بیماری های مقعد, توده های ناحیه مقعد

آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد

آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد

این سوال ممکن است ذهن تمام کسانی که مبتلا به هموروئید هستند را به خود مشغول کرده باشد. آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد؟ با توجه به مزیت هایی که لیزر نسبت به تیغ جراحی و کوتر دارد درد بعد از عمل به حداقل رسیده و با مصرف یک مسکن ساده قابل کنترل است. بنابراین عمل جراحی هموروئید با لیزر درد ندارد.

لیزر درد حین و بعد از عمل جراحی هموروئید را به حداقل می رساند. زیرا در حین برش عروق و رشته های عصبی بریده شده را همزمان ترمیم می کند. همچنین برش با لیزر بسیار ظریف هست و به بافت سالم اطراف صدمه نمی زند. همین امر منجر می شود وسعت ناحیه جراحی شده به حداقل برسد در حالی که با دیگر ابزار جراحی این ظرافت و دقت غیر ممکن است. هرچه وسعت ناحیه جراحی شده کمتر می شود بازگشت به حالت اولیه و دوره نقاهت بعد از عمل کوتاهتر خواهد بود

از جراحی هموروئید با لیزر نترسید زیرا

جراحی با لیزر دوره نقاهت کوتاهتری نسبت به جراحی سنتی دارد بیمار بستری نمی شود و تنها یک شب در منزل استراحت می کند. لیزر محیط عمل را استریل کرده و احتمال انتقال بیماری هایی مثل هپاتیت و ایدز به صفر می رسد.

یکی دیگر از موفقیت های چشمگیر جراحی هموروئید با لیزر نداشتن بخیه است. همین عدم استفاده از بخیه بسیار در کوتاه کردن دوره نقاهت بعد از جراحی هموروئید کمک می کند. بیمار حس خوشایندتری خواهد داشت و تنها یک شب برای این که ناحیه آلوده نشود یک پانسمان ساده بر روی ناحیه گذاشته می شود.

به این دلیل از بخیه استفاده نمی شود که لیزر جراحت بازی ایجاد نمی کند که بخواهیم آن را با بخیه ببندیم مگر در مواقعی که جراحی بسیار وسیع باشد مثلا در جراحی کیست مویی پایین کمر با لیزر که ناحیه وسیعی از بافت برش خورده و برداشته می شود.

بهترین روش درمان هموروئید یا بواسیر در حال حاضر لیزر است که توسط دکتر زهرا سعادتی انجام می شود.

برای دیدن مصاحبه دکتر سعادتی با بیماری که لیزر هموروئید انجام داده بر روی تصویر زیر کلیک کنید

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

52 دیدگاه برای “آیا عمل جراحی هموروئید با لیزر درد دارد

  1. Avatar photoاااااا گفت:

    سلام خانم دکتر من همورئید بادی دارم وهمیشه احساس خستگی میکنم واز خواب بیدار میشم پادرد وخستگی هنوز هست وانگار سرم گیج میره ربطی داره ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      در صورتی که خونریزی دارید ممکن است بر اثر خونریزی مزمن هموروئید دچار کم خونی شده باشید. یکی از علائم کم خونی خستگی و سر گیجه است.

  2. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر.میخواستم بپرسم لیزر درد داذه چون خیلی خییییییلی میترسم??

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر لیزر درد و خونریزی ندارد.

  3. Avatar photoنیهاد گفت:

    سلام خانم دکتر میخواستم بدونم هزینه درمان با لیزر به چه صورته؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بستگی داره چه نوعی از لیزر هموروئید برای شما استفاده شود. همچنین اگر در کلینیک لیزر شما انجام شود یا در بیمارستان هزینه لیزر متفاوت خواهد بود. همچنین باید معاینه شوید تا بیماری شما دقیقا تشخیص داده شود. برخی افراد علاوه بر هموروئید مبتلا به شقاق و آبسه و دیگر بیماری های مقعد نیز می باشند.

  4. Avatar photoامیر مهدی حمدی گفت:

    سلام خانم دکتر من فکر کنم چند ماهی است در ناحیه ی مقعدم چیزی مثل بواسیر ظاهر شده ولی نه دردی داره نه خونریزی و نه خارشی میخواستم مطلع شوم که آیا این بیماری بواسیر است یا که نه

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید توسط متخصص جراحی و لیزر معاینه شوید. معمولا هموروئید داخلی درد ندارد و بیمار با علامت بیرون زدگی گوشت اضافه مقعدی مراجعه می کند. این دسته از بیماران معمولا از یبوست مزمن شکایت دارند.

  5. Avatar photoعلی گفت:

    سلام اگر هموروئید داخلی بیرون زده باشه حتما جراحی لازم داره؟ با لیزر میشه برداشتش؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهتر است بیرون زدگی هموروئید داخلی با لیزر هموروئید برداشته شود تا در آینده بیمار دچار خونریزی عفونت و دیگر عوارض هموروئید نشود.

  6. Avatar photoمهیار گفت:

    خانم دکتر من نمیدونم آبسه مقعدی دارم یا بواسیر اما این زائده ای که در ابتدای مقعدم به وجود اومده خیلی به تازگی درد میکنه به نظر شما با لیزر میشه درمانش کرد؟ حتی اگر آبسه و بواسیر با هم باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا بیماری شما را تشخیص دهند. انواع هموروئید و آبسه مقعدی را می توان همزمان در یک جلسه با لیزر پرتوان درمان کرد.

  7. Avatar photoحمیدرضا گفت:

    خانم دکتر اگر کیست مویی و هموروئید را همزمان لیزر کنید باز هم درد نداره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بعد از جراحی با لیزر 70 درصد درد کمتری را نسبت به جراحی باز متحمل خواهید شد که با یک مسکن ساده قابل کنترل است. حتی اگر چند جراحی با لیزر با هم و در یک جلسه داشته باشید. لیزر کیست مویی به روش بسته انجام می شود و خبری از زخم باز و سختی های عمل جراحی کیست مویی باز نیست.

  8. Avatar photoحامد گفت:

    سلام خانم دکتر
    من یکبار هموروئیدم رو ب روش سنتی عمل کردم حدود ۱۰ سال پیش ولی باز دچار این بیماری شدم
    حداقل هزینه با لیزر چقدر میشه ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا درباره حدود هزینه لیزر هموروئید با مطب تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنند.

  9. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۱۸ سالمه دچار یوبوست شدم و مقعدم چند روزی هست که درد میکنه اما گوشت اضاقه اینا نداره و فقط بعد و هنگام دفع درد دارم،نیاز به عمله؟خیلی نگرانم!!!

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. مراقب باشید یبوست نگیرید.

  10. Avatar photoرها گفت:

    من دو روزه با لیزر عمل همورویید کردم اما جای عملم خیلی سیخ میده و درد می‌کنه. طبیعیه؟

    1. سلام من از وسعت جراحی و نوع جراحی شما اطلاعی ندارم در این مورد با جراح معالج صحبت کنید. اگر ترشح مشکوک دارید ممکن است دچار عفونت شده باشید.

  11. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲ سال پیش یبوست گرفتم بعدش شقاق و خونریزی و راهایی رو امتحان کردم ک حل بشه اما متاسفانه یا همیشه یبوست دارم یا برعکس .الان بواسیر و تنگی مقعد هم گرفتم و بشدت درد دارم و فقط با نوافن آروم میشه اما میترسم عمل کنم. موقع عمل بی حسی میزنید؟یا بی هوشی ؟ چون بی حسی روی بدن من کار نمیکنه با توجه به تجربه های قبل

    1. سلام ابتدا یک وقت ویزیت بگیرید تا برای شما داروی قوی تجویز شود. در صورتی که بهبودی حاصل نشد لیزر هموروئید به شما پیشنهاد می شود. لیزر هموروئید مشکلات و درد جراحی هموروئید با تیغ و کوتر را ندارد. لیزر در کلینیک تخصصی انجام می شود و متخصص بیهوشی با توجه به شرایط بیمار تصمیم می گیرد که بی حسی اسپاینال یا بیهوشی عمومی انجام شود. در طول لیزر بیمار هیچ گونه دردی احساس نمی کند.

  12. Avatar photoبابک گفت:

    سلام،خانم دکتر من عمل لیزر انجام دادم آیا شب اول اجابت مزاج باعث مشکل خواهد شد یا خیر

    1. سلام قبل از لیزر هموروئید شیاف و دارو تجویز می شود که بیمار تا 24 ساعت نیاز به اجابت مزاج نداشته باشد. اگر هم نیاز به اجابت مزاج دارید از دفع مدفوع خودداری نکنید و اجابت مزاج نرم داشته باشید. زیرا با امتناع از دفع مدفوع روز بعد دچار یبوست می شوید. 24 ساعت بعد از لیزر شروع کنید به مصرف ملین که دچار یبوست بعد از عمل نشوید.

    2. Avatar photoMahtab گفت:

      سلام خانم دکتر،ببخشید ایا جراحی شقاق و همورویید با عمل لیزر هم بعد از عمل دوران نقاهت و درد هنگام مدفوع را دارد؟یا درد هنگام مدفوع بعد از عمل فقط مختص عمل سنتی است؟

      1. سلام مسلما مقدار کمی درد و خونریزی بعد از جراحی با لیزر را تجربه خواهید کرد اما به شدت جراحی سنتی نیست. بعد از لیزر هموروئید و لیزر شقاق بسته به وسعت بیماری و لیزر انجام شده دوره نقاهت به مدت 1 روز تا دو هفته خواهد بود. اما در جراحی سنتی بیمار بیش از 1 ماه درگیر می باشد. درد و التهاب بعد از لیزر با مسکن قابل کنترل است. در هر دو روش بیمار باید مراقب باشد که یبوست و اسهال نگیرد و رژیم غذایی مناسب داشته باشد.

  13. Avatar photoمسعود گفت:

    سلام
    خانوم دکتر من مدتی هست یک زائده برآمدگی سفید رنگ حدودا سه چهار میلیمتر هست و دردناک کنار دهانه مقعدم ایجاد شده که بعضی روزها اذیتم نمیکنه ولی بعضی روزها دردناک میشه و احساس میکنم تورم بیشتری پیدا می‌کنه.. خودم متوجه شدم زمانی که آنتی بیوتیک مصرف میکنم تورمش کم میشه .. این برآمدگی سفید رنگ کوچک فقط یک عدد هست و چند ماهه که بوجود اومده و احساس میکنم حالت مزمن پیدا کرده.. این هم بگم به هیچ عنوان در حال حاضر یبوست ندارم ، چند سال پیش متاسفانه شقاق داشتم که به مرور خوب شد و در حال حاضر روده هام میل به دفع داره یعنی بعد از یک وعده غذایی خیلی عذر میخوام حتما باید برم دستشویی و معمولا دو بار در روز تکرار میشه ، ضمن اینکه میخواستم بپرسم که این چی هست و بنظرتون میشه با لیزر درمان کرد ؟ و نکته ی دیگه اینکه بعضی روزها که زیاد از حد پشت سیستم کامپیوترم میشینم موقع دفع ، کمی درد میگیره که یکی دو ساعت بعد از عمل دفع این درد به مرور خوب میشه..

    میشه لطفاً راهنمایی کنین
    ممنون

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید شده باشید یا زخم شقاق که قبلا داشتید به طور کامل درمان نشده باشد و در حال حاضر دچار عفونت شده است. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از ویزیت تشخیص و درمان نهایی اعلام می شود.

  14. Avatar photoکیانوش گفت:

    سلام خانم دکتر خوبین من هم زخم معده دارم وهم بواسیر که بواسیر خونریزی داره خواستم ببینم هزینه عمل فقط بواسیرچقدر میشه لطف کنید بفرماید که با دفترچه تامین اجتماعی هم انجام میشه یاکل هزینه آزاد محاسبه می‌شود ممنونم

    1. سلام هزینه لیزر هموروئید یا همان بواسیر بعد از ویزیت بیمار تعیین می گردد و کلیه هزینه ها آزاد می باشد. حدود هزینه را می توانید تلفنی از مطب سوال بفرمایید.

  15. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت شما بخیر من ۷ روزه عمل کردم با لیزر و یک منطقه زرد رنگ که معلومه جای برداشت زائده بوده هست که فکر میکنم عفونته ولی به دکتر زنگ زدم گفت اشتباه میکنی و الان اونقد سوزش دارم که واقعا نمیتونم تحمل کنم به من گفتن دو روز درد و سوزش داری و هم داخلی بودم و هم خارجی تورو خدا چه کنم بتونم زندگی کنم

    1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. اگر به ایشان دسترسی ندارید میتوانید از مطب من وقت ویزیت بگیرید. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد.

  16. Avatar photo؟؟*** گفت:

    سلام..من الان به خاطر یبوست دچار بواسیر شدم…اگه عمل با لیزر انجام بدم.بعد عمل چطور باید دفع مزاج کنم…ممکنه بعد عمل بازم به بواسیر دچار بشم…

    1. لازم است برای لیزر و درمان یبوست به طور همزمان اقدام نمایید. که مجدد دچار عود نشوید.

  17. Avatar photoپریا گفت:

    اصلا جراحی بدون درد وجود ندارد
    یه ماه پیش جراحی مثلا لیزری کردم،هنوز درد و سوزش و هراز گاهی خون ریزی دارم

    1. بله جراحی کاملا بدون درد وجود ندارد اما استفاده از لیزر و مراجعه به یک پزشک ماهر باعث می شود که درد و خونریزی بیمار حداقل تا 70 درصد کمتر از جراحی با تیغ جراحی باشد. خونریزی بدون درد در حد چند قطره تا دو ماه کاملا طبیعی است. دقت کنید که به هیچ عنوان یبوست یا اسهال نگیرید.

  18. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خسته نباشید.من یک ماه پیش عمل لیزر بواسیر کردم و هنوز کامل خوب نشدم می خواستم بدون تا کی اینجوری هستم و تاکی باید سیفیکسیم بخورم و توی تشت اب گرم بشینم و کی می تونم برم باشگاه ،بالای معقدمم خارش و درد دارم ‌.ممنون

    1. من بعد از لیزر بواسیر آنتی بیوتیک تجویز نمی کنم و فقط نشستن در لگن آب گرم و بتادین را برای مدت یک تا دو ماه بسته به شرایط بیمار توصیه می کنم. آنتی بیوتیک های تجویز شده را باید تا آخرین عددی که پزشک معالج تجویز کرده است مصرف کنید و دوره مصرف آن را تکمیل کنید. ممکن است خارش و درد شما به دلیل یبوست ناشی از مصرف آنتی بیوتیک باشد. حتما آب زیاد بنوشید و رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. به پزشک معالج خود نیز مراجعه کنید.

  19. Avatar photoدنیا گفت:

    سلام خانم دکتر سعادتی وقت بخیر
    ممنون از اینکه وقت میذارید و پاسخ می‌دید
    من حدود دوازده سال پیش دو بیمارستان مراجعه کردم برای شقاق و هموروئید هردو تشخیص دادند باید عمل کنم اما چون جراح مرد بود نرفتم و الان بواسیرم بدتر شده
    فقط و فقط بخاطر ترس از عکسبرداری روده ای نرفتم دنبالش چون خیلی دردش وحشتناک بود بمن بگید چیکار کنم ؟ خلاص بشم از این بواسیر … میترسم بعد عمل مجدد دربیاد چون خیلی ها اینو تجربه کردند بعد عمل مجدد بواسیر داشتند

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  20. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم داکتر من یک بار به روش سنتی جراحی شده ام اما با ءذشت چند ماه باز درد را در ناحیه نیشیمن احساس میکنم چاره چیست؟

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. اگر امکان داشته باشد لیزر هموروئید برای شما انجام خواهد شد.

  21. Avatar photoپروانه گفت:

    سلام من چندوقته ی گوشت اضافه کوچیک حس میکنم نه درد دارم نه خون ریزی نه خارشت و اینکه پدرم بواسیر داشته ممکنه ژنتیکی بهم رسیده باشه؟خیلی خجالت میکشم به کسی بگم چیکار کنم خدا…

    1. خجالت نداره و ممکن است هموروئید داخلی بیرون زده باشد. معمولا به دلیل مشکلات گوارشی و یبوست این مشکل پیش می آید که اگر به موقع اقدام کنید با مصرف داروی مناسب و رعایت رژیم غذایی درمان هموروئید امکانپذیر است.

  22. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام خانم دکتر من گوشت اضافه مقعدی دارم رابطه جنسی نداشتم ک نمیدونم چرا اینطوری شده خونریزی هم ندارم ولی حس خیلی بدی دارم چیکار کنم با پماد و اینا خوب میشه؟؟!

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه چهار یا حتی هموروئید خارجی مبتلا شده اید. گوشت اضافه و هموروئید داخلی درجه 4 با دارو درمان نمی شود و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  23. Avatar photoاحمد عبادی گفت:

    با درود حدود یک ماه پیش برای چند روز یبوست داشتم با مراجعه به پزشک به من یک پماد انتی هموروید داد و یک شربت لاکسی ژل که و بمن گفت که بهتره به یک پزشک جراح مراجعه کنم بعداز مراجعه به پزشک جراح ایشان فرمودند سمت چپ مقعد کمی بیرون زدگی دارد و احتیاجی به جراحی ندارید و دو عدد پماد بمن داد یکی دیلیتیازم دودرصد و یکی هم پماد بیحس کننده که هر وقت احساس درد یا سوزش داشتی استفاده کن پو رژیم غذایی رو بمن گفت منهم انجام دادم و یبوستم برطرف شد تااینکه چند روزیست که سوزش مقعد دارم و به پزشک مراجعه کردم گفتند از پماد انتی هموروید استفاده کن و اگر موثر واقع نشد باید عمل کنی .. لطفا راهنمایی بفرمایید

    1. ممکن است برخی از داروها را بیشتر از میزان تجویز شده مصرف کرده یا تکرار کرده باشید. همچنین ممکن است به برخی از داروها حساسیت داشته باشید یا حتی به دلیل زخم شقاق مقعدی دچار سوزش شده باشید. در هر صورت بدون معاینه بیمار نمی توان تشخیص قطعی را اعلام کرد.

  24. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام دکتر…بنده امروز ۲ هفته شده که عمل هموروئید درجه ۴ با لیزر انجام دادم یه هفته اول دردم خیلی زیاد بود الان کمتر شده و بیشتر موقع دفع هستش…دیروز یه ۲ ساعت سر کار سرپا وایسادم چون آرایشگرم..دردم بیشتر شد دوباره..این طبیعی هست؟ خارش هم دارم ۲.۳ روزه

    1. اگر هموروئید شما بزرگ بوده داشتن کمی درد حین اجابت مزاج طبیعی است. اما من حدس می زنم که شما حین دفع یبوست یا اسهال دارید یا از غذاهای ادویه دار استفاده کرده اید. در این مورد با یک متخصص تغذیه صحبت کنید. اگر یبوست دارید حتما ملین مصرف کنید.

  25. Avatar photoمونا گفت:

    سلام خانم دکتر وقتتون بخیر
    ببخشید برای خوده بی حسی که قبل لیزر هستش ما درده خیلی زیادی رو حس میکنیم؟

    1. خیر درد خاصی احساس نمی کنید. زیرا بی حسی از کمر انجام می شود. اگر نسبت به تزریق آمپول به کمر حساس هستید می توانید از متخصص بخواهید که قبل از تزریق از کرم بی حسی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *