کیست مویی

کیست مویی در زنان

کیست مویی در زنان

یکی از مشکلاتی که در برخی از خانم ها دیده می شود، کیست مویی در زنان می باشد. این کیست علاوه بر جنبه های زیبایی، به دلیل عوارض و دردی که به همراه دارد، خیلی از افراد را مجبور به انجام درمان می نماید.

کیست مویی در زنان به برجستگی پوستی گفته می شود که دارای مو و گاها آبسه می باشد. این برجستگی در اثر رشد مو به سمت بافت های داخلی پوست ایجاد می شود و در اثر واکنش سلول های پوستی با مو، ایجاد آبسه و حتی چرک و عفونت می نماید.

از آنجا که روش درمان کیست مویی پایین کمر با سایر بیماری های پوستی مشابه متفاوت می باشد، شناخت دقیق علائم کیست مویی در زنان و همچنین تشخیص درست آن توسط متخصص جراحی، علاوه بر اینکه بیماری را در وقت معین درمان می کند، از هدر رفت زمان و هزینه اضافی برای درمان نامناسب و غیر صحیح جلوگیری می کند. به علاوه در روش درمان و جراحی کیست مویی پایین کمر در زنان علاوه بر توجه به درمان قطعی کیست مویی توجه به ظاهر زخم و بهبودی سریع آن بسیار حائز اهمیت است. به همین دلیل به زنان و دختران پیشنهاد می شود عمل جراحی کیست مویی را با لیزر و به روش بسته که به جراحی پلاستیک کیست مویی معروف است انجام دهند.

کیست مویی زنان

کیست مویی در زنان چیست و علائم اولیه کیست مویی در زنان

کیست مویی در زنان به بافت کیست گونه در نواحی بدن گفته می شود که دارای مو و قسمتی از پوست و غدد اطراف آن می باشد که به صورت آبسه نیز ممکن است دیده شوند. معمولا کیست مویی در پایین کمر با علائم درد و وجود سوراخ های ریز در این ناحیه قابل تشخیص است. این کیست ها در برخی موارد دچار عفونت شده و دارای ترشحات چرکی و بد بو هستند.

در حالت های پیشرفته بیماری کیست مویی در زنان کیست ها دارای منافذ پوستی مختلفی هستند که از طریق بافت زیرپوستی و ایجاد کانال هایی در آن به هم مرتبط می باشند که به این حالت فیستوله شدن کیست گفته می شود. به کانال باریکی که قسمت های عمقی تر کیست را به سطح پوست مرتبط می سازند، سینوس گفته می شود. در نتیجه از نام های دیگر کیست مویی در زنان، سینوس پیلونیدال، سینوس مویی، کیست پیلونیدال، نیز می باشد.

کیست مویی در زنان در همه نواحی بدن قابل مشاهده است اما بیشتر در قسمت پایین کمر و انتهای ستون فقرات دیده می شود. وجود این کیست در این ناحیه از بدن، هیچ ارتباطی به نخاع و ستون فقرات ندارد. در اکثر مواقع بیماران به محض احساس درد یا ایجاد عفونت در کیست به متخصص جراحی عمومی مراجعه می نمایند.

کیست مویی در زنان بیشتر در چه سن هایی دیده می شود

از آنجا که میزان شیوع کیست مویی در زنان بسیار کم تر از مردان می باشد، میزان مراجعه زنان به پزشک نیز در خانم ها کمتر خواهد بود. در خانم ها به دلیل شرایط مختلف بدنی از جمله کم بودن مو و شرایط متفاوت هورمونی نسبت به مردان، میزان شیوع کیست مویی نیز کمتر می باشد.

به طور کلی خانم ها تنها زمانی به بیماری مبتلا می شوند که شرایط ایجاد کننده بیماری را فراهم نمایند. این شرایط عبارتند از پر مویی و همچنین فراهم کردن شرایطی مانند گرما و تعریق زیاد در ناحیه پوست. برای مثال دختران کنکوری یا کارمندان شاغلی که مجبور هستند مدت زمان طولانی را در یک جا بنشینند بسیار مستعد ابتلا به کیست مویی در زنان هستند.

خانم ها بیشتر در سنین 15 تا 25 سال به این بیماری دچار می شوند، اما محدودیت سنی خاصی برای بیماری وجود ندارد و در صورت وجود شرایط خاص ذکر شده، بیماری در فرد در همه سنین ایجاد می شود.

کیست مویی در زنان درمان با لیزر

پیشگیری از کیست مویی در زنان

برای پیشگیری از عود کیست مویی، اصلاح ناحیه پر مو و دارای موی ضخیم به صورت مداوم و همچنین استفاده از صندلی نرم یا بالشتک نرم در هنگام نشستن و پرهیز از نشستن طولانی مدت، از جمله مواردی هستند که به پیشگیری از این بیماری بسیار کمک می کنند.

همچنین استفاده از لباس زیر مناسب و تعویض به موقع آنها در کنار خشک و تمیز نگه داشتن نواحی مختلف بدن به ویژه ناحیه انتهایی کمر و قسمت دنبالچه، از دیگر راه های پیشگیری از کیست پیلونیدال می باشد.

پوشیدن لباس های گشاد و همچنین کاهش وزن در افراد چاق، از دیگر مواردی می باشد که در صورت رعایت و انجام کامل، از ابتلا و بروز کیست در پوست جلوگیری می نماید.

درمان کیست مویی در زنان

در صورت مراجعه زود هنگام بیمار به متخصص جراحی عمومی در روز های ابتدایی بروز علائم، بیماری را می توان به راحتی به طور سرپایی و درمان های لیزری کم تهاجمی، درمان نمود. اما در صورتی که مدت زمان زیادی از بروز علائم گذشته باشد و بیماری به اصطلاح پیشرفت زیادی کرده باشد، باید از عمل جراحی یا لیزر های پرتوان برای برداشتن و از بین بردن کل بافت درگیر با کیست و درمان کیست استفاده نمود.

به دلیل اینکه عود و بازگشت کیست در اکثر درمان های کیست مویی در زنان دیده می شود، بافت دارای کیست باید به طور کامل به وسیله روش درمانی انتخاب شده برداشته شود و همچنین از رشد مجدد مو در این نواحی جلوگیری شود.

درمان های دارویی و داروهایی ضد التهابی وآنتی بیوتیکی تنها برای عدم گسترش بیماری و محدود کردن آن کاربرد دارند و در اکثر موارد باعث بهبودی کامل کیست نمی شوند. از این رو برای درمان کامل، روش جراحی یا لیزر کیست مویی توصیه می شود.

author-avatar

درباره دکتر زهرا سعادتی

دکتر زهرا سعادتی متخصص جراحی عمومی و لیزر، اولین بانوی جراح که لیزر بیماری های نشیمنگاه در یک جلسه را به طور تخصصی و حرفه ای در ایران آغاز نموده اند. ایشان در سال 1378 موفق به دریافت بورد تخصصی از دانشگاه شهید بهشتی تهران شده اند و دوره های جراحی با لیزر پرتوان را ابتدا در روسیه و ترکیه و سپس در ایران سپری نموده اند. تلفن ثابت تماس با مطب با پیش شماره تهران 22761600 و 22766853 و شماره موبایل و واتساپ 09120052674

81 دیدگاه برای “کیست مویی در زنان

  1. Avatar photoHanane گفت:

    سلام من ۱۶ سالم هست ۲۲بهمن جراحی کیست مویی داشتم الان زخمم عفونت کرده میخوام بدونم چیکار کنم خواهش میکنم جواب بدین ممنونم

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام باید به جراح معالج خود سریعا مراجعه کنید. موهای زائد ناحیه کیست مویی را به درستی از بین ببرید. ناحیه را تمیز و خشک نگهدارید. در صورتی که به جراح معالج خود دسترسی ندارید می توانید از مطب من وقت ویزیت حضوری یا غیر حضوری بگیرید.

  2. Avatar photonarges گفت:

    سلام من ۲۰ سالمه و پارسال این کیست مویی متورم و قرمز شد و خیلی درد میکرد و که خود به خود خوب شد و امسال باز هم متورم و همراه با چرک سبز شد و خیلی دردناک هست باید جراحی بشه؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله کیست مویی تا زمانی که تخلیه و درناژ نشود همواره عود خواهد کرد. توصیه می کنم به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه کنید تا کیست مویی شما را به روش بسته و با لیزر جراحی کنند. بدین ترتیب مشکلات و عوارض جراحی سنتی کیست مویی را نیز متحمل نخواهید شد.

      1. Avatar photoTina گفت:

        یک بر آمدگی پایین کمرم در اومده ک درد نداره و با دست حسش میکنم و نمیدونم چیه
        ممکنه کیست مویی باشه و یا توده یا غده؟

        1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

          سلام اگر در این ناحیه مو رشد می کند احتمال بروز کیست مویی در زنان نیز امکانپذیر است. به یک متخصص جراحی عمومی و لیزر مراجعه فرمایید.

      2. Avatar photoححححححححح گفت:

        سلام من کیست مویی دارم دکتر میگه خیلی بزرگه و باید عمل باز کنم
        میترسم
        واقعا ترس داره ؟

        1. شما باید معاینه شوید تا بتوان نظر داد.

    2. Avatar photoحلما گفت:

      سلام من متولد ۸۳ هستم ۱۷ سالمه امروز ب صورت اتفاقی ب آین برخوردم که ی سوراخ ریزی پایین تر از کمتر بالاتر از مقدم دارم که خیلی ریزی کمی قرمزه مثل خونی ک خشک شده نه درد میکنه نه چیز دیگه ای اینم شانسی برخورد کردم و دیدم اندازه سر سوزنی ولی خب من حساسم نمیدونم باید چیکار کنم واقعا۹

      1. ممکن است کیست مویی باشد و با یک جراحی سرپایی تخلیه و درمان می شود. موهای زائد این ناحیه را همیشه تمیز کنید.

  3. Avatar photoK گفت:

    سلام.من ۱۶ سالمه و یه برامدگی در قسمت بین باسن کمرم در اومده که مثل کیست مویی در قسمت دنبالچه نیست بلکه برامدگیش کاملا مایل به سمت چپه.ایا کیست موییه؟اگر کیست باشه من درحال حاضر شرایط جراحی رو ندارم اگه یک هفته بعد برای جراحی برم مشکل پیش میاد؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام با مطب تماس بگیرید و یک وقت ویزیت آنلاین بگیرید بعد از ارسال عکس تشخیص کیست مویی اعلام می شود. همچنین زمان عمل کیست مویی نیز بعد از معاینه مشخص خواهد شد. آنچه که درباره زمان عمل جراحی کیست مویی مشخص است این است که مثل جراحی آپاندیس اورژانسی نیست و اگر تحت نظر متخصص جراحی باشید می توانید زمان عمل کیست مویی را به تاخیر بیاندازید.

  4. Avatar photoمجید گفت:

    سلام خسته نباشید
    همسر بنده دچار درد کیست مویی شد و بعد با الکل ناحیه ملتهب رو شست و متورم شد و مثل دونه چرکی شد،با فشار مقدار زیادی چرک ارش خارج شد و الان درد نداره خوب شده،فقط دو تا حفره جای همون محل خروج چرک مونده،نیاز ب جراحی داره یا خیر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بدون اجازه متخصص جراحی کیست مویی را دست کاری نکنید. درمان کیست مویی فقط با عمل جراحی امکانپذیر است. بهتر است عمل جراحی کیست مویی با لیزر و به روش بسته توسط یک متخصص جراحی و لیزر با تجربه انجام شود.

  5. Avatar photoنرگس گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و ۱۰ ماه هست که دچار این مشکل شدم می خواستم ببینم اگر عمل کنم مشکلم خوب میشه یانه ؟؟
    چقدر طول میکشه که بتونم کار های روز مره ام رو انجام بدم ؟؟
    ممنون میشم پاسخ بدید.

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله بهتر است با لیزر کیست مویی و به روش پلاستیک این جراحی را انجام دهید که اسکار جراحی باقی نماند. اگر با لیزر انجام بشه یک روز بعد می توانید کارهای روزمره را انجام دهید.

  6. Avatar photoمحدثه گفت:

    سلام من جراحی ابسه کردم الان نیاز به عمل مجدد برایه برداشتن کیست دارم یا خیر؟

    1. دکتر زهرا سعادتیدکتر زهرا سعادتی گفت:

      سلام بله در هر صورت باید کیست مویی خارج شود. در مرحله اول آبسه تخلیه می شود و سپس جراحی کیست مویی انجام می شود.

  7. Avatar photoفاطمه گفت:

    سلام من از شنبه درد شدید در ناحیه دنبالچه دارم و یکشنبه رفتم عکس گرفتم دکتر گفت مشکلی نیست استراحت کن ۳ روز خوب شی نشدی برو MRI دیروز رفتم MRI و دکتر متوجه کیست مویی در دنبالچه من شد،من تب دارم نه میتونم بشینم و نه خوب میتونم بخوابم درد شدید دارم ،نه میتونم راحت راه برم و دستشویی برم حتی،خواستم بدونم جزاحی کنم ایا خوب میشه؟

    1. سلام ممکن است دچار عفونت و آبسه شدید در ناحیه ساکروم شده باشید. به یک متخصص جراحی و لیزر مراجعه کنید تا عفونت را تخلیه کنند. به محض تخلیه آبسه و عفونت تب شما باید قطع شود. به علاوه اگر مبتلا به کیست مویی می باشید باید تحت عمل جراحی کیست مویی یا لیزر کیست مویی قرار بگیرید تا دچار عود مجدد بیماری نشوید.

  8. Avatar photoالهام گفت:

    سلام من سه تا حفره کوچیک تو قسمت فوقانی خط باسنم دارم اما نه دردی و نه التهابی نداره و الان بیشتر از ده سال هست که متوجه شدم وجود دارن و اصلا تا بحال اذیتم نکردن آیا کیست مویی هستن؟ومن اصلا مویی تو این ناحیه ندارم.امکان داره فعال بشن؟و اگر بخوام این حفره ها نباشن باید با لیزر عمل کنم؟

    1. سلام با توجه به این که اصلا مویی در این ناحیه رشد نمی کند احتمال بروز کیست مویی وجود ندارد. برای برداشتن این حفره ها می توانید برای جراحی با لیزر پرتوان اقدام کنید. هرچند که باید توسط یک متخصص جراحی و لیزر ماهر جراحی پلاستیک شود که اسکار جراحی باقی نماند.

  9. Avatar photoMiss گفت:

    سلام من 19سالمه،من از 13سالگی، بین باسنم، مو در میومد، و اون موهارو در میاوردم، و تاالان ادامه داره و هر بار در میارم، اما نه درد دارم، نه ورم کرده و نه عفونت کرده، خیلی ساله، اما هرچندوقت یبار این موهارو در میارم، نیاز به عمل داره ایا؟

    1. بهتر است لیزر موهای زائد این ناحیه را انجام دهید. پاکه کیست مویی را هم بهتر است با لیزر کیست مویی خارج کنید که مجدد عود نکند.

  10. Avatar photoAli ashrfi گفت:

    دکتر خانم بنده کیست داشت عمل کرده خوب الان سیزده ساله که من بااین مثله کناراومدم،ولی الان دیگه نمیتونم!!!
    به مشکل خوردیم بدجور،ایا راهی هست که جای زخم
    درمون بشه؟ راهنمایی کنین ممنون میشم؛.

    1. سلام باید معاینه شوید. جای زخم بعضی از کیست مویی ها را می توان با لیزر جراحی کرد و برخی را خیر.

  11. Avatar photoذاکر گفت:

    سلام خسته نباشید من خانمی29ساله هستم که کیست مویی خیلی ریزی دربالای باسنم هستش. هرازچندگاهی کمی چرک وکمی خون میده. میخواستم بدونم نیاز به جراحی داره؟ یعنی دارویی نیست که این مقدار خیلی خیلی کم رو درمان کنه؟

    1. سلام کیست مویی معمولا در ظاهر کوچک است اما در زیر پوست ممکن است وسعت زیادی داشته باشد. کیست مویی درمان دارویی قطعی ندارد و حتما باید لیزر کیست مویی یا عمل جراحی کیست مویی جهت تخلیه و درناژ آن انجام شود.

  12. Avatar photoمریم گفت:

    سلام وقت تون بخیر توی سونو گرافی به من گفتن وسط سینه هام کیست مویی دارم درصورتی که ظاهر هیچ چیزی معلوم نیست و هیچ وقت این ناحیه مو درنمیمود فقط درد داشتم و ور عمق چیزی اندازه عدس زیر دست میاد آیا واقعا تشخیص درست بوده

    1. کیست مویی می تواند در هر نقطه ای از بدن که حتی موی بسیار کمی دارد تشکیل شود.

  13. Avatar photoH گفت:

    آیا کیست مویی خون ریزی هم میکنه؟

    1. بله ممکن است خونریزی و ترشح هم داشته باشد.

  14. Avatar photoخانی گفت:

    سلام من دوروزه که شکاف بین باسن کمی درد میکنه و سه تا حفره ریز از قبل داشته…آیا کیست مویی هست؟ باید چیکار کنم

    1. سلام احتمال کیست مویی وجود دارد. برای تشخیص قطعی لطفا وقت ویزیت بگیرید.

  15. Avatar photoنیلوفر گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،دوروزی هست قسمت دنبالچه یا بین باسنم دردگرفته به طوری که برای نشستن درد بیشتری داره
    ولی حفره یا جوش یا چیزی نداره ،فقط به شکل قرمزی یا همان سوختگی براثر گرما رو داره ،لطفا راهنمایی کنید ممنونم از شما

    1. سلام این ناحیه به شدت مستعد بروز کیست مویی می باشد. گاها کیست مویی با علائم التهاب و درد شناخته می شود و الزاما در مراحل اولیه سوراخ و ترشح ندارد.

  16. Avatar photoححححححححح گفت:

    سلام من کیست مویی دارم و دکتر میگه به اندازه کف دست هست و باید عمل باز کنم
    خیلی میترسم ترس داره ؟

    1. سلام من جراحی کیست مویی را با لیزر پرتوان و به روش بسته برای انواع کیست مویی انجام می دهم.

  17. Avatar photoسمیرا گفت:

    سلام..خانم دکتر من پارسال جراحی کیست مویی به روش باز انجام دادم..بعد دوماه که زخم بسته شد یک دفعه با یه حرکت باز شد و با مراجعه به پزشک و عکس فیستول گرافی متوجه شدم زیر زخم حفره هست و کیست درست تخلیه نشده..دوباره جراحی کردم ولی با روش بسته و بخیه..وقتی بعد یه هفته بخیه ها رو باز کردم اندازه یک سانت از زخم با عمق دو سانت باز بود که با کپسول فنی تویین با تجویز پزشک این قسمت هم خوب شد..ولی الان هر چند وقت یک بار پوست نازکی از روی زخم می‌ره ..باید چیکار کنم..اندازه یک سانت ..قرمزه..

    1. حتما موهای زائد را شیو کنید و مجدد به متخصص معالج خود مراجعه کنید. از نشستن طولانی هم خودداری کنید و به ناحیه عمل فشار نیاورید.

  18. Avatar photoشیرین گفت:

    سلام وقت بخیر من وقتی پانزده سالم بود دچار کیست مویی شدم و با لیزر عمل کردم و الان ک 20 سالمه دوباره دچارش شدم با اینکه همه راه های پیشگیری رو رعایت کردم حتی کامل موهای اون ناحیه رو از بین بردم ولی باز این اتفاق افتاده ممنون میشم راهنماییم کنید ک چیکار کنم ک دیگه این اتفاق نیفته

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. لازم است علت بروز کیست مویی به طور دقیق بررسی شود.

    2. Avatar photoشیرین گفت:

      من متاسفانه شهرستان هستم. پیش یک جراح عمومی رفتم و گفتن ک فقط از لیزر برای بند اوردن خون هنگام عمل استفاده میکنن و اگر موقع عمل تشخیص داده بشه ک کیست بزرگه دیگه بخیه نمیزنن و زخم رو باز میذارن و بعد از گذشت ده روز بخیه میزنن زخم باز رو. فقط در صورتی بخیه میزنن و میبندن زخم رو که کیست کوچک باشه (در حد دوسانت برش بزنن) میخواستم بدونم روند کار شما چجوری هستش در بدترین حالت چند روز بعد میتونم بشینم برام مهمه که جای زخم نمونه. خیلی ممنونم از پاسخگویی و صبر و شکیبایی شما

  19. Avatar photoفائزه گفت:

    سلام من ۱۸ سالمه و بین خطوط باسنم سمت چپ ورم کرده و ترشح خون هم داره الان باید چیکار کنم

    1. سلام از مطب وقت ویزیت بگیرید. یا به یک متخصص جراحی مراجعه بفرمایید.

  20. Avatar photoS.s گفت:

    سلام من روی واژنم یک دانه حدود سه هفته زده درد زیاد داره و هرچی هم فشارش میدم چیزی درنمیاد امکان داره کیت مویی باشه

    1. سلام ممکن است کیست مویی، کیست بارتولن، یا غده چربی باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید و از دستکاری توده ایجاد شده و فشار بر روی ناحیه پرهیز کنید.

  21. Avatar photoفاطیما گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه و امسال کنکور دارم و الان نزدیک بازه عید و درسام خیلی سنگینه و متوجه شدم که کیست مویی دارم و البته عفونتش تخلیه شده ایا باید به سرعت عمل کنم یا میتونم ۵ ماه صبر کنم تا کنکورمو بدم و بد عمل کنم؟

    1. سلام معمولا عفونت کیست مویی و بروز آبسه همراه با کیست قابل پیش بینی نیست و نمی توان گفت که صد در صد مشکلی پیش نمی آید. برای جلوگیری از بروز عفونت سعی کنید طولانی روی ناحیه ننشینید. موهای زائد ناحیه را همواره تمیز کنید. اگر مجبور شدید که قبل از کنکور جراحی کیست مویی را انجام دهید توصیه می کنم لیزر کیست مویی به روش بسته و پلاستیک را نزد متخصصی که تضمینی و بدون عود جراحی می کنند انجام دهید. زیرا این روش جراحی کیست مویی کمترین دوره نقاهت را دارد و پانسمان های سخت جراحی باز و مراقبت های طولانی جراحی باز را ندارد.

  22. Avatar photoمهسا گفت:

    سلام وقت بخیر.
    من چند روزیه دچار این مریضی شدم خیلی درد داره درخدی که نمیتونم راحت بشینم فعلا از پونه کوهی استفاده کردمکه چرکو خالی میکنه.من ساکن ترکیه ام میخواستم ببینم بهتر اینجا عمل کنم با برگردم ایران چون اینجا دکتری نمیشناسم .و اینکه اگر اینجا بهتره دکتر خاصی مد نظر شما هست؟ممنون میشم راهنماییم کنید

    1. کیست مویی پایین کمر بدون جراحی و تخلیه اصولی درمان نمی شود. من در کشور ترکیه متخصصی را نمی شناسم اما توصیه می کنم به یک متخصص جراحی و لیزر ماهر مراجعه کنید که جراحی و لیزر کیست مویی را به روش بسته و پلاستیک و تضمینی بدون عود و بازگشت انجام دهند. موهای زائد ناحیه را هم بهتر است با لیزر موهای زائد از بین ببرید.

  23. Avatar photo... گفت:

    سلام من چن روزی هس از ناحیه باسنم درد شدیدی دارم ولی دنبالچه نیست کاملا متمایل به طرف راسته و رفتم عکس گفتن اسپاسمه شدیده ولی امروز متوجه خونریزی و تخلیه عفونت از ناحیه دنبالچه شدم مممکنه کیست مویی باشه؟

    1. بله احتمال بروز کیست مویی وجود دارد. احتمالا علاوه بر اسپاسم در ناحیه دچار کیست مویی هم شده اید.

  24. Avatar photoفری.A گفت:

    سلام ببخشید بعد از عمل چند روز بعد بهبود پیدا می کند ؟

    1. بستگی به نوع کیست مویی و روش و وسعت جراحی دارد. این مورد را قبل از اقدام به جراحی از متخصص معالج خود سوال کنید. حداقل نقاهت 3 روز و حداکثر دو ماه می باشد.

  25. Avatar photo.... گفت:

    سلام من ۱۶ سالمه پایین کمرم روی باسنم دو سه روزه خیلی درد میکنه گود افتاده و سوراخ های ریزی داره ممکنه کیست مویی باشه؟؟

    1. بله به احتمال زیاد کیست مویی می باشد. از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  26. Avatar photo____Saba گفت:

    سلام من ۱۷ سالمه یک هفته هستش که متوجه یک بر امدگی مثل جوش دقیقا کنار مقعدم شدم بزرگ تر از جوش هستس نمیدونم چیه چ میترسم برم دکتر
    میشه راهنمایی کنین ؟
    میتونه کیست مویی باشه یا چیز دیگه ای هست

    1. از مطب وقت ویزیت بگیرید. بعد از بررسی توده تشخیص داده می شود. ممکن است کیست مویی یا آبسه مقعدی باشد که در هر دو حالت نیاز به تخلیه و درناژ اصولی دارد که عارضه دار نشود.

  27. Avatar photoساراقهرمانی گفت:

    سلام روزتون بخیر دخترم 16ساله هست 5ماه پیش کیست مویی عمل باز کرده زخمش بسته شده ولی همچنان کمر درد داره میشه راهنمایی کنید که مشکل ازکجاست ؟دردش طبیعی هست یاممکنه دوباره کیستش تشدید شده ممنون ازشما🙏🙏

    1. سلام لازم است که معاینه شوند. اگر مشکلی بابت کیست مویی نباشد لازم است به یک ارتوپد یا متخصص ستون فقرات مراجعه کنند.

  28. Avatar photoاراد گفت:

    سلام من تازه اولین روزیه ک دردشو حس کردن و فهمیدم تازه ب وجود اومده کیست مو باید چ کاری بکنم برای پیشگیری بشتر ان

    1. موهای زائد ناحیه را با یک روش مناسب مثل لیزر موهای زائد از بین ببرید. به ناحیه فشار نیاورید. در اولین فرصت برای جراحی و درمان کیست مویی اقدام نمایید. زیرا کیست مویی در هر صورت از زیر پوست رشد می کند و ممکن است شما متوجه اندازه و رشد آن نشوید.

  29. Avatar photoالی گفت:

    سلام
    در ناحیه بکینی خط لباس زیرم یه توده حس میکنم مثل جوش که اوایل ترشحات چرکی داشت اما حالا یه مقدار با دست احساس میشه یه توده کوچیک سفت و قتی با دست فشار میدم کمی دردناکه
    آیا ممکنه کیست باشه؟

    1. بله احتمالا کیست مویی می باشد. از یک جراح وقت ویزیت بگیرید و توده را تخلیه نمایید.

  30. Avatar photonas گفت:

    سلام من یه چیزی سبیه به ابسه بین باسنم دارم
    مشکیه درد و اینام نداره
    نمیدونمم چیه به کیست مویی شکارم لژارجواب بدین

    1. ممکن است کیست مویی باشد زیرا اگر عفونی نشده باشد شما دردی را احساس نمی کنید. برای تشخیص دقیق کیست مویی از مطب وقت ویزیت بگیرید.

  31. Avatar photo...نهال گفت:

    سلام آیا کیست مویی در سینه زنان هم بوجود میاد؟

    1. بله این امکان وجود دارد.

  32. Avatar photoPari گفت:

    سلام من حدود دوماه است که عمل کردم اما یکم جای بخیه ام باز شده و اولش کمی خون می آمد بعد از پانسمان مجدد بهتر شده و کم کم داره بسته میشه
    آیا خطری داره؟ یا عادی باز شدن

    1. احتمالا به ناحیه فشار آورده اید که زخم شما باز شده است. اگر زخم شما در حال ترمیم و بسته شدن است جای نگرانی نیست. با جراح معالج خود در ارتباط باشید و مراقب باشید در ناحیه مو رشد نکند. می توانید موهای زائد ناحیه زخم را با موچین ضدعفونی شده بردارید. اگر مو در ناحیه رشد کند منجر به بروز عفونت و در نهایت عود کیست مویی می شود.

  33. Avatar photoکیمیا گفت:

    سلام من متولد ۸۲هستم .دوسال است که هرسال وسط سینه ام کیست مویی میاد و من هرسال جراحی کردم الا برای بار سوم هم دوباره برگشته باید چیکار کنم راه حلی دارین لطفا؟دیگه حس میکنم وسط سینم خیلی داره زشت میشه و از عوارض بیهوشی میترسم ،شرایطم جوری نیست که بیام برای معاینه پیش شماممنون

    1. از مطب وقت ویزیت آنلاین بگیرید. بعد از ارسال عکس از ناحیه روش درمان مناسب به شما پیشنهاد می شود. به هیچ عنوان این کیست را دستکاری نکنید.

  34. Avatar photoبهن گفت:

    سلام
    من شانزده سالم هست و دختر هستم و اینکه انتهای کمرم زمانی که دست میزنم درد میگیره احساس میکنم جوش باشه چونکه اون ناحیه اصلا مو ندارم ولی ب نظر شما ممکن هست کیست مویی باشه؟

    1. به ندرت در این ناحیه کیست مویی بدون رویش موی ضخیم ایجاد می شود. برای تشخیص دقیق نیاز به تصویربرداری یا ام آر آی می باشد.

  35. Avatar photoMahsomeh گفت:

    سلام خسته نباشید
    من ۱۹ سالمه و دختر هستم و سه ساله فهمیدم کیست مویی دارم خیلی درد داشت و متورم شده بود رفتم پیش جراح دارو داد تورمش خوابید و بعد گفت باید عمل جراحی باز بشه وگرنه خوب نمیشه و لیزر یا هر راه دیگه ای برگشت داره منم واقعا از عمل باز و جراحاتش میترسم آیا لیزر واقعا برگشت داره؟
    و سوال دیگه هم اینکه قبل از عمل کیست مویی لیزر مو بکنم یا بعدش بهتره و با چه نوع دستگاهی باید لیزر مو بکنم که بد نباشه برای کیست؟

    1. درباره لیزر کیست مویی با جراحی مشورت کنید که با این روش آشنایی کامل دارد. احتمالا منظور ایشان لیزر کم توان بوده است. اما جراحی با لیزر پرتوان توسط متخصص ماهر عود و بازگشت ندارد و دوره نقاهت بسیار کوتاهتری نسبت به عمل جراحی کیست مویی به روش باز دارد.

  36. Avatar photoرحیمی گفت:

    سلام من کیست مویی دارم و دکترم چهارشنبه این هفته وقت عمل داده
    ولی فکر کنم تا چهارشنبه پریود بشم
    خواستم بپرسم مشکلی نداره

    1. مشکلی بابت جراحی ندارد اما اگر احساس می کنید ضعف خونریزی قاعدگی شما را اذیت می کند زمان عمل را تغییر دهید و موضوع را با جراح معالج خود در میان بگذارید. به خصوص اگر عمل جراحی کیست مویی شما بدون لیزر و باز باشد خونریزی حین عمل را هم باید تحمل کنید.

  37. Avatar photoدنیا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من عمل کیست مویی به روش باز انجام دادم
    من به جراح گفتم فقط آبسه رو خالی کنه و جراحی رو بزارم برای بعدا ولی بعد از عمل دیدم باندازه یه حفره خالی هست آیا کلا جراحی انجام دادن و کیست مویی رو برداشتند؟ یا فقط آبسه تخیله کردن؟

    1. بدون معاینه بیمار نمی توان نظر قطعی داد. بهتر است از خود ایشان بپرسید زیرا اگر کیست مویی تخلیه نشده باشد مجدد عفونی و دردناک خواهد شد. درضمن اگر آبسه بزرگ باشد حفره ایجاد شده طبیعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *