بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

کنترل درد بعد از عمل هموروئید

کنترل درد بعد از عمل هموروئید

عمل هموروئید یکی از اعمال شایع جراحی ناحیه مقعد می باشد. هموروئید به دلیل صدمه موضعی به سیاهرگ های منطقه مقعد هنگام اجابت مزاج باعث ایجاد درد و خونریزی می شود. درمان توصیه شده برای گرید های بالای آن عمل جراحی می باشد که یکی از مشکلات آن درد بعد از عمل هموروئید می باشد شایع ترین شکایت بیمارانی که عمل هموروئیدکتومی را تجربه کرده اند عدم کنترل درد بعد از عمل هموروئید می باشد.

این عمل معمولا برای هموروئید های گرید 3 و 4 توصیه می شود و دوره 2 تا 3 روز بعد از عمل و هنگام اولین دفع بیشترین درد را بیماران تجربه می کنند. هر چند که تجربه درد بعد از عمل برای بیمارانی که با لیزر عمل می شوند بسیار ناچیز است و با یک مسکن ساده قابل کنترل است. در این مقاله روش های کنترل درد بعد از عمل هموروئید بحث شده است.

6 علت اصلی درد بعد از عمل هموروئید

در واقع برای بروز این درد فاکتور های مختلفی اثر گذار هستند که در ادامه چند عامل تاثیر گذار وجود دارند:

  1. آستانه تحمل درد در بیمار.
  2. پروتکل بیهوشی در عمل جراحی.
  3. ضد درد مورد استفاده شده توسط بیمار بعد از عمل جراحی.
  4. تکنیک جراحی.
  5. اسپاسم دریچه مقعد.
  6. التهاب بعد از عمل و عفونت ثانویه.

علل درد هموروئید

7 توصیه مهم برای کاهش و کنترل درد بعد از عمل هموروئید

گفتیم که نوع روش جراحی برای درمان در میزان درد بعد از عمل هموروئید تاثیر گذار است.

  1. اگر روش درمانی که جراح شما انتخاب می کند شامل برداشتن هموروئید شود (هموروئیدکتومی اکسیزیونال )درد بعد از عمل هموروئید بسیار قابل توجه است؛ اما اگر متخصص جراحی تصمیم بگیرد هموروئید شما را با لیزر پرتوان جراحی و درمان کند درد بعد از عمل هموروئید کمتر خواهد بود.
  2. برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید معمولا داروهای NSAID مثل ایبوبروفن، دیکلوفناک و … توصیه می شود، در برخی موارد مسکن های مخدری هم قابل استفاده هستند اما این نوع مسکن ها سبب یبوست می شوند که خود عامل خونریزی، درد و باز شدن بخیه می باشد.
  3. ملین ها و افزایش دهنده های حجم مدفوع بعد از تمام این اقدامات توصیه می شوند. نشستن در آب گرم به ویژه بعد از عمل برداشتن هموروئید برای تمیز نگه داشتن محل جراحی هم توصیه می شود.
  4. استفاده از مترونیدازول موضعی یا متروژل 10 درصد که سه بار در روز استفاده می شود و دیلتیازم موضعی به نظر می رسد در کنترل درد بعد از عمل هموروئید تاثیرات خوب و مثبتی داشته باشند. ممکن است ابتدا تصور کنید پزشک مترونیدازول موضعی را برای کنترل عفونت به شما توصیه می کند اما بهتر است بدانید که مترونیدازول با کاهش التهاب موضعی و تورم محل باعث کنترل درد بعد از عمل هموروئید نیز می شود.
  5. نوع دیگر درمان برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید استفاده از نیتروگلیسریل موضعی 0.2 درصد می باشد که با شل کردن اسپاسم اسفنکتر یا همان دریچه های مقعد باعث کنترل درد بعد از عمل هموروئید می شوند.
  6. روش دیگر اصلاح تغذیه و استفاده از تغذیه پر فیبر است تا یبوست ایجاد نشود و درد بیمار ادامه پیدا نکند.
  7. نشستن در لگن آب گرم به التیام و کاهش التهاب ناحیه کمک می کند و با اتساع عروق منجر به احساس آرامش و خونرسانی بهتر به ناحیه می شود

شاخص کنترل درد هموروئید

آیا اقدامات پیشگیرانه ای برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید وجود دارد؟

برخی پزشکان از 4 روز قبل از عمل جراحی توصیه به مصرف لاکتولوز، مترونیدازول و گلیسریل نیترات موضعی می کنند. قبل از انجام عمل جراحی نیز ممکن است مصرف NSAID ها توسط پزشک توصیه شود؛ برخی مطالعات علمی درصدد بررسی اثر گلوکوکورتیکوئید های تزریقی برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید می باشند.

شما می توانید در رابطه با اقدامات پیشگیرانه برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید با متخصص جراحی خود صحبت کنید. ممکن است استفاده از کورتون های تزریقی برای سلامت عمومی شما ضرر بیشتری داشته باشند و پزشک به شما توصیه نکند؛ در هر صورت بهتر است نگرانی های تان را درباره کنترل درد بعد از عمل هموروئید با جراح تان در میان بگذارید.

متخصص بیهوشی برای کنترل درد بعد از عمل هموروئید گاهی از روش بلوک عصبی استفاده می کند که بسیار موثر هم می باشد؛ در این روش شاخه های عصب پرینه و لگن بلوک می شوند و نمی توانند پیام درد را به مغز مخابره کنند.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

165 دیدگاه برای “کنترل درد بعد از عمل هموروئید

  1. Avatar photoیگانه گفت:

    من دیروز عمل شدم اما با لیزر عمل نکرد دکتر. …الان خیلی درد دارم استامینفون ۵۰۰ خوردم با میترونیدوزل و تو لگن آب گرم هم میشینم دکتر همچنان درد دارم چیکار کنم یکم دردم کم شه

    1. سلام به توصیه های جراح معالج خود عمل کنید. به علاوه مراقب باشید یبوست نگیرید. غذای پر فیبر میل کنید. اگر علامتی از عفونت داشتید سریعا به جراح معالج مراجعه کنید.

  2. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام وقت بخیر شوهرم هموریید جراحی کرده ولی بعد از سه روز درد شدید داشت دوباره پیش دکتر رفت دکتر بهشون گفته همرویید دوباره بیرون زده ….امروز دونمونه سوزن داده بود ولی اسمشونو نمیدونم …گفته سوزن زدم تا خشک بشه …حالا خیلی درد داره برا نشستن …میشه راهنمایی کنید

    1. سلام معمولا بیماری هموروئید 3 روز بعد از جراحی عود نمی کند. سوزن نیز برای تخلیه آبسه انجام شده است. همسر شما علاوه بر هموروئید دچار آبسه مقعدی نیز بوده اند که باید توسط یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر تحت درمان اصولی قرار بگیرند. درد آبسه مقعدی معمولا بسیار شدید و غیرقابل تحمل است.

      1. Avatar photoفرهاد گفت:

        سلام من عمل لیزر هموروئید کردم عمل خوب بود ولی کنار مقعدم درد دارم دکتر برام قرص سیپروفلوکسیاسین و مترونیدازون۲۵۰ نوشته سرویسی که میرم درد دارم میخواهستم چندروز طور میکشه درد عمل لیزر خوب بشه مرسی

        1. من بعد از لیزر هموروئید آنتی بیوتیک تجویز نمی کنم و درد بیماران با یک مسکن ساده قابل کنترل است. احتمالا شما به جز هموروئید به آبسه و عفونت نیز مبتلا بوده اید و هنوز عفونت دارید که پزشک معالج برای شما آنتی بیوتیک تجویز کرده اند. دفع مدفوع نرم داشته باشید در حدی که نه اسهال باشید و نه یبوست. تا بهبودی کامل نیز به جراح معالج مراجعه کنید.

  3. Avatar photoشیما قنبری گفت:

    سلام من چهار روز هست عمل جراحی انجام دادم هم با لیزر هم سنتی دکتر بخیه زده ،درد ندارم اما بیرون زدگی ها هنوز هست میخاستم بپرستم این بیرون زدگی ها از بین میرن بعد از چند مدت؟

    1. سلام ممکن است یک ماه طول بکشد تا التهاب عمل شما کم شود. در این مورد با جراح معالج خود صحبت کنید.

      1. Avatar photoنصیر گفت:

        دسترسی به جراحم ندارم هروقت رفتم بیمارستان میلاد نبود

        1. از مطب یک جراح دیگر وقت ویزیت بگیرید.

  4. Avatar photoنصیر گفت:

    من الان هفت روزه عمل شدم درد اصلا کم نشده دوروز اول یبوست داشتم ک با تغذیه اصلاح شد ولی بعد هردفع درد غیر قابل کنترلی دارم تمام استخونام درد گرفته کدئین وژلوفن مصرف میکنم بعد درد ولی درد کم نمیشه

    1. به دلیل یبوست اولیه ممکن است دچار زخم شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز شود.

      1. Avatar photoمهدی گفت:

        سلام شیش روز از عمل مامانم میگذرع ولی بعد هر سرویس که میرن از شدت درد سه تا ژلوفن نیخورن درد به حدی هست که گریه میکنن ممکنه مشکل دیگه ای داشته باشه و چه راهکاری توصیه میکنین

        1. لازم است که هر روز یک الی دو مرتبه دفع مدفوع بدون یبوست یا اسهال داشته باشند. معاینه توسط جراح معالج نیز توصیه می شود.

    2. Avatar photoزهراا گفت:

      سلام خانم دکتر من الان ۳روز عمل کردم اما خیلی سوزش و درد دارم هر چی مسکن هم میخورم و در لگن آب گرم هم میشینم اثر ندارن چیکار کنم ؟؟

      1. مسکن های تجویز شده را بیشتر از مقداری که پزشک معین کرده اند مصرف نکنید زیرا منجر به کاهش حرکات دودی روده و در نهایت یبوست می شوند. مطمئن شوید که اسهال و یبوست نداشته باشید. اگر درد شما پیش رونده است احتمال وجود عفونت وجود دارد که لازم است اقداماتی توسط جراح معالج انجام شود.

  5. Avatar photoمژگان شیخ علی بابایی گفت:

    سلام عرض ادب دکتر ۵روزه عمل کردم سمت چپ مقعد موقع اجابت مزاج درد خییییلی شدیدی میگیره چه توصیه میکنید آروم تر بشه اصلا تحملش ندارم قسمتای سمت چپ بدنم درگیر میکنه فقط ژلوفن تجویز کردن لگ آب گرم میشینم ممنون میشم از راهنماییتون درضمن چی بخورم نخواداصلا اجابت مزاج داشته باشم ؟؟

    1. یک شربت ملین مناسب از داروخانه تهیه کنید و حتما هر روز اجابت مزاج نرم داشته باشید. اگر از اجابت مزاج خودداری کنید ییوست شدید می گیرد و در نهایت دچار عود و زخم می شوید. بعد از هر اجابت مزاج هم ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. مایعات هم زیاد مصرف کنید.

  6. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام دکتر من ۴ ماهه عمل بواسیر کردم ولی الان باز شروع شده دادام و موقع دفع واقعا درد غیر قابل تحملی رو دارم تو آیینه نگاه کردم گوشتی بیرون زده بود هنوز هم هستش عملم لیزر نبود
    علامت این درد ها و یبوست ها میتونه برگشت دوباره باشه
    شیاف دیکنوفناک استفاده مکنم با ژلفن و از اون قرص های سبز داخل قوطی

    1. سلام حتما یبوست را کنترل کنید و به جراح معالج خود مجدد مراجعه کنید. احتمالا بر اثر یبوست دچار عود هموروئید شده اید.

      1. Avatar photoروشنک گفت:

        سلام و عرض ادب.۴ روزه که عمل جراحی لیزری داشتم داروهامم کامل مصرف میکنم اما موقع اجابت مزاج درد خیلی شدیدی دارم سمت چپ بیشتر و کلا بدنم سست میشه چیکار کنم دردش کمتر بشه؟ اما دکتر بهم نگفتن ک تو تشت اب گرم بشینم

        1. سلام، حتما به مقدار کافی از شربت ملین استفاده کنید که نه یبوست داشته باشید و نه اسهال. حتما روزی 3 بار و بعد از دفع مدفوع در لگن آب گرم بنشینید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید. از مطب من هم می توانید وقت متخصص تغذیه بگیرید و درخواست رژیم غذایی بعد از لیزر بدهید.

  7. Avatar photoحبیبه گفت:

    سلام دوهفته است که عمل همورید انجام دادم دکترم می گفت وسعتش زیاد بوده بیرون زدگی هم داشتم که برداشته کنار مقعد قسمتی که بیرون زدگی برداشته یه حفره می بینم وبعد از این مدت هنوز درد دارم راست می ایستم از عقب بهم فشار می اد لطفا کمکم کنید

    1. سلام با توجه به این که عمل جراحی هموروئید بدون لیزر انجام شده است و وسعت جراحی هم زیاد بوده است ممکن است تا دو ماه این وضعیت ادامه داشته باشد. مراقبت های لازم را به درستی و با دقت انجام دهید تا دوره نقاهت شما بدون عود و عفونت ناحیه عمل به پایان برسد.

      1. Avatar photoکوروش گفت:

        سلام من فیستول روده داشتم فیستول وسیع که چندبار عمل کردم الان دوباره زخمم باد کرده زیرش خون جمع میشه گفتن هموریید داری اونم لیزر کردن هیچ تاثیری نداره خیلی درد دارم خونریزی دارم چیکار باید بکنم لطفا راهنمایی کنید

        1. لیزر پرتوان جراحی کاربردی برای جراحی فیستول روده ندارد و برای فیستول مقعدی استفاده می شود. با جراح معالج خود در ارتباط باشید یا از مطب من وقت ویزیت بگیرید. روش کار با لیزر توسط جراحان مختلف متفاوت است. جراحی های من در یک جلسه و بدون عود و بازگشت انجام می شود.

  8. Avatar photoجاودانی گفت:

    سلام.من یک هفته س عمل لیزر کردم.از روز اول حتی یک ذره هم دردم کم نشده.روزی سه بار لگن آب گرم دارم.مزاجم نرمه ولی باز هم خیلی فشار موقع دفعش وجود داره،و احساس میکنم عفونت کرده چون خوناب قرمز خارج میشه مدام.کپسول دیکلوفناک سدیم۱۰۰ ،متروندازول استفاده میکنم.میوه و آب فراوان هم مصرف میکنم اما هیچ کدام باعث کاهش دردم نشده

    1. سلام بدون تجویز جراح معالج از هیچ دارویی استفاده نکنید. اگر جراح شما مترونیدازول را تجویز کرده اند احتمالا دچار عفونت می باشید و این دارو برای شما موثر نیست و لازم است دارو را عوض کنند.

  9. Avatar photoفائز گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من هموروئید و شقاق داشتم.حدودا سه الی چهار روز بعد عمل متوجه شدم محل زخم هام اب نم زرد رنگی بیرون میاد به دکترم مراجعه کردم و با معاینه ایشون در بیمارستان دچار خونریزی زخم ها و کنده شدن یکی از بخیه هام شدم .الان 14 روز از عملم میگذره اما همچنان درد دارم که با تشت اب گرم و مسکن دردامو اروم میکنم.و بعد اجابت مزاج کمی خون مشاهده میشه ایا این خون طبیعی هست؟و اینکه من ی بخیه دارم بیرون مقعد ایا خودم میتونم با رعایت بهداشت بخیمو بکشم یا خیر .چون معاینه ی بعد عملم وحشتناک بوده از مراجعه به پزشکم میترسم

    1. سلام برای کشیدن بخیه ها به متخصص معالج خود مراجعه کنید و کشیدن بخیه را به تاخیر نیاندازید زیرا منجر به عفونت و بروز درد می شود. مشکل خود را با جراح خود در میان بگذارید. یک قطره خون تا دو ماه بعد از جراحی هموروئید طبیعی است.

  10. Avatar photovahid گفت:

    با سلام و احترام
    خانم دکتر یک هفته است عمل با لیزر انجام دادم، روز اول و دوم بعد از عمل دردم کم بود ولی به مرور بیشتر شد، روزی 4 بار داخل آب گرم میشینم، برای کاهش درد سلکوکسیب میخورم ولی احساس میکنم روند رو به بهبودی ندارم !
    سوالم اینه که این دردها تا چه مدت همراهم هست و از کی میتونم انتظار زندگی عادی رو داشته باشم ممنون.

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. به متخصص جراحی معالج خود مراجعه بفرمایید.

  11. Avatar photoنسی گفت:

    با سلام خدمت شما من ۱۲ روزه عمل کردم بعد دفع درد شدیدی دارم.میشه کمکم کنین با تشکر

    1. سلام اگر یبوست یا اسهال دارید آن را کنترل کنید. به جراح معالج خود مراجعه کنید تا مطمئن شوید که ناحیه عمل جراحی هموروئید عفونت نکرده باشد. درد پیش رونده و بیش از اندازه معمول می تواند نشانه عفونت باشد.

  12. Avatar photoAfra گفت:

    سلام من ۸روز عمل کردم ولی همچنان درد دارم چکار کنم که دردم کم بشه به پزشکم مراجعه کنم ؟

    1. سلام حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. یبوست و اسهال را کنترل کنید و به اندازه کافی از شربت ملین استفاده کنید. روزانه 3 بار و به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  13. Avatar photoمریم گفت:

    سلام.خانم دکتر من ۳روزه عمل کردم و از روز دوم خارش ناحیه مقعدم شروع شده و امروز خیلی غیر قابل تحمل شده.میشه لطفا راهنمایی بفرمایید.
    داروهم سفکسیم و مترونیدازول مصرف میکنم

    1. سلام بدون تجویز پزشک از آنتی بیوتیک استفاده نکنید. احتمالا به دلیل مصرف آنتی بیوتیک مدفوع شما سخت و خشک هم شده است. علاوه بر این که لازم است به جراح معالج خود مراجعه کنید حتما از یک شربت ملین برای نرم کردن مدفوع استفاده کنید. هر روز اجابت مزاج داشته باشید. روزی 10 لیوان آب بنوشید.

  14. Avatar photoحمامیان گفت:

    سلام خسته نباشید. همسر من جراحی هموروئید انجام دادن، بعد از سه روز درد شدید مجدد مراجعه کردیم مجدد بیرون زدگی داشت و دوباره جراحی انجام شد. و دو پاکه دیگر رو هم برداشتن. جمعه عمل کردن و بعد از 4 روز هنوز از درد نمیتونه بخوابه. چیکار کنم برای تسکین درد

    1. سلام از جراح معالج ایشان سوال کنید. مراقبت های بعد از عمل هموروئید که در این سایت ذکر شده است را نیز پی گیری کنید.

  15. Avatar photoحمزه گفت:

    سلام وقت بخیر دکتر من الان 10روز هست عمل کردم ولی هنوز هنگام رفتن به سرویس درد دارم چه کنم خسته شدم مسکن خوردم و ملین هم دارم میخورم زیاد هم نمیتونم بشینم

    1. سلام مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید تا در صورت نیاز برای شما دارو تجویز کنند. فیبر غذایی را افزایش دهید که حجم مدفوع شما نرمال شود. ملین هم همچنان مصرف کنید. مصرف ملین در حدی توصیه می شود که نه اسهال و نه یبوست داشته باشید.

  16. Avatar photoمینا گفت:

    سلام ۲ روزه عمل کردم ب صورت لیزری،اما موقع مدفوع سوزش خیلییییی شدیدی دارم،آستانه تحمل بالایی دارم‌اما موقع مدفوع ب حد گریه میرسم،چیکار‌کنم؟

    1. سلام حتما از شربت ملین به اندازه کافی مصرف کنید که مدفوع نرمی داشته باشید. مراقب باشید یبوست یا اسهال نگیرید. روزی 3 مرتبه به مدت 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید تا سلامت زخم شما را تایید کنند.

  17. Avatar photoلیدا ف گفت:

    سلام خانم دکتر عزیز من ۲ روز پیش، پیش شما عمل هموریید انجام دادم ، خداروهزارمرتبه شکر میکنم که کوچکترین دردی ندارم و امروز ناحیه رو دیدم که هیچ زائده ایی در ناحیه دیگه نمیبینم ،
    خداروهزارمرتبه شکر ، خدا نگهدارتون باشه🙏❤️

    1. سلام از قدردانی و انرژی خوب شما بسیار سپاسگزارم. همواره سلامت و شاد باشید. برای ویزیت های بعد از عمل نیز به موقع مراجعه کنید.

  18. Avatar photoخدیجه گفت:

    سلام دکتر وقتتون بخیر،بنده سه روزه جراحی لیزری از نوع بواسیر گرید ۴ و برداشتن .درد ندارم فقط بعد از دفع مدفوع درد شدید دارم انگار تو اب نمک نشسته هستم بنظر شما تا چن روز این درد هست؟

    1. سلام احتمالا مدفوع شما به اندازه کافی نرم نیست. حتما از شربت ملین استفاده کنید و روزی 3 بار و به خصوص بعد از دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

      1. Avatar photoMe گفت:

        خیلی ممنون
        ایا اگر مدفوع نرم‌ هم نشد باید حتمادفع انجام بشه ؟؟
        یا تا نرم شدنش صبر‌کنیم بهتره ؟؟

        1. هرچه مدفوع را نگهدارید خشک تر می شود و عمل دفع مدفوع سخت تر می شود. از شربت ملین استفاده کنید.

        2. Avatar photoرضا گفت:

          سلام و خسته نباشید ، من نزدیک به ۹ روز که عمل لیزر هموروئید و شقاق رو انجام دادم هر روز سه بار در آب گرم هم می‌شینم و مدفوع نرمی هم دارم ، در این مدت بعد از هر دفعه مزاج درد غیرقابل تحملی بهم وارد میشه که نمیتونم حتی سرپا وایسم و درجا باید در آب گرم بشینم تا کمی آروم شم لطفاً راهنمایی کنید که آیا این درد وحشتناک طبیعی بوده و چند روز اینجوری باقی هاد ماند ‌. راهکار چیست ؟ با سپاس

          1. ممکن است دچار عفونت شده باشید حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید. دقت کنید که اسهال نداشته باشید و روزی یک بار دفع طبیعی داشته باشید.

  19. سلام اگر یبوست دارید از ملین و غذای پرفیبر استفاده کنید و فقط سوپ و مایعات مصرف نکنید. اگر حجم مدفوع شما نرمال نباشد دچار عارضه تنگی مقعدی می شوید. معمولا درد غیر معمول نشانه عفونت است. بنابراین از خوددرمانی پرهیز کنید و به جراح معالج خود مراجعه کنید و مطمئن شوید که زخم شما عفونت ندارد. ممکن است به برخی از آنتی بیوتیک ها مقاوم باشید. ممکن است نحوه تمیز کردن زخم را به درستی انجام نداده باشید و همه این موارد در تشدید عفونت نقش دارند.

  20. Avatar photoحامد گفت:

    سلام خانم دکتر بنده یه هفته میشه عمل بالیزر انجام دادم خدارو شکر بعد عمل اون سوزش ودرد ندارم فقط موقع دفع مزاج درد خیلی شدیدی ناحیه پایین ترین مهرهای کمر ولگن احساس درد میکنم بعد یه ساعت دوباره خوب میشم این دردم بیشتر مواقع هست ک احساس میکنم دفعم کامل نیست

    1. سلام اگر در ناحیه مقعد احساس درد ندارید ارتباطی با لیزر هموروئید شما ندارد. اگر یبوست یا اسهال دارید حتما این مورد را پی گیری و درمان کنید. برای درد لگن و ستون فقرات نیز ممکن است نیاز باشد به یک ارتوپد مراجعه کنید. اگر دفع کامل ندارید لازم است فیبر غذایی را افزایش دهید و مدفوع نرم و طبیعی داشته باشید. به جراح معالج خود نیز مراجعه کنید که در صورت وجود زخم در ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  21. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر
    ی سئوال اگر بعد از جراحی هموروئید مدفوع نرم نشده باشه باید دفع صورت بگیره ؟یا باید صبر کرد ؟

    1. باید دارو مصرف کنید و 24 ساعت بعد از عمل جراحی هموروئید دفع نرم و بدون یبوست و اسهال داشته باشید.

      1. Avatar photoزکی پور گفت:

        سلام خانم دکتر بنده مزد سالخورده 70 ساله هستم 8 سال همیرویید داخلی و خارجی داشتم و تحمل درد را به جان خریدم 3 ماه پیش بعد کونوسکوپی رفتم و عمل جراحی با لیزر پرتوان انجام دادم البته تشخیص دکتر جراح متاسفانه هر چه دارو می دهد خوب نمی شوم ن خون ریزی دارم و نه بوی بد فقط درد و ورم داخلی دیگر نمی دانم چکار کنم دکتر هم نمی داند دیگه چه دارویی بنویس اگر ممکن است راهنمای نماید متشکرم

        1. لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنم. نشستن روزانه در لگن آب گرم به خصوص بعد از هر اجابت مزاج را جدی بگیرید.

  22. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر من دو ماهی هست که عمل لیز کردم پیش دکتر جراح ولی خانم دکتر من تو این دوما درد بدی رو تجربه کردم. پیش دکتر که می‌رفتم منو باز لیز میکرد. البته ۳بار لیز کردن بابت رفع خون ریزیم لطفاً راهنمایی کنید که چه جوری این همه درد رو رفع کنم خوب شم 🙏🌹
    الان تنها مشکلی که دارم موقع رفتن دسشویی هست ک واقعاً دردشو نمیشه تحمل کرد

    1. سلام احتمالا شما تحت درمان با لیزر کم توان قرار گرفته اید. توصیه می کنم برای درمان هموروئید در صورت نیاز به جراحی از لیزر پرتوان توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه کمک بگیرید.

  23. Avatar photoعاطفه گفت:

    سا

    لام من ۳روزعمل همورئید کردم مدفوع نداشتم درد شدیدی دارم چکار کنم لطفا راهنمایی کنید

    1. برای دفع مدفوع اصلا زور نزنید. از شربت ملین استفاده کنید و روزی 3 بار برای ده دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. اگر همچنان نمی توانید دفع مدفوع کامل داشته باشید از یک پرستار یا بهیار باتجربه برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

  24. Avatar photoمهناز گفت:

    سلام دکتر من دو ماه عمل شقاق و بواسیر انجام دادم از درد شدید دوبار به دکترم مراجعه کردم. تا حالا ۴ تا پماد دیلتیژل مصرف کردم چند روزی خوب بودم ولی بازم به شدت درد دارم.دکترم میگه دریچه مقعدت رو باید برش بدم‌. به نظر شما کارشون درسته؟ دچار بی‌اختیاری نمیشم؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  25. Avatar photoمحمد خلیلی گفت:

    خسته نباشین وقت بخیر
    من دو عمل همورویید انجام دادم هم داخلی هم خارجی ک اولی با لیزر و دومی با لیزر و بخیه بود
    فقط هنگام دفع درد دارم ولی چرا درد به استخون لگن هم میزنه و مفصل پشتمم درد میگیره

    1. سلام وضعیت شما باید بررسی شود و مطمئن شویم که عفونت نداشته باشید. درد استخوان لگن معمولا ارتباطی با این جراحی ندارد.

  26. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خسته نباشید دکتر چند سالی درد خفیف داشتم موقع رانندگی چون راننده بودم پیش دکتر جراح رفتم ومعاینه ام کرد گفت تنگی آنال من مدت سه ماه هست عمل تنگی آنال انجام دادم و هنوز بیشتر از دو ساعت که میشوم یار رانندگی میکنم دوباره درد قبلی رو دوباره دارم درست نمیتونم بشنیم به یک ور با بشینم علت چیه تشکر

    1. شما نباید مدت طولانی بشینید و برای نشستن از رینگ یا همان بالش دونات استفاده کنید.

  27. Avatar photoمازیار حسینی گفت:

    باسلام و احترام خانم دکتر
    سوال اولم ازشمااین است که آیا عمل با لیزر آیا نیاز به بستری و بیهوشی کامل و زدن بخیه دارد؟
    همسرم ۶ روزاشت که عمل جراحی با لیزرداشتند از روز اول با دفع مزاج دچار سوزش بودن ولی دیروز و امروز با درد فراوانی دارند بطوری که عرق سرد میکنند و از حال میرند درحالیکه داروها و دستورات غدایی دکترخود را درست انجام دادند و یبوست ندارند. و در لگن آب گرم میشینند دوتا بخیه خوردند و همچنان در بستر خوابیدن خواهشا راهنمایی بفرمایید . سپاسگزارم .

    1. سلام در روشی که من لیزر هموروئید را انجام می دهم نیازی به بستری و بخیه نیست. بسته به شرایط بیمار ممکن است از خواب عمیق یا بی حسی برای لیزر هموروئید استفاده شود. ممکن است ایشان به جز هموروئید به بیماری دیگری نیز مبتلا باشند. لازم است با متخصص معالج ایشان در ارتباط باشید تا شما را به درستی و طبق پرونده پزشکی ایشان راهنمایی کنند.

  28. Avatar photoZahra گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۲ رو عمل هیمرید انجام دادم بیرونی بالیزر . ورم بسیارشدید داشتم ک دکترمیفرمودند طبیعیه الان امروز رفتم تعجب کردن گفتن بیرون زده باز یا احتمالا ورمه یا باز هیمرید زده بهت منا خیلی بهم ریختن مدفوعم ن سفت ن شل است و دفع خوبی دارم فقط سوزش از خارج همانجا ک ایشون میگن ورمه ایاورم یاهیمرید؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. ممکن است به داروهایی که مصرف می کنید حساسیت داده باشید. در لگن آب ولرم بنشینید و نمک یا بتادین داخل آب نریزید. مطمئن شوید که ناحیه عمل عفونی نشده است.

  29. Avatar photoافشار گفت:

    وقت بخیر..خانم دکتر ..من الان سه روز عمل کردم ودوروز اول درد داشتم که طبیعی هست.ولی الان روز سوم دردم بسیار شدیده و به هیچ عنوان با توالت فرنگی مزاجم نمیشه حدود یکساعت نشستم ولی اتفاقی رخ نداده ..مجبور شدم از توالت ایرانی استفاده کنم ولی برا هربارمزاج بعداز نشستن بلند میشدم دوباره مینشینم و مزاج انجام میشه ودر کل درد بسیار دارم .ودکتر برام امپول دگزا واستامینوفن کدئین ومترونیدازول 250.پیشنهاد شما چیه ..بشدت درد دارم و با بروفن یا دیکلوفناک کنترل درد میکنم …یپاسگزارم..البته از بوشهر اومدم رشت عمل کردم و میخوام برگردم چیکار کنم با این درد میتونم

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. داروهای مسکن و آنتی بیوتیک وضعیت یبوست را تشدید می کنند. بنابراین حتما از شربت ملین استفاده کنید که دفع نرمی داشته باشید. برای ترمیم سریعتر زخم می توانید از عسل خالص استفاده کنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 15 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید.

  30. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام‌خدمت خانم دکتر.بنده سه ماهه که عمل بواسیر داخلی با لیزر انجام دادم بعد از ماه اول بالای مقعدم ی جوش دراورد که عفونت ازش بیرون میزد.دکتر بازم اون جوش رو با جاش کلا درآورد الان دو ماهه که از عمل دومم میگذره ولی وقتی دسشویی میرم بعدش دور مقعدم درد دارم انگاری ی جسم بزرگی بهش وارد شده که درد گرفته تا پکج شش ساعت درد میکنه ولی بعد اون خوب میشه اون وقت هاییم که درد دارم لکه های زرد رنگ میزنه رو گاز استریلی که استفاده میکنم ولی بعد از چند ساعت خبری از درد و ترشح نیس تا دسشویی بعدی

  31. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام‌خدمت خانم دکتر.بنده سه ماهه که عمل بواسیر داخلی با لیزر انجام دادم بعد از ماه اول بالای مقعدم ی جوش دراورد که عفونت ازش بیرون میزد.دکتر بازم اون جوش رو با جاش کلا درآورد الان دو ماهه که از عمل دومم میگذره ولی وقتی دسشویی میرم بعدش دور مقعدم درد دارم انگاری ی جسم بزرگی بهش وارد شده که درد گرفته تا پکج شش ساعت درد میکنه ولی بعد اون خوب میشه اون وقت هاییم که درد دارم لکه های زرد رنگ میزنه رو گاز استریلی که استفاده میکنم ولی بعد از چند ساعت خبری از درد و ترشح نیس تا دسشویی بعدی

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. وضعیت شما طبیعی نمی باشد.

  32. Avatar photoآرزو گفت:

    سلام خانم دکتر شوهرم هفته پیش عمل همورویید داشت سه تاش رو عمل کرد به علاوه ترومبوز خونی دو تا داشت الان بعد از هر بار دفع درد غیر قابل تحملی در بیضه هاش داره این عادیه که درد به اونجا بزنه خیلی شدیده دردش ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. بستگی به وسعت بیماری و روش عمل جراحی هموروئید دارد. به جراح معالج ایشان مراجعه کنید و مطمئن شوید که ناحیه جراحی دچار عفونت نشده باشد.

  33. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر
    وقت بخیر
    3 روز پیش عمل شدم با استاپلر چون هموروئید 4 داشتم
    الان درد وحشتناک دارم. چه کاری باید انجام بدم
    ممنون

    1. جراحی با استاپلر بسیار دردناک است و لازم است این شرایط را تحمل کنید. مواردی که در بالا ذکر شده است را رعایت کنید تا سریعتر بهبود پیدا کنید. عمل جراحی هموروئید با لیزر پرتوان روش جایگزین مناسب تری است و بیمار حداقل 70 درصد درد کمتری را تجربه می کند.

  34. Avatar photoمحمد گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت خانوم دکتر عزیز من امروز جراحی همورئید و فیشر داشتم و چهار ساعت بعد از جراحی ترخیص شدم داروهامم ژل زایلوژل و قرص آلفن ایکس ال هستش استفاده کردم ولی تاثیر چندانی در کاهش درد ندارد لگن اب داغ انجام میدم که در هنگام نشستن در اب داغ دردم خیلی کم میشه ایا این داروها ماثر هست ؟ ونشستن بیش از چند بار در اب داغ مشکل ایجاد نمیکند ممنون میشم اگه پاسخ بدید

    1. بابت نوع و چگونگی مصرف این داروها لازم است از پزشک معالج خود سوال بفرمایید. از لگن آب ولرم استفاده کنید و نه آب داغ.

  35. Avatar photoامیر گفت:

    با سلام من الان 2 هفتست عمل کردم لیزر و جراحی باهم مشکل من این 2 روز خیلی درد دارم و بیرون روی زرد رنگ دارم آیا عفونت یا عادی، روزی 4 بار از تشت اب گرم هم استفاده میکنم و از دستمال مرطوب استفاده میکنم
    این دردی ک 2 روز خیلی زیاد شده از چیه وقتی ب چشم میاد زخمم رو ب بهبودی

    1. وضعیت شما طبیعی نیست. به متخصص جراحی معالج خود مراجعه کنید.

  36. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر من سه روز که حراحی انجام دادم و اسپاسم شدید و دردناک در ناحیه مقعد دارم که با میکن کنترل نمیشه و هر چند دقیقه یکبار دچارش میشم تمام وجودم به لرزه میفته چکار کنم؟

    1. این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید. متاسفانه جراحی با تیغ و کوتر دردناک است و لازم است مدت زمان معینی صبور باشید. توصیه هایی که در بالا ذکر شده است و نشستن در لگن آب گرم به تسکین درد شما کمک کننده است. مطمئن شوید که ناحیه عمل جراحی هموروئید شما عفونت نکرده باشد.

    2. Avatar photoامیر گفت:

      سلام ببخشید من چند روزه عمل هموریید با لیزر انجام دادم ولی همچنان درد شدید دارم و ترشحات خونی با بوی ماهی گندیده میخواستم ببینم چیکار باید انجام بدم همه‌ی دستورات جراح هم انجام دادم محل عمل هم داری بخیه های جذبی هستش فکر کنم ترشح بیشتر از اونه ، آیا نیاز به پزشک مراجعه کنم؟!

      1. احتمالا به جز هموروئید به بیماری های دیگر مثل فیستول مقعدی نیز مبتلا می باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  37. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر ۴ روزه عمل کردم فقط موقع اجابت مزاج مشکل دارم فقط به مدت حدود ۲۰ دقیه میسوزه بیرون مقعد دکترم گفت بواسیرو برمیدارم و می سوزونم منظورش لیزر بوده یا نه در هر حال برای کاهش سوزش بعد از دفع چه کنم لطفا راهنمایی بفرمایید با تشکر

    1. سوزاندن با کوتر انجام می شود و لیزر پرتوان همزمان با برش سر عروق و اعصاب را ترمیم می کند.

  38. Avatar photoمصطفی گفت:

    سلام بنده 3 روز پیش عمل همورئید با لیزر انجام دادم روز اول و دوم همراه دفع یک قطره خون بود و در روز چندین بار دسشویی میرفتم امروز روز سومم بعد عمله دوبار دفع داشتم و بعد از دفع سوزش شدید دارم البته توی لگن آب گرم میشینم دردش خیلی کمتر میشه.آیا این درد طبیعیه؟تا چند وقت ممکنه این درد رو داشته باشم؟یبوست ندارم دفع روانه

    1. دفع شما نباید بیش از اندازه روان و اسهال باشد. مقدار ملین مصرفی را تا حدی کاهش دهید که نه اسهال باشید و نه یبوست. نشستن در لگن آب گرم را هم ادامه دهید.

  39. Avatar photoباران گفت:

    سلام دکتر
    من یک ماه پیش عمل شقاق داشتم(با لیزر نبود) اما هنوز هم درد دارم البته نه به شدت قبل عمل…یک بار یبوست داشتم و بعد اون دردم شروع شد امکان داره دوباره برگشته باشه؟

    1. تا دو ماه بعد از عمل جراحی سنتی هموروئید و شقاق بروز درد و خونریزی طبیعی است. اگر یبوست گرفته اید ممکن است به ناحیه عمل آسیب وارد شده باشد. برای دریافت کرم ترمیم کننده به شماره واتساپ 09196065508 پیغام دهید.

  40. Avatar photoالناز گفت:

    سلام خسته نباشید من 4 روزه عمل هموریید با لیزر و بخیه داشتم الان درد ندارم فقط بعد دفع سوزش میگیرم که دکتر بهم استامینفن داده ولی وقتی بتادین هم میزنم زود سوزشمو میگیره و روزی سه بار تو لگن میشینم سوال من اینه توی لگن بتادین هم بریزیم ؟ ایا اینکه بعد دفع از بتادین استفاده میکنم ضرر داره ؟ خواهش میکنم زود جواب بدین

    1. مراقبت باشید که یبوست یا اسهال نداشته باشید. می توانید یک الی دو قطره بتادین در لگن آب گرم بریزید. در حدی که به رنگ چای کم رنگ شود. زیاده روی در استفاده از بتادین پوست ناحیه را خشک و حساس می کند.

  41. Avatar photoالناز گفت:

    ایا امکان بازگشت هموریید
    با عمل لیزر با بخیه وجود دارد ؟

    1. من لیزر هموروئید را بدون عود و بازگشت انجام می دهم و اگر جراح شما هم این عمل را تضمینی انجام داده اند مشکلی وجود ندارد. درضمن اگر شما دچار یبوست مزمن شوید یا علت اصلی بروز هموروئید را رفع نکنید مسلما از ناحیه دیگری از مقعد مجدد دچار بیماری هموروئید خواهید شد.

  42. Avatar photoeli گفت:

    اینکه من عمل بخیه دارد دلیل به این میشه که عمل من با لیزر نبوده ؟

    1. در برخی از جراحی های وسیع ممکن است از بخیه استفاده شود. این مورد بستگی به روش انتخابی جراح دارد.

  43. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من هفت ماه از عمل همورئیدم با لیزر میگذره.یک ماه اول خونریزی و خارش شدید داشتم. هنوز موقع راه رفتن درد دارم جراحم میگه دلیلشو نمیدونم انواع پماد هم استفاده کردم ولی خوب نشده.کلونوسکوپی هم کردم که دکتر گفت التهاب روده هم نداریو مشکلی نداری

    1. اگر جراح مشکلی در ناحیه مقعد مشاهده نمی کنند به یک فوق تخصص برای بررسی وضعیت گوارش مراجعه کنید.

      1. Avatar photoاشکان گفت:

        سلام من ۴ روز پیش عمل سنتی هموروئید انجام دادم ،
        و اشتباه کردم که تا روز سوم غذا نخوردم و مدام آبمیوه ومیوه مصرف کردم و دلیلشم درد بسیااار شدید بود و از اجابت مزاج میترسیدم ، روز بعد از غذا خوردن دفع سفت و بسیار بدی (داخل وان آب گرم) داشتم که منجر به عرق سرد و ضعف بدنی و درد و سوزش شدید شد. و بلافاصله با استفاده از توالت فرنگی دفع کامل داشتم . و بعد از این اتفاقات برخلاف شبهای قبلی درد خیلی کمتری دارم..
        خواستم این تجربه بد رو به اشتراک بزارم که حتما غذای پر فیبر استفاده بشه ، متاسفانه دکتر من به این مسایل اصلا اشاره نکرد و منم خوب تحقیق نکردم خودمم ، اما با پرسش و پاسخ سایت خوبتون خیلی چیزارو متوجه شدم.ممنون

        1. از این که تجربه خود را با دیگران به اشتراک گذاشتید سپاسگزارم. من به بیماران توصیه می کنم که روز اول سوپ و غذای سبک میل کنند و از روز دوم غذای پرفیبر را شروع کنند. البته به بیماران پیشنهاد می شود که حداقل دو تا سه ماه تحت نظر متخصص تغذیه باشند تا مشکل ییوست و دفع غیر طبیعی آنها درمان و رفع شود.

  44. Avatar photoFriba گفت:

    سلام ووقت بخیر دکتر من چهارروز میشه عمل هموروئید شقاق وتنگی مقعد روبالیزر انجام دادم دهانه مقعد به شکل بدی ورم داره دردشدیدی دارم خوب نمیتونم راه برم ودررختخوارب هستم.داروهام سفکسیم دیکلوفناک نوافن وپماد تتراسایکلین هست مدام در آر گرم میشینم چیکار کنم آیا عادی هست وضعیتم؟

  45. Avatar photoسهیلا گفت:

    سلام خانم دکتر.شهرستانم. ۶ روز از عمل هموروئید وفیشرم با لیزر میگذره. روز اول درد کمتری داشتم ولی از روز بعد موقع اجابت مزاج دردهای وحشتناکی دارم که فوری تو آب گرم میشینم که اونوقتم دردم تا حدودی قابل تحمل میشه. با وجودی که مدفوعم نرمه ولی مقعدم رو خراش میده و همراه با خون هست. حس میکنم اجابت کاملی ندارم و طول روز چندین مرتبه اجابت دارم، وهمین چندین بار اجابت اجازه نمیده زخمم خوب بشه. هنوز نمیتونم بشینم و همش دراز کشیدم و موقع راه رفتن خیلی اذیتم. استامینوفن، مترونیدازول سیپروفلوکساسین، پماد دست ساز و پماد ام جی باریج و شیافت آنتی هموروئید استفاده میکنم. با مطب تماس گرفتم و شرایطم رو گفتم، گفتن که فعلا نیازی نیست مراجعه کنی. دردای بعداز اجابت مزاج قابل تحمل نیستن. نظر شما چیه؟ راستی بخاطر مشکلات گوارش دوبار آندوسکوپی و کلونوسکوپی شدم که بعد از بار دوم کولو به این روز افتادم. چند ماهه گیر معده م بودم الانم….. معده م زخمه و میکروب داره. لطفا بگید چکار کنم حالم بهتر بشه

    1. با مطب من تماس بگیرید و از متخصص تغذیه مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. احتمالا لازم است که تغذیه شما اصلاح شود. حجم خوراکی مصرفی را هم کاهش دهید که فقط روزی یک بار دفع مدفوع نرم داشته باشید. از زور ردن پرهیز کنید.

  46. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ،من حدود ۳ ماهه عمل لیزرهمورویید مقعد انجام دادم ولی گاها هنگام دفع درد شدیدی میگیرم و خونریزی کمی هم دارم ،و سمت چپ مقعدم بهنگام درد خیلی سفت میشه ،و‌ یکماه پیش به دکتر مراجعه کردم گفتن خوبه ،ولی واقعا این دردهای یه خط در میون تا کی ادامه داره ؟و واقعا کلافه کننده س دردش ،و آیا میشه از پماد خاصی برای کاهش درد استفاده کرد؟و ایا این دردهای هرچند وقت یکبار طبیعیه .؟
    با تشکر از شما دکتر عزیز ،

    1. اگر یبوست دارید حتما وضعیت یبوست یا اسهال را پی گیری و درمان نمایید. از متخصص تغذیه مطب من هم می توانید برای اصلاح تغذیه وقت بگیرید. اگر زخم و عفونتی در ناحیه وجود دارد لازم است درمان شود. برای تجویز دارو لازم است معاینه شوید.

  47. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر من رفتم پیش جراح بهم دارو داده من بواسیر بیرون زدگی دارم درجه ۴ ی مقدار هستش آمیزول هر ۸ ساعت با پماد لیدوکائین ولی هنوز خوب نشدم و همچنان درد دارم به نظر شما جراحی کنم. ممنون

    1. اگر بیرون زدگی بواسیر مزمن و طولانی است بهتر است لیزر بواسیر را انجام دهید.

  48. Avatar photoعقیل گفت:

    سلام خانم دکتر من اردیبهشت عمل هموروئید انجام دادم که دکتر گفت من بواسیر شما رو دست نزدم ولی مقعد تنگ بود گشاد کردم از اون روز تا الان درد دارم دکتر مخصوصا اگه اجابت مزاج کنم دردم قابل تحمل نیست و مواقع عادی که اجابت مزاج ندارم هم روی زمین یا روی صندلی ماشین در حد پنج الی ده دقیقه بشینم دیگه طاقت درد رو نمیتونم تحمل کنم ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است بتوانید جراحی با لیزر را انجام دهید.

  49. Avatar photoZahra Karimi گفت:

    با سلام خسته نباشید خدمت شما
    ببخشید من رو پنج روز پیش عمل کردید موقع دفع درد خیلی بدی دارم هم داخل لگن آب و بتادین می‌شینم هم پماد لیدوکائین قبل از دفع استفاده می کنم هم دارو هایی که تجویز کردی رو استفاده کردم روزی 4بار عمل دفع دارم ولی بازم موقع دفع خیلی درد میگیره

    1. لطفا داروهای ملین را در حدی مصرف کنید که نه یبوست بگیرید و نه اسهال. آب زیاد بنوشید و اگر پماد لیدوکائین استفاده می کنید حتما بعد از دفع آن را کاملا بشویید. برای ویزیت بعد از عمل هم به موقع مراجعه کنید که برای شما داروی مناسب تجویز شود. اگر روزی 4 بار دفع دارید احتمالا یا زیاد غذا می خورید و یا ملین ها را بیش از اندازه مصرف می کنید. روزی یک بار دفع نرمال داشته باشید. توصیه می کنم از متخصص تغذیه مطب من یا هر متخصص دیگر یک رژیم غذایی متعادل دریافت کنید.

  50. Avatar photoندا کریمی گفت:

    باسلام ۲۵ روزه لیزرهمورویید انجام دادم . هنوز موقع دفع کمی درد دارم.اما بیشترین مشکلم اینه که پوست پشتم دچار سوختگی التهاب وقرمزی شده وموقع راه رفتن ساییده میشه وخیلی اذیت میشم. پماد کالاندولا زدم کمی بهتر شده نه کاملا
    چاره چیه لطفا؟

    1. احتمالا بر اثر حساسیت یا خشکی پوست و مصرف کم آب این علائم را دارید. پماد کالاندولا برای کاهش التهاب و حالت خشکی و سوختگی پوست مناسب است. اما اگر وضعیت شما بهتر نشده است بهتر است از جراح خود پماد قوی تر دریافت کنید. مصرف آب را افزایش دهید و ادویه و فلفل و چای و قهوه مصرف نکنید. اگر در لگن آب گرم و نمک و یا بتادین می نشینید با مشورت پزشک معالج در لگن آب گرم معمولی بنشینید.

  51. Avatar photoمنیره گفت:

    سلام.من تقریبا 18روز هست که عمل جراحی هموروییدم گذشته.سوزش و خارشم هم خیلی کم شده،اما از دیشب قسمت بالایی و سمت چپ مقعدم درد گرفته،بخصوص قسمت بالایش.دیروز هم کمی مدفوعم سفت شده بود،کمی هم بیشتر از معمول دیروز نشسته بودم،احتمال داره دردم بخاطر همینا باشه؟
    ممنون از راهنماییتون

    1. بله احتمالا به دلیل یبوست علائم شما تشدید شده است. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید قهوه و چای را به حداقل برسانید و روزی 10 لیوان آب میل کنید. حتما قبل و بعد از دفع مدفوع 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید تا التهاب و علائم درد از بین برود.

  52. Avatar photoامیر علی گفت:

    سلام خانم دکتر ،
    من دیروز هموروببد عمل کرد ( روش تیغ جراحی بی حسی)
    و اینکه به موقع تلاش برا دفع مدفوع خون روزی دارم (یک مقدار فشار میارم به خودم) ولی مدفوعی نمیاد(تغذیه کمی دارم)
    بعد شست و شو با آب فوری میرم تو تشت
    احتمالش هست که معقدم آبسه کنه؟

    1. مقدار فیبر غذایی را افزایش دهید. اگر مشکل شما حل نشد مجدد به جراح معالج خود مراجعه کنید. مصرف حداقل 30 گرم فیبر ضروری می باشد.

  53. Avatar photoامیرعلی گفت:

    با عرض ادب و احترام
    خانم دکتر من چهار روز پیش همورویید عمل کردم( روش تیغ جراحی بی حسی)
    تو نسخه جراح ، استامینوفن ۵۰۰ داده ولی اصلا رو درد من اثری نداره و به جاش از مسکن ( ایبوپروفن + استامینوفن کافیین) استفاده میکنم و خیلی دردمو کمتر میکنه، میخواستم بدونم این کار خطری نداره؟
    و اینکه هر از چند گاهی به طور ناگهانی و لحظه ای عضلات معقدم منقبض میشه و خیلی دردناکه ، این مورد طبیعی هست احیانا؟

    1. سلام تغییر مسکن مشکلی ندارد. برای انقباض ناگهانی لازم است معاینه شوید. استفاده از لگن آب گرم به تسکین درد و اسپاسم کمک می کند.

  54. Avatar photoنادیا گفت:

    سلام خسته نباشید من ۱۴ روز هست عمل با دستگاه اسپایلر انجام دادم و هرموقع بعد از دفع درد دارم حس میکنم مقعدم به شدت تنگ شده و احساس پری دارم یعنی احساس میکنم مدام مدفوع دارم همین باعث فشار به مقعدم میاد و اذیت میشم لطفا راهنمایی کنید

    1. حتما از لگن آب گرم استفاده کنید.

    2. Avatar photoسمیه گفت:

      سلام دکتر
      دوماه پیش عمل با لیزر داشتم ولی همچنان موقع دفع درد بسیار شدیدی دارم پماد ترمیم کننده زخمی که دکتر تجویز کرد رو هم استفاده میکنم ولی فایده نداره
      میشه لطفا راهنمایی کنید

      1. ممکن است دچار عفونت شده باشید. حتما به متخصص معالج خود مراجعه کنید.

  55. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر … خسته نباشید ..من اوایل همین ماه اومدم خدمتتون عمل لیزر همورویید انجام دادم … خداروشکر مشکلی نداشتم .. ولی الان چندروزی میشه احساس خارش دارم در قسمت مقعد .. نمیدونم بخاطر پمادهایی هست ک گفتید و استفاده میکنم .. الان تقریبا ۲۵ روزی میشه عمل کردم .. باید پمادها رو استفاده کنم یا نه ؟ علت خارش رو هم بفرمایید .. ممنون از شما

    1. پمادهای تجویز شده را فقط برای مدت زمان تجویز شده مصرف کنید. آنها را تکرار نکنید و برای ویزیت بعد از عمل هم به موقع مراجعه کنید. حتما از لگن آب گرم بعد از هر دفع مدفوع استفاده کنید که ناحیه مقعد کاملا تمیز شود.

  56. Avatar photoحسن گفت:

    سلام وقت بخیر من حدود ۸ روزه جراحی همورئید با لیزز انجام دادم.موقع دفع مزاج و بعدش از شدت درد نمیدونم چیکار کنم.ت اب گرم میشینم یه کم بهتر میشم دکتر قرص نوافن..قرض مترونیدازول پماد زابلوژل و تتراسایکلین ۳ درصد دادن و یه سری قرص ضد افسوردگی..واقعا وقتی دسشویم میاد و بعدش درد شدیدی دارم و احساس سوزش میکنم
    این درد و سوزش تا کی ادامه خواهد داشت ؟

    1. با توجه به داروهایی که مصرف می کنید احتمالا یبوست و یا اسهال هم دارید. حتما به یک متخصص تغذیه و گوارش هم مراجعه کنید. وضعیت شما بعد از 8 ماه طبیعی نمی باشد.

  57. Avatar photoحجازی گفت:

    سلام خانم دکتر.من زمان بارداری نزدیک۷،۸تا بواسیر درآوردم.بعد زایمان همه کوچیک شدن جز۳تاشون.یکیشون ترومبوزه بود.یکیشم داخل مقعدم همراه با التهاب دردناک بود.زمانی که بزرگم میشد خیلی دردناک بود.بعد فهمیدم شقاق دارم.دارو مصرف کردم و هروقت درد داشتم میزاشتم پای اون بواسیر که دردناک بود.فکر میکردم با مصرف دارو شقاقم درمان شده‌.ملین مصرف میکردم و کافی بود داخل مدفوعم یه ذره اندازه نخود سفت باشه‌.هم خون از مقعدم میومد و هم تمام مقعدم و باسنم حدود یک ساعت درد میگرفت.حدوددوهفته پیش حس کردم دیگه دردم ساکت نمیشه و طرف چپ باسنم هم درد داشت.رفتم دکتر گفتن شقاق گسترده و تنگی مقعد و همون نزدیک ۱۰تا بواسیر داری که در یک جلسه قابل درمان نیست‌.حالا ۵روزه لیزر بواسیر و شقاق کردم‌.توی عکسی که بعد از لیزر نشونم دادن فهمیدم خیلی ظاهرم بهتر شده.روز اول که حالم خوب بود و بیرون رفتم‌.روز دوم دفع داشتم.اما بعد از دفع همون بواسیری که گفتم قبلا دردناک بود شدیدا ورم کرد و شبیه عفونت شده و قرمز.از روز اول اسپاسم ناگهانی داشتم با درد وحشتناک.الان همون تیکه از بواسیرم هم خیلی حالبا عفونی زرد شده هم حس میکنم هم دردناکه هم زرد مثل یه تیکه گوشت عفونی وحشتناک شده.الان فقط بگید اون عفونت قراره چطور از بین بره.با دارو یا جراحی؟من از درد جراحی و لیزر دوباره خیلی وحشت دارم

    1. با توجه به گسترده بودن بیماری حتما مراقبت های بعد از عمل را به درستی رعایت کنید. لگن آب گرم استفاده کنید و طبق دستور پزشک معالج عمل کنید. باتوجه به وجود عفونت سریعتر به جراح خود مراجعه کنید.

  58. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من اسپاسم گرفتم بعد عمل
    درد دارم
    عفونت ندارم
    چه دارویی باید استفاده کنم

    1. از پزشک معالج خود بخواهید که برای شما کرم ترمیم کننده زخم تجویز کنند. حتما غذای پرفیبر مصرف کنید که حجم مدفوع شما کافی باشد و دچار تنگی مقعد نشوید.

  59. Avatar photoکوروش گفت:

    سلام من فیستول روده داشتم فیستول وسیع که چندبار عمل کردم الان دوباره زخمم باد کرده زیرش خون جمع میشه گفتن هموریید داری اونم لیزر کردن هیچ تاثیری نداره خیلی درد دارم خونریزی دارم چیکار باید بکنم

    1. به یک فوق تخصص مراجعه کنید. معمولا فیستول های عمیق و پیچیده با لیزر پرتوان جراحی نمی شوند. لیزر کم توان هم امکان عود مجدد دارد.

  60. Avatar photoمهدی طارمی گفت:

    سلام دکتر جان .ببخشید بنده قصد جراحی هموروئید و پرولاپس رو دارم ولیکن دو ساله به جهت ترک اعتیاد از شربت متادون استفاده میکنم که باعث‌یبوست میشه،آیا باید به دکتر بگم ؟دوست ندارم کسی بدونه .علاقه ای ندارم.غیر از خانومم هیچکس نمیدونه!ترسم اینه کسی بفهمه یا اینکه دکتر عمل جراحی رو انجام نده

    1. بله حتما به جراح معالج خود بگویید که راهکار مناسب را انتخاب کنند. مسلما اگر به جراح خود اطلاع ندهید دچار عوارض و مشکلات متعددی بعد از عمل جراحی هموروئید خواهید شد.

  61. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام ده روزه جزاحی همورویید و شقاق باکوتر داشتم. موقع دقع به قدری سوزش دارم که بی حال میشم پزشکم هم گفتن چیزی نیست باید تا دوهفته تحمل کنی
    میترسم خوب نشم خواهشا زاهنماییم کنید. بعد عمل پمادندادن پمادی هست استفاده کنم؟

    1. جراحی با کوتر عارضه سوزش شدید را دارد و با نشستن در لگن آب ولرم می توانید از سوزش و التهاب مقعد بکاهید. از پزشک خود بخواهید یک کرم ترمیم کننده زخم مناسب وضعیت شما تجویز کنند. رژیم غذایی پرفیبر و سالم و بدون ادویه فراموش نشود. آب هم زیاد بنوشید.

  62. Avatar photoمنصور هاشمی گفت:

    با سلام جناب اقای دکتر بنده عمل شقاق انجام دادم الان قریب به یک سال از عمل میگذزه ولی تاکنون درد درد دارم و چند بار پیش دکتر که عملم کرد رفتم مسکن میده
    راه چاره چست لطفا راهنمایی کنید

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر یبوست و اسهال را کنترل نکنید عمل شما موفق نخواهد بود.

  63. Avatar photoمهناز گفت:

    سلام خانم دکتر، من 4روزه عمل کردم. سفالکسین و ایپوپروفن میخورم، شدید درد دارم، درروز 5،6بار داخل لگن آبگرم میشبنم اما این درد تمامی نداره، مسکن ها عملا تاثیری نداره، میشه لطفا کمکم کنید

    1. با مصرف آنتی بیوتیک دچار کم آبی و یبوست می شوید. مدفوع خشک هم زخم جراحی را تازه می کند و درد تشدید می شود. حتما آب زیاد بنوشید و فیبر به اندازه کافی مصرف کنید که روزی یک بار مدفوع نرم و طبیعی داشته باشید. به مرور درد شما کم می شود. مصرف ملین نیز کمک کننده است.

  64. Avatar photoمهناز گفت:

    خانم دکتر عزیز ممنون که وقت میزارید. اما من بیرون روی دارم، مسهل استفاده میکنم. فشار و درد زیادی در مقعد حس میکنم. و فقط وقتی داخل لگن میشینم کمی آرومترم. اشکالی نداره درروز 6 بار در لگن بشینم.؟ و هیچ مسکنی وجود نداره که یکم اقلا درد منو کمتر کنه؟

    1. اگر اسهال دارید که مصرف ملین را کم و یا قطع کنید در حدی که مدفوع طبیعی باشد. مشکلی بابت تعداد دفعات نشستن در لگن آب گرم وجود ندارد. بعد از لگن آب ولرم حتما ناحیه را به آرامی خشک کنید که دچار عفونت های قارچی نشوید و ناحیه را مرطوب باقی نماند.

  65. Avatar photoمهناز گفت:

    خانم دکتر عزیز استفاده از کیسه آبگرم بر روی باسن
    مانعی نداره؟

  66. Avatar photoآنیتا گفت:

    سلام چهار روز پیش جراحی سنتی هموروئید رو انجام دادم و روز بعد عمل سوزش نسبتا کمی داشتم
    اما از بعد اجابت مزاج فردای اون روز سوزش خیلی بدی گرفتم و هرچقدر تو لگن آب گرم میشینم فایده ی چندانی نداره
    بعد از چند ساعت دوباره دچار سوزش میشم
    سفالکسین و مفنامیک اسید به همراه شربت ملین میخورم

    1. از جراح معالج خود بخواهید که داروهای شما را تغییر بدهند. ممکن است به دلیل مصرف آنتی بیوتیک باشد. همچنین استفاده از کرم ترمیم کننده مناسب می تواند کمک کننده باشد.

  67. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام. وقت بخیر. خانم دکتر من چهار روزه که هموروئیدجراحی کردم دو تا بیرون زدگی و یا همون زائده گوشتی داشتم‌که دکتر برداشتن. الآن دکترم حضور ندارن و رفتن مسافرت و بهشون دسترسی ندارم. خیلی درد دارم به طوری که نمی تونم بشینم و باید دراز بکشم. حین و بعد از اجابت مزاج به شدت درد دارم. از مسکن نوافن استفاده می کنم. و ژل لیدوکایین به مقعد می زنم ولی باز هم درد دارم لطفا راهنماییم کنید چیکار کنم دردهام از بین بره یا حداقل کم بشه؟ دکتر فقط توصیه کردند لیدوکایبن بزنم یا پماد چشمی بتامتازون و ناحیه مقعد رو خشک نگه دارم که من ابن کارها رو انجام دادم ولی درد دارم. خواهش می کنم راهنماییم کنید

    1. اگر یبوست دارید از شربت ملین یا پودر ملین استفاده کنید. میوه وسبزی میل کنید. از مصرف بیش از اندازه لیدوکائین و بتامتازون به شدت خودداری کنید. برای دریافت داروی مناسب می توانید از یک متخصص دیگر وقت ویزیت بگیرید.

  68. Avatar photoحسین گفت:

    من ۵ روزه لیزر کردم همورویید خیلی بزرگی داشتم که دکترم نصفش رو برداشت فقط.از اون موقع فقط زمان دفع سوزش و درد خیلی خیلی زیادی دارم ولی یه قلق برا خودم دست و پا کردم
    قبل از دفع فورا یه قرص مسکن میخورم سعی میکنم بدون فشار دفع کنم و خیلی زمان زیادی نبره و توی زمان خیلی خیلی کوتاهی کل دفعم کامل خالی بشه هرچی بیشتر زمان ببره بیشتر دردناکه.بعدش فورا میرم زیر دوش ابگرم به حالت رکوع در میام تا فشار اب گرم مستقیم روی کمرم و باسنم باشه حدود ۱۰ دقیقه با تمام دردی که دارم این حالت رو حفظ میکنم بعدش سریع بتادین میریزم توی وان ابگرم و ۱۰ دقیقه توش میشینم و بعد از اون سریع پانسمان میکنم و کلا دردم ساکت میشه.
    ولی متاسفانه فعلا راه حلی برای اینکه در حین دفع هیچ دردی حس نکنم پیدا نکردم.اگه راه حلی دارید ممنون میشم کمک کنید

    1. شما حتما یبوست یا اسهال دارید که هنگام دفع چنین دردی را تجربه می کنید. حتما رژیم غذایی سرشار از سبزیجات داشته باشید. اگر همچنان یبوست دارید از شربت ملین استفاده کنید. اصلا با فشار آب گرم ناحیه را تحت فشار قرار ندهید و اصلا از بتادین استفاده نکنید. بخشی از درد شما به دلیل آسیب و فشاری است که عمدا به ناحیه وارد می کنید. فقط بعد از دفع 10 دقیقه در لگن آب ولرم بشینید. بدون هماهنگی جراح معالج هیچ حرکت خلاقانه ای انجام ندهید!

  69. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر ۱هفتس عمل شقاق همروئید انجام دادم الان تو دفع هم ملین میخورم خوب شده فقط وقتی بلند میشم از درد پشت پای راستم با رگ سیاتیک کمرم میگیره و تا شب میفتم دلیلش چی نیتونه باشه

    1. ارتباطی با عمل جراحی شقاق و هموروئید شما ندارد. به یک ارتوپد مراجعه کنید. ممکن است به دلیل استراحت طولانی و عدم تحرک دچار این عوارض شده باشید.

  70. Avatar photoحسین گفت:

    با سلام چهار روز از عملم گذشته درد گردن شدید‌بعد از عمل دارم طوری که توان نشستن و یا راه رفتن ندارم انگاری که عمل گردن انجام دادم هیچ هم از درد گردنم کم نمیشه ایا مشکلی هست که بعد چهار روز هنوز درد شدید کم نشده با تشکر

    1. اگر جراحی شما با بی حسی اسپاینال انجام شده و بعد از جراحی راه رفته اید و استراحت نکرده اید ممکن است به دلیل عوارض بی حسی باشد. آب و مایعات زیاد بنوشید و این مورد را با جراح معالج خود نیز در میان بگذارید. درد گردن ارتباطی با جراحی هموروئید ندارد.

  71. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید من ۳۵ روز عمل هموریئد بیرونی انجام دادم ولی هم چنان درد هام هست اگه ی روز نرم دفع روز بعد برم درد خیلی شدیدم دارم که تا ۴ ساعت هست به نظرتون برا چیه این درد ها هنوز

    1. شما باید روزی یک یا دو بار دفع مدفوع نرم داشته باشید. حتما از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی مناسب بگیرید. اگر یبوست و خشکی مدفوع را درمان نکنید نه تنها درد شما کاهش پیدا نمی کند بلکه احتمال عود بیماری و بروز زخم شقاق مقعدی هم وجود خواهد داشت. بعد از دفع مدفوع هم 10 دقیقه در لگن آب ولرم بنشینید که ناحیه کاملا تمیز شود.

  72. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خانم دکتر ممنون از مهربانی ودلسوزی شما نسبت به همه بیماران که صبورانه جواب میدید، بنده چهار روزه عمل لیزرهمورویدانجام دادم چون قبلاً قرص متادون مصرف داشتم، وبعداز عمل سه روز بعد مدفوع دردناک داشتم واحساس زخم میکنم، میتونم از شیاف دیکلوفناک یا نرم کننده استفاده کنم؟ چون ابتدا مدفوع خشک وبعد نرم میشه، وکلا سوپ مایعات فراوان میخورم ودر تشت آب گرم هم میشینم. ممنون از پاسخ جنابعالی

    1. بدون تجویز پزشک از شیاف استفاده نکنید. شما می توانید شربت ملین یا پودر پیدرولاکس برای نرم کردن مدفوع استفاده کنید. بهتر است به جای داروی شیمیایی از انجیر و آلو و سبزیجات برای نرم کردن مدفوع استفاده کنید. مالیدن مقدار کمی روغن نارگیل می تواند دفع را برای شما راحتتر کند و عسل نیز به ترمیم سریعتر زخم کمک می کند. اگر طی 5 روز به نتیجه رسیدید نیازی به مصرف دارو نخواهید داشت اما بهتر است توسط یک متخصص ویزیت شوید که برای شما دارو و پماد مناسب تجویز کنند. مصرف شیاف و پماد نا به جا می تواند بیماری شما را تشدید کند و عوارض دیگری را ایجاد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *