آبسه

هزینه جراحی آبسه مقعدی

هزینه جراحی آبسه مقعدی

آبسه مقعدی انواع مختلفی دارد که با توجه به وضعیت آناتومیکی و تعداد و… مشخص می شوند. برای درمان آبسه مقعدی راه های زیادی وجود دارد که از آن ها می شود به جراحی و لیزر آن اشاره کرد.

یکی از مواردی که اغلب افراد در زمان مبتلا شدن به یک بیماری و اقدام برای درمان به آن توجه دارند هزینه ی بیمارستان، درمان و جراحی بیماری و این که آیا هزینه درمان را بیمه متقبل می شود، است.

عوامل موثر در هزینه درمان آبسه مقعدی

هزینه های درمان آبسه مقعدی با توجه به عوامل متعدد، متفاوت است. در ادامه چند نمونه از این موارد را که بر روی هزینه تاثیر دارند نام برده ایم:

  1. بیمارستان: هزینه ها با توجه به بیمارستانی که برای جراحی انتخاب می شود بسیار متفاوت است. عمل می تواند در بیمارستانی دولتی، خصوصی یا نیمه خصوصی انجام شود. حتی ممکن است در مطب دکتر یا کلینیک های درمانی هم انجام شود. پس با توجه به اینکه کجا درمان آبسه مقعدی انجام می شود روی هزینه درمان اثر دارد.
  2. نوع آبسه: یکی دیگر از مواردی که هزینه درمان آبسه مقعدی به آن بستگی دارد این است که آبسه دقیقا چگونه ایجاد شده است و چه ویژگی هایی دارد. مکان دقیق آبسه مقعدی مهم است. چند نوع آبسه وجود دارد که از آن ها می توان به آبسه دورانی، ایسکیورکتال و سوپرالواتور اشاره کرد. آبسه مقعدی می تواند عمیق یا سطحی باشد. هم چنین می تواند فیستول ایجاد کرده باشد یا خیر. این موارد هرکدام به طور جداگانه روی روش جراحی و در نتیجه روی هزینه درمان تاثیر دارد.
  3. پیچیدگی جراحی: دقت داشته باشید که جراحی آبسه مقعدی می تواند به صورت های مختلف انجام شود. برای مثال ممکن است یک جراحی سرپایی آبسه سطحی در مطب دکتر باشد که با بی حسی موضعی انجام می شود. گاهی نیز یک جراحی پیچیده در اتاق عمل است که ممکن است نیاز به بیهوشی داشته باشد. هزینه هرکدام از انواع جراحی ها با هم فرق دارد. همچنین ابزار و تکنولوژی و تکنیک جراحی در تعیین هزینه جراحی آبسه مقعدی تاثیرگذار است.
  4. تعداد آبسه مقعدی: تعداد آبسه مقعدی نیز در درمان تاثیر دارد. ممکن است فقط یک آبسه نباشد و فرد دارای چند آبسه مقعدی باشد که در این صورت باز هم روی هزینه درمان تاثیرگذار است.
  5. در مورد درمان با لیزر هم بهتر است بدانید که همه بیمه ها هزینه جراحی با لیزر را تقبل نمی کنند. به طور معمول درمان هایی که بیهوشی ندارند و سرپایی اند و کمتر از 6 ساعت طول می کشد بیمه شامل آن ها نمی شوند. البته در نظر داشته باشید که بعضی از بیمه ها به عنوان مثال بیمه های تکمیلی هزینه لیزر را هم تقبل نمی کنند. پس بهتر است حتما قبل از اقدام به درمان در مورد اینکه بیمه شما این درمان را قبول می کند یا نه از دفتر بیمه خود سوال کنید. در ضمن می توانید از کلینیک بابت هزینه های جراحی آبسه مقعدی مدارک و رسیدها را دریافت کنید تا به بیمه ارائه دهید.
  6. در مورد هزینه ای که باید برای درمان آبسه مقعدی بپردازید احتمالا این هزینه ترکیبی از مواردی است که بیمه شامل آن ها می شود و مواردی که شامل نمی شود. در این مورد باید تفاوت هزینه بیمارستان و هزینه ای که بیمه متقبل نمی شود را خود بیمار بپردازد.
  7. البته در مورد لیزر آبسه مقعدی بهتر است گفته شود که با توجه به محدودیت بیمه در کل هزینه زمانی، پولی و صرف انرژی در آن نسبت به جراحی های معمولی کمتر می شود.

نتیجه هزینه درمان آبسه مقعدی

در نهایت با درنظر گرفتن آیتم های مختلفی که برای هزینه جراحی آبسه مقعدی باید در نظر گرفت پس هزینه خاصی را نمی توان نام برد. با در نظر گرفتن تمام این موارد که فرد بیمار شامل کدام مورد شوند و روند درمان او چگونه طی شود می توان نظر قطعی داد.

در نتیجه نمی توان با تماس گرفتن با مرکز درمانی و مطالعه طیف قیمت متوجه هزینه درمان آن شد بلکه نیاز است که بیمار به متخصص جراحی عمومی که ترجیحا متخصص جراحی با لیزر باشد مراجعه کند، معاینه شود و تعداد و انواع آبسه مقعدی تشخیص داده شود، روش درمان و زمان انجام آن مشخص شود و با توجه به شرایط بیمار و میزان پیچیدگی، هزینه کلی درمان مشخص می شود.

معمولا هزینه جراحی آبسه مقعدی و تخلیه و درناژ آن با لیزر توسط یک متخصص جراحی ماهر و با تجربه از 3.000.000 تومان به بالا خواهد بود. اما آنچه که در جراحی با لیزر مهم است این است که بیمار هزینه پانسمان بعد از عمل ندارد. همچنین دوره نقاهت بسیار کوتاهتری دارد و سریعا به محیط کار و زندگی باز می گردد. مهمتر از همه جراحی با لیزر احتمال عود را نزدیک به صفر می کند و دیگر بیمار گرفتار عود مجدد آبسه مقعدی و نیاز به پرداخت مجدد هزینه ها نخواهد بود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

32 دیدگاه برای “هزینه جراحی آبسه مقعدی

  1. Avatar photoسحر گفت:

    سلام وقت بخیر،خانوم دکتر خواهرم چندروز پیش دردباسن داشت سمت راست باسن،نزدیک دهانه مقعد،و رفته رفته دردش به قدری شدید شد که نمیتونست بشینه و شبها از دید نمیخوابید وبه دکتر جراح داخلی مراجعه کرد و چون دردش شدید بود نتونستن معاینه کنن و کرتوسکوپی نوشتن،وتواین مدت سرم و آمپول و داروی ضد درد استفاده کرد حدود سه روز ،که از مقعدش چرک زیادی خارج میشد،امروز ازصب چرکی خارج نشد و دردش مجددا تشدید شد،و به هربیمارستانی بردیم متاسفانه انجام نمیدادن،بیمارستان شهریار هم قیمت ۱۲ملیون برای تخلیه آبسه به ما پیشنهاد دادن که خارج از توان مابود

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تنها روش درمان آبسه مقعدی تخلیه و درناژ آن می باشد. به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که توانایی و تجربه کافی برای درمان آبسه مقعدی را داشته باشد.

  2. Avatar photoزری صالحی گفت:

    سلام .امیدوارم کە خوب و خوش وسلامت باشید .من قبلا افتخار دیدنتون رو داشتم .خانم دکتر چند روزە کەروی جناغ سینم یە جوش زدە زیر جوش یە تودەمانندە کەجابجا نمیشە وسفتە روز اول درد داشت اما الان درد ندارە میخواستم نظر شما را بپرسم وچە اقداماتی باید انجام بدم.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بهتر است برای تخلیه آن به یک متخصص مراجعه کنید. آبسه و توده را در هر ناحیه از بدن که باشد نباید دستکاری کنید و برای تخلیه و درناژ آن به موقع اقدام کنید.

  3. Avatar photoامیر نقدی گفت:

    سلام، وقت بخیر
    پدرمن چند سالی هست کنار مقعدشون عفونت میکنه، دوبارعمل کرد ومجدد عفونت بازگشت؛ چندین بارهم خود این عفونت سربازکرد وبافشاری که بهش وارد شد اندکی تخلیه شد.
    میخواستم ازتون بپرسم که با عمل (لیزر) امکان برطرف شدن کامل این بیماری هستش؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام وقت شما هم به خیر. بهترین و کارآمدترین روش درمان آبسه مقعدی عمل جراحی آبسه با لیزر پرتوان دی اکسید کربن است. پدر شما باید ویزیت شوند بعد از ویزیت نظر قطعی در مورد ایشان اعلام خواهد شد. احتمال عود آبسه مقعدی بعد از جراحی با لیزر بسیار بسیار پایین تر از جراحی سنتی است.

  4. Avatar photoطاهر گفت:

    سلام و خسته نباشید
    ۸ ماه قبل جراحی فیستول های اینسفکتریک در قسمت قدامی داشتم
    هنوز به طور متناوب درد کم و زیادی وجود داره
    با تجویز سیپروفلاکسسین و مترونیدازول درد و التهاب فروکش میکنه و مجددا با اتمام دوره آنتی بیوتیک
    التهاب پدیدار میشه
    جراح محترم یک ماه و نیم پیش ، مقداری چرک رو تشخیص دادن و باز انتیبیوتیک تجویز کردن
    گفتند این چرک مربوط به فیستول نیست
    مدتی بعد چرک از بین رفت
    از بیست و چند روز گذشته کمی مایع قهوه ای و موکوس از من خارج میشه
    البته دو همورویید هم دارم که قرار بود سال قبل با عمل رابر بند جداشون کنن اما گفتن باید فیستول من که یک دهانه اپنینگ فقط داره بطور کامل خوب بشه
    دستور ام آر آی دادن و در جواب ام آر آی من که متعلق به بیست روز پیشه هیچ اثری از آبسه یا فیستول یا شقاق وجود نداره
    من دیگه قادر به خوردن انتیبیوتیک نیستم چون تپش قلب و آریتمی و تنگی نفس برام میاره
    سوالم اینه
    که این درد چرا درمان نمیشه
    ایا باز بودن دهانه فیستول باعث بیرون امدن این ترشحات میشه
    و چرا حتما من رو مجبور به جراحی کردن و گفتن با لیزر درمان شدن نیست
    بعد برای مشاوره رفتم به مطب یک جراح لیزر مقعد…
    ایشون گفتن هموروید های شما باید جراحی و دوخته بشن … آنتیبیوتیک سفیکسیم ۴۰۰ دادن که به زور دو تا خوردم و کنار گذاشتم بعد از دو روز چون همه چیزم رو بهم ریخت از لحاظ ضربان و تپش قلب…

    مگر لیزر قادر به درمان این نوع همورویید نیست؟!!!!

    هموروییدهای من درجه دو هستن و بیرون هم نمیان و در retroversion آنوس قرار دارن

    من ۱۱۷ کیلو هستم
    دیابت نوع ۲ کاملا کنترل شده هم دارم

    کاش با لیزر جراحی بشن و تمام بشه یا این عذاب و ترشح و عود درد و …. گریبانگیرم خواهد بود؟!!!!!!

    با تشکر فراوان

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام تمام انواع هموروئید و بیماری های مقعد را می توان با لیزر پرتوان جراحی و درمان کرد. به یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه مراجعه کنید. مصرف بیش از اندازه آنتی بیوتیک به هیچ عنوان توصیه نمی شود و بیماری شما باید به طور اساسی درمان شود.

  5. Avatar photoرضا گفت:

    سلام دوروزه یه جوش دردناک کنار مقعدم ایجاد شده
    میتونه آبسه باشه؟؟
    برای درمانش تا چند روز دیگه به دکتر مراجعه کنم خوبه؟؟ اگه یک هفته طول بکشه ممکنه در عرض یه هفته هم بشه فیستول؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام فیستول مقعدی طی یک روز و یک هفته تشکیل نمی شود. اما اگر آبسه کنترل نشود ممکن است خیلی سریع بزرگ و دردناک شود طوری که نتوانید منتظر ویزیت دکتر متخصص جراحی شوید. بنابراین برای بعد از تعطیلات فورا به یک متخصص جراحی ماهر مراجعه کنید.

  6. Avatar photoاسماعیل گفت:

    سلام خسته نباشید می خواستم هزینه عمل آبسه مقعد بدونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام شما باید معاینه شوید بسته به شرایط بیماری و محل جراحی هزینه جراحی آبسه مقعدی مشخص خواهد شد. برای اطلاع از حدود هزینه ها نیز با مطب تماس بگیرید. تمام جراحی ها نیز با لیزر انجام می شود.

  7. Avatar photoاحمد گفت:

    سلام
    خانوم دکتر بنده شقاق مقعدی دارم و گاهی به توالت می رم خونریزی هم دارم بهش دست نزنم بزارم خونش بند بیاد و اینکه یک زائده کوچک هم در آورده اصلا نمی دونم هزینش چقدره
    تشکر می کنم راهنماییم کنید
    تشکر

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام حتما به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید. ابتدا برای شما دارو تجویز می شود. می توانید شرایط ویزیت آنلاین را در اینجا بخوانید.

  8. Avatar photoمحمدرضا گفت:

    سلام خانم دکتر، وقت بخیر بنده چند روز پیش به علت درد در ناحیه مقعد به پزشک متخصص مراجعه کردم و دکتر تشخیص دادن که آبسه مقعدی میباشد و مقداری آنتی بیوتیک و پماد ترکیبی برام تجویز کردن تقریبا ۵روزی هست مصرف میکنم گفتن اگه چرک خشک نشد نیاز به عمل با لیزر دارید،بنده هر ۴ ساعت یکبار که به سرویس بهداشتی میرم با دستمال که پاک میکنم خودمو مقداری چرک و همراه خون آبه مشاهده میکنم،خواستم بدونم اینا نشانه های بهبودی یا نه برعکس؟؟؟؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام نشانه بهبودی نیست. در ضمن آبسه مقعدی باید هرچه سریعتر تخلیه شود تا دچار عوارض نشوید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. آبسه هایی که به درستی درمان نمی شوند مستعد بروز عود و بروز فیستول مقعدی می باشند.

  9. Avatar photoپیمان گفت:

    وقت بخیر.نه سال پیش عمل فیستول مقعدی داشتم.بعد از نه سال الان از همان نقطه آبسه بوجود اومده.راهنمایی بفرمایید خانم دکتر.ممنون

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام برای ویزیت تشریف بیاورید مطب احتمالا ام آر آی برای شما تجویز خواهد شد. اگر آبسه مقعدی به موقع و به طور صحیح درمان شود عارضه فیستول عود نمی کند.

  10. Avatar photoمنصوره گفت:

    سلام من اپسه سوپرالواتور دارم البته اين اپسه باز شده و خون و چرك خارج شده الانم تا ده روز تاوانكس تجويز شده مي خواستم ببينم من مي تونم با ليزر عمل كنم؟

    1. سلام بله لیزر آبسه مقعدی برای انواع آبسه امکانپذیر است و نتایج بهتری نسبت به جراحی آبسه با تیغ و کوتر دارد.

  11. Avatar photoامیر گفت:

    سلام وقت بخیر. 25 سالمه..چند سال پپیش دمل مقعدی داشتم به مرور خوب شد…یک سالی هست که انگار رشد کرد ه مثل یک لوله زیرشه فک کنم همون فیستوله..گاهی چرک میده و گاهی همراه با خون هست…همون قسمت باسن کوچیک شده و در راه رفتن مشکل پیدا کردم…لطفا هزینه تقریبی بگین چون برام خیلی مهمه ممنون از شما

    1. سلام هزینه درمان آبسه مقعدی و فیستول مقعدی بعد از معاینه مشخص می شود. برای اطلاع از حدود هزینه با مطب تماس بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید می توانید ویزیت بیماران راه دور بگیرید و از طریق واتساپ ویزیت شوید.

  12. Avatar photoامیر گفت:

    سلام و وقت بخیر , سه روز پیش بعداز اجابت مزاج که سر کار رفتم احساس درد در قسمت معقد داشتم . شب که برگشتم وقتی با انگشت لمس میکردم یک چیزی شبیه جوش و البته درد ناک وجود داشت. شروع کردم به مصرف انتی بیوتیک الان کوچکتر شده و دردش کمتر ولی هنوز وجود داره البته ددقیق رو دهانه معقد و قسمت انتهای ان هست ممکنه همون ابسه باشه ؟ نیاز به عمل هست ؟ ممنونم از پاسخگویی روزگار ارام و خوبی داشته باشید

    1. سلام احتمالا دچار آبسه شده اید. معمولا آبسه مقعدی بسیار دردناک و غیرقابل تحمل است و باید سریعا تخلیه شود. در هر صورت به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا اگر مبتلا به آبسه باشید عملیات درناژ و تخلیه کامل را انجام دهند تا دچار عوارض آبسه نشوید. اگر دچار هموروئید شده باشید با مصرف داروی مناسب و رعایت رژیم غذایی به سرعت بهبود می یابید.

  13. Avatar photoامیر گفت:

    سلام خانم دکتر.
    سکس مقعدی میتونه باعث ایجاد فیستول بسه؟

    1. سلام بله، سکس مقعدی منجر به بروز زخم سپس آبسه مقعدی و در صورت درمان نشدن صحیح تبدیل به فیستول مقعدی می گردد.

  14. Avatar photoکمال گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت خانم دکتر،بنده اگه بخوام بیام پیش خودتون آیا برای ویزیت زمان زیادی لازمه،مثلا دو روز یا یک هفته؟ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. لطفا با مطب تماس بگیرید. معمولا در کمتر از یک هفته وقت ویزیت تعیین می گردد. برای وقت ویزیت بدون معطلی به سایت نوبت دهی drsaadatinobat.ir نیز می توانید مراجعه بفرمایید.

  15. Avatar photoحسن قدردان گفت:

    سلام و وقت بخیر خانم دکتر …بنده شب چهارشنبه سوری دوتا امپول در درمانگا تزریق کردم ورم کرده و درد شدیدی دارم به دکتر عمومی مراجعه کردم گفتن عفونت کرده میخاستم بدونم اگر ابسه باشه قبل از رسیدنش امکان تخلیه هست ؟و هزینه تخلیه امپول استرویید چقدرمیشه…پنج شبه نمیتونم بخابم از درد و نگرانی ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    1. بله بهتر است سریعتر برای تخلیه اصولی عفونت و آبسه اقدام نمایید.

  16. Avatar photoالهه گفت:

    سلام مادرم برای عمل آبسه مقعدی می‌خوان به تهران بیان خواستم بدونم کدوم بیمارستان برن بهتره و انجام میده براش؟

    1. اگر می خواهند جراحی باز با تیغ جراحی را انجام دهند با توجه به بیمه ای که دارند می توانند به بیمارستان های دولتی مراجعه کنند. اما اگر می خواهند لیزر آبسه مقعدی با لیزر پرتوان را انجام دهند می توانید از مطب من وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ویزیت هماهنگی های لازم برای جراحی با لیزر انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *