شقاق فیشر مقعد

هزینه شقاق درمان و جراحی

هزینه شقاق مقعد درمان و جراحی

شقاق مقعدی یک وضعیت ناراحت کننده است که می توانند با توجه به راهکار های مختلف درمانی بهبود یابد. در دسترس بودن درمان های پزشکی برای التیام بخشیدن به شکاف مقعدی و اجتناب از ابتلا به عوارض روش های جراحی سنتی همگی در طی کردن پروسه درمان بیمار مهم و قابل توجه می باشند. هزینه درمان شقاق مقعد با توجه به نوع روش درمان این بیماری می تواند متفاوت باشد.

هزینه درمان شقاق مقعد

هزینه درمان شقاق با راهکار های ساده

شقاق حاد بیماری است که به طور معمول طی 4 الی 6 هفته با روش های ساده خانگی بهبود می یابد. طی این بیماری که پوست اطراف مقعد بخصوص هنگام دفع مدفوع سخت آسیب دیده و رنجور خواهد شد، دارای شکاف و پارگی هایی سوزش آور می شود.

این شکاف های پوستی برای بیمار بسیار دردناک و سوزآور می باشند و اگر رعایت های لازم صورت نگیرد منجر به خونریزی خواهد شد. شقاق مقعد سن و سال خاصی نمی شناسد و هم در بزرگسالان و هم در کودکان اتفاق خواهد افتاد اما اغلب در عرض چند هفته با رعایت نکاتی ساده و خانگی خوب می شود.

هزینه درمان شقاق در این موارد زیاد نیست و فرد کافی است با راهکار های ساده درمانی آشنا باشد و یا آن ها را از یک متخصص جراحی طی جلسه مشاوره درمانی بپرسد. در صورتی که این عارضه پس از انجام ترفند های ذکر شده توسط پزشک پس از چند هفته خوب نشد فرد به شقاق مزمن مبتلا شده است و باید جهت درمان با روش هایی پیچیده تر و جدی تر اقدام کند.

هزینه جراحی شقاق مقعد

هزینه درمان شقاق و سایر گزینه های درمانی

سایر گزینه ها برای درمان فیشر مقعدی به شرح زیر است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

  • تزریق سم بوتولینوم به عضلات اسفنکتر مقعد

هدف از این درمان کمک به کاهش اسپاسم عضله اسفنکتر مقعد است. این امر باعث کاهش تعداد اسپاسم و کاهش درد مقعدی می شود خطرات این روش این است که می تواند در توانایی فرد برای کنترل مدفوع و گاز روده مشکل ایجاد کند.

  • Sphincterotomy

این روش عمل جراحی شقاق معمولا دارای میزان موفقیت 90٪ و بالاتر است و اغلب به بیماران توصیه می شود. احتمال وجود عود شقاق در صورتی که توسط یک جراح باتجربه انجام شود بسیار کم خواهد شد. خطر اصلی این نوع جراحی، بی اختیاری گاز و مدفوع است. توصیه می شود جهت انجام اسفنگتروتومی به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا با لیزر پرتوان این جراحی را برای شما انجام دهد. بدین ترتیب از عوارض عمل جراحی شقاق مقعد به طور چشمگیری جلوگیری می کنید. هرچند هزینه جراحی شقاق با لیزر کمی بالاتر از جراحی معمولی و سنتی است اما در مراقبت های آسان بعد از عمل شقاق و دوره نقاهت کوتاه آن این هزینه جبران خواهد شد

  • لیزر شقاق

لیزر شقاق یکی از بهترین و موثرترین راهکار های دائمی این بیماری است که نتایجی عالی را نمایان خواهد کرد. افرادی که به شقاق مزمن مبتلا می شوند بهتر است که برای تسریع روند بهبودی لیزر درمانی را انتخاب نمایند. پرتو های لیزری به سرعت آسیب دیدگی را از بین خواهند برد و میزان عود بیماری را به حداقل ممکن می رسانند. با تابش لیزر کم توان به ناحیه پارگی و زخم شقاق مقعد این زخم به سرعت بهبود می یابد. هزینه لیزر شقاق از 1 میلیون تومان به بالا خواهد بود و بسته به شرایط بیمار هزینه دقیق لیزر شقاق پس از معاینه به او اعلام خواهد شد.

هزینه درمان شقاق در روش های مختلف درمانی

پزشكان در ابتدای امر سعي در درمان دارويي شقاق دارند و هزینه درمان شقاق در اینصورت شامل دارو و ويزيت پزشك می باشد. براي درمان شقاق تا جاي ممكن پزشك از انجام جراحي و اعمال هزينه هاي جراحي خودداري مي كند.

مراجعه به متخصص تغذيه علاوه بر مراجعه به متخصص جراحي و ليزر نیاز است و اين گروه از بيماران بايد توجه ويژه اي به رژيم غذايي خود داشته باشند و ميوه و سبزيجات حاوی فیبر زياد مصرف كنند تا زخم شقاق آن ها سريع تر بهبود پيدا كند و نیازمند اعمال جراحی و سایر روش های درمانی نشوند.

در جراحی های سنتی بیمار هزینه درمان شقاق برای بیمار کمتر است و حتی برخی از بیمارستان های دولتی ممکن است این عمل را به صورت رایگان انجام دهند. اما نکته قابل اهمیت اینجاست که عوارض روش های مختلف نیز در کنار هزینه درمان این بیماری باید مورد اهمیت واقع شود. گاها بیمارانی که تحت جراحی سنتی قرار می گیرند بارها به پزشک مراجعه می کنند و ممکن است بیش از یک بار تحت جراحی قرار بگیرند که این خود منجر به افزایش هزینه درمان شقاق و اتلاف وقت زیادی است.

در جراحي با ليزر بيمار فقط يك بار هزينه مي كند و دوره نقاهت كوتاهي را پشت سر می گذارد که باعث مي شود بتواند خیلی سريع تر به محل كار خود باز گردد و در نهایت روند بهبودی سریع تری دارد. در جراحي سنتي اتلاف وقت و هزينه زيادی در نهایت برای بيمار رقم خواهد خورد چرا که ممکن است بار ها تحت جراحي قرار بگيرد.

تعیین هزینه درمان شقاق با ارسال عکس

تعیین هزینه درمان شقاق یا فیشر مقعدی برای بیماران راه دور و کسانی که ساکن تهران نیستند از طریق ارسال عکس انجام می شود. برای این منظور با مطب تماس بگیرید و درخواست ویزیت آنلاین و یا همان ویزیت غیر حضوری بدهید. هماهنگی های لازم برای این ویزیت انجام می شود و طی 3 روز کاری به شما پاسخ داده خواهد شد. دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی و لیزر بعد از تشخیص شقاق و نوع درمان مورد نیاز هزینه دقیق را به شما اعلام خواهند کرد.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

23 دیدگاه برای “هزینه شقاق درمان و جراحی

  1. Avatar photoمحمد طوطی زادا گفت:

    سلام مطب پاسداران چه روزهایی تشریف دارید ومن هرچه تماس با منشی می گیرم کسی جوابگو نیسب

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام از شنبه تا چهارشنبه بین ساعات 9 صبح تا 7 عصر تماس بگیرید تلفن را پاسخگو می باشند. ساعات پذیرش را لطفا با تلفن پی گیری بفرمایید.

  2. Avatar photoم گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه
    من ۹ ماه هست که هنگام دفع خونریزی و درد شدید دارم
    قبلا یبوست بودم اما الان حتی با اینکه یبوست نیستم درد و خونریزی هست
    بخاطر کرونا دکتر نرفتم
    سوزش هم هست اما فقط هنگام دفع نیست دیگه تا چندین ساعت بعدشم ادامه پیدا میکنه
    خارش ندارم
    چیزی هم بیرون زده نیست…
    به نظرتون این چه بیمارییه فقط با پماد خوب میشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام ممکن است دچار هموروئید، شقاق یا زخم مقعدی شده باشید. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما داروی مناسب تجویز شود.

  3. Avatar photoاشکان گفت:

    سلام.
    هربار بیرون روی خونریزی دارم و کمی بیرون زدگی دارم . هزینه جراحی با لیزر برای هموروئید متوسط حدودا چقدر میشه؟ ممنونم

    1. سلام احتمالا مبتلا به هموروئید داخلی درجه 3 می باشد که هزینه درمان و لیزر بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه ها با مطب تماس بگیرید. 02122761600

  4. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام.
    من IBD دارم و دوساله دارو مصرف می کنم. الان مدتیه که به نظرم شقاق هم دارم. خونریزی در یک خط طولی و کمی بیرون زدگی. بعضی مواقع هنگام نشستن درد دارم. ممنون میشم راهنمایی کنید.

    1. سلام علاوه بر این که باید به متخصص مراجعه کنید برای دریافت داروی مناسب لازم است که رژیم غذایی پر فیبر داشته باشید و آب نیز زیاد بنوشید.

  5. Avatar photoآنا گفت:

    سلام وقت به خیر. من 5 سال پیش به علت ضعف عضلات لگن در تهران درمان بیوفیدبک انجام دادم و همون موقع دکتر گفت که شقاق هم دارم. از اون موقع مشکلی نداشتم تا تقریبا 2 سال پیش که به خاطر یه دوره یبوست، گاهی هنگام و بعد از دفع درد و سوزش و خارش داشتم و تا الان ادامه داره. خصوصا در 1 سال گذشته که مدام از توالت فرنگی استفاده کردم تقریبا هربار دفع با درد و خارش تا شاید نیم ساعت بعد دفع همراهه. خونریزی هم ندارم مگر یبوست شدید باشه و در حد چند قطره. میخواستم بدونم آیا این مشکل همون شقاقه یا هموروئید؟ و اینکه نیاز به جراحی با لیزر داره؟ از چند سال پیش کمی گوشت اضافه هم اطراف مقعد دارم. ممنون

    1. سلام شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر قطعی داد. علائم شما می تواند نشانه هموروئید و شقاق توام با هم باشد. توصیه می کنم برای استفاده از توالت فرنگی از پله توالت فرنگی استفاده کنید تا حالت اسکات توالت ایرانی رعایت شود. با توجه به این که گوشت اضافه مقعدی هم دارید احتمالا دارو درمانی به شما جواب نخواهد داد و باید برای برداشتن گوشت اضافه از لیزر هموروئید استفاده شود. این لیزر پرتوان است.

  6. Avatar photoامیرحسین طالبی گفت:

    هزینه لیزری شقاق خیلی زیاده؟

    1. سلام هزینه لیزر شقاق نسبت به جراحی باز با تیغ و کوتر معمولا بالاتر است اما به صرفه تر است. زیرا دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد و احتمال عود بسیار پایین است و بیمار با سرعت به محل کار و زندگی باز می گردد.

  7. Avatar photoفاطمه جانبیزار گفت:

    سلام من حدود ٢٠ سال میشه که فیشر دارم اما ٢ سال چون خونریزی زیاد شده تا حد ممکن ضعیف شدم اگر امکا داره راهنمای کنید از صبح تا شب شبها زیادتر میشم

    1. سلام از خود درمانی پرهیز کنید و به یک متخصص مراجعه کنید تا دچار عوارض دیگر مثل عفونت و آبسه مقعدی نشوید. یبوست را هم کنترل کنید.

  8. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من ۲۲ سالمه و پارسال درد و خون ریزی داشتم اما بی توجهی کردم امروز امروز با مراجعه به مطب متخصص جراحی عمومی متوجه شدم به شقاق مقعدی مبتلا هستم، اولا خیلی نگران هستم و تو این ۱۰ ساعت انگار دنیا رو سرم خراب شده…خواهش میکنم با صداقت پاسخ بدید خیلی خطرناکه؟
    و سوال دومم این هست که من نگران عوراض عمل یا لیزر هستم و مهم ترین عوراض بی اختیاری مدفوع و گاز هست…. آیا این عوراض همیشگی است ؟؟و راهی واسه کنترلش نیست ؟سوال سومن اینه که ایا لیزر هم این عارضه رو داره؟

    1. سلام بیماری شقاق به خودی خود کشنده و خطرناک نیست اما باید برای درمان اقدام کنید تا دچار عوارض خطرناکی نشوید. اصولا شقاق مقعدی با دریافت داروی مناسب از متخصص و رعایت رژیم غذایی مناسب درمان می شود و در مواقعی که بیمار سهل انگاری می کند یا مشکلات گوارشی خاص دارد بیماری اوج می گیرد، مزمن می شود و نیازمند جراحی و یا لیزر می شود. لیزر شقاق که من استفاده می کنم و متد و روشی که من برای جراحی با لیزر دارم عوارض بی اختیاری و غیره را ایجاد نمی کند. جراحی سنتی با تیغ و کوتر امکان بروز بی اختیاری و حتی تنگی مقعد را دارد.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        ممنونم.خانم دکتر من الان اصلا و به هیچ عنوان درد و خونریزی ندارم(تقریبا ۶ ماه پیش هر دو را داشتم و هیچ درمانی نکردم) الان فقط خروجی مقعدم یک گوشت اضافی دقیقا مثل همین عکس های شقاق دارد و از دیروز داروها و پماد هارو شروع کردم آیا اگر با دارو زخم و یا همون ضایعه خوب نشد با توجه به اینکه هیچ درد و خونریزی ندارم نیاز به جراحی هست بازم؟

  9. Avatar photoامیر گفت:

    سلام حداکثر هزینه لیزر شقاق چند تومنه؟

    1. بعد از ویزیت بیمار مشخص می شود.

  10. Avatar photoآیلار گفت:

    سلام رژیم گرفتم یبوست شدید گرفتم یه زائده از مقعد زده بیرون دکتر گفت شقاق فیشر الان داروی شربت منیزیم هیدروکساید و قرص سی لاکس مصرف میکنم .گاهی خونویزی خفیف دارم ،دفع دردناک ندارم ،ایا با لیرز برطرف میشه مجدد عود نمیکنه وهزنیه عمل چقده ازشهرستان بیام ،با بیمه تکمیلی قرارداد دارین

    1. از مصرف داروهای قوی ملین به شدت پرهیز کنید. سی لاکس بسیار قوی است و در آینده دچار مشکلات گوارشی دیگر نیز خواهید شد. از یک متخصص تغذیه رژیم غذایی پرفیبر بگیرید. روزی 20 لیوان آب بنوشید و از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید تا برای شما دارو تجویز شود. با هیچ بیمه ای قرارداد نداریم.

  11. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام خانم دکتر روزبخیر من مدت دوماه است موقع اجابت مزاج احساس درد در ناحیه مقعد دارم از پماد آنتی هموروئید استفاده کردم خوب نشد لطف نموده رهنمایی کنید

    1. لازم است معاینه شوید. پماد و داروی مناسب بعد از بررسی وضیعت مقعد تجویز می شود. مصرف خوراکی های پرفیبر و 8 لیوان آب در روز را فراموش نکنید. بعد از هر اجابت مزاج نیز 10 دقیقه در لگن آب گرم بنشینید. از مصرف دارو بدون تجویز پزشک خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *