بیماری های مقعد

همه چیز درباره بیرون زدگی مقعدی

بیرون زدگی مقعدی

بیرون زدگی مقعدی به راحتی توسط بیمار قابل تشخیص است و می تواند نشانه بروز یکی از بیماری های مقعدی باشد. بواسیر یا هموروئید نام دیگری است که به این بیماری گفته می شود. نشانه های بیرون زدگی مقعدی می تواند شامل موارد مختلفی مانند بیرون زدگی ضایعه در مقعد، گوشت اضافه مقعدی، مشاهده خون در مدفوع، خارش و سوزش در مقعد و … می باشد.

بیرون زدگی مقعدی نشانه چیست؟

بیرون زدگی مقعدی می تواند نشانه بروز بیماری هموروئید یا همان بواسیر باشد. هموروئید داخلی در مراحل سه و چهار از داخل به بیرون مقعد بیرون می زند و مانند یک گوشت اضافه مقعدی نمایان می شود. گاهی هموروئید ترومبوزه که بسیار دردناک نیز می باشد نشانه بیرون زدگی مقعدی است. هموروئید داخلی معمولا با درد همراه نیست.

عمل جراحی بیرون زدگی مقعدی

عمل جراحی بیرون زدگی مقعدی با لیزر توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر

انواع بیرون زدگی مقعدی

بیرون زدگی مقعدی در همه ی بیماران به یک شکل نیست و درجه بندی متفاوتی دارد. میزان خفیف یا شدید بودن آن به درجه ی آن دارد. به طور معمول میزان مشکل بواسیر را می توان به 4 درجه تقسیم کرد.

در درجه ی اول ضایعه ای از مقعد بیرون نمی زند و تنها بیمار دچار خونریزی می شود. این مشکل به صورت خفیف می باشد.

در درجه ی دوم ضایعه در زمان مدفوع از مقعد بیرون می آید و زمانی که اجابت مزاج تمام می شود، دوباره به داخل مقعد بر می گردد. در این درجه نیز درد و خونریزی کم است و بیماری به صورت خفیف می باشد.

در درجه ی سوم ضایعه با مدفوع به بیرون می آید اما خود به خود به داخل بر نمی گردد. این کار باید توسط دست انجام شود. در این مرحله درد کمی بیشتر می باشد. هرچند که هموروئید داخلی علامت درد چندانی ندارد و حتی ممکن است بیمار دردی احساس نکند.

درجه ی چهارم که مرحله ی شدید بواسیر و بیرون زدگی مقعدی می باشد با خونریزی زیادی همراه است و بیمار حتی با دست نیز نمی تواند ضایعه را به درون مقعد بفرستد.

گاهی نیز بیمار مبتلا به هموروئید ترومبوزه می باشد. یک زائده دردناک و پر حرارت در کنار مقعد دیده می شود که شبیه به بیرون زدگی مقعد می باشد. در این مواقع بیمار نیاز به تخلیه فوری ترومبوز توسط متخصص جراحی باتجربه دارد.

درمان بیرون زدگی مقعدی

عوارض بیرون زدگی مقعدی

افرادی که با مشکل بیرون زدگی مقعدی روبرو هستند، باید در سریع ترین زمان نسبت به درمان آن اقدام کنند. این بیماری می تواند به صورت خفیف و یا شدید باشد. با درمان سریع می توان بسیاری از عوارض مربوط به این بیماری را رفع کرد. عوارضی که از خود بیماری ناشی می شود شامل فقر آهن، کم خونی ، سرطان روده و … می باشد. اگر بیرون زدگی مقعدی درمان نشود عوارض زیر بروز می کند:

عفونت: بیرون زدگی و گوشت اضافه به وجود آمده در این ناحیه بر اثر عبور مدفوع آلوده و عفونی می شود.

خونریزی شدید: در برخی از موارد دیده شده است که خونریزی های شدید بعد از اجابت مزاج به وجود آمده است. حتی با ایستادن زیاد یا برداشتن بار سنگین ممکن است بیرون زدگی مقعدی خونریزی کند.

سوزش و خارش: معمولا به دلیل عفونی شدن بیرون زدگی مقعدی بیمار دچار خارش و سوزش نیز می شود.

درمان بیرون زدگی مقعدی

برای درمان بیرون زدگی مقعدی به یک متخصص جراحی که ترجیحا متخصص جراحی و لیزر باشد مراجعه کنید. متخصص بعد از معاینه ممکن است یکی از روش های زیر را به شما پیشنهاد کند:

  1. تجویز دارو و توصیه به مراقبت های خانگی
  2. پیشنهاد جراحی بیرون زدگی مقعدی با تیغ یا کوتر
  3. جراحی بیرون زدگی مقعدی با لیزر پرتوان

اگر به موقع به جراح مراجعه کرده باشید با اولین روش درمان یعنی مراقبت های خانگی و مصرف دارو به درمان بیرون زدگی مقعدی دست می یابید. اما اگر دیر مراجعه کرده باشید و بیرون زدگی زیاد و مزمن باشد بهتر است با لیزر پرتوان پاکه هموروئید و گوشت اضافه مقعدی برداشته شود. روش جراحی معمول توصیه نمی شود مگر در مناطق دور افتاده که به لیزر و متخصص جراحی با لیزر دسترسی نداشته باشند. زیرا دوره نقاهت بسیار طولانی و دردناک دارد. همچنین احتمال عود بعد از جراحی بیشتر از جراحی با لیزر است.

سوالات متداول بیرون زدگی مقعدی

1-آیا بیمار ممکن است بعد از جراحی بیرون زدگی مقعدی دچار بی اختیاری مدفوع شود؟

در جراحی سنتی این عارضه ممکن است رخ بدهد. در برخی از موارد دیده شده است که در طول جراحی با تیغ یا کوتر حسگر های مقعد دچار آسیب شده اند و بی اختیاری مدفوع به وجود آمده است. اگر این عارضه اتفاق بیفتد می توان آن را با عمل جراحی دیگر درمان کرد. برای جلوگیری از این عارضه جراحی با لیزر پرتوان توسط متخصص جراحی و لیزر ماهر توصیه می شود.

2-چه کسانی بیشتر در معرض بیماری بیرون زدگی مقعدی می باشند؟

خانم ها نسبت به آقایان بیشتر با این بیماری مواجه می شوند. افراد مسن نیز از جوانان بیشتر در معرض این خطر می باشند. خانم ها معمولا به دلیل فشار زایمان و افراد مسن به دلیل رژیم غذایی نادرست در طی طولانی مدت دچار بیرون زدگی مقعدی می شوند. افراد چاق نیز بیشتر از سایرین مستعد بیرون زدگی مقعدی می باشند.

3-مهم ترین عوامل بروز بیرون زدگی مقعدی کدام است؟

یبوست های مداوم، زور زدن در زمان دفع، داشتن عفونت های انگلی، نشستن های طولانی، آسیب های جدی به لگن، زایمان های متعدد واژینال، اسهال های مداوم، چاقی و … می توانند از مهم ترین عوامل در به وجود آمدن بیرون زدگی مقعدی باشد.

4-آیا ترشح از مقعد با بیرون زدگی مقعدی ارتباطی دارد؟

بله. افرادی که بعد از انجام کامل مدفوع، ترشحات لزجی از مقعدشان بیرون می آید به احتمال زیاد دچار بیرون زدگی مقعدی همراه با آبسه یا فیستول می باشند. این بیماران باید سریع به متخصص جراحی مراجعه کنند تا درمان آن انجام شود.

5-آیا برای تشخیص بیرون زدگی مقعدی از کولونوسکوپی استفاده می شود؟

زمانی که متخصص جراحی با مشاهده و بررسی با دست نتواند به خوبی بیماری را تشخیص دهد، اقدام به استفاده از کولونوسکوپی می کند. برای این امر لوله ای که دوربین دارد به داخل مقعد فرستاده می شود تا محدوده داخلی مقعد و رکتوم بررسی شود.

6-آیا می توان با استفاده از درمان های خانگی، بیرون زدگی مقعدی را درمان کرد؟

اگر بیرون زدگی مقعدی در مراحل ابتدایی و خفیف خود باشد، شاید بتوان آن را با استفاده از روش های خانگی درمان کرد. لگن آب گرم، نپوشیدن لباس های تنگ، ورزش کردن، نگه نداشتن مدفوع، نخوردن غذاهای فست فود و تند و … می تواند از بهترین روش های درمان خانگی بیرون زدگی مقعدی به شمار رود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

94 دیدگاه برای “همه چیز درباره بیرون زدگی مقعدی

  1. Avatar photoعطیه گفت:

    سلام من 20 سالمه و تازه متوجه یه التهاب مقعدی شدم و اطلاعی ازش نداشتم به شدت از مراجعه به دکتر خجالت میکشم طوری ک عوارضش رو بیخیال میشم اگه پماد انتی هموروئید استفاده کنم شرایطش رو میشه لطف کنین؟ در موردش مطالعه کردم فک کنم
    هموروئید درجه 2 باشه

    1. سلام اگر از مراجعه حضوری به پزشک نگران هستید از مطب وقت ویزیت با واتساپ مخصوص بیماران راه دور بگیرید. متاسفانه بدون ویزیت بیمار نمی توان دارو تجویز کرد. اگر هموروئید داخلی را پی گیری نکنید در آینده مجبور می شوید به طور اورژانسی برای عمل جراحی هموروئید مراجعه کنید.

  2. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام حدود یک سال از زایمانم میگذره و از اون زمان دچار بیرون زدگی از مقعد هستم ترس خیلی زیادی از جراحی دارم و تا حالا برای مراجعه به پزشک اقدامی نکردم حالا سه الی چهار روزه که دوباره معقدم بیرون زده و یه حالت عفونی داره .با توجه به وجود کرونا و دور بودن مکان زندگیم باید چیکار کنم. لطفا راهنماییم کنید

    1. سلام از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. هموروئید بیرون زده اگر درمان نشود معمولا دچار عارضه شقاق و آبسه مقعدی می شوید که بسیار دردناک است.

      1. Avatar photoYek گفت:

        سلام خسته نباشید. من ۱۷ سالمه . وقتی کوچیک بودم شاید ۸ ساله که بودم یه مقدار یبوست داشتم ..برای یه مدتی و متوجه یه تورم شدم که بعد مدتی از بین رفت تا الان که در شرایط کرونا تحرکم شده باز یبوست و اون برآمدگی اومد . نه سوزش دارم و نه خارش و نه خونریزی و درد . فقط یک برآمدگی هست . آیا نشانه خاصی هست؟

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید. اگر به موقع مراجعه کنید می توانید با دریافت داروی مناسب و کنترل یبوست درمان شوید.

  3. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام .من از بچگی دچار این عارضه هستم یک بخش تودهای قرمز رنگ وبزرگ از ناحیه مقعد هنگام مدفوع کردن بیرون میاد وبعد از دفع به داخل بدن می ره احساس درد نمی کنم اما گاهی اوقات وخیلی کم شاهد خون ریزی ولکه های خون در مدفوع خود هستم گاهی هم شاهد چیزی شبیه به مخاط لزج وشفاف هنگام شست شو این توده به آب گرم هستم جنسیت من مرد و32سال سن دارم وتا حالا شرم داشتم بادکتر درمیان بگذارم

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه 3 یا 4 شده باشید. این مورد برای بسیاری از مردم دنیا بروز می کند و خجالت ندارد. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه بفرمایید و این مورد را پی گیری کنید تا دچار عوارض هموروئید نشوید.

      1. Avatar photoمحمود گفت:

        سلام.۳۶ساله هستم و آقا هستم.یک سال کمتر از ناحیه مقعد بیرون زدگی کم ولی ضایعه همیشه بیرون است وخارش زیاد و ترشحات با بو احساس میشود.لطفا راهنمای بفرمایید.سپاس

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه چهار شده باشید. ترشحات و بوی بد می توانند بر اثر آبسه و فیستول مقعدی بروز کرده باشد. حتما به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید.

  4. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام من ۲۰ سالم هست و خانم هستم بعضی از مواقع هنگام مدفوع یه ضایعه شاید به قطر یک سانتی متر از ناحیه مقعدم خارج میشه که بعد از اون به داخل برمیگرده به ندرت هم ترشحات سفید رنگ میبینم و اینکه حس میکنم اخیرا یه مقدار خیلی خیلی کم در خروج گاز های روده بی اختیار شدم البته نمیدونم این دوتا به هم ارتباط دارند یا نه؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی درجه سه شده باشید. درباره ترشحات و بی اختیاری مقعد نیز احتمال بروز فیستول مقعدی وجود دارد. از مطب وقت ویزیت بگیرید تا وضعیت شما بررسی شود. ممکن است نیاز به جراحی یا لیزر داشته باشید.

  5. Avatar photoوحید گفت:

    سلام خانم دکتر من ۲۰ سالمه و هنگام مدفوع بیرون زدی مقعد بدون درد و علایم دارم فقط مدفوع کردن کمی مشکل تره راه درمانش چیه نه درد احساس میکنم نه هم علایم دیگری دارد با تشکر.

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید. لازم است از یک متخصص داروی مناسب دریافت کنید. از تست کردن داروهای مختلف به شدت پرهیز کنید و درمان های خانگی هموروئید مثل نشستن در لگن آب گرم، کنترل رژیم غذایی و کاهش فشار بر ناحیه مقعد را انجام دهید.

  6. Avatar photoستاره گفت:

    سلام من دختری ٢٠ ساله هستم. هیدرونفروز خفیف در کلیه راست داشتم و به دلیل درد زیاد پهلو و به تجویز پزشک، فقط یکبار از شیاف استفاده کردم اما از روز بعد در اطراف مقعدم حسی مثل زخم بودن داشتم در حالیکه زخم نبود و حالا دیدم که دو تا توده کوچک در قسمت پایانی واژن و یه خورده بالاتر از محل دفع مدفوع به وجود آمده و در زمان شست وشو که دستم بهش میخوره درد میگیره. دردی شبیه به درد جوش های چرکی. در هنگام دفع مدفوع هم درد دارم و نه خونریزی. ممنون میشم راهنماییم کنید و بفرمایید باید چه کار کنم 🙏🏻🙏🏻

    1. سلام ممکن است به شیاف حساسیت نشان داده باشید. یا از شیاف تاریخ مصرف گذشته و آلوده استفاده کرده باشید. به هر حال مصرف شیاف را قطع کنید و حتما به یک متخصص جراحی عمومی مراجعه کنید که بعد از معاینه برای شما داروی مناسب تجویز کنند.

  7. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من 19سالمه. یک سالی میشه که برام این اتفاق افتاده یه مدت خونریزی هم همراه مدفوع دارم بعدش خود ب خود خوب میشم. از بیانش حتی خجالت میکشم ولی بشدت ازش میترسم. حس میکنم نوع 3 هستم. میشه کمکم کنید. چه پیشنهادی برام دارید

    1. سلام هموروئید داخلی درجه 3 معمولا بر اثر یبوست یا اسهال مزمن بروز می کند. حتما باید به متخصص مراجعه کنید و خجالت ندارد. اگر دیر مراجعه کنید ممکن است نیازمند جراحی یا لیزر شوید.

      1. Avatar photoMohsen گفت:

        سلام دکتر مدتی هست که خونریزی داشتم و دفع همراه با درد داشتم حالا دیگه خونریزی ندارم وحتی خارش هم ندارم ولی برامدگی موقعه شسشتو درد میگیره حتی دیگه نمیتونم در طول روز راحت باشم چکار کنم؟

        1. سلام ممکن است دچار هموروئید و شقاق شده باشید. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  8. Avatar photoزهرا گفت:

    سلام من دور مقعدم ی تیکه گوشت دراومده دوساله. دکترم رفتم پماد استفاده میکنم ولی فایده ایی نداره باید چیکار کنم

    1. باید معاینه شوید. احتمالا بهترین روش برداشتن آن با لیزر پرتوان است.

  9. Avatar photoمظفر محمدی گفت:

    سلام و علیکم !
    من راستش نیاز دارم چند عکسی را برایتان بفرستم در این صورت شما میتونید تشخیص بدید و اینکه نیاز به شماره وات سپ دارم تا عکس ها را بفرستم.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بیماران راه دور بگیرید. شرایط ارسال عکس برای بیمارانی که تهران نیستند و یا توانایی مراجعه حضوری ندارند فراهم است.

  10. Avatar photoسعید قاسمی گفت:

    سلام، من مدتهای خیلی زیادی هست که برجستگی حدود یک سانتی روی لبه مقعدم هست. هیچگونه علائمی نداره. فقط اگر ورزش سنگین یا پیاده روی طولانی کنم، این زائده متورم تر شده و خارش و سوزش و گاهی درد پیدا میکنه. و بعد از استراحت و یا استفاده مختصری دارو مجددا تورم کمتر و به حالت قبل برمیگرده. میخاستم بدونم هیچ روش غیر جراحی برای از بین بردن این زائده وجود نداره که دائمی باشه؟
    شنیده بودم ماده ای تزریق میکنن که باعث از بین رفتن عروق گشاد شده میشه.

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه برای شما داروی قوی تجویز خواهم کرد. از فشار آوردن به ناحیه خودداری کنید و حتما اجابت مزاج نرم داشته باشید.

  11. Avatar photoسمانه گفت:

    سلام و عرض ادب..خانمی ۳۶ ساله هستم…چندین ساله که هر از چندگاهی ضایعه ای گوشتی از مقعدم بیرون میزد که با فشار دست به داخل می رفت گاهی اوقات هم چند قطره خون بسیار شفاف بعد از دفع مشاهده می کردم..اخیرا خارش شدیر مقعد و ترشحاتی رو میدیم …بیرون زدگی هم بعد از دفع با انگشت هم کامل به داخل برنمی گشت…تا اینکه یکبار خیلی ناگهانی و کاملا بدون درد خونریزی شدیدی از مقعد داشتم به نحوی که احساس می کردم تکه ای از مقعدم بیرون اومده که خونریزی هم از همون بود ظاهرا…بعد از قطع خونریزی از شیاف آنتی همورویید استفاده کردم که کاملا خونریزی و بیرون زدگی برطرف شده…میشه لطف کنید نظرتونو بفرماییید

    1. سلام به احتمال زیاد شما دچار هموروئید داخلی درجه 4 شده اید. ممکن است آبسه مقعدی و هموروئید ترومبوزه هم شده باشید که اگر به موقع به متخصص مراجعه نکنید احتمال بروز عوارضی مثل فیستول مقعدی نیز وجود دارد. توصیه می کنم از یک متخصص جراحی و لیزر وقت ویزیت بگیرید.

  12. Avatar photoماریا گفت:

    سلام، وقت بخیر
    من ٣۶ سالمه و بعد از زایمان دچار بیرون زدگی مقعد شدم جوری که همیشه بیرونه و داخل نمیره. گاهی هم دچار تورم زیاد و درد میشه ولی خونریزی یا ترشحات نداره. سمت راست پایین شکمم هم همیشه احساس درد دارم، هر بار به دکتر مراجعه کردم بهم ملین دادن که هیچ دردی رو دوا نکرده. آیا نیاز به جراحی دارم؟

    1. سلام معمولا برای هموروئید داخلی درجه چهار دارو درمانی پاسخگو نیست و من لیزر هموروئید با لیزر پرتوان را پیشنهاد می کنم. از آنجایی که هموروئید منجر به یبوست و تشدید بیماری می شود لازم است ملین و غذای پرفیبر را هم مصرف کنید.

  13. Avatar photoمم گفت:

    سلام،همسرم حدود3ماهه یه بیرون زدگی اندازه به لپه داره،دردوخونریزی اصلانداره،میتونه گوشت اضافه باشه واصلاربطی به همورییدنباشه؟

    1. سلام به هر حال چه هموروئید باشد و چه گوشت اضافه و لیپوم و غیره باید توسط متخصص معاینه شوند و برای رفع آن از یک روش درمان مناسب استفاده شود.

  14. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام ۲۸ سالمه من دچار بیرون زدگی مقعد شدم ولی هیچ گونه درد و خونریزی ندارم ولی از دکتر رفتن میترسم باید چیکار کنم

    1. سلام احتمالا دچار هموروئید داخلی شده اید که درد ندارید. هموروئید داخلی درجه چهار که دارای بیرون زدگی است با لیزر هموروئید پرتوان درمان می شود.

  15. Avatar photoمینا گفت:

    سلام خسته نباشید.من دختر ۲۵ساله مجرد هستم .از چندین سال پیش یک قسمت از سوراخ معقدم مثل گوشت اضافه بیرون زده و هیچ علائمی مثل درد و خونریزی و .. ندارم ولی دچار یبوست هستم .میشه بگید باید چه کاری انجام بدم؟

    1. سلام ممکن است دچار هموروئید داخلی شده باشید بخصوص که یبوست هم دارید. به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید و یبوست را هم کنترل و درمان کنید.

  16. Avatar photoسردار گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    بنده 20سال سن دارم در طول این بیست سال این مشکل و داشتم (بیرون اومدن مقعدی هنگام مدفوع کردن) اما یک هفته پیش رفتم برای فضای حاجت مقعدی بیرون اومد اما این بار داخل نرفت با دست فشار دادم رفت داخل اما الان دوباره خودش می‌ره داخل اما لکه های خون بعضی وقت مشاهده میشه
    میشه بفرمایید مشکل چیه ودرمانش چطوره ممنون میشم

    1. سلام معمولا هموروئید داخلی درجه 3 و 4 با چنین عوارضی بروز می کند. لازم است به یک متخصص جراحی عمومی یا متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید. احتمالا عمل جراحی هموروئید یا لیزر هموروئید نیاز دارید.

    2. Avatar photoفاطمه گفت:

      سلام من دختر ۲۰ ساله هستم تقریبا زیاد یبوست میشم تا الانم دو بار پس از دفع خونریزی خیلی کمی داشتم احساس میکنم هم یه برآمدگی بالای مقعدم هستش لازمه که به پزشک مراجعه کنم؟

      1. سلام بله حتما به پزشک مراجعه کنید. رژیم غذایی پرفیبر داشته باشید و هر روز 10 لیوان آب بنوشید.

  17. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خسته نباشین بنده ۴۵ سال سن مرد هستم مشکل بیرون امدگی را یکسال دارم فکر میکنم امسال بیشتر شده بعداتمام داخل میره . ولی همیشه یبوست دارم اگه یبوست کنترل کنم نیازی هست به جراح مراجعه بکنم یااینکه باید مراجعه حضوری داشته باشم اخه خجالت میکشم. ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. سلام، علاوه بر این که لازم است یبوست را درمان و کنترل کنید حتما باید به یک متخصص نیز مراجعه کنید. اگر تهران تشریف ندارید از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. احتمالا به هموروئید داخلی با درجه افتادگی 3 مبتلا شده اید.

  18. Avatar photoمحمد گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و داخل مدت زمان راهنمایی مجبور بودم که زیاد خودمو نگه دارم و دچار یبوست میشدم و در نهم بعد رفتن مایعه ای سفید از مقعدم خارج میشد همچنین یک مدت خیلی زیاد بادمعدمو نگه میداشتم ، همچنین در کل زیاد زور میزنم و همچنین در دوران ابتدایی یکبار کرمی رو داخل مدفوعم مشاهده کردم – هنگام مدفوع یک چیز دهانه شکل در ارتفاع کمتر از یک بند انگشت از مقعدم خارج میشه بعد به داخل میره و خونریزی و عوارضی ندارم و فقط یبوست و تعدد مدفوع به مقدار کم دارم ایا باید عمل کنم ؟خانوادم هم اینو دارن و با مشکلات گوارشی روبه رو هستند-اگه باید عمل کنم کلینیک شما انجام میده و هزینش چقدر میشه؟

    1. سلام احتمالا به هموروئید داخلی درجه سه مبتلا شده اید و به احتمال زیاد لیزر هموروئید با لیزر پرتوان نیاز دارید. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از معاینه هزینه دقیق اعلام خواهد شد. برای اطلاع از حدود هزینه لیزر هموروئید نیز می توانید با مطب تماس بگیرید.

  19. Avatar photoرضا گفت:

    سلام من ۳۰سالمه بعضی مواقع مقعدم سوزش داره وخون میاد به نظرتون با دارو حل میشه خجالت میکشم برم پیش دکتر راستی بعدشم گفتی واتساب نوبه بگیرین میشه اینو توضیح بدین لطفا

    1. سلام اگر به موقع اقدام کنید با دارو درمان می شوید. اگر بیماری مزمن داشته باشید ممکن است با دارو نتیجه نگیرید.

  20. Avatar photoمحسن گفت:

    سلام خانم دکتر پسر سی ساله هستم بدیل رابطه مقعدی زیاد بدون دخول داشتم در زمان بچگی بدلیل ترس پیش دکتر نرفتم تا الان و با سختی زندگی کردم لباس نمی تونم بپوشم جایی نمی تونم برم پیاده روی نمی تونم انجام بدم سر پا نمی تونم وایسم سوزش زیاد دارم این مشکل باعث شده اندام مردانم همونجوری بماند مثل زمان بچگی و رشد نکرده

    1. از مطب من و از یک متخصص غدد وقت ویزیت بگیرید. ناامید نباشید و برای درمان اقدام نمایید.

  21. Avatar photoحسن گفت:

    با سلام بنده ۳۲ سالمه چندین سال بود ک گاها متوجه خونریزی از مقعد میشدم وای اهمیت نمی‌دادم.تا اینکه الان متوجه گوشت اضافی شدم و خونریزی گاها انجام می‌شود.به نظر شما باید جراحی بشم یا با دارو درست میشه؟

    1. سلام معمولا گوشت اضافه و بیرون زدگی ناشی از هموروئید داخلی درجه 4 با دارو درمان نمی شود و لازم است با لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید برداشته شود.

  22. Avatar photoمحمدعلی گفت:

    سلام خانوم سعادتی عزیز خسته نباشید… دکتر سعادتی بنده خدمتتون عرض کنم که بعضی وقت ها داشتن گوشت اضافه مقعدی برای آقایان همچنان طبیعی‌ است در صورتی که علائمی که داخل سایت ذکر کردید.. مشاهده بشه می‌توانیم بگوییم بواسیر یا هموروئید است…. بنده ی تکه گوشت اضافه دارم آزمایش دادم هیچ مشکلی نداره دکتر گفته طبیعیه و هیچ مشکلی ندارم درد مقعدی رو دارم ولی آزمایش دادم که هیچ مشکلی نداشته میتونیم بگیم که درد مقعدی بیشتر برای خانم ها اتقاق بیفته و آقایون چون بدنشون نسبت به خانم ها قوی تر هستن ممکنه برای اونام طبیعی باشه برای طی ی مدتی درد میگیره و خوب میشه هیچ مشکلی ایجاد نمیشه امیدوارم بتونم اطلاعات درستی رو داده باشم و اینکه اینم بگم در صورتی که خونریزی و بیرون زدگی داشتید حتما به خانم سعادتی مراجعه کنید ایشون واقعا دکتر خیلی خوبی هستند

    1. جناب محمد علی گرامی سلام، گوشت اضافه چه برای آقایان و چه برای خانم ها طبیعی نیست و همه باید این مورد را پی گیری و درمان کنند. اگر این موارد را جدی نگیرید در آینده برای دفع مدفوع دچار مشکل خواهید شد و حتی ممکن است دچار عفونت و آبسه مقعدی و حتی شقاق شوید. از قدردانی شما سپاسگزارم.

  23. Avatar photoسید امیر گفت:

    سلام خانوم دکتر من 25 سال دارم و اقا هستم.
    من طی دو یا سه سال در زمان مدفوع خون ریزی داشتم ولی هیچ چیز از ناحیه مقعد بیرون نمیزد و سوزش و خارش هم نداشت اما چند وقته که ی تیکه گوشت اضافه از ناحیه ی مقعد امده بیرون که سوزش و درد و خارش زیادی داره ولی خون ریزی نداره میخاستم بگم الان من باید چیکار کنم لطفا راهنمایی کنید ممنون

    1. شما مبتلا به هموروئید داخلی درجه 4 می باشید و لازم است به متخصص مراجعه کنید. از مطب من هم می توانید وقت ویزیت بگیرید. احتمالا نیاز به عمل جراحی یا لیزر هموروئید خواهید داشت.

  24. Avatar photoنسرین گفت:

    سلام همسرم چندسال است بیرون زدگی مقعد دارد که نوع شدید هست همراه باخونریزی است ودردشدیدی دارد لطفاً راهنماییم کنید دکتر نمیره میتونم توخونه درمان کنم

    1. سلام امکان درمان بیرون زدگی مقعد در منزل وجود ندارد. اگر بیماری های مقعد توسط متخصص درمان نشوند در نهایت بیمار مجبور می شود به طور اورژانسی و با عوارض گوناگون به پزشک مراجعه کند. از یک متخصص وقت ویزیت بگیرید.

  25. Avatar photoحسین دارابی گفت:

    سلام ۵۹ سالم است و سابقه ای بی اس دادم وویکبار هم همورویید عمل کردم حدود ۸ سال میش الان دوباره عود کرده ایا میتوانم لیزر کنم چگونه با مطب شما تماس بگیرم

    1. سلام لازم است معاینه شوید. از تلفن ثابت 02122761600 یا تلفن واتساپ می توانید وقت ویزیت بگیرید 09120052674 لیزر هموروئید با لیزر پرتوان جایگزین مناسب جراحی با تیغ و کوتر می باشد.

  26. Avatar photoامیر حسین زنگویی گفت:

    سلام من یه سالی میشع بیرون زدگی معقد دارم درد هنگام مدفوع ندارم فقط خارش و بی اختیاری گاز دارم

    1. معمولا هموروئید داخلی درجه 3 و 4 بدون درد و با علامت بیرون زدگی شناخته می شود. حتما برای درمان هموروئید اقدام نمایید و منتظر درد، عفونت و عوارض بعدی این بیماری نباشید. برای این درجه از هموروئید دارو درمانی توصیه نمی شود و لیزر هموورئید با لیزر پرتوان بهترین روش درمان می باشد.

  27. Avatar photoنارین گفت:

    سلام وقت بخیر ۲۲ساله هستم و خانم،من یبوست مزمن دارم و چندسالی هست که بیرون زدگی کوچیکی داشتم ولی چندماهی یکبار این بیرون زدگی ملتهب و متورم میشه و درد میگیره،خونریزی و خارش هم ندارم ممنون میشم جواب بدید❤

    1. اولین تشخیص هموروئید داخلی بیرون زده است اما لازم است برای تشخیص قطعی به یک متخصص مراجعه کنید. علاوه بر دریافت داروی قوی لازم است نسبت به درمان یبوست اقدام نمایید و رژیم غذایی سالم داشته باشید.

  28. Avatar photoD.r.s گفت:

    سلام خانم دکتر روزتون به خیر خانم دکتر من مدت ۳ ماهه دچار هموروئید شدم که درد و خون ریزی نداره موقع اجابت مزاج بیرون میاد و بع داخل میره اما الان نزدیک به ۳ هفته هست که دچار خارش شدید داخل مقعد شدم،پزشک عمومی انما هیدروکورتیزون تجویز کردن ممکن هست بهبودی کامل به دست بیاد با این انما؟ خارش هموروئید مربوط به حاد شدن اون هست ؟ ممنون از توجهتون

    1. هموروئید داخلی درجه 4 با دارو درمان نمی شود. توصیه می کنم لیزر هموروئید را انجام دهید.

      1. Avatar photoمحمد گفت:

        سلام خانم دکتر وقتتون بخیر،آقا هستم ۳۸ساله.۱هفته پیش برای تقویت قوای جنسی از عطاری یه کپسول که موادشو خودش ترکیب کرده بود گرفتم ولی دچار یبوست و بیرون زدگی شدم که خیلیم دردناک بود.بعد از ۴روز که دردم خوب نشد رفتم دکتر،دارو نوشت و گفت اگه تا ۲۴ساعت دیگه خوب نشه باید اورژانسی عمل کنم.الان بیرون زدگی هست ولی درد ندارم دیگه.میخاسم بدونم باید عمل کنم یا با داروی قوی حل میشه

        1. از مطب وقت ویزیت بگیرید لازم است معاینه شوید. احتمالا به هموروئید ترومبوزه مبتلا شده بودید. اگر هموروئید ترومبوزه در همان 72 ساعت اولیه تخلیه نشود بیمار دچار بیرون زدگی و گوشت اضافه می شود که معمولا با جراحی یا لیزر هموروئید برداشته می شود.

  29. Avatar photoناشناس گفت:

    سلام.من حدود ۱۰ ساله سندروم روده تحریک پذیر دارم و بخاطره یبوست های طولاتی مدت الان همورویید دارم و دوتاس و کلا بیرونن.بعد از دفع داخل نمیرن.گاهی خارش سوزش و خونریزی ام دارن.چون مدتیه به کمک دست مدفوع دفع میکنم دکتر گفته که شلی عضلات لگن دارم.شیاف رکتاملیس باید مصرف کنم اما این شیافو استفاده میکنم بعد از نیم ساعت نهایت به ساعت باید دفعش کنم چون سوزش میاره برام و موقع دفع درد و سوزش دارم و به حالت اسهال دفع میشه با مقدار خیلی خیلی کمی مدفوع.میخواستم ببینم طبیعی انقد زود باید دفع بشه؟ و اینکه باید این هموروییدو که داخلم نمیره چیکار کنم؟
    و سوال دیگم ایا درد دمبالچه ای که دارم میتونه ارتباطی با این شلی عضلات لگنم داشته باشه؟

    1. من لیزر هموروئید را برای بیرون زدگی ها پیشنهاد می کنم. به جراح لیزری مراجعه کنید که این جراحی را با لیزر پرتوان، تضمینی و در یک جلسه انجام می دهند. مصرف شیاف را قطع کنید و علائم خود را به پزشک معالج گزارش کنید. درد دنبالچه می تواند نشانه مشکلی در ستون فقرات یا وجود عفونت در این ناحیه باشد. اگر التهاب، توده یا برجستگی در این ناحیه مشاهده می کنید احتمال بروز کیست مویی نیز وجود دارد و ارتباطی با هموروئید ندارد.

  30. Avatar photoحمیدطاهری گفت:

    با سلام مدت زیادی است بیرون زدگی مقعد دارم و بعد اجابت بادست جمع میکنم چند روزی است هنگام دفع مدفوع خونریزی هم دارم و بیش از یکسال است مدفوم آبکی شده لطف کنید راهنمایی بفرماید و در مورد هزینه درمان تا چه حدودی است

    1. لطفا از مطب وقت ویزیت بگیرید. از آنجایی که به احتمال زیاد نیاز به جراحی دارید هزینه درمان شما شامل مصرف داروها و هزینه جراحی یا لیزر می باشد که بعد از ویزیت و تشخیص دقیق بیماری به شما اعلام می شود.

  31. Avatar photoر.م گفت:

    سلام خسته نباشید خانم دکتر .
    بنده ۳۸ سال دارم و خانم هستم حدود ۶ سال میشه که یه ضایعه گوشتی از مقعد….. یا به عبارتی به بیرون زدگی مقعدی مبتلا شدم.اما اویل مدفوع خونی داشتم اما حالا نه فقط همین ضایه گوشتی هست و دردناک و همراه خون هم نیست.ایا احتما دارد که به هموروئید مبتلا باشم؟

    1. احتمالا قبلا به هموروئید ترومبوزه مبتلا شده بودید که با تخلیه خون لخته شده در پاکه هموروئید همچنان گوشت اضافه آن باقی مانده است. به هر حال لازم است معاینه شوید و بهتر است لیزر هموروئید در نزد یک جراح ماهر انجام شود.

  32. Avatar photoناشناس گفت:

    من ۱۸ سالمه و خانمم
    یه ۳ ،۴ روزه برامدگی کنار مقعدم به وجود اومده که اندازه نخوده نه یبوست نه اسهال نه هیچ علامت دیگه ای دارم فقط یکم سوزش داره خیلی میترسم چیز بدی باشه اصلا خوشم نمیاد بخاطر همچین چیزایی برم دکتر نمیشه راهنماییم کنیم آیا همینطوری خوب نمیشه؟؟؟

    1. احتمالا به هموروئید خارجی مبتلا شده اید و اگر به موقع به پزشک متخصص مراجعه نکنید بیماری شما پیشرفته تر می شود و دارو درمان نخواهد شد. درمان هموروئید در مراحل اولیه با مصرف داروی صحیح و مراقبت های خانگی امکانپذیر است.

  33. Avatar photoعزیز گفت:

    سلام من ۲۷سالمه مدت ۲۰-۲۵روزمشه دچار دردوسوزش مقعد شدم بعداردفع مدفوع سوزش
    زیاد داره برامدگی هم داره لطفا راهنمای کنید

    1. ممکن است به هموروئید و شقاق مبتلا شده باشید. حتما مراقب باشید که یبوست و اسهال نداشته باشید و از یک متخصص داروی مناسب نیز دریافت کنید. از خوددرمانی پرهیز کنید.

  34. Avatar photoامیر گفت:

    یک سالی میشه که وقتی دستشویی میکنم گوشت داخل مقعدم بیرون میاد ولی خونریزی ندارم و یک زخم در قسمت بیرونی مقعدم دارم این زخم خونریزی نداره.

    1. احتمالا به شقاق و هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید. برای جلوگیری از بروز عوارض دیگر مثل تشدید بیماری و آبسه مقعدی حتما نسبت به درمان هموروئید و شقاق اقدام نمایید.

  35. Avatar photoسیما گفت:

    سلام وقتتون بخیر.من ۳ ساله ازدواج کردم خانوم بواسیر شدید داره.در بعضی موارد کمی هم هنگام دفع مدفوع خون خارج میشه ازش .میخاستم ببینم میتونه به خاطر این باشه که شاید در مجردی ایشون سکس مقعدی داشته به بواسیر دچار شده؟

    1. معمولا این بیماری بر اثر یبوست یا اسهال مزمن و تغذیه نامناسب و نشستن طولانی بروز می کند. اضافه وزن هم بی تاثیر نیست. در هر صورت از ایشان بخواهید که به متخصص مراجعه کنند و برای درمان اقدام نمایند. اگر در آینده تصمیم به بارداری داشته باشند دچار مشکلات و عوارض شدیدی خواهند شد.

  36. Avatar photoAmir گفت:

    سلام بیرون زدگی مقعد من درجه ۳هستش آیا درمان قطعی در خانه دارد ؟

    1. شما باید از یک متخصص داروی قوی بگیرید. اگر طی یک دوره مصرف دارو وضعیت شما بهبود پیدا نکرد لیزر هموروئید یا عمل جراحی هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد. به خود درمانی در منزل اکتفا نکنید که وضعیت شما بدتر خواهد شد. از مطب من می توانید وقت ویزیت بگیرید. اگر تهران تشریف ندارید وقت ویزیت آنلاین با واتساپ بگیرید.

  37. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام ۱۷سالمه و چندروزی میشه ی ضایعه گوشتی کوچیک از مقعد بیرون اومده سوزش و خارش نداره با دست داخل برمیگرده ولی بیرون میاد اذیتم میکنه

    1. احتمالا به هموروئید داخلی درجه 3 مبتلا شده اید. از آنجایی که جوان هستید ممکن است با مصرف داروی قوی و اصلاح سبک زندگی درمان شوید. در غیر این صورت لیزر هموروئید به شما پیشنهاد خواهد شد.

  38. Avatar photoلیلا گفت:

    سلام خانم دکتر،من الان دوهفته است که جراحی بواسیر داشتم، کمی بیرون زدگی دارم دکتر م گفته دیگه هم اینجور میمونه،ولی من می خوام برگرده به حالت اولش باید چکارکنم ،ممنونم.

    1. سلام من شما را معاینه نکرده ام. اگر تعداد هموروئید یا بواسیرهای شما زیاد بوده احتمالا جراح تشخیص داده اند که برخی از آنها را برندارند که دچار بی اختیاری نشوید. درضمن تا دو ماه بعد از جراحی ورم و التهاب زیادی خواهید داشت و محل عمل کاملا صاف خواهد شد.

  39. Avatar photoمجتبی ف گفت:

    من تا به الان حتی نزد دکتر هم نرفته ام و خجالت میکشم

    1. این مورد بسیار شایع است و 50 درصد مردم در دوره ای از زندگی گرفتار بیماری های نشیمنگاه می شوند. اگر به موقع اقدام کنید با دارو درمان می شوید اما اگر بیماری شما مزمن و عارضه دار شود ممکن است مجبور شوید جراحی انجام دهید.

  40. Avatar photoمجتبی ف گفت:

    من تا به الان حتی نزد دکتر هم نرفته ام و خجالت میکشم راهی برای درمان در منزل میخواهم چندین بار هم از پماد استفاده کرده ام اما باز هم انجام شد

    1. اصلا خوددرمانی نکنید. زیرا مصرف داروی اشتباه می تواند عوارض جبران ناپذیری را ایجاد نماید.

  41. Avatar photoبهروز گفت:

    سلام اقا34ساله هستم بیرون زدگی دارم همیشه مقدار زیادی عفونت میاد وبه زورمدفوع دفع میشه

    1. سلام ممکن است علاوه بر هموروئید به فیستول مقعدی نیز مبتلا باشید. از مطب من یا یک متخصص در این زمینه فورا وقت ویزیت بگیرید. اگر فیستول پیشرفته شود امکان جراحی با لیزر وجود نخواهد داشت و مجبور می شوید عمل جراحی سنگینی را انجام دهید.

  42. Avatar photoجابر گفت:

    سلام من یک چند سالی هست که ضایعه کوچک در قسمت مقعد هست بعضی وقتا که یبوست شدید میگیرم مدفوع همراه با درد خونریزی می‌باشد چند روزی همین جوری ادامه دارد تا ک باز خوب میشه لطفاً راهنمایی کنید این بیرون زدگی که همیشه هست نیاز به عمل جراحی داره ممنون

    1. بله بیرون زدگی با دارو درمان نمی شود و بهتر است با لیزر پرتوان برداشته شود که عوارض جراحی باز را متحمل نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *