بیماری های مقعد

راحت شدن از گوشت اضافه مقعدی

گوشت اضافه مقعدی

اگر مبتلا به هموروئید یا بواسیر هستید حتماً باید اطلاعاتی در مورد اینکه گوشت اضافه مقعدی چیست داشته باشید. گوشت اضافه مقعدی به رشد غیر سرطانی پوست اطراف مقعد گفته می شود. گوشت اضافه مقعدی معمولا به دنبال یک بیماری مقعدی درمان نشده مثل هموروئید و شقاق و به خصوص هموروئید ترومبوزه تخلیه نشده بروز می کند.

اندازه تکه های گوشتی اضافی که در اطراف مقعد یا روده بزرگ تشکیل می شوند معمولاً کوچک و کمتر از چند میلیمتر هستند و رنگ گوشت اضافه مقعدی ممکن است به همان رنگ پوست کمی تیره تر باشد. این بیماری معمولاً مشکل خاصی ایجاد نمی کند. البته معمولاً علامت بیماری ترومبوز یا هموروئید و یا سایر بیماری‌ها می باشد و به تنهایی نمی تواند بروز کند.
گوشت اضافه مقعدی بر زیبایی بافت اطراف مقعد تاثیر نامطلوب می‌گذارند و حالت ناخوشایندی را به وجود می‌آورند که باعث ایجاد حساسیت و خارش هم می شود. شما خودتان اقدام به برداشتن یا حذف گوشت اضافه مقعدی نکنید. برداشتن آنها باید توسط متخصص جراحی و لیزر و یا یک متخصص جراحی عمومی انجام شود. ولی واقعا گوشت اضافه مقعد چیست و چگونه اطراف مقعد ایجاد می شود و چطور می توانیم آنها را از بین ببریم.

گوشت اضافه خارج مقعد هموروئید

گوشت اضافه مقعدی ناشی از بروز بیماری هموروئید

روش خانگی برای از بین بردن گوشت اضافه مقعدی چیست؟

شاید مشتاق باشید بدانید که روش خانگی برای از بین بردن گوشت اضافه مقعدی چیست اما خوب است بدانید که گوشت اضافه مقعدی یک رشد غیر سرطانی است و تلاش برای از بین بردن آنها در خانه می تواند باعث درد و عوارض دیگری شود و روش های خانگی برای حذف یا درمان آنها در این ناحیه حساس وجود ندارد و اثبات نشده است.
درمان و جداسازی آنها باید حتما توسط یک متخصص جراحی انجام شود زیرا به دلیل نزدیکی به محل مقعد باکتری های موجود در مدفوع می تواند باعث صدمه و عفونت جدی به مقعد شود. بعضی وقت ها گوشت اضافی مقعدی ممکن است بیش از حد و به طور غیر عادی رشد کنند و حالت سرطانی به خود بگیرد که در این موارد غیر معمول باید حتماً با متخصص جراحی مشورت کنید.

علل بروز گوشت اضافه مقعدی چیست ؟

گوشت اضافه مقعدی ممکن است تقریباً در هر نقطه از پوست اطراف مقعد ظاهر شود. برخی از افراد ممکن است از نظر ژنتیکی نسبت به ایجاد آنها مستعدتر باشند. گوشت اطراف مقعد معمولاً از بافت های اطراف آن شل تر و نرم تر است. زیرا پوست در این ناحیه باید در حین حرکت روده بزرگ، باز و متسع شود تا مدفوع بتواند به راحتی خارج شود.

اگر رگ های خونی اطراف مقعد دچار تورم و التهاب شوند،گوشت اضافه مقعدی ایجاد می شود زیرا بعد از کاهش تورم مقداری از گوشت اضافی مقعدی به همان حالت متورم و متسع باقی خواهند ماند.

عواملی که باعث متورم شدن رگهای مقعد می شوند شامل موارد زیر می باشد:

  • بواسیر
  • یبوست
  • اسهال
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • ورزش سنگین
  • بارداری
  • لخته شدن خون

علت های اصلی ایجاد گوشت اضافه مقعدی چیست؟

آگاهی در مورد اینکه علت اصلی بروز گوشت اضافه مقعدی چیست به پیشگیری از ایجاد آن کمک می کند. سه علت اصلی باعث تشکیل گوشت اضافی در این ناحیه می شود که شامل:

اصطکاک یا سوزش: گوشت اضافه مقعدی بیشتر در چین های این ناحیه ایجاد می شوند و ممکن است به دلیل اصطکاک ناشی از ورزش، نشستن طولانی مدت یا لباس های تنگ ایجاد شوند و رشد بیشتری پیدا کنند.

اسهال یا مدفوع شل به طور مکرر باعث تحریک پوست اطراف مقعد می شود، زیرا مدفوع اسیدی است و اگر این ناحیه با کاغذ توالت خشن پاک شود بروز گوشت اضافه مقعدی را باعث می شوند.

یبوست: پوست باید کشیده شود تا بتواند مدفوع بزرگ یا سخت را در خود جای دهد. در این مواقع یک کرنش ساده می تواند به ناحیه مقعد فشار وارد کند و منجر به پارگی مویرگ های خونی در مقعد شود. اگر پوست مقعد بعد از این اتفاق به حالت اولیه خود باز نگردد گوشت اضافه مقعدی ایجاد خواهد شد.

بواسیر: هموروئید یا بواسیر یکی از بیماری‌های بسیار شایع می باشد و تقریبا از هر ۲۰ نفر یک نفر به آن مبتلا خواهد شد. این بیماری یکی از دلایل اصلی ایجاد گوشت اضافه مقعدی می باشد. در بیماری هموروئید رگهای اطراف این ناحیه متورم و ملتهب می شوند. بعد از اینکه بواسیر یا هموروئید درمان شد و بهبود پیدا کرد رگ ها به حالت اولیه خود باز خواهند گشت و کوچک می شوند اما بعضی از مناطق مقعد ممکن است به حالت کشیده باقی بمانند و گوشت اضافه مقعدی را تشکیل دهند.

بیماری کرون: یکی از بیماری های التهابی روده می‌باشد که باعث بروز اسهال و یبوست مکرر خواهد شد. یک مطالعه که در سال ۲۰۰۸ انجام شده نشان داده که افراد مبتلا به بیماری کرون به احتمال زیاد دچار گوشت اضافه مقعدی خواهند شد.

روش تشخیص گوشت اضافه مقعدی چیست؟

در پاسخ به این سوال که روش تشخیص گوشت اضافه مقعدی چیست باید گفت که اگر گوشت اضافه مقعدی به راحتی قابل مشاهده باشد با یک معاینه فیزیکی ساده توسط پزشک قابل تشخیص است. در غیر این صورت نیاز به انجام معاینات دقیق تر از طریق تصویربرداری پزشکی و یا معاینه با انگشت توسط پزشک می باشد.

اگر گوشت اضافه مقعدی رشد زیادی کرده باشد ممکن است تصویربرداری دیجیتال از داخل روده بزرگ انجام شود زمانی که پزشک نیاز به معاینه های دقیق و عمیق تر داشته باشد از روش سیگموئیدوسکوپی استفاده می‌کند. سیگموئیدوسکوپی همیشه برای تشخیص گوشت اضافه مقعدی لازم نیست. پزشک این عمل را فقط هنگامی انجام می دهد که احتمال می دهد فرد مبتلا به پولیپ روده بزرگ نیز شده باشد.

درمان گوشت اضافه مقعدی چیست؟

مهم است که بدانیم روش درمان گوشت اضافه مقعدی چیست اما همیشه هم برداشتن یا درمان گوشت اضافه مقعدی ضروری نیست. بعضی از این گوشت های اضافی اگر خیلی کوچک باشند بدون انجام برش قابل برداشتن هستند. پزشک با استفاده از لیزر پرتوان می تواند بدون خونریزی و اسکار این گوشت های اضافه را بردارد.

همچنین ممکن است پزشک از روش لیزر درمانی برای از بین بردن گوشت اضافه مقعدی استفاده کند که به این ترتیب بافت های اضافی به طور تدریجی با لیزر از بین خواهند رفت. این روش درمان برای گوشت اضافه هایی استفاده می شود که بر اثر تجمع لخته خون در ناحیه ایجاد شده است.

بعضی از گوشت های اضافه مقعدی را می توان با دقت با تیغ جراحی یا کوتر جراحی و قطع کرد اما گوشت های بزرگتر ممکن است نیاز به جراحی و بخیه های پیچیده داشته باشند. با این حال پزشکان این روش را توصیه نمی کنند زیرا باکتری های موجود در مدفوع به راحتی می تواند از طریق یک برش یا زخم کوچک باعث عفونت ناحیه مقعدی شوند.

اگر گوشت اضافه مقعدی با روش لیزر و یا جراحی برداشته شود معمولاً افراد می‌توانند همان روز به خانه برگردند و فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند. اما در مورد انجام ورزش شدید پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از چند روز استراحت به فعالیت های شدیدتر بپردازند.

سوالات متداول گوشت اضافه مقعدی

1- آیا برداشتن یا حذف گوشت اضافه مقعدی در خانه عوارض دارد؟

بله برداشتن گوشت اضافه مقعدی در خانه باعث خونریزی و عفونت در ناحیه مقعد می شود. بهتر است گوشت اضافه مقعدی توسط متخصص جراحی و لیزر با لیزر پرتوان برداشته شود.

2- علائم بروز گوشت اضافه مقعدی چیست؟

خارش، تورم ،سنگین شدن ناحیه مقعد، مشکلات نظافت و بهداشتی مقعد و بثورات پوستی قرمز رنگ از علائم بروز گوشت اضافه مقعدی می باشد.

3-آیا گوشت اضافه مقعدی بدون هیچ درمانی خود به خود می تواند ناپدید شود؟

بعضی از گوشت های اضافه مقعدی که وسیع نیستند ممکن است ظرف چند روز خود به خود همزمان با درمان هموروئید بهبود یابند و ناپدید شوند. اگر بیش از 2 روز این وضعیت ادامه یابد حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا دارو یا روش درمانی مناسب دیگری برای شما تجویز کنند.

4-آیا احتمال عود مجدد گوشت اضافه مقعدی بعد از جراحی وجود دارد؟

بله . در صورت ابتلای مجدد به هموروئید و یا عدم درمان کامل هموروئید امکان ایجاد دوباره گوشت اضافه مقعدی وجود دارد. اگر این جراحی با لیزر پرتوان انجام شود و از بروز یبوست و بیماری های مقعدی جلوگیری کنید دیگر بازگشت نخواهد داشت.

5-آیا گوشت اضافه مقعدی باعث خونریزی در ناحیه مقعد می شود؟

بله ممکن است در صورت حرکات روده بزرگ و فشار به ناحیه مقعد به رگ های آن آسیب وارد شده و گوشت اضافه مقعدی خونریزی نماید.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

401 دیدگاه برای “راحت شدن از گوشت اضافه مقعدی

  1. Avatar photoamirm گفت:

    من چند هفته ای است که یه تیکه گوشت در مقعد مشاهده کردم این تکه خیلی کوچک است ایا باید دکتر بروم ،میشه با درمان خانگی ترمیم شود؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکنه با درمان خانگی غلط گوشت اضافه مقعدی بزرگ تر شود حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا با تشخیص صحیح درمان درستی را برای شما تجویز کنند.

  2. Avatar photoامین گفت:

    خانم دکتر من بعد از یک دوره هموروئید ترومبوزه دارو مصرف کردن الان گوشت اضافه مقعدی درآوردم اینو باید چی کار کنم دارویی هست که اینو از بین ببره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام اگر هموروئید ترومبوزه طی همان 72 ساعت اولیه تخلیه نشود و دارو درمانی شود بیمار دچار گوشت اضافه مقعدی می شود. بهتر است این زائده را با لیزر پرتوان و نزد یک متخصص جراحی و لیزر بردارید. درمان هموروئید اگر به درستی انجام نشود این مشکلات را به دنبال خواهد داشت.

      1. Avatar photoلئو گفت:

        سلام‌وقت بخیر من‌عمل شقاق انجام دادم الان بعد از سه ماه دوباره یه تیکه گوشت در ناحیه مقعدم دراومده باید چیکار کنم

        1. به جراح معالج خود مراجعه کنید. وضعیت شما طبیعی نیست.

      2. Avatar photoAd گفت:

        سلام من ۱۵ سالمه و یع تیک گوشت اضافه دیدم یه چند هفته ای میشع من زیاد اسهال میشم و تا الان ۲ بار رودم عفونت کردع و… ممکنه بخاطر اینا باشه دارویی چیزی نداره که با مصرفش این مشکل بر طرف شه ؟

        1. سلام شما باید معاینه شوید. برای درمان گوشت اضافه معمولا دارو جوابگو نیست.

      3. Avatar photoس. د گفت:

        سلام من به مدت دو روز میشه که فقط کمی خون ریزی دارم نمیدونم علتش همین گوشت اضافه هستش و یا خیر. اما خارش یا درد و سوزش ندارم. بازم نیاز هس که ب پزشک مراجعه کنمذو این گوشتو بردارم؟ اگه خون ریزی هم ادامه نداشت چطور؟ ممنونم

        1. سلام گوشت اضافه مقعدی حتما باید با یک روش مناسب مثل لیزر پرتوان برداشته شود تا بیمار دچار عفونت و اختلال در عمل دفع نشود. خونریزی مقعدی به رنگ روشن می تواند نشانه شقاق و هموروئید باشد.

  3. Avatar photoDor گفت:

    سلام وقت بخیر . من چند سالی هست که متوجه یه این زائده اضافی شدم و سن زیادی هم ندارم ۱۸ سالمه و به مادرم که گفتم گفت از بچگیت این زائده وجود داشته و خیلی هم بزرگ نیست و تا الان من دردی هم احساس نکردم مگر در مواقعی خیلی کم مثلا به علت یبوست با روش لیزر میشه این زائده رو برداشت ؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله حتما از والدین خود بخواهید که به این مورد رسیدگی کنند تا در آینده دچار عفونت و آبسه و عوارض دیگر این گوشت اضافه مقعدی نشوید. با لیزر پرتوان نزد متخصص جراحی و لیزر می توانید این زائده را بدون اسکار و عارضه بردارید.

    2. Avatar photoسرور گفت:

      سلام اگر گوشت اضافه مقعدی از داخل بزنه بیرون چی میتونه باشه درد هم نداره فقط گاهی خون میاد

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام امکان دارد که به هموروئید داخلی درجه 3 یا درجه 4 مبتلا باشید این نوع هموروئید معمولا درد ندارد. حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه فرمایید تا وضعیت شما را بررسی بفرمایند.

  4. Avatar photoکاوه گفت:

    سلام و عرض ادب
    بنده به علت یبوست خیلی شدید از سه سال پیش دچار این مشکل شدم.خارش خیلی شدید هرروز،نشستن با درد،خونریزی،الان حتی اندازش از یک نخودم بزرگتر شده و بعضی شبا حتی خوابم نمیبره از درد.ضایعه گوشتی خارجیه و قشنگ با چشم دیده میشه.چندبار به پزشک مراجعه کردم.کلونوسکوپی هم انجام دادم.از گوشت اضافی هم بارها واسه پزشک گفتم ولی فقط دارو دادن.الان وضعیتم خیلی وخیمه.نمیدونم چیکارکنم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام در صورتی که دارو درمانی طی 10 روز جواب ندهد جراحی با لیزر توصیه می شود. به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید و اجازه ندهید که بیماری شما بیش از این مزمن شود.

    2. Avatar photoافسون گفت:

      سلام من گوشت اضافه خیلی بزرگ دارم و فقط با دارو میتونم دسشویی برم دکتر فقط دارو میده شما میتونین یه متخصص ب من معرفی کنین

      1. سلام به مطب من یا یک متخصص جراحی عمومی و لیزر باتجربه مراجعه کنید.

  5. Avatar photoسارا گفت:

    سلام خانم دکتر من دهانه مقعد یه گوشت اضافه دارم میتونم با نخ محکم ببندم تا خون بهش نرسه و بیفته؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به هیچ عنوان این ناحیه را دستکاری نکنید و به یک متخصص جراحی مراجعه کنید. ممکن است درد زیادی را متحمل شوید و دچار عفونت و حتی آبسه مقعدی شوید.

  6. Avatar photoش گفت:

    سلام خانوم دکتر . من قبل بارداری در اثر یبوست شدید دچار شقاق شدم و طی دوران بارداری دچار اضافه گوشت مقعدی شدم . الان ۲ ماهه زایمان کردم خیلی کوچیک شده بود ‌ ولی ناگهانی ۲ روزه خیلی بزرگ و سفت و دردناک شده . دلیلش چیه بنظرتون .

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دوباره بر اثر یبوست تشدید شده باشد در هر صورت برای معاینه با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید.

  7. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر چطور میتونیم در خانه گوشت اضافرو برداریم؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام راهی برای برداشتن گوشت اضافه مقعدی در خانه وجود ندارد و به شدت از دستکاری ناحیه مقعد پرهیز کنید.

  8. Avatar photoمهدی گفت:

    سلام خانم دکتر چطور میتونیم در خانه گوشت اضافرو برداریم؟؟دارو چی مصرف کنم؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      حتما به یک متخصص جراحی عمومی که ترجیحا جراحی با لیزر باشد مراجعه کنید و از خوددرمانی و دستکاری ناحیه مقعد پرهیز کنید.

  9. Avatar photoAvina گفت:

    سلام خانم دکتر
    من الان یک روزه گوشته اضافه مقعد رو دیدم ایا برای این گوشته اضافه میشه کاری دیگری انجام داد؟! مثلا با قرص از بین میره؟! من سن و سالم کمه ۱۵سالمه از عمل میترسم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام معمولا دارو درمانی برای گوشت اضافه مقعدی کارساز نیست. با لیزر می توان این گوشت اضافه را برداشت. حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا علت بروز بیماری نیز مشخص و درمان شود تا دوباره عود نکند. معمولا گوشت اضافه مقعدی به دنبال یک هموروئید درمان نشده بروز می کند.

  10. Avatar photofhim گفت:

    سلام هزینه لیزر حدودا چقدر هستش

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      لطفا با مطب تماس بگیرید.

      1. Avatar photoM گفت:

        با سلام خانم دکتر سعادتی من ۱۸ سالمه و دقیقا لبه ی مقعدم یه تیکه گوشت خیلی سفت در اومده مثل جوشه ولی جوش نیست موقع مدفوع هم خونریزی دارم هم درد این چه جور بیماریه؟و اینکه درمانش چیه؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام شما باید معاینه شوید و دیگر علائم شما مورد بررسی قرار بگیرید شرایط ویزیت آنلاین را مطالعه بفرمایید. یکی از بیماری های شایعی که با این علائم بروز می کند هموروئید می باشد.

  11. Avatar photoمحمود گفت:

    عمل فیستول و هموروئید با لیزر انجام دادم اما بعد از عمل گوشت اضافه بوجود آمده ولی دکتر میگه طبیعی است

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بعد از جراحی های وسیع هموروئید بیماران دچار تورم می شوند که معمولا تصور می کنند که گوشت اضافه است. طبق دستور جراح معالج مراقبت کنید تا التهاب بعد از جراحی شما سریعتر بهبود یابد.

  12. Avatar photoکیانا گفت:

    سلام،میخواستم بدونم هزینه ی درمان گوشت اضافه با لیزر چقدر میشه؟من فقط ی دونه گوشت اضافه بیرون مقعدم ب مدت دو سه ماهه ک دارم
    باید برای درمانش چقدر هزینه کنم؟و اینکه با دارو مصرف کردن خوب نمیشه؟حتما باید لیزر کنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام یک وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید ابتدا برای شما دارو تجویز می شود اگر بعد از یک دوره مصرف دارو بهبود نیافتید لیزر به شما پیشنهاد خواهد شد.

  13. Avatar photoAli گفت:

    با سلام و خسته نباشید خدمت پزشک و متخصص?عزیز.من 17 سالمه از تقریبا 3سال پیش دچار این بیماری شدم.اولا خجالت میکشیدم و تا الان هم به هیچکس نگفتم.قبلا از یک طرف رشد کرده بود ولی یه بعدنا از یه طرف دیگه هم رشد کرد.?به نظر ما میشه با بدون عمل و جراحی حل شد بصورتی که کسی متوجه نشود?؟؟اگر توصیه ای هم برای درمان داشته باشید ممنون میشم?.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام این مورد مسئله ای نیست که از والدین خود پنهان کنید. حتما با والدین خود به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه فرمایید بهترین مراقبتی که می توانید در منزل انجام دهید که اوضاع بدتر نشود جلوگیری از یبوست و مصرف میوه و سبزی است.

  14. Avatar photoرضا گفت:

    سلام ببخشید حدوداً چهار سال پیش من روی مقعد گوشت اضافه زده یا بیرون زدگی هموروئید ی هست نمی دونم. چون اصلا نه درد دارم نه خوارش نه خون ریزی چکار کنم..

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید بعد از معاینه بیماری شما تشخیص داده می شود. برخی از انواع هموروئید درد و خونریزی ندارد و فقط گوشت اضافه یا توده قابل مشاهده است. معمولا علائمی مثل خارش نیز وجود دارد.

  15. Avatar photoعاطفه گفت:

    سلام خانوم دکتر..
    خانم دکترمن تقریبا سه روزه نمیتونم دسشویی بزرگ ب راحتی دفع کنم ودوروزپیش متوجه شدم انگارجلوی راهش بسته هست وقتی دیدم هنگام زورزدن یه گوشت خعلی بزرگ قرمزمیادبیرون وپس میره توروخدابگیدخطرناک ک نیس من الان چن روزه چیزی نمیخورم ک دسشویی نرم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. آب و آبمیوه زیاد بنوشید و به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  16. Avatar photoSoheil گفت:

    سلام من یه 2ساله یه گوشت اضافه ای بغل مقعدم هست وبه اندازه یه نصف بنده انگشت هست و نرم هست.ودست بهش میزنم میسوزه وبعضی بختاخارش میگیرودردوخونریزی نداره وفقط میسوزه ومیخاره بنظرتون چه بیماری هستش

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید ویزیت شوید. بعداز معاینه تشخیص نهایی اعلام خواهد شد.

  17. Avatar photoniyosha گفت:

    سلام خسته نباشید من در مقعدم یه تیکه گوشت اضافی احساس میکنم و پارگی هایی هم هست وقتی که وقتی دفع دارم درد زیادی داره و چندبار هم خون اومده یک طرف دیگه هم حالت باد کردن داره آیا میشه با لیزر گوشت اضافی رو برداشت برای درمانش باید به چه دکتری مراجعه کنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله می توان با لیزر پرتوان گوشت اضافه مقعدی و زخم ها را درمان کرد و برداشت. شما می توانید به مطب من مراجعه کنید یا به هر متخصص جراحی عمومی و لیزر باتجربه دیگر.

      1. Avatar photoافسون گفت:

        میشه ادرس مطبتونو بدین

        1. در قسمت تماس با ما یا در انتهای همین صفحه می توانید آدرس را روی نقشه مشاهده کنید. تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457 واحد 10 تلفن هماهنگی ویزیت 02122761600

  18. Avatar photoشقایق گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید.گوشت اضافه بیرون مقعدم دارم بدون درد و خون ریزیه.خواستم بدونم اگه بیام خدمتتون و تشخیصتون این باشه که باید لیزر انجام بدم،میشه بگید دوره نقاهتش چقدره؟چندروز بعد از لیزر میتونم راه برم؟آیا نیاز به بستری شدن داره؟درد داره؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لیزر گوشت اضافه مقعدی سرپایی انجام می شود و بعد از لیزر از کلینیک مرخص می شوید. یک شب در منزل استراحت می کنید و از فردای روز لیزر می توانید به کارهای روزمره خود برسید.

    2. Avatar photoمحمدرضا گفت:

      سلام وخسته نباشدمن الان چندماهی یک تیکه گوشت اضافه درناحیه مقعددارم به دکترهم مراجعه کردم ولی نتیجه نگرفتم گفتم شایدخودبه خودخوب شودولی خوب نشده وکمی ام سوزش داره برای درمانش بایدچیکارکنم ممنون میشم کمکم کنیک

      1. این گوشت اضافه با مصرف دارو و پماد درمان نمی شود. بهتر است با جراحی یا لیزر پرتوان برداشته شود. برای این جراحی به یک متخصص ماهر در زمینه لیزر هموروئید مراجعه کنید.

  19. Avatar photoپریا.م.ن گفت:

    سلام خانوم دکتر ، من مادرم ب بیماری رزآسه پوستی مبتلا هست ، و با خورن هر چیز تندی از مقعد سوزش و درد داشتن ک بعدا فک کردیم شاید بخاطر رزاسه و از داخل باشه و ی تکه گوشت اضافی هم هست، آیا درمان داره؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. با لیزر می توان این گوشت اضافه را برداشت.

  20. Avatar photoasja گفت:

    سلام.وقتتون بخیر.من تازه متوجه یک زایده گوشتی قبل از مقعد شدم حدودا مثلا یک سانت قبل از مقعد.تقریبا اندازه سر یک انگشت هست.اصلا قبلا ندیده بودمش یا متوجهش نشده بودم یعنی احتمالا درعرص چندروز بوجود اومده…و هم اینکه ۶ماه پیش زایمان سزارین داشتم.چیزه بدیه؟ممکنه سرطانی باشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. اگر توده بدخیمی نباشد در یک جلسه و با لیزر به راحتی برداشته می شود.

  21. Avatar photomaryam گفت:

    سلام خانم دکتر من یبوست داشتم ویک روز قبل رابطه ازپشت بانامزدم دفع سنگینی داشتم که می‌سوخت حتی ت رابطه ام خیلی اذیت شدم الان حالتش ازدست داده ودل درد شدیدی سمت راست شکمم دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام به هیچ عنوان رابطه مقعدی نداشته باشید. شربت ملین استفاده کنید تا سریعا یبوست شما برطرف شود و رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید. هر روز 8 لیوان آب بنوشید و به یک متخصص جراحی عمومی نیز مراجعه کنید تا برای شما پماد مناسب تجویز کنند. اگر بیش از 3 روز است که عمل دفع نداشته اید با کمک یک بهیار یا پرستار عمل تنقیه انجام دهید تا به بافت مقعد آسیب نرسد.

  22. Avatar photoالی گفت:

    سلام خانم دکتر مقعد من گوشت اضافه اورده البته الان هیچ مشکلی ندارم خواستم بدونم میتونم رابطه از پشت داشته باشم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام گوشت اضافه مقعدی بهتر است با لیزر پرتوان جراحی و برداشته شود. ممکن است در آینده دچار عفونت و آبسه مقعدی شوید. به هیچ عنوان رابطه مقعدی پیشنهاد نمی شود. عوارض رابطه مقعدی را مطالعه بفرمایید.

  23. Avatar photoمحیا گفت:

    سلام خانم دکتر من ۴ روزه عمل شقاق با لیزر انجام دادم ولی از روز دوم دیدم یه زائده اندازه عدس بیرون زده درصورتیکه اصلا قبل عمل نداشتم.به دکترم عکس فرستادم گفتن یخ بزار تا ده روز بعد…ولی خیلی درد میکنه آیا دوباره باید عمل بشه؟؟؟ یا التهابه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام من شما را معاینه نکرده ام. طبق دستور جراح معالج مراقبت بفرمایید روزانه باید التهاب فروکش کند.

  24. Avatar photoرضا گفت:

    سلام‌خانم‌دکترمن چندسال‌بابیماری همورییددرگیربودم پارسال عمل کردم البته بابخیه..ازاهمون اول هاگوشت اضافی بودالانم‌بعدعمل‌بازم ازبین نرفته چیکارکنم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است گوشت اضافه مقعدی را با لیزر پرتوان و نزد یک متخصص جراحی عمومی و لیزر با تجربه بردارید.

  25. Avatar photoصدف گفت:

    سلام خانم دکتر من 18 سالمه و یه ماهه که متوجه یه برجستگی در دهنه ی مقعدم شدم اندازش کوچیک هست و یکم شل تره و قابل لمس هستش من یبوست دارم و قبلا هنگام دفع کمی خون میومد ولی الان اینطور نیست به نظر شما این مشکل ساز میشه و غیر عادی هست چون سوزش و خاش نداره

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است که به هموروئید داخلی مبتلا شده باشید. برای درمان بیماری های مقعد هرچه سریعتر اقدام کنید دوره درمان کوتاهتر و موفق تری خواهید داشت.

    2. Avatar photoMiss گفت:

      سلام خانم دکتر سعادتی سال نو مبارک
      میخواستم ازتون راهنمایی بگیرم من چند روزی هست موقع مدفوع درد و خونریزی دارم متاسفانه الآنم پریود شدم و نمی‌تونم به پزشک متخصص مراجعه کنم واقعا می‌ترسم چیزی بخورم اگه هم بخورم خیلی خیلی کم ‌. ممنون میشم اگه راهنمایی ام کنین که تا وقتی میتونم برم دکتر چی کار کنم چون با اینکه گرسنه هستم چیزی نمی‌خورم خدا خیرتون بده

      1. سلام شربت ملین مصرف کنید که یبوست نگیرید. روزی 10 لیوان آب میل کنید. اگر مدت زیادی است که اجابت مزاج نداشته اید به یک کلینیک یا درمانگاه مراجعه کنید که عمل تنقیه برای شما انجام شود.

  26. Avatar photoMiss zahra گفت:

    سلام من یه یک سالی هس ک بااین گوشت اضافی درگیرم ازترس دکترم نمیرم بعضی اوقات ترشح میکنه ک حس میکنم عرق سوز شدم بعضی اوقاتم دردو سوزش دارم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است که با لیزر پرتوان برداشته شود. ممکن است در آینده دچار عوارض مختلفی مثل آبسه مقعدی شوید.

      1. سلام وقتتون بخیر…من چند وقتیه ک در قسمت مقعدم یک تیکه گوشت اضافه به اندازه لپه کوچیک احساس کردم و رفتم پیش دکتر زنان و علتش هم بخاطر یبوست بوده ی سری پماد بمن داده ک باید وارد مقعدم کنم ایا این پماد باعث از بین رفتن این زائده گوشتی میشه یا نه؟….ایا لیزر یا جراحی هایی ک برای برداشتن این زائده گوشتی انحام میشه ضررهایی هم داره برای بعدها و بجز جراحی پماد یا دارویی وجود داره ک این زائده رو حل کنه؟؟؟….ممنون میشم اگه جواب بدین

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام من شما را معاینه نکرده ام اما در برخی موارد بیمار دچار هموروئید خارجی است و با اقدام به موقع به درمان هموروئید دست می یابد. اما اگر به معنای واقعی دچار گوشت اضافه مقعدی شده باشید باید با جراحی یا لیزر پرتوان برداشته شود. لیزر پرتوان عوارض جراحی سنتی را ندارد و اسکار و جای زخم بعد از لیزر باقی نمی ماند.

    2. Avatar photoعلی گفت:

      سلام عمل تنگی آنال انجام دادم البته گوشت اضافه اطراف مقعدم بود برداشته شده اما کامل برداشته نشده بعد از عمل گوشت اضافه هم قابل مشاهده وهم با دست احساس میکنم چکار باید بکنم البته دو روزه عمل کردم

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام معمولا التهاب بعد از عمل تا دو ماه طول می کشد مگر این که با لیزر جراحی کنید. با جراح معالج خود در ارتباط باشید. به توصیه های جراح خود عمل کنید تا هرچه سریعتر التهاب عمل فروکش کند.

  27. Avatar photoسوگند گفت:

    سلام، وقت بخیر، یک مدتی در کنار مقعدم یک اضافه ایجاد شده است که اصلا درد و سوزش و خونریزی نداره و حتی حالت عادی اصلا حس نمیکنم،
    ممنون میشم بفرمایید برای درمان و برداشتنش باید چیکار کنم،

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام توصیه می کنم با لیزر پرتوان این زائده را بردارید. هم به بافت سالم اطراف مقعد آسیبی نمی رسد و هم اسکار و زخمی باقی نمی ماند. حتما این مورد را پی گیری کنید تا دچار عفونت یا آبسه مقعدی نشوید.

  28. Avatar photoپریسا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو تکه گوشت اضافه در ناحیه مقعد داشتم که توسط لیزر ۱۰ روز پیش برداشته شد ولی هنوز خونآبه و درد دارم مخصوصا موقع دفع و هنوز مجبورم از مسکن استفاده کنم آیا طبیعیه ؟ و تا چند روز ادامه دارد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام خیر وضعیت شما طبیعی نیست. حتما به جراح معالج خود مراجعه کنید.

  29. Avatar photoپریسا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من دو تکه گوشت اضافه در ناحیه مقعد داشتم که توسط لیزر ۱۰ روز پیش برداشته شد ولی هنوز خونآبه و درد دارم مخصوصا موقع دفع و هنوز مجبورم از مسکن استفاده کنم آیا طبیعیه ؟ و تا چند روز ادامه دارد؟ به من گفتن روزی چند بار سشوار با باد ولرم بگیرم برای بهبود آیا واقعا کمکی می کنه سشوار ؟ ممنون میشم نظرتون را بهم بگید

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام دیگر از سشوار استفاده نکنید ممکن است به ناحیه آسیب برسانید.

  30. Avatar photoحسن گفت:

    سلام خانم دکتر
    پسرم ۴ سالشه تازه متوجه شدیم یه یه توده ۲ الی ۳ سانتی قرمز رنگ از وسط مقعد بیرون اومده
    علت و نحوه درمان و میخواستم ؟ ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ابتدا به متخصص جراحی عمومی یا جراح اطفال مراجعه کنید. مراقب باشید کودک یبوست نگیرد. آب و آبمیوه به کودک زیاد بخورانید. ممکن است دچار هموروئید شده باشند اما از خوددرمانی پرهیز کنید و حتما به متخصص مراجعه فرمایید.

  31. Avatar photoa گفت:

    سلام من با لیزر گوشت اصافه اطراف مقعد رو برداشتم دکتر هم یه نمونه برداری کرد برای ازمایشگاه میخواستم بدونم حتما خطرناکه؟یا فقط محض احتیاط نمونه برداری کرد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      هر بافتی که از بدن خارج می شود برای بررسی و تشخیص به پاتولوژی ارسال می شود.

  32. Avatar photoعلی گفت:

    سلام – در چه صورتی از چاقو یا برش استفاده میکنند؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      تمام جراحی های من با لیزر پرتوان انجام می شود و به هیچ عنوان از تیغ جراحی یا کوتر و غیره استفاده نمی شود.

  33. Avatar photoسهراب عباسی گفت:

    سلام ضمن تشکر از شما بنده چهارماهه لبه دهانه مقعدم دچار گوشت اضافه اندازه یه ناخ انگشت کوچک شدم هیچ درد و سوزشی نداره با وجود کرونا جرات دکتر رفتن ندارم راهی برای درمان وپیشگیری موقت در خانه وجود داره مرسی از زحمات جنابعالی در صمن بنده شهرستان هستم امکان اومدن تهران برام سخته

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام لطفا از مطب وقت ویزیت آنلاین که برای بیماران راه دور است هماهنگ بفرمایید. بدون ویزیت و بررسی سوابق بیماری شما نمی توان برای شما دارو تجویز کرد.

    2. Avatar photoشادی گفت:

      سلام وقت بخیر من ۲۴ سالمه رابطه ۴ ساله از مقعد دارم و متوجه ۳ گوشت اضافی در دهانه مقعد شدم. آیا با لیزر از بین میرود و زمان عمل سرپایی حدودا چق میشه و این ک دوره نقاهت داره و حدودا چ مدت میشه

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بله با لیزر مشکل شما رفع می شود اما دیگر نباید رابطه مقعدی داشته باشید تا دچار عوارض رابطه مقعدی نشوید. عمل سرپایی حدود 15 تا 30 دقیقه طول می کشد و فقط یک شب نیاز به استراحت در منزل دارید.

  34. Avatar photoعلی گفت:

    سلام ببخشید من متوجه یه گوشت اضافی در مقعدم شدم ولی نه درد داره نه خونریزی و نه یبوست ولی نگران شدم و خواستم بپرسم تا مطمئن شم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است هموورئید داخلی درجه چهار باشد و حتی ممکن است بر اثر یک هموروئید ترومبوزه درمان نشده از گذشته ایجاد شده باشد.در هر صورت با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه تصمیم نهایی برای لیزر گرفته می شود. این زائده باید برداشته شود تا در آینده منجر به بروز آبسه مقعدی و عفونت نشود.

  35. Avatar photoFat گفت:

    سلام ببخشید من در مقعدم یه تکه گوشت اویزون و سفت دارم نه یبوست ونه خونریزی و نه درد دارم خواستم و اینکه گوشت داخل مقعدم و بیرون نمیاد خواستم بدونم نیاز به جراحی داره.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      معمولا هموروئید داخلی درد و خونریزی ندارد. حتما از مطب وقت بگیرید بعد از معاینه داروی قوی یا لیزر هموروئید تجویز خواهد شد.

  36. Avatar photoعسل گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۱۷ سالمه و ی دو سه ماهیه متوجه شدم ک بغل مقعدم ی گوشت اضافه ی کوچیک اندازه ی نخود در اومده بعضی اوقات درد کوچیکی میگیره و اینکه موقع مدفوع درد میگیره خونریزی اولش ک نبود ی کوچولو بود و خیلی وقت بود ک دیگه خونریزی نداشتم و دیشب فقط متوجه کمی خونریزی شدم و درد میکرد چیکار کنم خانوم دکتر لیزر درد داره ؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید اگر هموروئید خارجی خفیف باشد با دارو درمانی و تغییر رژیم غذایی درمان می شوید. اما اگر آبسه مقعدی باشد حتما باید جراحی یا لیزر شوید.از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  37. Avatar photoبهرام گفت:

    سلام
    من چند ماهی هست که هنگام مدفوع دچار سوزش،درد و گاهی خونریزی شدم که بطور موقت خوب میشد و دوباره عود میکنه .رفتم دکتر،ایشون فرمودند که شقاق هست و داروی دیلتیازم داد بعد مصرف دارو اولش کمی خوب شدم ولی بازم دوباره عود کرد. به محض اینکه کمی مدفوع سفت داشته باشم مجددا عود میکنه ودردو خونریزی وخارش و… میاد به سراغم.جدیدا هم متوجه شدم که داخل مقعدم(حدود یکسانت از لبه مقعد به سمت داخل) برجستگیهایی به اندازه عدس ایجاد شده در حال حاضر هم کمی بهترم و دردو خونریری ندارم ولی میترسم که مثل گذشته مجددا عود کنه.میشه لطفا راهنمایی بفرمائید که من باید چکار کنم.ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما حتما باید ویزیت شوید. درضمن مشکل یبوست را برای همیشه درمان کنید. مصرف آب و آبمیوه فراوان و تحرک کافی اگر مشکل گوارشی خاصی نداشته باشید یبوست را درمان می کند.ممکن است به دلیل مزمن شدن شقاق و یبوست به هموروئید یا دیگر بیماری های مقعد که درد و خونریزی ندارد نیز مبتلا شده باشید.

  38. Avatar photoسمیه گفت:

    سلام
    وقت بخیر
    من با همسرم رابطه مقعدی برقرارکردیم
    چندساعت بعد متوجه شدم یه تیکه گوشت اضافه از مقعدم بیرون زده! روز اول درد و سوزش داشت ولی بعدش دیگه نه، گوشت سفت و روشن تر از پوست مقعدم هست،
    امکانش هست شماره تلفن مطب رو بفرمایید تا بتونم وقت ویزیت بگیرم؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه چهار شده باشید. تلفن و آدرس در بخش تماس با ما و انتهای این صفحه موجود است.

    2. Avatar photoسحر گفت:

      سلام من یک گوشت اضافه از مقعدم زده بیرون میشه با لیزر برداشتش که جاش نمونه؟

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام بله لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  39. Avatar photoزهرا ش گفت:

    سلام
    من نوزده سالمه و مجرد هستم در بیرون مقعدم یک بیرون زدگی هست اولش کوچیک بود ولی روز ب روز بزرگ تر میشه نه درد دارم نه سوزش بنظر شما این مشکل باید قبل از ازدواج حل بشه یا بعد از ازدواج چون من مجردم و خجالت میکشم این مشکلم رو به مادرم بگویم؟؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است بر اثر یبوست مزمن این وضعیت به وجود آمده باشد و کاملا طبیعی است که بعد از یبوست این وضعیت بروز کند. اما حتما باید پیگیری کنید و برای درمان اقدام کنید. توصیه می کنم چنانچه نیاز به جراحی داشتید حتما به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر و باتجربه مراجعه کنید که جراحی بدون اسکار و بدون جای جراحی انجام شود. با توجه به این ازدواج هم نکرده اید بهتر است انوپلاستی با لیزر انجام شود.

  40. Avatar photoمهتاب گفت:

    سلام من قبلا رابطه مقعدی داشتم و الان یک گوشت اضافه از مقعدم زده بیرون. ممکنه این به دلیل رابطه قبلیم باشه؟ الان خیلی وقته که دیگه این کارو نمی کنم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله ممکن است قبلا آسیبی به ناحیه مقعد وارد شده باشد و یا بر اثر یبوست و عوامل دیگر تشدید شده باشد. در هر صورت جای نگرانی نیست با لیزر پرتوان درمان و برداشته می شود.

  41. Avatar photoطلا گفت:

    سلام
    من مدتی هست که یک زائده گوشتی در کنار مقعدم میبینم نه درد دارم نه سوزش و نه خارش من نوزده سالمه و مجرد هستم بنظر شما این مشکل باید قبل از ازدواج حل بشه یاد بعد از ازدواج چون من خجالت میکشم مشکلم رو به مادرم بگم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام قبل از ازدواج با لیزر پرتوان بدون اسکار برداشته می شود. نیازی نیست منتظر بمانید تا ازدواج کنید. طی این مدت ممکن است دچار عفونت و عوارضی مثل آبسه مقعدی شوید.

  42. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام
    من کنار کشاله رانم تقریبا جایی ک موقع راه رفتن بهم ساییده میشه… ضایعه گوشتی در آوردم نه درد داره ن خارش ن سوزش هیچی هیچی.. ولی خیلی میترسم ک زگیل هست یا نه.تو گوگل خیلی مطلب خوندم ک یکیش نوشته بود بخاطر سایش و پارچه شلوارم میشه باشه.. من تو سرکارم دائم در حال راه رفتنم کلا شلوار جین هم میپوشم.. خیلی استرس دارم میشه راهنماییم کنین

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمال های گوناگونی وجود دارد که بعد از ویزیت می توان نظر داد. احتمال کیست مویی کشاله ران نیز وجود دارد. به خصوص اگر پر مو باشید.

  43. Avatar photoم گفت:

    سلام ببخشید خانم دکتر من در حالت عادی در مقعدم گوشت اضافی احساس نمیکنم ولی بعد از مدفوع گوشت اضافه میاد بیرون علت ان چیست؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید. این مورد را پی گیری کنید تا دچار عوارضی مثل آبسه مقعدی و عفونت در ناحیه نشوید.

    2. Avatar photoمحسن گفت:

      سلام خانم دکتر…بنده حدود یک سال است ک از شکم درد طرف چپ.باد روده ب شدت رنج میبرم…تازگیا فهمیدم ک معقدم گوشت اضافه بزرگ هست.میخواستم بدونم آیا شکم درد ب خاطره گوشت اضافی هس یا ن.خونریزی هم اصلا ندارم

      1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

        سلام درد شکم می تواند به دلیل یبوست مزمن و یا روده تحریک پذیر و حتی دیگر بیماری های روده باشد. گوشت اضافه مقعدی نیز بر اثر شقاق، هموروئید یا یبوست مزمن درمان نشده بروز می کند. در هر صورت توصیه می کنم از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما به درستی بررسی شود. بهتر است گوشت اضافه مقعدی با لیزر پرتوان برداشته شود و درمان یبوست به طور جدی پیگیری شود.

  44. Avatar photoغزل گفت:

    سلام. دچار زائده اطراف مقعدم هستم که به همین خاطر کلا از رابطه جنسی زده شدم و ازش دوری میکنم.زائده نه درد داره نه خونریزی.فقط ظاهر بدی داده و به اندازه یه نخود از مقعد بیرون زده و با فشار داخل و خودش با نفس کشیدنم بیرون میزنه. لطف میکنید برای درمان یه متخصص در مشهد بهم معرفی کنید؟ ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام متاسفانه در مشهد کسی را نمی شناسم. برای ویزیت آنلاین می توانید با مطب هماهنگ شوید.

  45. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر من چند ساله یه گوشت اضافه دراومده خیلی درد داره دهانه مقعد سفت میشه حتی نمیتونم بشینم انگار از داخل فشار میدن موندم چیکار کنم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. یک دوره داروی قوی برای شما تجویز می شود. اگر به نتیجه نرسید لیزر هموروئید یا برداشتن گوشت اضافه با لیزر پرتوان پیشنهاد می شود. جراحی با لیزر عوارض جراحی با تیغ را ندارد و بدون عود و اسکار انجام می شود.

  46. Avatar photoحامد ابومعرف گفت:

    سلام خانم دکتر. اگه ممکنه حتما پاسخ من رو بدین. ممنون میشم. من ماه پیش عمل لیزر هموروئید انجام دادم که به علت وسیع بودن سه ناحیه از موضع جراحی و لیزر و بخیه شد. یک هفته بعد دچار خونریزی شدیدی شدم که دکتر مجبور شدن یک بار دیگه بخیه‌ها رو محکم‌کاری کنن و درست از همون موقع دردناکترین روزای عمرم رو تجربه کردم. بعد از عمل دوم یه گوشت گنده توی مقعدم پدیدار شد. تقریبا به اندازه یک بند انگشت و نیم. یک طرف این گوشت یه زخم داره و مدام چرک و عفونت ازش خارج میشه. هر چی عکس و فیلم ازش گرفتم برای دکترم فرستادم همچنان اصرار دارن که خود به خود از بین میره. ولی همچنان یک ذره هم از اندازش کم نشده و خیلی درد دارم و اذیتم میکنه. آیا واقعا از بین میره و نیاز به عمل دوباره نیست؟

    1. سلام شما باید ویزیت شوید تا بتوان راجع به لیزر هموروئید که برای شما انجام شده است نظر داد. تمام جراحی های من با لیزر پرتوان و در یک جلسه انجام می شود.

  47. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر
    من 21 مرداد امسال عمل شقاق و هموروئید انجام دادم ولی فردای عمل متوجه شد جای پولیپی که برداشته شده خونریزی داره پیش دکترم رفتم و بخیه زد الان نزدیک چهار ماه هستش که گذشته من دیگه اون درد شقاق و هموروئید رو ندارم ولی یک گوشت اضافه بعد عمل به وجود اومده با دکتر که صحبت کردم گفت چیز مهمی نیست و اهمیت ندم اما جدیدا هم ترشح دارم از مقعد که دکترم گفت باید تا شش ماه صبر کنم و درست میشه ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. سلام وضعیت شما طبیعی نیست. از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتی اگر عمل جراحی سنتی شقاق و هموروئید هم انجام داده باشید باید بعد از 2 ماه بهبود یافته باشید. در حال حاضر نزدیک به 4 ماه است که شما نه تنها بهتر نشده اید بلکه علائم بیشتری نیز نشان می دهید.

  48. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام دکتر
    آیا ممکنه بعد از رابطه جنسی از طریق مقعد این مشکل رخ بده؟ من بعد از اولین رابطه ام با همسرم یک روز بعدش همچین چیزی رو متوجه شدم و دیدم ناحیه مقعدم یه تیکه گوشت اضافه به وجود اومده و دست که میزنم درد داره یه کوچولو !

    1. بله ممکن است بر اثر فشار دچار عوارض مقعدی مثل هموروئید شده باشید. از مطب وقت ویزیت بگیرید بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز می شود.

  49. Avatar photoRana گفت:

    سلام خانوم دکتر من چند وقتی میشه ناحیه مقعدیم گوشت اضافه درآورده خیلی میترسم از جراحی درد داره خانوم دکتر هزینش زیاد نیست چندساعت طول می‌کشه با لیزر بردارنش گوشت اضافش خیلی کمه

    1. سلام جراحی با لیزر درد ندارد و مشکلات جراحی با تیغ و کوتر را ندارد. هزینه جراحی با لیزر بیشتر از جراحی سنتی است اما به صرفه تر است. حدود 20 دقیقه طول می کشد.

  50. Avatar photoآیدا گفت:

    سلام من به تازگی زائده ای رو بیرون مقعدم مشاهده کردم و خیلی ترسیدم میشه منو راهنمایی کنید

    1. سلام اگر اخیرا دچار یبوست شدید شده اید یا یبوست مزمن دارید بروز این گوشت اضافه امری اجتناب ناپذیر است. توصیه می کنم از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما و علت بروز بیماری بررسی شود. بعد از معاینه و تجویز دارو برای برداشتن گوشت اضافه با لیزر پرتوان هم می توانید اقدام کنید.

      1. Avatar photoمهدیه گفت:

        سلام خانم دکتر وقت بخیر
        من ۲۲ سالمه و خب دو سه ساله در ناحیه مقعد ام یه گوشته اضافه در اومد اوایل درد نداشت و اندازه یه جوش کوچیک بود اما به تازگی مقداری بزرگ تر شده و گاهی موقع مدفوع مقداری سوزش کم داره ، من بخاطر سندرم پیش از قاعدگی گاهی دچار یبوست میشم که کلا دو تا سه روز طول میکشه ، ممنون میشم راهنماییم کنید .

        1. سلام علاوه بر این که لازم است برای لیزر گوشت اضافه ایجاد شده اقدام نمایید یبوست را هم درمان کنید. برای مثال چند روز قبل از قاعدگی شربت ملین مصرف کنید و مصرف آب و فیبر غذایی را افزایش دهید.

  51. Avatar photoFaf گفت:

    سلام خانوم دکتر من یکم گوشت اضافه مقعدی داشتم ولی هیچ درد و خون ریزی نداره خیلی کوچیکه الان باردارم برای بچه مشکلی پیش نمیاد؟

    1. سلام خیر برای بچه مشکلی پیش نمی آید اما برای شما ممکن است مشکلات زیاد و غیر قابل تحملی بروز کند. توصیه می کنم زایمان طبیعی نکنید و برای درمان گوشت اضافه مقعدی به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید.

  52. Avatar photoM گفت:

    سلام خانم دکتر مدتی هست یه زائده خیلی کوچولو از مقعد من بیرون زده که بهنگام دفع مدفوع درد داره،مدتی خوب هستم دومرتبه زائده رو تو دستم حس میکنم چی میتونه باشه؟زائده کوچک و به رنگ خود مقعد هست

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه سه شده باشید. با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه یک داروی مناسب برای شما تجویز شود. در صورتی که به موقع اقدام کنید می توانید از دارو نتیجه بگیرید. در غیر این صورت نیاز به لیزر هموروئید با لیزر پرتوان خواهید داشت.

  53. Avatar photoنینا گفت:

    سلام خانم دکتر. وقتتون بخیر. من قبلا مشکل یبوست داشتم ولی الان خدا رو شکر خیلی بهترم.اما شاید یک دوسالی میشه که یک گوشت بعد مقعدم حس می کنم که نرم هست و تقریبا نصف بند انگشت. اکثر مواقع باهاش مشکل ندارم. فقط موقع یبوست که دفعم با مشکل روبرو میشه به خونریزی می افتم و متورم میشه و خارش داره. ساکن مشهد هستم. چه باید بکنم؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری برای شما درمان و داروی مناسب تجویز خواهد شد.

  54. Avatar photoF گفت:

    سلام دکتر خسته نباشید من گوشت اضافه مقعدمو با لیزر برداشتم و بخیه دارم تا چه مدتی بعد از عمل نباید اب بهش بخوره؟

    1. در این مورد باید از جراح خود سوال کنید. توصیه ای که من به بیماران خود می کنم این است که در چند ساعت اول پانسمان را خیس نکنند و 24 ساعت بعد از لیزر می توانند اجابت مزاج نرم داشته باشند. بنابراین یک روز بعد از لیزر گوشت اضافه می توانید حمام کنید و خود را آب بشویید.

  55. Avatar photoرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من در مقعد پشتم یه گوشت کوچک در آمده اون رو باید چیکار کنم

    1. سلام اگر خیلی کوچک باشد برای شما بعد از معاینه پماد و دارو تجویز می شود. اما اگر با دارو درمانی به نتیجه نرسید توصیه می شود با لیزر پرتوان و توسط یک متخصص جراحی و لیزر برداشته شود.

  56. Avatar photoامير گفت:

    سلام و دورود
    آيا دكتر جراح هنگام عمل ليزري شقاق و هموروييد گوشت اضافه مقعد را برميدارد يا اينكه بعد از عمل مذكور نياز به عمل برداشتن گوشت اضافه هم لازم ميشود؟

    1. سلام اگر جراحی با لیزر پرتوان انجام شود تمام بیماری های مقعد در یک جلسه با لیزر درمان می شود. یعنی هموروئید و شقاق و گوشت اضافه مقعدی همزمان در یک جلسه و با لیزر برداشته می شود.

  57. Avatar photoبنفشه گفت:

    سلام خانم دکتر من یبوست شدید قبلا داشتم ویه تیکه گوشت اضافی به وجود اومده داخل مقعدم هیچ گونه رابطه جنسی نداشتم تا الان چطور متوجه بشم زگیله یا زائده گوشتی؟؟هر وقت یبوست دارم بزرگ میشه بعد دوباره گوچک میشه

    1. اگر این زائده گوشتی بعد از اجابت مزاج و یبوست بزرگ می شود به احتمال زیاد شما دچار هموروئید داخلی یا همان بواسیر شده اید. اگر به موقع مراجعه کنید برای شما داروی هموروئید تجویز می شود و با درمان یبوست و مصرف دارو به درمان قطعی دست می یابید. اما اگر پی گیری نکنید و دیر مراجعه کنید ممکن است نیاز باشد که با لیزر هموروئید گوشت اضافه برداشته شود.

  58. Avatar photoنگین گفت:

    سلام خسته نباشید من حدود سه هفته است که گوشت اضافه مقعدی دارم دردی ندارم هیچ مشکلی ندارم و اندازه اش بزرگ نیست رنگش کمی تیره است . میتونید راهنمایی کنید چکار باید بکنم ؟؟ ممنون

    1. سلام ممکن است به هموروئید داخلی درجه سه مبتلا شده باشید. زیرا هموروئید داخلی معمولا با علامت درد بروز نمی کند. هموروئید داخلی درجه سه به درمان های خانگی پاسخ نمی دهد و لازم است سریعا به یک متخصص مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  59. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام ببخشید من یه روزه که متوجه شدم یه چیز مثل جوش بزرگ در کنار مقعد دارم وقتی بهش دست میزنم دردناک هست اما نمیدونم گوشت هست یا نه ۱۷ سالمه ممکنه از یبوست باشه؟

    1. سله بله ممکن است بر اثر یبوست دچار هموروئید یا بواسیر شده باشید. همچنین بر اثر انسداد غدد و منافذ ناحیه مقعد نیز می توانید دچار آبسه مقعدی شوید. حتما به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  60. Avatar photoذذ گفت:

    سلام خانم دکتر من یه سالی میشه متوجه یه گوشت اضافه در مقعدم شدم ک فشارش بدم داخل باسنم میره وگرنه بیشترهم بیرون دقیقا رو مقعدم هست ولی کلا پانزده سالمه نمیدونم چیه گوشتی هست اصلا درد و خونریزی و هیچی نداره گفتم شاید کلا اینطور باشم ولی الان پی بردم خجالت میکشم به مامانم چیزی بگم اصلا نمیتونم به مامانم بگم من چیکار کنم این گوشت چیه

    1. سلام احتمالا شما یبوست مزمن دارید و به همین دلیل دچار هموروئید داخلی درجه 3 شده اید. اصلا خجالت ندارد و این بیماری بسیار شایع است. این مورد را با والدین خود درمیان بگذارید و به یک متخصص مراجعه کنید. اگر به موقع اقدام کنید و برای درمان یبوست نیز درمان های خانگی را انجام دهید با دارو درمانی بهبود می یابید. در هر صورت مراجعه به یک متخصص جراحی و لیزر برای تشخیص دقیق بیماری ضروری است.

      1. Avatar photoمهری گفت:

        سلام خسته نباشین من سه گوشت اضافه درآوردم رفتم پیشه یه دکتر جراحی برای برداشتن آنها به دکتر گفتم لیرز بهتره یا ته گفتن خوب نیست اینا همش الکیه گفتم پ با جراحی میشه برداشتن گفتن اصلا به اینا دست نزنید بهتره چون دوباره بر میگردن الان من موندم چیکار کنم تو رو خدا راهنمایی کنید

        1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر باتجربه مراجعه کنید و نسبت به جراحی و برداشتن این گوشت های اضافه با لیزر پرتوان اقدام کنید. اگر یبوست مزمن نداشته باشید و به ناحیه فشار نیاورید دیگر هیچ وقت عود نمی کند. وجود این گوشت های اضافه می تواند منجر به بروز عوارضی مثل آبسه و عفونت مقعدی شود.

  61. Avatar photoیاسر گفت:

    سلام
    سرکار خانم شما درشهر بوشهر هم عمل لیزر بواسیر درجه 4 رو انجام میدید .اگه جواب مثبت هست لطفاً در خصوص نحوه توی دهی راهنمایی بفرمائید.متشکرم

    1. سلام خیر متاسفانه. شما می توانید از مطب وقت ویزیت حضوری یا آنلاین بگیرید. بعد از هماهنگی های لازم یک روز تشریف میاورید تهران و لیزر انجام می شود.

  62. Avatar photoبدون نام گفت:

    سلام
    من هجده سالمه و مجردم چند ماه پیش متوجه گوشت اضافی ناحیه مقعدیم شدم ایا راه دیگه ای جز لیزر برای درمانش نیست چون خجالت میکشم ب کسی بگم

    1. حتما باید توسط متخصص جراحی معاینه شوید تا درمان مناسب به شما پیشنهاد شود. برخی بیماران دچار هموروئید خارجی خفیف می شوند که با دارو و رژیم غذایی مناسب قابل درمان است. اما هموروئید را با عنوان گوشت اضافه مقعدی می شناسند. ابتدا باید نوع بیماری توسط متخصص مشخص شود و سپس درباره درمان قطعی تصمیم گرفت.

  63. Avatar photoحسام اسماعیلی گفت:

    سلام
    من فیستول مقعدی داشتم، جراحی کردم با لیزر، الان یک سال گذشته، خوب شده، بعضی وقتا یه مقدار درد کوچیک میگیره،
    الان پوستم کامل بسته شده، ولی از زیر یه مقدار گوشت اضافه آورده، یه ذره سِفت شده، اون مشکلی نداره ، و خوب میشه ؟؟

    1. سلام خیر این وضعیت طبیعی نیست و باید به جراح معالج خود مجدد مراجعه کنید. یک سال پس از لیزر فیستول مقعدی شما نباید هیچ مشکلی داشته باشید.

  64. Avatar photoکوروش گفت:

    سلام دکتر من سه ماه گوشت اضافی در مقعدم دراومده البته یبوست داشتم‌مدتی همراه با خونریزی خبلی کم و سوزش زیاد که واقعا از شدت درد و سوزش اشکم در میومد الان یبوست م خیلی بهتر شده ولی اضافه گوستی که با چشم میشه دید و نوک ان تیز هست به اندازه نیم سانت و یکی که حالت ابسه داره . وقتی الکل بهش میزنم درد و سوزشم خیلی کم میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. سلام ممکن است دچار شقاق یا حتی آبسه مقعدی شده باشید. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند. بعد از هر اجابت مزاج نیز در لگن آب گرم بنشینید و مراقب باشید مجدد دچار یبوست نشوید.

  65. Avatar photoنگین گفت:

    سلام.من مدتیه که یک گوشت اضافه روزی مقعدم دیدم و حس میکنم.ممکنه از عوارض رابطه مقعدی باشه؟و حتما درمان میشه؟

    1. سلام شما باید ویزیت شوید. اگر فقط گوشت اضافه مقعدی باشد با لیزر پرتوان و بدون اسکار برداشته می شود. گوشت اضافه مقعدی می تواند بر اثر هموروئید یا رابطه مقعدی بروز کرده باشد.

  66. Avatar photoراضیه گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر من ۵ سال پیش یه برجستگی سفید رنگ کوچیک داشتم که سوزش داشت و فشارش دادم ازش چرک اومد،دیگه درد و سوزشش از بین رفت ولی الان ۵ سال گذشته و گوشت اضافه شده و انگار که سوراخه،ولی نه درد داره و نه سوزشی فقط گوشت اضافس این چه بیماری هستش؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. محل تشکیل گوشت اضافه و سوراخی که میفرمایید باید بررسی شود.

  67. Avatar photoمیلاد گفت:

    سلام و عرض ادب. پسری ۲۳ساله ام که ۶ سال پیش مورد تجاوز جنسی قرار گرفتم که باعث ایجاد زخم در مقعدم شد و بعد متوجه شدم که یه گوشت اضافه به اندازه یه نخود در مقعدم شکل گرفته طوری که پس از گذشت ۶سال هنوز گوشت اضافه مقعدم وجود داره و موقع دستشویی و دفع مدفوع گاهی احساس سوزش دارم، تا الان هم به پزشک مراجعه نکردم. چطور میتونم این زائده گوشتی را ازبین ببرم؟ ممنون میشم راهنمایی ام کنید. اگه خواستم جایی استخدام بشم و نیاز به معاینه مقعد باشه آیا رد میشم یا خیر؟نگرانم. کمکم کنید. ممنونم.

    1. سلام بابت اتفاقی که برای شما افتاده است متاسفم. معمولا گوشت اضافه مقعدی بر اثر هموروئید نیز بروز می کند. اگر جراحی گوشت اضافه مقعدی با لیزر پرتوان توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر انجام شود اثری از آن باقی نخواهد ماند. بابت معاینه برای استخدام نیز اطلاعات دقیقی ندارم.

  68. Avatar photoک.ح گفت:

    سلام خسته مباشید
    من ۲۰ سال دارم اطراف مقعدم به خاطر شستن زیاد ۲ تا برآمدگی کوچیک به وجود اومده محکم شستنی خون میاد و شستنی اذیت میکنه باید چیکار کنم حل بشه بدون جراحی .از هیدروکورتیزون استفاده کردم کمتر از یک هفته خیلی فرق کرد ولی باز وجو داره
    انگار چیزی درون برآمدگی گوشتی حرکت میکنه دست زدنی

    1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. ناحیه مقعد را با شامپو بچه و به آرامی بشویید و به ناحیه فشار نیاورید. از هیچ گونه پمادی بدون تجویز پزشک استفاده نکنید زیرا استفاده از پماد نا به جا می تواند وضعیت شما را بدتر کند.

  69. Avatar photoمژی گفت:

    سلام
    من‌۴۷ ساله هستم‌ از دیشب متوجه شدم یه کیست کوچک سفت به اندازه نوک خودکار در یک بند انگشتی داخل معقدم ظاهر شده . هیچ درد و خونریزی و خارش ندارم .حتی احساسش هم‌ نمیکنم .میشه راهنمایی کنید من خارج از کشور زندگی میکنم و ببه دلیل شرایط کرونا دسترسی به دکتر و بیمارستان ندارم
    متشکرم

    1. سلام شما باید مراقب باشید که یبوست نگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین از یک متخصص جراحی بگیرید. اگر دچار هموروئید داخلی شده باشید با اقدام به موقع با دارو درمانی به نتیجه می رسید. اما اگر آبسه مقعدی تشخیص داده شود باید سریعا توسط جراح تخلیه و درناژ شود

  70. Avatar photoامیر گفت:

    سلام ادرس مطب کجاست

    1. سلام تهران پاسداران نبش گلستان نهم پلاک 457 برای دسترسی به نقشه به بخش تماس با ما مراجعه کنید.

  71. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۴ سالمه از زمانی که یادم هست گوشت اضافه مقعدی دارم فکر نمیکردم چیز خاصی باشه چون هیچ مشکلی ندارم نه درد نه خونریزی باید چیکار کنم آیا لازمه به پزشک مراجعه کنم؟

    1. سلام گوشت اضافه مقعدی بدون علامت درد می تواند نشانه هموروئید داخلی باشد. اگر هموروئید درمان نشود می تواند عوارضی مثل تنگی مقعد، آبسه مقعدی، و زخم و شقاق ایجاد کند.

  72. Avatar photoپرویزاسدی گفت:

    سلام شما بیمار آقا می‌پذیرید جوش مقعدی

    1. سلام بله برای پزشکان جنسیت یا حتی ملیت بیماران مطرح نیست و تمام بیماران پذیرش می شوند.

  73. Avatar photoفرزان گفت:

    سلام وقتتون بخیر من چند وقتیه قسمت بالایی معقدم مثل جوش میمونه ک ترکیده سوراخ مانند شده یکم ک فشار میاد بهش خونریزی میکنه تشخیصتون چیه ممنون

    1. سلام اگر این زائده در بیرون و بالای مقعد ایجاد شده است و در ناحیه رویش مو نیز دارید احتمالا دچار کیست مویی پایین کمر شده اید. اما اگر این زائده بسیار نزدیک به مقعد است احتمال بروز آبسه مقعدی و فیستول نیز وجود دارد. در هر صورت باید توسط یک متخصص جراحی و لیزر یا یک متخصص جراحی عمومی معاینه شوید.

  74. Avatar photoسارا گفت:

    سلام چندسالی هست که دسشویی کردن واسم سخته چون درد داره خون میاد و میسوزه و این واسم خیلی درد اوره که بعدها متوجه یه گوشت در اطراف مقعدشدم و گاهی موقع دسشویی کردن خیلی درد میگیره و میسوزه باید چیکار کنم تا دیگر این مشکل و درد نداشته باشم

    1. سلام احتمالا دچار شقاق مزمن و هموروئید شده اید. برای جلوگیری از بروز عوارض بعدی مثل آبسه مقعدی و فیستول حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما دارو یا لیزر تجویز کنند. شما هم رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و مراقب باشید یبوست نگیرید.

  75. Avatar photoلیلی گفت:

    وقت بخیر، من به تازگی متوجه یه گوشت حالت اضافه کنار مقعدم شدم و ۱۶ سالمه،این گوشت جوریه که اول بار حس کردم مدل کل مقعد اینجوریه که از گوشت های مقعد حالت جداجدا هستن و چون به تازگی یه رابطه نصفه نیمه از پشت داشتم، گفتم شاید بخاطر این رابطه این قسمت دراومده و از حالت طبیعیش خارج شده، این گوشت حدود ۱ سانت هست و درادامه ی ناحیه تناسلی به سمت مقعدم هس،‌انگار قسمتی از سوراخ مقعده که از حالت طبیعیش خارج شده،‌میشه راهنماییم کنین که این دقیقا چی هست؟ و چیکار باید بکنم؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد اما احتمالا دچار هموروئید شده اید. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا برای شما داروی مناسب تجویز کنند. از ایجاد فشار بر ناحیه مقعد و بروز یبوست جلوگیری کنید و اگر دفع مدفوع روزانه و نرم ندارید از شربت ملین استفاده کنید و روزی 10 لیوان آب بنوشید. مراجعه به متخصص را در اولویت اول قرار دهید.

  76. Avatar photoShabani گفت:

    سلام من گوشت اضافی نرم بغل معقد ام دارم ، باید چه کار کنم ؟

    1. سلام به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید تا با لیزر پرتوان گوشت اضافه را خارج کنند. در صورتی که این گوشت اضافه هموروئید خارجی خفیف باشد با دارو درمانی و رژیم غذایی مناسب بهبود می یابید.

  77. Avatar photoشکوه گفت:

    یک گوشت نرم وجود داره ن خون ریزی ن درد این چی میتونه باشه

    1. سلام ممکن است هموروئید یا اسکین تگ باشد. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. در صورتی که این زائده گوشتی با دارو درمان نشود بهتر است با لیزر پرتوان توسط متخصص جراحی برداشته شود.

  78. Avatar photoمحرابی گفت:

    سلام خانوم دکتر، من ۷ ماه پیش از کرم موبر در ناحیه مقعد استفاده کردم و همون موقع به شدت اون ناحیه سوخت و بعدش یه جوش کوچولو زد اما الان که چند ماه گذشته اندازه یه عدس شده که حسش میکنم اما خون ریزی نداره خارش هم نداره فقط هنگام مدفوع تا سه چهار ساعت بعدش خیلی خیلی کم اگه فشارش بدم درد میگیره و نگرانم کرده من هم به شدت فوبیای مراجعه به پزشک دارم خیلی میترسم، میشه راهنمایی کنید؟

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید بعد از ارسال عکس برای شما داروی مناسب تجویز می شود. اگر یک آسیب سطحی بر اثر استفاده از کرم موبر باشد با دارو درمان می شوید. اما اگر مشکل دیگری مثل آبسه مقعدی باشد باید تخلیه و جراحی شود.

      1. Avatar photonadia گفت:

        سلام خانم دکتر
        من 22سالمه و الان ب مدت 3ماهه ک ی زائده در دهانه مقعد دارم ک اولش خیلی کوچیک بود ولی الان یکم تغییر کرده هیچ درد و سوزشی هم نداره اصن نمی‌دونم چیه
        ممکنه بواسیر باشه؟!

        1. بله ممکن است به هموروئید داخلی مبتلا شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  79. Avatar photoa گفت:

    سلام. من 17سالمه. تقریبا 5ساله یه گوشت اضافه کنار مقعدمه. ممکنه خودش خود به خود خوب شه؟من میترسم به کسی بگم. هیچ دردو خارش و خونریزی هم نداره

    1. سلام خیر خود به خود درمان نمی شود و اگر بترکد امکان بروز آبسه مقعدی متعدد و بروز عوارض دیگر وجود دارد. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا وضعیت شما را بررسی کنند.

  80. Avatar photoArezu گفت:

    سلام خانوم دکتر وقتتون بخیر
    من حدودا ده روزه ی گوشت اضافه از مقعدم بیرون زده درد و خونریزی نداره فقط خارش دارم چیکار کنم؟ علت این زائده گوشتی چیه؟
    و اینکه بین واژن و مقعدم حالت چندتا نقطه برآمدگی همرنگ پوستم ایجاد شده این چیه؟؟
    لطفا کمکم کنید خیلی فکرمو مشغول کرده

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه سه شده اید. اما بدون معاینه نمی توان نظر قطعی داد. از مطب وقت ویزیت بگیرید و یا به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه بفرمایید.

      1. Avatar photoArezu گفت:

        سلام
        خانوم دکتر من ب متخصص زنان مراجعه کردم و گفت ک اون زائده گوشتی بواسیرته ک زده بیرون خودش خوب میشه درسته ایا؟؟
        و اینکه حدس زدم زگیل تناسلی زدم و دکتر تایید کرد لیزر رو ب من پیشنهاد دادن اما من دو دلم ک انجام بدم یا ن پماد برام نوشته و چندتا قرص دوتا زگیل کنار مقعدم زدم و چندتا داخل واژنم کنار مقعدم همون دوتاس زیاد نشده اما داخل واژنم احساس میکنم بیشتر شده و شبیه گل کلمه حالت لایه لایه کنار همدیگه خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم توروخدا راهنمایی کنید چکار باید کنم چ دارویی مصرف کنم لیزر کنم یا ن؟

  81. Avatar photoحدیث گفت:

    سلام خانوم دکتر من اطراف مقعدم گوشت های اضافه در اومده و باید چک اپ بشم ولی ایران نیستم و تا تابستونم نمیتونم بیام امکان ویزیت انلاین هست؟ واقعا نمیدونم چکار کنم

    1. سلام بله از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. شرایط ویزیت آنلاین را هم می توانید در همین سایت مطالعه کنید.

  82. Avatar photoناهید گفت:

    سلام خانوم دکتر من ۳سالی هست بعد یبوست شدید که از کودکی داشتم یه گوشتی زده بیرون ولی درد نداره مشکلی ندارم اما میترسم سرطان و عفونت نگیرم ازش.‌به دکتر جراح زنان گفتم گفت مشکلی تیست بزلر بمونه

    1. سلام به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 3 شده اید. اگر هموروئید درمان نشود منجر به بروز عوارض گوناگونی می گردد.

  83. Avatar photoArezu گفت:

    سلام
    خانوم دکتر من ب متخصص زنان مراجعه کردم و گفت ک اون زائده گوشتی بواسیرته ک زده بیرون خودش خوب میشه درسته ایا؟؟
    و اینکه حدس زدم زگیل تناسلی زدم و دکتر تایید کرد لیزر رو ب من پیشنهاد دادن اما من دو دلم ک انجام بدم یا ن پماد برام نوشته و چندتا قرص دوتا زگیل کنار مقعدم زدم و چندتا داخل واژنم کنار مقعدم همون دوتاس زیاد نشده اما داخل واژنم احساس میکنم بیشتر شده و شبیه گل کلمه حالت لایه لایه کنار همدیگه خیلی نگرانم نمیدونم چکار کنم توروخدا راهنمایی کنید چکار باید کنم چ دارویی مصرف کنم لیزر کنم یا ن؟

  84. Avatar photoفاطمه. گفت:

    سلام خسته نباشید . من کمی خارش داشتم و بعد از یکی یا دوهفته یک دفعه متوجه زایده گوشتی کوچیک شدم ۲۱ سالمه و این که درد و خونریزی هم ندارم . قبل از این هم ک بفهمم یبوست خیلی کم داشتم و نمیدونم الان چی کار کنم

    1. سلام احتمالا مبتلا به هموروئید شده اید. علاوه بر این که باید رژیم غذایی مناسب داشته باشید و برای درمان یبوست اقدام کنید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اقدامات درمانی پزشکی را برای شما انجام دهند.

  85. Avatar photoMovahedi گفت:

    سلام خانم دکتر من دچار هموروئید هستم الان چند روزی که توالت میرم وقتی مدفوع میکنم خونریزی دارم و نقطه سفید در مقعد به وجود آمده نشانه چیست؟

    1. سلام ممکن است علاوه بر هموروئید دچار شقاق و آبسه مقعدی و دیگر بیماری های مقعد نیز شده باشید. برای جلوگیری از عوارض درمان نکردن هموروئید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اقدامات پزشکی لازم برای شما انجام شود.

  86. Avatar photoMovahedi گفت:

    سلام من دچار هوروئید هستم والان چند روزی که وقتی توالمیرم هنگام مدفوع خونریزی دارم و نقطه سفید در مقعد وجوددارد نشانه چیست؟

    1. سلام احتمالا به عفونت و آبسه مقعدی و حتی فیستول مقعدی دچار شده اید. به یک متخصص مراجعه کنید.

  87. Avatar photoرز گفت:

    سلام وقت بخیر. من خانمی ۳۲ ساله هستم که از ۱۶ سالگی بعلت استفاده نادرست از ژیلت زخمی بر لبه مقعد ایجاد کردم. بعد خوب شد اما بعد از مدتی یبوست گرفتم اون زخم دوباره ایجاد شد. چون درد نداشت تدجهی نکردم اما بعد از مدتی تبدیل به پوست اضافه شد و الان خیلی بزرگ شده. از طرفی مشکل یبوست رو دارم که چندوقت یکبار عود میکنه و باعث ایجاد زخم های جدید لبه مقعد شده که اونها هم تبدیل به گوشت اضافه شدند. درمان داره یا جراحی نیاز هست؟

    1. سلام باید معاینه شوید احتمالا باید جراحی شوید. گوشت های اضافه مقعدی با دارو از بین نمی روند و بهتر است با لیزر پرتوان بدون اسکار برداشته شوند.

  88. Avatar photoعلیرضا گفت:

    سلام خانم دکتر من یک گوشت اضافه در بیرون مقعدی دارم با درمان خوب میشه خیلی کوچیکه

    1. سلام باید معاینه شوید. اگر واقعا گوشت باشد و التهاب و غیره نباشد حتما باید لیزر یا جراحی شود.

  89. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانوم دکتر.خوبید
    خانوم دکتر من 24 سالمه و 2 بچه دارم برای زایمان اولم ی گوشت اضافه کوچیک داشتم واس زایمان دومم بشدت یبوست و باعث شدگوشت اضافع دیگه هم بزنه بیرون قدعدسه ولی درد داره موقع اجابت مزاج و خوتریزی کنار بواسیر اولی هم ی کوچواو دیگه دراومده واینکه ببخشید موقع اجابت مزاج ک تموم شد انگشت میکنم داخل قدی بند انگشت میکنم داخل ب ی گوشی میخوره انگار اون گوشته سد شده چیکارکنم دکتررفتم قرص سی لاکس و شربت لاکسی ژل دادن ولی بازم اولش یبوستم چیکارکنم حالم بده

    1. سلام برای لیزر هموروئید و برداشتن گوشت اضافه با لیزر پرتوان اقدام کنید.

  90. Avatar photok گفت:

    سلام در مشهد متخصص جراح خوب سراغ دارید برای این مشکل

    1. سلام خیر متاسفانه. بهتر است به دنبال یک متخصص جراحی و لیزر با سابقه باشید که این جراحی را با لیزر پرتوان انجام می دهند.

  91. Avatar photoمعصومه گفت:

    سلام خانم دکتر. من همین مشکل دارم که یک تیکه گوشت اضافه درناحیه مقعد دارم که گاهی کوچیک و گاهی بزرگتر میشه هنگام مدفوع خونریزی و سوزش دارم ایا درمان خانگی و پمادی هم وجود داره؟

    1. سلام روش های خانگی تنها برای تخفیف درد یا پیشگیری از بیماری کاربرد دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید. توصیه می شود از موارد با لیزر پرتوان و نزد متخصص جراحی و لیزر ماهر درمان شود.

  92. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خوبین خانم دکتر من قسمت مقعدم گوشت اضافه یهو متوجه شدم شلوار تنگ خیلیی میپوشم یبوستم خیلییی دارم اذیتم میکنه لطفا کمکم کنین تشکر از اصفهان هسم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه برای شما داروی مناسب تجویز خواهد شد. همانطور که فرمودید دیگر شلوار تنگ نپوشید و از شربت ملین برای رفع سریع یبوست استفاده کنید.

  93. Avatar photoعلی گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من نزدیک ۱ ۲ سال هست از مقعد خون میاد بعضی وقت ها تون زیاد بعضی وقت ها خون کم گوشت مقدی است چیه گوشت اضافی کنده شده بود خون پشت خون انقد امد ۱ ۲ سال پیش الان بیماری من چیست هربار دستشویی میرم خون مقعدی از گوشت میاد

    1. سلام اگر این خون قرمز روشن باشد ممکن است مبتلا به شقاق و یا هموروئید و هموروئید ترومبوزه شده باشید. اما اگر خون قرمز تیره است ممکن است مبتلا به یک بیماری گوارشی جدی نیز باشید. گوشت اضافه مقعدی بر اثر هموروئید و شقاق بروز می کند.

  94. Avatar photoکوثر گفت:

    سلام من تقریبا یه ماهی میشه در ناحیه مقعد گوشت اضافه در آوردم یکیش بزرگه چند تا هم کوچک بعضی وقتا خارش داره میتونین بگین علتش چیه ؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید شده باشید. علت هموروئید می تواند یبوست مزمن و یا فشار بر ناحیه مقعد و حتی رژیم غذایی نامناسب باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا بعد از معاینه تشخیص نهایی اعلام شود.

  95. Avatar photoعادله گفت:

    سلام و خسته نباشید پنج روزه از عمل بواسیر و شقاقی به روش سنتی می گذرد که درد غیر قابل تحملی در قبل و بعد از دفع دارم و گوشت های اضافی که دور تا دور مقعد هست نشانه چیست ؟؟؟؟،نگرانم نکنه دوباره عود کرده

    1. سلام با جراح معالج خود تماس بگیرید. معمولا بعد از جراحی سنتی هموروئید و شقاق تا 2 ماه بیمار التهاب شدید دارد.

  96. Avatar photoنسیم گفت:

    سلام خانم دکتر.
    تقریبا ۳سالی میشه گوشت اضافی درآوردم و میترسیدم برم دکتر. الان ده روزی میشه خیلی اذیت میشم.
    از اونجایی که چند سالیه وجود داره و درمانش نکردم، احتمال اینکه برام مشکلی پیش بیاره هست؟

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی، شقاق یا دیگر بیماری های مقعد شوید. بهتر است به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا با لیزر پرتوان برداشته شود.

  97. Avatar photoزهرا گفت:

    هزینه درمان لیزری این زایده چقدر میشه؟
    یا بیمارستان دولتی هم انجام میشه؟

    1. برای اطلاع از حدود هزینه در ساعات اداری با مطب تماس بگیرید. هزینه دقیق لیزر گوشت اضافه مقعدی بعد از معاینه بیمار اعلام می شود. متاسفانه هنوز بیمارستان های دولتی و حتی برخی بیمارستان های خصوصی جراحی با لیزر را انجام نمی دهند.

  98. Avatar photoعلی گفت:

    سلام من حدود ۵ روزه که عمل همورویید انجام دادم درد دارم و دور مقعد یه چیزی مثل گوشت اضافه هست دکترم رفتم گفت طبییعه ایا اینا از بین میره

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام که بتوانم نظر قطعی بدهم. معمولا بعد از جراحی هموروئید به روش سنتی و با تیغ و کوتر بیمار یک التهاب و درد یک ماهه را تجربه می کند.

  99. Avatar photoMohanna گفت:

    خسته نباشید خانم دکتر، من چند ساله که دچار یبوست هستم و الان چند ماه که ابتدا یک دونه گوشت اضافه کوچک را مشاهده کردم بعد از چند ماه این به 3عدد تبدیل شده که اندازه آنها هم نسبتا بزرگ میباشد هر کدام اندازه یک بادام زمینی ، چند روزه که خارش شدید هم پیدا کرده ، لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید، سپاسگزارم

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید یا همان بواسیر شده اید. یبوست را کنترل کنید و برای دریافت داروی قوی از مطب وقت ویزیت بگیرید و خوددرمانی نکنید. اگر درمان هموروئید به موقع انجام شود دیگر نیازی به جراحی یا لیزر هموروئید نخواهد بود.

  100. سلام شما باید معاینه شوید تا به شما روش درمانی مناسب پیشنهاد شود. تا زمان ویزیت مراقب باشید که یبوست نگیرید و برای مدت طولانی روی ناحیه مقعد ننشینید و به ناحیه فشار نیاورید. در صورت دفع دردناک یا وجود التهاب بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید.

  101. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام وقتتون بخير من چندروز پيش باهمسرم رابطه مقعدى داشتم كه دخول بافشارانجام شد وباعث پارگى مقعدشد، بعداز ٢روز دچاريبوثت شدم و اين دردبيشترشد دورِ دهانه مقعدم جوش زده يچيزايى شبيه جوشه خيلى سوزش داره نميدونم چيه لطفا كمكم كنيد

    1. سلام ممکن است بر اثر زخم و پارگی ایجاد شده دچار شقاق شده باشید. برای تشخیص نوع دانه ها و جوش های ایجاد شده لازم است معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. برای این که کار شما به جراحی یا لیزر نکشد از خود درمانی پرهیز کنید و سریعا از یک پزشک ماهر داروی قوی و مناسب دریافت کنید.

      1. Avatar photoمهسا گفت:

        توى آب بتادين بشينم چطوره؟ دكتر معاينه كرد گفت فعلا تو آب بتادين بشين و يسرى پماد داد، گفتن آبسه كردى چون بعدش رفته بودم توى آب آلوده، آب بتادين براى باكره بودن ضررنداره؟

        1. Avatar photoفرشته گفت:

          سلام خسته نباشيد
          آيا تبخال تناسلى از علائم ايدز هست؟واينكه تبخال مادامالعمر ميمونه حتى اگردرمان كنيم؟
          ميشه توضيح بدين ممنون ميشم؟

          1. سلام تبخال تناسلی یا زگیل تناسلی بر اثر یک ویروس ایجاد می شود که برخی از انواع خطرناک آن می تواند در آینده منجر به بروز سرطان نیز شود. درمان زگیل تناسلی معمولا موقتی است و به طور قطع درمان نمی شود. این بیماران معمولا از لیزر، دارو یا کرایو برای از بین بردن زگیل ها استفاده می کنند. اما بعد از درمان شکل ظاهری زگیل بیمار همچنان آلوده به ویروس خواهد ماند.

  102. سلام علاوه بر درمان خانگی لازم است به یک متخصص جراحی عمومی نیز مراجعه کنید. مراقب باشید یبوست نگیرید و بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. به ناحیه مقعد هم هیچ گونه فشاری وارد نکنید.

  103. Avatar photoM گفت:

    خانم دکتر انجام عمل زائده مقعدی با لیزر همراه بیهوشی صورت میگیره؟

    1. سلام نیازی به بی هوشی نیست و با بی حسی اسپاینال انجام می شود. اگر بیمار به هر دلیلی تمایل به انجام بیهوشی داشته باشد این کار انجام می شود.

      1. Avatar photoنگار گفت:

        سلام وقت شما بخیر مادر من یه ضایعه ی گوشتی در کانال آنال و همورئید دارد و دکترا تشخیص عمل جراحی دادند آیا انجام این عمل با لیزر ممکنه؟هزینه ش چه قدره؟ما چون شهرستان هستیم خواستم قبل از اومدن تهران مطمئن شم که این عمل با لیزر امکان پذیر نیست.

        1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس تشخیص نهایی و هزینه دقیق به شما اعلام می شود. معمولا لیزر هموروئید و گوشت اضافه مقعدی برای تمام بیماران امکانپذیر است.

  104. Avatar photoسامان گفت:

    سلام خدمت شما دکتر گرامی
    بنده تقریبا یسال هس این بیماری رو دارم و اصلا فکر نمیکردم چیز خاصی باشه الان چند روزیه که فهمیدم این یه مریضی خاص هس
    اوایل گوشت ، بسیار کوچک بود ولی الان بزرگ شده حداقل یه سانت هس،و هیچ نوع درد یا خون ریزی ندارم ایا باید حتما به متخصص مراجعه کنم یا اگه مراجعه نکنم هم مشکلی پیش نمیاد لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    1. سلام لازم است که به متخصص مراجعه کنید زیرا ناحیه مقعد بسیار فعال و آلوده است و در آینده دچار عوارضی مثل آبسه مقعدی و عفونت و حتی زخم و شقاق خواهید شد.

  105. Avatar photoهادی گفت:

    سلام خانم دکتر خانم من یبوست داره وقتی درد میکشه منم ناراحت میشم چکونه از این بیماری خلاصش کنم؟

    1. سلام لازم است که علت یبوست توسط یک متخصص مشخص شود. رژِیم غذایی مناسب جهت درمان یبوست نیز بسیار مهم است. ورزش و تحرک کافی به طور منظم و روزانه نیز بسیار در کنترل یبوست و افزایش حرکات دودی روده کمک کننده است. بیمارانی که دچار هموروئید و شقاق می شوند نیز همواره دچار یبوست و دفع ناقص می باشند که لازم است با یک روش مناسب درمان شوند.

  106. Avatar photoحسینی گفت:

    سلام خانم دکتر مقعد من بعضی ئموقع ها میاد بیرون بعضی موقع ها بصورت اولش میشه علت ان چیست

    1. سلام احتمال زیاد دچار هموروئید داخلی درجه 3 می باشید. حتما برای درمان به یک متخصص مراجعه کنید و علت بروز بیماری را رفع کنید تا در آینده نیاز به عمل جراحی هموروئید نداشته باشید.

      1. Avatar photoامنه گفت:

        سلام.من حدود پنج سالی هستش ک کنار مقعدم دوتا دونه بادکنکی هستش.فقط موقع مدفوع بزرگ میشن و بعد از بیرون امدن مدفوع باز کوچیک میشند.اصن هیچی دردی ندارم. بنظرتون چیکار باید کنم

        1. احتمالا دچار هموروئید شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. یبوست را هم کنترل کنید. ابتدا برای شما داروی قوی و مناسب شما تجویز می شود. اگر طی 10 روز بهبود نیافتید لیزر هموروئید یا جراحی تجویز می شود.

  107. Avatar photoروانخاه گفت:

    سلام
    من حدود یک ونیم ساله که یه تکه گوشت اضافی اطراف مقعدم ظاهر شده. خیلی کم پیش میاد که درد بگیره مگر در مواردی که حالت یبوست داشته باشم. بنظرتون باید چکار کنم و اینکه حداکثر طول درمان چقد باید باشه؟

    1. سلام نسبت به درمان این گوشت اضافه که احتمالا هموروئید است نزد یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر اقدام نمایید. اگر طی 10 روز مصرف دارو درمان نشدید توصیه می کنم نسبت به برداشتن زائده با لیزر پرتوان نزد یک جراح باتجربه اقدام نمایید. از خود درمانی هم پرهیز کنید. اگر این زائده برداشته نشود در آینده ممکن است دچار عفونت، آبسه مقعدی و حتی نکروز بافت شوید.

  108. Avatar photoجینپ گفت:

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم آیا رابطه مقعدی و دخول باعث ایجاد زائده گوشتی در مقعد میشود ؟

  109. Avatar photoمهرداد گفت:

    خانم دکترسلام
    دوست دخترم چندسالی هست که در ناحیه مقعد گوشت اضافه داره (خیلیم بزرگ هستش) هرکاری میکنم خجالت میکشه به دکتر مراجعه کنه،راهی هست خانگی درمانش کرد.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین برای بیماران راه دور بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه و شرح بیماری روش درمان مناسب به شما پیشنهاد خواهد شد. معمولا گوشت اضافه مقعدی با دارو درمانی و درمان های خانگی درمان نمی شود و بهتر است که با لیزر پرتوان برداشته شود.

  110. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام چندسالیه کولیت روده دارم هرسال تشدید میشه
    دکترامیگن کولیت روده هثخش ومن الان خونریزی دارم تو مدفوع و درد مقعدهم درکنارش ایجاد شده وغذاهم مراعات میکنم واقعا موندم چیکار کنم کمکیدکنید

    1. سلام به واسطه بیماری زمینه ای که دارید احتمالا دچار عوارضی مثل هموروئید و شقاق هم شده اید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  111. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام خانم دکتروقت بخیر من یبوست داشتم والان گوشت اضافه اومده بیرون خونریزی ندارم با این اوضاع ویروس نمیتونم دکتر برم ممنون میشم بگید دارو چی مصرف کنم..

    1. سلام بدون معاینه بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. از مطب وقت ویزیت آنلاین بیماران راه دور بگیرید.

  112. Avatar photoMelika asf گفت:

    سلام خانم دکتر
    من مدتی بود بواسیر داشتم
    و درمان شد اما الان حس میکنم باباتر از مقعدم گوشتی به صورت دراز مانند بیرون زده…آیا این گوشت اضافه هست؟
    گاهی سوزش و خارش بدی دارم…به دکتر مراجعه کردم تشخیص بواسیر دارد فقط خب من نمیدانم چ کنم..حتما باید درمان بشود؟یا به مرور خوب می شود؟

    1. سلام هموروئید خود به خود درمان نمی شود و یکی از عوارض درمان نکردن آن بروز گوشت اضافه و عفونت در ناحیه است. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید.

  113. Avatar photoن گفت:

    من رابطه مقعدی داشتم و چندتا گوشت اضافه پیدا شده اینام با لیزر رفع میشه؟؟؟؟

    1. سلام بله معمولا انجام می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

      1. Avatar photoرعنا صالحی گفت:

        سلام خانوم دکتر من تقریبا دو سالی هست که فقط اسهال خونی داشتم و شکم درد و بی حالی شدید و استفراغ داشتم و ناگهانیدر عرض چند هفته 6 کیلو وزن کردم یه مقدار گوشت سیاه رنگ نزدیک مقعدم دارم و شقاق هم دارم این ضاعقه که دارم اصلا درد نمیکنه ولی نمیتونم دستشویی برم واس مدفوع خیلی اذیت میشم آیا همه این علایم هایی که دارم میتونه واس این ضاعقه گوشتی و شقاق باشه؟

        1. سلام احتمالا به دلیل یک مشکل گوارشی دچار عوارض شقاق و گوشت اضافه شده اید. به یک فوق تخصص گوارش مراجعه بفرمایید.

  114. Avatar photoکیمیا گفت:

    سلام عذر میخوام شما دکتری که کار با لیزر پرتوان برای رفع گوشت اضافه مقعدی در شیراز انجام بدن هم میشناسید؟
    متاسفانه اومدن به تهران واسه رفع این مشکلم برام سخت هستش

    1. سلام خیر متاسفانه در شیراز متخصص جراحی و لیزر نمی شناسم.

      1. Avatar photoناشناس گفت:

        سلام. خسته نباشید من ۱۷ سالمه و ی گوشت خیلی کوچک اضافه ناحیه مقدم هست خیلی ساله که هست اما چون با پدرم زندگی میکنم روم نمیشه باهاش درمیون بزارم نمیدونم برای تشخیص و درمانش باید چیکار کنم یا کجا برم

        1. Avatar photoناشناس گفت:

          و اینکه درد و یا خون ریزی و خارش و هیچ چیز دیگه ای ندارم

        2. سلام این مورد می تواند بر هر کسی پیش بیاید و معمولا بر اثر یبوست مزمن و درمان نشدن بیماری هموروئید و شقاق بروز می کند. بنابراین این مورد را با پدر خود در میان بگذارید و به یک متخصص مراجعه بفرمایید.

  115. Avatar photoسیامک گفت:

    سلام. من ده سال پیش بواسیر یا شقاق گرفتم، خونریزی هم داشتم ولی خجالت کشیدم برم برای درمان، انقد موند تا خودش خوب شد ولی بعدا چین های اطراف مقعد بزرگتر شد. مطمئن نیستم ولی با مطالبی که خوندم گوشت اضافی در آومده. الان چند ساله که اینجوری دارم سر میکنم. افسردگی شدید گرفتم سر این موضوع. درد هم نداره ولی حس بسیار ناخوشایندی هست که آدم نمیدونه چجوری بگه..
    با توجه به مدت طولانی که من درمان نکردم آیا قابل درمان هست؟
    کلا چیکار باید بکنم؟
    تشکر

    1. سلام بله گوشت های اضافه مقعدی با لیزر پرتوان بدون اسکار درمان می شود. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  116. Avatar photoجاوید گفت:

    سلام این گوشت اضافی یک هفته است برای کودک‌نوزده ماهه ام ایجاد شده است چکار باید بکنم

    1. سلام حتما به یک متخصص اطفال مراجعه کنید. احتمالا کودک شما مدت زیادی دچار هموروئید و یا شقاق بوده و متوجه نشده اید.

  117. Avatar photoE. S گفت:

    سلام من به علت چاقی مفرط در یک سال اخیر یبوست زیاد داشتم اما متوجه شدم یک تیکه گوشت در بالا مقعد دارم و چند ماه این گوشت وجود داشته و من تازه متوجه شدم. هیچ درد. سوزش. خونریزی ندارم. اوایل که میدیدم اهمیت نمیدادم و فکر میکردم یک چیز طبیعی هست اما حالا که درباره بواسیر خارجی و گوشت اضافه مقعدی مطالبی خواندم گفتم شاید من مشکلی دارم. لطفا من رو راهنمایی کنید. وقتی چند ماه گذشته و نه بزرگ شده و نه علائمی داره حتما نیاز هست به دکتر بروم یا از نظر شما چند ماه دیگر صبر کنم و اگر بزرگ شد یا ازش خون اومد بعد به دکتر بروم؟!

    1. سلام اگر هموروئید و دیگر بیماری های مقعدی درمان نشود بیمار در آینده دچار عوارضی مثل آبسه مقعدی، شقاق، فیستول مقعدی و غیره خواهد شد. بهتر است این مورد را توسط متخصص پی گیری نمایید.

  118. Avatar photoE. S گفت:

    سلام من تازه مطالبی درباره بواسیر خارجی و اضافه مقعدی خواندم و نگران شدم چون که چند ماه قبل من متوجه یک تیک گوشت در بالای مقعدم شدم و فکر کردم طبیعی هست و تا الان که فکر کنم بیش تر از 8 ماه گذشته من هنوز اون تیکه گوشت رو دارم اما بزرگ نشده یا خونریزی نداشته به نظر شما من بیماری مقعدی دارم

    1. سلام بله و هرگونه وضعیت غیرطبیعی در ناحیه مقعد را باید توسط متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر پی گیری کنید.

  119. Avatar photoمهدیه گفت:

    سلام خانم دکتر وقت بخیر ، من ۲۲ سالمه و نزدیک دو ساله که یه گوشته اضافی در ناحیه مقعد دارم که اندازه اش کوچیکه قبل درد نداشت اما الان نسبت به لمس شدن و گاهی حین اجابت مزاج درد خیلی خیلی کمی احساس میکنم و خب نسبت به دوسال پیش یه ذره بزرگ تر شده ، من خونریزی ندارم ، درد مداوم هم ندارم ، رنگ این گوشته هم هم رنگ با ناحیه مقعد هست ،من گاهی دچاره یبوست میشم و تنبلی تخمدان دارم ، ممنون میشم راهنماییم کنید .

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید شده اید از مطب وقت ویزیت بگیرید. بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  120. Avatar photoثریا گفت:

    سلام خانم دکتر

    من ۴۰ روزه عمل هموروئید کردم.دوتا گوشت اضافه دراومده، همم هرروز با دردو خونریزی دفع مدفوع انجام میشه.
    دوبار به دکترم رفتم میگه خوب میشی
    تا کی؟؟

    1. سلام معمولا بعد از عمل جراحی هموروئید به روش سنتی با تیغ و کوتر بیمار تا دو ماه این علائم را دارد.

  121. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام خانم دکتر
    من در ناحیه مقعدم ۳ تا گوشت اضافه هست ب همراه زگیل
    دکتر مراجعه کردم میگن زگیلا با لیزر درمان میشه
    ولی گوشتای اضافه خیر
    میخواستم بدونم راه درمانی هست

    1. سلام گوشت اضافه را باید به متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که با لیزر پرتوان بردارند. با لیزر کم توان نمی توان گوشت اضافه را برداشت.

  122. Avatar photoستاره گفت:

    سلام چند ماهی هست که یه گوشت اضافه کنار مقعدم حس میکنم و الان ۳ ماهه که مبتلا به شقاق شدم درد و سوزش دارم دکتر هم رفتم و پماد دیلتیازم مصرف کردم ولی هنوز خوب نشدم باید چیکار کنم؟ با درمان خونگی رفع میشه؟ یا باید عمل کنم

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. معمولا گوشت اضافه مقعدی با دارو و درمان خانگی به تنهایی درمان نمی شود. بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  123. Avatar photoAylii گفت:

    سلام خسته نباشید
    من 15 سالمه چندوقته متوجه شدم که یه زائده ی گوشتی داخل مقعدم هست
    صورتی و نرم هستش و انگار از داخل مقعدم شروع شده و به بیرون اومده
    درد ، سوزش و خونریزی و… اصلا ندارم فقط بعضی موقع ها احساس خارش دارم
    میشه لطفا بگید چیه و خطرناکه ؟

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی با درجه افتادگی 4 شده اید. بدون معاینه نمی توان تشخیص قطعس را اعلام کرد. این بیماری بر اثر یبوست مزمن یا فشار بر ناحیه مقعد بروز می کند. اگر پی گیری و درمان نشود عوارض گوناگونی را به دنبال خواهد داشت.

  124. Avatar photoمحسن گفت:

    من دچار تنگی مقعدی هستم و مدفوع خیلی نازک خارج میشه و داخل مقعد گوشت اضافه و لایه لایه که با انگشت فروکردن احساس می کنم که همیشه احساس پری و نفخ دارم ولی دردی در ناحیه مقعد و یا خونریزی ندارم لطفا بنده را راهنمایی کنید

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید. برای دفع مدفوع از دست یا انگشت کمک نگیرید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  125. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر. من تو اواخر بارداریم و قبلاً به دلیل مصرف قرص دمیترون دچار یبوست شدید شده بودم . یه هفته میشه که گوشت اضافی در کنار مقعدم ایجاد شده . آیا بعد از زایمان رفع شدنی است یا باید برم جراحی؟؟؟

    1. سلام شما باید معاینه شوید. به هر حال لازم است که تحت نظر متخصص باشید و منتظر نباشید تا بعد از زایمان مراجعه کنید.

  126. Avatar photoفرید گفت:

    سلام من یکماه پیش از شدت درد و خونریزی مقعد ب پزشک مراجعه کردم دور تا دور مقعدم گوشت اضافه نسبتا بزرگی داشت دکتر با معاینه فقط یکطرف گوشت اضافه مقعد رو برید و الان اون طرف ک برداشته شد خوب شده ولی موقع دفع مزاج اون طرفی ک گوشت اضافه داره هنوز درد میکنه مخصوصا وقتی برای طهارت بهش دست میخوره علتش رو جویا شدم گفت اگر کل گوشت اضافه رو بردارم تنگی مقعد پیدا میکنم و گفت ک فعلا میتونی همینجوری سر کنی ولی اگه باز برات غیر قابل تحمل بود دردش و خونریزی کردی دوباره میتونی عمل کنی و اون گوشت اضافه رو هم برداری الان بنظر شما من چیکار میتونم انجام بدم؟

    1. سلام در جراحی با تیغ و کوتر این محدودیت ها وجود دارد. بهتر است با لیزر پرتوان تحت جراحی قرار بگیرید.

  127. Avatar photoابوالفضل گفت:

    سلام من یه چند وقتیه یه گوشت اضافی احساس میکنم هست موقع سرویس بهداشتی درد شدیدی دارم‌ ممکنه برای این گوشت اضافه باشه.؟

    1. سلام ممکن است دچار آبسه مقعدی شده باشید. حتما به متخصص مراجعه کنید. بهتر است گوشت اضافه با لیزر پرتوان برداشته شود. تا دچار عفونت و عوارض نشوید.

  128. Avatar photoمحمد بابایی گفت:

    سلام خانم دکتر ميخواستم ببینم گوشت اضافه مقعدی احتمالش هست بارابطه مقعدی بوجودامده باشه؟ممنون

    1. بله ممکن است بر اثر بروز هموروئید، رابطه مقعدی و شقاق بروز کرده باشد.

  129. Avatar photoمبی گفت:

    سلام خانم دکتر من درست کنار مقعد گوشت اضافه در امده است و چند ماهی میشه ک در امده ، گلاب ب روتون موقه دستشویی هم درد میکنه من ۱۴سالمه چیکار باید بکنم

    1. سلام اگر یبوست و اسهال دارید حتما با تغذیه مناسب آن را کنترل کنید. از مطب هم وقت ویزیت بگرید. بعد از ویزیت برای شما داروی مناسب نیز تجویز خواهد شد.

  130. Avatar photoحمید گفت:

    سلام خانم دکتر خوب هستید خانم دکتر من این یه هفته عمل کردم بواسیر غیر خونی داشتم ولی سوزش دارم موقع خروج وخون ریزی کم ومسئله دیگه گوشت اضافی موندن اینها چی هستند خانم دکتر ممکنه دوباره نیاز به عمل هست

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. ممکن است التهاب بعد از عمل باشد. لازم است این مورد را با جراح معالج خود در میان بگذارید.

  131. Avatar photoداوود گفت:

    سلام
    ببخشید من چند روزی هست درد و خونریزی مقعد دارم و همین طور گوشت اضافه مقعدی ریز دارم.دلیلش چیه؟

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید و حتی شقاق شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید و این مورد را پی گیری بفرمایید تا دچار عوارض دیگری نشوید. از خوددرمانی پرهیز کنید. فقط مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید.

  132. Avatar photoمریم گفت:

    سلام خانم دکتر من مدتی زیادی میشه گوشت اضافه مقعدی دارم با خونریزی شاید ۱۰.سال و کاهی اوقات خون بالا میارم کاهی خون سرخ رنگ و گاهی هم شبیه قهوه تیره میشه

    1. حتما به یک متخصص گوارش مراجعه کنید. برای برداشتن گوشت اضافه نیز بهتر است به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید که با لیزر پرتوان برداشته شود.

  133. Avatar photoسحر گفت:

    سلام خانوم دکتر عزیز،
    من داخل مقعدم گوشت در اومده ولی از بیرون پیدا نیست و جلوی مدفوع منو میگیره باید با انگشت کنارش بزنم یبوست هم دارم آیا لیزر به من کمک میکنه

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید. با لیزر پرتوان یا داروی مناسب و به جا و رژیم غذایی مناسب می توان هموروئید داخلی را درمان کرد.

  134. Avatar photoمحمد محمدی گفت:

    سلام ..من هفت ماه پیش از ساختمان افتادم لگنم شکست ولی خداروشکر خوب شدم همچنین کمرم شکست که پلاتین گزاشتم خدارو صدهزار مرتبه شکر خوب شدم الانم ماشاالله سالم رو پاهام خداروشکر راه میرم ..فقط از ۴ماه پیش به مشکل یبوست خوردم و اینکه ببخشید اینو میگم ولی وقتی میرم دست شویی هرچی زور میزنم بیرون نمیاد باید با انگشتم بکشم بیرون مدفوع هارو رفتم دکتر از کمرم عکس گرفتن گفتن مشکلی نیس ولی ولی الان چند وقته دوره مقعدم گوشته اضاف هم زده و بازهم باید انگشت کنم که در بیاد ن دردی دارم ن چیزی دیگه یک چند باری خون اومد فکر کنم بخاطر انگشت کردن …تورو خدا راهنمایی کنید ..راستی ببخشید من تریاک و شیره مصرف میکنم ۲۶سالمه. توروقران کمکم کنید

    1. سلام خوشحالم که مشکل شکستگی لگن و کمر شما درمان شده است. معمولا بیمارانی که مسکن و دارو و مواد مخدر مصرف می کنند و یک دوره طولانی کم تحرک می شوند دچار یبوست مزمن می شوند که به همراه آن مشکلاتی مثل هموروئید و شقاق بروز می کند. اول از هر چیزی به هیچ عنوان با کمک انگشت اقدام به دفع مدفوع ننمایید و با نشستن در لگن آب گرم به عمل دفع مدفوع کمک کنید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و روزی 10 لیوان آب مصرف کنید. از یک متخصص نیز وقت بگیرید تا برای درمان هموروئید و گوشت های بیرون زده برای شما داروی مناسب تجویز کنند ممکن است نیاز به عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید نیز داشته باشید.

  135. Avatar photoزینب گفت:

    سلام خانم دکتر خسته نباشید من تازه فهمیدم که از پشت یک گوشت اضافه دارم بغل باسن

    1. برای تخلیه و درناژ این توده می توانید به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید.

  136. Avatar photoامین گفت:

    من یک گوشت اضافه ورودی مقعدم ظاهر شده نازک و به حالت لوله خودکاری شکل احساسش میکنم وقتی دست میزارم بهش
    این لایه اضافی قسمت بالای مقعدم هست و یه جوش هم پایین مقعدم احساسش میکنم ولی درد ندارم هیچ

    1. سلام احتمالا به هموروئید داخلی مبتلا شده اید. هموروئید داخلی با احساس توده در ناحیه مقعد و با علامت بی دردی شناخته می شود. به یک متخصص مراجعه کنید و برای درمان اقدام نمایید. احتمالا به زخم شقاق نیز مبتلا می باشید.

  137. Avatar photoSepide گفت:

    سلام وقتتون بخیر بنده در ناحیه مقعد یه گوشت اضافه دارم که خیلی کوچیکه دکتر رفتم گفتن نیازی به جراحی نیست ولی من خواستم که جراحی شه که بردارم ..ولی الان نمیدونم جراحی بهتره یا لیزر میشه راهنماییم کنید

    1. سلام حتما این گوشت اضافه را با لیزر پرتوان بردارید. هرگونه توده و زائده در این ناحیه را درمان کنید تا در آینده دچار عوارض نشوید. از آنجایی که لیزر پرتوان دی اکسید کربن در حین برش ترمیم سر عروق و بافت را انجام می دهد عوارض جراحی با تیغ و کوتر را ندارد.

  138. Avatar photoامیرحسین گفت:

    سلام من ۱۰ روز پیش با لیزر عمل نسبتن سنگینی رو داشتم که هم داخلی بود و هم خارجی و الان زخم های نسبتا عمیقی دارم که اوایل خیلی اجابت مزاج برام دردناک بود اما با کاهش تورم و استفاده از اب گرم با درد و سوزش کمتری میتونم دفع داشته باشم ولی گوشت های اضافه اطراف و لبه مقعدم احساس میکنم که یکی از این گوشت ها هم نسبتن بزرگ تره مثل یک جوش به رنگ پوست حساس شده و کمی قرمزه و درست کنار زخمم هست و درد و سوزش و خارش مشابه قبل عمل رو داره
    این عادیه ؟ و رفع میشه ؟ البته زخم هام هم ترشحات زیادی دارن که به رنگ زرد و قهوه ای همراه خون آبه هست من مرتب هم دارم از تشت اب گرم و شست و شوی زخم با شامپو بچه رو انجام میدم فقط همون یدونه گوشت اضافه خیلی داره اذیتم میکنه و تا دیروز هم نبود !یا شاید بود و متورم بوده اون ناحیه متوجهش نشدم

    1. سلام من از روش جراحی و نوع لیزر شما اطلاع ندارم. تا بهبودی کامل با جراح معالج خود در ارتباط باشید.

  139. Avatar photodonya گفت:

    سلام من تازه این گوشت اضافی برام پیش اومده میشه با دارو حلش کرد و اینکه اسم دارو رو ممنون میشم بگید 18سالمه هیچ مشکل خاصیم تاحالا نداشتم

    1. سلام پزشکان بدون معاینه بیمار اجازه تجویز دارو ندارند. اگر این گوشت اضافه ناشی از بروز هموروئید خارجی باشد و کوچک باشد معمولا با دارو قابل درمان است. اما اگر مربط به بیرون زدگی هموروئید داخلی درجه 4 باشد معمولا با دارو درمان نمی شود و لازم است پاکه هموروئید با جراحی یا لیزر برداشته شود. این بیماری خود به خود درمان نمی شود و بسیار شایع نیز می باشد. بنابراین حتما به متخصص مراجعه کنید و پی گیر تشخیص و درمان باشید.

  140. Avatar photoMahdi گفت:

    سلا خانم دکتر
    بنده چندروزی هست که یک تکه گوشت اضافه کنار مفعد خود مشاهده کردم که همراه باکمی درد وسوزش هست میشه راهنمایی کنید یادارویی معرفی کنید

    1. سلام لطفا خوددرمانی نکنید و از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  141. Avatar photoع. د گفت:

    با عرض سلام و احترام جناب دکتر گرامی
    من مدت یک و نیم ماه میشه که لیزر درمانی برای بیماری شقاق و بواسیر انجام دادم درست بعد از یک هفته محل لیزر شقاق که در لبه بیرونی مقعد بود زائده گوشتی تخت با رنگ روشن در اومد که با گذشت زمان که الان یک و نیم ماه شده این زائده رشد کرده حدوداً نیم سانت در یک سانت, این زائده تخت هست, سوزش و خارش نداره خود زائده درد هم نداره حالا سوالم اینه که آیا زائده ای با این اندازه امکان برداشتن با لیزر پر توان رو داره یا باید جراحی بشه؟
    اضافه کنم که هنگام اجابت مزاج متاسفانه درد شدیدی رو در تمام این مدت تحمل میکنم و احساس میکنم مقعدم تنگتر از قبل لیزر شده و دفع به سختی انجام میشه.
    سپاسگذارم بابت وقتی که برای مخاطبینتون میزارید.

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید هم شده اید. علت تنگی مقعد می تواند همان هموروئید و شقاق باشد. معمولا هموروئید و شقاق در مراحل اولیه با دارو و رژیم غذایی مناسب درمان می شود اما گوشت اضافه لازم است با لیزر پرتوان برداشته شود. زیرا منجر به بروز عوارض گوناگون مثل عفونت ناحیه می شود.

  142. Avatar photoFateme گفت:

    سلام خانم دکتر.ببخشید من چند ماه پیش متوجه شدم ک مقعدم کمی زخم شده و خون میاد روغن زدم و تو اب گرم نشستم بعد از اون رفت.ولی الان تقریبا یه ماهه ک متوجه گوشت اضافه شدم چیکار باید کرد؟باید عمل شه؟
    از عمل میترسم😭

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر داد. معمولا گوشت اضافه درمان دارویی ندارد و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود. جراحی با لیزر عوارض و مشکلات جراحی سنتی را ندارد.

  143. Avatar photoZahra گفت:

    سلام من چندروزیه ک در ناحیه مقعدم احساس درد میکنم و هیچ چیزی از شقاق و بواسیر و گوشت اضافه هم نمیبینم خون ریزی هم ندارم ولی مدفوع کردنم همراه با درد و نشستنو بلندشدنو برام مشکل کرده حتما باید ب پزشک مراجعه کنم ب خاطرش؟

    1. بله حتما به پزشک مراجعه کنید ممکن است زخم و شقاق داخلی باشد. بعد از تشخیص دقیق بیماری برای شما داروی مناسب تجویز می شود. مراقب باشید یبوست و اسهال نگیرید و بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب گرم بنشینید و از نشستن طولانی خودداری کنید.

    2. Avatar photoفاطمه گفت:

      سلام من ۲۰ سالمه و یه تیکه گوشت کنار مقعد دراومده چندساله که هستش زیاد جدی نگرفتم ولی برای زمان هایی که میرم دستشویی خون میاد فک کنم برای اونه بیشتر از دوسه سال هست چیکار کنم؟

      1. لازم است این گوشت اضافه جراحی و برداشته شود. در غیر این صورت عفونی می شود و دچار عوارض و دیگر بیماری های مقعد نیز می شوید. بهتر است با لیزر پرتوان و توسط یک جراح لیزر ماهر برداشته شود.

  144. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام من یک گوشت اضافه کوچک در کنار مقعد دارم که درد و خونریزی نداره فقط چون دیدم متوجه شدم، آیا لازمه درمان بشه یا کاری بهش نداشته باشم ؟

    1. بله لازم است درمان شود. معمولا هموروئید داخلی که از مقعد بیرون می زند درد ندارد اما اگر درمان نشود دچار عفونت و اختلال در دفع خواهید شد.

  145. Avatar photoلیا گفت:

    سلام من 2 هفته است عمل کردم یه گوشت اضافه داشتم جراحی کردم و اون گوشتو در آوردم حالا دو سه تا گوشت اضافه ریز در اطرا مقعد بیرون زده چیکار کنم

    1. ممکن است این برجستگی ها بر اثر التهاب عمل یا یبوست و اسهال بروز کرده باشد. تا بهبودی کامل با جراح خود در ارتباط باشید.

  146. Avatar photoاميرحسین غریب شیرنگی گفت:

    سلام. من یوبوست داشتم و بعد از اینکه خوب شدم دور مقعد گوشت اضافه زده. باید به دکتر مراجعه کنم؟

    1. بله احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید و لازم است تحت درمان پزشکی قرار بگیرید.

  147. Avatar photoپروانه گفت:

    سلام خسته نباشید من الان ۲۷روزه زایمان کردم متوجه شدم یه تیکه گوشت کنار مقدم در اومده وقتی بارداربودم هم همش یبوست بودم در حدی که خون ازم میومد میشه توخونه درمانش کنم تا گوشت اضافه از بین بره

    1. خیر گوشت اضافه و هموروئید که به این مرحله می رسد با دارو و درمان خانگی درمان نمی شود. برای عمل جراحی یا لیزر هموروئید وقت ویزیت بگیرید.

  148. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من گوشت اضافه دارم الان چند سال دارم الان 30 سالم هست مشکل داره بعدا

    1. بله حتما مشکل ساز خواهد شد. بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  149. Avatar photoا گفت:

    سلام وقتتون بخیر ایا امکانش هست در اثر کرایو زگیل مقعدی ، از بین نره و تبدیل به زائده گوشتی بشه ؟ بعنی زگیل تناسلی هنوز فعال؟

    1. بله این امکان در برخی موارد وجود دارد. زگیل تناسلی از بین نمی رود و تنها روش جلوگیری از بروز مجدد آن تقویت سیستم ایمنی بدن و اجتناب از روابط متعدد و پرخطر است.

  150. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام
    حس میکنم زایده ای در داخل مقعد است که از دفع جلوگیری می‌کند و باید با دست کنار زده شود لطفاً جهت درمان راهنمایی کنید

    1. به احتمال زیاد مبتلا به هموروئید شده اید. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  151. Avatar photohashem گفت:

    سلام.
    من تقریبا ده سال هستش دچار عارضه مقعد هستم
    از چندین جای اطراف مقدم گوشت اظافی در اومده
    متاسفانه هم زیادشده همم بزرگ شدن
    چندین با خواستم در خانه خودم درمانش کنم
    اما نشد،بارها خواستم به پزشک مراجعه کنم رو نشده
    نه درد و نه خارش داره به نظر شما جراحی کنم بهتر هستش ممنون از راهنمایی شما بزرگوار

    1. گوشت اضافه با درمان های دارویی نیز بهبود نمی یابد چه برسد به درمان های خانگی. حتما از یک متخصص وقت بگیرید و نسبت به برداشتن این توده ها و زائده ها اقدام نمایید. بهتر است با لیزر پرتوان و توسط یک جراح لیزر ماهر برداشته شود.

  152. Avatar photo... 24 گفت:

    من امروز متوجه شدم اندازه یک دانه کوچک گوشت مقعدی دارم… یعنی جدیدا به وجود اومده و باردار هستم… ایا خودش رفع میشه یا باید به پزشک مراجعه کنم

    1. احتمالا دچار هموروئید داخلی درجه 4 شده اید که به جز توده علامت دیگری ندارید. این توده خود به خود رفع نمی شود و لازم است حتما به یک متخصص مراجعه کنید. توصیه می کنم بعد از بارداری نسبت به انجام عمل لیزر هموروئید اقدام نمایید.

  153. Avatar photoحسین گفت:

    سلام خدمت خانم دکتر و تشکر از راهنمایی های عمومی و مفیدی که انجام میدید
    مدت یک ماه پیش طی دو هفته در دو مرحله به مدت 1 روز اسهال شدید و آبکی داشتم و بع از اون دو مرحله چند روزی دارو دریافت کردم و کلا خوب شدم و الان که یک ماهه از این قضیه گذشته دقیقا با چند میلیمتر فاصله به سمت داخل از سطح خارجی مقعد در یک ناحیه احساس سیخ زدن، سوزش و خارش خفیف دارم و از دیروز که خاروندمش احساس میکنم همه ی این علائم خفیف یه مقدار بیشتر شده. و از همون دیروز برای درمانش از پماد آ د استفاده میکنم البته بعد از دفع مزاج ناحیه رو کاملا تمیز میکنم و بعد کرم آ د میزنم و احساس میکنم یه زائده خیلی ریز در اون ناحیه دارم.

    1. توصیه می کنم بعد از هر اجابت مزاج 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید و از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. اگر به موقع پی گیری نمایید با مصرف داروی به جا به سرعت درمان می شوید.

  154. Avatar photoبارانا گفت:

    سلام خانم دکتر من چند روزه متوجه شدم پوست یه قسمت از مقعدم بلندتر شده و اویزان شده اندازه ی نیم سانت میشه . درد و سوزش اصلا ندارم . میشه راهنماییم کنین .اهواز دکتری هست بهم معرفی کنین برم .خیلی ممنونم

    1. احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید. از مطب من می توانید وقت ویزیت انلاین بگیرید. متاسفانه در اهواز متخصص جراحی ماهر در این زمینه را نمی شناسم.

  155. Avatar photoparimah گفت:

    خانم دکتر من چند ساله که هنگام دفع یه مقدار خیلی کمی خون میبینم که همیشگی هم نیست به تازگی متوجه شدم یه زائده گوشتی در اطراف مقعدم هست من دسترسی پزشک ندارم میخوام بدونم تا چه حد جدیه ممنون میشم زودتر جواب بدید
    با مطالبی که تو سایت های مختلف خوندم الان خیلی میترسم

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید و نیاز به درمان تخصصی و پزشکی دارد. تشخیص قطعی و درمان مناسب پس از ویزیت بیمار اعلام می شود.

  156. Avatar photoبهرام گفت:

    سلام.وقت بخیر
    خانوم دکتر نوزاد ما تازه یه ماه شد، امروز روی باسنش این گوشی اضافه رو دیدم،
    ممنون میشم اگه بفرماید این گوشت اضافه به مرور زمان خودش خوب میشه،یا باید بریم پیشه متخصص؟

    1. حتما به متخصص اطفال مراجعه کنید و این گوشت اضافه خود به خود درمان نمی شود.

  157. Avatar photo..... گفت:

    سلام من شانزده سالمه و داری گوشت اضافه بیرون معقد بالای باسنم هستم نمیدونم از کی ولی فکر میکنم حداکثر شش ساله دچارشم اصلا هم نمیتونم دربارش به نزدیکانم بگم.جدیدا خیلی پرد روبه پشت نمیتونم دراز بکشم خارش هم داره حداقل اندازه ی گردوعه. بزرگترم میشه؟

    1. لطفا به تلفن واتساپ مطب پیغام بدهید و یک وقت ویزیت آنلاین برای تشخیص نوع بیماری بگیرید. ممکن است لیپوم باشد.

  158. Avatar photoماهان گفت:

    سلام خانم دکتر هزینه جراحی لیزر برا گوشت اضافه مقعدی در چه حدود هستش

    1. سلام لطفا با مطب تماس بگیرید و یا به تلفن واتساپ 09120052474 پیغام دهید.

      1. Avatar photo.... گفت:

        سلام خانم دکتر.من ۱۵ سالمه از ۱ سال پیش یک گوشت اضاف در مقعد دیدم‌.من شکمم هر دو روز کار میکنه و بعضی اوقات خیلی سخت وقتی دچار این بیماری شدم اوایل خون میومد اما الان خیلی کم و بعضی اوقات خون میاد.این چه بیماری هست؟

        1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید. حتما از مطب وقت ویزیت بگیرید. حتما مقدار فیبر غذایی و آب مصرفی را افزایش دهید.

  159. Avatar photoSina گفت:

    سلام من پسرم و 14 سالمه و چند ساله گوشت اضافه در ناحیه مقعدی دارم و علایمی نظیر خونریزی و … ندارم . آیا نیازی به مراجعه به دکتر است؟

    1. بله حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  160. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر من یه چیزی شبیه به خال که خیلی کوچیکه در ناحیه مقعدم دیدم که علائمی هم نداره اذیت هم نمیکنه سنم خیلی زیاد نیست ۱۴ سالمه آیا مشکلی داره باید از بین ببرمش؟

    1. اگر اخیرا یبوست یا اسهال داشته اید ممکن است دچار هموورئید شده باشید. بهتر است از یک متخصص داروی مناسب بگیرید و تغییراتی در رژیم غذایی خود ایجاد نمایید. اگر توده بسیار کوچک و تیره است ممکن است دچار زگیل یا دیگر مشکلات پوستی شده باشید که در هر صورت نیاز به پیگیری و درمان دارد. زیرا ناحیه مقعد فعال و آلوده است

  161. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر من یبوست دارم موقع دفع کامل تخلیه نمیشه زائده گوشتی ازمقعدم بیرون زده با زور زدن متورم میشه ورم میکنه خونریزی ندارم یکم خارش دارم موقع دفع بعضی وقت ها تو مدفوع خون میبینم ومدفوعم تکه تکه وگاهی پشگل مانند میاد میخواستم ببینم هموروئید م درجه چند به جراحی نیازداره ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه 4 مبتلا شده اید که از داخل به خارج مقعد بیرون زده است و مصرف آب شما هم کم است. حتما روزی 8 تا 10 لیوان آب میل کنید. معمولا این نوع هموورئید نیاز به جراحی دارد. توصیه می کنم لیزر هموروئید را انجام دهید.

  162. Avatar photoاحسان امیدی گفت:

    سلام بنده یه گوشت اضافه روی لبه سمت بالای مقعدم زده شده که بعضی وقتا عفونت میکنه و ترشح میده،
    همراه با سوزش و التهاب میشه ،
    مخصوصا زمان خالی کزدن روده،
    در ضمن سه ماه پیش روی مقعدم مثل یه کیسه اندازه تخم مرغ خون آیه جمع شده بود که ترکید.
    .از اون پس تا حالا مونده و شبیح به یه جوش گوشتی اندازه گندم که بیشتر وقتا که عفونی میشه میزنه بیرون. و زمان دسشوی رفت،
    ممنون میشم،

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز باشد که جراحی با لیزر پرتوان برای شما انجام شود.

  163. Avatar photoرستمی گفت:

    سلام من یه دونه منار مقعدم زده وقتی مدفوع دفع میکنم بعدش خیلی سوزش و درد دارم هراز گاهی هم یه قطره خون موقع مدفوع دارم میاد ولی خون همیشه نیست

    1. احتمالا به شقاق مزمن مبتلا شده اید و این گوشت اضافه نیز بر اثر شقاق درمان نشده بروز کرده است. حتما از مطب وقت ویزیت بگیرید. ممکن است نیاز باشد لیزر شقاق یا عمل جراحی شقاق را انجام دهید.

  164. Avatar photoE گفت:

    سلام خانم دکتر ببخشید ممکنه این ضایعه گوشتی در مقعد واگیردار باشه یا مثلا هین رابطه این بیماری انتقال پیدا کنه؟؟

    1. اگر زائده ای که در این ناحیه ایجاد شده است بر اثر یک بیماری عفونی و ویروسی بروز کرده باشد احتمال سرایت آن وجود دارد. اما اگر بر اثر هموروئید و شقاق بروز کرده باشد واگیر ندارد. اما فرد مبتلا را مستعد ابتلا به بیماری های عفونی می نماید.

  165. Avatar photoAkh گفت:

    سلام و وقت بخیر من ۱۷سالمه و در ناحیه مقعدم درد داشتم تا با آینه و دوربین نگاه کردم انگار بریده شده بعد تو اینترنت سرچ کردم شبیه شقاقه باید چیکار کنم درمانی داره؟

    1. علاوه بر این که نیاز است از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید حتما بعد از هر اجابت مزاج در لگن آب بنشینید. رژیم غذایی پرفیبر نیز داشته باشید که یبوست نگیرید. آب هم زیاد بنوشید. از مصرف خودسرانه پماد شقاق نیز پرهیز کنید که شرایط شما بدتر نشود.

  166. Avatar photoReza گفت:

    من حداقل یک سال هست که تکه گوشتی پیش مقعدم زد و دستشویی که میکنم آخرش که داره تموم میشه خون کم میاد

    1. احتمالا به هموروئید و شقاق مبتلا شده اید و حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

  167. Avatar photoامیر گفت:

    سلام من 3 سال پیش همورویید ترومبوزه شدید گرفتم بعد دکتر جراح با لیزر خون داخلش رو خالی کرد الان ولی گوشت اضافیش مونده گاهی بعد دستشویی سوزش دارم و حس میکنم مدفوغ کامل تخلیه نشده
    راهکارتون چیه؟
    ممنون

    1. برای برداشتن کامل توده و گوشت اضافه مجدد به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر در این زمینه مراجعه کنید. معمولا اگر تخلیه هموروئید ترومبوزه دیر انجام شود در نهایت منجر به بروز گوشت اضافه می شود.

  168. Avatar photomm گفت:

    سللم خانوم دکتر من پونزده سالمه و کنار ناحیه معقدم ی جوش ک نرم هستش احساس میکنم نمیدونم گوشت اضافس یا یچیز دیگه
    وقتی دسشویی میکنم مدفوعم گاهی اوقات همراه با خونه میشه راهنمایی کنید؟

    1. ممکن است به هموروئید مبتلا شده باشید. حتما از مطب وقت ویزیت آنلاین یا حضوری بگیرید. با رعایت رژیم غذایی و مصرف داروی مناسب درمان خواهید شد.

  169. Avatar photopegah pr گفت:

    من دو سه روزه عمل كردم پشتم گوشت اضافه داشت الان تو ايينه نگاه كردم حس ميكنم هنوز هستن و هيچ تغييري نكرده
    شكمم هم كار نميكنه دو بار فقط كار كرد كه درد شديدو خون ريزي داشتم

    1. حتما شربت ملین استفاده کنید و به زور دفع نکنید. اگر امکان دفع بدون یبوست ندارید حتما از یک پرستار یا بهیار برای انجام عمل تنقیه کمک بگیرید.

  170. Avatar photoAlien گفت:

    من دو سه سال میشه که یه تیکه گوشت در ناحیه مقعد دااشتم بعضی وقتها انگار بیشتر میشه سوزش درد به همرا داره غذا درست هضم نمیکنم خیلی هم دفع ندارم الان هم درست نمیتونم بشینم شب ها خوابم نمی‌بره با درمان خانگی یا عرق ۴۰ گیاه نعناع یا شربت لاکتولوز میشه کاری کرد

    1. استفاده از داروهای گیاهی فقط به کاهش یبوست شما کمک می کند. برای درمان هموروئید یا همان گوشت های اضافه توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  171. Avatar photofateme گفت:

    سلام ختنم دکتر وقت بخیر
    من یه هفته یبوست شدم بعد اون جریان دوهفتس یه اضافه گوشتی دراومد تو ناحیه مقعدم که خیلی سوزش و خارش شدیدی داره! میتونم از پماد استفاده کنم؟!لطفا کمکم کنین

    1. خیر مصرف پماد به شما پیشنهاد نمی شود. حتما از یک متخصص وقت بگیرید. ممکن است نیاز به لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید داشته باشید.

  172. Avatar photoAmiri گفت:

    سلام خانم دکتر بنده دوماه پیش گوشت اضافه در دهانه مقعدم دیدم ولی فکر نمی‌کردم که جدی بشه الانم بزرگ تر شده راهی برای درمان هست؟

    1. بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود.

  173. Avatar photoآنی گفت:

    سلام خانم دکتر من حدود چندین سال هستش که اطراف مقعدم زائده گوشتی داره ولی بدون درد و کلا هیچ چیز دیگه. ولی اخیرا حس میکنم که داره بزرگ تر میشه و یه قسمت دیگه هم حتی اینشکلی شده. حتما احتیاج به جراحی هست؟ با دارو نمیشه کاری کرد؟

    1. اگر درد ندارد احتمالا هموروئید داخلی درجه 4 است و اگر عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را انجام ندهید عوارض دیگری مثل آبسه مقعدی، شقاق و فیستول مقعدی متوجه حال شما خواهد شد.

  174. Avatar photoSorosh گفت:

    سلام خانم دکتر من چند روزی هست که خارش شدیدی داشتم در مقعد و امروز متوجه شدم که یک گوشت اضافه مثل جوش هست و راننده پایه یک هستم و روزی ۱۸ ساعت میشینم پشت فرمون و الان چند روزی هست که سوزش داره و درد داره موقع ادرار کردن چون بیشتر موقع تو جاده هستم و نظافت با اب کم و یا سنگ تا به جای برسم بشورم راه حل شو بگید تشکر

    1. احتمالا به هموروئید مبتلا شده اید. حتما از یک متخصص داروی مناسب بگیرید. حتما برای تمیز کردن و خشک کردن خود از داروخانه دستمال مرطوب تهیه کنید و همیشه همراه داشته باشید. حتما روزی 8 لیوان آب میل کنید. برای نشستن نیز از یک بالش طبی و یا رینگ استفاده کنید.

  175. Avatar photoSorosh گفت:

    و بیشتر موقع معده درد دارم و اسسهال و حتی بعصی وقتی ها نمیتونم از درد معده کاری کنم و اسهال پشت سرهم دارم الانم که جوش یا گوشت اظافه در اومده

    1. مراقبت غذا و خوراکی که در مسیر میل می کنید باشید و غذای با کیفیت و سالم مصرف کنید. حتما میوه و سبزیجات همراه خود داشته باشید. تخمه و آجیل را هم مصرف نکنید یا محدود کنید و خوب بجوید. قبل از مصرف خوراکی دست ها را بشویید یا با الکل و پد پاک کننده دست ضدعفونی کنید. اگر همراه داشتن میوه و سبزی برای شما مشکل است می توانید از مکمل های غذایی سبزیجات هم استفاده کنید. البته مصرف میوه و سبزی بسیار بهتر است و در اولویت قرار دارد.

  176. Avatar photoمبینا گفت:

    سلام من 18 سالمه و ارثی بیماری یبوست دارم، حدودا یک ماه هست که هنگام اجابت مزاج یک رگه خونی روی مدفوع می بینم که ب همراه سوزش و درد هست و این درد گاها تا ده ساعت ادامه داشته و حدودا یک روز هست که یک زایده پوستی کمی پایین تر از سوراخ مقعد و خیلی کوچیکه حدودا یک سانت دیدم، از پماد رکتول استفاده میکنم به نظر شما داروی بهتر چیه؟

    1. به هیچ عنوان خود درمانی نکنید و برای درمان هموروئید و شقاق از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. برای درمان یبوست نیز حتما با متخصص تغذیه و گوارش مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *