شقاق فیشر مقعد

درمان سریع شقاق مقعد

درمان سریع شقاق مقعد

شقاق مقعد که بصورت شکاف هایی در ناحیه پوست کانال مقعد بروز می کند هم زنان و هم مردان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. با اینکه شقاق ساده ممکن است خود بخود درمان شود اما زخم هایی که در اثر شقاق مزمن بوجود می آید را باید سریع درمان کرد. بدین ترتیب درمان سریع شقاق مزمن از اهمیت فراوانی برخوردار است که در حال حاضر بهترین راهکار آن لیزر درمانی می باشد.

بررسی و درمان شقاق

شقاق باید حتما به دقت توسط پزشک متخصص جراحی مورد بررسی قرار گیرد. سپس وی با توجه به نوع پیشرفت بیماری و ساده یا مزمن بودن آن روش درمانی مناسب را به بیمار ارائه می دهد. اخیرا شیوه های نوین لیزر شقاق توسط پزشکان از اهمیت و کارایی بالاتری برخوردار است و این درمان را فراگیرتر کرده است.

درمان فوری شقاق مقعد

برخی از بیماران نمی توانند شقاق را تشخیص دهند و تنها به علت سوزش های مکرری که در ناحیه مقعد احساس می کنند احتمال بروز شقاق را می دهند. در واقع هیچ دلیل خاصی هم برای ایجاد شقاق وجود ندارد و بیشترین علل بروز آن به یبوست و عدم مصرف فیبر کافی ارتباط پیدا می کند.

اکثر شکاف های شقاق در خط میانی خلفی ظاهر می شوند. این امر به علت آناتومیک هم می تواند باشد چرا که در این ناحیه فقدان یا کمبود حمایت بافتی مشاهده می شود. توجه داشته باشید که شقاق به هر علتی که ایجاد شود و در هر سطحی که باشد باید به سرعت درمان شود.

اقدامات محافظه کارانه برای درمان سریع شقاق

در اغلب موارد پزشکان و متخصصان از جراحی یا لیزر به عنوان اولین رویکرد های درمانی استفاده نمی کنند مگر اینکه بیمار با شقاق مزمن به پزشک مراجعه کرده باشد و اوضاع وخیمی داشته باشد. در ابتدا با تجویز برخی کرم ها و تغییر رژیم غذایی بیماران مانند مصرف آب و ملین ها سعی در بهبود شقاق خواهند داشت. سپس در صورت عدم نتیجه گیری از این راهکار ها و مشاهده شقاق مزمن از روش های درمانی پیشرفته مانند لیزر استفاده می شود.

درمان سریع شقاق مزمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و بهترین پاسخ جهت مداوای آن در نظر گرفته شده که با کاهش دادن فشار هایی که بر اسفنکتر وارد می شود و تنظیم کردن میزان جریان خون ناحیه نقش بسزایی در درمان شقاق دارد.

لیزر شقاق، برترین گزینه درمانی

همانطور که می دانید در اکثر مواقع شقاق به علت حرکات سخت روده بوجود می آید و این موضوع است که سبب آسیب رسانی به پوست مقعد خواهد شد. شقاق موجب درد یا سوزش شدید در اطراف مقعد خواهد شد و هنگام دفع مدفوع فرد را بسیار اذیت خواهد کرد. معمولا افرادی که به شقاق مبتلا شده اند پس از اجابت مزاج خون روشنی را نیز بر روی دستمال توالت خواهند دید.

شقاق ساده را می توان با استفاده از کرم هایی مانند دیلتیازم و یا تزریق بوتولینوم به راحتی مداوا کرد. در واقع این نوع درمان سبب آرام شدن عضله اسفنکتر می شوند و سبب می شوند شقاق تسکین یابد. هنگامی که چنین درمان هایی موثر واقع نشود باید از راهکار های ایمن تر استفاده کرد تا عضلات اسفنکتر بهبود پیدا کنند.

بدون شک در این مرحله شقاق دیگر درمان شقاق ساده نیست و شما باید به درمان سریع شقاق مزمن بپردازید. اگر شقاق مزمن به سرعت تحت مداوا قرار نگیرد ممکن است آسیب های زیادی به بافت مقعد و عضلات اسفنکتر وارد شود. لیزر شقاق بهترین راهکار درمان سریع شقاق مزمن است که به عنوان یک روش کمتر تهاجمی شناخته شده است.

درمان سریع شقاق مزمن با لیزر

پیشرفت های قابل توجهی که راجع به درک علم فارماکولوژیک اسفنکتر داخلی مقعد در اختیار محققان قرار گرفته است موجب شده است تا درمان های محافظه کارانه و قابل اعتماد برای این بیماری ابداع شود. بر روی شقاق ساده به طور معمول می توان از اثرات درمانی اقدامات ساده بهره مند شد. در دهه های اخیر جراحی شقاق نقش بسیار موثری در درمان این عارضه داشت اما با کلی عوارض همراه بود. در حال حاضر با تحولات گسترده علم پزشکی شیوه ای جدید و منحصربفرد برای درمان سریع شقاق روی کار آمده است که بهترین راهکار محسوب می شود و برترین جایگاه را در درمان سریع شقاق به خود اختصاص داده است.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *