بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

بخیه های عمل بواسیر

بخیه های عمل بواسیر

روش های مختلفی برای درمان بواسیر وجود دارد. در ادامه متن به بررسی انواع عمل های جراحی بواسیر و مراقبت از بخیه های عمل بواسیر پس از جراحی می پردازیم. بسته به روش جراحی و درمان بواسیر ممکن است از بخیه بواسیر استفاده شود نگهداری از بخیه بواسیر و تمیز نگهداشتن آن نیز به کوتاه کردن دوره نقاهت و کاهش درد بسیار کمک می کند.

در مورد جراحی هموروئید و بخیه های عمل بواسیر چه می دانید؟

عمل جراحی هموروئید، بر آمدگی های رگ ها در اطراف سوراخ مقعد و روده را از بین می برد. روش های متعددی برای درمان بیماری بواسیر وجود دارد. هدف از انجام جراحی محدود کردن جریان خون به آن ناحیه و یا از بین بردن هموروئید است.

هموروئید ها، رگ هایی در اطراف سوراخ مقعد و یا قسمت پایینی روده هستند که ملتهب شده اند.

این بیماری بسیار شایع است و از هر بیست نفر یک نفر به آن مبتلا می شود.

دو نوع مختلف هموروئید داریم که بنا بر محل شکل گیری آن ها نام گذاری می شوند.

هموروئید خارجی در زیر خط دندانه ای سوراخ مقعد شکل می گیرد و هموروئید داخلی در بین خط دندانه ای مقعد و انتهای روده شکل می گیرد.

در بسیاری موارد این بیماری بدون علامت خاصی شکل می گیرد و افراد از شکل گیری آن بی اطلاع اند. ولی در مواردی علائم دردناک ظهور می کند که احتیاج به مراقبت و درمان های ویژه ای دارد.

بخیه هموروئید

علائم هموروئید خارجی:

  • خارش شدید در اطراف سوراخ مقعد
  • احساس درد در مقعد؛ به خصوص هنگام نشستن
  • پیدایش جوش های ریز کنار مقعد

علائم هموروئید داخلی:

  • خون ریزی در هنگام حرکات روده
  • بیرون آمدن هموروئید از سوراخ مقعد که به نام افتادگی یا هموروئید پرولابه مشهور است.

چطور هموروئید را بخیه کنیم

انواع متداول درمان هموروئید

  • استفاده از لیزر پرتوان جهت برداشتن و خارج کردن پاکه هموروئید که نیازی به بخیه ندارد و همزمان با برش محل زخم را ترمیم می کند.
  • عمل جراحی هموروئید با استفاده از وسایل معمول سنتی مثل تیغ جراحی و یا کوتر که بعد از اتمام جراحی بخیه های عمل بواسیر مورد استفاده قرار می گیرد.
  • استفاده از اشعه ماوراء قرمز: با استفاده از نور مادون قرمز لخته خون داخل پاکه رفته رفته کوچک می شود و آثار درد و کبودی در ناحیه از بین خواهد رفت. در این روش اثری از بخیه های عمل بواسیر نیست و بیمار یک قطره خون را هم نخواهد دید.
  • اسکلروتراپی(sclerotherapy):یا همان روش تزریق محلول؛ در این روش با تزریق مواد منعقد کننده مخصوص به زائده آن را کوچک می کنند.
  • دارو درمانی: در این روش برای مدت 10 روز دارو تجویز می شود و اگر بیمار بهبود پیدا کند روش دارو درمانی و درمان خانگی ادامه پیدا خواهد کرد در غیر این صورت یکی از روش های جراحی و یا لیزر درمانی هموروئید پیشنهاد خواهد شد.

چگونه می توان بخیه های عمل بواسیر را تمیز نگهداشت؟

می توان بخیه ها را هر روز با گاز استریل تمیز کرد. شستن ناحیه با شامپو بچه و آب ولرم به طور روزانه توصیه می شود. همچنین نشستن در لگن آب گرم علاوه برا تمیز کردن ناحیه به تسریع بهبودی عمل بواسیر کمک می کند.

از صابون های آنتی باکتریال، الکل، محلول یدین و پراکسید برای تمیز کردن بخیه های عمل بواسیر استفاده نکنید چون بهبود زخم را به تعویق می اندازد.

زخم تان را تا 24 ساعت بعد از عمل خیس نکنید و حمام نروید. برای حمام کردن با پزشک مشورت کنید.

در چند روز اول پس از عمل از انجام دادن فعالیت های سنگین بپرهیزید؛ زیرا این کار موجب آسیب به بخیه های عمل بواسیر می شود.

اگر بخیه های شما از نوع جذبی باشد(که معمولا بخیه های عمل بواسیر از این نوع هستند)، نیازی به کشیدن بخیه نیست و پس از 7 تا 10 روز خود به خود ناپدید می شوند.

باقی انواع بخیه های عمل بواسیر را پزشک به مدت 5-21 روز بنابر تشخیص خود از بین میبرد.

سوالات متداول بخیه های عمل بواسیر

1-تعداد بخیه های عمل بواسیر چقدر است؟

معمولا برای بخیه یک پاکه هموروئید از یک بخیه استفاده می شود. برای مثال اگر متخصص جراحی 3 پاکه بواسیر یا همان هموروئید را خارج کند. 3 بخیه در کل زده می شود. اگر جراحی با لیزر انجام شود و یا بواسیر بزرگ نباشد ممکن است بخیه ای زده نشود.

2-آیا بخیه های بواسیر جذبی است یا باید کشیده شود؟

در عمل جراحی بواسیر از بخیه های جذبی استفاده می شود. در برخی موارد نیز هیچ بخیه ای استفاده نمی شود و پاکه بواسیر بدون این که خونریزی کند با لیزر برداشته می شود.

3-چگونه بعد از عمل از بخیه های عمل بواسیر مراقبت کنیم؟

پس از بازگشت به منزل مطمئن شوید که زخم های شما آلوده نیست. پزشک شما به شما خواهد گفت که چه زمانی باند ها را عوض کنید ولی تعویض هر روزه بانداژ گزینه بهتر و بهداشتی تری است. همچنین نشستن در لگن آب ولرم همراه با مقدار کمی بتادین به تمیز و ضدعفونی نگهداشتن بخیه ها و ناحیه عمل کمک می کند.

4-چقدر طول می کشد بخیه های عمل بواسیر یا هموروئید جذب شود؟

بسته به وسعت عمل و فیزیولوژی و سن بیمار و نوع تغذیه و مراقبت بیمار از ناحیه عمل این مدت زمان متفاوت است. بازه زمانی افتادن و یا جذب بخیه های عمل بواسیر یا هموروئید بین یک تا دو هفته می باشد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

76 دیدگاه برای “بخیه های عمل بواسیر

  1. Avatar photoافرا گفت:

    سلام خانم دکتر من پرستارم 50سال سن دارم هنگام اجابت مزاج به علت هموروئید کمی خونریزی دارم چند پاکه وجود دارد چقدر هزینه عمل میشه من بعد 25سال خدمت بنا به دلایلی سال 88 بیکار شدم وزجرها کشیدم ممنون اگر راهنمای بفرمایی

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. ابتدا برای شما داروی هموروئید قوی تجویز می شود. اگر به درمان دارویی جواب ندهید لیزر هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد. هزینه لیزر بعد از معاینه به طور دقیق اعلام خواهد شد.

  2. Avatar photoمیترا گفت:

    خوب بود

  3. Avatar photoمیترا گفت:

    سوال دارم وقتی بخیه ها تورم میکنن و در قمستی از محل جراحی درزی ایجاد میشود چقدر طول میکشد تا آن درز بسته شود و بخیه ها جذب شده و محل بسته شود .چه توصیه ایی برای بهبود سریع و بسته شدن زخم دارید ؟

    1. سلام مدت زمان بهبود جای بخیه ها به تکنیک و نوع جراحی بواسیر که برای شما انجام شده است دارد. شما باید بعد از یک هفته رو به بهبود باشید و ممکن است این روند دو ماه طول بکشد. هرچند که در جراحی با لیزر این روند نهایت یک هفته الی ده روز طول می کشد. اگر نسبت به یک هفته گذشته وضعیت شما بهبودی نداشته است حتما با جراح معالج خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که محل بخیه ها عفونت نکرده باشد. ممکن است نیاز به کشیدن بخیه داشته باشید در این مورد نیز از جراح معالج خود سوال کنید.

  4. Avatar photoمحمد محمدیان گفت:

    سلام،من لیزر همورئید ترومبوزه انجام دادم، بخیه هم برام زدن؟آیا جراحی لیزر بخیه هم میخوره؟

    1. در برخی موارد که جراحی وسیع است جراح تشخیص می دهد که علاوه بر لیزر هموروئید از بخیه هم استفاده کنید.

  5. Avatar photoمحمد محمدیان گفت:

    سلام،من جراحی لیزر همورئید ترومبوزه انجام دادم، برام بخیه هم زدن، آیا جراحی با لیزر بخیه هم میخوره؟
    و اینکه تاثیری در مدت زمان خوب شدن داره؟

    1. احتمالا جراحی شما وسیع بوده است. اگر جراح تشخیص داده است که از بخیه استفاده کنید مسلما در تسریع بهبودی موثر بوده است.

  6. Avatar photoعلی گفت:

    سلام
    آیا افتیدن بخیه های جذبی اشکالی نه داره ؟حدود سه هفته از عمل ام گذشته و در هنگام دستشوی رفتن هم خیلی درد میگیرم و کمی هم خون بیرون می شود چه توسعه می کنید؟

    1. اگر بخیه ای دارید که باید کشیده شود حتما به موقع به جراح معالج خود مراجعه کنید تا دچار عفونت و عود بیماری نشوید.

  7. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام جراحی ابسه مقعدی انجام دادم!نخ بخیه از مقعد بیرونه و‌ ترشح دارم اینا عادیه؟
    مننون‌میشم جواب بدین

    1. سلام بله عادی هست تا زمانی که نخ یا درن دارید ترشح عادی است. با جراح معالج خود نیز در ارتباط باشید.

  8. Avatar photoموسوی گفت:

    سلام من چهارروزه عمل بواسیر انجام دادم یکی از بخیه هام کنده شده باید چیکار کنم ایا دوباره بخیه میشه زد یانه ؟؟؟؟اگه همین طور بمونه خراب جوش میخوره ؟؟

    1. سلام نباید این اتفاق بیافتد. به جراحی معالج خود مراجعه کنید تا اقدامات لازم را انجام دهند.

  9. Avatar photoآریا گفت:

    سلام ۲۰ روزه عمل هموروید انجام دادم متاسفانه به روش سنتی ۸۰ درصد معقدمو دوختن بخیه های زیادی از داخل بهم زدن ولی یکی از بخیه ها از همون اول یه کمش بیرون میزنه موقع دفع و بسیار تیز و زجر آوره از داخل هم خیلی اذیت میکنن بخیه ها بنظر تون با گذشت ۲۰ روز چقدر دیگه بخیه ها جذب میشن

    1. سلام معمولا بخیه ها بعد از 10 روز کشیده می شوند. درضمن اگر بخیه ها طولانی باقی بمانند ممکن است دچار عفونت شوید. حتما برای ویزیت بعد از جراحی هموروئید به جراح معالج مراجعه کنید تا اقدامات لازم انجام شود.

  10. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام ۵۰روز قبل عمل هموروئید بشکل سنتی داشتم ۱۰روزیه حالت تیزی بخیه حس میکنم و هنگام اجابت مزاج خونریزی دارم پیش پزشک رفتم ولی گفتند طبیعیه و طول میکشه بهبود پیدا کنی،اما بخیه قابل لمسه و دردوخونریزی دارم.فقط پماد ترمیم کننده میزنم

    1. از جراح معالج خود بخواهید که تیزی بخیه را بگیرند و در صورت امکان و در زمان مناسب بخیه را بکشند.

  11. Avatar photoعلی گفت:

    سلام عمل همورویید داشتم سمت راستم پاره شده ازینکه بخیه رو حس میکنم درد دارم و حتی زمان اجابت مزاج خونریزی دارم رفتم ویزیت شدم اما پزشک گفتن طبیعیه،الان راهکارتون چیه لطفا کمکم کنید چون بشدت بخیه و پارگی اذیتم میکنه

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه و بررسی شرح عمل برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. اگر تهران تشریف ندارید می توانید وقت ویزیت بیماران راه دور با واتساپ هماهنگ کنید.

  12. Avatar photoاحمدی گفت:

    سلام خانم دکتر ۶ روزی هست عمل فیستول آنال کردم اما بخیه ها هنوز نیفتادن بعد اینکه پماد بتامتازون بزنم یاخیر؟کمکی به زود افتادن بخیه ها میکنه؟

    1. سلام این مورد را حتما با جراح معالج خودتان در میان بگذارید و بدون اجازه ایشان هیچ دارو یا پمادی استفاده نکنید. ممکن است نیاز به کشیدن بخیه بعد از 10 روز بعد از عمل داشته باشید که نیز توسط جراح معالج یا تحت نظر ایشان انجام می شود. به هیچ عنوان بخیه یا درن عمل جراحی فیستول یا هموروئید را دست کاری نکنید.

  13. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام خسته نباشید من تقریبا یک ماه عمل کردم هم بواسیر و شقاق اما کلا زخم ها خوب شده و بخیه ها جذب شدن ولی یه قسمت از بیرون که بخیه جذب شده باز مونده به دکتر هم مراجعه کردم و گفت خوب میشه اصلا خونی و هیچی نمیاد ولی اون قسمت کوچیک رو اعصابم هست دکتر هم جواب قانع کنندگی ندادندمیشه یه راهنمایی کنید چیکار کنم مرسی

    1. مراقب باشید که یبوست نگیرید و از غذاهای ملین استفاده کنید. برای ترمیم سریعتر زخم ناحیه را همواره تمیز و خشک نگهدارید و اگر جراح معالج اجازه می دهند از ضماد عسل یا آلوورا برای ترمیم بهتر زخم هموروئید استفاده کنید.

  14. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من ۱۰ روزه عمل لیزر انجام دادم و بخیه جذبی زدن سه روز پیش بخیه افتاد ولی جاش به شدت متورم شده و حالت چن تا جوش بزرگ چرکی داره لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام حتما به جراح معالج مراجعه کنید. احتمالا جای بخیه عفونت کرده است. ابتدا باید درناز عفونت توسط متخصص انجام شود و سپس برای شما داروی مناسب تجویز شود. اگر یبوست دارید حتما از شربت ملین استفاده کنید.

  15. Avatar photoبهار گفت:

    سلام من شش روزه عمل هموریید با لیزر داشتم ولی برام ۲ تا بخیه زده.. جای بخیه واقعا کلافم کرده میترسم زخم شه خیلی درد داره. از طرفی بهم‌گفته با لیف بکش روش تا خودش دراد اما هنوز هیچی نشده و بخیه سرجاشه باید چیکار کنم تروخدا راهنمایی کنید

    1. زخم را با شامپو بچه و به آرامی بشویید و اگر وضعیت شما بهتر نشد به جراح معالج مراجعه کنید.

    2. Avatar photoمحمد گفت:

      سلام و عرض ادب
      من ۹ روزه عمل همورویید ترومبوز سرپایی تو مطب انجام دادم
      الان یه قسمت کوچیک از بخیه هام عفونت کرده چیکار باید بکنم که اوضا بدتر نشه و درمان بشه
      ممنون

      1. سلام حتما به جراح معالج خود اطلاع دهید. اگر یبوست دارید حتما شربت ملین میل کنید. بعد از هر اجابت مزاج و روزی چند بار به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم حاوی یک یا دو قطره بتادین بنشینید.

  16. Avatar photoزهرا رضایی گفت:

    سلام ببخشید برای درمان بواسیر به چه دکتری مراجعه کنیم

    1. به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که در صورت نیاز لیزر بواسیر یا همان لیزر هموروئید برای شما انجام شود.

  17. Avatar photoزهرا رضایی گفت:

    و اینکه ایا میتونیم جراحی انجام نشه و درمان داشته باشه

    1. ابتدا باید معاینه شوید که نوع بیماری به طور دقیق تشخیص داده شود سپس برای درمان بدون عود و بازگشت تصمیم گیری خواهد شد.

  18. Avatar photoآزاده گفت:

    سلام .من شنبه این هفته هم زمان جراحی هموروئید و شقاق رو انجام دادم با لیزر پرتوان…ولی یدونه هم بخیه داشتم…الان که چهارشنبه است هنگام دفع خونریزیم و دردم روز به روز کمتر شده ولی امروز متوجه شدم از محله بخیه خون آبه و چرک روی گاز استریل میاد به اندازه یک بند انگشت هر 3 یا 4 ساعت که عوضش میکنم با جراح تماس گرفتم گفت طبیعیه تا 2 هفته مگه اینکه خونریزی شدید باشه .ولی من خیلی استرس دارم…هنوزم از لگنه آب گرم استفاده کنم (البته جراح تاکید کرده فقط بتادین یا چیزی نریزم در لگن) یا بخیه ام آب میکشه و عفونتش بیشتر میشه؟؟؟؟خیلی استرس گرفتم میتونم برا روی بخیه از پماد تتراسایکلین استفاده کنم؟؟؟

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام ظاهرا شرایط خاص و حادی را پشت سر می گذارید. بدون تجویز پزشک معالج از هیچ دارو یا پمادی استفاده نکنید و حتما با ایشان مشورت کنید. اگر وضعیت شما رو به بهبودی است جای نگرانی نیست و مراقبت ها را به درستی انجام دهید.

  19. Avatar photoآسو گفت:

    سلام خسته نباشید هفت هشت سال شقاق داشتم و دچار تنگی مقعد بودم در حادثه ای مقعدم ضربه خورد و از سه جا دچار پارگی شد به پزشک مراجعه کردم بوتاکس تزیق کردن و یک ناحیه رو که بیرون زدگی داشت برداشتن. ولی پارگی ها همچنان هستن یکی از پارگی ها خیلی عمیق هست به دکتر گفتم آیا نمی شد بخیه کرد گفتن هیچ جای دنیا این کار رو انجام نمی دن.من خیلی نگران چیکار باید بکنم.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه و بررسی وضعیت شما تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  20. Avatar photoالهه گفت:

    سلام.من دوهفته پیش عمل فیشر انجام دادم هیچ دارویی ب من ندادن و گفتن فقط روزی ۳ بار داخل اب ولرم بشینم.همینکارم کردم یک هفته بعد از زخمم خونابه میومد و درد شدید طرف چپ باسنم داشتم.دکتر جراح نبودن و دکتر دیگه ای بهم انتی بیوتیک دادن.الان بعد از یک هفته هنوز زخمم خوب نشده و همچنان ترشح دارم.چیکار کنم؟

    1. سلام در زمانی که جراحی شقاق موفق است و مراقبت ها به درستی انجام می شود به جز تجویز شربت ملین متخصص داروی دیگری تجویز نمی کند. مصرف آنتی بیوتیک می تواند منجر به بروز یبوست و حتی به تاخیر انداختن ترمیم زخم شود. به جراح معالج خود مراجعه کنید و طبق نظر ایشان مراقبت های بعد از جراحی را انجام دهید. اگر نیاز به تجویز داروی خاصی باشد جراح معالج شما این کار را انجام می دهند.

      1. Avatar photoمعصومه رسولی گفت:

        سلام برای بهبود زودتربخیه ها میشه ازپمادهای ترمیم کننده استفاده کرد؟یک روزبعدازجراحی جای زخمم خشک شده واذیت میکنه

        1. سلام با اجازه جراح معالج با کمی روغن زیتون ناحیه را چرب کنید. به علاوه ناحیه را تمیز نگهدارید. مصرف میوه و سبزی و مینرال ها به بهبود سریعتر زخم کمک می کند.

  21. Avatar photoیزدان گفت:

    سلام ۴ روزه ک عمل فیشر انال انجام دادم ب روش تیغ جراحی الان بعد از ۴ روز درد دارم و عفونت زرد رنگ وقتی ک خودمو تمیز میکنم روی دستمال میشینه و بد بو هست داروهامم بموقع مصرف میکنم چیکار کنم ک زودتر خوب شم و بخیه هام بعدچند روز جذب میشن

    1. سلام احتمالا دچار عفونت شده اید. سریعا به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. اگر عفونت ادامه داشته باشد بهبودی حاصل نمی شود.

  22. Avatar photoمحمد مهدی گفت:

    سلام من عمل فیستول انجام‌ دادم اما بعد از سه روز بخیه هام باز شده‌اند اما ترشح زیادی ندارم توصیه می کنید چیکار کنم؟

    1. حتما به جراح معالج خود مراجعه بفرمایید. اگر یبوست یا اسهال دارید حتما این وضعیت را کنترل کنید و به ناحیه عمل فشار نیاورید.

  23. Avatar photoزهرا جمالی گفت:

    سلام من پنج روز قبل همورویید عمل کردم
    سفالکسین و لاکسی ژل میخورم
    دفع بسیار دردناک دارم و مقداری سفت
    یه تیکه نخ از مقعدم زده بیرون .ممکنه بخیه هام بازشده باشن ؟ مگه ت این عمل بخیه ها جذبی نیست ؟
    ایا پمادی برای ترمیم زخم ها و جوش خوردن زودت بخیه ها وجود داره ؟
    من خیلی نگرانم

    1. سلام مقدار مصرف شربت ملین را در حدی که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال افزایش دهید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. غذای پرفیبر و حاوی ویتامین ها و مینرال ها میل کنید تا زخم جراحی بواسیر شما سریعتر بهبود یابد.

  24. Avatar photoامین گفت:

    سلام سه روزه از عمل هموروئیدم میگذره بخیه هام باز شدن حالا چی کار کنم

    1. مجدد به جراح خود مراجعه کنید. ممکن است نیاز باشد یک عمل ترمیمی مجدد برای شما انجام دهند. اگر وسعت زخم زیاد نباشد با تجویز دارو و پماد مشکل رفع می شود.

  25. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام خانم دکتر محدثه هستم ۱۷ سالمه من تازه عمل بواسیر انجام دادم خانم دکتر من دو روزه دسشویی نمیرم غذاهم میخورم ادرار میکنم ولی مدفوع نه اصلا شکم درد ندارم میشه بگید چرا؟ نگرانم☹

    1. احتمالا مقدار فیبر غذایی شما کم است. از میوه و سبزی و غذاهای پر فیبر مصرف کنید. مصرف آب هم فراموش نشود.

  26. Avatar photoمحمد گفت:

    من حدود ۱۰ روزه عمل فیشر کردم
    بخیه هام جذبی بوده اما الان حس میکنم قسمت بیرونیش چاک خورده خونریزی ندارم بتادین هم وقتی میزنم سوزشی حس نمیکنم
    ایا این چاک خوردن عادیه؟

    1. از جراح معالج خود پماد مناسب دریافت کنید.

  27. Avatar photomeysam گفت:

    سلام: الان سه هفته است که من عمل هموروئید و شقاق رو انجام دادم و الان دو روز هست نخ بخیه از مقعد بیرون زده!! خواستم بدونم آیا خود به خود میافته یا باید برای کشیدنش اقدام کنم؟؟ متشکرم

    1. این مورد بستگی به نظر جراح معالج دارد. اما آنچه که مهم است دستکاری نکردن نخ بخیه است و مراقب باشید با فشار کنده نشود.

  28. Avatar photoفرشاد نظری گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من یکشنبه هفته گذشته عمل جراحی هموروئید داشتم
    و بخیه هام همشون باز شدن آیا مشکل سازه؟

    1. این مورد را از جراح معالج خود سوال کنید. زیرا همه چیز بستگی به روش جراحی دارد. معمولا از بخیه های قابل جذب در این جراحی استفاده می شود. درضمن من عمل جراحی بواسیر را با لیزر پرتوان و بدون بخیه انجام می دهم.

  29. Avatar photoسجاد گفت:

    سلام
    من الان یک هفتست عمل همورویید انجام دادم بعد جای بخیه ها ترشح داره عفونت ایا یا این طبیعیه؟

    1. اگر محل بخیه ها عفونت کرده است و ترشحات معمول بعد از عمل نیست لازم است اقدامات لازم توسط جراح معالج انجام شود.

  30. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام وقت بخیر میبخشید من ماورم عمل هموریید انجام دادن میگه کنار مقعد یه سوراخ دیگه هست به نظرتون این طبیعیه یا چیه اصلا؟؟

    1. ممکن است به فیستول مقعدی نیز مبتلا باشند. این مورد را با جراح معالج ایشان در میان بگذارید.

  31. Avatar photoeli گفت:

    اینکه بنده بخیه دارم دلیل به این میشه که عمل من با لیزر نبوده ؟

    1. در برخی از جراحی های وسیع ممکن است از بخیه استفاده شود. این مورد بستگی به روش انتخابی جراح دارد.

  32. Avatar photoبهناز گفت:

    سلام دکتر. من ۳۴روزه که از جراحی سنتی همورئیدم گذشته.. تتها چیزی که اذیتم میکنه در نواحی مقعد و جای بخیه ها بیرون زدگی احساس میکنم.. ایا یعنی هنوز هم همورئید دارم؟

    1. بعد از عمل جراحی بواسیر به روش سنتی احتمال وجود التهاب تا دو ماه بعد از جراحی وجود دارد. حتما تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  33. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام ۵ روزه هموریید خارجی عمل کردم هنگام دفع خیلی درد دارم باید چکار کنم ممنونم

    1. اگر یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید و اگر اسهال دارید مصرف ملین را کم کنید و فیبر بیشتری مصرف کنید. بعد از هر دفع مدفوع هم در لگن آب گرم بنشینید و کاملا ناحیه را تمیز نگهدارید.

  34. Avatar photoتسنیم گفت:

    سلام عرض ادب عمل همورئید داخلی و خارجی انجام دادم ۸ روزه و سنم ۳۷ سال است در ناحیه معقد یه سوراخ جمع معقد هست و یه سوراخ بزرگ دیگه که دقیقا کنار هم با فاصله نیم میلیمتر هست لطفا پاسخ بنده بدین که ایا این سوراخ دوم در معقد باید باشه این سوراخ از روز اول بوده و طول سوراخ هم اندازه قد یه شیاف است
    و الان بعد از ۸ روز دو شربت لاکاتلوز و منیزیم میخورم ولی همچنان یبوست هستم و معدم هر دو روز با سختی کار میکنه حتی از شیاف کلیسیرین و قرص سی لاکس م استفاده میکنم بازم معدم و مزاج مثل سنگ میمونه ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. حتما اصلاح تغذیه انجام شود. اگر بیشتر از دو روز است که دفع مدفوع نداشته اید حتما تنقیه توسط یک پرستار یا بهیار باتجربه انجام شود. همچنین منظور شما از این که این سوراخ در نزدیکی مقعد از اول بوده است واضح نیست. نباید سوراخی در نزدیکی مقعد باز باشد مگر این که دچار فیستول مقعدی شده باشید یا ناهنجاری باشد که از بدو تولد وجود داشته باشد.

  35. Avatar photoترسا گفت:

    سلام
    من ۱۱روزه عمل همورویید سنتی انجام دادم بخیه ها افتادن ولی جای بخیه ها حالت بیرون زرگی داره و مث همون هموروئید است با پماد زدن خوب میشه یا ن

    1. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. احتمالا بخیه ای وجود دارد که باید کشیده شود و اگر انجام نشود دچار عفونت و عارضه خواهید شد.

  36. Avatar photoپریس گفت:

    سلام وخسته نباشید خانم دکتر بنده رفتم برای عمل لیزر بواسیر که پزشک مربوطه گفتن عمل با لیزر نه درد داره ونه خونریزی بخیه هم نمیخوره ولی من کشت هم بی حس کننده درد شدیدی داشت و پاکه منو بخیه زد وکلی خونریزی داشتم
    آیا امکانش هست عمل با لیزر بخیه بزنه وپاکه رو با تیغ جراحی برداره
    بی زحمت راهنمایی کنید چکار کنم

    1. ظاهرا برخی همکاران کل پروسه درمان را با لیزر انجام نمی دهند. من از روش ایشان اطلاع ندارم اما من تمام مراحل را با لیزر و بدون بخیه انجام می دهم. برای راحتی بیمار نیز بی حسی نخاعی یا بیهوشی در کلینیک لیزر تخصصی توسط متخصص بیهوشی انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *