استفاده از شیاف ها را توصیه نمی کنم زیرا به بافت مقعد آسیب می رسانند و برای مصرف دائم به هیچ عنوان مناسب نیستند. در صورتی که عمل دفع چند روز به تاخیر بیافتند لازم است از یک پرستار یا بهیار باتجربه جهت انجام عمل تنقیه اصولی کمک بگیرید.

  40. Avatar photoمصطفی مصطفی نیا گفت:

    سلام من چند روز جراحی هموریید انجام دادم و مدفوعم نرم هست ولی بدلیل درد زیاد نمیتونم مدفوع کنم ، حالا باید چکار کنم ؟ آیا تنقیه راهکار است ؟

    1. اگر چند روز است که دفع مدفوع نداشته اید از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام تنقیه کمک بگیرید و به هیچ عنوان خودتان این کار را انجام ندهید. حتما روزی 3 تا 4 بار به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  41. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام چندروز طبیعی خانم دکتر طبیعی تخلیه مدفوع ندارم فقط مجبورم با روغن کرچک و کپسول کرچک کمک بگیرم چکارباید بکنم کمر درد وزیر دل درد گرفتم با عرض معذرت چکارکنم

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. فیبر رژیم غذایی را افزایش دهید و روزانه 10 لیوان آب بنوشید.

  42. Avatar photoم گفت:

    باعرض سلام وخسته نباشید،بنده چندماهی هست میل دستشویی رفتن (مدفوع)روندارم،البته یه ۱۰سالی میشه متادون مصرف میکنم قبلا اینجوری نبودالبته بافشارزیادمدفوع خارج میشدیه چندباری هم دلستر،با آبجوخوردم ،وقتی میرم دستشویی خیلی بایدصبرکنم تامدفوع بیادتااینکه متوجه شدم دورمقعدشکاف زده بیرون رفتم داروخانه پمادآنتوهمورئیدروگرفتم درومقعدخوب شده ولی متاسفانه هفته ای شایدیه بارمدفوع دارم اونم بایدمدتی بشینم تاپام احساس خواب دارن بعدمدفوع میادمیشه ازشیافت استفاده کردیا داروی دیگه ممنون

    1. حتما به یک متخصص مراجعه کنید. مشکل شما جدی است. حتما باید مشکل یبوست رفع شود و هر روز دفع مدفوع داشته باشید. به علاوه لازم است برای درمان هموروئید و شقاق به متخصص مراحعه کنید که درمان اصولی انجام شود. داروهای مختلف را بدون تجویز متخصص تست نکنید.

  43. Avatar photoداریوش گفت:

    سلام.
    در چند روز آینده قرار هست کولونوسکپی انجام بدم.
    دارو هایی که دادن شیاف بیزاکودیل همراه با قرصش و پورد هست و گفتن همه اینا رو در یک روز باید استفاده کنم.
    حالا به دلیل شقاقی که دارم و تبدیل به فیستول شده و به شدت درد داره و خونریزی هم داره آیا اینا رو استفاده کنم اوضاع بدتر نمیشه؟

    1. این مورد را با پزشک خود درمیان بگذارید که دچار اسهال شدید نشوید. اگر دچار فیستول شده اید ممکن است نیاز باشد ام آر آی فیستول انجام دهید و نیاز به کولونوسکپی را متخصص جراحی معالج تشخیص می دهند.

  44. Avatar photoPaeizeh گفت:

    ممنون از شما
    برای استفاده پیش از کولونوسکوپی تفاوتی که نداره از این نوع یا هموروئید استفاده بشه؟

    1. برای انجام کولونوسکپی طبق دستور پزشک معالج عمل کنید و هر دارویی که ایشان پیشنهاد می کنند را استفاده کنید.

  45. Avatar photoفریماه گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز
    همسر من یبوست شدید داره و از دارو و تنقیه و… استفاده می کنه. دوباره یبوست شدید گرفته و شیاف بزرگوار استفاده کردم. ۱۲ ساعت گذشته و اثر نکرده. شکمش هم وزن داره. در ضمن پارکینسون دارن. خیلی ترسیدم باید چکار کنم. سفر هستم دور از ایران و نمی دونم چکار کنم
    تورو خدا راهنمایی کنین

    1. با توجه به این که از داروهای شیمیایی زیادی استفاده کرده اند نیاز است مکمل غذایی اکتیوپروبیوتیک و سبزیجات و فیبر فراوان استفاده کنند که تنبلی روده ایشان درمان شود. حتما تحت نظر یک متخصص تغذیه باشند. اگر در ناحیه مقعد زخم یا هموروئید وجود دارد نیز حتما از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنند. از شیاف بیزاکودیل و داروهای ملین نیز در حد امکان کمتر استفاده کنند و رژیم غذایی سالم را جایگزین کنند. برای انجام تنقیه نیز به یک بیمارستان مراجعه کنید. به هیچ عنوان خودتان این کار را انجام ندهید.

    2. Avatar photoسایه گفت:

      سلام خانم دکتروقت بخیر
      دخترمن ۱۳سالشه قرص مدروکسی پروژسترون مصرف میکنه
      آیا میتونه از شیاف بیزاکودیل ۱۰ استفاده بکنه؟
      واینکه مصرف این شیاف باعث درد هموروئید میشه؟

      1. خیر با یک متخصص مشورت کنید و برای رفع و درمان یبوست یک راهکار درمانی مناسب بگیرید. حتما از غذاهای یبوست زا پرهیز کنند و خوراکی های ملین مثل آلو و نارنگی میل کنند.

  46. Avatar photoyavar گفت:

    سلام من متادون والپرازولام استفاده میکنم هموروئیدهم دارم ایا شیاف بیزاکودیل تداخل دارویی میدهلطفا جواب بدهید

    1. تداخل دارویی ندارد اما این شیاف برای درمان شما نیست. به یک متخصص مراجعه کنید.

      1. Avatar photoنفس گفت:

        سلام دختر من ۱۳ سالشه ۴ روزه که یبوست داره یکسره از درد زیاد گریه میکنه و شب ها نمیتونه بخوابه از شربت و قرص بیزاکودیل استفاده کرده ولی اثر نمیکنه آیا ایرادی داره اگه از شیاف بیزاکودیل استفاده کنه؟

        1. اصلا استفاده از این شیاف را توصیه نمی کنم برای انجام عمل تنقیه از یک پرستار یا بهیار باتجربه کمک بگیرید و حتما برای تشخیص دقیق علت یبوست به یک متخصص مراجعه کنید. احتمالا ایشان بر اثر یبوست شدید دچار شقاق مقعدی هم شده اند که لازم است دارو مصرف کنند.

  47. Avatar photoسجیه گفت:

    من حتی شیاف استفاده میکنم ولی باز هم اثر مطلوب ندارد

    1. حتما به متخصص مراجعه کنید و اصلاح رژیم غذایی نیز فراموش نشود.

  48. Avatar photoنادر آقایی گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده روزانه یک تا دوعدد سی لاکس مصرف میکنم ولی بسختی دفع دارم ( بصورت پشگل شتری ) راه درمان چیست لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. استفاده بیش از اندازه و غیر اصولی از ملین ها منجر به بروز تنبلی روده می شود. حتما روزانه 10 لیوان آب میل کنید و رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. اگر مشکل شما طی یک هفته حل نشد به متخصص مراجعه کنید و داروی مناسب دریافت کنید. از خوددرمانی پرهیز کنید.

  49. Avatar photoیوسفی گفت:

    سلام خانم دکتر
    من چند روزه نمیتونم اجابت مزاج کنم مدفوع محل خروج رو‌بسته ونمی اونم خارج کنم آیا از شیاف میتونم استفاده کنم عمل تنقیه رو‌امکانش نیست انجام‌ بدم لطفا راهنمایی کنید

    1. بدون مشورت و ویزیت پزشک از این شیاف استفاده نکنید. درضمن اگر مشکل شما با مصرف شیاف رفع نشود مجبور هستید که توسط یک پرستار یا بهیار ماهر در این زمینه عمل تنقیه را انجام دهید.

  50. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من مدتی است یبوست دارم به پزشکمتخصص مراجعه کردم کلوسکوپی کرد گفت مشکلی ندارم دارو و شیاف و پماد داد برجستگی که دور مقعد بود و باعث خونریزی میشد خوب شد اما بعد از اتمام داروها دوباره یبوست بسرایم امد (که ارثی هست) وهمان برجستگی کوجک کنار مقعد پیدا شد که ممکنست خونریزی کند یک جراح می‌گوید من عمل میکنم و کمی مجرا را باز تر میکنم تا خروج مدفوع راحتر شود آیا بنظر شما اینکار را بکنم در ضمن در صورت لزوم میتوانم تصویر آن ناحیه را برایتان بفرستم فقط بفرمائید چگونه ارسال کنم با تشکر ویژه

    1. اگر تهران تشریف ندارید می توانید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. حتما برای درمان و کنترل یبوست نیز با یک متخصص گوارش و تغذیه در ارتباط باشید.

      1. Avatar photoمحسن گفت:

        سلام ممنون از توضیحات شما
        بنده شیاف بیزاکودیل استفاده کردم بعد از خالی شدن روده،حدود دو یا سه ساعت بعد یک مایع حالت ژله‌ای مانند از مقعد خارج شد،دو بار استفاده میکنم عین دوبار همین شکل بود
        ممنون میشم توضیح بدید

        1. این وضعیت طبیعی است اما دقت کنید که بدون نسخه پزشک از این شیاف استفاده نکنید که دچار عوارض کمتری شوید. به طور کل تا بیمار نیاز ضروری به این شیاف نداشته باشد مصرف آن توصیه نمی شود.

  51. Avatar photoحمید گفت:

    سلام،
    بنده سوزش ادرار دارم و حس میکنم که مقعدمم میسوزه یکم باهاش.
    نفخ زیاد دارم صدای دل و رودمم زیاد میاد، در روز هم خیلییی کم و بریده بریده و نازک بیرون روی دارم.

    راهنمای میکنید که باید چکار کنم؟

    1. برای سوزش ادرار به یک متخصص اورولوژی مراجعه کنید. برای مشکل گوارش هم به یک متخصص گوارش.

  52. Avatar photoمرتضی گفت:

    سلام وقت بخیر سرکار خانم دکتر من نزدیک به یکماه هستش یبوست گرفتم دفع ندارم هرچی شیاف یا قرص سیلاکس یا خاکشیر با اب جوش میخورم انگار نه انگار باید چیکار کنم.

    1. حتما به یک متخصص جراحی مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *